b2py | vrijdag 4 april 2014 @ 15:22 |
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.![]() >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je/jullie ook in 2014 van harte welkom heten: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl. Namens mezelf en hopelijk de bovengenoemde sujetten wens ik iedereen hier een gezond en spoorvriendelijk 2014 toe! ![]() >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport >> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen >> Reizen over de HSL-Zuid >> Intercity's Den Haag - Brussel >> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten >> Afkortingen en treinserienummers Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen: >> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen >> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? ![]() >> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
![]() >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; >> Achter de schermen
| |
Litpho | vrijdag 4 april 2014 @ 15:24 |
Uiteraard HTML5, Java in de browser is een nog grotere fout geweest dan Flash. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 4 april 2014 @ 15:29 |
Dat is echt de grootste onzin die ik ooit over browserplugins gehoord heb ![]() ![]() En ik heb echt de grootste bloedhekel aan Java, Sun en daarna Oracle die er bestaat. Wacht maar tot je web apps moet gaan beheren. | |
Crientj | vrijdag 4 april 2014 @ 15:30 |
Check. En Flash. Verschrikkelijk. | |
Dr_Flash | vrijdag 4 april 2014 @ 15:31 |
Geen idee. Ik heb altijd een hekel als mensen iets aan mij vragen, en dan zelf gaan zeggen hoe en waarmee ik dat moet gaan doen. Dus negeer die opmerking maar ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 4 april 2014 @ 15:31 |
Goeien TT wel ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 4 april 2014 @ 15:33 |
Maar zoiets zou vet tof zijn. Misschien modulair opbouwen? Dat mensen die geen BordjesView hoeven, die module uit kunnen zetten etc. | |
JDude | vrijdag 4 april 2014 @ 15:34 |
soc.io/s | |
Dr_Flash | vrijdag 4 april 2014 @ 15:39 |
dat zou wel lachen zijn eigenlijk ![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 4 april 2014 @ 15:45 |
Ooit met VMware View Horizon gewerkt? ![]() Maar euh, Java is opzich een logische keuze omdat het op bijna alle platformen draait. Als App dan. En ik geloof dat er ook een vrij goeie iOS en Android API is om met Java dingen te kunnen doen maar dat weet ik niet geheel zeker. HTML5 is de meest logische keuze want meest toekomstvast denk ik zelf. | |
Dr_Flash | vrijdag 4 april 2014 @ 15:45 |
soc.io bestaat al. Ik denk dat soc.io/path wel leuk is ![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 4 april 2014 @ 15:46 |
aut.is/meplanner | |
Dr_Flash | vrijdag 4 april 2014 @ 15:47 |
Mooi, doen we het in HTML5. ![]() Ik ben de delegerende projectleider die er inhoudelijk geen flikker vanaf weet ![]() | |
b2py | vrijdag 4 april 2014 @ 16:02 |
Jij bent toch iteejer? | |
DeaDLocK2K | vrijdag 4 april 2014 @ 16:05 |
Ja, en een machinist is buschauffeur. Zo werkt het niet. | |
Dr_Flash | vrijdag 4 april 2014 @ 16:07 |
nee dat is de man van Yvonnen. | |
b2py | vrijdag 4 april 2014 @ 16:13 |
Ja hij doet iets met IT, dan kan je dat ook wel ![]() | |
Litpho | vrijdag 4 april 2014 @ 16:35 |
Dat mag je vinden. Ik vind Java Applets and Flash "ik maak wel mijn eigen userinterface" twee van de grotere securitygaten die je in browsers hebt (met eervolle vermelding voor ActiveX) en sinds je applicaties ook op touchscreens moeten werken is het al helemaal achterhaalde technologie. Dat hoort bij mijn dagelijkse werk. Maar wel met alle Java serverside. En ook nog tegen een Oracle database ![]() Voor een project als dit zou ik trouwens voor een oldschool php/mysql oplossing gaan. Niet mijn voorkeur om mee te werken, maar zoveel makkelijker om hosting voor te regelen dan Java. | |
Litpho | vrijdag 4 april 2014 @ 16:37 |
Zou appvoorbeter.ov al bezet zijn? | |
DeaDLocK2K | vrijdag 4 april 2014 @ 16:49 |
ActiveX is een veel groter probleem maar dat ligt niet zozeer aan de technologie maar aan de manier waarop het geïmplementeerd is. Java is de meest veilige van de drie. MSSQL over ORA, iedere dag. | |
Frozen-assassin | vrijdag 4 april 2014 @ 16:49 |
Ben ik in een IT-topic beland? ![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 4 april 2014 @ 16:50 |
Zonder IT rijdt er tegenwoordig geen trein meer ![]() | |
b2py | vrijdag 4 april 2014 @ 17:26 |
Aan ROZ komt geen IT te pas, gewoon met rooksignalen jwz. | |
bork | vrijdag 4 april 2014 @ 17:36 |
[ Bericht 100% gewijzigd door bork op 04-04-2014 17:38:09 (dubbel stomme tab3) ] | |
bork | vrijdag 4 april 2014 @ 17:36 |
| |
b2py | vrijdag 4 april 2014 @ 17:49 |
Waarom kan hij niet uit je portemonnee dan? ![]() | |
b2py | vrijdag 4 april 2014 @ 17:54 |
Die discussie die we laatst hadden over Zevenaar met spanningssluizen enzulks? Foute tekst in de aanbesteding ![]() https://www.tenderned.nl/(...)/cid/274873/cvp/join | |
remcoP | vrijdag 4 april 2014 @ 17:58 |
150 kV ![]() | |
greavy | vrijdag 4 april 2014 @ 18:06 |
NS wint concessie Gouda - Alphen a/d Rijn met meer treinen | |
Salatrel | vrijdag 4 april 2014 @ 18:09 |
4x per uur? In de daluren zit er al zo weinig volk in ![]() | |
remcoP | vrijdag 4 april 2014 @ 18:10 |
Dat wordt dan het eerste traject wat met SNG gereden gaat worden, aangezien het nieuw materieel moet zijn. Ik zie de ns niet speciaal voor dat lijntje materieel aanschaffen. | |
remcoP | vrijdag 4 april 2014 @ 18:11 |
Volgens de opdrachtgever is deze lijn een belangrijke spil in het ov-netwerk in de randstad. ![]()
| |
greavy | vrijdag 4 april 2014 @ 18:12 |
Maar uberhaupt, wanneer zullen die SNG's geleverd zijn? Volgens mij is er nog nergens een procedure gestart voor officiële aanbesteding / bouw enz.. SLT kan, als men een plee inbouwt. | |
Salatrel | vrijdag 4 april 2014 @ 18:13 |
in de daluren kan de conducteur na vertrek uit gouda voor aankomst in waddinxveen de hele trein gecontroleerd hebben zelfs als hij/zij een boete moet uitschrijven ![]() ![]() | |
b2py | vrijdag 4 april 2014 @ 18:14 |
Komt geen SLT of SNG, ander materieel. Aanbesteding is gewonnen m.b.v. Abellio Rhein-Ruhr overigens. | |
Litpho | vrijdag 4 april 2014 @ 18:14 |
Misschien rekenen ze op de massale reizigersstromen uit Waddinxveen-Zuid en Boskoop Snijdelwijk. | |
remcoP | vrijdag 4 april 2014 @ 18:15 |
Telt SLT nog als nieuw dan? Lijkt me dat men met nieuw, vers uit de fabriek bedoelen. | |
Mr_Klaasje | vrijdag 4 april 2014 @ 18:16 |
Er zijn genoeg busverbindingen die belangrijker zijn dunkt me. | |
Salatrel | vrijdag 4 april 2014 @ 18:16 |
waddinxveen is het nieuwe almere met op elke hoek van de straat een station ![]() | |
Mr_Klaasje | vrijdag 4 april 2014 @ 18:17 |
In Almere is de gemiddelde afstand tussen de stations groter dan in het Gooi of op de Zaanlijn. | |
Litpho | vrijdag 4 april 2014 @ 18:18 |
Hoe groot is de kans dat de opvolger van Marion Gout als echte manager met geldingsdrang alle plannen van zijn of haar voorganger overboord gooit en het grote wisselsaneren op de lange baan wordt gegooid? Vast niet zo groot als ik hoop zeker? ![]() | |
Mr_Klaasje | vrijdag 4 april 2014 @ 18:24 |
Het wissels saneren komt bij Bert Klerk vandaan. Die was daarvoor directeur van de onderhoudsafdeling geweest. En ja, die afdeling moest het met minder geld gaan doen. | |
Salatrel | vrijdag 4 april 2014 @ 18:31 |
minder wissels is minder verwijtbare wisselstoringen toch? | |
Dr_Flash | vrijdag 4 april 2014 @ 18:33 |
MINDER! MINDER! MINDER! ![]() | |
b2py | vrijdag 4 april 2014 @ 18:40 |
Vermijdbaar. | |
Dr_Flash | vrijdag 4 april 2014 @ 18:41 |
Is dat niet hetzelfde dan? | |
b2py | vrijdag 4 april 2014 @ 18:42 |
Nee, anders had een van de twee woorden wel niet bestaan. | |
Dr_Flash | vrijdag 4 april 2014 @ 18:48 |
Dat is trouwens ook onzin, maar los daarvan: In dit kader komt het wel op precies hetzelfde neer. | |
b2py | vrijdag 4 april 2014 @ 18:50 |
Vermijdbaar is preventief, verwijtbaar is correctief. Vooraf vs achteraf een storing dus. | |
Dr_Flash | vrijdag 4 april 2014 @ 18:58 |
Elke vermijdbare storing die toch optreedt is verwijtbaar. Elke verwijtbare storing was blijkbaar vermijdbaar. | |
Litpho | vrijdag 4 april 2014 @ 19:00 |
Het idee is dat er een maximale hoeveelheid geld en moeite in gestoken wordt, zodat er binnen die mogelijkheden geen verwijten gemaakt kunnen worden voor iets wat theoretisch maar niet praktisch vermijdbaar is. Of zo. | |
Dr_Flash | vrijdag 4 april 2014 @ 19:04 |
ja ja, draai er maar een lul aan. Werk jij bij Prorail soms? ![]() | |
Litpho | vrijdag 4 april 2014 @ 19:04 |
Nog niet, maar er komt een vacature open lees ik. | |
Dr_Flash | vrijdag 4 april 2014 @ 19:06 |
![]() | |
DriekOplopers | vrijdag 4 april 2014 @ 19:13 |
Nu triomfantelijk over het lijk pissen is te makkelijk. En zeker niet chique. Commentaar nav vertrek Gout: http://www.voorbeterov.nl/page3.php | |
Dr_Flash | vrijdag 4 april 2014 @ 19:17 |
Welkom op teh interwebs ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 4 april 2014 @ 19:45 |
Vanmiddag in Groningen weer eens wat Somdaspotters gezien. Stonden ze halverwege het perron de nummers in te kloppen ![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 4 april 2014 @ 20:01 |
Ik snap jou echt niet. De hele tijd loop je zelf te pissen als ze nog leeft en als ze dan ten grave gedragen is dan moet opeens de vlag uit? | |
greavy | vrijdag 4 april 2014 @ 20:09 |
Zijn dat niet een paar van dat vaste Grunner groepje? | |
_JdM_ | vrijdag 4 april 2014 @ 20:19 |
Die op een willekeurige zondag (en maandag en dinsdag en woensdag en donderdag en vrijdag) rond een uurtje of 5 in de ochtend gaan checken of een bepaald ICM-treinstel in Grunn staat. ![]() | |
b2py | vrijdag 4 april 2014 @ 20:23 |
Vooral heel erg vroeg, meestal rond half vijf ofzo ![]() | |
greavy | vrijdag 4 april 2014 @ 20:25 |
Ja, die Martijn-flapper gaat eerst 2-3 uur op Grunn staan ofzo, en dan door naar het werk ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 4 april 2014 @ 20:30 |
Die was het niet, maar die twee van die anderen vasten waren het wel | |
Dr_Flash | vrijdag 4 april 2014 @ 21:03 |
Was dutchie22 er ook of niet? ![]() | |
Mr_Klaasje | vrijdag 4 april 2014 @ 21:12 |
Mwah, dan kan hij in Venlo de boel niet in de gaten houden. | |
Dr_Flash | vrijdag 4 april 2014 @ 21:36 |
Ja ![]() ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 4 april 2014 @ 23:24 |
Zeg. Komende donderdag wil ik na afloop van mijn werk met collega's gaan eten he. Ik heb dus een MaandTrajectAbo voor Delft - Deventer. Maar ik moet naar Enschede. Ik wil dus in diezelfde trein blijven zitten. Kan ik dan van tevoren een papieren kaartje met korting (weekend vrij en buiten spitsuren) kopen en zonder inchecken in die trein blijven zitten? | |
Peterselieman | vrijdag 4 april 2014 @ 23:29 |
volgens mij niet, tenzij je een ticket voor een station net over de grens hebt | |
Dr_Flash | vrijdag 4 april 2014 @ 23:31 |
Hoerende sterf[_____________] NS ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 4 april 2014 @ 23:37 |
ik roep dit nu wel, maar ik ben het nog wel even aan het checken voor je | |
Peterselieman | vrijdag 4 april 2014 @ 23:41 |
Het valt mee Fles. Als je traject vrij hebt, dan kun je gewoon inchecken in Delft en uitchecken in Enschede.zit nog wel een kneiter van een fout in de tekst ![]() Let op: het moment van inchecken is bepalend voor de prijs van de reis. http://www.ns.nl/reiziger(...)ject-vrij-maand.html | |
DeaDLocK2K | vrijdag 4 april 2014 @ 23:42 |
Betaalt. Slordig. | |
Dr_Flash | vrijdag 4 april 2014 @ 23:43 |
ik ga echt niet uitstappen en een half uur op de volgende trein wachten omdat dat volgens de regeltjes van die zaadkaart moet, dat lijkt me helder. | |
Peterselieman | vrijdag 4 april 2014 @ 23:44 |
hoeft toch ook niet? | |
DeaDLocK2K | vrijdag 4 april 2014 @ 23:45 |
Maar euh, hoezo mag het niet? Je kan toch prima een papieren kaartje combineren met een ov-chipkaart? Waar staat dat dat niet mag? | |
Dr_Flash | vrijdag 4 april 2014 @ 23:45 |
er is geen tijd om uit te stappen, perron af, trap af, hal in, inchecken, hal uit, trap op, en dan de trein nog halen ![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 4 april 2014 @ 23:47 |
Dat staat er toch ook helemaal niet? | |
Peterselieman | vrijdag 4 april 2014 @ 23:48 |
dan moet je officieel onderweg ergens uitchecken en gelijk de trein weer inspringen ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 4 april 2014 @ 23:49 |
Echt, jullie zijn te dom voor mij. Maar laat maar. | |
Peterselieman | vrijdag 4 april 2014 @ 23:49 |
Fles van Gaal ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 4 april 2014 @ 23:51 |
Dit is gewoon WEER zo'n geval waar NS niet aan gedacht heeft en dus geen voorziening voor getroffen heeft. En wat vroegah nooit een probleem was en met dat hoerige halffabrikaat van een OV-chipkaart dus wel. Maar goed, meestal weet het personeel zelf ook niet wat er nou precies wel en niet mag, dus we wachten het wel af ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 4 april 2014 @ 23:52 |
Nou, godverdomme inderdaad ![]() ![]() | |
James1988 | vrijdag 4 april 2014 @ 23:53 |
Koop gewoon een papieren kaartje met korting joh. De kans dat je een conducteur treft op dat piseindje tussen Hengelo en Enschede is zo ontzettend klein, de kans dat hij dan ook nog eens gaat zeiken over het niet ingecheckt zijn is nog kleiner. Over een tijdje wordt het anders, want dan komt het papieren MTA te vervallen en moet je met de OV-chipkaart aan de slag. | |
Dr_Flash | vrijdag 4 april 2014 @ 23:55 |
en in de trein bij controle zou je nog kunnen wegkomen met "nee niet ingecheckt maar je kunt zien dat er een kortinggevend product op de kaart staat". Maar zo ver komt het volgens mij helemaal niet: als ik dat kaartje koop gaat het al mis. Ik kan vast geen "enkele reis met 40 % korting" kiezen uit het menu "ik heb geen OV-Chipkaart", wel? | |
Dr_Flash | vrijdag 4 april 2014 @ 23:55 |
en uit het menu "ik heb WEL een OV-Chipkaart" kan ik heleMAAL geen papieren kaartjes kiezen. | |
Dr_Flash | vrijdag 4 april 2014 @ 23:56 |
Deventer - Enschede, wordt de kans alweer 8 keer groter ![]() Ja DAN gaat het weer wel "vanzelf" goed ![]() | |
James1988 | vrijdag 4 april 2014 @ 23:56 |
Op dit moment kan dat nog wel. Je kunt er zelfs overgangsbewijzen 2-1 met 40% korting uit trekken ![]() Scherp, maar dan nog. ![]() Wat voor abonnement heb je eigenlijk? Een oud VDU of iets als Dal Voordeel? | |
Dr_Flash | vrijdag 4 april 2014 @ 23:58 |
Bijzonder. Ik hoop dat je gelijk hebt ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 4 april 2014 @ 23:59 |
dan heb je helemaal geen gedonder als je een papieren kortingskaartje hebt | |
DeaDLocK2K | vrijdag 4 april 2014 @ 23:59 |
Reizen met korting is bij alle abonnementen alleen geldig met check in. Niet met papieren kaartje dus. Ik weet niet of dat ook voor TrajectVrij geldt trouwens. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 5 april 2014 @ 00:00 |
Ik blijf het raar vinden dat je je hierover zo kan opwinden maar het wel normaal lijkt te vinden dat je van de baas geen AltijdVrij krijgt terwijl het even duur is. | |
Dr_Flash | zaterdag 5 april 2014 @ 00:00 |
Ik heb een doodnormale gooi- en smijt OV-Chipkaart. Met daarop: 1 chip waarop geladen WeekendVrij, Reizen op Saldo en Automatisch Opladen En ook nog: een pasfoto en een stamkaartnummer zodat hij als zichtkaart dient om mijn PAPIEREN MAANDTRAJECTABO te verifiëren. Maar dat heeft de bondscoach nu al drie keer uitgelegd ![]() | |
DeaDLocK2K | zaterdag 5 april 2014 @ 00:01 |
In dat geval ben je verplicht om in te checken om recht te hebben op korting, tenzij je met iemand mee mag reizen. | |
Dr_Flash | zaterdag 5 april 2014 @ 00:02 |
Behalve dus dat mijn kortinggevende product niet ingecheckt is: Er is in mijn situatie dus WEL een probleem ![]() Daar is het opgelost want dan check ik gewoon in Delft in en in Enschede uit en betaal ik Dv - Es achteraf. | |
Dr_Flash | zaterdag 5 april 2014 @ 00:02 |
ja. En daar heb ik dus geen zin in want dat kost een half uur. | |
Dr_Flash | zaterdag 5 april 2014 @ 00:03 |
Dat heeft blijkbaar met fiscale dinges te maken. Ligt buiten mij iig. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 5 april 2014 @ 00:04 |
Ja precies. Maar euhm, ik zou de gok wagen en gewoon een kaartje kopen met korting. | |
James1988 | zaterdag 5 april 2014 @ 00:05 |
Ik reis soms op mijn Dal Vrij (2e klas) met daarnaast een papieren overgangskaartje 2-1 met 40% korting, waar ik mijn niet-ingecheckte VDU gebruik om korting te krijgen. Heeft nog nooit problemen opgeleverd ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 5 april 2014 @ 00:05 |
ja, als James idd gelijk heeft dat je een kaartje MET korting kunt kiezen uit het menu ZONDER OVC. Want eigenlijk moet dat natuurlijk niet kunnen, vanuit NS-oogpunt gezien. | |
James1988 | zaterdag 5 april 2014 @ 00:07 |
Op dit moment kun je nog steeds papieren kaartjes met 40% korting uit de automaat trekken. Over een paar maanden, wanneer de poortjes dicht gaan, zal die mogelijkheid komen te vervallen omdat je dan met alle producten op saldo kunt reizen wanneer van toepassing. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 5 april 2014 @ 00:07 |
Mja, dat lijkt mij onwil aangezien je bij de belastingdienst alleen de OVverklaring moet indienen en het abonnement maakt daarbij niet uit, het gaat om de reisafstand. Tenminste, dat is wat ze op het werk aan me vertellen en wat ik zelf ook op internet kan vinden. | |
Dr_Flash | zaterdag 5 april 2014 @ 00:08 |
Maar praktisch ben ik het wel met je eens hoor deadlock. De trefkans op die as is ongeveer 1 op 200 km inmiddels, dus ook al koop ik helemaal geen kaartje heb ik nog 70+ procent kans dat ik er gewoon mee wegkom ![]() | |
DeaDLocK2K | zaterdag 5 april 2014 @ 00:08 |
En anders je SBB pet thuislaten en gewoon de domme onschuld spelen. "Oh echt meneer?" | |
Dr_Flash | zaterdag 5 april 2014 @ 00:08 |
Ik was allang blij dat ik een MTA / TV "mocht" ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 5 april 2014 @ 00:09 |
Die heb ik in de trein van Poznan naar Kraków laten liggen vorig jaar ![]() | |
James1988 | zaterdag 5 april 2014 @ 00:09 |
Dat helpt vast ook wel. Daarmee heb ik zelfs een keer in de ochtendspits zonder geldig VVB gereisd ![]() "Hoe ik de tekst op de website begreep mocht het, maar ik kan nu niet inchecken en de trein vertrekt over één minuut. Wat nu?" - "Oh stap maar in." | |
dennistd | zaterdag 5 april 2014 @ 00:10 |
Dat ziet er ook niet goed uit: | |
Dr_Flash | zaterdag 5 april 2014 @ 00:11 |
Inderdaad, de reality slap komt er sowieso altijd nog overheen. Je kunt nog zo gelijk hebben, als de conducteur vindt van niet krijg je een boete. En andersom natuurlijk net zo ![]() | |
DeaDLocK2K | zaterdag 5 april 2014 @ 00:12 |
Hehe, in het begin zie je dat vuur in een V vorm precies boven de uitlaten uitkomen ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 5 april 2014 @ 00:13 |
Lijkt wel tractor pulling ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 5 april 2014 @ 00:23 |
Overdag even de baan op en reizen met een tarief van maar liefst 1,76 cent per kilometer. | |
Dr_Flash | zaterdag 5 april 2014 @ 00:26 |
Met de bus? ![]() ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 5 april 2014 @ 00:28 |
Neuh. Met de trein een retourtje Leeuwarden - Utrecht Centraal. Heb slechtere deals gehad ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 5 april 2014 @ 00:28 |
voor 6,41 euro? ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 5 april 2014 @ 00:30 |
6,40 euro zelfs en ja het is mogelijk met een kaartje van de NS | |
DeaDLocK2K | zaterdag 5 april 2014 @ 00:31 |
OOOOOH PSM HOU ONS NIET LANGER IN SPANNING HOE FLIK JE DIT!!!! ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 5 april 2014 @ 00:31 |
Hij kreeg een kortingsbon omdat hij 25 jaar abonnee is van Libelle, de nicht ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 5 april 2014 @ 00:33 |
groepsretour. moet je alleen wel genoeg mensen vinden die ook op die dag die kant op willen ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 5 april 2014 @ 00:40 |
EN op dezelfde tijd weer terug ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 5 april 2014 @ 00:41 |
dat hoeft niet eens ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 5 april 2014 @ 00:43 |
wat? ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 5 april 2014 @ 00:44 |
dat terugreizen ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 5 april 2014 @ 00:49 |
"ja conducteur ik heb een cheap ass flutkaartje maar vanochtend zaten er wel mensen naast me"? ![]() | |
dcm360 | zaterdag 5 april 2014 @ 01:09 |
Dat hoeft ook niet eens. Je moet alleen dezelfde bestemming hebben op dezelfde dag, meer niet. | |
dennistd | zaterdag 5 april 2014 @ 01:10 |
Dat is wel duur: ik heb voor minder dan 1 cent per kilometer 1e klas gereisd ![]() | |
dennistd | zaterdag 5 april 2014 @ 01:11 |
In dit geval komen er mensen vanuit alle windstreken naar Utrecht toe zelfs ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 5 april 2014 @ 01:13 |
heel raar verhaal dit | |
dcm360 | zaterdag 5 april 2014 @ 01:15 |
Het is dan ook wel het raarste kaartje dat de NS verkoopt denk ik. | |
dennistd | zaterdag 5 april 2014 @ 01:17 |
Maar het voorziet wel in een behoefte denk ik. Zeker één was er morgen niet gekomen zonder dit kaartje. Hele voorwaarden en uitleg op http://www.ns.nl/reiziger(...)es/groepsretour.html trouwens, misschien snapt fles het dan ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 5 april 2014 @ 01:19 |
Een ultiem onverchipbaar kaartje tegen een belachelijk tarief. Ze zijn echt van het padje nu bij NS | |
dennistd | zaterdag 5 april 2014 @ 01:27 |
Er komen straks poortjes met barcodescanners voor de E-tickets en internationale kaartjes. Het tarief is juist het leuke, bij meer dan 5 personen ben je zelfs goedkoper uit dan een schönes wochenende | |
Dr_Flash | zaterdag 5 april 2014 @ 01:28 |
"zelfs" ![]() Met een SWT kun je nog steeds IETS meer natuurlijk. | |
Ajaxfan | zaterdag 5 april 2014 @ 08:17 |
Nu heb ik dit in mijn hoofd: | |
greavy | zaterdag 5 april 2014 @ 08:34 |
Dat ontbijt in de eerste klas Thalys is wel goed hoor. Ja, ik ben ak bijna in Parijs. | |
b2py | zaterdag 5 april 2014 @ 09:34 |
V3t st03r | |
Duvel | zaterdag 5 april 2014 @ 09:38 |
Je opmerking over die doorgeschoten veiligheidsmaatregelen bij inspecties klopt trouwens niet. ProRail zit samen met de rest van de branche in RailAlert, en die maken de regels. Ze zijn dus medeverantwoordelijk. | |
dennistd | zaterdag 5 april 2014 @ 09:57 |
Daar was ik vorige week al ![]() ![]() | |
b2py | zaterdag 5 april 2014 @ 13:44 |
SNCF heeft posters laten ophangen op de Nederlandse stations met reclame voor IDBus, zo zag ik net op Sloterdijk. | |
Dr_Flash | zaterdag 5 april 2014 @ 13:53 |
Kijk dit is heel grofweg wat ik bedoel. Dat moet in HTML5 of in weet ik welke andere techniek natuurlijk veel netter en mooier kunnen. Maar gewoon dat je met die schuifbalk kunt bladeren en in 1 oogopslag kunt zien "oh die en die dag kan ik beter niet daar of daarheen". | |
HetBrabandertje | zaterdag 5 april 2014 @ 14:16 |
Vergelijkbaar met dit maar dan gebruiksvriendelijker | |
Dr_Flash | zaterdag 5 april 2014 @ 14:21 |
Ja ![]() ![]() ![]() | |
b2py | zaterdag 5 april 2014 @ 14:25 |
Haha ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 5 april 2014 @ 14:31 |
wat | |
Duvel | zaterdag 5 april 2014 @ 14:49 |
"bechikbaarheid" | |
Dr_Flash | zaterdag 5 april 2014 @ 14:51 |
Ja dat moet ik nog wat beter formuleren. "Gehoopte maximale potentiële theoretische beschikbaarheid onder voorbehoud van elke mogelijke en onmogelijke denkbare en ondenkbare invloed van buitenaf die uiteraard natuurlijk vanzelfsprekend onvoorziene overmacht is waar NS en Prorail niks aan kunnen doen" Zoiets. | |
Duvel | zaterdag 5 april 2014 @ 14:52 |
Lézen. | |
Dr_Flash | zaterdag 5 april 2014 @ 14:54 |
![]() ![]() Na ja er staat toch ook "Probeerseltje" in de omschrijving ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Dr_Flash op 05-04-2014 15:01:07 ] | |
DriekOplopers | zaterdag 5 april 2014 @ 16:54 |
Mja, de waarheid ligt in het midden. Die deelname aan Railalert is natuurlijk niet helemaal vrijwillig. ProRail staat bijvoorbeeld wel achter dat conflictvrij plannen van de dienstregeling, maar heeft grote moeite met dat enorm uitgebreid buitendienst stellen van sporen bij klussen. | |
b2py | zaterdag 5 april 2014 @ 17:19 |
Intern bedoel je dan neem ik aan? Asset management VS capaciteit? | |
greavy | zaterdag 5 april 2014 @ 19:29 |
Is men in Frankrijk soms de HSL aan het dortrekken richting Strasbourg? Na ca. 1u15 uit Paris Est gingen we - planmatig - door via conventioneel spoor (TGV Duplex rijdt lekker), maar ergens kwam ik een spoorlijn tegen (gingen er onderdoor) wat leek op een nieuwe HSL. hing nog geen wasdraad, maar kwam wel typische HSL-borden tegen enzo? Btw, nog 2u met deze TGV naar Münche | |
Janneke141 | zaterdag 5 april 2014 @ 19:32 |
Yep http://www.bueker.net/tra(...)ps/france/france.gif Vak G3. | |
greavy | zaterdag 5 april 2014 @ 19:48 |
Ah, nice. Zal wel best wat reistijd gaan schelen als het klaar is. Je moet nu een aardig eind sukkelen. | |
Duvel | zaterdag 5 april 2014 @ 20:02 |
http://en.wikipedia.org/wiki/LGV_Rhin-Rh%C3%B4ne | |
Zyron | zaterdag 5 april 2014 @ 21:31 |
Hee Peterselieman. Hoi. ![]() ![]() Ga ik nu weer verder met lurken. ![]() | |
Okuliarnik | zaterdag 5 april 2014 @ 21:44 |
Uh. Tja. Klaar voor het WK, zullen we maar zeggen. | |
Dr_Flash | zaterdag 5 april 2014 @ 21:54 |
Waarom weet blijkbaar iedereen van zo'n rit en hoor je er nooit iets over? ![]() | |
dennistd | zaterdag 5 april 2014 @ 21:57 |
Hij stond wel op somda gemeld, maar heb er niet aan gedacht hem even te c/p'en naar hier | |
Dr_Flash | zaterdag 5 april 2014 @ 21:58 |
Knakersomda ![]() | |
Okuliarnik | zaterdag 5 april 2014 @ 22:33 |
Er was nogal wat gedoe over geloof ik, dat dat clubje de dienstregeling exclusief voor zichzelf wou hebben enzo. Maarja, dan moet je 'm niet in de reisplanner zetten ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 5 april 2014 @ 22:37 |
Zo gaat het godverdomme altijd. Stakkers zijn het. | |
JDude | zaterdag 5 april 2014 @ 22:43 |
Kennen jullie die bagagenetjes achterop de stoelen in het nieuwe VIRM? Nu met de schoonmaakstakingen zijn dat blijkbaar prima vuilnisbakken. Wat een puinzooi zeg. | |
remcoP | zaterdag 5 april 2014 @ 22:44 |
ah, zijn er stakingen, vandaar dat m'n trein zo vies was. | |
JDude | zaterdag 5 april 2014 @ 22:48 |
Heel dit hok ligt nog vol met kranten van vrijdag ![]() | |
Okuliarnik | zaterdag 5 april 2014 @ 23:30 |
Tja. En zo verpesten ze het wel voor iemand die graag een plaatje wil. Als het niet zo dicht in de buurt was had ik het ook niet gedaan trouwens. | |
Dr_Flash | zaterdag 5 april 2014 @ 23:31 |
Nee maar goed, dan wil je die keuze kunnen maken. ZO kinderachtig om dat soort dingen altijd voor jezelf te willen houden. Duidelijk mensen die zich niet in de echte wereld staande kunnen houden. | |
Pino112 | zaterdag 5 april 2014 @ 23:38 |
Nou jongens, zeg het maar. Dat stukje in de bocht bij Harderwijk, hoe hard mag je daar? 110? | |
remcoP | zaterdag 5 april 2014 @ 23:38 |
100 volgens mij | |
Mr_Klaasje | zaterdag 5 april 2014 @ 23:44 |
110 ja. Staan borden [11]. Leuk detail is dat nergens in Nederland de verkanting zo hoog is als daar. | |
Pino112 | zaterdag 5 april 2014 @ 23:45 |
Daarom ja. We hadden een treinspotter naast ons zitten die volhield dat het 75 of 80 was. | |
Mr_Klaasje | zaterdag 5 april 2014 @ 23:50 |
75.. :-p Er worden juist vrijwel alleen maar meervouden van 10 gebruikt. Leuke uitzondering is 125 wat nog best veel voorkomt maar dat komt omdat dat vroeger een gebruikelijke snelheid was van o.a. het stroomlijnmaterieel. | |
Okuliarnik | zondag 6 april 2014 @ 00:00 |
En het lekt hoe dan ook toch wel uit... | |
Dr_Flash | zondag 6 april 2014 @ 00:05 |
en 05 of zelfs 03 bij wasstraten en zo ![]() | |
JDude | zondag 6 april 2014 @ 00:09 |
De NS-bus was een oase van reinheid. Aansluitende trein is gewoon weer een grote puinzooi. Als tegenprestatie zit ik met m'n voeten op de bank ![]() | |
Peterselieman | zondag 6 april 2014 @ 00:09 |
Dat was een leuke ja. Stonden door een vertraagde stoptrein vrijwel stil in de verkanting in de bocht in Harderwijk en ik zei dat we er normaal 110 per uur reden. Man naast me springt op en zegt 80. Hij zei zelfs dat hij het recentelijk nog opgezocht had. Zal wel in de war geweest zijn met net seinnummer, want aan de westzijde van Harderwijk ligt seinnummer 8. Was echt lachen. Daarna ging hij à la een echte Somda'er allerlei nummertjes oplepelen. Een echte idioot ![]() | |
Pino112 | zondag 6 april 2014 @ 00:12 |
Vooral bij die nummertjes kon je ons wel oprapen ja ![]() | |
JDude | zondag 6 april 2014 @ 00:15 |
Oké, waar was de fok!meet du jour? | |
Peterselieman | zondag 6 april 2014 @ 00:16 |
Utreg Bij dat laatste nummertje was hij nog een cijfer vergeten ook, maar dat boeide mij verder ook niet ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 6 april 2014 @ 00:16 |
Stairway natuurlijk ![]() | |
Pino112 | zondag 6 april 2014 @ 00:17 |
Voordat ie erover begon vond ik al dat ie zich vreemd gedroeg. Dat werd daarna dus wel duidelijk. Ook ja. | |
Peterselieman | zondag 6 april 2014 @ 00:17 |
Hoe raad je het ![]()
| |
DeLuna | zondag 6 april 2014 @ 00:18 |
*sluipt topic binnen* Die man ![]() ![]() | |
Peterselieman | zondag 6 april 2014 @ 00:18 |
Daar had ik eerst geen erg in, omdat ik niet naar hem hoefde te kijken ![]() | |
Pino112 | zondag 6 april 2014 @ 00:21 |
Zomg Luna in het treinentopic ![]() ![]()
![]() "Ja maar ik ben treinenspotter@!!1!1" | |
Peterselieman | zondag 6 april 2014 @ 00:23 |
wel een hele slechte ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 6 april 2014 @ 00:23 |
Ik zat een van de laatste mooie dagen van 2013 in de trein van Deventer naar Zwolle en toen zaten er overduidelijk twee ambtenaren van de Belastingdienst in de trein die a la debiteuren crediteuren het hadden over 2500 volt wisselstroom op de bovenleiding in Nederland en 1000 volt gelijkstroom in Duitsland mét bijbehorende deb-cred-giecheltjes. De vrouw tegenover ze (iemand waar ik wel vaker een zo'n los treingesprek mee had gehad, altijd dezelde koppen op dezelfde plek in de afgelopen 13 jaar zeg maar) zag dat ik een RailMagazine aan het lezen was en zei; goh joh; hij weet het antwoord hoor, vraag het hem. Toen voelde ik me ook wel een autist. | |
Dr_Flash | zondag 6 april 2014 @ 00:34 |
een treinenmeet met ABOmensen en ik weet van niks. Hmm. Mijn tijd zit er wel op op deze wereld. | |
Pino112 | zondag 6 april 2014 @ 00:35 |
Geen ABO ![]() | |
Peterselieman | zondag 6 april 2014 @ 00:35 |
en geen treinenmeet | |
Dr_Flash | zondag 6 april 2014 @ 00:37 |
nee dat zeggen ze nu | |
Pino112 | zondag 6 april 2014 @ 00:38 |
Dat we met de trein en met iemand met een abo reizen, tja. Toeval. | |
DeLuna | zondag 6 april 2014 @ 00:38 |
Nee echt niet Fles. ![]() | |
Pino112 | zondag 6 april 2014 @ 00:39 |
Kijk naar onze tagjes dan. | |
Peterselieman | zondag 6 april 2014 @ 00:39 |
was gewoon lachen om die knakker | |
Dr_Flash | zondag 6 april 2014 @ 00:40 |
![]() Ik kom er net achter dat ik morgen weer eens last ga hebben van zogenaamde werkzaamheden, sorry. | |
WhiteJoker | zondag 6 april 2014 @ 00:40 |
Ik denk dat TfL (Transport for London) wat social media personeel heeft overgenomen van NS.
| |
James1988 | zondag 6 april 2014 @ 00:43 |
Na een week in Engeland te hebben vertoefd (regio Londen) ben ik toch maar wat blij met hoe we het in Nederland hebben. Onze stations zien er (meestal) niet uit als oude afgeragde zooi, onze treinen puilen niet uit en er zit in ons systeem wél enige vorm van logica. En die omroepen... al die omroepen op de stations in de treinen met zo veel overbodige en dubbele informatie. "Welcome aboard the Southern service to Milton Keynes Central. This train calls at East Croydon, Selhurst, Thornton Heath, <alle verdere tussenstops> and Milton Keynes Central." Even onderweg: "This is the Southern trains service to Milton Keynes Central. The next station is Shepherd's Bush. This is coach 3 of 4." 30 seconden later: "This is the Southern trains service to Milton Keynes Central. We will shortly be arriving at Shepherd's Bush." En eenmaal op het station krijg je weer dat hele welkomstriedeltje met alle tussenstops van dat verdomde kutboemeltje. edit: En dan nog een conductrice aan boord hebben die denkt nuttig te zijn door te gaan herhalen wat de automatische omroep zojuist heeft verteld. ![]() | |
WhiteJoker | zondag 6 april 2014 @ 00:46 |
En natuurlijk: Please stand well away from the edge of Platform 1. The approaching train is not scheduled to stop at this station. | |
Dr_Flash | zondag 6 april 2014 @ 00:47 |
en hoe is dat beter of slechter of erger dan in Nederland? Wees blij dat ze daar niet bij elk station triomfantelijk rondroepen dat ze OP TIJD VOLGENS DE DIENSTREGELING KEURIG PLANMATIG vertrokken en aangekomen zijn. | |
Dr_Flash | zondag 6 april 2014 @ 00:47 |
...maar dat zegt nog niks ![]() | |
WhiteJoker | zondag 6 april 2014 @ 00:49 |
Dat is waar. Ik vraag me alleen af waar common sense blijft als je dit al om moet roepen. | |
DeaDLocK2K | zondag 6 april 2014 @ 00:50 |
Heuh, Duitsland ![]() | |
James1988 | zondag 6 april 2014 @ 00:56 |
Die ook. Dat is helemaal leuk op kleine kutstationnetjes als Langley waar de fast lines (waar HSTs langskomen diet niet stoppen) aan perrons liggen die fysiek ontoegankelijk zijn gemaakt met metershoge hekken. Daarnaast natuurlijk ook nog de mededelingen dat je een geldig vervoerbewijs moet hebben, en het verzoek om verdachte zaken te melden bij een medewerker. Dat een trein op tijd is aangekomen is overbodige informatie, maar nog niet overdreven. In Engeland roepen ze echt iedere scheet om. ![]() Ik zat vandaag in de trein van South Croydon naar Shepherd's Bush, ik heb 12 (!) keer horen omroepen dat die stoptrein in wereldplaatsen als Watford Junction, Tring (wie kent het niet?) en Bletchley zou gaan stoppen. Het constant herhalen van alle stops is veel te veel informatie voor de mensen die in de trein zitten, hoe goed bedoeld het ook is. Net als de boodschap "This is coach 3 of 4" bij een trein die bestaat uit een treinstel van 4 rijtuigen (Class 377) en die onderweg niet gesplitst gaat worden. Zo'n bericht interesseert dan echt niemand iets. Dát de rijtuigen weten welk nummer ze hebben (zodat ze dit kunnen omroepen bij splitsen/aftrappen van bakken) is dan weer wel netjes. ![]() edit: Op South Croydon hebben ze een (verwarmde) wachtruimte met echte bankstellen. Dat was epic win ![]() | |
Dr_Flash | zondag 6 april 2014 @ 00:56 |
Maar serieus ik haat dit echt steeds harder dat gezeik met die werkzaamheden. Het is al 8-9 jaar lang gewoon ELK weekend wel wat te zeiken. Houdt het dan NOOIT eens op??? Dat "failliete boedel achterstallig boe-hoe" dat weten we nu wel, dat mag allang op orde zijn als je in de tussentijd ook nog een hanzelijn hebt kunnen aanleggen. WHEN DOES THE HURTING STOP?? ![]() Echt. | |
Dr_Flash | zondag 6 april 2014 @ 00:59 |
De Tring Trings ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 6 april 2014 @ 01:29 |
JE NOEMT ME HOER. JE NOEMT ME TEEFIE ZO HEET IK NIET zo heet ik niet ZO HEET IK NIET zo heet ik niet | |
b2py | zondag 6 april 2014 @ 08:54 |
Hoeveel pretcilinders had je al omgekeerd toen je dit bericht typte? Edit: ohh, ga gewoon naar Bijlmer man en met de 300 naar Schiphol, dat ik echt dikke prima. [ Bericht 5% gewijzigd door b2py op 06-04-2014 09:07:35 ] | |
greavy | zondag 6 april 2014 @ 09:12 |
Dankzij PrutsRail/NSR of whatever zijn dectijden helaas in de reisplanner beland. Dat was onze insteek niet. De enige reden waarom wij, van de 115, de DRGL niet gepubliceerd hebben, is omdat wij het niet georganiseerd hebben. De organisatie wilde het niet publiceren, omdat dat voor de betalende reiziger slecht ksn overkomen. Bij de SSN krijg je bijvoorbeeld ook alleen een DRGL als je donateur bent. Daarvoor moet je ook voorwaarden accepteren, zoals het niet publiceren op het web enzo. | |
Duvel | zondag 6 april 2014 @ 09:13 |
Jij weet niet anders dan dat dit normaal is, maar toen je moeder je kont nog afveegde, was het leuk om in het weekend een dagkaart te kopen en kriskras door Nederland te rijden met de trein. Dat kon toen nog, omdat niet ieder weekend het halve net verbust was vanwege al dan niet noodzakelijke werkzaamheden. | |
Duvel | zondag 6 april 2014 @ 09:14 |
Kleuters. | |
Dr_Flash | zondag 6 april 2014 @ 10:39 |
Dat inderdaad. Kansloos gedoe. "omdat het voor betalende mensen slecht kan overkomen" ga toch weg man ![]() | |
Socios | zondag 6 april 2014 @ 10:50 |
Hey planner Dr_Flash, is er nog een leuk treinevenement ergens vandaag? | |
Dr_Flash | zondag 6 april 2014 @ 10:54 |
Ja, overal. Op minstens 227 plekken in het land ![]() Maar jij mag er niks van weten hoor! Dat komt slecht over naar de betalende mensen, snap je ![]() | |
Socios | zondag 6 april 2014 @ 10:56 |
![]() Dan blijf ik wel weer thuis ![]() | |
dennistd | zondag 6 april 2014 @ 10:58 |
De MBS heeft een dieselrit: https://www.facebook.com/(...)type=1&stream_ref=10 | |
Dr_Flash | zondag 6 april 2014 @ 11:52 |
STIL JOH! ![]() | |
Dr_Flash | zondag 6 april 2014 @ 11:57 |
Nee maar serieus. Eigenlijk zouden we gewoon eens een keer zo'n rit moeten organiseren met een paar man van hier. En dan gewoon overal bekend maken, en dan eens kijken wat voor vreselijks er allemaal kan gebeuren en hoe dat op de betalende mensen overkomt. ![]() | |
Socios | zondag 6 april 2014 @ 11:58 |
Rustig maar, ik heb nog nooit op een Facebook page bekeken, dus ook nu niet ![]() Ben er pertinent tegen. Ik ga wel even een slagje in de provincie, als ik durf ![]() | |
Socios | zondag 6 april 2014 @ 11:58 |
Wat kost dat? | |
Okuliarnik | zondag 6 april 2014 @ 11:59 |
![]() | |
Dr_Flash | zondag 6 april 2014 @ 12:01 |
Best wat. Heb dat ooit eens gevraagd bij de HSA, die club die over de DE2 186 gaat. Ben het mailtje kwijt inmiddels, maar ik meen me te herinneren dat je voor personeel, diesel en infraheffing voor een enigszins fatsoenlijk rondje al snel op 1500 euri zit. Maar goed als er animo voor is kunnen we het best proberen natuurlijk ![]() Voor de niet-ingevoerden: Het gaat dan over dit apparaat ![]() ![]() | |
Socios | zondag 6 april 2014 @ 12:07 |
Leuke trein, ooit op de gevoelige plaat gezet nabij Haren en op 5 mei 1999 mee gereisd tussen Almelo en Vroomshoop. Ik wil wel meebetalen. Geen idee wie dan wel en niet mee mag rijden, maar wat mij betreft komt het dan ook openbaar op alle treinenfora die er zijn. ![]() | |
Dr_Flash | zondag 6 april 2014 @ 12:08 |
Je moet op hgbtf.net eens gaan zoeken op "piraterij". Zo durven ze dat daar te noemen. Het maken van foto's van museumrondritten zonder te betalen. Er hebben daar ook een tijd lang museumritten rondgereden met een immens groot bord op de neus met daarop een soort verkeersbord: een rode cirkel met daarin een zwart fototoestel en een rode streep er doorheen. Te kneuzig voor woorden werkelijk. ![]() Zoiets, op een bord van 1 bij 1,5 meter op de ketel van een stoomloc gebonden. I kid you not. | |
Dr_Flash | zondag 6 april 2014 @ 12:08 |
Alleen betalende mensen mogen dan meerijden natuurlijk, dat lijkt me niet meer dan logisch ![]() ![]() | |
Socios | zondag 6 april 2014 @ 12:10 |
Hahahaha, juridisch echt 0,0 geldig zoiets. Zou mij juist aanmoedigen om het te fotograferen, waar ik meestal juist weinig tot geen foto's maak. | |
Dr_Flash | zondag 6 april 2014 @ 12:10 |
Met dienstregeling met geplande fotostops en alles erbij. En dan gaan we koekjes uitdelen aan de PIRATEN of zo ![]() | |
Dr_Flash | zondag 6 april 2014 @ 12:11 |
Ja tuurlijk, is ook alleen maar bedoeld om de foto's van de PIRATEN te verpesten. En dat is dan ook nog het slag volk wat daar echt gevoelig voor is, dus ja, dat werkt ![]() | |
Dr_Flash | zondag 6 april 2014 @ 12:11 |
Kan alleen helaas geen foto van die kneuzerij vinden op teh web. | |
Socios | zondag 6 april 2014 @ 12:12 |
![]() | |
Dr_Flash | zondag 6 april 2014 @ 12:27 |
Ik ook. Dat lijkt me een goed begin ![]() | |
Okuliarnik | zondag 6 april 2014 @ 12:44 |
No fucking way. Ik heb eens in Oostenrijk aan de Tauernbahn ( ![]() | |
Dr_Flash | zondag 6 april 2014 @ 12:48 |
Jezus ![]() | |
Dr_Flash | zondag 6 april 2014 @ 12:51 |
Dat soort mensen wordt wel van jouw en mijn belastingcenten verpleegd he. | |
DeaDLocK2K | zondag 6 april 2014 @ 12:56 |
Ik krijg echt spontaan traag zaad van al die zogenaamde 'hobbyisten' die een ander het niet gunnen dat er plaatjes gemaakt worden. De NVBS doet er geloof ik niet moeilijk over maar was er toen op Somda niet een gigantische rel over? Als je een museumrit doet dan gun je de hobbyisten die langs de baan staan toch zoveel mogelijk plaatjes? Wat is daar nou erg aan, hoe vaak gebeurt het dat dat materieel waar jij je rondje mee rijdt op de baan zit. Hou je jaloerse betuttel bij je. | |
DeaDLocK2K | zondag 6 april 2014 @ 12:59 |
Flash, als jij naar berichten kijkt op de wall van de FB van mijn vader, staat het reageervakje dan open? Zo ja, dan ga ik je even taggen in een bericht wat ik op zijn wall wil schrijven en een mogelijke shitstorm ontketenen. Hij komt om in de treinenvrienden en fotografievrienden en treinenfotografievrienden ![]() | |
Dr_Flash | zondag 6 april 2014 @ 13:01 |
Ik kan wel reageren op zijn berichten ja als je dat bedoelt ![]() Oh niet op allemaal trouwens, lijkt wel. Maar goed, have a go ![]() | |
Peterselieman | zondag 6 april 2014 @ 13:06 |
Je hebt ook een aantal mensen dat gigantische risico's neemt om maar het mooiste plaatje te hebben. Zij gaan in het spoor staan, klimmen in portalen of seinpalen en andere verboden plaatsen. Zulke lui verpesten het voor de goeien ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 6 april 2014 @ 13:06 |
En dat heeft he-le-maal niets te maken met waar we het over hebben. Deze idioten zijn er en die moet je aanpakken, daar moet je niet een dienstregeling geheim voor gaan houden. | |
Peterselieman | zondag 6 april 2014 @ 13:07 |
en dat gebeurt dus wel | |
Dr_Flash | zondag 6 april 2014 @ 13:07 |
Ik wou zeggen, dat zou de wereld op zijn kop zijn. "Nee je mag de dienstregeling niet openbaar maken want dat trekt mongolen aan" ja nog ff ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zondag 6 april 2014 @ 13:09 |
Nee dat is onzin. Dat is hooguit een schijn-argument wat erbij gehaald wordt om die navelstaarderij te verbloemen. Als DAT namelijk echt het probleem is los je dat niet op door de drgl geheim te houden. Sterker nog: het ENIGE wat er dan op afkomt zijn de somda-ers en de rolandrailers aan wie het uitgelekt is. En dat zijn ALLEMAAL mongolen. | |
Peterselieman | zondag 6 april 2014 @ 13:20 |
Maak jij dat aan hun duidelijk? ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 6 april 2014 @ 13:22 |
Zou ik wel willen maar Roland keurt heel consequent mijn accountaanvraag niet goed voor zijn forum ![]() | |
greavy | zondag 6 april 2014 @ 13:31 |
gebeurt bij TSP nog steeds. Laatst met de rit naar de Linker Scheldeoever. Doodskop erop enzo. Waren toen we snel de niet-betalende reiziger kwijt. | |
Dr_Flash | zondag 6 april 2014 @ 13:34 |
Daar moet je voor gestudeerd hebben. | |
Dr_Flash | zondag 6 april 2014 @ 13:34 |
Nou laat zien dan die foto's ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 6 april 2014 @ 13:41 |
Maar wát maakt het uit? Waarom mag het hier niet maar mag jij wel ritten waar jij niet voor betaald hebt fotograferen in de Rotterdamse haven? | |
Dr_Flash | zondag 6 april 2014 @ 13:46 |
bij de SSN mag het gewoon natuurlijk. Dat is namelijk een ALGEMEEN Nut Beogende Instelling ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 6 april 2014 @ 13:49 |
Oh jah, nee dan wél! En als de rit volgeboekt is dan? Wat deze dus was. | |
greavy | zondag 6 april 2014 @ 14:00 |
helaas, zit nu in Dld, staan thuis op een HDD. | |
greavy | zondag 6 april 2014 @ 14:03 |
bij de SSN mag t, alleen drgl wordt onder voorwaarden onder donateurs verspreid. Achtervolgen is geen probleem voor de SSN. SSN rijdt zelden ritten voor fotografen | |
Dr_Flash | zondag 6 april 2014 @ 14:23 |
Tsja, zo heb je droefenis in gradaties ![]() | |
Okuliarnik | zondag 6 april 2014 @ 14:28 |
Tja. Er lopen nou eenmaal veel egootjes rond in de wereld van de zelfpijpende museumclubjes. En die verpesten het voor 'de normale hobbyist'-die slechts een plaatje van zo'n ding wel hebben. Ik betaal uit principe niet voor wat foto's, je staat met 50 man op dezelfde plek en je ziet alleen maar dezelfde foto's. Ik heb liever 1 unieke foto dan 25 duplicaatplaten. | |
Dr_Flash | zondag 6 april 2014 @ 14:29 |
Dus wacht, als je zo'n trein toevallig ziet rijden en je rijdt er achteraan, "dan mag dat" (alsof ze er sowieso iets over te zeggen hebben, laat staan ertegen zouden kunnen doen ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zondag 6 april 2014 @ 14:32 |
Zoiets? ![]() ![]() | |
_serial_ | zondag 6 april 2014 @ 14:32 |
Ik snap dat fotograveren door 100 fotograven van 1 treinrit niet zo, je kan beter als museumclub zorgen dat er een goede fotograaf de foto maakt, en dan de foto voor xx euro verkopen aan geinteresseerden. Kijken is naar mijn idee nog veel leuker als een simpele foto, krijg je ook nog wat mee van de sfeer. En daar zou eigenlijk niemand een probleem van moeten maken : kijken. Ik heb er verder natuurlijk ook geen verstand van ![]() [ Bericht 16% gewijzigd door _serial_ op 06-04-2014 14:37:55 ] | |
DeaDLocK2K | zondag 6 april 2014 @ 14:33 |
Zo werkt de jacht op een mooie foto niet. Ik kopieer ook eigenlijk nooit foto's van anderen als ik met ze ergens naartoe ben geweest tenzij het een groepsfoto is of een festival. | |
Dr_Flash | zondag 6 april 2014 @ 14:34 |
Dat is een heilloos pad, onhaalbaar en onwenselijk, maar dat weet je zelf ook wel ![]() | |
Duvel | zondag 6 april 2014 @ 14:35 |
Doen. | |
Peterselieman | zondag 6 april 2014 @ 14:39 |
zoiets ja ![]() | |
James1988 | zondag 6 april 2014 @ 15:08 |
Topidee! Ik doe mee. | |
Okuliarnik | zondag 6 april 2014 @ 15:12 |
Mahah. En dan maakt 75% nog een boutplaat ook ![]() | |
b2py | zondag 6 april 2014 @ 16:52 |
Moet het echt met zo'n diesel ding? Kunnen we niet zo'n IC Direct doen en dan defect laten gaan in een tunnel ofzo? Omdat het kan. | |
Peter | zondag 6 april 2014 @ 17:13 |
Met grillplaat en bier? | |
Dr_Flash | zondag 6 april 2014 @ 17:24 |
Kijk nou komen de goeie ideeën ![]() Eigenlijk moeten we een wadlopertje regelen, dat grillt alle kanten op ![]() | |
Socios | zondag 6 april 2014 @ 17:34 |
Nee, claustrofobische activiteiten laten we links liggen. | |
Yreal | zondag 6 april 2014 @ 18:42 |
Vanmiddag een thalys stuk in gouda, wat tot hilarische taferelen kwam omdat ineens een lading fransen een stoptreintje naar amsterdam in moest worden geschoven door wat 's chagrijnige ns medewerkers die elkaar niet begrijpen Genieten ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 6 april 2014 @ 19:08 |
Waarom sturen ze het personeel van Thalys niet mee en vanuit Amsterdam kan er Franstalig omgeroepen worden. Nergens voor nodig dus. | |
James1988 | zondag 6 april 2014 @ 19:33 |
Dat is te makkelijk gedacht. | |
Socios | zondag 6 april 2014 @ 19:43 |
Die Fransen moeten maar eens Engels gaan leren. | |
James1988 | zondag 6 april 2014 @ 19:44 |
*pling* "Het volgende station is Amsterdam Muiderpoort" "Oeh la la nous sommes en Amsterdam! Desembarquez!" En toen was de trein leeg. ![]() | |
dennistd | zondag 6 april 2014 @ 19:48 |
Dan ben je ze op Holendrecht al kwijt ![]() | |
Dr_Flash | zondag 6 april 2014 @ 19:54 |
Ja, maar voor NS te moeilijk. | |
Ireyon | zondag 6 april 2014 @ 20:09 |
![]() Genius. | |
Dr_Flash | zondag 6 april 2014 @ 20:19 |
Ik wed je een kratje dat 80 % van de treinen daar NIET van ontspoort. | |
Okuliarnik | zondag 6 april 2014 @ 20:25 |
Neuh, maar het is zo lullig voor het huis wat je staat te blussen... | |
Dr_Flash | zondag 6 april 2014 @ 20:30 |
Ik ga er vanuit dat die drempeltjes sterk genoeg zijn om de trein over de slang heen te liften ![]() | |
James1988 | zondag 6 april 2014 @ 20:32 |
Welnee, de wielen van zo'n ding rijden dat drempeltje finaal aan gortbonken samen met de slang eronder ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 6 april 2014 @ 20:35 |
Aan de achterkant van het andreaskruis te zien is het niet in Nederland, toch? | |
Dr_Flash | zondag 6 april 2014 @ 20:36 |
nee is belgië | |
Dr_Flash | zondag 6 april 2014 @ 20:37 |
in dat geval wed ik 100 % ![]() | |
Dr_Flash | zondag 6 april 2014 @ 20:37 |
Nuttig ende informatief ![]() | |
b2py | zondag 6 april 2014 @ 20:48 |
Is wel in Nederland, is een hele oude Andreas. Zal wel bij een stoomlijntje zijn ergens ![]() | |
Peterselieman | zondag 6 april 2014 @ 20:51 |
Arriva Noord-Nederland is alvast begonnen met het vernummeren van treinstellen die deze zomer verlengd moeten worden. Een aantal keert na hun schilderbeurt in Aken terug met een ander stelnummer ![]() | |
Ireyon | zondag 6 april 2014 @ 21:01 |
Hongarije volgens de reddit post waar 'k 'm vandaan heb. | |
DeaDLocK2K | zondag 6 april 2014 @ 21:14 |
Die kan ik allemaal dromen. En hebben brandweerwagens hun gele kentekenplaat niet goed zichtbaar aan de achterkant? | |
Dr_Flash | zondag 6 april 2014 @ 21:34 |
Nee man doe niet zo raar | |
spectrumanalyser | zondag 6 april 2014 @ 21:36 |
de NS beeldbank heeft een foto van de beruchte losgekomen plaat van een v250 onder 'treinen' staan. ik vind dat humor.![]() | |
Peter | zondag 6 april 2014 @ 21:37 |
Met een overweg met hout er in? En een Belgische brandweerwagen (of iig een wittig nummerbord)? waar kom je die in NL tegen dan? [ Bericht 2% gewijzigd door Peter op 06-04-2014 21:42:55 ] | |
DeaDLocK2K | zondag 6 april 2014 @ 21:38 |
Hongarije schijnt dus. Die Belgische andreskruizen zijn toch heel erg wit/oranje? | |
Dr_Flash | zondag 6 april 2014 @ 21:40 |
van de achterkant zal het best wel hetzelfde zijn | |
Dr_Flash | zondag 6 april 2014 @ 21:41 |
I spent 300 M bucks on 20 fucking high fucking speed fucking trains and all I got left is this lousy bodemplaat. | |
James1988 | zondag 6 april 2014 @ 21:42 |
![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 6 april 2014 @ 21:46 |
http://www.grenstreinbus.be/trein/reportage.php?id=9 Wat ik verder kan vinden aan ouwe meuk is dat ze in België allemaal wit/oranje rondom zijn. | |
greavy | zondag 6 april 2014 @ 21:57 |
Gisteravond in München Hbf, alvast 3 plaatjes online gemikt.![]() De fraai bestickerde DB 115 509 staat in München Hauptbahnhof te wachten totdat de loc vertrekken mag richting het opstelterrein. De loc had een nachttrein vanaf München Ost binnengetrokken. ![]() Te München Hauptbahnhof staat de RB 27079 naar Muhldorf (Oberbay) te wachten op vertrek, met de fraaie 628 574/928 574. ![]() Sinds enkele maanden heeft de Meridian het treinvervoer tussen München - Salzurg en München - Kufstein van de Deutsche Bahn overgenomen. Omdat er nog niet genoeg nieuwe treinstellen in de actieve dienst aanwezig zijn, huurt de Meridian van de Deutsche Bahn sowieso één Sandwich-stam BR111+N-wagens+BR111. Over de logo's van de Deutsche Bahn zijn stickers van Meridian aangebracht. Hier staat één van de laatste treinen van deze dag naar Salzburg vertrekgereed in München. De volgende, en gelijk laatste van de dag, werd wel een nieuw treinstel van Meridian. | |
b2py | zondag 6 april 2014 @ 22:12 |
Heb je niet een grotere pic dan? | |
Duvel | zondag 6 april 2014 @ 22:21 |
Wie plaat als eerste die Märklin 1200? | |
Ireyon | zondag 6 april 2014 @ 22:27 |
Blablabla ik blaat https://www.google.com/ma(...)txBpRVrPEw!2e0?hl=nl Toch België dus http://www.reddit.com/r/W(...)t_might_work/cgllrqe | |
dennistd | zondag 6 april 2014 @ 22:27 |
Die staat nog in Amersfoort voor de schilderbeurt toch? | |
Duvel | zondag 6 april 2014 @ 22:42 |
Ja, maar ooit komt ie buiten. | |
Dr_Flash | zondag 6 april 2014 @ 22:43 |
Ja, dat denken ze van de meeste Fok!kers ook. | |
DeaDLocK2K | zondag 6 april 2014 @ 22:43 |
Duke Nukem Forever is ook ooit gereleased. |