ziggyziggyziggy | dinsdag 21 januari 2014 @ 15:57 | |
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.![]() >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je/jullie ook in 2014 van harte welkom heten: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl. Namens mezelf en hopelijk de bovengenoemde sujetten wens ik iedereen hier een gezond en spoorvriendelijk 2014 toe! ![]() >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport >> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen >> Reizen over de HSL-Zuid >> Intercity's Den Haag - Brussel >> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten >> Afkortingen en treinserienummers Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen: >> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen >> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? ![]() >> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
![]() >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; >> Achter de schermen
| ||
ziggyziggyziggy | dinsdag 21 januari 2014 @ 15:57 | |
Oeh, pas de tweede ooit die ik volmik. ![]() | ||
#ANONIEM | dinsdag 21 januari 2014 @ 16:00 | |
Prima TT ![]() | ||
b2py | dinsdag 21 januari 2014 @ 16:14 | |
Opzich wel leuk gezicht. Knal jij met 130 vanaf Zuid naar Schiphol, rij je al die linksrijders voorbij op de A10. Zwaaiende kinderen op de achterbank bij opa en oma op de rechterrijstrook. | ||
mc3347 | dinsdag 21 januari 2014 @ 16:19 | |
Doe ik daar altijd ![]() Indien mogelijk natuurlijk. | ||
greavy | dinsdag 21 januari 2014 @ 16:21 | |
Iemand die een vraag had waarom prorail en NS niks melden over de werkzaamheden afgelopen zondag tussen Groningen - Veendam/Leer. Een simpel antwoord kwam naar voren door het Twitterteam van NS.Normaal staat dat er óók altijd in... | ||
b2py | dinsdag 21 januari 2014 @ 16:22 | |
Raar. | ||
greavy | dinsdag 21 januari 2014 @ 16:23 | |
Zelf ProRail.nl meldde het niet. De datafeed van de werkzaamheden bij NS.nl lijkt volgens mij ergens bij ProRail weg te komen? | ||
Dr_Flash | dinsdag 21 januari 2014 @ 16:23 | |
geen smoes natuurlijk. NS wou toch zo graag de reisinfo doen? Doe dat dan ook. | ||
b2py | dinsdag 21 januari 2014 @ 16:25 | |
Nee want NS organiseert die reisinformatie. Wel is het zo dat de input voor die meldingen bij NS binnenkomt die er dan een mooi dingetje van maakt op de website. | ||
Litpho | dinsdag 21 januari 2014 @ 16:25 | |
Je kan ze niet afrekenen op een overgangsfase, Fles. | ||
Dr_Flash | dinsdag 21 januari 2014 @ 16:25 | |
Leuk man. Er waren werkzaamheden, maar niemand wist ervan. Zelfs de man die ze uitvoerde stond met een waterpomptang in zijn hand een beetje verdwaasd om zich heen te kijken van "wat doe ik hier? ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 21 januari 2014 @ 16:33 | |
Vanavond NL 2: 19:55 - 20:25 Rail Away Een rit met Amtrak van het hart van New York naar het hart van Montreal, twee belangrijke steden aan de oostkust van Noord-Amerika. Het is het verhaal van de vele grote en kleine spoorwegmaatschappijen, die daarin een rol hebben gespeeld en uiteindelijk het slachtoffer werden van allerlei overnames. Als je haast hebt, neem je een vliegtuig, maar wie het land wil zien, neemt deze trein. | ||
Dr_Flash | dinsdag 21 januari 2014 @ 16:34 | |
Oh okee, sorry ![]() ![]() | ||
b2py | dinsdag 21 januari 2014 @ 16:34 | |
Gaat die over de North East Corridor? | ||
b2py | dinsdag 21 januari 2014 @ 16:35 | |
Die is vorig jaar voor de zomer afgerond. | ||
Viezze | dinsdag 21 januari 2014 @ 16:35 | |
Die mensen bij de social media afdeling hebben er dus écht geen kaas van gegeten ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 21 januari 2014 @ 16:41 | |
Ik begrijp dat ik er nu WEL een mening over _mag_ hebben? ![]() | ||
b2py | dinsdag 21 januari 2014 @ 16:43 | |
Je kent me, je mag van mij overal een mening over hebben. | ||
greavy | dinsdag 21 januari 2014 @ 16:47 | |
(Ik kan het niet terugvinden): Er zijn gister 2 DDZ-4tjes op de ACT in de Houtrakpolder Amsterdam gestald, naast het DDAR en 1800-meuk. Zou gaan om de 2 DDZ-stellen met Sandite-installatie. | ||
b2py | dinsdag 21 januari 2014 @ 16:51 | |
Moeten wel erg flink stuk zijn dan? Ik las ook al dat het verlengen naar zesjes ook niet helemaal soepel gaat daar. | ||
Dr_Flash | dinsdag 21 januari 2014 @ 16:55 | |
Of gewoon niet nodig he. Global warming en zo. Deze winter lijkt ook naar niks. Ik denk dat ze daar staan voor het uitbouwen van die installaties wegens te weinig gebruikt. | ||
_JdM_ | dinsdag 21 januari 2014 @ 16:56 | |
Bij het uitbouwen van de Sanditeinstallatie zijn stoorstromen opgetreden, waardoor inzet niet mogelijk is. Overigens staan ze al sinds de kerst buiten dienst, en in die 4 weken hebben ze de storing er niet uit weten te krijgen blijkbaar. | ||
b2py | dinsdag 21 januari 2014 @ 16:57 | |
Twee hè, kerstvakantie. | ||
greavy | dinsdag 21 januari 2014 @ 16:58 | |
Maar waarom de installatie eruit halen, je stelt het toch gewoon buiten dienst tot de volgende periode? Lijkt mij kostenefficiënter. | ||
b2py | dinsdag 21 januari 2014 @ 16:58 | |
Utrecht - Breukelen gaan ze trouwens wel even vol in de spits inspecteren. | ||
Dr_Flash | dinsdag 21 januari 2014 @ 16:59 | |
Het kost zitplaatsen ![]() | ||
Ajaxfan | dinsdag 21 januari 2014 @ 16:59 | |
En Muiderpoort is nog bezig. Is het nou zo moeilijk om te melden welke treinen er niet rijden als er 'minder treinen' staat? | ||
Dr_Flash | dinsdag 21 januari 2014 @ 17:04 | |
Ja, dat is volstrekt onmogelijk. Je dient "minder treinen" te lezen als "wees blij dat je mee mag met wat er ook maar rijdt. ALS je mee mag, want je weet: te veel mensen is niet veilig." | ||
Ajaxfan | dinsdag 21 januari 2014 @ 17:05 | |
Je hebt je lolbroek wel gevonden vandaag. ![]() | ||
b2py | dinsdag 21 januari 2014 @ 17:10 | |
Doen ze nooit. Is slecht excuus ja ik weet het maar goed. Ik denk ook niet voordat treinen Lijn nummers krijgen dat ding mogelijk is. | ||
Dr_Flash | dinsdag 21 januari 2014 @ 17:12 | |
Natuurlijk is het wel mogelijk, maar omdat de reiziger voor een achterlijke mongool versleten wordt heet het "niet mogelijk". Sommige treinen rijden, andere niet. Treinen rijden niet vanzelf, dat wordt aangestuurd door mensen. Mensen bepalen welke treinen wel en niet rijden. Mensen KUNNEN dus ook aangeven welke treinen ze wel en niet laten rijden. | ||
greavy | dinsdag 21 januari 2014 @ 17:13 | |
Ze weten toch wat er opgeheven wordt? Bijvoorbeeld 'De Sprinters tussen Zwolle en Amsterdam Centraal rijden niet tussen Amsterdam Centraal en Weesp' kan je toch wel vermelden? Simpel, en voor een gros van de reizigers duidelijk. | ||
_JdM_ | dinsdag 21 januari 2014 @ 17:22 | |
Overigens stoppen de sprinters van Amsterdam Centraal naar Weesp-Zwolle/Amersfoort Vathorst niet in Muiderpoort. richting Centraal wel. | ||
Dr_Flash | dinsdag 21 januari 2014 @ 17:24 | |
Gaaf. Dus iedereen die naar huis wil, jammer joh. Je kunt alleen naar een station waar het NOG drukker is, en waarvandaan je ook niet naar huis kunt. Overigens had je dat station ook wel met de tram kunnen bereiken, en Weesp of Amersfoort niet ![]() | ||
Salatrel | dinsdag 21 januari 2014 @ 17:25 | |
of ze pakken gewoon de sprinter richting breukelen die op het andere gedeelte van muiderpoort stopt | ||
lyolyrc | dinsdag 21 januari 2014 @ 17:28 | |
De communicatie zou nog duidelijker worden als er ook met lijnnummers gecommuniceerd gaat worden. Dus serie 800 noem je lijn 8, serie 1900 noem je lijn 19, serie 3600 wordt gecommuniceerd als lijn 36 enzovoort. Dat is ook een stuk gemakkelijker voor reizigers die incidenteel de trein pakken. | ||
Dr_Flash | dinsdag 21 januari 2014 @ 17:29 | |
ja, want daarmee kom je in Weesp of Amersfoort ![]() | ||
Salatrel | dinsdag 21 januari 2014 @ 17:30 | |
is toch niet relevant als je naar muiderpoort wil ![]() | ||
Peterselieman | dinsdag 21 januari 2014 @ 17:31 | |
Ik zou het dan doen als IC8 of IC19 en de sprinters: S91 ofzo Nummering hoeft niet per se overeen te komen met de treinnummers, zolang het maar duidelijk is | ||
Dr_Flash | dinsdag 21 januari 2014 @ 17:33 | |
van centraal NAAR muiderpoort kom je altijd wel. Ik bedoelde even al die mensen die op Muiderpoort staan en er niet weg komen. Hehe. | ||
Salatrel | dinsdag 21 januari 2014 @ 17:36 | |
goed voor de omzet van de kiosk | ||
lyolyrc | dinsdag 21 januari 2014 @ 17:38 | |
Op die manier maak je inderdaad nog een duidelijk onderscheid tussen intercity's en sprinters. Ik denk wel dat je de nummering het best gelijk kan laten lopen met de interne nummers. Dat is gemakkelijk te implementeren in de systemen en het voorkomt verwarring bij het personeel. Bijzondere nummers voor vleugeltreinen en extra ingelegde treinen moet je dan natuurlijk wel versimpelen. | ||
Frozen-assassin | dinsdag 21 januari 2014 @ 17:43 | |
Moet je volgens mij wel even uitchecken en weer inchecken wanneer je op dat andere perron staat richting Amstel ![]() | ||
_JdM_ | dinsdag 21 januari 2014 @ 17:43 | |
Hoezo? Vleugeltreinen zijn er bijna toch niet meer, behalve de IC 28 Utrecht-Rotterdam die in het weekend vanaf Gouda aan de IC 17 Den Haag-Enschede is gekoppeld (maar eigen nummer) Ja, je hebt die IC's van Leeuwarden, maar kunnen prima in hun eigen nummerreeks (IC 125 en IC127) Extra ingelegde treinen hoeven voor de reiziger geen apart nummer te hebben... | ||
Salatrel | dinsdag 21 januari 2014 @ 17:44 | |
met een beetje mazzel kun je na 18:30 verder en krijg je 40% korting | ||
#ANONIEM | dinsdag 21 januari 2014 @ 17:45 | |
Ik denk dat de reiziger geen baat heeft bij een IC 21 of een S3 Die wil gewoon weten of de trein van A naar B rijdt. | ||
Dr_Flash | dinsdag 21 januari 2014 @ 17:52 | |
vervoerders moeten niet denken wat reizigers willen. Vervoerders moeten DOEN wat reizigers willen. | ||
#ANONIEM | dinsdag 21 januari 2014 @ 17:54 | |
Precies. De reiziger wilt weten of zijn trein rijdt. Dat moeten ze hem mede delen | ||
ziggyziggyziggy | dinsdag 21 januari 2014 @ 17:55 | |
Wat? Zwaaien op de achterbank bij opa en oma? | ||
Peterselieman | dinsdag 21 januari 2014 @ 17:59 | |
IC126 is een bijzondere, want die kan zowel in Leeuwarden als Groningen beginnen of eindigen ![]() | ||
greavy | dinsdag 21 januari 2014 @ 17:59 | |
[ Bericht 100% gewijzigd door greavy op 21-01-2014 17:59:28 ] | ||
Ajaxfan | dinsdag 21 januari 2014 @ 18:10 | |
Bus Muiderpoort > Sciencepark > trein oftewel in NS termen 'alternatief vervoer'. | ||
Litpho | dinsdag 21 januari 2014 @ 18:11 | |
Een béétje dynamisch bedrijf is er niet content mee de markt te volgen, maar vormt de markt. De reizigers volgen vanzelf wel. | ||
Dr_Flash | dinsdag 21 januari 2014 @ 18:18 | |
Maar dat gaat natuurlijk niemand op het perron je vertellen, want met GVB is niks geregeld dat treinkaartjes ook in de bus geldig zijn, en dat gaan mensen dan natuurlijk wel verwachten ![]() | ||
ReisT | dinsdag 21 januari 2014 @ 18:18 | |
Lijnnummers zijn een hulpmiddel om beter te kunnen communiceren of de trein van A naar B rijdt. Daar heeft de reiziger dus wel baat bij, als het tenminste consequent wordt toegepast. Lijnnummers baseren op de huidige treinserienummers is geen goed idee, van die warboel wordt de reiziger niet veel wijzer. | ||
Dr_Flash | dinsdag 21 januari 2014 @ 18:21 | |
Dat gaat in Duitsland prima inderdaad. Zie het voorbeeld van PSM ![]() | ||
Ajaxfan | dinsdag 21 januari 2014 @ 18:24 | |
Ach zo kan je de GVB conducteurs ook bezig houden. ![]() | ||
lyolyrc | dinsdag 21 januari 2014 @ 18:28 | |
Zo'n warboel is het toch niet als je de laatste twee cijfers weglaat? Trein 856 naar Maastricht wordt dan gewoon IC8 naar Maastricht van [ insert tijdstip]. | ||
Dr_Flash | dinsdag 21 januari 2014 @ 18:30 | |
ja en dat wordt dan weer IC698 als hij opgeheven en ohnee toch maar weer ingelegd wordt, wat dagelijkse kost is. Geen warboel? ![]() | ||
DriekOplopers | dinsdag 21 januari 2014 @ 18:33 | |
In de spits was niet de afspraak. In de spits was niet de afspraak. Tsja... Okee. Hoe lang willen we dat MVBOV wacht met een commentaar hierop? Dat ik niet te vroeg en te voorbarig ongefundeerd wat roep. ![]() | ||
Litpho | dinsdag 21 januari 2014 @ 18:35 | |
Kan je naar eer en geweten zeggen dat het een ergere warboel zou zijn dan nu? | ||
_JdM_ | dinsdag 21 januari 2014 @ 18:37 | |
Je kunt best communiceren dat IC8 niet tussen Utrecht en Eindhoven rijdt. Reizigers hoeven niet te weten dat tussen Eindhoven en Maastricht dan niet "IC8" maar IC 7008" (of "IC3008") rijdt, voor hun blijven het dan gewoon "IC8" Niks geen moeite mee. | ||
mc3347 | dinsdag 21 januari 2014 @ 18:38 | |
Grapjas ![]() | ||
Viezze | dinsdag 21 januari 2014 @ 18:46 | |
Behoort "geen commentaar" ook tot de mogelijkheden? ![]() | ||
Ajaxfan | dinsdag 21 januari 2014 @ 18:51 | |
Hoho 'zoveel mogelijk' werd mij gemeld vanmorgen. ![]() Korte tijd is ook lekker trouwens. Check maar eens wat voor tijd dat gedoe bij Breukelen en eerder genoemde Breukelen al duurt. ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 21 januari 2014 @ 18:57 | |
Op zijn minst totdat de inspectie van al die 500 wissels voltooid is en er dus een volledig beeld is. | ||
Dr_Flash | dinsdag 21 januari 2014 @ 18:59 | |
Nee maar dat hoeft ook niet. JA er moet met lijnnummers gewerkt worden. NEE je moet niet klatsboem de huidige treinserienummers 1:1 overnemen. Meer zeg ik niet. Idee was overigens van ReisThijs. | ||
DeaDLocK2K | dinsdag 21 januari 2014 @ 18:59 | |
Als ze nu heel consequent dat onderhoud door laten lopen in de spits, dag in, dag uit, dan mag er best gevraagd worden hoe dat komt maar dan hoeft dat wat mij betreft niet met een calimero-ondertoon. | ||
Dr_Flash | dinsdag 21 januari 2014 @ 19:04 | |
| ||
James1988 | dinsdag 21 januari 2014 @ 19:04 | |
Ohja, over die poortjes die per 1 augustus dicht zouden gaan... verrassing ![]()
En zoals het NS betaamt presenteren we dat alsof we dat doen omdat we zo goed zijn voor de reiziger:
Wat een klapharken ![]() | ||
lyolyrc | dinsdag 21 januari 2014 @ 19:04 | |
Wat ik dus ook al eerder zei, geen aparte nummering voor vleugeltreinen en extra ingelegde treinen bij communicatie met de reiziger. | ||
greavy | dinsdag 21 januari 2014 @ 19:32 | |
Ook de Noordelijke Nevenlijnen naar Delfzijl en Roodeschool zijn geslachtofferd. Maar die Breukelen is niet alleen maar een inspectie, lijkt wel meer aan de hand. | ||
Dr_Flash | dinsdag 21 januari 2014 @ 19:33 | |
een inspectie waarbij een defect aangetroffen is misschien wel ![]() | ||
Litpho | dinsdag 21 januari 2014 @ 19:56 | |
Reizigers wegpesten is dan ook core business. Emailadres opheffen zodat communicatie meer door Eva geregeld kan worden is ook al zoiets waar je nog jarenlang pr-opleidingen blij mee maakt. Ik heb sowieso heel erg mijn twijfels over de menselijke bezetting van de poortjes, klinkt als iets wat in de praktijk continu wegbezuinigd gaat worden (en als er dan geheel tegen Deadlock2k's ervaringen in iets mis gaat, heeft men dat niet kunnen voorzien ![]() | ||
Viezze | dinsdag 21 januari 2014 @ 19:56 | |
60.000 euro kosten na zoiets, is niet niks. Hopelijk vinden ze de daders, even een paar jaar krom liggen door zo'n domme actie ![]() | ||
ziggyziggyziggy | dinsdag 21 januari 2014 @ 19:57 | |
Geslachtofferd? ![]() | ||
#ANONIEM | dinsdag 21 januari 2014 @ 20:01 | |
Heb je deze week nog nachtdienst? Morgen en overmorgen laat (Leeuwarden, Winschoten, Delfzijl, 2 keer Veendam) Daarna 3 nachten ![]() | ||
DriekOplopers | dinsdag 21 januari 2014 @ 20:08 | |
Wordt vanavond ook in 'Opsporing Verzocht' behandeld. Nederland 1, vanaf 21:30 uur. | ||
Bitlord | dinsdag 21 januari 2014 @ 20:39 | |
Wat is jullie mening over het conflictvrij plannen van Prorail, n.a.v. het ongeluk ten westen van Amsterdam CS. Heeft het enige positieve invloed op de veiligheid? | ||
Dr_Flash | dinsdag 21 januari 2014 @ 20:43 | |
Ik geloof er geen bliksem van. Dit is gewoon weer extra regeltjes invoeren om te zorgen dat DEZE ENE situatie niet nogeens kan optreden. Middel erger dan de kwaal. Weg ermee. | ||
b2py | dinsdag 21 januari 2014 @ 20:43 | |
Het is zo mistig en donker in Noord-Holland, de overweg gaat naar beneden en er is gewoon geen trein te zien. Na een halve minuut doemen twee lampjes op en er is warempel een trein. | ||
Dr_Flash | dinsdag 21 januari 2014 @ 20:49 | |
jeetje meid toch. Ik word er melancholiek van ![]() | ||
Frozen-assassin | dinsdag 21 januari 2014 @ 20:51 | |
We kunnen in ieder geval concluderen dat die overweg goed werkt ![]() ![]() | ||
b2py | dinsdag 21 januari 2014 @ 20:58 | |
Volgend jaar bij de betere boekhandels te verkrijgen. | ||
Darkwing_Duck | dinsdag 21 januari 2014 @ 21:00 | |
Eh 30 Euro noem jij een zware straf? ![]() True, daar ben ik op mn verjaardag voor opgepakt in Saint Lazare ![]()
| ||
Darkwing_Duck | dinsdag 21 januari 2014 @ 21:01 | |
![]() | ||
Peterselieman | dinsdag 21 januari 2014 @ 21:06 | |
ik ben het met Fles eens. De gekozen oplossing lijdt tot meer hinder, maar of het er echt veiliger van wordt? Waarschijnlijk niet. Er ligt zelfs weer een ander gevaar op de loer met groene golven en dat is het verwachtingspatroon als er een keer een ander seinbeeld is. De invoering van ERTMS zou wat op kunnen lossen. | ||
James1988 | dinsdag 21 januari 2014 @ 21:12 | |
"Ding dong, op spoor 2 passeert het goederenpad van 13:17 naar Utrecht. De eerstvolgende reizigerstarief naar Utrecht vertrekt om 13:32 vanaf spoor 2." Ofwel: nee. Het levert meer reizigershinder op (zie Leidsche Rijn) en gaat in de praktijk niets voorkomen. Leuk als alles op papier past, maar in de praktijk ga je toch situaties krijgen waardoor machinisten geen groene golf meer krijgen. Het ongeluk bij Amsterdam Singelgracht had ook kunnen gebeuren als die sprinter volgens de planning een groen sein zou hebben gehad, maar door een paar minuten vertraging (+2) alsnog voor een rood sein zou belanden. | ||
ziggyziggyziggy | dinsdag 21 januari 2014 @ 21:13 | |
* ziggyziggyziggy kijkt in de agenda Morgen dag (tien tot zes), geen idee welke werkplek ik dan heb. Donderdag La/OG laat, zaterdag Leeuwarden laat, zondag Groningen laat. Laat is bij mij van twee tot tien. | ||
#ANONIEM | dinsdag 21 januari 2014 @ 21:15 | |
Morgen of overmorgen dan misschien nog contact, als er weer wat is. | ||
Darkwing_Duck | dinsdag 21 januari 2014 @ 21:16 | |
Dan nu GtbV Het hele systeem is dus niet berekend op een adres op het buitenland. Dat ziet er dan ongeveer zo uit Darkwing Duck 18 Rue de la Ietswattotaalnieteroplijkt 1 app 0000 ZZ 77700 Bailly Romainvilliers Waarbij 0000ZZ een Fantasiepostcode is voor het Nederlands Territorium en mijn Eigen Postcode dus bij de Plaatsnaam is Toegevoegd ![]() De Claim was voor een Reis op 13 december en ook meteen op de bus gedaan, de datum op de brief is 8 januari en hij komt pas vandaag aan ![]() Dat dat ding aangekomen is mag een wonder heten ![]() Verder verontschuldigen ze voor de vertraging (of staat dat standaard in de brief?) en er staat dat ze de boel tot 5 jaar later terug kunnen vorderen, of staat dat ook in iedere brief? Gelukkig is het IBAN Nummer wel correct ![]() | ||
b2py | dinsdag 21 januari 2014 @ 21:16 | |
'waarschijnlijk'.. | ||
Peterselieman | dinsdag 21 januari 2014 @ 21:18 | |
klopt, want helemaal zeker weet je het nooit. De veiligste manier van treinen rijden is dan ook geen treinen laten rijden | ||
Darkwing_Duck | dinsdag 21 januari 2014 @ 21:18 | |
En ohja, uiteraard staan er 0900 nummers in de brief, leuk vanuit het buitenland ![]() | ||
b2py | dinsdag 21 januari 2014 @ 21:19 | |
Jouw waarschijnlijk gaat over cijfermatige onderbouwing van de aanpassing, niet zozeer over de veiligste manier. | ||
ziggyziggyziggy | dinsdag 21 januari 2014 @ 21:29 | |
Ik verwacht niet dat je mij dan aan de lijn krijgt, want de Hilversumse wisselbeperkingen hebben we vooral richting Delfzijl en Roodeschool. Maar goed, je weet maar nooit. Ik schijn het soms aan te trekken. Gisteren nog Scheemda plat gehad... | ||
Mr_Klaasje | dinsdag 21 januari 2014 @ 21:29 | |
Niet tot nauwelijks. 1. Het is de bedoeling om het aantal STS-naderingen te verminderen. Dat zou vergen dat de treinen zich strikt aan de planning houden. Dat gaat helemaal niet omdat de planning op onvoldoende detailniveau is ontwikkeld zodat het personeel niet eens in staat is om de planning perfect te volgen. Die moeten dus maar een eind raak rijden om te kijken of ze in de buurt van de planning kunnen komen, wat zomaar kan beteken dat ze bij het volgende punt een minuut te laat zijn door afronding op hele minuten. Dat is onbegonnen werk. Dus is het voor zover je het over de uitvoering zonder vertraging hebt +- 60 seconden sowieso al roulette qua realisatie. Plannorm voor opvolging is: Technisch haalbaar afgerond op hele minuut + 1 minuut buffer. Als twee treinen op 3 minuten opvolging zijn ingepland kan het dus alleen op basis van spreiding al zo zijn dat ze tegelijkertijd zijn. 2. Het verminderen van het aantal gele seinen dat gepasseerd wordt verminderd de waakzaamheid. Het zijn er minder, je zult dus vaker een groen sein zien en makkelijker een verwachtingspatroon ontwikkelen. Daarnaast zijn er diverse redenen om gewoon tegen deze strakke hantering van plannen te zijn. Op punten waar treinen uit verschillende richtingen vandaan komen en er eentje altijd wat laat is, kan je ze dus niet tegelijk inplannen om in de praktijk te zorgen dat de eerste het eerste er doorheen mag om zo snel mogelijk ruimte te maken voor de tweede trein. Nee, je krijgt een vaste volgorde, of die nu handig is of niet. Verder kan je in de praktijk prima krapper plannen dan in feite mag als je maar genoeg speling in de dienstregeling stopt. Zo kan je het personeel een beetje "opjagen" om door te werken. Dat kan heel handig zijn op plekken met te weinig capaciteit. In plaats van te rekenen met een haalbare 3 minuten, reken je dan met 2 minuten terwijl er tussen de 2,1 en 2,6 minuut nodig is. De traagste variant is nog altijd beter dan die 3 minuten die anders in de planning zouden staan. [ Bericht 2% gewijzigd door Mr_Klaasje op 21-01-2014 21:37:11 ] | ||
ziggyziggyziggy | dinsdag 21 januari 2014 @ 21:35 | |
Eens met mijnheer Klaasje. Met onze conflictvrije plannen heb ik nog regelmatig een trein voor de paal staan. Eén station vol scholieren die allemaal de trein in willen en je hebt al een paar minuten vertraging. | ||
Peterselieman | dinsdag 21 januari 2014 @ 21:38 | |
Een nauwelijks meetbaar effect. Ze willen het aantal STS-passages naar beneden brengen, maar dat vergt meer en meer maatwerk. De meeste gevaarpunten zijn nu wel afgedekt | ||
deadlock1981 | dinsdag 21 januari 2014 @ 21:39 | |
Waarom zijn ziggy's posts altijd blauw in de mobiele skin :s | ||
Mr_Klaasje | dinsdag 21 januari 2014 @ 21:40 | |
Veel nuttiger is ERTMS of de keuze om de ATB wat geavanceerder te maken. | ||
Cherna | dinsdag 21 januari 2014 @ 21:40 | |
Ik had per abuis de verkeerde kaartjes. De muts achter de balie had mij 5 zone kaarten verkocht terwijl ik een set 7 zone moest hebben. Met 4 man(vrouw en kids) gelijk circa 200 euro lichter en contant in de trein betalen en geen discussie mogelijk. Geen uitstel van betaling, geen creditcard etc. neen contant. En ik heb me zeer correct gedragen maar achter de controleur liepen zwart geklede militairen waarbij ik dacht die hebben vast in het legioen gediend. De knuppel al in de hand. In het Engels vroeg ik aan de controleur wat als ik nu geen geld heb. Het antwoord was helder. Niet betalen is gelijk uit de trein bij de volgende halte onder begeleiding van de heren en dan moest maar familie komen betalen, ondanks dat ik me ook nog kon legitimeren. Dan is het heel wijs toch maar rustig te blijven. Natuurlijk mijn eigen blunder om niet te checken wat die muts me verkocht had maar wel de prijs van 7 zone kaarten verkocht. Parijs. Een stad vol met geteisem. Dan moet je wel hard optreden, anders loopt het zo uit de hand. Maar wel een prachtig openbaar vervoer systeem. Dat moet er wel bij gezegd worden. | ||
b2py | dinsdag 21 januari 2014 @ 21:40 | |
TS. | ||
deadlock1981 | dinsdag 21 januari 2014 @ 21:42 | |
Kuitland dat Frankrijk. | ||
ziggyziggyziggy | dinsdag 21 januari 2014 @ 21:44 | |
Dat. Maar dat is een uitzondering, ik ben dat hier bijna nooit. | ||
Darkwing_Duck | dinsdag 21 januari 2014 @ 21:44 | |
Das al dan wel even geleden dan, zone 7 is bij 6 gevoegd in 2008 ofzo? | ||
ziggyziggyziggy | dinsdag 21 januari 2014 @ 21:44 | |
Mooi. Verder nog iets nuttigs te melden? | ||
Darkwing_Duck | dinsdag 21 januari 2014 @ 21:46 | |
Wie wil er van zijn of haar stamstation de vertrekstaten in mn sig gelinkt hebben? Zie het voorbeeld hieronder van Parijs. ![]() | ||
Cherna | dinsdag 21 januari 2014 @ 21:49 | |
Kan ook in 2007 zijn geweest. Het was op de RER D. Dat vergeet je dan nooit meer. | ||
Peterselieman | dinsdag 21 januari 2014 @ 21:51 | |
Doe maar Brussel Luchthaven. Komt toch niemand ![]() | ||
b2py | dinsdag 21 januari 2014 @ 21:52 | |
Ik moet die van 2014 nog hebben van mijn ghetto! ![]() | ||
dartlink | dinsdag 21 januari 2014 @ 21:54 | |
Hey allemaal, even een vraagje als lurker. Stapte vanmiddag uit op Almelo de riet en daar waren een stel hesjes bezig met het plaatsen van bordjes die eruit zagen als schietschijfjes. Vage omschrijving ik weet het, iemand idee waarmee ze bezig zouden kunnen zijn? Moment van uitstappen stonden ze op perron 1... | ||
_JdM_ | dinsdag 21 januari 2014 @ 21:55 | |
Schietschijfjes alsin reflectors? | ||
b2py | dinsdag 21 januari 2014 @ 21:56 | |
Blauwe ruitvormige bordjes, witte rand met erin nog een witte ruit? | ||
Darkwing_Duck | dinsdag 21 januari 2014 @ 21:57 | |
Heerhugowaard? | ||
dartlink | dinsdag 21 januari 2014 @ 21:57 | |
Zou heel goed kunnen kloppen, had zelf beetje haast dus niet aan gedacht om een foto te maken. Ze waren in ieder geval wel vierkant. Stonden aan de andere kant van het schouwpad (aan de kant van de overweg) met een laserwaterpas | ||
dennistd | dinsdag 21 januari 2014 @ 21:58 | |
Schietschijfjes? Heb je toeval een schets of iets, kan me er zo niks bij voorstellen namelijk | ||
Dr_Flash | dinsdag 21 januari 2014 @ 21:59 | |
Niet altijd, nu even. Omdat hij toevallig de TS is. N00b ![]() | ||
b2py | dinsdag 21 januari 2014 @ 21:59 | |
Oui oui la vache qui rit. | ||
b2py | dinsdag 21 januari 2014 @ 21:59 | |
Ik ben niet zo thuis in het seinenboek, maar laten we daar maar van uit gaan. Iemand? ![]() | ||
V2 | dinsdag 21 januari 2014 @ 22:00 | |
![]() Einde bovenleiding. | ||
dartlink | dinsdag 21 januari 2014 @ 22:00 | |
Wil anders morgenochtend nog wel even langsgaan, fotootje maken ![]() @V2 volgens mij die ja. Midden op het perron gemonteerd. | ||
b2py | dinsdag 21 januari 2014 @ 22:01 | |
We zijn hier dol op raadsels, maar morgen een foto is wel fijn voor de duidelijkheid! ![]() | ||
_JdM_ | dinsdag 21 januari 2014 @ 22:01 | |
Schietschijfjes in het spoor zelf op de biels(en) (tussen de twee rails) of aan de bovenleidingsmasten? | ||
b2py | dinsdag 21 januari 2014 @ 22:02 | |
Beetje gekke plek voor een einde bovenleiding bord, Almelo de Riet. | ||
Peterselieman | dinsdag 21 januari 2014 @ 22:02 | |
denk eerder bakborden ![]() | ||
Cherna | dinsdag 21 januari 2014 @ 22:03 | |
Dit. Utrecht en 's-Hertogenbosch in de spits. Probeer dan maar eens op tijd weg te komen als je precies op tijd bent. Daarbij is het passeren van een STS niet altijd het missen van een sein. Een verkeerde remming en zelfs bij het splitsen en 1 meter terugzetten kan je al een STS opleveren. 1 millimeter over de potjes en je hebt al een STS te pakken. | ||
V2 | dinsdag 21 januari 2014 @ 22:04 | |
Vind dat einde bovenleidingbord schietschijveriger eerlijk gezegd. En dan had de vraagsteller 't vast wel over een getal gehad? Of misschien was het wel gewoon een algemeen bakbord:![]() | ||
dennistd | dinsdag 21 januari 2014 @ 22:04 | |
Dat lijkt me waarschijnlijker ja | ||
V2 | dinsdag 21 januari 2014 @ 22:04 | |
Jah. Nou ja, ik moest bij schietschijf direct aan die andere denken zelf, maar gezien de plek zal het wel een algemeen bakbord zijn geweest. | ||
dartlink | dinsdag 21 januari 2014 @ 22:06 | |
De bakborden ken ik wel ![]() Stonden nog voor de 4 en 6 borden. Zal morgen even langsrijden ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 21 januari 2014 @ 22:07 | |
Enige wat een algemeen bakbord met een schietschijf te maken heeft is dat het ook rrechtop staat. Net als mijn lul. | ||
Pino112 | dinsdag 21 januari 2014 @ 22:08 | |
![]() | ||
Peterselieman | dinsdag 21 januari 2014 @ 22:09 | |
opsporing verzocht is weer begonnen | ||
ziggyziggyziggy | dinsdag 21 januari 2014 @ 22:13 | |
Gebeurt je dat altijd als je het treinentopic leest? | ||
Duvel | dinsdag 21 januari 2014 @ 22:15 | |
Je bent een fapper of je bent het niet. | ||
b2py | dinsdag 21 januari 2014 @ 22:17 | |
Moet je nagaan als er weer iets uit Pistoia voorbij komt. | ||
dartlink | dinsdag 21 januari 2014 @ 22:19 | |
Ben net speciaal voor jullie naar het station gegaan <3 bord is weg. Zat wel aan een bovenleidingpaal. Heb paar foto's gemaakt van de plek. Zal ze zo even posten ![]() | ||
ziggyziggyziggy | dinsdag 21 januari 2014 @ 22:22 | |
Dus... foto's waar het bord niet op staat. Spannend! | ||
Peterselieman | dinsdag 21 januari 2014 @ 22:24 | |
Dan gaat hij helemaal los ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 21 januari 2014 @ 22:25 | |
Nee. Maar niets menselijks is mij vreemd. Maar zeg eens hoe jij aan die kinderen komt. Van de ooievaar? ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 21 januari 2014 @ 22:25 | |
geheheh I saw what you did there ghe ghehe PIS toia ghehe ghe ![]() | ||
b2py | dinsdag 21 januari 2014 @ 22:28 | |
^_^ | ||
dartlink | dinsdag 21 januari 2014 @ 22:36 | |
Oke komt ie: Bord hing dus aan een bovenleidingpaal. Op deze plek: ![]() Op de plek staat nu ook dit teken (Misschien dat het er al eerder hing, maar nooit opgevallen in ieder geval) ![]() En dit mv 2.10 was me ook nog niet eerder opgevallen: ![]() Ze stonden dus met zo'n waterpas aan de andere kant van het spoor: ![]() Had het nog net met m'n vader over, misschien is het wel heel simpel, een letterlijk doel voor die waterpas? Het bord stond ook niet loodrecht op de paal, maar met een hoek richting die waterpas dus... | ||
Dr_Flash | dinsdag 21 januari 2014 @ 22:38 | |
640 breed is zat hoor ![]() | ||
b2py | dinsdag 21 januari 2014 @ 22:39 | |
Zal wel een reflectiebord zijn voor de landmeter om de afstanden etc te bepalen. ![]() | ||
dartlink | dinsdag 21 januari 2014 @ 22:41 | |
Sommige dingen zijn dus gewoon zo simpel, niet te moeilijk nadenken dus ![]() Maar nu even wat anders nu ik toch bezig ben, ik reis nu al zo'n 2 jaar dus Almelo - Enschede en viel me op dat jaar geleden ofzo in Hengelo allemaal rode buizen(zal vast wel verkeerd benoemen?) langs en onder het spoor lagen. Wat waren dat dan? | ||
b2py | dinsdag 21 januari 2014 @ 22:43 | |
En die 2.10 komt overeen met de kilometrering langs de baan. Kilometer 2.100 ![]() | ||
dartlink | dinsdag 21 januari 2014 @ 22:44 | |
Ahh je bent geweldig ![]() ![]() | ||
b2py | dinsdag 21 januari 2014 @ 22:46 | |
Ongetwijfeld een kabelgoot. Centimeter of 15-20 in doorsnede in soort uitvergrootte flexibele PVC pijp? | ||
dartlink | dinsdag 21 januari 2014 @ 22:47 | |
Uhuh! Dacht misschien iets meer omdat het over het hele emplacement lag... Misschien weet Dennis wat ik bedoel? | ||
dennistd | dinsdag 21 januari 2014 @ 23:11 | |
Is gewoon een kabelgoot inderdaad die bij werkzaamheden gebruikt is, en er een paar jaar gelegen heeft (zeer emplacementsgezichtsvervuilend vind ik ze overigens) | ||
b2py | dinsdag 21 januari 2014 @ 23:47 | |
Kamerbrief over voortgang van de nieuwe vervoerconcessie voor het hoofdrailnet Brief van staatssecretaris Mansveld (IenM) aan de Tweede Kamer over nieuwe vervoerconcessie hoofdrailnet en gemaakte afspraken over prestaties, financiele paragraaf en de planning.
| ||
DeaDLocK2K | dinsdag 21 januari 2014 @ 23:50 | |
Er was op het station van Zwolle een 2200/VST heel hard heen en weer aan het scheuren. Met rookpluims en herries <3 | ||
_JdM_ | dinsdag 21 januari 2014 @ 23:55 | |
Er waren er 3, maar er staan er 2 al redelijk toegetakeld in Zutphen... | ||
DeaDLocK2K | dinsdag 21 januari 2014 @ 23:59 | |
Er waren er 150. | ||
_JdM_ | woensdag 22 januari 2014 @ 00:04 | |
Geen VST'ers. | ||
Peterselieman | woensdag 22 januari 2014 @ 00:04 | |
Wat een werk heeft deze man verzet zeg ![]() http://rtvnoord.nl/gemist/videogemist.asp?v=27171&size=groot | ||
DeaDLocK2K | woensdag 22 januari 2014 @ 00:06 | |
Wel 2200'en. | ||
DeaDLocK2K | woensdag 22 januari 2014 @ 00:07 | |
Ertsboten, olieboten, alles deden ze. Vierspan? Geen probleem, 3600PK en een takkeherrie dat eruit kwam als ze optrokken. Ge-fucking-weldig. Net als die Belgische diesellocs die bij ACTS in dienst zijn geweest. Reeks 55? VROEM VROEM. Pure treinenporno. | ||
Peterselieman | woensdag 22 januari 2014 @ 00:10 | |
Je weet wat je nu roept he?
| ||
James1988 | woensdag 22 januari 2014 @ 00:11 | |
I&M neemt wel flink de tijd om die concessie op te stellen zeg... eind Q1 2014 een conceptversie klaar hebben ter review? Dat is best wel rijkelijk laat te noemen... De overeenkomst tussen NS en I&M over onderhandse gunning is eind 2011 gesloten, zijn die ambtenaren nu al serieus 2,5 jaar bezig met het opstellen van die concessie (die ongetwijfeld weer een kleurplaat gaat worden)? De decentrale overheden doen zoiets bij wijze van spreken inmiddels tussen de soep en de aardappelen door... | ||
b2py | woensdag 22 januari 2014 @ 00:13 | |
Achja, zoveel zal er niet wijzigen hoor tov de huidige qua KPI. Twee alineas over integratie HRN en nog eentje over gegarandeerde bediening in de daluren. De uitwerking is allang al bij NS en Prorail bekend. | ||
James1988 | woensdag 22 januari 2014 @ 00:17 | |
Des te treuriger dat het dan zo lang moet duren... | ||
DriekOplopers | woensdag 22 januari 2014 @ 00:18 | |
Een deel van de wisselchecks gebeur me video, aldus ProRail. | ||
dennistd | woensdag 22 januari 2014 @ 00:44 | |
In het kader van idiote plannen voor tijdens de winterspelen: Münster-München-Berlijn-Münster in één dag ![]()
| ||
Peterselieman | woensdag 22 januari 2014 @ 00:48 | |
jij meldt je bij deze aan voor zo'n reisje? | ||
dennistd | woensdag 22 januari 2014 @ 00:54 | |
Wie weet ga ik hem ook nog wel uitvoeren, in het kader van: eens maar nooit weer ![]() Kost me trouwens maar 9 euro aan zitplaatsreserveringen, 5,60 aan parkeergeld en 10 euro aan benzine. Reizen kan gratis met mijn Gold Bahncard (als Duitsland goud haalt tenminste), dus een hele dag plezier voor maar ¤24,60. Waar vind je dat nu nog meer? ![]() | ||
DeaDLocK2K | woensdag 22 januari 2014 @ 00:58 | |
Madurodam? | ||
dennistd | woensdag 22 januari 2014 @ 01:00 | |
Daar vermaak je je geen 21 uur (sterker nog: zo lang is het niet eens open) ![]() | ||
DeaDLocK2K | woensdag 22 januari 2014 @ 01:00 | |
Oh ik vermaak me echt wel zo lang daar. | ||
Bitlord | woensdag 22 januari 2014 @ 02:15 | |
Met betrekking tot het conflictvrij plannen doet het mijn deugd dat de meesten van jullie dezelfde visie hierover hebben als ik. Als enige hier met nog enige invloed was ik benieuwd wat Driek namens MBOV hierover vindt. M.i. zou je met hieraan kritisch en gefundeerd aandacht besteden wellicht nog wat zaken kunnen terugdraaien. (Hoewel ik bang ben, dat als een idiote veiligheidsregel eenmaal ingevoerd is, niemand binnen Prorail de ballen heeft om deze ooit weer af te schaffen). Of pleit anders eens voor conflictvrij plannen bij de Amsterdamse of Rotterdamse tram, of binnen het busverkeer in binnensteden. Ik zie namelijk niet in waarom de bus- en tramreizigers aldaar kennelijk wél onveiliger vervoerd mogen worden (en dat slaat dus ook nergens op) er zijn trouwens ook al kamervragen over gesteld, die net zo mooi weer zijn afgewimpeld door de ambtenaren van Mansveld. Ik vind, of eigenlijk het is, idioot dat door maatregel die schijnveiligheid biedt - station Utrecht Leidsche Rijn ondanks viersporigheid nog steeds met een matige halfuurdienst zit, hetgeen de verdere ontwikkeling van dit gebied tegenwerkt. - station Utrecht Lunetten tegenwoordig in 1x richting nog maar een halfuursdienst kent, waardoor Lunetten minder bereikbaar wordt, lijn 31 naar De Uithof wordt ontlopen en lijn 12 nog verder wordt belast - hiermee ondanks de ambities en investeringen in Randstadspoor de kwaliteit van het netwerk alleen maar achteruit dreigt te gaan - er miljoenen verspild worden aan overbodige infra om schijnonveiligheid te bestrijden | ||
Mr_Klaasje | woensdag 22 januari 2014 @ 05:28 | |
Die doen er ook rustig anderhalf jaar over weet ik uit ervaring. Maar in die periode worden de consumentenorganisaties wel behoorlijk vroeg geraadpleegd zodat niet de hele boel meer om hoeft als het zover is. Dit is trouwens ook het moment dat in de praktijk het adviesrecht van de ROCOV's het meeste voorstelt. | ||
greavy | woensdag 22 januari 2014 @ 06:03 | |
Jeej, minder treinen rond Hoofddorp. Maar (een deel van) de treinen tussen Leiden-Amsterdam worden omgeleid via Haarlem En Breukelen, Den Dolder-Soest, Zwolle-Hoogeveen, Amsterdam Muiderpoort en Schiedam-Vlaardingen zijn (nog steeds) geslachtofferd. | ||
_serial_ | woensdag 22 januari 2014 @ 06:50 | |
Vanmorgen zijn in elk geval de vroege reizigers naar Schiphol vanaf diversen stations getrakteerd op extra reistijd ivm de wisselcontrole | ||
Ajaxfan | woensdag 22 januari 2014 @ 06:51 | |
Minimale reizigersoverlast dat merk je meteen! | ||
PteV | woensdag 22 januari 2014 @ 06:53 | |
Weet je ook waarom greavy? Op de planner staat vanwege onverwachte werkzaamheden, heeft dat te maken met inspectie van de beruchte wissels ![]() | ||
Duvel | woensdag 22 januari 2014 @ 07:53 | |
Dat is codetaal. | ||
b2py | woensdag 22 januari 2014 @ 08:15 | |
Mijn trein rijdt in ieder geval normaal. | ||
b2py | woensdag 22 januari 2014 @ 08:28 | |
So I heard you like onverwachte werkzaamheden in de ochtendspits? ![]() | ||
ziggyziggyziggy | woensdag 22 januari 2014 @ 08:28 | |
Geen idee. Maar in elk geval gebeurde het niet met PTA erbij... | ||
ziggyziggyziggy | woensdag 22 januari 2014 @ 08:29 | |
Gelukkig zit er ook nog een 'normale' storing tussen... | ||
#ANONIEM | woensdag 22 januari 2014 @ 08:59 | |
Ik hoor de treinen bij de Lodewijkstraat-overweg ook al een uur lang tyfoneren. Nog geen smsje van werkgever gehad over eventuele vertragingen die kant op. Wel die van de richting Sauwerd en Roodeschool | ||
ziggyziggyziggy | woensdag 22 januari 2014 @ 09:00 | |
Klinkt als een overwegstoring. Maar geen idee, ik zit thuis. | ||
b2py | woensdag 22 januari 2014 @ 09:04 | |
Utrecht - Baarn gaat nog wel even duren. 113A/B bij Den Dolder ligt rechtdoor geklemd, aldus GVTTreinen op Somda. Edit: en ook wissel 455 te Muiderpoort ligt op de klem, en niet richting perron. [ Bericht 28% gewijzigd door b2py op 22-01-2014 09:13:12 ] | ||
ziggyziggyziggy | woensdag 22 januari 2014 @ 09:16 | |
Ik hoor ze vanuit mijn tuin ook typhoneren bij, ik gok, de Friesestraatweg. Klinkt als alle overwegen op de storingsmelder van Groningen... en da's kut als trdl. | ||
James1988 | woensdag 22 januari 2014 @ 09:17 | |
Dit heb ik doorgespeeld gekregen (bron: OVL mailinglijst):Da's een flinke lijst. | ||
b2py | woensdag 22 januari 2014 @ 09:19 | |
Gevolgen van de inspectie dus inmiddels. | ||
ziggyziggyziggy | woensdag 22 januari 2014 @ 09:19 | |
En zo serieus wordt Hilversum dus genomen. Op zich een goede zaak imho. | ||
James1988 | woensdag 22 januari 2014 @ 09:20 | |
Eens, maar treurig dat het zo ver heeft moeten komen. Iemand heeft dan toch gewoon zitten slapen ![]() | ||
ziggyziggyziggy | woensdag 22 januari 2014 @ 09:22 | |
En wie zou er dan hebben zitten slapen? De ontwerper van dat type wissel? | ||
James1988 | woensdag 22 januari 2014 @ 09:25 | |
De partij die verantwoordelijk is voor het onderhoud. Als er ineens in het hele land gebreken naar boven komen, vraag ik me af of het onderhoud/de inspecties van de afgelopen jaren wel voldoende zijn geweest. Of er moet in Hilversum iets zijn gevonden waarop nooit eerder gecontroleerd is... | ||
ziggyziggyziggy | woensdag 22 januari 2014 @ 09:27 | |
Ik vermoed het laatste. Ik gok dat er een defect is opgetreden in Hilversum waarvan het bestaan niet bekend was. | ||
ziggyziggyziggy | woensdag 22 januari 2014 @ 09:27 | |
Maar goed, allemaal aannames natuurlijk. Ik weet het fijne er ook niet van. | ||
James1988 | woensdag 22 januari 2014 @ 09:28 | |
Hoe dan ook, het is goed dat er extra is geïnspecteerd en dat er maatregelen worden genomen om de veiligheid te waarborgen. Het is jammer dat dit zoveel reizigershinder oplevert. | ||
b2py | woensdag 22 januari 2014 @ 09:33 | |
Vanaf 11:00 gaat Schiphol - Utrecht weer op volle kracht rijden. | ||
ziggyziggyziggy | woensdag 22 januari 2014 @ 09:33 | |
Tja. Veiligheid gaat altijd voor punctualiteit. | ||
b2py | woensdag 22 januari 2014 @ 09:57 | |
Om 10:00 start trouwens het ERTMS debat, ik weet niet of het uitgezonden wordt. | ||
#ANONIEM | woensdag 22 januari 2014 @ 10:03 | |
Ja. http://www.tweedekamer.nl(...)ex.jsp?id=2013A04379 | ||
Ajaxfan | woensdag 22 januari 2014 @ 10:03 | |
De vraag is wel hoeveel erger de overlast / de schade zou zijn als er iets fout gaat. Bij Hilversum is er veel mazzel geweest en dat had op een andere plek dus misschien ook kunnen gebeuren. | ||
Duvel | woensdag 22 januari 2014 @ 10:05 | |
De tering, wat een drama... ![]() | ||
James1988 | woensdag 22 januari 2014 @ 10:05 | |
Ook waar. Darom is het goed dat er geïnspecteerd is en dat er waar odig maatregelen zijn genomen. Maar had dat niet een paar uur kunnen wachten tot na de ochtendspits, om zo de hinder te beperken? De kans dat het in die paar uur fout gaat is statistisch wel zo ontzettend klein... | ||
Duvel | woensdag 22 januari 2014 @ 10:05 | |
Zijn het problemen met de EBI-switches? | ||
#ANONIEM | woensdag 22 januari 2014 @ 10:10 | |
Die hoorzitting ![]() Remco Dijkstra als rapporteur houdt een heel mooi praatje, maar weet vervolgens niet eens hoe je ERTMS moet uitspreken. Jep, die gaat goed komen ![]() | ||
WhiteJoker | woensdag 22 januari 2014 @ 10:10 | |
Gewoon de letters uitspreken toch? Of is het Ertems ofzo ![]() | ||
Duvel | woensdag 22 januari 2014 @ 10:14 | |
ERMTS. Of zo. | ||
#ANONIEM | woensdag 22 januari 2014 @ 10:19 | |
Zoiets ja, het klonk voor geen meter ![]() | ||
Duvel | woensdag 22 januari 2014 @ 10:19 | |
Van de site van Nico Spilt:N.B.: in 2004 kwam de invoering van de EBI's goed op gang. | ||
b2py | woensdag 22 januari 2014 @ 10:20 | |
Zie bericht prorail.nl De inspectie zijn gisteren al afgerond, dit zijn de gevolgen. Diverse wissels geklemd waardoor treindienst verstoord. | ||
DriekOplopers | woensdag 22 januari 2014 @ 10:23 | |
Mansveld moet ingrijpen bij ProRail. "Nul verwijtbare storingen" definitief in prullenbak. http://www.voorbeterov.nl/140116c.php Overzicht stremmingen, met excuses voor de afko's: - De 3100-serie is opgeheven tussen Utrecht en Hoofddorp opstel v.v. Er zijn twee wissels afgekeurd en geklemd op Hoofddorp Opstel waardoor er geen capaciteit meer is om die treinserie te laten keren. Omgeroepen wordt dat er "onverwachte werkzaamheden" zijn. - Er is een wissel stuk in Breukelen. Het middenspoor is vanuit de richting Utrecht onbereikbaar waardoor de 17400 in nood komt (gister tot Maarssen) en de 7400 gaat keren in Bijlmer-Arena. - Nog eentje stuk en geklemd in Den Dolder: 5500 is opgeheven van Den Dolder tot Soest, hier rijden bussen. Gereden wordt Ut - Dld v.v. (met heen-en-weer-keren op het middenspoor) en St - Brn v.v. - Idem in regio Amsterdam. Zaanstraat beperkte tot geen capaciteit, Berlijntreinen ke(e)r(d)en onder de kap. Eenzelfde toestand tussen Weesp en Muiderpoort, waardoor niet op Muiderpoort gestopt kan worden. - 9100-serie in de knoop tussen Hoogeveen en Meppel, ook daar is een wissel afgekeurd en er kan tussen Meppel en Koekange maar over 1 spoor gereden worden. - In Oss eentje die mogelijk veel geld gaat kosten: Elzenburg kan niet meer worden bediend door eveneens een defecte en geklemde EBI-switch. Er staat een lege goederentrein, die vandaag uitgewisseld _moet_ worden, anders moet de ontvanger zijn bedrijf platleggen. -En dan nog de 2600-serie die vanaf Ledn omgeleid moet worden via Hlm naar Asd i.v.m. vastgelegde wissels op Hfd. - En in Ledn kun je vanaf spoor 3 en 4 alleen nog maar richting Hlm en niet meer richting Shl. - Sp 16 op Rtd is niet meer te bereiken. - En de 14100-serie die niet kan rijden tussen Rtd en Vdg doordat spoor 1b niet te gebruiken is op Rtd als gevolg van vastgelegde wissels. - In Bd kun je vanaf spoor 2, 3 en 4 niet meer rechts naar Rsd. - Wissel 271 op Mdaz is vastgelegd dus overlopen is daar er ook niet meer bij. | ||
b2py | woensdag 22 januari 2014 @ 10:24 | |
Waaruit blijkt dan dat alle storingen die er zijn verwijtbaar zijn aan ProRail? | ||
Ajaxfan | woensdag 22 januari 2014 @ 10:31 | |
Als dit probleem al algemeen bekend was met dit type wissel zou dat tijdens werkzaamheden naar voren moeten zijn gekomen = verwijtbaar. Nu lijkt het dat dit niet zo is en dus niet verwijtbaar. | ||
Peterselieman | woensdag 22 januari 2014 @ 10:33 | |
Dit | ||
#ANONIEM | woensdag 22 januari 2014 @ 10:34 | |
We gaan het mee maken. Het lijkt inderdaad niet zo, maar of dat werkelijk zo is, dat is maar afwachten. | ||
Peterselieman | woensdag 22 januari 2014 @ 10:36 | |
Als dit waar is dan was het dus wachten tot het fout zou gaan? | ||
Ajaxfan | woensdag 22 januari 2014 @ 10:39 | |
Eerst afwachten of het überhaupt Prorail te verwijten is misschien? Het nu al roepen van zo'n uitspraak is wel wat voorbarig misschien. | ||
b2py | woensdag 22 januari 2014 @ 10:40 | |
Ik had het meer over de algemene stelling die aangenomen wordt, niet specifiek over dit geval. | ||
#ANONIEM | woensdag 22 januari 2014 @ 10:42 | |
Keurig, er wordt helaas binnen de avondspits gecontroleerd. Het staat er gewoon alvast netjes op. Goede zaak. | ||
Ajaxfan | woensdag 22 januari 2014 @ 10:44 | |
Je kent Driek al langer toch? | ||
Peterselieman | woensdag 22 januari 2014 @ 10:44 | |
Dat zou eventueel ook nog de brug in Schiedam kunnen zijn. Daar zit ook nog een defect dat ergens eind deze maand definitief gerepareerd moet zijn. Een onderplaat is stuk ![]() | ||
Viezze | woensdag 22 januari 2014 @ 10:45 | |
Wat ik me dan aanvraag, zouden er elders in de wereld soortgelijke wissels liggen en zou de plaatselijke Prorail geïnformeerd worden over dit probleem? | ||
ReisT | woensdag 22 januari 2014 @ 10:49 | |
Alle wissels zijn al gecontroleerd dus het moet wat anders zijn. En mag het wat minder vaag dan "minder treinen"? | ||
Peterselieman | woensdag 22 januari 2014 @ 10:52 | |
lees eens een paar posts naar boven? ![]() | ||
#ANONIEM | woensdag 22 januari 2014 @ 11:05 | |
Treinkopper tussen Ede-Wageningen en Arnhem. Ellende duurt naar schatting tot 13.30 [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 22-01-2014 11:06:04 ] | ||
Peterselieman | woensdag 22 januari 2014 @ 11:19 | |
Opvallend dat de sprinters tussen Utrecht en Baarn niet kunnen rijden vanwege een probleem met een wissel te Den Dolder. En laat dat nou precies het enige wissel zijn waar je linksaf kunt naar Baarn ... Alleen veroorzaakt door de klem op de wissels 113A en 113B. Je zou via de middensporen ook nog linkerspoor kunnen gaan, maar dat mag mogelijk vanwege de plannormen niet meer ... | ||
Erasmo | woensdag 22 januari 2014 @ 11:27 | |
Zocht op Belgische IC en dit was de eerste die boven kwam drijven ![]() Voor de rest wel een aardig treintje, die Belgen hebben het spoor beter begrepen dan de weg. Vooral station Antwerpen was mooi met z'n drie verdiepingen spoor. | ||
dennistd | woensdag 22 januari 2014 @ 11:36 | |
En toch heb ik dat regelmatig meegemaakt als de IC naar Enschede in de vertraging zit (>5 minuten). Dan wordt de stopper naar Baarn na Bilthoven het middenspoor opgestuurd en halteert links op Den Dolder, zodat ondertussen rechts de IC met 140km/h kan passeren. Maar er zal daar wel een goederenpad liggen dat 2x per dag wordt gebruikt, en daar mag niet doorheen gepland worden natuurlijk... In de praktijk gebeurt dat volop met de Pimpel, die rijdt namelijk al in het goederenpad, maar soms worden daar nog doodleuk 2 goederentreinen bij in dat pad gegooid ![]() | ||
Litpho | woensdag 22 januari 2014 @ 11:44 | |
Omdat niemand verantwoordelijk wil zijn voor de kans dat het dan wél in die paar uur fout gaat. | ||
remcoP | woensdag 22 januari 2014 @ 11:48 | |
Jezus, de boer weet niet eens of er verschillende types ERTMS zijn. Je kan als kamer toch wel zelf wat onderzoek verrichten zodat je weet waar het over gaat? ![]() | ||
Peterselieman | woensdag 22 januari 2014 @ 11:52 | |
welkom in de politieke wereld. Ze zal die brief van het FNV ongetwijfeld gelezen hebben waar ook pertinente onzin in staat. Het klopt nog wel dat leveranciers met hun eigen ERTMS-versies en apparatuur gekomen zijn, maar in de afgelopen jaren zijn al veel loopholes in de regels gedicht en eindjes aan elkaar geknoopt, waardoor al veel problemen tot het verleden behoren. En over het lastig onderhouden van ERTMS door het personeel. Tsja, hoe zou dat nou komen? Vast niet door de ingewikkelde personeelsroosters en de bereidheid van de NS om in het kader van de proef hier tijdelijk iets aan te gaan doen. | ||
remcoP | woensdag 22 januari 2014 @ 12:11 | |
bron | ||
Peterselieman | woensdag 22 januari 2014 @ 12:20 | |
Vanwege problemen met de ATB mogen alle DDZ-VI vanaf 1 februari mogelijk niet meer rijden. Nu is dat op dit moment geen gigantisch probleem, daar het om één stelletje gaat http://somda.nl/forum/14382/p483726/Ontwikkelingen+DDARDDZ/ [ Bericht 4% gewijzigd door Peterselieman op 22-01-2014 13:44:35 ] | ||
Ireyon | woensdag 22 januari 2014 @ 12:24 | |
Daarom ook die uitroepteken. ![]() | ||
b2py | woensdag 22 januari 2014 @ 12:30 | |
Beetje raar dat je het zo verwoord. Hij vraagt om bevestiging of ontkenning en jij brengt het hier als statement. | ||
Peterselieman | woensdag 22 januari 2014 @ 13:44 | |
er ontbraken een paar woorden ![]() | ||
spectrumanalyser | woensdag 22 januari 2014 @ 14:54 | |
Leuk nieuws dat DD-AR per Februari weer gaat rijden. overigens kennen we allemaal de treinbank shopper al. voor 100 euro koop je een tas gemaakt van oude treinbanken. http://2ndare.nl/collectie-shop/treinbank-shoppers.html je kunt de tas ook met graffiti kopen "indien graffiti materiaal beschikbaar." | ||
_serial_ | woensdag 22 januari 2014 @ 15:07 | |
Ik vind dat helemaal geen leuk nieuws. | ||
Duvel | woensdag 22 januari 2014 @ 15:24 | |
Ik wel, drietjes kunnen lekker racen. | ||
spectrumanalyser | woensdag 22 januari 2014 @ 15:28 | |
met stip op nummer 1, de stoptrein van Sloterdijk naar Uitgeest, via Zaandam. werkelijk waar, op een werkdag zit ie stamp- en stampvol. | ||
b2py | woensdag 22 januari 2014 @ 15:31 | |
Nummer twee is niks aan te doen in ieder geval. ![]() (Niet op korte termijn iig) | ||
DriekOplopers | woensdag 22 januari 2014 @ 15:33 | |
Ook niet met een voortrein? | ||
Peterselieman | woensdag 22 januari 2014 @ 15:35 | |
op dat traject rijdt ieder kwartier een trein. Het enige dat ze hooguit kunnen doen is zorgen dat alle treinen tien tot twaalf bakken lang zijn | ||
b2py | woensdag 22 januari 2014 @ 15:35 | |
Is volgens mij geen ruimte voor in de dienstregeling. | ||
Frozen-assassin | woensdag 22 januari 2014 @ 15:45 | |
4.IC Hoorn Kersenboogerd – Amsterdam CS vertrek 07:14 uur Verbaast me ook niet. Spitstrein stopt er niet meer, dan krijg je dat. De drukte in de spitstrein valt dan redelijk mee, meestal heeft iedereen dan wel gewoon een zitplaats. Maar in de reguliere IC valt dat tegen. | ||
b2py | woensdag 22 januari 2014 @ 15:50 | |
Heb even de dienstregelinggrafieken erbij gepakt en als ik de plannorm nog goed in mijn hoofd (3 min opvolging in zelfde richting) zou het moeten passen. Je gaat drie minuten voor de IC weg uit Alkmaar en komt drie minuten achter de sprinter aan te Sloterdijk. | ||
ReisT | woensdag 22 januari 2014 @ 15:53 | |
De genoemde probleemtrein rijdt volgens http://ovtijden.com/infoplus/mat/829/20140122/ meestal met 8 bakken. De meest voor de hand liggende oplossing lijkt dan om een extra viertje aan te koppelen. Dan heb je geen voortrein nodig. | ||
b2py | woensdag 22 januari 2014 @ 15:57 | |
Bijzonder, ding is gepland met 10. Meer kan ook niet, ding komt compleet uit Den Helder en tussen Den Helder en Alkmaar past niet meer dan 10. Vandaar ook mijn opmerking dat er op korte termijn geen structurele oplossing kan zijn. ![]() | ||
Frozen-assassin | woensdag 22 januari 2014 @ 15:58 | |
Kan er geen 4tje worden bijgeplaatst te Alkmaar? Dat het al klaarstaat op perron 5 en de (VIRM-VI) IC uit Den Helder wordt daaraan gekoppeld en daarna doorrijden | ||
DeaDLocK2K | woensdag 22 januari 2014 @ 15:59 | |
Waren er niet een stel reizigersorganisaties die tegen aftrappen en bijplaatsen waren? | ||
b2py | woensdag 22 januari 2014 @ 16:02 | |
Je hebt er minimaal al acht nodig tussen Den Helder en Alkmaar. | ||
DeaDLocK2K | woensdag 22 januari 2014 @ 16:03 | |
Per direct dus gewoon gelijk die perrons verlengen. Hotseflots. | ||
greavy | woensdag 22 januari 2014 @ 16:03 | |
Ik zou eerder denken aan drie viertjes. 8 uit Den Helder en 4 erbij in Alkmaar. Of 10 uit Den Helder en 4 erbij in Alkmaar. 14 bakjes zouden moeten kunnen toch? | ||
b2py | woensdag 22 januari 2014 @ 16:04 | |
Nope, Heiloo, Castricum, Zaandam, Amstel kan je dat vergeten ![]() | ||
greavy | woensdag 22 januari 2014 @ 16:07 | |
Doe je het toch op z'n Belgisch? "Reizigers voor A, B, C en D dienen niet in de achterste 4 rijtuigen plaats te nemen." Wordt keurig omgeroepen op alle stations langs de lijn. Planmatig in België dat er treinen te lang zijn voor bepaalde stations op de route, maar de capaciteit verder nodig is. Lossen ze zo op. En ja, die deuren worden in België uiteraard ook ontgrendeld daar. Maar die reizigers snappen het tenminste. | ||
Frozen-assassin | woensdag 22 januari 2014 @ 16:16 | |
12 bakken dan? Ook te lang? Perron van Amstel kan eenvoudig veel langer worden gemaakt. | ||
DriekOplopers | woensdag 22 januari 2014 @ 16:16 | |
Wij waren nooit tegen aftrappen/bijplaatsen. Hebben zelfs gesteld dat bij LUD op Alkmaar onder toezicht van storingsmonteurs en met herinvoering behaatjes moet worden afgetrapt/bijgeplaatst om de reizigers nog een beetje behoorlijk te kunnen vervoeren. NS zag dat helaas niet zitten. | ||
Peterselieman | woensdag 22 januari 2014 @ 16:17 | |
nee, dat kan prima, mits aftrappen en bijplaatsen in Alkmaar gebeurt met 4 tot 6 bakken. | ||
Frozen-assassin | woensdag 22 januari 2014 @ 16:18 | |
![]() | ||
b2py | woensdag 22 januari 2014 @ 16:18 | |
12 past wel. | ||
greavy | woensdag 22 januari 2014 @ 16:22 | |
Daarom zeg ik, gewoon op z'n Belgisch. Moet je het alleen communiceren aan de reizigers, en je hebt genoeg capaciteit. Vast wel een derde viertje te roggelen ergens. | ||
Peterselieman | woensdag 22 januari 2014 @ 16:22 | |
dat staat nu met schade langs de baan ![]() | ||
WhiteJoker | woensdag 22 januari 2014 @ 16:24 | |
Doen ze in Engeland ook gewoon. In de trein wordt ook gewoon omgeroepen dat "de voorste drie deuren niet open gaan" | ||
Dr_Flash | woensdag 22 januari 2014 @ 16:33 | |
met zo'n handjevol rooie stickers kom je ook een heel end ![]() | ||
ReisT | woensdag 22 januari 2014 @ 16:34 | |
Met een derde viertje past alles toch gewoon langs het perron. | ||
greavy | woensdag 22 januari 2014 @ 16:35 | |
Euh, dat derde viertje moet een zesje zijn, mijn excuses | ||
b2py | woensdag 22 januari 2014 @ 16:38 | |
Moet er ook een extra HC bij volgens mij. | ||
Peterselieman | woensdag 22 januari 2014 @ 16:41 | |
mja, dan heb je er op het hele traject niets aan als het 14 bakken is | ||
ReisT | woensdag 22 januari 2014 @ 16:41 | |
Maar waarom zou je twee extra bakken meenemen als daar niemand in kan stappen? In Alkmaar krijg je ook geen 14 bakken langs het perron. Zelfs al paste het wel betwijfel ik of je daar veel meer mee zou vervoeren dan lucht. Is voor de meeste mensen toch veel te ver lopen van de trap. | ||
b2py | woensdag 22 januari 2014 @ 16:42 | |
12 zou al veel goeds doen vermoed ik. | ||
greavy | woensdag 22 januari 2014 @ 16:43 | |
Hm, ik dacht dat 14 bakken wel gingen passen. Dan maar 12.Toch niet NS' probleem? Hun bieden de capaciteit, en als er genoeg capaciteit is, moeten de reizigers niet moeilijk doen. Als ze willen zitten, moeten ze maar verder lopen. | ||
Dr_Flash | woensdag 22 januari 2014 @ 16:47 | |
Ingecheckt, koffie, krantjekrossantje, kom je bovenaan de trap, wat denk je? Krijg de koelere de achterste rijtuigen staan helemaal DAAR? Fuck dit ik pak de auto! | ||
b2py | woensdag 22 januari 2014 @ 16:49 | |
Ik moest zeven keer kijken voor ik door had wie dit postte. ![]() ![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 22 januari 2014 @ 16:50 | |
Oh sorry ![]() | ||
DriekOplopers | woensdag 22 januari 2014 @ 17:05 | |
Openhartige toelichting ProRail over problemen met de wissels, gebrek aan onderdelen en import uit Zweden: http://www.voorbeterov.nl/140116c.php | ||
Basekid_NZ | woensdag 22 januari 2014 @ 17:09 | |
Aankomen op het koninklijke perron op den Haag hs \o/ (ja was bijzonder hoor :p) | ||
Dr_Flash | woensdag 22 januari 2014 @ 17:15 | |
Gaaf. Inmiddels gaat de hele voorpagina over mijn ontsporing ![]() | ||
Peterselieman | woensdag 22 januari 2014 @ 17:23 | |
je hebt gewoon even het hele spoorland op zijn kop gezet door een beetje dwars te doen ![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 22 januari 2014 @ 17:24 | |
Ikke wel ![]() Kutspoor! Kuttrein! Kutprorail! Kut NS! Zo ![]() | ||
Peterselieman | woensdag 22 januari 2014 @ 17:25 | |
De Duitsers straften je afgelopen zaterdag met +60 ![]() | ||
Ireyon | woensdag 22 januari 2014 @ 17:29 | |
Teringjantje het mag wat kosten | ||
Dr_Flash | woensdag 22 januari 2014 @ 17:33 | |
Betalen voor grafitti, diesgek. | ||
Peterselieman | woensdag 22 januari 2014 @ 17:37 | |
ies uitverkocht he, maar gemaakt van hoofdsteunen zijn ze nog wel verkrijgbaar http://2ndare.nl/collectie-shop/hoofdsteun-tassen.html | ||
Dr_Flash | woensdag 22 januari 2014 @ 17:38 | |
Ik wacht wel op die kussentjes ![]() | ||
Peterselieman | woensdag 22 januari 2014 @ 17:42 | |
| ||
Zug-Chef | woensdag 22 januari 2014 @ 17:44 | |
Dan lopen wij hier te mekkeren dat het bij een paar sneeuwvlokken al een chaos is, maar in Berlijn/Brandenburg kunnen ze er ook wat van ![]() http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?3,6733138
| ||
Dr_Flash | woensdag 22 januari 2014 @ 17:46 | |
Wat jezus. Het is toch geen paard of zo? ![]() | ||
KomtTijd... | woensdag 22 januari 2014 @ 17:47 | |
...Ze weten bij die shop nog niet dat je die stiften gewoon bij de boekhandel kunt kopen? ![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 22 januari 2014 @ 17:49 | |
Gewoon die goedkopertjes nemen, onderkladden en voor duurder doorverkopen ![]() | ||
KomtTijd... | woensdag 22 januari 2014 @ 17:56 | |
Geniaal businessplan. | ||
Peter | woensdag 22 januari 2014 @ 17:59 | |
Vele kunstenaars passen het succesvol of gesubsidieerd toe: Koop iets waar je op kan kladden, klad er iets op en verkoop het voor meer geld. ![]() | ||
ziggyziggyziggy | woensdag 22 januari 2014 @ 18:12 | |
Right. En reizigers zien dat? ![]() | ||
Litpho | woensdag 22 januari 2014 @ 18:17 | |
Als ze lang genoeg aan een gesloten deur hebben gerammeld dat de trein wegrijdt? Tuurlijk ![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 22 januari 2014 @ 18:25 | |
ze kijken niet. Maar naar een omroep luisteren ze ook niet, want oordopjes. Doe je gewoon niks aan ![]() | ||
Peter | woensdag 22 januari 2014 @ 18:25 | |
Zoals de HTM met een defecte deur doet: gewoon een kettingslot om de stangen van de deurdelen.. | ||
Dr_Flash | woensdag 22 januari 2014 @ 18:32 | |
Stadler Kippensmurf gespottet ![]() ![]() | ||
b2py | woensdag 22 januari 2014 @ 18:44 | |
Gisteren in West-Polen twee trein met >10 uur vertraging. | ||
James1988 | woensdag 22 januari 2014 @ 19:05 | |
Er is geen treinverkeer mogelijk tussen Roosendaal en Breda door een aanrijding met een persoon. Wat doet NS? De IC Amsterdam - Vlissingen en de IC Den Haag - Venlo extra laten stoppen op Lage Zwaluwe zodat dat een mogelijk omreisroute wordt. Goed nagedacht, bijsturing ![]() Jammer dat de treinen op Lage Zwaluwe geen meter voor elkaar aansluiten en dat je op dat station amper een plek hebt om te schuilen, maar het idee is goed. | ||
Dr_Flash | woensdag 22 januari 2014 @ 19:08 | |
ja, het idee is goed. Het idee is het meest voor de hand liggende wat ze op z'n minst als eerste zouden moeten doen. Moet ik op m'n knieën of zo? ![]() | ||
Anno1982 | woensdag 22 januari 2014 @ 19:09 | |
Kijk, dit soort stukjes leest een stuk prettiger, informatief, maar toch kritisch over het onderhoud. Zou wat mij betreft zelfs nog iets kritischer mogen. | ||
DeaDLocK2K | woensdag 22 januari 2014 @ 19:11 | |
Wat mij betreft niet kritischer omdat metaalmoeheid heel moeilijk te detecteren is in zulke ongelofelijke bulten metaal. Tenzij je het treinkaartje 50% duurder maakt. Soms zijn er gewoon risico's. |