ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. DriekOplopers, zet zich in om dingen voor de reiziger te verbeteren. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant. (Brabant ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.
[ Bericht 0% gewijzigd door b2py op 16-05-2014 16:03:52 ]
Je moet toch houden van de Nederlandse tariefstructuur. Net om 10 voor vier ingecheckt met mijn dal dagkaart en ga nu drie uur en kwartier vol door de spits reizen. Fantastisch!
20 september is Nedtrain Refurbishment and Overhaul Haarlem geopend voor een opendag. 4 oktober is Nedtrain onderhoudsbedrijf Leidschendam aan de beurt. Voor meer activiteiten zie 175jaarspoor.nl
[ Bericht 0% gewijzigd door b2py op 16-05-2014 18:51:27 (5 oktober is onjuist, moet vier zijn. ) ]
Het moge duidelijk zijn dat we in Nederland al gekozen hebben voor 25KV AC, vandaar mijn uitgangspunt dat het problemen oplevert met ATB-EG. Wisselspanning an sich is inderdaad het probleem niet, thuis knetteren mijn vullingen ook niet met al die draden om me heen
Nee, dat hebben we dus niet.
quote:
Het nadeel van wisselspanning is dat ze niet in fase kunnen zijn en de secties daardoor strikt geschieden moeten zijn. Het scheelt dat de secties een stuk groter zijn. Een 1500V onderstation van 13 MVA is dubbel uitgevoerd en zal duurder zijn dan een enkelvoudige.
De meeste 1500V-onderstations zijn dubbel uitgevoerd. De meeste AT's ook voor zover ik weet.
quote:
Een dubbel uitgevoerde 25KV onderstation kost zo'n 3,2 miljoen. De cijfers komen hier vandaan overigens:
Het rapport neemt het aansluiten op het 150kV-net zo te zien niet mee? Verder leuke prijsonderbouwing!
quote:
Ik redeneer ook een beetje vanuit mijn eigen elektrotechnische achtergrond dat het eigenlijk niet meer dan logisch is dat een hogere spanning goedkoper is om grote vermogens over te brengen. Dat geldt overigens ook vermogenselektronica die bij gelijke vermogen maar met een hoge spanning en lage stroom goedkoper is dan lage spanning grote stroom.
Klopt, maar je verliest uit het oog dat 25kV een compleet nieuwe bovenleiding vraagt, compleet nieuwe onder- en AT-stations en vooral dat de beïnvloeding van de omgeving door 25kV veel groter is dan van 1500V (of 3kV).
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op het gebied van wisselspanning wel. Dat is ook het onderwerp wat ik aansnijd ten aanzien van ATB-EG. 3kV beschouw ik als een overgangsfase, eigenlijk meer een lapmiddel om de acute problemen van 1,5kV op te lossen.
quote:
De meeste 1500V-onderstations zijn dubbel uitgevoerd. De meeste AT's ook voor zover ik weet.
Dat moet ook wel, zeker in drukke gebieden waar zelfs viervoudig uitgevoerde exemplaren zijn:
Het rapport neemt het aansluiten op het 150kV-net zo te zien niet mee? Verder leuke prijsonderbouwing!
Gezien het prijskaartje lijken die kosten in de 150kV-installatie verwerkt te zijn. Een bestek waar men de aansluitkosten vergeten is zou een beetje vreemd zijn.
quote:
Klopt, maar je verliest uit het oog dat 25kV een compleet nieuwe bovenleiding vraagt, compleet nieuwe onder- en AT-stations en vooral dat de beïnvloeding van de omgeving door 25kV veel groter is dan van 1500V (of 3kV).
Ik zal de laatste zijn die zegt dat we in één keer snel moeten overstappen, maar zodra de vervanging gebeurt wanneer de bovenleidingen toch afgeschreven zijn dan is het een goed moment om over overschakeling te denken. Zeker nu de betonnen bovenleidingportalen uit de jaren '50 op het einde van hun levensduur zijn.
Dat is gewoon niet waar, misschien dat er een softwarematige beperking is maar de specs van NG gaan tot 360.
Linkje naar die specs? Die 200 km/u is wat ik overal heb gehoord en moeten leren voor mijn opleiding, zou het interessant vinden om die specs dan eens te lezen. Begreep dat die limiet van 200 kwam door de snelheid van trein VS bakens (en daarmee dus de maximale snelheid waarmee die bakens uitgelezen cq geïnterpreteerd kunnen worden icm de maximale afstand waarbinnen die gegevens geïnterpreteerd mogen worden).
Dit soort dingen sloeg in dit geval op het driehoeken van de stam van de Berlijntrein die gisteren bij Hilversum strandde. Er is het rondje Amsterdam werkplaats - Amsterdam werkplaats gereden via Arnhem, Deventer en Amersfoort
Er zijn genoeg kortere routes te bedenken.
Tja, dan moet de loc omlopen en dat kan waarschijnlijk niet omdat de machinist niet meer mag koppelen....
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Sowieso zijn die NSR-machinisten te beroerd om iets extra te doen. De rangeerders op de Watergraafsmeer van NedTrain zijn ook niet veel beter...
Uit zeer betrouwbare bronnen heb ik vernomen dat DB al sancties bij NSR heeft neergelegd, omdat het de afspraken niet nakomt voor de nachttreinen. Een aantal problemen die vrijwel wekelijks voorkomen: - DB verzoekt NSR om rijtuig X uit de stam te halen, omdat die niet mee mag met de eerstvolgende retourtrein (om welke reden dan ook). Dit wordt verzuimd. Oplossing van NSR: Deurtjes op slot, deurtjes bij de bakovergang op slot ... Rijtuig gaat gewoon mee. Communicatie naar DB: Ja, rijtuig zit afgesloten in de stam, die kunnen jullie er wel uit halen toch? Anders komt-ie wel weer terug hier toch? - DB verzoekt NSR om rijtuig X weg te halen op positie 1 en naar positie 7 te verplaatsen. Wordt ook nogal eens verzuimd.... Of op de verkeerde plek gezet....
In de EETC-tijd kon men tot één uur voor vertrek nog verzoeken indienen om een rijtuig te wisselen. Tot 3 uur voor vertrek werd dat altijd gehonoreerd, daarna was het afhankelijk of het vertraging voor de trein ging opleveren. In de huidige NSR-tijd moet men vóór 10:00 een verzoek hebben gedaan, 'want daarna wordt het niet gehonoreerd'. De 'Nachttreinrangeerders' van NedTrain beginnen om 09:45, en eindigen om 15:00 met die taak.
Het zal mij benieuwen of er bij de volgende 'aanbesteding' voor het rangeerwerk opnieuw NSR gekozen wordt ... EETC had zich ook ingeschreven voor deze aanbesteding, maar NSR ging ver onder de prijzen. EETC wilde zelfs een extra elok huren om de nachttreinen van- en naar de kap te kunnen brengen, op de momenten dat ook 3 ski- of autoslaaptreinen reden.
[ Bericht 3% gewijzigd door greavy op 16-05-2014 20:09:00 ]
EETC had zich ook ingeschreven voor deze aanbesteding, maar NSR ging ver onder de prijzen.
Het ultieme voorbeeld van goedkoop is duurkoop. Vervelend ook voor EETC, die vast graag aan het werk willen en nu anderen maar een beetje zien aanmodderen.
Op vrijdag 16 mei 2014 20:02 schreef greavy het volgende: Sowieso zijn die NSR-machinisten te beroerd om iets extra te doen. De rangeerders op de Watergraafsmeer van NedTrain zijn ook niet veel beter...
Uit zeer betrouwbare bronnen heb ik vernomen dat DB al sancties bij NSR heeft neergelegd, omdat het de afspraken niet nakomt voor de nachttreinen. Een aantal problemen die vrijwel wekelijks voorkomen: - DB verzoekt NSR om rijtuig X uit de stam te halen, omdat die niet mee mag met de eerstvolgende retourtrein (om welke reden dan ook). Dit wordt verzuimd. Oplossing van NSR: Deurtjes op slot, deurtjes bij de bakovergang op slot ... Rijtuig gaat gewoon mee. Communicatie naar DB: Ja, rijtuig zit afgesloten in de stam, die kunnen jullie er wel uit halen toch? Anders komt-ie wel weer terug hier toch? - DB verzoekt NSR om rijtuig X weg te halen op positie 1 en naar positie 7 te verplaatsen. Wordt ook nogal eens verzuimd.... Of op de verkeerde plek gezet....
In de EETC-tijd kon men tot één uur voor vertrek nog verzoeken indienen om een rijtuig te wisselen. Tot 3 uur voor vertrek werd dat altijd gehonoreerd, daarna was het afhankelijk of het vertraging voor de trein ging opleveren. In de huidige NSR-tijd moet men vóór 10:00 een verzoek hebben gedaan, 'want daarna wordt het niet gehonoreerd'. De 'Nachttreinrangeerders' van NedTrain beginnen om 09:45, en eindigen om 15:00 met die taak.
Het zal mij benieuwen of er bij de volgende 'aanbesteding' voor het rangeerwerk opnieuw NSR gekozen wordt ... EETC had zich ook ingeschreven voor deze aanbesteding, maar NSR ging ver onder de prijzen. EETC wilde zelfs een extra elok huren om de nachttreinen van- en naar de kap te kunnen brengen, op de momenten dat ook 3 ski- of autoslaaptreinen reden.
(Kwam een bouwhek met een vlag van deze firma tegen in Assen op het station, was te laat voor een foto.)
Goh, ik overstijg mezelf en dan ook in het echt en niet in een droom
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op het traject Weesp-Lelystad is een defect aan een wissel geconstateerd. Dit defect wordt aankomende nacht hersteld. Reist u tussen 23.30 en 06.00 uur op deze route, plan dan kort van tevoren uw reis op ns.nl. Wij verwachten de reisplanner om 23.00 uur te hebben bijgewerkt.
Op vrijdag 16 mei 2014 20:14 schreef Peterselieman het volgende: Dat Arrivastel Ellen ten Damme komt al op 23 mei naar Groningen. Het zal die dag vanaf 19.00 uur in de Delfzijler ingezet worden.
Ik ben benieuwd of er ter compensatie ook een noordelijk stel naar bijvoorbeeld Zutphen - Apeldoorn gaat
Zaterdag 20 september 2014 kan iedereen een kijkje nemen bij NedTrain, het service- en onderhoudsbedrijf van NS! Op 20 september zal de Refurbishment en Overhaul locatie in Haarlem haar deuren openen. Er is veel materieel te bewonderen en er zijn activiteiten voor jong en oud. Je bent van harte welkom! Meer informatie gaat t.z.t. volgen!
Het is niet zo dat op specifieke trajecten schone treinen rijden. Her en der zijn verdwaalde schoonmakers toch bezig, en dan heb je zo nu en dan een schone trein
Op vrijdag 16 mei 2014 22:12 schreef greavy het volgende: Het is niet zo dat op specifieke trajecten schone treinen rijden. Her en der zijn verdwaalde schoonmakers toch bezig, en dan heb je zo nu en dan een schone trein
Tering, ik wil morgen gewoon een schone trein, daar heb ik voor betaald
Op het gebied van wisselspanning wel. Dat is ook het onderwerp wat ik aansnijd ten aanzien van ATB-EG. 3kV beschouw ik als een overgangsfase, eigenlijk meer een lapmiddel om de acute problemen van 1,5kV op te lossen.
Hoe je het beschouwt mag je natuurlijk zelf weten, maar het is niet de werkelijkheid. 25kV komt uit een Brusselse koker, iets met interoperabiliteit.
quote:
Dat moet ook wel, zeker in drukke gebieden waar zelfs viervoudig uitgevoerde exemplaren zijn:
Gezien het prijskaartje lijken die kosten in de 150kV-installatie verwerkt te zijn. Een bestek waar men de aansluitkosten vergeten is zou een beetje vreemd zijn.
Misschien vallen ze wel buiten de scope van het onderzoek. Er staat niets over vermeld.
quote:
Ik zal de laatste zijn die zegt dat we in één keer snel moeten overstappen, maar zodra de vervanging gebeurt wanneer de bovenleidingen toch afgeschreven zijn dan is het een goed moment om over overschakeling te denken. Zeker nu de betonnen bovenleidingportalen uit de jaren '50 op het einde van hun levensduur zijn.
Kan, maar ik geloof dat het principe van alvast 25kV-bovenleiding bouwen alweer verleden tijd is.
Op vrijdag 16 mei 2014 22:10 schreef icloud het volgende: Weet iemand of er op hrl weert en ehv asd schone treinen rijden? Ik hoorde dat op sommige trajecten schone treinen rijden
Ik vond de afgelopen week de treinen rondom Eindhoven vrij schoon. Maar het is sowieso niet zo erg meer hoor, vooral veel kranten en volle bakken. Gewoon je zooi meenemen en er is niks aan de hand.
Maar het is sowieso niet zo erg meer hoor, vooral veel kranten en volle bakken. Gewoon je zooi meenemen en er is niks aan de hand.
Inderdaad, alles in Twente was schoon afgelopen week. Roosendaal - Lelystad was woensdag echter nog wel erg vies, zal wel niemand doorheen gegaan zijn in Vlissingen.
Tussen Breda en Den Haag zijn de meeste treinen die ik tegenkom, schoon. Soms zitten de prullenbakjes vol of is er niet gedweild, maar ik heb nog nooit een weg hoeven te banen door afval.
Reistip: voor de grootste kans op schone treinen, neem een trein van NS Hispeed.
Op vrijdag 16 mei 2014 22:12 schreef greavy het volgende: Het is niet zo dat op specifieke trajecten schone treinen rijden. Her en der zijn verdwaalde schoonmakers toch bezig, en dan heb je zo nu en dan een schone trein
die stakingen zijn lang niet zo landelijk als men wil doen geloven. In Rotterdam gaan er gewoon schoonmakers door de trein heen en ook op het station zijn de schoonmakers gewoon actief. Amsterdam is echter een teringzooi
Op vrijdag 16 mei 2014 22:34 schreef boriq het volgende: De treinen van Hispeed waren inderdaad brandschoon, andere schoonmakers neem ik dan maar aan?
Ander bedrijf, maar wel dezelfde CAO. En het had dus best kunnen zijn dat die ook staakten, maar er rijden minder NSH-treinen, dus overlast is al snel kleiner. Gelukkig zijn die treintjes wel schoon
die stakingen zijn lang niet zo landelijk als men wil doen geloven. In Rotterdam gaan er gewoon schoonmakers door de trein heen en ook op het station zijn de schoonmakers gewoon actief. Amsterdam is echter een teringzooi
Ik heb het idee dat het in het begin veel erger was. Het zou kunnen dat er minder mensen staken dan in het begin, of ze hebben de mensen die sowieso niet staken beter ingedeeld zodat er nog wel redelijk wordt schoongemaakt.
Bombardier Derby is de enige treinenfabriek die het Verenigd Koninkrijk nog heeft, andere fabrikanten gingen failliet, fuseerden of werden verkocht (en gesloten). De voorlaatste grote locatie was de voormalige Metro-Cammell-fabriek in Washwood Heath, die in 2005 door Alstom werd gesloten.
In Derby bouwt men al 175 jaar aan allerlei treinen voor Engeland.
Hitachi is een nieuwe fabriek aan het bouwen in Newton Aycliffe, waar men zal gaan werken aan de bouw van de nieuwe Super Express-treinen voor de Great Western Main Line en de East Coast Main Line. Deze vestiging zal naar verwachting halverwege 2015 openen. De Britten zijn hier erg blij mee, sommigen durven zelfs te zeggen dat "train building is coming home".
Nog een paar dingen n.a.v. mijn brussel reisje (mijn vorige post was inderdaad echt compleet ongenuanceerd en het doet mij nog steeds pijn van binnen. ik schuif het dan ook af op het slokje radler, wat ik ervoor had gedronken) - Wat hebben die Belgen in hemelsnaam met een halte bij elke kerk? Worden ze nijdig als Infrabel/NMBS die weghalen? - Wat zien de stations er bijna allemaal afschuwelijk uit, zelfs Brussel Zuid is nou niet echt heel 'proper' (Antwerpen en Luik niet meegerekend) - Ze schieten al mooi op met dat GEN, bij Meiser waren ze druk bezig met het grint. Was alleen wat vervelend voor de vrachtwagenchauffeur die er vast in kwam te zitten. - Het comfort in Deense Neuzen - Belgische meisjes
Op vrijdag 16 mei 2014 22:43 schreef Yreal het volgende: Heeft er iemand enig idee wat er nou gaat gebeuren tussen lelystad en weesp zo? Dit is echt gewoon roulette...
Er zal ergens bij Almere op een tweesporig stuk wel een wissel stuk zijn
Ander bedrijf, maar wel dezelfde CAO. En het had dus best kunnen zijn dat die ook staakten, maar er rijden minder NSH-treinen, dus overlast is al snel kleiner. Gelukkig zijn die treintjes wel schoon
Ze hoeven inderdaad veel minder schoon te maken dan bij NSR, ik zou ook wel willen zeggen dat de mensen in de treinen van NSH over het algemeen iets minder 'vervuildend' zijn.
Er zal ergens bij Almere op een tweesporig stuk wel een wissel stuk zijn
Ik zit dus nu in de trein. Ik wil graag weten of de trein van Groningen naar Leiden nu gewoon rijdt. Spoedwerkzaamheden betekenen meestal dat er niks gaat. Als dat zo is kan ik in zwolle nog overstappen naar utrecht.
Ik zit dus nu in de trein. Ik wil graag weten of de trein van Groningen naar Leiden nu gewoon rijdt. Spoedwerkzaamheden betekenen meestal dat er niks gaat. Als dat zo is kan ik in zwolle nog overstappen naar utrecht.
Ik zou sowieso via Utrecht gaan in zo'n geval, for be sure...
Zolang het ook een relatief lang stuk is (50km+) en je niet nog eindeloos hoeft te bussen en je bovendien lekker kan zitten, trein all the way
Daarom vind ik het stuk Einhoven-Den Haag altijd zo leuk (vooral bij lage-zwaluwe geloof ik?), daar ga je vaak vrij snel langs de auto's op de snelweg.
Daarom vind ik het stuk Einhoven-Den Haag altijd zo leuk (vooral bij lage-zwaluwe geloof ik?), daar ga je vaak vrij snel langs de auto's op de snelweg.
Toen de A4 nog tweebaans was vond ik het stuk tussen Hoofddorp en de Groene Hart-tunnel ook wel leuk. Er stond altijd file en met de (toen nog) Fyra scheurde je er zo voorbij.
Tot ik er laatst met de auto langs reed toen er een trein was gestrand. Dan lach je als automobilist
Toen de A4 nog tweebaans was vond ik het stuk tussen Hoofddorp en de Groene Hart-tunnel ook wel leuk. Er stond altijd file en met de (toen nog) Fyra scheurde je er zo voorbij.
Ik mis die tijd. Dat was zo heerlijk doorscheuren altijd
Ik denk dat je er net voorbij kunt, ten minste als jouw trein de 23.15 uit Zwolle is. Via Utrecht is maar enkele minuten langer, dus ik zou geen risico nemen.
Reisplanner wordt pas om 23.30 uur bijgewerkt. Dat is in jouw geval te laat
Ik denk dat je er net voorbij kunt, ten minste als jouw trein de 23.15 uit Zwolle is. Via Utrecht is maar enkele minuten langer, dus ik zou geen risico nemen.
Reisplanner wordt pas om 23.30 uur bijgewerkt. Dat is in jouw geval te laat
Ja, ik heb er dus 1tje later. 23.45 in zwolle En dan is het dus de nachttrein via Amsterdam CS
Op vrijdag 16 mei 2014 23:03 schreef James1988 het volgende: Maar wel genoeg voor 50% compensatie toch? Dan krijg je ¤ 2,75 terug als je Dal Vrij hebt.
Jij gaat straks het treintoilet met een bezoekje vereren hoor ik al?
Als die open is. Laatst in een VIRM 2 van de 3 dicht. In sommige ICMs heb je nog een lampje dat hij kapot is, in een VIRM is het wachten tot je een ons weegt
Op zaterdag 17 mei 2014 00:18 schreef icloud het volgende: Onze lieve ns heeft besloten om de laatste rit van eindhoven naar heerlen uit te voeren met jawel een snelbus bah
Man, ik zou nog eerder in een hotel gaan slapen dan dat ik 's nachts met de bus van eindhoven naar heerlen moest.
ik snap niet waarom ze dat doen, mij lijkt dat hele kuteind per bus afleggen duurder dan alleen eindhoven weert per bus en de dienstregeling iets verschuiven
Op zaterdag 17 mei 2014 00:50 schreef James1988 het volgende: Misschien is de machinist die die trein moest rijden ziek geworden en was er geen aflossing meer?
Met nog 24 uur op de klok?
Nee ik heb gekeken de laatste trein naar zowel heerlen als maastricht word het hele weekend vervangen door een snelbus
Klopt werkzaamheden eindhoven weert, maar dat is geen reden om het hele traject te verbussen
De trein doet normaal 17 minuten over Eindhoven - Weert, de bus heeft er volgend de reisplanner 36 voor nodig. Daar moet nog wat buffer bij (zodat reizigers hun overstap kunnen halen) en je komt uit op een half uur langere reistijd en latere aankomst in Heerlen/Maastricht.
Het kan best zijn dat het spoor in Limburg (meer specifiek Roermond - Sittard) na 12:00 'op slot' gaat voor werkzaamheden (het nachtgat), maar het kan ook zo zijn dat men de machinist die die trein normaal rijdt niet een half uur langer kan laten rijden i.v.m. de lengte van zijn dienst. Dan is een bus een - voor NS - goedkopere oplossing dan een extra machinist laten aanrukken om die trein te laten rijden.
Kan iemand mij deze ns logica uitleggen? ns laat de hele stationsstraat/singel/laan afsluiten en vervolgens zetten ze bussen in china, gewoon tering ver lopen.
Trouwens heeft een bejaarde chauffeur ervoor gezorgd dat ik mijn aansluiting heb gemist , precies om 48 aankomen en om precies 48 vertrekt de trein, eikel.
2 Weken geleden reed die al niet meer. Het was dan ook een Zeilbotenbrandstof-trein in plaats van een containertrein. De meeste beladingen kwamen niet boven de 8 containers, en soms zelfs helemaal leeg. Er konden stuk of 30-40 40ft containers op die trein, met gemak ...
Op zaterdag 17 mei 2014 07:57 schreef icloud het volgende: Kan iemand mij deze ns logica uitleggen? ns laat de hele stationsstraat/singel/laan afsluiten en vervolgens zetten ze bussen in china, gewoon tering ver lopen.
Trouwens heeft een bejaarde chauffeur ervoor gezorgd dat ik mijn aansluiting heb gemist , precies om 48 aankomen en om precies 48 vertrekt de trein, eikel.
Op vrijdag 16 mei 2014 23:21 schreef dennistd het volgende: Morgen maar weer eens lekker ouderwets een dagje op pad. Wat dienstregelingen van leuk spul (via OdR-facebook):
Spoorwegmuseum (met o.a. loc 1202, Pec, Mat'54 386, Mat'46 273 en motorpost 3031) Utrecht Maliebaan v 10.26 Amersfoort 10.55/11.19 Hilversum 11.34/42 Weesp 11.57 Amsterdam C 12.10/17 Zaanstraat a 12.20
Zaanstraat v 13.29 Amsterdam C 13.33/43 Utrecht C 14.20 's-Hertogenbosch 15.15 Eindhoven 15.43 Blerick a 16.22
Blerick v 17.16 Eindhoven 17.55 's-Hertogenbosch 18.27 Utrecht C 19.00 Bilthoven 19.09/20 Maliebaan a 19.32
EETC loc 1252 (Märklin-kleurstelling) Amersfoort 13.05 - Watergraafsmeer 13.45
Leuk ritje idd, maar ik ga vandaag even bij de SSN rijtuigen wassen voor Dordt in Stoom volgende week.
Via Roermond mag niet? Of ga je dan meer moeten afchippen?
quote:
Extra bussen en chauffeurs oproepen is voor vandaag niet mogelijk, zegt een woordvoerder. Voor morgen zijn wel extra bussen besteld.
Onwil en onzin. als er 1 bij Swalmen van de rails afgeschraapt moet worden kan met daar dan ook bussen voor hosselen, of gaan die dan van de huidige noodverbinding af worden gesprokkeld?
Onwil en onzin. als er 1 bij Swalmen van de rails afgeschraapt moet worden kan met daar dan ook bussen voor hosselen, of gaan die dan van de huidige noodverbinding af worden gesprokkeld?
De eerste Thalys vertrekt om 06:18 uit Amsterdam en komt om 09:35 aan in Paris Nord. Je hebt dan een half uur om in Gare de Lyon te komen. Dat wordt hollen
De eerste Thalys vertrekt om 06:18 uit Amsterdam en komt om 09:35 aan in Paris Nord. Je hebt dan een half uur om in Gare de Lyon te komen. Dat wordt hollen
20 minuten met RER B -> RER A of M4 -> M14..
Zou op zich wel kunnen, als je geen vertraging hebt..
Het zou misschien kunnen, zie onderstaand reisadvies:
06:18 V Amsterdam 09:35 A Paris-Nord
- loop naar het RER-station -
09:44 V Gare du Nord ---------- RER B richting Robinson 09:47 A Chatelet-Les Halles
- overstap -
09:51 V Chatelet-Les Halles ---------- RER A richting Marne-la-Vallee Chessy 09:54 A Gare de Lyon
- loop naar het SNCF-station -
In de praktijk gaat dit je niet lukken, want je moet ook nog een kaartje kopen voor de RER. Er staan poortjes, dus een stukje zwartrijden gaat je niet lukken.
09:44 V Gare du Nord ---------- RER B richting Robinson 09:47 A Chatelet-Les Halles
- overstap -
09:51 V Chatelet-Les Halles ---------- RER A richting Marne-la-Vallee Chessy 09:54 A Gare de Lyon
In de praktijk gaat dit je niet lukken, want je moet ook nog een kaartje kopen voor de RER. Er staan poortjes, dus een stukje zwartrijden gaat je niet lukken.
Misschien dat Darkwing wel even wil wachten bij Paris Nord om een RER-kaartje te geven
Ik heb vandaag aan de SSN 01 1075 gepoetst, om hem weer "toonbaarder" te krijgen voor Dordt in Stoom. Na Dordt in Stoom gaan we ook weer de rijtuigen goed poetsen.
Domestic routes: 1st class: ¤6 2nd class: ¤6 There is a limited seat allocation for InterRail pass holders at a ¤6 fee. When this allocation is full, pass holders can buy a ticket for ¤18. These fares are only valid for domestic routes within France.
TGV (France, Spain) Route: Paris - Barcelona/Figueres Vilafant; Marseille - Madrid; Barcelona - Toulouse/Lyon 1st class: ¤15 - ¤33 2nd class: ¤11 - ¤ 26 Your pass needs to be valid in both France and Spain.
Thalys en TGV zijn sowieso niet leuk met interrail vanwege de belachelijk hoge reserveringen.
Ik was ongeveer 25 euro goedkoper door vroegboekkorting voor: 1e Thalys Brussel v 7:43 - Paris Nord TGV van rond 15u naar München Mijn eerste reisdag was dus ook geen InterRail-dag waardig, want die 25 euro goedkoper is inclusief één GoPass-strip die ik nu Antwerpen - Brussel heb gebruikt.
Dat geeft de interrail-site tegenstrijdige info. Hier staat iets anders
Die pagina heeft het ook over de "InterCity Direct, formerly known as Fyra (the Netherlands, Belgium)" en geeft prijzen voor de route Amsterdam - Brussel.
quote:
Thalys
Route: Paris Amsterdam Reservation compulsory. 1st class includes drink and snack. 2nd class: from ¤39 1st class: from ¤62
Je kunt gewone tickets krijgen voor minder geld, zelfs in de 1e klas.
quote:
Eurostar
Route: Paris - London Reservation compulsory. 2nd class: from ¤89 1st class: from ¤159
Route: Lille - London Reservation compulsory. 2nd class: from ¤89 1st class: from ¤159
Route: Brussels - London Reservation compulsory. 2nd class: from ¤90 1st class: from ¤141
Ja, enkel bij vroegboekkorting. Als je last-minute nog instapt, is het inderdaad goedkoper met die reservering. Daarom heb ik Brussel - Parijs - München ook via vroegboekkorting gedaan Als je een dag minder kan gebruiken met je Interrailpas, en je weet zeker dat je die dag met de Thalys moet, kan je beter vroegboeken, net als TGV in een aantal situaties (zeker bij combireizen)
- overstap -
An sich durf ik het gokje wel te wagen, retour Madrid maken met twee nachtjes!
Op zaterdag 17 mei 2014 16:23 schreef James1988 het volgende: In de praktijk gaat dit je niet lukken, want je moet ook nog een kaartje kopen voor de RER. Er staan poortjes, dus een stukje zwartrijden gaat je niet lukken.
Zwartrijden gaat je wel lukken. Maar je moet weten welk poortje al jaren defect is....
Misschien dat Darkwing wel even wil wachten bij Paris Nord om een RER-kaartje te geven
Op welke dag moet dit gebeuren? Ik wil voor dit project best wel een dagje vrij vragen, de boel voorbereiden, inspectierondje doen op voorhand, ofwel shorecrew spelen :p
- overstap -
James, niet lullig bedoeld. Maar waarom niet rechtstreeks met de RER D..... Das ook nog eens een trap minder oprennen bij Gare de Lyon en een overstap minder.... Zaadreisadvies dit
James, niet lullig bedoeld. Maar waarom niet rechtstreeks met de RER D..... Das ook nog eens een trap minder oprennen bij Gare de Lyon en een overstap minder.... Zaadreisadvies dit
Ik heb het advies dat de RATP-planner gaf integraal overgenomen.
Als ik de instellingen van de planner een beetje aanpas (alleen rail, zo weinig mogelijk overstappen) krijg ik dit reisadvies eruit:
quote:
09:42 V Gare du Nord ---------- RER D naar Melun 09:50 A Gare de Lyon (Banlieue)
Ik vind het een best wel krappe overstap.
[ Bericht 17% gewijzigd door James1988 op 17-05-2014 18:24:02 ]
RER D is intergraal SNCF, vandaar. Probeer transilien.fr eens of beter nog vianavigo.fr (die alles bekijkt). Ik zit mobiel nu....
Vianavigo.fr lijkt wat meer adviezen te geven dan RATP.fr:
quote:
09:42 V Gare du Nord ---------- RER DZACO richting Melun 09:49 A Gare de Lyon (Banlieue)
quote:
09:45 V Gare du Nord ---------- RER DRUPE richting Gare de Corbeil Essonnes 09:53 A Gare de Lyon
quote:
09:50 V Gare du Nord ---------- RER BPIER richting Gare de Saint-Rémy-Lès-Chevreuse 09:53 A Châtelet-les-Halles
overstap
09:58 V Châtelet-les-Halles ---------- RER AQIWI richting Gare de Marne la Vallée-Chessy 10:01 A Gare de Lyon
quote:
09:57 V Gare du Nord Afficher les actions spécifiques Afficher le plan de quartier ---------- RER DNACO richting Gare de Combs de la Ville Quincy 10:04 A Gare de Lyon
Ik heb het advies dat de RATP-planner gaf integraal overgenomen.
Als ik de instellingen van de planner een beetje aanpas (alleen rail, zo weinig mogelijk overstappen) krijg ik dit reisadvies eruit:
[..]
Ik vind het een best wel krappe overstap.
die loopttijd van gare du nord is overdreven. Maar je moet wel de secundaire tunnel/shortcut gebruiken. Het is niet onmogelijk. Maar er moet wel iemand klaarstaan met een kaartje. Of je moet dat ding al in de thalys kopen.
Ik heb weleens van een uitstap thalys tot instap RER 3 minuut 10 geklokt. Misschien een leuk projectje voor morgen, even een Parijs intramuros overstap klokken ja :p
Op zaterdag 17 mei 2014 18:34 schreef Darkwing_Duck het volgende: Moet ik wel weten vanaf welke hall die madrird trein vertrekt vanaf gare de lyon. 1 of 2 of 3
Ik probeer dat te achterhalen, maar volgens InfoLignes.com bestaat die hele trein niet eens
Ik zoek trein 9717 (Parijs 16:07 - Barcelona 22:48) op, die zou over een half uur uit Nîmes moeten vertrekken naar Barcelona. Op de overzichtspagina staat hij erbij ("A l'heure") maar zodra ik op "Cliquer ici pour plus d'information >>") klik krijg ik "Ce train ne circule pas."
edit: de Spanjaarden maken het nog leuker. Op de website van ADIF staat bij de actuele vertrek- en aankomsttijden van station Figueres Vilafant een trein die een internationale TGV zou kunnen zijn (gelet op de tijden), maar bij "herkomst" staat er "4313"
[ Bericht 14% gewijzigd door James1988 op 17-05-2014 18:46:08 ]
Is die trein eigenlijk al eens fatsoenlijk boekbaar, vraag ik mij af. Heeft een periode geweest (of nog steeds?) dat de trein niet eens fatsoenlijk boekbaar was....
Wel weer typisch Frans dat de eerste trein van de dag niet stopt in Valence TGV, dat de helft in Beziers stopt en dat de laatste trein ook in Sete en Agde stopt.
Op zaterdag 17 mei 2014 19:08 schreef Ireyon het volgende: Godverdomme ze zijn in Roosendaal bezig met het dichtgooien van poortjes. Aan elke kant nog 1 van de 6 open ofzo
Hier in Enschede ook al, alleen de breedste voor mensen met koffers en dergelijke was nog open.
Sowieso is het in het boekingssysteem naar het schijnt ook een puinzooi met die AVE/TGV's. Madrid-Marseille krijg je 2 afzonderlijke reserveringen (een uit het Spaans/internationaal systeem, de andere uit het SNCF-systeem) en moet je soms van plek wisselen in Barcelona.
Dat komt kennelijk omdat op Madrid-Barcelona er 3 klassen zijn (Preferente, Club & Tourista), terwijl er in Frankrijk maar 2 klassen zijn. Maar kennelijk is het raar om een internationale verbinding te gebruiken waarvoor hij bedoelt is; internationaal reizen.
Op zaterdag 17 mei 2014 19:15 schreef James1988 het volgende: Dit zijn de vertrektijden in de richting Parijs -> Barcelona per 6 juli. [ code verwijderd ]
Wel weer typisch Frans dat de eerste trein van de dag niet stopt in Valence TGV, dat de helft in Beziers stopt en dat de laatste trein ook in Sete en Agde stopt.
En de andere kant op: [ code verwijderd ]
Maar een en ander is te verklaren door het feit dat dit pad eerst gewoon een tgv tot aan perpignan is. Alleen er zijn nu gewoon 4 tgvs naar het zuiden verlengt.
Op zaterdag 17 mei 2014 21:04 schreef Sandrvich het volgende: Dat komt kennelijk omdat op Madrid-Barcelona er 3 klassen zijn (Preferente, Club & Tourista), terwijl er in Frankrijk maar 2 klassen zijn. Maar kennelijk is het raar om een internationale verbinding te gebruiken waarvoor hij bedoelt is; internationaal reizen.
De vaste klanten reizen in club en krijgen bakkie pleur, wifi en sigaartje? (Uit eigen doos dan )
2 Foto's van de SSN Eifelland Express vorige week. Was een gave rit, en de reizigers waren erg tevreden. Dan weten wij tenminste waar alle moeite voor gedaan wordt ... Toppunten van de reis waren de helling van Bitburg richting Gerolstein en verder op de terugreis, met 2 stoomlocs. Met volle keteldruk, en vol stampend omhoog klimmen. Met prachtige stoompluimen tot gevolg .. Vervolgens nog even met dubbeltractie door Keulen Hauptbahnhof, even daar een lokale mistbank en heerlijk 'fluitconcert' veroorzaken Ook de rit van Bitburg naar Trier met dubbeltractie 01 1075+01 150 & retourreis Trier - Bitburg met enkel 01 150 (was gepland, 01 1075 ging in Trier driehoeken en retour Gerolstein) was zeker de moeite waard met de hellingen.
01 1075 + 01 150 und Sonderzug by Durk Houtsma., on Flickr De Leegmat-rit Gerolstein - Bitburg werd op 10 mei door de deelnemers (en ook SSN-medewerkers ) vastgelegd bij Kyllburg, waar na een stop voor passage RE weer vertrokken kon worden. De 8 bussen die hier in beeld staan waren voor het vervoer van de ruim 330 deelnemers en 70 medewerkers noodzakelijk.
01 150 + SSN Sonderzug by Durk Houtsma., on Flickr Te Saarbrücken arriveert de SSN stoomtrein met de Duitse 01 150 op de derde dag van de meerdaagse reis in Saarbrücken voor de retourreis naar Bitburg-Erdorf.
[ afbeelding ] 01 150 + SSN Sonderzug by Durk Houtsma., on Flickr Te Saarbrücken arriveert de SSN stoomtrein met de Duitse 01 150 op de derde dag van de meerdaagse reis in Saarbrücken voor de retourreis naar Bitburg-Erdorf.
Die donkere stoompluimen zien er icm. die loc onwijs goed uit.
Ik zag dat de SSN op 21 juni van Rotterdam naar Amsterdam gaat, lekker stomen onder de kappen dus.
"Tot op heden" laat mij 22 juni dus niet lezen dat het kreng is ingestort.
Als dat wel gebeurt, dan hebben de aannemers en ontwerpers een grove fout gemaakt natuurlijk. Één van de belangrijkste voorwaarden van de verbouwing van Rotterdam was natuurlijk dat de SSN daar nog gewoon veilig met stoom kon gaan staan.
Als dat wel gebeurt, dan hebben de aannemers en ontwerpers een grove fout gemaakt natuurlijk. Één van de belangrijkste voorwaarden van de verbouwing van Rotterdam was natuurlijk dat de SSN daar nog gewoon veilig met stoom kon gaan staan.
Ik weet niet of dat in het PvE stond!
Ik zit wat rond te neuzen, en ik zie dat men in België een meter of anderhalf voorbij het sein kan rijden, zonder dat de beveiliging ingrijpt, omdat er "een marge ingebouwd is". Beetje apart, vind ik
Misschien is die marge bedoeld om te voorkomen dat een (bij herfst) licht doorglijdende trein voor een STS-passage zorgt terwijl de machinist al druk aan het remmen was? Anderhalve meter is klein genoeg om niet voor een veiligheidsincident te zorgen maar wellicht groot genoeg om een -door gladheid vertraagde- remming in te kunnen volbrengen.
Op zondag 18 mei 2014 05:05 schreef greavy het volgende: Ik zit wat rond te neuzen, en ik zie dat men in België een meter of anderhalf voorbij het sein kan rijden, zonder dat de beveiliging ingrijpt, omdat er "een marge ingebouwd is". Beetje apart, vind ik
In Nederland is het ook pas een STS voor het beveiligingssysteem als je de las achter het sein passeert.
Op zondag 18 mei 2014 05:40 schreef James1988 het volgende: Misschien is die marge bedoeld om te voorkomen dat een (bij herfst) licht doorglijdende trein voor een STS-passage zorgt terwijl de machinist al druk aan het remmen was? Anderhalve meter is klein genoeg om niet voor een veiligheidsincident te zorgen maar wellicht groot genoeg om een -door gladheid vertraagde- remming in te kunnen volbrengen.
Ik vind het wel fijn met rangeren. Heel soms zet ik de trein zo strak tegen het potje van mijn tegensein aan dat ik geen durf te bewegen voor ik zie dat het sein uit de stand stop is hahahaha.
Op zondag 18 mei 2014 05:05 schreef greavy het volgende: Ik zit wat rond te neuzen, en ik zie dat men in België een meter of anderhalf voorbij het sein kan rijden, zonder dat de beveiliging ingrijpt, omdat er "een marge ingebouwd is". Beetje apart, vind ik
In België kan je met 100 door een rood sein knallen. Als je de memor maar bedient dat je geel hebt gezien. Hier kan het ook als je EG hebt en je maar een klein beetje lafjes lucht uitlaat en aan je remcriterium voldoet. Of als je de ATB buiten bedrijf hebt gezet. Behalve de schakelaar voor de atb zelf moet je ook je kg kleppen (atb remkleppen) omzetten voor je helemaal atb loos bent. Ik meen zelfs dat als je alleen de atb uitschakelt maar de kg kleppen niet omzet, dat je atb nog wel aan seinbewaking doet. Snelheid weet ik dan weer niet.
Bij ons komt trouwens sporadisch voor dat we een antenne storing hebben bij de atb. Dan loopt de treinleiding helemaal leeg en wil je hoofdreservoir niet meer lucht bijvullen. Dan moet je de atb inclusief de kg kleppen afsluiten om lucht te krijgen en het stel uit de dienst te halen. Ook bij de treindienstleider melden dat je een atb-loze trein bent.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-05-2014 10:01:25 ]
Maar een STS, is dat door het sein of door de las?
las. Dat ziet de treindienstleider pas. Let maar eens op als een trein vertrekt op het station. Als hij er voorbij is duurt het nog ff voor het sein afvalt naar rood. Hij valt pas af bij het potje/de las. Als hij al stoptonend is en je raakt de las, ben je de lul.
las. Dat ziet de treindienstleider pas. Let maar eens op als een trein vertrekt op het station. Als hij er voorbij is duurt het nog ff voor het sein afvalt naar rood. Hij valt pas af bij het potje/de las. Als hij al stoptonend is en je raakt de las, ben je de lul.
Bij de Parijse metro zit je in de eerste bak en zie je het sein al op rood springen, dat zit daar volgensmij retestrak achter
tof. Ik weet niet welk systeem ze daar hebben. Hier in NL rijden ze op de metro met indusi beveiliging.
Ik zou het je niet kunnen vertellen, maar volgensmij zijn de Metro 1 en 14 (die automatische joekeloerissen) wel met iets anders uitgerust dan de rest...
Klopt, en dat gaat ook heel leuk werken als het seinportaal achter de las gezet wordt. . Iets met afstemming baan- en spoorwegbouw met de bovenleidingen...
Overigens is die 10 meter volgens mij voornamelijk bedoeld voor materieel waar de mcn ver naar achteren zit (bijv. 6400). Hij schrikt dan niet op het moment dat hij zijn eigen sein afrijdt.
Er zijn op de vrije baan trouwens best veel overwegen waarbij je het sein over de overweg afrijdt. Dat heeft te maken met de ATB. Omdat de overwegsectie zelf te kort is om fatsoenlijk ATB te geven, wordt die 'voorgecodeerd', zodat het voor de trein lijkt alsof hij bij de vorige sectie hoort. Je betrekt daarmee de overwegsectie dus eigenlijk bij de sectie voor het sein.
Ja, de techniek weet ik, maar juridisch?
tof. Ik weet niet welk systeem ze daar hebben. Hier in NL rijden ze op de metro met indusi beveiliging.
Niet overal, het grootste deel van Rotterdam rijdt met een systeem dat lijkt op ATB-EG (gecodeerde spoorstroomlopen). RandstadRail rijdt met ZUB, in Amsterdam ook volgens mij. In Amsterdam zijn ze bezig met de invoering van nieuwe treinbeveiliging.
In Rotterdam gebruiken ze LZB, op RandstadRail ZUB 222c en in Amsterdam ZUB 122. Er zit dus nergens Indusi/PZB op de manier zoals die in Duitsland gebruikt wordt.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Graevy Snoeiwerken heeft zijn werk succesvol voltooid voor de Venice Simplon Oriënt Expres bij Yvoir. De beste Treinbestuurder(Mcn) liet zich duidelijk horen met veel met de tyfoon spelen. 3 minuten voor doorkomt was ie al te horen. En hooguit onderbrekingen van 5 seconden ofzo
In Rotterdam gebruiken ze LZB, op RandstadRail ZUB 222c en in Amsterdam ZUB 122. Er zit dus nergens Indusi/PZB op de manier zoals die in Duitsland gebruikt wordt.
ZUB is een vorm van PZB.
Ik zou het je niet kunnen vertellen, maar volgensmij zijn de Metro 1 en 14 (die automatische joekeloerissen) wel met iets anders uitgerust dan de rest...
Op een deel van RER A is SACEM aanwezig, waarmee men met zwevende blokken kan werken. Omdat dat nog steeds niet genoeg is is men bezig met de ontwikkeling van een nieuw systeem (NeXt) en gedeeltelijke automatisering.
eerst ging ik voor een slagje groningen. Waren er bussen tussen woerden en utrecht (en daar pas ik voor) Toen naar den haag voor de IC naar venlo, viel ook uit. Toen naar Rotterdam voor venlo, valt ook uit, dus nu maar in de ICD.
Op zondag 18 mei 2014 14:25 schreef b2py het volgende: Op Amsterdam - Utrecht nooit gelukt, maar in de Badkuip tussen Lelystad en Almere kan je mooi de trein voor je zien scheuren. Blijft een gaaf gezicht
Door diverse calamiteiten vanmiddag (aanrijding met een persoon, werkzaamheden en personen in het spoor) is het treinverkeer rond Eindhoven ontregeld. Reizigers van en naar Eindhoven moeten rekening houden met grote vertraging. We proberen de reisplanner zo goed mogelijk aan te passen.
"Oh, dus u wilt van Breda naar Weert? Nou meneer, als u vanaf Breda de IC Direct naar Amsterdam pakt, daar overstapt op de IC naar Nijmegen, daar overstapt op de Veolia-trein naar Roermond en daar overstapt op de sprinter naar Weert, dan bent u er zo!"
Op zondag 18 mei 2014 17:34 schreef James1988 het volgende: "Oh, dus u wilt van Breda naar Weert? Nou meneer, als u vanaf Breda de IC Direct naar Amsterdam pakt, daar overstapt op de IC naar Nijmegen, daar overstapt op de Veolia-trein naar Roermond en daar overstapt op de sprinter naar Weert, dan bent u er zo!"
Gespot op Somda: in augustus wordt Zevenaar - Emmerich aangepast, de ATB verdwijnt en er komt ETCS voor terug. De CityNightLine wordt dan gereden door een BR 189, later gaat een Traxx dit weer overnemen.
Op zondag 18 mei 2014 17:45 schreef James1988 het volgende: Gespot op Somda: in augustus wordt Zevenaar - Emmerich aangepast, de ATB verdwijnt en er komt ETCS voor terug. De CityNightLine wordt dan gereden door een BR 189, later gaat een Traxx dit weer overnemen.
Het einde van normaal NS-materieel en de 1600/1700/1800 in Emmerich ...
Zal bijvoorbeeld HSL Logistics blij mee zijn. Die rijdt regelmatig met die blokloc tussen Emmerich en de Kijfhoek.
Zal bijvoorbeeld HSL Logistics blij mee zijn. Die rijdt regelmatig met die blokloc tussen Emmerich en de Kijfhoek.
HSL Logistics heeft volgens mij de laatste maanden niks meer gereden. Sowieso ligt momenteel vrijwel al het spotvervoer compleet op z'n gaat. Enige wat nog rijdt zijn planmatige treinen, geen extra'tjes meer these days.
Omlopen in Zevenaar en geduwd richting Emmerich, en als de voorkant van de trein onder de 25kV zit een Duitse loc (15/25kV geschikt) ervoor. 1832 afkoppelen en terug naar Zevenaar, en de trein naar Emmerich.
[ Bericht 0% gewijzigd door dennistd op 18-05-2014 19:04:23 ]
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Omlopen in Zevenaar en geduwd richting Emmerich, en de voorkant van de trein onder de 25kV zit een Duitse loc (15/25kV geschikt) ervoor. 1832 afkoppelen en terug naar Zevenaar, en de trein naar Emmerich.
HSL Logistics heeft volgens mij de laatste maanden niks meer gereden. Sowieso ligt momenteel vrijwel al het spotvervoer compleet op z'n gaat. Enige wat nog rijdt zijn planmatige treinen, geen extra'tjes meer these days.
Ze verwachten dat rond 19.30 uur het treinverkeer rond Eindhoven weer volgens plan rijdt Dus de reis Zwolle - Eindhoven wordt minder kamikaze dan verwacht
Had EETC het nachttrein-rangeerwerk gehad, dan had het dambord voor EETC ingezet geworden, om één van de drie Autoslaaptreinen of Skitreinen te verzekeren. CNL / EN onder de kap brengen zou met een 1200 blijven gebeuren. Nu zal die lok wel aardig werkloos worden. Ook LOCON, die inmiddels 5, en straks 6 1800'en heeft ex-NSR, zal hier ook minder blij mee zijn.
Afgelopen maanden sowieso de 1832 bar weinig ingezet, enkel een keer een magazijnwagen en verblijfswagen in Haarlem opgehaald ...
[ Bericht 4% gewijzigd door greavy op 18-05-2014 19:06:43 ]
Als ik op rolandrail zoek kom ik op - 16 april (Ut; 09.20/32 ri. Kfh: HSLL 1832 met keteltrein (oa Zas' n)) + die verblijfswagenoverbrenging - 26 februari (HSL 1832 met een beladen Rail Polska styreen-trein om 18u07 langs Hta ri. O-Em.) - 20 februari (HSL 1832 met ketelwagens (GATX) om 12.20/23 te Ut ri Rtd e.v.) - 10 februari (Ddr 08.04 voor rood sein ri Zlw HSL 1832 + sleep witte, bruine en grijze ketelwagens (gatx, dec) ex Standic.) - 30 januari (16.20 door Ut komend uit ru Ah, HSL 1832 met o.m GATX ketels.)
Daarvoor bijna wekelijks, maar wel een gat van 9 december tot 5 januari.
Op zondag 18 mei 2014 18:54 schreef greavy het volgende: Ook LOCON, die inmiddels 5, en straks 6 1800'en heeft ex-NSR, zal hier ook minder blij mee zijn.
Het is toch al flinke tijd bekend dat Emmerich niet meer onder 1500V bereikbaar blijft, dus zeker bij die laatste locs is het een bewuste keuze geweest om locs te kopen die binnen afzienbare tijd niet meer naar Emmerich zouden kunnen.
Ja, klopt. Voor binnenlands vervoer (bijvoorbeeld de gecombineerde vuiltrein Noordwijkerhout + Crailoo + Apeldoorn VAM naar VAM Wijster wordt er altijd 1 ingezet tussen Apeldoorn - VAM Wijster vv Ze hadden ook nog de Ford-autotreinen Venlo - Sloehaven vv destijds best vaak gereden (overgenomen van HUSA), maar dat rijdt DB Schenker inmiddels weer. Ook rijden de 990x'en van Locon nog regelmatig de staaltrein Beverwijk - Venlo - ev vv nog tussen Beverwijk en Venlo. Treinen van- en naar Venlo en Bad Bentheim kan nog wel.
Het is toch al flinke tijd bekend dat Emmerich niet meer onder 1500V bereikbaar blijft, dus zeker bij die laatste locs is het een bewuste keuze geweest om locs te kopen die binnen afzienbare tijd niet meer naar Emmerich zouden kunnen.
Ja, maar niet op zo'n korte termijn natuurlijk. Die ombouw naar 25kV van Zevenaar moet pas veel later klaar zijn.
Ik moet zeggen dat ik Locon hier niet veel meer zie, vorig jaar of begin dit jaar hadden ze nog zo'n tankcontainer-trein, maar die heb ik ook al een tijd niet meer gezien.
Straks kan men dus alleen nog maar met meerspanningloks vanuit Nederland naar Emmerich, en als men dus een treintje met een 16/17/1800 naar Emmerich brengt, is het simpelweg onmogelijk? Typische gedachte weer.
Op zondag 18 mei 2014 19:34 schreef greavy het volgende: Straks kan men dus alleen nog maar met meerspanningloks vanuit Nederland naar Emmerich, en als men dus een treintje met een 16/17/1800 naar Emmerich brengt, is het simpelweg onmogelijk? Typische gedachte weer.
Correct!
Ik moet zeggen dat ik Locon hier niet veel meer zie, vorig jaar of begin dit jaar hadden ze nog zo'n tankcontainer-trein, maar die heb ik ook al een tijd niet meer gezien.
PCC-shuttle is tegenwoordig Rurtalbahn, en die rijdt met een 189'er over de Betuweroute.
[ Bericht 8% gewijzigd door greavy op 18-05-2014 19:41:41 ]