ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (Brabant ). DriekOplopers, zet zich in om dingen voor de reiziger te verbeteren. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. Icloud, Komt zo af en toe klagen, over van alles en nog wat, voornamelijk over reizigersorganisatie`s greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant. (Brabant ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.
Ja, het was groot feest gisteren. Door die blikseminslag was een ATB-kast finaal weggefikt. En als kers op de vla had ik ook nog een malloot op Leeuwarden in de sporen lopen, waardoor ik je collega's mocht verrassen met een druk op de alarmknop.
Ik was vannacht de laatste terug uit Leeuwarden, en zag toen eindelijk mannetjes lopen tussen Veenwouden en Hurdegaryp.
Ik ga hem inlijsten denk ik Laatste keer dat ik een aanwijzing sts kreeg was in mijn 2e week zelfstandig rijden, bijna een jaar terug, en nu 6 achter elkaar
Op vrijdag 6 juni 2014 11:40 schreef dennistd het volgende: Moet dat niet per trein op een apart briefje? Ik vind het zo eerlijk gezegd nogal rommelig
Het gaat er om dat ik weet dat ik een bepaald rood sein moet passeren. Voor mij was het logisch, in de juiste volgorde Voor het sein stoppen, jezelf overtuigen dat je voor het goede sein staat en dan pas ga je door het rode sein heen.
Het gaat er om dat ik weet dat ik een bepaald rood sein moet passeren. Voor mij was het logisch, in de juiste volgorde Voor het sein stoppen, jezelf overtuigen dat je voor het goede sein staat en dan pas ga je door het rode sein heen.
Je mag de aanwijzing pas aannemen als je stil staat voor het sein, he.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Je mag de aanwijzing pas aannemen als je stil staat voor het sein, he.
Dat is correct. Stilstaan, de aanwijzing aannemen. Oprijden naar het sein, stoppen voor het sein en jezelf overtuigen dat je voor het goede sein staat.
Ik zie dat er meer goederen gaan rijden op de Brabant route tussen breda en eindhoven, maar waar gaan ze naar toe vanaf eindhoven, in de richting van venlo-duitse grens, belgie?
Op vrijdag 6 juni 2014 14:40 schreef icloud het volgende: Ik zie dat er meer goederen gaan rijden op de Brabant route tussen breda en eindhoven, maar waar gaan ze naar toe vanaf eindhoven, in de richting van venlo-duitse grens, belgie?
Voornamelijk Venlo en verder en sporadisch eentje richting Maastricht en België
Op vrijdag 6 juni 2014 15:00 schreef James1988 het volgende: Wat zou daar de meerwaarde van zijn? De kans dat er iets fout gaat met een goederentransport over spoor is tenslotte erg klein.
Overlast en capaciteit, er word nu bijvoorbeeld 800 appartementen recht tegen de spoorlijn aangebouwd.
Woningbouw anno 2014 is wel ver genoeg om de boel goed te kunnen isoleren. Als bewoner weet je dat je langs een spoorlijn gaat wonen, je moet dus ook niet zeuren dat je niet kunt slapen omdat er soms een goederentrein langskomt.
We houden in dit land veel te veel rekening met zulke lui.
Waarom zou dat eerder niet mogen dan? Verkeerd kleurtje?
Er staat vastgelegd dat er Vechtdal materiaal moet rijden. Regio Twente en de provincies Drenthe en Overijssel op die treinen dus die zullen wel wat geld erin hebben gestopt en dat daarom verlangen. Aan de andere kant zullen ze ook eisen dat er treinen rijden op de geplande tijden.
Over Arriva gesproken,gaan ze met een Plan U rijden ofzo? Zag er eentje staan in Zutphen
Op vrijdag 6 juni 2014 15:16 schreef James1988 het volgende: Woningbouw anno 2014 is wel ver genoeg om de boel goed te kunnen isoleren. Als bewoner weet je dat je langs een spoorlijn gaat wonen, je moet dus ook niet zeuren dat je niet kunt slapen omdat er soms een goederentrein langskomt.
We houden in dit land veel te veel rekening met zulke lui.
Dan moeten ze het gewoon maar doen om te kunnen bouwen en vanwege een nieuwe mooie spoorlijn, daar kan niemand hier iets op tegen hebben
Er staat vastgelegd dat er Vechtdal materiaal moet rijden. Regio Twente en de provincies Drenthe en Overijssel op die treinen dus die zullen wel wat geld erin hebben gestopt en dat daarom verlangen. Aan de andere kant zullen ze ook eisen dat er treinen rijden op de geplande tijden.
Op vrijdag 6 juni 2014 17:41 schreef icloud het volgende: Weet iemand wat er precies aan dd hand is tussen eindhoven en sittard?
Ns website meld alleen defecte trein
CT 6605 + de Lauterborg-keteltrein was vlak voor Sittard defect geraakt. NSR 1750 is als losselok te hulp geschoten, en heeft de trein om 17:38 het emplacement van Sittard opgetrokken.
Op vrijdag 6 juni 2014 17:47 schreef DriekOplopers het volgende: Die verstoring rond Gouda is nu niet voor de spits voorbij, maar pas om 20 uur. In de cijfers zie je dat gelukkig niet.
Op vrijdag 6 juni 2014 17:43 schreef greavy het volgende: Fles, over 49 minuten rijdt de Plan U 115 bij jou voor de deur langs, onderweg van Zutphen Goederen naar Amersfoort (en uiteindelijk Bokkeduinen)
ik stond te wachten op de intercity naar Enschede toen hij net voor kwam rijden ja paar leuke foto's van gemaakt
In Rotterdam op het perron hoorde ik dat de storing bij Lombardijen zou zitten.
[..]
Het is ook een lijntje van niks.
De gtw's op zwolle-emmen zijn toch ook nieuw besteld dus dan had de provincie ook wel twee extra treinen kunnen eisen voor het andere gedeelte van de concessie
De gtw's op zwolle-emmen zijn toch ook nieuw besteld dus dan had de provincie ook wel twee extra treinen kunnen eisen voor het andere gedeelte van de concessie
Op Zwolle - Emmen reed dan ook wel het meest oude, afgetrapte materieel dat NS had. In vergelijking daarmee waren de LINTjes nog best jong.
Op Zwolle - Emmen reed dan ook wel het meest oude, afgetrapte materieel dat NS had. In vergelijking daarmee waren de LINTjes nog best jong.
Super plan v toch?
Plan v is het beste materiaal wat de ns nu heeft, over een paar jaar gaat de kamer en zembla moord en brand scheuren over het feit dat er nu massaal v'tjes worden gesloopt
De gtw's op zwolle-emmen zijn toch ook nieuw besteld dus dan had de provincie ook wel twee extra treinen kunnen eisen voor het andere gedeelte van de concessie
Het werd niet geëist en terecht. Almelo - Mariënberg is een erg rustig lijntje en het materieel dat er reed was nog niet afgeschreven. Bovendien is het normaal gesproken zuiniger dan ander materieel.
Plan v is het beste materiaal wat de ns nu heeft, over een paar jaar gaat de kamer en zembla moord en brand scheuren over het feit dat er nu massaal v'tjes worden gesloopt
Ik kan me echt niets voorstellen bij de liefde die velen hebben voor Plan V. Ik zie het spul vooral als krap, herriemakend, stokoud en het voldoet absoluut niet aan de dingen die reizigers heden ten dage verwachten. Maar goed, ik heb ook helemaal niks met "Klassiekskes" of andere zooi waar al sinds de jaren 80 geen nieuwe laag verf overheen is geweest.
Mij maak je een stuk gelukkiger met modern materieel.
Plan v is het beste materiaal wat de ns nu heeft, over een paar jaar gaat de kamer en zembla moord en brand scheuren over het feit dat er nu massaal v'tjes worden gesloopt
Opgevoerd niet, maar de derde trap bij het optrekken is beschikbaar bij een deel van de V'tjes. Bij andere V'tjes is deze geblokkeerd om de slijtage wat te beperken.
Ik kan me echt niets voorstellen bij de liefde die velen hebben voor Plan V. Ik zie het spul vooral als krap, herriemakend, stokoud en het voldoet absoluut niet aan de dingen die reizigers heden ten dage verwachten. Maar goed, ik heb ook helemaal niks met "Klassiekskes" of andere zooi waar al sinds de jaren 80 geen nieuwe laag verf overheen is geweest.
Mij maak je een stuk gelukkiger met modern materieel.
Het is onverwoestbaar, weinig onderhoud, rijd altijd zelfs bij sneeuw, weinig elektronica, gewoon goed degelijk, een stoel en een plee meer is er niet nodig.
Vooral de coupe voorin met de 2 keer6 persoons met 3 persoons banken is cute.
De gtw's op zwolle-emmen zijn toch ook nieuw besteld dus dan had de provincie ook wel twee extra treinen kunnen eisen voor het andere gedeelte van de concessie
Het is inderdaad een lijntje van niks, daar ga je toch niet zo veel voor investeren?
Ik kan me echt niets voorstellen bij de liefde die velen hebben voor Plan V. Ik zie het spul vooral als krap, herriemakend, stokoud en het voldoet absoluut niet aan de dingen die reizigers heden ten dage verwachten. Maar goed, ik heb ook helemaal niks met "Klassiekskes" of andere zooi waar al sinds de jaren 80 geen nieuwe laag verf overheen is geweest.
Mij maak je een stuk gelukkiger met modern materieel.
Ik snap er ook niks van. Het is alles behalve comfortabel, en zo onbetrouwbaar is het andere materieel op het Nederlandse spoor ook niet (meer). SLT waren natuurlijk veel problemen mee in het begin, maar daar hoor je nu niks meer van. Daar zit ik liever in dan een Plan V.
Nee juist niet, want dan kost het de provincie meer geld (of de reiziger) terwijl er nog materieel is wat kan rijden (oke, op dit moment blijkt even van niet maar het is niet afgeschreven). Het is raar om als provincie nieuw materieel voor te schrijven in zo'n geval, slecht voor het milieu en de overheid moet op dat vlak het voortouw nemen.
Op vrijdag 6 juni 2014 19:52 schreef Viezze het volgende: Nee juist niet, want dan kost het de provincie meer geld (of de reiziger) terwijl er nog materieel is wat kan rijden (oke, op dit moment blijkt even van niet maar het is niet afgeschreven). Het is raar om als provincie nieuw materieel voor te schrijven in zo'n geval, slecht voor het milieu en de overheid moet op dat vlak het voortouw nemen.
Als het goed is mag het de provincie niks extras kosten, anders is de concessie verkeerd opgesteld, daarnaast zijn twee treinen op een grote order pinuts en is de meerkosten helemaal niet zo hoog.
Arriva heeft de lintjes immers ook moeten kopen, apart onderhoud voor twee stellen, niet op andere concessie's inzetbaar(bij nood) en sowieso zijn vreemden eenden in je materiaalpark ten alle tijden nadelig.
Als het goed is mag het de provincie niks extras kosten, anders is de concessie verkeerd opgesteld, daarnaast zijn twee treinen op een grote order pinuts en is de meerkosten helemaal niet zo hoog.
Arriva heeft de lintjes immers ook moeten kopen, apart onderhoud voor twee stellen, niet op andere concessie's inzetbaar(bij nood) en sowieso zijn vreemden eenden in je materiaalpark ten alle tijden nadelig.
Lint'jes zijn nog steeds lease van NSFS, maar hebben wel een revisie gehad, en interieur is aangepakt.
Ik snap er ook niks van. Het is alles behalve comfortabel, en zo onbetrouwbaar is het andere materieel op het Nederlandse spoor ook niet (meer). SLT waren natuurlijk veel problemen mee in het begin, maar daar hoor je nu niks meer van. Daar zit ik liever in dan een Plan V.
Ik heb laatst voor het eerst met een SLT gereisd en het viel me op dat er niet in eenmansbediening gereden wordt, maar dat de HC iedere keer sleutelt. Het lijk me dat de vertrekprocedure een stuk versneld kan worden, al is het als je de rijtijden soms bekijkt helemaal niet nodig, want zelfs een wadloper had die op sommige trajecten nog gehaald
Als het goed is mag het de provincie niks extras kosten, anders is de concessie verkeerd opgesteld, daarnaast zijn twee treinen op een grote order pinuts en is de meerkosten helemaal niet zo hoog.
Arriva heeft de lintjes immers ook moeten kopen, apart onderhoud voor twee stellen, niet op andere concessie's inzetbaar(bij nood) en sowieso zijn vreemden eenden in je materiaalpark ten alle tijden nadelig.
Dat kost het dus wel, want de vervoerder moet een offerte uitbrengen. Die wordt gewoon hoger als men nieuw materieel aanschaft ipv tweedehands te gebruiken. Zie ook: http://www.drenthe.info/d(...)Zwolle-Emmen.DEF.pdf Daar staat specifiek in genoemd dat voor Almelo - Marienberg tweedehands materieel gebruikt mag worden. Dan is voor de vervoerder de keuze simpel gemaakt denk ik.
Op vrijdag 6 juni 2014 19:35 schreef Peterselieman het volgende: Opgevoerd niet, maar de derde trap bij het optrekken is beschikbaar bij een deel van de V'tjes. Bij andere V'tjes is deze geblokkeerd om de slijtage wat te beperken.
Gewoon turbo jongûh! Van 0 tot 100 in... Minder dan 52 seconden als het goed is (want zo lang doet de "reguliere" versie erover).
Ik heb laatst voor het eerst met een SLT gereisd en het viel me op dat er niet in eenmansbediening gereden wordt, maar dat de HC iedere keer sleutelt. Het lijk me dat de vertrekprocedure een stuk versneld kan worden, al is het als je de rijtijden soms bekijkt helemaal niet nodig, want zelfs een wadloper had die op sommige trajecten nog gehaald
Ja dat is hier volgens mij ook al meerdere malen gezegd. Zou prima zonder kunnen.
Dat kost het dus wel, want de vervoerder moet een offerte uitbrengen. Die wordt gewoon hoger als men nieuw materieel aanschaft ipv tweedehands te gebruiken. Zie ook: http://www.drenthe.info/d(...)Zwolle-Emmen.DEF.pdf Daar staat specifiek in genoemd dat voor Almelo - Marienberg tweedehands materieel gebruikt mag worden. Dan is voor de vervoerder de keuze simpel gemaakt denk ik.
duhh ik snap dat arriva nu doet wat ze gevraagd word maar die concessie klopt dus gewoon niet.
Ja dat is hier volgens mij ook al meerdere malen gezegd. Zou prima zonder kunnen.
Die BR425'en in Duitsland, daar 'sleutelt' de Machinist gewoon, en zodra de deur in de sluiting valt, wordt die vergrendeld. Hij kan dat proces ook versnellen door een extra pulse te sturen dat alle deuren direct moeten sluiten. Bij de korte stops zie je dus dat de Machinist de deuren ontgrendeld, en enkele secondes later alweer vergrendeld, terwijl men nog uit/instapt. De deuren die dan al dicht zijn, kan men dan ook niet meer openen.
Ja dat is hier volgens mij ook al meerdere malen gezegd. Zou prima zonder kunnen.
Sterker nog, het is de toekomst op de sprinterdiensten als je het mij vraagt. Niet op iedere trein meer een HC, maar teams van conducteurs die hier en daar een trein controleren.
Neemt het aantal zwartrijders toe en de sociale veiligheid af? Niet als je het goed opzet
duhh ik snap dat arriva nu doet wat ze gevraagd word maar die concessie klopt dus gewoon niet.
Ja of wel, ik vraag me af of het extra geld het waard is op zo'n lijn. En zonde van rijvaardig materieel (want dat gaat anders terzijde en wordt niet meer gebruikt).
Die BR425'en in Duitsland, daar 'sleutelt' de Machinist gewoon, en zodra de deur in de sluiting valt, wordt die vergrendeld. Hij kan dat proces ook versnellen door een extra pulse te sturen dat alle deuren direct moeten sluiten. Bij de korte stops zie je dus dat de Machinist de deuren ontgrendeld, en enkele secondes later alweer vergrendeld, terwijl men nog uit/instapt. De deuren die dan al dicht zijn, kan men dan ook niet meer openen.
Ja net als Arriva in o.a. Noord Nederland (alleen dan zonder die extra puls).
Sterker nog, het is de toekomst op de sprinterdiensten als je het mij vraagt. Niet op iedere trein meer een HC, maar teams van conducteurs die hier en daar een trein controleren.
Neemt het aantal zwartrijders toe en de sociale veiligheid af? Niet als je het goed opzet
Zwartrijders dam je al redelijk in door de poortjes op stations dicht te doen. Sociale veiligheid valt denk ik wel mee, inderdaad op de juiste tijden zorgen voor conducteurs/beveiliging. Vol in de spits zit het met de sociale veiligheid wel OK lijkt me
Op vrijdag 6 juni 2014 16:51 schreef greavy het volgende: Iemand hier die weet of de NMBS kaartautomaat al in Roosendaal staat, en werkt? Deze zou per 1 mei 2014 in dienst moeten zijn ...
Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog geen NMBS kaartautomaat heb gezien in Roosendaal.
Op vrijdag 6 juni 2014 17:49 schreef icloud het volgende: Mooi gelul weer, infrastoringen moet prorail oplossen en niemand anders, een steek geven aan de ns ivm cijfers is dan ook gewoon lullig
De reiziger heeft niets te maken met ProRail. Bij een echt commercieel bedrijf is ook geen enkele klant geïnteresseerd in wat de onderaannemer nu weer verkloot heeft, maar in wat het bedrijf (waar de klant wél een relatie mee heeft) gaat doen om het te fixen. Is dat helemaal eerlijk voor de NS (zij kunnen tenslotte niet kiezen voor een andere partner dan ProRail of een alternatief spoor), nee. Zou het ze aan moeten moedigen om druk te zetten op ProRail? Wellicht niet zo'n slecht idee.
Uiteraard is dat vanuit de reiziger gezien en dus niet relevant voor het OV in Nederland.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
De reiziger heeft niets te maken met ProRail. Bij een echt commercieel bedrijf is ook geen enkele klant geïnteresseerd in wat de onderaannemer nu weer verkloot heeft, maar in wat het bedrijf (waar de klant wél een relatie mee heeft) gaat doen om het te fixen. Is dat helemaal eerlijk voor de NS (zij kunnen tenslotte niet kiezen voor een andere partner dan ProRail of een alternatief spoor), nee. Zou het ze aan moeten moedigen om druk te zetten op ProRail? Wellicht niet zo'n slecht idee.
Uiteraard is dat vanuit de reiziger gezien en dus niet relevant voor het OV in Nederland.
Van een professionele reizigersorganisatie mag je een andere blik en verder kijken dan je neus lang is verwachten
Er schijnt een paar dagen geleden een goederentransport met gevaarlijke stoffen over de Hanzelijn te zijn geweest, uiteraard staan de NIMBY's alweer klaar, hopeloos dit
Op vrijdag 6 juni 2014 20:59 schreef Facepalm het volgende: Er schijnt een paar dagen geleden een goederentransport met gevaarlijke stoffen over de Hanzelijn te zijn geweest, uiteraard staan de NIMBY's alweer klaar, hopeloos dit
Laat ze maar eens een keer een gesprek hebben met mensen uit Borne, Oldenzaal of een andere willekeurige gemeente langs het spoor die dit elke dag langs hun huis krijgen.
Op vrijdag 6 juni 2014 20:59 schreef Facepalm het volgende: Er schijnt een paar dagen geleden een goederentransport met gevaarlijke stoffen over de Hanzelijn te zijn geweest, uiteraard staan de NIMBY's alweer klaar, hopeloos dit
Op vrijdag 6 juni 2014 20:59 schreef Facepalm het volgende: Er schijnt een paar dagen geleden een goederentransport met gevaarlijke stoffen over de Hanzelijn te zijn geweest, uiteraard staan de NIMBY's alweer klaar, hopeloos dit
Ik ben nog wel een trotse Kampenaar ook, helaas barst de gemeente van dit soort volk, met de aanleg van de Hanzelijn was er ook al veel gezeur in de lokale politiek om van alles, ze zijn zo kortzichtig en bekrompen hier.
Op vrijdag 6 juni 2014 20:59 schreef Facepalm het volgende: Er schijnt een paar dagen geleden een goederentransport met gevaarlijke stoffen over de Hanzelijn te zijn geweest, uiteraard staan de NIMBY's alweer klaar, hopeloos dit
Ik ben nog wel een trotse Kampenaar ook, helaas barst de gemeente van dit soort volk, met de aanleg van de Hanzelijn was er ook al veel gezeur in de lokale politiek om van alles, ze zijn zo kortzichtig en bekrompen hier.
Tja, bijbelgordel, dat zal niet helpen.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op vrijdag 6 juni 2014 20:59 schreef Facepalm het volgende: Er schijnt een paar dagen geleden een goederentransport met gevaarlijke stoffen over de Hanzelijn te zijn geweest, uiteraard staan de NIMBY's alweer klaar, hopeloos dit
Van een professionele reizigersorganisatie mag je een andere blik en verder kijken dan je neus lang is verwachten
De reiziger heeft geen reizigersorganisaties nodig om hoofdschuddend "Stomme reiziger, weet je niet dat dat verschillende bedrijven zijn" te roepen. Fijn dat het waar is, maar van een poging om door druk op de NS druk op ProRail te zetten kan ik me nog enigszins voorstellen dat het uiteindelijk de reiziger ten goede komt. Van een lesje "zo werken BV's" niet.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
Over die opheffing van de trein Enschede - Gronau in de spits (vanwege die spitstrein) heb ik maar even een mailtje gestuurd naar de schrijver van het oorspronkelijke bericht en welke bronnen hij daarvoor heeft.
Enschede - Gronau blijft gewoon rijden, die spitspendel gaat niet van- en naar Enschede. De gewone Talent-stellen blijven ook gewoon rijden in de spits van- en naar Enschede. Worden extra treinen.
Nee, ze komen in de plaats van de extra treinen die nu al rijden. Op dit moment heb je 2x per uur 9 bakken Talent, dat is te weinig. 1x per uur worden de Talenten vervangen door een Dosto-stam.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op vrijdag 6 juni 2014 22:00 schreef dennistd het volgende: Nee, ze komen in de plaats van de extra treinen die nu al rijden. Op dit moment heb je 2x per uur 9 bakken Talent, dat is te weinig. 1x per uur worden de Talenten vervangen door een Dosto-stam.
Kijk. Dat dacht ik al, maar er wordt nu dus overal onnodig verwarring gezaaid.
Stond inderdaad in de concessie volgens mij dat er eigenlijk alleen die LINTjes mogen rijden. dacht ik tenminste...
Nood breekt wet. Ik heb liever een vervoerder en een concessiebeheerder die er zo mee omgaan, dan strak op dit soort futiliteiten letten. De meeste reizigers zal het uberhaupt niets uitmaken welke kleur de trein heeft, als ie maar rijdt en voldoende capaciteit heeft.
[ Bericht 18% gewijzigd door Bitlord op 06-06-2014 22:16:20 ]
Ja dat is hier volgens mij ook al meerdere malen gezegd. Zou prima zonder kunnen.
Inderdaad. Bij ongeveer elke metro in de wereld gaat het ook altijd goed. Wat te denken van de RER in Parijs?
Zeker nu zowat elke trein een sluittoon heeft bij elke deur heeft het sluiten van de deuren door de conducteur weinig meerwaarde meer. Sterker nog, het kost meestal alleen maar extra tijd.
Nood breekt wet. Ik heb liever een vervoerder en een concessiebeheerder die er zo mee omgaan, dan strak op dit soort futiliteiten letten. De meeste reizigers zal het uberhaupt niets uitmaken welke kleur de trein heeft, als ie maar rijdt en voldoende capaciteit heeft.
Inderdaad, dat heeft iedereen toch? Welke kleur mijn trein heeft maakt mij echt helemaal njet uit zolang hij maar gewoon rijdt. Zoals iedereen dat volgens mij ziet
Op vrijdag 6 juni 2014 22:06 schreef greavy het volgende: Worden 5 óf 6 Dosto's, dus dat biedt vast wel een partij meer capaciteit. Exacte aantallen heb ik niet bij de hand.
Als ik de samenstelling van de proefrit in april bekijk: 218 411 + 26-35 455 (752.6) + 26-35 454 (752.0) + 26-35 385 (752.6) + 26-35 386 (752.6) + 80-35 375 (762.0) Dan kom ik op 591 zitplaatsen (aan de hand van vergelijkbare typenummers). Een driedelige Talent heeft tussen de 137 en 161 plaatsen (ik denk dat 137 eerder komt in dit geval vanwege het toilet en de klapzittingen met fietsplekken). Dat scheelt dus 108-180 zitplaatsen.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Inderdaad, dat heeft iedereen toch? Welke kleur mijn trein heeft maakt mij echt helemaal njet uit zolang hij maar gewoon rijdt. Zoals iedereen dat volgens mij ziet
Dat was op het laatst ook het geval met de bussen in Twente. Alles moest rood zijn, maar er kwamen steeds meer groene bussen bij. De concessie was immers toch al verloren..
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Overigens ben ik persoonlijk wel van mening dat een bepaalde regionale identiteit wel bijdraagt aan de band die mensen met een lijn krijgen. Dan moet je hem natuurlijk niet elke paar jaar wijzigen van geel naar rood naar blauw zoals almelo-marienberg.
Maar bij verstoringen niet te moeilijk doen (op persoonlijke titel)
Inderdaad, dat heeft iedereen toch? Welke kleur mijn trein heeft maakt mij echt helemaal njet uit zolang hij maar gewoon rijdt. Zoals iedereen dat volgens mij ziet
In normale situaties is het wel handig zodat het duidelijk is dat je met meerdere vervoerders te maken hebt en - dus - met verschillende voorwaarden e.d.
Maar goed in dit soort situaties is dat natuurlijk een ander verhaal
In normale situaties is het wel handig zodat het duidelijk is dat je met meerdere vervoerders te maken hebt en - dus - met verschillende voorwaarden e.d.
Maar goed in dit soort situaties is dat natuurlijk een ander verhaal
NS moet inderdaad niet opeens in fluorescerend groen gaan rijden. Maar in dit soort gevallen moet de kleur/uiterlijk van een trein gewoon geen factor zijn.
Morgen verdomme 2 verschillende bussen om van zoetermeer naar woerden te komen. Behoorlijk treurig. Waarom een bus laten rijden op Zoetermeer -> Gouda als je toch nergens heen kan? Rij dan meteen door naar Woerden.
Net als dat dat traject eruit ligt tussen Gouda - Woerden, ligt ook Lelystad - Almere er uit. Dáár gaat je fatsoenlijke omreisroute via de Hanzelijn, en moet je dus richting Zwolle ev alsnog via Schiphol en Amersfoort overstappen, of over Breda - Nijmegen - Deventer.
Op vrijdag 6 juni 2014 22:51 schreef greavy het volgende: Net als dat dat traject eruit ligt tussen Gouda - Woerden, ligt ook Lelystad - Almere er uit. Dáár gaat je fatsoenlijke omreisroute via de Hanzelijn, en moet je dus richting Zwolle ev alsnog via Schiphol en Amersfoort overstappen, of over Breda - Nijmegen - Deventer.
Wat mij morgen dus op de geniale route dwingt : Leeuwarden -> stoppercitty utrecht -> Alphen -> bus zoetermeer
Mooi gelul weer, infrastoringen moet prorail oplossen en niemand anders, een steek geven aan de ns ivm cijfers is dan ook gewoon lullig
Het was ProRail dat recentelijk een hoera-persbericht uitbracht over de punctualiteit Q1, en daarbij de uitval verzweeg. Dus niet de NS, maar ProRail! En dat verzwijgen van die uitval is ons in het verkeerde keelgat geschoten.
Wat mij morgen dus op de geniale route dwingt : Leeuwarden -> stoppercitty utrecht -> Alphen -> bus zoetermeer
Hier morgen maar minder creatief. Morgen na het werk maar ff kiezen: of auto naar Breda of naar Dordrecht, en dan via Breda-Nijmegen naar Zwolle en Mariënberg. Terug weer zo'n route.
Het was ProRail dat recentelijk een hoera-persbericht uitbracht over de punctualiteit Q1, en daarbij de uitval verzweeg. Dus niet de NS, maar ProRail! En dat verzwijgen van die uitval is ons in het verkeerde keelgat geschoten.
Prorail mag je van mij keihard aanpakken maar je zin over de cijfertjes is een duidelijke onderwatersteek aan de ns
Hier morgen maar minder creatief. Morgen na het werk maar ff kiezen: of auto naar Breda of naar Dordrecht, en dan via Breda-Nijmegen naar Zwolle en Mariënberg. Terug weer zo'n route.
Ik ga gewoon voor Oldenzaal-Hengelo en Hengelo-Nijverdal-Zwolle
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Prorail mag je van mij keihard aanpakken maar je zin over de cijfertjes is een duidelijke onderwatersteek aan de ns
Nee, dat is het niet. het staat op ene pagina die speciaal is gewijd aan de verrichtingen van ProRail, en niet van NS. Zie over die weggemoffelde uitvalcijfers ook het bericht daaronder. Dat wijst nadrukkelijk naar ProRail.
Morgen een heel stuk over de nieuwe voetgangersbrug met/zonder trappen naar de perrons in de Volkskrant. Corio dreigt met nog meer rechtszaken (civiel) als men doorgaat..
Op vrijdag 6 juni 2014 23:50 schreef Peter het volgende: Morgen een heel stuk over de nieuwe voetgangersbrug met/zonder trappen naar de perrons in de Volkskrant. Corio dreigt met nog meer rechtszaken (civiel) als men doorgaat..
Op vrijdag 6 juni 2014 16:51 schreef greavy het volgende: Iemand hier die weet of de NMBS kaartautomaat al in Roosendaal staat, en werkt? Deze zou per 1 mei 2014 in dienst moeten zijn ...
In Rotterdam op het perron hoorde ik dat de storing bij Lombardijen zou zitten.
[..]
Het is ook een lijntje van niks.
Daarvoor was er ook al een sectiestoring op de HSL. Toen ik later deze avond weer terug naar Breda ging vanuit Rotterdam kwam ik bij Dordrecht-Zuid nog een IC Direct tegen. Het ging weer lekker...
EDIT: Moet morgen naar Maastricht, is die overstap in Sittard echt trein wisselen?
[ Bericht 5% gewijzigd door Sandrvich op 07-06-2014 00:26:17 ]
Op vrijdag 6 juni 2014 23:50 schreef Peter het volgende: Morgen een heel stuk over de nieuwe voetgangersbrug met/zonder trappen naar de perrons in de Volkskrant. Corio dreigt met nog meer rechtszaken (civiel) als men doorgaat..
Hier is het bericht wel, ik verwacht inderdaad nog wel wat rechtszaken tussen Utrecht en Corio. Vooral met de instelling van de lokale politiek...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waarom bemoeit prorail en servex zich niet met de discussie? Servex loopt net zo goed klanten mis. Edit bij het uitrijden van utrecht richting asd staan er 5 passagierswagons op een opstelspoortje, volledig onder de graffiti, waar zijn deze van? Het zijn geen normale ns wagons.
[ Bericht 48% gewijzigd door icloud op 07-06-2014 08:30:21 ]
Daarvoor was er ook al een sectiestoring op de HSL. Toen ik later deze avond weer terug naar Breda ging vanuit Rotterdam kwam ik bij Dordrecht-Zuid nog een IC Direct tegen. Het ging weer lekker...
EDIT: Moet morgen naar Maastricht, is die overstap in Sittard echt trein wisselen?
De HSL kan geen sectiestoring hebben, er zijn daar geen secties.
Maar een doorlopende trein van de randstad naar de noordelijke provincies? Knal dan de IC van Leiden naar Utrecht er helemaal uit en rij daar door ofzo.