Litpho | dinsdag 5 november 2013 @ 21:59 | |
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.![]() >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je van harte welkom heten: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl. ![]() >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig. >> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo) en in de ICE (Amsterdam - Arnhem) Voor de Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor de Fyra bedraagt ¤2,30 enkele reis (2e klas), ongeacht het traject. Deze toeslag is in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht. >> Reizen over de HSL-Zuid NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. Bij de kaartautomaat betaal je ¤2,30 voor een enkele reis (2e klas), ongeacht het traject. Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of Voyages-SNCF. >> Intercity's Den Haag - Brussel Er rijden vanaf nu 8 intercity's per dag tussen Den Haag HS en Brussel Zuid. Met geluk kan dit in oktober uitgebreid worden naar 10. Wat daarna gebeurt, weet niemand. >> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden. >> Afkortingen en treinserienummers Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht. Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen: >> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen De feestdagen in 2013 zijn als volgt: Dinsdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 31 maart (eerste paasdag), maandag 1 april (tweede paasdag), dinsdag 30 april (Koninginnedag), zondag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 9 mei (Hemelvaartsdag), zondag 19 mei (eerste pinksterdag), maandag 20 mei (tweede pinksterdag), woensdag 25 december (eerste kerstdag), donderdag 26 december (tweede kerstdag). Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van DUO. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit. >> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? ![]() Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ![]() >> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden? Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd: • Blijbol. • De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden. • De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen). • jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar). • Als joker ![]() ![]() >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; Hoek van Holland Haven - von_Preussen Kesteren - Dr_Flash Buitenpost - Peterselieman Newcastle Central Station - bork IJmondlijn - von_Preussen Harlingen (- Haven) - Greavy Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy Station Nijverdal en Nijverdal West - De laatste dag in de "oude" situatie - Greavy >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash 6834 kilometer InterRail - Igen Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash Polen - Zug-Chef Eerste Klas door Nederland - Ireyon Zwitserland - sander89 De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp Monaco - KapiteinT Koninklijke wachtkamers - Bork NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100 Treinen rond Basel - Dr_Flash Station Visé - KapiteinT InnoTrans 2010 - James1988 Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon Reisje voor het goede doel - Greavy Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tsjechie) - bork Europabahn/Rheintalbahn - bork AnsaldoBreda en Napels op hun best - Dr_Flash Trein en tram in Lissabon deel 1 en deel 2 - Zug-Chef >> Achter de schermen De cabine van een Class 66 - Monopoly De cabine van een G-2000 - Monopoly De cabine van een DM'90 - Monopoly Fotoverslag over de NS1700 - GlenSpey Fotoverslag over VIRM - GlenSpey De cabine van een Traxx (BR 186) - Mirgeam De cabine van een G1206 - Mirgeam Traffic Control Brussel: Open Bedrijvendag 2012 - Greavy | ||
Socios | dinsdag 5 november 2013 @ 22:01 | |
Wat is een "badslipperexpress"? | ||
James1988 | dinsdag 5 november 2013 @ 22:02 | |
Goederentrein. In de jaren '90 experimenteerde SBB al eens met een bekend merk in een trein: ![]() Bron foto: http://www.rrpicturearchives.net/showPicture.aspx?id=2934088 | ||
Darkwing_Duck | dinsdag 5 november 2013 @ 22:23 | |
Prima mondiale: Starbucks su rotaia.![]() A partire dal 21 novembre 2013 potrete viaggiare a bordo del primo Starbucks Coffee House su rotaia del mondo e gustare le famose specialità di Starbucks attraversando la Svizzera. Bron en meer | ||
b2py | dinsdag 5 november 2013 @ 22:32 | |
Gast ![]() Overigens tot einde drgl geen treinen Weesp - Amsterdam Zuid door een wisselstoring. | ||
bork | dinsdag 5 november 2013 @ 22:42 | |
Wat gaat het kosten? Afgelopen zomer met verbazing gekeken naar de prijzen van SB in Duitsland, alles is gewoon 1 euro goedkoper dan bij ons! (lage lonen?) | ||
Koen66 | dinsdag 5 november 2013 @ 22:49 | |
Duitsland is qua horeca echt goedkoop vergeleken bij Nederland, met z'n 4-en laatst bij de Griek gegeten voor 2/3 van de prijs hier. | ||
Dr_Flash | dinsdag 5 november 2013 @ 22:56 | |
Duitsland heeft gewoon een buiten-de-deur-eet cultuur. Meer omzet, hogere omloopsnelheid, minder derving, lagere prijzen, nog meer omzet etc. Bij ons werkt precies dezelfde vicieuze cirkel, alleen de andere kant op ![]() | ||
dennistd | dinsdag 5 november 2013 @ 23:11 | |
Maar de mensen verdienen er maar weinig, vaak zijn het van die '400-euro-jobs', wat neerkomt op nog geen 5 euro per uur... | ||
#ANONIEM | dinsdag 5 november 2013 @ 23:16 | |
Hoelang blijft de excuus-Benelux in de richting van Den Haag in Roosendaal staan? Ik moet donderdag met de trein van Brussel naar Roosendaal Amsterdam en ik vraag me af of ik genoeg tijd heb om in te checken. Nog een andere vraag, zijn er bagagekluisjes in het station van Antwerpen? [ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 06-11-2013 08:00:21 (Foutje :P) ] | ||
GekkeHaan | dinsdag 5 november 2013 @ 23:18 | |
En de andere kant van het Starbucks logo....... ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door GekkeHaan op 05-11-2013 23:38:57 ] | ||
Peterselieman | dinsdag 5 november 2013 @ 23:21 | |
inchecken? | ||
GlenSpey | dinsdag 5 november 2013 @ 23:23 | |
![]() | ||
Xetran | dinsdag 5 november 2013 @ 23:27 | |
Die zijn er wel, staan aangegeven als je richting de grote hal loopt, ergens onder een trap verstopt geloof ik. | ||
GlenSpey | woensdag 6 november 2013 @ 00:28 | |
It's a long shot, maar heeft er hier iemand toevallig een afbeelding van een werkend ATB-NG cabinedisplay voor mij? Is voor een schoolverslag. Google levert niet veel op helaas... | ||
James1988 | woensdag 6 november 2013 @ 01:09 | |
2 minuten. Is niet nodig als je een internationaal vervoerbewijs hebt. Als het goed is wel | ||
#ANONIEM | woensdag 6 november 2013 @ 01:42 | |
Maak ik morgen voor je! | ||
#ANONIEM | woensdag 6 november 2013 @ 08:04 | |
Ik ben van plan met m'n Go-Pass Brussel - Essen te doen, een apart kaartje Essen - Roosendaal te kopen en vervolgens in te checken in Roosendaal (ik heb een voordeeluren-abonnement) om zo naar Amsterdam te gaan. Zijn de conducteurs in de Benelux eigenlijk Belgen of Nederlanders? | ||
Ireyon | woensdag 6 november 2013 @ 08:14 | |
Je hebt echt 100% gegarandeerd geen tijd om in te checken in Roosendaal dus laat dat maar uit je hoofd ![]() | ||
Fiorano | woensdag 6 november 2013 @ 08:17 | |
Vanuit het niets heeft op Amersfoort de IC richting Schiphol een vertraging van +10 op de schermen staat : trein vertrekt later ivm grote vertraging. Goh, je verwacht het niet... Edit: trein kwam binnen rijden vanaf Hilversum ipv Schothorst. Hij heeft dus z'n kering aldaar niet gehaald. Lekker duidelijk gecommuniceerd, de vertraging kwam pas naiofficiële vertrektijd op de schermen. | ||
_serial_ | woensdag 6 november 2013 @ 08:19 | |
Badslipperexpress ontspoort tussen Almelo en Hengelo
| ||
b2py | woensdag 6 november 2013 @ 08:25 | |
Oei. | ||
greavy | woensdag 6 november 2013 @ 08:45 | |
Je kan gewoon een kaartje kopen (ook in België) met 40% korting in Nederland. Dan koop je dus een ticket Essen - Amsterdam Centraal. Dan hoef je met je ov-chipkaart niet in te checken, die moet je alleen tonen bij de controle. Je papieren vervoersbewijs Essen - Amsterdam en je GoPass Brussel - Essen zorgen ervoor dat je niet hoeft in te checken. | ||
greavy | woensdag 6 november 2013 @ 08:47 | |
Betreft een trein beladen met nieuwe ballast, die onderweg was naar Amersfoort. Als tractie was CapTrain 189 106 aanwezig. | ||
ziggyziggyziggy | woensdag 6 november 2013 @ 08:49 | |
Oeps. ![]() Meer foto's op mijn site. | ||
greavy | woensdag 6 november 2013 @ 08:56 | |
Het schijnt dat hij al een stukje met minimaal 1 ontspoorde wagon reed, en dat een passerende trein heeft gebeld met de treindienstleiding, want de ballaststenen "vlogen in het rond". Er is één wagon, de allerlaatste, ontspoord. | ||
ziggyziggyziggy | woensdag 6 november 2013 @ 08:59 | |
Dat blijkt ook wel uit de foto van het overpad: dat is aardig beschadigd. | ||
Dos37 | woensdag 6 november 2013 @ 09:07 | |
Omg lijkt me dat het wel een tijdje gaat duren. Wordt druk op Almelo met alle treinen als eindpunt | ||
Kwaliteit | woensdag 6 november 2013 @ 09:09 | |
Linkje naar je site? Ik zit mobiel en kan m niet vinden | ||
ziggyziggyziggy | woensdag 6 november 2013 @ 09:14 | |
http://ziggyziggyziggy.nl | ||
ziggyziggyziggy | woensdag 6 november 2013 @ 09:27 | |
Nou, het was in elk geval niet de laatste wagen... ![]() | ||
dennistd | woensdag 6 november 2013 @ 09:28 | |
Weer Fccpps'en, die dingen hebben vaker last van gebroken assen e.d. volgens mij. Dingen zijn halverwege de jaren '80 gebouwd op onderstellen van oude wagens... | ||
MTL | woensdag 6 november 2013 @ 09:28 | |
Check je mail ![]() | ||
dennistd | woensdag 6 november 2013 @ 09:34 | |
Er lag ook een wiel los op het spoor een stuk terug volgens ooggetuigen: http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=175186&cat=1 (eerste fragment) | ||
Peterselieman | woensdag 6 november 2013 @ 10:14 | |
die is goed krom ... | ||
dennistd | woensdag 6 november 2013 @ 10:36 | |
Stervex kortingsbonnen: http://www.nsstations.nl/(...)d-voor-voordeel.html | ||
ziggyziggyziggy | woensdag 6 november 2013 @ 10:37 | |
En de infra is over een afstand van 3 kilometer beschadigd. Ik zag op Twitter al foto's langskomen van kapotgereden assentellers en overwegplaten. | ||
Peterselieman | woensdag 6 november 2013 @ 10:41 | |
ben je mooi klaar mee ... | ||
Scarlet_Dragonfly | woensdag 6 november 2013 @ 10:41 | |
Ja, en de NS kan weer eens niet schatten... Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 60 min. De verstoring is naar verwachting rond 17:00 uur verholpen. En ik ben een papegaai ![]() Natuurlijk hebben ze dat om 17:00 uur wel weer gefixt... ![]() | ||
_serial_ | woensdag 6 november 2013 @ 10:43 | |
Ze zeggen er niet bij welke 17:00 ![]() | ||
Scarlet_Dragonfly | woensdag 6 november 2013 @ 10:45 | |
![]() ![]() Maar ik ben wel blij dat ik vanmorgen (voor dat dat gebeurd was) al besloten had met de auto van Enschede naar Deventer te reizen, kom ik vanavond tenminste nog weer terug! | ||
dennistd | woensdag 6 november 2013 @ 10:49 | |
Je kunt altijd nog via Zutphen reizen, of Almelo-Hengelo met bus 51 (die het waarschijnlijk een stuk drukker heeft dan normaal ![]() | ||
James1988 | woensdag 6 november 2013 @ 10:51 | |
| ||
dennistd | woensdag 6 november 2013 @ 11:00 | |
https://www.prorail.nl/liveblog Dat gaat wel even duren ja... | ||
dennistd | woensdag 6 november 2013 @ 11:27 | |
Foto's op de RTV Oost-Flickr: | ||
ziggyziggyziggy | woensdag 6 november 2013 @ 11:31 | |
Lekker suggestieve foto bij de nimby's... http://www.deondernemer.n(...)en-we-bang-voor.html | ||
Mr_Klaasje | woensdag 6 november 2013 @ 11:33 | |
Klote FCCPPs-en. Die dingen zijn heel ontsporingsgevoelig. | ||
b2py | woensdag 6 november 2013 @ 11:37 | |
Tijd om er zesassers van te maken ipv twee. | ||
RichardHammond | woensdag 6 november 2013 @ 11:39 | |
Begin echt jeuk van die 'actiegroepen te krijgen: De afgeknapte treinwielen zijn nog niet uitgerold of je krijgt weer van dit soort achterlijke nieuwsberichten: http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=175197&cat=1 En dit soort berichten op Twitter: Als, als, als.... | ||
ziggyziggyziggy | woensdag 6 november 2013 @ 11:40 | |
En dan ook die hashtag #wetteren erbij. ![]() | ||
Viezze | woensdag 6 november 2013 @ 11:40 | |
Gelukkig is het 100% veilig om gevaarlijke stoffen via de weg te vervoeren | ||
b2py | woensdag 6 november 2013 @ 11:41 | |
Stuur die mensen even naar China ofzo.. | ||
dennistd | woensdag 6 november 2013 @ 11:42 | |
Daar was ik al wel bang voor... | ||
b2py | woensdag 6 november 2013 @ 11:44 | |
Hopen dat er een ombouwtrein uit Duitsland gehaald kan worden. | ||
KomtTijd... | woensdag 6 november 2013 @ 11:46 | |
Jezus wat een gezever "We hebben gewoon geluk gehad. Als dit een goederentrein met gevaarlijke stoffen was geweest, was het heel erg geweest." Als dat een trein met gevaarlijke stoffen was geweest, was het spoor net zo kapot geweest en hadden die gevaarlijke stoffen nog steeds even keurig in hun container gezeten als de keislag in deze wagon ![]() | ||
dennistd | woensdag 6 november 2013 @ 11:49 | |
Ik neem dat die toch ook al maandag van tevoren gepland moeten worden normaal gesproken. En kan een ombouwtrein wel omgaan met kapotte dwarsliggers? | ||
Peterselieman | woensdag 6 november 2013 @ 11:50 | |
vierassers zou al moeten helpen | ||
b2py | woensdag 6 november 2013 @ 11:51 | |
In principe wel, als er met genoeg geld gesmeten wordt moet er vast wel wat te regelen zijn. Weet ik niet, hangt ervan af waar ze stuk zijn. Ik weet wel dat 8333 dwarsliggers vervangen een hoop werk is. (Als ze daadwerkelijk over 5 km beschadigd zijn.) | ||
Peterselieman | woensdag 6 november 2013 @ 11:53 | |
precies. Op de weg zijn de gevaren op een ongeval veel groter. Het is dan ook goed dat de regels voor het vervoer van gevaarlijke stoffen zeer streng zijn, waardoor ook in het geval van een ongeval de kans op echt gevaar behoorlijk binnen de perken blijft. | ||
#ANONIEM | woensdag 6 november 2013 @ 11:59 | |
Beste bende. Lijkt me dat de meester wel wat uit te leggen heeft, alhoewel ik moet zeggen dat mijn praktijkervaring met goederentreinen is dat ik na elke stop (rood sein, omrijdspoortje e.d) wel een rolproef deed. Volgens het VSD is de rolproef niet eens meer verplicht omdat je langs je trein loopt bij vertrek. Bij wegrijden tractie geven en rond de 5-8-10 km/h ongeveer haal je de tractie er af en dan laat je de trein rollen. Als hij gewoon glijdt is er niets aan de hand, en als je schokt dan heb je een vaste rem of sta je er naast. Anyways. Zomaar ontsporen is nogal lastig, maar als je luchtleidingen niet breken dan is het moeilijk te zien dat je een wagen ernaast heb staan. Tel daarbij op dat je een 186/189 hebt waar je veelsteveel vermogen mee hebt, dan is het al heel anders dan in een 1206'je waar je de motoren voelt en hoort brullen om op snelheid te blijven. Dan weet je sneller dat het foute boel is. Bij 186/189 heb je het door het grote vermogen niet door (qua geluid, je hoort je motoren al amper). Daarom is het erg prettig om je diagnosescherm op je motoren te hebben staan. Je kan dan zien hoeveel vermogen je vraagt van je motoren en je ziet dan wel dat hij rare dingen doet. 5 km is lang door rijden, maar ben benieuwd wat de meester er van heeft gemerkt. Kan je hem niet verwijten als hij echt niets heeft gemerkt. Waarschijnlijk had hij er al een beste rit op zitten. | ||
James1988 | woensdag 6 november 2013 @ 12:05 | |
Tussen Woerden en Vleuten is toch ook al een keer zoiets gebeurd waarbij de machinist niet door had dat de helft van zijn trein van de rails was gelopen? | ||
dennistd | woensdag 6 november 2013 @ 12:06 | |
Klopt, die was er volgens mij bij Harmelen al naast gelopen door verzakt spoor edit: rapport ILenT: http://www.ilent.nl/actue(...)rentreinvleuten.aspx | ||
#ANONIEM | woensdag 6 november 2013 @ 12:08 | |
Ja, die had ook een X aantal KM ballast in de rondte gesmeten. | ||
DriekOplopers | woensdag 6 november 2013 @ 13:13 | |
Klopt. Effe zoeken, maar dan vind je ze wel. Diverse maten. | ||
GekkeHaan | woensdag 6 november 2013 @ 13:16 | |
Dat zijn een flink aantal dwarsliggers die vervangen moeten worden! En er is een wielband gevonden bij Borne: ![]() Bron: Op de rails [ Bericht 21% gewijzigd door GekkeHaan op 06-11-2013 13:25:00 ] | ||
DriekOplopers | woensdag 6 november 2013 @ 13:27 | |
verzakt spoor mankement aan wagen | ||
#ANONIEM | woensdag 6 november 2013 @ 13:31 | |
Wil ik een kaartje van Essen naar Amsterdam kopen bij het loket in Brussel moet ik ¤3,50 toeslag betalen omdat ik bij het loket koop ipv op internet. Dus ¤16,80 ipv ¤13,30. Wat is dat nou voor een onzin?! ![]() ![]() ![]() | ||
Sandrvich | woensdag 6 november 2013 @ 13:36 | |
Jij hebt toch een OV-kaart? Dan moet je gewoon om een kaartje naar Essen grens vragen, dan hoef je die toeslag helemaal niet te betalen. | ||
#ANONIEM | woensdag 6 november 2013 @ 13:38 | |
Nee ik heb geen OV, alleen voordeeluren ![]() | ||
Xetran | woensdag 6 november 2013 @ 13:42 | |
Valt nog mee, geloof dat ik in Antwerpen toen tegen de zes euro extra moest betalen. Als er nu buiten automaten stonden.. maar die zijn er ook niet ![]() | ||
#ANONIEM | woensdag 6 november 2013 @ 13:54 | |
Die automaten staan er in Brussel wel, maar daar kan je geen kaartje voor naar het buitenland uit halen.... Hebben ze eindelijk nieuwe automaten kan je er nog net niks mee, campuskaart gaat bijvoorbeeld ook niet ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 06-11-2013 13:55:08 ] | ||
Sandrvich | woensdag 6 november 2013 @ 15:05 | |
Campuskaarten kun je er wel uit krijgen, alleen niet met een Nederlandse bankkaart. ![]() | ||
Kowloon | woensdag 6 november 2013 @ 15:08 | |
Hoe zat het ook al weer met de route die je moet volgen van A naar B bij NS? • Kortste route? • Minste overstappen? Is dat juist? En er was toch ook nog een derde mogelijkheid? | ||
Scarlet_Dragonfly | woensdag 6 november 2013 @ 15:15 | |
• Snelste route | ||
James1988 | woensdag 6 november 2013 @ 15:17 | |
Die dingen accepteren toch Maestro? ![]() | ||
Kowloon | woensdag 6 november 2013 @ 15:30 | |
Oh, stom van me. ![]() ![]() | ||
Pino112 | woensdag 6 november 2013 @ 15:34 | |
| ||
James1988 | woensdag 6 november 2013 @ 15:59 | |
| ||
b2py | woensdag 6 november 2013 @ 16:01 | |
Het leger komt, klinkt ook veel spannender dan het is ![]() | ||
Mr_Klaasje | woensdag 6 november 2013 @ 16:06 | |
Gewoon de tak waar ik ooit nog van heb overwogen om daar te solliciteren. De genie. | ||
mschol | woensdag 6 november 2013 @ 16:28 | |
waarom? er ligt toch nog wel enigsinds spoor, toch geen bom op gevallen ofzo? ![]() hmm zie net de foto's.. hij is wel flink verminkt die wagen... maar een soort van extra wielen eronder zetten is niet makkelijker/sneller? [ Bericht 5% gewijzigd door mschol op 06-11-2013 16:36:51 ] | ||
Peterselieman | woensdag 6 november 2013 @ 16:30 | |
een kleine overwinning voor de Italianen | ||
James1988 | woensdag 6 november 2013 @ 16:32 | |
Dat de Italianen een onafhankelijk onderzoek willen naar de kwaliteit van de V250 is volledig terecht. Ben benieuwd naar wat eruit gaat komen... | ||
Peterselieman | woensdag 6 november 2013 @ 16:34 | |
Je zou een andere oplossing verwachten. Kranen genoeg die het spoor op mogen en die de wagon leeg kunnen scheppen. daarna zou je kunnen hersporen (hoe krom het ding ook is) en dan bij de eerste de beste overweg de wagon van het spoor takelen. | ||
mschol | woensdag 6 november 2013 @ 16:38 | |
dat het een spaghettiboemel is die zo soepel is als spaghetti? | ||
James1988 | woensdag 6 november 2013 @ 16:42 | |
Zul je straks zien dat de onafhankelijke experts claimen dat de V250 een prima trein is, dan staat NS toch mooi in z'n hemd. | ||
Peterselieman | woensdag 6 november 2013 @ 16:44 | |
in de basis is dat natuurlijk ook zo, alleen totaal niet goed in elkaar gezet. ook het oplossen van de problemen duurt zodanig lang dat er geen werkbare situatie meer is. | ||
b2py | woensdag 6 november 2013 @ 17:14 | |
Damn Son, ik kijk regelmatig voor banen bij de genie ![]() | ||
b2py | woensdag 6 november 2013 @ 17:15 | |
Je komt met je kraan niet zo ver hoor, dan zit je tegen de bovenleiding. Of althans, de wettelijk voorgeschreven minimum afstand voertuig <-> bovenleiding wordt dan overschreden. | ||
Peterselieman | woensdag 6 november 2013 @ 17:16 | |
ding is toch al spanningsloos mag ik aannemen | ||
b2py | woensdag 6 november 2013 @ 17:19 | |
Geldt ook als er spanningsloosheid is. En spanningsloos is nog niet veilig, zaak moet geaard worden etc. | ||
mschol | woensdag 6 november 2013 @ 17:40 | |
ik weet niet de ins en de outs maar als er dingen van een trein afdonderen door slechte montage en winterweer kan ik moeilijk geloven dat het een prima trein is.. | ||
b2py | woensdag 6 november 2013 @ 17:59 | |
Het probleem hierin is dat de snelweg vaak niet dwars door de stad loopt maar erlangs of zelfs door een natuurgebied. Het spoor is veel meer gecentreerd rondom dorpskernen en loopt er dwars door heen. Overigens zijn wagons gebruikt voor transport van gevaarlijke stoffen extra versterkt en schijnen aardbevingen te moeten kunnen 'overleven'. | ||
James1988 | woensdag 6 november 2013 @ 18:01 | |
Er is een keer een deur losgeraakt van een ICE 3 op de NBS Keulen - Frankfurt. Die deur raakte toen de restaurantwagen van een andere ICE waarin 6 reizigers gewond raakten door rondvliegend glas. De ICE 3 rijdt nog steeds rond. | ||
Litpho | woensdag 6 november 2013 @ 18:13 | |
Als dat ding dan in een half jaar niet te herstellen is (en men niet aan kan geven hoe lang het wel duurt), dan zal die solide basis ook wel tegen vallen. | ||
b2py | woensdag 6 november 2013 @ 18:16 | |
Vraag me trouwens af wat ze willen bereiken met een onafhankelijk onderzoeksbureau, het rapport krijgen ze toch niet. | ||
Dr_Flash | woensdag 6 november 2013 @ 18:28 | |
Waren dat ook die dingen waar toen bij Amsterdam Centraal en Woerden vergelijkbare gevallen mee waren? | ||
Dr_Flash | woensdag 6 november 2013 @ 18:28 | |
Gewoon iemand van dat PSV-forum erin zetten ![]() | ||
Viezze | woensdag 6 november 2013 @ 18:40 | |
Het is ook niet zo zwart-wit als ik het zeg natuurlijk, maar geen vervoer van gevaarlijke stoffen over het spoor houdt in dat je het probleem naar elders verplaatst. Snelwegen gaan ook dwars door steden heen en daarnaast maken de vrachtwagens ook gebruik van het onderliggend wegennet. En wat je zegt, tankwagons zijn veilig. Als die uit de rails lopen ontploffen ze niet spontaan hoop ik ![]() | ||
b2py | woensdag 6 november 2013 @ 18:45 | |
Zei er iemand vierkante wielen?![]() | ||
Anno1982 | woensdag 6 november 2013 @ 18:48 | |
Dat zijn geen vierkante wielen, dat is kunst! ![]() | ||
dennistd | woensdag 6 november 2013 @ 19:07 | |
Wat ik trouwens niet snap is dat de bussen ter vervanging van de pimpel alleen maar Deventer-Bentheim rijden. Reizigers uit Hengelo mogen met de Grensland Express naar Bentheim (met een mooie overstap van een half uur in Bentheim), en reizigers uit Almelo mogen kiezen tussen eerst naar Deventer met de trein en dan de bus naar Bentheim, of eerst de bus naar Hengelo en dan de Grensland naar Bentheim... Laat de bussen gewoon Bentheim-Hengelo en Bentheim-Almelo rijden, beide stations zijn prima te bereiken namelijk. | ||
Peterselieman | woensdag 6 november 2013 @ 19:44 | |
de hele wielband mist ![]() | ||
greavy | woensdag 6 november 2013 @ 19:59 | |
Totaal onverwachts is klassiek motorstel 204 vandaag toch nog ingezet, het defect is verholpen (!). Maar ten uiterst 12 November moet de 204 in Stockem stil staan. | ||
James1988 | woensdag 6 november 2013 @ 20:20 | |
Gekke Belgen. Enig idee waar het stel zoal nog ingezet gaat worden? | ||
greavy | woensdag 6 november 2013 @ 20:28 | |
Staat momenteel (als het goed is) in Charleroi. Morgen hoop ik meer te weten. Het defect zal wel klein geweest zijn, en wilden ze hem toch via de reguliere dienst verkassen. | ||
#ANONIEM | woensdag 6 november 2013 @ 21:24 | |
Gladde spoortjes bij Sauwerd vandaag. Minimaal tractie geven en lekker glijden. Spannend ![]() | ||
#ANONIEM | woensdag 6 november 2013 @ 21:35 | |
![]() ![]() ![]() ![]() | ||
#ANONIEM | woensdag 6 november 2013 @ 21:35 | |
Crappy telefoonshots. Ik heb geen Nikon superdeluxe ditdatalles mega pixel camera ![]() | ||
#ANONIEM | woensdag 6 november 2013 @ 22:15 | |
Om het ticketverhaal vooralsnog af te ronden voor vandaag, ik heb het kaartje met behulp van een huisgenote en haar Bancontact dus voor ¤13,30 (i.p.v. ¤16,80) via de website kunnen kopen. Het mooiste is echter dat ik het kaartje morgen op moet gaan halen aan hetzelfde loket als waar me vandaag gezegd is dat ik ¤3,50 toeslag moest betalen, maar nu betaal ik die dus niet. ![]() ![]() | ||
Fixers | woensdag 6 november 2013 @ 22:15 | |
Waar is die rolstoelknop voor? | ||
Dr_Flash | woensdag 6 november 2013 @ 22:26 | |
EJECT EJECT EJECT! | ||
ziggyziggyziggy | woensdag 6 november 2013 @ 22:39 | |
Ben maar eens begonnen om Groningen te bouwen voor Train Simulator. De oostkant van het emplacement begint al aardig vorm te krijgen. Ik zal binnenkort wel eens screenshots maken. | ||
b2py | woensdag 6 november 2013 @ 22:44 | |
Delen delen met scenario. Ik wil voor mono spelen! ![]() | ||
GlenSpey | woensdag 6 november 2013 @ 22:45 | |
Ah top! Mijn dank is groot! ![]() | ||
Sandrvich | woensdag 6 november 2013 @ 22:51 | |
Dat idioot gedoe had ik laatst ook... Ik had toen per credit card betaald en moest die overigens nog wel even laten zien! Er zijn inmiddels ook al twee andere routes met Groningen. Al vermoed ik dat jij het een pak realistischer aan zal pakken als de bouwer van Vlissingen-Groningen. ![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 6 november 2013 @ 22:53 | |
Wat is dit voor totale onzin dan joh? ![]() | ||
GlenSpey | woensdag 6 november 2013 @ 22:53 | |
Leuk! Waar gaat de route uiteindelijk naartoe? Ik moet zeggen nu ik wat vaker met echte treintjes speel vind ik het spel niet zo boeiend meer, maar heb het in t verleden vaak gespeeld. Heb voor een tijd terug nog die hele Nederlandse route 'midden NL' erop proberen te zetten, maar die heb ik nooit voor de volle 100% aan de praat gekregen ![]() | ||
ziggyziggyziggy | woensdag 6 november 2013 @ 22:56 | |
Geen idee welke kant ik op ga bouwen. Misschien eerst maar tot Onnen, maar de lijn naar Leeuwarden vind ik ook interessant. | ||
ziggyziggyziggy | woensdag 6 november 2013 @ 22:59 | |
Seintechnisch zal het in elk geval helemaal kloppen. En ik bouw hem op een Google Maps overlay, dus afstanden en bogen komen ook goed te liggen. Alleen realistische gebouwen zijn moeilijk te vinden, maar dat is vooralsnog eye candy. | ||
b2py | woensdag 6 november 2013 @ 23:04 | |
OBE blaadjes alles ![]() | ||
ziggyziggyziggy | woensdag 6 november 2013 @ 23:06 | |
Daar doe ik geen uitspraak over. ![]() | ||
bork | woensdag 6 november 2013 @ 23:08 | |
https://www.facebook.com/GebruiktetreinkaartjesUtrechtCentraal![]() | ||
Socios | woensdag 6 november 2013 @ 23:12 | |
Volgaarne | ||
GekkeHaan | woensdag 6 november 2013 @ 23:15 | |
Bij binnenkomst op Sauwerd kan dat best spannend zijn als het daar glad is en vanaf Groningen Noord komt. | ||
#ANONIEM | woensdag 6 november 2013 @ 23:20 | |
Klopt. Als ik weet dat het glad is bel ik op de brug al naar de collega's van ziggy3 ![]() Geen probleem. Gewoon een gil geven als je wat nodig hebt ![]() ![]() Het is geen knop maar een lampje ![]() Bij onze deuren zitten 2 knoppen. 1 normale knop en één knop voor de rolstoel. Als je die indrukt blijft de deur langer open staan. Dat is wel handig als je in een rolstoel zit of met een enorme kinderwagen loopt. Voor ons machinisten (omdat wij zelf de deuren sluiten) handig. Zo houden wij er rekening mee dat er iemand die minder valide is uit kan stappen/rollen ![]() Maar vooralsnog zijn het meer kutpubertjes die high zijn van traytjes goedkope energydrank die op de knopjes drukken ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 06-11-2013 23:21:28 ] | ||
Mr_Klaasje | woensdag 6 november 2013 @ 23:39 | |
Os-bladen om de seinen goed te krijgen. Anders krijg je verkeerde seinbeelden enzo. | ||
ziggyziggyziggy | donderdag 7 november 2013 @ 06:20 | |
Check. Al zijn er niet veel plekken waar je die nodig hebt in het Noorden. Het meeste hier is gewoon afgedekt met borden of lage seinen. | ||
b2py | donderdag 7 november 2013 @ 06:32 | |
Oh, die bladen waar ik niks van begreep ![]() [ Bericht 84% gewijzigd door b2py op 07-11-2013 06:44:01 ] | ||
ziggyziggyziggy | donderdag 7 november 2013 @ 07:01 | |
Zodra je het systeem door hebt, is het heel makkelijk. Gewoon het juiste lijntje volgen, liefst achteruit. ![]() | ||
dennistd | donderdag 7 november 2013 @ 08:04 | |
De wagon in Borne is van het spoor gehaald: http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=175233&cat=1 (met mooi filmpje) | ||
Duvel | donderdag 7 november 2013 @ 08:33 | |
Het moest mij ook even verteld worden hoe het zat, het is niet heel intuïtief. ![]() | ||
b2py | donderdag 7 november 2013 @ 08:41 | |
Groen, rood, geel lukt nog wel, maar al die knipperende varianten en de duizenden uitzonderingen maakt het lastig. | ||
#ANONIEM | donderdag 7 november 2013 @ 08:45 | |
Knipper is 40 km/u, zolang er geen cijfers onder staan. Geel knipper is rijden op zicht. Max 40 km/u maar liever lager ![]() (Tenzij rood knipper, maar die zie je amper. Dat is enkel voor jongens in de infrawereld.) [ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 07-11-2013 08:45:41 ] | ||
ziggyziggyziggy | donderdag 7 november 2013 @ 09:47 | |
Die heb ik op 's Hertogenbosch wel eens in het echt gezien! Wie wil me aanraken? | ||
Duvel | donderdag 7 november 2013 @ 09:50 | |
Ik, kom je hier naartoe? | ||
DriekOplopers | donderdag 7 november 2013 @ 10:00 | |
Voor Beter OV stuurde een derde brief aan het Europese kartelbureau. Daarin wordt uitgelegd, wat er zoal aan de concessie-eisen is veranderd. Daarnaast worden vragen gesteld over het kunnen heraanbesteden of onderhands gunnen van de concessie. http://www.voorbeterov.nl/130930.php | ||
Mexicanobakker | donderdag 7 november 2013 @ 10:03 | |
Dat treinkaartje delen is ook iets creatiefs zeg ![]() | ||
Fiorano | donderdag 7 november 2013 @ 10:16 | |
Zo'n noodweg aanleggen gaat ook wel lekker lomp zeg. Mooi systeempje ![]() | ||
#ANONIEM | donderdag 7 november 2013 @ 10:29 | |
Ook verbaast dat het zo maar kan. ![]() | ||
WhiteJoker | donderdag 7 november 2013 @ 10:43 | |
Is dit al verstuurd? Ik schrik namelijk van het aantal spelfouten. Verder is het een prima brief, maar door de spelfouten lijkt dit alsof het een haastige actie is. | ||
b2py | donderdag 7 november 2013 @ 10:44 | |
![]() | ||
KomtTijd... | donderdag 7 november 2013 @ 11:10 | |
De landmacht smult van ditsoort mogelijkheden volgens mij. Perfecte praktijktraining en geweldige promo. Ik vraag me wel af of ze niet beter gelijk een (paar) kiepwagens eronder hadden kunnen zetten met het uitstorten van die ballast. Nu moet er ook nog weer een shovel komen om het allemaal weer op te scheppen. | ||
GekkeHaan | donderdag 7 november 2013 @ 11:20 | |
Die ballast kunnen ze vast nog wel ergens gebruiken bij het repareren van 4km spoor. | ||
Fixers | donderdag 7 november 2013 @ 11:30 | |
In de stationslijst van de NS reisplanner is station Hilversum Mediapark opgedoken. Je kan alleen geen reizen van of naar dat station plannen. | ||
Mexicanobakker | donderdag 7 november 2013 @ 11:39 | |
Naamsverandering Hilversum Noord -> Hilversum Mediapark gaat uit mijn hoofd pas 15 december 2013 in. EDIT: Jup, tegelijk met Dienstregeling 2014. | ||
#ANONIEM | donderdag 7 november 2013 @ 11:47 | |
Rijdt er tussen Den Haag HS en Amsterdam CS toevallig DDZ? Ik heb nog nooit in zo'n trein gezeten en aangezien ik vandaag in de Randstad moet zijn wil ik, indien mogelijk, van de mogelijkheid gebruik maken. | ||
AverageJoe | donderdag 7 november 2013 @ 11:54 | |
Wel tussen Den Haag Centraal en Amsterdam CS als het goed is... Tussen Amersfoort en Zwolle rijdt als stoptrein momenteel alleen maar DDZ. | ||
Duvel | donderdag 7 november 2013 @ 11:55 | |
Valt wel mee toch? Of is het net aangepast? | ||
Peter | donderdag 7 november 2013 @ 11:58 | |
Foto's van de klus hier: http://stefanverkerk.nl/foto/781 (nb niet de foto's hier plaatsen zonder de toestemming van de fotograaf svp. Dat wereldje is daar nogal gevoelig over.) | ||
Dr_Flash | donderdag 7 november 2013 @ 12:00 | |
Gaaf ![]() | ||
WhiteJoker | donderdag 7 november 2013 @ 12:01 | |
Het is volgens mij aangepast. Staat echter nog wel eentje in: "Er wordt ‘gewoon” IC-materiele aangeschaft, met een topsnelheid van 200 km/h. " | ||
ziggyziggyziggy | donderdag 7 november 2013 @ 12:30 | |
Lekker hoor. | ||
Pinnenmutske | donderdag 7 november 2013 @ 12:32 | |
ik had dinsdag niet al te veel last van de staking in België. ik moest maar naar Antwerpen-Centraal. | ||
Frozen-assassin | donderdag 7 november 2013 @ 12:33 | |
Jammer van de enorme schade bij Borne, al zie ik dat er op sommige plekken nog houten bielzen liggen, die kunnen dan mooi direct vervangen worden. Van de betonnen bielzen is het wel zonde. | ||
b2py | donderdag 7 november 2013 @ 12:45 | |
Nope, is VIRM. | ||
Mr_Klaasje | donderdag 7 november 2013 @ 13:00 | |
De eerste keer dat ik het zag dacht ik.. Oja, handig! *wijst een lijn met de vinger aan* | ||
dennistd | donderdag 7 november 2013 @ 13:42 | |
Zo, even in Borne geweest vanmorgen, flink wat foto's gemaakt. Even uitzoeken en dan plaats ik ze hier | ||
Dr_Flash | donderdag 7 november 2013 @ 14:01 | |
Er hoeft toch maar 1 van de 2 sporen vervangen te worden? Of doen ze meteen alles? | ||
Dr_Flash | donderdag 7 november 2013 @ 14:03 | |
Er wordt trouwens gependeld tussen Hengelo en Enschede met 2 stellen dm90, elk kwartier. | ||
_JdM_ | donderdag 7 november 2013 @ 14:23 | |
Een spoor moet vervangen worden, de andere zal wel wegens veiligheid buitendienst moeten. (en als dat niet moest, haal je nooit een dienstregeling: Enkelspoorrijden op normale snelheid haal je een halfuursdienst mee, maar met alle overwegen aanrijden en snelheidsbeperkingen tussen Borne en Hengelo wordt dat lastig...) Vanochtend reed een setje met 3xDM90, een setje met 2x DM90 en een SGMm-III. (lang keren te Enschede, kort te Hengelo) [ Bericht 0% gewijzigd door _JdM_ op 07-11-2013 14:30:45 ] | ||
_JdM_ | donderdag 7 november 2013 @ 14:30 | |
Sinds gisteren zijn de materieelinzetten openbaar: Ik bedoel daarmee te zeggen dat je live de materieelinzet kunt zien, de lengte en de exacte vertraging. Het nadeel is wel dat het met afkortingen en treinnummers werkt en geen voorspellingen kan doen. (liefhebbers:
| ||
James1988 | donderdag 7 november 2013 @ 14:41 | |
Geil ![]() | ||
dennistd | donderdag 7 november 2013 @ 14:42 | |
Zo, hier dan de foto's: | ||
Sandrvich | donderdag 7 november 2013 @ 15:13 | |
http://www.flickr.com/photos/jaritrein/10725083413/ 1e DDZ zesje gesignaleerd. Bedankt! ![]() | ||
Dr_Flash | donderdag 7 november 2013 @ 15:17 | |
Oh, zo bedoelde ik het niet eens ![]() ![]() | ||
remcoP | donderdag 7 november 2013 @ 15:32 | |
Tof! Wat nog wel even aangepast mag worden is het gebruiksgemak en de manier waarop treinen met meerdere treinstellen getoond worden. Nu staat elk treinstel nog apart genoemd. Rijdt een trein dus met 4 treinstellen, dan wordt de lijst daardoor ook 4 keer zo lang omdat elk station 4 keer voorbij komt. vb: Dan heb ik liever dat er bij "bakken" gewoon 12 staat. | ||
Scarlet_Dragonfly | donderdag 7 november 2013 @ 15:46 | |
Ja, maar dan kun je het onderscheid natuurlijk niet meer maken tussen ICM drietjes en viertjes en in welke volgorde ze nou rijden... (Daar is die 'volgorde' kolom voor) | ||
remcoP | donderdag 7 november 2013 @ 15:48 | |
Mja, ik heb liever dat ik duidelijk weet hoe lang m'n trein is dan dat ik weet hoe de drietjes en viertjes verdeeld zijn. | ||
greavy | donderdag 7 november 2013 @ 15:56 | |
Nee, Den Haag - Amsterdam zit tegenwoordig geen DDZ meer in. Allemaal VIRM ![]() | ||
#ANONIEM | donderdag 7 november 2013 @ 16:02 | |
Dat staat wel op de automaat (evenals VISA en Mastercard) maar toen ik deze middag in Antwerpen een kaartje wilde kopen kreeg ik de melding: kaart niet herkend (o.i.d.). Dus nogmaals: NMBS ![]() | ||
#ANONIEM | donderdag 7 november 2013 @ 16:04 | |
Bij gebrek aan DDZ, ergens tussen Den Haag HS en Amsterdam Centraal ICM en/of ICR? | ||
Sandrvich | donderdag 7 november 2013 @ 16:04 | |
NMBS is ook weer lekker bezig op Facebook:Dus... Dan ga je naar de link toe: En volgens Eurostar zelf zit er ook nog een limiet van 30 kg per koffer op. Het komt een beetje Ryanairderig over dit. ![]() | ||
greavy | donderdag 7 november 2013 @ 16:05 | |
Ik heb inmiddels al 3x een GoPass en 2x een enkele reis met mijn Maestro-kaart (Rabobank) uit de automaat weten te toveren, zonder problemen. | ||
GlenSpey | donderdag 7 november 2013 @ 16:06 | |
Ziet er goed uit. Zal mij benieuwen hoe lang ie zo mooi schoon blijft ![]() | ||
greavy | donderdag 7 november 2013 @ 16:13 | |
Op spoor 6 in Breda zijn er nieuwe TBP's opgehangen:![]() | ||
#ANONIEM | donderdag 7 november 2013 @ 16:19 | |
Vreemd, de beide automaten die ik (evenals een andere Nederlander voor me met hetzelfde probleem als ik) heb geprobeerd in Antwerpen deden het niet. Wel met ABN Amro overigens. [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 07-11-2013 16:20:18 ] | ||
James1988 | donderdag 7 november 2013 @ 16:19 | |
Lekker nuttig zo, die paal ervoor... | ||
greavy | donderdag 7 november 2013 @ 16:20 | |
Ik heb ze succesvol in Gent, Dendermonde, Merchtem, Brussel Zuid en Antwerpen Centraal mogen gebruiken ![]() | ||
#ANONIEM | donderdag 7 november 2013 @ 16:28 | |
Is het hier trouwens bekend dat je met een Belgisch kaartje zonder toeslag de Fyra van Rotterdam naar Amsterdam kunt nemen? Daar kwam ik zojuist in ieder geval tot m'n stomme (doch prettige) verbazing achter. | ||
greavy | donderdag 7 november 2013 @ 16:32 | |
Bij mij was het wel bekend ja. Dat scheelt weer wat onnodige centen ![]() | ||
greavy | donderdag 7 november 2013 @ 16:38 | |
Één van de foto's van deze dag. De NMBS 204 in Gembloux ![]() ![]() NMBS 204 + 757 | ||
Socios | donderdag 7 november 2013 @ 16:40 | |
Genoteerd; thanks | ||
Peterselieman | donderdag 7 november 2013 @ 16:47 | |
volgend jaar gemengd met ICMm | ||
#ANONIEM | donderdag 7 november 2013 @ 16:47 | |
Dank u voor het reizen met IC Direct, ze noemen de Fyra nu zo?! [ Bericht 44% gewijzigd door #ANONIEM op 07-11-2013 16:48:45 ] | ||
Peterselieman | donderdag 7 november 2013 @ 16:48 | |
de maker van de foto mag nog wel even oefenen | ||
greavy | donderdag 7 november 2013 @ 16:49 | |
Zag 'm op Twittert voorbij komen | ||
greavy | donderdag 7 november 2013 @ 16:50 | |
Gelukkig wel ![]() ![]() En geen IRM meer van- en naar Venlo ![]() | ||
Peterselieman | donderdag 7 november 2013 @ 16:54 | |
Dat laatste is wel een minpuntje ![]() | ||
Dr_Flash | donderdag 7 november 2013 @ 16:56 | |
Daar komt overkapping overheen? Gezien het model. | ||
Peterselieman | donderdag 7 november 2013 @ 16:58 | |
zegt tegenwoordig niet alles meer, want op de kleine Groninger stations hangt dat type in een kleinere versie ook, maar dan zonder overkapping | ||
drakin | donderdag 7 november 2013 @ 17:00 | |
Je hebt gelukkig 12 minuten de tijd om er naartoe te lopen en het helemaal te kunnen lezen. | ||
Dr_Flash | donderdag 7 november 2013 @ 17:01 | |
Daar moest geld op ja ![]() | ||
Ireyon | donderdag 7 november 2013 @ 17:04 | |
Heel station Breda wordt overdekt dus lijkt me wel | ||
b2py | donderdag 7 november 2013 @ 17:07 | |
Zou zomaar kunnen. | ||
dennistd | donderdag 7 november 2013 @ 17:09 | |
Volgens http://forum.opeenshadikh(...)452&p=387522#p387415 wel | ||
Dr_Flash | donderdag 7 november 2013 @ 17:11 | |
Zeker weer zo'n marketingmiskraam mee bezig geweest. Totaal niet nadenkende over alle grappen die "direct" zullen komen zodra de eerste trein vertraging heeft. Heeft vast nog wel een paar ton gekost ook, zo'n bedenksel. | ||
remcoP | donderdag 7 november 2013 @ 17:12 | |
Bij een verstoring waardoor er omgereden moet worden is het de IC indirect. ![]() [edit] IC Zodirect bij een vertraging [edit2] te laat ![]() | ||
Dr_Flash | donderdag 7 november 2013 @ 17:13 | |
"Bij vertraging kunt u kiezen uit IC Zodalek, IC Morgenweer, IC MisschienOoit en IC BekijkHetOokMaar. Voor deze trein is een toeslag verplicht." | ||
remcoP | donderdag 7 november 2013 @ 17:16 | |
Beter korten ze het gewoon af tot ICD | ||
b2py | donderdag 7 november 2013 @ 17:17 | |
Helemaal prima toch?![]() | ||
Litpho | donderdag 7 november 2013 @ 17:17 | |
Het had erger gekund, het had InterCountry kunnen zijn. | ||
Flodder450 | donderdag 7 november 2013 @ 17:23 | |
![]() | ||
dennistd | donderdag 7 november 2013 @ 17:29 | |
Het Kamperlijntje wordt elektrificeerd en er komt een nieuw station bij Zwolle Stadshagen: http://www.destentor.nl/r(...)ra-station-1.4085910 en http://www.overijssel.nl/(...)projecten/regiotram/ | ||
AverageJoe | donderdag 7 november 2013 @ 17:30 | |
report betreffende deze post:-------- melding:
Toen ik bij de tandarts zat, zag ik ook DDZ op de lijn Apeldoorn - Deventer passeren. Geen idee of dit blijvend is. Overigens, de Mat '64 waar ik laatst over rapporteerde, wordt ingezet op de lijn Apeldoorn - Almelo. Mogelijk vast al een tijd, kom en reis niet zo vaak niet meer per spoor via Apeldoorn. | ||
Mr_Klaasje | donderdag 7 november 2013 @ 17:31 | |
U heeft direct vertraging. | ||
b2py | donderdag 7 november 2013 @ 17:32 | |
Die DDZ komt uit de in de spits doorrijdende IC Enkhuizen - Amersfoort. Daar zitten wat slagjes DDZ in. Meeste kans op DDZ is rondom Haarlem. Haarlem - Zandvoort, Amsterdam - Uitgeest en Hoorn - Haarlem. En uiteraard de sprinter Utrecht - Zwolle, die integraal DDZ heeft. | ||
Dr_Flash | donderdag 7 november 2013 @ 17:33 | |
![]() | ||
b2py | donderdag 7 november 2013 @ 17:34 | |
Aanbesteden die handel. Goed bezig! ![]() | ||
Dr_Flash | donderdag 7 november 2013 @ 17:34 | |
Klopt ja, de sprinter Enschede - Apeldoorn is tegenwoordig mat'64 only. | ||
_JdM_ | donderdag 7 november 2013 @ 17:38 | |
Dat kan, er rijdt planmatig een rit Enkhuizen-Deventer, Deventer-Enkhuizen (Enkhuizen-Amsterdam, Amsterdam-Enkhuizen, Enkhuizen-Amersfoort), leeg Amersfoort-Deventer, leeg Deventer-Amersfoort en beladen Amersfoort-Enkhuizen met DDZ. | ||
Ireyon | donderdag 7 november 2013 @ 17:42 | |
Fyra rijdt vandaag niet, U kunt gebruik maken van binnenlandse treinen --> IC Redirect | ||
b2py | donderdag 7 november 2013 @ 17:43 | |
Chinezen, trein kopen voor 350 km/h en er dan 200 km/h gaan rijden. ![]() http://www.railjournal.co(...)ing.html?channel=542 | ||
Dr_Flash | donderdag 7 november 2013 @ 17:43 | |
beladen met self-loading cargo ja ![]() | ||
Dr_Flash | donderdag 7 november 2013 @ 17:45 | |
Het lijken wel Nederlanders ![]() ![]() | ||
Fiorano | donderdag 7 november 2013 @ 17:45 | |
Misschien kan de NS met ze ruilen +). | ||
Peterselieman | donderdag 7 november 2013 @ 18:17 | |
prima oplossing ![]() | ||
Peterselieman | donderdag 7 november 2013 @ 18:18 | |
![]() | ||
b2py | donderdag 7 november 2013 @ 18:27 | |
![]() ![]() ![]() | ||
b2py | donderdag 7 november 2013 @ 18:48 | |
‘Geen wissels meer nodig bij dubbeldeksstations’ Treinstations moeten in de toekomst (2025) uit meerdere verdiepingen bestaan. Daarmee behoren problemen van nu met wissels tot het verleden. Dat zei spoorexpert Rolf Dollevoet bij zijn benoeming als deeltijd hoogleraar aan de TU Delft. Met de dubbeldeks- of zelfs tripledeks-stations kunnen treinen sneller rijden (reistijdwinst van vele minuten) en zijn geen wissels meer nodig in het station. Het beste wissel is geen wissel, vindt Dollevoet. Door op treinstations met verschillende verdiepingen te werken, is de noodzaak voor wissels kleiner. Het spoor krijgt door het verschil in hoogtes meer flexibiliteit door perronverdubbeling. En dat is nodig om de groei in het spoorvervoer aan te kunnen. Stations de lucht in In grote steden is simpelweg geen ruimte meer om op een andere manier de treinstations uit te breiden. Zowel in de breedte als in de lengte is het maximum bereikt, denkt de deeltijd hoogleraar. “Daarom moeten de stations daar de lucht in.” Voor locaties in kleinere steden en dorpen denkt hij aan stations met vier banen, waarvan sommige dienst doen als inhaalsporen. Meer wissels is volgens de hoogleraar geen optie. “Er zijn er momenteel al te veel. Bovendien worden ze nu niet goed genoeg onderhouden.” Dit komt vooral door een gebrek aan tijd en door de drukte op het spoor. Het tekort aan structureel onderhoud zorgt voor storingen. Er zijn gemiddel twee gebroken puntstukken per week. Zelfs wissels die niet worden gebruikt kunnen voor vertraging zorgen. Wat Dollevoet betreft zijn er twee opties: robuustere wissels maken of geen wissels toepassen. Hij prefereert het laatste. Geen wissels meer nodig “Als er geen wissels zijn, kunnen intercity’s met volle snelheid van stad naar stad reizen. Kortom: Rijden in cirkels gelijk metrosystemen. Dat geeft een enorme tijdwinst. Stoptreinen zijn dan altijd tweederangs ten opzichte van intercity’s. Ze rijden separaat en komen altijd anders binnen in de stations, namelijk via wissels. Op die manier denkt Dollevoet de capaciteit van het huidige spoornetwerk flink te vergroten. Onder meer het uit twee etages bestaande treinstation Duivendrecht ziet Dollevoet als een goed voorbeeld. Ook het Hauptbahnhof in Berlijn, met drie verdiepingen en geen wissels, vindt de railbouwkundige een mooi voorbeeld van hoe je met hoogtes kunt werken in een grote stad. Rolling Contact Fatigue Om de titel van deeltijd hoogleraar te krijgen, deed Dollevoet o.a. onderzoek naar Rolling Contact Fatigue (RCF), rolcontact vermoeiing in het Nederlands. Dat is het verschijnsel dat er scheurtjes ontstaan in het staal van de spoorstaaf die kunnen leiden tot een breuk. Een wereldwijd probleem dat zowel betrekking heeft op spoorstaven als op treinwielen. Door de vermoeiing van staal kunnen spoorstaven breken, wat ontsporingen tot gevolg heeft. Dollevoet deed onderzoek naar de oorzaken van RCF en wat eraan te doen is. Belangrijke maatregel is het slijpen van zowel het spoor als de wielen. ProRail past deze techniek ook toe en slijpt de spoorstaven gemiddeld eenmaal per jaar. Minder onderhoudsbudget Door het slijpen is minder onderhoudsbudget aan de rails nodig. Dat levert de spoorbeheerder een besparing op van 50 miljoen euro per jaar. “En daar zijn de kosten voor het slijpen al afgehaald”, aldus de hoogleraar. Bron Zeg het maar, ik vind het nogal een duur geintje voor op de korte termijn, maar de man heeft wel deels gelijk. | ||
Salatrel | donderdag 7 november 2013 @ 19:12 | |
snelheid omhoog schiet je toch geen kut mee op als je uiteindelijk 4 haltes bij gaat bouwen op een traject van 10 minuten... Denk ook dat als ze de frequentie omhoog gaan schroeven er een hoop aansluitingen gemist gaan worden als er gewacht moet worden op een tegentrein | ||
_serial_ | donderdag 7 november 2013 @ 19:15 | |
inderdaad...want ze gaan rijden met wisselende lengtes...ik ga in elk geval deze trein voorlopig mijden na 9 december, eerst maar zien hoe het verloopt met DDZ | ||
Ireyon | donderdag 7 november 2013 @ 19:16 | |
Ik vind Antwerpen Centraal een prachtig station hoor maar verder is het idee van meerdere verdiepingen nou niet echt praktisch. Duivendrecht en Berlin HBF hebben meerdere verdiepingen omdat het kruisstations zijn, beetje domme praat voor een TU hoogleraar. | ||
greavy | donderdag 7 november 2013 @ 19:17 | |
Spits = DDZ8, dal = DDZ4. Voornamelijk DDZ, weinig ICM en geen ICR meer. | ||
greavy | donderdag 7 november 2013 @ 19:18 | |
Juist in Antwerpen heb je die verdiepingen nodig, want anders had het daar helemaal een drama geworden, of veel minder treinen gereden. Maar idd, met meerdere verdiepingen werken gaat echt niet altijd werken ... | ||
_serial_ | donderdag 7 november 2013 @ 19:19 | |
De grote vraag is wanneer NS het spits is voor NS ![]() | ||
Ireyon | donderdag 7 november 2013 @ 19:20 | |
Moet je voor de grap ook eens kijken hoeveel wissels er ten zuiden van Antwerpen liggen. Ik snap heel het idee achter meer verdiepingen = geen wissels dan ook überhaupt niet. | ||
Dr_Flash | donderdag 7 november 2013 @ 19:21 | |
Ik begrijp niet welk probleem hiermee opgelost zou moeten worden ![]() | ||
b2py | donderdag 7 november 2013 @ 19:21 | |
Antwerpen is een kopstation, waar een doorgaand station van is gemaakt. Plus dat er in België sowieso echt waanzinnig veel ongebruikt spoor ligt, hetzelfde geldt voor Duitsland. Wat ik daar allemaal voor loze meuk zag toen ik daar een ronde maakte. Allememaggies. | ||
b2py | donderdag 7 november 2013 @ 19:25 | |
T/m 29 november rijdt de spitssprinter tussen Rotterdam Centraal en Gouda Goverwelle niet. | ||
_serial_ | donderdag 7 november 2013 @ 19:26 | |
jeetje wat is er daar stuk ? | ||
Ireyon | donderdag 7 november 2013 @ 19:27 | |
Maar ook bij een doorgaand station moet je toch ergens wissels hebben om een trein naar verschillende verdiepingen te kunnen sturen? Waarschijnlijk is het idee van meneer dat treinen altijd op dezelfde perrons aankomen en altijd dezelfde routes zullen blijven rijden. Daar is ProRail nu al in bepaalde mate mee bezig met het weghalen van al die "overbodige" wissels. | ||
b2py | donderdag 7 november 2013 @ 19:30 | |
Iedere corridor zijn eigen verdieping ![]() | ||
b2py | donderdag 7 november 2013 @ 19:32 | |
En ohja Dennis, toch zo'n mooie grote ombouwtrein geregeld door ProRail. ![]() | ||
ReisT | donderdag 7 november 2013 @ 19:34 | |
Ze gaan dus wel 350 rijden alleen de laatste 26km van de route (in totaal 142 km) is daar niet voor geschikt dus rijden ze daar maar 200. | ||
ReisT | donderdag 7 november 2013 @ 19:34 | |
Waarom geen zesjes? | ||
Dr_Flash | donderdag 7 november 2013 @ 19:35 | |
en dan? De helft van de perronruimte kwijt zijn aan alle trappenhuizen en roltrappen en liften? Hoe denkt men met het lastige verschijnsel "reizigers" om te gaan? ![]() | ||
Dr_Flash | donderdag 7 november 2013 @ 19:36 | |
Oh ja we hebben in Spanje gezien hoe goed dat gaat ja. | ||
b2py | donderdag 7 november 2013 @ 19:39 | |
Aanbesteding SAAL Korte Termijn is eruit: Samenvatting: Er komen Tailtracks te Almere Centrum. Infrawijzigingen inhoudende K&L+ Civiel+ Spoor+ Perronwerk + Specifieke geluidmaatregelen: 1. Onderbouw Almere Centrum, civiele aanpassingen, zijnde (globaal): - Kunstwerken (227, 228, 229, 216 en 217) - Uitbreiden taluds/baanlichaam - Plaatsen keerwand. 2. Bovenbouw Almere - Wisselverbindingen aan de westzijde van Almere Centrum (kort keren); - Tailtracks en wisselverbindingen tbv keersporen aan de oostzijde van Almere Centrum (lang keren); - Enkele bovenleidingaanpassingen elders op het traject. 3. Station Almere Centrum: - Verlenging en inkorten perrons - Aanbrengen geluidmaatregelen op station. 4. Geluidsschermen elders Almere Centrum 5 Raildempers Almere Buiten 6 Enkele sanerings- en voedingswerkzaamheden op Lelystad (zuid) https://www.tenderned.nl/(...)/cid/108948/cvp/join | ||
greavy | donderdag 7 november 2013 @ 19:39 | |
Omdat die nog niet officieel in dienst zijn. De planning voor DRGL2014 heeft daardoor geen rekening gehouden met DDZ6. | ||
Dr_Flash | donderdag 7 november 2013 @ 19:41 | |
En tot hoeveel en hoe lange buitendienststellingen gaat dit KinderSurpriseBouwfestijn leiden? | ||
b2py | donderdag 7 november 2013 @ 19:41 | |
Uur of 400-500? | ||
Dr_Flash | donderdag 7 november 2013 @ 19:44 | |
dat is nogal wat. Voor zo'n ghetto waar alleen maar kutvolk woont. | ||
greavy | donderdag 7 november 2013 @ 19:48 | |
DUUR VAN OF UITERSTE TERMIJN VOOR DE VOLTOOIING VAN DE OPDRACHT Aanvang: 18/03/2014 Voltooiing: 01/12/2016 | ||
Mr_Klaasje | donderdag 7 november 2013 @ 19:49 | |
Zo te lezen heeft hij verstand van spoorstaven. Dat heeft niets met verder verkeer of vervoer te maken anders dan dat dat er nu net overheen moet. | ||
James1988 | donderdag 7 november 2013 @ 19:53 | |
Antwerpen-Centraal is een dubbel kopstation waar ook nog een paar doorgaande sporen onder zijn gelegd. Een aantal van die doorgaande sporen worden ook als kopspoor gebruikt, zo keert de Noorderkempenshuttle er, en in het weekend ook de IC Antwerpen - Brussel - Charleroi... ![]() Weet iemand hier eigenlijk hoe het zit met die tunnel onder de stad door? Die is gebouwd voor 90 km/h, maar er geldt een snelheidsbeperking tot 40 km/h i.v.m. water o.i.d.? | ||
Litpho | donderdag 7 november 2013 @ 19:54 | |
Gaan ze ook wat doen aan de overstap aan de zuidkant waar je met gesloten poortjes in- en uit moet checken (met omloop omdat de poortjes allebei op het oosten staan)? Oh, en kan iemand Arriva uitleggen dat de OV-chipkaart weliswaar niet zaligmakend is, maar er vanuit gaan dat iedereen een smartphone heeft (en dat ding voor betalingen wil gebruiken) ietwat onrealistisch is? | ||
greavy | donderdag 7 november 2013 @ 19:54 | |
De IC Antwerpen - Charleroi staat tegenwoordig ook erg vaak op spoor 5. Daar stap ik vaker in en uit dan op -2. Tegenwoordig is een deel van de tunnel max. 60km/h, maar ook een deel is nog 40km/h. De Thalys zou theoretisch daar 70km/h kunnen, maar die mag dat daar ook niet. Nu is er 1 algemene maximum snelheid. | ||
Litpho | donderdag 7 november 2013 @ 19:55 | |
Aanmoedigen de auto te nemen? | ||
Peterselieman | donderdag 7 november 2013 @ 19:56 | |
dat wil je niet geloven ![]() | ||
b2py | donderdag 7 november 2013 @ 19:59 | |
Jawel hoor ![]() | ||
_serial_ | donderdag 7 november 2013 @ 19:59 | |
je maakt me nieuwsgierig ![]() | ||
b2py | donderdag 7 november 2013 @ 20:01 | |
Na even wat calculatie en groffe schattingen, diepzinnige info en ronkende rekenmachines denk ik dat het toch richting de 800, 900 misschien 1000 uur gaat. ![]() | ||
Dr_Flash | donderdag 7 november 2013 @ 20:02 | |
Plus uitloop, 3000 ![]() | ||
Peterselieman | donderdag 7 november 2013 @ 20:02 | |
Twitter is je vriend:
| ||
b2py | donderdag 7 november 2013 @ 20:03 | |
Dayum, daar 528 uur voor nodig.. | ||
Peterselieman | donderdag 7 november 2013 @ 20:06 | |
tsja, je zou zeggen dat het wel ietsje sneller zou moeten kunnen ![]() | ||
Dr_Flash | donderdag 7 november 2013 @ 20:06 | |
De formulieren "verzoek tot toestemming stekkertje omzetten" zijn op. Moeten bijgedrukt worden. In India. Op papyrus. Verse papyrus. | ||
_serial_ | donderdag 7 november 2013 @ 20:07 | |
Damn..dat is wel gevalletje #fail ![]() | ||
greavy | donderdag 7 november 2013 @ 20:16 | |
NSR moet ook eens wakker worden. Als de trein naar Schothorst vanuit de Randstad +5 of meer heeft, wordt die altijd opgeheven in Amersfoort. Maar dan gaan ze alsnog leeg naar Schothorst om kop te maken. Nuttig om dan die trein op te heffen? Edit: Vandaag is hij elk uur (Amersfoort v. x.05) standaard opgeheven in Amersfoort. | ||
Dr_Flash | donderdag 7 november 2013 @ 20:18 | |
Ja boehoe want dan moet je op Schothorst ook nog die 3 mensen laten uitstappen en dat kost tijd ![]() | ||
Litpho | donderdag 7 november 2013 @ 20:40 | |
Regels zijn belangrijker dan nut ![]() | ||
Mr_Klaasje | donderdag 7 november 2013 @ 20:47 | |
Je kan ook meteen voorbij de inrijder keren als er geen reizigers mee zijn. | ||
AverageJoe | donderdag 7 november 2013 @ 20:49 | |
Meer Train Simulator 2014 spelers die na de Steam update met een gebugte game zitten? Bij mij loopt de game continue vast. Of ik nu een route edit, een route kopieër of bijv. free roam speel. Ik ervaar het overal. Had daarvoor nergens last van. Vandaag wel de BR 411 TD uitbreiding gekocht. Mogelijk zit daar een bug in. | ||
James1988 | donderdag 7 november 2013 @ 20:49 | |
Vanochtend nog zo eentje: IC Venlo -> Den Haag had bij binnenkomst te Rotterdam +35 en werd aldaar opgeheven, want de trein van 30 minuten later zat er toch op blokafstand achter (+6...). In Rotterdam iedereen eruit, en de trein rijdt weg... leeg... richting Den Haag. De trein van 30 minuten later mocht achter dit leeg mat aan blijven hobbelen en kwam uiteindelijk met +12 aan in Den Haag Centraal. | ||
Salatrel | donderdag 7 november 2013 @ 20:53 | |
Zo heb je ook de SPR naar den Haag cs die wegens vertraging op HS eindigd en dan ook op spoor 1 gedumpt wordt. De aansluiting richting leiden is dannook meteen naar de klote | ||
James1988 | donderdag 7 november 2013 @ 21:00 | |
Gelukkig rijden er vrij veel kwartierdiensten in die hoek van het land. ![]() | ||
Peterselieman | donderdag 7 november 2013 @ 21:01 | |
is al iets meer duidelijk van de problemen te Rotterdam: http://somda.nl/forum/14172/p474837/Opvallende+dingen+7+november/ sporen 5 en GA buiten dienst. Dit betekent dat je vanaf Gouda via Westelijke Splitsing de HSL-sporen niet meer kunt kruisen en dat spoor 7 het laagste spoor is waarop je binnen kunt komen. Niet echt handig voor de cargo's die naar de haven moeten. Denk dat het ook de reden is waarom de spitstrein geschrapt is, omdat materieel van deze trein van de Binckhorst komt en bij vertrek uit Rotterdam de trein nu vele sporen moet kruisen. De dienst opstarten via Gouda is kennelijk niet mogelijk ![]() | ||
Dr_Flash | donderdag 7 november 2013 @ 21:03 | |
Maar het Nederlandse spoor gaat helemaal niet aan zijn eigen krankzinnige complexiteit ten onder hoor. Heus niet. ![]() | ||
Fiorano | donderdag 7 november 2013 @ 21:03 | |
Kom daar dagelijks, maar zie hem eigenlijk nooit leeg richting Schothorst rijden. Vandaag inderdaad defecte wissel tussen Amersfoort en Amersfoort Schothorst waardoor de IC keerde op 5a op Amersfoort. Gebeurd regelmatig dat hij te Amersfoort keert op 5 of 7 | ||
Peterselieman | donderdag 7 november 2013 @ 21:05 | |
het lijkt erop dat ze op een buitendienststelling wachten om het euvel te fixen | ||
Dr_Flash | donderdag 7 november 2013 @ 21:06 | |
Ik zou even zoeen Fcpcppcpcpsje uit de rails duwen ![]() | ||
Peterselieman | donderdag 7 november 2013 @ 21:08 | |
Goed plan ![]() | ||
Litpho | donderdag 7 november 2013 @ 21:08 | |
Nou ja, het feit dat er veel te makkelijk treinen opgeheven worden helpt niet. En dan kan ik +35 nog wel begrijpen. | ||
James1988 | donderdag 7 november 2013 @ 21:15 | |
Bij aankomst in Den Haag Centraal zag ik die stam nergens staan, zal wel meteen de Binckhorst op zijn gereden. | ||
ziggyziggyziggy | donderdag 7 november 2013 @ 21:21 | |
Paar eerste plaatjes van mijn Groningen in TS2014. Ik ben eerst sporen aan het leggen, de omgeving komt later wel. Het Herewegviaduct ligt overigens al wél op zijn plek... Die lelijke wisselstellers gaan er nog uit.![]() ![]() ![]() | ||
arkkey | donderdag 7 november 2013 @ 21:28 | |
Ik moet zeggen deze dude heeft e.e.a. toch wel aardig nagebouwd, als je het ook zo ver krijgt zeg ik chapeau ![]() | ||
ziggyziggyziggy | donderdag 7 november 2013 @ 21:35 | |
Het is alleen jammer dat ze de Fopix-seinen gebruiken en niet die van Coha. Die zijn veel realistischer te implementeren qua gedrag en seinbeelden. En vergeet niet dat ik pas een maandje met de editor bezig ben en hem nu pas goed door heb. En dan werk ik ook nog veertig uur en heb ik een gezin met jonge kinderen. Niet veel tijd over voor TS dus. ![]() | ||
arkkey | donderdag 7 november 2013 @ 21:41 | |
het was geen kritiek, maar ik ken TS niet heel erg goed dus was ff youtube aan het checken en zag dat er al e.e.a. van nederland bestaat. Echt fotorealistisch is het nog niet te noemen maar wel veel beter dan wat ik me herinner van tig jaar geleden! Als werkslaaf weet ik precies wat je bedoelt ![]() | ||
b2py | donderdag 7 november 2013 @ 21:47 | |
Gescheurd puntstuk te Amersfoort Aansluiting (315A) | ||
Xetran | donderdag 7 november 2013 @ 22:56 | |
Wel leuk al die Nederlandse assets, maar werken doen ze geen een van allen bij mij. ![]() | ||
GlenSpey | donderdag 7 november 2013 @ 23:01 | |
Begin is er, ziet er goed uit ![]() | ||
b2py | donderdag 7 november 2013 @ 23:13 | |
Wel flauw dat je met een BR101 rijdt Ziggy³ ![]() | ||
mschol | donderdag 7 november 2013 @ 23:28 | |
nice... ik vind die editor er niet bepaald beter op geworden, nergens heb ik indicaties hoe of waar de rails loopt voordat ik het neerleg (het is dus beetje op goed geluk neerleggen.) preview van de track soort mis ik ook (nog steeds) | ||
Darkwing_Duck | donderdag 7 november 2013 @ 23:53 | |
Ik ben nog geeneens zo heel lang geleden nog eens in de bagageclausule gedoken. Dat is per rit en opstapstation verschillend. Voor bijvoorbeeld de rechtstreekse Disney Eurostar vanaf Engeland gelden andere maatstaven dan voor een Reguliere Eurostar die overal stopt. | ||
Poepdoos | vrijdag 8 november 2013 @ 00:09 | |
Goh, dat die pagina's hier nog eens genoemd zouden worden ![]() Voorspellingen zijn lastig (± 70 min. van tevoren is op papier de termijn) aangezien NSR die gegevens niet openbaar maakt. Het was wel mijn bedoeling om de stellen individueel te blijven benoemen (juist voor de samenstelling), maar dat moet inderdaad overzichtelijker. Nog suggesties toevallig? [ Bericht 7% gewijzigd door Poepdoos op 08-11-2013 00:23:45 ] | ||
James1988 | vrijdag 8 november 2013 @ 00:34 | |
Één regel per station met een kolommetje met al het materieel gecombineerd, dus bijvoorbeeld:
| ||
Poepdoos | vrijdag 8 november 2013 @ 00:37 | |
Top, dat was ook mijn idee en probeer ik as we speak uit te werken ![]() | ||
remcoP | vrijdag 8 november 2013 @ 00:40 | |
Ik zou bij bakken het totaal aantal bakken vermelden, bijvoorbeeld 10, en dan bij volgorde 3+4+3. | ||
James1988 | vrijdag 8 november 2013 @ 00:41 | |
De bakken zijn niet altijd logisch, ICR staat erop in verschillende varianten (ICR-HSL-6, ICR-7 en ICR-9) met 'B10' bij 'Bakken'. | ||
Poepdoos | vrijdag 8 november 2013 @ 00:42 | |
Inderdaad, ik was ook van plan op te tellen, maar dat is erg lastig bij bepaald materieel. Daarnaast, B10 betekend niet altijd 10 bakken, maar een oude stam van 10 bakken. Dat is nu dus vaak 9 bakjes ![]() | ||
James1988 | vrijdag 8 november 2013 @ 00:45 | |
Of 7 bakken, of 6 bakken (BNL/HSL), ... Dan zijn er nog de specialo's zoals de CNL, Euronight, Pimpel, Thalys 1 en Thalys 2, deze NMBS-boemel of deze materieelloze trein .... ![]() | ||
remcoP | vrijdag 8 november 2013 @ 00:47 | |
Zou de site dan niet zo gescrypt kunnen worden dat als er ICR-7 staat, dat bij bakken dan 7 wordt ingevuld ipv B10? (Heb geen verstand van scrypten dus misschien stel ik iets onmogelijks voor.) | ||
Poepdoos | vrijdag 8 november 2013 @ 00:48 | |
Dat is absoluut mogelijk, maar momenteel is de data daar niet betrouwbaar genoeg voor. | ||
remcoP | vrijdag 8 november 2013 @ 00:48 | |
Ah, da's wel jammer ![]() | ||
James1988 | vrijdag 8 november 2013 @ 00:50 | |
Bovendien blijf je dan bezig met het opvangen van speciale situaties. De data is niet consistent genoeg ingevuld, 'Bakken' zou het fysieke aantal bakken moeten geven en niet het materieeltype. | ||
remcoP | vrijdag 8 november 2013 @ 00:53 | |
EN, CNL, ICE, Thalys, en de Pimpel meestal ook zijn natuurlijk wel treinen die altijd met hetzelfde materieel rijden. Tevens zijn deze überhaupt nog niet juist weergegeven. | ||
remcoP | vrijdag 8 november 2013 @ 00:55 | |
Vind ik ook, Daarom vroeg ik dus of het mogelijk was dat ICR gescrypt wordt. Maar goed, ik duik m'n nest eens in. ![]() | ||
Poepdoos | vrijdag 8 november 2013 @ 00:58 | |
Ik doe het graag, maar wacht even af totdat er een duidelijke lijst komt van te verwachten materieel. Deze data is pas sinds dinsdag echt openbaar met toestemming tot loggen, dus het is nog lastig inschatten wat voor een uitzonderingen er allemaal zijn. | ||
RichardHammond | vrijdag 8 november 2013 @ 01:02 | |
Wel weinig info mang, is even verder speuren. http://frontpage.fok.nl/nieuws/624821/1/1/50/trein-ramt-stootblok.html | ||
RichardHammond | vrijdag 8 november 2013 @ 01:03 | |
Vol. |