DeaDLocK2K | zaterdag 19 april 2014 @ 20:50 | |
![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
[ Bericht 15% gewijzigd door blup op 20-04-2014 00:06:50 ] | ||
DeaDLocK2K | zaterdag 19 april 2014 @ 20:50 | |
Nou zeg hey poe leuke OP zeg ![]() | ||
Ireyon | zaterdag 19 april 2014 @ 20:53 | |
Fuck de stationsborden zijn uitgerekt ![]() Doe ff [img=610,40] van maken alsjeblieft ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 19 april 2014 @ 20:54 | |
hoerige hoering wat lelijk. | ||
DeaDLocK2K | zaterdag 19 april 2014 @ 20:55 | |
Dat doet een mod maar. Ik ben daar echt veel te fucking lui voor. | ||
DeaDLocK2K | zaterdag 19 april 2014 @ 20:55 | |
Hehehe, en als ik het niet doe is de kans dat de oude OP terugkomt groter en aangezien mijn autistische ik dat fijner vind.... | ||
Dr_Flash | zaterdag 19 april 2014 @ 20:57 | |
Nog een achievement: Pointless: Maak een rondreis per trein van 0 tariefeenheden
| ||
Peter | zaterdag 19 april 2014 @ 21:18 | |
OP in de Fok!wiki al aangepast? | ||
Dr_Flash | zaterdag 19 april 2014 @ 21:19 | |
NEE. Eerst kijken of we dit wel zo'n succes vinden ![]() | ||
Peterselieman | zaterdag 19 april 2014 @ 21:19 | |
hoeveel mensen maken daar nog gebruik van? | ||
Peter | zaterdag 19 april 2014 @ 21:22 | |
wordt het meest gebruikt voor reeks-OPsen juist.. | ||
Dr_Flash | zaterdag 19 april 2014 @ 21:29 | |
Normaal als je sluit en een nieuw deel opent paktie die toch van het vorige deel? ![]() ![]() | ||
Peterselieman | zaterdag 19 april 2014 @ 21:30 | |
Precies. Vandaar ook mijn vraag | ||
Ireyon | zaterdag 19 april 2014 @ 21:31 | |
D'r staat gewoon hetzelfde in als eerst maar dan fatsoenlijk geschreven en geupdate ![]() Zelfs nog een mooie foto van jou in de header rotatie gezet ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 19 april 2014 @ 21:36 | |
van mij? ![]() | ||
Peter | zaterdag 19 april 2014 @ 21:37 | |
klopt. Maar ergens een OP bewaren is wel nuttig.. | ||
_serial_ | zaterdag 19 april 2014 @ 21:38 | |
Ik mis toch wel de vaste gasten in de OP | ||
Ireyon | zaterdag 19 april 2014 @ 21:43 | |
![]() | ||
greavy | zaterdag 19 april 2014 @ 21:43 | |
Ja, die miste ik ook al Ziet er wel fancy nieuw uit enzo. | ||
Dr_Flash | zaterdag 19 april 2014 @ 21:46 | |
![]() ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 19 april 2014 @ 21:46 | |
Precies, en daarom moet je nog even wachten met deze in de wiki zetten. | ||
Dr_Flash | zaterdag 19 april 2014 @ 21:52 | |
Nee dat heeft ELKE andere OP al. Dat is kut. Dat is kliekjesvormend namelijk. En dat willen we niet. Jij misschien wel ![]() | ||
Ireyon | zaterdag 19 april 2014 @ 21:55 | |
Als een lieve mod of lieve DeaDLocK2K onderstaande zou kunnen copy-pasten is hopelijk iedereen weer een beetje meer tevreden
| ||
Ireyon | zaterdag 19 april 2014 @ 21:55 | |
JA ZEG KOMT IE NU MEE | ||
Dr_Flash | zaterdag 19 april 2014 @ 21:57 | |
Oh jij wil ook kliekjes? ![]() | ||
Duvel | zaterdag 19 april 2014 @ 22:01 | |
Nee, ik kook altijd vers! | ||
Ireyon | zaterdag 19 april 2014 @ 22:03 | |
Nee daarom stond het er eerst niet in. Maar toen kwamen mensen zeggen dat het er wel weer in moest dus toen zette ik het er weer terug in. Maar toen kwam jij zeggen dat het weg mag blijven en nu weet ik het niet meer en straks komt er weer iemand die blabla aaarghh ![]() | ||
Ireyon | zaterdag 19 april 2014 @ 22:04 | |
Schatje zet ff in de OP ![]()
| ||
Dr_Flash | zaterdag 19 april 2014 @ 22:11 | |
![]() | ||
Peterselieman | zaterdag 19 april 2014 @ 22:53 | |
Ze zijn in Utrecht begonnen met de aanleg van de perrons van de sporen 20/21. Eind dit jaar moet perronspoor 21 in gebruik worden genomen. Spoor 20 volgt op een later tijdstip http://www.skyscrapercity(...)98573&postcount=3232 | ||
Dr_Flash | zaterdag 19 april 2014 @ 22:55 | |
Hoe ver gaan ze door? Komen er rolpaden a la Schiphol in de hal? ![]() | ||
Peterselieman | zaterdag 19 april 2014 @ 22:58 | |
Meer ruimte is er niet, dus het valt mee. Na 20/21 heb je nog het busstation West. Dat is nog verder lopen | ||
Dr_Flash | zaterdag 19 april 2014 @ 22:59 | |
Nee ![]() | ||
Peterselieman | zaterdag 19 april 2014 @ 23:00 | |
Lijn 12 stopt er niet ![]() | ||
hhh38 | zaterdag 19 april 2014 @ 23:14 | |
Je zal maar aankomen op spoor 21b en met bus 12 moeten. Overstap van 10 minuten ![]() Gelukkig kom ik altijd aan op spoor 7 | ||
Peterselieman | zaterdag 19 april 2014 @ 23:15 | |
Daarvoor heb je straks Vaartsche Rijn | ||
Dr_Flash | zaterdag 19 april 2014 @ 23:17 | |
Kan beter een S-Bahn net gaan aanleggen wat de uithoeken van Utrecht Centraal met elkaar verbindt. | ||
KnightSolaire | zaterdag 19 april 2014 @ 23:23 | |
En een tram in plaats van een bus ![]() | ||
hhh38 | zaterdag 19 april 2014 @ 23:27 | |
Dan ben ik alweer klaar met studeren ![]() | ||
dennistd | zaterdag 19 april 2014 @ 23:43 | |
Krijgt dit perron ook een aansluiting op de midden- en noordertunnel? | ||
KnightSolaire | zaterdag 19 april 2014 @ 23:45 | |
Volgens een snelle Google zoekopdracht wordt de middentunnel verlengd tot deze sporen. | ||
Peterselieman | zaterdag 19 april 2014 @ 23:46 | |
De noordertunnel iig niet. Volgens mij verliest ook 18/19 de aansluiting op de noordertunnel | ||
Dr_Flash | zondag 20 april 2014 @ 00:01 | |
TR gemacht | ||
blup | zondag 20 april 2014 @ 00:08 | |
TR empfangen | ||
Dr_Flash | zondag 20 april 2014 @ 00:15 | |
Jaaaa ![]() ![]() | ||
Dr_Flash | zondag 20 april 2014 @ 00:15 | |
Die header die als footer staat nu, die kan wel weg denk ik ![]() | ||
dennistd | zondag 20 april 2014 @ 00:26 | |
Ik mis bij de Achievements nog wie hem al behaald heeft. Voor mij zijn dat: • Onwaarschijnlijk, maar niet onmogelijk • Van alle markten thuis • Wereldreiziger Telt bij de Men at Work ook de Betuweroute mee (drie tunnels)? Daar kun je als normale sterveling namelijk nooit doorheen reizen... | ||
Dr_Flash | zondag 20 april 2014 @ 00:35 | |
Shadow achievement ![]() Maar die Achievements moeten we inderdaad even goed voor gaan zitten. Die eerste categorie vind ik eigenlijk alle drie onzin. Veel dingen kunnen wmb ook beter een tijdsbegrenzing krijgen, zoals binnen een dag / maand / jaar iets bereiken. Verder ben ik wel voor schaalbare achievements, bijvoorbeeld bij dat bliepen: Blieper: minstens 10 keer bliepen op 1 dag BliepMaster: minstens 20 keer bliepen op 1 dag BliepKoning: minstens 30 keer bliepen op 1 dag BliepGod: minstens 40 keer bliepen op 1 dag. Mijn PR is 34 trouwens ![]() | ||
Ireyon | zondag 20 april 2014 @ 00:41 | |
| ||
Dr_Flash | zondag 20 april 2014 @ 00:45 | |
![]() | ||
dennistd | zondag 20 april 2014 @ 00:48 | |
Tuurlijk willen de mensen uit die trein, ze willen graag een bus in van dat bedrijf, met een goede chauffeur ![]() | ||
James1988 | zondag 20 april 2014 @ 01:10 | |
Stamgasten verstopt in een spoiler? ![]() ![]() Ik zit momenteel in een nachtnettrein van Schiphol naar Breda, die wordt gereden met een DDZ. Er zitten meer mensen in de eerste klas dan in de tweede, waarvan ik me bij driekwart afvraag of ze wel juist zitten ![]() | ||
dennistd | zondag 20 april 2014 @ 01:16 | |
Tja, als de conducteur zich niet laat zien... | ||
James1988 | zondag 20 april 2014 @ 01:34 | |
Conducteur laat zich zien en wijst mensen erop dat ze verkeerd zitten ("lopen jullie even door?"). Veel indruk lijkt het niet te hebben gemaakt, de helft van de mensen die verkeerd zaten (en dat waren er veel!) zitten nog steeds. Een enkeling noemde NS een 'asociaal kutbedrijf', uiteraard nadat de conducteur het rijtiuig had verlaten. edit: foutje in OBIS, zojuist kwam de volgende tekst voorbij: Een DDZ en een VIRM koppelen? ![]() edit 2: tweede controleronde, dit keer door 3 man Service & Veiligheid. Weer worden er een paar aangesproken op het verkeerd zitten. ![]() edit 3: derde controleronde, gastje van 16 was z'n vervoerbewijs "kwijt, waarschijnlijk thuisgelaten" en kreeg een UvB voor ¤ 44,-. Ik ben nu nog de enige die in de 1e klas zit, de rest is uitgestapt of eruitgegooid ![]() [ Bericht 10% gewijzigd door James1988 op 20-04-2014 02:28:47 ] | ||
Dr_Flash | zondag 20 april 2014 @ 11:53 | |
| ||
Dr_Flash | zondag 20 april 2014 @ 12:31 | |
![]() Maar ik zal eens gaan zitten voor die achievements ![]() | ||
Peterselieman | zondag 20 april 2014 @ 13:56 | |
De provincie Limburg wil tricourant materieel op de Heuvellandlijn laten rijden. Het materieel moet namelijk ook naar Aken en naar Luik kunnen rijden. Het deel naar Aken komt nu onder waslijn. Limburg wil ook graag de treinen naar Luik exploiteren, maar of en wanneer dat gaat gebeuren is nog niet duidelijk http://www.limburger.nl/a(...)en_op_Heuvellandlijn | ||
Dr_Flash | zondag 20 april 2014 @ 14:11 | |
Dan moet er vanuit Nederland ook in Vlaanderen geld gepompt gaan worden? En het liefst vanuit provincie Limburg? Bijvoorbeeld in die lightrail naar Lanaken? ![]() | ||
Peterselieman | zondag 20 april 2014 @ 14:13 | |
Dat trammeke komt er al. Doe mij maar het doortrekken van die trein uit Hamont naar Weert. | ||
Dr_Flash | zondag 20 april 2014 @ 14:18 | |
Oh ja dat is ook nuttig idd. | ||
Dr_Flash | zondag 20 april 2014 @ 14:30 | |
Wie heeft er zin om even met mij wat tijd in die Achievements te stoppen? Ireyon heb ik al gevraagd. James? PSM? | ||
Peterselieman | zondag 20 april 2014 @ 14:32 | |
Hoe zie je het voor je? | ||
Dr_Flash | zondag 20 april 2014 @ 14:38 | |
Nja dat is dus een beetje de vraag. Ik heb nu een veel uitgebreidere lijst bij elkaar gebracht dan er nu in de OP staat, maar hoe we dat verder vorm gaan geven, geen idee. Misschien "helemaal niet", als in dat je gewoon een achievement kunt halen en dat iedereen dan zegt "okee leuk" en dat was het dan? ![]() Anders moeten we op welke manier dan ook meteen een heel klassement bij gaan houden en zo. Met tagjes werken heeft ook niet echt zin, je zou hooguit een stuk of 3-4 tagjes kunnen instellen voor het hebben behaald van bijv 10, 20, 50 en 100 achievements. Dus ja, daar moet even over gebrainstormd worden. | ||
Peterselieman | zondag 20 april 2014 @ 14:42 | |
Ik zou zeggen dat we het gewoon bij een lijst houden die voor de leuk is en er verder niet te veel mee doen. | ||
Dr_Flash | zondag 20 april 2014 @ 14:44 | |
Daar zal het waarschijnlijk wel op neerkomen ja ![]() | ||
greavy | zondag 20 april 2014 @ 15:04 | |
Ik mis bij Trajectinformatie nog de link naar die Tsjechische website, en die DB Netze calculator. Of is dat er met reden uitgehaald? | ||
Dr_Flash | zondag 20 april 2014 @ 15:07 | |
"die tsjechische website" wijst nu door naar een site over ![]() ![]() En die andere link deed het waarschijnlijk ook niet meer. | ||
greavy | zondag 20 april 2014 @ 15:09 | |
Oh? Bij mij doet-ie het gewoon hoor. Link is misschien iets aangepast, dat weet ik niet, maar dit is de Engelstalige link: http://jizdenka.idos.cz/IT.aspx?Lang=69 | ||
Dr_Flash | zondag 20 april 2014 @ 15:12 | |
oh bijzonder. ik probeerde gewoon jizdenka.cz maar dat is dus niks meer. | ||
greavy | zondag 20 april 2014 @ 15:14 | |
Als je naar jizdenka.cz gaat, krijg je 2 buttons en daaronder naast elkaar ook 2 links. Als je dan op de rechter link klikt, kom je op precies dezelfde website uit. De linker link leidt naar de binnenlandse pagina, rechter link is internationaal. Je moet niet aan de buttons hobbyen. | ||
Ireyon | zondag 20 april 2014 @ 15:20 | |
Op de jizdenka site stond inderdaad niks meer, de DB link redirecte me naar de homepage. Zet ze er gerust terug in (de werkende links) wanneer het kan. | ||
JDude | zondag 20 april 2014 @ 15:24 | |
El Cheapo Bliep een zo laag mogelijk bedrag. Ik bied vandaag ¤0,90. | ||
greavy | zondag 20 april 2014 @ 15:24 | |
Jizdenka: http://jizdenka.idos.cz/IT.aspx?Lang=69 DB: http://www.db-netz.de/fah(...)isauskunft_tpis.html Nu moeten ze nog in de OP komen... | ||
greavy | zondag 20 april 2014 @ 15:26 | |
Ik heb al eens ¤0,00 met Reizen op Saldo betaald van Rotterdam naar Zwijndrecht met de trein. Daarna was gelijk mijn kaart geblokkeerd ![]() Volgens de Klantenservice "was het een bug" en "konden ze daar niks aan doen". Ik moest maar even langs het loket om de kaart weer te deblokkeren ![]() [ Bericht 6% gewijzigd door greavy op 20-04-2014 15:33:38 ] | ||
Ireyon | zondag 20 april 2014 @ 15:26 | |
Van de achievements heb ik niet veel meegekregen, heb uit de vorige topics even snel wat ideeën erin gezet. Het leek mij wel leuk als er af en toe een foto(reportage) werd gepost van iemand die een achievement gehaald heeft die dag. Gewoon een CTA met vertrektijd 11:07 ofzo, of stationsbordjes met de windrichtingen en de krant van vandaag erbij. Beetje zoals de standaard NS-Zeikbingo die elk jaar weer opduikt maar dan met leuke dingen erop, niet te serieus in ieder geval ![]() | ||
Dr_Flash | zondag 20 april 2014 @ 16:17 | |
ook best. Dan maken we gewoon die lijst in de OP wat langer ![]() | ||
Peter | zondag 20 april 2014 @ 16:43 | |
Achievements in je fotoboek bijhouden kan ook natuurlijk.. En daar kan ik evt tags geven. | ||
Dr_Flash | zondag 20 april 2014 @ 17:01 | |
Zo maar dan? ![]() | ||
Dr_Flash | zondag 20 april 2014 @ 17:20 | |
Die Kompas valt nog helemaal niet mee trouwens: er zijn maar 5 stations Oost in Nederland (Geleen, Hengelo, 's-Hertogenbosch, Vlaardingen en Zoetermeer. Van de rest zijn er 8 of 9. Ook niet heel erg veel. | ||
Peterselieman | zondag 20 april 2014 @ 17:26 | |
Sappemeer Oost | ||
Dr_Flash | zondag 20 april 2014 @ 17:27 | |
hmm. | ||
Peterselieman | zondag 20 april 2014 @ 17:27 | |
Dat kompas is een makje: Delfzijl West, Groningen Noord, Sappemeer Oost en Emmen Zuid ![]() | ||
Dr_Flash | zondag 20 april 2014 @ 17:29 | |
Maasluis West, Vlaardingen Oost, Rotterdam Noord en Amsterdam Zuid vallen ook wel mee ![]() | ||
Dr_Flash | zondag 20 april 2014 @ 17:29 | |
Heb je voor Spookkompas en Minikompas al een oplossing gevonden? Ik denk dat minikompas in Berlin wel kan. Maar nog niet naar gekeken. Nee dat faalt hard. Dichter bij dan Brussel (3) heb ik nog niks gevonden. | ||
James1988 | zondag 20 april 2014 @ 17:30 | |
Of bijvoorbeeld Delft Zuid, Maassluis West, Rotterdam Noord en dan nog 's-Hertogenbosch Oost. | ||
Peterselieman | zondag 20 april 2014 @ 17:30 | |
Wil je er wat meer afstand tussen hebben zitten dan doe je Den Helder Zuid, Maastricht Noord, Maassluis West en Hengelo Oost ![]() | ||
Ireyon | zondag 20 april 2014 @ 17:31 | |
Spook-kompas kan ik zo gauw niet bedenken? Tilburg-West, .. ? | ||
James1988 | zondag 20 april 2014 @ 17:31 | |
Pluspunten als je Lelystad Zuid afgestreept krijgt. | ||
Dr_Flash | zondag 20 april 2014 @ 17:32 | |
Vlaardingen | ||
Dr_Flash | zondag 20 april 2014 @ 17:32 | |
Hilversum Noord. buitenland in mag ook ![]() Ik weet het ook niet hoor ![]() ![]() | ||
Peterselieman | zondag 20 april 2014 @ 17:35 | |
Andersom is ook gebeurd. Station Kampen Zuid zou Station Kampen gaan heten en het huidige Station Kampen zou dan hernoemd worden | ||
Dr_Flash | zondag 20 april 2014 @ 18:00 | |
Spook-spook-kwartet: Bezoek 4 stations die 2 keer van naam veranderd zijn. Hilversum NOS > Noord > Media Park Bochum Graetz > Nokia > Riemke wie biedt? ![]() | ||
Peterselieman | zondag 20 april 2014 @ 18:01 | |
Amsterdam Zuid > Amsterdam Zuid/WTC > Amsterdam Zuid ![]() | ||
Dr_Flash | zondag 20 april 2014 @ 18:04 | |
schraaaaaaaal ![]() | ||
Dr_Flash | zondag 20 april 2014 @ 18:05 | |
Amsterdam d'een honderd roe > Weesperpoort > Centraal? ![]() | ||
b2py | zondag 20 april 2014 @ 18:23 | |
Volgens mij heeft Heerhugowaard ook een roerig verleden wat betreft de naam. | ||
Dr_Flash | zondag 20 april 2014 @ 18:27 | |
Ik denk dat als je het sinds 1839 gaat bekijken, dat er echt heel erg veel stations van naam gewijzigd zijn. Minimaal 1 keer en misschien ook wel vaker dan 2 keer. Barneveld Noord heette ooit Barneveld-Voorthuizen, Kesteren heette ooit Kesteren-Rhenen, Schiedam Centrum heette nog niet zo gek lang geleden Schiedam - Rotterdam West (dat had ook 3/4 van het MiniKompas kunnen zijn) etc. | ||
Dr_Flash | zondag 20 april 2014 @ 18:28 | |
Ik denk dat het lijstje stations wat in 1880 al bestond EN nu nog EN niet tussendoor gesloten geweest is EN altijd dezelfde naam gehad heeft, best kort is. | ||
Duvel | zondag 20 april 2014 @ 18:48 | |
Gouda Goverwelle heet op oude koersrollen nog Gouda Oost. ![]() | ||
Dr_Flash | zondag 20 april 2014 @ 18:48 | |
ja klopt, die zou ook mee kunnen voor spook-kompas ![]() | ||
spectrumanalyser | zondag 20 april 2014 @ 21:58 | |
bij Nedtrain Haarlem staat nog altijd de halve Plan T 522, met vreemde meet-additieven. ook opvallend zijn de ronde gaten in een van de deuren van het halve stel. verder zeg ik bij de werkplaats ICRm stuurstandrijtuigen die als nieuw waren. er zaten zelfs nog geen rijtuignummers op. zouden dit de gereviseerde stuurstandrijtuigen zijn, die enige tijd terug hier volledig onder graffiti werden afgeleverd? | ||
Dr_Flash | zondag 20 april 2014 @ 21:59 | |
De stoker en de machinist Die hebben de trein Die hebben de trein De stoker en de machinist die hebben de trein gemist! | ||
Peterselieman | zondag 20 april 2014 @ 22:00 | |
ja. Ze gaan straks op de HSL rijden | ||
James1988 | zondag 20 april 2014 @ 22:01 | |
In Haarlem zijn ze bezig met het ombouwen van stuurstandrijtuigen voor de HSL, inderdaad. | ||
spectrumanalyser | zondag 20 april 2014 @ 22:09 | |
dat vermoeden had ik al. wat gaat dat snel, zo binnen een maandje nieuwe stoelen erin en een nieuwe laklaag. 2 maart: ![]() 20 april: ![]() | ||
Fiorano | zondag 20 april 2014 @ 22:55 | |
Ook weer mooi, ic Schiphol - Amersfoort Schothorst had op Schiphol +9. Loopt het in tot een keurig netjes +3 maar wordt op Amersfoort centraal opgeheven wegens de vertraging. ![]() | ||
James1988 | zondag 20 april 2014 @ 22:57 | |
Waarschijnlijk was die beslissing al genomen nog voor vertrek uit Schiphol, en kon het toen niet meer ongedaan gemaakt worden omdat de trein al uit de plansystemen was gehaald enzo. | ||
Litpho | zondag 20 april 2014 @ 23:07 | |
En uiteraard is er direct een andere trein uit het niets verschenen zodat het rijpad nu ook gevuld is. Niet? Dan is het vermoedelijk gewoon onwil. Of is het weer eens tijd om de personeelsroosters de schuld te geven? | ||
Mr_Klaasje | zondag 20 april 2014 @ 23:08 | |
Ach ja.. Op de Zuidtak 2 minuten speling en geen IC Noorden die in de weg rijdt, van de zuidtak tot Hilversum kan je er ook wel 2 minuten afrijden en dan komt de dive-under bij Amersfoort die niet in de rijtijden zit verwerkt. | ||
James1988 | zondag 20 april 2014 @ 23:09 | |
Onwil? Misschien. Ik weet niet hoe makkelijk het is om een deels opgeheven trein weer opnieuw in te plannen. ![]() | ||
Peterselieman | zondag 20 april 2014 @ 23:16 | |
Zien we vanaf minuut 3.33 niet een bekende? ![]() http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1412213 | ||
Dr_Flash | zondag 20 april 2014 @ 23:19 | |
![]() ![]() | ||
KnightSolaire | maandag 21 april 2014 @ 00:13 | |
Ze krijgen toch ook nog de Hispeed-kleurstelling, neem ik aan? | ||
Peterselieman | maandag 21 april 2014 @ 00:20 | |
Nee, ook op de HSL gaat geel en blauw rijden | ||
KnightSolaire | maandag 21 april 2014 @ 00:22 | |
Ah, dus de stuurstandrijtuigen worden pas in gebruik genomen als de rijtuigen ook weer geel/blauw zijn. Vanaf wanneer kunnen we dat verwachten? Ben benieuwd of er nog wel een onderscheid komt met andere binnenlandse Intercity's. In verband met de toeslag tussen Rotterdam en Schiphol is het toch net iets handiger als er iéts opvalt... 't Staat natuurlijk op de TBP's enzo, maar toch. | ||
Peterselieman | maandag 21 april 2014 @ 00:24 | |
Er zullen eerst toelatingsritten plaats moeten vinden. Geen idee dus. De nieuw bestelde traxx-locs worden ook geel en blauw | ||
Ireyon | maandag 21 april 2014 @ 00:43 | |
Heh fatsoenlijk aan elkaar gekoppelde HiSpeed rijtuigen vormen de tekst Fyra, dus dat lijkt me niet ![]() | ||
Peter | maandag 21 april 2014 @ 01:13 | |
Komt er een bar in? | ||
James1988 | maandag 21 april 2014 @ 01:16 | |
In de categorie "bewonertje pesten": Dubbel geluidscherm bij 3e spoor ElstRailcatering was niet rendabel, een barrijtuig zal dat helemaal niet zijn. Misschien bouwen ze een paar automaten in, op veel meer hoef je niet te rekenen. | ||
dennistd | maandag 21 april 2014 @ 01:45 | |
Geldt dit ook voor een buschauffeur die zijn bus mist? Mijn collega is er laatst met mijn bus vandoor gegaan namelijk terwijl ik nog in de kantine zat ![]() | ||
b2py | maandag 21 april 2014 @ 08:26 | |
Hoezo bewonertje pesten? Die roepen het hardst dat er geluidsoverlast komt, dus ja, dan maar een grote muur. | ||
greavy | maandag 21 april 2014 @ 10:40 | |
Woensdag 23 april 2014: Zonder rem. Een Japanse treinramp in seconden. Vernederingen en boetes dwingen Japanse treinbestuurders tot gevaarlijk rijgedrag. Nederland 2, 22:59-00:05 uur. Op 25 april 2005 boort een trein zich in een flat in de buurt van de Japanse stad Osaka. 107 mensen vinden de dood, omdat de bestuurder te hard rijdt in een poging 80 seconden vertraging in te lopen. Negen jaar later staan overlevenden en nabestaanden in de rechtszaal in een strafzaak tegen het management van Japan Railway. Door een recente wetswijziging is het nu voor het eerst mogelijk de leiding van een overheidsbedrijf aan te klagen voor de gevolgen van het beleid. Tegen de achtergrond van dit ongeluk onderzoekt Zonder Rem hoe stiptheid en trouw aan het protocol, eens de nationale deugden van de Japanse samenleving, zijn verworden tot een rem op de maatschappelijke ontwikkeling en een gevaar voor de gewone Japanner. De film keert terug naar de fatale treinreis en volgt de nasleep ervan door de ogen van de overlevenden. Wat er precies die dag gebeurde wordt onderzocht tegen de achtergrond van de politieke en economische ontwikkeling van het naoorlogse Japan. Er ontstaat een zorgwekkend beeld van doorgeschoten modernisering in een land dat als gevolg van langdurige economische crisis op allerlei manieren regelgeving aan z’n laars lapt. Na de privatisering van de Japanse spoorwegen in 1987 besloot West Japan Railway dat de reistijd op het fatale traject vanwege de concurrentie sneller moest worden. Treinbestuurders kregen kortere rem-, stop- en rijtijden opgelegd, waardoor de veiligheid van het systeem z’n grens bereikte. Dat het eigen is aan de menselijk natuur om fouten te maken, past eenvoudig niet in het Japanse bewustzijn. Deze ontkenning van de menselijke factor leidde zelfs tot verdere bezuinigingen op het veiligheidssysteem. Deze combinatie van verschijnselen wordt de Japanse Ziekte genoemd. Voor nabestaanden en slachtoffers vormt de treincrash de belichaming van deze diepgaande malaise in de Japanse samenleving. Zonder Rem bekijkt de nasleep van het ongeluk door de ogen van overlevenden en nabestaanden. Hun levens zijn voorgoed veranderd. Door de manier waarop zij omgaan met dat gegeven en met hun verdriet, confronteren zij de kijker met de vraag welke prijs een samenleving wil betalen voor stiptheid en efficiëntie. | ||
greavy | maandag 21 april 2014 @ 10:53 | |
Er is weer nieuws rondom de 6400'en die in Amersfoort aan de kant staan: OaK Capital heeft de 6406 en 6409 overgekocht van DB Schenker. Deze 2 locomotieven worden vervolgens door LTE gehuurd van OaK Capital. De 6406 zal binnenkort al ingezet worden (staat nu bij Shunter Waalhaven), en de 6409 gaat naar Duitsland om de Duitse toelating te krijgen. Beide locomotieven krijgen bij Shunter op de Waalhaven ERTMS ingebouwd, en worden in de LTE-huisstijl gebracht. De 6409 moet eind mei in dienst komen. [ Bericht 3% gewijzigd door greavy op 21-04-2014 10:58:45 ] | ||
KomtTijd... | maandag 21 april 2014 @ 10:59 | |
Doen ze altijd met die IC als er vertraging is. Die 2 mensen die soms nog mee willen naar schothorst moeten dan maar even de stoptrein nemen. | ||
Peterselieman | maandag 21 april 2014 @ 11:17 | |
Verrassend. Wat gaan ze ermee doen? Rangeerdiensten rijden of echt goederentreinen over langere afstand? | ||
greavy | maandag 21 april 2014 @ 11:27 | |
Ik denk beide, want het krijgt ERTMS én Duitsland-toelating. Dan zal het niet alleen rangeren zijn. | ||
Mr_Klaasje | maandag 21 april 2014 @ 11:28 | |
Daar zijn die loc's ook goed geschikt voor. Met meerderen over lange afstanden zware treinen rijden en los rangeren. | ||
AIex | maandag 21 april 2014 @ 11:32 | |
Nou, 2 verkocht, hoeveel nog te gaan? :p Ik wil er ook wel een. | ||
greavy | maandag 21 april 2014 @ 12:31 | |
Er zijn er nog genoeg te koop hoor. Als je met genoeg geld over de brug komt zal het mogelijk zijn. Ook de 186 237, 189 105 en 189 113 die LTE al enige tijd huurt in de eigen huisstijl steken. | ||
Hr-Flip | maandag 21 april 2014 @ 13:55 | |
Over verkochte 6400 loks gesproken, heeft er al iemand die 2 aan eurotunnel loks al eens gezien op een foto? | ||
Yreal | maandag 21 april 2014 @ 13:57 | |
foto's maken random de kaneeltunnel is niet aan te raden... | ||
JDude | maandag 21 april 2014 @ 13:57 | |
Sinds wanneer hebben ze die daar? Begin 2013 kwam ik er zowat wekelijks, maar ik kan me niet herinneren ze gezien te hebben. | ||
greavy | maandag 21 april 2014 @ 13:59 | |
Je doelt op die loks in Amersfoort? Je ziet een hele sleep vanaf het perron stil staan, maar ook als je van/naar Utrecht rijdt, zie je er een sleep staan bij de militaire laadlossporen. | ||
greavy | maandag 21 april 2014 @ 14:00 | |
VolkerRail heeft vandaag weer 3x Vee naar Amsterdam gebracht: 917+933+922. | ||
dennistd | maandag 21 april 2014 @ 14:01 | |
Sinds 2010 al: http://en.wikipedia.org/wiki/Eurotunnel_Class_0001 | ||
Peterselieman | maandag 21 april 2014 @ 14:03 | |
niet voor niets die hoge nummers. Dit doen ze vanwege de draaistellen die gebruikt worden om de andere V'tjes rijdend te houden | ||
JDude | maandag 21 april 2014 @ 14:03 | |
Oh, dan staan ze gewoon goed verstopt. | ||
Dr_Flash | maandag 21 april 2014 @ 14:39 | |
Kaneeltunnel: ![]() | ||
Peter | maandag 21 april 2014 @ 16:11 | |
hoe kan dan recent die trein er dan zo lang hebben vastgestaan...? | ||
greavy | maandag 21 april 2014 @ 17:22 | |
Vandaag was Locon weer in de Zeehaven Dordrecht aanwezig om 20 ketelwagens uit te halen, maar ook 10 te leveren. Maar de rangeerploeg van Standic zelf, die normaal daar met het Bemo-rail locje rangeert, was er vandaag niet. Na ongeveer anderhalf uur (!) wachten door de machinist hadden ze eindelijk de sleutel te pakken van de loc, en hem eindelijk op een ander spoor gezet. Er bleek wel meer personeel bekendheid met de loc te hebben (niet de Locon-Mcn), maar dat duurde allemaal lang, want moeilijk enzo. | ||
greavy | maandag 21 april 2014 @ 18:23 | |
Weer 4 plaatjes van het Dresdner Dampfloktreffen:![]() Bij Klingenberg-Colmnitz passeert op 11 April de tweede stoomtrein naar Freiberg, met voorop de fraaie 52 8079, inclusief een fraaie stoompluim. ![]() Op de vroege zaterdag 12 April was vanuit Cottbus naar Dresden een Stoomtrein onderweg, voor het beroemde Dresdner Dampfloktreffen. Na een wandeling van 70 minuten kwam ik dan eindelijk op deze stek, en een halfuur later passeerde de stoomtrein met voorop de 23 1079 en prachtige hoeveelheid stoom. Aan de haak heeft de loc 9 rijtuigen. In het midden zit een Mitropa-restauratierijtuig. ![]() Tijdens het Dresdner Dampfloktreffen passeert te Priestewitz de fraaie combinatie van de 03 1010 + 23 1079 met de stoomtrein Dresden - Riesa - Dresden, en is weer onderweg van Riesa naar Dresden. Zondag 13 April 2014. ![]() Na een stevige klim het gebergte op bij Königstein, was het wachten op de stoomtrein uit Decin naar Dresden, samen met nog een 14-tal fotografen. Wachten werd beloond, en passeerde de fraaie stoomtrein de fotografen, nadat het in Decin de sporendriehoek gebruikt heeft. | ||
Dr_Flash | maandag 21 april 2014 @ 18:44 | |
Ja natuurlijk ![]() ![]() | ||
James1988 | maandag 21 april 2014 @ 18:51 | |
Eens, leuke platen. ![]() | ||
Bitlord | maandag 21 april 2014 @ 19:39 | |
Een goud- & zilveren OV-fiets, in HGB IV:![]() | ||
dennistd | maandag 21 april 2014 @ 19:40 | |
Om 9.30u een melding van een storing in een overwegboom, en al om 11.15u opgelost: http://nos.nl/artikel/638584-slagboom-vastgezet-in-soest.html | ||
greavy | maandag 21 april 2014 @ 20:04 | |
Hier ging iets fout met een foto. De fotografen die vandaag aanwezig waren, met degene die de foto nam niet in beeld... ![]() | ||
greavy | maandag 21 april 2014 @ 20:06 | |
Danku. Er zijn al een paar geupload, en er volgen nog wel wat. Ben nog druk bezig mijn achterstand van 16 dagen vakantie aan het uitsorteren enzo ![]() | ||
Peterselieman | maandag 21 april 2014 @ 20:16 | |
knettergek zijn jullie ![]() Wat was de schade aan de natuur? ![]() | ||
greavy | maandag 21 april 2014 @ 20:17 | |
Hier niks. Op 1 plek hebben we met 4 ladders ff wat brandnetels, berenklauwen en ander irritant meuk platgewalst, zodat wij daar met ladders en al konden vertoeven. Verder geen heggenscharen enzo gebruikt. | ||
Peterselieman | maandag 21 april 2014 @ 20:18 | |
Die waren wel aanwezig? | ||
greavy | maandag 21 april 2014 @ 20:19 | |
Bij mij lagen ze nog thuis, maar gezien de mede-fotografen zal het in vrijwel iedere auto aanwezig zijn geweest. | ||
Peterselieman | maandag 21 april 2014 @ 20:21 | |
Hoveniersbedrijf langs het spoor, voor al uw snoeiwerkzaamheden | ||
greavy | maandag 21 april 2014 @ 20:22 | |
Haha, ja. Zo ongeveer wel. Morgen maar weer ff snoeischaar en co in de auto plempen. | ||
Dr_Flash | maandag 21 april 2014 @ 20:30 | |
Nou nog een bronzen achtervelg: De reiziger op 1, 2 en 3. Maar hij kan wel fietsen ![]() | ||
Ireyon | maandag 21 april 2014 @ 20:38 | |
Heh wij kutstudenten hebben van de Bergensbanen een drankspelletje gemaakt. O.a. elke keer als er een spotter voorbij komt, shotje nemen. Als we jullie zo tegen zouden komen redden we het eind van de avond niet ![]() | ||
spectrumanalyser | maandag 21 april 2014 @ 20:59 | |
vandaag was er een transport van drie Mat '64 (Plan V) vanuit Arnhem Goederen naar Amsterdam Zaanstraat om geplukt en afgevoerd te worden.![]() ![]() het betreft Plan V 917, 933 en 922 ![]() | ||
Peterselieman | maandag 21 april 2014 @ 21:05 | |
deze is ook wel leuk | ||
Peter | dinsdag 22 april 2014 @ 01:54 | |
Sta je in de schipholtunnel op je trein te wachten, komen er twee werkmachines over spoor 2 of 3 voorbij:![]() | ||
greavy | dinsdag 22 april 2014 @ 04:10 | |
nee, want wij haalden de trein steeds weer in ![]() | ||
Mexicanobakker | dinsdag 22 april 2014 @ 08:39 | |
Die storingen met het informatievoorzieningssysteem zijn er ook elke twee maanden he. | ||
James1988 | dinsdag 22 april 2014 @ 09:02 | |
Liever een zwart scherm i.v.m. een storing dan een niet-rijdende trein vanwege een wilde staking. | ||
Peterselieman | dinsdag 22 april 2014 @ 10:09 | |
toch maar tijd om vanuit Nederland de verbinding Maastricht - Luik te exploiteren? | ||
Bitlord | dinsdag 22 april 2014 @ 10:13 | |
Het blauwe bord is weer tijdelijk terug op Utrecht..![]() | ||
Mr_Klaasje | dinsdag 22 april 2014 @ 10:14 | |
Maar dan wel met Plan V graag. | ||
Peterselieman | dinsdag 22 april 2014 @ 10:19 | |
moet je ze op hun oude dag ook nog geschikt maken voor België ![]() Zou wat zijn zeg ![]() | ||
Mexicanobakker | dinsdag 22 april 2014 @ 10:19 | |
Ik heb er geen last van, die zwarte borden. | ||
James1988 | dinsdag 22 april 2014 @ 10:23 | |
Ik heb een conductrice die de deuren nog voor vertrektijd dichtgooide terwijl een aansluitende trein net (op tijd) aankwam hartelijk bedankt met een opgestoken duim en haar "Top!" toegeroepen. Hopelijk komt de boodschap over. Zulke mensen moeten achter een vuilniswagen werken, niet in een dienstverlenend beroep. | ||
Peterselieman | dinsdag 22 april 2014 @ 10:26 | |
Blijven dan niet de helft van de vuilnisbakken staan omdat ze te vol zitten en het vuil eerst uit zou moeten stappen voordat de bak verrold zou kunnen worden? ![]() | ||
DriekOplopers | dinsdag 22 april 2014 @ 10:49 | |
![]() | ||
DriekOplopers | dinsdag 22 april 2014 @ 10:51 | |
Misschien hier ook even melden? http://www.voorbeterov.nl/121203.php?topic=7 Thanks. ![]() | ||
Mr_Klaasje | dinsdag 22 april 2014 @ 11:04 | |
Ja, of je kijkt gewoon in je appje. Die deden het wel. | ||
Mr_Klaasje | dinsdag 22 april 2014 @ 11:05 | |
Nee joh.. Gewoon freewheelen en in Luik ff aanduwen, dan rolt het zo van de heuvel af. En ja.. als men vergeet om zonder stroom te rijden fikken ze af. Niet erg, want ze worden toch vervangen. | ||
DriekOplopers | dinsdag 22 april 2014 @ 11:17 | |
Hahaha, dan heb je mijn antieke mobieltje nog nooit gezien... ![]() | ||
Peterselieman | dinsdag 22 april 2014 @ 11:22 | |
pomplorries aanhaken ![]() | ||
Peterselieman | dinsdag 22 april 2014 @ 11:38 | |
We zullen maar zeggen dat de gele lijn er niet voor niets staat ![]() http://nos.nl/video/63877(...)esnelheidstrein.html | ||
Mr_Klaasje | dinsdag 22 april 2014 @ 11:49 | |
Het voorkomen van problemen tijdens het reizen heb je ook echt voor een groot deel zelf in de hand. | ||
DriekOplopers | dinsdag 22 april 2014 @ 11:54 | |
Dus moet mijn nog goed werkende mobieltje in de vuilnisbak en moet ik investeren in een smartphone? ![]() En ja, de ervaren treinreizigers ondervinden weinig hinder van dit probleem. ![]() | ||
Ireyon | dinsdag 22 april 2014 @ 12:11 | |
Als je zonder TomTom op pad gaat moet je ook niet zeuren als je verdwaald bent. | ||
b2py | dinsdag 22 april 2014 @ 12:56 | |
![]() ![]() | ||
Mr_Klaasje | dinsdag 22 april 2014 @ 13:17 | |
Ik zie jou regelmatig klagen over dingen die ik zelf oplos met mijn smartphone. Soms scheelt dat echt bakken met tijd en ergernis. Maar als je vind dat je weinig hinder ondervindt en anders NS wel de schuld geeft van alles dan moet je dat vooral zelf weten. Bovendien verplicht niemand je om permanent met de telefoon in de hand te zitten. | ||
bork | dinsdag 22 april 2014 @ 13:21 | |
Ik vind gewoon dat die borden moeten werken dat iedereen een smartphone heeft doet daar niks aan af, punt. Gepruts, vingerverven met KOEIEN van letters. | ||
dcm360 | dinsdag 22 april 2014 @ 13:54 | |
Dat is dan toch ook niet wat hij beweert, dat de borden overbodig zijn? Het is meer dat de borden nog nooit het antwoord hebben kunnen geven op bijvoorbeeld de vraag 'Hoe zit het met mijn overstap?'. | ||
#ANONIEM | dinsdag 22 april 2014 @ 14:05 | |
Die gele borden waren niet meer van deze tijd. NS wil heel graag mee met de tijd als in ict oplossingen. Het digitaliseren gaat als een sneltrein door, behalve bij (semi) overheidsinstanties. Op de één of andere manier lijkt ICT elke keer weer een ellendig onderwerp. Juist terwijl je de service hier prima mee kan verbeteren voor de eindgebruiker. Goed, nu is het bij de NS stukken beter als bijv digitaal aangifte doen bij de politie. Maar ook de NS kan meer doen met ICT dan nu. | ||
greavy | dinsdag 22 april 2014 @ 14:51 | |
Slechte dienst aldus machinisten. Dit weekend waren er een aantal machinisten die continu Rotterdam Centraal - Rotterdam Alexander moesten pendelen.![]() Deze Machinist had - Sprinter Den Haag - Rotterdam - 7x Retour Rotterdam Centraal - Rotterdam Alexander - Pauze in Rotterdam - Passagieren naar Den Haag Centraal - Retourtje met Sprinter Den Haag - Leiden | ||
Dr_Flash | dinsdag 22 april 2014 @ 14:52 | |
En wat is daar slecht aan? ![]() | ||
greavy | dinsdag 22 april 2014 @ 14:53 | |
Het "rondje om de kerk" wat de machinisten hekelen. Dit was dus: 10 minuten rijden. Trein ombouwen, 10 minuten rijden, trein ombouwen enz... | ||
Dr_Flash | dinsdag 22 april 2014 @ 14:56 | |
stelletje azijnzeikers | ||
Litpho | dinsdag 22 april 2014 @ 14:59 | |
Ik zou ook zeuren als ik Rotterdam maar niet uit kwam. | ||
Mr_Klaasje | dinsdag 22 april 2014 @ 15:24 | |
Tijd voor een spoedcursus metro bij het GVB dus. | ||
b2py | dinsdag 22 april 2014 @ 15:38 | |
Wil hij nou een baan of niet? Als het hem niet bevalt neemt hij toch ontslag? | ||
greavy | dinsdag 22 april 2014 @ 15:40 | |
Normaal hebben NSR-mcn'en deze diensten niet. Door alle machinisten die zo'n dienst hadden, scheen er geklaagd te zijn ![]() Bij NSR zijn ze dus gewoon verwend, want bij Veolia (Maaslijn, Heuvellandlijn) maar ook Connexxion rij je alleen maar op één lijn... | ||
Dr_Flash | dinsdag 22 april 2014 @ 15:42 | |
Precies. En zeker als het zoals hier een uitzondering is. Moeten maar eens een keertje hun plaats leren kennen. | ||
Frozen-assassin | dinsdag 22 april 2014 @ 15:42 | |
Heb je een dagje dit, lopen ze direct te zeiken. Hou toch op man | ||
James1988 | dinsdag 22 april 2014 @ 16:04 | |
Nou boe-hoe, één hele dag een pendeldienst draaien. En daar moet ik medelijden mee hebben? | ||
dennistd | dinsdag 22 april 2014 @ 16:06 | |
Als de betreffende machinist dit het hele weekend moest doen zou ik het wel vervelend vinden voor hem, maar één dag (sterker nog: maar 3,5 uur) is niet leuk, maar toch ook geen probleem... | ||
Peterselieman | dinsdag 22 april 2014 @ 16:12 | |
En dan te bedenken dat er ook diensten zijn waar meerdere slagen Zwolle - Kampen in zitten of een tijdje terug Zwolle - Nijverdal West. Dat ging soms ook tot zeven maal achter elkaar | ||
greavy | dinsdag 22 april 2014 @ 16:18 | |
Ik kreeg zojuist van iemand een vraag, die waarschijnlijk 6 tot 8 maanden lang moet pendelen tussen Venray en Driebergen-Zeist. Op vrijdagochtend (rond half 10-10 uur vertrek) naar Venray, op zondag weer terug. Hij is een rugpatient (ivm ongeval), en wil dus eerste klas reizen. In deze 6 tot 8 maanden zit hij in Driebergen-Zeist in een revalidatiekliniek. Hij kan en zal nooit meer auto rijden, dus is verbonden aan het OV, voornamelijk trein. Bus werkt voor zijn rug niet. Hij vraagt zich dus af: Kan ik beter een WeekendVrij 1e klas of Dal Vrij 1e klas nemen? Voor hem is het na die 8 maanden dus een totaal ander reisbeeld. | ||
Dr_Flash | dinsdag 22 april 2014 @ 16:18 | |
Alsof het zo'n drama is. | ||
Peterselieman | dinsdag 22 april 2014 @ 16:19 | |
die machinisten zeurden geloof ik dan ook niet | ||
KomtTijd... | dinsdag 22 april 2014 @ 16:23 | |
Zo moeilijk is het rekensommetje toch niet? Vrijdagochtend zal hij met WeekendVrij met 40% korting reizen, met DalVrij gewoon gratis natuurlijk. | ||
greavy | dinsdag 22 april 2014 @ 16:25 | |
Ja, dat klopt. Maar ná die 6 tot 8 maanden zal hij voornamelijk in het weekend weer met de trein reizen, want door de weeks zit hij op het werk, wat vlakbij zijn huis is. Volgens mij is WeekendVrij dan juist voordeliger. | ||
dennistd | dinsdag 22 april 2014 @ 16:34 | |
Weekend vrij 30x18,86=565,80 12x45=540 565,80+540=1105,80 Dal vrij: 12x172=2064 | ||
Dr_Flash | dinsdag 22 april 2014 @ 16:51 | |
jaarkaart = 10 x maandkaart toch? | ||
dennistd | dinsdag 22 april 2014 @ 17:02 | |
Alleen bij trajectabo's of OV-jaarkaart volgens mij | ||
Ireyon | dinsdag 22 april 2014 @ 17:37 | |
Wat het rondje om de kerk betreft; wie een NS medewerker als Facebook-vriend zal vast wel weten dat NS'ers de grootste zeikerds zijn die er bestaan. Ik heb 2 conducteurs die niks anders doen dan zeiken over hun ritten, en elke zeikpost weer tientallen likes en reacties van collega's. | ||
Peter | dinsdag 22 april 2014 @ 17:48 | |
Heb je ze wel eens gevraagd waarom ze nog bij de NS werken dan? ( en wat was hun reactie?) | ||
Dr_Flash | dinsdag 22 april 2014 @ 17:52 | |
Ze deugen nergens anders voor denk ik ![]() | ||
Yreal | dinsdag 22 april 2014 @ 17:53 | |
Lijkt mij een pracht van een baan, 10 minuten rijden, naar de andere kant lopen van de trein en weer terug. ![]() | ||
Litpho | dinsdag 22 april 2014 @ 17:56 | |
Baanzekerheid in crisistijd? Daar zou ik ook blij mee zijn. | ||
#ANONIEM | dinsdag 22 april 2014 @ 17:56 | |
Dit ja ![]() Ik reageer daar ook niet eens op. Ikzelf post ook wel eens dingen op facebook. Maar dat is louter positief. Ik heb enorm veel plezier in mijn werk. Tuurlijk baal ik ook als ik op Delfzijl sta, en iemand gooit zich bij Loppersum voor de trein, dat ik opeens moet pendelen tussen Appingedam en Delfzijl. Dat is ook klote, maar dat is overmacht. Hou dat ook lekker voor jezelf. Doe je ding, maak er het beste van ondanks de situatie. | ||
Dr_Flash | dinsdag 22 april 2014 @ 17:57 | |
EN weet dat het vanzelf weer overgaat ![]() | ||
#ANONIEM | dinsdag 22 april 2014 @ 17:58 | |
Precies ![]() ![]() | ||
Duvel | dinsdag 22 april 2014 @ 19:24 | |
En jij bent de enige trein die nog rijdt, dus misschien maak je nog wat passagiers blij ook. | ||
dennistd | dinsdag 22 april 2014 @ 19:31 | |
Dat is hetzelfde als lijn A altijd overgaat in lijn B, maar op lijn A een storing is waardoor je een kwartier vertraging oploopt. Er zijn dan buschauffeurs die dan vanwege de vertraging lijn B laten vervallen, zodat ze op tijd weer met hun volgende rondje op lijn A kunnen beginnen. Ze vergeten dan alleen dat er daardoor op lijn B niks meer rijdt... Als je dan als één van de weinigen toch doorrijdt zijn de passagiers er heel blij mee (alleen krijg je dan wel het gezeik dat er al een uur geen bus geweest is van ze over je heen, gelukkig begrijpen ze meestal na de uitleg wel dat het niet jouw fout is). | ||
Sj0rSz | dinsdag 22 april 2014 @ 19:32 | |
Wat een luxe tijdens mijn terugreis van Eindhoven naar huis. Een SLT-6 + SLT-4 in de sprinter naar Tilburg Universiteit in plaats van de gebruikelijke SLT-4. | ||
Peterselieman | dinsdag 22 april 2014 @ 19:52 | |
kijk, dat is de juiste instelling ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 22 april 2014 @ 19:55 | |
Wat moet er nu weer dringend geMacGyverd worden tussen Overvecht en Bilthoven? ![]() | ||
spectrumanalyser | dinsdag 22 april 2014 @ 19:56 | |
vandaag was Plan V 936 aan de beurt. Dit is het stel wat in Delft gebruikt was als luchtbrug bij een opening, waarbij de kop er al niet meer op zat.![]() ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 22 april 2014 @ 19:56 | |
Heb je niet een centrale verkeersleidingspost om zulke dingen te regelen? ![]() | ||
dennistd | dinsdag 22 april 2014 @ 19:58 | |
Die is er wel, maar gaat vrijwel altijd mee in de oplossing die je zelf aandraagt. Soms zonder hierbij over de gevolgen hiervan na te denken... | ||
Peterselieman | dinsdag 22 april 2014 @ 19:58 | |
Er zijn ook nog genoeg NS'ers met het hart op de goede plaats ![]() http://destentor.nl/regio(...)-van-spoor-1.4326852 | ||
Dr_Flash | dinsdag 22 april 2014 @ 19:59 | |
Dan kan je die tent wel sluiten ook natuurlijk ![]() | ||
Peter | dinsdag 22 april 2014 @ 20:12 | |
Je moet afgekeurde chauffeurs toch ergens kunnen plaatsen? | ||
greavy | dinsdag 22 april 2014 @ 20:21 | |
Joh, dat heb ik hier ook ervaren. Der rijdt hier al een slechte uursdienst. Sta je 15 minuten voor vertrek (de bus rijdt hier vaak al met zeker -5 en leeg voorbij) gereed, komt de bus niet. Ga je na +10 maar lopen, want die bus komt maar niet.... Is 25 minuten naar 't station. Sowieso, bus heeft 29 ( ![]() Ter compensatie geeft Arriva dan "een gratis retourtje" als je de klantenservice een mail/brief stuurt..... ![]() | ||
#ANONIEM | dinsdag 22 april 2014 @ 20:48 | |
2 uur en een kwartier. Wat is een beetje het gemiddelde voor men weer aan de rit gaat? | ||
Dr_Flash | dinsdag 22 april 2014 @ 20:49 | |
Dat. 2 a 2 en een half uur. Voor een aanrijding met persoon. | ||
James1988 | dinsdag 22 april 2014 @ 20:53 | |
Soms duurt het wat langer, bijvoorbeeld als de trein op een onhandige plaats tot stilstand is gekomen (zoals bovenop een fly-over, wat evacuatie van reizigers flink bemoeilijkt) of wanneer er meer onderzoek nodig is omdat het ongeluk onder verdachte omstandigheden is gebeurd (bijvoorbeeld als de politie denkt dat het slachtoffer geduwd is). | ||
Aardappelscheermes | dinsdag 22 april 2014 @ 21:28 | |
Geen idee of dit al eens de revue heeft gepasseerd... Maar je kan nu zelf Metronetwerken aanleggen in een heerlijk (nu nog gratis, want Alpha release) spelletje. Ik ben er inmiddels de hele avond al mee bezig en mijn top score is 1134... http://dinopoloclub.com/minimetro/ | ||
Peterselieman | dinsdag 22 april 2014 @ 22:07 | |
http://spoorzone.groningenbereikbaar.nl/ ![]() | ||
b2py | dinsdag 22 april 2014 @ 22:33 | |
![]() | ||
spectrumanalyser | dinsdag 22 april 2014 @ 22:40 | |
joy, vandaag 3x Plan V (Mat '64) als Intercity Amsterdam Centraal - Maastricht. vertrektijd was 21:07 vanuit Amsterdam Centraal (ASD). Leuk. overigens nog een gerucht, het slopen van de Plan V gebeurd selectief. de draaistellen van de gesloopte stellen gaan direct naar werkplaats Haarlem vanwege een tekort aan draaistellen voor de Plan V stellen die nog in dienst zijn. de stellen die nu gesloopt zijn/worden, hebben moderne draaistellen. bron: forum somda | ||
#ANONIEM | dinsdag 22 april 2014 @ 22:41 | |
Ik ga de nachtdienst weer in. Lekker rangeren! | ||
ziggyziggyziggy | dinsdag 22 april 2014 @ 22:49 | |
Veel plezier. Ik ben net thuis. | ||
Dr_Flash | dinsdag 22 april 2014 @ 22:55 | |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | ||
James1988 | dinsdag 22 april 2014 @ 22:58 | |
![]() | ||
b2py | dinsdag 22 april 2014 @ 22:59 | |
Hahaha, held. ![]() | ||
remcoP | dinsdag 22 april 2014 @ 23:36 | |
Conducteurs die op dit tijdstip boetes uitschrijven aan buitenlandse vrouwtjes die een klein foutje met de ov-chipkaart maken. ![]() | ||
Peter | dinsdag 22 april 2014 @ 23:59 | |
klein foutje? Kan dat met de OV-chipkaart? ![]() | ||
remcoP | woensdag 23 april 2014 @ 00:07 | |
Ze had de persoonlijke ov-chipkaart van haar vriend meegekregen. Vrouw had totaal de intentie niet om die kaart te misbruiken, er stonden ook geen kortingsproducten op ofzo. Conducteur neemt kaart in en schrijft boete uit. Meerdere treinreizigers die de conducteur proberen te overtuigen dat dit echt niet nodig is. Vrouw kan zichzelf niet goed verdedigen omdat ze geen Nederlands kan en zowel conducteur als vrouw gebrekkig Engels spreken. | ||
DeaDLocK2K | woensdag 23 april 2014 @ 01:18 | |
Quiz, welk station heb ik hier (mede) nagebouwd?![]() | ||
Maegrim | woensdag 23 april 2014 @ 02:26 | |
Idem, voor NedTrain op de watergraafsmeer tegenwoordig ![]() | ||
#ANONIEM | woensdag 23 april 2014 @ 05:51 | |
Ah, verwisseld van werkgever? Of uitgehuurd?
![]() Thanks. Ik ook ![]() | ||
b2py | woensdag 23 april 2014 @ 06:59 | |
Treinkaartje in spits worden duurder Treinkaartjes in de spits worden duurder. NS wil de kaartjes met maximaal 10 procent laten stijgen. Dat blijkt uit nieuwe vervoersafspraken die de NS met staatssecretaris van Infrastructuur en Milieu Wilma Mansveld heeft gemaakt, meldt AD. Daartegenover worden de kaartjes in de daluren wel goedkoper. De prijzen moeten ervoor zorgen dat meer mensen buiten de spits gaan reizen, zodat de stroom van passagiers wordt verdeeld over de hele dag. "Dat kan ook, door flexwerken", zegt Mansved in de krant. Consumentenorganisaties mogen hun mening over het plan nog geven. Ook voor het goederenvervoer wordt aan flexibele tarieven gedacht. Andere afspraken van Mansveld zijn toiletten in sprinters op lange ritten, vervangend vervoer binnen zestig minuten bij een storing en 'gewone' intercity’s die in het weekend tot 01.00 uur ’s nachts blijven rijden. Boete Verder wil Mansveld de maximale boete die de NS kan krijgen voor achterblijvende prestaties verhogen. De bewindsvrouw zegt in de krant dat deze boetes niet ten koste moeten gaan van investeringen. "De boetes die we als overheid innen, moeten terug naar de reiziger. Hoe precies, daar moeten we over nadenken en praten met de consumentenorganisaties." Bron: nu.nl | ||
#ANONIEM | woensdag 23 april 2014 @ 07:02 | |
![]() Nee, in de daluren worden de kaartjes goedkoper. Volgend jaar: Onverwachte kosten gemaakt, daluren kaartjes worden 10% duurder. Ondertussen in Utrecht: Bonus topman NS dit jaar 10 miljoen euro ![]() [ Bericht 39% gewijzigd door #ANONIEM op 23-04-2014 07:03:06 ] | ||
#ANONIEM | woensdag 23 april 2014 @ 07:03 | |
Sterf gewoon ![]() ![]() | ||
Litpho | woensdag 23 april 2014 @ 07:04 | |
Gegeven dat het overgrote deel van de spitsreizigers niet voor hun plezier in overvolle treinen zit, kan ik me zo voorstellen dat de NS erg tevreden is met deze extra financiële bijdrage. Degene op de stoel van Mansveld zou beter moeten weten, maar ja, Mansveld. | ||
Duvel | woensdag 23 april 2014 @ 07:32 | |
Wat een treurnis. | ||
JDude | woensdag 23 april 2014 @ 07:36 | |
Korting op treinkaartjes in de spits ![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 23 april 2014 @ 07:46 | |
Kijk, als 12 bakken zitvol is. En 11 bakken is staan in het gangpad. Wat is ACHT bakken dan? ![]() | ||
boriq | woensdag 23 april 2014 @ 07:57 | |
'gezellig en knus' | ||
JDude | woensdag 23 april 2014 @ 07:57 | |
Liggen in de bagagerekken? | ||
Litpho | woensdag 23 april 2014 @ 08:02 | |
Biologische verwarmingselementen? | ||
Ajaxfan | woensdag 23 april 2014 @ 08:05 | |
Gratis sauna als extra service? | ||
spectrumanalyser | woensdag 23 april 2014 @ 08:07 | |
it is like ....![]() | ||
James1988 | woensdag 23 april 2014 @ 08:31 | |
Waardeloze, nutteloze, achterlijke, achterbakse graftak, die Mansveld. ![]() Mag ik dat zeggen? Ja, dat mag ik zeggen. | ||
Litpho | woensdag 23 april 2014 @ 08:34 | |
Als je niet voor heks versleten wil worden, is het vermoedelijk verstandig om de metafoor "carrot and stick" niet te vertalen naar "toverstaf en zweep", mevrouw Mansveld ![]() | ||
James1988 | woensdag 23 april 2014 @ 08:35 | |
![]() | ||
Mexicanobakker | woensdag 23 april 2014 @ 08:43 | |
Mansveld ![]() | ||
James1988 | woensdag 23 april 2014 @ 08:44 | |
Net zo nutteloos als Schultz als het OV betreft. | ||
Mexicanobakker | woensdag 23 april 2014 @ 08:45 | |
Schulz vind ik nog minder erg, maar ja die loopt niet warm voor OV natuurlijk, zoals het de vvd-minister betaamt ![]() | ||
Ener-G | woensdag 23 april 2014 @ 09:00 | |
Acht? Maak er maar zes van. Of zoals gisteren de stoptrein voor de intercity die ik moest hebben, met 4 bakken. Middenin de spits, om kwart voor 6. Mensen drukten nog net niet de ruiten eruit. | ||
DriekOplopers | woensdag 23 april 2014 @ 09:51 | |
Reactie Voor Beter OV hier: http://www.voorbeterov.nl/ | ||
Litpho | woensdag 23 april 2014 @ 09:54 | |
Ja, breng ze op ideeën ![]() | ||
b2py | woensdag 23 april 2014 @ 09:59 | |
Wat is jouw interpretatie van het doel wat NS wilt bereiken met deze actie? | ||
DriekOplopers | woensdag 23 april 2014 @ 10:05 | |
Het beter spreiden van reizigers over de dag leidt tot meer efficiënte inzet van materieel en dus tot winstmaximalisatie. Spitsreizigers zijn dure reizigers. | ||
James1988 | woensdag 23 april 2014 @ 10:14 | |
Vanuit NS-oogpunt kan ik het best wel begrijpen, maar vanuit reizigersoogpunt is dit gewoon onvriendelijk. Losse kaartjes zullen het hardst worden getroffen (waarvan er in de spits relatief weinig zijn, meeste reizigers gebruiken traject- of netabonnement), maar ook prijzen van abonnementen gaan fors omhoog (tot 6%). Als NS reizen in de daluren wil stimuleren moeten ze eens overwegen of ze Dal Voordeel niet beter gratis kunnen maken. Dat abonnement kost 50 euro per jaar en levert dus niet super veel inkomsten op, terwijl goedkopere losse reizen in de daluren wel meer reizigers zouden kunnen trekken. | ||
Ajaxfan | woensdag 23 april 2014 @ 10:23 | |
Die abonnementen stijgen eigenlijk toch nog veel harder omdat het bedrag hoger is? Je pakt daarmee juist je vaste klanten. Het probleem is dat stimuleren om buiten de spits te reizen niet echt gaan werken omdat er veel 9 tot 5 banen zijn. Je moet wel een hoop flexibele werkgevers hebben wil dat effect hebben op je bezetting in de spits toch? | ||
Peterselieman | woensdag 23 april 2014 @ 10:34 | |
klopt. Spitscapaciteit bepaalt hoeveel treinstellen je nodig hebt. Als die maar beperkt ingezet worden is dat niet efficiënt. Datzelfde zie je op de weg waar in de spitsuren files ontstaan. 98% van de tijd staat een auto bijvoorbeeld stil. Ook niet efficiënt. Maar met een flink hoger tarief straf je eigenlijk de reiziger, terwijl je reizen in de daluren aantrekkelijker moet maken en diverse instellingen bijvoorbeeld afspraken zouden moeten laten maken over werken op verschillende tijden. | ||
ACT-F | woensdag 23 april 2014 @ 10:55 | |
![]()
| ||
ACT-F | woensdag 23 april 2014 @ 10:56 | |
Dit. | ||
Peterselieman | woensdag 23 april 2014 @ 11:01 | |
je ziet alleen wel dat de treinen aan de randen van de spits ook al behoorlijk druk zijn, regelmatig met veel staanplaatsen | ||
DriekOplopers | woensdag 23 april 2014 @ 11:11 | |
Interview BNR over de spitsheffing van de NS: http://www.bnr.nl/?player=archief&fragment=20140423091930900 Interview RTL-Nieuws: http://www.rtlxl.nl/#!/rt(...)b2-81ac-e878ac438153 [ Bericht 32% gewijzigd door DriekOplopers op 23-04-2014 11:21:34 ] | ||
James1988 | woensdag 23 april 2014 @ 11:31 | |
In de conceptconcessie staat ook wat te lezen over de internationale bediening. Mocht er een concurrent komen op de verbinding Amsterdam - Brussel, dan mag NS zeggen "Ok jongens, bekijk het maar, hier hebben we geen zin in":
| ||
b2py | woensdag 23 april 2014 @ 11:31 | |
Toch wel ironisch dat het doel van NS veranderd is in een tunnelvisie op duurdere kaartjes. Over de goedkopere kaartjes in het dal hoor je niemand. | ||
James1988 | woensdag 23 april 2014 @ 11:33 | |
Kaartjes in het dal zijn al redelijk goedkoop verkrijgbaar, voor ¤ 50 per jaar heb je al 40% korting in de daluren. Voor ¤ 29 per maand reis je daarnaast in de weekenden gratis, en voor ¤ 99 per maand reis je buiten de spitsuren altijd gratis. Die 40% korting heb je er met een paar reizen per jaar al uit... | ||
remcoP | woensdag 23 april 2014 @ 11:35 | |
Dit is goed nieuws voor de LLL. Die is er immers bij gebaat dat ze de enige zijn op de verbinding naar Brussel. | ||
DeaDLocK2K | woensdag 23 april 2014 @ 11:41 | |
Ik vind het verhogen van de prijzen in de spits een slechte zaak maar niet omdat ik vind dat de reiziger teveel gedupeerd wordt. Dingen kosten geld en dat geld moet ergens vandaan komen. Ik denk alleen dat je meer reizigers de auto injaagt. | ||
dennistd | woensdag 23 april 2014 @ 11:42 | |
Overigens hebben we in Twente op d de bus sinds december ook een spits tarief voor de bus: kaartjes zijn ma-vr voor 9u 1,50 duurder. Wel zijn de tarieven daarbij aangepast: het was 2,20 voor een zone en 3,30 voor twee zones, nu is het 1,50 voor een zone en 3 euro voor twee zones. Daar komt de spits toeslag bovenop. | ||
Peterselieman | woensdag 23 april 2014 @ 11:45 | |
misschien is dat ook wel de bedoeling, zodat er op materieelinzet bezuinigd kan worden | ||
Gitarist | woensdag 23 april 2014 @ 11:48 | |
Wat ik me afvraag: waarom worden sommige treinprijzen tot soms wel 10% verhoogd? Dat is zeer fors boven een normale inflatiecorrectie. Het is ook niet zo dat er al (bijv.) 5 jaar niet meer verhoogd is dat ze nu in één keer de prijzen op niveau brengen ofzo... Een normale correctie (of ietsjes meer) zou ik accepteren als reiziger.. maar voor een stijging van 10% heb ik nog geen goede onderbouwing gelezen. Kan iemand dit uitleggen? | ||
DeaDLocK2K | woensdag 23 april 2014 @ 11:49 | |
Maar euh, gaat het om 10% éénmalig of gaat het om een procent in het eerste jaar, 0,8 in het tweede jaar et cetera tot je op 10% totaal uitkomt? | ||
DeaDLocK2K | woensdag 23 april 2014 @ 11:50 | |
En Driek: Waarom zat je niet in de pen toen vorig jaar de prijs van een enkele reis in de bus hier van ¤2,- naar ¤3,- ging? 50% verhoging bij verkoop in de bus. | ||
Clicks_nl | woensdag 23 april 2014 @ 11:52 | |
Effectief zeg je dus "maak de kaartjes in de daluren 40% goedkoper"? Wat denk je zelf? Ik ben gelukkig flexibel in m'n werktijden en reis meest in de daluren en in het weekend, vandaar ook een weekend-vrij in m'n portemonnee. Persoonlijk zou ik hier dus wel blij van worden. | ||
James1988 | woensdag 23 april 2014 @ 11:53 | |
Uit de concept-concessie: Het is dus nog niet zeker dát het gaat gebeuren ("voorstel") en de genoemde 10% is een maximum. Artikel 7 is ook interessant - dat valt te interpreteren als "de huidige abonnementen worden zodanig aangepast dat de gevolgen van de spitsheffing worden geneutraliseerd" en de enige echte gedupeerden de mensen zijn die eigenlijk nooit met de trein reizen (anders heb je wel een abonnement) Dat is inderdaad wat ik zeg. Als je met een prijsverlaging van 40% 50% meer reizigers trekt kan dat zorgen voor vollere treinen en een effectief hogere opbrengst onder de streep, maar dat zal onderzoek moeten uitwijzen. Dal Vrij hier. ![]() | ||
JDude | woensdag 23 april 2014 @ 11:56 | |
En de parttime reizigers zoals ondergetekende. Ik reis maar drie dagen per week met de trein waardoor een (traject)abonnement duurder is dan losse reizen. Maar goed, daarmee behoor ik waarschijnlijk tot een minderheid waar geen rekening mee gehouden kan worden ![]() Nou heb ik nog het geluk dat ik een reiskostenvergoeding gebaseerd op kilometers krijg, waar nog wat rek in zit. Per saldo kan het met 10% verhoging nog nét uit. Reizen in het dal zou voor mij betekenen dat ik óf al voor vijven m'n nest uit moet, of pas om kwart over acht 's avonds een keer thuiskom. Gaat niet gebeuren dus. | ||
James1988 | woensdag 23 april 2014 @ 11:57 | |
Als parttimereiziger heb je wellicht wel een "Altijd Voordeel"-abonnement? Dan zou je - als ik punt 7 goed interpreteer - gecompenseerd moeten worden voor de spitsheffing (bijvoorbeeld door een hoger kortingspercentage). | ||
JDude | woensdag 23 april 2014 @ 11:58 | |
Klopt, die heb ik. Zo had ik het nog niet gelezen. | ||
DeaDLocK2K | woensdag 23 april 2014 @ 11:58 | |
Ah, dat maakt het nog niet veel duidelijker. Ik krijg wel echt oogkanker van die d/t-fouten in officiële teksten zeg. | ||
James1988 | woensdag 23 april 2014 @ 12:00 | |
Mee eens, er zijn nog vrij veel open eindes. Ja, ik ook. Pasgeleden had NS een persbericht uitgestuurd waarin het ook bol stond van de d/t-fouten. Om van te huilen. ![]() | ||
JDude | woensdag 23 april 2014 @ 12:00 | |
¤99,- voor Dal Vrij is ook niet gek trouwens. Misschien toch maar eens overwegen om volgend jaar op gekke tijdstippen te gaan werken en in ruil daarvoor ruim 100 euro per maand extra over te houden. | ||
DeaDLocK2K | woensdag 23 april 2014 @ 12:03 | |
Ik kan het je aanraden. Ik ben bijna zo ver dat ik van 10:00 tot 18:30 mag werken. Voordelen; niet meer vijf keer in de week een half uur tot een uur te laat komen, ¤200,- per maand minder dokken en ondersteuning tot 18:30. | ||
ACT-F | woensdag 23 april 2014 @ 12:05 | |
Al die studenten en minderjarigen gaan nu met de auto ![]()
| ||
Dven | woensdag 23 april 2014 @ 12:17 | |
![]() Plaatje van het oude station hier, twee daagjes geleden. | ||
Peterselieman | woensdag 23 april 2014 @ 13:02 | |
ik erger me er ook kapot aan, omdat het heel simpel goed te doen is ... | ||
Peterselieman | woensdag 23 april 2014 @ 13:03 | |
dat ziet er wel erg vervallen uit ... | ||
Dven | woensdag 23 april 2014 @ 13:12 | |
Is dan ook al een poosje niet meer in gebruik ![]() | ||
Peterselieman | woensdag 23 april 2014 @ 13:16 | |
Verbaast me niet ![]() | ||
Litpho | woensdag 23 april 2014 @ 13:25 | |
De afdeling communicatie bestaat tegenwoordig toch uit anderhalve stagiair en Eva? | ||
Peterselieman | woensdag 23 april 2014 @ 13:29 | |
Tegenwoordig is lopen of smurfen er niet meer bij en wordt blind vertrouwd op de spellingscontrole, maar die pikt juist dit soort grammaticale fouten er niet uit. | ||
Dr_Flash | woensdag 23 april 2014 @ 13:40 | |
Dat geld IS er. 331 miljoen winst vorig jaar. | ||
Ajaxfan | woensdag 23 april 2014 @ 13:53 | |
Heeft iets moois gebouwen / objecten die verzwolgen worden door de tijd. |