abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 juni 2014 @ 08:26:52 #1
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_140696669



danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (Brabant O+).
fokplaat.jpg DriekOplopers, zet zich in om dingen voor de reiziger te verbeteren.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
Icloud, Komt zo af en toe klagen, over van alles en nog wat, voornamelijk over reizigersorganisatie`s
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
UI_Berlijn.png b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. (Brabant O+).
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
noiconn.png Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant. (Brabant O+).


In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.

Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 4 juni 2014 @ 08:30:40 #2
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_140696721
Hoi! Daar ben ik weer! Vandaag zelfs tot 23:45! :D
edit: ik moet meer teruglezen...

[ Bericht 11% gewijzigd door boriq op 04-06-2014 08:52:31 ]
  woensdag 4 juni 2014 @ 08:55:31 #3
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_140697024
WK-trein in de OP _O_
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 4 juni 2014 @ 09:10:07 #4
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_140697265
Hehe, er staat wel weer een ICD defect te zijn. :')
  Redactie Sport woensdag 4 juni 2014 @ 09:30:36 #5
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_140697638
26 juli komt de Rheingold door Twente: http://railpromo.nl/papenburg/
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 4 juni 2014 @ 09:35:18 #6
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_140697718
quote:
Rijdt een trein met jouw ontwerp een jaar lang door Nederland?
De treinen van NS gaan rijden op groene stroom van Eneco. Dat willen we graag aan iedereen laten zien. We geven jou daarom de unieke kans om een exclusief ontwerp te maken voor de buitenkant van een intercity. Ga jij deze uitdaging aan?
http://www.nsontwerpwedstrijd.nl/

Misschien leuk voor de creatievelingen hier? :)
pi_140697804
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 09:35 schreef James1988 het volgende:

[..]

http://www.nsontwerpwedstrijd.nl/

Misschien leuk voor de creatievelingen hier? :)
jammer dat het weer een vorm is. Beter pakken ze een track van de idd want die staan net zo vaak stil als die windmolenparken
  woensdag 4 juni 2014 @ 09:57:26 #8
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_140698142
Naast Alstom gaat nu ook Talgo in beroep tegen de beslissing van SBB om de order voor nieuwe HST's aan Stadler te gunnen, zo meldt @RailwayGazette.
pi_140698297
En wie is weer de lul? De reiziger... Zucht..
  woensdag 4 juni 2014 @ 10:07:47 #10
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_140698379
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 10:04 schreef b2py het volgende:
En wie is weer de lul? De reiziger... Zucht..
Dat hoeft niet per sé zo te zijn. Als een rechter beslist dat Alstom/Talgo gelijk hebben, dan betekent dat dat er fouten zijn gemaakt tijdens de aanbesteding en dat de klant (dus SBB) beter had kunnen krijgen. Als de rechter SBB in het gelijk stelt is dat bevestiging dat er de juiste keuze is gemaakt.

De tijd die nodig is voor zulke bezwaarprocedures wordt gewoon meegenomen in het hele contract, het is echt niet zo dat er nu al 10 half afgebouwde HST's staan in Bussnang :s)
  woensdag 4 juni 2014 @ 10:09:47 #11
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_140698434
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 09:30 schreef dennistd het volgende:
26 juli komt de Rheingold door Twente: http://railpromo.nl/papenburg/
oh leuk! :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_140699019
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 10:07 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat hoeft niet per sé zo te zijn. Als een rechter beslist dat Alstom/Talgo gelijk hebben, dan betekent dat dat er fouten zijn gemaakt tijdens de aanbesteding en dat de klant (dus SBB) beter had kunnen krijgen. Als de rechter SBB in het gelijk stelt is dat bevestiging dat er de juiste keuze is gemaakt.

De tijd die nodig is voor zulke bezwaarprocedures wordt gewoon meegenomen in het hele contract, het is echt niet zo dat er nu al 10 half afgebouwde HST's staan in Bussnang :s)
De reiziger is wel de lul want voordat deze procedure in afgerond ben je minimaal een jaar verder en worden die treinstellen te laat geleverd. Krijg je weer een V250 idee..
  woensdag 4 juni 2014 @ 10:39:56 #13
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_140699139
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juni 2014 10:34 schreef b2py het volgende:

[..]

De reiziger is wel de lul want voordat deze procedure in afgerond ben je minimaal een jaar verder en worden die treinstellen te laat geleverd. Krijg je weer een V250 idee..
James zegt toch dat deze tijd in de procedure inbegroot zit? Waarom lees je niet?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_140699182
Die treinen moeten eind 2015 ingezet worden als ik het vorige nieuwsbericht me goed herinner. Als die procedure een jaar duurt, en Stadler krijt alsnog gelijk dan lukt het onmogelijk om in een half jaar die treinen te bouwen.
  woensdag 4 juni 2014 @ 10:42:21 #15
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_140699197
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 09:30 schreef dennistd het volgende:
26 juli komt de Rheingold door Twente: http://railpromo.nl/papenburg/
Hmm.... inschrijven? Of alleen op het perron wat kiekjes maken? Choices choices :@
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 juni 2014 @ 10:49:16 #16
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_140699350
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 09:35 schreef James1988 het volgende:

[..]

http://www.nsontwerpwedstrijd.nl/

Misschien leuk voor de creatievelingen hier? :)
Groen onder, blauw boven, hier en daar wat windmolens, wat tekst en klaar :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_140699669
quote:
14s.gif Op woensdag 4 juni 2014 10:49 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Groen onder, blauw boven, hier en daar wat windmolens, wat tekst en klaar :P
"• Uit onderzoek blijkt dat beelden die mens en natuur laten zien (zoals dieren of een natuur-
gebied) meer aanslaan dan in beeld brengen van de techniek (bijv. alleen gebruik van
windmolens)."
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 juni 2014 @ 11:11:29 #18
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_140699835
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 11:03 schreef j0k3 het volgende:

[..]

"• Uit onderzoek blijkt dat beelden die mens en natuur laten zien (zoals dieren of een natuur-
gebied) meer aanslaan dan in beeld brengen van de techniek (bijv. alleen gebruik van
windmolens)."
plak je er ook een aantal blije gezichten bij, net als wat koeien
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 4 juni 2014 @ 11:21:58 #19
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_140700102
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 10:41 schreef b2py het volgende:
Die treinen moeten eind 2015 ingezet worden als ik het vorige nieuwsbericht me goed herinner. Als die procedure een jaar duurt, en Stadler krijt alsnog gelijk dan lukt het onmogelijk om in een half jaar die treinen te bouwen.
Eind 2015 is sowieso onmogelijk, dat weet je best. Het is een nieuw model, geen bestaande trein.

quote:
As contractually agreed with Stadler Rail, the trains are to be successively taken into service from end-2019 onward.
Aldus SBB.
pi_140700642
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juni 2014 11:21 schreef James1988 het volgende:

[..]

Eind 2015 is sowieso onmogelijk, dat weet je best. Het is een nieuw model, geen bestaande trein.

[..]

Aldus SBB.
Nou, ik had het Stadler wel zien doen eigenlijk. Maar dan heb ik me vergist als het 2019 wordt, en zelfs dan vraag ik me af of ze dat halen.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 juni 2014 @ 11:56:01 #21
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_140701128
Stadler wel, al krijgt ook die fabrikant steeds meer te maken met de problemen waarmee ook andere treinenbouwers kampen.

Zie bijvoorbeeld: http://www.tagesanzeiger.(...)hland/story/18988896
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport woensdag 4 juni 2014 @ 12:44:52 #22
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_140702530
quote:
3s.gif Op woensdag 4 juni 2014 10:42 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hmm.... inschrijven? Of alleen op het perron wat kiekjes maken? Choices choices :@
Ik ga alleen foto's maken, rit is me veel te duur }:|
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport woensdag 4 juni 2014 @ 12:45:21 #23
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_140702547
Over 150 jaar spoor in Zwolle (zaterdag) is nu trouwens wat meer bekend: http://www.prorailpersberichten.nl/bericht/779/
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 4 juni 2014 @ 14:05:11 #24
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_140704851
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 10:07 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat hoeft niet per sé zo te zijn. Als een rechter beslist dat Alstom/Talgo gelijk hebben, dan betekent dat dat er fouten zijn gemaakt tijdens de aanbesteding en dat de klant (dus SBB) beter had kunnen krijgen. Als de rechter SBB in het gelijk stelt is dat bevestiging dat er de juiste keuze is gemaakt.

De tijd die nodig is voor zulke bezwaarprocedures wordt gewoon meegenomen in het hele contract, het is echt niet zo dat er nu al 10 half afgebouwde HST's staan in Bussnang :s)
Hé was de theorie maar zo simpel dat het op papier beste bod ook daadwerkelijk de beste keuze was.. En was het ook maar zo dat je de aanbesteding zo perfect kunt maken dat het gekozen bod ook daadwerkelijk het beste bod is voor jouw casus. #theoretischedroomwereld
  woensdag 4 juni 2014 @ 14:24:03 #25
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_140705261
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 14:05 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Hé was de theorie maar zo simpel dat het op papier beste bod ook daadwerkelijk de beste keuze was.. En was het ook maar zo dat je de aanbesteding zo perfect kunt maken dat het gekozen bod ook daadwerkelijk het beste bod is voor jouw casus. #theoretischedroomwereld
Perfect misschien niet. Maar wel "as good as it gets" :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_140705281
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 14:05 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Hé was de theorie maar zo simpel dat het op papier beste bod ook daadwerkelijk de beste keuze was.. En was het ook maar zo dat je de aanbesteding zo perfect kunt maken dat het gekozen bod ook daadwerkelijk het beste bod is voor jouw casus. #theoretischedroomwereld
Zie de goedkope treinen van AB die uit elkaar vallen.. Kost uiteindelijk veel meer en je hebt nog niets..
dag
pi_140705420
Het is niet alsof AB alleen gekozen is om de prijs: ze waren de enige die ook wel even een kleine unieke treinserie in elkaar wilden schroeven. Met rare eisen kom je uit bij rare leveranciers...
pi_140705756
Fles had best een goed idee, toch zie ik liever gewoon in elke trein een barvoertuig. Ik ga liever in een barretje zitten met een verse bak koffie of een koud biertje onderweg naar huis, dan dat ik tussen een stel paupers moet zitten met schreeuwende kinderen.
  woensdag 4 juni 2014 @ 14:46:57 #29
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_140705948
Zo. Nu maar eens de kat de bel aanbinden over treinentekort Almelo - Marienberg.

http://www.voorbeterov.nl/page9.php

Wordt vervolgd.
  woensdag 4 juni 2014 @ 14:54:13 #30
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_140706162
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 14:46 schreef DriekOplopers het volgende:
Zo. Nu maar eens de kat de bel aanbinden over treinentekort Almelo - Marienberg.

http://www.voorbeterov.nl/page9.php

Wordt vervolgd.
Leuk zeg. Maar wat hebben de Achterhoekse GTW's van doen met de concessie Vechtdallijnen? Daar heb je bij het probleem "defecte trein Almelo - Mariënberg" helemaal geen donder mee te maken.
En die Achterhoekse GTW 2/8 "Ellen ten Damme" is echt niet naar Groningen verkast, zodat de reizigers in de Achterhoek met een tekort aan treinen zouden zitten. Qua reserves ging het wel.
Sowieso zou het erg onhandig zijn een Gronings GTW'tje in de Achterhoek te hebben, want die mag niet gekoppeld rijden met een Achterhoeks GTW'tje (ivm oa andere software). De Ellen ten Damme wordt ook alleen buiten de spitsen ingezet om die reden.
pi_140706269
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 14:46 schreef DriekOplopers het volgende:
Zo. Nu maar eens de kat de bel aanbinden over treinentekort Almelo - Marienberg.

http://www.voorbeterov.nl/page9.php

Wordt vervolgd.
Waarom licht je Regio Twente extra uit? Het is gedeeld opdrachtgeverschap van de Provincie Overijssel, Provincie Gelderland en Regio Twente.
Bij twijfel: gebruik beton.
  woensdag 4 juni 2014 @ 15:02:19 #32
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_140706362
Omroep Gelderland:

quote:
Auto onder trein in Apeldoorn, 1 dode
APELDOORN - Een inzittende van een auto is woensdagmiddag in Apeldoorn om het leven gekomen, nadat de auto onder een trein terechtkwam. Het is nog niet bekend of het de bestuurder is, meldt de politie.

De auto werd meegesleurd en kwam tot stilstand bij een spoorwegovergang aan de Woudhuizerweg. De passagiers in de trein die uit Deventer kwam, zijn per bus verder vervoerd.
Het treinverkeer ligt waarschijnlijk tot 17.00 uur stil, zegt de NS. Reizigers tussen Deventer en Amersfoort reizen om via Zwolle. Ze zijn een uur langer onderweg
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
  woensdag 4 juni 2014 @ 15:32:51 #33
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_140707332
Vanaf eind dit jaar gaat DB Regio spitstreinen tussen Münster en Gronau inzetten, en zouden (zoals het nu lijkt) met Dosto's gaan rijden. Deze treinen gaan echter niet door naar Enschede "omdat de treinen te lang zijn".

Vraag me dan al af of die Dosto's, of de geplande locs BR218 wel naar Enschede mogen.

[ Bericht 13% gewijzigd door greavy op 04-06-2014 15:50:14 ]
  woensdag 4 juni 2014 @ 15:46:36 #34
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_140707790
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 15:32 schreef greavy het volgende:
Vanaf eind dit jaar gaat DB Regio spitstreinen tussen Münster en Gronau inzetten, en zouden (zoals het nu lijkt) met Dosto's gaan rijden. Deze treinen gaan echter niet door naar Enschede "omdat de treinen te lang zijn".
Jep. En zoals Dennistd al zei vanwege het enkelspoor tussen Gronau en Enschede (is het dat die spitsintercity's niet doorrijden). ;)
  woensdag 4 juni 2014 @ 15:49:51 #35
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_140707875
Maar mķgen die Dosto's wel naar Enschede vraag ik mij dan af (ivm perron)?
  woensdag 4 juni 2014 @ 15:53:03 #36
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_140707978
Naar Enschede wel denk ik. Stoppen op Eschmarke en Glanerbrug zal er niet in zitten.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 4 juni 2014 @ 15:56:21 #37
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_140708094
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 15:49 schreef greavy het volgende:
Maar mķgen die Dosto's wel naar Enschede vraag ik mij dan af (ivm perron)?
Alleen vanwege de lengtes van de perrons in Glanerbrug en Eschmarke niet verwacht ik zelf ook, als ze die verlengen zijn ze al een heel eind. Zo staat het ook in de krant (niet dat ik die 100% vertrouw)
  woensdag 4 juni 2014 @ 16:00:58 #38
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_140708265
Perrons in Glanerbrug en de Eschmarke zijn 120m lang en als ze met vijf dosto's gaan rijden heb je toch al snel 150m nodig (incl. loc)
  woensdag 4 juni 2014 @ 16:01:18 #39
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_140708272
De planning is lok br218 + 4 Dosto's (+ lok, weet niet of er een stuurstand gepland staat). Glanerbrug en de Eschmarke zijn beide 120 meter. Enschede heb je 157 meter.
Nee, dat wordt hem dan niet op Glanerbrug en de Eschmarke.
pi_140708778
Net met vol motor ornaat langs het station scheuren, de bushalte op rijden, met alles nog aan naar de checkinpaal rennen en daarna een vreugde dansje doen.

je lijkt dan wel een debiel, maar ik heb wel precies op de 16.00 ingecheckt met dalvrij. :D
  woensdag 4 juni 2014 @ 17:10:58 #41
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_140710667
quote:
6s.gif Op woensdag 4 juni 2014 16:16 schreef Yreal het volgende:
Net met vol motor ornaat langs het station scheuren, de bushalte op rijden, met alles nog aan naar de checkinpaal rennen en daarna een vreugde dansje doen.

je lijkt dan wel een debiel, maar ik heb wel precies op de 16.00 ingecheckt met dalvrij. :D
Dat kan tot 16.04 :7
pi_140711075
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 17:10 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Dat kan tot 16.04 :7
Volgens mij alleen de andere kant op, dus om 18:25..
  woensdag 4 juni 2014 @ 18:03:37 #43
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_140712420
Je kan bij aanvang spits niet nog om 16:04 met korting/vrij reizen inchecken, idd. Alleen aan einde van de spits is het 5 minuten eerder.
  woensdag 4 juni 2014 @ 18:18:27 #44
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_140712850
Over Pinkpop: b2py zei dat de IC Schiphol - Heerlen naar Maastricht rijdt, maar deze IC rijdt gewoon naar Heerlen. IC Amsterdam - Maastricht rijdt ook naar Heerlen. Tussen Sittard en Maastricht rijdt een pendel-IC. Maastricht is dus boven Roermond niet rechtstreeks bereikbaar tijdens Pinkpop.
pi_140712858
Hah met het antwoord op de vraag "Hoe lang rijden er treinen in Nederland en wat was de eerste trein?" heb ik er toch lekker een NS handdoek bij :+
pi_140712863
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 18:18 schreef greavy het volgende:
Over Pinkpop: b2py zei dat de IC Schiphol - Heerlen naar Maastricht rijdt, maar deze IC rijdt gewoon naar Heerlen. IC Amsterdam - Maastricht rijdt ook naar Heerlen. Tussen Sittard en Maastricht rijdt een pendel-IC. Maastricht is dus boven Roermond niet rechtstreeks bereikbaar tijdens Pinkpop.
Huh wat? Zei ik dat? :P
  woensdag 4 juni 2014 @ 18:19:59 #47
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_140712899
Nog steeds geen treinen tussen Apeldoorn en Deventer. Ommetje via Zwolle. Zo kom je nog eens ergens :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 4 juni 2014 @ 18:20:30 #48
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_140712917
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 18:18 schreef b2py het volgende:

[..]

Huh wat? Zei ik dat? :P
Of wie heeft 't dan gezegd? Iemand hier in het topic zei het, maar ik dacht dat jij het was.
pi_140712954
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 18:20 schreef greavy het volgende:

[..]

Of wie heeft 't dan gezegd? Iemand hier in het topic zei het, maar ik dacht dat jij het was.
Maakt verder niet uit, maar prima oplossing denk ik. Sluiten treinen NS nog beetje aan op die van Veolia?
  woensdag 4 juni 2014 @ 18:30:51 #50
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_140713191
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 18:18 schreef Ireyon het volgende:
Hah met het antwoord op de vraag "Hoe lang rijden er treinen in Nederland en wat was de eerste trein?" heb ik er toch lekker een NS handdoek bij :+
pics! *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')