ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (Brabant ). DriekOplopers, zet zich in om dingen voor de reiziger te verbeteren. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. Icloud, Komt zo af en toe klagen, over van alles en nog wat, voornamelijk over reizigersorganisatie`s greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant. (Brabant ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Rijdt een trein met jouw ontwerp een jaar lang door Nederland? De treinen van NS gaan rijden op groene stroom van Eneco. Dat willen we graag aan iedereen laten zien. We geven jou daarom de unieke kans om een exclusief ontwerp te maken voor de buitenkant van een intercity. Ga jij deze uitdaging aan?
Dat hoeft niet per sé zo te zijn. Als een rechter beslist dat Alstom/Talgo gelijk hebben, dan betekent dat dat er fouten zijn gemaakt tijdens de aanbesteding en dat de klant (dus SBB) beter had kunnen krijgen. Als de rechter SBB in het gelijk stelt is dat bevestiging dat er de juiste keuze is gemaakt.
De tijd die nodig is voor zulke bezwaarprocedures wordt gewoon meegenomen in het hele contract, het is echt niet zo dat er nu al 10 half afgebouwde HST's staan in Bussnang
Dat hoeft niet per sé zo te zijn. Als een rechter beslist dat Alstom/Talgo gelijk hebben, dan betekent dat dat er fouten zijn gemaakt tijdens de aanbesteding en dat de klant (dus SBB) beter had kunnen krijgen. Als de rechter SBB in het gelijk stelt is dat bevestiging dat er de juiste keuze is gemaakt.
De tijd die nodig is voor zulke bezwaarprocedures wordt gewoon meegenomen in het hele contract, het is echt niet zo dat er nu al 10 half afgebouwde HST's staan in Bussnang
De reiziger is wel de lul want voordat deze procedure in afgerond ben je minimaal een jaar verder en worden die treinstellen te laat geleverd. Krijg je weer een V250 idee..
De reiziger is wel de lul want voordat deze procedure in afgerond ben je minimaal een jaar verder en worden die treinstellen te laat geleverd. Krijg je weer een V250 idee..
James zegt toch dat deze tijd in de procedure inbegroot zit? Waarom lees je niet?
Die treinen moeten eind 2015 ingezet worden als ik het vorige nieuwsbericht me goed herinner. Als die procedure een jaar duurt, en Stadler krijt alsnog gelijk dan lukt het onmogelijk om in een half jaar die treinen te bouwen.
Groen onder, blauw boven, hier en daar wat windmolens, wat tekst en klaar
"• Uit onderzoek blijkt dat beelden die mens en natuur laten zien (zoals dieren of een natuur- gebied) meer aanslaan dan in beeld brengen van de techniek (bijv. alleen gebruik van windmolens)."
"• Uit onderzoek blijkt dat beelden die mens en natuur laten zien (zoals dieren of een natuur- gebied) meer aanslaan dan in beeld brengen van de techniek (bijv. alleen gebruik van windmolens)."
plak je er ook een aantal blije gezichten bij, net als wat koeien
Op woensdag 4 juni 2014 10:41 schreef b2py het volgende: Die treinen moeten eind 2015 ingezet worden als ik het vorige nieuwsbericht me goed herinner. Als die procedure een jaar duurt, en Stadler krijt alsnog gelijk dan lukt het onmogelijk om in een half jaar die treinen te bouwen.
Eind 2015 is sowieso onmogelijk, dat weet je best. Het is een nieuw model, geen bestaande trein.
quote:
As contractually agreed with Stadler Rail, the trains are to be successively taken into service from end-2019 onward.
Dat hoeft niet per sé zo te zijn. Als een rechter beslist dat Alstom/Talgo gelijk hebben, dan betekent dat dat er fouten zijn gemaakt tijdens de aanbesteding en dat de klant (dus SBB) beter had kunnen krijgen. Als de rechter SBB in het gelijk stelt is dat bevestiging dat er de juiste keuze is gemaakt.
De tijd die nodig is voor zulke bezwaarprocedures wordt gewoon meegenomen in het hele contract, het is echt niet zo dat er nu al 10 half afgebouwde HST's staan in Bussnang
Hé was de theorie maar zo simpel dat het op papier beste bod ook daadwerkelijk de beste keuze was.. En was het ook maar zo dat je de aanbesteding zo perfect kunt maken dat het gekozen bod ook daadwerkelijk het beste bod is voor jouw casus. #theoretischedroomwereld
Hé was de theorie maar zo simpel dat het op papier beste bod ook daadwerkelijk de beste keuze was.. En was het ook maar zo dat je de aanbesteding zo perfect kunt maken dat het gekozen bod ook daadwerkelijk het beste bod is voor jouw casus. #theoretischedroomwereld
Perfect misschien niet. Maar wel "as good as it gets"
Hé was de theorie maar zo simpel dat het op papier beste bod ook daadwerkelijk de beste keuze was.. En was het ook maar zo dat je de aanbesteding zo perfect kunt maken dat het gekozen bod ook daadwerkelijk het beste bod is voor jouw casus. #theoretischedroomwereld
Zie de goedkope treinen van AB die uit elkaar vallen.. Kost uiteindelijk veel meer en je hebt nog niets..
Het is niet alsof AB alleen gekozen is om de prijs: ze waren de enige die ook wel even een kleine unieke treinserie in elkaar wilden schroeven. Met rare eisen kom je uit bij rare leveranciers...
Fles had best een goed idee, toch zie ik liever gewoon in elke trein een barvoertuig. Ik ga liever in een barretje zitten met een verse bak koffie of een koud biertje onderweg naar huis, dan dat ik tussen een stel paupers moet zitten met schreeuwende kinderen.
Leuk zeg. Maar wat hebben de Achterhoekse GTW's van doen met de concessie Vechtdallijnen? Daar heb je bij het probleem "defecte trein Almelo - Mariënberg" helemaal geen donder mee te maken. En die Achterhoekse GTW 2/8 "Ellen ten Damme" is echt niet naar Groningen verkast, zodat de reizigers in de Achterhoek met een tekort aan treinen zouden zitten. Qua reserves ging het wel. Sowieso zou het erg onhandig zijn een Gronings GTW'tje in de Achterhoek te hebben, want die mag niet gekoppeld rijden met een Achterhoeks GTW'tje (ivm oa andere software). De Ellen ten Damme wordt ook alleen buiten de spitsen ingezet om die reden.
Auto onder trein in Apeldoorn, 1 dode APELDOORN - Een inzittende van een auto is woensdagmiddag in Apeldoorn om het leven gekomen, nadat de auto onder een trein terechtkwam. Het is nog niet bekend of het de bestuurder is, meldt de politie.
De auto werd meegesleurd en kwam tot stilstand bij een spoorwegovergang aan de Woudhuizerweg. De passagiers in de trein die uit Deventer kwam, zijn per bus verder vervoerd. Het treinverkeer ligt waarschijnlijk tot 17.00 uur stil, zegt de NS. Reizigers tussen Deventer en Amersfoort reizen om via Zwolle. Ze zijn een uur langer onderweg
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Vanaf eind dit jaar gaat DB Regio spitstreinen tussen Münster en Gronau inzetten, en zouden (zoals het nu lijkt) met Dosto's gaan rijden. Deze treinen gaan echter niet door naar Enschede "omdat de treinen te lang zijn".
Vraag me dan al af of die Dosto's, of de geplande locs BR218 wel naar Enschede mogen.
[ Bericht 13% gewijzigd door greavy op 04-06-2014 15:50:14 ]
Op woensdag 4 juni 2014 15:32 schreef greavy het volgende: Vanaf eind dit jaar gaat DB Regio spitstreinen tussen Münster en Gronau inzetten, en zouden (zoals het nu lijkt) met Dosto's gaan rijden. Deze treinen gaan echter niet door naar Enschede "omdat de treinen te lang zijn".
Jep. En zoals Dennistd al zei vanwege het enkelspoor tussen Gronau en Enschede (is het dat die spitsintercity's niet doorrijden).
Op woensdag 4 juni 2014 15:49 schreef greavy het volgende: Maar mógen die Dosto's wel naar Enschede vraag ik mij dan af (ivm perron)?
Alleen vanwege de lengtes van de perrons in Glanerbrug en Eschmarke niet verwacht ik zelf ook, als ze die verlengen zijn ze al een heel eind. Zo staat het ook in de krant (niet dat ik die 100% vertrouw)
De planning is lok br218 + 4 Dosto's (+ lok, weet niet of er een stuurstand gepland staat). Glanerbrug en de Eschmarke zijn beide 120 meter. Enschede heb je 157 meter. Nee, dat wordt hem dan niet op Glanerbrug en de Eschmarke.
Net met vol motor ornaat langs het station scheuren, de bushalte op rijden, met alles nog aan naar de checkinpaal rennen en daarna een vreugde dansje doen.
je lijkt dan wel een debiel, maar ik heb wel precies op de 16.00 ingecheckt met dalvrij.
Op woensdag 4 juni 2014 16:16 schreef Yreal het volgende: Net met vol motor ornaat langs het station scheuren, de bushalte op rijden, met alles nog aan naar de checkinpaal rennen en daarna een vreugde dansje doen.
je lijkt dan wel een debiel, maar ik heb wel precies op de 16.00 ingecheckt met dalvrij.
Over Pinkpop: b2py zei dat de IC Schiphol - Heerlen naar Maastricht rijdt, maar deze IC rijdt gewoon naar Heerlen. IC Amsterdam - Maastricht rijdt ook naar Heerlen. Tussen Sittard en Maastricht rijdt een pendel-IC. Maastricht is dus boven Roermond niet rechtstreeks bereikbaar tijdens Pinkpop.
Op woensdag 4 juni 2014 18:18 schreef greavy het volgende: Over Pinkpop: b2py zei dat de IC Schiphol - Heerlen naar Maastricht rijdt, maar deze IC rijdt gewoon naar Heerlen. IC Amsterdam - Maastricht rijdt ook naar Heerlen. Tussen Sittard en Maastricht rijdt een pendel-IC. Maastricht is dus boven Roermond niet rechtstreeks bereikbaar tijdens Pinkpop.
Op woensdag 4 juni 2014 18:18 schreef Ireyon het volgende: Hah met het antwoord op de vraag "Hoe lang rijden er treinen in Nederland en wat was de eerste trein?" heb ik er toch lekker een NS handdoek bij
Op woensdag 4 juni 2014 16:01 schreef greavy het volgende: De planning is lok br218 + 4 Dosto's (+ lok, weet niet of er een stuurstand gepland staat). Glanerbrug en de Eschmarke zijn beide 120 meter. Enschede heb je 157 meter. Nee, dat wordt hem dan niet op Glanerbrug en de Eschmarke.
Wat is het nut van een locomotief + vier dubbeldeksrijtuigen rijden? Nu rijdt er al in de spits elk half uur tussen Münster en ik dacht Ochtrup een trein bestaande uit drie driedelige Talent-treinstellen. De capaciteitswinst lijkt mij dan erg beperkt, zo niet een achteruitgang.
Maakt verder niet uit, maar prima oplossing denk ik. Sluiten treinen NS nog beetje aan op die van Veolia?
Jazeker. Veolia rijdt ieder kwartier naar Landgraaf (3 minuten kering op Heerlen, 2 op Landgraaf, beide cabines aan de uitzijdes van de trein zijn bemand). Overstap is 5 of 6 minuten in Heerlen (richting Landgraaf). Men hoeft met de OV-chipkaart niet uit- en in te checken op Heerlen; Tijdens Pinkpop mag men met de Veolia-pendel mee terwijl men is ingecheckt bij NS. In Landgraaf staan mobiele NS-ovchipkaartpaaltjes. Terugreis is de overstap ook 5 of 6 minuten in Heerlen. Beide keren crossplatform.
De 3500 IC Heerlen - Schiphol blijft tot 's avonds laat nog tussen Heerlen en Eindhoven rijden, waar die daar normaal niet meer rijdt na een bepaalde tijd op dat traject. Er wordt niet doorgereden richting Utrecht.
Men hoeft met de OV-chipkaart niet uit- en in te checken op Heerlen; Tijdens Pinkpop mag men met de Veolia-pendel mee terwijl men is ingecheckt bij NS. In Landgraaf staan mobiele NS-ovchipkaartpaaltjes.
Leg dat maar eens uit aan de reizigers die nu al jaren te horen krijgen dat ze per vervoerder moeten in- en uitchecken.
Op woensdag 4 juni 2014 20:01 schreef Darkwing_Duck het volgende: Als je niet hoeft in te checken neem ik ik aan dat Pinkpop Enterprises BV/GmbH gewoon een zak geld heeft neergelegd?
Je moet wel inchecken, maar je mag gewoon bij NS ingecheckt blijven als men met Veolia naar Landgraaf gaat. Enkel en alleen tijdens Pinkpop is deze regeling getroffen, omdat het anders een zootje op Heerlen wordt, mede vanwege de grote toestroom reizigers per trein naar Landgraaf.
In Landgraaf is in- en uitgangscontrole de gehele dag. Wie geen geldig vervoersbewijs heeft, kan ter plekke nog betalen, of een boete accepteren.
Edit: Er wordt ook gecommuniceerd dat het niet mogelijk is om op Landgraaf normale treintickets naar elders in het land te kopen. Men dient óf met de OV-chipkaart te reizen óf vooraf een ticket gekocht te hebben.
Staan op 2 punten in- en uitcheckpalen voor Veolia en NS naast elkaar op de perrons. Maar dat is tijdens dit evenement veel te weinig (zie reactie hierboven van mij)
Qua extra treinen is deze quote misschien wel het duidelijkste:
quote:
EXTRA TREINEN UIT HEERLEN NA AFLOOP VAN PINKPOP 2014
Zaterdag tot 01.15 uur Extra Intercitytreinen en Sprinters tot Eindhoven. In Eindhoven is er aansluiting op het Nachtnet naar ‘s-Hertogenbosch, Utrecht Centraal en verder, en naar Tilburg, Breda, Dordrecht, Rotterdam Centraal en verder.
Zondag tot 00.45 uur Extra Intercitytreinen en Sprinters tot Eindhoven
Maandag tot 00.45 uur Extra treinen naar o.a. Maastricht, Eindhoven, ’s-Hertogenbosch, Utrecht Centraal, Tilburg, Breda, Dordrecht en Rotterdam Centraal.
Dinsdag tot 12.00 uur Extra treinen uit Landgraaf en Heerlen
De trein naar Duitsland rijdt tijdens Pinkpop niet tussen Heerlen en Hertzogenrath. Vanaf Heerlen rijdt een vervangende bus.
Reis je met een OV-chipkaart? Check dan in Landgraaf al in bij NS. Je hoeft dan in Heerlen niet meer in en uit te checken.
Check actuele reisinformatie Kijk kort voor vertrek nog even de NS Reisplanner op ns.nl voor het meest actuele reisadvies. Je kunt dit doen via m.ns.nl of de gratis Reisplanner Xtra app.
En:
quote:
In Landgraaf worden na afloop geen reguliere vervoerbewijzen verkocht. Maak dus gebruik van het Pinkpop-retour of reis op je OV-Chipkaart. Zorg er in ieder geval voor dat je je kaartje voor de terugreis van te voren regelt. In Landgraaf wordt bij de ingang gecontroleerd.
OV-CHIPKAART
Reis je op de OV-Chipkaart? Dan zou je in Heerlen normaal gesproken moeten uitchecken bij NS en weer inchecken bij Veolia. Ten behoeve van een snelle overstap is dit tijdens Pinkpop niet nodig. Ook in Landgraaf kun je, gewoon in- of uitchecken bij NS.
En een lijn van Utrecht naar Breda kan niet? Te bizar voor woorden
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Het is te hopen dat ze voor dat geld 4 sporen tussen Eindhoven en Den Bosch leggen in die tunnel. 250 miljoen, dat is hoeveel, ¤5000 per Vughtenaar of zo?
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-06-2014 21:52:01 ]
Het is te hopen dat ze voor dat geld 4 sporen tussen Eindhoven en Den Bosch leggen in die tunnel. 250 miljoen, dat is hoeveel, ¤5000 per Vuchtenaar of zo?
Dat is nog wel het mooiste, wordt er 250 miljoen uitgegeven om dat spoor ondergronds te leggen liggen er alsnog 2 snelwegen en nóg een spoorlijn bovengronds door dat dorp Zo kan je wel bezig blijven.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-06-2014 22:06:08 ]
Dat is nog wel het mooiste, wordt er 250 miljoen uitgegeven om dat spoor ondergronds te leggen liggen er alsnog 2 snelwegen en nóg een spoorlijn bovengronds door dat dorp Zo kan je wel bezig blijven.
Je moet ergens beginnen, en voor autosnelweg heeft men gek genoeg minder last..
Vanavond kreeg ik in Almelo nog de vraag of er nog een bus naar Hardenberg ging, die wou ze dan nemen ipv de trein. Helaas was het al 18u geweest, en dan is de laatste bus naar Hardenberg al vertrokken. Dat werd dus wachten op de treinvervangende bus voor haar.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Nee, da's de rijvaardige van de twee. De andere is naar de werkplaats in Zutphen overgebracht voor een zeer grondige inspectie.
Grootste probleem bij die Lintjes gaat onderdelen worden. Die zijn nu al lastig te verkrijgen en binnen afzienbare tijd zal vooral de hardware de nodige kopzorgen gaan brengen.
Tegenwoordig zijn het net rijdende computers en bij de bestelling van de treinen moet je ook dat deel voor de komende 25 à 30 jaar regelen, anders moet je treinstellen aan de kant zetten die mechanisch nog wel goed zijn, maar waar de computer van stuk is.
Ik denk dat ze hem beter naar NedTrain in Hengelo hadden kunnen sturen: die hebben wat meer ervaring met Lintjes en zullen hem ongetwijfeld wat sneller gerepareerd hebben.
Of nog beter: huur een Lintje van NSFSC, volgens mij staan er nog wat in Hengelo...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op woensdag 4 juni 2014 23:34 schreef dennistd het volgende: Ik denk dat ze hem beter naar NedTrain in Hengelo hadden kunnen sturen: die hebben wat meer ervaring met Lintjes en zullen hem ongetwijfeld wat sneller gerepareerd hebben.
Maar dan moeten ze veel aftikken aan NedTrain/NS i.p.v. dat het in eigen hand blijft (of Strukton).
quote:
Of nog beter: huur een Lintje van NSFSC, volgens mij staan er nog wat in Hengelo...
NSFSC wil dan meteen een contract van een paar jaar hebben voor die dingen.
Op woensdag 4 juni 2014 23:34 schreef dennistd het volgende: Ik denk dat ze hem beter naar NedTrain in Hengelo hadden kunnen sturen: die hebben wat meer ervaring met Lintjes en zullen hem ongetwijfeld wat sneller gerepareerd hebben.
Of nog beter: huur een Lintje van NSFSC, volgens mij staan er nog wat in Hengelo...
Nope, Staan in Amersfoort. Alleen de rode 44 van Syntus staat er nogal aangeroerd.
Nope, Staan in Amersfoort. Alleen de rode 44 van Syntus staat er nogal aangeroerd.
Dan zijn ze in de afgelopen maanden nog versleept, er stonden er nog steeds wat op het voormalige Syntus-spoortje (waar altijd de Lintjes voor Almelo-Mariënberg stonden).
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Hier ga je toch heel zachtjes van zitten huilen achter je toetsenbord
Tja, dat is een lijn die het voor een groot deel van de scholieren moet hebben, dus je mag nog blij zijn dat ze er geen scholierenlijn van gemaakt hebben (die 's ochtends twee ritten in de richting van de school heeft en 's middags drie ritten terug...)
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Nouja, de bus rijdt vanaf Almelo nog wel tot Westerhaar, en gaat dan door naar Ommen. Mensen die in Sibculo of Kloosterhaar moeten zijn fietsen naar Westerhaar (max 5km), vanuit Bergenheim fiets je naar Mariënberg (4,5km). Op zich is alles nog wel bereikbaar dus.
En druk is het echt niet: ik was vanmiddag om 17.15u in Hardenberg, maar rond die tijd (toch echt spits zou ik zeggen) zaten er niet meer dan 2-3 mensen in de bus.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op donderdag 5 juni 2014 00:01 schreef James1988 het volgende: Ik ben wel benieuwd naar de kostendekkingsgraad van die buslijn, het zou me verbazen als die hoger ligt dan 5%.
Mij ook ja ik hoor allemaal dorpen waar één belbus per week, donderdagochtend precies om 7 over 11, ook genoeg is
Mij ook ja ik hoor allemaal dorpen waar één belbus per week, donderdagochtend precies om 7 over 11, ook genoeg is
In de scholierenspits zit de bus wel tjokvol, en rijden er zelfs extra bussen. Het probleem is dat ze allemaal om 8.30u moeten beginnen 's morgens en om 14.30u weer klaar zijn. Als een derde nou een uur later begint en eindigt en een derde twee uur later, ben je van alle gedoe af.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Deze jongen is in elk geval blij dat hij zijn tentamen niet mist omdat hij zo slim was om gewoon om 7:16 al via Deventer te gaan en niet de 7:34 over Nijverdal.
defect spoor, hoe moet ik dat zien? een stuk ijzer laat spontaan los? gebroken dwarsligger?
"Defect spoor" is een vrij breed begrip, dat kan een probleem zijn met de fysieke spoorstaaf, met de dwarsliggers, maar ook met de bevestiging, een ES-las, detectie van een overweg, treindetectie, enzovoorts.
E-tickets blijven er gewoon, alleen niet meer met korting.
E-tickets met korting blijven nog een jaar bestaan, speciaal voor de reizigers met jaartrajectkaart (waarmee je niet op saldo kan reizen). Papieren kaartjes met korting blijven te koop aan het loket. Daarnaast komt er nog de mogelijkheid kortingskaartjes als 'product' op een chipkaart te laden.
"Defect spoor" is een vrij breed begrip, dat kan een probleem zijn met de fysieke spoorstaaf, met de dwarsliggers, maar ook met de bevestiging, een ES-las, detectie van een overweg, treindetectie, enzovoorts.
Almelo-Mariënberg tussen 13.30 en 19.00 uur Donderdag 5 Juni 11:02 Oorzaak Vanwege beperkingen in de materieelinzet rijden tussen 13.30 en 19.00 uur geen treinen maar bussen tussen Vroomshoop, Geerdijk en Mariënberg in beide richtingen. Verwachting Houdt u tussen Mariënberg en Vroomshoop rekening met een extra reistijd van 15 tot 30 minuten. Na 19.00 uur rijden de treinen weer volgens dienstregeling. Reisadvies Maak gebruik van de bussen. De reisplanner wordt bijgewerkt.
ik denk dat Arriva nattigheid voelt en zo aan de concessie wil voldoen. Als ik het verhaal van Driek van gister erbij pak. Doordat de trein een deeltraject aflegt zal deze niet als uitgevallen in de statistieken meetellen
ik denk dat Arriva nattigheid voelt en zo aan de concessie wil voldoen. Als ik het verhaal van Driek van gister erbij pak. Doordat de trein een deeltraject aflegt zal deze niet als uitgevallen in de statistieken meetellen
alles maar dan ook alles voor die cijfertjes. nu staat de reiziger inderdaad niet op 1, 2 of 3. Jammer...
ik denk dat Arriva nattigheid voelt en zo aan de concessie wil voldoen. Als ik het verhaal van Driek van gister erbij pak. Doordat de trein een deeltraject aflegt zal deze niet als uitgevallen in de statistieken meetellen
In diverse busconcessies is geregeld dat gedeeltelijk opgeheven ritten hetzelfde meetellen in de statistieken als geheel uitgevallen ritten.
Blijft wel knap hoe Prorail op het briljante idee komt met Pinksterren zulke grootschalige werkzaamheden te doen. Vooral met het weer wat het nu gaat worden zal niemand natuurlijk de hort op gaan.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Het traject Almelo - Mariënberg is gewoon te kort om reservematerieel te rechtvaardigen. Met twee treintjes kun je het al bedienen, een reservestel voegt meteen 50% toe aan het materieelbestand en dat is niet te rechtvaardigen als er geen compensatie tegenover staat.
Beter had men ervoor gekozen om: 1) Of Almelo - Mariënberg te elektrificeren zodat daar dezelfde E-GTW's hadden kunnen rijden 2) Of Almelo - Mariënberg onderdeel te maken van een 'Dieselnetz Twente', samen met Almelo - Zwolle - Kampen
Op donderdag 5 juni 2014 11:53 schreef Ajaxfan het volgende: Blijft wel knap hoe Prorail op het briljante idee komt met Pinksterren zulke grootschalige werkzaamheden te doen. Vooral met het weer wat het nu gaat worden zal niemand natuurlijk de hort op gaan.
Want in 2012 wisten ze dat het mooi weer werd met Pinksteren
Op donderdag 5 juni 2014 12:03 schreef James1988 het volgende: Het traject Almelo - Mariënberg is gewoon te kort om reservematerieel te rechtvaardigen. Met twee treintjes kun je het al bedienen, een reservestel voegt meteen 50% toe aan het materieelbestand en dat is niet te rechtvaardigen als er geen compensatie tegenover staat.
Beter had men ervoor gekozen om: 1) Of Almelo - Mariënberg te elektrificeren zodat daar dezelfde E-GTW's hadden kunnen rijden 2) Of Almelo - Mariënberg onderdeel te maken van een 'Dieselnetz Twente', samen met Almelo - Zwolle - Kampen
of toe te voegen aan de concessie Twente, welke ook al Oldenzaal - Zutphen omvat