Duvel | woensdag 4 juni 2014 @ 08:26 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost. | |
boriq | woensdag 4 juni 2014 @ 08:30 |
Hoi! Daar ben ik weer! Vandaag zelfs tot 23:45! ![]() edit: ik moet meer teruglezen... [ Bericht 11% gewijzigd door boriq op 04-06-2014 08:52:31 ] | |
Dr_Flash | woensdag 4 juni 2014 @ 08:55 |
WK-trein in de OP ![]() | |
boriq | woensdag 4 juni 2014 @ 09:10 |
Hehe, er staat wel weer een ICD defect te zijn. ![]() | |
dennistd | woensdag 4 juni 2014 @ 09:30 |
26 juli komt de Rheingold door Twente: http://railpromo.nl/papenburg/ | |
James1988 | woensdag 4 juni 2014 @ 09:35 |
http://www.nsontwerpwedstrijd.nl/ Misschien leuk voor de creatievelingen hier? ![]() | |
Salatrel | woensdag 4 juni 2014 @ 09:41 |
jammer dat het weer een vorm is. Beter pakken ze een track van de idd want die staan net zo vaak stil als die windmolenparken | |
James1988 | woensdag 4 juni 2014 @ 09:57 |
Naast Alstom gaat nu ook Talgo in beroep tegen de beslissing van SBB om de order voor nieuwe HST's aan Stadler te gunnen, zo meldt @RailwayGazette. | |
b2py | woensdag 4 juni 2014 @ 10:04 |
En wie is weer de lul? De reiziger... Zucht.. | |
James1988 | woensdag 4 juni 2014 @ 10:07 |
Dat hoeft niet per sé zo te zijn. Als een rechter beslist dat Alstom/Talgo gelijk hebben, dan betekent dat dat er fouten zijn gemaakt tijdens de aanbesteding en dat de klant (dus SBB) beter had kunnen krijgen. Als de rechter SBB in het gelijk stelt is dat bevestiging dat er de juiste keuze is gemaakt. De tijd die nodig is voor zulke bezwaarprocedures wordt gewoon meegenomen in het hele contract, het is echt niet zo dat er nu al 10 half afgebouwde HST's staan in Bussnang ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 4 juni 2014 @ 10:09 |
oh leuk! ![]() | |
b2py | woensdag 4 juni 2014 @ 10:34 |
De reiziger is wel de lul want voordat deze procedure in afgerond ben je minimaal een jaar verder en worden die treinstellen te laat geleverd. Krijg je weer een V250 idee.. | |
Dr_Flash | woensdag 4 juni 2014 @ 10:39 |
James zegt toch dat deze tijd in de procedure inbegroot zit? Waarom lees je niet? | |
b2py | woensdag 4 juni 2014 @ 10:41 |
Die treinen moeten eind 2015 ingezet worden als ik het vorige nieuwsbericht me goed herinner. Als die procedure een jaar duurt, en Stadler krijt alsnog gelijk dan lukt het onmogelijk om in een half jaar die treinen te bouwen. | |
Dr_Flash | woensdag 4 juni 2014 @ 10:42 |
Hmm.... inschrijven? Of alleen op het perron wat kiekjes maken? Choices choices ![]() | |
Peterselieman | woensdag 4 juni 2014 @ 10:49 |
Groen onder, blauw boven, hier en daar wat windmolens, wat tekst en klaar ![]() | |
j0k3 | woensdag 4 juni 2014 @ 11:03 |
"• Uit onderzoek blijkt dat beelden die mens en natuur laten zien (zoals dieren of een natuur- gebied) meer aanslaan dan in beeld brengen van de techniek (bijv. alleen gebruik van windmolens)." | |
Peterselieman | woensdag 4 juni 2014 @ 11:11 |
plak je er ook een aantal blije gezichten bij, net als wat koeien | |
James1988 | woensdag 4 juni 2014 @ 11:21 |
Eind 2015 is sowieso onmogelijk, dat weet je best. Het is een nieuw model, geen bestaande trein. Aldus SBB. | |
b2py | woensdag 4 juni 2014 @ 11:39 |
Nou, ik had het Stadler wel zien doen eigenlijk. Maar dan heb ik me vergist als het 2019 wordt, en zelfs dan vraag ik me af of ze dat halen. | |
Peterselieman | woensdag 4 juni 2014 @ 11:56 |
Stadler wel, al krijgt ook die fabrikant steeds meer te maken met de problemen waarmee ook andere treinenbouwers kampen. Zie bijvoorbeeld: http://www.tagesanzeiger.(...)hland/story/18988896 | |
dennistd | woensdag 4 juni 2014 @ 12:44 |
Ik ga alleen foto's maken, rit is me veel te duur ![]() | |
dennistd | woensdag 4 juni 2014 @ 12:45 |
Over 150 jaar spoor in Zwolle (zaterdag) is nu trouwens wat meer bekend: http://www.prorailpersberichten.nl/bericht/779/ | |
Mr_Klaasje | woensdag 4 juni 2014 @ 14:05 |
Hé was de theorie maar zo simpel dat het op papier beste bod ook daadwerkelijk de beste keuze was.. En was het ook maar zo dat je de aanbesteding zo perfect kunt maken dat het gekozen bod ook daadwerkelijk het beste bod is voor jouw casus. #theoretischedroomwereld | |
Dr_Flash | woensdag 4 juni 2014 @ 14:24 |
Perfect misschien niet. Maar wel "as good as it gets" ![]() | |
Peter | woensdag 4 juni 2014 @ 14:25 |
Zie de goedkope treinen van AB die uit elkaar vallen.. Kost uiteindelijk veel meer en je hebt nog niets.. | |
dcm360 | woensdag 4 juni 2014 @ 14:29 |
Het is niet alsof AB alleen gekozen is om de prijs: ze waren de enige die ook wel even een kleine unieke treinserie in elkaar wilden schroeven. Met rare eisen kom je uit bij rare leveranciers... | |
#ANONIEM | woensdag 4 juni 2014 @ 14:40 |
Fles had best een goed idee, toch zie ik liever gewoon in elke trein een barvoertuig. Ik ga liever in een barretje zitten met een verse bak koffie of een koud biertje onderweg naar huis, dan dat ik tussen een stel paupers moet zitten met schreeuwende kinderen. | |
DriekOplopers | woensdag 4 juni 2014 @ 14:46 |
Zo. Nu maar eens de kat de bel aanbinden over treinentekort Almelo - Marienberg. http://www.voorbeterov.nl/page9.php Wordt vervolgd. | |
greavy | woensdag 4 juni 2014 @ 14:54 |
Leuk zeg. Maar wat hebben de Achterhoekse GTW's van doen met de concessie Vechtdallijnen? Daar heb je bij het probleem "defecte trein Almelo - Mariënberg" helemaal geen donder mee te maken. En die Achterhoekse GTW 2/8 "Ellen ten Damme" is echt niet naar Groningen verkast, zodat de reizigers in de Achterhoek met een tekort aan treinen zouden zitten. Qua reserves ging het wel. Sowieso zou het erg onhandig zijn een Gronings GTW'tje in de Achterhoek te hebben, want die mag niet gekoppeld rijden met een Achterhoeks GTW'tje (ivm oa andere software). De Ellen ten Damme wordt ook alleen buiten de spitsen ingezet om die reden. | |
_JdM_ | woensdag 4 juni 2014 @ 14:58 |
Waarom licht je Regio Twente extra uit? Het is gedeeld opdrachtgeverschap van de Provincie Overijssel, Provincie Gelderland en Regio Twente. | |
Ajaxfan | woensdag 4 juni 2014 @ 15:02 |
Omroep Gelderland:
| |
greavy | woensdag 4 juni 2014 @ 15:32 |
Vanaf eind dit jaar gaat DB Regio spitstreinen tussen Münster en Gronau inzetten, en zouden (zoals het nu lijkt) met Dosto's gaan rijden. Deze treinen gaan echter niet door naar Enschede "omdat de treinen te lang zijn". Vraag me dan al af of die Dosto's, of de geplande locs BR218 wel naar Enschede mogen. [ Bericht 13% gewijzigd door greavy op 04-06-2014 15:50:14 ] | |
boriq | woensdag 4 juni 2014 @ 15:46 |
Jep. En zoals Dennistd al zei vanwege het enkelspoor tussen Gronau en Enschede (is het dat die spitsintercity's niet doorrijden). ![]() | |
greavy | woensdag 4 juni 2014 @ 15:49 |
Maar mógen die Dosto's wel naar Enschede vraag ik mij dan af (ivm perron)? | |
Dr_Flash | woensdag 4 juni 2014 @ 15:53 |
Naar Enschede wel denk ik. Stoppen op Eschmarke en Glanerbrug zal er niet in zitten. | |
boriq | woensdag 4 juni 2014 @ 15:56 |
Alleen vanwege de lengtes van de perrons in Glanerbrug en Eschmarke niet verwacht ik zelf ook, als ze die verlengen zijn ze al een heel eind. Zo staat het ook in de krant (niet dat ik die 100% vertrouw) | |
boriq | woensdag 4 juni 2014 @ 16:00 |
Perrons in Glanerbrug en de Eschmarke zijn 120m lang en als ze met vijf dosto's gaan rijden heb je toch al snel 150m nodig (incl. loc) | |
greavy | woensdag 4 juni 2014 @ 16:01 |
De planning is lok br218 + 4 Dosto's (+ lok, weet niet of er een stuurstand gepland staat). Glanerbrug en de Eschmarke zijn beide 120 meter. Enschede heb je 157 meter. Nee, dat wordt hem dan niet op Glanerbrug en de Eschmarke. | |
Yreal | woensdag 4 juni 2014 @ 16:16 |
Net met vol motor ornaat langs het station scheuren, de bushalte op rijden, met alles nog aan naar de checkinpaal rennen en daarna een vreugde dansje doen. je lijkt dan wel een debiel, maar ik heb wel precies op de 16.00 ingecheckt met dalvrij. ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 4 juni 2014 @ 17:10 |
Dat kan tot 16.04 ![]() | |
b2py | woensdag 4 juni 2014 @ 17:23 |
Volgens mij alleen de andere kant op, dus om 18:25.. | |
greavy | woensdag 4 juni 2014 @ 18:03 |
Je kan bij aanvang spits niet nog om 16:04 met korting/vrij reizen inchecken, idd. Alleen aan einde van de spits is het 5 minuten eerder. | |
greavy | woensdag 4 juni 2014 @ 18:18 |
Over Pinkpop: b2py zei dat de IC Schiphol - Heerlen naar Maastricht rijdt, maar deze IC rijdt gewoon naar Heerlen. IC Amsterdam - Maastricht rijdt ook naar Heerlen. Tussen Sittard en Maastricht rijdt een pendel-IC. Maastricht is dus boven Roermond niet rechtstreeks bereikbaar tijdens Pinkpop. | |
Ireyon | woensdag 4 juni 2014 @ 18:18 |
Hah met het antwoord op de vraag "Hoe lang rijden er treinen in Nederland en wat was de eerste trein?" heb ik er toch lekker een NS handdoek bij ![]() | |
b2py | woensdag 4 juni 2014 @ 18:18 |
Huh wat? Zei ik dat? ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 4 juni 2014 @ 18:19 |
Nog steeds geen treinen tussen Apeldoorn en Deventer. Ommetje via Zwolle. Zo kom je nog eens ergens ![]() | |
greavy | woensdag 4 juni 2014 @ 18:20 |
Of wie heeft 't dan gezegd? Iemand hier in het topic zei het, maar ik dacht dat jij het was. | |
b2py | woensdag 4 juni 2014 @ 18:21 |
Maakt verder niet uit, maar prima oplossing denk ik. Sluiten treinen NS nog beetje aan op die van Veolia? | |
Dr_Flash | woensdag 4 juni 2014 @ 18:30 |
pics! ![]() | |
Regenjas | woensdag 4 juni 2014 @ 18:50 |
Wat is het nut van een locomotief + vier dubbeldeksrijtuigen rijden? Nu rijdt er al in de spits elk half uur tussen Münster en ik dacht Ochtrup een trein bestaande uit drie driedelige Talent-treinstellen. De capaciteitswinst lijkt mij dan erg beperkt, zo niet een achteruitgang. | |
b2py | woensdag 4 juni 2014 @ 18:58 |
Ze rijden extra, niet vervangend. | |
Peterselieman | woensdag 4 juni 2014 @ 19:19 |
Volgens mij was jij het zelf en vroeg ik daarop of dan de IC's Schiphol - Heerlen naar Maastricht zouden gaan. Of zoiets ![]() | |
Consilium | woensdag 4 juni 2014 @ 19:43 |
![]() ![]() Ongeval Teuge (nabij Apeldoorn). Kwam ik tegen op mijn Facebook tijdslijn. Zag dat er al over gesproken was in dit topic. Dus bij deze nog wat beeld. | |
b2py | woensdag 4 juni 2014 @ 19:44 |
Direct met de auto mee naar de sloper. | |
DeaDLocK2K | woensdag 4 juni 2014 @ 19:46 |
Dat lijkt me een gehandicaptenrurretje? | |
James1988 | woensdag 4 juni 2014 @ 19:49 |
Wat het ook was, het is nu stuk. De inzittende helaas ook. | |
Consilium | woensdag 4 juni 2014 @ 19:50 |
Daar dacht ik ook aan. Of een oude Twingo. | |
sneakydesert | woensdag 4 juni 2014 @ 19:51 |
Hoe krijg je het voor mekaar om tegen een trein te botsen? | |
Peter | woensdag 4 juni 2014 @ 19:52 |
Auto stond stil, dus de trein is fout ![]() | |
b2py | woensdag 4 juni 2014 @ 19:53 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Iemand zei gisteren defecte trein tussen Den Bosch en Tilburg? ![]() Bron | |
greavy | woensdag 4 juni 2014 @ 19:59 |
Jazeker. Veolia rijdt ieder kwartier naar Landgraaf (3 minuten kering op Heerlen, 2 op Landgraaf, beide cabines aan de uitzijdes van de trein zijn bemand). Overstap is 5 of 6 minuten in Heerlen (richting Landgraaf). Men hoeft met de OV-chipkaart niet uit- en in te checken op Heerlen; Tijdens Pinkpop mag men met de Veolia-pendel mee terwijl men is ingecheckt bij NS. In Landgraaf staan mobiele NS-ovchipkaartpaaltjes. Terugreis is de overstap ook 5 of 6 minuten in Heerlen. Beide keren crossplatform. De 3500 IC Heerlen - Schiphol blijft tot 's avonds laat nog tussen Heerlen en Eindhoven rijden, waar die daar normaal niet meer rijdt na een bepaalde tijd op dat traject. Er wordt niet doorgereden richting Utrecht. | |
Darkwing_Duck | woensdag 4 juni 2014 @ 20:01 |
Als je niet hoeft in te checken neem ik ik aan dat Pinkpop Enterprises BV/GmbH gewoon een zak geld heeft neergelegd? | |
Dr_Flash | woensdag 4 juni 2014 @ 20:02 |
wat is die laatste foto? | |
James1988 | woensdag 4 juni 2014 @ 20:02 |
Leg dat maar eens uit aan de reizigers die nu al jaren te horen krijgen dat ze per vervoerder moeten in- en uitchecken. ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 4 juni 2014 @ 20:03 |
Hoe is de situatie op Heerlen eigenlijk? | |
b2py | woensdag 4 juni 2014 @ 20:04 |
De rijdraad op het punt waar het is misgegaan denk ik. | |
Peterselieman | woensdag 4 juni 2014 @ 20:04 |
dan was een volledige stremming wel op zijn plaats ![]() | |
b2py | woensdag 4 juni 2014 @ 20:05 |
Al die lui die met OV naar Pinkpop reizen weten niet meer dan NS en Fyra hoor. Ze schrikken zich wild van een Veolia trein ![]() | |
greavy | woensdag 4 juni 2014 @ 20:05 |
Je moet wel inchecken, maar je mag gewoon bij NS ingecheckt blijven als men met Veolia naar Landgraaf gaat. Enkel en alleen tijdens Pinkpop is deze regeling getroffen, omdat het anders een zootje op Heerlen wordt, mede vanwege de grote toestroom reizigers per trein naar Landgraaf. In Landgraaf is in- en uitgangscontrole de gehele dag. Wie geen geldig vervoersbewijs heeft, kan ter plekke nog betalen, of een boete accepteren. Edit: Er wordt ook gecommuniceerd dat het niet mogelijk is om op Landgraaf normale treintickets naar elders in het land te kopen. Men dient óf met de OV-chipkaart te reizen óf vooraf een ticket gekocht te hebben. | |
greavy | woensdag 4 juni 2014 @ 20:06 |
Staan op 2 punten in- en uitcheckpalen voor Veolia en NS naast elkaar op de perrons. Maar dat is tijdens dit evenement veel te weinig (zie reactie hierboven van mij) | |
greavy | woensdag 4 juni 2014 @ 20:12 |
Qua extra treinen is deze quote misschien wel het duidelijkste:En:
| |
Darkwing_Duck | woensdag 4 juni 2014 @ 20:21 |
Toch typisch dat je dus nog steeds met e-ticket kan reizen negen Juni... | |
greavy | woensdag 4 juni 2014 @ 20:24 |
Was per 9 juli, afschaffing papieren kaartje. Scheelt een maandje. | |
Ireyon | woensdag 4 juni 2014 @ 20:24 |
Speciaal voor jou met UFocus en shitfilter ![]() We hadden een lunchlezing van drie kerels bij Nedtrain, was wel leuk om even mee te buurten vooraf. [ Bericht 6% gewijzigd door Ireyon op 04-06-2014 20:32:59 ] | |
sneakydesert | woensdag 4 juni 2014 @ 20:26 |
Je kan ook nog steeds een e-ticket kopen voor na 9 juli. Alleen die is dan niet meer geldig ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 4 juni 2014 @ 20:30 |
Voor de e-tickets installeren ze toch die nieuwe poortjes? Ik dacht dat alleen de e-tickets met korting zouden verdwijnen. | |
Dr_Flash | woensdag 4 juni 2014 @ 20:37 |
Oh de leftovertjes van Sochi ![]() | |
b2py | woensdag 4 juni 2014 @ 20:47 |
50.000 people used to live there, now it's a ghost town. | |
b2py | woensdag 4 juni 2014 @ 20:50 |
Provincie legt 112 miljoen op tafel voor verdiept spoor in Vught Vught verplaatsen is goedkoper denk ik? | |
DeaDLocK2K | woensdag 4 juni 2014 @ 20:51 |
Er is geld zat in Vught. | |
Dr_Flash | woensdag 4 juni 2014 @ 20:54 |
Vught ontvolken is het beste voor iedereen ![]() | |
Ireyon | woensdag 4 juni 2014 @ 20:56 |
Snap niet dat Vught nog geen vorkstation heeft. Vught-Tilburg is zo'n idioterie. | |
bork | woensdag 4 juni 2014 @ 21:06 |
En een lijn van Utrecht naar Breda kan niet? Te bizar voor woorden ![]() ![]() | |
DriekOplopers | woensdag 4 juni 2014 @ 21:24 |
Klopt, dat bericht kregen wij ook vanuit het Provinciehuis van Overijssel. De regio Twente is 'uitvoerend opdrachtgever' namens de anderen. Inmiddels hebben zowel regio Twente als Arriva gereageerd. Update hierzo: http://www.voorbeterov.nl/page9.php Zoek de verschillen. ![]() | |
KnightSolaire | woensdag 4 juni 2014 @ 21:37 |
E-tickets blijven er gewoon, alleen niet meer met korting. | |
sneakydesert | woensdag 4 juni 2014 @ 21:38 |
Fijn! Kan ik nog steeds mijn reiskosten declareren. | |
#ANONIEM | woensdag 4 juni 2014 @ 21:46 |
Het is te hopen dat ze voor dat geld 4 sporen tussen Eindhoven en Den Bosch leggen in die tunnel. 250 miljoen, dat is hoeveel, ¤5000 per Vughtenaar of zo? ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-06-2014 21:52:01 ] | |
b2py | woensdag 4 juni 2014 @ 21:47 |
Nee hoor, gewoon twee ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 4 juni 2014 @ 21:55 |
Voor een tunnel van hoelang? 2 kilometer o.i.d.? Ik vind het echt bizar veel geld, gebruiken ze gouden spoorstaven of zo ![]() | |
Peterselieman | woensdag 4 juni 2014 @ 21:57 |
probleem is de kruising met de N65 geloof ik | |
#ANONIEM | woensdag 4 juni 2014 @ 22:05 |
Dat is nog wel het mooiste, wordt er 250 miljoen uitgegeven om dat spoor ondergronds te leggen liggen er alsnog 2 snelwegen en nóg een spoorlijn bovengronds door dat dorp ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-06-2014 22:06:08 ] | |
KnightSolaire | woensdag 4 juni 2014 @ 22:12 |
Een reistransactieoverzicht van je OV-chipkaart is toch 10x handiger... | |
sneakydesert | woensdag 4 juni 2014 @ 22:16 |
Is ook ![]() | |
b2py | woensdag 4 juni 2014 @ 22:22 |
Je moet ergens beginnen, en voor autosnelweg heeft men gek genoeg minder last.. | |
b2py | woensdag 4 juni 2014 @ 22:42 |
Voor de laatste slag van de dag is het Lintje weer gefixed ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 4 juni 2014 @ 23:14 |
Mooi man ![]() | |
James1988 | woensdag 4 juni 2014 @ 23:15 |
Heeft het toch nog zin gehad ![]() | |
dennistd | woensdag 4 juni 2014 @ 23:18 |
Vanavond kreeg ik in Almelo nog de vraag of er nog een bus naar Hardenberg ging, die wou ze dan nemen ipv de trein. Helaas was het al 18u geweest, en dan is de laatste bus naar Hardenberg al vertrokken. Dat werd dus wachten op de treinvervangende bus voor haar. | |
Maegrim | woensdag 4 juni 2014 @ 23:24 |
| |
DriekOplopers | woensdag 4 juni 2014 @ 23:26 |
Nee, da's de rijvaardige van de twee. De andere is naar de werkplaats in Zutphen overgebracht voor een zeer grondige inspectie. | |
Peterselieman | woensdag 4 juni 2014 @ 23:34 |
Grootste probleem bij die Lintjes gaat onderdelen worden. Die zijn nu al lastig te verkrijgen en binnen afzienbare tijd zal vooral de hardware de nodige kopzorgen gaan brengen. Tegenwoordig zijn het net rijdende computers en bij de bestelling van de treinen moet je ook dat deel voor de komende 25 à 30 jaar regelen, anders moet je treinstellen aan de kant zetten die mechanisch nog wel goed zijn, maar waar de computer van stuk is. | |
dennistd | woensdag 4 juni 2014 @ 23:34 |
Ik denk dat ze hem beter naar NedTrain in Hengelo hadden kunnen sturen: die hebben wat meer ervaring met Lintjes en zullen hem ongetwijfeld wat sneller gerepareerd hebben. Of nog beter: huur een Lintje van NSFSC, volgens mij staan er nog wat in Hengelo... | |
James1988 | woensdag 4 juni 2014 @ 23:37 |
Maar dan moeten ze veel aftikken aan NedTrain/NS i.p.v. dat het in eigen hand blijft (of Strukton). NSFSC wil dan meteen een contract van een paar jaar hebben voor die dingen. ![]() | |
_JdM_ | woensdag 4 juni 2014 @ 23:39 |
Nope, Staan in Amersfoort. Alleen de rode 44 van Syntus staat er nogal aangeroerd. ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 4 juni 2014 @ 23:41 |
Hier ga je toch heel zachtjes van zitten huilen achter je toetsenbord ![]() | |
dennistd | woensdag 4 juni 2014 @ 23:41 |
Dan zijn ze in de afgelopen maanden nog versleept, er stonden er nog steeds wat op het voormalige Syntus-spoortje (waar altijd de Lintjes voor Almelo-Mariënberg stonden). | |
dennistd | woensdag 4 juni 2014 @ 23:42 |
Tja, dat is een lijn die het voor een groot deel van de scholieren moet hebben, dus je mag nog blij zijn dat ze er geen scholierenlijn van gemaakt hebben (die 's ochtends twee ritten in de richting van de school heeft en 's middags drie ritten terug...) | |
Dr_Flash | woensdag 4 juni 2014 @ 23:53 |
ja de rest heeft allemaal een auto. Of drie. Nogal wiedes. | |
dennistd | woensdag 4 juni 2014 @ 23:59 |
Nouja, de bus rijdt vanaf Almelo nog wel tot Westerhaar, en gaat dan door naar Ommen. Mensen die in Sibculo of Kloosterhaar moeten zijn fietsen naar Westerhaar (max 5km), vanuit Bergenheim fiets je naar Mariënberg (4,5km). Op zich is alles nog wel bereikbaar dus. En druk is het echt niet: ik was vanmiddag om 17.15u in Hardenberg, maar rond die tijd (toch echt spits zou ik zeggen) zaten er niet meer dan 2-3 mensen in de bus. | |
James1988 | donderdag 5 juni 2014 @ 00:01 |
Ik ben wel benieuwd naar de kostendekkingsgraad van die buslijn, het zou me verbazen als die hoger ligt dan 5%. | |
Dr_Flash | donderdag 5 juni 2014 @ 00:02 |
Mij ook ja ![]() ![]() | |
James1988 | donderdag 5 juni 2014 @ 00:08 |
Hoho, je vergeet de bus van 11 over 7 's avonds de andere kant op. Anders zijn die dorpen straks helemaal leeg. ![]() | |
dennistd | donderdag 5 juni 2014 @ 00:14 |
In de scholierenspits zit de bus wel tjokvol, en rijden er zelfs extra bussen. Het probleem is dat ze allemaal om 8.30u moeten beginnen 's morgens en om 14.30u weer klaar zijn. Als een derde nou een uur later begint en eindigt en een derde twee uur later, ben je van alle gedoe af. | |
Yreal | donderdag 5 juni 2014 @ 01:26 |
Jaaa lekker 12 bakken slet in de laatste trein van de dag ![]() | |
mschol | donderdag 5 juni 2014 @ 08:06 |
iemand hier dit dit kan uitleggen:defect spoor, hoe moet ik dat zien? een stuk ijzer laat spontaan los? gebroken dwarsligger? | |
greavy | donderdag 5 juni 2014 @ 08:22 |
Jeuj, en weer opnieuw bussen Almelo Mariënberg. | |
boriq | donderdag 5 juni 2014 @ 08:39 |
Deze jongen is in elk geval blij dat hij zijn tentamen niet mist omdat hij zo slim was om gewoon om 7:16 al via Deventer te gaan en niet de 7:34 over Nijverdal. ![]() | |
James1988 | donderdag 5 juni 2014 @ 09:30 |
"Defect spoor" is een vrij breed begrip, dat kan een probleem zijn met de fysieke spoorstaaf, met de dwarsliggers, maar ook met de bevestiging, een ES-las, detectie van een overweg, treindetectie, enzovoorts. | |
Peterselieman | donderdag 5 juni 2014 @ 10:26 |
Ik las op Somda dat het te maken heeft met ATB-problemen bij Heino | |
ReisT | donderdag 5 juni 2014 @ 10:34 |
E-tickets met korting blijven nog een jaar bestaan, speciaal voor de reizigers met jaartrajectkaart (waarmee je niet op saldo kan reizen). Papieren kaartjes met korting blijven te koop aan het loket. Daarnaast komt er nog de mogelijkheid kortingskaartjes als 'product' op een chipkaart te laden. | |
KnightSolaire | donderdag 5 juni 2014 @ 10:37 |
Oké, maar voor voor alle andere reizigers zijn ze geen geldig vervoerbewijs ![]() | |
mschol | donderdag 5 juni 2014 @ 10:45 |
ah thnx ![]() | |
boriq | donderdag 5 juni 2014 @ 11:07 |
Ik zeg wel niets meer... ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 5 juni 2014 @ 11:29 |
Halfbakken prutsproduct deeltje 827 ![]() | |
Peterselieman | donderdag 5 juni 2014 @ 11:40 |
ik denk dat Arriva nattigheid voelt en zo aan de concessie wil voldoen. Als ik het verhaal van Driek van gister erbij pak. Doordat de trein een deeltraject aflegt zal deze niet als uitgevallen in de statistieken meetellen ![]() | |
boriq | donderdag 5 juni 2014 @ 11:42 |
alles maar dan ook alles voor die cijfertjes. nu staat de reiziger inderdaad niet op 1, 2 of 3. Jammer... | |
Peterselieman | donderdag 5 juni 2014 @ 11:46 |
dat klopt, maar zolang Arriva voldoet aan de concessie kun je ze helaas niets maken, al zou je dat wel willen. | |
_JdM_ | donderdag 5 juni 2014 @ 11:49 |
In diverse busconcessies is geregeld dat gedeeltelijk opgeheven ritten hetzelfde meetellen in de statistieken als geheel uitgevallen ritten. | |
boriq | donderdag 5 juni 2014 @ 11:50 |
De reiziger staat trouwens niet op 1, 2 of 3. Die staat nu in een bus. Klopt, Arriva doet het allemaal volgens de (leidende) regels en ze nu als concessiehouder iets willen opleggen gaat niet. ![]() | |
Ajaxfan | donderdag 5 juni 2014 @ 11:53 |
Blijft wel knap hoe Prorail op het briljante idee komt met Pinksterren zulke grootschalige werkzaamheden te doen. Vooral met het weer wat het nu gaat worden zal niemand natuurlijk de hort op gaan. | |
Peterselieman | donderdag 5 juni 2014 @ 11:57 |
bij treindiensten is dat niet gebruikelijk, maar zou in die hele kleine concessies misschien wel een goede optie zijn. | |
KnightSolaire | donderdag 5 juni 2014 @ 12:03 |
Is nu toch Traject Vrij voor? | |
James1988 | donderdag 5 juni 2014 @ 12:03 |
Het traject Almelo - Mariënberg is gewoon te kort om reservematerieel te rechtvaardigen. Met twee treintjes kun je het al bedienen, een reservestel voegt meteen 50% toe aan het materieelbestand en dat is niet te rechtvaardigen als er geen compensatie tegenover staat. Beter had men ervoor gekozen om: 1) Of Almelo - Mariënberg te elektrificeren zodat daar dezelfde E-GTW's hadden kunnen rijden 2) Of Almelo - Mariënberg onderdeel te maken van een 'Dieselnetz Twente', samen met Almelo - Zwolle - Kampen | |
b2py | donderdag 5 juni 2014 @ 12:04 |
Want in 2012 wisten ze dat het mooi weer werd met Pinksteren ![]() | |
Ajaxfan | donderdag 5 juni 2014 @ 12:06 |
Ze kunnen wisselstoringen ook al van te voren voorspellen nu. Worden dat soort werkzaamheden serieus 2 jaar eerder gepland? | |
James1988 | donderdag 5 juni 2014 @ 12:07 |
Ja. | |
Yreal | donderdag 5 juni 2014 @ 12:07 |
Zet hier iemand in de coupe te tetteren over treinplanning, service naar de reiziger, verdeling over posten, structurele oplossingen... benieuwd wie of wat hij is ![]() | |
b2py | donderdag 5 juni 2014 @ 12:11 |
Wel eerder nog, de buitendienststellingen voor SAAL in 2016 waren in 2012 al duidelijk. En datzelfde geldt voor ieder project. | |
Peterselieman | donderdag 5 juni 2014 @ 12:17 |
of toe te voegen aan de concessie Twente, welke ook al Oldenzaal - Zutphen omvat | |
_JdM_ | donderdag 5 juni 2014 @ 12:20 |
Niet toevoegen, maar laten zitten in die concessie... | |
James1988 | donderdag 5 juni 2014 @ 12:30 |
Hey Darkwing...
![]() | |
dennistd | donderdag 5 juni 2014 @ 12:32 |
Dat gaat hem echt worden: in 3 minuten keren in Almelo en in 0 minuten in Vroomshoop ![]() | |
Yreal | donderdag 5 juni 2014 @ 12:47 |
1ste klas van de ice ![]() | |
James1988 | donderdag 5 juni 2014 @ 13:18 |
Die is inderdaad goed, maar kan niet tippen aan de Thalys imo ![]() | |
Duvel | donderdag 5 juni 2014 @ 13:48 |
Het kan allemaal niet tippen aan de 1e klas in ICRm. | |
boriq | donderdag 5 juni 2014 @ 14:00 |
is er niet zoiets als ultra-duits rijden, waarbij je alles aan je laars lapt en daardoor gewoon rustig met een koffie kunt keren in Almelo? ![]() | |
dennistd | donderdag 5 juni 2014 @ 14:17 |
ATB-NG, dus je kunt weinig met je snelheid volgens mij door de remcurves die afgedwongen worden. | |
ReisT | donderdag 5 juni 2014 @ 14:18 |
Dat is halfbakken prutsproduct deeltje 828. Kan je nog steeds niet mee op saldo reizen, is niet te combineren met Dal/Weekend vrij enz. En mijn jaartrajectkaart is nog tot ergens in 2015 geldig. | |
boriq | donderdag 5 juni 2014 @ 14:21 |
![]() | |
James1988 | donderdag 5 juni 2014 @ 14:23 |
Je hebt geen laptop nodig om in de trein te kunnen werken:![]() bron | |
b2py | donderdag 5 juni 2014 @ 14:32 |
Met muismat ![]() | |
Peterselieman | donderdag 5 juni 2014 @ 14:55 |
Wel tof zeg dat er een aantal hele oude stoomlocs naar het spoorwegmuseum komen. Gaat om exemplaren van voor 1850 ![]() http://www.treinreiziger.(...)voor_jubileum-146259 | |
#ANONIEM | donderdag 5 juni 2014 @ 14:59 |
Volgens mij bestaan de originelen niet meer en zijn het replica's. | |
greavy | donderdag 5 juni 2014 @ 15:12 |
Thalys ![]() Wel weer een pluspunt is het gratis WiFi en bijvoorbeeld in de ochtend een gratis ontbijt. ICE vind ik wel tof, maar is ook niet echt "wauw". | |
greavy | donderdag 5 juni 2014 @ 15:18 |
Maar dat Lint'je doet het wel erg "goed" ![]() 20 Mei strandde er een Lint bij Vriezenveen. Die is nu alweer naar de gallemieten. Nu ligt het al "plat" sinds 31 mei. Ja, er werd geen storing gemeld op 1 juni, maar een zondag kan men het gerust af met één stelletje. Ook handig is Arriva: Even een tankrit vlak voor de spits gaan rijden, zo overdag ![]() ![]() Ohja: Die Achterhoekse GTW's mogen niet op Almelo - Mariënberg, omdat de concessieverlener eist dat de stellen in het Vechtdal-uiterlijk daar rondrijden. [ Bericht 21% gewijzigd door greavy op 05-06-2014 15:28:57 ] | |
Darkwing_Duck | donderdag 5 juni 2014 @ 15:29 |
Ja, ik ga er iig heen. Ben de 12e vrij, maar misschien valt er nog wat te ruilen | |
Darkwing_Duck | donderdag 5 juni 2014 @ 15:43 |
James, nog ergens Goodies van hebben? Folders, Brochures, balpennen, tasje, usbsticks, reservewielen? Ik ben het weekend daarop weer in Brabant en kan het meenemen Deze stands zijn er http://www.transportspubl(...)liste_Map%20list.pdf | |
Dr_Flash | donderdag 5 juni 2014 @ 15:45 |
ja ik wil de usb sticks! ![]() Alleen als de TUV het goedvindt he ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 5 juni 2014 @ 15:48 |
Oh ja nou, laat iedereen dan zn boodschappenlijstje hier maar neerpennen ![]() Waarom hebben de bussenbouwers de grootste stands ![]() | |
James1988 | donderdag 5 juni 2014 @ 15:51 |
De treintjesindustrie heeft z'n eigen beurs in Berlijn ![]() Als je iets ziet liggen waarvan je denkt "dat vindt James vast leuk!", neem maar mee. ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 5 juni 2014 @ 15:52 |
Volgensmij ga ik zowiezo niks meekrijgen met "Badslipperexpress" op mn badge ![]() | |
James1988 | donderdag 5 juni 2014 @ 15:53 |
Ach, er staat toch geen "Expresse de slippeur du bain" op? ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 5 juni 2014 @ 15:54 |
* Darkwing_Duck noteert * Alstom Brochure met bestelformulier! voor James * Diverse USB Sticks voor Fles (Ook van Bussen?) * Al het mogelijke materiaal van de IVECO Citaris en Bombardier voor Darkwing Wedden dat er niks te krijgen is? Alleen als je een order p^laats krijg je natuurlijk een Bombardier Sateprikkertjeshouder mee ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 5 juni 2014 @ 15:55 |
Edit: Siemens staat er ook! Siemens ![]() ![]() ![]() ![]() | |
James1988 | donderdag 5 juni 2014 @ 16:01 |
![]() Staat AB er ook? ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 5 juni 2014 @ 16:03 |
Ja, maar alleen de bussentak http://www.bredamenarinibus.it/ | |
Yreal | donderdag 5 juni 2014 @ 16:03 |
Dat dak op perron 8 van breda is knap lek trouwens | |
James1988 | donderdag 5 juni 2014 @ 16:04 |
Als die dezelfde cateraars inhuren als die lui van de treintjes is die stand wel een bezoekje waard. | |
Darkwing_Duck | donderdag 5 juni 2014 @ 16:04 |
Stadler heeft wel een hele kleine stand, die hebben vast USB stick van 32 MB ![]() En Doppelmayer ![]() | |
b2py | donderdag 5 juni 2014 @ 16:07 |
Ik wil ook USB-sticks. ![]() | |
Yreal | donderdag 5 juni 2014 @ 16:07 |
Lekker rondje al vandaag. Zoetermeer -> Amsterdam -> Utrecht -> Amsterdam ( ![]() ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 5 juni 2014 @ 16:10 |
Ik heb een rondje Groningen-Roodeschool-Groningen-Leeuwarden-Groningen-Leeuwarden-Groningen-Nieuweschans-Groningen vandaag ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 5 juni 2014 @ 16:10 |
Kijk eens wat ik zie ![]() ![]() | |
Yreal | donderdag 5 juni 2014 @ 16:10 |
Ns machinisten zouden spontaan gaan staken. | |
James1988 | donderdag 5 juni 2014 @ 16:11 |
Wat is het? ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 5 juni 2014 @ 16:11 |
Een USB Stick ![]() Het bestaat wel! | |
Dr_Flash | donderdag 5 juni 2014 @ 16:14 |
ja joh lekker man ook van bussen ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 5 juni 2014 @ 16:14 |
Idd hahaha. Ik vind het wel een lekker dienstje, alleen heb ik veel liever rangeerdiensten dan rijdend, maar goed. Zo af en toe rijden is ook wel lekker. | |
Darkwing_Duck | donderdag 5 juni 2014 @ 16:16 |
Dr staat ook een bedrijfje wat slaapcabines in bestaande rijtuigen bouwt! ![]() | |
b2py | donderdag 5 juni 2014 @ 16:24 |
FOLDER! | |
_JdM_ | donderdag 5 juni 2014 @ 16:32 |
De achterhoekse mogen niet rijden, omdat de achterhoek al een treinstel missen omdat die zo nodig in Delfzijl moet rijden. Toen er een Groninger in Zutphen stond was ie bijna ingezet, maar toen deed een van de lintjes het weer. En dat andere lintje moest zo nodig naar Zutphen gesleept worden. Arriva kiest er dan voor om het andere lintje te laten slepen. ('s nachts kon niet ivm buitendienststelling). Ter vergelijking: Syntus laat ze slepen door een huurloc. | |
b2py | donderdag 5 juni 2014 @ 16:56 |
![]() ![]() Gisteren is de ČD Railjet gepresenteerd in Wenen, vanaf 14 december knallen zeven blauwe en drie rode van de ÖBB in 4 uur en 11 minuten van Praag naar Wenen en vice versa. | |
b2py | donderdag 5 juni 2014 @ 17:09 |
Iemand meer? | |
b2py | donderdag 5 juni 2014 @ 17:16 |
Ben je al gestrand? | |
bork | donderdag 5 juni 2014 @ 17:44 |
ja, terugzoeken is hier al langs geweest; ik weet niet precies meer, werkzaamheden dacht ik, rijdt vanaf Koblenz dacht ik, ik heb toen antwoord gekregen van DB FB. | |
Dr_Flash | donderdag 5 juni 2014 @ 17:49 |
sux. Hoe kom je dan ooit nog naar Polen? | |
b2py | donderdag 5 juni 2014 @ 17:50 |
Pimpel -> Berlin Warszawa Express | |
Dr_Flash | donderdag 5 juni 2014 @ 17:50 |
ja dt is kut man, kost je een hele dag ![]() | |
b2py | donderdag 5 juni 2014 @ 17:52 |
Wizzair vanaf Eindhoven, retourtje ¤72. | |
Peterselieman | donderdag 5 juni 2014 @ 17:56 |
Volgens mij is zijn rondje wat ingekort ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 5 juni 2014 @ 17:58 |
Dat gaat het dan worden ja. Maar dit is gewoon pure uitholling natuurlijk. De dienst zo ver verschralen dat niemand er meer gebruik van maakt en dan zeggen "zie? er is geen vraag naar" ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 5 juni 2014 @ 17:59 |
![]() | |
Dr_Flash | donderdag 5 juni 2014 @ 18:00 |
4:47 smorgens de trein uitgegooid worden gaat ook niet helpen natuurlijk ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 5 juni 2014 @ 18:00 |
En Terug...![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 5 juni 2014 @ 18:01 |
Bakkertje is dan al open.... | |
Dr_Flash | donderdag 5 juni 2014 @ 18:02 |
geloof er niks van. Op München Hbf zijn voor 0600 alleen de geldautomaat en de kaartjesautomaat open. | |
Darkwing_Duck | donderdag 5 juni 2014 @ 18:05 |
Eigen ervaring toen ik er met de Eurolines uitgeflikkerd werd, een of andere burgertent trok zn luiken dicht en verderop ging de broodjeszaak open... Wat je eigenlijk wil zeggen is dat de Jean Kiepura een soort Powernap expresse wordt ![]() | |
Linkse_Boomknuffelaar | donderdag 5 juni 2014 @ 18:08 |
https://forum.ns.nl/stel-(...)ndex1.html#post14446
| |
greavy | donderdag 5 juni 2014 @ 18:09 |
Maar als die Jan Kiepura nou door die "Werkzaamheden" niet meer van- en naar Amsterdam kan rijden, zou hij dat logischerwijs later wel weer doen. Maar of dat uberhaupt nog gebeurd? DB heeft NedTrain/NSR opnieuw voor een ultimatum gesteld voor het rangeerwerk op de Watergraafsmeer met de nachttreinen. Indien dit niet snel verbeterd, zal het contract hierover verbroken worden en opnieuw aanbesteed worden. EETC wil het graag terug. | |
greavy | donderdag 5 juni 2014 @ 18:12 |
Oh, ook wel opvallend: per 22 augustus, de datum dat de Jan Kiepura niet meer gaat rijden van- en naar Amsterdam, is ATB ook uitgeschakeld tussen Zevenaar en Emmerich.. | |
Duvel | donderdag 5 juni 2014 @ 18:13 |
Dus max 40? | |
greavy | donderdag 5 juni 2014 @ 18:14 |
Nee, dan moet men het met ERTMS doen. En zal de CNL dus ook met een 189'er gaan rijden ipv 1700. | |
Duvel | donderdag 5 juni 2014 @ 18:22 |
Er ligt toch geen ERTMS tot Emmerich? En de ATB is op dat stuk ook "apart" zullen we maar zeggen. Is mij ooit uitgelegd toen ik heel brak was, dus ik kan het niet navertellen | |
greavy | donderdag 5 juni 2014 @ 18:23 |
Ja, precies weet ik het niet. Maar rond 22 augustus wordt de ATB daar uitgeschakeld, en kan men vanaf Zevenaar Oost naar Emmerich en ook omgekeerde richting alleen nog maar met ERTMS ![]() Ook zou het onder 25 kV gaan komen, maar volgens mij niet per 22 augustus. | |
Dr_Flash | donderdag 5 juni 2014 @ 18:26 |
Het wordt gewoon een soort amerika hier. Iedereen lekker met het vliegtuig en de auto, en het spoor alleen nog maar voor goederentreinen en een paar zwakzinnige toeristen met veel te veel poen. | |
James1988 | donderdag 5 juni 2014 @ 18:35 |
Er komen mogelijk HSTs van Spaanse makelij te rijden tussen Moskou en Berlijn: http://m.de.rbth.com/wirt(...)ch_berlin_29747.html25 kV komt later, wanneer precies weet ik niet. De installatie van ERTMS en de omzetting naar 25 kV is om het eilandje tussen Nederland en België te dichten, voor de realisatie van de goederencorridor Rotterdam - Genua (een TEN-T-project). [ Bericht 66% gewijzigd door James1988 op 05-06-2014 18:42:01 ] | |
Zug-Chef | donderdag 5 juni 2014 @ 18:43 |
Kan helaas niet want de Euronight rijdt tussen Warszawa en Berlijn al gecombineerd met de Berlin-Warszawa Express. Vice versa ook trouwens. Bespaar je weer een lok en mcn mee. En tussen Hannover en Dortmund is dat ding gecombineerd met het Kopenhagen deel dus verschuiven gaat m niet worden. | |
mschol | donderdag 5 juni 2014 @ 18:49 |
Zo, voor de lol nog wat extra treinen i.v.m dagkaart, gelijk +10 door een stel dieven | |
b2py | donderdag 5 juni 2014 @ 19:07 |
De NEC doet het anders erg goed hoor! ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 5 juni 2014 @ 19:24 |
Daar heeft iemand iets echt helemaal niet begrepen dan ![]() | |
b2py | donderdag 5 juni 2014 @ 19:26 |
Hij hangt achter de eerste aan hoor, je staat hooguit 30 min stil in Ostbf inclusief koppelen en rangeren etc.. | |
Dr_Flash | donderdag 5 juni 2014 @ 19:29 |
Wat ik bedoel is meer: Kijk je HAD een aantrekkelijk product kunnen bieden en klanten kunnen trekken. In plaats daarvan kies je ervoor om dat ding op complete hoerentijden te laten rijden "om een lok en een machinist uit te sparen". Dan ben je economisch gezien nogal zwakzinnig bezig. | |
#ANONIEM | donderdag 5 juni 2014 @ 19:33 |
Derde Europese treinonderneming die treinen voor Rusland heeft gemaakt? Is het niet de 4e? Ik dacht dat Stadler ook treinen voor Rusland bouwt/heeft gebouwd; Stadler-KISS voor treinen van en naar vliegvelden meen ik ergens gelezen te hebben. [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 05-06-2014 19:35:35 ] | |
#ANONIEM | donderdag 5 juni 2014 @ 19:34 |
Dat zijn pas treinen! ![]() [ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 05-06-2014 19:35:01 ] | |
Zug-Chef | donderdag 5 juni 2014 @ 19:50 |
Anno 2014 is dat veranderd. Alleen op zaterdagavond (Warsawa-Berlin) en zondagochtend (Berlin-Warszawa) nog standalone, overige dagen issie gecombineerd met de Eurocity aldaar. Bij aankomst in Berlijn gaat het Praag-deel los verder richting Tsjechië. Warschau deel gaat via een grote omweg naar Berlin Grunewald en wordt daar gecombineerd met de EC. | |
b2py | donderdag 5 juni 2014 @ 19:57 |
Bijzonder, toen ik met laatste Berlin Warszawa express van de dag in Berlijn aan kwam hingen daar de koersrijtuigen naar Amsterdam ook aan. Dat was doordeweeks en toen de huidige dienstregeling al was ingegaan.. | |
icloud | donderdag 5 juni 2014 @ 20:04 |
Zonet 10 bakken virm aangekomen in heerlen met hooguit 30 man, hoezo japanse toestanden? | |
greavy | donderdag 5 juni 2014 @ 20:05 |
Herik Cargo meldt:Ja, dat was meer "Zeilbotenbrandstof". De beste belading die ik heb kunnen vastleggen: | |
Zug-Chef | donderdag 5 juni 2014 @ 20:09 |
Maar uhm, dat zeg ik toch ook? Of schrijf ik het niet duidelijk op ? | |
b2py | donderdag 5 juni 2014 @ 20:11 |
Ik las waarschijnlijk half excuus. | |
Dr_Flash | donderdag 5 juni 2014 @ 20:11 |
Ik kon het niet meer volgen idd ![]() ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 5 juni 2014 @ 20:52 |
3 keer heen-en-weer pendelen tussen Groningen en Buitenpost. Raad eens welke meester nu dik een uur mag wachten op Buitenpost ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 5 juni 2014 @ 20:54 |
Heet dat Meester tegenwoordig ja? Geen Baas meer? ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 5 juni 2014 @ 20:56 |
In mijn vrije tijd dien ik door èènieder als Zijne Bazige Hoogheid te worden aangesproken. | |
Darkwing_Duck | donderdag 5 juni 2014 @ 21:01 |
Sowieso, hoeveel versies van die Jean Kiepura zijn er wel niet. ![]() ![]() En dit is nog niet alles ![]() En wat doen die andere treinnummers daartussen ![]() ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 5 juni 2014 @ 21:01 |
Ik pis wel in je kaploarzn. | |
Peterselieman | donderdag 5 juni 2014 @ 21:23 |
weet jouw dinnetje dat al? | |
Dr_Flash | donderdag 5 juni 2014 @ 21:26 |
Die is nog veel geschifter dan hij joh hou op ![]() | |
Yreal | donderdag 5 juni 2014 @ 21:41 |
sinds wanneer knallen de intercitys hoogeveen en andere graf gehuchten voorbij? ![]() ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 5 juni 2014 @ 21:49 |
Sinds de Oerknal. Anders moet je de InterGrafgehucht nemen. | |
Yreal | donderdag 5 juni 2014 @ 21:49 |
de stoppercitys deden die gehuchten toch aan? ![]() | |
Viezze | donderdag 5 juni 2014 @ 21:53 |
Sinds de Hanzelijn in dienst is niet meer. Daarvoor ook maar één keer per uur overigens. | |
James1988 | donderdag 5 juni 2014 @ 21:54 |
Vanuit Zwolle vertrekken de stoppercity's naar Groningen om .26 en .56, de niet-stoppende intercities om .17 en .47. | |
Yreal | donderdag 5 juni 2014 @ 21:55 |
Goede zaak. Moeten ze richting LW ook eens doen. Steenwijk is misschien nog een stoppercitty waardig maar op heerenveen na zijn dat allemaal nikszeggende boeren kutstations. | |
b2py | donderdag 5 juni 2014 @ 21:57 |
Sinds er twee keer per uur sprinters zijn gaan rijden tussen Zwolle - Groningen. De intercity's stoppen er alleen nog op dagranden. Op zondag is er tot 15:00 een uursdienst Zwolle - Groningen met stopper. ![]() | |
Yreal | donderdag 5 juni 2014 @ 22:01 |
En gewoon 's morgens vroeg een direct IC tussen groningen europapark en kappelle-biezellinge. Wat een land ![]() | |
Viezze | donderdag 5 juni 2014 @ 22:01 |
Ja zeker een verbetering ![]() ![]() | |
James1988 | donderdag 5 juni 2014 @ 22:04 |
Er is weer een probeer-BahnCard 25, dit keer met het WK voetbal als thema: de Sieger Bahncard. | |
Yreal | donderdag 5 juni 2014 @ 22:05 |
Die zal er vast niet zijn. | |
Viezze | donderdag 5 juni 2014 @ 22:07 |
Misschien alleen vanuit Leeuwarden richting de bewoonde wereld. | |
ziggyziggyziggy | donderdag 5 juni 2014 @ 22:08 |
Ik las al iets over een ETMET op Groningen - Zwolle in de toekomst. ![]() | |
b2py | donderdag 5 juni 2014 @ 22:09 |
Volgens mij is dat Groningen - Assen, komen daar twee sprinters per uur bij in de spits. | |
Viezze | donderdag 5 juni 2014 @ 22:11 |
Dat lijkt me dan weer overdreven ![]() Ik vraag me af of dat echt nodig is, maar misschien is het ook een wens vanuit de provincies om het voor forensen tussen beide steden makkelijker te maken. | |
ziggyziggyziggy | donderdag 5 juni 2014 @ 22:12 |
Oh ja, dat zou het ook wel kunnen zijn geweest. | |
Viezze | donderdag 5 juni 2014 @ 22:13 |
Ze gaan spoor 1 in Assen daarvoor toch verlengen? | |
b2py | donderdag 5 juni 2014 @ 22:17 |
Het schijnt nogal druk te zijn daar, er komen niet voor niets meer sporen tussen Europapark & Hoofdstation ( ![]() | |
James1988 | donderdag 5 juni 2014 @ 22:17 |
SNCF wil de rentabiliteit van de TGV-treinen verhogen, nu ook zij te maken krijgen met stijgende kosten voor rijpaden en forse concurrentie van o.a. low cost airlines en busdiensten. De wens bestaat om de exploitatiekosten met 30% te verlagen, onder meer door in de toekomst nieuwe, efficiënter materieel te gaan laten rijden. SNCF-baas Pépy heeft voorgesteld om de bar te verwijderen en te vervangen door gewone zitplaatsen. Dit zou ongeveer 70 extra zitplaatsen opleveren per trein, waarmee men meer goedkopere tickets kan aanbieden. | |
b2py | donderdag 5 juni 2014 @ 22:18 |
Ik zou zeggen, kijk eens bij Ouigo en leen daar wat ideetjes van ![]() | |
Peterselieman | donderdag 5 juni 2014 @ 22:19 |
jup. Precies daarvoor willen ze de mensen uit de auto hebben | |
Peterselieman | donderdag 5 juni 2014 @ 22:21 |
2017 is het al zover. Dan rijden er tussen Leeuwarden en Meppel twee stoppers per uur en twee IC's tussen Leeuwarden en Zwolle die onderweg stoppen te Heerenveen en Meppel (en dus niet meer Steenwijk). In 2021 rijden volgens de plannen die twee stoppers nog door naar Zwolle. De vierde trein per uur wordt u mede mogelijk gemaakt door de provincie Fryslân. | |
James1988 | donderdag 5 juni 2014 @ 22:22 |
Die twee zware motrices vervangen door rijtuigen waar mensen ook nog in kunnen zitten zal ook wel het nodige opleveren. Zoals zo'n beetje iedere HST tegenwoordig heeft ![]() | |
Peterselieman | donderdag 5 juni 2014 @ 22:22 |
AGV dus ![]() | |
b2py | donderdag 5 juni 2014 @ 22:23 |
Dat zou dan met nieuwe generatie HST's moeten, want ik denk niet dat het modificeren van die Duplexen & aanverwanten zomaar kan... | |
Viezze | donderdag 5 juni 2014 @ 22:23 |
Haha ja Hoofdstation staat daar nu dus op al die bussen, soms afgekort naar Groningen HS. Dan denk ik toch aan Groningen Hollands Spoor ![]() | |
b2py | donderdag 5 juni 2014 @ 22:24 |
Dat had ik dus ook de eerste paar keer.. En dan ook nog van die geile gekleurde bussen die dan heel cool zijn omdat er Q-Link op staat ![]() | |
James1988 | donderdag 5 juni 2014 @ 22:26 |
Het zal vast wel kunnen, maar ik denk dat je dan bijna net zoveel geld kwijt bent als dat je voor een nieuwe kwijt zou zijn. Dan kun je beter een nieuwe kopen, daar heb je langer plezier van. Over HSTs gesproken, ik kwam een foldertje tegen met vrij veel technische details over de Railjet. Best geinig om eens te lezen ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 5 juni 2014 @ 22:26 |
En ik als Groninger dacht altijd dat Den Haag én een Centraal Station én een Hoofdstation heeft. ![]() | |
b2py | donderdag 5 juni 2014 @ 22:26 |
Even zitten zoeken. Er komt een nieuwe reizigerstunnel, spoor 1 wordt aangepast zodat er treinen kunnen stoppen naar Zwolle. Twee wordt keren en drie doorgaand vanaf Zwolle naar Groningen. Vier en hoger wordt gesaneerd. De overwegen worden gesaneerd en Duits binnenjakkeren wordt geïntroduceerd. | |
Viezze | donderdag 5 juni 2014 @ 22:26 |
Wat mij als planner ongelofelijk irritant zou lijken omdat veel lijnen nu gekoppeld zijn aan een bus. Maar dit is geen bussentopique daarom een vraag ![]() In Zwolle gaan de treinen naar Leeuwarden en Groningen altijd van hetzelfde spoor (6/7), maar de andere kant op (Den Haag / Rotterdam) wisselt per uur af. Buiten dat dit gewoon erg onpraktisch is kon ik me niks bedenken (treinen komen immers beide uit de richting Herfte), dus zit hier nog wat achter behalve mij pesten? | |
b2py | donderdag 5 juni 2014 @ 22:28 |
Hoeft het wissel minder vaak om. | |
#ANONIEM | donderdag 5 juni 2014 @ 22:29 |
Tot nu toe kende ik het alleen uit Veszprém in Hongarije, dat elke buslijn z'n eigen kleur met gekleurde bussen heeft. Als reiziger is het wel handig. ![]() Ze komen toch sowieso allebei op hetzelfde perron aan? Vanwege de cross-platform overstap. | |
Viezze | donderdag 5 juni 2014 @ 22:32 |
Ok, maar dat is de andere kant op ook. Maar daar maakt het niet uit? Zelfde perron, maar ander spoor. Gelukkig maar ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 5 juni 2014 @ 22:39 |
Dat doen ze voor een deel ook zelf natuurlijk, met IDbus | |
b2py | donderdag 5 juni 2014 @ 22:42 |
Minder zwaar bereden? Volgens mij is die vanuit Hattemerbroek een enkel wissel en vanaf Herfte een Engelsman. En wellicht is het ook gewoon natte vinger werk en heeft iemand gewoon maar wat gekozen, dat zou ook zomaar kunnen. | |
Viezze | donderdag 5 juni 2014 @ 22:43 |
Dat laatste is natuurlijk ook heel plausibel ![]() | |
Regenjas | donderdag 5 juni 2014 @ 22:45 |
Die bar in de TGV en aanverwante treinen zoals Eurostar en Thalys is ook echt een paupertoestand. Ik vind een trolleybediening veel fijner, hoef ik niet naar de bar te lopen maar dan komt de koffie gewoon mijn kant op. | |
b2py | donderdag 5 juni 2014 @ 22:45 |
Die geef ik de grootste kans ![]() | |
James1988 | donderdag 5 juni 2014 @ 22:46 |
Ik vind het vooral veel te duur voor wat je ervoor krijgt. | |
Regenjas | donderdag 5 juni 2014 @ 22:50 |
Het is ook niet zo makkelijk te runnen als een winkeltje ergens vast en je hebt een beperkt publiek, dat drijft de prijs toch aardig op. Maar als ik zie wat ze vlak buiten Gare du Nord in Parijs vragen voor een kop koffie wacht ik toch liever tot ik rustig in de trein zit ;-) | |
Darkwing_Duck | donderdag 5 juni 2014 @ 22:51 |
Dan kijk je toch niet goed ![]() | |
James1988 | donderdag 5 juni 2014 @ 22:51 |
Ik zat een tijd terug in een Eurostar en ging bij de bar een kop koffie halen. Ik kwam terug met een latte, 5 euro minder, en ik voelde me flink opgelicht. De latte smaakte niet eens. | |
Regenjas | donderdag 5 juni 2014 @ 22:53 |
Een goedkoop terras zoeken in afwachting van mijn trein is dan ook niet een alledaagse bezigheid van mij ;-) . En in Gare du Nord zelf ben ik al helemaal het liefste zo kort mogelijk, veel te druk daar. | |
Regenjas | donderdag 5 juni 2014 @ 22:56 |
Dat de koffie niet smaakt is een euvel van alle treincatering. Dan loop ik liever een kwartiertje voor vertrek van mijn trein uit Amsterdam snel even de Starbucks op spoor 2b in waar het allerliefste personeel ter wereld mij een emmer koffie meegeeft voor onderweg ;-) | |
Yreal | donderdag 5 juni 2014 @ 22:57 |
Whisky drinken in de eurostar is dan wel weer de moeite waard. | |
Yreal | donderdag 5 juni 2014 @ 22:59 |
Toch nog ergens goed voor, die bestuurslaag | |
Dr_Flash | donderdag 5 juni 2014 @ 23:00 |
Toiletten hebben ook een nogal lage bezettingsgraad. Het schijnt bovendien dat 3 staanplaatsen evenveel ruimte kosten als 1 zitplaats! Waarom doen we dat niet? ![]() knoflookidioot | |
Darkwing_Duck | donderdag 5 juni 2014 @ 23:01 |
Oh dat is ook weleens gebeurt hoor,2 TGVs in 1 gepropt... de Firma heet Thalys NV ![]() | |
James1988 | donderdag 5 juni 2014 @ 23:05 |
Een dagelijks terugkerend fenomeen in IC direct's 909, 911, 912, 913 (ochtendspits), 947, 949, 956 en 958 (avondspits) tussen Schiphol en Rotterdam... | |
Dr_Flash | donderdag 5 juni 2014 @ 23:09 |
Als ik Porsche was zou ik ze allang voor de rechter gesleept hebben wegens imagoschade. | |
b2py | donderdag 5 juni 2014 @ 23:10 |
Te Veel Nummertjes | |
James1988 | donderdag 5 juni 2014 @ 23:11 |
Nou en? Er staat bij wanneer die treinen rijden, dus niet zeuren. ![]() | |
Peterselieman | donderdag 5 juni 2014 @ 23:12 |
knoop Zwolle. De Leeuwarder wordt bewust op spoor 5 binnengenomen, zodat daarna tegelijk binnenkomen uit Groningen, Heino en Deventer mogelijk is, mocht dat voorkomen. | |
dennistd | donderdag 5 juni 2014 @ 23:34 |
Dan krijg je dus achtereenvolgens aankomst in Zwolle: - SPR uit Leeuwarden - SPR uit Groningen - IC uit Leeuwarden - IC uit Groningen Tegen die tijd moet de Emmerlijn immers los liggen van de rest, dus daar heb je geen last meer van. | |
Peterselieman | donderdag 5 juni 2014 @ 23:36 |
klopt | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 6 juni 2014 @ 00:26 |
Hij is de enige Arrivaan die zichzelf meester noemt, geloof ik. | |
Maegrim | vrijdag 6 juni 2014 @ 00:38 |
gelukkig, ze staan er nog ![]() ![]() | |
James1988 | vrijdag 6 juni 2014 @ 00:42 |
![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 6 juni 2014 @ 00:43 |
Als al die anderen dat ook doen, lijkt het nog echt zo ook ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 6 juni 2014 @ 01:26 |
Jammer genoeg kun je beter zeggen ![]() Is er al enig zicht op een sleep naar Italië? | |
#ANONIEM | vrijdag 6 juni 2014 @ 02:06 |
Het is een eer. Altijd opnemen met 'de meester op de 37xxx'. Voelt goed man. ![]() Overigens thuis. We zijn vandaag 6 aanwijzingen STS en 2 keer toestemming voor het passeren van een stoptonend P-sein verder. Het was weer feest. 1 slag Roodeschool en 4 slagen Buitenpost als pendel, 2 slagen Leeuwarden terwijl het vanaf Veenwouden rijden op zicht was. Goed voor de regelgeving en op de terugweg groen door. Met 140 de bocht voor Buitenpost doorknallen en op het laatste moment remmen. Ik kreeg zowaar spontaan een orgasme toen ik keurig bij het goede bord van mijn aantal bakken tot stilstand kwam, zonder schok ![]() ![]() | |
b2py | vrijdag 6 juni 2014 @ 06:55 |
En weer dat Lint stuk de hele dag ![]() | |
boriq | vrijdag 6 juni 2014 @ 07:20 |
De PVDA statenfractie hier in Overijssel stelt dat stelt dat de spitstreinen Gronau-Munster ervoor zullen gaan zorgen dat het aantal reizigers naar Enschede zal gaan dalen. In het berichtje stellen ze ook dat in de spits je niet meer rechtstreeks naar Munster kunt vanuit Enschede en door deze extra overstap er aansluitingen verloren gaan, er een langere reistijd ontstaat en daardoor er minder mensen zullen reizen. Die spitstreinen gaan gewoon naast de huidige trein Munster-Enschede rijden en die reguliere bleef toch gewoon bestaan? | |
b2py | vrijdag 6 juni 2014 @ 07:32 |
Ja, kut PvdA. | |
Darkwing_Duck | vrijdag 6 juni 2014 @ 07:46 |
Er staat ook iets over een gratis baankaart als je iets goed doet... | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 6 juni 2014 @ 08:45 |
Ja, het was groot feest gisteren. Door die blikseminslag was een ATB-kast finaal weggefikt. En als kers op de vla had ik ook nog een malloot op Leeuwarden in de sporen lopen, waardoor ik je collega's mocht verrassen met een druk op de alarmknop. | |
_JdM_ | vrijdag 6 juni 2014 @ 08:59 |
Daar hoef je toch helemaal geen toestemming voor te vragen? ![]() | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 6 juni 2014 @ 09:00 |
Natuurlijk wel. Het is nog steeds een stoptonend sein. Er zijn wel uitzonderingen voor het geval de treindienstleider niet bereikbaar is. | |
_JdM_ | vrijdag 6 juni 2014 @ 09:00 |
Het lintje 33 zag ik gisteravond zowaar, zonder hulp, van het spoortje naast de Struktonloods naar Zutphen GE (Goederenemplacement) rijden. Schijnt daarna via Hengelo naar Almelo gereden te zijn.Dus vermoedelijk is het nu de ander die stuk is | |
_JdM_ | vrijdag 6 juni 2014 @ 09:08 |
Owja, dat was het. ![]() | |
b2py | vrijdag 6 juni 2014 @ 09:14 |
Vol. |