Duvel | woensdag 7 mei 2014 @ 11:25 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost. ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Duvel op 07-05-2014 11:55:39 ] | |
Duvel | woensdag 7 mei 2014 @ 11:26 |
Volgende keer graag afsluiten met sluitseinen en een nieuwe maken met een nieuwe frontseinplaat! | |
Peterselieman | woensdag 7 mei 2014 @ 11:26 |
Landelijke uitrol van iets? | |
Ajaxfan | woensdag 7 mei 2014 @ 11:27 |
Tussen Rotterdam en Roosendaal in moet eerst natuurlijk Utrecht nog aan de beurt zijn! | |
DriekOplopers | woensdag 7 mei 2014 @ 11:33 |
Ow sorry, had in de haast niet gezien dat het de LaPo was. ![]() | |
b2py | woensdag 7 mei 2014 @ 11:48 |
Leuk, maar je plaatje werkt niet. | |
DeaDLocK2K | woensdag 7 mei 2014 @ 11:49 |
Ik ben met de trein geweest. Voor het eerst sinds 1 maart ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 7 mei 2014 @ 11:51 |
Duvel haal eens even die reclame voor die falende kneuzensite uit de OP wil je ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 7 mei 2014 @ 11:52 |
Jeuj ![]() ![]() Was wel weer ff lekker zeker? (ik weet hoe het is ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 7 mei 2014 @ 11:53 |
Ja echt wel ![]() | |
James1988 | woensdag 7 mei 2014 @ 11:54 |
Breda - Den Haag Centraal is heel toeristisch aan het worden vandaag: Breda - Den Bosch - Utrecht - (ICE) - Amsterdam - Den Haag Laan van NOI. Ik ga tenslotte niet in een volle trein staan, gewoon niet. ![]() | |
Duvel | woensdag 7 mei 2014 @ 11:56 |
Gefixt nu? | |
DeaDLocK2K | woensdag 7 mei 2014 @ 11:57 |
Yes. Je kan dat trouwens zelf testen door in je browser te verversen met CTRL-F5. Dan wordt je cache voor deze pagina verwijderd en opnieuw opgebouwd waarna eventuele hotlinkproblemen aan het licht komen. | |
MTL | woensdag 7 mei 2014 @ 12:15 |
Driek, ik lees op die pagina dat GSM-R geen vereiste zou zijn. Ik mag echter zonder werkende GSM-R simpelweg niet vertrekken. Ik ben het overigens wel met je eens dat meerdere storingen van deze omvang niet zouden mogen voorkomen. | |
Peterselieman | woensdag 7 mei 2014 @ 12:16 |
Ook Rover lijkt het wat zat te zijn Rover: treinchaos door 'veiligheidsmanie' onnodig | |
daanski82 | woensdag 7 mei 2014 @ 12:23 |
Ok vraag: hoe veilig is het om zonder GSM-R over de rails te knallen? | |
Duvel | woensdag 7 mei 2014 @ 12:28 |
Tja, je hebt geen noodoproep en geen communicatie met de treindienstleider, maar alle seinen blijven werken. In mijn ogen is het risico acceptabel, maar ik ben niet verantwoordelijk als het toch per ongeluk fout gaat. | |
daanski82 | woensdag 7 mei 2014 @ 12:32 |
En daarom vind ik veiligheid boven alles. Dus GSM-R eruit dan ook de trein. Maar dat is in nederland niet uit te leggen. En als er iets gebeurd terwel GSm-R uitligt gaat iedereen weer gillen op de NS! | |
Maegrim | woensdag 7 mei 2014 @ 12:38 |
d'r ging gisteren wel een benelux te laat weg door gebrek aan verbinding met GSM-R ![]() | |
Duvel | woensdag 7 mei 2014 @ 12:38 |
Laat iemand uitrekenen hoe groot de kans is op een fataal ongeval doordat GSM-R niet werkt, en ik vermoed zeer sterk dat het laten rijden van treinen een acceptabel risico oplevert. Veiligheid boven alles is onzin, dan moet je lekker binnen blijven. | |
Dr_Flash | woensdag 7 mei 2014 @ 12:52 |
het wordt niet ineens een dolgeslagen Oostblok-achtbaan als die schijttelefoon het niet doet hoor ![]() | |
KomtTijd... | woensdag 7 mei 2014 @ 12:58 |
Als er echt iets gekkigs gebeurt kan de machinist toch altijd nog 112 bellen? Verplicht gewoon iedere machinist een mobiele telefoon mee te nemen, probleem opgelost. Kosten hooguit een paar tientjes mocht er nog een stijfkop zonder mobieltje rondlopen. | |
Maegrim | woensdag 7 mei 2014 @ 13:17 |
die heeft iedereen al ![]() | |
Ajaxfan | woensdag 7 mei 2014 @ 13:22 |
Denken jullie dat die grote hoeveelheden storingen nou vooral komen door Prorail die de goedkopere aanbieders kiest of is er meer een kennisprobleem? | |
DriekOplopers | woensdag 7 mei 2014 @ 13:27 |
Een combinatie van beide, denk ik. | |
DriekOplopers | woensdag 7 mei 2014 @ 13:27 |
Veiligheidsneurose ProRail is gotspe, zo leert de geschiedenis. Ik zeg: Hattemerbroek. Ik zeg ATB-VV. http://www.voorbeterov.nl/page3.php Dus. | |
Mr_Klaasje | woensdag 7 mei 2014 @ 13:35 |
Je vergelijking klopt niet. ATB-vv is achtervang, een machinist hoort immers voor rood te stoppen. Bellen t.b.v. veiligheid is achtervang, een machinist hoort voor rood te stoppen en spoorlopers horen van het spoor weg te blijven. Eens dat er soms voor ernstige overdrijving gekozen wordt voor veiligheid terwijl het de vraag is of dat nodig is maar je vergelijking is op z'n minst jammer. | |
Dr_Flash | woensdag 7 mei 2014 @ 13:38 |
ja, en de praktijk hoort hetzelfde te zijn als de theorie ![]() | |
Peterselieman | woensdag 7 mei 2014 @ 13:46 |
Zo zie ik het ook. Vanuit de ProRail hoek is er op bepaalde punten zeker te weinig kennis, terwijl er ook stevig bezuinigd is. Ik ben dan ook benieuwd of de hoezeeverhalen over PGO3.0 daadwerkelijk overal waargemaakt kunnen worden, terwijl ook andere basisvoorzieningen weer op orde gebracht moeten worden. | |
DriekOplopers | woensdag 7 mei 2014 @ 13:47 |
Niet om je aan te vallen, maar voor de discussie: Hoeveel STS'en per jaar? Hoeveel spoorlopers? Bij fatale STS: hoeveel potentiele slachtoffers per keer? En bij spoorloper? | |
Duvel | woensdag 7 mei 2014 @ 13:58 |
1 | |
Ajaxfan | woensdag 7 mei 2014 @ 14:07 |
Maar in hoeverre is het dan het falende Prorail als het eigenlijk diegene is die de geldkraan dichter draait en verwacht dat Prorail het kennis en kwaliteitsniveau wel op peil kan houden? Vergelijk het met een werkgever die je nog maar 30 ipv 40 uur per week laat werken maar wel verwacht dat je de volledige werkweek aan werkzaamheden gedaan krijgt. | |
DeaDLocK2K | woensdag 7 mei 2014 @ 15:00 |
Soms bewegen ze zich in groepen. | |
Dr_Flash | woensdag 7 mei 2014 @ 15:02 |
Casteldefells. 14. | |
Duvel | woensdag 7 mei 2014 @ 15:04 |
Te dom om te poepen. | |
Dr_Flash | woensdag 7 mei 2014 @ 15:05 |
Da's inderdaad geen reden om dat maar als een groter veiligheidsprobleem te zien. | |
greavy | woensdag 7 mei 2014 @ 15:51 |
Vandaag is de proef "Pinnen in de Trein" bij de Railcatering gestart. Een aantal medewerkers van de Railcatering lopen de komende 2/3 maanden met een mobiele pinterminal rond, en dan kan men pinnen bij aankoop van iets. Als het goed verloopt, blijft men er mee doorlopen, anders stopt het na 2/3 maanden weer. | |
Salatrel | woensdag 7 mei 2014 @ 15:54 |
sowieso is de railcatering weer uit het uitbreiden. Vandaag ook weer gezien tussen Rotterdam en utrecht | |
greavy | woensdag 7 mei 2014 @ 15:57 |
Klopt, dat is ook een proef. De treinen van :17 / :47 uit Utrecht en :05 / :35 uit Rotterdam worden ook diverse keren per dag gelopen, maar niet alle treinen. Proef loopt al ongeveer een maand. | |
Dr_Flash | woensdag 7 mei 2014 @ 16:07 |
God god. Wanneer krijgen we een "proef" met ronde wielen onder een trein? ![]() | |
b2py | woensdag 7 mei 2014 @ 16:15 |
Proef met een paar automaten, het is dus gokken of je kan pinnen? | |
greavy | woensdag 7 mei 2014 @ 16:18 |
Als men maar een 2G-internetverbinding heeft, dan zou het moeten werken. | |
b2py | woensdag 7 mei 2014 @ 16:21 |
NFC pinnen kan ook? | |
Peterselieman | woensdag 7 mei 2014 @ 16:23 |
Zodra ze de slijpmachine aan de gang hebben gekregen | |
Dr_Flash | woensdag 7 mei 2014 @ 16:24 |
Wat een onzin weer. De taxibranche en zo'n beetje elke marktkoopman werkt hier al minstens 5 jaar mee. Als je mobiel doekoes wil maken moet je die dingen gewoon invoeren, liever gisteren dan vandaag. "Een proef" lamenielachezeg ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 7 mei 2014 @ 16:24 |
zijn de hamer en de beitel defect of zo? | |
greavy | woensdag 7 mei 2014 @ 16:25 |
Nee | |
Peterselieman | woensdag 7 mei 2014 @ 16:26 |
vijlen met het nagelvijltje bleek te lang te duren | |
greavy | woensdag 7 mei 2014 @ 16:26 |
Bij NS Stations is het langer tegengehouden. Er werden argumenten gebruikt als "je hebt niet overal internetdekking", "het is skimgevoelig" enz,.... | |
Dr_Flash | woensdag 7 mei 2014 @ 16:26 |
Geen zorgen, komt over 30 jaar wel een proef mee waarschijnlijk ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 7 mei 2014 @ 17:22 |
Oh, ik zit nu in zon proeftrein. Je kan wel NFC. | |
b2py | woensdag 7 mei 2014 @ 17:28 |
Baas ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 7 mei 2014 @ 17:29 |
Ik haalde vanmorgen zonder problemen mijn Thalys, met gratis wifi. Althans, in theorie. Als je het leuk vindt om drie minuten op je pagina te wachten. ![]() | |
Mr_Klaasje | woensdag 7 mei 2014 @ 18:01 |
Het risico op jaarbasis is bij spoorlopers veel hoger dan van STS'en en daarbij helpt GSM-R bij het reduceren van de gevolgen van beide waar ATB-vv dat niet doet. En ja, ik vind het allemaal overtrokken maar je vergelijking staat werkelijk als een tang op een varken. | |
greavy | woensdag 7 mei 2014 @ 18:10 |
Foto van de 6417 die laatst op Onnen een botsing had gehad met een ketelwagen. | |
icloud | woensdag 7 mei 2014 @ 18:26 |
Weet iemand hoe betrouwbaar de ns planner is ivm vervangende bussen. Ik kom namelijk 5 minuten te kort | |
Dr_Flash | woensdag 7 mei 2014 @ 18:30 |
Ha ha greavy is een spotmaatje van J.W. Penris ![]() | |
b2py | woensdag 7 mei 2014 @ 18:30 |
Niet tot nauwelijks. Ik weet niet op welke traject je reist maar mijn ervaring is gewoon bus komt aan en bus gaat direct weer verder. Op afgelegen stukken of laat in de avond kan dit natuurlijk wijzigen. | |
Dr_Flash | woensdag 7 mei 2014 @ 18:31 |
Fuck man, een grote pot bier in de Pimpel na een zaaddodende werkdag, wat is dat toch Baas ![]() | |
icloud | woensdag 7 mei 2014 @ 18:32 |
Weert-eindhoven, volgens de planner komt de bus om .53 aan in eindhoven, maar mijn trein vertrekt om .48 | |
b2py | woensdag 7 mei 2014 @ 18:36 |
14 minuten later gaat er nog een, dus vanaf de bus nog 9. Dat is toch wel te overzien? | |
Dr_Flash | woensdag 7 mei 2014 @ 18:36 |
Hoef je je niet druk te maken om een paar minuutjes vertraging, mooi tijd om nog even wat eten of drinken te halen voor onderweg, misschien nog even naar het toilet of zo, ideaal ![]() | |
Salatrel | woensdag 7 mei 2014 @ 18:36 |
bus eerder nemen | |
icloud | woensdag 7 mei 2014 @ 18:37 |
Nee niet als texel je eindbestemming is, ik wil er zo vroeg mogelijk zijn. | |
icloud | woensdag 7 mei 2014 @ 18:37 |
Gaat niet is een vervangende bus en ik neem al de eerste trein van 6:44 eerder gaat niet. | |
b2py | woensdag 7 mei 2014 @ 18:39 |
Gokken op die twee minuten overstap te Utrecht is ook vragen om problemen imo. En gezien het tijdstip zal de bus wel flink doorjakkeren, ik zou het er wel op wagen. En anders is het jammer, veel keus heb je namelijk niet. Tenzij auto. | |
icloud | woensdag 7 mei 2014 @ 18:41 |
3 minuten, de ns planner laat het zien dus ik neem aan een officiële overstap. | |
b2py | woensdag 7 mei 2014 @ 18:42 |
Die overstap heb ik vaker de mist in zien gaan dat het weerbericht... | |
James1988 | woensdag 7 mei 2014 @ 18:42 |
Die officiële overstap zie ik in Den Haag HS vaak genoeg voor m'n neus wegrijden. ![]() | |
icloud | woensdag 7 mei 2014 @ 18:51 |
Tja ns plant 36 minuten, in het huidige verkeer is het 31 minuten, dus ik waag de gok. | |
b2py | woensdag 7 mei 2014 @ 18:54 |
Niet vergeten dat zo'n bus slechts 80 kan op de snelweg, i.t.t. een auto die 130 kan ![]() | |
icloud | woensdag 7 mei 2014 @ 18:56 |
geen honderd? | |
b2py | woensdag 7 mei 2014 @ 18:59 |
Geen idee. Zelfde weekend trouwens ligt Heerhugowaard - Schagen er ook uit met de trein, houdt daar ook rekening mee. | |
icloud | woensdag 7 mei 2014 @ 18:59 |
ja dat weet ik, daarom kom ik pas om 10:56 aan in den helder, dat is ook de reden waarom ik perse deze trein wil. Volgens de berekening via gmaps is weert-eindhoven 28.6 kilometer, dat met een snelheid van 80 hou je 21 minuten over, dat kan nooit. [ Bericht 7% gewijzigd door icloud op 07-05-2014 19:07:21 ] | |
b2py | woensdag 7 mei 2014 @ 19:05 |
Iets met optrekken en afremmen, door dorpse gebieden heen jakkeren. En volgens mijn Google Maps is het 28,4 km. | |
DeaDLocK2K | woensdag 7 mei 2014 @ 19:07 |
Oei. | |
b2py | woensdag 7 mei 2014 @ 19:17 |
![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 7 mei 2014 @ 19:20 |
Welke idioot gebruikt er dan ook Exchange. Nieuwe versies uitrollen van GroupWise merkt niemand wat van. | |
Dr_Flash | woensdag 7 mei 2014 @ 19:20 |
Planned downtime van 19 dagen? Nee dan zou ik ook niet accepteren dat er mails verloren gaan. Maar we wachten het af ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 7 mei 2014 @ 19:22 |
het gaat ook wel een beetje op zijn elf en dertigst ![]() #slegtengarp | |
James1988 | woensdag 7 mei 2014 @ 19:22 |
Inkoppertjes: "NS zet postduiven in", "Uw e-mail is ongeveer een half uur langer onderweg" en "We vinden de huidige overlast erg vervelend. Daarom kunt u terecht bij de kopieerhoek voor een gratis postzegel." Zijn er nog mensen die GroupWise gebruiken ja? ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 7 mei 2014 @ 19:23 |
Oh wauw, die vind ik heel erg goed eigenlijk ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 7 mei 2014 @ 19:24 |
Dat zit hem hoofdzakelijk in de voorzet ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 7 mei 2014 @ 19:25 |
In de onderwijswereld wordt het vaak ingeruild voor 'gratis' Google Apps of Live@Edu maar in het bedrijfsleven komen er alleen maar klanten bij. Ik kom echt om in de hulpvragen. Beter, sneller, stabieler, meer features en platformonafhankelijk. Ik heb cijfers gezien van de omzet. In tegenstelling tot ERTMS om het even over treinen te laten gaan. | |
James1988 | woensdag 7 mei 2014 @ 19:27 |
Vanuit mijn werkgever hoor ik juist dat er heel veel vraag is naar Office 365 - zowel migratie van bestaande omgevingen (voornamelijk Exchange 2003) als nieuwe klanten van allerlei soorten en maten. Niet alle features worden overal gebruikt, maar Exchange Online en SharePoint Online lopen het beste. Sommige klanten gaan ook helemaal los met Lync-uit-de-Cloud.
![]() | |
b2py | woensdag 7 mei 2014 @ 19:28 |
Wij hebben ook Lync, en een SharePoint en een wikipedia.. ![]() | |
James1988 | woensdag 7 mei 2014 @ 19:29 |
Ik heb zelfs een zakelijk Yammer-account. Wat ik er nou precies mee moet en wat nou de meerwaarde ervan is ten opzichte van een e-maildistributielijst is me nog altijd een raadsel, maar ik heb het wel. | |
Dr_Flash | woensdag 7 mei 2014 @ 19:30 |
Wij hebben kibbeling in de pauze. How 'bout THAT ![]() | |
James1988 | woensdag 7 mei 2014 @ 19:30 |
*jaloers* | |
Dr_Flash | woensdag 7 mei 2014 @ 19:31 |
Dat is bij ons ook ene paar jaar up geweest. Niemand gebruikte het. Beetje wat het zelf al zegt. Jammer. Net als Linux-based webmail van Zarafa. Ook kut. | |
DeaDLocK2K | woensdag 7 mei 2014 @ 19:34 |
Is er ook. Maar vooral in groeimarkten en in de VS waar dus minder geld is, kiezen ze vaak toch voor een alternatief. Ik ben nu aan het battlen met de één na grootste middelbare scholengemeenschap van Nederland om GroupWise te behouden, denk niet dat het gaat lukken maar ik weiger om belastinggeld over de balk te gooien zonder dat ik daarvoor gestreden heb. | |
Dr_Flash | woensdag 7 mei 2014 @ 19:35 |
God god, die hadden we nog niet. De Moeder van alle Moraalridders ![]() | |
b2py | woensdag 7 mei 2014 @ 19:36 |
Ohja, Yammer. Ook nog ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 7 mei 2014 @ 19:37 |
Mag je vinden maar ik heb de taak aangenomen om zitting te nemen in de GMR en dan vind ik dat je niet stil moet blijven als iemand een argument aandraagt 'we gaan dit doen want dat doet iedereen'. In dat geval zou mijn voorkeur eerder uitgaan naar Google Apps. Ik hou ontzettend veel van Outlook als client maar de serverkant is zo bizar. Maargoed, treinen maar weer? Anders opent iemand een topic op een ander subforum en dan ben ik best bereid om er verder over te praten. | |
Dr_Flash | woensdag 7 mei 2014 @ 19:38 |
Yeah I feel you ![]() S zien of ik nog een leuke trein geklikt heb recently ![]() | |
b2py | woensdag 7 mei 2014 @ 19:40 |
Sinds ik in mijn nieuwe telefoon in de standaard camera modus het sluitergeluid niet uit kan zetten heb ik echt nul foto's gemaakt.. En in apps worden ze om bizarre reden niet automatisch opgeslagen en dus ook niet automagisch gesynchroniseerd met de peecee... Ik kan wel melden dat de Interrail tickets inmiddels binnen zijn. | |
Dr_Flash | woensdag 7 mei 2014 @ 19:43 |
Ja, heb ik ![]() ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 7 mei 2014 @ 19:44 |
Huh, zaugg? Dat ding moet toch niet zuigen? | |
DeaDLocK2K | woensdag 7 mei 2014 @ 19:44 |
Kijk dát is pas een grap waar niemand om hoeft te lachen. | |
Dr_Flash | woensdag 7 mei 2014 @ 19:45 |
![]() | |
greavy | woensdag 7 mei 2014 @ 19:49 |
Die vent ken ik niet. | |
b2py | woensdag 7 mei 2014 @ 19:52 |
Erg aardige man hoor! | |
DeaDLocK2K | woensdag 7 mei 2014 @ 19:53 |
Beetje knorrig. Af en toe een hartinfarct er tussendoor. | |
Dr_Flash | woensdag 7 mei 2014 @ 19:55 |
Wisselstorinkje noemen ze dat. Nothing out of the ordinary ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 7 mei 2014 @ 19:58 |
Ziijn GSM-R doet het prima met zijn Nokia 3310. | |
greavy | woensdag 7 mei 2014 @ 20:01 |
Die 6417 wordt ontmanteld van handige onderdelen, en gaat dan gesloopt worden. Er komt een vervangende loc met ATB-NG terug. | |
Peterselieman | woensdag 7 mei 2014 @ 20:04 |
Logisch. staan genoeg locs terzijde | |
Dr_Flash | woensdag 7 mei 2014 @ 20:04 |
EN MET GSMR toch??? ![]() ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 7 mei 2014 @ 20:06 |
Telerail! | |
Peterselieman | woensdag 7 mei 2014 @ 20:09 |
Rooksignalen | |
Frozen-assassin | woensdag 7 mei 2014 @ 20:17 |
Postkoets! | |
Peter | woensdag 7 mei 2014 @ 20:31 |
Doorgeefring? | |
Duvel | woensdag 7 mei 2014 @ 21:30 |
![]() | |
dennistd | donderdag 8 mei 2014 @ 00:23 |
Ik zou ook over De Hef gaan rennen ![]() (vanaf 0:35) | |
b2py | donderdag 8 mei 2014 @ 06:38 |
Hele dag minder intercity's tussen Utrecht en Den Haag door een defect wissel. Edit, ook sprinter Den Haag - Goverwelle rijdt niet. [ Bericht 29% gewijzigd door b2py op 08-05-2014 06:52:58 ] | |
b2py | donderdag 8 mei 2014 @ 06:39 |
Wat dacht je van over die ketelwagens bij Stadion ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 8 mei 2014 @ 09:30 |
Weer wat nieuws: oost-Indisch defecte omroep. Defect genoeg om niet te zeggen waarom we overal stapvoets rijden, 10 minuten vertraging oplopen en iedereen zijn aansluiting mist. Maar wel functioneel genoeg om om te roepen dat er niemand mag instappen in Den Haag Centraal. Da's ook wat: een omroep die alleen maar werkt als het bericht slecht is. Wauw. So prutsers. Much fail. Awesome. ![]() | |
Peterselieman | donderdag 8 mei 2014 @ 10:21 |
en dat vanwege een wissel in Gouda dat wel te omzeilen is ... | |
b2py | donderdag 8 mei 2014 @ 11:19 |
Dat valt vies tegen, niet alles geloven wat op Somda staat. Betreft wissel 259. | |
Peterselieman | donderdag 8 mei 2014 @ 11:24 |
je kruist het lijntje naar Gouda. Daar valt best een mouw aan te passen | |
b2py | donderdag 8 mei 2014 @ 11:29 |
Vertel het maar hoe ze het zouden moeten oplossen. | |
Peterselieman | donderdag 8 mei 2014 @ 12:03 |
zoals nu al gebeurt meer over spoor 8 en dan de rest van spoor 10 laten vertrekken en dan een klein stukje over het lijntje naar Alphen en op het laatste moment, nog ruim voor de brug, afbuigen richting het spoor naar Den Haag. Het is krap, maar het zou qua tijden net aan moeten kunnen | |
Dos37 | donderdag 8 mei 2014 @ 12:08 |
Daar gaan we weer ![]() edit: en nu alweer opgelost, dat gaat toch wat sneller dan laatst. ![]() [ Bericht 7% gewijzigd door Dos37 op 08-05-2014 12:23:57 ] | |
Duvel | donderdag 8 mei 2014 @ 12:50 |
Of, als het wissel fysiek niet stuk is, gewoon op de klem. Jouw rijweg levert minuten vertraging op volgens mij, die laatste wissels zijn voor 40. | |
Dr_Flash | donderdag 8 mei 2014 @ 12:58 |
via Schiphol kun je daar makkelijk omheen ![]() | |
Peterselieman | donderdag 8 mei 2014 @ 13:15 |
dat zou best eens kunnen, maar de mogelijkheid is er wel ![]() | |
Mr_Klaasje | donderdag 8 mei 2014 @ 13:24 |
Veel meer dan een seconde of 40 zal het meestal niet zijn. | |
b2py | donderdag 8 mei 2014 @ 13:52 |
Achja, ze kunnen ook kiezen voor het op de dag buiten dienst nemen voor herstel maar dat doen ze ook niet.. | |
Klonk | donderdag 8 mei 2014 @ 14:22 |
lama... | |
#ANONIEM | donderdag 8 mei 2014 @ 14:25 |
De NMBS maakt zich ook weer populair: http://m.standaard.be/cnt/DMF20140508_01096926 Zo worden onder meer bepaalde laatste dagelijkse stoptreinen naar de rand van Brussel vervroegd van ongeveer 23 naar 22 uur ![]() Verdere info nog hier: http://www.brusselnieuws.(...)ar-brussel-geschrapt Edit: in deze link de volledige nieuwe dienstregeling in pdf: http://treintrambus.be/images/IndicateurSpoorboekje.pdf [ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 08-05-2014 14:46:21 ] | |
boriq | donderdag 8 mei 2014 @ 15:00 |
Is er in Belgie geen vraag naar die latere treinen dan? Hier zie je immers dat de NS treinen steeds later laat doorrijden. | |
Dr_Flash | donderdag 8 mei 2014 @ 15:08 |
NMBS is daar nog veel verder mee, mensen de trein uit jagen. Zouden ze bij NS nog wat van kunnen leren ![]() | |
James1988 | donderdag 8 mei 2014 @ 15:09 |
Vraag? Ja. Geld, nee. De subsidie gaat in België naar NMBS om te betalen voor de infrastructuur, Infrabel vangt amper subsidie maar vraagt wel hoge prijzen voor rijpaden en stops. Dankzij die subsidie kan NMBS dit betalen, maar meer zit er niet in. | |
Peterselieman | donderdag 8 mei 2014 @ 15:12 |
Ja. Het is heerlijk om wat later op de avond vanuit de randstad nog naar huis te kunnen. | |
#ANONIEM | donderdag 8 mei 2014 @ 15:18 |
In de laatste alinea van de tweede bron staat dit: Met andere woorden: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() [ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 08-05-2014 15:19:55 ] | |
DriekOplopers | donderdag 8 mei 2014 @ 15:35 |
Het wissel kan met snelheidsbeperking 30 km/h worden bereden, in alle standen. Het schrappen van de helft van de treinen is dus echt een schandaal: de dienstregeling is in 2007 of daaromtrent juist verlangzaamd, en zou dit dus moeten kunnen opvangen. | |
icloud | donderdag 8 mei 2014 @ 15:41 |
Kan het niet schoonmaken niet worden gezien als het niet nakomen van de overeenkomst? Wat dus automatisch leid tot verlaging van de overeenkomst prijs. | |
DriekOplopers | donderdag 8 mei 2014 @ 15:42 |
Er zal ongetwijfeld een boetebepaling staan in het contract NS-Schoonmaakbedrijf. | |
icloud | donderdag 8 mei 2014 @ 15:42 |
Ik bedoelde meer de overeenkomst die de reiziger sluit met de ns. | |
Peterselieman | donderdag 8 mei 2014 @ 15:44 |
ik denk het zelf niet. De NS voldoet met het laten rijden van een niet schoongemaakte trein nog steeds aan de vervoersplicht. Dat het comfort minder is, daar valt geen speld tussen te krijgen, maar jouw trein rijdt wel en dat is waar je in eerste instantie voor betaalt | |
icloud | donderdag 8 mei 2014 @ 15:47 |
Het gaat niet om de vervoersplicht, de wet personenvervoer of de concessie. Als jij een treinkaartje koopt dan sluit je een civiele overeenkomst met ns reizigers, daar zitten rechten en plichten, indien de ns deze dienst niet goed levert zou je via de rechter een verlaging of ontbinding van de koopprijs kunnen eisen.. | |
DriekOplopers | donderdag 8 mei 2014 @ 15:48 |
Ow, dat had ik niet begrepen. Dat zit in het "reizigersoordeel reinheid trein" en "reizigersoordeel reinheid stations", waar de NS van IenM een boete voor kan krijgen. | |
Peterselieman | donderdag 8 mei 2014 @ 15:58 |
Die vlieger zal niet opgaan. Je weet in dit geval wat je kunt krijgen. De acties in de schoonmaakbranche zijn alom bekend en daarom zal de rechter in dit geval jouw claim afwijzen, want je had het kunnen weten. Mogelijk anders zal het worden als je een ultrasmerige trein voorgeschoteld krijgt op het moment dat er geen acties zijn. Dan zou je kunnen betogen dat het product niet aan de verwachtingen voldeed en zou je eventueel een deel van de betaalde prijs terug kunnen krijgen. Ik heb ook geen idee of hier al jurisprudentie over bestaat. | |
b2py | donderdag 8 mei 2014 @ 16:00 |
Wordt 10 nu weer gebruikt dan? Indien niet, dan is het wissel linksleidend niet te berijden waarschijnlijk vanwege niet in controle. En dan zal het rechtsleidend wel in controle zijn en zo dus wel bruikbaar. | |
icloud | donderdag 8 mei 2014 @ 16:30 |
Ik vind dat laren(gld) eindelijk eens een fatsoenlijk station moet krijgen zo dicht mogelijk bij mijn nieuwe huis. * icloud Heeft zojuist de sleutels opgehaald. | |
boriq | donderdag 8 mei 2014 @ 16:40 |
met de nieuwe goederenroute krijg je die misschien wel in je achtertuin. ![]() | |
JDude | donderdag 8 mei 2014 @ 17:34 |
Aan de nog te realiseren HSL Bathmen-Lochem zeker? | |
b2py | donderdag 8 mei 2014 @ 18:16 |
http://www.ns.nl/over-ns/(...)n--at-ns_online.html | |
DriekOplopers | donderdag 8 mei 2014 @ 18:18 |
Nog maar eens wat meer achtergrondinfo over GSM-R, opdoeken van de treindienst en veiligheid in breder perspectief. http://www.voorbeterov.nl/140508.php | |
Dr_Flash | donderdag 8 mei 2014 @ 18:44 |
Ah, vingerpoppen. Zoals ik al zei ![]() | |
icloud | donderdag 8 mei 2014 @ 19:13 |
Doel je op de blog van infrastruct? Die is niet van mij, zoveel fantasie heb ik niet. Lochem is trouwens geen laren, ik wil wel een station in mijn eigen dorp. | |
b2py | donderdag 8 mei 2014 @ 19:16 |
Alstom rejects French government request to renegotiate GE deal Written by Kevin Smith ALSTOM CEO Mr Patrick Kron has rejected suggestions from the French government that Alstom acquire General Electric's (GE) freight transport business in a renegotiation of GE's proposed ¤12.4bn takeover of Alstom's energy business approved unanimously by board members last week. In a letter to the American company on Tuesday, which bypassed Alstom, French economy minister Mr Arnaud Montebourg dismissed GE's offer "as not good enough" and declared that France was concerned about the future of Alstom's "skills and workforce" as well as retaining France's "technical sovereignty" over its nuclear activities. Instead Montebourg proposes establishing an "equal partnership" that would "avoid a simple acquisition which would, in effect, lead to the disappearance of Alstom" by handing over its rail business to the French company. Bron en meer Finalists announced in aesthetic catenary contest Written by Keith Barrow THREE finalists have been selected in an international competition to develop aesthetically-pleasing catenary designs for the British railway network, which has been organised by HS2 Ltd, the FutureRailway technical strategy group, and the Royal Institute of British Architects. The finalists include: Bystrup Architecture, Denmark; COBE, Denmark; and Moxon Architects and Mott MacDonald, Britain. Bron en meer | |
James1988 | donderdag 8 mei 2014 @ 19:19 |
"We hebben geen aandelen in het bedrijf maar we willen wel bepalen wat ermee gebeurt" beetje krom, nietwaar? | |
DeaDLocK2K | donderdag 8 mei 2014 @ 19:20 |
Het enige wat er in Frankrijk redelijk recht is zijn de LGV's. | |
James1988 | donderdag 8 mei 2014 @ 19:21 |
![]() | |
b2py | donderdag 8 mei 2014 @ 19:22 |
Aankondiging van een opdracht - Nutssectoren :Landelijk - Meettreindiensten emplacementen -ProRail B.V. ProRail heeft als belangrijkste bedrijfsdoelstellingen het streven naar 0 vermijdbare ongevallen en 0 vermijdbare storingen. Monitoring van de conditie van het spoor en de spoorse objecten teneinde preventief onderhoud te kunnen plegen is hierbij cruciaal. Onder monitoring verstaan we bij ProRail “Het vaststellen van de conditie van een object en in het bijzonder de verbetering/verslechtering van die conditie, met behulp van repeterende kwalitatieve of kwantitatieve metingen”. In haar visie op monitoring onderscheidt ProRail drie doelstellingen van monitoring: 1. Het verzamelen van conditiegegevens voor onderhoudsplanning. (Vooral bestemd voor de functie onderhoudsmanagement) 2. Het verzamelen van conditiegegevens voor het bepalen van (lange-termijn) degeneratiegedrag van de objecten en het op basis hiervan invoeren van optimale asset management- en onderhoudsstrategieën. 3. Het verzamelen van gegevens ten behoeve van contractmanagement en kwaliteitscontrole. De voorliggende aanbesteding heeft initieel tot doel het verzamelen van gegevens met betrekking tot wissels in combinatie met het verrichten van videoschouw. Voor deze aanbesteding komen uitsluitend gegadigden in aanmerking die, naar aanleiding van de vooraankondiging van deze aanbesteding, vóór 1 januari 2014 te kennen hebben gegeven over een meetsysteem te beschikken en dit door ProRail wensen te laten valideren. Tevens ziet deze aanbesteding op het verzamelen van gegevens met betrekking tot additionele, nog niet nader gespecificeerde, objecten. Gedurende de looptijd van de overeenkomst zal aan contractpartijen worden gevraagd deze additionele metingen te verrichten. Contractpartijen zullen contractueel verplicht worden om op verzoek van ProRail aanbiedingen hiervoor te doen. De prijs voor deze additionele metingen zal tot stand komen door onderhandeling op basis van een door ProRail vooraf opgestelde raming. Naar verwachting zal het meten van de rijdraaddikte op emplacementen in 2017 op deze wijze aan het contract worden toegevoegd. Voor deze metingen zullen nu reeds een aantal eisen die zien op geschiktheid van het voertuig worden opgenomen in het aanbestedingsdossier. Gegadigden kunnen via Tenderned reeds een aantal concept documenten downloaden om inzicht te krijgen in de eisen en specificaties zoals die naar verwachting zullen worden opgenomen in het aanbestedingsdossier. Gegadigden kunnen naar aanleiding van deze documenten inhoudelijke vragen te stellen. ProRail zal beantwoording van deze vragen zo veel mogelijk meenemen bij het opstellen van de definitieve specificaties zoals die in het aanbestedingsdossier zullen worden opgenomen. De vragen worden derhalve NIET beantwoord tijdens de selectiefase. Het werk wordt in 2 percelen aanbesteed op basis van de door ProRail voor dit werk vastgestelde draaiboeken voor treinpaden. Perceel 1 omvat circa 60% van het werk en perceel 2 circa 40%. Per gegadigde zal maximaal 1 perceel worden gegund . ProRail heeft voor deze regeling gekozen om er zeker van te zijn dat het werk altijd uitgevoerd kan worden, ook als één gegadigde (tijdelijk) niet aan zijn verplichtingen blijkt te kunnen voldoen. Daarnaast wenst ProRail ook op termijn verzekerd te zijn van een zekere mate van marktwerking. https://www.tenderned.nl/(...)/cid/203163/cvp/join Voor diegene die wat meer wilt weten van Videoschouwtreinen en verwerking van informatie daarvan kan zich wenden tot het tablad 'Documenten'. Account is niet vereist. | |
JDude | donderdag 8 mei 2014 @ 19:24 |
Ja, maar zou er dan niet eerst een spoorlijn aangelegd moeten worden? | |
DeaDLocK2K | donderdag 8 mei 2014 @ 19:25 |
In Laren is wel een gigantische parkeerplaats nodig. En kaartjes naar Laren zijn alleen 1e klas verkrijgbaar. | |
icloud | donderdag 8 mei 2014 @ 19:26 |
Het was ook een post met een lach, niet te serieus nemen,trouwens er ligt een mooie spoorlijn die ook nog in gebruik is, hij moet alleen wat verplaats worden ![]() | |
icloud | donderdag 8 mei 2014 @ 19:27 |
We hebben het niet over laren in het gooi, dat rijkendorp | |
Yreal | donderdag 8 mei 2014 @ 19:28 |
niet nakomen automatisch vermindering prijzen? Nee, gewoon nee ![]() | |
DeaDLocK2K | donderdag 8 mei 2014 @ 19:29 |
Laren gld is even erg ![]() | |
b2py | donderdag 8 mei 2014 @ 19:30 |
Zuidasdok na zomer als één project naar markt De Zuidas maakt zich op voor een nieuwe sprong voorwaarts. Over een maand of zes krijgt de markt de vraag hoe model Zuidasdok het beste tot een succes kan worden gemaakt. “Volgende belangrijke halte is het bestuurlijke overleg op 2 juli”, zegt directeur-generaal Jan Hendrik Dronkers van Rijkswaterstaat. “De drukte op de agenda neemt toe. Is even nodig. Over veel punten moeten beslissingen worden genomen. We hebben een inkoopplan en gaan de markt op met een scope, tijd en geld.” Duidelijk is al dat plan Zuidasdok niet opgeknipt wordt in deelprojecten. Het onder de grond brengen van snelweg A10 en de bouw van het nieuwe spoorstation Amsterdam-Zuid vertonen daarvoor te veel samenhang. De bouw mag rekenen op één groot in design & construct uit te voeren project, voorafgegaan door een op concurrentie gerichte dialoog. Bij de uitwerking van de gunning wordt de Zuidasdok-organisatie terzijde gestaan door de ingenieursbureaus Arcadis en Witteveen+Bos plus procesmanager AT Osbor ne. Hoe groot na het debacle van de in 2009 mislukte veiling de belangstelling is om op de Zuidas de handen uit de mouwen te steken? Jan Hendrik Dronkers, Klaas de Boer (dienst Zuidas) en Patrick Buck (ProRail) zijn optimistisch. Belangstelling genoeg, vanuit binnen- en buitenland. Klaas de Boer, directeur van de dienst Zuidas: “De mensen die een einde gemaakt hebben aan de Zuidasveiling waren realo’s. Je zag in 2008 al de eerste tekenen van verval, barsten in de economie. Daarna zijn we heel prettig overgegaan van een pps met private partijen naar een pps metalleen maar publieke samenwerking.” Bron: Cobouw | |
icloud | donderdag 8 mei 2014 @ 19:33 |
Valt wel mee, we leven wat ruimer, maar het aantal inwoners met 100 miljoen of meer op de bank zijn beperkt tot nul. In het gooi wonen ook een aantal miljardairs. | |
Dr_Flash | donderdag 8 mei 2014 @ 19:33 |
Wat verandert er toch weinig in 58 jaar ![]() ![]() Nou kom ik daar meerdere keren per week langs. De 3 panden rechts van de locomotief zien er tegenwoordig zo uit: ![]() (okee als je verder naar links kijkt is het ineens VOLSTREKT onherkenbaar, maar okee ![]() | |
DeaDLocK2K | donderdag 8 mei 2014 @ 19:35 |
Maar naar rechts blijft het heel erg herkenbaar! Mooie vergelijking. | |
b2py | donderdag 8 mei 2014 @ 19:35 |
Stoom onder de draad! ![]() | |
Basekid_NZ | donderdag 8 mei 2014 @ 19:38 |
En straks weer een mooie gracht terug op die locatie ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 8 mei 2014 @ 19:39 |
Maar dan zonder trein ![]() | |
Peterselieman | donderdag 8 mei 2014 @ 19:53 |
Die is onder de zoden gestopt | |
DeaDLocK2K | donderdag 8 mei 2014 @ 22:05 |
Echo? 'oh 'oh 'oh | |
DeaDLocK2K | donderdag 8 mei 2014 @ 22:05 |
Ah ik weet het, jullie zijn allemaal kwaliteitsTV als Hotter Than My Daughter of het Eurovisie Songfestival aan het kijken. | |
b2py | donderdag 8 mei 2014 @ 22:06 |
Ik was zwemmen, en ben op zowel de heen als de terugweg verregend. Ik dacht dat ik wel zonder regenjas kon. Inb4 kutgarpen over verregend van/naar zwembad. ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 8 mei 2014 @ 22:09 |
Nee premmeliek darts ![]() | |
James1988 | donderdag 8 mei 2014 @ 22:10 |
![]() | |
Dr_Flash | donderdag 8 mei 2014 @ 22:12 |
Zwemmen is wel super tof trouwens ![]() | |
Frozen-assassin | donderdag 8 mei 2014 @ 22:12 |
Vond de treinen waar ik in zat op zowel heen- en terugweg gisteren en vandaag best schoon na twee weken niet schoongemaakt te zijn. Al had ik even het gevoel dat dat misschien toch even is gebeurd... | |
b2py | donderdag 8 mei 2014 @ 22:13 |
En vanmiddag was ik de stromende regen gewoon volledig droog overgekomen door regenpak. I'm so stupid ![]() ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 8 mei 2014 @ 22:14 |
Ik begin inmiddels tot mijn enkels in de vuilnis te waden. | |
DeaDLocK2K | donderdag 8 mei 2014 @ 22:28 |
En tot je neus in ergernis? ![]() | |
DeaDLocK2K | donderdag 8 mei 2014 @ 22:28 |
Ik was trouwens verbaasd over hoe schoon mijn trein was gisteren. | |
b2py | donderdag 8 mei 2014 @ 22:34 |
Als ik trouwens de NS storingen mag geloven is er al sinds een uur of zes geen treinverkeer rondom Mönchengladbach door een defecte bovenleiding. Onbekend hoe lang dit duurt, wat meldt DB? | |
DeaDLocK2K | donderdag 8 mei 2014 @ 22:39 |
Ik heb nog geen telefoontje gehad. | |
James1988 | donderdag 8 mei 2014 @ 22:40 |
Dit: Bron: Bahn.de / NRW | |
b2py | donderdag 8 mei 2014 @ 22:42 |
Danke sehr. | |
dennistd | donderdag 8 mei 2014 @ 23:17 |
Nee hoor, achtereenvolgens De Rekenkamer, Wer Wird Millionär en Top Gear gekeken. Volgens mij allemaal prima programma's ![]() | |
Viezze | donderdag 8 mei 2014 @ 23:19 |
Op 4/5 mei zijn er wel treinen schoongemaakt. Het begint alweer een aardige puinzooi te worden, dus volgende week zijn we weer terug bij af. | |
Peterselieman | donderdag 8 mei 2014 @ 23:34 |
Piratenfilm | |
Peterselieman | donderdag 8 mei 2014 @ 23:36 |
Denk ik ook ja. Ik weet dat in Leeuwarden de treinen iig wel schoongemaakt worden. Probleem is dat de IC die via de Hanzelijn rijdt in minder dan acht minuten gereinigd moet worden en dat is ondoenlijk, ook in normale situaties. De IC die via de Veluwe rijdt wordt wel aangepakt, want de keertijd daarvan is bijna een half uur | |
Maegrim | donderdag 8 mei 2014 @ 23:48 |
Alles van HiSpeed wordt ook schoongemaakt, die huren een ander bedrijf in | |
Dr_Flash | vrijdag 9 mei 2014 @ 07:51 |
Kanker. Toen stonden we met zn allen in Apeldoorn. Zonder trein. | |
Dalenbart | vrijdag 9 mei 2014 @ 07:56 |
Amersfoort ligt eruit op last van de brandweer melding zou brand spoorvervoer zijn. Iemand enig idee wat er precies aan de hand is? | |
Dr_Flash | vrijdag 9 mei 2014 @ 08:03 |
dit is al veel meer informatie dan alle drie de NS ers konden gevn. | |
Dr_Flash | vrijdag 9 mei 2014 @ 08:03 |
Ook ns.nl geeft niks zinnigs aan. | |
JDude | vrijdag 9 mei 2014 @ 08:10 |
Volgens de app rijden er "veel minder treinen". Maar in het lijstje met actuele vertrektijden valt alleen de IC naar Schiphol uit. | |
Dr_Flash | vrijdag 9 mei 2014 @ 08:42 |
Weer terug naar huis en maar bedelen of ik mag thuiswerken ![]() Het spoor in Nederland is ZO ontzettend betrouwbaar jonge. Met elk station wat je bereikt is het gewoon maar de vraag of je het volgende ook gaat halen. Het lijkt de fucking Congo wel hierzo godverdomme. | |
James1988 | vrijdag 9 mei 2014 @ 09:04 |
Het enige wat NS op Twitter heeft gemeld is "op last van de politie en de brandweer", zou mogelijk om een gaslek gaan. Inmiddels is het weer voorbij.
| |
Dr_Flash | vrijdag 9 mei 2014 @ 09:06 |
ja voor informatie hoef je daar niet te wezen. Ik las op Facebook dat de IC van (of naar?) Leeuwarden en de pimpel ontruimd zijn. | |
b2py | vrijdag 9 mei 2014 @ 09:08 |
Op p2000 wordt ook een brand spoorvervoer gemeld. Locatie is alleen vreemd, midden in een woonwijk. | |
James1988 | vrijdag 9 mei 2014 @ 09:08 |
Van Somda: Ofwel: er is wat aan de hand, maar het hele station platleggen gaat een beetje erg ver. | |
Dr_Flash | vrijdag 9 mei 2014 @ 09:10 |
er is dus eigenlijk gewoon geen kut aan de hand. | |
Dr_Flash | vrijdag 9 mei 2014 @ 09:12 |
een heel knooppunt plat om een paar verzakte tegels en een "vermeende" gaslucht ![]() Iedere scheet is al genoeg om de reiziger te duperen tegenwoordig. Waardeloze actie. | |
b2py | vrijdag 9 mei 2014 @ 09:18 |
Spoor buiten dienst voor verzakte tegels??? ![]() Serieus? ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 9 mei 2014 @ 09:19 |
Het staat op Somda en dan is het waar ![]() (en ja, totdat er een betrouwbaarder verhaal is, is dat echt zo). | |
b2py | vrijdag 9 mei 2014 @ 09:21 |
Hangt van de poster af, de een vertrouw ik wat meer dan de ander.. | |
Peterselieman | vrijdag 9 mei 2014 @ 10:03 |
In Amersfoort was het kortsluiting in een hoogspanningskabel onder het perron | |
b2py | vrijdag 9 mei 2014 @ 10:09 |
Ook 538 aan staan? ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 9 mei 2014 @ 10:13 |
Ja. Luister altijd even naar Peter Heerschop met zijn Lieve Marianne ![]() | |
boriq | vrijdag 9 mei 2014 @ 10:15 |
RTV Utrecht meld het ook inderdaad http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1182141
Leukste stukje uit de show van Evers, vooral met Viggo Waas ernaast. ![]() | |
James1988 | vrijdag 9 mei 2014 @ 10:23 |
Dat moet een flinke kabel zijn geweest dan. ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 9 mei 2014 @ 10:44 |
Nou nou. | |
Dr_Flash | vrijdag 9 mei 2014 @ 10:53 |
pics van hoe erg die verzakking is? ![]() | |
boriq | vrijdag 9 mei 2014 @ 11:00 |
dit is de enige die ik zo snel kan vinden:
| |
Viezze | vrijdag 9 mei 2014 @ 11:08 |
Ik kwam er net langs. Was een stukje van 1 bij 3 meter ongeveer, wat ze nu hadden weggegraven. Weet niet hoe ver het was verzakt, maar om het hele station er voor af te ruimen... | |
b2py | vrijdag 9 mei 2014 @ 11:13 |
3 of 10 kV.. | |
James1988 | vrijdag 9 mei 2014 @ 11:42 |
Ik heb op YouTube wel eens een filmpje voorbij zien komen waarin men kortsluiting veroorzaakte in een kabel die eind onder een stoep lag begraven, dat gaf ook een behoorlijke knal. Het was wel indrukwekkend om te zien. ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 9 mei 2014 @ 11:53 |
Ja ja. drie vierkante meter zonder dat er iemand op stond. Midden in de ochtendspits. Zal wel 3 vierkante centimeter geweest zijn ![]() | |
dennistd | vrijdag 9 mei 2014 @ 12:26 |
Kun je het weer niet laten Fles? http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=189418&cat=1 Nog even een plaatje van zaterdag trouwens: ![]() [ Bericht 31% gewijzigd door dennistd op 09-05-2014 12:36:44 ] | |
bork | vrijdag 9 mei 2014 @ 12:40 |
Lijkt wel een plaatje uit een jaren 50 tijdschrift, aquarel-achtig. | |
Dos37 | vrijdag 9 mei 2014 @ 12:46 |
Ze waren natuurlijk bang voor een zinkgat waar het hele station in zou verdwijnen. | |
Frozen-assassin | vrijdag 9 mei 2014 @ 12:49 |
Het hele beter voorkomen dan genezen gedoe van NS/ProRail loopt wel beetje de spuigaten uit | |
Dr_Flash | vrijdag 9 mei 2014 @ 12:52 |
Er ontstaat in ieder geval geen beeld uit van een organisatie die weet waar ze mee bezig zijn ![]() | |
Frozen-assassin | vrijdag 9 mei 2014 @ 12:58 |
Straks gaan we nog terug naar de toestanden waar iedereen om 6.00 op het perron staat en maar hopen dat er een trein komt in de richting die je op wil... En maar hopen dat de machinist dan zich niet halverwege zich bedenkt en even een broodje gaat halen... | |
James1988 | vrijdag 9 mei 2014 @ 13:25 |
Stadler heeft een aanbesteding van SBB gewonnen, vanaf eind 2019 zullen 29 nieuwe HSTs gaan instromen op de verbinding Milaan - Basel/Zurich. De treinen hebben een topsnelheid van 250 km/u, bestaan uit 11 bakken en zijn 200 meter lang.![]() Bron: IRJ | |
b2py | vrijdag 9 mei 2014 @ 13:36 |
Zien er nog best mooi uit. | |
James1988 | vrijdag 9 mei 2014 @ 13:41 |
Dat dacht ik ook ![]() Contractwaarde is 980 miljoen Zwitserse Frank, omgerekend ongeveer ¤ 804 miljoen. Daarmee komt de stukprijs op ¤ 27,7 miljoen. | |
boriq | vrijdag 9 mei 2014 @ 13:42 |
Zien er inderdaad goed uit! Wat kostte een V250 ons eigenlijk toentertijd? | |
James1988 | vrijdag 9 mei 2014 @ 13:45 |
Contractwaarde in 2004 was 380 miljoen euro / 19 treinen = 20 miljoen euro per stuk in 2004, daar moet je dus nog 10 jaar inflatie bij rekenen. | |
Adrie072 | vrijdag 9 mei 2014 @ 13:48 |
Hoop dat beleidsbepalers op andere facetten hun afweging bepalen, maar zoals gezien bij de V250; 'ziet er goed uit, doen!' Big FAIL. | |
Adrie072 | vrijdag 9 mei 2014 @ 13:48 |
Maar ik vind het ook een mooie trein ![]() | |
b2py | vrijdag 9 mei 2014 @ 13:55 |
Zit zeker ook een bar in, die kan er bij ons wel uit natuurlijk. | |
James1988 | vrijdag 9 mei 2014 @ 13:57 |
(Van Railway Gazette) Er zit dus een volwaardig restaurant in. ![]() | |
b2py | vrijdag 9 mei 2014 @ 13:59 |
Gescheiden toiletten? Vandaar dat die meuk zo duur is.. | |
Dr_Flash | vrijdag 9 mei 2014 @ 14:03 |
Ja gescheiden toiletten voor mannen en vrouwen. En gescheiden toiletten voor pratende mannen, pratende vrouwen, stille mannen en stille vrouwen (okee die laatste is overbodig ![]() En dan nog voor socialisten en liberalen apart en voor roodharigen en blonde reizigers en voor zigeuners en voor joden en voor enz. Mooie trein met 832 toiletten ![]() | |
spectrumanalyser | vrijdag 9 mei 2014 @ 14:06 |
is er nog nieuws over de v250? voor zover ik weet zijn ze nog in Nederland | |
Yreal | vrijdag 9 mei 2014 @ 14:08 |
gewoon iedereen schijten op zijn eigen plee ![]() | |
James1988 | vrijdag 9 mei 2014 @ 14:09 |
Woensdag stonden ze in ieder geval nog in Amsterdam. | |
toblorone | vrijdag 9 mei 2014 @ 14:44 |
Vanmiddag is het eerste transport vertrokken uit Noorwegen met de Class73. ze zullen maandag/dinsdag aankomen in Haarlem | |
Dr_Flash | vrijdag 9 mei 2014 @ 14:48 |
Waar gaat dit over als ik vragen mag? ![]() | |
James1988 | vrijdag 9 mei 2014 @ 14:49 |
NedTrain gaat NSB-treinen reviseren ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 9 mei 2014 @ 14:52 |
Oh vet ![]() ![]() | |
b2py | vrijdag 9 mei 2014 @ 14:53 |
Per boot geloof ik toch? | |
toblorone | vrijdag 9 mei 2014 @ 14:54 |
Ja super interessant om ze eens van dichtbij te bekijken. Ik kan er helaas geen foto's van maken, maar kga er wel ff langslopen zodra ze op het terrein staan ![]() | |
toblorone | vrijdag 9 mei 2014 @ 14:55 |
Nope over het spoor | |
Dr_Flash | vrijdag 9 mei 2014 @ 14:58 |
Ik heb er in gezeten, en ook foto's van gemaakt ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 9 mei 2014 @ 14:59 |
Tsjonge, ineens flink onweer hier ![]() ![]() | |
toblorone | vrijdag 9 mei 2014 @ 15:00 |
haha ja ik zou het graag doen maar heb ergens mn handtekening onder gezet... mag dus helaas geen foto's maken. maar wat wél leuk is, is dat ik er in principe naast kan staan als er aan gewerkt gaat worden ![]() | |
boriq | vrijdag 9 mei 2014 @ 15:01 |
er is volgens mij maar weinig waar jij niet in hebt gezeten. ![]() | |
dennistd | vrijdag 9 mei 2014 @ 15:02 |
Via Bentheim lijkt me dan het handigste ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 9 mei 2014 @ 15:03 |
SM90, V250... ![]() | |
boriq | vrijdag 9 mei 2014 @ 15:03 |
V250 niet? ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 9 mei 2014 @ 15:07 |
ja mij ook, en het liefst midden op de dag ![]() ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 9 mei 2014 @ 15:07 |
ja toe maar ![]() | |
b2py | vrijdag 9 mei 2014 @ 15:08 |
Heb je die niet gehad? ![]() ![]() | |
dennistd | vrijdag 9 mei 2014 @ 15:09 |
Als het maandag wordt dan graag tussen 9.45u en 12.15u, of na 17.30u ![]() gebroken dienst ![]() | |
boriq | vrijdag 9 mei 2014 @ 15:10 |
Ik dacht alleen dat jij een van de weinige mensen was die zo'n ritje had overleefd. ![]() | |
dennistd | vrijdag 9 mei 2014 @ 15:11 |
Mooie vertraging trouwens:Uiteindelijk was de trein maar helemaal opgeheven | |
Dr_Flash | vrijdag 9 mei 2014 @ 15:11 |
![]() | |
dennistd | vrijdag 9 mei 2014 @ 15:12 |
V250 heb ik wel gehad, de wadlopers daarentegen weer niet ![]() | |
boriq | vrijdag 9 mei 2014 @ 15:12 |
Met studentenov kan ik dus met een toeslag van 2,30 met de ICD (2e klas) reizen tussen Rotterdam en Schiphol, maar ik kan niet een toeslag van 3,00 betalen en dan 1e klas gaan zitten? | |
icloud | vrijdag 9 mei 2014 @ 15:13 |
De nederlandse vervoerders moeten echt eens een agc gaan bestellen,prachtige treinen. | |
James1988 | vrijdag 9 mei 2014 @ 15:14 |
Ik heb nooit in de Wadslopers of SM'90 gezeten. Ook niet de in ÖBB-rijtuigen trouwens. ![]() Inderdaad, dat kan niet. Je moet ook je gewone vervoerbewijs upgraden naar 1e klas - iets wat bij een studenten-OV voor zover ik weet niet kan. | |
boriq | vrijdag 9 mei 2014 @ 15:15 |
Ah, dankjewel. Gelukkig zit er naar mijn weten niet zoveel tuigh in de 2e klas van de ICD. ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 9 mei 2014 @ 15:16 |
En terecht. Wegwezen met die paupers. | |
boriq | vrijdag 9 mei 2014 @ 15:19 |
Ik ben geen pauper, echt niet. ![]() | |
Sandrvich | vrijdag 9 mei 2014 @ 15:21 |
Dat upgraden kan zeker wel met een studenten OV. ¤20,- doordeweeks & ¤10 in het weekend. ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 9 mei 2014 @ 15:21 |
Schooier dan, ook best ![]() | |
b2py | vrijdag 9 mei 2014 @ 15:23 |
Ik houd niet zo van snert. | |
boriq | vrijdag 9 mei 2014 @ 15:23 |
Ik zag het, daluurtjes is ¤15,-. Ik kijk woensdag wel gewoon of ik nog geld over heb. ![]()
![]() | |
JDude | vrijdag 9 mei 2014 @ 15:25 |
Wat is er tussen Eindhoven en Boxtel aan de hand? Alle treinen tussen 15:45 en 16:00 uit Eindhoven en Best zijn geschrapt, daar voor en na rijdt het wel. | |
b2py | vrijdag 9 mei 2014 @ 15:25 |
Spoedwerkzaamheden weer? ![]() | |
dennistd | vrijdag 9 mei 2014 @ 15:27 |
Klinkt niet best in elk geval ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 9 mei 2014 @ 15:28 |
Dus vandaar zijn vraag: Wat is er WEL aan de hand? ![]() "Spoedwerkzaamheden" is tegenwoordig een soort haarlemmerolie: Overal goed voor ![]() | |
JDude | vrijdag 9 mei 2014 @ 15:30 |
Ah, daar is'ie al.
| |
James1988 | vrijdag 9 mei 2014 @ 15:32 |
Dat is niet zo best.
| |
JDude | vrijdag 9 mei 2014 @ 15:32 |
Maar goed, richting Eindhoven dus. Ik heb nog hoop dat er een sprinter uit Tilburg in Best gaat keren. | |
Peterselieman | vrijdag 9 mei 2014 @ 15:33 |
tenzij ze een eind om willen rijden | |
ReisT | vrijdag 9 mei 2014 @ 15:44 |
Treinreizen voor dummies...![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 9 mei 2014 @ 15:53 |
Emg kan je het dáár aan herkennen. OPENBARING VAN DE EEUWIGHEID | |
Dos37 | vrijdag 9 mei 2014 @ 15:54 |
Nou ik moet zeggen dat ik tot twee jaar geleden niets van die blauwe streep af wist. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 9 mei 2014 @ 15:55 |
Als die 1 geen dead giveaway is ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 9 mei 2014 @ 15:55 |
Ik denk dat ze gewoon uit voorzorg alles ten zuiden van de lijn Dordrecht - Nijmegen eruit gooien. Veiligheid staat voorop niewaar! | |
Dr_Flash | vrijdag 9 mei 2014 @ 15:57 |
En het zijn altijd de rijtuigen die het dichtste bij de trap stoppen, aldus een reclamecampagne van een jaar of tien geleden. ![]() Ja, NS was ook toen al overtuigd dat ze van het debielenvervoer waren ![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 9 mei 2014 @ 15:59 |
Hahahahahaha ![]() | |
Viezze | vrijdag 9 mei 2014 @ 16:02 |
Ik was om 14.30 op Eindhoven vanuit Best, trein reed het laatste stuk al erg zacht.. | |
James1988 | vrijdag 9 mei 2014 @ 16:09 |
Ik wil nog naar huis ja?! ![]() -- Op de HSL-Zuid is een windwaarschuwing afgegeven, daardoor geldt er nu een snelheidsbeperking tot 160 km/u. | |
Dr_Flash | vrijdag 9 mei 2014 @ 16:20 |
Helemaal kansloos natuurlijk. | |
#ANONIEM | vrijdag 9 mei 2014 @ 17:03 |
Wat een kutzooi allemaal ![]() | |
b2py | vrijdag 9 mei 2014 @ 17:04 |
Mensen op het spoor tussen Heerhugowaard en Alkmaar, gelijk treinverkeer platgelegd.. | |
Dr_Flash | vrijdag 9 mei 2014 @ 17:06 |
Gemiste kans. | |
b2py | vrijdag 9 mei 2014 @ 17:10 |
Aah, een omroep. Zeer beperkt treinverkeer mogelijk. Kansloos dit natuurlijk. ROZ en rollen maar.. | |
Dr_Flash | vrijdag 9 mei 2014 @ 17:11 |
Het zijn wel de Kansloze Spoorwegen vandaag he. ![]() | |
James1988 | vrijdag 9 mei 2014 @ 17:17 |
NS: Succes ![]() | |
b2py | vrijdag 9 mei 2014 @ 17:19 |
Vriendin maar op de bus gezet.. Zegt ze, hoe kan je dit nou leuk vinden? De NS.. ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 9 mei 2014 @ 17:20 |
Wel met windwaarschuwing he? | |
DeaDLocK2K | vrijdag 9 mei 2014 @ 17:22 |
Die heeft ze al sinds de eerste keer dat ze de lakens deelden. | |
b2py | vrijdag 9 mei 2014 @ 17:22 |
![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 9 mei 2014 @ 17:22 |
Dat is een gasalarm, dat is anders ![]() | |
b2py | vrijdag 9 mei 2014 @ 17:23 |
Hebben we ook al gehad vandaag, waar is de bingo? | |
#ANONIEM | vrijdag 9 mei 2014 @ 17:23 |
![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 9 mei 2014 @ 17:24 |
![]() |