Ajaxfan | woensdag 23 april 2014 @ 13:53 |
![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
| |
Yreal | woensdag 23 april 2014 @ 14:20 |
![]() | |
Mexicanobakker | woensdag 23 april 2014 @ 14:27 |
dat daagt wel uit om zo lekker een frietje saté te halen moet ik zeggen | |
Peterselieman | woensdag 23 april 2014 @ 14:28 |
Het is patat ![]() | |
Mexicanobakker | woensdag 23 april 2014 @ 14:29 |
Je verwacht het niet. | |
MPG | woensdag 23 april 2014 @ 14:31 |
![]() | |
James1988 | woensdag 23 april 2014 @ 14:42 |
Het is friet. ![]() | |
Peterselieman | woensdag 23 april 2014 @ 14:55 |
Dan kijken ze je hier glazig aan, omdat ze niet weten wat je bedoelt. Maar goed, dit heeft weinig met treinen te maken. Dit wel ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 23 april 2014 @ 15:02 |
Treinen naar Zwitserland via Arnhem? Welke is dat? | |
Peterselieman | woensdag 23 april 2014 @ 15:06 |
is de oude Euro City zoals deze reed voor de komst van het ICE | |
DeaDLocK2K | woensdag 23 april 2014 @ 15:12 |
Ik was dus in de veronderstelling dat er alleen roodgebande IC-rijtuigen in die treinen zaten en dat alles naar Zwitserland via Maastricht of Brussel ging. Nooit te oud om te leren. | |
Peterselieman | woensdag 23 april 2014 @ 15:26 |
Ik heb er minder dan een jaar voor het opheffen nog een keer in gezeten toen we vanuit Italië weer naar Nederland reisden | |
bork | woensdag 23 april 2014 @ 15:28 |
Hebben er ooit rijtuigen met NS geel/blauw naar Keulen gereden? Vorige week heb ik een oude Tatort gezien waar ik echt zo eentje dacht te zien ![]() ![]() | |
Moira | woensdag 23 april 2014 @ 15:29 |
Lees dit nu pas omdat sherlock. Maar thanks ![]() Was wel een fucked up ervaring, ja ![]() ![]() ![]() | |
Peterselieman | woensdag 23 april 2014 @ 15:30 |
jazeker: https://nl.wikipedia.org/wiki/Intercityrijtuig#Eerste_inzet | |
DeaDLocK2K | woensdag 23 april 2014 @ 15:30 |
Ja, ICR buurlandrijtuigen via Venlo. | |
bork | woensdag 23 april 2014 @ 15:36 |
A, thx ![]() | |
James1988 | woensdag 23 april 2014 @ 15:40 |
Nou, zowel VVD als PvdA zien weinig in het plan van NS en PvdA-staatssecretaris Mansveld om prijsdifferentiatie toe te passen. Maar wedden dat ze toch klakkeloos akkoord gaan met die concessie? | |
Peter | woensdag 23 april 2014 @ 16:08 |
Maar wel een mooi glanzend stationsnaambordje ![]() | |
Dven | woensdag 23 april 2014 @ 16:12 |
Klopt ![]() | |
Peter | woensdag 23 april 2014 @ 16:12 |
Oude lijnen heractiveren of gewoon alleen het gebouw opknappen? | |
Dven | woensdag 23 april 2014 @ 16:13 |
Het gebouw, de lijn die er naast ligt is gewoon nog steeds in gebruik ![]() | |
Dven | woensdag 23 april 2014 @ 16:20 |
Toevallig gister nog dit nieuwsbericht geplaatst. Vertaling vanuit google translate. Gaat dus inderdaad wat mee gebeuren ![]() | |
b2py | woensdag 23 april 2014 @ 17:54 |
Ik had eerder al verteld dat bellen met de OBB een feest is, nu heb ik mijn post binnen gekregen en ik voel me nu echt een koning. Priority dit, priority dat. Wat een helden! ![]() ![]() ![]() | |
mschol | woensdag 23 april 2014 @ 17:56 |
gewoon standaard priority post, zoals nederlandse zaken ook doen met dit zegel: ![]() | |
ziggyziggyziggy | woensdag 23 april 2014 @ 18:02 |
We hadden gisteravond een boem-is-ho-momentje... http://www.112groningen.n(...)sthash.rwfzIPNS.gbpl | |
Dr_Flash | woensdag 23 april 2014 @ 18:02 |
Het is weer een zootje rond Amersfoort. Geen idee wat er aan de hand is. Geen enkele info ook trouwens ![]() | |
b2py | woensdag 23 april 2014 @ 18:05 |
![]() Hier is je info. Wat is jouw definitie van zootje? ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 23 april 2014 @ 18:05 |
Ik kon daardoor vannacht gebruik maken van tankspoor 16 omdat die loc niet meer kwam. Daar was ik zeer content mee ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 23 april 2014 @ 18:07 |
Serieus, krijgen dalvoordeelhouders nog eens korting op die beloofde 12 procent korting? Want als dat niet zo is waarom heb ik dat ding gekocht dan? Dan krijg jer een heel ander rekekenmodel wat betreft de kaartjes eruit halen e.d. En iemand opperde Dalvoordeel standaard voor iedereen. Fack! Dat ding is -eind-de-lijk- op mn kaart (Ik vertel nog een keer hoe het afgelopen is) .. gaan ze het dadelijk kado geven, doe is ff niet ![]() | |
Litpho | woensdag 23 april 2014 @ 18:11 |
| |
b2py | woensdag 23 april 2014 @ 18:14 |
![]() Ze kunnen dat soort zaken beter overlaten aan de Speld. | |
Dr_Flash | woensdag 23 april 2014 @ 18:30 |
misschien wel het verschil tussen dit en de werkelijkheid ![]() | |
b2py | woensdag 23 april 2014 @ 18:53 |
Weekendvrij zal maandag 5 mei wel niet geldig zijn eah? | |
James1988 | woensdag 23 april 2014 @ 18:54 |
Valt maandag in een weekend? | |
b2py | woensdag 23 april 2014 @ 18:56 |
Je weet het niet, dat het niet in een weekend valt kon ik nog wel begrijpen. ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 23 april 2014 @ 18:56 |
Is een studenten-OV geldig op Goede Vrijdag? Schijt een beer in het bos? | |
b2py | woensdag 23 april 2014 @ 18:57 |
![]() | |
KnightSolaire | woensdag 23 april 2014 @ 18:59 |
Weekend Vrij is geldig vanaf vrijdag 18:30 t/m zondag, en geldig op feestdagen mits deze in het weekend vallen. Op feestdagen buiten het weekend kun je wel de gehele dag met 40% korting reizen. | |
spectrumanalyser | woensdag 23 april 2014 @ 19:00 |
heu... de actie van 1 jaar dal voordeel voor 29 euro in plaats van 50, is eergisteren afgelopen. vervelend ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 23 april 2014 @ 19:00 |
5 mei is trouwens niet eens een officiële feestdag dit jaar. | |
Dr_Flash | woensdag 23 april 2014 @ 19:01 |
Nee, meestal niet he ![]() | |
James1988 | woensdag 23 april 2014 @ 19:02 |
Volgend jaar weer wel. Ik heb in 2010 een keer bij een klant gezeten die weigerde om 5-5 als feestdag te herkennen en die wilde dat ik gewoon kwam werken ("Wij hebben goede vrijdag als feestdag"). Toedeledokie, dacht het niet ![]() | |
dennistd | woensdag 23 april 2014 @ 19:05 |
Vanaf 28 april weer met de actiecode 1407 uit het spoordeelwekenboekje | |
Dr_Flash | woensdag 23 april 2014 @ 19:06 |
Tuurlijk wel man. Lekker 200 % schrijven ![]() | |
spectrumanalyser | woensdag 23 april 2014 @ 19:10 |
superbedankt Dennistd! http://www.ns.nl/reiziger(...)l-voordeel-spdw.html | |
James1988 | woensdag 23 april 2014 @ 19:10 |
Nee joh, kunnen mij die centen verrotten. Ik heb liever een dag langer weekend. ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 23 april 2014 @ 19:17 |
VROUWEN VAN DE WERELD, LEZEN JULLIE MEE?? ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 23 april 2014 @ 19:27 |
#Anne #Crientj #Fixers | |
greavy | woensdag 23 april 2014 @ 20:13 |
NMBS wil dit jaar nog een eigen kaartautomaat in Roosendaal plaatsen, het liefst nog voor de zomer. NS is wel positief, en gaat er één toestaan. Het zou nog voor de zomerperiode moeten worden geplaatst. | |
Dr_Flash | woensdag 23 april 2014 @ 20:15 |
"toestaan"? ![]() Er gaat iets heel erg fout in die hoofdjes van die mensen ![]() | |
b2py | woensdag 23 april 2014 @ 20:15 |
Volgens mij komt ie voor de zomer. Als er dit jaar een zomer komt natuurlijk. Dat weet niemand. | |
DeaDLocK2K | woensdag 23 april 2014 @ 20:16 |
Zomerweer heb jij het over, die zomer komt namelijk wel. | |
b2py | woensdag 23 april 2014 @ 20:17 |
Ga eens gauw weg Frans.
| |
Litpho | woensdag 23 april 2014 @ 20:17 |
Wie heeft er nou betaald voor die stations, hm? ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 23 april 2014 @ 20:17 |
Jij gaat ook naar het buitenland en ook best lang dus boeiend als het hier niet zo fantastisch wordt ![]() | |
greavy | woensdag 23 april 2014 @ 20:19 |
Maar met die komst van die Belgische automaat blijft het Internationale tarief gehandhaafd tussen Roosendaal - Essen, het wordt alleen makkelijker om vanaf Essen op het binnenlandse NMBS-tarief te reizen. | |
Dr_Flash | woensdag 23 april 2014 @ 20:21 |
Dat bedoel ik dus ![]() Automaten zijn er voor kaartjes. Voor VERVOER. Niet voor stations. Ook stations staan alleen in dienst van het vervoer ertussen. En voor het vervoer waarvoor de NMBS kaartjes verkoopt, betaalt alleen de NMBS dus NS moet zich laten nakijken en morgen die dingen operationeel hebben goedverdoeme. | |
Dr_Flash | woensdag 23 april 2014 @ 20:22 |
Toestaan. Serieus, schiet die lui eens af of zo daar ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 23 april 2014 @ 20:23 |
Zwaar mis ![]() ![]() | |
Yreal | woensdag 23 april 2014 @ 20:24 |
Je hebt hem in een bonnenboekje thuis gestuurd gekregen | |
Fixers | woensdag 23 april 2014 @ 20:24 |
Keulen schijnt leuk shoppen te zijn, James trakteert zie ik. Gaan we met de ICE. ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 23 april 2014 @ 20:25 |
NS zou dat gewoon blind moeten toejuichen. En blind moeten aanbieden om er de electriciteits- en internetkosten van te betalen want het gaat ze gigantisch veel besparen op serviceverlening.
| |
Peterselieman | woensdag 23 april 2014 @ 20:28 |
dat boekje krijgen wij morgen of vrijdag pas | |
dennistd | woensdag 23 april 2014 @ 20:29 |
Tja, dat moet nog eerst per postkoets naar het noorden toe ![]() | |
Peterselieman | woensdag 23 april 2014 @ 20:30 |
nee, per bakfiets | |
DeaDLocK2K | woensdag 23 april 2014 @ 20:33 |
Vroeger ging dat sneller, toen de post nog per trein werd gedistribueerd. Alleen in de winter ging het dan op de schaats daarna wat langzamer als het ijs niet zo goed was. | |
Peterselieman | woensdag 23 april 2014 @ 20:36 |
ze letten nu op de kleintjes he. Moeten namelijk al weer veel mensen uit | |
Dr_Flash | woensdag 23 april 2014 @ 20:39 |
Niet man, toen reden de treinen namelijk gewoon in de winter ![]() | |
Fiorano | woensdag 23 april 2014 @ 21:02 |
Waar kan ik ook alweer dat Metro spelletje vinden? Kan het niet meer terug vinden... | |
dennistd | woensdag 23 april 2014 @ 21:05 |
http://dinopoloclub.com/minimetro/ | |
Duvel | woensdag 23 april 2014 @ 21:05 |
http://dinopoloclub.com/minimetro/ | |
Fiorano | woensdag 23 april 2014 @ 21:06 |
Dank! | |
Darkwing_Duck | woensdag 23 april 2014 @ 22:20 |
Zou het? Als ik een kaartje brussel zuid Roosendaal op b-europe koop dan tik ik 12.90 af. Want de nmbs beschouwt dat als binnenlandse reis. Dat heeft geloof ik James of PSM hier gemeld. Koop ik een kaartje in tegengestelde richting op de automaat in brussel zuid. Dan tik ik eveneens 12.90. Ik zou niet inzien waarom het op de automaat in roosendaal opeens anders zou moeten. En als dat wel zo is dan gaat dat heel lastig uit te leggen zijn aan een Belg | |
dennistd | woensdag 23 april 2014 @ 22:21 |
Maar voor een Go Pass is het weer geen binnenlands station | |
Dr_Flash | woensdag 23 april 2014 @ 22:32 |
Zonde. NMBS-beslissing. dat KAN wel natuurlijk. Maar waarschijnlijk doen Prorail en Infrabel daar ook aan schaamteloze kartelvorming, p[rijsopdrijving, zakkenvullerij als het al niet nepotisme en corruptie is. Dat eerst maar aanpakken. NMBS berekent ook alleen maar door. | |
icloud | woensdag 23 april 2014 @ 22:34 |
Zucht snapt deze man dan echt niet dat weinig te doen is tegen blikseminslag? Is deze materie echt zo moeilijk? Tijd voor een lesje techniek. | |
Yreal | woensdag 23 april 2014 @ 22:37 |
Ik heb er 3 gekregen. 6x meereis en 6x 2->1 overgang ![]() | |
dennistd | woensdag 23 april 2014 @ 22:41 |
Vanmorgen heeft er een BR218 met 5 Dosto's proefgereden tussen Münster en Gronau. Drie gekoppelde Talenten in een halfuursdienst (spitsrichting) kunnen daar de vraag bijna niet meer aan, en dit is één van de mogelijke oplossingen (als het rijtijdtechnisch te doen is): http://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?4,6933857 | |
Dr_Flash | woensdag 23 april 2014 @ 22:42 |
link is dood. Maar plan klinkt goed! | |
Darkwing_Duck | woensdag 23 april 2014 @ 22:51 |
Zouden jullie eens kunnen kijken naar het volgende vanuit een computer in Nederland? Wat op https://www.b-europe.com/ het volgende kost: Roosendaal Brussel Zuid (Bij mij 12.90) Roosendaal Essen (Bij mij 3.40) Ik vraag dit omdat ik in het weekend van de werkzaamheden met geen mogelijkheid een prijs van 12.90 kreeg voor Roosendaal Brussel vanuit een computer in Nederland. Misschien zit daar m de kneep? | |
dcm360 | woensdag 23 april 2014 @ 23:02 |
Na 2 pagina's heb ik het opgegeven, die site is niet vooruit te branden (een pagina laden duurt ongeveer een minuut). | |
Peterselieman | woensdag 23 april 2014 @ 23:05 |
Zo kan ik ook wel beginnen, maar denk niet dat het eerlijk is ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 23 april 2014 @ 23:08 |
Ik ga die 2-1 wel gebruiken misschien, icm WeekendVrij. Maar geen concrete plannen nog. Die meereiskaartjes heb ik niemand voor ![]() | |
Peterselieman | woensdag 23 april 2014 @ 23:10 |
Denk het, omdat er toen naar Breda werd gereden | |
Darkwing_Duck | woensdag 23 april 2014 @ 23:14 |
Toch bedankt! | |
Darkwing_Duck | woensdag 23 april 2014 @ 23:23 |
Nee, vanaf Roosendaal gingen er ook stopbussen.Maar idd dus Roosendaal Brussel zou dan niet via Breda moeten. Ook heb ik eindelijk mijn Dalvrij, met nog 2 keer aan de lijn te hangen bij NS. Eerst zou ik mn Dalvrij van af 19 April op kunnen halen aan de automaat. Dat was niet het geval. Toen heb ik gebeld, en toen werd mij tijdelijk reisrecht gegeven op een anonieme kaart... die moest ik dus ook laden me geld. Uiteindelijk heb ik dus met mijn tijdelijke reisrecht 1 rit gemaakt ![]() ![]() 1 bus gemist. ![]() En ja er reden extra treinen van Noorderkempen. Ik had de trein/Desiro van 5 over die planmatig was, en die na stopper te zijn tot A'pen doorgeknoopt was tot Intercity Brussel, dus dat was lekker makkelijk ![]() (Dat we daarna op Mechelen alsnog eruit moesten omdat er een deur uit de rails gelopen was is slechts een detail ![]() | |
icloud | woensdag 23 april 2014 @ 23:34 |
Mag je de 2-1 dagkaart gebruiken in combinatie met een kruidvat/blokker shit? | |
Peterselieman | woensdag 23 april 2014 @ 23:35 |
Nee. Tenminste, volgens mij stond het zo in de voorwaarden | |
Darkwing_Duck | woensdag 23 april 2014 @ 23:39 |
Waarom dat nou weer niet? | |
Salatrel | woensdag 23 april 2014 @ 23:40 |
omdat het helemaal niet ongebruikelijk is dat je diverse acties niet mag combineren. | |
Peterselieman | woensdag 23 april 2014 @ 23:41 |
In ieder geval weet ik zeker dat je die meereiskaart niet mag combineren met een actiekaartje van kruidvat, Blokker, etc. Ze willen die combinatie niet en hebben dat duidelijk vermeld | |
Peterselieman | woensdag 23 april 2014 @ 23:43 |
oh ja, die kaartjes staan al weer massaal op marktplaats ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 23 april 2014 @ 23:45 |
Kloteklappers.... Wedden dat dadelijk de Dalvoordeel houders ook nog eens stevig genaaid gaan worden met die +10%/-12% wijziging... t is niet voor niks dat ze nu die aanbieding van 29 Euro eerste een week verlengen en daarna weer na een week pauze opnieuw uitgeven. Das gewoon om later te kunnen zeggen: Niet zeiken dat nu iedereen 12 procent krijgt, u had al korting op de aanschaf van het abonement, houdoe en de mazzel. Kratjewedden? ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 23 april 2014 @ 23:56 |
Ik weet trouwens niet wat Slampampers er bij de NS werken maar ik citeer: http://www.ns.nl/reiziger(...)en/dal-voordeel.html ofwel 11 euro korting per retourtje, keer 3 is 33 euro... Volgensmij is dat ding 50 Euro, dus wat nou terugverdiend? ![]() | |
Yreal | donderdag 24 april 2014 @ 00:16 |
Hij is nu 29... | |
Peter | donderdag 24 april 2014 @ 00:17 |
Vandaag niet toch? Zonder boekje? ![]() | |
icloud | donderdag 24 april 2014 @ 00:22 |
In de voorwaarden staat alleen dat je geen twee actiekaartjes mag combineren(dus geen 2-1 dagkaart in combinatie met een meereiskaart) verder zie ik er weinig staan. Hoe controleert een conducteur of ik een gratis 2-1 dagkaart heb of een betaalde? | |
Darkwing_Duck | donderdag 24 april 2014 @ 00:27 |
Hij is een week lang toch 50 nu? Of het is gewoon dat intern besloten is dat ding voor 29 aan te bieden, maar we doen alsof ie 50 is, en we naaien nu gewoon een week lang degene wie wil. Maar toen ik dat ding telefonisch bestelde zijden ze gewoon direct 29 euro zonder actiecodes en shit... | |
Yreal | donderdag 24 april 2014 @ 00:27 |
Aan de hand van wat je hem geeft als hij zegt "vervoersbewijs aub?" | |
icloud | donderdag 24 april 2014 @ 00:31 |
Volgens mij staat op dat kaartje niks anders dan op een normale. Dadelijk even checken | |
Darkwing_Duck | donderdag 24 april 2014 @ 00:32 |
Krijgt iedereen dat bonnenboekje in huis? | |
icloud | donderdag 24 april 2014 @ 00:35 |
Ja | |
AIex | donderdag 24 april 2014 @ 00:56 |
Er staat keidik op Spoordeelweken - let op voorwaarden. | |
icloud | donderdag 24 april 2014 @ 00:59 |
Dan heb je toch een andere, bij staat er behalve de normale dingen alleen een extra datum op(25 mei ) | |
Yreal | donderdag 24 april 2014 @ 01:03 |
Er staat expliciet op dat hij net geldig is in toepassing met die 2->1 kaartjes | |
icloud | donderdag 24 april 2014 @ 01:06 |
Waar staat dat? Ik zie dat nergens staan | |
Yreal | donderdag 24 april 2014 @ 01:07 |
Eerste regel op de achterkant van de kaartjes | |
AIex | donderdag 24 april 2014 @ 01:08 |
Foto? | |
icloud | donderdag 24 april 2014 @ 01:09 |
Op de 2 naar 1 staat alleen dat het niet geldig is in combinatie met de meereiskaartjes | |
Yreal | donderdag 24 april 2014 @ 01:21 |
Die link in de op voor afstanden treinreis doet het niet | |
Yreal | donderdag 24 april 2014 @ 01:21 |
En daar bedoelen ze dus die meesreiskaartjes die erbij zitten. Waar weer op staat dat ze niet mogen worden gecombineerd met de 2->1. | |
icloud | donderdag 24 april 2014 @ 01:25 |
Ja dat begrijp ik, die meereiskaartjes liggen allang in de prullenbak, die gebruik ik niet. | |
Yreal | donderdag 24 april 2014 @ 01:27 |
Ik wil die meesreiskaartjes wel | |
icloud | donderdag 24 april 2014 @ 01:29 |
In onderbanken zijn ze af te halen. | |
AIex | donderdag 24 april 2014 @ 01:33 |
Ben wel benieuwd hoe jouwe er dan uitzien nou.. | |
Yreal | donderdag 24 april 2014 @ 01:33 |
Bedankt, maar das toch was ver.. | |
dennistd | donderdag 24 april 2014 @ 05:55 |
Provinciale Staten van Overijssel is akkoord gegaan met een jaarlijkse bijdrage van ¤400.000 voor Hengelo-Bielefeld. Het stuk erover: http://spoornieuws.nl/temp/hgl_bielefeld_ps.pdf [ Bericht 11% gewijzigd door dennistd op 24-04-2014 12:00:10 ] | |
Duvel | donderdag 24 april 2014 @ 08:35 |
Jij zelf mag inderdaad wel een lesje techniek en begrijpend lezen gaan volgen. Tegen blikseminslag kun je niet zo veel doen, maar tegen de gevolgen ervan des te meer! | |
b2py | donderdag 24 april 2014 @ 08:36 |
Bliksemafleider plaatsen, maar dat is denk ik een te duur geintje tegenover de baten. | |
Ireyon | donderdag 24 april 2014 @ 08:48 |
Welke niet? Hier werken ze alledrie gewoon. | |
SevenWonders | donderdag 24 april 2014 @ 08:56 |
5 mei is ieder jaar een officiële feestdag. Al sinds 1990! Het is een hardnekkig misverstand dat dit eens in de 5 jaar is. Het is aan de CAO-partners om te bepalen wanneer het een vrije dag is. On topic: Hoe het zit met de definitie van deze feestdagen bij de NS weet ik ook niet. /back to lurking mode | |
icloud | donderdag 24 april 2014 @ 09:05 |
Onzin alle apparatuur redudant uitvoeren, is praktisch onhaalbaar | |
b2py | donderdag 24 april 2014 @ 09:07 |
Haha vbov meldpunt. Zou het toeval zijn dat nergens de regionale vervoerders genoemd worden? Zie oa nu.nl | |
Duvel | donderdag 24 april 2014 @ 09:07 |
Redundantie is onzin als je de immuniteit van je systeem niet aanpakt. Dan heb je twee kapotte systemen bij één blikseminslag. In principe is ieder elektrisch systeem te beschermen tegen de gevolgen van blikseminslag. | |
icloud | donderdag 24 april 2014 @ 09:12 |
Geloof je het zelf? Niks is opgewassen tegen bliksem, het is onzin om te denken dat wij daar iets tegen kunnen doen, behalve bliksemafleiders maar ik mag hopen dat je dat niet als een serieuze optiebziet. | |
Duvel | donderdag 24 april 2014 @ 09:13 |
Als ik het niet zou geloven, zou ik het niet typen. Heb je enig idee waar je het over hebt? | |
DriekOplopers | donderdag 24 april 2014 @ 09:14 |
Er staat op de meldpuntpagina dit: Wilt u melding maken van gebeurtenissen (veroorzaakt door de politiek, de NS, ProRail of andere vervoerders) waarvan u vindt dat die laten zien dat de reiziger beslist niet op plaats 1, 2 of 3 staat? Doet u dat dan alstublieft hier. bron: http://www.voorbeterov.nl/140418.php Die tekst is notabene tot stand gekomen n.a.v. opmerkingen in dit forum... | |
icloud | donderdag 24 april 2014 @ 09:14 |
Jazeker, met mijn opleiding elektrotechniek en ruime ervaring in het vak, weet ik zeer zeker dat jij onsin praat zoals wel vaker. | |
Duvel | donderdag 24 april 2014 @ 09:16 |
Mwbahahahah! Wij zijn uitgepraat. | |
icloud | donderdag 24 april 2014 @ 09:18 |
Elektrische systemen zijn simpelweg niet te beveiligen tegen extreme voltages, dat is een feit. | |
Duvel | donderdag 24 april 2014 @ 09:22 |
| |
icloud | donderdag 24 april 2014 @ 09:24 |
Dus je bent gewoon een rikus roeptoeter, die niks kan onderbouwen. | |
Duvel | donderdag 24 april 2014 @ 09:25 |
Jawel, want dankzij mijn "opleiding elektrotechniek" en "ruime ervaring in het vak" weet ik dat verder discussiëren zinloos is. M.a.w.:
| |
b2py | donderdag 24 april 2014 @ 09:27 |
Meldpunt overload, straks zijn er twintig loketjes waar ik kan aanbellen. Waarom geen samenwerking met andere verenigingen? | |
icloud | donderdag 24 april 2014 @ 09:29 |
Een rikus troll dus anders had je jouw standpunt allang onderbouwd. | |
James1988 | donderdag 24 april 2014 @ 09:33 |
Er zit hier iemand de Metro van vandaag te lezen, op de voorpagina staat in chocoladeletters: "HSL-reiziger mogelijk dubbel de klos in 2015". De GtbV-regeling wordt versoberd (in lijn gebracht met het Hoofdrailnet) en dus dat gedoe over die gekke spitsheffing (die inmiddels alweer is afgeschoten door bijna de hele Tweede Kamer). Het zou me overigens niet verbazen als NS binnen 3 jaar besluit om de ochtendspits te verlengen tot 9:30 ![]() | |
Duvel | donderdag 24 april 2014 @ 09:34 |
Dat is niet nodig, want dankzij jouw "opleiding elektrotechniek" en "ruime ervaring in het vak" weet je het toch beter, ook al praat je poep. En we waren uitgepraat, weet je nog? Nu echt. | |
icloud | donderdag 24 april 2014 @ 09:36 |
Ik kan niks beter weten, als je niks onderbouwd. Ik stel dus vast dat rikus nalult en voor de rest heb je geen idee hoe het in elkaar steekt. | |
Peterselieman | donderdag 24 april 2014 @ 09:46 |
Zou me ook niet verbazen, omdat het tegenwoordig aan de randen van de spits behoorlijk druk is. De eerste trein na 9 uur is vaak een stuk drukker dan de laatste trein ervoor. | |
James1988 | donderdag 24 april 2014 @ 09:52 |
Rond de paaltjes en poortjes begint zich rond 8:50 een rij te vormen die rond 8:56 weer is verdwenen. ![]() | |
dennistd | donderdag 24 april 2014 @ 10:16 |
Hoe zit het eigenlijk bij een overstap? Stel je wilt de trein van 9.00u nemen, maar je wilt nog eerst even bij de AH To Go langs. Je checkt dan in om 8.45u, gaat naar de AH, check uit om 8.54u en weer in om 8.56u. Heb je dan korting of niet? | |
Yreal | donderdag 24 april 2014 @ 10:19 |
Lang leven dalvrij | |
Yreal | donderdag 24 april 2014 @ 10:19 |
waarom dan überhaupt al inchecken? | |
Peterselieman | donderdag 24 april 2014 @ 10:23 |
Als je er een kortingsproduct op hebt staan volgens mij wel | |
KnutdeIJsbeer | donderdag 24 april 2014 @ 10:28 |
Ik heb een trajectabo Sassenheim - Utrecht maar wil vanmiddag eigenlijk via Rotterdam terug. Moet ik dan een volledig kaartje kopen? In principe doe ik bijna zelfde route, alleen kleine omweg. | |
dennistd | donderdag 24 april 2014 @ 10:35 |
Omdat er gesloten poortjes staan bij de ingang van het station | |
Mr_Klaasje | donderdag 24 april 2014 @ 10:36 |
Je kunt het afleiden voor het in het daadwerkelijke elektrische systeem komt? | |
dennistd | donderdag 24 april 2014 @ 10:37 |
Je krijgt ook een reisoptie via Den Haag Centraal, dus je hoeft alleen Den Haag Centraal-Rotterdam en Rotterdam-Gouda te kopen. Moet je wel via Centraal gaan, als je rechtstreeks wil moet je een kaartje vanaf Laan van NOI kopen | |
KnutdeIJsbeer | donderdag 24 april 2014 @ 10:38 |
Bedankt ![]() | |
b2py | donderdag 24 april 2014 @ 10:46 |
Ja, en een trage AH. | |
James1988 | donderdag 24 april 2014 @ 10:55 |
Het meest recente incheckmoment bepaalt of je korting krijgt, ook als je overstapt. Wat ik niet weet is of het overstapprobleem bus-trein bij regionale vervoerders al is opgelost. Als je met de Veolia-bus had gereisd en binnen 35 minuten overstapte op een Veolia-trein werd dat als voortzetten van je vorige reis gezien, en werd er niet gekeken naar Weekend/Dal/Altijd Vrij-producten op je kaart. ![]() | |
ReisT | donderdag 24 april 2014 @ 10:55 |
Ik wilde afgelopen vrijdag de trein van 18:32 nemen, ik check in zonder er bij na te denken, stond er ineens "vol tarief" op dat schermpje.. Toch maar goed dat ik altijd meekijk. Bleek het dus pas 18:23 te zijn. Dus ik snel weer uitchecken bij een ander paaltje ("incheck geannuleerd") en twee minuten staan wachten samen met de andere dalurenreizigers. | |
Duvel | donderdag 24 april 2014 @ 11:44 |
Falende kutkaart. | |
Peterselieman | donderdag 24 april 2014 @ 11:48 |
Ik heb het bij Arriva anders. Van bus op trein of trein op bus wordt het niet gezien als overstap, maar heb ik voor het gedeelte met de trein wel gewoon de 40% korting met de VDU | |
Duvel | donderdag 24 april 2014 @ 11:54 |
Ja, dat kan. IEC-norm 62305 is een nogal lijvig boekwerk dat bliksembeveiliging als onderwerp heeft. De norm beschrijft hoe je tot effectieve beveiliging komt, maar ook wanneer je welk risico loopt, hoe je komt tot bepaalde Lightning Protection Levels e.d. Tegenwoordig is dit ook de in Nederland geldende norm op dit gebied. Je gaat daarbij uit van opvanginrichtingen voor de bliksem en overspanningsafleiders om restspanningen naar aarde af te voeren, waarbij je een installatie verdeelt in "zones" van toenemende gevoeligheid. Zo kun je dus bepaalde installaties minder strak beschermen omdat ze een grotere immuniteit hebben dan anderen: een transformator kan immers tegen heftigere overspanningen dan een computerchip. Dat geheel van maatregelen zorgt er voor dat een installatie niet stuk gaat als gevolg van bliksem. | |
Mr_Klaasje | donderdag 24 april 2014 @ 11:57 |
Dat is wel handig inderdaad. | |
Duvel | donderdag 24 april 2014 @ 12:14 |
Best wel. ![]() | |
b2py | donderdag 24 april 2014 @ 12:44 |
En sinds wanneer is dat de vigerende norm? | |
DeaDLocK2K | donderdag 24 april 2014 @ 12:53 |
Het is irrelevant sinds wanneer iets de vingerende norm is. 2011. | |
b2py | donderdag 24 april 2014 @ 13:01 |
Nouja, er wordt gesuggereerd door VBOV dat de Hanzelijn beter bestand had moeten zijn tegen bliksem maar de norm is pas actief sinds 2011. Daarvoor was het dus flink aanmodderen, dan maakt het wel uit sinds wanneer het geldt. | |
Duvel | donderdag 24 april 2014 @ 13:02 |
Al jaren. Daarvoor was er een specifiek Nederlandse bliksemnorm, de NEN 1014. Die is dus vervangen door een wereldwijde norm. Wat speciaal was voor Nederland is nu opgenomen in de NPR 1014. | |
Duvel | donderdag 24 april 2014 @ 13:04 |
Nee, het was niet aanmodderen. Maar een norm is geen wet, dus het staat je vrij om hem niet toe te passen. Daar zullen wel goede redenen voor zijn binnen ProRail. | |
bork | donderdag 24 april 2014 @ 13:08 |
Als je verder leest verwachten ze dat er vanaf 2018 geen stop meer is in Bentheim van de trein van - en naar Berlijn (nieuw materiaal, geen loc.wissel meer), dat betekent geen lekkere broodjes meer scoren ![]() ![]() | |
DeaDLocK2K | donderdag 24 april 2014 @ 13:09 |
Het implementeren van nieuwe apparatuur duurt vanuit veiligheidsoverwegingen jaaaaaaren op het spoor. En dan is de kans dat er eerst drie van die dingen mee uitgerust worden enkele jaren voordat zoiets breed uitgerold wordt. En dan moet er natuurlijk ook nog geld zijn. | |
DeaDLocK2K | donderdag 24 april 2014 @ 13:11 |
En ik kan me ook voorstellen dat de implicaties voor hoogspanningscircuits voor de bovenleiding heel anders geregeld moeten worden dan de relaiskasten voor de beveiliging dus daar zal nog wel meer tijd overheen gaan. | |
Yreal | donderdag 24 april 2014 @ 13:13 |
Ik besloot nog even stof te zuigen vanmorgen, en net met die trein laten ben ik nu gestrand ![]() | |
b2py | donderdag 24 april 2014 @ 13:26 |
Heerlijk weer op het strand ![]() | |
DeaDLocK2K | donderdag 24 april 2014 @ 13:30 |
Smaakt die stof niet vervelend? | |
James1988 | donderdag 24 april 2014 @ 13:31 |
Er is morgen een feestje in Amsterdam, dus moeten reizigers in zuid-Limburg vaker overstappen en langer op een trein wachten. Logisch ![]() | |
ReisT | donderdag 24 april 2014 @ 13:43 |
Er rijdt dan wel een doorgaande IC Schiphol-Maastricht, dat is voor sommige reizen juist een overstap minder. Het merkwaardigste is dat NS adviseert vooral niet in Eindhoven over te stappen maar daar wel een heleboel treinen laat keren. | |
Viezze | donderdag 24 april 2014 @ 13:43 |
Pleuriszooi, net nu ik een keer een kluis nodig heb sluiten ze die af morgen | |
ReisT | donderdag 24 april 2014 @ 13:44 |
Het bericht dat er vooralsnog géén multicourante ICx komt is daar nog niet aangekomen? De locwissel blijft nog wel even. | |
James1988 | donderdag 24 april 2014 @ 13:45 |
Ik vind het ook wel apart dat de IC Direct niet rijdt tussen Schiphol en Amsterdam en bovendien maar 1x/u rijdt. | |
DeaDLocK2K | donderdag 24 april 2014 @ 13:50 |
Plus dat die trein in Bentheim vaak vol-/leegstroomt dus het lijkt mij dat die stop behouden moet blijven. | |
James1988 | donderdag 24 april 2014 @ 13:54 |
Met mulitcourant materieel zou je die stop wel flink kunnen inkorten. ![]() | |
DeaDLocK2K | donderdag 24 april 2014 @ 13:57 |
Zeker weten (y) TAURUS zeg ik je TAURUS. b2py zit zich nu al af te trekken. | |
Ajaxfan | donderdag 24 april 2014 @ 14:12 |
Het is warm en broeierig dus donderen blijkbaar alle seinen en wissels weer om de afgelopen dagen. | |
b2py | donderdag 24 april 2014 @ 14:17 |
Oohgjjaaaaa. | |
DeaDLocK2K | donderdag 24 april 2014 @ 14:19 |
Wel even upgraden naar 250km/u zodat er tussen Hannover en Berlijn over de NBS gereden kan worden ![]() | |
Yreal | donderdag 24 april 2014 @ 14:19 |
Een uur vertraging is best aardig als je ergens niet per se op tijd hoeft te zijn. Gratis koffie, broodje en gratis eerste klas verder reizen | |
ReisT | donderdag 24 april 2014 @ 14:22 |
Uurdienst is standaard als ze in Schiphol keren. Det het nu ineens wel weer toeslag vrij kan is nog wel het opmerkelijkste. | |
Yreal | donderdag 24 april 2014 @ 14:23 |
Whut whut, railcatering heeft vanaf vandaag ijsjes ! | |
Peterselieman | donderdag 24 april 2014 @ 14:29 |
Nice zeg Maar toch is het niet nieuw, want vroeger was het in de zomer ook te krijgen in de IC's naar het zuiden | |
Yreal | donderdag 24 april 2014 @ 14:31 |
heb lekker een raket genomen ![]() | |
Dos37 | donderdag 24 april 2014 @ 14:46 |
Zucht seinstoring tussen Amsterdam-Zuid en Diemen-Zuid, zal wel net voor de spits klaar zijn maar alle materieel zal wel weer aan de verkeerde kant van de storing staan. | |
Yreal | donderdag 24 april 2014 @ 15:23 |
Viel me wel op hou slecht mensen trouwens nadenken tijdens een verstoring. Net op zoetermeer wilde iedereen die naar utrecht moest, de trein naar den haag pakken en daar de trein naar utrecht ![]() | |
greavy | donderdag 24 april 2014 @ 15:56 |
Zo, nog maar eens 2 plaatjes:![]() Op zaterdag 12 april passeert bij Priestewitz de stoomtrein uit Berlijn naar Dresden voor het Dampfloktreffen, met voorop de fraaie 52 8131 die veel stoom produceert. ![]() Op zaterdag 12 April werd de stoomtrein van Dresden naar Riesa en terug over de Ferneisenbahn (Neubaustrecke reed 01 150) uitgevoerd met de 01 1533 en 23 1097 in dubbeltractie. Hier passeert de fraaie stoomtrein bij Priestewitz, en is opweg naar Riesa. | |
bork | donderdag 24 april 2014 @ 16:15 |
Dat weet jij en ik en hier nog wel meer, maar niet bij de provincie klaarblijkelijk. Weet jij trouwens hoe die instroom van ICx straks gaat verlopen? | |
arkkey | donderdag 24 april 2014 @ 16:15 |
Dr klopt nog steeds geen hol van die digitale infoborden? Of is het vandaag toevallig een lokaal probleem hier ipv landelijk? | |
Ajaxfan | donderdag 24 april 2014 @ 16:27 |
Bijgesteld tot 19:00 uur. Ik denk dat je een uitdaging hebt. | |
Dos37 | donderdag 24 april 2014 @ 16:53 |
![]() | |
Dos37 | donderdag 24 april 2014 @ 17:07 |
Het is weer zo'n week.
| |
boriq | donderdag 24 april 2014 @ 17:09 |
is dat de nieuwe 'onverwachte werkzaamheden'? | |
b2py | donderdag 24 april 2014 @ 17:09 |
Wat? | |
Litpho | donderdag 24 april 2014 @ 17:12 |
Ik heb me voorgenomen me er niet aan te ergeren tot ze met 'verwachte blikseminslagen' komen. Tot dusver lukt het. | |
Dr_Flash | donderdag 24 april 2014 @ 17:18 |
Capaciteit is weer lekker ![]() ![]() | |
Litpho | donderdag 24 april 2014 @ 17:19 |
Is dat met 10% toeslag? Je krijgt waar je voor betaalt natuurlijk. | |
Bitlord | donderdag 24 april 2014 @ 17:32 |
Toch maar vanuit Arnhem richting Ede om daar naar Utrecht te reizen. Nu maar gokken op vervangend busvervoer. | |
bork | donderdag 24 april 2014 @ 17:36 |
Flink gehageld hier in Utrecht(-Oost), ik mag hopen dat er niet meer stuk is gegaan voor iedereen die onderweg is. | |
JDude | donderdag 24 april 2014 @ 17:38 |
Haske leuk hoor, die automatische omroep in de SLeT. Jammer dat de omroepen van machinist of conducteur standaard onverstaanbaar zijn. | |
Bitlord | donderdag 24 april 2014 @ 17:44 |
We rijden nu Ede-Wageningen binnen. Eens kijken wat voor chaos we hier aan gaan treffen. | |
Dos37 | donderdag 24 april 2014 @ 17:48 |
Hier op Amsterdam Zuid is het een grote puinhoop iig. De eerste trein die wel rijdt heeft ook nog eens plus 15 | |
Dr_Flash | donderdag 24 april 2014 @ 17:52 |
En zo staan, we inmiddels een kwartier vertraging op te lopen in Utrecht omdat vanwege de drukte de vertrekprocedure niet gestart kan worden. Kwartiertje later zijn blijkbaar de regels veranderd of de machinist heeft een pistool op zijn kop gekregen, want nu kan het wel. Echt falende kut schijt hoere ns waar ZIJN jullie mee bezig ![]() | |
b2py | donderdag 24 april 2014 @ 17:53 |
Achja, je zit waarschijnlijk. Het komt allemaal wel goed. | |
Litpho | donderdag 24 april 2014 @ 17:56 |
Moet je niet in je handjes klappen dat je trein niet gewoon uitgevallen is? | |
Bitlord | donderdag 24 april 2014 @ 18:03 |
Deur van de protos wil niet sluiten op ede-wageningen. | |
Dr_Flash | donderdag 24 april 2014 @ 18:04 |
Donder op jullie | |
b2py | donderdag 24 april 2014 @ 18:05 |
![]() | |
Bengeltje | donderdag 24 april 2014 @ 18:12 |
Dit is niet tegen mijn lief he, flesje? ![]() ![]() | |
Bitlord | donderdag 24 april 2014 @ 18:16 |
Met +17 alsnog weg uit Ede. Een van de deuren kwam niet in de vergrendeling. Is inmiddels handmatig afgesloten. | |
b2py | donderdag 24 april 2014 @ 18:16 |
Bussen zijn onderweg naar Ede-Wageningen overigens.
| |
Bitlord | donderdag 24 april 2014 @ 18:25 |
Te laat. Ik zit in een stampvolle #Valleilijn 31350 die volgens de huidige info in Barneveld wordt opgeheven. | |
Duvel | donderdag 24 april 2014 @ 18:31 |
Mijn SLeTje Amsterdam-Gouda rijdt tot nu toe gewoon... | |
Dr_Flash | donderdag 24 april 2014 @ 18:51 |
Wellus, hij deed stom ![]() ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 24 april 2014 @ 18:57 |
Zo, en nu eens een keer goed op de plaat. ![]() | |
b2py | donderdag 24 april 2014 @ 18:59 |
Geen frontseinen? Geen zon? Verkeerde hoek? Wat heb je goed op de plaat?
| |
James1988 | donderdag 24 april 2014 @ 19:01 |
Ja nee, het onderwerp van je foto is bewogen. DAT pikken we natuurlijk niet hè ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 24 april 2014 @ 19:05 |
Kom hatuh jonguh ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 24 april 2014 @ 19:06 |
De b2py-loze wereld ![]() ![]() | |
Bitlord | donderdag 24 april 2014 @ 19:08 |
Nieuw? #ijsindetrein![]() | |
b2py | donderdag 24 april 2014 @ 19:09 |
Zou je die moeder doen? | |
Anno1982 | donderdag 24 april 2014 @ 19:10 |
Aan haar blik te zien is het ijs kennelijk heel vies. | |
Bitlord | donderdag 24 april 2014 @ 19:12 |
Zie nu dat jullie het hierboven al over ijsjes hadden. | |
Dr_Flash | donderdag 24 april 2014 @ 19:26 |
#zitplaatsindetrein Da's passe fain. | |
b2py | donderdag 24 april 2014 @ 19:44 |
General Electric “in talks” to purchase Alstom Written by Kevin Smith General Electric “in talks” to purchase Alstom GENERAL Electric (GE) is reportedly in negotiations with Alstom over a $US 13bn takeover of the French company, and is said to have the support of Alstom's majority shareholder Bouygues, which holds a 29% stake. According to Bloomberg, which cites unnamed sources close the deal, GE and Alstom have already held talks with the French government about the proposed takeover to preemptively discuss potential political concerns. The sources state that an agreement could be announced as early as next week. Alstom responded to the rumours, which have been widely reported since the story broke on Wednesday night, by issuing a statement on its website declaring that it has "not [been] informed of any potential public tender offer for the shares of the company." It added that it plans to communicate its annual results on May 7 "as planned" and that it will "use this opportunity to give an update on the prospects of its activities." GE has refused to comment publically on the reports. Shares in Alstom jumped by as much as 18% in Paris trading on Thursday, the company's single biggest increase since 2004, before falling back slightly. Alstom's value has fallen by about 30% during the year up to March over concerns about its cashflow, while in its nine-month results in January the company said its profits had fallen by 12% following a drop in demand for power plants. In November the company said it would sell a stake in its Transport division as well as other assets worth up to ¤3bn by the end of 2014 and shed 1300 jobs. GE's railway business would benefit from access to Alstom's passenger train and railway signalling technology. It could potentially tap into $US 57bn in cash reserves held outside of the United States to finance the deal, with a potential $US 13bn offer around 25% above Alstom's current market value. Bron | |
Dr_Flash | donderdag 24 april 2014 @ 19:57 |
Wat? ![]() | |
Peterselieman | donderdag 24 april 2014 @ 20:02 |
Dat zijn buiten de VS gemaakte winsten die via legale belastingtrucs naar belastingparadijzen gesluisd zijn. Zolang dat geld daar staat hoeft er geen belasting over betaald te worden en dat terwijl op weg naar die belastingparadijzen er ook al weinig aan de fiscus afgedragen is. Doen alle grote ondernemingen | |
Dr_Flash | donderdag 24 april 2014 @ 20:03 |
Prima. Maar ik vind het wel SERIEUS veel geld. Dat is de begroting van Real Madrid. Voor een eeuw. | |
Sj0rSz | donderdag 24 april 2014 @ 20:03 |
Dat is idd schijtvervelend. Vanmiddag dacht de conducteur in mijn SLT-tje ook even een omroep te doen, omdat een goederentrein voor mocht er hoogte van Boxtel (mijn trein had inmiddels +10). En daar was natuurlijk geen reet van te verstaan ![]() | |
James1988 | donderdag 24 april 2014 @ 20:21 |
Ik heb eigenlijk nog nooit een goed verstaanbare handmatige omroep gehoord in SLT. Waar dat nou aan ligt weet ik niet. | |
JDude | donderdag 24 april 2014 @ 20:26 |
Wij zaten in dezelfde trein! | |
Peterselieman | donderdag 24 april 2014 @ 20:26 |
Als ze die microfoon voor het spreken nu eens half af zouden dekken, dan zou het iets beter moeten zijn, zo is mij uit diverse verhalen duidelijk geworden. | |
Duvel | donderdag 24 april 2014 @ 20:31 |
Holy shit... | |
Duvel | donderdag 24 april 2014 @ 20:32 |
Vonken! *fap*fap*fap* | |
Duvel | donderdag 24 april 2014 @ 20:40 |
Ja, als het invloed heeft op de veiligheid (en dat kan heel goed), dan is het natuurlijk lastig om het systeem zomaar te wijzigen. Bij veiligheidskritische installaties als treinbeveiliging kan het tot serieuze ontwerpuitdagingen leiden. | |
Dos37 | donderdag 24 april 2014 @ 22:09 |
Seinstoring nu om 2 uur in de nacht klaar. Tenminste dat is de verwachting, onwerkelijk echt hoe moeilijk kan zoiets zijn | |
b2py | donderdag 24 april 2014 @ 22:12 |
Moeilijker dan jij je kan voorstellen ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 24 april 2014 @ 22:24 |
Gewoon modulair uitvoeren. Zodanig dat je in zo'n geval die paal de grond uit kan trappen en binnen een half uurtje een nieuwe neerzet. | |
James1988 | donderdag 24 april 2014 @ 22:25 |
Tussen Utrecht en Arnhem rijdt alles gelukkig weer:
Tussen Zwolle en Meppel niet:
En tussen Utrecht en Amsterdam moet er wat gemaakt worden. Ik vraag me wel af wat er dan precies stuk is, want het grootste deel van dat traject is viersporig.
| |
#ANONIEM | donderdag 24 april 2014 @ 22:29 |
Ik moet op Koningsdag van Groningen naar Hoorn toe reizen. Probeer de te drukke randstad te mijden. Wil eigenlijk met de bus van Leeuwarden naar Alkmaar, of eventueel met de trein naar Lelystad en dan naar Enkhuizen met de bus. Vanaf Enkhuizen met de trein naar Kersenboogerd.![]() ![]() [ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 24-04-2014 22:30:39 ] | |
James1988 | donderdag 24 april 2014 @ 22:30 |
www.greenwheels.nl. Die trein zal wel stampvol zitten met lui die dronken zijn of in hogere sferen verkeren. ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 24 april 2014 @ 22:31 |
Ik moet zo pissen van dat eindeloze "plan je reis kort voor vertrek" gelul. Het is echt nog NOOIT echt ZO onbetrouwbaar geweest als nu en het wordt alleen maar slechter. Ook dat gezeik met die reizigerstellingen WAAR SLAAT DAT OP. Hou er mee op of KIJK naar de resultaten. Dan WEET je dat er in de paas"vakantie" gewoon WEL evenveel mensen met de trein (proberen te) reizen. Het is echt "Kun je nog falen, faal dan mee". | |
bork | donderdag 24 april 2014 @ 22:31 |
met de boot? http://www.veerboot.info/ 1 keer gedaan best geinig ![]() | |
b2py | donderdag 24 april 2014 @ 22:32 |
@James ergens tussen Amstel en Muiderpoort waarschijnlijk, zal ook wel deels met noodweer te maken hebben als schade vanmiddag is ontstaan.. | |
James1988 | donderdag 24 april 2014 @ 22:32 |
Ik heb kennelijk mazzel gehad met het weer. Zo nu en dan een wolk, verder alleen maar zon. ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 24 april 2014 @ 22:37 |
Niet eens zo'n heel slecht idee. Ik en mijn vriendin kunnen sowieso gratis met de trein naar Stavoren. 10 euro pp voor de boot, en dan een treinkaartje naar Hoorn Kersenboogerd vanaf Enkhuizen. En alsnog iets korter onderweg dan 4 uur ![]() Goed idee, gaan we doen ![]() | |
James1988 | donderdag 24 april 2014 @ 22:39 |
Ik wist niet dat daar een boot vaart, maar eigenlijk lijkt me dat verdomd geinig om eens op een dag te doen. ![]() | |
dennistd | donderdag 24 april 2014 @ 22:39 |
Dat ding vaart helemaal niet op 26 april als ik het zo zie | |
Dr_Flash | donderdag 24 april 2014 @ 22:40 |
Is een zaterdag he. In Friesland komt pas maandag de zon weer op sowieso dusjah. | |
Dos37 | donderdag 24 april 2014 @ 22:43 |
if volgende trein = x meters in de buurt print rood If else volgende trein tussen x en y print oranje Else print groen Zo klaar info@ns.nl ![]() | |
bork | donderdag 24 april 2014 @ 22:44 |
Oeps dat had ik niet gezien, sorry ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 24 april 2014 @ 22:45 |
NS trapt dan 11 van de 12 bakken af en laat de overgeblevene rustig bovop de vorige trein knoerten ![]() | |
Yreal | donderdag 24 april 2014 @ 22:48 |
Zit in Steenwijk nu. Serieuze shitstorm net. | |
Litpho | donderdag 24 april 2014 @ 22:51 |
Weet je, bij een publieke dienst vind ik het equivalent van "breek jij daar nou je mooie hoofdje maar niet over" nodeloos betuttelend. Ja, natuurlijk is het complex en zijn er veel factoren waar een leek niet snel aan zou denken, maar met het gerommel in de marge van de laatste jaren is het niet realistisch om te verwachten dat er automatisch vertrouwen en begrip is. Alleen een zekere mate van berusting in de misplaatste arrogantie van een monopolist met overheidssteun. | |
Dr_Flash | donderdag 24 april 2014 @ 22:54 |
Precies dit. Toch kan iedereen hier wat van leren. Namelijk hoe je "eigen onkunde" kunt laten lijken op "andermans domheid". | |
Peterselieman | donderdag 24 april 2014 @ 22:56 |
Vroeger wel eens gedaan, in combinatie met een bezoekje aan het openluchtmuseum in Enkhuizen | |
Dr_Flash | donderdag 24 april 2014 @ 22:59 |
Mijn betovergrootvader die onder andere op stations als Enkhuizen, Oosthuizen, Alkmaar en Heiloo gewerkt heeft, heeft op die manier ook weleens een paar jaar in IJlst gezeten. Het is gewoon echt maar een klein eindje ![]() | |
Peterselieman | donderdag 24 april 2014 @ 22:59 |
je hebt bij een verstoring weinig aan die viersporigheid zolang er niet voldoende overloopwissels liggen. Tegenwoordig moeten dan twee sporen buiten dienst worden genomen, maar over de twee overige sporen kan de treindienst dan niet in beide richtingen verder gaan | |
Peterselieman | donderdag 24 april 2014 @ 23:00 |
Je moet alleen uitkijken voor de Speno | |
Dr_Flash | donderdag 24 april 2014 @ 23:03 |
![]() | |
Dr_Flash | donderdag 24 april 2014 @ 23:04 |
Toen was Opa Albert al dood ![]() | |
Peterselieman | donderdag 24 april 2014 @ 23:06 |
Het geldt ook meer voor jou dat je uit moet kijken voor Speno ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 24 april 2014 @ 23:08 |
Wat wouwe ze doen? Dat smalspoor in mijn rug vervangen? ![]() ![]() | |
Peterselieman | donderdag 24 april 2014 @ 23:10 |
Mja, misschien willen ze de bord bistro uit de pimpel rammen ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 24 april 2014 @ 23:13 |
Even voor jou: er komt geen pimpel in Stavoren | |
Yreal | donderdag 24 april 2014 @ 23:14 |
Benieuwd of morgen die verstoring bij meppel weer weg is. Klinkt alsof het nog wel even gaat duren | |
Peterselieman | donderdag 24 april 2014 @ 23:14 |
nee, maar wel bij jouw deur langs ![]() | |
Peter | vrijdag 25 april 2014 @ 02:08 |
Wel ![]() http://www.veerboot.info/koningsdag.php (alleen dan tussen Zaandam en Amsterdam ![]() | |
b2py | vrijdag 25 april 2014 @ 06:36 |
Tweemaal uitloop van werkzaamheden, tussen Haarlem en Zandvoort en rond Rotterdam. Oh, en de herstelwerkzaamheden zijn rond Zuid net opgelost, is er nu een aanrijding russen Rai en Duivendrecht. Tot 09:00 geen treinverkeer.. | |
Pino112 | vrijdag 25 april 2014 @ 06:43 |
| |
dennistd | vrijdag 25 april 2014 @ 06:44 |
Zeker jij weer? ![]() | |
Dos37 | vrijdag 25 april 2014 @ 06:47 |
![]() | |
b2py | vrijdag 25 april 2014 @ 06:55 |
Dennis! ![]() | |
Pino112 | vrijdag 25 april 2014 @ 07:10 |
![]() | |
James1988 | vrijdag 25 april 2014 @ 09:51 |
Dennis ![]()
![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 25 april 2014 @ 11:11 |
Ja idd. Het is allemaal Dennis zn schult! ![]() | |
dennistd | vrijdag 25 april 2014 @ 11:51 |
Het is Pino maar, die kijkt er toch overheen ![]() | |
Yreal | vrijdag 25 april 2014 @ 11:54 |
De lui van reizigers onderzoek zijn weer helemaal terug he ![]() | |
James1988 | vrijdag 25 april 2014 @ 12:31 |
Iemand nog zin om in de huid van een conducteur te kruipen? Je moet er wel even voor naar Parijs...
| |
arkkey | vrijdag 25 april 2014 @ 12:36 |
"nee" is ook een antwoord he, al lijkt niemand in de trein dat te begrijpen | |
James1988 | vrijdag 25 april 2014 @ 12:38 |
Ik reis met twee chipkaarten, als zo'n bejaarde langskomt geef ik de kaart waarmee ik niet heb ingecheckt. Soms krijg ik een reactie ("Maar meneer, u heeft niet ingecheckt. Dat moet u wel doen hoor!"), anderen vinden het allemaal best en lopen gewoon door. | |
dennistd | vrijdag 25 april 2014 @ 13:27 |
Ik zeg meestal dat ik zwart reis. Als meer mensen dat doen ziet NS misschien de noodzaak in om conducteurs eens wat vaker te laten controleren. | |
arkkey | vrijdag 25 april 2014 @ 13:52 |
Das ook nog wel een goeie. Ik heb zelf ook 3 "Eén kaart voor bus, tram, metro én trein" kaarten bij me idd ![]() | |
V2 | vrijdag 25 april 2014 @ 14:34 |
Net een sleepje van 6 stuurstandrijtuigen door Utrecht Centraal heen, zo te zien nieuw geverfd (geloof ik). Zijn die opgeknapt dan, en waarom in godsnaam? | |
DeaDLocK2K | vrijdag 25 april 2014 @ 14:36 |
ICdefect. | |
V2 | vrijdag 25 april 2014 @ 14:38 |
Waarom zijn ze dan niet zuurstokjesroze gemaakt? Ik heb idd al uitgevist hier dat ze proeven gaan doen met stuurstanden icm TRAXX op de HSL, maar dat moet toch een aardige operatie zijn, om in zo'n stuurstand een TRAXX-cabine te bouwen? En er moet ook ERMTS-hardware aan boord zijn natuurlijk, anders is de halve stam al het blok in geschoven als de TRAXX bij het baken komt om de MA aan te vragen, en dan gaat het natuurlijk behoorlijk mis... | |
James1988 | vrijdag 25 april 2014 @ 14:39 |
De zuurstokkleur gaat verdwijnen, rijtuigen worden geelblauw. Naar het schijnt komt er nog wel iets afwijkends in, maar niet zo opvallend als bij de zuurstokken. | |
Duvel | vrijdag 25 april 2014 @ 14:39 |
Zuurstokroze is zo vorig decennium. Treinen op de HSL worden weer gewoon geel-blauw. Dat van die besturing zoeken ze maar uit, als het maar met die TRAXX kan praten (ZWS?). ERTMS moet natuurlijk sowieso. | |
V2 | vrijdag 25 april 2014 @ 14:40 |
Ik voel ook niet de drang om het voor ze uit te zoeken hoor, was gewoon benieuwd hoe ze dat wilden gaan doen, technisch gezien. Lijkt mij niet heel simpel namelijk. Maar, het zal allemaal vast wel goed komen ![]() | |
James1988 | vrijdag 25 april 2014 @ 14:43 |
Voor ZWS moeten alle tussenbakken ook worden aangepast, er zijn meer aders nodig in de UIC-kabels dan er beschikbaar zijn in de kabels die nu in de bakken zitten. Dat zie ik niet zo snel gebeuren. Ik denk eerder dat Bombardier iets gaat knutselen zodat men met de huidige hardware toch een Traxx kan aansturen (afgezien van de stuurtafel natuurlijk). | |
V2 | vrijdag 25 april 2014 @ 14:48 |
ZWS, wat is dat precies? Die afkorting ken ik nog niet ![]() | |
spectrumanalyser | vrijdag 25 april 2014 @ 14:51 |
dat zijn de stuurstandrijtuigen die ik vorigende week bij Nedtrain in Haarlem zag staan. in rap tempo zijn ze voorzien van nieuwe laklaag en de gele (textiel) stoelen. ik neem aan dat de bakken nu zijn voorzien van treinnummer. nog een weetje; de TRAXX die de stam zal duwen/trekken, zal ook de NS kleuren krijgen. geel en blauw. | |
ReisT | vrijdag 25 april 2014 @ 14:54 |
Nog steeds gele stoelen ja? Ik had eigenlijk blauw verwacht (of er zit toch geen nieuwe bekleding op.)Zeitmultiplexe Wendezugsteuerung ![]() | |
V2 | vrijdag 25 april 2014 @ 14:57 |
Ach so, genau! Danke sehr!! | |
James1988 | vrijdag 25 april 2014 @ 15:11 |
De stoelen worden voor zover ik weet niet geel. ZWS is een standaard waardoor in Duitsland vrijwel alle stuurstandrijtuigen met alle locs kunnen communiceren. | |
Dr_Flash | vrijdag 25 april 2014 @ 15:13 |
die slaan nergens op. Die lopen al 10 jaar rond en de capaciteit lijkt nog steeds nergens op. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 25 april 2014 @ 15:15 |
Komt omdat ik heel consequent weiger mee te werken aan het onderzoek ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 25 april 2014 @ 15:24 |
Ik heb eindelijk die kaartjes ook binnen en bij een 2-1 dagkaart staat achterop dat het niet in combinatie mag met de meereiskaart (puntje 1) of met dagkaarten van AH, Kruidvat, Hema, etc of producten uit de spoordeelwinkel (puntje 5) | |
Peterselieman | vrijdag 25 april 2014 @ 15:25 |
Dennis ![]() | |
spectrumanalyser | vrijdag 25 april 2014 @ 15:26 |
op de watergraafsmeer worden proeven gedaan met een HSA teststam. hiervoor zullen de stuurstandrijtuigen en rijtuigen met nieuwe lak en interieur gebruikt worden. gisteren waren een BD en B overgebracht van Haarlem naar Watergraafsmeer ![]() |