KnutdeIJsbeer | donderdag 20 februari 2014 @ 16:36 |
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.![]() >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je/jullie ook in 2014 van harte welkom heten: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl. Namens mezelf en hopelijk de bovengenoemde sujetten wens ik iedereen hier een gezond en spoorvriendelijk 2014 toe! ![]() >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport >> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen >> Reizen over de HSL-Zuid >> Intercity's Den Haag - Brussel >> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten >> Afkortingen en treinserienummers Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen: >> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen >> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? ![]() >> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
![]() >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; >> Achter de schermen
| |
KnutdeIJsbeer | donderdag 20 februari 2014 @ 16:36 |
Ik wil van Schiphol naar Rotterdam. Op de ns site staat dat ik moet reserveren, maar op de website van Thalys kan dat niet ![]() Het gaat om de thalys over een half uur. | |
Deetch | donderdag 20 februari 2014 @ 16:40 |
Heeft de ns geen loket op station rotjeknor? | |
KnutdeIJsbeer | donderdag 20 februari 2014 @ 16:40 |
Ik wil dus van Schiphol naar Rotterdam. Ik denk niet dat je een kaartje achteraf mag kopen. | |
James1988 | donderdag 20 februari 2014 @ 16:41 |
Is er een reden waarom je met de Thalys van Schiphol naar Rotterdam wilt? Zo'n boeiend stuk is het niet terwijl je de hoofdprijs betaalt voor een kaartje. | |
b2py | donderdag 20 februari 2014 @ 16:45 |
Pak de Intercity Direct van 10 min later, veel goedkoper en bijna even snel. | |
Dr_Flash | donderdag 20 februari 2014 @ 16:45 |
Blijkbaar mag je niet met Thalys voor binnenlands verkeer. Kan best hoor ![]() | |
KnutdeIJsbeer | donderdag 20 februari 2014 @ 16:47 |
Op ns.nl staat dat het allemaal even duur is. | |
b2py | donderdag 20 februari 2014 @ 16:47 |
NS is gek. | |
James1988 | donderdag 20 februari 2014 @ 16:49 |
Voor Thalys moet je reserveren en gelden aparte prijzen. Een enkeltje Amsterdam - Rotterdam met de Thalys kost iets van ¤ 21,- ![]() | |
b2py | donderdag 20 februari 2014 @ 16:50 |
Voor de geïnteresseerde, de defecte wissels: Te Den Haag Centraal ; 61/63A en de sporen 1 & 2 zijn ook buiten dienst. Te Rotterdam Centraal; 255B/257 en 243B/281. Note: denk erom dat van een A of B wissel het broertje of zusje ook buiten dienst is. Dus te Den Haag is bijvoorbeeld 63B ook niet te gebruiken. Te Rotterdam werkt alles weer overigens, na metingen vannacht die uitwezen dat er geen norm was overschreden. Te Den Haag C zijn ook 1 & 2 weer in dienst, en blijft 61/63A buiten dienst, incl. spoor vier. Bron: http://somda.nl/forum/14614/Opvallende+dingen+20+februari/ [ Bericht 11% gewijzigd door b2py op 20-02-2014 17:49:58 ] | |
Dr_Flash | donderdag 20 februari 2014 @ 16:52 |
Ja, daar staat zo veel ![]() ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 20 februari 2014 @ 16:58 |
Spoor 1 te Den Haag Centraal is IN dienst. | |
Peterselieman | donderdag 20 februari 2014 @ 16:59 |
precies, alleen klopt het niet allemaal | |
b2py | donderdag 20 februari 2014 @ 17:00 |
Je bent me net voor. Spoor vier is buiten dienst inmiddels en 1 & 2 in dienst. | |
James1988 | donderdag 20 februari 2014 @ 17:03 |
Ofwel, paniek en overlast voor niets omdat iemand een bril nodig heeft? Ja nee, daar heb ik echt begrip voor. | |
GlenSpey | donderdag 20 februari 2014 @ 17:05 |
Zat je erin? ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 20 februari 2014 @ 17:08 |
klopt, 4 is uit dienst. Mijn IC naar Enschede vertrok (16:54=0) van 5. | |
Maegrim | donderdag 20 februari 2014 @ 17:23 |
nee, ik ga niet zoveel met de trein, onbetrouwbare dingen | |
KnutdeIJsbeer | donderdag 20 februari 2014 @ 17:27 |
Ik zit nu in de ic direct. De prijs op de ns site klopt ook niet ![]() Wat een consternatie | |
DriekOplopers | donderdag 20 februari 2014 @ 17:58 |
Klopt. De ProRail-baas die mij dit vanmorgen in vertrouwen meldde, schaamde zich diep hiervoor. Een hoop reizigershinder die achteraf dus niet nodig was geweest. | |
zoem | donderdag 20 februari 2014 @ 17:59 |
Debat over spoorchaos rond Den Haag en Rotterdam Er komt in ieder geval een debat over. | |
V2 | donderdag 20 februari 2014 @ 18:06 |
![]() Spoortkaart van de wereld. | |
DeaDLocK2K | donderdag 20 februari 2014 @ 18:12 |
Zo, op Cuba ligt ook genoeg. Ook maar een keer gaan kijken dus. | |
V2 | donderdag 20 februari 2014 @ 18:18 |
De Britse invloed in India is ook heel duidelijk ![]() | |
James1988 | donderdag 20 februari 2014 @ 18:28 |
Vanaf Den Haag Centraal rijden inmiddels extra treinen naar Den Haag HS. Je zou er toch maar op moeten rijden, de hele tijd pendelen tussen die twee stations. ![]() | |
JDude | donderdag 20 februari 2014 @ 18:30 |
Jammer dat de doorloopkoppen allemaal dichtzitten, anders bouwde je daar gewoon een lange wandeltrein. | |
DeaDLocK2K | donderdag 20 februari 2014 @ 18:32 |
Iedereen in Lijn 11 proppen. Kan best. | |
James1988 | donderdag 20 februari 2014 @ 18:34 |
Er rijdt genoeg Haags OV tussen HS en CS, maar toch handig dat ze treinen laten pendelen. Betreft trouwens een SGM-drietje. Vertrekt om :28 uit CS, om :37 uit HS, enz. | |
Dr_Flash | donderdag 20 februari 2014 @ 18:43 |
gaan trams zat. | |
Dr_Flash | donderdag 20 februari 2014 @ 18:44 |
En als de pont zo lang was als de breedte van de stroom, dan kon hij blijven liggen, zei me laatst een econoom. | |
DeaDLocK2K | donderdag 20 februari 2014 @ 18:46 |
HEEN EN WEER | |
KomtTijd... | donderdag 20 februari 2014 @ 18:48 |
Iemand enig idee hoeveel NS jaarlijks uitkeert aan GTBV? Je wordt er niet rijk van ofzo maar uit principe vraag ik het altijd aan als ik vertraging heb gehad. | |
James1988 | donderdag 20 februari 2014 @ 18:49 |
Via Treinreiziger.nl | |
Dr_Flash | donderdag 20 februari 2014 @ 18:52 |
Mooi man. Om één defect wissel. Van woensdagmiddag af. | |
Dr_Flash | donderdag 20 februari 2014 @ 18:54 |
ik zag trouwens niemand werken aan welk wissel dan ook tussen Den Haag CS, HS en Voorburg. Er zal wel weer gewacht moeten worden op een tandwieltje uit Zweden. | |
Travel. | donderdag 20 februari 2014 @ 18:55 |
defecte | |
Travel. | donderdag 20 februari 2014 @ 18:55 |
welke | |
Dr_Flash | donderdag 20 februari 2014 @ 18:58 |
Wat jij wil joh. Ik vind het HET wissel. DE wissel is een waardepapier van vroegah. Maar waarschijnlijk mag het gewoon allebei. Net als bij affiche, pastille, mens, en topic. Poteeto potaato. Boeiend. | |
DeaDLocK2K | donderdag 20 februari 2014 @ 18:59 |
Ik dacht ook dat het mocht maar http://www.vandale.nl/opz(...)lang=nn#.UwZCd_l5OfY hmm. | |
Dr_Flash | donderdag 20 februari 2014 @ 19:02 |
Ik nodig iedereen die er jeuk aan heeft uit om me te komen straffen ![]() ![]() | |
James1988 | donderdag 20 februari 2014 @ 19:03 |
Iemand nog een wagen van de Wuppertaler Schewebahn kopen, bijvoorbeeld voor in de achtertuin? | |
Anno1982 | donderdag 20 februari 2014 @ 19:05 |
'het wissel'... 'de wissel' is bij voetbalwedstrijden en schaatsers etc. En het staat alleen maar in de van Dale omdat er genoeg mensen in Nederland zijn die het consequent verkeerd doen. | |
Dr_Flash | donderdag 20 februari 2014 @ 19:05 |
Oh, wachtlijst. Laat dan maar zitten ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 20 februari 2014 @ 19:06 |
Dat heet "dynamiek van de taal" ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 20 februari 2014 @ 19:08 |
Teletekst: Prorail morgen klaar met reparaties 121 Fles gisteren klaar met Prorail 122 ![]() | |
Anno1982 | donderdag 20 februari 2014 @ 19:09 |
Mwah, 22 ton... moet genoeg zijn om te voorkomen dat de parasol omvalt. | |
WhiteJoker | donderdag 20 februari 2014 @ 19:11 |
Onze Taal agrees:
| |
Anno1982 | donderdag 20 februari 2014 @ 19:16 |
Categorie 'als je maar lang genoeg zoekt vind je vanzelf iets dat je gelijk bewijst': DE: Eisenbahnweiche (die ~) NL: wissel (de ~ (m)), spoorwegwissel (het ~) http://www.mijnwoordenboek.nl/vertaal/DE/NL/Weiche | |
b2py | donderdag 20 februari 2014 @ 19:17 |
![]() | |
Dr_Flash | donderdag 20 februari 2014 @ 19:18 |
![]() | |
James1988 | donderdag 20 februari 2014 @ 19:18 |
Mooi joh, reizigers opzadelen met een uur extra reistijd. De ICd uit Amsterdam kwam 3 minuten te laat binnen in Rotterdam, d'n Brusselaar was op tijd vertrokken. Om straks bijna 10 minuten stil te gaan staan in Roosendaal ![]() | |
Anno1982 | donderdag 20 februari 2014 @ 19:20 |
Zei die helemaal niets over die bovenleiding? ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 20 februari 2014 @ 19:20 |
Klopt trouwens niet b2py, ik moest wel een kwartier eerder van mn werk weg, om een kwartier in Den Haag HS stil te gaan staan. | |
Dr_Flash | donderdag 20 februari 2014 @ 19:21 |
Als je er op let zitten er ZO veel van die aanelkaarknoopseltjes overal. Meestal zie je ook dat de draagkabels dan ook aan elkaar gecampingd zijn. | |
b2py | donderdag 20 februari 2014 @ 19:22 |
Hè verdorie, ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 20 februari 2014 @ 19:24 |
Nou behoorlijk ja. Als je om 15:50 station Delft Zuid oploopt en je bent om 16:54 wel 9 km opgeschoten ![]() | |
b2py | donderdag 20 februari 2014 @ 19:25 |
Maar dat was vanmiddag toch? Niet gisteren? ![]() Laat maar, ik dacht dat ik specifiek gisteren in de omschrijving had gezet. | |
Dr_Flash | donderdag 20 februari 2014 @ 19:27 |
Ik ben elke dag wel klaar met Prorail eigenlijk ![]() | |
starla | donderdag 20 februari 2014 @ 19:39 |
Ah, er bestaat ook nog zoiets als vriendelijke conducteurs. Gisteren moest ik van Gouda naar Delft retour. Maar op de terugweg reden er geen treinen van Delft. Dus opgehaald vanuit Gouda en naar Gouda gereden. Dus slechts 'een enkeltje' gebruikt, maar een retour gekocht. Vanochtend hetzelfde gezeik. Dus besloot een enkeltje te halen naar Delft. Kwam niet verder dan Rotterdam. Daar opgehaald om toch op tijd op m'n werk te komen. Dus eigenlijk maar weer de helft van m'n enkeltje gebruikt. Besloot dus nu net geen kaartje te kopen van Rotterdam naar Gouda (was naar Rotterdam gebracht door collega). Word ik gecontroleerd en leg uit dat ik bewust geen kaartje heb gehaald omdat zowel mijn retourkaartje als enkeltje niet volledig werden benut vanwege de slechte reisomstandigheden. Ik vreesde natuurlijk een lange preek en gezeik over zwartrijden enzo...zegt de conducteur: 'mevrouw, u heeft helemaal gelijk', en loopt weer vriendelijk verder ![]() Hulde aan deze uiterst sympathieke conducteur ![]() | |
greavy | donderdag 20 februari 2014 @ 19:52 |
![]()
| |
Mr_Klaasje | donderdag 20 februari 2014 @ 19:57 |
Het wissel is jargon. De wissel is voor newbies. | |
Dr_Flash | donderdag 20 februari 2014 @ 20:05 |
En voor bontkraagjes. Die ook "die meisje" zeggen. Het gaat allemaal om tongen die goed moeten liggen. | |
DeaDLocK2K | donderdag 20 februari 2014 @ 20:07 |
Zouden ze bij het spoor die tunnel wel eens moeten smeren? | |
Duvel | donderdag 20 februari 2014 @ 20:08 |
Ik ken wel een vrouw die specialist is in "wheel flange lubrication". | |
Dr_Flash | donderdag 20 februari 2014 @ 20:09 |
Tientallen proefritten die zwarte buis in, is toch wel het minste. Rounded top first. | |
Dr_Flash | donderdag 20 februari 2014 @ 20:22 |
Eigenlijk is dat natuurlijk per definitie zo. ![]() | |
James1988 | donderdag 20 februari 2014 @ 20:24 |
Een goed functionerend beveiligingssysteem is daarvoor wel essentieel, anders zijn er dure en onhandige herstelwerkzaamheden nodig. | |
Dr_Flash | donderdag 20 februari 2014 @ 20:31 |
Prorail kan wel overweg met vingerverf, zeepsop en breinaalden hoor ![]() | |
Peterselieman | donderdag 20 februari 2014 @ 20:33 |
Daar zitten weer allerlei haken en ogen aan | |
Travel. | donderdag 20 februari 2014 @ 20:39 |
Wat jij vindt is niet relevant. En het mag niet allebei. Groet. | |
ReisT | donderdag 20 februari 2014 @ 21:17 |
De gratis versie is onvolledig. In de Dikke Van Dale staat het wel goed, In het groene boekje ook: HET is dus niet uitwisselbaar maar echt spoorwegtaal. | |
greavy | donderdag 20 februari 2014 @ 21:31 |
9 juni 2013 tussen Olen en Geel, België, toen ik niet een week later hierheen had moeten gaan, want op 10 juni 2013 werd op dit stuk gestart met de bovenleidingswerkzaamheden.![]() NMBS 4194 + 4108 Op de heerlijke zomerse 9 juni 2013 passeerden tussen Olen en Geel de 4194 + 4108 als IR-trein naar Neerpelt. ![]() NMBS 4189+4174 (3234) Vanaf de andere kant kwamen ook nog 2 MW41'en, ditmaal als IR-trein naar Antwerpen. | |
James1988 | donderdag 20 februari 2014 @ 21:37 |
Goed getimed dus. Bovenleiding hoort bij een spoorsysteem, maar zijn best wel beeldverstorend voor een fotograaf. Vooral als er heel veel palen staan, zoals hier:![]() Ik heb nog een filmpje gevonden over de treinen op je foto's: | |
Dr_Flash | donderdag 20 februari 2014 @ 21:43 |
![]() | |
greavy | donderdag 20 februari 2014 @ 21:45 |
Mol - Neerpelt - Hamont staat gepland om rond 2020 geëlektrificeerd te worden. Nu ga je dus Antwerpen - Mol dieselen onder de draad, en dan verder naar Neerpelt (- Hamont). Er zou enkel op maandag t/m vrijdag een extra trein komen die dan vanuit de richting Brussel richting Mol rijdt. Mogelijk een IC die splitst in Herentals, een deel naar Turnhout en een deel naar Mol. Maarja, daar zijn nog geen officiële dingen over gezegd door NMBS / Infrabel. Zoals al eerder gezegd, de draad hangt er al bijna geheel, maar het onderstation moet nog gebouwd worden (problemen met bouwvergunningen enzo) | |
DeaDLocK2K | donderdag 20 februari 2014 @ 21:46 |
DENK AAN JE BLOEDDRUK JONGE! | |
James1988 | donderdag 20 februari 2014 @ 22:11 |
Korte update over het vierde spoorwegpakket:
| |
b2py | donderdag 20 februari 2014 @ 22:12 |
Geef me een leuk verjaardagcadeau & stem tegen! ![]() | |
James1988 | donderdag 20 februari 2014 @ 22:17 |
Liever niet, het vierde spoorwegpakket bevat ook een aantal zeer goede punten over verdere standaardisatie (ERTMS) en het onderbrengen van meer bevoegdheden (bijvoorbeeld over materieeltoelating) bij het ERA. Ik denk wel dat het stuk over "onderhands gunnen mag niet, alleen verplicht aanbesteden" verder wordt afgezwakt. | |
b2py | donderdag 20 februari 2014 @ 22:18 |
Het is vooral treurig dat vanuit een soort 'overheid' standaardisatie moet worden aangedragen en niet uit de markt. | |
James1988 | donderdag 20 februari 2014 @ 22:19 |
Helemaal mee eens. De markt wordt echter gedomineerd door staatsbedrijven of bedrijven die volledig in handen van de staat zijn, juist die partijen hebben geen belang bij standaardisatie omdat dit bedreigend is voor hun positie. | |
Dr_Flash | donderdag 20 februari 2014 @ 22:22 |
standaardisatie hoef je niet uit "de markt" te verwachten. In de hand gewerkt door de Heilige Koe die "Aanbesteding" heet worden marktpartijen gedwongen zich van elkaar te onderscheiden. In zo'n klimaat gaan huilen om "standaarden" is een beetje als vragen of Obama en Kim Yong-Un samen willen gaan ganzeborden, omdat dat zo leuk staat op de foto. Behalve totaal onrealistisch, gewoon een beetje jammer ![]() | |
DeaDLocK2K | donderdag 20 februari 2014 @ 22:22 |
De markt heeft in eerste instantie helemaal geen belang bij standaardisatie en standaarden vloeien over het algemeen voort uit 'die ene met het grootste marktaandeel's product'. | |
James1988 | donderdag 20 februari 2014 @ 22:25 |
Verplichte XKCD bij dit onderwerp:![]() Ook heel toepasselijk op Europa's spoor, want ik geloof nooit dat de Fransen of de Duitsers bezig zijn met het vervangen van hun nationale systemen door ETCS in het hele land. Alleen op de goederenassen die zijn gedefinieerd in het TEN-T-programma verwacht ik dat er ERTMS wordt weggelegd. Met flinke subsidie vanuit de EU. | |
Dr_Flash | donderdag 20 februari 2014 @ 22:26 |
oh hai ![]() ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 20 februari 2014 @ 22:28 |
ik kan dat plaatje niet lezen ![]() ![]() Ik vind dat dit niet mag ![]() | |
b2py | donderdag 20 februari 2014 @ 22:35 |
Krijg de tering, jochie. | |
GlenSpey | donderdag 20 februari 2014 @ 22:40 |
Een dagje 'in de schoenen van de trambestuurder' ![]() | |
Peterselieman | donderdag 20 februari 2014 @ 22:42 |
Houten - Houten Castellum ![]() Maar tegenwoordig heb je ook diensten met vijf of meer slagen Zwolle - Kampen achter elkaar | |
Dr_Flash | donderdag 20 februari 2014 @ 22:44 |
Je piemeltje zou er meer van groeien als ik een aantekening in mijn personeelsdossier zou krijgen, he? ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 20 februari 2014 @ 22:44 |
Dat is in elk geval een LIJNvormig landschapselement. Een gedeeld tariefPUNT is dat niet ![]() | |
Sandrvich | donderdag 20 februari 2014 @ 22:45 |
Tof. ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 20 februari 2014 @ 22:45 |
Zeker. Fluiten in de geest van de wedstrijd. Dat zouden meer mensen moeten doen ![]() | |
GlenSpey | donderdag 20 februari 2014 @ 22:46 |
Ben ze nog niet tegengekomen. Wel eentje met 3 maal Utrecht - Woerden ![]() Tegenwoordig is Zl - Kpn trouwens ook maar one-way voor de machinist. Dus machinist A rijdt van Zwolle naar Kampen en machinist B van Kampen naar Zwolle. Mooie maar wel dure oplossing voor de (te) krappe keertijd in Kampen. | |
Dr_Flash | donderdag 20 februari 2014 @ 22:47 |
En die andere zit dan een half uur koffie te lurken in Kampen of zo? ![]() | |
GlenSpey | donderdag 20 februari 2014 @ 22:48 |
Nee die gaat gewoon mee terug passagieren ![]() | |
James1988 | donderdag 20 februari 2014 @ 22:48 |
Die hosselt chickies in de plaatselijke discotheek ofzo. ![]() | |
Zyron | donderdag 20 februari 2014 @ 22:49 |
Die blijft 'achterin' hangen op de terugweg, denk ik? Evt. met of zonder koffie. ![]() --- Vanmiddag poosje (14:38 eerste melding, 15:08 voorbij) even geen treintjes tussen Gramsbergen en Coevorden, volgens Arriva ivm een sein- en wisselstoring, volgens de reisplanner een gestrande trein. Wat bleek: loc 1835 kon te Coevorden 'zijn' goederenspoor niet op omdat loc 9903 daar nog stond. De onfortuinlijke 1835 kwam daardoor op een spoor zonder draad terecht en blokkeerde daarbij een wissel. 1 punt voor de reisplanner, een halve voor Arriva. Toeters. | |
GlenSpey | donderdag 20 februari 2014 @ 22:50 |
Toch eentje gevonden voor Zwolse machinisten: ![]() damn ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 20 februari 2014 @ 22:50 |
waarom "kan" hij dan niet terug rijden? 3 minuten is te kort om te wennen aan een andere horizon? | |
GlenSpey | donderdag 20 februari 2014 @ 22:52 |
Mja is gewoon te weinig tijd om af te breken, naar de andere kant te lopen en op te bouwen (opstarten + beproevingen). Heb het zelf een keer mogen doen en toen waren het geloof ik nog vijf of zes minuten, zelfs dat was al veel te weinig... | |
b2py | donderdag 20 februari 2014 @ 22:54 |
Uiteraard! ![]() | |
greavy | donderdag 20 februari 2014 @ 22:54 |
Heb daar idd wel meegemaakt dat je altijd +2 ofzo had bij vertrek. Erg strak gepland, maar ruimer kon het ook niet. | |
DeaDLocK2K | donderdag 20 februari 2014 @ 22:55 |
Nou ja, groeien... | |
Dr_Flash | donderdag 20 februari 2014 @ 22:55 |
Okee dus dat betekent dat beide cabines permanent bemand zijn en dat ze inderdaad als een soort gondeliers samen op en neer gaan? ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 20 februari 2014 @ 22:56 |
Dat wordt Velaro rijden als je ook nog in Stadshagen moet gaan stoppen ![]() | |
Peterselieman | donderdag 20 februari 2014 @ 22:57 |
vier minuten is toch genoeg om op een rustig moment een DM'90 om te bouwen en weer te vertrekken? Verder zou een minuut eerder uit Zwolle vertrekken in de toekomst best mogelijk moeten zijn wanneer die perrontunnel gereed is. Heb je vaak geen tweede mcn meer nodig. Nu ik er over nadenk: je zou voor dat lijntje bijna de combifunctie in gaan voeren, zodat op de ene rit de mcn HC is en op de andere rit de andere mcn de HC | |
b2py | donderdag 20 februari 2014 @ 22:57 |
EMU's zijn sneller dan DMU'S. | |
GlenSpey | donderdag 20 februari 2014 @ 23:00 |
Neen ![]() DM90 is best wel traag ![]() | |
Frozen-assassin | donderdag 20 februari 2014 @ 23:01 |
Staat vast ergens in CAO van de machinisten dat ze niet mogen rennen, veel te gevaarlijk | |
GlenSpey | donderdag 20 februari 2014 @ 23:01 |
De keertijd moet gewoon langer, maar dat kon geloof ik niet. Iets met de spoorbezetting in Zwolle ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 20 februari 2014 @ 23:02 |
qua snel optrekkend materieel is Velaro natuurlijk kut, dat weet ik ook wel. Het snelst optrekkende railmat voor normaal reizigersverkeer is volgens mij de RegioSprinter http://de.wikipedia.org/wiki/RegioSprinter | |
_JdM_ | donderdag 20 februari 2014 @ 23:02 |
Aansluitingen in Zwolle. (Spoorbezetting niet, bij gebrek aan kruisende treinen.) | |
GlenSpey | donderdag 20 februari 2014 @ 23:02 |
Een rennende machinist staat gewoon niet zo professioneel, alsof ie te laat voor zn eigen trein komt en alles haastig af moet ronden (met alle risico's van dien). | |
DeaDLocK2K | donderdag 20 februari 2014 @ 23:03 |
http://de.wikipedia.org/wiki/Stadler_FLIRT gaat 0,1m/s/s harder geloof ik. | |
Frozen-assassin | donderdag 20 februari 2014 @ 23:06 |
Ik denk dat de reizigers het wel kunnen waarderen. Hee een machinist die zijn best doet. En als je dan in cabine zit natuurlijk gewoon de tijd nemen. Met +1 vertrekken op die lijn zal waarschijnlijk geen ramp zijn | |
b2py | donderdag 20 februari 2014 @ 23:13 |
Ik zou als machinist het niet pikken als ik standaard moet rennen om mijn rijtijden te halen. Dan gaat er grondig iets mis. | |
#ANONIEM | donderdag 20 februari 2014 @ 23:13 |
Die is jaren geleden afgefikt. Zonde. Was een prima zuipschuur met donders mooi vrouwen, op nog geen 30 meter van het station. | |
James1988 | donderdag 20 februari 2014 @ 23:15 |
Dat weet jij dan weer hè ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 20 februari 2014 @ 23:19 |
3 minuten voor 40 meter, dat haal ik op mn handen nog wel. enneh "staat niet zo professioneel", sinds wanneer is dat een issue dan? ![]() • Treinen opheffen 80 km voor hun eindstation omdat ze 10 minuten vertraging hebben. • Treinen opheffen omdat je denkt dat er misschien weleens een paar centimeter sneeuw zou kunnen gaan vallen. • Treinen opheffen omdat wat debielengeklieder in een toilet je niet aanstaat. • Zakken met korrels gaan uitdelen aan mensen omdat je te gierig was om een toilet in je trein te bouwen • Hogesnelheidstreinen "besluiten" uit dienst te nemen nadat je door de werkelijkheid en besluiten van de Belgen feitelijk niet anders kon • Treinen "op tijd" weg sturen om op het volgende station 10 minuten stil te gaan staan, zonder een heus wel mogelijke aansluiting over te nemen. • Beweren dat mensen "de reisplanner moeten checken" terwijl ze daar alleen te zien krijgen dat hun trein niet rijdt. Wat er wel rijdt staat in de sterren. • 300 miljoen per jaar winst maken en toch steeds weer de tarieven "moeten" verhogen. Nee, een rennende machinist is echt het allergrootste onheil wat NS op PR-gebied kan overkomen denk ik ![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 21 februari 2014 @ 00:02 |
Je vergeet: Een kapotte HSL-treindienst invoeren en daarnaast de oude dienstregeling niet continueren en mooi weer blijven spelen. | |
James1988 | vrijdag 21 februari 2014 @ 00:05 |
En daarna een plan presenteren waarmee de reiziger alleen maar slechter af is, en daar gejuich voor ontvangen. Da's best een prestatie. ![]() | |
Litpho | vrijdag 21 februari 2014 @ 07:04 |
Waar het gaat om PR zet NS uiteraard de pet van staatsbedrijf op, gaatmet de armen over elkaar staan en zegt: "Gegarandeerde onderhandse gunning. Problemen mee?". | |
GlenSpey | vrijdag 21 februari 2014 @ 07:32 |
Tja, je maakt wat mee ![]() | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 21 februari 2014 @ 07:56 |
En hij was niet eens de enige. Mijn halve schoonfamilie woont in Kampen... | |
Dr_Flash | vrijdag 21 februari 2014 @ 09:19 |
Woonwagenkampen? ![]() sorry ![]() | |
dennistd | vrijdag 21 februari 2014 @ 09:27 |
Bij ons (bus) heb je ook wel diensten dat je 5-6x achter elkaar hetzelfde rondje van een half uur rijdt, daar wordt je ook helemaal gaar van... | |
bork | vrijdag 21 februari 2014 @ 09:59 |
![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 21 februari 2014 @ 10:30 |
Ik heb een tijd in zowel Lelystad, Zwolle als Hasselt gewoond. Dan woon je er natuurlijk zowat naast ![]() True. Wij hebben een soms een kering van 5 minuten op Winschoten. Als ik met +2 vertrek uit Scheemda, dan bel ik de treindienstleider op en dan vraag ik of hij mij uit ARI wilt halen. Overweg gaat pas dicht op het moment dat ik mij gereed voor vertrek meld. Vind het helemaal niets als ik net in de andere cabine zit, en ik zie de overweg al dicht en het sein al veilig, nog voor ik mijn rem en beproevingen heb gedaan. Dan ga je haasten, en haast is niet goed in dit vak ![]() Rust, overzicht, alert en ontspannen rijden. Dat is mijn motto ![]() /liefdagboek [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-02-2014 10:30:49 ] | |
ReisT | vrijdag 21 februari 2014 @ 10:47 |
Enterprise, de enige internationale trein van Ierland ![]() | |
Litpho | vrijdag 21 februari 2014 @ 11:50 |
Goede arbeidsvoorwaarden als je drie huizen kan betalen. Nu is Lelystad natuurlijk wel goedkoop... | |
#ANONIEM | vrijdag 21 februari 2014 @ 12:18 |
Hehe, een kleine typo, grote gevolgen ![]() | |
Mr_Klaasje | vrijdag 21 februari 2014 @ 12:21 |
Nee, de aansluitingen in Zwolle. De aansluitingen richting Hanzelijn zijn al onhaalbaar en richting Amersfoort en Groningen ook verschrikkelijk krap. Dan telt iedere seconde dat je eerder aankomt voor de haalbaarheid van overstappen. Dus ga je zo kort mogelijk keren in Kampen. | |
dennistd | vrijdag 21 februari 2014 @ 12:22 |
Daarom ook: een halte in stadshagen en daar kruisen | |
KnutdeIJsbeer | vrijdag 21 februari 2014 @ 12:26 |
Kom je op de onzin meet ook met de trein mono? | |
bork | vrijdag 21 februari 2014 @ 12:27 |
Yup en geen waslijn, eergisteren naar Derry geweest geen waslijn. Hier in Dublin heeft de DART en de Luas wel bovenleiding en verder niks geloof ik. | |
#ANONIEM | vrijdag 21 februari 2014 @ 13:09 |
Zie tegen die tijd wel. ![]() | |
KnutdeIJsbeer | vrijdag 21 februari 2014 @ 13:10 |
Ok als wel wil ik graag met jou meerijden. In de cabine als het kan. | |
James1988 | vrijdag 21 februari 2014 @ 13:12 |
NS probeert niet eens meer om te doen alsof ze klantvriendelijk zijn...
Achterlijk bedrijf. | |
tupolev141 | vrijdag 21 februari 2014 @ 13:18 |
Hier een linkje naar een pagina van Het Belang van Limburg over het Spartacusproject. De tramlijn die de twee Limburge hoofdsteden met elkaar zal verbinden. http://www.hbvl.be/dossie(...)n-limburg-video.aspx Is ook een filmpje bij met een voorproefje van hoe her er zou uit kunnen zien. Heb nog altijd geen zicht op welk materieel ze nou gaan gebruiken. En is dit nu een tram of een light rail? | |
Duvel | vrijdag 21 februari 2014 @ 13:20 |
Ik denk light rail materieel van De Lijn. De afstand is te groot om met een stadstram te doen. | |
tupolev141 | vrijdag 21 februari 2014 @ 13:25 |
De kusttram willen ze ook vervangen. Dat is een lijn van 67km. En als ik het goed heb zijn dat eigenlijk Bombardier/Siemens stadstramstellen | |
Dr_Flash | vrijdag 21 februari 2014 @ 13:50 |
Dat was in de 18e eeuw zo ja, dat je je moest indekken tegen struikrovers en alles. | |
Ajaxfan | vrijdag 21 februari 2014 @ 14:06 |
Je doet het er maar lekker mee dekt hier de lading wel. | |
Litpho | vrijdag 21 februari 2014 @ 14:15 |
Nou ja, het is niet zo handig om je online te laten vertegenwoordigen door het soort sociale werkplaats waar Eva nog intelligent bij af zou steken, maar dat kan je natuurlijk niet het hele bedrijf aanrekenen. | |
Duvel | vrijdag 21 februari 2014 @ 14:46 |
Hoe groot zijn de halte-afstanden daar? Ik geloof dat de tram Maastricht - Hasselt tussen Maastricht en Hasselt een heel eind doorkachelt met 80 à 100 km/u, dat haalt een stadstram niet. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 21 februari 2014 @ 16:04 |
In Göttingen stikt het van de met bomen beladen badslippers :| | |
DriekOplopers | vrijdag 21 februari 2014 @ 16:10 |
Kamerstuk ILT over onderhoud door ProRail: http://www.tweedekamer.nl(...)03491&did=2014D06815 | |
James1988 | vrijdag 21 februari 2014 @ 16:12 |
René Lukassen is weer eens aan het parelduiken geslagen. | |
Peterselieman | vrijdag 21 februari 2014 @ 16:20 |
het zijn wel kneiterharde punten die het ILT gevonden heeft ... | |
Peter | vrijdag 21 februari 2014 @ 16:29 |
Prorail reageert wel erg matigend.. 'Alles is veilig' http://www.prorail.nl/nieuws/grote-inspectie-onderhoud-spoor | |
Duvel | vrijdag 21 februari 2014 @ 16:50 |
Als je je eigen veiligheidsnormen oprekt... | |
GlenSpey | vrijdag 21 februari 2014 @ 17:00 |
Dit inderdaad. Haast is een slechte zaak omdat je dan dingen af gaat raffelen of vergeten. | |
GlenSpey | vrijdag 21 februari 2014 @ 17:03 |
Maar eens een update van mijn opleiding, voor de geïnteresseerden: Vandaag eindelijk het 'school-gedeelte' afgerond na anderhalf jaar. Ik hoef niet meer naar Amsterdam ![]() Over 2 weken heb ik theorie-examens voor de railvakken en als dat is afgesloten mag ik beginnen aan mijn vijftig praktijkdagen als machinist. Vijftig praktijkdagen houden in: vijftig diensten die sterk op elkaar lijken en grofweg over dezelfde trajecten gaan, om je optimaal voor te bereiden op je proefrit ( = praktijkexamen). We hebben er zin in ![]() | |
Fred | vrijdag 21 februari 2014 @ 17:08 |
Voor de liefhebbers, vandaag was ik in de gelegeheid om een niet allerdaagse foto van station Hoek van Holland te maken:![]() | |
b2py | vrijdag 21 februari 2014 @ 17:43 |
Of niet weet.. | |
Peterselieman | vrijdag 21 februari 2014 @ 17:47 |
dat is misschien nog wel kwalijker dan het oprekken ervan | |
b2py | vrijdag 21 februari 2014 @ 17:50 |
Nouja, zoals in het document staat was in OPC alles gespecificeerd, en in PGO is dat losgelaten. Ja wie bepaalt wat "Ontsporingsvrij wisselen" is.. | |
DriekOplopers | vrijdag 21 februari 2014 @ 17:53 |
Reactie MVBOV hier: http://www.voorbeterov.nl/page9.php | |
ReisT | vrijdag 21 februari 2014 @ 18:21 |
Vandaag is het niet gelukt. IC naar Maastricht staat op Bijlmer voor een rood sein ivm een vertraagde trein. Door die stomme huishoudbeurs natuurlijk. | |
remcoP | vrijdag 21 februari 2014 @ 18:53 |
2 maart? wtf ![]() | |
boriq | vrijdag 21 februari 2014 @ 19:15 |
komt ook nog eens bij dat de scholen rond Den Haag aankomende week ook weer gaan beginnen na een week vakantie, ze draaien gelukkig wel de 9800 (Utrecht-Den Haag Centraal) op volle sterkte. | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 21 februari 2014 @ 19:53 |
Rail Away was bijzonder contrastrijk vandaag. En dan heb ik het over het contrast tussen het idyllische landschap en de achterlijke kleurstelling van het GTW'tje dat er doorheen toerde... | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 21 februari 2014 @ 19:55 |
Ach, bij ons is vorige week een wissel gerepareerd dat sinds Hilversum was geklemd. En dat was een situatie dat daadwerkelijk directe invloed op de treindienst had. | |
Dr_Flash | vrijdag 21 februari 2014 @ 20:25 |
Als ze het nu al over 2 maart hebben dan wordt het daar ook wel augustus hoor ![]() | |
Duvel | vrijdag 21 februari 2014 @ 20:50 |
Dit moet toch de druppel zijn? | |
b2py | vrijdag 21 februari 2014 @ 20:54 |
Van EAMET naar ETMET is natuurlijk rampzalig ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 21 februari 2014 @ 20:57 |
de emmer loopt al een paar weken flink over ... | |
Duvel | vrijdag 21 februari 2014 @ 20:59 |
Ja godver, eerst dat gezeik naar Gouda vorige week vrijdag, en het houdt maar niet op. | |
Deezertje | vrijdag 21 februari 2014 @ 21:01 |
Hoe kan de CityNight naar Praag al vanaf starttijd in Amsterdam uberhaupt +120 hebben? Vertrekt dus om 21u ipv 19u vanaf Amsterdam... Niet dat ik hem moet hebben gelukkig ![]() | |
tupolev141 | vrijdag 21 februari 2014 @ 21:08 |
Sorry voor late reactie. De kustlijn heeft inderdaad een enorm aantal haltes, eentje per kilometer ongeveer. De Spartacuslijn heeft er 12 voorzien, waarvan 3 in het centrum van Hasselt en 2 in het centrum van Maastricht. Dus ja er zitten veel meer kilometers tussen de haltes. Dus 69 haltes voor 67 km vs 12 haltes voor 35 km | |
DriekOplopers | vrijdag 21 februari 2014 @ 21:09 |
ProRail heden opheldering gevraagd. | |
Duvel | vrijdag 21 februari 2014 @ 21:11 |
Dat is de mode tegenwoordig, functioneel specificeren. | |
Duvel | vrijdag 21 februari 2014 @ 21:12 |
Ah ja, dat is wel een verschil. Ik heb geen idee wat voor materieel ze gaan kopen, maar het zal niet hetzelfde zijn, de kusttram is smalspoor, de tram Hasselt - Maastricht niet (want die moet over ProRail-spoor als ik me niet vergis). | |
Duvel | vrijdag 21 februari 2014 @ 21:13 |
bla bla veiligheid bla bla zekere voor het onzekere bla bla heel vervelend bla bla | |
b2py | vrijdag 21 februari 2014 @ 21:25 |
Om 21:10 werd er nog omgeroepen dat het nog ~45 minuten zou duren. | |
Duvel | vrijdag 21 februari 2014 @ 21:28 |
Hm, iets mis op de Watergraafsmeer? Een wissel of zo? ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 21 februari 2014 @ 21:29 |
Mag ik er alweer wat over zeggen van iemand? ![]() | |
b2py | vrijdag 21 februari 2014 @ 21:29 |
Nee. ![]() | |
b2py | vrijdag 21 februari 2014 @ 21:29 |
Denk eerder defect rijtuig of hele stam oid. Defect wissel is relatief simpel omheen te rangeren in ieder geval.. | |
Duvel | vrijdag 21 februari 2014 @ 21:32 |
Gelukkig denk jij. | |
b2py | vrijdag 21 februari 2014 @ 21:37 |
Citroensap nodig? | |
#ANONIEM | vrijdag 21 februari 2014 @ 21:43 |
Had weinig gescheeld of die brug in het fotoalbum was er niet meer geweest, ze hadden die willen slopen voor de verbreding van het kanaal maar dat is er na een hoop gedoe uiteindelijk niet van gekomen... en dat is maar goed ook, anders was die tram gegarandeerd te duur geweest. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-02-2014 21:44:18 ] | |
Duvel | vrijdag 21 februari 2014 @ 21:45 |
Ik ga een Wacom-tablet kopen zodat ik mijn pen in vitriool kan dopen. | |
b2py | vrijdag 21 februari 2014 @ 21:46 |
Wel bij kamertemperatuur hè! | |
Duvel | vrijdag 21 februari 2014 @ 21:49 |
Onder de tien graden kun je er blokjes van snijden, las ik net. | |
b2py | vrijdag 21 februari 2014 @ 21:50 |
Voor ieder wat wils dus. | |
DriekOplopers | vrijdag 21 februari 2014 @ 22:10 |
Ja! ![]() | |
James1988 | vrijdag 21 februari 2014 @ 22:10 |
2 maart? Worden die onderdelen gesmeed door elfen bij maanlicht ofzo? | |
Deezertje | vrijdag 21 februari 2014 @ 22:14 |
Het budget voor deze maand is op. Maart nieuwe kansen. | |
Dr_Flash | vrijdag 21 februari 2014 @ 22:18 |
Een stakende prorailer is er met de bedrijfs-OV-chipkaart vandoor en staat nu ergens op een grensstation met Het Benodigde Onderdeel onder zijn arm, maar ja. Kaart geblokkeerd. | |
Basekid_NZ | vrijdag 21 februari 2014 @ 22:23 |
Hm vraag ze af waar ze in Maastricht de Maas willen oversteken. Wilhelminabrug ofzo? Moet er wel veel straatwerk open. | |
Duvel | vrijdag 21 februari 2014 @ 22:30 |
Volgens http://www.tramvlaanderen(...)18_folder-TVM_KH.pdf wel ja. | |
Dr_Flash | vrijdag 21 februari 2014 @ 22:37 |
Goeie genade! ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 21 februari 2014 @ 22:41 |
En, welk konijn kwam er vandaag uit de hoge hoed? | |
DeaDLocK2K | vrijdag 21 februari 2014 @ 23:32 |
Wat is internet in de ICE fucking brak. Nou in ieder geval, de IC143 naar Berlijn van vanochtend om 10:15 uit Deventer kreeg tussen Bad Bentheim en Rheine last van Auserplanmaßige bauarbeiten dus +30. Met +22 in Hannover aangekomen, ik had daar slechts 8 minuten overstaptijd dus trein naar Nürnberg gemist. Zou je denken, over een uur kan je nog een keer MAAR NEE!!! 15:26 eerste nieuwe reismogelijkheid en dan is er ook nog iets aan de hand met de RegionalExpressen waardoor mijn uiteindelijke aankomsttijd door een vertraging van 22 minuten 2:24 later is. JA KUT NS EN DOOD EN BOM EROP, Nou, geef mij Nedelrand maar. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 21 februari 2014 @ 23:35 |
Oh en de onverwachte werkzaamheden waren vanwege een defect wissel volgens iemand van DB in de trein ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 21 februari 2014 @ 23:36 |
Gemiddeld goed is niet goed genoeg, aldus NS-topman Huges. | |
Dr_Flash | vrijdag 21 februari 2014 @ 23:36 |
Aha. Bliksemstein is bereikt ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 21 februari 2014 @ 23:37 |
Ik zou maar eens beginnen met daar wel naar STREVEN ![]() | |
Woods | vrijdag 21 februari 2014 @ 23:39 |
Waar blijven de plaatjes ![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 21 februari 2014 @ 23:41 |
Ja al een paar uur maar we kwamen een restaurant tegen onderweg en toen een bar en toen nou jah, de hotellobby waar we onze eigen meuk mogen drinken. Dus dat. | |
greavy | vrijdag 21 februari 2014 @ 23:41 |
Van afgelopen zondag nog:![]() NMBS 358 + 439 Te Berlaar passerden tijdens een zonnewolk 2 ongereviseerde Breaks, die wonderwel aan deze kant vrijwel geen graffiti hadden (enkel één tag op de neus van de 358 voorop). De trein is opweg als IR-trein naar Liège-Guillemins. ![]() NMBS 08052 Ter hoogte van Berlaar passeert de L-trein naar Leuven met een Desiro-stel, tegenwoordig op deze verbinding ook al regelmatig aanwezig. | |
Dr_Flash | vrijdag 21 februari 2014 @ 23:44 |
Nou dan. Alles wat je hartje maar begeert, en maar kankeren op het spoor. Buuhuu etc ![]() | |
Yreal | vrijdag 21 februari 2014 @ 23:46 |
Iemand enig idee of ik met een dalvrij 1ste klas de hispeed lounge in mag? | |
Peterselieman | vrijdag 21 februari 2014 @ 23:46 |
Hoeveel Desirostellen zijn er in België al ingestroomd? | |
DeaDLocK2K | vrijdag 21 februari 2014 @ 23:46 |
Wat trouwens wel heel erg gaaf is is dat de RE die ik vanaf Nürnberg had onderweg twee keer gesplitst wordt ![]() | |
greavy | vrijdag 21 februari 2014 @ 23:47 |
Ja, dat mag. Doe ik ook met mijn WeekendVrij.
| |
James1988 | vrijdag 21 februari 2014 @ 23:48 |
Ook DB doet aan GtbV ![]() | |
Yreal | vrijdag 21 februari 2014 @ 23:49 |
zat er vorige week, vond het wel goed toeven. Sov loopt af, dus ik moet wat gaan verzinnen... | |
Dr_Flash | vrijdag 21 februari 2014 @ 23:49 |
Tien kleine wagonnetjes Over 's lands IJzeren Wegen Maar er brak een koppeling en toen waren er nog negen! Negen kleine wagonnetjes Die reden niet zo zacht Eentje kon het niet bijhouden en toen waren er nog acht! Acht kleine wagonnetjes stonden DeaDLocK2K naar het leven Maar bij riep "Non Sequitur!" Dus toen waren er nog zeven! Ik heb zo'n idee dat dit niet goed gaat aflopen ![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 21 februari 2014 @ 23:49 |
Ja. Laat ik bij het Reisezentrum invullen. | |
James1988 | vrijdag 21 februari 2014 @ 23:50 |
Met ieder vervoerbewijs 1e klas mag dat. Met een OV-chipkaart moet je volgens de regels wel ingecheckt zijn. | |
Yreal | vrijdag 21 februari 2014 @ 23:51 |
dus dan kan ik er maar een half uur zitten? ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 21 februari 2014 @ 23:51 |
thirty FIVE! ![]() | |
Yreal | vrijdag 21 februari 2014 @ 23:54 |
ook de moeite niet dan. Gewoon 2 uur espresso drinken en schaatsen kijken. | |
James1988 | zaterdag 22 februari 2014 @ 00:03 |
Nee hoor. De regels zijn dat je binnen 30 minuten na inchecken vertrokken moet zijn van je beginstation, er staat niks over tussenstops. Daarnaast ben ik nog nooit een conducteur tegengekomen die daar moeilijk over deed. Een paar weken terug wel eentje die opmerkte dat ik was ingecheckt in Breda, en op dat moment in een trein zat van Gouda richting Den Haag Centraal. "Je moet onderweg wel uitchecken, je mag niet richting je incheckstation reizen" zei ze. Helemaal juist, maar ik zat in die trein omdat er tussen Rotterdam en Den Haag HS iets naar de tyfus was gegaan ![]() | |
Yreal | zaterdag 22 februari 2014 @ 00:30 |
das mooi. Ik twijfel dus tussen 1ste klas dalvrij, 2de klas dalvrij of motor rijden. | |
James1988 | zaterdag 22 februari 2014 @ 00:34 |
1e of 2e klas, tsja... 1e klas is vooral rustiger. Het verschil met 2e klas is niet zo heel groot, afgezien van het stopcontact en de iets ruimere stoelen. Het is aan jou of je dat ervoor over hebt. | |
b2py | zaterdag 22 februari 2014 @ 00:36 |
Overigens was de nachttrein naar Praha om half 12 nog niet vertrokken uit Amsterdam. | |
Yreal | zaterdag 22 februari 2014 @ 00:37 |
2de klas trein reizen vind ik eigenlijk altijd zo vermoeiend, waar 1ste klas altijd erg relaxt is.
| |
James1988 | zaterdag 22 februari 2014 @ 00:38 |
Oeps. Dan voor 1e klas kiezen ![]() | |
DeaDLocK2K | zaterdag 22 februari 2014 @ 00:39 |
![]() | |
Yreal | zaterdag 22 februari 2014 @ 00:41 |
neig ik wel naar. Al is het dan wel weer onverkoopbaar om dan met de motor te gaan als ik daar zit in heb.. | |
b2py | zaterdag 22 februari 2014 @ 00:41 |
De tering. | |
James1988 | zaterdag 22 februari 2014 @ 00:42 |
Welnee. Gewoon doen wat je leuk vindt. ![]() Reis je doordeweeks veel met de trein? Als dat niet het geval is is Weekend Vrij misschien interessanter. | |
Frozen-assassin | zaterdag 22 februari 2014 @ 00:42 |
Arme reizigers naar Praag... En vooral die naar Dortmund en zulks.. | |
Regenjas | zaterdag 22 februari 2014 @ 00:58 |
Twee weken geleden waren het er 180, waarmee het het klassieke motorstel heeft ingehaald als grootste materieelserie van de NMBS. | |
Yreal | zaterdag 22 februari 2014 @ 00:59 |
Ik reis nu 2 tot 4 voor de studie zoetermeer -> amsterdam. 1-5x per maand voor werk zoetermeer -> amsterdam. Date bovendien met een meisje uit Leeuwarden... De laatste maanden eigenlijk steeds ov omdat dat gratis is. Daarvoor eigenlijk altijd motor, maar dat begon aardig in de papieren te lopen. Heb nu dus motor, student ov en weekend vrij. | |
greavy | zaterdag 22 februari 2014 @ 01:03 |
Inmiddels 182 in de rijdende dienst. | |
Yreal | zaterdag 22 februari 2014 @ 01:03 |
Reiscomfort vs. prijs vs. productiviteit onderweg dus. | |
greavy | zaterdag 22 februari 2014 @ 01:04 |
"Dames en heren, de CityNightLine naar Praag rijdt vandaag niet. De eerstvolgende trein naar Praag vertrekt over 24 uur. Houdt u de omroepberichten en de reisplanner in de gaten" | |
James1988 | zaterdag 22 februari 2014 @ 01:08 |
*ting ding dong* "Wij vinden de huidige overlast zeer vervelend. Daarom kunt u bij de Kiosk terecht voor een gratis kopje koffie of thee." "Jsme přesvědčeni, že aktuální obtěžování velmi nepříjemné. Proto, když Kiosk vychutnat zdarma ¨álek kávy nebo čaje." | |
Peterselieman | zaterdag 22 februari 2014 @ 01:14 |
Forse aantallen en dan te bedenken dat er 305 komen | |
Dr_Flash | zaterdag 22 februari 2014 @ 01:24 |
Weet u nog? 10 oktober 2010. 10-10-10. We gaan vandaag doen alsof het keihard sneeuwt en shit! Gratis koffie en erwtensoep, en maar pendeltjes testen bij stralend weer. Lachen man ![]() ![]() ![]() ![]() | |
James1988 | zaterdag 22 februari 2014 @ 01:27 |
Jaaaaa, schitterend ![]() | |
remcoP | zaterdag 22 februari 2014 @ 01:35 |
Volgens ov-tijden is de vertraging van de CNL naar Praag te wijten aan een vertraging uit het buitenland. Die moet dan wel heel groot zijn geweest aangezien die trein een halve dag in Amsterdam staat. ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 22 februari 2014 @ 01:35 |
![]() ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 22 februari 2014 @ 01:37 |
ergens een stickertje op plakken kan elke dooie lul he ![]() Bottom line: JA we verschaffen je Informatie ![]() ![]() ![]() Welke informatie dan? ![]() HET LIGT ERGENS AAN!! ![]() ![]() | |
remcoP | zaterdag 22 februari 2014 @ 01:44 |
Laats ook een mooie gehoord in de trein: "Dames en Heren, we komen met enkele minuten vertraging aan op Utrecht Centraal. Dit komt doordat we te laat van ons beginstation waren vertrokken en dit komt weer door een eerdere verstoring." ![]() | |
DeaDLocK2K | zaterdag 22 februari 2014 @ 01:46 |
South Park in het Duits is niet echt South Park maar meer Süd Park. | |
Dr_Flash | zaterdag 22 februari 2014 @ 01:48 |
Dat had ik ook ![]() ![]() Blijf van mijn zuurstof af idioot ![]() | |
James1988 | zaterdag 22 februari 2014 @ 01:51 |
"Die nächste Halt ist Südpark. Fahrgäste zum Cartmanland, bitte steigen Sie hier um." ![]() | |
DeaDLocK2K | zaterdag 22 februari 2014 @ 01:52 |
Omg, het is gewoon een hele nagesynchroniseerde Comedy Central. Hier ga ik me echt uitstekend mee vermaken. Nou nog ff kijken of ik Führerstandsmitfahrt kan vinden ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 22 februari 2014 @ 01:54 |
Zoek maar op "Hitler stands with Fart" dat moet wel lukken ![]() | |
James1988 | zaterdag 22 februari 2014 @ 01:55 |
![]() | |
b2py | zaterdag 22 februari 2014 @ 07:58 |
Gezondebron! | |
greavy | zaterdag 22 februari 2014 @ 08:25 |
Hmm, NSR heeft een drukke omloop in de IC Den Haag - Venlo nu met 2xDDZ (dus DDZ8) gepland, solo DDZ is in een paar treinen te krap. Doen ze goed ![]() | |
_serial_ | zaterdag 22 februari 2014 @ 09:04 |
Het heeft gelukkig maar 3 maanden geduurd voordat ze daar achterkwamen.... Nu de IC vlissingen nog verlengen. | |
Anno1982 | zaterdag 22 februari 2014 @ 09:20 |
Het andere uiterste heb ik ook eens meegemaakt, vorig jaar ergens (voordat de Hanzelijn reed): • Trein kom te laat aan in Zwolle en bij vertrek direct de omroep: "Goedemorgen dames en heren, welkom in de intercity naar Den Haag. Wij zijn helaas te laat vertrokken uit Zwolle, de reden hiervoor is dat wij in Groningen moesten wachten op een rangeerbeweging van Arriva" • Vlak voor Amersfoort: "Goedemorgen dames en heren, het volgende station is Amersfoort, u kunt hier nog overstappen etc. Wij komen hier helaas te laat aan, doordat wij in Groningen moesten wachten op een rangeerbeweging van Arriva" • Bij vertrek uit Amersfoort: "Voor degenen die zojuist zijn ingestapt, wij zijn helaas te laat vertrokken uit Amersfoort, omdat we in Groningen moesten wachten op een rangeerbeweging van Arriva" • Vlak voor Utrecht... afijn u raadt het al, ik denk dat de beste man is blijven omroepen tot Den Haag. Kutvriendjes van mono die je de pas afsnijden ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 22 februari 2014 @ 09:40 |
Lekker handig als je een belangrijke afspraak hebt. Hoe ging de slogan ook al weer: "Wie op tijd wil zijn, neemt de trein!" ![]() Maar wat doen ze nou echt in zo'n geval? Als de wiedeweerga een stel touringcars optrommelen? [ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 22-02-2014 09:40:53 ] | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 22 februari 2014 @ 09:45 |
Kinderachtig gedoe. | |
b2py | zaterdag 22 februari 2014 @ 09:47 |
Hotelovernachting en eerste ICE naar het oosten. | |
tupolev141 | zaterdag 22 februari 2014 @ 09:58 |
Lijkt me ook de enige mogelijkheid. De bedding volgt dus, in het centrum, voor een groot deel de busroute richting België. Die Belvédère halte kan ik niet plaatsen, daar moet ik eens gaan kijken. Dat lijkt me zo'n stop die ze evengoed kunnen overslaan. En het traject was een stukje korter geweest als de het hadden getrokken via BrusselsePoort, Via Regia naar Veldwezelt. Maar dan had Lanaken geen stop gehad. Is wel goed voor al de Nederlanders die in Lanaken wonen maar in Maastricht moeten zijn. | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 22 februari 2014 @ 10:02 |
Als ik een weekendje naar Londen wil he, dan ben ik met de vliegmachine zeker het goedkoopste uit? | |
DeaDLocK2K | zaterdag 22 februari 2014 @ 10:06 |
Ik gok zo van wel. Als je ruim van tevoren boekt kan je soms voor ¤9,- per enkele reis. | |
Litpho | zaterdag 22 februari 2014 @ 10:07 |
Vliegtuig naar Luton of Gatwick, trein naar respectievelijk King's Cross of Victoria. Was altijd wel goedkoper dan vliegen op Heathrow. | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 22 februari 2014 @ 10:09 |
Duidelijk, thanx. Ik ga maar eens shoppen bij Ryanair, die hebben ons ook al eens voor twee eurocent naar Italië gevlogen. | |
mschol | zaterdag 22 februari 2014 @ 10:10 |
+300 euro pp voor de bagage en toeslagen? ![]() | |
b2py | zaterdag 22 februari 2014 @ 10:20 |
Kan je met je ProRail kaartje niet korting verschaffen enzulks bij Eurostar? | |
b2py | zaterdag 22 februari 2014 @ 10:21 |
Die Greavy van tegenwoordig ![]()
| |
Duvel | zaterdag 22 februari 2014 @ 10:53 |
Idd. "Dames en heren, ondanks de idiote verruiming van de rijtijden, is de NSR-machinist van deze trein er niet in geslaagd om in 250 km een vertraging van 2 minuten weg te werken." | |
Duvel | zaterdag 22 februari 2014 @ 10:54 |
In VIRM kun je tenminste je benen nog kwijt als je tegenover iemand zit, in SLT is het echt dramatisch. Wat een krappe butt-trein. | |
DriekOplopers | zaterdag 22 februari 2014 @ 10:58 |
Jazeker, als de dag van gisteren. Ik heb nog zo goed mogelijk mee getest... ![]() ![]() (foto gemaakt door een conducteur die er de humor wel van inzag) | |
b2py | zaterdag 22 februari 2014 @ 11:03 |
![]() Sta je dan als machinist. via | |
Duvel | zaterdag 22 februari 2014 @ 11:04 |
Relaxte treinen zijn dat, in elk geval de 1e klas. | |
Duvel | zaterdag 22 februari 2014 @ 11:08 |
Hoe kan het eigenlijk dat de 2000 serie Den Haag - Utrecht vandaag wel rijdt? | |
b2py | zaterdag 22 februari 2014 @ 11:11 |
19800 (Den Haag - Goverwelle) rijdt niet. [ Bericht 0% gewijzigd door b2py op 22-02-2014 11:21:50 ] | |
dennistd | zaterdag 22 februari 2014 @ 11:14 |
19800 bedoel je denk ik, zonder 9800 worden alle stopstation tussen Den Haag en Gouda niet bediend ![]() | |
Duvel | zaterdag 22 februari 2014 @ 11:16 |
Idd, maar reed die tussenstopper gisteren wel dan? Ik dacht van niet. | |
b2py | zaterdag 22 februari 2014 @ 11:21 |
Ohja, die ja. Foutje ![]() Nah, 1 van de twee is opgeheven. En dat is Goverwelle pendel. | |
Duvel | zaterdag 22 februari 2014 @ 11:23 |
Dus gisteren reden zowel de 19800 en 2000 niet, en vandaag de 2000 wel. Logisch. | |
Bitlord | zaterdag 22 februari 2014 @ 11:27 |
Manmanman wat een "niet-trein" volk vandaag op Utrecht Centraal. Zijn er weer kruidvatkaartjes ofzo? | |
b2py | zaterdag 22 februari 2014 @ 11:34 |
Huishoudbeurs. | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 22 februari 2014 @ 11:36 |
Nee, viel mee. Veertig euro creditcardkosten en verder alleen handbagage mee. | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 22 februari 2014 @ 11:37 |
Niets is meer heilig... | |
JDude | zaterdag 22 februari 2014 @ 11:50 |
True. Ik pak altijd zo'n klapstoeltje op de "balkons". Kun je je benen tenminste nog strekken. | |
b2py | zaterdag 22 februari 2014 @ 11:58 |
Doordeweeks heb je nog de scheve sprinter kwartiersdienst naar Leiden die er in het weekend niet is. | |
#ANONIEM | zaterdag 22 februari 2014 @ 12:18 |
Mooi man. Ik heb vast nog wel een shitload aan oefentoetsen voor je mocht je daar wat aan hebben? Leuke tijden zijn dit. Zometeen lekker knallen met je praktijkdagen. Als je klaar bent, ga je dan eerst RET doen in Arnhem? Hoe doen ze dat bij NS? Ik werd gelijk losgelaten de baan op (gelukkig!). | |
Ireyon | zaterdag 22 februari 2014 @ 12:18 |
In DDZ kun je zowat nog je benen strekken als je tegenover iemand zit ![]() | |
b2py | zaterdag 22 februari 2014 @ 12:33 |
Is nou serieus alleen Utrecht - Maliebaan niet bereikbaar dit weekend? Helden. | |
greavy | zaterdag 22 februari 2014 @ 12:38 |
op zondag is die omloop nog wel solo Den Haag-Venlo, en op zaterdag is vooralsnog maar 1 omloop versterkt. | |
greavy | zaterdag 22 februari 2014 @ 12:44 |
tegenwoordig wacht ik ook niet te lang op ander meuk dan IRM. Ik vind SLT ter vergelijking met IRM slechter qua zitcomfort. | |
Dr_Flash | zaterdag 22 februari 2014 @ 14:16 |
![]() Dubbel DDZ onderweg naar Venlo, door Delft Zuid. | |
Bitlord | zaterdag 22 februari 2014 @ 14:22 |
Wat wel vreemd is want ik zag nog wel een SLT passeren bij de overweg/voormalig station Utrecht Biltstraat. | |
#ANONIEM | zaterdag 22 februari 2014 @ 14:26 |
Ik vind het erg jammer dat er nooit DDZ is op Groningen. Mooi spul, comfortabel en reizigersvriendelijk. | |
Dr_Flash | zaterdag 22 februari 2014 @ 14:35 |
Klopt, ik zou er ook graag vaker mee reizen, alleen zit het nooit in mijn treinseries ![]() | |
James1988 | zaterdag 22 februari 2014 @ 15:34 |
DDZ ![]() | |
Anno1982 | zaterdag 22 februari 2014 @ 15:44 |
Mooi spul inderdaad. Nu alleen nog even sommige conducteurs opleiden die denken dat het bovendeel één en al stiltezone is. ![]() Ze werd nog best pissig ook toen we haar uitlachten. ![]() | |
spectrumanalyser | zaterdag 22 februari 2014 @ 16:07 |
helaas is er een auto voor de trein gekomen bij oudesluis. daardoor geen treinverkeer tussen schagen en anna paulowna. verwachting is dat om 21:00 de treinen weer rijden op dat stuk. | |
b2py | zaterdag 22 februari 2014 @ 16:09 |
Oh, dat was eerder nog 17:00.. | |
Dr_Flash | zaterdag 22 februari 2014 @ 18:09 |
Well...? ![]() | |
Duvel | zaterdag 22 februari 2014 @ 20:26 |
Dat was oorspronkelijk toch ook de bedoeling? | |
Yreal | zaterdag 22 februari 2014 @ 20:43 |
DDZ ![]() Al hoef ik er bepaald niet het hele land mee af te reizen... | |
greavy | zaterdag 22 februari 2014 @ 21:52 |
![]() RRF 4401 + 1107 & Dolimetrein De Zaterdagse Dolimetrein uit België richting de Nedmag-fabriek in Veendam passeert zeer stipt op tijd station Weert met als tractie de RRF 4401 (ex-HTRS 1606) en de RRF 1107 (ex-HTRS 1446) in opzending. Helaas had de VIRM rechts in beeld 2 minuten vertraging, waardoor deze in beeld kwam. ![]() NMBS 410 Te Maastricht Randwyck arriveert de Break 410 als L-trein naar Liège-Guillemins. ![]() CrossRail PB14 + Novara-shuttle Te Maastricht Randwyck passeert in een strak zonnetje de strak op tijd rijdende Novara-shuttle vanaf de Rail Terminal Chemelot richting Novara. | |
Peterselieman | zaterdag 22 februari 2014 @ 22:06 |
Mono had het eerder deze week over het verplaatsen van het opstelterrein in Groningen. Op 5 en 11 maart zijn er inloopavonden in Haren ivm de plannen om het terrein naar de vork te verplaatsen http://www.provinciegroni(...)opstelterrein-haren/ | |
Dr_Flash | zaterdag 22 februari 2014 @ 22:08 |
Dat was bar gezellig vorige keer ![]() Hele dorp van de aardbodem weggevaagd de volgende ochtend okee. Maar een LOL dawwe hadde! ![]() | |
Ireyon | zaterdag 22 februari 2014 @ 22:08 |
Het bovenste deel is voor werken, muziek luisteren, filmpje kijken etc. maar het is niet direct een stiltecoupé. De stiltecoupés zijn echter wel op de bovenverdieping, maar hebben de duidelijke Stiltecoupé-aanduiding naast de gewone bestickering. | |
Dr_Flash | zaterdag 22 februari 2014 @ 22:09 |
God wat heerlijk. Een hokjesdouwtrein, die hadden we nog niet ![]() | |
b2py | zaterdag 22 februari 2014 @ 22:12 |
Vol. |