abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 januari 2014 @ 15:57:12 #1
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_135762474
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.



>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je/jullie ook in 2014 van harte welkom heten:

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
sncfblob.jpg James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen. Voor al uw TGV-Bar-rijtuig vouchers.
fokplaat.jpg DriekOplopers, doet goede dingen namens en voor de reiziger.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
CIMG0149(res).gif greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
UI_Berlijn.png b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet.
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
noiconn.png Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl.

Namens mezelf en hopelijk de bovengenoemde sujetten wens ik iedereen hier een gezond en spoorvriendelijk 2014 toe!



>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Reizen over de HSL-Zuid
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Intercity's Den Haag - Brussel
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Afkortingen en treinserienummers
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen:
>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? :(
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden.
De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Achter de schermen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 15:57:43 #2
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_135762489
Oeh, pas de tweede ooit die ik volmik. *O*
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_135762603
Prima TT ^O^
pi_135763181
Opzich wel leuk gezicht. Knal jij met 130 vanaf Zuid naar Schiphol, rij je al die linksrijders voorbij op de A10. Zwaaiende kinderen op de achterbank bij opa en oma op de rechterrijstrook.
pi_135763372
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 16:14 schreef b2py het volgende:
Opzich wel leuk gezicht. Knal jij met 130 vanaf Zuid naar Schiphol, rij je al die linksrijders voorbij op de A10. Zwaaiende kinderen op de achterbank bij opa en oma op de rechterrijstrook.
Doe ik daar altijd :)
Indien mogelijk natuurlijk.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 16:21:32 #6
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_135763450
Iemand die een vraag had waarom prorail en NS niks melden over de werkzaamheden afgelopen zondag tussen Groningen - Veendam/Leer. Een simpel antwoord kwam naar voren door het Twitterteam van NS.

NS_online twitterde op dinsdag 21-01-2014 om 15:15:13 @Eupeodes De werkzaamheden van afgelopen zondag vonden plaats op het Arriva traject. Daarom stond deze info niet in onze reisplanner. ^LV reageer retweet
Normaal staat dat er óók altijd in...
pi_135763480
Raar.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 16:23:01 #8
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_135763507
Zelf ProRail.nl meldde het niet. De datafeed van de werkzaamheden bij NS.nl lijkt volgens mij ergens bij ProRail weg te komen?
pi_135763515
geen smoes natuurlijk. NS wou toch zo graag de reisinfo doen? Doe dat dan ook.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_135763603
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 16:23 schreef greavy het volgende:
Zelf ProRail.nl meldde het niet. De datafeed van de werkzaamheden bij NS.nl lijkt volgens mij ergens bij ProRail weg te komen?
Nee want NS organiseert die reisinformatie.
Wel is het zo dat de input voor die meldingen bij NS binnenkomt die er dan een mooi dingetje van maakt op de website.
pi_135763608
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 16:23 schreef Dr_Flash het volgende:
geen smoes natuurlijk. NS wou toch zo graag de reisinfo doen? Doe dat dan ook.
Je kan ze niet afrekenen op een overgangsfase, Fles.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_135763630
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 16:23 schreef greavy het volgende:
Zelf ProRail.nl meldde het niet. De datafeed van de werkzaamheden bij NS.nl lijkt volgens mij ergens bij ProRail weg te komen?
Leuk man. Er waren werkzaamheden, maar niemand wist ervan. Zelfs de man die ze uitvoerde stond met een waterpomptang in zijn hand een beetje verdwaasd om zich heen te kijken van "wat doe ik hier? :? "
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_135763975
Vanavond NL 2:
19:55 - 20:25
Rail Away

Een rit met Amtrak van het hart van New York naar het hart van Montreal, twee belangrijke steden aan de oostkust van Noord-Amerika. Het is het verhaal van de vele grote en kleine spoorwegmaatschappijen, die daarin een rol hebben gespeeld en uiteindelijk het slachtoffer werden van allerlei overnames. Als je haast hebt, neem je een vliegtuig, maar wie het land wil zien, neemt deze trein.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_135764013
quote:
6s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 16:25 schreef Litpho het volgende:

[..]

Je kan ze niet afrekenen op een overgangsfase, Fles.
Oh okee, sorry :) En die overgangsfase duurt...? Een jaar of dertig? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_135764026
Gaat die over de North East Corridor?
pi_135764056
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 16:34 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Oh okee, sorry :) En die overgangsfase duurt...? Een jaar of dertig? :?
Die is vorig jaar voor de zomer afgerond.
pi_135764060
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 16:21 schreef greavy het volgende:
Iemand die een vraag had waarom prorail en NS niks melden over de werkzaamheden afgelopen zondag tussen Groningen - Veendam/Leer. Een simpel antwoord kwam naar voren door het Twitterteam van NS.

NS_online twitterde op dinsdag 21-01-2014 om 15:15:13 @Eupeodes De werkzaamheden van afgelopen zondag vonden plaats op het Arriva traject. Daarom stond deze info niet in onze reisplanner. ^LV reageer retweet
Normaal staat dat er óók altijd in...
Die mensen bij de social media afdeling hebben er dus écht geen kaas van gegeten :')
pi_135764363
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 16:35 schreef b2py het volgende:

[..]

Die is vorig jaar voor de zomer afgerond.
Ik begrijp dat ik er nu WEL een mening over _mag_ hebben? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_135764457
quote:
5s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 16:41 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik begrijp dat ik er nu WEL een mening over _mag_ hebben? :?
Je kent me, je mag van mij overal een mening over hebben.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 16:47:05 #20
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_135764613
(Ik kan het niet terugvinden): Er zijn gister 2 DDZ-4tjes op de ACT in de Houtrakpolder Amsterdam gestald, naast het DDAR en 1800-meuk. Zou gaan om de 2 DDZ-stellen met Sandite-installatie.
pi_135764811
Moeten wel erg flink stuk zijn dan? Ik las ook al dat het verlengen naar zesjes ook niet helemaal soepel gaat daar.
pi_135764993
Of gewoon niet nodig he. Global warming en zo. Deze winter lijkt ook naar niks. Ik denk dat ze daar staan voor het uitbouwen van die installaties wegens te weinig gebruikt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_135765040
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 16:47 schreef greavy het volgende:
(Ik kan het niet terugvinden): Er zijn gister 2 DDZ-4tjes op de ACT in de Houtrakpolder Amsterdam gestald, naast het DDAR en 1800-meuk. Zou gaan om de 2 DDZ-stellen met Sandite-installatie.
Bij het uitbouwen van de Sanditeinstallatie zijn stoorstromen opgetreden, waardoor inzet niet mogelijk is. Overigens staan ze al sinds de kerst buiten dienst, en in die 4 weken hebben ze de storing er niet uit weten te krijgen blijkbaar.
Bij twijfel: gebruik beton.
pi_135765086
Twee hè, kerstvakantie.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 16:58:24 #25
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_135765105
Maar waarom de installatie eruit halen, je stelt het toch gewoon buiten dienst tot de volgende periode? Lijkt mij kostenefficiënter.
pi_135765112
Utrecht - Breukelen gaan ze trouwens wel even vol in de spits inspecteren.
pi_135765166
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 16:58 schreef greavy het volgende:
Maar waarom de installatie eruit halen, je stelt het toch gewoon buiten dienst tot de volgende periode? Lijkt mij kostenefficiënter.
Het kost zitplaatsen }>
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 21 januari 2014 @ 16:59:51 #28
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_135765177
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 16:58 schreef b2py het volgende:
Utrecht - Breukelen gaan ze trouwens wel even vol in de spits inspecteren.
En Muiderpoort is nog bezig. Is het nou zo moeilijk om te melden welke treinen er niet rijden als er 'minder treinen' staat?
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
pi_135765368
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 16:59 schreef Ajaxfan het volgende:

[..]

En Muiderpoort is nog bezig. Is het nou zo moeilijk om te melden welke treinen er niet rijden als er 'minder treinen' staat?
Ja, dat is volstrekt onmogelijk.

Je dient "minder treinen" te lezen als "wees blij dat je mee mag met wat er ook maar rijdt. ALS je mee mag, want je weet: te veel mensen is niet veilig."
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 21 januari 2014 @ 17:05:03 #30
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_135765416
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 17:04 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, dat is volstrekt onmogelijk.

Je dient "minder treinen" te lezen als "wees blij dat je mee mag met wat er ook maar rijdt. ALS je meemag, want jeweet: te veel mensen is niet veilig."
Je hebt je lolbroek wel gevonden vandaag. ;)
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
pi_135765631
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 16:59 schreef Ajaxfan het volgende:

[..]

En Muiderpoort is nog bezig. Is het nou zo moeilijk om te melden welke treinen er niet rijden als er 'minder treinen' staat?
Doen ze nooit. Is slecht excuus ja ik weet het maar goed. Ik denk ook niet voordat treinen Lijn nummers krijgen dat ding mogelijk is.
pi_135765722
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 17:10 schreef b2py het volgende:

[..]

Doen ze nooit. Is slecht excuus ja ik weet het maar goed. Ik denk ook niet voordat treinen Lijn nummers krijgen dat ding mogelijk is.
Natuurlijk is het wel mogelijk, maar omdat de reiziger voor een achterlijke mongool versleten wordt heet het "niet mogelijk".
Sommige treinen rijden, andere niet. Treinen rijden niet vanzelf, dat wordt aangestuurd door mensen. Mensen bepalen welke treinen wel en niet rijden. Mensen KUNNEN dus ook aangeven welke treinen ze wel en niet laten rijden.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 21 januari 2014 @ 17:13:29 #33
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_135765743
Ze weten toch wat er opgeheven wordt? Bijvoorbeeld 'De Sprinters tussen Zwolle en Amsterdam Centraal rijden niet tussen Amsterdam Centraal en Weesp' kan je toch wel vermelden? Simpel, en voor een gros van de reizigers duidelijk.
pi_135766090
Overigens stoppen de sprinters van Amsterdam Centraal naar Weesp-Zwolle/Amersfoort Vathorst niet in Muiderpoort. richting Centraal wel.
Bij twijfel: gebruik beton.
pi_135766149
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 17:22 schreef _JdM_ het volgende:
Overigens stoppen de sprinters van Amsterdam Centraal naar Weesp-Zwolle/Amersfoort Vathorst niet in Muiderpoort. richting Centraal wel.
Gaaf. Dus iedereen die naar huis wil, jammer joh. Je kunt alleen naar een station waar het NOG drukker is, en waarvandaan je ook niet naar huis kunt. Overigens had je dat station ook wel met de tram kunnen bereiken, en Weesp of Amersfoort niet 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_135766203
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 17:24 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Gaaf. Dus iedereen die naar huis wil, jammer joh. Je kunt alleen naar een station waar het NOG drukker is, en waarvandaan je ook niet naar huis kunt. Overigens had je dat station ook wel met de tram kunnen bereiken, en Weesp of Amersfoort niet 8)7
of ze pakken gewoon de sprinter richting breukelen die op het andere gedeelte van muiderpoort stopt
pi_135766333
De communicatie zou nog duidelijker worden als er ook met lijnnummers gecommuniceerd gaat worden. Dus serie 800 noem je lijn 8, serie 1900 noem je lijn 19, serie 3600 wordt gecommuniceerd als lijn 36 enzovoort. Dat is ook een stuk gemakkelijker voor reizigers die incidenteel de trein pakken.
pi_135766359
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 17:25 schreef Salatrel het volgende:

[..]

of ze pakken gewoon de sprinter richting breukelen die op het andere gedeelte van muiderpoort stopt
ja, want daarmee kom je in Weesp of Amersfoort ;(
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_135766423
quote:
15s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 17:29 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ja, want daarmee kom je in Weesp of Amersfoort ;(
is toch niet relevant als je naar muiderpoort wil :')
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 21 januari 2014 @ 17:31:19 #40
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_135766459
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 17:28 schreef lyolyrc het volgende:
De communicatie zou nog duidelijker worden als er ook met lijnnummers gecommuniceerd gaat worden. Dus serie 800 noem je lijn 8, serie 1900 noem je lijn 19, serie 3600 wordt gecommuniceerd als lijn 36 enzovoort. Dat is ook een stuk gemakkelijker voor reizigers die incidenteel de trein pakken.
Ik zou het dan doen als IC8 of IC19 en de sprinters: S91 ofzo

Nummering hoeft niet per se overeen te komen met de treinnummers, zolang het maar duidelijk is
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_135766539
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 17:30 schreef Salatrel het volgende:

[..]

is toch niet relevant als je naar muiderpoort wil :')
van centraal NAAR muiderpoort kom je altijd wel. Ik bedoelde even al die mensen die op Muiderpoort staan en er niet weg komen. Hehe.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_135766636
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 17:33 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

van centraal NAAR muiderpoort kom je altijd wel. Ik bedoelde even al die mensen die op Muiderpoort staan en er niet weg komen. Hehe.
goed voor de omzet van de kiosk
pi_135766766
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 17:31 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ik zou het dan doen als IC8 of IC19 en de sprinters: S91 ofzo

Nummering hoeft niet per se overeen te komen met de treinnummers, zolang het maar duidelijk is
Op die manier maak je inderdaad nog een duidelijk onderscheid tussen intercity's en sprinters. Ik denk wel dat je de nummering het best gelijk kan laten lopen met de interne nummers. Dat is gemakkelijk te implementeren in de systemen en het voorkomt verwarring bij het personeel. Bijzondere nummers voor vleugeltreinen en extra ingelegde treinen moet je dan natuurlijk wel versimpelen.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 17:43:11 #44
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_135766925
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 17:36 schreef Salatrel het volgende:

[..]

goed voor de omzet van de kiosk
Moet je volgens mij wel even uitchecken en weer inchecken wanneer je op dat andere perron staat richting Amstel :')
pi_135766938
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 17:38 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Op die manier maak je inderdaad nog een duidelijk onderscheid tussen intercity's en sprinters. Ik denk wel dat je de nummering het best gelijk kan laten lopen met de interne nummers. Dat is gemakkelijk te implementeren in de systemen en het voorkomt verwarring bij het personeel. Bijzondere nummers voor vleugeltreinen en extra ingelegde treinen moet je dan natuurlijk wel versimpelen.
Hoezo? Vleugeltreinen zijn er bijna toch niet meer, behalve de IC 28 Utrecht-Rotterdam die in het weekend vanaf Gouda aan de IC 17 Den Haag-Enschede is gekoppeld (maar eigen nummer)

Ja, je hebt die IC's van Leeuwarden, maar kunnen prima in hun eigen nummerreeks (IC 125 en IC127)

Extra ingelegde treinen hoeven voor de reiziger geen apart nummer te hebben...
Bij twijfel: gebruik beton.
pi_135766968
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 17:43 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Moet je volgens mij wel even uitchecken en weer inchecken wanneer je op dat andere perron staat richting Amstel :')
met een beetje mazzel kun je na 18:30 verder en krijg je 40% korting
pi_135766987
Ik denk dat de reiziger geen baat heeft bij een IC 21 of een S3
Die wil gewoon weten of de trein van A naar B rijdt.
pi_135767268
vervoerders moeten niet denken wat reizigers willen. Vervoerders moeten DOEN wat reizigers willen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_135767334
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 17:52 schreef Dr_Flash het volgende:
vervoerders moeten niet denken wat reizigers willen. Vervoerders moeten DOEN wat reizigers willen.
Precies. De reiziger wilt weten of zijn trein rijdt. Dat moeten ze hem mede delen
  dinsdag 21 januari 2014 @ 17:55:28 #50
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_135767374
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 16:19 schreef mc3347 het volgende:

[..]

Doe ik daar altijd :)
Indien mogelijk natuurlijk.
Wat? Zwaaien op de achterbank bij opa en oma?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')