DeaDLocK2K | woensdag 21 mei 2014 @ 23:16 | |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost. ![]() | ||
Darkwing_Duck | woensdag 21 mei 2014 @ 23:17 | |
SLUITSEINEN MAN, LUL! Niets aan de hand, gewoon doorlopen! | ||
DeaDLocK2K | woensdag 21 mei 2014 @ 23:19 | |
Ik wist niet dat ik de laatste post had, flappie ![]() | ||
James1988 | woensdag 21 mei 2014 @ 23:19 | |
Mee eens. Meestal outsourcen bedrijven het leveren en onderhouden van dingen als automaten aan partijen die daarin zijn gespecialiseerd. Dit omdat het niet bij de core business hoort (NS is vervoerder, geen IT-bedrijf) en omdat een gespecialiseerd bedrijf veel kosteneffectiever kan handelen. Één medewerker kan op een werkdag makkelijk 5 totaal verschillende automaten bij verschillende klanten onder ogen krijgen, terwijl een eigen medewerker dan moet gaan zitten duimendraaien omdat hij niets meer te doen heeft. OT: complimenten voor de plaat in de OP. Eigen werk? | ||
Darkwing_Duck | woensdag 21 mei 2014 @ 23:21 | |
Ik ben het eigenlijk wel 100 procent eens wat James net riep over de Oyster Card, "Ja, we willen iedereen aan de Chipkaart helpen, en dus maken we een euro toeslag" zou zo een retetof gedurft statement zijn. ![]() | ||
James1988 | woensdag 21 mei 2014 @ 23:23 | |
Maar het is wel eerlijk, dat is weer iets wat Nederlanders over het algemeen wel op prijs weten te stellen. Dan krijgt NS wel politiek Den Haag over zich heen, maar dat moet dan maar. ![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 21 mei 2014 @ 23:23 | |
Automaathaat ![]() Rijmt op Zaadkwadraat ![]() | ||
DeaDLocK2K | woensdag 21 mei 2014 @ 23:23 | |
Ik ben het hier niet per se mee eens. De NS is een gigantisch bedrijf en zeker groot genoeg om veel kosteneffectiever intern een volledig kundige ICT-dienst te hebben. Nope, Google. Was het maar waar! ![]() | ||
Litpho | woensdag 21 mei 2014 @ 23:23 | |
Lekker boeiend, Wilma dekt ze wel. | ||
Darkwing_Duck | woensdag 21 mei 2014 @ 23:25 | |
Maar wie wil Wilma eigenlijk dekken? ![]() | ||
James1988 | woensdag 21 mei 2014 @ 23:25 | |
Oh, die zal NS ook wel hebben. Die is nodig voor het draaiende houden van kantoren, informatievoorziening aan het personeel in het veld, klantenservice, enzovoorts. Het installeren en onderhouden van kaartautomaten is een heel andere tak van sport. Ik denk niet dat er ook maar één NS'er is die ooit een nieuwe rol papier in een kaartautomaat doet.
![]() | ||
DeaDLocK2K | woensdag 21 mei 2014 @ 23:36 | |
Nouuuuuuuuuuuuuu dat is niet helemaal waar ![]() ![]() Installeren en onderhouden, soit. Hopelijk kan ik zo'n plaatje schieten in november, dan ben ik een week in Salt Lake City en er wordt een fiets geregeld. | ||
James1988 | woensdag 21 mei 2014 @ 23:39 | |
Ik werk in de IT-consultancy en zit bij de grootste bedrijven van Nederland. Wat ik daar soms toch voorbij hoor komen aan bedragen ![]() Dat is gewoon een full-servicecontract met de leverancier. NMBS heeft ook zoiets gedaan met de leverancier van hun nieuwe automaten, die gaan die dingen onderhouden. De software doet NMBS wel zelf, omdat de Belgen iets anders wilden dan wat de Duitsers voorstelden. Oh nice. Neem je wel een High Visibility-vest mee? ![]() | ||
DeaDLocK2K | woensdag 21 mei 2014 @ 23:43 | |
Ach ik zie het zelfs in .edu bij universiteiten met 1,3 miljoen actieve user accounts. Om te janken. Dat heb je voor deze plekken niet nodig maar ze proberen te regelen dat ik op het rangeerterrein mag rondlopen onder begeleiding en dan moet het sowieso inderdaad ![]() | ||
James1988 | woensdag 21 mei 2014 @ 23:45 | |
Er wordt wat afgeknoeid in IT-land, zoveel is duidelijk. Ik vraag me wel eens af of de outsourcing nou echt het gewenste resultaat oplevert. Dat je dat op projectbasis doet kan ik me nog wel iets bij voorstellen (je trekt een blik consultants open, die bouwen iets voor je en wanneer ze klaar zijn heb je ook meteen 0 uitgaven i.p.v. mensen op de payroll), maar voor dagdagelijkse dingen zoals hardware, storage of onderhoud betwijfel ik of het nou goedkoper of efficiënter is. Leuk! ![]() | ||
DeaDLocK2K | woensdag 21 mei 2014 @ 23:51 | |
Ja dat vraag ik me ook af, als ik zie wat collega-scholen uitgeven aan externe partijen en dat vergelijk hoe wij het doen. Nul gefaalde IT-projecten in de 8 jaar dat ik technisch eindbaas ben van de tent tegen externe personeelskosten van een 5K per jaar. Duurt langer maar beter gedocumenteerd en intern veel meer kennis vergaard tegen kosten die 10% zijn van outsourcen. De enige reden dat ik sommige dingen outsource is omdat ik de verantwoording niet wil als het fout gaat. | ||
Dr_Flash | donderdag 22 mei 2014 @ 00:17 | |
![]() | ||
dennistd | donderdag 22 mei 2014 @ 01:25 | |
Ik zou het houden op Enschede, de toren op de achtergrond is dan van de Jozefkerk. | ||
dennistd | donderdag 22 mei 2014 @ 01:57 | |
Ik kwam bij Nico Spilt nog een leuke rit voor zaterdag tegen (van de Vrienden van het Spoorwegmuseum). Zal ongetwijfeld gereden gaan worden met de stam rijtuigen van het NSM, icm de 1202 en/of 1312. De DE-ritten worden gereden met een 6400 van DB Schenker. http://langsderails.nl/agenda.htm
| ||
Darkwing_Duck | donderdag 22 mei 2014 @ 07:20 | |
En walt valt er in godsnaam te nassen op Almelo Bedrijvenpark op een zaterdag! ![]() Edit: Trouwens, sowieso, station Almelo Bedrijvenpark ![]() | ||
Darkwing_Duck | donderdag 22 mei 2014 @ 07:22 | |
Moet ik perse uitchecken bij NS als ik mn Saldo wil opladen? | ||
Darkwing_Duck | donderdag 22 mei 2014 @ 07:24 | |
En Nee, NS heeft niet alleen werkzaamheden aan het spoor ![]()
![]() | ||
Darkwing_Duck | donderdag 22 mei 2014 @ 07:31 | |
Ik lees op Feestboek https://www.facebook.com/(...)osts/822746077755560 Dat de 5 minuten marge met inchecken op Dalvoordeel puur voor het inchecken is. en dat je dus niet in een trein mag stappen die 8.58 vertrekt bijvoorbeeld, wat is jullie ervaring daarin? Want ik geloof dat ik ooit weleens samen met James1988 in een trein van voor negenen ben gegaan destijds met een kruidvatkaartje vanaf 9 uur [ Bericht 17% gewijzigd door Darkwing_Duck op 22-05-2014 07:46:27 ] | ||
toblorone | donderdag 22 mei 2014 @ 07:35 | |
Is deze al voorbij gekomen? Filmpje over de modernisering DDZ... | ||
KnightSolaire | donderdag 22 mei 2014 @ 07:48 | |
Volgens mij kan het wel, maar het wordt aangeraden om saldo te laden voordat je incheckt. | ||
Duvel | donderdag 22 mei 2014 @ 08:17 | |
Mooie lantaarn wel. | ||
Duvel | donderdag 22 mei 2014 @ 08:19 | |
Heb je de laatste tijd de vacaturepagina van NS gezien? Heel veel ICT. Juist omdat ze die reisinformatie op orde moeten krijgen. De software van de kaartautomaten werd een tijd geleden ook nog in HGB-IV ontwikkeld voor zover ik weet. | ||
Duvel | donderdag 22 mei 2014 @ 08:28 | |
Respect! | ||
Yreal | donderdag 22 mei 2014 @ 08:35 | |
Mensen die in een bomvolle trein naast een lege 1ste klas stoel gaan staan ![]() | ||
Litpho | donderdag 22 mei 2014 @ 08:53 | |
Regels ![]() Zo stond ik gistermiddag nog naast een koppeltje waarvan de jongen vol bleef houden dat je bij een volle trein automatisch in de eerste klas mocht gaan zitten en het meisje had daar zo haar twijfels over. Ik heb me ingehouden om niet aan te geven dat de HC dan waarschijnlijk wel coulant zou zijn ![]() | ||
DeaDLocK2K | donderdag 22 mei 2014 @ 09:11 | |
Ik heb regelmatig opgeladen voor het uitchecken omdat de volgorde handiger was toen de palen net geplaatst waren of omdat er een set uitgevallen was in Deventer waardoor ik anders heen en weer had kunnen blijven lopen. Nooit issues mee gehad. | ||
James1988 | donderdag 22 mei 2014 @ 09:23 | |
Zo, ik heb weer aan mijn democratische plicht voldaan. Handig, die stemlokalen op stations!Ik doe dat bijna altijd met mijn Dal Vrij en het is nog nooit een probleem geweest. Hetzelfde geldt voor een trein die om 18:28 vertrekt (2 minuten voor het einde van de avondspits). Er is nog nooit een conducteur geweest die er zelfs maar iets over gezegd. Er staat om 8:54 en 18:24 vaak een mensenmassa rond de paaltjes, conducteurs zien dit vaak zat maar zeggen ook daar nooit iets over. | ||
James1988 | donderdag 22 mei 2014 @ 09:40 | |
Gave reclame van SNCF:![]() Thalys heeft ook een nieuwe: ![]() [ Bericht 35% gewijzigd door James1988 op 22-05-2014 09:50:00 ] | ||
Peterselieman | donderdag 22 mei 2014 @ 10:02 | |
Ze kunnen er simpelweg ook weinig mee, want bij deze vorm van grijsrijden ben je netjes ingecheckt en betaal je gewoon voor je reis. | ||
Peterselieman | donderdag 22 mei 2014 @ 10:17 | |
Groningen had de ambitie om een trein in 83 minuten naar Bremen te laten rijden. Het geld ervoor ontbreekt voor een deel, dus de ambitie is fors naar beneden bijgesteld naar een meer realistische 120 minuten, terwijl het nu nog 163 minuten is http://www.rtvnoord.nl/artikel/artikel.asp?p=134237 | ||
Sandrvich | donderdag 22 mei 2014 @ 10:43 | |
![]() | ||
Brembo | donderdag 22 mei 2014 @ 10:50 | |
De vraag is wat de conducteur op zijn apparaat ziet is dat het station van inchecken en de tijd? Of alleen dat je ingecheckt bent. | ||
Peterselieman | donderdag 22 mei 2014 @ 10:52 | |
Volgens mij ook wel de tijd van inchecken, maar hij kan er niets mee, omdat je altijd op een geldig kaartje reist. | ||
Brembo | donderdag 22 mei 2014 @ 10:58 | |
Oke, maar dat is hetzelfde als ik een blokker-actie-kaart heb die ik niet in de avondspits mag gebruiken. Ik reis van station Den Bosch naar Groningen, kom daar om 12:00 uur aan en check uit. Nadat ik uitgecheckt ben check ik paar minuten later weer in, ik stap om 16:30 in de trein dan reis ik toch ook legaal ![]() | ||
DeaDLocK2K | donderdag 22 mei 2014 @ 11:00 | |
Staat er in de voorwaarden dat je er niet mee mag reizen tussen 16:30 en 18:30? In dat geval heb je geen geldig vervoerbewijs. In het geval van bijvoorrbeeld DalVrij mag je gewoon tussen 16:30 en 18:30 reizen. | ||
Brembo | donderdag 22 mei 2014 @ 11:02 | |
Staat het volgende vermeld (Dal Vrij Dagkaart + HTM & RET Dagkaart: * Inchecken bij NS is alleen mogelijk ma. t/m vr. tijdens de daluren (voor 6.30 uur, tussen 9.00 - 16.00 uur en na 18.30 uur) en o pza. en zo/ de hele dag. Eenmaal ingecheckt in de daluren kunt u wel reizen in de spitsuren. Uitchecken kan altijd. | ||
b2py | donderdag 22 mei 2014 @ 11:14 | |
Afgelopen vrijdag toen ik om 15:58 (middagspits begint om 16:00) incheckte met blokker kaart geen problemen gehad toen ik tot 19:14 in de trein zat. Helemaal voor nop ![]() | ||
DeaDLocK2K | donderdag 22 mei 2014 @ 11:44 | |
Het maakt me niet zoveel uit wat jij hebt gedaan, ik geef alleen het voorbeeld dat het wel een ongeldig vervoerbewijs zou kunnen zijn. | ||
dennistd | donderdag 22 mei 2014 @ 11:56 | |
Nee, je moet binnen een halfuur na incheck gaan reizen | ||
boriq | donderdag 22 mei 2014 @ 12:01 | |
PKP komt naar Nederland. Prorail en PKP hebben een toegangsovereenkomst gesloten:https://www.prorail.nl/ni(...)ngt-china-dichterbij | ||
dennistd | donderdag 22 mei 2014 @ 12:04 | |
PKP kwam al soms in Nederland met BR189's, al was dat op de toelating van een ander bedrijf. | ||
boriq | donderdag 22 mei 2014 @ 12:12 | |
Nu kunnen ze wel veel meer dan met de toelating van een ander bedrijf, maar gingen er niet wat goederenboeren failliet vanwege de slechte markt? | ||
Yreal | donderdag 22 mei 2014 @ 12:47 | |
Ttreutigheid. Als je je dan toch al in de eerste klas begeeft, ga dan gewoon zitten ![]() | ||
_JdM_ | donderdag 22 mei 2014 @ 12:57 | |
Als men in Marienberg echt van spoor 1 naar Almelo wil... Succes! | ||
dennistd | donderdag 22 mei 2014 @ 13:19 | |
Dat hebben we twee jaar terug ook met de DE2 van de HSA gedaan. Er staat namelijk alleen aankomst op spoor 1 ![]() Met die rit is de trein tot achter de overloopwissel richting Hardenberg gereden en is vanaf daar weer op spoor 2 in Mariënberg binnengekomen. | ||
b2py | donderdag 22 mei 2014 @ 14:40 | |
PKP ![]() | ||
greavy | donderdag 22 mei 2014 @ 15:14 | |
Dat is de grootste lamlazerus. Jij als reiziger kan niet tegen dat paaltje zeggen dat je om 8:55 een trein van 8:58 wilt, en dus voltarief moet. NS kan het je (vind ik) niet verbieden om dan die trein te laten schieten. | ||
greavy | donderdag 22 mei 2014 @ 15:18 | |
PKP rijdt nu nog de Poznàn-shuttle onder het attest van ERS Railways. Zij huren voor de 2e omloop een 189'er van ERS, daar PKP alleen de 189 205 in Nederland kan laten rijden (maar mogelijk wordt dat nu dus meer uitgebreid) Vroegah was die 189 205 echter nog een Tweety. ![]() Enige maanden later was het idd. met PKP outfit, in dienst voor PKP uiteraard. De Poznàn-shuttle heeft dan wel weer (tot nu toe) ERS-machinisten erop zitten in Nederland. ![]() | ||
greavy | donderdag 22 mei 2014 @ 15:53 | |
![]() | ||
Yreal | donderdag 22 mei 2014 @ 16:07 | |
gewoon effe goed gas en het probleem is ook opgelost ![]() | ||
b2py | donderdag 22 mei 2014 @ 16:16 | |
Mompelt iets met ES 64U locs ![]() | ||
Darkwing_Duck | donderdag 22 mei 2014 @ 17:07 | |
James? Wanneer verloopt jou ovc ook alWeer? ![]() | ||
James1988 | donderdag 22 mei 2014 @ 17:25 | |
10 juli 2014, waarom? | ||
DeaDLocK2K | donderdag 22 mei 2014 @ 18:06 | |
Ik las eerst CVC en ik dacht bij mezelf wtf kan je wel een 16-cijferig nummer en een vervaldatum en tenaamstelling onthouden maar niet die pietluttige code van 3 cijfers. Ja sorry ik heb een dutje gedaan net en ben nog niet heel erg wakker. | ||
Litpho | donderdag 22 mei 2014 @ 18:16 | |
Nu hebben de meeste mensen vrij veel oefening gehad in het onthouden van die tenaamstelling... De types die een kettinkje met "Anita" om de nek hebben hangen zijn meestal toch niet gezegend met cvc-issues. | ||
greavy | donderdag 22 mei 2014 @ 18:27 | |
Zoiets? ![]() Ook op Facebook gevonden ... | ||
Peter | donderdag 22 mei 2014 @ 19:35 | |
Er zijn weer HEMA-dagkaarten. 17,50 dit keer... http://nsdagkaart.hema-actie.nl/ | ||
b2py | donderdag 22 mei 2014 @ 19:43 | |
http://www.treinreiziger.(...)_niet_sneller-146154 Als je dit artikel leest ligt het vooral aan onze NMBS vrienden dat de Benelux volgend jaar zo traag is geworden.. | ||
b2py | donderdag 22 mei 2014 @ 19:45 | |
Rapport feitelijke bevindingen bij de basisrapportage ERTMS | ||
Peterselieman | donderdag 22 mei 2014 @ 19:47 | |
Is mede ingegeven om de LLL van Arriva in de wielen te rijden. Die trein komt er 99% zeker niet, aangezien de businesscase nog steeds niet rond lijkt te zijn | ||
greavy | donderdag 22 mei 2014 @ 20:04 | |
Jaaaa, 7 minuten. Wauw, wat een prestatie, die HSL ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | ||
KnightSolaire | donderdag 22 mei 2014 @ 20:05 | |
Tja, voor de HSl-experience rijdt Thalys (en tegen die tijd ook Eurostar) eigenlijk. Dat stukje Rotterdam - Breda over de HSL geeft natuurlijk geen HSL-achtige reistijden voor de Benelux. | ||
James1988 | donderdag 22 mei 2014 @ 20:09 | |
NS had ook gewoon "Nee Descheemaecker, flikker op met je bizarre eisen" kunnen roepen. Zowel Breda, Noorderkempen als Berchem zijn niet Beneluxstopwaardig. | ||
greavy | donderdag 22 mei 2014 @ 20:13 | |
Vandaag had de bediening van Van Leeuwen Buizen weer een paar 'fijne' obstakels. Altijd fijn, dat de vrachtwagenchauffeurs hun meuk op of te dicht langs het spoor parkeren op het straatspoor ...![]() Hier was toevallig een sjofel die na 10 minuten passeerde. Na wat gebaren van het lokpersoneel stopte de beste meneer even, en na een babbeltje werd er besloten deze tankoplegger even te verplaatsen. In dat parkeervak kan je - zonder problemen - met truck + oplegger staan mét veel ruimte over tussen truck en spoor, en deze chauffeur had hem dus deels buiten het vak geparkeerd. Zal hij wel makkelijker gevonden hebben ... Een klein stukje verderop stond de volgende alweer, ditmaal met de truck ervoor. Één of ander Oostblokker... Maar nu paste het erg minimaal ... Je ziet de oplegger nog achter de laatste rongenwagen staan. ![]() | ||
Dr_Flash | donderdag 22 mei 2014 @ 20:18 | |
gewoon doorrijden en aan de kant beuken. Overigens totaal niet aangegeven dat je dat gedeelte vrij moet houden ![]() | ||
James1988 | donderdag 22 mei 2014 @ 20:21 | |
Ik ken de situatie ter plaatse niet, maar afgaande op de foto's zou ik als chauffeur iets denken als "Ach, wat leuk, oud spoor dat nog niet is opgeruimd." | ||
greavy | donderdag 22 mei 2014 @ 20:26 | |
Er staan inderdaad geen duidelijke bordjes dat men niet op het spoor mag parkeren. Maar dat mag je toch wel begrijpen? Zo af en toe heb je een chauffeur die het verkeerd inschat of er niet bij nadenkt. Zelfs in het weekend valt mij altijd op dat het spoor vrij is, want dan parkeert men rechts in die vakken, en dan links van de rails, tussen de rijbaan en het spoor. Het staat er altijd vol met die gare Oostblokkers. Oh, het spoor ziet er hier nog bereden uit ook hoor ... Oh, op de meeste industriesporen met straatspoor staat het niet aangegeven hoor, dat je daar niet mag parkeren. Of ja, men mag er vaak parkeren, maar je zou toch zelf kunnen snappen dat je het spoor even vrij moet laten? | ||
Peterselieman | donderdag 22 mei 2014 @ 20:30 | |
ik denk dat jij de medemens te hoog inschat, greavy | ||
DeaDLocK2K | donderdag 22 mei 2014 @ 20:31 | |
Staat er tekst of is het pictografisch? In het eerste geval; ja daaaaaaag ![]() | ||
greavy | donderdag 22 mei 2014 @ 20:38 | |
Dat denk ik ook ja ... Het is allemaal zo logisch, maar men begrijpt het gewoon niet ![]() | ||
Dr_Flash | donderdag 22 mei 2014 @ 20:44 | |
Ik vind echt dat je hier te veel vraagt. Waarschijnlijk denken die lui er gewoon totaal niet bij na, ALS ze überhaupt al gezien hebben dat er spoor ligt. | ||
James1988 | donderdag 22 mei 2014 @ 20:47 | |
En op veel plekken waar er nog straatspoor ligt wordt dat al jaren niet meer gebruikt. Verwachtingspatroon bij niet-locals is dus dat dat in Zwijndrecht ook zo is. | ||
Dr_Flash | donderdag 22 mei 2014 @ 20:48 | |
Precies. En anders moetener maar bordjes bij staan. | ||
Dr_Flash | donderdag 22 mei 2014 @ 20:48 | |
"het spoor ziet er bereden uit" ![]() | ||
James1988 | donderdag 22 mei 2014 @ 21:51 | |
Euhhh, ik heb niets aangevraagd hoor ![]() | ||
Dr_Flash | donderdag 22 mei 2014 @ 21:52 | |
Ja wel. Dit is beter voor je ![]() | ||
Peterselieman | donderdag 22 mei 2014 @ 21:53 | |
jij? ![]() | ||
b2py | donderdag 22 mei 2014 @ 21:58 | |
Ja, zo ga je echt met je partner na een falend project waarin zij al eigenlijk niet wilden. Daar was dan echt een trein uit voortgekomen. ![]() | ||
James1988 | donderdag 22 mei 2014 @ 22:01 | |
Descheemaecker heeft het slim gespeeld, NS en I&M hebben zich meerdere malen voor het karretje van de Belgen laten spannen. "Dan doen we het wel zelf" had een prima antwoord kunnen zijn. | ||
b2py | donderdag 22 mei 2014 @ 22:02 | |
Natuurlijk kan het, maar jij weet net zo goed als ik dat een attest om te mogen rijden in België lastiger is dan een goedkoop Thalys ticket. | ||
James1988 | donderdag 22 mei 2014 @ 22:05 | |
En met de huidige oplossing kan men meegraaien uit de zak met subsidie die de Belgische overheid ieder jaar over de heg flikkert, want het is in België een binnenlandse trein. Ik snap wel dat de Nederlanders daar mee akkoord gingen ![]() | ||
Darkwing_Duck | donderdag 22 mei 2014 @ 22:25 | |
Omdat ik graag zou willen weten hoe het afloopt, wKrijg je de nieuwe kaart van NS, en zo ja, staat dan daar ook je abonnement op van de andere vervoerd, die situatie heb jij toch ook? | ||
James1988 | donderdag 22 mei 2014 @ 22:27 | |
Nouja, zie mijn eerdere post. Er is kennelijk een nieuwe kaart naar me onderweg. Het enige wat ik me kan bedenken is dat ik die krijg omdat mijn oude kaart over 7 weken verloopt. Wie die kaart heeft aangevraagd en welk logootje erop komt te staan? Geen idee... | ||
Darkwing_Duck | donderdag 22 mei 2014 @ 22:29 | |
Ja, ik heb fok niet op de voet gevolgd vandaag, en lees nu net terug, wat een toeval ![]() | ||
James1988 | donderdag 22 mei 2014 @ 22:31 | |
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd wat ze met het saldo dat op m'n oude kaart staat gaan doen. Daar sta ik namelijk 18 cent in het rood. Het zou me niet verbazen als ze er een acceptgiro voor sturen. In een losse envelop natuurlijk ![]() | ||
Peterselieman | donderdag 22 mei 2014 @ 22:33 | |
hou ons op de hoogte, want ik sta met een kaart 4 euro in het rood en die 4 euro wil ik niet betalen, want het was een foutieve incheck waarvan ik het geld nooit teruggekregen heb. | ||
Darkwing_Duck | donderdag 22 mei 2014 @ 22:33 | |
En dat saldo gebruik je nooit? | ||
James1988 | donderdag 22 mei 2014 @ 22:36 | |
Vroeger was die kaart mijn enige OV-chipkaart, en had ik automatisch opladen erop. Toen vroeg ik een keer een VDU aan en kreeg ik van NS een nieuwe kaart toegestuurd, die ik toen ben gaan gebruiken. Automatisch opladen heb ik op de oude kaart stopgezet en op de nieuwe kaart geactiveerd. De oude kaart heeft sindsdien in een la gelegen met nog iets van 1 euro saldo erop. Ik gebruikte 'm sporadisch, bijvoorbeeld als ik 'Altijd Vrij Maand' erop had gezet. Sinds ongeveer een jaar heb ik Dal Vrij op die kaart staan, maar heb ik AO nog steeds op mijn VDU-kaart staan (makkelijk als ik eens tijdens de spits wil reizen). Mijn VDU gebruik ik dus ook voor overig OV, maar vorige week pakte ik een keer de 'verkeerde' kaart om mee in de tram te reizen. Zodoende, 18 cent in het rood aan het einde van m'n reis. | ||
Darkwing_Duck | donderdag 22 mei 2014 @ 22:39 | |
Maar op die Dalvoordeel kaart had je toch ook een andere vervoerdersabbo op staan, want dat was mn issue, gaan mn veolia (dan arriva) bus voordeel brabant mee naar een Kaart die die ns gehosseld heeft ![]() | ||
James1988 | donderdag 22 mei 2014 @ 22:39 | |
"Had u een abonnement en/of automatisch opladen op uw oude kaart staan? Dan staat dit ook op uw nieuwe kaart." Als ik dit juist interpreteer wordt alles overgezet. | ||
Darkwing_Duck | donderdag 22 mei 2014 @ 22:42 | |
Mooi, dan kan je dus van die 29 euro voor dalvoordeel dus al 7.50 aftrekken voor de kaart ![]() * Darkwing_Duck is van het aasgierensoort! ![]() | ||
James1988 | donderdag 22 mei 2014 @ 22:46 | |
![]() Ik vraag me echt af wie dit proces nou stuurt. De e-mail is afkomstig van no-reply@ov-chipkaart.nl (dus TLS), maar ik heb niets bij TLS aangevraagd. Als het door NS is geïniteerd had ik verwacht dat het een mail van NS zou zijn ("Beste James, je kaart verloopt binnenkort. Wil je een nieuwe?"). Dat ik niets over de kosten voor een nieuwe kaart zie vind ik best opvallend, want op ov-chipkaart.nl staat ergens dat je die gewoon moet betalen. Ik heb hier nog twee ongebruikte persoonlijke kaarten rondzwerven die nog ruim 4 jaar geldig zijn, dan hadden ze die kunnen gebruiken (had mij ¤ 7,50 bespaard ![]() | ||
Darkwing_Duck | donderdag 22 mei 2014 @ 22:54 | |
https://forum.ns.nl/ov-ch(...)ent-weekend-vrij-346 Trouwens, hoe laat pak jij op Maandagochtend de IC Defect Brabant uit? | ||
James1988 | donderdag 22 mei 2014 @ 22:55 | |
8:57 is de bedoeling. | ||
Darkwing_Duck | donderdag 22 mei 2014 @ 22:56 | |
Misschien ga ik met je mee ![]() | ||
James1988 | donderdag 22 mei 2014 @ 22:56 | |
Gezellig. ![]() | ||
Darkwing_Duck | donderdag 22 mei 2014 @ 22:56 | |
Neem je je Dixi poppetjes weer mee? ![]() | ||
Dr_Flash | donderdag 22 mei 2014 @ 22:57 | |
oh die wil ik ook nog ja ![]() | ||
Darkwing_Duck | donderdag 22 mei 2014 @ 22:58 | |
Ik heb afgelopen weekend vier rommelmarkten gehad, en er was niks spoors te vinden ![]() | ||
James1988 | donderdag 22 mei 2014 @ 22:58 | |
![]() | ||
Darkwing_Duck | donderdag 22 mei 2014 @ 22:59 | |
Iemand die hierheengaat? http://www.transportspublics-expo.com/fr ![]() | ||
James1988 | donderdag 22 mei 2014 @ 23:00 | |
Lijkt me wel geinig, maar denk niet dat ik nog vrij kan krijgen op m'n werk ![]() | ||
Darkwing_Duck | donderdag 22 mei 2014 @ 23:01 | |
Als ik ergens een Invitation kan Hosselen ![]() ![]() Daar kan ik voor naar een pretpark ![]() | ||
James1988 | donderdag 22 mei 2014 @ 23:03 | |
Hier staat toch juist dat het gratis is, als je je vooraf online aanmeldt? | ||
Darkwing_Duck | donderdag 22 mei 2014 @ 23:03 | |
Wat vul ik in bij Company ![]() | ||
James1988 | donderdag 22 mei 2014 @ 23:04 | |
"OV B.V. Inc. Ltd. BVBA i.o." | ||
Frozen-assassin | donderdag 22 mei 2014 @ 23:06 | |
G.R.A.P.J.E. BV. | ||
Darkwing_Duck | donderdag 22 mei 2014 @ 23:08 | |
Ik heb "Fried Air Transportation BV" Of "Gebraten Luft Bahn GmbH" ? | ||
James1988 | donderdag 22 mei 2014 @ 23:09 | |
Badslipper Express Service. ![]() | ||
Darkwing_Duck | donderdag 22 mei 2014 @ 23:10 | |
Ja, dat is leuk, totdat je een Hollandse stand tegenkomt waar je een Goodiebag wil scoren... ![]() | ||
James1988 | donderdag 22 mei 2014 @ 23:11 | |
BS Transportation Services? ![]() | ||
Peterselieman | donderdag 22 mei 2014 @ 23:14 | |
Wat vervoer je? Badslippers ![]() | ||
Darkwing_Duck | donderdag 22 mei 2014 @ 23:14 | |
Goed, jij je zin, ik wacht op mn Badge met Badslipper Express Service ![]() | ||
James1988 | donderdag 22 mei 2014 @ 23:15 | |
![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 23 mei 2014 @ 00:03 | |
Hmm. Zaterdag maar eens even 630 km gaan rijden voor een verjaardagskadootje voor me moeder. Die dacht alweer een marktplaatsbestelling bij mij te plaatsen ![]() ![]() | ||
DeaDLocK2K | vrijdag 23 mei 2014 @ 00:04 | |
Goed voor de KM's! Maar waar moet je in godesnaam heen? | ||
Dr_Flash | vrijdag 23 mei 2014 @ 00:05 | |
Terug naar Willingen he ![]() | ||
James1988 | vrijdag 23 mei 2014 @ 00:09 | |
Even op en neer naar Willingen voor een stukje glas ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 23 mei 2014 @ 00:11 | |
Het alternatief is dat mijn moeder haar eigen verjaardagsfeestje op mijn verjaardag plant (dat gebeurt alsnog) en doorgeeft welk marktplaatsnummer ik ergens in den lande mag gaan ophalen om aan haar te geven als verjaarskado. Dan kan ik beter 1. zelf iets leuks bedacht hebben 2. er zelf een leuk ritje aan hebben. | ||
James1988 | vrijdag 23 mei 2014 @ 00:15 | |
Is ook zo ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 23 mei 2014 @ 00:17 | |
Maar natuurlijk wel moker schraal dat dat dan op mijn verjaardag moet, omdat haar eigen verjaardag op een zondag valt. En tsa, Veenendaal, zondag... Ademhalen mag nog net, mits ontheffing. Overigens is dat samenvallen qua verjaardagen natuurlijk iets van alle tijden, maar okee ![]() | ||
DeaDLocK2K | vrijdag 23 mei 2014 @ 00:56 | |
Bible Belt Powerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr | ||
icloud | vrijdag 23 mei 2014 @ 01:03 | |
Sinds wanneer woon jij weer in nederland? | ||
Dr_Flash | vrijdag 23 mei 2014 @ 07:57 | |
Draadloos internet in de trein. Het werkt EN het is werkbaar snel ![]() ![]() | ||
boriq | vrijdag 23 mei 2014 @ 07:58 | |
De machinist riep in de IC naar Schiphol nog voor het Saxion in Enschede om dat dit station Hengelo was. ![]() | ||
Mr_Klaasje | vrijdag 23 mei 2014 @ 08:27 | |
Hengelo, Almelo en Enschede zijn praktisch gezien toch ook één stad? | ||
Dr_Flash | vrijdag 23 mei 2014 @ 08:39 | |
Mwoa. vooral Hengelo en Enschede wel ja ![]() | ||
boriq | vrijdag 23 mei 2014 @ 08:44 | |
Praktisch gezien wel ja, het zeggen in Enschede is misschien wat minder slim. ![]() | ||
b2py | vrijdag 23 mei 2014 @ 08:50 | |
Vrijdagochtend :-) | ||
Dr_Flash | vrijdag 23 mei 2014 @ 09:39 | |
![]() | ||
boriq | vrijdag 23 mei 2014 @ 09:43 | |
jij komt vanmiddag naar Enschede voor je vrijdagborreltje? Voor je terugreis kun je vast reis assistentie bellen. ![]() | ||
Darkwing_Duck | vrijdag 23 mei 2014 @ 09:52 | |
Edit [ Bericht 50% gewijzigd door Darkwing_Duck op 23-05-2014 09:57:47 ] | ||
Darkwing_Duck | vrijdag 23 mei 2014 @ 09:53 | |
Jup ik zit in die trein ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 23 mei 2014 @ 10:22 | |
Nee. | ||
Darkwing_Duck | vrijdag 23 mei 2014 @ 10:40 | |
Nee want het trajectvrijprobleem is nog niet opgelost? | ||
Yreal | vrijdag 23 mei 2014 @ 10:42 | |
Hij checkte sowieso al niet in met weekend vrij, dus was er helemaal geen probleem. Hij volgde immers de regels niet op. | ||
derLudolf | vrijdag 23 mei 2014 @ 10:44 | |
Wat bijzondere plaatjes uit Zwitserland: bieten met een bietenmuis rechtstreeks op de trein laden. Lijkt wel een doorgaande (want elektrische) spoorweg. Lijkt wel of ze gewoon tijdelijke draaistellen onder die bakken hebben gelast... ![]() ![]() ![]() | ||
Peterselieman | vrijdag 23 mei 2014 @ 10:47 | |
dat klopt ook wel een beetje. Die bakken staan nu op smalspoor, maar zullen later waarschijnlijk de rit over normaalspoor gaan vervolgen | ||
#ANONIEM | vrijdag 23 mei 2014 @ 10:47 | |
En in Zwitserland heeft voor zover ik weet al het spoor bovenleiding, behalve die ene lijn naar Duitsland. | ||
Dr_Flash | vrijdag 23 mei 2014 @ 11:17 | |
ik moet maar eens wat minder openhartig zijn. Gewoon nee. | ||
Dr_Flash | vrijdag 23 mei 2014 @ 11:24 | |
welke ene lijn naar Duitsland? Zwitserland heeft 4 lijnen naar Duitsland: Basel, Waldshut, Schaffhausen en Konstanz. Van 3 weet ik 100 % zeker dat ze geëlektrificeerd zijn en van Waldshut - Koblenz kan ik me niet voorstellen dat dat niet zo zou zijn, want de S zoveel vanuit Winterthur rijdt door tot Waldshut. Of ze moeten speciaal voor dat ene stukkie van 1 km hybride voertuigen gekocht hebben, en dat lijkt me ook niet aannemelijk. Of is dat zo kort dat het op de accu's kan? | ||
remcoP | vrijdag 23 mei 2014 @ 11:26 | |
Ik denk deze: http://de.wikipedia.org/wiki/Hochrheinbahn [edit] toch niet, is vanaf Erzingen geëlektrificeerd | ||
dennistd | vrijdag 23 mei 2014 @ 11:27 | |
Heel verstandig, ik rij daar weer rond vanmiddag ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 23 mei 2014 @ 11:30 | |
ja, dacht ik ook. Voor zover die in Zwitserland loopt is het elektrisch. | ||
remcoP | vrijdag 23 mei 2014 @ 11:33 | |
Aldus wikipedia ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 23 mei 2014 @ 11:36 | |
en welke 30 km zijn dat dan? eoa stoomtandradlijntje misschien? Rigi Kulm soms? ![]() | ||
#ANONIEM | vrijdag 23 mei 2014 @ 11:41 | |
Die bedoelde ik ja. Wist niet dat die intussen ook geëlektrificeerd was. | ||
remcoP | vrijdag 23 mei 2014 @ 11:43 | |
Je hebt bij Furka toch zo'n stoomtreintje? | ||
#ANONIEM | vrijdag 23 mei 2014 @ 11:44 | |
Furka. Edit: Zo te lezen was dat traject ook geëlektrificeerd, maar elke winter moest de elektrificatie opgeruimd en daarna weer opgebouwd worden dus doen het een museumlijn werd zijn ze daar maar mee gestopt. En op de (verouderde) kaart van Bueker.net te zien, zijn er ook een paar andere kleine uitsteeksels van het smalspoornet niet geëlektrificeerd, o.a. een kort doodlopend stukje bij Davos. [ Bericht 33% gewijzigd door #ANONIEM op 23-05-2014 11:47:21 ] | ||
bork | vrijdag 23 mei 2014 @ 11:47 | |
Schaffhausen - Trasadingen - Waldshut/D, Brienzer Rothorn dazu: Büren an der Aare - Solothurn, 15 km, kein Personenverkehr Triengen-Winikon - Sursee, 8.9 km, kein Personenverkehr Basel Bad Bf - Grenzach/D, 2 km auf CH-Gebiet Etzwilen - Ramsen (-Singen/D), 6 km, kein Personenverkehr Le Locle - Morteau/F, 1.8 km auf CH-Gebiet Mendrisio - Valmorea, 5.2 km km auf CH-Gebiet, kein Personenverkehr Realp - Oberwald (Furka Bergstrecke!!!), 18 km, 1000mm, Museumsbahn Chateau-d'Eau - Barrage (Emosson), 1.7 km, 600mm | ||
DeaDLocK2K | vrijdag 23 mei 2014 @ 12:46 | |
Vakantiegeld is er. Gelijk maar even rondneuzen want ik wil een paar dagen naar Madrid en dan via Italië weer terug. | ||
Dr_Flash | vrijdag 23 mei 2014 @ 13:49 | |
Trap en kettingzaag mee? ![]() | ||
Darkwing_Duck | vrijdag 23 mei 2014 @ 13:57 | |
Eerder een rubberboot! | ||
Gitarist | vrijdag 23 mei 2014 @ 14:18 | |
Timo Hughes (directeur bij NS) nu op Radio 1 | ||
icloud | vrijdag 23 mei 2014 @ 14:43 | |
Ik ga morgen eerst naar arnhem en daarna adam, vanaf daar moet ik de volgende plaatsen bezoeken, rdam, delft breda, utrecht, wat zou volgens jullie de meest logische route zijn? | ||
Ireyon | vrijdag 23 mei 2014 @ 14:46 | |
Amsterdam - Breda - Delft - Utrecht - Rotterdam | ||
James1988 | vrijdag 23 mei 2014 @ 14:48 | |
Als Arnhem en Amsterdam vast staan zou ik kiezen voor: Arnhem - Amsterdam - Delft - Rotterdam - Utrecht - Breda. Anders Arnhem - Utrecht - Amsterdam - Delft - Rotterdam - Breda. | ||
Ajaxfan | vrijdag 23 mei 2014 @ 14:49 | |
http://www.eenvandaag.nl/(...)ns_staat_onder_druk_ | ||
Peterselieman | vrijdag 23 mei 2014 @ 14:49 | |
Nee joh, Amsterdam - Zwolle - Rotterdam - Breda - Delft - Utrecht ![]()
| ||
icloud | vrijdag 23 mei 2014 @ 14:53 | |
Das een goeie maar zover ik kan zien moet ik voor delft overstappen in rdam. Dus die twee wissel ik om | ||
James1988 | vrijdag 23 mei 2014 @ 15:03 | |
"Im Zug reist man nicht alleine. Damit sich alle Fahrgäste wohlfühlen müssen gewisse Spielregeln eingehalten werden. Um die Rücksichtnahme für ein besseres Miteinander wieder ins Bewusstsein zu rufen, zeigen wir euch folgendes Video. Bei Reisenden, die zu laut Musik hören, übelriechende Speisen verzehren und die Sitzbänke verunreinigen kann manchmal auch die Liebe auf der Strecke bleiben." | ||
Peterselieman | vrijdag 23 mei 2014 @ 15:15 | |
Het hangt ook een beetje van je eindstation af en je eigen voorkeur natuurlijk ![]() | ||
greavy | vrijdag 23 mei 2014 @ 15:49 | |
Station Woerden heeft sinds vandaag "nieuwe" OV-chipkaartpoortjes.![]() Via deze lezers kunnen ook barcodes van e-tickets en internationale tickets gelezen worden, en vervolgens het poortje geopend worden. De tekst staat er tegenwoordig ook in het Engels op, ook tijdens het 'inchecken'. | ||
#ANONIEM | vrijdag 23 mei 2014 @ 16:04 | |
Kijk aan, kijk aan. Goed werk van NS. Dat mag ook wel eens gezegd worden. ![]() | ||
derLudolf | vrijdag 23 mei 2014 @ 16:05 | |
Zag een behoorlijke bult liggen tussen Zwolle en Dalfsen. Zou dat voor aankomend weekend zijn op t traject Zwolle-Meppel of is er op de Vechtdallijn ook nog meer onderhoud gepleegd? | ||
greavy | vrijdag 23 mei 2014 @ 16:07 | |
Een bult lucht, bult bladeren of wat? | ||
greavy | vrijdag 23 mei 2014 @ 16:18 | |
Topservice ![]()
| ||
b2py | vrijdag 23 mei 2014 @ 16:20 | |
Dwarsliggervernieuwing Zwolle - Meppel dit weekend, en het gehele jaar bovenbouwvernieuwing Herfte - Marienberg. [ Bericht 1% gewijzigd door b2py op 23-05-2014 16:27:24 ] | ||
Dr_Flash | vrijdag 23 mei 2014 @ 16:39 | |
net alsof IEMAND het gaat merken voor maandag ![]() | ||
Darkwing_Duck | vrijdag 23 mei 2014 @ 17:35 | |
James1988 Ik haat je! ![]()
| ||
Yreal | vrijdag 23 mei 2014 @ 17:53 | |
2 icm 3 van Utrecht naar Leiden ![]() | ||
Peterselieman | vrijdag 23 mei 2014 @ 17:55 | |
Diegene mag wel een lesje grammatica gebruiken. En verder: is het die van de NS of die van Arriva die het niet accepteert? Ik geloof dat je alleen bij die laatste je chipper op kunt waarderen op die stations | ||
Peterselieman | vrijdag 23 mei 2014 @ 17:56 | |
![]() ![]() ![]() | ||
Frozen-assassin | vrijdag 23 mei 2014 @ 18:23 | |
![]() ![]() | ||
Yreal | vrijdag 23 mei 2014 @ 18:30 | |
Kleine volksopstand in woerden ![]() | ||
b2py | vrijdag 23 mei 2014 @ 18:32 | |
Hè jammer, ik had mijn telefoon al weggestopt voor het geval ik zelf ook zou schrikken. Staat zo'n mannetje van een jaar of zes/zeven hevig naar de machinist te zwaaien, ik hopen dat ie vol op de toeter of tyfoon zou gaan staan. Gaat ie gewoon terugzwaaien ![]() @Eend, LOL! | ||
James1988 | vrijdag 23 mei 2014 @ 18:39 | |
![]() | ||
Zug-Chef | vrijdag 23 mei 2014 @ 18:50 | |
En daarvoor werd er vandaag al eea verplaatst via het spoor ![]() ![]() | ||
icloud | vrijdag 23 mei 2014 @ 18:55 | |
Ik heb zojuist kennis kunnen maken met vooroorlogs belgische bejaarden materiaal, is dat een beetje synoniem voor de rest van het belgische spoor? | ||
b2py | vrijdag 23 mei 2014 @ 18:55 | |
Leuk plaatje! ![]() | ||
Yreal | vrijdag 23 mei 2014 @ 18:57 | |
Ach, die sporen liggen er toch maar een beetje te liggen. | ||
TwanTwan | vrijdag 23 mei 2014 @ 19:11 | |
Dagje dag van de bouw? | ||
icloud | vrijdag 23 mei 2014 @ 19:12 | |
Klopt alle nieuwbouw station+noord zuid lijn. Ik moet van 12:30 tot 13:40 in adam zijn en de rest erom heen plannen. | ||
b2py | vrijdag 23 mei 2014 @ 19:14 | |
Mocht je het niet redden, Noord-Zuid lijn is als het goed is zondag ook nog ![]() | ||
TwanTwan | vrijdag 23 mei 2014 @ 19:16 | |
Ik ga morgen iig even in arnhem kijken. Terminal begint eindelijk vorm te krijgen. http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=168314&page=111 | ||
icloud | vrijdag 23 mei 2014 @ 19:17 | |
Nee die moet je reserveren en mijn blokker kaart is geen twee dagen geldig | ||
icloud | vrijdag 23 mei 2014 @ 19:17 | |
I know ik ben een actief ssc lid | ||
Darkwing_Duck | vrijdag 23 mei 2014 @ 19:18 | |
Wat mij shokeerde was een echt stoffen handoekje op het toilet ![]() | ||
Peterselieman | vrijdag 23 mei 2014 @ 19:24 | |
Zo zou je het wel kunnen stellen ja ![]() | ||
icloud | vrijdag 23 mei 2014 @ 19:31 | |
Het is niet te geloven wat er naar liege rijd, de verf valt lettelijk van de trein af. | ||
Peterselieman | vrijdag 23 mei 2014 @ 19:33 | |
Beter de verf dan wat onderdelen ![]() | ||
b2py | vrijdag 23 mei 2014 @ 19:38 | |
Vier 1200en en een 1100, tussen ene boel autotrein rijtuigen op de Meer, dat jullie het weten. | ||
James1988 | vrijdag 23 mei 2014 @ 20:04 | |
De Fransen hebben een oplossing gevonden voor hun te brede perrons:![]() | ||
Duvel | vrijdag 23 mei 2014 @ 20:09 | |
Zijn de namen van de Spitzke-locs verdwenen? | ||
Zug-Chef | vrijdag 23 mei 2014 @ 21:41 | |
Aangezien het mij sterk lijkt dat ik deze lok altijd van 1 kant heb gefotografeerd vrees ik er wel voor inderdaad. Vond de lok al zo 'kaal'... | ||
Yreal | vrijdag 23 mei 2014 @ 22:14 | |
Hoe ouder hoe beter ![]() | ||
ManianMan | vrijdag 23 mei 2014 @ 22:40 | |
Iemand iets gehoord of gezien in Roermond er schijnt iets aangereden te zijn... | ||
Darkwing_Duck | vrijdag 23 mei 2014 @ 22:41 | |
Niks op NS.nl | ||
ManianMan | vrijdag 23 mei 2014 @ 22:42 | |
Is net gebeurd heb de melding gemist | ||
Darkwing_Duck | vrijdag 23 mei 2014 @ 22:43 | |
Op twitter zie ik ook nog niks... | ||
ManianMan | vrijdag 23 mei 2014 @ 22:43 | |
Een persoon is aangereden | ||
Dr_Flash | vrijdag 23 mei 2014 @ 22:44 | |
kennelijk heb je wel iets gehoord wat niemand anders nog gehoord heeft ![]() | ||
Darkwing_Duck | vrijdag 23 mei 2014 @ 22:44 | |
Zit je dr in? Duurt 2 en een half uur voordat ze zo iemand van de rails geschraapt hebben, succes! ![]() | ||
Darkwing_Duck | vrijdag 23 mei 2014 @ 22:45 | |
| ||
Dr_Flash | vrijdag 23 mei 2014 @ 22:46 | |
2-2,5 uur ja. Een van de zeldzame storingen waarbij je van tevoren redelijk nauwkeurig weet hoe lang het gaat duren. | ||
Darkwing_Duck | vrijdag 23 mei 2014 @ 22:48 | |
Ofwel, van noord naar zuid limburg en VV.. blijf thuis. Wie onderweg is, zal een taxi worden. | ||
Frozen-assassin | vrijdag 23 mei 2014 @ 22:48 | |
Dat worden taxiritjes op kosten van NS voor de passagiers | ||
Dr_Flash | vrijdag 23 mei 2014 @ 22:49 | |
De rest van Nederland: Nog een keer de Berenboot kijken en lekker gaan slapen ![]() | ||
greavy | vrijdag 23 mei 2014 @ 22:52 | |
Arriva, want volgens mij hebben sowieso die NS-automaten daar geen OV-chipfunctie. | ||
greavy | vrijdag 23 mei 2014 @ 22:55 | |
Volgens mij wel. De loks zijn 2 jaar terug door Spitzke verkocht aan moederbedrijf SLG. Spitze huurt deze V100'en dan alleen wanneer ze tijdens werkzaamheden nodig zijn van moederbedrijf SLG. | ||
#ANONIEM | vrijdag 23 mei 2014 @ 23:10 | |
Dat was er nu rijdt (Breaks) is nog best aardig, voor de ingang van de huidige dienstregeling reden er klassiekjes en daar vielen je de schoenen al helemaal van uit ![]() | ||
icloud | vrijdag 23 mei 2014 @ 23:12 | |
Ik vond die klassiekjes mooier, die waren tenminsten onderhouden en van buiten mooi rood. Vooral die leuke deuren kon ik waarderen. | ||
James1988 | vrijdag 23 mei 2014 @ 23:13 | |
In een Break kun je het beste in het midden gaan zitten, daar heb je betere stoelen dan in de andere bakken. ![]() Helaas worden die dingen gemoderniseerd en wordt het allemaal gelijkgetrokken naar "New Look", ofwel redelijk harde grijze planken (zoals in de Desiro). | ||
greavy | vrijdag 23 mei 2014 @ 23:17 | |
Die nieuwe poortjes in Woerden laten zich in nog geen 24 uur van hun beste kant zien:![]() En nee, dat is niet vanwege de display. | ||
icloud | vrijdag 23 mei 2014 @ 23:18 | |
Wat mij opviel is dat je de normale tweede klasse hebt, dan de eerste klasse met leren stoelen maar helemaal achteraan zit nog een eerste klas met bruine stoffen stoelen, waarom dat verschil? | ||
greavy | vrijdag 23 mei 2014 @ 23:19 | |
In die oude Breaks? Die leren stoelen zijn tweede klas, de 'Middenbak'. Zijn later bijgebouwd om de Breaks te verlengen naar driedelig. | ||
icloud | vrijdag 23 mei 2014 @ 23:21 | |
Maar je hebt ook nog een tweede klas zonder leren stoelen, raar. Ik had trouwens gekeken maar aan de buitenkant was op de middenbak een 1 geplakt. Wat nog veel raarder us dan, is dat eerste klas stof heeft en de tweede klas middenbak leer. | ||
James1988 | vrijdag 23 mei 2014 @ 23:21 | |
Waar kijk ik nou eigenlijk naar? | ||
greavy | vrijdag 23 mei 2014 @ 23:23 | |
Dat 'glaasje' waar het OV-chipkaartlogoding op staat en een barcode, die schuiven nu al uit beeld ![]() | ||
Frozen-assassin | vrijdag 23 mei 2014 @ 23:23 | |
Daarom heet het ook een proeffase | ||
greavy | vrijdag 23 mei 2014 @ 23:24 | |
Dat zeg ik, die middenbak is later bijgebouwd. Die hebben dus een ander interieur gekregen als de kopbakken ![]() En die eerste klas in een Break zit wel erg relaxed hoor, ondanks dat stof ![]() | ||
icloud | vrijdag 23 mei 2014 @ 23:24 | |
Ik blijf het raar vinden, het is een enorme mengelmoes | ||
James1988 | vrijdag 23 mei 2014 @ 23:25 | |
Is het trouwens de bedoeling dat je zowel je OV-chipkaart als je papieren ticket met barcode op de plek houdt waar het pijltje heen wijst? Vraag me af hoe ze dat dan hebben opgelost, want het zijn twee totaal verschillende technieken. ![]() Welkom in België. ![]() | ||
greavy | vrijdag 23 mei 2014 @ 23:25 | |
Maar er is uitgebreid mee getest geweest in Amersfoort. Daar staat een groot testhonk in het gebouw aan de "achterzijde station". Een goede kennis van mij (waar ik regelmatig mee op pad ben, gewoon voor het treinen) werkt zelf op die afdeling. Daar staan deze poortjes ook. Voordat een software-update wordt gelanceerd, wordt het daar uitgebreid getest. [ Bericht 10% gewijzigd door greavy op 23-05-2014 23:33:24 ] | ||
greavy | vrijdag 23 mei 2014 @ 23:29 | |
Jazeker, die moeten op dezelfde plek. Exact hoe het werkt, weet ik niet, maar het werkt wel. Nog iets: Ik heb die kennis gevraagd waarom tegenwoordig niet meer een abonnement vrij-reizen 1e klas en Reizen op Saldo 2e klas kan krijgen: Doordat er vele producten zijn kan het problemen opleveren. Er zijn producten waarbij het zou kunnen, maar om fouten te voorkomen (zoals toch bij het 'verkeerde' product wijzigen) mag dit niet meer. En @ Darkwing / James: Het is met deze software technisch onmogelijk om een product van je kaart te verwijderen tijdens het in- en uitchecken. Er is wel naar gekeken, maar is nog geen kijk op wanneer dit wel mogelijk zou worden. Heeft geen hoge prioriteiten binnen NSR. | ||
Dr_Flash | vrijdag 23 mei 2014 @ 23:33 | |
Nee, maar dat heeft niks wat ruikt naar reizigersvriendelijkheid ![]() | ||
greavy | vrijdag 23 mei 2014 @ 23:34 | |
Oh, nog opvallend: Dat testteam in Amersfoort gaat elke 2 tot 3 maanden naar Thales in Parijs met 4 man, om de nieuwste grote updates te testen, alvorens dit naar Nederland mag komen. Software wordt hoofdzakelijk in Parijs ontworpen. | ||
Dr_Flash | vrijdag 23 mei 2014 @ 23:37 | |
Hoppa lekker een weekje in een vet hotel, niet met Thalys natuurlijk maar vliegen, alleen omdat het duurder is ![]() Want software testen, tsja, DAT kan alleen maar "waar het gemaakt wordt" ![]() | ||
James1988 | vrijdag 23 mei 2014 @ 23:38 | |
Het is wel makkelijker om face-to-face te zitten met de mensen die je requirements daadwerkelijk implementeren. ![]() | ||
Peter | vrijdag 23 mei 2014 @ 23:39 | |
Zit KLM nog voor 10% in NSH? | ||
greavy | vrijdag 23 mei 2014 @ 23:39 | |
Nee, eersteklas met de Thalys. Hij is vandaag ook weer teruggekomen uit Parijs, was afgelopen zondag vertrokken. | ||
Dr_Flash | vrijdag 23 mei 2014 @ 23:40 | |
ja, want er is nog niet 20 jaar zoiets als conference calling, videomeeting etc. | ||
James1988 | vrijdag 23 mei 2014 @ 23:41 | |
Noem me ouderwets, maar ik vind dat lang niet zo goed werken als echt naast/tegenover elkaar zitten. | ||
Peterselieman | vrijdag 23 mei 2014 @ 23:41 | |
volgens mij al lang niet meer | ||
Dr_Flash | vrijdag 23 mei 2014 @ 23:43 | |
Noem me ouderwets, maar ik vind het ook weer niet ZO veel toevoegen om dan maar lekker op en neer te gaan reizen. Want de kosten daarvan komen onherroepelijk weer ten laste van de gewone reiziger, dat teekt no rokket sajentist. | ||
Dr_Flash | vrijdag 23 mei 2014 @ 23:45 | |
Nee klopt. KLM is er een paar jaar geleden uit gesprongen voor zo ver ik weet | ||
Peter | zaterdag 24 mei 2014 @ 00:04 | |
Voordat er onderdelen afvielen dus... vooruitziende blik. | ||
Straatcommando. | zaterdag 24 mei 2014 @ 00:07 | |
Weer een veel te korte, laatste trein. Stront arriva. Dit is echt structureel zo. | ||
Sandrvich | zaterdag 24 mei 2014 @ 00:07 | |
Held! ![]() ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 24 mei 2014 @ 00:11 | |
De juiste QR-code is natuurlijk ![]() | ||
James1988 | zaterdag 24 mei 2014 @ 00:13 | |
![]() Om nog één keer terug te komen op die perrons in Frankrijk die net iets te breed zijn voor de nieuwe treinen, ze gebruiken een zaag om het aan te passen ![]() Best een gaaf apparaat. | ||
icloud | zaterdag 24 mei 2014 @ 00:26 | |
Wie ben jij dan op ssc? | ||
James1988 | zaterdag 24 mei 2014 @ 00:48 | |
In Engeland is vandaag (nouja, inmiddels gisteren) bekend geworden welke partij de nieuwe 'Thameslink, Southern & Greather Northern'-franchise (TSGN) mag gaan uitvoeren: Govia. De TSGN-franchise is een samenvoeging van een aantal franchises tot één megafranchise die reizigers uit de gebieden ten zuiden en ten noorden van Londen met de stad gaan verbinden via de Thameslink-verbinding, o.a. via het momenteel in verbouwing verkerende London Bridge. De concessies die worden samengevoegd zijn Southern (Govia), Greather Northern (First Capital Connect), Gatwick Express (nu Govia) en Thameslink (nu FCC). In de huidige gebieden worden ongeveer 273 miljoen reizigers vervoerd per jaar, later dit jaar neemt Govia de taken over van FCC. Een belangrijk onderdeel van de TSGN-franchise is het Thameslink Programme, een gigantische investering in de kwaliteit van het spoorvervoer. Siemens is nieuwe "Desiro City"-treinen van 8 en 12 bakken lang aan het bouwen, die vanaf 2016 zullen instromen. De Thameslink-tunnels worden gemoderniseerd en voorzien van ETCS + ATO, waarmee het mogelijk wordt om de treinen geautomatiseerd te laten rijden. De tijd tussen twee treinen wordt hiermee teruggebracht tot 2,5 minuut, wat het mogelijk maakt om 24 treinen per uur te laten rijden. | ||
ManianMan | zaterdag 24 mei 2014 @ 01:05 | |
Ben lekker uitgestapt en mijn vader is mij en mijn vriendin komen halen. We hebben samen eten gehaald en nu lekker thuis in Roermond. Zouden eigenlijk terug gaan naar mijn vriendin haar huis want hadden de spullen daar liggen en hebben zondag communie morgen maar weer proberen te treinen ![]() | ||
Duvel | zaterdag 24 mei 2014 @ 07:28 | |
Jammer. ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Duvel op 24-05-2014 07:33:33 ] | ||
Darkwing_Duck | zaterdag 24 mei 2014 @ 07:36 | |
Lol. Heel legertje SNCF personeel stond me op te wachten bij station Bercy. Station gewoon dicht voor treinverkeer. Werkzaamheden. Loop maar terug naar Gare de Lyon | ||
Duvel | zaterdag 24 mei 2014 @ 07:37 | |
Haine à la clientèle. | ||
b2py | zaterdag 24 mei 2014 @ 08:27 | |
Gebruiken we hier ook incidenteel ![]() | ||
icloud | zaterdag 24 mei 2014 @ 09:24 | |
Sinds wanneer stopt de ic 800 weer op duivendrecht ipv bijlmer arena? | ||
b2py | zaterdag 24 mei 2014 @ 09:25 | |
Vanwege werkzaamheden Weesp - Muiderpoort, en heeft vrij weinig op Bijlmer gestopt. | ||
icloud | zaterdag 24 mei 2014 @ 09:26 | |
Niet? Is het de 3500 dan die daar stopt? Ik kan me herinneren dat een van de twee treinen uit limburg op bijlmer stopt | ||
b2py | zaterdag 24 mei 2014 @ 09:32 | |
Yup, IC Heerlen - Schiphol stopt op Bijlmer. Normaal gesproken stoppen de IC's Utrecht - Schiphol op Bijlmer, en de IC's Utrecht - Amsterdam te Amstel en geen op Duivendrecht. | ||
dennistd | zaterdag 24 mei 2014 @ 09:36 | |
Oeps... dat was het hek naast de wagenwerkplaats ![]() ![]() bron | ||
bork | zaterdag 24 mei 2014 @ 09:39 | |
Er ligt nu ergens een zagenfabrikant ongelooflijk gelukkig te zijn ![]() | ||
KnightSolaire | zaterdag 24 mei 2014 @ 09:44 | |
Waarom zou je Reizen op Saldo 2e klas willen hebben naast een 1e klas abonnement? Je checkt toch altijd in met het abonnement zolang dit geldig is (en dus check je 1e klas in, tenzij je een klassewissel op de kaart zet). | ||
icloud | zaterdag 24 mei 2014 @ 09:53 | |
Ja precies, bedankt. Ns heeft het weer gepresteerd om de trein asociaal vol te laden, virmpje zit propvol en aan het volk te zien komt daar tot adam geen verandering in | ||
Litpho | zaterdag 24 mei 2014 @ 10:25 | |
Hebben ze eindelijk Japanse proppers? ![]() ![]() | ||
greavy | zaterdag 24 mei 2014 @ 10:27 | |
Tegen de profiteurs langs de lijn bij de HLE20-rit in België, locnummer is verstopt enzo:![]() | ||
#ANONIEM | zaterdag 24 mei 2014 @ 10:45 | |
Wat is dat nou weer voor kinderachtigs, die rit is immers lang en breed volgeboekt dus het is niet alsof die "profiteurs" hadden kunnen betalen en deelnemen. Als ik het goed begrijp dan. | ||
boriq | zaterdag 24 mei 2014 @ 10:46 | |
Dat spelletje wordt steeds harder gespeeld. | ||
Duvel | zaterdag 24 mei 2014 @ 11:34 | |
Tyf op met je "profiteurs", "hoerenjong". | ||
Frozen-assassin | zaterdag 24 mei 2014 @ 11:47 | |
![]() ![]() ![]() | ||
DeaDLocK2K | zaterdag 24 mei 2014 @ 11:50 | |
Ken je die mop van deadlock die naar een modelspoorshow ging? Die fietste 7km om er ter plekke achter te komen dat het volgende week is. Faalhaas. | ||
Duvel | zaterdag 24 mei 2014 @ 11:54 | |
Wees blij dat je niet naar Houten gefietst bent! ![]() | ||
b2py | zaterdag 24 mei 2014 @ 11:56 | |
Alsof jij zo vroeg je bed uit bent ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 24 mei 2014 @ 11:59 | |
Nou nog dat "verboden voor camera's" bord ![]() Maar wel über kansloos natuurlijk. Ze heten zelfs geen "profiteurs" maar gewoon "piraten" daar. te zielig voor woorden ![]() En zet die foto rechtop godverdomme | ||
DeaDLocK2K | zaterdag 24 mei 2014 @ 12:01 | |
9:30 ging mijn wekker. | ||
Dr_Flash | zaterdag 24 mei 2014 @ 12:22 | |
Oh, toch maar niet naar het Sauerland vandaag. Lijf zei "Uitslapen. Nu." ![]() | ||
b2py | zaterdag 24 mei 2014 @ 13:31 | |
Het is ook weer te treurig voor woorden ![]() | ||
icloud | zaterdag 24 mei 2014 @ 13:59 | |
Great de peperdure ic direct heeft weer eens vetraging, had 5 minuten geleden van asd moeten vertrekken en staat nu nig steeds op watergraafsmeer | ||
b2py | zaterdag 24 mei 2014 @ 14:27 | |
For your info, we praten hier niet in afkortingen van stations en/of treinnummers.. Voor de volgende keer ![]() | ||
James1988 | zaterdag 24 mei 2014 @ 15:14 | |
![]() ![]() ![]() Edit: mijn nieuwe OV-chipkaart (waar ik het eergisteren over had) is al binnen. Het is een verder merkloze TLS-kaart, in het begeleidend schrijven stond niets vermeld over kosten. Wel staat er dat hij direct klaar is voor gebruik (abonnementen en automatisch opladen zijn overgezet, indien aanwezig), dingen als OVmiles moet je zelf doen. [ Bericht 16% gewijzigd door James1988 op 24-05-2014 15:28:52 ] | ||
Peter | zaterdag 24 mei 2014 @ 15:34 | |
En is ALLES ook overgezet? | ||
James1988 | zaterdag 24 mei 2014 @ 15:36 | |
Geen idee, daar heb ik nog niet naar gekeken. Wel goed dat je het even zegt, ik moet natuurlijk die hoerige kaart"service"code weer aanvragen bij NS. ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 24 mei 2014 @ 15:36 | |
Op ¤ 7,50 saldo na dan he ![]() | ||
James1988 | zaterdag 24 mei 2014 @ 15:41 | |
![]() Nee, het restant aan saldo zou worden overgemaakt op m'n bankrekening. Vraag me wel af hoe ze dat gaan doen met -18 cent. ![]() | ||
Peter | zaterdag 24 mei 2014 @ 15:41 | |
en alle producten van NS, of alles van de verlopen kaart of alles op zijn account....? | ||
James1988 | zaterdag 24 mei 2014 @ 15:45 | |
Ik zag met een banner voorbijkomen in dit topic, Weekend Vrij is weer eens in de uitverkoop. Nu voor ¤ 29 (2e klas) / ¤ 45 (1e klas) per maand. http://www.ns.nl/reiziger(...)en/weekend-vrij.html | ||
Dr_Flash | zaterdag 24 mei 2014 @ 15:51 | |
ik betaal dit hele jaar al 29 euro per maand. Is normale prijs tegenwoordig. Was tot vorig jaar 40. Tegemoetkoming omdat het net in het weekend nogal gemankeerd is. Elk weekend. | ||
Zug-Chef | zaterdag 24 mei 2014 @ 15:54 | |
Weet iemand wat voor bericht er staat onder deze link: http://www.lc.nl/frieslan(...)euwe-treinverbinding Helaas is na de Telegraaf ook de LC overgestapt op zgn afgeschermde artikelen ![]() | ||
Frozen-assassin | zaterdag 24 mei 2014 @ 16:06 | |
Wanneer de papieren kaartje verdwijnt komen er ook weer acties voor AltijdVrij, WeekendVrij en zulks ter compensatie las ik in Metro ![]() ![]() | ||
Frozen-assassin | zaterdag 24 mei 2014 @ 16:07 | |
Je kan je er gratis registreren om het te lezen | ||
James1988 | zaterdag 24 mei 2014 @ 16:09 | |
Hmmm, apart... mijn nieuwe OV-chipkaart.nl staat er al bij in het lijstje op Mijn NS. Op de productenpagina staat mijn Dal Vrij-abo ook genoemd bij de nieuwe kaart en niet meer bij de oude. | ||
b2py | zaterdag 24 mei 2014 @ 16:11 | |
Jezus, hele trein vol met midlife crisis toppers bezoekers ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 24 mei 2014 @ 16:19 | |
Beetje onzin natuurlijk, je kan geen poep meer laten tegenwoordig of je moet er wel weer eerst een account voor aanmaken en al je gegevens afstaan. ![]() | ||
Zug-Chef | zaterdag 24 mei 2014 @ 16:21 | |
Zeker weten dat het gratis is. Las laatst ergens dat datzelfde geintje ook nodig is voor de Telegraaf maar dat vervolgens bleek dat je na het registeren nog steeds niet gratis die berichten kon lezen... | ||
Frozen-assassin | zaterdag 24 mei 2014 @ 16:22 | |
Ja uh, dat durf ik niet te zeggen.. | ||
Viezze | zaterdag 24 mei 2014 @ 16:34 | |
Account aanmaken op Blendle en het artikel kopen? Je krijgt geloof ik 2,50 tegoed bij je registratie dus kost je niks. | ||
boriq | zaterdag 24 mei 2014 @ 16:36 | |
Al gekeken op Blendle, stond niet in de LC van vandaag. | ||
Dr_Flash | zaterdag 24 mei 2014 @ 16:37 | |
nieuws kopen. Die'sgek ![]() | ||
Yreal | zaterdag 24 mei 2014 @ 16:49 | |
Voor niks komt de zon op, hollander. | ||
bork | zaterdag 24 mei 2014 @ 16:52 | |
Kan je in Eindhoven van de perrons af, aan de kant van de Dommel, is daar een tunnel? Ik moet ga vanavond naar de Effenaar en ben op krukken, wil niet te ver lopen als het even kan. | ||
HaverMoutKoekje | zaterdag 24 mei 2014 @ 16:56 | |
Er is maar 1 tunnel te Eindhoven, daar moet alles door heen. | ||
bork | zaterdag 24 mei 2014 @ 16:58 | |
thx, ik wist het niet en kon het op maps het niet goed zien, is gelukkig niet heel ver. | ||
Ireyon | zaterdag 24 mei 2014 @ 17:09 | |
Er is wel een Dommeltunnel maar die staat niet in verbinding met de perrons. Wat supergay is want het zou gigantisch veel schelen vanaf de TU | ||
Ireyon | zaterdag 24 mei 2014 @ 17:09 | |
![]() |