ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (Brabant ). DriekOplopers, zet zich in om dingen voor de reiziger te verbeteren. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. Icloud, Komt zo af en toe klagen, over van alles en nog wat, voornamelijk over reizigersorganisatie`s greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant. (Brabant ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.
Ja, het was groot feest gisteren. Door die blikseminslag was een ATB-kast finaal weggefikt. En als kers op de vla had ik ook nog een malloot op Leeuwarden in de sporen lopen, waardoor ik je collega's mocht verrassen met een druk op de alarmknop.
Ik was vannacht de laatste terug uit Leeuwarden, en zag toen eindelijk mannetjes lopen tussen Veenwouden en Hurdegaryp.
Ik ga hem inlijsten denk ik Laatste keer dat ik een aanwijzing sts kreeg was in mijn 2e week zelfstandig rijden, bijna een jaar terug, en nu 6 achter elkaar
Op vrijdag 6 juni 2014 11:40 schreef dennistd het volgende: Moet dat niet per trein op een apart briefje? Ik vind het zo eerlijk gezegd nogal rommelig
Het gaat er om dat ik weet dat ik een bepaald rood sein moet passeren. Voor mij was het logisch, in de juiste volgorde Voor het sein stoppen, jezelf overtuigen dat je voor het goede sein staat en dan pas ga je door het rode sein heen.
Het gaat er om dat ik weet dat ik een bepaald rood sein moet passeren. Voor mij was het logisch, in de juiste volgorde Voor het sein stoppen, jezelf overtuigen dat je voor het goede sein staat en dan pas ga je door het rode sein heen.
Je mag de aanwijzing pas aannemen als je stil staat voor het sein, he.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Je mag de aanwijzing pas aannemen als je stil staat voor het sein, he.
Dat is correct. Stilstaan, de aanwijzing aannemen. Oprijden naar het sein, stoppen voor het sein en jezelf overtuigen dat je voor het goede sein staat.
Ik zie dat er meer goederen gaan rijden op de Brabant route tussen breda en eindhoven, maar waar gaan ze naar toe vanaf eindhoven, in de richting van venlo-duitse grens, belgie?
Op vrijdag 6 juni 2014 14:40 schreef icloud het volgende: Ik zie dat er meer goederen gaan rijden op de Brabant route tussen breda en eindhoven, maar waar gaan ze naar toe vanaf eindhoven, in de richting van venlo-duitse grens, belgie?
Voornamelijk Venlo en verder en sporadisch eentje richting Maastricht en België
Op vrijdag 6 juni 2014 15:00 schreef James1988 het volgende: Wat zou daar de meerwaarde van zijn? De kans dat er iets fout gaat met een goederentransport over spoor is tenslotte erg klein.
Overlast en capaciteit, er word nu bijvoorbeeld 800 appartementen recht tegen de spoorlijn aangebouwd.
Woningbouw anno 2014 is wel ver genoeg om de boel goed te kunnen isoleren. Als bewoner weet je dat je langs een spoorlijn gaat wonen, je moet dus ook niet zeuren dat je niet kunt slapen omdat er soms een goederentrein langskomt.
We houden in dit land veel te veel rekening met zulke lui.
Waarom zou dat eerder niet mogen dan? Verkeerd kleurtje?
Er staat vastgelegd dat er Vechtdal materiaal moet rijden. Regio Twente en de provincies Drenthe en Overijssel op die treinen dus die zullen wel wat geld erin hebben gestopt en dat daarom verlangen. Aan de andere kant zullen ze ook eisen dat er treinen rijden op de geplande tijden.
Over Arriva gesproken,gaan ze met een Plan U rijden ofzo? Zag er eentje staan in Zutphen
Op vrijdag 6 juni 2014 15:16 schreef James1988 het volgende: Woningbouw anno 2014 is wel ver genoeg om de boel goed te kunnen isoleren. Als bewoner weet je dat je langs een spoorlijn gaat wonen, je moet dus ook niet zeuren dat je niet kunt slapen omdat er soms een goederentrein langskomt.
We houden in dit land veel te veel rekening met zulke lui.
Dan moeten ze het gewoon maar doen om te kunnen bouwen en vanwege een nieuwe mooie spoorlijn, daar kan niemand hier iets op tegen hebben
Er staat vastgelegd dat er Vechtdal materiaal moet rijden. Regio Twente en de provincies Drenthe en Overijssel op die treinen dus die zullen wel wat geld erin hebben gestopt en dat daarom verlangen. Aan de andere kant zullen ze ook eisen dat er treinen rijden op de geplande tijden.
Op vrijdag 6 juni 2014 17:41 schreef icloud het volgende: Weet iemand wat er precies aan dd hand is tussen eindhoven en sittard?
Ns website meld alleen defecte trein
CT 6605 + de Lauterborg-keteltrein was vlak voor Sittard defect geraakt. NSR 1750 is als losselok te hulp geschoten, en heeft de trein om 17:38 het emplacement van Sittard opgetrokken.
Op vrijdag 6 juni 2014 17:47 schreef DriekOplopers het volgende: Die verstoring rond Gouda is nu niet voor de spits voorbij, maar pas om 20 uur. In de cijfers zie je dat gelukkig niet.
Op vrijdag 6 juni 2014 17:43 schreef greavy het volgende: Fles, over 49 minuten rijdt de Plan U 115 bij jou voor de deur langs, onderweg van Zutphen Goederen naar Amersfoort (en uiteindelijk Bokkeduinen)
ik stond te wachten op de intercity naar Enschede toen hij net voor kwam rijden ja paar leuke foto's van gemaakt
In Rotterdam op het perron hoorde ik dat de storing bij Lombardijen zou zitten.
[..]
Het is ook een lijntje van niks.
De gtw's op zwolle-emmen zijn toch ook nieuw besteld dus dan had de provincie ook wel twee extra treinen kunnen eisen voor het andere gedeelte van de concessie