ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. DriekOplopers, zet zich in om dingen voor de reiziger te verbeteren. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.
[ Bericht 0% gewijzigd door Duvel op 07-05-2014 11:55:39 ]
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Yes. Je kan dat trouwens zelf testen door in je browser te verversen met CTRL-F5. Dan wordt je cache voor deze pagina verwijderd en opnieuw opgebouwd waarna eventuele hotlinkproblemen aan het licht komen.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Ok vraag: hoe veilig is het om zonder GSM-R over de rails te knallen?
Tja, je hebt geen noodoproep en geen communicatie met de treindienstleider, maar alle seinen blijven werken. In mijn ogen is het risico acceptabel, maar ik ben niet verantwoordelijk als het toch per ongeluk fout gaat.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Tja, je hebt geen noodoproep en geen communicatie met de treindienstleider, maar alle seinen blijven werken. In mijn ogen is het risico acceptabel, maar ik ben niet verantwoordelijk als het toch per ongeluk fout gaat.
En daarom vind ik veiligheid boven alles. Dus GSM-R eruit dan ook de trein. Maar dat is in nederland niet uit te leggen. En als er iets gebeurd terwel GSm-R uitligt gaat iedereen weer gillen op de NS!
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
En daarom vind ik veiligheid boven alles. Dus GSM-R eruit dan ook de trein. Maar dat is in nederland niet uit te leggen. En als er iets gebeurd terwel GSm-R uitligt gaat iedereen weer gillen op de NS!
Laat iemand uitrekenen hoe groot de kans is op een fataal ongeval doordat GSM-R niet werkt, en ik vermoed zeer sterk dat het laten rijden van treinen een acceptabel risico oplevert. Veiligheid boven alles is onzin, dan moet je lekker binnen blijven.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Als er echt iets gekkigs gebeurt kan de machinist toch altijd nog 112 bellen? Verplicht gewoon iedere machinist een mobiele telefoon mee te nemen, probleem opgelost. Kosten hooguit een paar tientjes mocht er nog een stijfkop zonder mobieltje rondlopen.
Op woensdag 7 mei 2014 13:22 schreef Ajaxfan het volgende: Denken jullie dat die grote hoeveelheden storingen nou vooral komen door Prorail die de goedkopere aanbieders kiest of is er meer een kennisprobleem?
ATB-vv is achtervang, een machinist hoort immers voor rood te stoppen. Bellen t.b.v. veiligheid is achtervang, een machinist hoort voor rood te stoppen en spoorlopers horen van het spoor weg te blijven.
Eens dat er soms voor ernstige overdrijving gekozen wordt voor veiligheid terwijl het de vraag is of dat nodig is maar je vergelijking is op z'n minst jammer.
Zo zie ik het ook. Vanuit de ProRail hoek is er op bepaalde punten zeker te weinig kennis, terwijl er ook stevig bezuinigd is. Ik ben dan ook benieuwd of de hoezeeverhalen over PGO3.0 daadwerkelijk overal waargemaakt kunnen worden, terwijl ook andere basisvoorzieningen weer op orde gebracht moeten worden.
ATB-vv is achtervang, een machinist hoort immers voor rood te stoppen. Bellen t.b.v. veiligheid is achtervang, een machinist hoort voor rood te stoppen en spoorlopers horen van het spoor weg te blijven.
Eens dat er soms voor ernstige overdrijving gekozen wordt voor veiligheid terwijl het de vraag is of dat nodig is maar je vergelijking is op z'n minst jammer.
Niet om je aan te vallen, maar voor de discussie:
Hoeveel STS'en per jaar? Hoeveel spoorlopers?
Bij fatale STS: hoeveel potentiele slachtoffers per keer? En bij spoorloper?
Maar in hoeverre is het dan het falende Prorail als het eigenlijk diegene is die de geldkraan dichter draait en verwacht dat Prorail het kennis en kwaliteitsniveau wel op peil kan houden?
Vergelijk het met een werkgever die je nog maar 30 ipv 40 uur per week laat werken maar wel verwacht dat je de volledige werkweek aan werkzaamheden gedaan krijgt.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Vandaag is de proef "Pinnen in de Trein" bij de Railcatering gestart. Een aantal medewerkers van de Railcatering lopen de komende 2/3 maanden met een mobiele pinterminal rond, en dan kan men pinnen bij aankoop van iets. Als het goed verloopt, blijft men er mee doorlopen, anders stopt het na 2/3 maanden weer.
Op woensdag 7 mei 2014 15:51 schreef greavy het volgende: Vandaag is de proef "Pinnen in de Trein" bij de Railcatering gestart. Een aantal medewerkers van de Railcatering lopen de komende 2/3 maanden met een mobiele pinterminal rond, en dan kan men pinnen bij aankoop van iets. Als het goed verloopt, blijft men er mee doorlopen, anders stopt het na 2/3 maanden weer.
sowieso is de railcatering weer uit het uitbreiden. Vandaag ook weer gezien tussen Rotterdam en utrecht
Klopt, dat is ook een proef. De treinen van :17 / :47 uit Utrecht en :05 / :35 uit Rotterdam worden ook diverse keren per dag gelopen, maar niet alle treinen. Proef loopt al ongeveer een maand.
Op woensdag 7 mei 2014 15:51 schreef greavy het volgende: Vandaag is de proef "Pinnen in de Trein" bij de Railcatering gestart. Een aantal medewerkers van de Railcatering lopen de komende 2/3 maanden met een mobiele pinterminal rond, en dan kan men pinnen bij aankoop van iets. Als het goed verloopt, blijft men er mee doorlopen, anders stopt het na 2/3 maanden weer.
God god. Wanneer krijgen we een "proef" met ronde wielen onder een trein?
Wat een onzin weer. De taxibranche en zo'n beetje elke marktkoopman werkt hier al minstens 5 jaar mee. Als je mobiel doekoes wil maken moet je die dingen gewoon invoeren, liever gisteren dan vandaag. "Een proef" lamenielachezeg
Op woensdag 7 mei 2014 16:24 schreef Dr_Flash het volgende: Wat een onzin weer. De taxibranche en zo'n beetje elke marktkoopman werkt hier al minstens 5 jaar mee. Als je mobiel doekoes wil maken moet je die dingen gewoon invoeren, liever gisteren dan vandaag. "Een proef" lamenielachezeg
Bij NS Stations is het langer tegengehouden. Er werden argumenten gebruikt als "je hebt niet overal internetdekking", "het is skimgevoelig" enz,....
Bij fatale STS: hoeveel potentiele slachtoffers per keer? En bij spoorloper?
Het risico op jaarbasis is bij spoorlopers veel hoger dan van STS'en en daarbij helpt GSM-R bij het reduceren van de gevolgen van beide waar ATB-vv dat niet doet.
En ja, ik vind het allemaal overtrokken maar je vergelijking staat werkelijk als een tang op een varken.
Niet tot nauwelijks. Ik weet niet op welke traject je reist maar mijn ervaring is gewoon bus komt aan en bus gaat direct weer verder. Op afgelegen stukken of laat in de avond kan dit natuurlijk wijzigen.
Op woensdag 7 mei 2014 18:30 schreef b2py het volgende: Niet tot nauwelijks. Ik weet niet op welke traject je reist maar mijn ervaring is gewoon bus komt aan en bus gaat direct weer verder. Op afgelegen stukken of laat in de avond kan dit natuurlijk wijzigen.
Weert-eindhoven, volgens de planner komt de bus om .53 aan in eindhoven, maar mijn trein vertrekt om .48
Weert-eindhoven, volgens de planner komt de bus om .53 aan in eindhoven, maar mijn trein vertrekt om .48
Hoef je je niet druk te maken om een paar minuutjes vertraging, mooi tijd om nog even wat eten of drinken te halen voor onderweg, misschien nog even naar het toilet of zo, ideaal
Nee niet als texel je eindbestemming is, ik wil er zo vroeg mogelijk zijn.
Gokken op die twee minuten overstap te Utrecht is ook vragen om problemen imo. En gezien het tijdstip zal de bus wel flink doorjakkeren, ik zou het er wel op wagen. En anders is het jammer, veel keus heb je namelijk niet. Tenzij auto.
Gokken op die twee minuten overstap te Utrecht is ook vragen om problemen imo. En gezien het tijdstip zal de bus wel flink doorjakkeren, ik zou het er wel op wagen. En anders is het jammer, veel keus heb je namelijk niet. Tenzij auto.
3 minuten, de ns planner laat het zien dus ik neem aan een officiële overstap.
Inkoppertjes: "NS zet postduiven in", "Uw e-mail is ongeveer een half uur langer onderweg" en "We vinden de huidige overlast erg vervelend. Daarom kunt u terecht bij de kopieerhoek voor een gratis postzegel."
quote:
Op woensdag 7 mei 2014 19:20 schreef DeaDLocK2K het volgende: Welke idioot gebruikt er dan ook Exchange. Nieuwe versies uitrollen van GroupWise merkt niemand wat van.
In de onderwijswereld wordt het vaak ingeruild voor 'gratis' Google Apps of Live@Edu maar in het bedrijfsleven komen er alleen maar klanten bij. Ik kom echt om in de hulpvragen. Beter, sneller, stabieler, meer features en platformonafhankelijk. Ik heb cijfers gezien van de omzet.
In tegenstelling tot ERTMS om het even over treinen te laten gaan.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
In de onderwijswereld wordt het vaak ingeruild voor 'gratis' Google Apps of Live@Edu maar in het bedrijfsleven komen er alleen maar klanten bij. Ik kom echt om in de hulpvragen. Beter, sneller, stabieler, meer features en platformonafhankelijk. Ik heb cijfers gezien van de omzet.
Vanuit mijn werkgever hoor ik juist dat er heel veel vraag is naar Office 365 - zowel migratie van bestaande omgevingen (voornamelijk Exchange 2003) als nieuwe klanten van allerlei soorten en maten.
Niet alle features worden overal gebruikt, maar Exchange Online en SharePoint Online lopen het beste. Sommige klanten gaan ook helemaal los met Lync-uit-de-Cloud.
quote:
In tegenstelling tot ERTMS om het even over treinen te laten gaan.
Ik heb zelfs een zakelijk Yammer-account. Wat ik er nou precies mee moet en wat nou de meerwaarde ervan is ten opzichte van een e-maildistributielijst is me nog altijd een raadsel, maar ik heb het wel.
Op woensdag 7 mei 2014 19:29 schreef James1988 het volgende: Ik heb zelfs een zakelijk Yammer-account. Wat ik er nou precies mee moet en wat nou de meerwaarde ervan is ten opzichte van een e-maildistributielijst is me nog altijd een raadsel, maar ik heb het wel.
Dat is bij ons ook ene paar jaar up geweest. Niemand gebruikte het. Beetje wat het zelf al zegt. Jammer.
Vanuit mijn werkgever hoor ik juist dat er heel veel vraag is naar Office 365 - zowel migratie van bestaande omgevingen (voornamelijk Exchange 2003) als nieuwe klanten van allerlei soorten en maten.
Is er ook. Maar vooral in groeimarkten en in de VS waar dus minder geld is, kiezen ze vaak toch voor een alternatief. Ik ben nu aan het battlen met de één na grootste middelbare scholengemeenschap van Nederland om GroupWise te behouden, denk niet dat het gaat lukken maar ik weiger om belastinggeld over de balk te gooien zonder dat ik daarvoor gestreden heb.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Op woensdag 7 mei 2014 19:34 schreef DeaDLocK2K het volgende: maar ik weiger om belastinggeld over de balk te gooien zonder dat ik daarvoor gestreden heb.
God god, die hadden we nog niet. De Moeder van alle Moraalridders
Op woensdag 7 mei 2014 19:29 schreef James1988 het volgende: Ik heb zelfs een zakelijk Yammer-account. Wat ik er nou precies mee moet en wat nou de meerwaarde ervan is ten opzichte van een e-maildistributielijst is me nog altijd een raadsel, maar ik heb het wel.
God god, die hadden we nog niet. De Moeder van alle Moraalridders
Mag je vinden maar ik heb de taak aangenomen om zitting te nemen in de GMR en dan vind ik dat je niet stil moet blijven als iemand een argument aandraagt 'we gaan dit doen want dat doet iedereen'. In dat geval zou mijn voorkeur eerder uitgaan naar Google Apps. Ik hou ontzettend veel van Outlook als client maar de serverkant is zo bizar.
Maargoed, treinen maar weer? Anders opent iemand een topic op een ander subforum en dan ben ik best bereid om er verder over te praten.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Sinds ik in mijn nieuwe telefoon in de standaard camera modus het sluitergeluid niet uit kan zetten heb ik echt nul foto's gemaakt.. En in apps worden ze om bizarre reden niet automatisch opgeslagen en dus ook niet automagisch gesynchroniseerd met de peecee...
Ik kan wel melden dat de Interrail tickets inmiddels binnen zijn.