Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.
>> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.
Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je/jullie ook in 2014 van harte welkom heten:
ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen. Voor al uw TGV-Bar-rijtuig vouchers. DriekOplopers, doet "goede" dingen namens en voor de reiziger. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden
Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl.
Namens mezelf en hopelijk de bovengenoemde sujetten wens ik iedereen hier een gezond en spoorvriendelijk 2014 toe!
>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Reizen over de HSL-Zuid
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Intercity's Den Haag - Brussel
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Afkortingen en treinserienummers
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen:
>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Achter de schermen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Da's al heel wat. Zeker vergeleken met de Nederlandse versie: "Defecte goederentrein. Zoek het maar lekker uit tot we het hok van z'n plek hebben gesleept".
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Da's al heel wat. Zeker vergeleken met de Nederlandse versie: "Defecte goederentrein. Zoek het maar lekker uit tot we het hok van z'n plek hebben gesleept".
Op woensdag 9 april 2014 21:28 schreef Ireyon het volgende: Ik zat laatst in een vierzits tegenover een mooie meid, die zat gewoon schaamteloos naar m'n piemel te staren.
De volgende keer hou ik 'm maar weer gewoon in m'n broek.
Een tram in dit geval, vorige week in Neuss was me niet opgevallen zag het pas bij het bekijken thuis
let even op de lichtjes van de beide trams trouwens daar ging het om .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Wat een gekloot zeg, ik probeer naar Parijs te komen. Na een rit met de Intercity direct op klassiek spoor van breda naar Rotterdam begon het gekloot! Want ik was blijkbaar de eerste passagier op Rotterdam die bij de vertrektijden van Amsterdam keek of zn trein wel op tijd was weggereden.... En daar stond doodleuk 'trein rijdt niet'. Dus ik naar zo een koffiedrinkende tuthola met rood hoedje.... Die wist van niks. Men wist niet. Niemand wist ook wat. Ik heb anderhalf uur lang naar geklungel op spoor 3 en 4 op rotterdam gekeken: Hier geen ingang, daar geen uitgang. Er stond een lege thalys waar van niemand wist wat ie daar deed. Er die het perron deelde met 3 sgm 3tjes. Rangeermachinsten die riepen 'waar gaan we de 1244 laten', er ging een conducteur op zn bek, en Darkwing? Darkwing liep en loopt nog steeds zwaar achter op schema!
Op woensdag 9 april 2014 22:29 schreef Darkwing_Duck het volgende: Wat een gekloot zeg, ik probeer naar Parijs te komen. Na een rit met de Intercity direct op klassiek spoor van breda naar Rotterdam begon het gekloot! Want ik was blijkbaar de eerste passagier op Rotterdam die bij de vertrektijden van Amsterdam keek of zn trein wel op tijd was weggereden.... En daar stond doodleuk 'trein rijdt niet'. Dus ik naar zo een koffiedrinkende tuthola met rood hoedje.... Die wist van niks. Men wist niet. Niemand wist ook wat. Ik heb anderhalf uur lang naar geklungel op spoor 3 en 4 op rotterdam gekeken: Hier geen ingang, daar geen uitgang. Er stond een lege thalys waar van niemand wist wat ie daar deed. Er die het perron deelde met 3 sgm 3tjes. Rangeermachinsten die riepen 'waar gaan we de 1244 laten', er ging een conducteur op zn bek, en Darkwing? Darkwing liep en loopt nog steeds zwaar achter op schema!
Sterkte kerel
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Ja, klopt. Zowel Rotterdam - Antwerpen via Hazeldonk als via Roosendaal waren gestremd door defecte treinen. Ik heb op het perron even staan babbelen met de TM van de Thalys van 18:58, hij wist niet wat er aan de hand was ("allez, ik weet niet waarom we nog niet vertrokken zijn"). Hij hoorde van mij wat er (enigszins) aan de hand was
Ja, klopt. Zowel Rotterdam - Antwerpen via Hazeldonk als via Roosendaal waren gestremd door defecte treinen. Ik heb op het perron even staan babbelen met de TM van de Thalys van 18:58, hij wist niet wat er aan de hand was ("allez, ik weet niet waarom we nog niet vertrokken zijn"). Hij hoorde van mij wat er (enigszins) aan de hand was
Prima toch. Beter een te late trein dan geen trein imo.
Mee eens.
De Beneluxtrein van 19:08 werd om 19:12 opgeheven "wegens een defecte trein bij Essen". Het reisadvies dat daarna volgde was een beetje vreemd gezien er geen treinen reden: "Reizigers naar België reizen met de IC naar Vlissingen van 19:41 naar Roosendaal en stappen daar over naar België".
Hoezo? Zodat je ze niet meer op een station hebt waar een Thalys stopt, en je ze dus ook geen vervangend vervoer hoeft aan te bieden?
Ja, 10 minuten voordat mijn trein had moeten gaan. Dan zijn we elkaar net misgelopen James. Ik dacht je inderdaad te hebben zien staan ja. Ik zat bij de kiosk. Jij kwam zeker uit die intercity defect die niet verder door ging naar breda?
Op woensdag 9 april 2014 22:37 schreef Darkwing_Duck het volgende: Ja, 10 minuten voordat mijn trein had moeten gaan. Dan zijn we elkaar net misgelopen James. Ik dacht je inderdaad te hebben zien staan ja. Ik zat bij de kiosk. Jij kwam zeker uit die intercity defect die niet verder door ging naar breda?
Ik kwam rond 19:00 aan met de sprinter uit Den Haag en stapte op de ICd naar Breda van 19:09 (die met +7 reed).
Uiteindelijk met ongeveer +15 aangekomen in Breda, i.v.m. omleiding via Dordrecht (zonder omroep) en langzaam rijden tussen de HSL-aansluiting en station Breda.
Ik stond wel op exact dezelfde plek, maar dan op een andere datum. Ik had ook andere buizen op die rongenwagens op de plaat. En nee, André Korevaar is hier niet actief.
De sprinter Breda-Utrecht kan momenteel niet tussen Tilburg en Den Bosch rijden. Daarom is'ie in Brabant opgeheven en is de sprinter Eindhoven-Tilburg Universiteit doorgetrokken tot Breda. Nobel streven, maar het maakt wel pijnlijk duidelijk hoe inflexibel de goed bedoelde elektronische borden met actuele reisinformatie zijn.
- Op de perrons kom je constructies tegen als "Sprinter Tilburg Universiteit - via Boxtel, Tilburg, Tilburg Universiteit, Tilburg Reeshof en Gilze-Rijen. Ergens onderaan staat een opmerking weggemoffeld dat'ie ook naar Breda rijdt. - Het informatiesysteem in de trein blijft op Tilburg Universiteit omroepen dat het eindpunt van de trein is bereikt en of iedereen wil uitstappen. De ene keer wel met aanvullende info van conducteur of machinist, de andere keer niet. De bestemmingsaanduiding voorop de trein klopt soms wel, soms niet. - De omroep "De sprinter naar Breda rijdt niet. U kunt gebruik maken van de vervangende sprinter naar Breda". Ehm. Ja, wel correct, maar het klinkt toch een beetje vreemd. Deze omroep gaat overigens óók gewoon door als de vervangende sprinter ook uitvalt.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Tsja, een verstoring is dan ook geen use-case, als je de requirements analysis aan het doen bent van een informatiesysteem. Het doel is toch immers ook dat we altijd zonder verstoringen rijden? Dus dat zijn allemaal extra kosten, om dat mee te nemen in je analyse en ontwikkeling. Het wordt allemaal al zo duur, dus laten we maar bezuinigen op dit soort onnodige dingen.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
Concurrentie op komst in Spanje, het busbedrijf Alsa heeft een licentie verkregen om te gaan rijden op de HSL Madrid - Alicante. Hiermee wordt Alsa de eerste concurrent voor Renfe in het langeafstandsvervoer.
Het is wel even wennen hier, ik ben m'n vrijreizen kwijt sinds een paar dagen. Je bedenkt je nu wel een keertje voordat je voor de lol de trein inspringt. Gelukkig nog twee maanden van mijn werkgevern altijd voordeel en vergoeding van de reiskosten, en daarna nog een jaar het ex-studentenaanbod van U-OV en NS.
Op donderdag 10 april 2014 11:47 schreef Bitlord het volgende: Het is wel even wennen hier, ik ben m'n vrijreizen kwijt sinds een paar dagen. Je bedenkt je nu wel een keertje voordat je voor de lol de trein inspringt. Gelukkig nog twee maanden van mijn werkgevern altijd voordeel en vergoeding van de reiskosten, en daarna nog een jaar het ex-studentenaanbod van U-OV en NS.
Weekend Vrij is dan een goede vervanger vind ik
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
In de Tubantia lees ik net dat de gemeente Enschede station Enschede Drienerlo wil omdopen tot Enschede Kennispark. Naam past beter bij de huidige omgeving, maar Drienerlo heeft meer met de topografische naam van vroeger te maken.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Leuke timelapse vanuit Den Bosch, omdat de spoorvernieuwing nu op de helft is.
Op donderdag 28 juni 2012 20:52 schreef Peterselieman het volgende: We hebben Sjorsduels. Saaie wedstrijden waarin niets gebeurt en die ellendig lang duren :P
Op donderdag 10 april 2014 12:37 schreef dennistd het volgende: In de Tubantia lees ik net dat de gemeente Enschede station Enschede Drienerlo wil omdopen tot Enschede Kennispark. Naam past beter bij de huidige omgeving,
En bij de huidige stations-een-naam-die-eindigt-op-Park-geef-zucht:
Groningen Europapark Amsterdam Science Park Hengelo Gezondheidspark Hilversum Media Park Heerlen Woonboulepark
En weet ik wat voor quasi hippigheid allemaal nog meer.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op donderdag 10 april 2014 18:34 schreef ReisT het volgende: Problemen ten noorden van Parijs, Thalys naar Amsterdam wordt omgeleid, we staan nu stil in CDG, vermoedelijk om kop te maken.
Hij kan daar driehoeken ja. Ik weet niet wat er gestremd is en in welke richting je gaat? T enige wat ik kan bedenken is dat ze je op station MLV rangeren.
Leuke timelapse vanuit Den Bosch, omdat de spoorvernieuwing nu op de helft is.
Ik vind het best een prestatie dat ze al die losse stukjes spoor weer netjes op elkaar aangesloten krijgen. Het lijkt haast of of die wissel in het midden lukkraak wordt neergekwakt. (Ik ben al blij als ik een plankje enigszins waterpas tegen de muur krijg)
Op donderdag 10 april 2014 19:04 schreef Yreal het volgende: Iemand enig idee waarom de treinen uit den haag, voor Gouda steeds zo afremmen thv de intertoys? Mis steeds de overstap zo
Energiezuinig klanten duperen?
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
Op donderdag 10 april 2014 19:04 schreef Yreal het volgende: Iemand enig idee waarom de treinen uit den haag, voor Gouda steeds zo afremmen thv de intertoys? Mis steeds de overstap zo
Tijdelijke snelheidsbeperking? Kijk of het morgen nog steeds zo is.
Het kan niet op voor de maand en jaar abbonementhouders passe Navigo voor de treinen in om Parijs.
Kregen we 2 jaar geleden "Weeken vrij" kado, kort daarop volgde "Feestdagenvrij"...
Vorig jaar kwam daar "Zomer vrij" bovenop: de laatste 2 weken van Julie en de eerste 2 weken van Augustus...
En vanaf 12 April krijgen we ook "Vakantievrij" De voorjaars, Mei Herfst en Kerstvakantie hebben we nu dus ook vrij reizen. Voor het eerst gaat men dus "Vrij" buiten de "Weekenddienst"
Wat betrekend dat ik enkele treintrajecten - wat zeg ik- stations nog kan gaan doen. Zo vertrekken er alleen doordeweeks regionale treinen van (Reserve) stations Bercy en Paris Vaugirard. Stations waar ik nog nooit vertrokken of aangekomen ben
Hij kan daar driehoeken ja. Ik weet niet wat er gestremd is en in welke richting je gaat? T enige wat ik kan bedenken is dat ze je op station MLV rangeren.
Wat er precies gestremd is weet ik niet maar na 40 minuten na vertrektijd stilstaan in gare du nord werd omgeroepen dat we werden omgeleid, we hebben dus gedriehoekt. Ben benieuwd hoe dat straks in Brussel gaat als alleen het achterste stel door moet naar NL.
Dames en heren, zoals u gemerkt heeft, hebben wij een vertraging opgelopen door een stremming. Hierdoor is onze trein in omgekeerde volgorde terecht gekomen, en daardoor dienen de reizigers richting Antwerpen, Rotterdam, Schiphol en Nederland in treinstel X over te stappen naar het voorste treinstel. Let u bij het overstappen op de tijd, want de trein gaat wel op tijd vertrekken. Onze excuses voor het ongemak.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik denk dat ze het voorste treinstel ff afrangeren rg Schaarbeek ofzo, en dan terug gaan. Ik denk niet dat die nog terug naar Parijs moet?
Ja dus nu in schoolvakaknties, de weekenden de feestdagen en in de zomer. dus de 2 laatste weken in Juli en de 1e 2 in augustus. Logisch ook anders kan je voor de maand julie een 4-5 kopen die dan 1-5 geldis is
Dit is niet geldig met een weekabbo. Aangezien een week 4-5 17 euro kost en dat onder de prijs is van een parisvisite
Ja dus nu in schoolvakaknties, de weekenden de feestdagen en in de zomer. dus de 2 laatste weken in Juli en de 1e 2 in augustus. Logisch ook anders kan je voor de maand julie een 4-5 kopen die dan 1-5 geldis is
Dit is niet geldig met een weekabbo. Aangezien een week 4-5 17 euro kost en dat onder de prijs is van een parisvisite
Oh hey James! Mn dalvoordeel staat op mn kaart die korter dan een jaar geldig is. Als je de Klantenservice belt van de NS en je zegt dat je in het Buitenland woont, is er best veel te regelen...
Op donderdag 10 april 2014 19:04 schreef Yreal het volgende: Iemand enig idee waarom de treinen uit den haag, voor Gouda steeds zo afremmen thv de intertoys? Mis steeds de overstap zo
Oh, doet ie dat nog steeds?
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op donderdag 10 april 2014 20:30 schreef Darkwing_Duck het volgende: Oh hey James! Mn dalvoordeel staat op mn kaart die korter dan een jaar geldig is. Als je de Klantenservice belt van de NS en je zegt dat je in het Buitenland woont, is er best veel te regelen...
wat betaal je in Nederland voor 10 minuutjes met de bus per rit abbo?
Hier in Brabant lijkt Veolia alleen netabonnementen te verkopen, daarmee kun je in ieder bus en tram in Nederland stappen voor ¤ 178,35 per maand (¤ 1.783,50 per jaar).
In de regio Den Haag (waar ik werk) kan ik een sterabonnement krijgen vanaf ¤ 47 per maand (geldig in 1 zone).
quote:
Op donderdag 10 april 2014 20:30 schreef Darkwing_Duck het volgende: Oh hey James! Mn dalvoordeel staat op mn kaart die korter dan een jaar geldig is. Als je de Klantenservice belt van de NS en je zegt dat je in het Buitenland woont, is er best veel te regelen...
Grappig
Wat heb je nu zoal op die kaart van je staan? Veolia Dal Voordeel + NS Dal Voordeel?
Op donderdag 10 april 2014 19:54 schreef greavy het volgende: Dames en heren, zoals u gemerkt heeft, hebben wij een vertraging opgelopen door een stremming. Hierdoor is onze trein in omgekeerde volgorde terecht gekomen, en daardoor dienen de reizigers richting Antwerpen, Rotterdam, Schiphol en Nederland in treinstel X over te stappen naar het voorste treinstel. Let u bij het overstappen op de tijd, want de trein gaat wel op tijd vertrekken. Onze excuses voor het ongemak.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik denk dat ze het voorste treinstel ff afrangeren rg Schaarbeek ofzo, en dan terug gaan. Ik denk niet dat die nog terug naar Parijs moet?
Er is gekozen voor iedereen over laten stappen op een ander stel dat in Brussel klaar stond.
Ik heb nu dus het geniale idee om de Pendolino van Praha naar Ostrava te nemen aanstaande dinsdag, en retour te gaan met Regiojet. De Regiojet kost mij 283 Tsjechische Kroon, net iets meer dan 10 euro omgerekend (reistijd 3u52, in Oostenrijkse eerste klas rijtuig). Heb dan gekozen voor 'Relax', oftewel een 'grootruim', en niet een hokje met nog 5 anderen delen. Hokje is zo'n 80-100 Tsjechische Kroon minder.
Nu moet ik alleen nog een reservering voor de Pendolino zien te krijgen, want anders haal ik de trein in Ostrava hlavní nádraží niet. Kan je die reservering ook op het station hier in Dresden bemachtigen aan het loket? Vast wel toch?
Morgen maar even langs het loket dan. Had woensdag al in de RegioJet gezeten, maar zag toen op Praha hl.n de Pendolino voorbij komen. Die ook maar ff proberen dus.
Waarschijnlijk zeggen zowel NS als Veolia "Eeej Darkwing, je kaart is bijna verlopen dus wat is het nummer van de kaart waar je abonnement nu op moeten plempen?", en zegt NS daarbij "als je wilt kunnen we je een nieuwe kaart sturen".
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd. Mijn Dal Vrij-kaart verloopt in juli (over precies 3 maanden ), dus ik zal m'n abonnement wel moeten overzetten o.i.d.
Op donderdag 10 april 2014 20:44 schreef James1988 het volgende: Waarschijnlijk zeggen zowel NS als Veolia "Eeej Darkwing, je kaart is bijna verlopen dus wat is het nummer van de kaart waar je abonnement nu op moeten plempen?", en zegt NS daarbij "als je wilt kunnen we je een nieuwe kaart sturen".
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd. Mijn Dal Vrij-kaart verloopt in juli (over precies 3 maanden ), dus ik zal m'n abonnement wel moeten overzetten o.i.d.
Ja, maar niks over een eventuele NS die ingrijpt als je daar ook iets hebt lopen. Ik wil een NS kaart, die zien er veel toffer uit dan die gele meuk
En dit:
9. Waarom heb ik een Nederlands postadres nodig? De OV-chipkaart is het betaalmiddel voor het openbaar vervoer in Nederland. De diensten die wij verlenen op de OV-chipkaarten bieden wij alleen aan reizigers met een Nederlands postadres aan.
Dresden Hbf Di, 15.04.14 ab 07:06 1 IC 60457 Intercity Praha hl.n. Di, 15.04.14 an 09:27 Umsteigezeit 9 Min.
Praha hl.n. Di, 15.04.14 ab 09:36 SC 505 SuperCity Reservierungspflicht, WLAN verfügbar Ostrava-Svinov Di, 15.04.14 an 12:35 Umsteigezeit 16 Min.
Ostrava-Svinov Di, 15.04.14 ab 12:51 Os 2841 Regionalzug Havirov Di, 15.04.14 an 13:17
Als ik de overstap in Praha hl.n mis, heb ik heul die Pendolino niet meer nodig... 14:24 gaat mijn laatste reismogelijkheid uit Havirov. Gelukkig kan ik de reis altijd nog gratis annuleren voor de RegioJet.
Vanaf Havirov: Havirov Di, 15.04.14 ab 14:24 IC 1012 Intercity Reservierungspflicht Praha hl.n. Di, 15.04.14 an 18:16 Umsteigezeit 13 Min.
Praha hl.n. Di, 15.04.14 ab 18:29 IC 60456 IC 61458 Intercity nur 2. Klasse Dresden Hbf Di, 15.04.14 an 20:47 17
Nu maar hopen dat de EN 457 weer eens op tijd is (de 2 IC-rijtuigen rijden als "IC 60457" mee). Als ik de overstap dreig te gaan missen, maar ff hostelletje ofzo boeken in Praag :p
[ Bericht 3% gewijzigd door greavy op 10-04-2014 21:13:06 ]