b2py | vrijdag 16 mei 2014 @ 15:58 | |||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost. ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door b2py op 16-05-2014 16:03:52 ] | ||||
icloud | vrijdag 16 mei 2014 @ 16:00 | |||
Tvp | ||||
b2py | vrijdag 16 mei 2014 @ 16:00 | |||
Je moet toch houden van de Nederlandse tariefstructuur. Net om 10 voor vier ingecheckt met mijn dal dagkaart en ga nu drie uur en kwartier vol door de spits reizen. Fantastisch! | ||||
Frozen-assassin | vrijdag 16 mei 2014 @ 16:02 | |||
![]() | ||||
James1988 | vrijdag 16 mei 2014 @ 16:04 | |||
Is dat niet een gevarensein? | ||||
Frozen-assassin | vrijdag 16 mei 2014 @ 16:05 | |||
Geen flauw idee, dit is een modelspoortreintje dus zal allemaal wel wat net anders zijn | ||||
b2py | vrijdag 16 mei 2014 @ 16:08 | |||
Assen wel gecontroleerd op haarscheurtjes? | ||||
Frozen-assassin | vrijdag 16 mei 2014 @ 16:19 | |||
Bodemplaten liggen er allemaal al eruit, dus daar hoef je je geen zorgen om te maken | ||||
b2py | vrijdag 16 mei 2014 @ 16:20 | |||
20 september is Nedtrain Refurbishment and Overhaul Haarlem geopend voor een opendag. 4 oktober is Nedtrain onderhoudsbedrijf Leidschendam aan de beurt. Voor meer activiteiten zie 175jaarspoor.nl [ Bericht 0% gewijzigd door b2py op 16-05-2014 18:51:27 (5 oktober is onjuist, moet vier zijn. ) ] | ||||
Duvel | vrijdag 16 mei 2014 @ 16:24 | |||
Nee, dat hebben we dus niet. ![]() De meeste 1500V-onderstations zijn dubbel uitgevoerd. De meeste AT's ook voor zover ik weet. Het rapport neemt het aansluiten op het 150kV-net zo te zien niet mee? Verder leuke prijsonderbouwing! Klopt, maar je verliest uit het oog dat 25kV een compleet nieuwe bovenleiding vraagt, compleet nieuwe onder- en AT-stations en vooral dat de beïnvloeding van de omgeving door 25kV veel groter is dan van 1500V (of 3kV). | ||||
James1988 | vrijdag 16 mei 2014 @ 16:52 | |||
Lekker tijdens de avondspits weer, goed zo jongens. ![]() | ||||
Duvel | vrijdag 16 mei 2014 @ 16:58 | |||
Volgens mij doen ze het er gewoon om. | ||||
b2py | vrijdag 16 mei 2014 @ 16:59 | |||
De middentunnel is in Amsterdam nog wel ok, maar de westtunnel is echt een grote zwijnenstal.. | ||||
ACT-F | vrijdag 16 mei 2014 @ 17:08 | |||
Op het gebied van wisselspanning wel. Dat is ook het onderwerp wat ik aansnijd ten aanzien van ATB-EG. 3kV beschouw ik als een overgangsfase, eigenlijk meer een lapmiddel om de acute problemen van 1,5kV op te lossen. Dat moet ook wel, zeker in drukke gebieden waar zelfs viervoudig uitgevoerde exemplaren zijn: http://energievoorziening(...)l%20os%20en%20ss.pdf Gezien het prijskaartje lijken die kosten in de 150kV-installatie verwerkt te zijn. Een bestek waar men de aansluitkosten vergeten is zou een beetje vreemd zijn. Ik zal de laatste zijn die zegt dat we in één keer snel moeten overstappen, maar zodra de vervanging gebeurt wanneer de bovenleidingen toch afgeschreven zijn dan is het een goed moment om over overschakeling te denken. Zeker nu de betonnen bovenleidingportalen uit de jaren '50 op het einde van hun levensduur zijn. | ||||
DeaDLocK2K | vrijdag 16 mei 2014 @ 17:44 | |||
Dat is gewoon niet waar, misschien dat er een softwarematige beperking is maar de specs van NG gaan tot 360. | ||||
MTL | vrijdag 16 mei 2014 @ 18:15 | |||
Linkje naar die specs? Die 200 km/u is wat ik overal heb gehoord en moeten leren voor mijn opleiding, zou het interessant vinden om die specs dan eens te lezen. Begreep dat die limiet van 200 kwam door de snelheid van trein VS bakens (en daarmee dus de maximale snelheid waarmee die bakens uitgelezen cq geïnterpreteerd kunnen worden icm de maximale afstand waarbinnen die gegevens geïnterpreteerd mogen worden). | ||||
MTL | vrijdag 16 mei 2014 @ 18:16 | |||
Ho, verkeerde knopje. | ||||
b2py | vrijdag 16 mei 2014 @ 19:00 | |||
![]() Is hier iemand met stiekeme ambities? ![]() (Kwam een bouwhek met een vlag van deze firma tegen in Assen op het station, was te laat voor een foto.) | ||||
icloud | vrijdag 16 mei 2014 @ 19:08 | |||
Wish me luck morgen reisje naar den helder met volle en vieze treinen, twee bussen en een onmogelijk schema | ||||
Yreal | vrijdag 16 mei 2014 @ 19:10 | |||
![]() Ook weer eens een plaatje van mij | ||||
dennistd | vrijdag 16 mei 2014 @ 19:41 | |||
Tja, dan moet de loc omlopen en dat kan waarschijnlijk niet omdat de machinist niet meer mag koppelen.... | ||||
greavy | vrijdag 16 mei 2014 @ 20:02 | |||
Sowieso zijn die NSR-machinisten te beroerd om iets extra te doen. De rangeerders op de Watergraafsmeer van NedTrain zijn ook niet veel beter... Uit zeer betrouwbare bronnen heb ik vernomen dat DB al sancties bij NSR heeft neergelegd, omdat het de afspraken niet nakomt voor de nachttreinen. Een aantal problemen die vrijwel wekelijks voorkomen: - DB verzoekt NSR om rijtuig X uit de stam te halen, omdat die niet mee mag met de eerstvolgende retourtrein (om welke reden dan ook). Dit wordt verzuimd. Oplossing van NSR: Deurtjes op slot, deurtjes bij de bakovergang op slot ... Rijtuig gaat gewoon mee. Communicatie naar DB: Ja, rijtuig zit afgesloten in de stam, die kunnen jullie er wel uit halen toch? Anders komt-ie wel weer terug hier toch? - DB verzoekt NSR om rijtuig X weg te halen op positie 1 en naar positie 7 te verplaatsen. Wordt ook nogal eens verzuimd.... Of op de verkeerde plek gezet.... In de EETC-tijd kon men tot één uur voor vertrek nog verzoeken indienen om een rijtuig te wisselen. Tot 3 uur voor vertrek werd dat altijd gehonoreerd, daarna was het afhankelijk of het vertraging voor de trein ging opleveren. In de huidige NSR-tijd moet men vóór 10:00 een verzoek hebben gedaan, 'want daarna wordt het niet gehonoreerd'. De 'Nachttreinrangeerders' van NedTrain beginnen om 09:45, en eindigen om 15:00 met die taak. Het zal mij benieuwen of er bij de volgende 'aanbesteding' voor het rangeerwerk opnieuw NSR gekozen wordt ... EETC had zich ook ingeschreven voor deze aanbesteding, maar NSR ging ver onder de prijzen. EETC wilde zelfs een extra elok huren om de nachttreinen van- en naar de kap te kunnen brengen, op de momenten dat ook 3 ski- of autoslaaptreinen reden. [ Bericht 3% gewijzigd door greavy op 16-05-2014 20:09:00 ] | ||||
boriq | vrijdag 16 mei 2014 @ 20:06 | |||
Het ultieme voorbeeld van goedkoop is duurkoop. Vervelend ook voor EETC, die vast graag aan het werk willen en nu anderen maar een beetje zien aanmodderen. | ||||
Peterselieman | vrijdag 16 mei 2014 @ 20:12 | |||
2 locs gebruiken | ||||
Peterselieman | vrijdag 16 mei 2014 @ 20:12 | |||
dan ben je lekker bezig zeg ![]() | ||||
Peterselieman | vrijdag 16 mei 2014 @ 20:14 | |||
Dat Arrivastel Ellen ten Damme komt al op 23 mei naar Groningen. Het zal die dag vanaf 19.00 uur in de Delfzijler ingezet worden. Ik ben benieuwd of er ter compensatie ook een noordelijk stel naar bijvoorbeeld Zutphen - Apeldoorn gaat | ||||
Sandrvich | vrijdag 16 mei 2014 @ 20:34 | |||
Mooie foto! ![]() | ||||
bork | vrijdag 16 mei 2014 @ 21:04 | |||
Goh, ik overstijg mezelf en dan ook in het echt en niet in een droom ![]() | ||||
Yreal | vrijdag 16 mei 2014 @ 21:34 | |||
Dankje | ||||
Yreal | vrijdag 16 mei 2014 @ 21:35 | |||
Vingerverfen op hoog niveau ![]() ![]() | ||||
derLudolf | vrijdag 16 mei 2014 @ 21:42 | |||
Waarom wisselen ze die? Onderhoud? | ||||
greavy | vrijdag 16 mei 2014 @ 21:43 | |||
Noteert u allen in uw agenda!! Zaterdag 20 september 2014 kan iedereen een kijkje nemen bij NedTrain, het service- en onderhoudsbedrijf van NS! Op 20 september zal de Refurbishment en Overhaul locatie in Haarlem haar deuren openen. Er is veel materieel te bewonderen en er zijn activiteiten voor jong en oud. Je bent van harte welkom! Meer informatie gaat t.z.t. volgen! | ||||
Peterselieman | vrijdag 16 mei 2014 @ 21:45 | |||
Geen onderhoud. Het heeft te maken met een theaterproductie in Delfzijl waarin Ellen ten Damme een van de hoofdrollen op zich neemt | ||||
icloud | vrijdag 16 mei 2014 @ 22:10 | |||
Weet iemand of er op hrl weert en ehv asd schone treinen rijden? Ik hoorde dat op sommige trajecten schone treinen rijden | ||||
greavy | vrijdag 16 mei 2014 @ 22:12 | |||
Het is niet zo dat op specifieke trajecten schone treinen rijden. Her en der zijn verdwaalde schoonmakers toch bezig, en dan heb je zo nu en dan een schone trein | ||||
icloud | vrijdag 16 mei 2014 @ 22:14 | |||
Tering, ik wil morgen gewoon een schone trein, daar heb ik voor betaald | ||||
Duvel | vrijdag 16 mei 2014 @ 22:17 | |||
Hoe je het beschouwt mag je natuurlijk zelf weten, maar het is niet de werkelijkheid. 25kV komt uit een Brusselse koker, iets met interoperabiliteit. Mooie kaart! Misschien vallen ze wel buiten de scope van het onderzoek. Er staat niets over vermeld. Kan, maar ik geloof dat het principe van alvast 25kV-bovenleiding bouwen alweer verleden tijd is. | ||||
Duvel | vrijdag 16 mei 2014 @ 22:18 | |||
Nee, je hebt een vervoerbewijs, niet meer dan dat. | ||||
Viezze | vrijdag 16 mei 2014 @ 22:28 | |||
Ik vond de afgelopen week de treinen rondom Eindhoven vrij schoon. Maar het is sowieso niet zo erg meer hoor, vooral veel kranten en volle bakken. Gewoon je zooi meenemen en er is niks aan de hand. | ||||
boriq | vrijdag 16 mei 2014 @ 22:31 | |||
Inderdaad, alles in Twente was schoon afgelopen week. Roosendaal - Lelystad was woensdag echter nog wel erg vies, zal wel niemand doorheen gegaan zijn in Vlissingen. | ||||
James1988 | vrijdag 16 mei 2014 @ 22:32 | |||
Tussen Breda en Den Haag zijn de meeste treinen die ik tegenkom, schoon. Soms zitten de prullenbakjes vol of is er niet gedweild, maar ik heb nog nooit een weg hoeven te banen door afval. Reistip: voor de grootste kans op schone treinen, neem een trein van NS Hispeed. | ||||
boriq | vrijdag 16 mei 2014 @ 22:34 | |||
De treinen van Hispeed waren inderdaad brandschoon, andere schoonmakers neem ik dan maar aan? | ||||
Salatrel | vrijdag 16 mei 2014 @ 22:35 | |||
die stakingen zijn lang niet zo landelijk als men wil doen geloven. In Rotterdam gaan er gewoon schoonmakers door de trein heen en ook op het station zijn de schoonmakers gewoon actief. Amsterdam is echter een teringzooi | ||||
James1988 | vrijdag 16 mei 2014 @ 22:35 | |||
![]() | ||||
greavy | vrijdag 16 mei 2014 @ 22:40 | |||
Ander bedrijf, maar wel dezelfde CAO. En het had dus best kunnen zijn dat die ook staakten, maar er rijden minder NSH-treinen, dus overlast is al snel kleiner. Gelukkig zijn die treintjes wel schoon ![]() | ||||
Viezze | vrijdag 16 mei 2014 @ 22:42 | |||
Ik heb het idee dat het in het begin veel erger was. Het zou kunnen dat er minder mensen staken dan in het begin, of ze hebben de mensen die sowieso niet staken beter ingedeeld zodat er nog wel redelijk wordt schoongemaakt. | ||||
Yreal | vrijdag 16 mei 2014 @ 22:43 | |||
Heeft er iemand enig idee wat er nou gaat gebeuren tussen lelystad en weesp zo? Dit is echt gewoon roulette... | ||||
James1988 | vrijdag 16 mei 2014 @ 22:45 | |||
Bombardier Derby is de enige treinenfabriek die het Verenigd Koninkrijk nog heeft, andere fabrikanten gingen failliet, fuseerden of werden verkocht (en gesloten). De voorlaatste grote locatie was de voormalige Metro-Cammell-fabriek in Washwood Heath, die in 2005 door Alstom werd gesloten. In Derby bouwt men al 175 jaar aan allerlei treinen voor Engeland. Hitachi is een nieuwe fabriek aan het bouwen in Newton Aycliffe, waar men zal gaan werken aan de bouw van de nieuwe Super Express-treinen voor de Great Western Main Line en de East Coast Main Line. Deze vestiging zal naar verwachting halverwege 2015 openen. De Britten zijn hier erg blij mee, sommigen durven zelfs te zeggen dat "train building is coming home". | ||||
boriq | vrijdag 16 mei 2014 @ 22:46 | |||
Nog een paar dingen n.a.v. mijn brussel reisje (mijn vorige post was inderdaad echt compleet ongenuanceerd en het doet mij nog steeds pijn van binnen. ik schuif het dan ook af op het slokje radler, wat ik ervoor had gedronken) - Wat hebben die Belgen in hemelsnaam met een halte bij elke kerk? Worden ze nijdig als Infrabel/NMBS die weghalen? - Wat zien de stations er bijna allemaal afschuwelijk uit, zelfs Brussel Zuid is nou niet echt heel 'proper' (Antwerpen en Luik niet meegerekend) - Ze schieten al mooi op met dat GEN, bij Meiser waren ze druk bezig met het grint. Was alleen wat vervelend voor de vrachtwagenchauffeur die er vast in kwam te zitten. ![]() - Het comfort in Deense Neuzen ![]() - Belgische meisjes ![]() | ||||
Peterselieman | vrijdag 16 mei 2014 @ 22:46 | |||
Er zal ergens bij Almere op een tweesporig stuk wel een wissel stuk zijn | ||||
boriq | vrijdag 16 mei 2014 @ 22:46 | |||
Ze hoeven inderdaad veel minder schoon te maken dan bij NSR, ik zou ook wel willen zeggen dat de mensen in de treinen van NSH over het algemeen iets minder 'vervuildend' zijn. ![]() | ||||
Yreal | vrijdag 16 mei 2014 @ 22:47 | |||
Ik zit dus nu in de trein. Ik wil graag weten of de trein van Groningen naar Leiden nu gewoon rijdt. Spoedwerkzaamheden betekenen meestal dat er niks gaat. Als dat zo is kan ik in zwolle nog overstappen naar utrecht. | ||||
James1988 | vrijdag 16 mei 2014 @ 22:47 | |||
Zo zit ik wel eens in de trein, wanneer ik voorbij een file rij: Inclusief de zelfvoldane glimlach ![]() | ||||
Yreal | vrijdag 16 mei 2014 @ 22:48 | |||
Zolang het ook een relatief lang stuk is (50km+) en je niet nog eindeloos hoeft te bussen en je bovendien lekker kan zitten, trein all the way ![]() | ||||
greavy | vrijdag 16 mei 2014 @ 22:49 | |||
Ik zou sowieso via Utrecht gaan in zo'n geval, for be sure... | ||||
Yreal | vrijdag 16 mei 2014 @ 22:49 | |||
Volgensmij zit er een nieuwe leerling conducteur op deze trein. Net na de omroep vanaf de achtergrond :" JA EN DAN MOET HEM JE HEM WEER UITZETTEN" | ||||
Basekid_NZ | vrijdag 16 mei 2014 @ 22:50 | |||
Daarom vind ik het stuk Einhoven-Den Haag altijd zo leuk (vooral bij lage-zwaluwe geloof ik?), daar ga je vaak vrij snel langs de auto's op de snelweg. | ||||
Yreal | vrijdag 16 mei 2014 @ 22:52 | |||
Erg bevredigend altijd | ||||
James1988 | vrijdag 16 mei 2014 @ 22:52 | |||
Toen de A4 nog tweebaans was vond ik het stuk tussen Hoofddorp en de Groene Hart-tunnel ook wel leuk. Er stond altijd file en met de (toen nog) Fyra scheurde je er zo voorbij. ![]() | ||||
Yreal | vrijdag 16 mei 2014 @ 22:52 | |||
Ja dan ben ik dus sowieso al een uur later thuis, terwijl dat dus eigenlijk misschien niet eens hoeft. | ||||
Viezze | vrijdag 16 mei 2014 @ 22:53 | |||
Tot ik er laatst met de auto langs reed toen er een trein was gestrand. Dan lach je als automobilist ![]() | ||||
Yreal | vrijdag 16 mei 2014 @ 22:53 | |||
Ik mis die tijd. Dat was zo heerlijk doorscheuren altijd | ||||
Peterselieman | vrijdag 16 mei 2014 @ 22:57 | |||
Ik denk dat je er net voorbij kunt, ten minste als jouw trein de 23.15 uit Zwolle is. Via Utrecht is maar enkele minuten langer, dus ik zou geen risico nemen. Reisplanner wordt pas om 23.30 uur bijgewerkt. Dat is in jouw geval te laat ![]() | ||||
Yreal | vrijdag 16 mei 2014 @ 22:59 | |||
Ja, ik heb er dus 1tje later. 23.45 in zwolle ![]() ![]() | ||||
James1988 | vrijdag 16 mei 2014 @ 23:00 | |||
Ook leuk toch? ![]() | ||||
Yreal | vrijdag 16 mei 2014 @ 23:01 | |||
Dat is net niet genoeg om een uur vertraging op te lopen ![]() ![]() | ||||
James1988 | vrijdag 16 mei 2014 @ 23:03 | |||
Maar wel genoeg voor 50% compensatie toch? Dan krijg je ¤ 2,75 terug als je Dal Vrij hebt. ![]() | ||||
Yreal | vrijdag 16 mei 2014 @ 23:04 | |||
+3.75 voor mijn 1ste klas overgang. ![]() | ||||
Yreal | vrijdag 16 mei 2014 @ 23:05 | |||
Wel nog 5 koppen koffie gehad sinds het avondeten. | ||||
James1988 | vrijdag 16 mei 2014 @ 23:06 | |||
Jij gaat straks het treintoilet met een bezoekje vereren hoor ik al? ![]() | ||||
Yreal | vrijdag 16 mei 2014 @ 23:07 | |||
Neejoh, gewoon lekker productief zijn in de trein ![]() De 1ste klas coupes in ICM ![]() ![]() | ||||
Viezze | vrijdag 16 mei 2014 @ 23:08 | |||
Als die open is. Laatst in een VIRM 2 van de 3 dicht. In sommige ICMs heb je nog een lampje dat hij kapot is, in een VIRM is het wachten tot je een ons weegt ![]() | ||||
Yreal | vrijdag 16 mei 2014 @ 23:08 | |||
Ah, gelukkig, ik ga er gewoon komen ![]() | ||||
Viezze | vrijdag 16 mei 2014 @ 23:10 | |||
Er staat ondertussen ook dat er van 02.00 - 06.00 bussen rijden. | ||||
Yreal | vrijdag 16 mei 2014 @ 23:14 | |||
uhu. Gelukkig wel ![]() | ||||
dennistd | vrijdag 16 mei 2014 @ 23:21 | |||
Morgen maar weer eens lekker ouderwets een dagje op pad. Wat dienstregelingen van leuk spul (via OdR-facebook): Spoorwegmuseum (met o.a. loc 1202, Pec, Mat'54 386, Mat'46 273 en motorpost 3031) Utrecht Maliebaan v 10.26 Amersfoort 10.55/11.19 Hilversum 11.34/42 Weesp 11.57 Amsterdam C 12.10/17 Zaanstraat a 12.20 Zaanstraat v 13.29 Amsterdam C 13.33/43 Utrecht C 14.20 's-Hertogenbosch 15.15 Eindhoven 15.43 Blerick a 16.22 Blerick v 17.16 Eindhoven 17.55 's-Hertogenbosch 18.27 Utrecht C 19.00 Bilthoven 19.09/20 Maliebaan a 19.32 EETC loc 1252 (Märklin-kleurstelling) Amersfoort 13.05 - Watergraafsmeer 13.45 | ||||
icloud | zaterdag 17 mei 2014 @ 00:18 | |||
Onze lieve ns heeft besloten om de laatste rit van eindhoven naar heerlen uit te voeren met jawel een snelbus bah | ||||
Yreal | zaterdag 17 mei 2014 @ 00:35 | |||
Dat hele pokkeneind ? | ||||
James1988 | zaterdag 17 mei 2014 @ 00:37 | |||
Die goederensneltrein van Amsterdam naar Milaan waar Herik Rail een paar maanden terug mee is gestart is inmiddels tijdelijk gestaakt. Wedden dat die niet meer terugkomt? | ||||
Yreal | zaterdag 17 mei 2014 @ 00:38 | |||
Een sneltrein voor badslippers? Wat moet ik me daarbij voorstellen? | ||||
Yreal | zaterdag 17 mei 2014 @ 00:39 | |||
Nog een uur tot bestemming.... ZzzzZZzzzzzZZZZzzzzz | ||||
James1988 | zaterdag 17 mei 2014 @ 00:39 | |||
Bloemen en andere snelbederfelijke waar. ![]() | ||||
Yreal | zaterdag 17 mei 2014 @ 00:40 | |||
Fair enough. Vooral met Paassen handig | ||||
dennistd | zaterdag 17 mei 2014 @ 00:42 | |||
Dat ding met die vijf containers waarvan er vier leeg heen en terug gaan? ![]() | ||||
icloud | zaterdag 17 mei 2014 @ 00:42 | |||
Een kut eind van maarliefst 2 uur en 12 minuten | ||||
Yreal | zaterdag 17 mei 2014 @ 00:43 | |||
Man, ik zou nog eerder in een hotel gaan slapen dan dat ik 's nachts met de bus van eindhoven naar heerlen moest. | ||||
icloud | zaterdag 17 mei 2014 @ 00:46 | |||
Iik snap niet waarom ze dat doen, mij lijkt dat hele kuteind per bus afleggen duurder dan alleen eindhoven weert per bus en de dienstregeling iets verschuiven | ||||
James1988 | zaterdag 17 mei 2014 @ 00:50 | |||
Misschien is de machinist die die trein moest rijden ziek geworden en was er geen aflossing meer? | ||||
dennistd | zaterdag 17 mei 2014 @ 00:51 | |||
Of vertraging en daardoor te laat voor het nachtgat? | ||||
icloud | zaterdag 17 mei 2014 @ 00:57 | |||
Met nog 24 uur op de klok? Nee ik heb gekeken de laatste trein naar zowel heerlen als maastricht word het hele weekend vervangen door een snelbus | ||||
James1988 | zaterdag 17 mei 2014 @ 00:58 | |||
Dat zei je er niet bij, je had het alleen over dat er een trein werd vervangen door een bus dus ik nam aan dat je die trein net wilde hebben. ![]() Mijn gok: werkzaamheden. | ||||
icloud | zaterdag 17 mei 2014 @ 01:01 | |||
Klopt werkzaamheden eindhoven weert, maar dat is geen reden om het hele traject te verbussen | ||||
James1988 | zaterdag 17 mei 2014 @ 01:09 | |||
De trein doet normaal 17 minuten over Eindhoven - Weert, de bus heeft er volgend de reisplanner 36 voor nodig. Daar moet nog wat buffer bij (zodat reizigers hun overstap kunnen halen) en je komt uit op een half uur langere reistijd en latere aankomst in Heerlen/Maastricht. Het kan best zijn dat het spoor in Limburg (meer specifiek Roermond - Sittard) na 12:00 'op slot' gaat voor werkzaamheden (het nachtgat), maar het kan ook zo zijn dat men de machinist die die trein normaal rijdt niet een half uur langer kan laten rijden i.v.m. de lengte van zijn dienst. Dan is een bus een - voor NS - goedkopere oplossing dan een extra machinist laten aanrukken om die trein te laten rijden. | ||||
Darkwing_Duck | zaterdag 17 mei 2014 @ 01:11 | |||
Ik heb toch andere iedeeen bij het woord nachtgat... Weltrusten ![]() | ||||
James1988 | zaterdag 17 mei 2014 @ 01:12 | |||
![]() Slaap lekker ![]() | ||||
Darkwing_Duck | zaterdag 17 mei 2014 @ 01:25 | |||
Trouwens, nutteloos spoorfeitje van de dag! Jullie kennen Ford Boyard misschien? Jullie kennen ook dan misschien dat kleine manneke wat er altijd bij loopt? Die is gewoon 10 maanden per jaar dat ie geen opnames heeft kaartjesverkoper in Metrohalte Les Sablons van lijn 1 hiero ![]() En is zodoende de meest gefotografeerde loketkaartjesverkoper van de stad ![]() | ||||
Yreal | zaterdag 17 mei 2014 @ 01:27 | |||
Zo. Ik ben er ook. In Leiden Nu nog een half uur op de motor | ||||
icloud | zaterdag 17 mei 2014 @ 06:23 | |||
On my way, in een redelijk nette trein zo te zien. | ||||
icloud | zaterdag 17 mei 2014 @ 07:57 | |||
Kan iemand mij deze ns logica uitleggen? ns laat de hele stationsstraat/singel/laan afsluiten en vervolgens zetten ze bussen in china, gewoon tering ver lopen. Trouwens heeft een bejaarde chauffeur ervoor gezorgd dat ik mijn aansluiting heb gemist , precies om 48 aankomen en om precies 48 vertrekt de trein, eikel. | ||||
greavy | zaterdag 17 mei 2014 @ 08:48 | |||
2 Weken geleden reed die al niet meer. Het was dan ook een Zeilbotenbrandstof-trein in plaats van een containertrein. De meeste beladingen kwamen niet boven de 8 containers, en soms zelfs helemaal leeg. Er konden stuk of 30-40 40ft containers op die trein, met gemak ... | ||||
greavy | zaterdag 17 mei 2014 @ 08:50 | |||
Daarom mijdt ik altijd bussen ![]() | ||||
greavy | zaterdag 17 mei 2014 @ 08:51 | |||
Leuk ritje idd, maar ik ga vandaag even bij de SSN rijtuigen wassen voor Dordt in Stoom volgende week. | ||||
greavy | zaterdag 17 mei 2014 @ 08:52 | |||
Morgen rijdt de Venice Simplon Orient Express naar Brugge (B): Traction : HLE 13/3000 18 et 25 mai 2014 Rodange 6h48/8h12 Virton 8h33 Dinant 9h54 Namur 10h19/10h26 Ottignies 10h51 Bruxelles Midi 11h33/12h42 Bruges 13h40/14h10 Ostende TW 14h25 18 et 25 mai 2014 Ostende TW 17h33 Bruges 17h48/18h21 Bruxelles Midi 19h26/20h23 Namur 21h24/21h28 Virton 23h13 Rodange 23h33/23h36 | ||||
icloud | zaterdag 17 mei 2014 @ 09:59 | |||
Er kom geen einde aan al die verhoogde stoepen waar ns stopt. Je gaat je afvragen wat een intercity nog betekend anno 2014 | ||||
Duvel | zaterdag 17 mei 2014 @ 10:15 | |||
De 1774 had vandaag de eer een Excuus-Benelux-stam door Gouda te rijden. | ||||
Duvel | zaterdag 17 mei 2014 @ 10:15 | |||
Koop een auto, dan kun je stoppen waar je zelf wilt. | ||||
Viezze | zaterdag 17 mei 2014 @ 10:15 | |||
Je gaat je afvragen waarom jij niet je eigen topic opent in klaagbaak | ||||
Salatrel | zaterdag 17 mei 2014 @ 10:44 | |||
of gewoon een dagboek | ||||
boriq | zaterdag 17 mei 2014 @ 12:56 | |||
Is die rit van de 1202 een overbrenging van materiaal naar Blerick of gewoon een lange rit voor genodigden? | ||||
b2py | zaterdag 17 mei 2014 @ 13:43 | |||
http://nos.nl/l/649046 Je bent niet de enige met het probleem icloud. | ||||
Frozen-assassin | zaterdag 17 mei 2014 @ 14:23 | |||
NS ![]() ![]() | ||||
Yreal | zaterdag 17 mei 2014 @ 14:28 | |||
Icloud heeft wel een beetje een punt hoor. Sommige stations slaan gewoon nergens op ![]() | ||||
Peterselieman | zaterdag 17 mei 2014 @ 14:35 | |||
En zoiets zagen ze natuurlijk niet aankomen? | ||||
Darkwing_Duck | zaterdag 17 mei 2014 @ 14:37 | |||
"Dat gebeurt ons weert", Aldus een verbouwereerde NS verslaggever ![]() | ||||
Peterselieman | zaterdag 17 mei 2014 @ 14:39 | |||
Ik zou het niet weten. Heb vandaag alleen de Arriva gezien, hoewel ik ook onder NS spoor door ben gekomen ![]() | ||||
Darkwing_Duck | zaterdag 17 mei 2014 @ 14:41 | |||
Via Roermond mag niet? Of ga je dan meer moeten afchippen?Onwil en onzin. als er 1 bij Swalmen van de rails afgeschraapt moet worden kan met daar dan ook bussen voor hosselen, of gaan die dan van de huidige noodverbinding af worden gesprokkeld? ![]() | ||||
Darkwing_Duck | zaterdag 17 mei 2014 @ 14:41 | |||
![]() | ||||
Peterselieman | zaterdag 17 mei 2014 @ 14:42 | |||
Met dagkaart niet, anders wel is Veolia. Die regelt dan wel eigen vervoer ![]() | ||||
Peterselieman | zaterdag 17 mei 2014 @ 14:43 | |||
ik heb vandaag niets van de NS meegekregen ![]() Alleen een Arriva-treintje zien rijden tijdens mijn fietstochtje ![]() | ||||
Darkwing_Duck | zaterdag 17 mei 2014 @ 14:44 | |||
Ah ok, ik ga zo ook maar eventjes de baan op, had woeste plannen, maar kom net mn bed uit ![]() Veel meer dan een retourtje La Defense gaat m niet worden denk ik ![]() ![]() | ||||
Peterselieman | zaterdag 17 mei 2014 @ 15:36 | |||
mooi sleepje museummeuk dat naar Blerick moet zo te zien https://www.flickr.com/photos/spiketrain2008/14205007745/ | ||||
dennistd | zaterdag 17 mei 2014 @ 15:46 | |||
Daarom ben ik ook al de hele dag op pad ![]() Amersfoort, Utrecht c en Den Bosch heb ik al gehad, nu voor vanavond nog een leuk plekje bedenken | ||||
James1988 | zaterdag 17 mei 2014 @ 15:47 | |||
De vierde TGV tussen Parijs en Barcelona gaat rijden, net als een TGV Barcelona - Toulouse:![]() | ||||
b2py | zaterdag 17 mei 2014 @ 16:11 | |||
Die 10:07 is wel haalbaar met eerste Thalys uit Amsterdam? | ||||
James1988 | zaterdag 17 mei 2014 @ 16:16 | |||
Als je van rennen houdt... De eerste Thalys vertrekt om 06:18 uit Amsterdam en komt om 09:35 aan in Paris Nord. Je hebt dan een half uur om in Gare de Lyon te komen. Dat wordt hollen ![]() | ||||
b2py | zaterdag 17 mei 2014 @ 16:18 | |||
Ai jammer, ik heb nog twee reisdagen over op mijn Interrail als ik terug kom. | ||||
Frozen-assassin | zaterdag 17 mei 2014 @ 16:23 | |||
20 minuten met RER B -> RER A of M4 -> M14.. Zou op zich wel kunnen, als je geen vertraging hebt.. | ||||
James1988 | zaterdag 17 mei 2014 @ 16:23 | |||
Het zou misschien kunnen, zie onderstaand reisadvies: 06:18 V Amsterdam 09:35 A Paris-Nord - loop naar het RER-station - 09:44 V Gare du Nord ---------- RER B richting Robinson 09:47 A Chatelet-Les Halles - overstap - 09:51 V Chatelet-Les Halles ---------- RER A richting Marne-la-Vallee Chessy 09:54 A Gare de Lyon - loop naar het SNCF-station - In de praktijk gaat dit je niet lukken, want je moet ook nog een kaartje kopen voor de RER. Er staan poortjes, dus een stukje zwartrijden gaat je niet lukken. ![]() | ||||
remcoP | zaterdag 17 mei 2014 @ 16:25 | |||
Thalys en TGV zijn sowieso niet leuk met interrail vanwege de belachelijk hoge reserveringen. | ||||
Frozen-assassin | zaterdag 17 mei 2014 @ 16:25 | |||
Misschien dat Darkwing wel even wil wachten bij Paris Nord om een RER-kaartje te geven ![]() | ||||
James1988 | zaterdag 17 mei 2014 @ 16:26 | |||
Bij TGV kun je mazzel hebben als je je reservering een beetje op tijd boekt. Eurostar is veel erger. ![]()
![]() | ||||
remcoP | zaterdag 17 mei 2014 @ 16:28 | |||
Eurostar is 89 euro, wtf ![]() Dan vallen die 39 euro voor de thalys en de 25,60 voor de TGV best mee. | ||||
greavy | zaterdag 17 mei 2014 @ 16:31 | |||
Ik heb vandaag aan de SSN 01 1075 gepoetst, om hem weer "toonbaarder" te krijgen voor Dordt in Stoom. Na Dordt in Stoom gaan we ook weer de rijtuigen goed poetsen. | ||||
James1988 | zaterdag 17 mei 2014 @ 16:32 | |||
Nee, minder dan dat zelfs. ![]()
| ||||
greavy | zaterdag 17 mei 2014 @ 16:33 | |||
Ik was ongeveer 25 euro goedkoper door vroegboekkorting voor: 1e Thalys Brussel v 7:43 - Paris Nord TGV van rond 15u naar München Mijn eerste reisdag was dus ook geen InterRail-dag waardig, want die 25 euro goedkoper is inclusief één GoPass-strip die ik nu Antwerpen - Brussel heb gebruikt. | ||||
Pinnenmutske | zaterdag 17 mei 2014 @ 16:33 | |||
u riep? | ||||
Peterselieman | zaterdag 17 mei 2014 @ 16:40 | |||
was op een vraag of hier wel eens Vlamingen kwamen ![]() | ||||
remcoP | zaterdag 17 mei 2014 @ 16:46 | |||
Dat geeft de interrail-site tegenstrijdige info. Hier staat iets anders | ||||
#ANONIEM | zaterdag 17 mei 2014 @ 16:52 | |||
Dat gaat over internationale TGV's. Die 6 / 18 euro is voor binnenlandse. | ||||
James1988 | zaterdag 17 mei 2014 @ 16:52 | |||
Die pagina heeft het ook over de "InterCity Direct, formerly known as Fyra (the Netherlands, Belgium)" en geeft prijzen voor de route Amsterdam - Brussel. ![]()
![]() En dat geldt al helemaal voor de Eurostar ![]() | ||||
greavy | zaterdag 17 mei 2014 @ 16:54 | |||
Ja, enkel bij vroegboekkorting. Als je last-minute nog instapt, is het inderdaad goedkoper met die reservering. Daarom heb ik Brussel - Parijs - München ook via vroegboekkorting gedaan ![]() Als je een dag minder kan gebruiken met je Interrailpas, en je weet zeker dat je die dag met de Thalys moet, kan je beter vroegboeken, net als TGV in een aantal situaties (zeker bij combireizen) | ||||
b2py | zaterdag 17 mei 2014 @ 16:57 | |||
An sich durf ik het gokje wel te wagen, retour Madrid maken met twee nachtjes! ![]() | ||||
James1988 | zaterdag 17 mei 2014 @ 17:06 | |||
Vergeet je reservering voor Barcelona - Madrid dan maar niet ![]()
| ||||
b2py | zaterdag 17 mei 2014 @ 17:08 | |||
Nee uiteraard ![]() Thanks voor het opzoeken! | ||||
James1988 | zaterdag 17 mei 2014 @ 17:10 | |||
Het is weer zo ver. ![]() | ||||
Viezze | zaterdag 17 mei 2014 @ 17:17 | |||
Ik dacht gisteren nog "goh, er gaat vrijwel nooit wat mis tussen Eindhoven en Den Bosch" ![]() ![]() Het is overigens maar een kwartier, maar toch 30-60 minuten vertraging. Uhm ok ![]() | ||||
Peterselieman | zaterdag 17 mei 2014 @ 17:21 | |||
Te weinig bussen in die regio hebben ze al. Goed geregeld daar | ||||
Frozen-assassin | zaterdag 17 mei 2014 @ 17:23 | |||
Zullen vast geen bussen voor worden geregeld.. Gewoon kwartiertje, als het echt zo is.. wachten.. | ||||
Pinnenmutske | zaterdag 17 mei 2014 @ 17:25 | |||
ja dus maar niet altijd ![]() | ||||
Darkwing_Duck | zaterdag 17 mei 2014 @ 18:00 | |||
Zwartrijden gaat je wel lukken. Maar je moet weten welk poortje al jaren defect is.... | ||||
James1988 | zaterdag 17 mei 2014 @ 18:01 | |||
![]() | ||||
Darkwing_Duck | zaterdag 17 mei 2014 @ 18:04 | |||
Op welke dag moet dit gebeuren? Ik wil voor dit project best wel een dagje vrij vragen, de boel voorbereiden, inspectierondje doen op voorhand, ofwel shorecrew spelen :p | ||||
Darkwing_Duck | zaterdag 17 mei 2014 @ 18:16 | |||
James, niet lullig bedoeld. Maar waarom niet rechtstreeks met de RER D..... Das ook nog eens een trap minder oprennen bij Gare de Lyon en een overstap minder.... Zaadreisadvies dit ![]() | ||||
James1988 | zaterdag 17 mei 2014 @ 18:17 | |||
Ik heb het advies dat de RATP-planner gaf integraal overgenomen. ![]() Als ik de instellingen van de planner een beetje aanpas (alleen rail, zo weinig mogelijk overstappen) krijg ik dit reisadvies eruit: Ik vind het een best wel krappe overstap. [ Bericht 17% gewijzigd door James1988 op 17-05-2014 18:24:02 ] | ||||
Darkwing_Duck | zaterdag 17 mei 2014 @ 18:26 | |||
RER D is intergraal SNCF, vandaar. Probeer transilien.fr eens of beter nog vianavigo.fr (die alles bekijkt). Ik zit mobiel nu.... | ||||
James1988 | zaterdag 17 mei 2014 @ 18:31 | |||
Vianavigo.fr lijkt wat meer adviezen te geven dan RATP.fr:
| ||||
Darkwing_Duck | zaterdag 17 mei 2014 @ 18:31 | |||
die loopttijd van gare du nord is overdreven. Maar je moet wel de secundaire tunnel/shortcut gebruiken. Het is niet onmogelijk. Maar er moet wel iemand klaarstaan met een kaartje. Of je moet dat ding al in de thalys kopen. Ik heb weleens van een uitstap thalys tot instap RER 3 minuut 10 geklokt. Misschien een leuk projectje voor morgen, even een Parijs intramuros overstap klokken ja :p | ||||
Darkwing_Duck | zaterdag 17 mei 2014 @ 18:34 | |||
Moet ik wel weten vanaf welke hall die madrird trein vertrekt vanaf gare de lyon. 1 of 2 of 3 ![]() | ||||
James1988 | zaterdag 17 mei 2014 @ 18:38 | |||
Ik probeer dat te achterhalen, maar volgens InfoLignes.com bestaat die hele trein niet eens ![]() Ik zoek trein 9717 (Parijs 16:07 - Barcelona 22:48) op, die zou over een half uur uit Nîmes moeten vertrekken naar Barcelona. Op de overzichtspagina staat hij erbij ("A l'heure") maar zodra ik op "Cliquer ici pour plus d'information >>") klik krijg ik "Ce train ne circule pas." ![]() edit: de Spanjaarden maken het nog leuker. Op de website van ADIF staat bij de actuele vertrek- en aankomsttijden van station Figueres Vilafant een trein die een internationale TGV zou kunnen zijn (gelet op de tijden), maar bij "herkomst" staat er "4313" ![]() [ Bericht 14% gewijzigd door James1988 op 17-05-2014 18:46:08 ] | ||||
greavy | zaterdag 17 mei 2014 @ 18:48 | |||
Is die trein eigenlijk al eens fatsoenlijk boekbaar, vraag ik mij af. Heeft een periode geweest (of nog steeds?) dat de trein niet eens fatsoenlijk boekbaar was.... | ||||
James1988 | zaterdag 17 mei 2014 @ 18:50 | |||
Als ik het goed begrijp is de kaartverkoop voor die 10:07-trein vandaag geopend, die zou moeten gaan rijden vanaf 6 juli. Op Voyages-SNCF is de trein van 10:07 nog niet te vinden, op de Renfe-website wel: | ||||
greavy | zaterdag 17 mei 2014 @ 18:54 | |||
Franse Railradar Daar vindt ik die TGV's ook niet op de kaart. | ||||
Ireyon | zaterdag 17 mei 2014 @ 19:08 | |||
Godverdomme ze zijn in Roosendaal bezig met het dichtgooien van poortjes. Aan elke kant nog 1 van de 6 open ofzo ![]() | ||||
James1988 | zaterdag 17 mei 2014 @ 19:15 | |||
Dit zijn de vertrektijden in de richting Parijs -> Barcelona per 6 juli.
Wel weer typisch Frans dat de eerste trein van de dag niet stopt in Valence TGV, dat de helft in Beziers stopt en dat de laatste trein ook in Sete en Agde stopt. ![]() En de andere kant op:
[ Bericht 16% gewijzigd door James1988 op 17-05-2014 19:33:28 ] | ||||
Peterselieman | zaterdag 17 mei 2014 @ 19:33 | |||
ook wel typisch dat een trein met een stop meer sneller is dan de trein die die stop niet heeft | ||||
boriq | zaterdag 17 mei 2014 @ 19:48 | |||
Hier in Enschede ook al, alleen de breedste voor mensen met koffers en dergelijke was nog open. | ||||
Sandrvich | zaterdag 17 mei 2014 @ 20:05 | |||
Sowieso is het in het boekingssysteem naar het schijnt ook een puinzooi met die AVE/TGV's. Madrid-Marseille krijg je 2 afzonderlijke reserveringen (een uit het Spaans/internationaal systeem, de andere uit het SNCF-systeem) en moet je soms van plek wisselen in Barcelona. ![]() | ||||
James1988 | zaterdag 17 mei 2014 @ 20:13 | |||
![]() | ||||
greavy | zaterdag 17 mei 2014 @ 20:43 | |||
Dat is wel de meest klinkklare onzin die men ooit heeft kunnen bedenken, als je het aan mij vraagt ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door greavy op 17-05-2014 21:01:54 ] | ||||
Sandrvich | zaterdag 17 mei 2014 @ 21:04 | |||
Dat komt kennelijk omdat op Madrid-Barcelona er 3 klassen zijn (Preferente, Club & Tourista), terwijl er in Frankrijk maar 2 klassen zijn. Maar kennelijk is het raar om een internationale verbinding te gebruiken waarvoor hij bedoelt is; internationaal reizen. ![]() | ||||
greavy | zaterdag 17 mei 2014 @ 21:05 | |||
Dus in Frankrijk reis je eerst 2e klas, en diezelfde 2e klas krijgt in Spanje ineens een andere naam? Apart. | ||||
Darkwing_Duck | zaterdag 17 mei 2014 @ 21:05 | |||
Maar een en ander is te verklaren door het feit dat dit pad eerst gewoon een tgv tot aan perpignan is. Alleen er zijn nu gewoon 4 tgvs naar het zuiden verlengt. ![]() | ||||
Darkwing_Duck | zaterdag 17 mei 2014 @ 21:08 | |||
De vaste klanten reizen in club en krijgen bakkie pleur, wifi en sigaartje? (Uit eigen doos dan ![]() | ||||
icloud | zaterdag 17 mei 2014 @ 21:15 | |||
Waarom staat er oude meuk op station hoorn? | ||||
DeaDLocK2K | zaterdag 17 mei 2014 @ 21:15 | |||
Stoomtram Hoorn-Medemblik. Dat staat daar altijd. | ||||
greavy | zaterdag 17 mei 2014 @ 21:15 | |||
2 Foto's van de SSN Eifelland Express vorige week. Was een gave rit, en de reizigers waren erg tevreden. Dan weten wij tenminste waar alle moeite voor gedaan wordt ... Toppunten van de reis waren de helling van Bitburg richting Gerolstein en verder op de terugreis, met 2 stoomlocs. Met volle keteldruk, en vol stampend omhoog klimmen. Met prachtige stoompluimen tot gevolg .. Vervolgens nog even met dubbeltractie door Keulen Hauptbahnhof, even daar een lokale mistbank en heerlijk 'fluitconcert' veroorzaken ![]() Ook de rit van Bitburg naar Trier met dubbeltractie 01 1075+01 150 & retourreis Trier - Bitburg met enkel 01 150 (was gepland, 01 1075 ging in Trier driehoeken en retour Gerolstein) was zeker de moeite waard met de hellingen. ![]() 01 1075 + 01 150 und Sonderzug by Durk Houtsma., on Flickr De Leegmat-rit Gerolstein - Bitburg werd op 10 mei door de deelnemers (en ook SSN-medewerkers ![]() ![]() 01 150 + SSN Sonderzug by Durk Houtsma., on Flickr Te Saarbrücken arriveert de SSN stoomtrein met de Duitse 01 150 op de derde dag van de meerdaagse reis in Saarbrücken voor de retourreis naar Bitburg-Erdorf. | ||||
icloud | zaterdag 17 mei 2014 @ 21:22 | |||
Leeft dat nog dan.? Ik dacht dat die jaren geleden al gierend failliet waren gegaan | ||||
greavy | zaterdag 17 mei 2014 @ 21:24 | |||
Neuh, dat gaat daar juist goed. Vrij recent weer een nieuwe lok op de baan enzo. | ||||
Duvel | zaterdag 17 mei 2014 @ 21:25 | |||
Gast, ga ergens anders lopen zeiken. Sluit jezelf op op de wc of zo. | ||||
boriq | zaterdag 17 mei 2014 @ 21:59 | |||
Die donkere stoompluimen zien er icm. die loc onwijs goed uit. ![]() Ik zag dat de SSN op 21 juni van Rotterdam naar Amsterdam gaat, lekker stomen onder de kappen dus. ![]() | ||||
greavy | zaterdag 17 mei 2014 @ 22:02 | |||
http://stoomstichting.nl/Display.php?Subject=EvenementenEnRitten Klopt, helaas staat daar nog wel 'ov' (onder voorbehoud) bij. Nog niet zeker dus, maar opgeven kan nog! | ||||
boriq | zaterdag 17 mei 2014 @ 22:12 | |||
Ik moet het helaas met de foto's doen aangezien ik tegen die tijd in Zuid-Frankrijk op een meertje dobber met uitzicht op de Train des Pignes. | ||||
Duvel | zaterdag 17 mei 2014 @ 22:24 | |||
Kan die kap in Rotterdam daarmee omgaan? | ||||
greavy | zaterdag 17 mei 2014 @ 22:27 | |||
Tot op heden issie nog niet ingestort toen wij daar waren ![]() | ||||
dennistd | zaterdag 17 mei 2014 @ 22:28 | |||
Een paar jaar terug in Duiven: ![]() | ||||
Duvel | zaterdag 17 mei 2014 @ 22:30 | |||
Gelukkig hangen er van die bakkies onder zodat ze 'm kunnen wassen. | ||||
boriq | zaterdag 17 mei 2014 @ 22:31 | |||
donkere / zwarte pluimen + zwarte loc = ![]() | ||||
boriq | zaterdag 17 mei 2014 @ 22:34 | |||
"Tot op heden" laat mij 22 juni dus niet lezen dat het kreng is ingestort. ![]() | ||||
greavy | zaterdag 17 mei 2014 @ 22:34 | |||
![]() | ||||
greavy | zaterdag 17 mei 2014 @ 22:35 | |||
Als dat wel gebeurt, dan hebben de aannemers en ontwerpers een grove fout gemaakt natuurlijk. Één van de belangrijkste voorwaarden van de verbouwing van Rotterdam was natuurlijk dat de SSN daar nog gewoon veilig met stoom kon gaan staan. ![]() | ||||
Duvel | zaterdag 17 mei 2014 @ 22:41 | |||
Ik weet niet of dat in het PvE stond! ![]() | ||||
greavy | zaterdag 17 mei 2014 @ 22:47 | |||
Natuurlijk wel, dat zal sowieso in de top 3 met eisen gestaan hebben. | ||||
Duvel | zaterdag 17 mei 2014 @ 22:59 | |||
Nee... Eis 1: het netto winkeloppervlak dient xxx m2 te bedragen. Eis 2: er dienen OV-chippoortjes te komen; Eis 3: de perrons dienen roze te zijn. | ||||
Peterselieman | zaterdag 17 mei 2014 @ 23:09 | |||
Diende er ook niet een kapsalon aanwezig te zijn? | ||||
Peter | zaterdag 17 mei 2014 @ 23:20 | |||
Wel een zaak waar je kapsalons kan kopen en opeten ![]() | ||||
Duvel | zaterdag 17 mei 2014 @ 23:21 | |||
Döner Company present. | ||||
DeaDLocK2K | zondag 18 mei 2014 @ 00:05 | |||
![]() ![]() | ||||
icloud | zondag 18 mei 2014 @ 00:25 | |||
Kunnen veolia stewards de blokkerkaart uitlezen? Ik weet dat je er niet mee kan inchecken | ||||
Peterselieman | zondag 18 mei 2014 @ 00:26 | |||
daar heb je de stempelautomaat toch voor? | ||||
icloud | zondag 18 mei 2014 @ 00:29 | |||
I know maar ik bedacht me stel je reist de hele zaterdag bij de ns met je blokkerkaart en gebruik dus niet de stempelstrook. Vervolgens ga je zondag naar maastricht en gebruik je de stempelstrook wel, en heb je dus twee dagen gebruik gemaakt van dezelfde kaart | ||||
Peterselieman | zondag 18 mei 2014 @ 00:33 | |||
dat zou wel kunnen ja, zolang je dan maar niet met de NS reist | ||||
dennistd | zondag 18 mei 2014 @ 00:43 | |||
En om zeker te zijn: gewoon even in de magnetron ermee (geen idee wat er dan gebeurt, maar de chip werkt in elk geval niet meer ![]() | ||||
dennistd | zondag 18 mei 2014 @ 00:49 | |||
![]() ![]() ![]() ![]() | ||||
DeaDLocK2K | zondag 18 mei 2014 @ 02:07 | |||
1200 *fapfapfap* 1300 *fapfapfapfap* <3 | ||||
Yreal | zondag 18 mei 2014 @ 02:37 | |||
Parijs -> Barca lijkt mij ook wel tof ja. Sowieso. Barca ![]() | ||||
greavy | zondag 18 mei 2014 @ 05:05 | |||
Ik zit wat rond te neuzen, en ik zie dat men in België een meter of anderhalf voorbij het sein kan rijden, zonder dat de beveiliging ingrijpt, omdat er "een marge ingebouwd is". Beetje apart, vind ik ![]() | ||||
James1988 | zondag 18 mei 2014 @ 05:40 | |||
Misschien is die marge bedoeld om te voorkomen dat een (bij herfst) licht doorglijdende trein voor een STS-passage zorgt terwijl de machinist al druk aan het remmen was? Anderhalve meter is klein genoeg om niet voor een veiligheidsincident te zorgen maar wellicht groot genoeg om een -door gladheid vertraagde- remming in te kunnen volbrengen. | ||||
Duvel | zondag 18 mei 2014 @ 07:37 | |||
In Nederland is het ook pas een STS voor het beveiligingssysteem als je de las achter het sein passeert. | ||||
Duvel | zondag 18 mei 2014 @ 07:38 | |||
Ik greep bij de eerste foto al naar de tissues. ![]() | ||||
b2py | zondag 18 mei 2014 @ 08:44 | |||
Stelletje bejaarden ![]() | ||||
Anno1982 | zondag 18 mei 2014 @ 09:25 | |||
En die ligt er (uit mijn hoofd) maximaal 36 meter achter, maar meestal 10 meter. | ||||
Darkwing_Duck | zondag 18 mei 2014 @ 09:41 | |||
Goed dus stel je rijd seinpaal voorbij, maar dus geen STS passage, hoe zie je dan dat het groen word? | ||||
#ANONIEM | zondag 18 mei 2014 @ 09:46 | |||
Ik vind het wel fijn met rangeren. Heel soms zet ik de trein zo strak tegen het potje van mijn tegensein aan dat ik geen durf te bewegen voor ik zie dat het sein uit de stand stop is hahahaha. | ||||
#ANONIEM | zondag 18 mei 2014 @ 09:51 | |||
uitstappen en naar achter lopen. | ||||
b2py | zondag 18 mei 2014 @ 09:51 | |||
Even uitstappen en naar het sein gluren ![]() | ||||
Duvel | zondag 18 mei 2014 @ 09:52 | |||
Maar een STS, is dat door het sein of door de las? | ||||
#ANONIEM | zondag 18 mei 2014 @ 09:58 | |||
In België kan je met 100 door een rood sein knallen. Als je de memor maar bedient dat je geel hebt gezien. Hier kan het ook als je EG hebt en je maar een klein beetje lafjes lucht uitlaat en aan je remcriterium voldoet. Of als je de ATB buiten bedrijf hebt gezet. Behalve de schakelaar voor de atb zelf moet je ook je kg kleppen (atb remkleppen) omzetten voor je helemaal atb loos bent. Ik meen zelfs dat als je alleen de atb uitschakelt maar de kg kleppen niet omzet, dat je atb nog wel aan seinbewaking doet. Snelheid weet ik dan weer niet. Bij ons komt trouwens sporadisch voor dat we een antenne storing hebben bij de atb. Dan loopt de treinleiding helemaal leeg en wil je hoofdreservoir niet meer lucht bijvullen. Dan moet je de atb inclusief de kg kleppen afsluiten om lucht te krijgen en het stel uit de dienst te halen. Ook bij de treindienstleider melden dat je een atb-loze trein bent. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-05-2014 10:01:25 ] | ||||
#ANONIEM | zondag 18 mei 2014 @ 10:00 | |||
las. Dat ziet de treindienstleider pas. Let maar eens op als een trein vertrekt op het station. Als hij er voorbij is duurt het nog ff voor het sein afvalt naar rood. Hij valt pas af bij het potje/de las. Als hij al stoptonend is en je raakt de las, ben je de lul. | ||||
#ANONIEM | zondag 18 mei 2014 @ 10:02 | |||
Tenzij het een p-sein is op de vrije baan, want dan ziet de treindienstleider het niet. | ||||
Darkwing_Duck | zondag 18 mei 2014 @ 10:03 | |||
Bij de Parijse metro zit je in de eerste bak en zie je het sein al op rood springen, dat zit daar volgensmij retestrak achter ![]() | ||||
#ANONIEM | zondag 18 mei 2014 @ 10:06 | |||
tof. Ik weet niet welk systeem ze daar hebben. Hier in NL rijden ze op de metro met indusi beveiliging. | ||||
Darkwing_Duck | zondag 18 mei 2014 @ 10:08 | |||
Ik zou het je niet kunnen vertellen, maar volgensmij zijn de Metro 1 en 14 (die automatische joekeloerissen) wel met iets anders uitgerust dan de rest... | ||||
Anno1982 | zondag 18 mei 2014 @ 10:27 | |||
Klopt, en dat gaat ook heel leuk werken als het seinportaal achter de las gezet wordt. ![]() Iets met afstemming baan- en spoorwegbouw met de bovenleidingen... Overigens is die 10 meter volgens mij voornamelijk bedoeld voor materieel waar de mcn ver naar achteren zit (bijv. 6400). Hij schrikt dan niet op het moment dat hij zijn eigen sein afrijdt. Er zijn op de vrije baan trouwens best veel overwegen waarbij je het sein over de overweg afrijdt. Dat heeft te maken met de ATB. Omdat de overwegsectie zelf te kort is om fatsoenlijk ATB te geven, wordt die 'voorgecodeerd', zodat het voor de trein lijkt alsof hij bij de vorige sectie hoort. Je betrekt daarmee de overwegsectie dus eigenlijk bij de sectie voor het sein. | ||||
Duvel | zondag 18 mei 2014 @ 10:35 | |||
Ja, de techniek weet ik, maar juridisch? | ||||
Duvel | zondag 18 mei 2014 @ 10:36 | |||
Niet overal, het grootste deel van Rotterdam rijdt met een systeem dat lijkt op ATB-EG (gecodeerde spoorstroomlopen). RandstadRail rijdt met ZUB, in Amsterdam ook volgens mij. In Amsterdam zijn ze bezig met de invoering van nieuwe treinbeveiliging. | ||||
Kentekenplaat | zondag 18 mei 2014 @ 11:51 | |||
Ha, echte treinen. ![]() ![]() | ||||
MTL | zondag 18 mei 2014 @ 12:01 | |||
Rood is rood. Juridisch heb je dus een STS te pakken na het voorbij rijden van het sein. | ||||
DeaDLocK2K | zondag 18 mei 2014 @ 12:11 | |||
In Rotterdam gebruiken ze LZB, op RandstadRail ZUB 222c en in Amsterdam ZUB 122. Er zit dus nergens Indusi/PZB op de manier zoals die in Duitsland gebruikt wordt. | ||||
greavy | zondag 18 mei 2014 @ 12:33 | |||
Graevy Snoeiwerken heeft zijn werk succesvol voltooid voor de Venice Simplon Oriënt Expres bij Yvoir. De beste Treinbestuurder(Mcn) liet zich duidelijk horen met veel met de tyfoon spelen. 3 minuten voor doorkomt was ie al te horen. En hooguit onderbrekingen van 5 seconden ofzo | ||||
Duvel | zondag 18 mei 2014 @ 12:51 | |||
Dat lijkt mij ook ja. | ||||
Duvel | zondag 18 mei 2014 @ 12:52 | |||
ZUB is een vorm van PZB. | ||||
DeaDLocK2K | zondag 18 mei 2014 @ 12:54 | |||
ATB-NG ook maar als we het technisch houden dan liever correct ![]() | ||||
b2py | zondag 18 mei 2014 @ 13:13 | |||
Even naar Mastwijk zwaaien zometeen, kut boog. | ||||
Yreal | zondag 18 mei 2014 @ 13:33 | |||
Lekker rondje treinen, maar niet heus ![]() | ||||
b2py | zondag 18 mei 2014 @ 13:36 | |||
Want? | ||||
James1988 | zondag 18 mei 2014 @ 13:38 | |||
Er zijn een viertal systemen actief op de metro van Parijs, zie http://fr.m.wikipedia.org(...)_m%C3%A9tro_de_Paris Op een deel van RER A is SACEM aanwezig, waarmee men met zwevende blokken kan werken. Omdat dat nog steeds niet genoeg is is men bezig met de ontwikkeling van een nieuw systeem (NeXt) en gedeeltelijke automatisering. | ||||
Yreal | zondag 18 mei 2014 @ 14:19 | |||
er rijdt bijna niks waar je lang in kan blijven zitten ![]() | ||||
b2py | zondag 18 mei 2014 @ 14:22 | |||
Noord-oost doet het prima volgens mij? ![]() | ||||
b2py | zondag 18 mei 2014 @ 14:25 | |||
Op Amsterdam - Utrecht nooit gelukt, maar in de Badkuip tussen Lelystad en Almere kan je mooi de trein voor je zien scheuren. Blijft een gaaf gezicht ![]() | ||||
Yreal | zondag 18 mei 2014 @ 14:53 | |||
eerst ging ik voor een slagje groningen. Waren er bussen tussen woerden en utrecht (en daar pas ik voor) Toen naar den haag voor de IC naar venlo, viel ook uit. Toen naar Rotterdam voor venlo, valt ook uit, dus nu maar in de ICD. | ||||
Yreal | zondag 18 mei 2014 @ 14:53 | |||
Treinsprintjes bedoel je? | ||||
b2py | zondag 18 mei 2014 @ 14:57 | |||
Nee, je ziet daar de IC van drie minuten eerder voor je uit rijden. Erg gaaf gezicht. | ||||
Yreal | zondag 18 mei 2014 @ 15:18 | |||
Amsterdam Cs wordt momenteel schoongemaakt ![]() | ||||
b2py | zondag 18 mei 2014 @ 15:31 | |||
Yup, alle kerende treinen ook. Zag er stuk beter uit dan vrijdag! ![]() | ||||
Peterselieman | zondag 18 mei 2014 @ 15:32 | |||
Dinsdag maar even kijken dan ![]() | ||||
Yreal | zondag 18 mei 2014 @ 15:41 | |||
De fuck is er aan de hand in eindhoven? | ||||
b2py | zondag 18 mei 2014 @ 15:43 | |||
Inzet hulpdiensten.. | ||||
Yreal | zondag 18 mei 2014 @ 15:44 | |||
Al de 4de melding voor vandaag | ||||
Viezze | zondag 18 mei 2014 @ 15:48 | |||
De IC naar Venlo van 12.03 heeft 249 minuten vertraging ![]() | ||||
Yreal | zondag 18 mei 2014 @ 15:53 | |||
Bij iedere stop uitchecken en inchecken om de 60 minuten vertraging op te strijken | ||||
Peterselieman | zondag 18 mei 2014 @ 16:02 | |||
mja, wat heb je daar aan? Je krijgt niet meer dan het volledige reisbedrag terug en een 'bonus' zit er niet in. | ||||
Yreal | zondag 18 mei 2014 @ 16:05 | |||
Met dalvrij, toch iedere keer weer 4,50 | ||||
James1988 | zondag 18 mei 2014 @ 16:07 | |||
Euh, nee hoor, want bij je nieuwe check-in gaat de teller opnieuw lopen. ![]() | ||||
Peterselieman | zondag 18 mei 2014 @ 16:08 | |||
Precies. Het kan alleen als je op verschillende deeltrajecten iets overkomt. Heb zo met mijn SOV al eens op een reis twee keer iets kunnen claimen. Een stroomstoring en later nog eens een wisselstoring | ||||
Yreal | zondag 18 mei 2014 @ 16:12 | |||
Mwah, met den haag -> venlo en +249 heb je lijkt mij voor iedere stop wel 60 minuten vertraging gehad? ![]() | ||||
Yreal | zondag 18 mei 2014 @ 16:12 | |||
Mooi gekleurde kaart wel weer... | ||||
Peterselieman | zondag 18 mei 2014 @ 16:13 | |||
mja, dan zou de trein bij iedere stop 60 minuten stil moeten hebben gestaan. Die kans lijkt me klein. | ||||
James1988 | zondag 18 mei 2014 @ 16:13 | |||
3 wisselstoringen, een seinstoring en inzet van hulpdiensten. Je kunt merken dat het lekker warm weer is ![]() edit: Daar is de kapstok weer:
[ Bericht 46% gewijzigd door James1988 op 18-05-2014 16:20:45 ] | ||||
Yreal | zondag 18 mei 2014 @ 16:25 | |||
Maaaar, de trein van 12 uur is eindelijk eindhoven voorbij ![]() ![]() | ||||
James1988 | zondag 18 mei 2014 @ 16:28 | |||
Ik denk eigenlijk dat hij in Eindhoven is opgeheven. ![]() | ||||
Yreal | zondag 18 mei 2014 @ 16:29 | |||
lulwhut | ||||
Yreal | zondag 18 mei 2014 @ 16:30 | |||
Hij staat er na eindhoven nog gewoon op edit : stond | ||||
Viezze | zondag 18 mei 2014 @ 16:57 | |||
Ik hoop dat ik vanavond met iemand mee kan rijden naar Eindhoven want dit ziet er weinig hoopvol uit ![]() | ||||
b2py | zondag 18 mei 2014 @ 17:14 | |||
Inmiddels geen treinverkeer van en naar Eindhoven..![]() | ||||
Yreal | zondag 18 mei 2014 @ 17:28 | |||
![]() Fles, kom er maar in | ||||
b2py | zondag 18 mei 2014 @ 17:32 | |||
Die hoef je niet te verwachten nu ![]() | ||||
James1988 | zondag 18 mei 2014 @ 17:34 | |||
"Oh, dus u wilt van Breda naar Weert? Nou meneer, als u vanaf Breda de IC Direct naar Amsterdam pakt, daar overstapt op de IC naar Nijmegen, daar overstapt op de Veolia-trein naar Roermond en daar overstapt op de sprinter naar Weert, dan bent u er zo!" | ||||
Peterselieman | zondag 18 mei 2014 @ 17:37 | |||
De toeristische route | ||||
Dr_Flash | zondag 18 mei 2014 @ 17:38 | |||
We have a RED SPIDER ![]() | ||||
b2py | zondag 18 mei 2014 @ 17:39 | |||
Ben je alweer terug! ![]() | ||||
Dr_Flash | zondag 18 mei 2014 @ 17:39 | |||
Ben net thuis trouwens van een weekendje Sauerland ![]() ![]() | ||||
James1988 | zondag 18 mei 2014 @ 17:41 | |||
![]() | ||||
James1988 | zondag 18 mei 2014 @ 17:45 | |||
Gespot op Somda: in augustus wordt Zevenaar - Emmerich aangepast, de ATB verdwijnt en er komt ETCS voor terug. De CityNightLine wordt dan gereden door een BR 189, later gaat een Traxx dit weer overnemen. | ||||
Peterselieman | zondag 18 mei 2014 @ 17:49 | |||
Het einde van normaal NS-materieel en de 1600/1700/1800 in Emmerich ... Zal bijvoorbeeld HSL Logistics blij mee zijn. Die rijdt regelmatig met die blokloc tussen Emmerich en de Kijfhoek. | ||||
Yreal | zondag 18 mei 2014 @ 17:52 | |||
helemaaaal niks meer dus | ||||
Ajaxfan | zondag 18 mei 2014 @ 17:53 | |||
Jamaar jamaar het is te snel warm geworden. ![]() | ||||
b2py | zondag 18 mei 2014 @ 17:54 | |||
Hoezo, gewoon ETCS inbouwen.. | ||||
Peterselieman | zondag 18 mei 2014 @ 17:56 | |||
Zie ik niet zo snel gebeuren | ||||
Darkwing_Duck | zondag 18 mei 2014 @ 17:59 | |||
Hey waar precies! En waar heb je geslapen? :p | ||||
Zug-Chef | zondag 18 mei 2014 @ 18:35 | |||
HSL Logistics heeft volgens mij de laatste maanden niks meer gereden. Sowieso ligt momenteel vrijwel al het spotvervoer compleet op z'n gaat. Enige wat nog rijdt zijn planmatige treinen, geen extra'tjes meer these days. | ||||
Dr_Flash | zondag 18 mei 2014 @ 18:38 | |||
Willingen ![]() ![]() | ||||
dennistd | zondag 18 mei 2014 @ 18:40 | |||
Omlopen in Zevenaar en geduwd richting Emmerich, en als de voorkant van de trein onder de 25kV zit een Duitse loc (15/25kV geschikt) ervoor. 1832 afkoppelen en terug naar Zevenaar, en de trein naar Emmerich. ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door dennistd op 18-05-2014 19:04:23 ] | ||||
Peterselieman | zondag 18 mei 2014 @ 18:43 | |||
![]() | ||||
Peterselieman | zondag 18 mei 2014 @ 18:44 | |||
Zonde | ||||
Viezze | zondag 18 mei 2014 @ 18:46 | |||
Ze verwachten dat rond 19.30 uur het treinverkeer rond Eindhoven weer volgens plan rijdt ![]() ![]() | ||||
James1988 | zondag 18 mei 2014 @ 18:46 | |||
Begin van een nieuwe shift? ![]() | ||||
Peterselieman | zondag 18 mei 2014 @ 18:47 | |||
De BBQ zal wel afgelopen zijn | ||||
Frozen-assassin | zondag 18 mei 2014 @ 18:48 | |||
Mag je voor 99% van uit gaan.. | ||||
Yreal | zondag 18 mei 2014 @ 18:49 | |||
Alsof de treinen ooit na drie kwartier weer volgens plan rijden... | ||||
Dr_Flash | zondag 18 mei 2014 @ 18:51 | |||
Gisteravond laat, de fraaie spoorbrug in Willingen (aan de lijn Brilon Wald - Korbach).![]() ![]() | ||||
James1988 | zondag 18 mei 2014 @ 18:52 | |||
Willingen, daar ben ik 2 jaar terug geweest. ![]() Bedrijfsuitje, van de meer dan 250 man die er waren was ik als enige met de trein gekomen ![]() | ||||
greavy | zondag 18 mei 2014 @ 18:54 | |||
Had EETC het nachttrein-rangeerwerk gehad, dan had het dambord voor EETC ingezet geworden, om één van de drie Autoslaaptreinen of Skitreinen te verzekeren. CNL / EN onder de kap brengen zou met een 1200 blijven gebeuren. Nu zal die lok wel aardig werkloos worden. Ook LOCON, die inmiddels 5, en straks 6 1800'en heeft ex-NSR, zal hier ook minder blij mee zijn. Afgelopen maanden sowieso de 1832 bar weinig ingezet, enkel een keer een magazijnwagen en verblijfswagen in Haarlem opgehaald ... [ Bericht 4% gewijzigd door greavy op 18-05-2014 19:06:43 ] | ||||
dennistd | zondag 18 mei 2014 @ 19:08 | |||
Als ik op rolandrail zoek kom ik op - 16 april (Ut; 09.20/32 ri. Kfh: HSLL 1832 met keteltrein (oa Zas' n)) + die verblijfswagenoverbrenging - 26 februari (HSL 1832 met een beladen Rail Polska styreen-trein om 18u07 langs Hta ri. O-Em.) - 20 februari (HSL 1832 met ketelwagens (GATX) om 12.20/23 te Ut ri Rtd e.v.) - 10 februari (Ddr 08.04 voor rood sein ri Zlw HSL 1832 + sleep witte, bruine en grijze ketelwagens (gatx, dec) ex Standic.) - 30 januari (16.20 door Ut komend uit ru Ah, HSL 1832 met o.m GATX ketels.) Daarvoor bijna wekelijks, maar wel een gat van 9 december tot 5 januari. | ||||
James1988 | zondag 18 mei 2014 @ 19:09 | |||
Kerstvakantie ![]() | ||||
dennistd | zondag 18 mei 2014 @ 19:10 | |||
Het is toch al flinke tijd bekend dat Emmerich niet meer onder 1500V bereikbaar blijft, dus zeker bij die laatste locs is het een bewuste keuze geweest om locs te kopen die binnen afzienbare tijd niet meer naar Emmerich zouden kunnen. | ||||
greavy | zondag 18 mei 2014 @ 19:15 | |||
Ja, klopt. Voor binnenlands vervoer (bijvoorbeeld de gecombineerde vuiltrein Noordwijkerhout + Crailoo + Apeldoorn VAM naar VAM Wijster wordt er altijd 1 ingezet tussen Apeldoorn - VAM Wijster vv Ze hadden ook nog de Ford-autotreinen Venlo - Sloehaven vv destijds best vaak gereden (overgenomen van HUSA), maar dat rijdt DB Schenker inmiddels weer. Ook rijden de 990x'en van Locon nog regelmatig de staaltrein Beverwijk - Venlo - ev vv nog tussen Beverwijk en Venlo. Treinen van- en naar Venlo en Bad Bentheim kan nog wel. | ||||
Duvel | zondag 18 mei 2014 @ 19:16 | |||
Ja, maar niet op zo'n korte termijn natuurlijk. Die ombouw naar 25kV van Zevenaar moet pas veel later klaar zijn. | ||||
dennistd | zondag 18 mei 2014 @ 19:33 | |||
Ik moet zeggen dat ik Locon hier niet veel meer zie, vorig jaar of begin dit jaar hadden ze nog zo'n tankcontainer-trein, maar die heb ik ook al een tijd niet meer gezien. | ||||
greavy | zondag 18 mei 2014 @ 19:34 | |||
Straks kan men dus alleen nog maar met meerspanningloks vanuit Nederland naar Emmerich, en als men dus een treintje met een 16/17/1800 naar Emmerich brengt, is het simpelweg onmogelijk? Typische gedachte weer. | ||||
Duvel | zondag 18 mei 2014 @ 19:35 | |||
Correct! | ||||
greavy | zondag 18 mei 2014 @ 19:36 | |||
PCC-shuttle is tegenwoordig Rurtalbahn, en die rijdt met een 189'er over de Betuweroute. ![]() [ Bericht 8% gewijzigd door greavy op 18-05-2014 19:41:41 ] |