SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 15% gewijzigd door blup op 20-04-2014 00:06:50 ]Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Nou zeg hey poe leuke OP zeg
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Dat doet een mod maar. Ik ben daar echt veel te fucking lui voor.quote:Op zaterdag 19 april 2014 20:53 schreef Ireyon het volgende:
Fuck de stationsborden zijn uitgerekt![]()
Doe ff [img=610,40] van maken alsjeblieftVoorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Hehehe, en als ik het niet doe is de kans dat de oude OP terugkomt groter en aangezien mijn autistische ik dat fijner vind....Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Nog een achievement:
Pointless: Maak een rondreis per trein van 0 tariefeenhedenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
OP in de Fok!wiki al aangepast?quote:Op zaterdag 19 april 2014 20:53 schreef Ireyon het volgende:
Fuck de stationsborden zijn uitgerekt![]()
Doe ff [img=610,40] van maken alsjeblieftdag![]()
NEE. Eerst kijken of we dit wel zo'n succes vindenquote:
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
wordt het meest gebruikt voor reeks-OPsen juist..quote:Op zaterdag 19 april 2014 21:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
hoeveel mensen maken daar nog gebruik van?dag![]()
Normaal als je sluit en een nieuw deel opent paktie die toch van het vorige deel?quote:Op zaterdag 19 april 2014 21:22 schreef Peter het volgende:
[..]
wordt het meest gebruikt voor reeks-OPsen juist..En niet van de wiki?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Precies. Vandaar ook mijn vraagquote:Op zaterdag 19 april 2014 21:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Normaal als je sluit en een nieuw deel opent paktie die toch van het vorige deel?En niet van de wiki?
Altijd onderweg naar het avontuur![]()
D'r staat gewoon hetzelfde in als eerst maar dan fatsoenlijk geschreven en geupdatequote:Op zaterdag 19 april 2014 21:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
NEE. Eerst kijken of we dit wel zo'n succes vinden. In de oude OP stond nog de disclaimer dat er veel afkortingen voorbij komen, bijv. dat stuk mocht weleens een makeover.
Zelfs nog een mooie foto van jou in de header rotatie gezet![]()
![]()
klopt. Maar ergens een OP bewaren is wel nuttig..quote:Op zaterdag 19 april 2014 21:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Normaal als je sluit en een nieuw deel opent paktie die toch van het vorige deel?En niet van de wiki?
dag![]()
Ik mis toch wel de vaste gasten in de OPwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Precies, en daarom moet je nog even wachten met deze in de wiki zetten.quote:Op zaterdag 19 april 2014 21:37 schreef Peter het volgende:
[..]
klopt. Maar ergens een OP bewaren is wel nuttig..Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Nee dat heeft ELKE andere OP al. Dat is kut. Dat is kliekjesvormend namelijk. En dat willen we niet. Jij misschien welquote:Op zaterdag 19 april 2014 21:38 schreef _serial_ het volgende:
Ik mis toch wel de vaste gasten in de OP
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Als een lieve mod of lieve DeaDLocK2K onderstaande zou kunnen copy-pasten is hopelijk iedereen weer een beetje meer tevredenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
JA ZEG KOMT IE NU MEEquote:Op zaterdag 19 april 2014 21:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee dat heeft ELKE andere OP al. Dat is kut. Dat is kliekjesvormend namelijk. En dat willen we niet. Jij misschien wel![]()
Nee daarom stond het er eerst niet in. Maar toen kwamen mensen zeggen dat het er wel weer in moest dus toen zette ik het er weer terug in. Maar toen kwam jij zeggen dat het weg mag blijven en nu weet ik het niet meer en straks komt er weer iemand die blabla aaarghhquote:![]()
![]()
Schatje zet ff in de OPquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op zaterdag 19 april 2014 22:03 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Nee daarom stond het er eerst niet in. Maar toen kwamen mensen zeggen dat het er wel weer in moest dus toen zette ik het er weer terug in. Maar toen kwam jij zeggen dat het weg mag blijven en nu weet ik het niet meer en straks komt er weer iemand die blabla aaarghh
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ze zijn in Utrecht begonnen met de aanleg van de perrons van de sporen 20/21. Eind dit jaar moet perronspoor 21 in gebruik worden genomen. Spoor 20 volgt op een later tijdstip
http://www.skyscrapercity(...)98573&postcount=3232Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Hoe ver gaan ze door? Komen er rolpaden a la Schiphol in de hal?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Meer ruimte is er niet, dus het valt mee. Na 20/21 heb je nog het busstation West. Dat is nog verder lopenquote:Op zaterdag 19 april 2014 22:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoe ver gaan ze door? Komen er rolpaden a la Schiphol in de hal?Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Je zal maar aankomen op spoor 21b en met bus 12 moeten. Overstap van 10 minutenquote:Op zaterdag 19 april 2014 22:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Meer ruimte is er niet, dus het valt mee. Na 20/21 heb je nog het busstation West. Dat is nog verder lopen![]()
Gelukkig kom ik altijd aan op spoor 7![]()
Daarvoor heb je straks Vaartsche Rijnquote:Op zaterdag 19 april 2014 23:14 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Je zal maar aankomen op spoor 21b en met bus 12 moeten. Overstap van 10 minuten![]()
Gelukkig kom ik altijd aan op spoor 7Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Kan beter een S-Bahn net gaan aanleggen wat de uithoeken van Utrecht Centraal met elkaar verbindt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
En een tram in plaats van een busquote:Op zaterdag 19 april 2014 23:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Daarvoor heb je straks Vaartsche Rijn![]()
![]()
Dan ben ik alweer klaar met studerenquote:Op zaterdag 19 april 2014 23:23 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
En een tram in plaats van een bus![]()
![]()
Krijgt dit perron ook een aansluiting op de midden- en noordertunnel?quote:Op zaterdag 19 april 2014 22:53 schreef Peterselieman het volgende:
Ze zijn in Utrecht begonnen met de aanleg van de perrons van de sporen 20/21. Eind dit jaar moet perronspoor 21 in gebruik worden genomen. Spoor 20 volgt op een later tijdstip
http://www.skyscrapercity(...)98573&postcount=3232PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Volgens een snelle Google zoekopdracht wordt de middentunnel verlengd tot deze sporen.quote:Op zaterdag 19 april 2014 23:43 schreef dennistd het volgende:
[..]
Krijgt dit perron ook een aansluiting op de midden- en noordertunnel?![]()
De noordertunnel iig niet. Volgens mij verliest ook 18/19 de aansluiting op de noordertunnelquote:Op zaterdag 19 april 2014 23:43 schreef dennistd het volgende:
[..]
Krijgt dit perron ook een aansluiting op de midden- en noordertunnel?Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Die header die als footer staat nu, die kan wel weg denk ik
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ik mis bij de Achievements nog wie hem al behaald heeft.
Voor mij zijn dat:
• Onwaarschijnlijk, maar niet onmogelijk
• Van alle markten thuis
• Wereldreiziger
Telt bij de Men at Work ook de Betuweroute mee (drie tunnels)? Daar kun je als normale sterveling namelijk nooit doorheen reizen...PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Shadow achievementquote:Op zondag 20 april 2014 00:26 schreef dennistd het volgende:
Ik mis bij de Achievements nog wie hem al behaald heeft.
Voor mij zijn dat:
• Onwaarschijnlijk, maar niet onmogelijk
• Van alle markten thuis
• Wereldreiziger
Telt bij de Men at Work ook de Betuweroute mee (drie tunnels)? Daar kun je als normale sterveling namelijk nooit doorheen reizen...![]()
Maar die Achievements moeten we inderdaad even goed voor gaan zitten. Die eerste categorie vind ik eigenlijk alle drie onzin. Veel dingen kunnen wmb ook beter een tijdsbegrenzing krijgen, zoals binnen een dag / maand / jaar iets bereiken.
Verder ben ik wel voor schaalbare achievements, bijvoorbeeld bij dat bliepen:
Blieper: minstens 10 keer bliepen op 1 dag
BliepMaster: minstens 20 keer bliepen op 1 dag
BliepKoning: minstens 30 keer bliepen op 1 dag
BliepGod: minstens 40 keer bliepen op 1 dag.
Mijn PR is 34 trouwens
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
quote:Op zondag 20 april 2014 00:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Shadow achievement![]()
Maar die Achievements moeten we inderdaad even goed voor gaan zitten. Die eerste categorie vind ik eigenlijk alle drie onzin.![]()
Tuurlijk willen de mensen uit die trein, ze willen graag een bus in van dat bedrijf, met een goede chauffeur
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Stamgasten verstopt in een spoiler?![]()
Ik zit momenteel in een nachtnettrein van Schiphol naar Breda, die wordt gereden met een DDZ. Er zitten meer mensen in de eerste klas dan in de tweede, waarvan ik me bij driekwart afvraag of ze wel juist zitten![]()
![]()
Tja, als de conducteur zich niet laat zien...PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Conducteur laat zich zien en wijst mensen erop dat ze verkeerd zitten ("lopen jullie even door?"). Veel indruk lijkt het niet te hebben gemaakt, de helft van de mensen die verkeerd zaten (en dat waren er veel!) zitten nog steeds. Een enkeling noemde NS een 'asociaal kutbedrijf', uiteraard nadat de conducteur het rijtiuig had verlaten.
edit: foutje in OBIS, zojuist kwam de volgende tekst voorbij:Een DDZ en een VIRM koppelen?quote:Deze trein wordt op het volgende station gesplitst. Treinstel 7532 is de intercity naar Rotterdam Centraal, treinstel 9522 is de intercity naar Eindhoven.
edit 2: tweede controleronde, dit keer door 3 man Service & Veiligheid. Weer worden er een paar aangesproken op het verkeerd zitten.
edit 3: derde controleronde, gastje van 16 was z'n vervoerbewijs "kwijt, waarschijnlijk thuisgelaten" en kreeg een UvB voor ¤ 44,-. Ik ben nu nog de enige die in de 1e klas zit, de rest is uitgestapt of eruitgegooid
[ Bericht 10% gewijzigd door James1988 op 20-04-2014 02:28:47 ]![]()
quote:Op zondag 20 april 2014 00:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Verder ben ik wel voor schaalbare achievements, bijvoorbeeld bij dat bliepen:
Blieper: minstens 10 keer bliepen op 1 dag
BliepMaster: minstens 20 keer bliepen op 1 dag
BliepKoning: minstens 30 keer bliepen op 1 dag
BliepGod: minstens 40 keer bliepen op 1 dag.
Mijn PR is 34 trouwens
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
quote:quote:Op zondag 20 april 2014 01:16 schreef dennistd het volgende:
Tja, als de conducteur zich niet laat zien...![]()
Maar ik zal eens gaan zitten voor die achievements
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
De provincie Limburg wil tricourant materieel op de Heuvellandlijn laten rijden. Het materieel moet namelijk ook naar Aken en naar Luik kunnen rijden.
Het deel naar Aken komt nu onder waslijn. Limburg wil ook graag de treinen naar Luik exploiteren, maar of en wanneer dat gaat gebeuren is nog niet duidelijk
http://www.limburger.nl/a(...)en_op_HeuvellandlijnAltijd onderweg naar het avontuur![]()
Dan moet er vanuit Nederland ook in Vlaanderen geld gepompt gaan worden? En het liefst vanuit provincie Limburg? Bijvoorbeeld in die lightrail naar Lanaken?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Dat trammeke komt er al.quote:Op zondag 20 april 2014 14:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Dan moet er vanuit Nederland ook in Vlaanderen geld gepompt gaan worden? En het liefst vanuit provincie Limburg? Bijvoorbeeld in die lightrail naar Lanaken?
Doe mij maar het doortrekken van die trein uit Hamont naar Weert.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Wie heeft er zin om even met mij wat tijd in die Achievements te stoppen? Ireyon heb ik al gevraagd. James? PSM?Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Nja dat is dus een beetje de vraag. Ik heb nu een veel uitgebreidere lijst bij elkaar gebracht dan er nu in de OP staat, maar hoe we dat verder vorm gaan geven, geen idee.quote:
Misschien "helemaal niet", als in dat je gewoon een achievement kunt halen en dat iedereen dan zegt "okee leuk" en dat was het dan?Voor je eigen lol dus eigenlijk (dat is natuurlijk ook wel het belangrijkste uiteindelijk).
Anders moeten we op welke manier dan ook meteen een heel klassement bij gaan houden en zo. Met tagjes werken heeft ook niet echt zin, je zou hooguit een stuk of 3-4 tagjes kunnen instellen voor het hebben behaald van bijv 10, 20, 50 en 100 achievements. Dus ja, daar moet even over gebrainstormd worden.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ik zou zeggen dat we het gewoon bij een lijst houden die voor de leuk is en er verder niet te veel mee doen.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Daar zal het waarschijnlijk wel op neerkomen ja
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ik mis bij Trajectinformatie nog de link naar die Tsjechische website, en die DB Netze calculator. Of is dat er met reden uitgehaald?![]()
"die tsjechische website" wijst nu door naar een site overbussen
En die andere link deed het waarschijnlijk ook niet meer.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Oh? Bij mij doet-ie het gewoon hoor. Link is misschien iets aangepast, dat weet ik niet, maar dit is de Engelstalige link:
http://jizdenka.idos.cz/IT.aspx?Lang=69![]()
oh bijzonder. ik probeerde gewoon jizdenka.cz maar dat is dus niks meer.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Als je naar jizdenka.cz gaat, krijg je 2 buttons en daaronder naast elkaar ook 2 links. Als je dan op de rechter link klikt, kom je op precies dezelfde website uit.
De linker link leidt naar de binnenlandse pagina, rechter link is internationaal.
Je moet niet aan de buttons hobbyen.![]()
Op de jizdenka site stond inderdaad niks meer, de DB link redirecte me naar de homepage. Zet ze er gerust terug in (de werkende links) wanneer het kan.quote:Op zondag 20 april 2014 15:04 schreef greavy het volgende:
Ik mis bij Trajectinformatie nog de link naar die Tsjechische website, en die DB Netze calculator. Of is dat er met reden uitgehaald?![]()
El Cheapo
Bliep een zo laag mogelijk bedrag.
Ik bied vandaag ¤0,90.It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"![]()
Jizdenka: http://jizdenka.idos.cz/IT.aspx?Lang=69
DB: http://www.db-netz.de/fah(...)isauskunft_tpis.html
Nu moeten ze nog in de OP komen...![]()
Ik heb al eens ¤0,00 met Reizen op Saldo betaald van Rotterdam naar Zwijndrecht met de trein. Daarna was gelijk mijn kaart geblokkeerdquote:Op zondag 20 april 2014 15:24 schreef JDude het volgende:
El Cheapo
Bliep een zo laag mogelijk bedrag.
Ik bied vandaag ¤0,90.![]()
Volgens de Klantenservice "was het een bug" en "konden ze daar niks aan doen". Ik moest maar even langs het loket om de kaart weer te deblokkerenDie vervolgens moeilijk deden, omdat ik een brief nodig had. Die de klantenservice mij niet kon toesturen. En na 3 kwartier bij het loket gestaan te hebben (ik ben niet weggelopen tot ik geholpen was), hebben zij zelf maar eens rondgebeld.....
[ Bericht 6% gewijzigd door greavy op 20-04-2014 15:33:38 ]![]()
Van de achievements heb ik niet veel meegekregen, heb uit de vorige topics even snel wat ideeën erin gezet. Het leek mij wel leuk als er af en toe een foto(reportage) werd gepost van iemand die een achievement gehaald heeft die dag. Gewoon een CTA met vertrektijd 11:07 ofzo, of stationsbordjes met de windrichtingen en de krant van vandaag erbij. Beetje zoals de standaard NS-Zeikbingo die elk jaar weer opduikt maar dan met leuke dingen erop, niet te serieus in ieder geval![]()
![]()
ook best. Dan maken we gewoon die lijst in de OP wat langer
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Die Kompas valt nog helemaal niet mee trouwens: er zijn maar 5 stations Oost in Nederland (Geleen, Hengelo, 's-Hertogenbosch, Vlaardingen en Zoetermeer. Van de rest zijn er 8 of 9. Ook niet heel erg veel.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Sappemeer Oostquote:Op zondag 20 april 2014 17:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Die Kompas valt nog helemaal niet mee trouwens: er zijn maar 5 stations Oost in Nederland (Geleen, Hengelo, 's-Hertogenbosch, Vlaardingen en Zoetermeer. Van de rest zijn er 8 of 9. Ook niet heel erg veel.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Dat kompas is een makje: Delfzijl West, Groningen Noord, Sappemeer Oost en Emmen Zuid
Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Maasluis West, Vlaardingen Oost, Rotterdam Noord en Amsterdam Zuid vallen ook wel mee
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Heb je voor Spookkompas en Minikompas al een oplossing gevonden? Ik denk dat minikompas in Berlin wel kan. Maar nog niet naar gekeken.
Nee dat faalt hard.
Dichter bij dan Brussel (3) heb ik nog niks gevonden.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Of bijvoorbeeld Delft Zuid, Maassluis West, Rotterdam Noord en dan nog 's-Hertogenbosch Oost.quote:Op zondag 20 april 2014 17:27 schreef Peterselieman het volgende:
Dat kompas is een makje: Delfzijl West, Groningen Noord, Sappemeer Oost en Emmen Zuid![]()
Wil je er wat meer afstand tussen hebben zitten dan doe je Den Helder Zuid, Maastricht Noord, Maassluis West en Hengelo Oost
Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Vlaardingenquote:Op zondag 20 april 2014 17:30 schreef James1988 het volgende:
[..]
Of bijvoorbeeld Delft Zuid, Maassluis West, Rotterdam Noord en dan nog 's-Hertogenbosch Oost.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Hilversum Noord.quote:Op zondag 20 april 2014 17:31 schreef Ireyon het volgende:
Spook-kompas kan ik zo gauw niet bedenken? Tilburg-West, .. ?
buitenland in mag ook
Ik weet het ook niet hoorMaar zeker met het buitenland erbij moet het wel kunnen lijkt me. Het hoeft ook niet allemaal makkelijk te zijn he
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Andersom is ook gebeurd. Station Kampen Zuid zou Station Kampen gaan heten en het huidige Station Kampen zou dan hernoemd wordenquote:Op zondag 20 april 2014 17:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hilversum Noord.
buitenland in mag ook
Ik weet het ook niet hoorMaar zeker met het buitenland erbij moet het wel kunnen lijkt me. Het hoeft ook niet allemaal makkelijk te zijn he
Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Spook-spook-kwartet: Bezoek 4 stations die 2 keer van naam veranderd zijn.
Hilversum NOS > Noord > Media Park
Bochum Graetz > Nokia > Riemke
wie biedt?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Amsterdam Zuid > Amsterdam Zuid/WTC > Amsterdam Zuidquote:Op zondag 20 april 2014 18:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Spook-spook-kwartet: Bezoek 4 stations die 2 keer van naam veranderd zijn.
Hilversum NOS > Noord > Media Park
Bochum Graetz > Nokia > Riemke
wie biedt?
Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Amsterdam d'een honderd roe > Weesperpoort > Centraal?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ik denk dat als je het sinds 1839 gaat bekijken, dat er echt heel erg veel stations van naam gewijzigd zijn. Minimaal 1 keer en misschien ook wel vaker dan 2 keer.quote:Op zondag 20 april 2014 18:23 schreef b2py het volgende:
Volgens mij heeft Heerhugowaard ook een roerig verleden wat betreft de naam.
Barneveld Noord heette ooit Barneveld-Voorthuizen, Kesteren heette ooit Kesteren-Rhenen, Schiedam Centrum heette nog niet zo gek lang geleden Schiedam - Rotterdam West (dat had ook 3/4 van het MiniKompas kunnen zijn) etc.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ik denk dat het lijstje stations wat in 1880 al bestond EN nu nog EN niet tussendoor gesloten geweest is EN altijd dezelfde naam gehad heeft, best kort is.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Gouda Goverwelle heet op oude koersrollen nog Gouda Oost.quote:Op zondag 20 april 2014 17:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Die Kompas valt nog helemaal niet mee trouwens: er zijn maar 5 stations Oost in Nederland (Geleen, Hengelo, 's-Hertogenbosch, Vlaardingen en Zoetermeer. Van de rest zijn er 8 of 9. Ook niet heel erg veel.Dus als Plan V een keer verdwaalt in de stroptreindienst die daar eindigt, levert het punten op.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
ja klopt, die zou ook mee kunnen voor spook-kompasquote:Op zondag 20 april 2014 18:48 schreef Duvel het volgende:
[..]
Gouda Goverwelle heet op oude koersrollen nog Gouda Oost.Dus als Plan V een keer verdwaalt in de stroptreindienst die daar eindigt, levert het punten op.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
bij Nedtrain Haarlem staat nog altijd de halve Plan T 522, met vreemde meet-additieven. ook opvallend zijn de ronde gaten in een van de deuren van het halve stel.
verder zeg ik bij de werkplaats ICRm stuurstandrijtuigen die als nieuw waren. er zaten zelfs nog geen rijtuignummers op. zouden dit de gereviseerde stuurstandrijtuigen zijn, die enige tijd terug hier volledig onder graffiti werden afgeleverd?Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32![]()
De stoker en de machinist
Die hebben de trein
Die hebben de trein
De stoker en de machinist die hebben de trein gemist!Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
ja. Ze gaan straks op de HSL rijdenquote:Op zondag 20 april 2014 21:58 schreef spectrumanalyser het volgende:
bij Nedtrain Haarlem staat nog altijd de halve Plan T 522, met vreemde meet-additieven. ook opvallend zijn de ronde gaten in een van de deuren van het halve stel.
verder zeg ik bij de werkplaats ICRm stuurstandrijtuigen die als nieuw waren. er zaten zelfs nog geen rijtuignummers op. zouden dit de gereviseerde stuurstandrijtuigen zijn, die enige tijd terug hier volledig onder graffiti werden afgeleverd?Altijd onderweg naar het avontuur![]()
In Haarlem zijn ze bezig met het ombouwen van stuurstandrijtuigen voor de HSL, inderdaad.quote:Op zondag 20 april 2014 21:58 schreef spectrumanalyser het volgende:
verder zeg ik bij de werkplaats ICRm stuurstandrijtuigen die als nieuw waren. er zaten zelfs nog geen rijtuignummers op. zouden dit de gereviseerde stuurstandrijtuigen zijn, die enige tijd terug hier volledig onder graffiti werden afgeleverd?![]()
Ook weer mooi, ic Schiphol - Amersfoort Schothorst had op Schiphol +9. Loopt het in tot een keurig netjes +3 maar wordt op Amersfoort centraal opgeheven wegens de vertraging.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking![]()
Waarschijnlijk was die beslissing al genomen nog voor vertrek uit Schiphol, en kon het toen niet meer ongedaan gemaakt worden omdat de trein al uit de plansystemen was gehaald enzo.quote:Op zondag 20 april 2014 22:55 schreef Fiorano het volgende:
Ook weer mooi, ic Schiphol - Amersfoort Schothorst had op Schiphol +9. Loopt het in tot een keurig netjes +3 maar wordt op Amersfoort centraal opgeheven wegens de vertraging.![]()
En uiteraard is er direct een andere trein uit het niets verschenen zodat het rijpad nu ook gevuld is. Niet? Dan is het vermoedelijk gewoon onwil. Of is het weer eens tijd om de personeelsroosters de schuld te geven?quote:Op zondag 20 april 2014 22:57 schreef James1988 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk was die beslissing al genomen nog voor vertrek uit Schiphol, en kon het toen niet meer ongedaan gemaakt worden omdat de trein al uit de plansystemen was gehaald enzo."If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato![]()
Ach ja.. Op de Zuidtak 2 minuten speling en geen IC Noorden die in de weg rijdt, van de zuidtak tot Hilversum kan je er ook wel 2 minuten afrijden en dan komt de dive-under bij Amersfoort die niet in de rijtijden zit verwerkt.![]()
Onwil? Misschien. Ik weet niet hoe makkelijk het is om een deels opgeheven trein weer opnieuw in te plannen.quote:Op zondag 20 april 2014 23:07 schreef Litpho het volgende:
[..]
En uiteraard is er direct een andere trein uit het niets verschenen zodat het rijpad nu ook gevuld is. Niet? Dan is het vermoedelijk gewoon onwil. Of is het weer eens tijd om de personeelsroosters de schuld te geven?![]()
![]()
quote:Op zondag 20 april 2014 23:16 schreef Peterselieman het volgende:
Zien we vanaf minuut 3.33 niet een bekende?
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1412213![]()
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ze krijgen toch ook nog de Hispeed-kleurstelling, neem ik aan?quote:Op zondag 20 april 2014 22:09 schreef spectrumanalyser het volgende:
dat vermoeden had ik al. wat gaat dat snel, zo binnen een maandje nieuwe stoelen erin en een nieuwe laklaag.
2 maart:
[ afbeelding ]
20 april:
[ [url=https://farm4.staticflickr.com/3747/13930667766_375401e4d3_z.jpg]afbeelding ]
[/url]![]()
Nee, ook op de HSL gaat geel en blauw rijdenquote:Op maandag 21 april 2014 00:13 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Ze krijgen toch ook nog de Hispeed-kleurstelling, neem ik aan?Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Ah, dus de stuurstandrijtuigen worden pas in gebruik genomen als de rijtuigen ook weer geel/blauw zijn. Vanaf wanneer kunnen we dat verwachten?quote:Op maandag 21 april 2014 00:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nee, ook op de HSL gaat geel en blauw rijden
Ben benieuwd of er nog wel een onderscheid komt met andere binnenlandse Intercity's. In verband met de toeslag tussen Rotterdam en Schiphol is het toch net iets handiger als er iéts opvalt... 't Staat natuurlijk op de TBP's enzo, maar toch.![]()
Er zullen eerst toelatingsritten plaats moeten vinden. Geen idee dus.quote:Op maandag 21 april 2014 00:22 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Ah, dus de stuurstandrijtuigen worden pas in gebruik genomen als de rijtuigen ook weer geel/blauw zijn. Vanaf wanneer kunnen we dat verwachten?
Ben benieuwd of er nog wel een onderscheid komt met andere binnenlandse Intercity's. In verband met de toeslag tussen Rotterdam en Schiphol is het toch net iets handiger als er iéts opvalt... 't Staat natuurlijk op de TBP's enzo, maar toch.
De nieuw bestelde traxx-locs worden ook geel en blauwAltijd onderweg naar het avontuur![]()
Heh fatsoenlijk aan elkaar gekoppelde HiSpeed rijtuigen vormen de tekst Fyra, dus dat lijkt me nietquote:Op maandag 21 april 2014 00:13 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Ze krijgen toch ook nog de Hispeed-kleurstelling, neem ik aan?![]()
![]()
In de categorie "bewonertje pesten": Dubbel geluidscherm bij 3e spoor ElstRailcatering was niet rendabel, een barrijtuig zal dat helemaal niet zijn.quote:
Misschien bouwen ze een paar automaten in, op veel meer hoef je niet te rekenen.![]()
Geldt dit ook voor een buschauffeur die zijn bus mist? Mijn collega is er laatst met mijn bus vandoor gegaan namelijk terwijl ik nog in de kantine zatquote:Op zondag 20 april 2014 21:59 schreef Dr_Flash het volgende:
De stoker en de machinist
Die hebben de trein
Die hebben de trein
De stoker en de machinist die hebben de trein gemist!
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Hoezo bewonertje pesten? Die roepen het hardst dat er geluidsoverlast komt, dus ja, dan maar een grote muur.quote:Op maandag 21 april 2014 01:16 schreef James1988 het volgende:
In de categorie "bewonertje pesten": Dubbel geluidscherm bij 3e spoor Elst
[..]
Railcatering was niet rendabel, een barrijtuig zal dat helemaal niet zijn.
Misschien bouwen ze een paar automaten in, op veel meer hoef je niet te rekenen.![]()
Woensdag 23 april 2014: Zonder rem. Een Japanse treinramp in seconden.
Vernederingen en boetes dwingen Japanse treinbestuurders tot gevaarlijk rijgedrag. Nederland 2, 22:59-00:05 uur.
Op 25 april 2005 boort een trein zich in een flat in de buurt van de Japanse stad Osaka. 107 mensen vinden de dood, omdat de bestuurder te hard rijdt in een poging 80 seconden vertraging in te lopen. Negen jaar later staan overlevenden en nabestaanden in de rechtszaal in een strafzaak tegen het management van Japan Railway. Door een recente wetswijziging is het nu voor het eerst mogelijk de leiding van een overheidsbedrijf aan te klagen voor de gevolgen van het beleid. Tegen de achtergrond van dit ongeluk onderzoekt Zonder Rem hoe stiptheid en trouw aan het protocol, eens de nationale deugden van de Japanse samenleving, zijn verworden tot een rem op de maatschappelijke ontwikkeling en een gevaar voor de gewone Japanner.
De film keert terug naar de fatale treinreis en volgt de nasleep ervan door de ogen van de overlevenden. Wat er precies die dag gebeurde wordt onderzocht tegen de achtergrond van de politieke en economische ontwikkeling van het naoorlogse Japan. Er ontstaat een zorgwekkend beeld van doorgeschoten modernisering in een land dat als gevolg van langdurige economische crisis op allerlei manieren regelgeving aan z’n laars lapt. Na de privatisering van de Japanse spoorwegen in 1987 besloot West Japan Railway dat de reistijd op het fatale traject vanwege de concurrentie sneller moest worden. Treinbestuurders kregen kortere rem-, stop- en rijtijden opgelegd, waardoor de veiligheid van het systeem z’n grens bereikte.
Dat het eigen is aan de menselijk natuur om fouten te maken, past eenvoudig niet in het Japanse bewustzijn. Deze ontkenning van de menselijke factor leidde zelfs tot verdere bezuinigingen op het veiligheidssysteem. Deze combinatie van verschijnselen wordt de Japanse Ziekte genoemd. Voor nabestaanden en slachtoffers vormt de treincrash de belichaming van deze diepgaande malaise in de Japanse samenleving. Zonder Rem bekijkt de nasleep van het ongeluk door de ogen van overlevenden en nabestaanden. Hun levens zijn voorgoed veranderd. Door de manier waarop zij omgaan met dat gegeven en met hun verdriet, confronteren zij de kijker met de vraag welke prijs een samenleving wil betalen voor stiptheid en efficiëntie.![]()
Er is weer nieuws rondom de 6400'en die in Amersfoort aan de kant staan: OaK Capital heeft de 6406 en 6409 overgekocht van DB Schenker. Deze 2 locomotieven worden vervolgens door LTE gehuurd van OaK Capital. De 6406 zal binnenkort al ingezet worden (staat nu bij Shunter Waalhaven), en de 6409 gaat naar Duitsland om de Duitse toelating te krijgen.
Beide locomotieven krijgen bij Shunter op de Waalhaven ERTMS ingebouwd, en worden in de LTE-huisstijl gebracht. De 6409 moet eind mei in dienst komen.
[ Bericht 3% gewijzigd door greavy op 21-04-2014 10:58:45 ]![]()
Doen ze altijd met die IC als er vertraging is. Die 2 mensen die soms nog mee willen naar schothorst moeten dan maar even de stoptrein nemen.quote:Op zondag 20 april 2014 22:55 schreef Fiorano het volgende:
Ook weer mooi, ic Schiphol - Amersfoort Schothorst had op Schiphol +9. Loopt het in tot een keurig netjes +3 maar wordt op Amersfoort centraal opgeheven wegens de vertraging.![]()
Verrassend. Wat gaan ze ermee doen? Rangeerdiensten rijden of echt goederentreinen over langere afstand?quote:Op maandag 21 april 2014 10:53 schreef greavy het volgende:
Er is weer nieuws rondom de 6400'en die in Amersfoort aan de kant staan: OaK Capital heeft de 6406 en 6409 overgekocht van DB Schenker. Deze 2 locomotieven worden vervolgens door LTE gehuurd van OaK Capital. De 6406 zal binnenkort al ingezet worden (staat nu bij Shunter Waalhaven), en de 6409 gaat naar Duitsland om de Duitse toelating te krijgen.
Beide locomotieven krijgen bij Shunter op de Waalhaven ERTMS ingebouwd, en worden in de LTE-huisstijl gebracht. De 6409 moet eind mei in dienst komen.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Daar zijn die loc's ook goed geschikt voor. Met meerderen over lange afstanden zware treinen rijden en los rangeren.![]()
Er zijn er nog genoeg te koop hoor. Als je met genoeg geld over de brug komt zal het mogelijk zijn.
Ook de 186 237, 189 105 en 189 113 die LTE al enige tijd huurt in de eigen huisstijl steken.![]()
Over verkochte 6400 loks gesproken, heeft er al iemand die 2 aan eurotunnel loks al eens gezien op een foto?![]()
foto's maken random de kaneeltunnel is niet aan te raden...quote:Op maandag 21 april 2014 13:55 schreef Hr-Flip het volgende:
Over verkochte 6400 loks gesproken, heeft er al iemand die 2 aan eurotunnel loks al eens gezien op een foto?![]()
Sinds wanneer hebben ze die daar? Begin 2013 kwam ik er zowat wekelijks, maar ik kan me niet herinneren ze gezien te hebben.It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"![]()
Je doelt op die loks in Amersfoort? Je ziet een hele sleep vanaf het perron stil staan, maar ook als je van/naar Utrecht rijdt, zie je er een sleep staan bij de militaire laadlossporen.quote:Op maandag 21 april 2014 13:57 schreef JDude het volgende:
Sinds wanneer hebben ze die daar? Begin 2013 kwam ik er zowat wekelijks, maar ik kan me niet herinneren ze gezien te hebben.![]()
Sinds 2010 al: http://en.wikipedia.org/wiki/Eurotunnel_Class_0001quote:Op maandag 21 april 2014 13:57 schreef JDude het volgende:
Sinds wanneer hebben ze die daar? Begin 2013 kwam ik er zowat wekelijks, maar ik kan me niet herinneren ze gezien te hebben.PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
niet voor niets die hoge nummers. Dit doen ze vanwege de draaistellen die gebruikt worden om de andere V'tjes rijdend te houdenquote:Op maandag 21 april 2014 14:00 schreef greavy het volgende:
VolkerRail heeft vandaag weer 3x Vee naar Amsterdam gebracht: 917+933+922.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Oh, dan staan ze gewoon goed verstopt.quote:Op maandag 21 april 2014 14:01 schreef dennistd het volgende:
[..]
Sinds 2010 al: http://en.wikipedia.org/wiki/Eurotunnel_Class_0001It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"![]()
hoe kan dan recent die trein er dan zo lang hebben vastgestaan...?quote:Op maandag 21 april 2014 14:01 schreef dennistd het volgende:
[..]
Sinds 2010 al: http://en.wikipedia.org/wiki/Eurotunnel_Class_0001dag![]()
Vandaag was Locon weer in de Zeehaven Dordrecht aanwezig om 20 ketelwagens uit te halen, maar ook 10 te leveren. Maar de rangeerploeg van Standic zelf, die normaal daar met het Bemo-rail locje rangeert, was er vandaag niet. Na ongeveer anderhalf uur (!) wachten door de machinist hadden ze eindelijk de sleutel te pakken van de loc, en hem eindelijk op een ander spoor gezet. Er bleek wel meer personeel bekendheid met de loc te hebben (niet de Locon-Mcn), maar dat duurde allemaal lang, want moeilijk enzo.![]()
Weer 4 plaatjes van het Dresdner Dampfloktreffen:52 8079 + Sonderzug by Durk Houtsma., on Flickr
Bij Klingenberg-Colmnitz passeert op 11 April de tweede stoomtrein naar Freiberg, met voorop de fraaie 52 8079, inclusief een fraaie stoompluim.23 1079 + Sonderzug by Durk Houtsma., on Flickr
Op de vroege zaterdag 12 April was vanuit Cottbus naar Dresden een Stoomtrein onderweg, voor het beroemde Dresdner Dampfloktreffen. Na een wandeling van 70 minuten kwam ik dan eindelijk op deze stek, en een halfuur later passeerde de stoomtrein met voorop de 23 1079 en prachtige hoeveelheid stoom. Aan de haak heeft de loc 9 rijtuigen. In het midden zit een Mitropa-restauratierijtuig.03 1010 + 23 1079 & Stoomtrein by Durk Houtsma., on Flickr
Tijdens het Dresdner Dampfloktreffen passeert te Priestewitz de fraaie combinatie van de 03 1010 + 23 1079 met de stoomtrein Dresden - Riesa - Dresden, en is weer onderweg van Riesa naar Dresden. Zondag 13 April 2014.01 0509 + 03 1010 + Sonderzug + 23 1079 by Durk Houtsma., on Flickr
Na een stevige klim het gebergte op bij Königstein, was het wachten op de stoomtrein uit Decin naar Dresden, samen met nog een 14-tal fotografen.
Wachten werd beloond, en passeerde de fraaie stoomtrein de fotografen, nadat het in Decin de sporendriehoek gebruikt heeft.![]()
Ja natuurlijkDoe dat dan, in plaats van dat eindeloze geneuzel over Van Leeuwen buizen wat niemand verder wat boeit. Dit is leuk!
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Om 9.30u een melding van een storing in een overwegboom, en al om 11.15u opgelost: http://nos.nl/artikel/638584-slagboom-vastgezet-in-soest.htmlPM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Hier ging iets fout met een foto.quote:Op maandag 21 april 2014 17:22 schreef greavy het volgende:
Vandaag was Locon weer in de Zeehaven Dordrecht aanwezig om 20 ketelwagens uit te halen, maar ook 10 te leveren. Maar de rangeerploeg van Standic zelf, die normaal daar met het Bemo-rail locje rangeert, was er vandaag niet. Na ongeveer anderhalf uur (!) wachten door de machinist hadden ze eindelijk de sleutel te pakken van de loc, en hem eindelijk op een ander spoor gezet. Er bleek wel meer personeel bekendheid met de loc te hebben (niet de Locon-Mcn), maar dat duurde allemaal lang, want moeilijk enzo.
De fotografen die vandaag aanwezig waren, met degene die de foto nam niet in beeld...![]()
![]()
quote:Op maandag 21 april 2014 18:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja natuurlijkDoe dat dan, in plaats van dat eindeloze geneuzel over Van Leeuwen buizen wat niemand verder wat boeit. Dit is leuk!
Danku. Er zijn al een paar geupload, en er volgen nog wel wat. Ben nog druk bezig mijn achterstand van 16 dagen vakantie aan het uitsorteren enzoquote:![]()
![]()
knettergek zijn julliequote:Op maandag 21 april 2014 20:04 schreef greavy het volgende:
[..]
Hier ging iets fout met een foto.
De fotografen die vandaag aanwezig waren, met degene die de foto nam niet in beeld...
[ afbeelding ]
Wat was de schade aan de natuur?
Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Hier niks. Op 1 plek hebben we met 4 ladders ff wat brandnetels, berenklauwen en ander irritant meuk platgewalst, zodat wij daar met ladders en al konden vertoeven. Verder geen heggenscharen enzo gebruikt.quote:Op maandag 21 april 2014 20:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
knettergek zijn jullie
Wat was de schade aan de natuur?
Forum Opties Forumhop: Hop naar: