Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.
>> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.
Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je/jullie ook in 2014 van harte welkom heten:
ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen. Voor al uw TGV-Bar-rijtuig vouchers. DriekOplopers, doet "goede" dingen namens en voor de reiziger. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden
Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl.
Namens mezelf en hopelijk de bovengenoemde sujetten wens ik iedereen hier een gezond en spoorvriendelijk 2014 toe!
>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Reizen over de HSL-Zuid
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Intercity's Den Haag - Brussel
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Afkortingen en treinserienummers
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen:
>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Achter de schermen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Da's al heel wat. Zeker vergeleken met de Nederlandse versie: "Defecte goederentrein. Zoek het maar lekker uit tot we het hok van z'n plek hebben gesleept".
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Da's al heel wat. Zeker vergeleken met de Nederlandse versie: "Defecte goederentrein. Zoek het maar lekker uit tot we het hok van z'n plek hebben gesleept".
Op woensdag 9 april 2014 21:28 schreef Ireyon het volgende: Ik zat laatst in een vierzits tegenover een mooie meid, die zat gewoon schaamteloos naar m'n piemel te staren.
De volgende keer hou ik 'm maar weer gewoon in m'n broek.
Een tram in dit geval, vorige week in Neuss was me niet opgevallen zag het pas bij het bekijken thuis
let even op de lichtjes van de beide trams trouwens daar ging het om .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Trume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Trume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Wat een gekloot zeg, ik probeer naar Parijs te komen. Na een rit met de Intercity direct op klassiek spoor van breda naar Rotterdam begon het gekloot! Want ik was blijkbaar de eerste passagier op Rotterdam die bij de vertrektijden van Amsterdam keek of zn trein wel op tijd was weggereden.... En daar stond doodleuk 'trein rijdt niet'. Dus ik naar zo een koffiedrinkende tuthola met rood hoedje.... Die wist van niks. Men wist niet. Niemand wist ook wat. Ik heb anderhalf uur lang naar geklungel op spoor 3 en 4 op rotterdam gekeken: Hier geen ingang, daar geen uitgang. Er stond een lege thalys waar van niemand wist wat ie daar deed. Er die het perron deelde met 3 sgm 3tjes. Rangeermachinsten die riepen 'waar gaan we de 1244 laten', er ging een conducteur op zn bek, en Darkwing? Darkwing liep en loopt nog steeds zwaar achter op schema!
Op woensdag 9 april 2014 22:29 schreef Darkwing_Duck het volgende: Wat een gekloot zeg, ik probeer naar Parijs te komen. Na een rit met de Intercity direct op klassiek spoor van breda naar Rotterdam begon het gekloot! Want ik was blijkbaar de eerste passagier op Rotterdam die bij de vertrektijden van Amsterdam keek of zn trein wel op tijd was weggereden.... En daar stond doodleuk 'trein rijdt niet'. Dus ik naar zo een koffiedrinkende tuthola met rood hoedje.... Die wist van niks. Men wist niet. Niemand wist ook wat. Ik heb anderhalf uur lang naar geklungel op spoor 3 en 4 op rotterdam gekeken: Hier geen ingang, daar geen uitgang. Er stond een lege thalys waar van niemand wist wat ie daar deed. Er die het perron deelde met 3 sgm 3tjes. Rangeermachinsten die riepen 'waar gaan we de 1244 laten', er ging een conducteur op zn bek, en Darkwing? Darkwing liep en loopt nog steeds zwaar achter op schema!
Sterkte kerel
Ja, klopt. Zowel Rotterdam - Antwerpen via Hazeldonk als via Roosendaal waren gestremd door defecte treinen. Ik heb op het perron even staan babbelen met de TM van de Thalys van 18:58, hij wist niet wat er aan de hand was ("allez, ik weet niet waarom we nog niet vertrokken zijn"). Hij hoorde van mij wat er (enigszins) aan de hand was
Ja, klopt. Zowel Rotterdam - Antwerpen via Hazeldonk als via Roosendaal waren gestremd door defecte treinen. Ik heb op het perron even staan babbelen met de TM van de Thalys van 18:58, hij wist niet wat er aan de hand was ("allez, ik weet niet waarom we nog niet vertrokken zijn"). Hij hoorde van mij wat er (enigszins) aan de hand was
Prima toch. Beter een te late trein dan geen trein imo.
Mee eens.
De Beneluxtrein van 19:08 werd om 19:12 opgeheven "wegens een defecte trein bij Essen". Het reisadvies dat daarna volgde was een beetje vreemd gezien er geen treinen reden: "Reizigers naar Belgi reizen met de IC naar Vlissingen van 19:41 naar Roosendaal en stappen daar over naar Belgi".
Hoezo? Zodat je ze niet meer op een station hebt waar een Thalys stopt, en je ze dus ook geen vervangend vervoer hoeft aan te bieden?
Ja, 10 minuten voordat mijn trein had moeten gaan. Dan zijn we elkaar net misgelopen James. Ik dacht je inderdaad te hebben zien staan ja. Ik zat bij de kiosk. Jij kwam zeker uit die intercity defect die niet verder door ging naar breda?
Op woensdag 9 april 2014 22:37 schreef Darkwing_Duck het volgende: Ja, 10 minuten voordat mijn trein had moeten gaan. Dan zijn we elkaar net misgelopen James. Ik dacht je inderdaad te hebben zien staan ja. Ik zat bij de kiosk. Jij kwam zeker uit die intercity defect die niet verder door ging naar breda?
Ik kwam rond 19:00 aan met de sprinter uit Den Haag en stapte op de ICd naar Breda van 19:09 (die met +7 reed).
Uiteindelijk met ongeveer +15 aangekomen in Breda, i.v.m. omleiding via Dordrecht (zonder omroep) en langzaam rijden tussen de HSL-aansluiting en station Breda.
Ik stond wel op exact dezelfde plek, maar dan op een andere datum. Ik had ook andere buizen op die rongenwagens op de plaat. En nee, Andr Korevaar is hier niet actief.
De sprinter Breda-Utrecht kan momenteel niet tussen Tilburg en Den Bosch rijden. Daarom is'ie in Brabant opgeheven en is de sprinter Eindhoven-Tilburg Universiteit doorgetrokken tot Breda. Nobel streven, maar het maakt wel pijnlijk duidelijk hoe inflexibel de goed bedoelde elektronische borden met actuele reisinformatie zijn.
- Op de perrons kom je constructies tegen als "Sprinter Tilburg Universiteit - via Boxtel, Tilburg, Tilburg Universiteit, Tilburg Reeshof en Gilze-Rijen. Ergens onderaan staat een opmerking weggemoffeld dat'ie ook naar Breda rijdt. - Het informatiesysteem in de trein blijft op Tilburg Universiteit omroepen dat het eindpunt van de trein is bereikt en of iedereen wil uitstappen. De ene keer wel met aanvullende info van conducteur of machinist, de andere keer niet. De bestemmingsaanduiding voorop de trein klopt soms wel, soms niet. - De omroep "De sprinter naar Breda rijdt niet. U kunt gebruik maken van de vervangende sprinter naar Breda". Ehm. Ja, wel correct, maar het klinkt toch een beetje vreemd. Deze omroep gaat overigens k gewoon door als de vervangende sprinter ook uitvalt.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Tsja, een verstoring is dan ook geen use-case, als je de requirements analysis aan het doen bent van een informatiesysteem. Het doel is toch immers ook dat we altijd zonder verstoringen rijden? Dus dat zijn allemaal extra kosten, om dat mee te nemen in je analyse en ontwikkeling. Het wordt allemaal al zo duur, dus laten we maar bezuinigen op dit soort onnodige dingen.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
Concurrentie op komst in Spanje, het busbedrijf Alsa heeft een licentie verkregen om te gaan rijden op de HSL Madrid - Alicante. Hiermee wordt Alsa de eerste concurrent voor Renfe in het langeafstandsvervoer.
Het is wel even wennen hier, ik ben m'n vrijreizen kwijt sinds een paar dagen. Je bedenkt je nu wel een keertje voordat je voor de lol de trein inspringt. Gelukkig nog twee maanden van mijn werkgevern altijd voordeel en vergoeding van de reiskosten, en daarna nog een jaar het ex-studentenaanbod van U-OV en NS.
Op donderdag 10 april 2014 11:47 schreef Bitlord het volgende: Het is wel even wennen hier, ik ben m'n vrijreizen kwijt sinds een paar dagen. Je bedenkt je nu wel een keertje voordat je voor de lol de trein inspringt. Gelukkig nog twee maanden van mijn werkgevern altijd voordeel en vergoeding van de reiskosten, en daarna nog een jaar het ex-studentenaanbod van U-OV en NS.
Weekend Vrij is dan een goede vervanger vind ik
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
In de Tubantia lees ik net dat de gemeente Enschede station Enschede Drienerlo wil omdopen tot Enschede Kennispark. Naam past beter bij de huidige omgeving, maar Drienerlo heeft meer met de topografische naam van vroeger te maken.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Leuke timelapse vanuit Den Bosch, omdat de spoorvernieuwing nu op de helft is.
Op donderdag 28 juni 2012 20:52 schreef Peterselieman het volgende: We hebben Sjorsduels. Saaie wedstrijden waarin niets gebeurt en die ellendig lang duren :P
Op donderdag 10 april 2014 12:37 schreef dennistd het volgende: In de Tubantia lees ik net dat de gemeente Enschede station Enschede Drienerlo wil omdopen tot Enschede Kennispark. Naam past beter bij de huidige omgeving,
En bij de huidige stations-een-naam-die-eindigt-op-Park-geef-zucht:
Groningen Europapark Amsterdam Science Park Hengelo Gezondheidspark Hilversum Media Park Heerlen Woonboulepark
En weet ik wat voor quasi hippigheid allemaal nog meer.
Op donderdag 10 april 2014 18:34 schreef ReisT het volgende: Problemen ten noorden van Parijs, Thalys naar Amsterdam wordt omgeleid, we staan nu stil in CDG, vermoedelijk om kop te maken.
Hij kan daar driehoeken ja. Ik weet niet wat er gestremd is en in welke richting je gaat? T enige wat ik kan bedenken is dat ze je op station MLV rangeren.
Leuke timelapse vanuit Den Bosch, omdat de spoorvernieuwing nu op de helft is.
Ik vind het best een prestatie dat ze al die losse stukjes spoor weer netjes op elkaar aangesloten krijgen. Het lijkt haast of of die wissel in het midden lukkraak wordt neergekwakt. (Ik ben al blij als ik een plankje enigszins waterpas tegen de muur krijg)
Op donderdag 10 april 2014 19:04 schreef Yreal het volgende: Iemand enig idee waarom de treinen uit den haag, voor Gouda steeds zo afremmen thv de intertoys? Mis steeds de overstap zo
Energiezuinig klanten duperen?
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
Op donderdag 10 april 2014 19:04 schreef Yreal het volgende: Iemand enig idee waarom de treinen uit den haag, voor Gouda steeds zo afremmen thv de intertoys? Mis steeds de overstap zo
Tijdelijke snelheidsbeperking? Kijk of het morgen nog steeds zo is.
Het kan niet op voor de maand en jaar abbonementhouders passe Navigo voor de treinen in om Parijs.
Kregen we 2 jaar geleden "Weeken vrij" kado, kort daarop volgde "Feestdagenvrij"...
Vorig jaar kwam daar "Zomer vrij" bovenop: de laatste 2 weken van Julie en de eerste 2 weken van Augustus...
En vanaf 12 April krijgen we ook "Vakantievrij" De voorjaars, Mei Herfst en Kerstvakantie hebben we nu dus ook vrij reizen. Voor het eerst gaat men dus "Vrij" buiten de "Weekenddienst"
Wat betrekend dat ik enkele treintrajecten - wat zeg ik- stations nog kan gaan doen. Zo vertrekken er alleen doordeweeks regionale treinen van (Reserve) stations Bercy en Paris Vaugirard. Stations waar ik nog nooit vertrokken of aangekomen ben
Hij kan daar driehoeken ja. Ik weet niet wat er gestremd is en in welke richting je gaat? T enige wat ik kan bedenken is dat ze je op station MLV rangeren.
Wat er precies gestremd is weet ik niet maar na 40 minuten na vertrektijd stilstaan in gare du nord werd omgeroepen dat we werden omgeleid, we hebben dus gedriehoekt. Ben benieuwd hoe dat straks in Brussel gaat als alleen het achterste stel door moet naar NL.
Dames en heren, zoals u gemerkt heeft, hebben wij een vertraging opgelopen door een stremming. Hierdoor is onze trein in omgekeerde volgorde terecht gekomen, en daardoor dienen de reizigers richting Antwerpen, Rotterdam, Schiphol en Nederland in treinstel X over te stappen naar het voorste treinstel. Let u bij het overstappen op de tijd, want de trein gaat wel op tijd vertrekken. Onze excuses voor het ongemak.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik denk dat ze het voorste treinstel ff afrangeren rg Schaarbeek ofzo, en dan terug gaan. Ik denk niet dat die nog terug naar Parijs moet?
Ja dus nu in schoolvakaknties, de weekenden de feestdagen en in de zomer. dus de 2 laatste weken in Juli en de 1e 2 in augustus. Logisch ook anders kan je voor de maand julie een 4-5 kopen die dan 1-5 geldis is
Dit is niet geldig met een weekabbo. Aangezien een week 4-5 17 euro kost en dat onder de prijs is van een parisvisite
Ja dus nu in schoolvakaknties, de weekenden de feestdagen en in de zomer. dus de 2 laatste weken in Juli en de 1e 2 in augustus. Logisch ook anders kan je voor de maand julie een 4-5 kopen die dan 1-5 geldis is
Dit is niet geldig met een weekabbo. Aangezien een week 4-5 17 euro kost en dat onder de prijs is van een parisvisite
Oh hey James! Mn dalvoordeel staat op mn kaart die korter dan een jaar geldig is. Als je de Klantenservice belt van de NS en je zegt dat je in het Buitenland woont, is er best veel te regelen...
Oh, doet ie dat nog steeds?
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op donderdag 10 april 2014 20:30 schreef Darkwing_Duck het volgende: Oh hey James! Mn dalvoordeel staat op mn kaart die korter dan een jaar geldig is. Als je de Klantenservice belt van de NS en je zegt dat je in het Buitenland woont, is er best veel te regelen...
wat betaal je in Nederland voor 10 minuutjes met de bus per rit abbo?
Hier in Brabant lijkt Veolia alleen netabonnementen te verkopen, daarmee kun je in ieder bus en tram in Nederland stappen voor 178,35 per maand ( 1.783,50 per jaar).
In de regio Den Haag (waar ik werk) kan ik een sterabonnement krijgen vanaf 47 per maand (geldig in 1 zone).
quote:
Op donderdag 10 april 2014 20:30 schreef Darkwing_Duck het volgende: Oh hey James! Mn dalvoordeel staat op mn kaart die korter dan een jaar geldig is. Als je de Klantenservice belt van de NS en je zegt dat je in het Buitenland woont, is er best veel te regelen...
Grappig
Wat heb je nu zoal op die kaart van je staan? Veolia Dal Voordeel + NS Dal Voordeel?
Op donderdag 10 april 2014 19:54 schreef greavy het volgende: Dames en heren, zoals u gemerkt heeft, hebben wij een vertraging opgelopen door een stremming. Hierdoor is onze trein in omgekeerde volgorde terecht gekomen, en daardoor dienen de reizigers richting Antwerpen, Rotterdam, Schiphol en Nederland in treinstel X over te stappen naar het voorste treinstel. Let u bij het overstappen op de tijd, want de trein gaat wel op tijd vertrekken. Onze excuses voor het ongemak.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik denk dat ze het voorste treinstel ff afrangeren rg Schaarbeek ofzo, en dan terug gaan. Ik denk niet dat die nog terug naar Parijs moet?
Er is gekozen voor iedereen over laten stappen op een ander stel dat in Brussel klaar stond.
Ik heb nu dus het geniale idee om de Pendolino van Praha naar Ostrava te nemen aanstaande dinsdag, en retour te gaan met Regiojet. De Regiojet kost mij 283 Tsjechische Kroon, net iets meer dan 10 euro omgerekend (reistijd 3u52, in Oostenrijkse eerste klas rijtuig). Heb dan gekozen voor 'Relax', oftewel een 'grootruim', en niet een hokje met nog 5 anderen delen. Hokje is zo'n 80-100 Tsjechische Kroon minder.
Nu moet ik alleen nog een reservering voor de Pendolino zien te krijgen, want anders haal ik de trein in Ostrava hlavn ndraž niet. Kan je die reservering ook op het station hier in Dresden bemachtigen aan het loket? Vast wel toch?
Morgen maar even langs het loket dan. Had woensdag al in de RegioJet gezeten, maar zag toen op Praha hl.n de Pendolino voorbij komen. Die ook maar ff proberen dus.
Waarschijnlijk zeggen zowel NS als Veolia "Eeej Darkwing, je kaart is bijna verlopen dus wat is het nummer van de kaart waar je abonnement nu op moeten plempen?", en zegt NS daarbij "als je wilt kunnen we je een nieuwe kaart sturen".
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd. Mijn Dal Vrij-kaart verloopt in juli (over precies 3 maanden ), dus ik zal m'n abonnement wel moeten overzetten o.i.d.
Op donderdag 10 april 2014 20:44 schreef James1988 het volgende: Waarschijnlijk zeggen zowel NS als Veolia "Eeej Darkwing, je kaart is bijna verlopen dus wat is het nummer van de kaart waar je abonnement nu op moeten plempen?", en zegt NS daarbij "als je wilt kunnen we je een nieuwe kaart sturen".
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd. Mijn Dal Vrij-kaart verloopt in juli (over precies 3 maanden ), dus ik zal m'n abonnement wel moeten overzetten o.i.d.
Ja, maar niks over een eventuele NS die ingrijpt als je daar ook iets hebt lopen. Ik wil een NS kaart, die zien er veel toffer uit dan die gele meuk
En dit:
9. Waarom heb ik een Nederlands postadres nodig? De OV-chipkaart is het betaalmiddel voor het openbaar vervoer in Nederland. De diensten die wij verlenen op de OV-chipkaarten bieden wij alleen aan reizigers met een Nederlands postadres aan.
Dresden Hbf Di, 15.04.14 ab 07:06 1 IC 60457 Intercity Praha hl.n. Di, 15.04.14 an 09:27 Umsteigezeit 9 Min.
Praha hl.n. Di, 15.04.14 ab 09:36 SC 505 SuperCity Reservierungspflicht, WLAN verfgbar Ostrava-Svinov Di, 15.04.14 an 12:35 Umsteigezeit 16 Min.
Ostrava-Svinov Di, 15.04.14 ab 12:51 Os 2841 Regionalzug Havirov Di, 15.04.14 an 13:17
Als ik de overstap in Praha hl.n mis, heb ik heul die Pendolino niet meer nodig... 14:24 gaat mijn laatste reismogelijkheid uit Havirov. Gelukkig kan ik de reis altijd nog gratis annuleren voor de RegioJet.
Vanaf Havirov: Havirov Di, 15.04.14 ab 14:24 IC 1012 Intercity Reservierungspflicht Praha hl.n. Di, 15.04.14 an 18:16 Umsteigezeit 13 Min.
Praha hl.n. Di, 15.04.14 ab 18:29 IC 60456 IC 61458 Intercity nur 2. Klasse Dresden Hbf Di, 15.04.14 an 20:47 17
Nu maar hopen dat de EN 457 weer eens op tijd is (de 2 IC-rijtuigen rijden als "IC 60457" mee). Als ik de overstap dreig te gaan missen, maar ff hostelletje ofzo boeken in Praag :p
[ Bericht 3% gewijzigd door greavy op 10-04-2014 21:13:06 ]
Ik heb maandag de keuze uit 2 rondjes diue ik kan doen, met in ieder rondje en station waar ik nog nooit vetrokken of aangekomen ben, nl Station Paris Bercy en Paris Vaugirard.
Wie vertrekt van dit staton en regionaal wil blijven kan dat alleen Maandag tot en met Vrijdag en slechts 1 tot enkele treinen per dag. Welke rit zouden jullie doen?
En het wordt duurder dan noodzakelijk omdat nieuw materieel dus ook nog steeds over ATB moet beschikken, personeel moet hiervoor worden opgeleid, het moet worden onderhouden, enzovoorts.
Roept bij mij gemengde gevoelens op. Enerzijds is het verstandig omdat niet het complete budget er is voor een volledige uitrol, maar anderzijds moet je nu wel twee systemen in stand houden en treinen met meerdere systemen uitrusten. Gaat veel geld kosten en redelijk wat problemen opleveren
Het is een typisch Nederlandse halfbakken oplossing.
Hm ja ok, dat zijn er heel wat natuurlijk. Ik was een beetje in een NS-mindset toen ik het las, dus ik snapte er al weinig van maar het artikel impliceert nergens dat het alleen om NS-treinen zou gaan, gelukkig.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
Over een aantal jaren ga je zien dat onder meer de NS gaat klagen dat het onderhouden van meerdere beveiligingssystemen te duur wordt en dat ze volledig over willen op ERTMS.
Ik vraag me af welke routes dan wel uitgerust gaan worden met ERTMS. Als bijvoorbeeld Zwolle - Groningen niet op de lijst staat kun je het o zo gewenste harder rijden op die route ook wel vergeten.
Op vrijdag 11 april 2014 14:17 schreef Peterselieman het volgende: Over een aantal jaren ga je zien dat onder meer de NS gaat klagen dat het onderhouden van meerdere beveiligingssystemen te duur wordt en dat ze volledig over willen op ERTMS.
Hoezo? Treinen met ETCS hebben vaak STM ATB, dus dat scheelt een ATB-kast.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op vrijdag 11 april 2014 14:25 schreef James1988 het volgende: Ik vraag me af welke routes dan wel uitgerust gaan worden met ERTMS. Als bijvoorbeeld Zwolle - Groningen niet op de lijst staat kun je het o zo gewenste harder rijden op die route ook wel vergeten.
sowieso de verbindingen met het buitenland, dus ook Amersfoort - Hengelo richting Bentheim bijvoorbeeld, maar ik twijfel of er boven Zwolle snel iets gaat gebeuren.
Roept bij mij gemengde gevoelens op. Enerzijds is het verstandig omdat niet het complete budget er is voor een volledige uitrol, maar anderzijds moet je nu wel twee systemen in stand houden en treinen met meerdere systemen uitrusten. Gaat veel geld kosten en redelijk wat problemen opleveren
Het is een typisch Nederlandse halfbakken oplossing.
Het voordeel van deze oplossing is dan weer wel dat er op korte termijn begonnen kan worden met de ombouw. Daar hoeven we dan niet vele ontwikkeljaren voor te worden gereserveerd. Echter is het even afwachten wat er precies in de railmap staat. Het zou mij niets verbazen als men Zwolle bijvoorbeeld gedeeltelijk ERTMS en gedeeltelijk ATB laat. De doorgaande verbinding ERTMS en dan de "zijlijnen" volledig onder ATB.
Het zal me niets verbazen als er de komende jaren alsnog niets gebeurd. Op het laatste moment schreeuwt men dat er weer eens geen geld voor is en dan is de reiziger alsnog de lul
Ik denk dat het verstandig is om op termijn wel helemaal over te gaan op ERTMS (o.a. vanwege lagere kosten voor onderhoud, opleiding en complexiteit), maar dit hoeft niet in het hele land Level 2 te zijn. Op rustigere lijnen kan Level 1 bijvoorbeeld prima functioneren.
In Belgi hanteert men die strategie: Level 2 voor de drukke lijnen en internationale corridors, Level 1 voor rustigere lijnen.
Op vrijdag 11 april 2014 14:38 schreef Mr_Klaasje het volgende: Level 1 is in onderhoud en aanleg duurder dan Level 2 als je al een GSM-R-netwerk hebt.
Lijkt erop dat de Belgen daar toch anders over denken.
Het slaat sowieso nergens op.. Op korte termijn moeten de installaties van Utrecht-Hilversum en Amersfoort-Zwolle ook vervangen worden omdat die over de 50 jaar heen zijn. Dan lijkt het mij toch verstandig om dan meteen ERTMS te gaan doen op die trajecten want dat is toch bijna gratis..
IC uit Enschede komt dan 2 stukken tegen met ATB Enschede - Hengelo en Amersfoort - Hilversum. En komt bij het Noorden heeft toch niks, dus je moet gewoon materieel hebben met ATB
Maar het is toch iets voor de randstad zo te zien, wel het boemellijntje naar Zandvoort en niet de belangrijkere lijnen in het noorden oosten en zuiden.
Het voordeel van deze oplossing is dan weer wel dat er op korte termijn begonnen kan worden met de ombouw. Daar hoeven we dan niet vele ontwikkeljaren voor te worden gereserveerd. Echter is het even afwachten wat er precies in de railmap staat. Het zou mij niets verbazen als men Zwolle bijvoorbeeld gedeeltelijk ERTMS en gedeeltelijk ATB laat. De doorgaande verbinding ERTMS en dan de "zijlijnen" volledig onder ATB.
Als men voldoende materieel uitrust met ERTMS zou ook met een volledige ombouw vrij snel begonnen kunnen worden. Ik vind het vrij logisch dat men eerst kiest om de belangrijkste assen aan te pakken, evenals de uitlopers hiervan. Kleine ATB-eilandjes overhouden is nutteloos.
Half ATB, half ERTMS laten van Zwolle is dat weer niet echt handig lijkt me. Kun je het beter in een keer goed doen, zeker als je dan bijvoorbeeld ook het lijntje Zwolle - Wierden meepakt tijdens de elektrificatie, alsmede het stukje naar Herfte aansluiting.
Op vrijdag 11 april 2014 14:43 schreef Mr_Klaasje het volgende: Het slaat sowieso nergens op.. Op korte termijn moeten de installaties van Utrecht-Hilversum en Amersfoort-Zwolle ook vervangen worden omdat die over de 50 jaar heen zijn. Dan lijkt het mij toch verstandig om dan meteen ERTMS te gaan doen op die trajecten want dat is toch bijna gratis..
absoluut. En er zitten wel meer trajecten aan te komen waar de technische levensduur van de systemen bijna van bereikt is
Op vrijdag 11 april 2014 14:48 schreef Hr-Flip het volgende: Denk dat maar weinig spul het 50 jaar volhoudt en dat de slijtage gevoelige onderdelen allang zijn vervangen.
Het kabelwerk en de seinen gaan 50 jaar mee ongeveer. En hier en daar zijn er nog Relais in gebruik uit de jaren '50.
Op vrijdag 11 april 2014 14:57 schreef Dr_Flash het volgende: mijn hemel. Het systeem is al in diverse omringende landen beproefd, en wij nemen even tot 2030 de tijd om het op een deel van het net in te voeren
je weet wie het voor het zeggen heeft op het spoor he
Op vrijdag 11 april 2014 14:57 schreef Dr_Flash het volgende: mijn hemel. Het systeem is al in diverse omringende landen beproefd, en wij nemen even tot 2030 de tijd om het op een deel van het net in te voeren
Duitsland doet niets meer dan verplicht is, Belgi gaat wel maar die hebben zo'n achterhaald systeem dat ze sowieso al iets moesten, hetzelfde geldt voor het Verenigd Koninkrijk, zoiets schijnt ook het geval te zijn in Denemarken. Dan hou je landen als Zwitserland over die heel actief kiezen, Nederland komt nu ook in dat lijstje maar dan wat trager.
Duitsland doet niets meer dan verplicht is, Belgi gaat wel maar die hebben zo'n achterhaald systeem dat ze sowieso al iets moesten, hetzelfde geldt voor het Verenigd Koninkrijk, zoiets schijnt ook het geval te zijn in Denemarken. Dan hou je landen als Zwitserland over die heel actief kiezen, Nederland komt nu ook in dat lijstje maar dan wat trager.
oh dit noem je heel actief kiezen? De discussie is pas een jaar of 15 aan de gang en nou rolt er weer een voorlopig beperkt tussenbesluit onder voorbehoud uit, dat we over 16 jaar gedeeltelijk proberen een systeem op een aantal lijnen beperkt in te voeren. Dat vind jij "actief kiezen"? Okee.
Nou, het is dat ik je zo'n aardige kerel vind en weet dat je wel slimmer bent dan dat, maar anders had ik je allang een achterlijke mongool genoemd
Op vrijdag 11 april 2014 10:20 schreef James1988 het volgende: Als de Petite Ceinture nog onder de hoofdspoorweginfrastructuur valt kan een vervoerder er toch gewoon rijpaden voor aanvragen?
Hang jij de neergestorte bovenleiding weer even op? (Ter hoogte van porte de la chapelle)
In Londen gaat de Gospel Oak - Barking-lijn van de Overground gelektrificeerd worden. Misschien kunnen de dieseltjes die er nu rijden rond Parijs worden ingezet?
In Londen gaat de Gospel Oak - Barking-lijn van de Overground gelektrificeerd worden. Misschien kunnen de dieseltjes die er nu rijden rond Parijs worden ingezet?
Vergeet het maar, er is een station al omgebouwd tot restaurant. Daar zit je op het spoor te eten....
Toch stom dat je vanuit leeuwarden over utrecht nog altijd 10 minuten sneller in den haag ben dan over lelystad. Was het hele idee niet 7 minuten sneller zijn?
Leeuwarden -> Zoetermeer is over utrecht zelfs 50 minuten sneller dan over den haag
Op vrijdag 11 april 2014 19:21 schreef Yreal het volgende: Toch stom dat je vanuit leeuwarden over utrecht nog altijd 10 minuten sneller in den haag ben dan over lelystad. Was het hele idee niet 7 minuten sneller zijn?
Leeuwarden -> Zoetermeer is over utrecht zelfs 50 minuten sneller dan over den haag
Ging vooral om Schiphol en Amsterdam. Niet om Den Haag. Het doorrijden naar de Hofstad is slechts een bijkomstigheid om een IC uit te sparen
De knoop in Zwolle is een gegeven. Daar moet je alle treinen in plannen. De Leeuwarder trein staat zo lang stil omdat op de Emmerlijn geschoven is met de tijden. Leg je die los en heb je kortere opvolgtijden tussen Meppel en Zwolle dan ziet het plaatje er heel anders uit.
De knoop in Zwolle is een gegeven. Daar moet je alle treinen in plannen. De Leeuwarder trein staat zo lang stil omdat op de Emmerlijn geschoven is met de tijden. Leg je die los en heb je kortere opvolgtijden tussen Meppel en Zwolle dan ziet het plaatje er heel anders uit.
Die knoop heeft de sector zichzelf opgedragen, wat niet inhoudt dat de knoop behouden moet blijven.
En leuk om te zien dat Dordt - Breda al deels ERTMS is!
Dat is echt super logisch.
NS lift mee op Abellio bestelling FLIRTS in Duitsland. Traject waar structureel 15' diensten op grote delen enkelspoor gereden gaat worden. Eilandbedrijf. Alle ingredinten voor een pilotlocatie.
Driek, moet jij niet ingrijpen op de Werkzaamheden van/naar Belgie en de niet kloppende reisadviezen die de planner nu geeft in het paasweekeinde??
Gaan een hoop mensen beboet worden...
Edit: Breda - Brussel worden Reizigers over Maastricht Vis Luik gestuurd op de NS Site. Op de Belgisch site worden je via de vervangende bussen gestuurd.
Wat dus betekend dat je een categorie mensen hebt die een via kaartje (Maastrich Vis) kopen en op kosten gejaagd worden.
Of een categorie mensen die dat niet doet en die in Belgie op de bon geslingerd worden want immers voor hun Belgen kan er immers over Antwerpen gebust worden. (En dus ook op kosten gejaagd worden)
[ Bericht 17% gewijzigd door Darkwing_Duck op 11-04-2014 21:27:56 ]
BRECHT / WUUSTWEZEL / ESSEN - Omdat de Beneluxtrein tijdens het paasweekend wegens werken aan spoorlijn 12 naar Essen niet rijdt, zet de NMBS in op de spoorlijn Antwerpen- Brecht. Elk uur rijdt er dan een trein.
‘Tijdens het paasweekend tonen de NMBS en Infrabel wat de juiste oplossing is voor de gaten in onze dienstregeling die ontstaan zijn na het Fyra-fiasco’, zegt Joris Van der School van het actiecomit voor de herwaardering van het station Noorderkempen. ‘Er zal elk uur een trein rijden. 's Avonds wordt er zelfs een extra trein ingelegd. Daar bovenop zal er tijdens het paasweekend – en alleen dan – een rechtstreekse busverbinding zijn tussen Breda en het treinstation in Brecht.’
De NMBS wil daarmee de treinreizigers tussen Antwerpen en Nederland toch een verbinding verzekeren. ‘Maar daarmee bewijst de NMBS dat meer treinen tussen Antwerpen en Brecht wel kunnen’, zeggen de actievoerders. ‘Dit schaadt opnieuw de geloofwaardigheid van de NMBS als die beweert dat elk uur een trein laten rijden onmogelijk is door de werkvensters van Infrabel en dat een wijziging twee jaar vooraf aangevraagd moet worden. Nu kan er plots wel elk uur een trein rijden, en dat is nog maar in januari beslist. Er kan zelfs een busverbinding af naar een station waarnaar momenteel zelfs geen treinverbinding bestaat vanuit Belgi.’
‘De NMBS laat zien dat een noodoplossing voor de Noorderkempen na het wegvallen van de Fyra wel mogelijk is en doet zo de Noorderkempen watertanden. Het ontbreekt alleen aan daadkracht. Weer een schandaal om aan de stapel toe te voegen’, besluit Van der Schoot.
Hij wordt gesteund door volksvertegenwoordiger Jef Van den Bergh (CD&V) uit Kalmthout en ereschepen Patrick Philipsen uit Wuustwezel.
Goed, net met NS katerservice aan de lijn gehangen...weer...
Mijn Dalvoordeelabbonement bestelling is afgebroken. geen idee waarom. Maar ze krijgen de bestelling niet op mijn kaart.op een of andere manier, de toko ging sluiten om 10 uur, of ik morgen terug wil bellen
Blijkbaar heeft die knakker van gisteren iets verkloot aan mijn account nu moet ik morgen terugbellen om te kijken of het dan wel lukt....
2 feitjes waar ik nog ben achter gekomen: Een kaart moet nog minimaal 2 maanden geldig zijn om er een jaarabbonement op te zetten....
de 29 euro Dalvoordeel actie is verlengd tot 20 april
Gek eigenlijk dat die bus niet bij Noorderkempen stopt.
Wat verwacht jij James met die werkzaamheden? Jij kent het daar beter dan ik. Ik moet van Breda naar Brussel om daar de TGV naar MLV om 20.00 te pakken de 21ste, ga ik voor de goedkope omreisroute over Vis, pak ik de vervangende bus of toch maar de 19?
Wat verwacht jij James met die werkzaamheden? Jij kent het daar beter dan ik. Ik moet van Breda naar Brussel om daar de TGV naar MLV om 20.00 te pakken de 21ste, ga ik voor de goedkope omreisroute over Vis, pak ik de vervangende bus of toch maar de 19?
Van Breda naar Brussel via Vis ben je 4 uur onderweg en heb je minstens 2 krappe overstappen (in Eindhoven en Maastricht). Lijkt mij niet echt heel aantrekkelijk, nog afgezien van het vervoerbewijs dat je daarvoor nodig hebt. Er is een alternatief, maar dat staat nog niet in de reisplanner.
Je kunt de Veolia-bus naar Antwerpen pakken, die doet in Antwerpen twee haltes aan: de Noorderplaats (stoppen alleen bussen) en de Halewijnlaan (stoppen trams). Je bent dan nog niet in de buurt van een treinstation, ik weet niet hoe goed alles daar op elkaar aansluit.
Mijn advies: pak vanaf Breda de NS/NMBS-bus naar Noorderkempen, stap daar op de trein naar Antwerpen en stap daar over op een trein naar Brussel. Plan wel wat extra reistijd in zodat je die TGV niet mist.
Nou maar hopen dat NMBS die Noorderkempenshuttle wel versterkt, n Desiro (drie bakken) gaat waarschijnlijk niet genoeg zijn om de mensen te vervoeren.
Nou wat gek. Er wonen drie kippen en een hond, er komt al een trein, en van de snelweg af, naar dat station en weer de snelweg op en vaart maken kost een kwartier extra rijtijd.
Op vrijdag 11 april 2014 22:21 schreef James1988 het volgende: Nou maar hopen dat NMBS die Noorderkempenshuttle wel versterkt, n Desiro (drie bakken) gaat waarschijnlijk niet genoeg zijn om de mensen te vervoeren.
Oh, rijden daar die nieuwe joekeloerissen ja? Dat geeft voor mij de doorslag hoor
Nou wat gek. Er wonen drie kippen en een hond, er komt al een trein, en van de snelweg af, naar dat station en weer de snelweg op en vaart maken kost een kwartier extra rijtijd.
De regio Brecht is wel wat groter dan dat en is al jaren vragende partij om een OV-verbinding met Nederland. Die zou komen met de V250, maar we weten hoe dat is gelopen. Uiteindelijk komt er wel eentje in de vorm van de Beneluxtrein, maar die laat nog even op zich wachten.
Een kwartier extra reistijd lijkt mij aan de ruime kant, tegenwoordig kun je vanaf de snelweg vrijwel direct het parkeerterrein van Noorderkempen op rijden (n rotonde nemen). Extra reistijd zal er sowieso zijn, maar is dat heel erg als je daarmee de regio en je reizigers beter bedient?
Reizigers die naar het centrum van Antwerpen willen kunnen in Noorderkempen overstappen op een trein die ze aan de Keyserlei afzet, reizigers uit Brecht e.o. kunnen met die bus snel naar Breda rijden.
De regio Brecht is wel wat groter dan dat en is al jaren vragende partij om een OV-verbinding met Nederland. Die zou komen met de V250, maar we weten hoe dat is gelopen. Uiteindelijk komt er wel eentje in de vorm van de Beneluxtrein, maar die laat nog even op zich wachten.
Er is nooit sprake van geweest dat de v250 in noorderkempen zou stoppen.
Er is nooit sprake van geweest dat de v250 in noorderkempen zou stoppen.
Jawel hoor
Er zou 8x per dag een Fyra gaan rijden op de verbinding Breda - Noorderkempen - Luchtbal - Antwerpen v.v., hiervoor zou geen toeslag of reservering gelden.
Er zou 8x per dag een Fyra gaan rijden op de verbinding Breda - Noorderkempen - Luchtbal - Antwerpen v.v., hiervoor zou geen toeslag of reservering gelden.
Wie dat verzint moet niet alleen ontslagen en vermoord worden, maar zijn lijk moet ook in brand gestoken en met pek en veren de stad uit gejaagd worden op een radbraakwiel.
Wie dat verzint moet niet alleen ontslagen en vermoord worden, maar zijn lijk moet ook in brand gestoken en met pek en veren de stad uit gejaagd worden op een radbraakwiel.
Het Den Haag - Breda-gedeelte kwam te vervallen tijdens het "Bitterballenakkoord"
Ben net ongeveer daar in dat boek. Wel een verhelderend verhaal, heel dat boek. Blijkt dat ik gerust door kan gaan met het rondbazuinen van mijn tendentieuze bevooroordeelde stemmingmakerij, want de werkelijkheid is altijd NOG erger
Ben net ongeveer daar in dat boek. Wel een verhelderend verhaal, heel dat boek. Blijkt dat ik gerust door kan gaan met het rondbazuinen van mijn tendentieuze bevooroordeelde stemmingmakerij, want de werkelijkheid is altijd NOG erger
Ik vind het wel uitermate kneuterig dat de Nederlanders zich hebben laten chanteren met speculaasjes en bitterballen.
Inderdaad met heul veel plezier gelezen, dat boek. En met een vette grijns op m'n bek.
Eens. De Nederlanders hadden op een gegeven moment gewoon zelf een pizzeria moeten bellen.
precies en daarna gewoon weg moeten gaan. De Belgen willen wat, laat ze dan maar met iets beters komen. Wij hoeven niet zo nodig. Ga je er zo in dan is dat beter voor je positie.
Op vrijdag 11 april 2014 23:31 schreef Mr_Klaasje het volgende: Je bent ook geen goede Nederlander als je niet je broodtrommeltje met volkorenboterhammen met jong belegen kaas meeneemt.
Eens. De Nederlanders hadden op een gegeven moment gewoon zelf een pizzeria moeten bellen.
Nou ja, ik vind het ook geen manier van doen om op zo'n manier je wurgcontract erdoor te drukken en er nog trots op te zijn ook. Maar kennelijk gaan er in Nederland naeve lichtgewichten over de belastingmiljoenen. Was een kleine moeite om al VOORdat je eind van de middag de files rond Antwerpen in gaat, even een broodje te halen of een stuk peperkoek in je tas te steken.
Ze hebben zich daar naar het schijnt op een ongelofelijke manier naar de slachtbank laten leiden.
En het resultaat van alles: Een HSL die er goeddeels ongebruikt bij ligt, net als in het spookbeeld van 10 jaar geleden, alleen inmiddels heeft het nog veel MEER geld gekost dan iedereen durfde te vrezen. Chapeau hoor politiek
precies en daarna gewoon weg moeten gaan. De Belgen willen wat, laat ze dan maar met iets beters komen. Wij hoeven niet zo nodig. Ga je er zo in dan is dat beter voor je positie.
NL had zijn kop al aan alle kanten vrijwillig, wat zeg ik, GRAAG in het touw gestoken.
Op vrijdag 11 april 2014 23:31 schreef Mr_Klaasje het volgende: Je bent ook geen goede Nederlander als je niet je broodtrommeltje met volkorenboterhammen met jong belegen kaas meeneemt.
Ik vreet onderweg vaak krentenbollen met kaas. Braaf thuis klaargemaakt.
Nou ja, ik vind het ook geen manier van doen om op zo'n manier je wurgcontract erdoor te drukken en er nog trots op te zijn ook. Maar kennelijk gaan er in Nederland naeve lichtgewichten over de belastingmiljoenen. Was een kleine moeite om al VOORdat je eind van de middag de files rond Antwerpen in gaat, even een broodje te halen of een stuk peperkoek in je tas te steken.
Ze hebben zich daar naar het schijnt op een ongelofelijke manier naar de slachtbank laten leiden.
En het resultaat van alles: Een HSL die er goeddeels ongebruikt bij ligt, net als in het spookbeeld van 10 jaar geleden, alleen inmiddels heeft het nog veel MEER geld gekost dan iedereen durfde te vrezen. Chapeau hoor politiek
Dan zou je ze wel te pakken hebben als ze je met speculaasjes een oor aan proberen te naaien. Wij hebben altijd een plan B. Al blijkt in het hele dossier dat NSH niet aan een plan B gedaan heeft. Dat is nog veel pijnlijker dan welke verkeerde bestelling, uitgangspunt of afvallend onderdeel dan ook.
dat krijg je als, zoals Klaasje zegt, je geen plan B hebt en kennelijk ook niet op de hoogte bent van hoe het spel werkt
Het is een heel smerig spel geweest met allemaal dubbele agenda's en mensen die alleen voor eigen prestige op ongehoorde schaal met belastinggeld in het rond gejaculeerd hebben. En in DAT licht beschouwd valt Descheemaecker nog best mee. Ook in vergelijking met Nederlandse decision makers.
Dan zou je ze wel te pakken hebben als ze je met speculaasjes een oor aan proberen te naaien. Wij hebben altijd een plan B. Al blijkt in het hele dossier dat NSH niet aan een plan B gedaan heeft. Dat is nog veel pijnlijker dan welke verkeerde bestelling, uitgangspunt of afvallend onderdeel dan ook.
Eens.
De techniek is niet het probleem in deze kwestie, zelfs de V250 had nog gemaakt kunnen worden (als men had gewild).
Nou. De hoerenzoon. Hij heeft best een hoop goed gedaan hoor, maar dit was echt een vuile laffe lage zaadstreek van hem.
Ten opzichte van de Nederlanders wel. De NMBS, de Belgische reiziger en de Belgische belastingbetaler heeft hij een behoorlijke gunst verleend. Verliezen delen met de Nederlanders en een deel van de winst van Thalys/Eurostar opstrijken terwijl Nederland bijna niks krijgt.
Goed onderhandeld, dat wel. Descheemaecker is veel beter in dat spel dan de Nederlanders. Misschien moeten we hem een baan aanbieden als NS-topman en laten onderhandelen met de Belgen?
Op vrijdag 11 april 2014 23:41 schreef James1988 het volgende: Goed onderhandeld, dat wel. Descheemaecker is veel beter in dat spel dan de Nederlanders. Misschien moeten we hem een baan aanbieden als NS-topman en laten onderhandelen met de Belgen?
Ten opzichte van de Nederlanders wel. De NMBS, de Belgische reiziger en de Belgische belastingbetaler heeft hij een behoorlijke gunst verleend. Verliezen delen met de Nederlanders en een deel van de winst van Thalys/Eurostar opstrijken terwijl Nederland bijna niks krijgt.
Goed onderhandeld, dat wel. Descheemaecker is veel beter in dat spel dan de Nederlanders. Misschien moeten we hem een baan aanbieden als NS-topman en laten onderhandelen met de Belgen?
Nou ja, ik krijg het beeld dat NL (de staat en NS) en NMBS (de Belgische staat bemoeide zich nergens mee) altijd in gezamenlijkheid probeerden tot een goed Fyra-product te komen. Na het speculaasjesverraad bleek dat men als vijanden aan tafel zat. Bedankt Marc
Het is een heel smerig spel geweest met allemaal dubbele agenda's en mensen die alleen voor eigen prestige op ongehoorde schaal met belastinggeld in het rond gejaculeerd hebben. En in DAT licht beschouwd valt Descheemaecker nog best mee. Ook in vergelijking met Nederlandse decision makers.
Die hebben zich, net zoals nu in Almere gebeurt, op hol laten brengen door allerlei mooie praatjes en nooit beseft wat het allemaal inhield. Er is niemand geweest die de trein die de ambtenaren van Tineke Tolpoort en voormalig NS-topman Hans Huisinga op gang hebben bracht heeft kunnen stoppen totdat deze ontspoord was. En ook toen is fout op fout gestapeld.
Nou ja, ik krijg het beeld dat NL (de staat en NS) en NMBS (de Belgische staat bemoeide zich nergens mee) altijd in gezamenlijkheid probeerden tot een goed Fyra-product te komen. Na het speculaasjesverraad bleek dat men als vijanden aan tafel zat. Bedankt Marc
Die hebben zich, net zoals nu in Almere gebeurt, op hol laten brengen door allerlei mooie praatjes en nooit beseft wat het allemaal inhield. Er is niemand geweest die de trein die de ambtenaren van Tineke Tolpoort en voormalig NS-topman Hans Huisinga op gang hebben bracht heeft kunnen stoppen totdat deze ontspoord was. En ook toen is fout op fout gestapeld.
En vervolgens wordt het gepresenteerd als "een acceptabel alternatief" en is NS al flinke kosten gaan maken (voor Traxx-locs, ombouw van ICRm, enz.) nog voordat er een definitief akkoord is gegeven door de tweede kamer. Zo krijg je de laatste twijfelaars ook wel over de streep getrokken, "want anders is het zielig voor NS"
Op vrijdag 11 april 2014 23:56 schreef Dr_Flash het volgende: Overigens begin ik wel steeds benieuwder te worden naar een boek van Meerstadt over dit verhaal.
Het zou me niet verbazen als er een geheimhoudingsclausule in zijn contract staat hoor
Dat was de bedoeling, maar de reiziger wilde een ander product, eentje die goedkoper was en het wel deed. Zoiets kan nog steeds niet helemaal geboden worden en straks wordt het weer een product waar niemand op zit te wachten
Dat was de bedoeling, maar de reiziger wilde een ander product, eentje die goedkoper was en het wel deed. Zoiets kan nog steeds niet helemaal geboden worden en straks wordt het weer een product waar niemand op zit te wachten
Ik ben benieuwd of het een Arriva zou lukken om een concurrerende treindienst (via de HSL) op de rails te zetten die veel sneller is maar wel betaalbaar blijft. Zou leuk zijn
in 2030 heeft een deel van het net ERTMS, in 2050 heeft de rest van het net ERTMS, in 2070 heeft het hele net DEZELFDE versie van ERTMS, in 2090 heeft het hele net een ERTMS wat compatibel is met wat de rest van Europa nu heeft. Oh ja, in 2040 heeft Europa zijn ERTMS vervangen door iets moderners. He foei stoute Europa toch.
Op zaterdag 12 april 2014 00:22 schreef derLudolf het volgende: Bij Koplopers die stil staan lijkt het net alsof de wielen de wordt n aangedreven nog draaien als ze stil staan. Is dat ook echt zo, zo ja waarom?
Op zaterdag 12 april 2014 00:34 schreef James1988 het volgende: Wielen die draaien als ze stilstaan? Da's een beetje lastig vanuit natuurkundig perspectief.
tenzij ze er van die blitse spinners op hebben gezet die nadat de wielen gestopt zijn met draaien nog even doorgaan
We weten allemaal wel wat ProRail zoal doet, de functie van BB Infra in Oostenrijk is niet veel anders dan dat. Toch is deze video over dat bedrijf leuk om naar te kijken:
Lijn 19 is denk ik vooral bedoeld als verbinding tussen Brabant en Zeeuws-Vlaanderen. Antwerpen wordt ook alleen maar meegepakt omdat het toevallig in de weg ligt.
Toen ik net in Breda kwam wonen reed'ie nog door hartje Antwerpen en kon je daar met je SOV ook instappen voor de terugweg . Maar dat werd allebei rap afgeschaft.
Op zaterdag 12 april 2014 00:22 schreef derLudolf het volgende: Bij Koplopers die stil staan lijkt het net alsof de wielen de wordt n aangedreven nog draaien als ze stil staan. Is dat ook echt zo, zo ja waarom?
Nee die draaien niet, heb er ook al meer dan eens uitgebreid naar gekeken.
Lijn 19 is denk ik vooral bedoeld als verbinding tussen Brabant en Zeeuws-Vlaanderen. Antwerpen wordt ook alleen maar meegepakt omdat het toevallig in de weg ligt.
Toen ik net in Breda kwam wonen reed'ie nog door hartje Antwerpen en kon je daar met je SOV ook instappen voor de terugweg . Maar dat werd allebei rap afgeschaft.
Lijn 19 is ooit ingesteld omdat Zeeuws-Vlaanderen compleet gesoleerd was na de Watersnoodramp. In het begin reden er ook altijd marechaussees mee om erop toe te zien dat vooral maar niemand het in zijn hoofd haalde om in Antwerpen uit te stappen, want dat mocht niet. Die bepaling is pas in 1993 of zo afgeschaft, de eerste keer dat ik hem reed mocht het ook nog niet.
15 juli moet ik van Heerhugowaard naar Mnchen Hbf. Vertrek is 05:30 of 06:30 uit Heerhugowaard naar Amsterdam dus 40% korting. In Amsterdam stappen wij op de ICE waarvoor wij in Duitsland een interrail ticket hebben. Ik hoef in Duitsland alleen een zitplaatsreservering te hebben dus. Ik ben op zoek naar een uur overstap in Frankfurt (Flughafen of Hbf) of in Mannheim. Dat is afhankelijk van hoe laat we de ICE pakken.
Welke tickets moet ik kopen en wat vul ik in op de DB site?
Als er informatie ontbreekt hoor ik dat graag. Het gaat om drie reizenden, alle drie in bezit van een kortingskaart dal.
15 juli moet ik van Heerhugowaard naar Mnchen Hbf. Vertrek is 05:30 of 06:30 uit Heerhugowaard naar Amsterdam dus 40% korting. In Amsterdam stappen wij op de ICE waarvoor wij in Duitsland een interrail ticket hebben. Ik hoef in Duitsland alleen een zitplaatsreservering te hebben dus. Ik ben op zoek naar een uur overstap in Frankfurt (Flughafen of Hbf) of in Mannheim. Dat is afhankelijk van hoe laat we de ICE pakken.
Welke tickets moet ik kopen en wat vul ik in op de DB site?
Als er informatie ontbreekt hoor ik dat graag. Het gaat om drie reizenden, alle drie in bezit van een kortingskaart dal.
treinreiswink0lt bellen, en laat die het maar oplossen
Op zaterdag 12 april 2014 12:02 schreef dennistd het volgende: Ik zou zeggen Amsterdam-Mnchen met een bahncard 100 invullen, dan bereik je hetzelfde namelijk. Maar in NL heb je met interrail 50% korting geloof ik
Op zaterdag 12 april 2014 12:36 schreef b2py het volgende: Klopt, die functie ken ik, maar ik wil hem alleen voor het Duitse deel..
maakt qua prijs niks uit.
Op zaterdag 12 april 2014 12:36 schreef b2py het volgende: Klopt, die functie ken ik, maar ik wil hem alleen voor het Duitse deel..
Kan ook alleen voor het duitse deel zie ik. Boeken vanaf Oberhausen dan? Of ff TRW vragen of die het wel vanaf de grens of nl kunnen. Weet niet of je je interrail al gekocht hebt, maar als je hem bij de TRW koopt doen ze er ook meteen reserveringen bij zonder boekingskosten.
Dat wisseltje trouwens, wat maandagnacht naar de klote is gereden bij Gaasperdammerwegaansluiting. Nummertje 1187, is nog steeds stuk. Voor wie het wilde weten.
Dr staan 2 traxxen aan de kant, voor wie het wil weten
quote:
Op zaterdag 12 april 2014 12:16 schreef b2py het volgende: Hey, er staat weer een halve V250 buiten de werkplaats Zaanstraat. En er staat een Thalys en een ICD. Zijn ze aan het werk op de Meer?
thalys en ICD keren dit weekend op de zaanstraat, de meer gaat dicht inderdaad
[ Bericht 34% gewijzigd door Maegrim op 12-04-2014 13:10:14 ]
Op zaterdag 12 april 2014 12:45 schreef b2py het volgende: Dat wisseltje trouwens, wat maandagnacht naar de klote is gereden bij Gaasperdammerwegaansluiting. Nummertje 1187, is nog steeds stuk. Voor wie het wilde weten.
Wachten we weer op een uniek stuk maatwerk uit Baloechimoertistan?
De sociale werkplaats die NS HiSpeed heet heeft weer een "informatief stukje" weten te produceren.
Met als enige bron Wikipedia, en zonder het stuk wat in de titel beloofd wordt en wat als enige interessant zou kunnen zijn En zonder de eerste helft van het verhaal over de Pimpel trouwens, die t/m 2006 ook naar en vanaf Amsterdam Centraal reed. Pareltje van ledigheid weer dit.
Op zaterdag 12 april 2014 14:47 schreef Dr_Flash het volgende: De sociale werkplaats die NS HiSpeed heet heeft weer een "informatief stukje" weten te produceren.
Met als enige bron Wikipedia, en zonder het stuk wat in de titel beloofd wordt en wat als enige interessant zou kunnen zijn En zonder de eerste helft van het verhaal over de Pimpel trouwens, die t/m 2006 ook naar en vanaf Amsterdam Centraal reed. Pareltje van ledigheid weer dit.
Wat De tering zeg
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.