ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. DriekOplopers, zet zich in om dingen voor de reiziger te verbeteren. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.
[ Bericht 0% gewijzigd door Duvel op 07-05-2014 11:55:39 ]
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Yes. Je kan dat trouwens zelf testen door in je browser te verversen met CTRL-F5. Dan wordt je cache voor deze pagina verwijderd en opnieuw opgebouwd waarna eventuele hotlinkproblemen aan het licht komen.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Ok vraag: hoe veilig is het om zonder GSM-R over de rails te knallen?
Tja, je hebt geen noodoproep en geen communicatie met de treindienstleider, maar alle seinen blijven werken. In mijn ogen is het risico acceptabel, maar ik ben niet verantwoordelijk als het toch per ongeluk fout gaat.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Tja, je hebt geen noodoproep en geen communicatie met de treindienstleider, maar alle seinen blijven werken. In mijn ogen is het risico acceptabel, maar ik ben niet verantwoordelijk als het toch per ongeluk fout gaat.
En daarom vind ik veiligheid boven alles. Dus GSM-R eruit dan ook de trein. Maar dat is in nederland niet uit te leggen. En als er iets gebeurd terwel GSm-R uitligt gaat iedereen weer gillen op de NS!
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
En daarom vind ik veiligheid boven alles. Dus GSM-R eruit dan ook de trein. Maar dat is in nederland niet uit te leggen. En als er iets gebeurd terwel GSm-R uitligt gaat iedereen weer gillen op de NS!
Laat iemand uitrekenen hoe groot de kans is op een fataal ongeval doordat GSM-R niet werkt, en ik vermoed zeer sterk dat het laten rijden van treinen een acceptabel risico oplevert. Veiligheid boven alles is onzin, dan moet je lekker binnen blijven.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Als er echt iets gekkigs gebeurt kan de machinist toch altijd nog 112 bellen? Verplicht gewoon iedere machinist een mobiele telefoon mee te nemen, probleem opgelost. Kosten hooguit een paar tientjes mocht er nog een stijfkop zonder mobieltje rondlopen.
Op woensdag 7 mei 2014 13:22 schreef Ajaxfan het volgende: Denken jullie dat die grote hoeveelheden storingen nou vooral komen door Prorail die de goedkopere aanbieders kiest of is er meer een kennisprobleem?
ATB-vv is achtervang, een machinist hoort immers voor rood te stoppen. Bellen t.b.v. veiligheid is achtervang, een machinist hoort voor rood te stoppen en spoorlopers horen van het spoor weg te blijven.
Eens dat er soms voor ernstige overdrijving gekozen wordt voor veiligheid terwijl het de vraag is of dat nodig is maar je vergelijking is op z'n minst jammer.
Zo zie ik het ook. Vanuit de ProRail hoek is er op bepaalde punten zeker te weinig kennis, terwijl er ook stevig bezuinigd is. Ik ben dan ook benieuwd of de hoezeeverhalen over PGO3.0 daadwerkelijk overal waargemaakt kunnen worden, terwijl ook andere basisvoorzieningen weer op orde gebracht moeten worden.
ATB-vv is achtervang, een machinist hoort immers voor rood te stoppen. Bellen t.b.v. veiligheid is achtervang, een machinist hoort voor rood te stoppen en spoorlopers horen van het spoor weg te blijven.
Eens dat er soms voor ernstige overdrijving gekozen wordt voor veiligheid terwijl het de vraag is of dat nodig is maar je vergelijking is op z'n minst jammer.
Niet om je aan te vallen, maar voor de discussie:
Hoeveel STS'en per jaar? Hoeveel spoorlopers?
Bij fatale STS: hoeveel potentiele slachtoffers per keer? En bij spoorloper?
Maar in hoeverre is het dan het falende Prorail als het eigenlijk diegene is die de geldkraan dichter draait en verwacht dat Prorail het kennis en kwaliteitsniveau wel op peil kan houden?
Vergelijk het met een werkgever die je nog maar 30 ipv 40 uur per week laat werken maar wel verwacht dat je de volledige werkweek aan werkzaamheden gedaan krijgt.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Vandaag is de proef "Pinnen in de Trein" bij de Railcatering gestart. Een aantal medewerkers van de Railcatering lopen de komende 2/3 maanden met een mobiele pinterminal rond, en dan kan men pinnen bij aankoop van iets. Als het goed verloopt, blijft men er mee doorlopen, anders stopt het na 2/3 maanden weer.
Op woensdag 7 mei 2014 15:51 schreef greavy het volgende: Vandaag is de proef "Pinnen in de Trein" bij de Railcatering gestart. Een aantal medewerkers van de Railcatering lopen de komende 2/3 maanden met een mobiele pinterminal rond, en dan kan men pinnen bij aankoop van iets. Als het goed verloopt, blijft men er mee doorlopen, anders stopt het na 2/3 maanden weer.
sowieso is de railcatering weer uit het uitbreiden. Vandaag ook weer gezien tussen Rotterdam en utrecht
Klopt, dat is ook een proef. De treinen van :17 / :47 uit Utrecht en :05 / :35 uit Rotterdam worden ook diverse keren per dag gelopen, maar niet alle treinen. Proef loopt al ongeveer een maand.
Op woensdag 7 mei 2014 15:51 schreef greavy het volgende: Vandaag is de proef "Pinnen in de Trein" bij de Railcatering gestart. Een aantal medewerkers van de Railcatering lopen de komende 2/3 maanden met een mobiele pinterminal rond, en dan kan men pinnen bij aankoop van iets. Als het goed verloopt, blijft men er mee doorlopen, anders stopt het na 2/3 maanden weer.
God god. Wanneer krijgen we een "proef" met ronde wielen onder een trein?
Wat een onzin weer. De taxibranche en zo'n beetje elke marktkoopman werkt hier al minstens 5 jaar mee. Als je mobiel doekoes wil maken moet je die dingen gewoon invoeren, liever gisteren dan vandaag. "Een proef" lamenielachezeg
Op woensdag 7 mei 2014 16:24 schreef Dr_Flash het volgende: Wat een onzin weer. De taxibranche en zo'n beetje elke marktkoopman werkt hier al minstens 5 jaar mee. Als je mobiel doekoes wil maken moet je die dingen gewoon invoeren, liever gisteren dan vandaag. "Een proef" lamenielachezeg
Bij NS Stations is het langer tegengehouden. Er werden argumenten gebruikt als "je hebt niet overal internetdekking", "het is skimgevoelig" enz,....