abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140771659



danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (Brabant O+).
fokplaat.jpg DriekOplopers, zet zich in om dingen voor de reiziger te verbeteren.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
Icloud, Komt zo af en toe klagen, over van alles en nog wat, voornamelijk over reizigersorganisatie`s
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
UI_Berlijn.png b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. (Brabant O+).
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
noiconn.png Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant. (Brabant O+).


In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.

  vrijdag 6 juni 2014 @ 09:18:56 #2
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_140771727
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 07:46 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Er staat ook iets over een gratis baankaart als je iets goed doet...
Als je correct voorspelt welk land het WK wint maak je kans op 1 jaar lang gratis BC25.
pi_140772271
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 08:45 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Ja, het was groot feest gisteren. Door die blikseminslag was een ATB-kast finaal weggefikt. En als kers op de vla had ik ook nog een malloot op Leeuwarden in de sporen lopen, waardoor ik je collega's mocht verrassen met een druk op de alarmknop.
Ik was vannacht de laatste terug uit Leeuwarden, en zag toen eindelijk mannetjes lopen tussen Veenwouden en Hurdegaryp.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 6 juni 2014 @ 09:53:47 #4
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_140772348
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 08:45 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Ja, het was groot feest gisteren. Door die blikseminslag was een ATB-kast finaal weggefikt.
Dan hebben ze dat snel gefixt _O_
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_140773667


Ik ga hem inlijsten denk ik :') Laatste keer dat ik een aanwijzing sts kreeg was in mijn 2e week zelfstandig rijden, bijna een jaar terug, en nu 6 achter elkaar :')
  Redactie Sport vrijdag 6 juni 2014 @ 11:40:58 #6
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_140774897
Moet dat niet per trein op een apart briefje? Ik vind het zo eerlijk gezegd nogal rommelig :@
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_140775181
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 11:40 schreef dennistd het volgende:
Moet dat niet per trein op een apart briefje? Ik vind het zo eerlijk gezegd nogal rommelig :@
Het gaat er om dat ik weet dat ik een bepaald rood sein moet passeren. Voor mij was het logisch, in de juiste volgorde :) Voor het sein stoppen, jezelf overtuigen dat je voor het goede sein staat en dan pas ga je door het rode sein heen.
  vrijdag 6 juni 2014 @ 12:05:13 #8
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_140775580
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 11:50 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Het gaat er om dat ik weet dat ik een bepaald rood sein moet passeren. Voor mij was het logisch, in de juiste volgorde :) Voor het sein stoppen, jezelf overtuigen dat je voor het goede sein staat en dan pas ga je door het rode sein heen.
Je mag de aanwijzing pas aannemen als je stil staat voor het sein, he. ;)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_140776502
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 12:05 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Je mag de aanwijzing pas aannemen als je stil staat voor het sein, he. ;)
Dat is correct. Stilstaan, de aanwijzing aannemen. Oprijden naar het sein, stoppen voor het sein en jezelf overtuigen dat je voor het goede sein staat. :)
pi_140778380
Stilstaan vóór het desbetreffende sein.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 6 juni 2014 @ 13:58:21 #11
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_140778657
Voor de liefhebbers: Arriva zet nu een Achterhoeks stel in tussen Almelo en Mariënberg

http://rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=191511
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator vrijdag 6 juni 2014 @ 14:02:07 #12
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_140778795
Oeps...
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 6 juni 2014 @ 14:03:06 #13
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_140778832
Even ter bewijs:
Arriva_NL twitterde op vrijdag 06-06-2014 om 13:51:56 @zomer_jan 1, om 13.18 uur uit Almelo vertrokken. Zie: http://t.co/1QRyuVjJ4m reageer retweet
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_140778834
quote:
Gast... Op Praha hlavna nadrazi spreekt het personeel uitstekend Engels en Duits hoor. :')
  Moderator vrijdag 6 juni 2014 @ 14:03:35 #15
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_140778846
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 13:58 schreef Peterselieman het volgende:
Voor de liefhebbers: Arriva zet nu een Achterhoeks stel in tussen Almelo en Mariënberg

http://rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=191511
Nu mag het ineens wel?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_140778887
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 14:03 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Nu mag het ineens wel?
Op een gegeven moment komt het gevalletje overmacht om de hoek kijken denk ik.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  vrijdag 6 juni 2014 @ 14:04:58 #17
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_140778898
Nood breekt wet, lijkt me. Liever een trein die de tijden haalt dan continu vertraging.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 6 juni 2014 @ 14:06:10 #18
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_140778933
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 14:04 schreef James1988 het volgende:
Nood breekt wet, lijkt me. Liever een trein die de tijden haalt dan continu vertraging.
Dit. Ze hadden het eerder moeten doen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_140779433
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 14:03 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Nu mag het ineens wel?
Waarom zou dat eerder niet mogen dan? Verkeerd kleurtje?
dag
pi_140779992
Ik zie dat er meer goederen gaan rijden op de Brabant route tussen breda en eindhoven, maar waar gaan ze naar toe vanaf eindhoven, in de richting van venlo-duitse grens, belgie?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 6 juni 2014 @ 14:42:12 #21
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_140780055
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 14:40 schreef icloud het volgende:
Ik zie dat er meer goederen gaan rijden op de Brabant route tussen breda en eindhoven, maar waar gaan ze naar toe vanaf eindhoven, in de richting van venlo-duitse grens, belgie?
Voornamelijk Venlo en verder en sporadisch eentje richting Maastricht en België
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_140780124
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 14:42 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Voornamelijk Venlo en verder en sporadisch eentje richting Maastricht en België
Oke dankjewel voor dit antwoord.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik helemaal niks weet van goederen
pi_140780531
Zou je geen bypass kunnen bedenken voor al dat gevaarlijk vervoer door de stad heen? Een ring spoor ofzo.

Aftakken bij best, langs oirschot en dan bij veldhoven aantakken op de a67
  vrijdag 6 juni 2014 @ 15:00:20 #24
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_140780621
Wat zou daar de meerwaarde van zijn? De kans dat er iets fout gaat met een goederentransport over spoor is tenslotte erg klein.
  vrijdag 6 juni 2014 @ 15:00:42 #25
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_140780633
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 14:21 schreef Peter het volgende:

[..]

Waarom zou dat eerder niet mogen dan? Verkeerd kleurtje?
Stond inderdaad in de concessie volgens mij dat er eigenlijk alleen die LINTjes mogen rijden.
dacht ik tenminste...
pi_140780676
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 15:00 schreef James1988 het volgende:
Wat zou daar de meerwaarde van zijn? De kans dat er iets fout gaat met een goederentransport over spoor is tenslotte erg klein.
Overlast en capaciteit, er word nu bijvoorbeeld 800 appartementen recht tegen de spoorlijn aangebouwd.
  vrijdag 6 juni 2014 @ 15:05:08 #27
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_140780734
Dat is niet het probleem van het spoor, die woningen hadden ze daar niet moeten bouwen
pi_140780857
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 15:02 schreef icloud het volgende:

[..]

Overlast en capaciteit, er word nu bijvoorbeeld 800 appartementen recht tegen de spoorlijn aangebouwd.
Blijkbaar is het veilig genoeg, anders worden die appartementen niet zo dicht bij het spoor geplaatst.
pi_140780930
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 15:10 schreef sneakydesert het volgende:

[..]

Blijkbaar is het veilig genoeg, anders worden die appartementen niet zo dicht bij het spoor geplaatst.
Beide belangen zijn groot genoeg om te spelen met vuur.
  vrijdag 6 juni 2014 @ 15:16:04 #30
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_140780997
Woningbouw anno 2014 is wel ver genoeg om de boel goed te kunnen isoleren. Als bewoner weet je dat je langs een spoorlijn gaat wonen, je moet dus ook niet zeuren dat je niet kunt slapen omdat er soms een goederentrein langskomt.

We houden in dit land veel te veel rekening met zulke lui.
  Moderator vrijdag 6 juni 2014 @ 15:19:16 #31
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_140781065
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 14:21 schreef Peter het volgende:

[..]

Waarom zou dat eerder niet mogen dan? Verkeerd kleurtje?
Er staat vastgelegd dat er Vechtdal materiaal moet rijden. Regio Twente en de provincies Drenthe en Overijssel op die treinen dus die zullen wel wat geld erin hebben gestopt en dat daarom verlangen. Aan de andere kant zullen ze ook eisen dat er treinen rijden op de geplande tijden.

Over Arriva gesproken,gaan ze met een Plan U rijden ofzo? Zag er eentje staan in Zutphen
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_140781096
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 15:16 schreef James1988 het volgende:
Woningbouw anno 2014 is wel ver genoeg om de boel goed te kunnen isoleren. Als bewoner weet je dat je langs een spoorlijn gaat wonen, je moet dus ook niet zeuren dat je niet kunt slapen omdat er soms een goederentrein langskomt.

We houden in dit land veel te veel rekening met zulke lui.
Dan moeten ze het gewoon maar doen om te kunnen bouwen en vanwege een nieuwe mooie spoorlijn, daar kan niemand hier iets op tegen hebben
  vrijdag 6 juni 2014 @ 15:29:37 #33
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_140781330
NS_online twitterde op vrijdag 06-06-2014 om 15:25:06 Van en naar Gouda: tot 16.30 uur minder Sprinters door een sein- en wisselstoring. http://t.co/axyyfHsO3W #Gd reageer retweet
Werkzaamheden maar vervroegen?
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
pi_140781522
Alles plat fuck yeah
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 6 juni 2014 @ 15:37:28 #35
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_140781564
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 15:19 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Er staat vastgelegd dat er Vechtdal materiaal moet rijden. Regio Twente en de provincies Drenthe en Overijssel op die treinen dus die zullen wel wat geld erin hebben gestopt en dat daarom verlangen. Aan de andere kant zullen ze ook eisen dat er treinen rijden op de geplande tijden.
Zie de reactie van de concessiebeheerder op de site van Driek: http://www.voorbeterov.nl/page9.php
quote:
Over Arriva gesproken,gaan ze met een Plan U rijden ofzo? Zag er eentje staan in Zutphen
Nee. Dat is de 115 van Stichting DE3. Die krijgt onderhoud in de werkplaats aldaar.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_140782337
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 15:29 schreef Ajaxfan het volgende:
NS_online twitterde op vrijdag 06-06-2014 om 15:25:06 Van en naar Gouda: tot 16.30 uur minder Sprinters door een sein- en wisselstoring. http://t.co/axyyfHsO3W #Gd reageer retweet
Werkzaamheden maar vervroegen?
alvast een voorschot
  Moderator vrijdag 6 juni 2014 @ 16:18:36 #37
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_140782734
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 16:03 schreef Yreal het volgende:

[..]

alvast een voorschot
Een voorschot op de uitloop? -O_
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 6 juni 2014 @ 16:33:17 #38
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_140783171
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 16:03 schreef Yreal het volgende:

[..]

alvast een voorschot
Gezien de hoeveelheid verstoringen die elkaar nu opvolgen wel inderdaad.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
  vrijdag 6 juni 2014 @ 16:51:10 #39
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_140783641
Iemand hier die weet of de NMBS kaartautomaat al in Roosendaal staat, en werkt? Deze zou per 1 mei 2014 in dienst moeten zijn ...
pi_140784762
Weet iemand wat er precies aan dd hand is tussen eindhoven en sittard?

Ns website meld alleen defecte trein
  vrijdag 6 juni 2014 @ 17:43:44 #41
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_140784794
Fles, over 49 minuten rijdt de Plan U 115 bij jou voor de deur langs, onderweg van Zutphen Goederen naar Amersfoort (en uiteindelijk Bokkeduinen)
  vrijdag 6 juni 2014 @ 17:44:49 #42
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_140784824
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 17:41 schreef icloud het volgende:
Weet iemand wat er precies aan dd hand is tussen eindhoven en sittard?

Ns website meld alleen defecte trein
CT 6605 + de Lauterborg-keteltrein was vlak voor Sittard defect geraakt. NSR 1750 is als losselok te hulp geschoten, en heeft de trein om 17:38 het emplacement van Sittard opgetrokken.
  vrijdag 6 juni 2014 @ 17:47:11 #43
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_140784884
Die verstoring rond Gouda is nu niet voor de spits voorbij, maar pas om 20 uur. In de cijfers zie je dat gelukkig niet.

http://www.voorbeterov.nl/130219.php

:(
pi_140784960
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 17:47 schreef DriekOplopers het volgende:
Die verstoring rond Gouda is nu niet voor de spits voorbij, maar pas om 20 uur. In de cijfers zie je dat gelukkig niet.

http://www.voorbeterov.nl/130219.php

:(
Mooi gelul weer, infrastoringen moet prorail oplossen en niemand anders, een steek geven aan de ns ivm cijfers is dan ook gewoon lullig
  vrijdag 6 juni 2014 @ 19:02:31 #45
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_140786497
Vechtdal lintje werkeloos gespot in Almelo, paar honderd meter buiten het zakspoortje.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 6 juni 2014 @ 19:04:22 #46
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_140786525
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 17:43 schreef greavy het volgende:
Fles, over 49 minuten rijdt de Plan U 115 bij jou voor de deur langs, onderweg van Zutphen Goederen naar Amersfoort (en uiteindelijk Bokkeduinen)
ik stond te wachten op de intercity naar Enschede toen hij net voor kwam rijden ja :) paar leuke foto's van gemaakt :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 6 juni 2014 @ 19:04:35 #47
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_140786538
Fail, seinstoring Rotterdam - Breda (HSL). :{
pi_140786576
Seinstoring op de hsl? Hoe krijgen ze dat voor elkaar?

Waarom heeft de provincie niet gewoon nieuwe treinen geeist? De lintjes waren niks, zijn niks en worden niks
  vrijdag 6 juni 2014 @ 19:19:58 #49
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_140786967
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 19:06 schreef icloud het volgende:
Seinstoring op de hsl? Hoe krijgen ze dat voor elkaar?
In Rotterdam op het perron hoorde ik dat de storing bij Lombardijen zou zitten.
quote:
Waarom heeft de provincie niet gewoon nieuwe treinen geeist? De lintjes waren niks, zijn niks en worden niks
Het is ook een lijntje van niks. :P
pi_140787006
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 19:19 schreef James1988 het volgende:

[..]

In Rotterdam op het perron hoorde ik dat de storing bij Lombardijen zou zitten.

[..]

Het is ook een lijntje van niks. :P
De gtw's op zwolle-emmen zijn toch ook nieuw besteld dus dan had de provincie ook wel twee extra treinen kunnen eisen voor het andere gedeelte van de concessie
  vrijdag 6 juni 2014 @ 19:24:11 #51
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_140787076
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 19:21 schreef icloud het volgende:

[..]

De gtw's op zwolle-emmen zijn toch ook nieuw besteld dus dan had de provincie ook wel twee extra treinen kunnen eisen voor het andere gedeelte van de concessie
Op Zwolle - Emmen reed dan ook wel het meest oude, afgetrapte materieel dat NS had. In vergelijking daarmee waren de LINTjes nog best jong. ;)
pi_140787114
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 19:24 schreef James1988 het volgende:

[..]

Op Zwolle - Emmen reed dan ook wel het meest oude, afgetrapte materieel dat NS had. In vergelijking daarmee waren de LINTjes nog best jong. ;)
Super plan v toch?

Plan v is het beste materiaal wat de ns nu heeft, over een paar jaar gaat de kamer en zembla moord en brand scheuren over het feit dat er nu massaal v'tjes worden gesloopt
pi_140787117
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 19:24 schreef James1988 het volgende:

[..]

Op Zwolle - Emmen reed dan ook wel het meest oude, afgetrapte materieel dat NS had. In vergelijking daarmee waren de LINTjes nog best jong. ;)
Maar wel opgevoerd >:)
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 6 juni 2014 @ 19:33:23 #54
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_140787314
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 19:21 schreef icloud het volgende:

[..]

De gtw's op zwolle-emmen zijn toch ook nieuw besteld dus dan had de provincie ook wel twee extra treinen kunnen eisen voor het andere gedeelte van de concessie
Het werd niet geëist en terecht. Almelo - Mariënberg is een erg rustig lijntje en het materieel dat er reed was nog niet afgeschreven. Bovendien is het normaal gesproken zuiniger dan ander materieel.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 6 juni 2014 @ 19:35:11 #55
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_140787355
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 19:25 schreef icloud het volgende:

Plan v is het beste materiaal wat de ns nu heeft, over een paar jaar gaat de kamer en zembla moord en brand scheuren over het feit dat er nu massaal v'tjes worden gesloopt
Ik kan me echt niets voorstellen bij de liefde die velen hebben voor Plan V. Ik zie het spul vooral als krap, herriemakend, stokoud en het voldoet absoluut niet aan de dingen die reizigers heden ten dage verwachten. Maar goed, ik heb ook helemaal niks met "Klassiekskes" of andere zooi waar al sinds de jaren 80 geen nieuwe laag verf overheen is geweest.

Mij maak je een stuk gelukkiger met modern materieel. :)
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 6 juni 2014 @ 19:35:20 #56
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_140787360
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 19:25 schreef icloud het volgende:

[..]

Super plan v toch?

Plan v is het beste materiaal wat de ns nu heeft, over een paar jaar gaat de kamer en zembla moord en brand scheuren over het feit dat er nu massaal v'tjes worden gesloopt
Turbo V.
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 19:25 schreef Viezze het volgende:

[..]

Maar wel opgevoerd >:)
Opgevoerd niet, maar de derde trap bij het optrekken is beschikbaar bij een deel van de V'tjes. Bij andere V'tjes is deze geblokkeerd om de slijtage wat te beperken.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_140787373
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 19:35 schreef James1988 het volgende:

het voldoet absoluut niet aan de dingen die reizigers heden ten dage verwachten.
er zit een plee in :P
pi_140787598
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 19:35 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik kan me echt niets voorstellen bij de liefde die velen hebben voor Plan V. Ik zie het spul vooral als krap, herriemakend, stokoud en het voldoet absoluut niet aan de dingen die reizigers heden ten dage verwachten. Maar goed, ik heb ook helemaal niks met "Klassiekskes" of andere zooi waar al sinds de jaren 80 geen nieuwe laag verf overheen is geweest.

Mij maak je een stuk gelukkiger met modern materieel. :)
Het is onverwoestbaar, weinig onderhoud, rijd altijd zelfs bij sneeuw, weinig elektronica, gewoon goed degelijk, een stoel en een plee meer is er niet nodig.

Vooral de coupe voorin met de 2 keer6 persoons met 3 persoons banken is cute.
pi_140787702
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 19:21 schreef icloud het volgende:

[..]

De gtw's op zwolle-emmen zijn toch ook nieuw besteld dus dan had de provincie ook wel twee extra treinen kunnen eisen voor het andere gedeelte van de concessie
Het is inderdaad een lijntje van niks, daar ga je toch niet zo veel voor investeren?
pi_140787742
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 19:45 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Het is inderdaad een lijntje van niks, daar ga je toch niet zo veel voor investeren?
Why not, arriva betaald toch de rekening, daar moet je gebruik van maken als provincie zijnde.

En alsof het stilstaan en reparatie van die lintjes niks kost.
pi_140787789
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 19:35 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik kan me echt niets voorstellen bij de liefde die velen hebben voor Plan V. Ik zie het spul vooral als krap, herriemakend, stokoud en het voldoet absoluut niet aan de dingen die reizigers heden ten dage verwachten. Maar goed, ik heb ook helemaal niks met "Klassiekskes" of andere zooi waar al sinds de jaren 80 geen nieuwe laag verf overheen is geweest.

Mij maak je een stuk gelukkiger met modern materieel. :)
Ik snap er ook niks van. Het is alles behalve comfortabel, en zo onbetrouwbaar is het andere materieel op het Nederlandse spoor ook niet (meer). SLT waren natuurlijk veel problemen mee in het begin, maar daar hoor je nu niks meer van. Daar zit ik liever in dan een Plan V.

quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 19:46 schreef icloud het volgende:

[..]

Why not, arriva betaald toch de rekening, daar moet je gebruik van maken als provincie zijnde.

En alsof het stilstaan en reparatie van die lintjes niks kost.
Zo werkt het natuurlijk niet, er moet iemand voor opdraaien.
pi_140787837
Precies daarom kun je als provincie prima opnemen dat er voor de hele concessie nieuwe treinen moeten komen take it or leave it.

Kijk als er nu speciaal twee treinen besteld hadden moeten worden, tja dan begreep ik het, maar deze konden mee met de andere order
pi_140787899
Nee juist niet, want dan kost het de provincie meer geld (of de reiziger) terwijl er nog materieel is wat kan rijden (oke, op dit moment blijkt even van niet maar het is niet afgeschreven). Het is raar om als provincie nieuw materieel voor te schrijven in zo'n geval, slecht voor het milieu en de overheid moet op dat vlak het voortouw nemen.
pi_140788027
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 19:52 schreef Viezze het volgende:
Nee juist niet, want dan kost het de provincie meer geld (of de reiziger) terwijl er nog materieel is wat kan rijden (oke, op dit moment blijkt even van niet maar het is niet afgeschreven). Het is raar om als provincie nieuw materieel voor te schrijven in zo'n geval, slecht voor het milieu en de overheid moet op dat vlak het voortouw nemen.
Als het goed is mag het de provincie niks extras kosten, anders is de concessie verkeerd opgesteld, daarnaast zijn twee treinen op een grote order pinuts en is de meerkosten helemaal niet zo hoog.

Arriva heeft de lintjes immers ook moeten kopen, apart onderhoud voor twee stellen, niet op andere concessie's inzetbaar(bij nood) en sowieso zijn vreemden eenden in je materiaalpark ten alle tijden nadelig.
  vrijdag 6 juni 2014 @ 19:59:47 #65
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_140788071
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 19:58 schreef icloud het volgende:

[..]

Als het goed is mag het de provincie niks extras kosten, anders is de concessie verkeerd opgesteld, daarnaast zijn twee treinen op een grote order pinuts en is de meerkosten helemaal niet zo hoog.

Arriva heeft de lintjes immers ook moeten kopen, apart onderhoud voor twee stellen, niet op andere concessie's inzetbaar(bij nood) en sowieso zijn vreemden eenden in je materiaalpark ten alle tijden nadelig.
Lint'jes zijn nog steeds lease van NSFS, maar hebben wel een revisie gehad, en interieur is aangepakt.
pi_140788196
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 19:59 schreef greavy het volgende:

[..]

Lint'jes zijn nog steeds lease van NSFS, maar hebben wel een revisie gehad, en interieur is aangepakt.
Volgens wiki heeft arriva ze overgenomen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 6 juni 2014 @ 20:06:03 #67
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_140788263
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 19:48 schreef Viezze het volgende:

[..]

Ik snap er ook niks van. Het is alles behalve comfortabel, en zo onbetrouwbaar is het andere materieel op het Nederlandse spoor ook niet (meer). SLT waren natuurlijk veel problemen mee in het begin, maar daar hoor je nu niks meer van. Daar zit ik liever in dan een Plan V.
Ik heb laatst voor het eerst met een SLT gereisd en het viel me op dat er niet in eenmansbediening gereden wordt, maar dat de HC iedere keer sleutelt. Het lijk me dat de vertrekprocedure een stuk versneld kan worden, al is het als je de rijtijden soms bekijkt helemaal niet nodig, want zelfs een wadloper had die op sommige trajecten nog gehaald _O- :')
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 6 juni 2014 @ 20:06:39 #68
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_140788286
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 20:04 schreef icloud het volgende:

[..]

Volgens wiki heeft arriva ze overgenomen
Oh, ik dacht dat ze lease waren. Maar dat verklaart idd wel weer een paar dingen.
pi_140788296
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 19:58 schreef icloud het volgende:

[..]

Als het goed is mag het de provincie niks extras kosten, anders is de concessie verkeerd opgesteld, daarnaast zijn twee treinen op een grote order pinuts en is de meerkosten helemaal niet zo hoog.

Arriva heeft de lintjes immers ook moeten kopen, apart onderhoud voor twee stellen, niet op andere concessie's inzetbaar(bij nood) en sowieso zijn vreemden eenden in je materiaalpark ten alle tijden nadelig.
Dat kost het dus wel, want de vervoerder moet een offerte uitbrengen. Die wordt gewoon hoger als men nieuw materieel aanschaft ipv tweedehands te gebruiken.
Zie ook: http://www.drenthe.info/d(...)Zwolle-Emmen.DEF.pdf
Daar staat specifiek in genoemd dat voor Almelo - Marienberg tweedehands materieel gebruikt mag worden. Dan is voor de vervoerder de keuze simpel gemaakt denk ik.
  vrijdag 6 juni 2014 @ 20:08:03 #70
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_140788326
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 19:35 schreef Peterselieman het volgende:
Opgevoerd niet, maar de derde trap bij het optrekken is beschikbaar bij een deel van de V'tjes. Bij andere V'tjes is deze geblokkeerd om de slijtage wat te beperken.
Gewoon turbo jongûh! Van 0 tot 100 in... Minder dan 52 seconden als het goed is (want zo lang doet de "reguliere" versie erover).
pi_140788334
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 20:06 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ik heb laatst voor het eerst met een SLT gereisd en het viel me op dat er niet in eenmansbediening gereden wordt, maar dat de HC iedere keer sleutelt. Het lijk me dat de vertrekprocedure een stuk versneld kan worden, al is het als je de rijtijden soms bekijkt helemaal niet nodig, want zelfs een wadloper had die op sommige trajecten nog gehaald _O- :')
Ja dat is hier volgens mij ook al meerdere malen gezegd. Zou prima zonder kunnen.
pi_140788387
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 20:07 schreef Viezze het volgende:

[..]

Dat kost het dus wel, want de vervoerder moet een offerte uitbrengen. Die wordt gewoon hoger als men nieuw materieel aanschaft ipv tweedehands te gebruiken.
Zie ook: http://www.drenthe.info/d(...)Zwolle-Emmen.DEF.pdf
Daar staat specifiek in genoemd dat voor Almelo - Marienberg tweedehands materieel gebruikt mag worden. Dan is voor de vervoerder de keuze simpel gemaakt denk ik.
duhh ik snap dat arriva nu doet wat ze gevraagd word maar die concessie klopt dus gewoon niet.
  vrijdag 6 juni 2014 @ 20:11:00 #73
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_140788420
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 20:08 schreef Viezze het volgende:

[..]

Ja dat is hier volgens mij ook al meerdere malen gezegd. Zou prima zonder kunnen.
Die BR425'en in Duitsland, daar 'sleutelt' de Machinist gewoon, en zodra de deur in de sluiting valt, wordt die vergrendeld. Hij kan dat proces ook versnellen door een extra pulse te sturen dat alle deuren direct moeten sluiten.
Bij de korte stops zie je dus dat de Machinist de deuren ontgrendeld, en enkele secondes later alweer vergrendeld, terwijl men nog uit/instapt. De deuren die dan al dicht zijn, kan men dan ook niet meer openen.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 6 juni 2014 @ 20:15:21 #74
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_140788546
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 20:08 schreef Viezze het volgende:

[..]

Ja dat is hier volgens mij ook al meerdere malen gezegd. Zou prima zonder kunnen.
Sterker nog, het is de toekomst op de sprinterdiensten als je het mij vraagt. Niet op iedere trein meer een HC, maar teams van conducteurs die hier en daar een trein controleren.

Neemt het aantal zwartrijders toe en de sociale veiligheid af? Niet als je het goed opzet
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_140788565
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 20:09 schreef icloud het volgende:

[..]

duhh ik snap dat arriva nu doet wat ze gevraagd word maar die concessie klopt dus gewoon niet.
Ja of wel, ik vraag me af of het extra geld het waard is op zo'n lijn. En zonde van rijvaardig materieel (want dat gaat anders terzijde en wordt niet meer gebruikt).

quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 20:11 schreef greavy het volgende:

[..]

Die BR425'en in Duitsland, daar 'sleutelt' de Machinist gewoon, en zodra de deur in de sluiting valt, wordt die vergrendeld. Hij kan dat proces ook versnellen door een extra pulse te sturen dat alle deuren direct moeten sluiten.
Bij de korte stops zie je dus dat de Machinist de deuren ontgrendeld, en enkele secondes later alweer vergrendeld, terwijl men nog uit/instapt. De deuren die dan al dicht zijn, kan men dan ook niet meer openen.
Ja net als Arriva in o.a. Noord Nederland (alleen dan zonder die extra puls).
pi_140788627
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 20:15 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Sterker nog, het is de toekomst op de sprinterdiensten als je het mij vraagt. Niet op iedere trein meer een HC, maar teams van conducteurs die hier en daar een trein controleren.

Neemt het aantal zwartrijders toe en de sociale veiligheid af? Niet als je het goed opzet
Zwartrijders dam je al redelijk in door de poortjes op stations dicht te doen. Sociale veiligheid valt denk ik wel mee, inderdaad op de juiste tijden zorgen voor conducteurs/beveiliging. Vol in de spits zit het met de sociale veiligheid wel OK lijkt me :P
  vrijdag 6 juni 2014 @ 20:18:57 #77
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_140788652
Deze foto werd net naar ons van de 115 toegestuurd, van de rit Zutphen - Amersfoort. Fotograaf: Richard Krol.

pi_140788727
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 16:51 schreef greavy het volgende:
Iemand hier die weet of de NMBS kaartautomaat al in Roosendaal staat, en werkt? Deze zou per 1 mei 2014 in dienst moeten zijn ...
Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog geen NMBS kaartautomaat heb gezien in Roosendaal.
  vrijdag 6 juni 2014 @ 20:23:34 #79
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_140788774
Er zou er één in de hal van het station geplaatst gaan worden ...
pi_140788977
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 17:49 schreef icloud het volgende:
Mooi gelul weer, infrastoringen moet prorail oplossen en niemand anders, een steek geven aan de ns ivm cijfers is dan ook gewoon lullig
De reiziger heeft niets te maken met ProRail. Bij een echt commercieel bedrijf is ook geen enkele klant geïnteresseerd in wat de onderaannemer nu weer verkloot heeft, maar in wat het bedrijf (waar de klant wél een relatie mee heeft) gaat doen om het te fixen. Is dat helemaal eerlijk voor de NS (zij kunnen tenslotte niet kiezen voor een andere partner dan ProRail of een alternatief spoor), nee. Zou het ze aan moeten moedigen om druk te zetten op ProRail? Wellicht niet zo'n slecht idee.

Uiteraard is dat vanuit de reiziger gezien en dus niet relevant voor het OV in Nederland.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  vrijdag 6 juni 2014 @ 20:31:22 #81
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_140789019
Zo :) 357 km achter de wielen, werkdag in Delft en borrel in Enschede zitten erop. Op naar een verjaardag in Zwolle :D #yolo
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_140789325
quote:
6s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 20:29 schreef Litpho het volgende:

[..]

De reiziger heeft niets te maken met ProRail. Bij een echt commercieel bedrijf is ook geen enkele klant geïnteresseerd in wat de onderaannemer nu weer verkloot heeft, maar in wat het bedrijf (waar de klant wél een relatie mee heeft) gaat doen om het te fixen. Is dat helemaal eerlijk voor de NS (zij kunnen tenslotte niet kiezen voor een andere partner dan ProRail of een alternatief spoor), nee. Zou het ze aan moeten moedigen om druk te zetten op ProRail? Wellicht niet zo'n slecht idee.

Uiteraard is dat vanuit de reiziger gezien en dus niet relevant voor het OV in Nederland.
Van een professionele reizigersorganisatie mag je een andere blik en verder kijken dan je neus lang is verwachten
  vrijdag 6 juni 2014 @ 20:45:40 #83
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_140789392
Professionele reizigersorganisaties bestaan niet. Professioneel betekent dat je geld KRIJGT voor wat je doet.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_140789781
Er schijnt een paar dagen geleden een goederentransport met gevaarlijke stoffen over de Hanzelijn te zijn geweest, uiteraard staan de NIMBY's alweer klaar, hopeloos dit :')

http://www.brugnieuws.nl/(...)d=1037608&dept_id=15

Door de Deutsche Bundesbahn nog wel, goede journalistiek dit :Y
  vrijdag 6 juni 2014 @ 21:03:19 #85
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_140789891
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 20:59 schreef Facepalm het volgende:
Er schijnt een paar dagen geleden een goederentransport met gevaarlijke stoffen over de Hanzelijn te zijn geweest, uiteraard staan de NIMBY's alweer klaar, hopeloos dit :')

http://www.brugnieuws.nl/(...)d=1037608&dept_id=15
:')
Laat ze maar eens een keer een gesprek hebben met mensen uit Borne, Oldenzaal of een andere willekeurige gemeente langs het spoor die dit elke dag langs hun huis krijgen.
  vrijdag 6 juni 2014 @ 21:03:25 #86
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_140789896
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 19:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Vechtdal lintje werkeloos gespot in Almelo, paar honderd meter buiten het zakspoortje.
twee uur later, ding staat er nog steeds
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_140789938
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 20:59 schreef Facepalm het volgende:
Er schijnt een paar dagen geleden een goederentransport met gevaarlijke stoffen over de Hanzelijn te zijn geweest, uiteraard staan de NIMBY's alweer klaar, hopeloos dit :')

http://www.brugnieuws.nl/(...)d=1037608&dept_id=15

Door de Deutsche Bundesbahn nog wel, goede journalistiek dit :Y
Zo jammer dit :')
  vrijdag 6 juni 2014 @ 21:07:39 #88
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_140790019
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 20:59 schreef Facepalm het volgende:
Er schijnt een paar dagen geleden een goederentransport met gevaarlijke stoffen over de Hanzelijn te zijn geweest, uiteraard staan de NIMBY's alweer klaar, hopeloos dit :')

http://www.brugnieuws.nl/(...)d=1037608&dept_id=15

Door de Deutsche Bundesbahn nog wel, goede journalistiek dit :Y
Jouw username & dit bericht: match.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_140790122
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 21:07 schreef Duvel het volgende:

[..]

Jouw username & dit bericht: match.
:D

Ik ben nog wel een trotse Kampenaar ook, helaas barst de gemeente van dit soort volk, met de aanleg van de Hanzelijn was er ook al veel gezeur in de lokale politiek om van alles, ze zijn zo kortzichtig en bekrompen hier. :{
  vrijdag 6 juni 2014 @ 21:11:48 #90
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_140790142
:') "Deutsche Bundesbaan" :')
  vrijdag 6 juni 2014 @ 21:16:45 #91
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_140790305
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 20:59 schreef Facepalm het volgende:
Er schijnt een paar dagen geleden een goederentransport met gevaarlijke stoffen over de Hanzelijn te zijn geweest, uiteraard staan de NIMBY's alweer klaar, hopeloos dit :')

http://www.brugnieuws.nl/(...)d=1037608&dept_id=15

Door de Deutsche Bundesbahn nog wel, goede journalistiek dit :Y
Daar rijdt IEDERE dag deze goederentrein (Unitcargo Onnen - Kijfhoek, met oa ketelwagens vanaf Farmsum/Delfzijl), in beide richtingen.
  vrijdag 6 juni 2014 @ 21:18:55 #92
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_140790374
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 21:11 schreef boriq het volgende:
:') "Deutsche Bundesbaan" :')
"Dietsche bondsbaan" :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 6 juni 2014 @ 21:20:58 #93
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_140790447
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 21:11 schreef Facepalm het volgende:

[..]

:D

Ik ben nog wel een trotse Kampenaar ook, helaas barst de gemeente van dit soort volk, met de aanleg van de Hanzelijn was er ook al veel gezeur in de lokale politiek om van alles, ze zijn zo kortzichtig en bekrompen hier. :{
Tja, bijbelgordel, dat zal niet helpen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 6 juni 2014 @ 21:29:56 #94
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_140790733
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 20:59 schreef Facepalm het volgende:
Er schijnt een paar dagen geleden een goederentransport met gevaarlijke stoffen over de Hanzelijn te zijn geweest, uiteraard staan de NIMBY's alweer klaar, hopeloos dit :')

http://www.brugnieuws.nl/(...)d=1037608&dept_id=15

Door de Deutsche Bundesbahn nog wel, goede journalistiek dit :Y
Een echte NIMBY O+
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_140790740
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 20:42 schreef icloud het volgende:

[..]

Van een professionele reizigersorganisatie mag je een andere blik en verder kijken dan je neus lang is verwachten
De reiziger heeft geen reizigersorganisaties nodig om hoofdschuddend "Stomme reiziger, weet je niet dat dat verschillende bedrijven zijn" te roepen. Fijn dat het waar is, maar van een poging om door druk op de NS druk op ProRail te zetten kan ik me nog enigszins voorstellen dat het uiteindelijk de reiziger ten goede komt. Van een lesje "zo werken BV's" niet.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  vrijdag 6 juni 2014 @ 21:33:03 #96
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_140790825
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 21:29 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Een echte NIMBY O+
in het wild! Gauw, klik tienduizend foto's! :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 6 juni 2014 @ 21:37:24 #97
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_140790935
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 21:33 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

in het wild! Gauw, klik tienduizend foto's! :P schiet hem neer!!
Fixed it.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 6 juni 2014 @ 21:39:33 #98
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_140790995
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 21:33 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

in het wild! Gauw, klik tienduizend foto's! :P
ach, iedereen is een NIMBY.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 6 juni 2014 @ 21:42:08 #99
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_140791046
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 21:39 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ach, iedereen is een NIMBY.
Ik wil geen NIMBY's in mijn achtertuin.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 6 juni 2014 @ 21:50:04 #100
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_140791276
Over die opheffing van de trein Enschede - Gronau in de spits (vanwege die spitstrein) heb ik maar even een mailtje gestuurd naar de schrijver van het oorspronkelijke bericht en welke bronnen hij daarvoor heeft.
  vrijdag 6 juni 2014 @ 21:54:13 #101
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_140791423
Enschede - Gronau blijft gewoon rijden, die spitspendel gaat niet van- en naar Enschede. De gewone Talent-stellen blijven ook gewoon rijden in de spits van- en naar Enschede. Worden extra treinen.
  Redactie Sport vrijdag 6 juni 2014 @ 22:00:17 #102
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_140791627
Nee, ze komen in de plaats van de extra treinen die nu al rijden. Op dit moment heb je 2x per uur 9 bakken Talent, dat is te weinig. 1x per uur worden de Talenten vervangen door een Dosto-stam.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 6 juni 2014 @ 22:01:35 #103
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_140791670
Ja, en dus blijft men gewoon doorrijden van- en naar Enschede.
1x/u Münster - Enschede
1x/u die spitstrein Münster - Gronau
  vrijdag 6 juni 2014 @ 22:01:52 #104
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_140791685
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 22:00 schreef dennistd het volgende:
Nee, ze komen in de plaats van de extra treinen die nu al rijden. Op dit moment heb je 2x per uur 9 bakken Talent, dat is te weinig. 1x per uur worden de Talenten vervangen door een Dosto-stam.
Kijk. Dat dacht ik al, maar er wordt nu dus overal onnodig verwarring gezaaid. :')
  vrijdag 6 juni 2014 @ 22:03:39 #105
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_140791746
Uit nieuwsgierigheid: Heeft zo'n Dosto veel meer capaciteit dan die gecombineerde talenten?
  vrijdag 6 juni 2014 @ 22:06:17 #106
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_140791823
Worden 5 óf 6 Dosto's, dus dat biedt vast wel een partij meer capaciteit. Exacte aantallen heb ik niet bij de hand.
pi_140791921
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 15:00 schreef boriq het volgende:

[..]

Stond inderdaad in de concessie volgens mij dat er eigenlijk alleen die LINTjes mogen rijden.
dacht ik tenminste...
Nood breekt wet. Ik heb liever een vervoerder en een concessiebeheerder die er zo mee omgaan, dan strak op dit soort futiliteiten letten. De meeste reizigers zal het uberhaupt niets uitmaken welke kleur de trein heeft, als ie maar rijdt en voldoende capaciteit heeft.

[ Bericht 18% gewijzigd door Bitlord op 06-06-2014 22:16:20 ]
pi_140792126
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 20:08 schreef Viezze het volgende:

[..]

Ja dat is hier volgens mij ook al meerdere malen gezegd. Zou prima zonder kunnen.
Inderdaad. Bij ongeveer elke metro in de wereld gaat het ook altijd goed. Wat te denken van de RER in Parijs?

Zeker nu zowat elke trein een sluittoon heeft bij elke deur heeft het sluiten van de deuren door de conducteur weinig meerwaarde meer. Sterker nog, het kost meestal alleen maar extra tijd.
  vrijdag 6 juni 2014 @ 22:19:19 #109
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_140792310
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 22:09 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Nood breekt wet. Ik heb liever een vervoerder en een concessiebeheerder die er zo mee omgaan, dan strak op dit soort futiliteiten letten. De meeste reizigers zal het uberhaupt niets uitmaken welke kleur de trein heeft, als ie maar rijdt en voldoende capaciteit heeft.
Inderdaad, dat heeft iedereen toch? Welke kleur mijn trein heeft maakt mij echt helemaal njet uit zolang hij maar gewoon rijdt. Zoals iedereen dat volgens mij ziet
  Redactie Sport vrijdag 6 juni 2014 @ 22:21:14 #110
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_140792392
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 22:06 schreef greavy het volgende:
Worden 5 óf 6 Dosto's, dus dat biedt vast wel een partij meer capaciteit. Exacte aantallen heb ik niet bij de hand.
Als ik de samenstelling van de proefrit in april bekijk:
218 411 + 26-35 455 (752.6) + 26-35 454 (752.0) + 26-35 385 (752.6) + 26-35 386 (752.6) + 80-35 375 (762.0)
Dan kom ik op 591 zitplaatsen (aan de hand van vergelijkbare typenummers). Een driedelige Talent heeft tussen de 137 en 161 plaatsen (ik denk dat 137 eerder komt in dit geval vanwege het toilet en de klapzittingen met fietsplekken). Dat scheelt dus 108-180 zitplaatsen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport vrijdag 6 juni 2014 @ 22:22:00 #111
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_140792410
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 22:19 schreef boriq het volgende:

[..]

Inderdaad, dat heeft iedereen toch? Welke kleur mijn trein heeft maakt mij echt helemaal njet uit zolang hij maar gewoon rijdt. Zoals iedereen dat volgens mij ziet
Dat was op het laatst ook het geval met de bussen in Twente. Alles moest rood zijn, maar er kwamen steeds meer groene bussen bij. De concessie was immers toch al verloren..
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_140792429
Overigens ben ik persoonlijk wel van mening dat een bepaalde regionale identiteit wel bijdraagt aan de band die mensen met een lijn krijgen. Dan moet je hem natuurlijk niet elke paar jaar wijzigen van geel naar rood naar blauw zoals almelo-marienberg.

Maar bij verstoringen niet te moeilijk doen (op persoonlijke titel)
  vrijdag 6 juni 2014 @ 22:25:29 #113
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_140792530
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 22:19 schreef boriq het volgende:

[..]

Inderdaad, dat heeft iedereen toch? Welke kleur mijn trein heeft maakt mij echt helemaal njet uit zolang hij maar gewoon rijdt. Zoals iedereen dat volgens mij ziet
In normale situaties is het wel handig zodat het duidelijk is dat je met meerdere vervoerders te maken hebt en - dus - met verschillende voorwaarden e.d.

Maar goed in dit soort situaties is dat natuurlijk een ander verhaal :P
  vrijdag 6 juni 2014 @ 22:30:39 #114
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_140792662
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 22:25 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

In normale situaties is het wel handig zodat het duidelijk is dat je met meerdere vervoerders te maken hebt en - dus - met verschillende voorwaarden e.d.

Maar goed in dit soort situaties is dat natuurlijk een ander verhaal :P
NS moet inderdaad niet opeens in fluorescerend groen gaan rijden. :9
Maar in dit soort gevallen moet de kleur/uiterlijk van een trein gewoon geen factor zijn.
pi_140792799
Is trouwens wel eens interessant om te kijken naar het aantal reizigers van deze lijn en de parallelwegen die tussen Almelo en Mariënberg lopen.....

Er zijn regionale buslijnen die meer reizigers vervoeren.
  vrijdag 6 juni 2014 @ 22:43:33 #116
258802 Yreal
henk..!
pi_140793021
En we gaan weer plat in gouda.
  vrijdag 6 juni 2014 @ 22:44:06 #117
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_140793039
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 22:43 schreef Yreal het volgende:
En we gaan weer plat in gouda.
Inderdaad, ik zag het net.

Bloody shame!
  vrijdag 6 juni 2014 @ 22:45:16 #118
258802 Yreal
henk..!
pi_140793083
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 22:44 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Inderdaad, ik zag het net.

Bloody shame!
Ik ben al lang blij dat ik niet de allerlaatste trein naar huis heb gepakt :@
  vrijdag 6 juni 2014 @ 22:46:37 #119
258802 Yreal
henk..!
pi_140793115
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 22:44 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Inderdaad, ik zag het net.

Bloody shame!
Oh trouwens, driek.

Morgen verdomme 2 verschillende bussen om van zoetermeer naar woerden te komen. Behoorlijk treurig. Waarom een bus laten rijden op Zoetermeer -> Gouda als je toch nergens heen kan? Rij dan meteen door naar Woerden.

Doe er eens wat aan :P
  vrijdag 6 juni 2014 @ 22:51:26 #120
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_140793253
Net als dat dat traject eruit ligt tussen Gouda - Woerden, ligt ook Lelystad - Almere er uit. Dáár gaat je fatsoenlijke omreisroute via de Hanzelijn, en moet je dus richting Zwolle ev alsnog via Schiphol en Amersfoort overstappen, of over Breda - Nijmegen - Deventer.
  vrijdag 6 juni 2014 @ 22:54:12 #121
258802 Yreal
henk..!
pi_140793323
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 22:51 schreef greavy het volgende:
Net als dat dat traject eruit ligt tussen Gouda - Woerden, ligt ook Lelystad - Almere er uit. Dáár gaat je fatsoenlijke omreisroute via de Hanzelijn, en moet je dus richting Zwolle ev alsnog via Schiphol en Amersfoort overstappen, of over Breda - Nijmegen - Deventer.
Wat mij morgen dus op de geniale route dwingt : Leeuwarden -> stoppercitty utrecht -> Alphen -> bus zoetermeer :')
  vrijdag 6 juni 2014 @ 22:56:03 #122
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_140793391
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 17:49 schreef icloud het volgende:

[..]

Mooi gelul weer, infrastoringen moet prorail oplossen en niemand anders, een steek geven aan de ns ivm cijfers is dan ook gewoon lullig
Het was ProRail dat recentelijk een hoera-persbericht uitbracht over de punctualiteit Q1, en daarbij de uitval verzweeg. Dus niet de NS, maar ProRail! En dat verzwijgen van die uitval is ons in het verkeerde keelgat geschoten.
  vrijdag 6 juni 2014 @ 22:57:09 #123
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_140793429
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 22:54 schreef Yreal het volgende:

[..]

Wat mij morgen dus op de geniale route dwingt : Leeuwarden -> stoppercitty utrecht -> Alphen -> bus zoetermeer :')
Hier morgen maar minder creatief. Morgen na het werk maar ff kiezen: of auto naar Breda of naar Dordrecht, en dan via Breda-Nijmegen naar Zwolle en Mariënberg. Terug weer zo'n route.
pi_140793430
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 22:56 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Het was ProRail dat recentelijk een hoera-persbericht uitbracht over de punctualiteit Q1, en daarbij de uitval verzweeg. Dus niet de NS, maar ProRail! En dat verzwijgen van die uitval is ons in het verkeerde keelgat geschoten.
Prorail mag je van mij keihard aanpakken maar je zin over de cijfertjes is een duidelijke onderwatersteek aan de ns
  Redactie Sport vrijdag 6 juni 2014 @ 23:07:32 #125
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_140793747
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 22:57 schreef greavy het volgende:

[..]

Hier morgen maar minder creatief. Morgen na het werk maar ff kiezen: of auto naar Breda of naar Dordrecht, en dan via Breda-Nijmegen naar Zwolle en Mariënberg. Terug weer zo'n route.
Ik ga gewoon voor Oldenzaal-Hengelo en Hengelo-Nijverdal-Zwolle :Y
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 6 juni 2014 @ 23:08:22 #126
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_140793778
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 22:57 schreef icloud het volgende:

[..]

Prorail mag je van mij keihard aanpakken maar je zin over de cijfertjes is een duidelijke onderwatersteek aan de ns
Nee, dat is het niet. het staat op ene pagina die speciaal is gewijd aan de verrichtingen van ProRail, en niet van NS. Zie over die weggemoffelde uitvalcijfers ook het bericht daaronder. Dat wijst nadrukkelijk naar ProRail.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 6 juni 2014 @ 23:09:02 #127
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_140793813
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 23:07 schreef dennistd het volgende:

[..]

Ik ga gewoon voor Oldenzaal-Hengelo en Hengelo-Nijverdal-Zwolle :Y
Dan is mijn reis nog simpeler: Luwt - Grunn

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_140794406
Heerlen-den helder morgen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 6 juni 2014 @ 23:29:09 #129
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_140794575
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 23:24 schreef icloud het volgende:
Heerlen-den helder morgen
heb jij even mazzel met al die extra IC's die vanaf Heerlen vertrekken ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_140794703
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 23:29 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

heb jij even mazzel met al die extra IC's die vanaf Heerlen vertrekken ;)
Vanwege pinkpop bedoel je? nee daar heb ik geen geluk mee.
  vrijdag 6 juni 2014 @ 23:44:58 #131
258802 Yreal
henk..!
pi_140795156
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 23:32 schreef icloud het volgende:

[..]

Vanwege pinkpop bedoel je? nee daar heb ik geen geluk mee.
tuurlijk wel. Die gaan nu allemaal heen.
pi_140795195
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 23:44 schreef Yreal het volgende:

[..]

tuurlijk wel. Die gaan nu allemaal heen.
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 23:44 schreef Yreal het volgende:

[..]

tuurlijk wel. Die gaan nu allemaal heen.
Nee twee keer een reguliere trein, eerst om 06:25 en in de avond ook.
  vrijdag 6 juni 2014 @ 23:46:43 #133
256146 b2py
Beton!
pi_140795232
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 23:24 schreef icloud het volgende:
Heerlen-den helder morgen
Weer lekker werkzaamheden :D
pi_140795265
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 23:46 schreef b2py het volgende:

[..]

Weer lekker werkzaamheden :D
Alleen sloterdijk, twee weken geleden was ik 6 uur onderweg nu maar. 4
pi_140795349
Morgen een heel stuk over de nieuwe voetgangersbrug met/zonder trappen naar de perrons in de Volkskrant. Corio dreigt met nog meer rechtszaken (civiel) als men doorgaat..
dag
pi_140795401
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 23:50 schreef Peter het volgende:
Morgen een heel stuk over de nieuwe voetgangersbrug met/zonder trappen naar de perrons in de Volkskrant. Corio dreigt met nog meer rechtszaken (civiel) als men doorgaat..
Gelukkig maar go corio go corio
pi_140795728
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 16:51 schreef greavy het volgende:
Iemand hier die weet of de NMBS kaartautomaat al in Roosendaal staat, en werkt? Deze zou per 1 mei 2014 in dienst moeten zijn ...


Staat er niet.
pi_140795743
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 19:19 schreef James1988 het volgende:

[..]

In Rotterdam op het perron hoorde ik dat de storing bij Lombardijen zou zitten.

[..]

Het is ook een lijntje van niks. :P
Daarvoor was er ook al een sectiestoring op de HSL. Toen ik later deze avond weer terug naar Breda ging vanuit Rotterdam kwam ik bij Dordrecht-Zuid nog een IC Direct tegen. Het ging weer lekker...

EDIT:
Moet morgen naar Maastricht, is die overstap in Sittard echt trein wisselen?

[ Bericht 5% gewijzigd door Sandrvich op 07-06-2014 00:26:17 ]
pi_140797027
Vanwege Pinkpop gaat die IC naar Heerlen door dus voor Maastricht overstappen.
pi_140797419
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 00:44 schreef Salatrel het volgende:
Vanwege Pinkpop gaat die IC naar Heerlen door dus voor Maastricht overstappen.
Rijden ze niet volgens de oude dienstregeling waarbij de 800 werd gesplits in sittard?
pi_140799595
Te heerlen staan nu 12 bakken virm klaar waarvan er 6 weer worden afgerangeerd, hoezo verlengde pinkpop pendel?
  zaterdag 7 juni 2014 @ 06:40:54 #142
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_140799620
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 01:01 schreef icloud het volgende:

[..]

Rijden ze niet volgens de oude dienstregeling waarbij de 800 werd gesplits in sittard?
Nee, alle treinen gaan van- en naar Heerlen. Strak kwartiersdienst daar.
Er rijdt een pendelICtreintje Sittard - Maastricht.
pi_140799629
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 06:40 schreef greavy het volgende:

[..]

Nee, alle treinen gaan van- en naar Heerlen. Strak kwartiersdienst daar.
Er rijdt een pendelICtreintje Sittard - Maastricht.
Ja ik zag het net, twee keer plan v komt nu sittard binnen gesjokt als maastricht pendel.

Succes sandrvich
  zaterdag 7 juni 2014 @ 06:49:35 #144
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_140799641
Op Den Haag Centraal heeft men tegenwoordig nieuwe actuele reisinformatie-schermen:


Links is NS, rechts staat de HTM, RET, Veolia en Arriva.
  zaterdag 7 juni 2014 @ 07:23:06 #145
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_140799716
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 23:50 schreef Peter het volgende:
Morgen een heel stuk over de nieuwe voetgangersbrug met/zonder trappen naar de perrons in de Volkskrant. Corio dreigt met nog meer rechtszaken (civiel) als men doorgaat..
Hier is het bericht wel, ik verwacht inderdaad nog wel wat rechtszaken tussen Utrecht en Corio. Vooral met de instelling van de lokale politiek...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_140799811
Waarom bemoeit prorail en servex zich niet met de discussie? Servex loopt net zo goed klanten mis.
Edit bij het uitrijden van utrecht richting asd staan er 5 passagierswagons op een opstelspoortje, volledig onder de graffiti, waar zijn deze van? Het zijn geen normale ns wagons.

[ Bericht 48% gewijzigd door icloud op 07-06-2014 08:30:21 ]
pi_140800106
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 00:01 schreef Sandrvich het volgende:

[..]

Daarvoor was er ook al een sectiestoring op de HSL. Toen ik later deze avond weer terug naar Breda ging vanuit Rotterdam kwam ik bij Dordrecht-Zuid nog een IC Direct tegen. Het ging weer lekker...

EDIT:
Moet morgen naar Maastricht, is die overstap in Sittard echt trein wisselen?
De HSL kan geen sectiestoring hebben, er zijn daar geen secties.
  zaterdag 7 juni 2014 @ 09:01:01 #148
258802 Yreal
henk..!
pi_140800269
Intercitys Utrecht -> Woerden, Utrecht -> schothorst, Rotterdam -> Gouda,...

Maar een doorlopende trein van de randstad naar de noordelijke provincies? :') Knal dan de IC van Leiden naar Utrecht er helemaal uit en rij daar door ofzo.
  zaterdag 7 juni 2014 @ 09:10:43 #149
258802 Yreal
henk..!
pi_140800370
En weeeeer Leeuwarden -> groningen eruit :D
  Redactie Sport zaterdag 7 juni 2014 @ 09:12:09 #150
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_140800384
Ziggy en Mono maken er een mooie puinhoop van daar :P
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 7 juni 2014 @ 09:13:17 #151
258802 Yreal
henk..!
pi_140800396
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 09:12 schreef dennistd het volgende:
Ziggy en Mono maken er een mooie puinhoop van daar :P
Ik was net in Leeuwarden en om 8 uur hadden ze de bussen al klaar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')