Peterselieman | dinsdag 22 oktober 2013 @ 10:17 |
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.![]() >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je van harte welkom heten: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl. ![]() >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig. >> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo) en in de ICE (Amsterdam - Arnhem) Voor de Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor de Fyra bedraagt ¤2,30 enkele reis (2e klas), ongeacht het traject. Deze toeslag is in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht. >> Reizen over de HSL-Zuid NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. Bij de kaartautomaat betaal je ¤2,30 voor een enkele reis (2e klas), ongeacht het traject. Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of Voyages-SNCF. >> Intercity's Den Haag - Brussel Er rijden vanaf nu 8 intercity's per dag tussen Den Haag HS en Brussel Zuid. Met geluk kan dit in oktober uitgebreid worden naar 10. Wat daarna gebeurt, weet niemand. >> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden. >> Afkortingen en treinserienummers Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht. Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen: >> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen De feestdagen in 2013 zijn als volgt: Dinsdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 31 maart (eerste paasdag), maandag 1 april (tweede paasdag), dinsdag 30 april (Koninginnedag), zondag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 9 mei (Hemelvaartsdag), zondag 19 mei (eerste pinksterdag), maandag 20 mei (tweede pinksterdag), woensdag 25 december (eerste kerstdag), donderdag 26 december (tweede kerstdag). Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van DUO. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit. >> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? ![]() Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ![]() >> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden? Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd: • Blijbol. • De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden. • De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen). • jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar). • Als joker ![]() ![]() >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; Hoek van Holland Haven - von_Preussen Kesteren - Dr_Flash Buitenpost - Peterselieman Newcastle Central Station - bork IJmondlijn - von_Preussen Harlingen (- Haven) - Greavy Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy Station Nijverdal en Nijverdal West - De laatste dag in de "oude" situatie - Greavy >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash 6834 kilometer InterRail - Igen Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash Polen - Zug-Chef Eerste Klas door Nederland - Ireyon Zwitserland - sander89 De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp Monaco - KapiteinT Koninklijke wachtkamers - Bork NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100 Treinen rond Basel - Dr_Flash Station Visé - KapiteinT InnoTrans 2010 - James1988 Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon Reisje voor het goede doel - Greavy Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tsjechie) - bork Europabahn/Rheintalbahn - bork AnsaldoBreda en Napels op hun best - Dr_Flash Trein en tram in Lissabon deel 1 en deel 2 - Zug-Chef >> Achter de schermen De cabine van een Class 66 - Monopoly De cabine van een G-2000 - Monopoly De cabine van een DM'90 - Monopoly Fotoverslag over de NS1700 - GlenSpey Fotoverslag over VIRM - GlenSpey De cabine van een Traxx (BR 186) - Mirgeam De cabine van een G1206 - Mirgeam Traffic Control Brussel: Open Bedrijvendag 2012 - Greavy | |
dennistd | dinsdag 22 oktober 2013 @ 10:20 |
Mocht iemand nog een ritje met de Grensland Expres willen maken: Deze rijdt al op 7 december voor het laatst. De nieuwe dienstregeling gaat in Twente al op 8 december in namelijk (heel handig foutje van de regio bij de aanbesteding acht jaar geleden). | |
Dr_Flash | dinsdag 22 oktober 2013 @ 10:23 |
Serieus, hoe is zoiets mogelijk? ![]() | |
V2 | dinsdag 22 oktober 2013 @ 10:25 |
Slapende ambtenaar? ![]() | |
dennistd | dinsdag 22 oktober 2013 @ 10:30 |
Men is waarschijnlijk uitgegaan van de tweede zondag in december, maar het is de zondag na de tweede zaterdag in december. Connexxion wil geen week langer doorrijden, en Syntus vindt het onduidelijk om eerst een week volgens de oude dienstregeling te rijden. En om dan alles maar naar 8 december te trekken gaat de Grensland er ook een week eerder uit, terwijl doorrijden geen enkel probleem zou zijn (maar ja, mooie smoes om een onrendabele trein er eerder uit te gooien) | |
Dr_Flash | dinsdag 22 oktober 2013 @ 10:30 |
Nou ja ik zou denken dat dat een soort landelijk bepaalde systeeminstelling is wat je door een computer laat instellen. Dit soort knulligheid krijg je alleen als je er een poppetje tussenin zet, wat nergens voor nodig is. | |
Ireyon | dinsdag 22 oktober 2013 @ 10:38 |
Hoe kan de capaciteit van VIRM-IV en DDZ gelijk zijn als die laatste een complete verdieping mist? | |
V2 | dinsdag 22 oktober 2013 @ 10:46 |
Andere, efficiëntere indeling ![]() | |
Fiorano | dinsdag 22 oktober 2013 @ 10:47 |
Vraagje: Maandag was er geen treinverkeer mogelijk vanaf aanvangdienstregeling tot 07.30 tussen Amersfoort en Barneveld Noord. Wel reed er een trein tussen Barneveld Centrum en Ede Wageningen. Voor zover ik weet staan alle connexxion treintje op Bokkeduinen 's nachts. Dus hoe komen die treintje bij Barneveld Centrum? Het zal wel een maffe vraag zijn, maar ik vraag me dat echt af ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 22 oktober 2013 @ 10:48 |
Stuntverkoop paris. 25 euro enkele reis vanaf het Nederlandse territorium. http://m.newsletter.voyag(...)mGz1ZklxLhKBH6OMvuad ![]() | |
Mr_Klaasje | dinsdag 22 oktober 2013 @ 10:49 |
Sowieso is een virm heel onhandig ingedeeld met de installatieruimtes e.d. | |
V2 | dinsdag 22 oktober 2013 @ 10:50 |
DDZ concentreert dat allemaal in één ruimte, ik denk dat je daar heel wat efficiëntie mee wint, qua ruimte die je nodig hebt. Of nou ja, twee ruimtes natuurlijk, de beide koprijtuigen. Volgens mij zit er bij een VIRM in bijna elke bak wel wat installatie-meuk. | |
ReisT | dinsdag 22 oktober 2013 @ 10:52 |
Voor de bussen hebben ze misschien gelijk (ik weet niet of daar veel wijzigingen in zijn) maar voor de treinen is dat echt onzin. Daar is het eerder onduidelijk om een week te vroeg volgens de nieuwe tijden te gaan rijden (niet dat die veel anders zijn, maar toch). | |
_JdM_ | dinsdag 22 oktober 2013 @ 11:12 |
Bij de bussen zit het erin dat veel lijnen een vaste doorkoppeling krijgen (Hengelo Veldwijk-Bornsche Maten, Overdinkel-Neede (via Weerselo en Almelo) Ommen/Hardenberg-Holten (via Almelo,Goor en Rijssen), Haaksbergen-Weerselo (via Hengelo), (Borculo-Denekamp via Enschede en Oldenzaal), Hengelo-Glanerbrug (via Enschede) en Vriezenveen-Hengelo (via Almelo, Borne). Hierdoor veranderen vooral de omlopen en de chauffeursdiensten. Ook kan het me voorstellen dat de bussen van CXX naar Ijsselmond gaan om tijdelijk daar te rijden. De volvo's die daar nu rijden slurpen nogal (maar daar betaalt Overijssel voor dat ene jaartje verlenging de hoofdprijs, dus wat dat betreft...), voor volgend jaar is dat natuurlijk niet zo. Voor de treinen (eindelijk on-topic ![]() | |
lyolyrc | dinsdag 22 oktober 2013 @ 11:28 |
Ik denk dat er twee opties zijn, of ze hebben een lege trein laten omrijden via Utrecht, of er heeft een stel overnacht op Ede-Wageningen. | |
b2py | dinsdag 22 oktober 2013 @ 12:03 |
Wellicht dat leegmat wel langs werkzaamheden kon? | |
Dr_Flash | dinsdag 22 oktober 2013 @ 12:30 |
Hebben ze daar ook al regeltjes voor ja? ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 22 oktober 2013 @ 12:35 |
Er zal wel een stel hebben overnacht op Ede-W of op Barneveld zelf. Weet niet waar er precies gewerkt werd, maar op Barnevel kan 'ie gewoon op spoor 2 staan. | |
Dr_Flash | dinsdag 22 oktober 2013 @ 12:39 |
Komen daar snachts niet al die graantreinen ook of zo? ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 22 oktober 2013 @ 12:40 |
Dat is toch niet elke nacht zo? En die staan achter het hek (geen bovenleiding). En als er werkzaamheden zijn zullen die sowieso niet rangeren/rijden ![]() | |
b2py | dinsdag 22 oktober 2013 @ 12:53 |
Zou me niks verbazen. | |
Peterselieman | dinsdag 22 oktober 2013 @ 12:54 |
moet je even nakijken wat RolandRail er over zegt | |
Fiorano | dinsdag 22 oktober 2013 @ 12:55 |
Thnx voor de reacties! | |
dennistd | dinsdag 22 oktober 2013 @ 12:58 |
Volgens mij las ik iets over enkelspoor rijden tussen Amersfoort en Barneveld aansluiting. Het leeg mat hebben ze er misschien nog bij tussendoor kunnen drukken, maar het normale vervoer is verbust. Zelfde verhaal als Zwolle-Olst en Zwolle-Raalte: daar is ook niks aan de hand maar door werkzaamheden in Zwolle is daar minder perroncapaciteit. Een pimpel is maandagmorgen gewoon via Zwolle gestuurd vanwege de werkzaamheden op Amersfoort-Apeldoorn. | |
_JdM_ | dinsdag 22 oktober 2013 @ 13:16 |
Meteen na de pimpel is Zwolle-Olst ook voor andere treinen buitendienst gegaan ivm bovenleidingswerkzaamheden + overwegen. | |
greavy | dinsdag 22 oktober 2013 @ 14:38 |
Nice, ff kieken ... btw, jij bent op het Franse net wel bekend. Ik en 2 of 3 vrienden gaan binnenkort op een nog nader te plannen zaterdag richting Duinkerken per trein. We nemen vanaf Lille Europe de TER GV van 12:50. Uit Duinkerken nemen we de TER van 14:50 terug naar Lille Flandres. De vorige keer zat er ook een prijsverschil tussen Voyages-SNCF en de prijs aan het loket. Waar kan ik de prijs vinden als ik langs het loket cq de (blauwe) kaartautomaat ga? | |
Peter | dinsdag 22 oktober 2013 @ 14:47 |
Zijn daar trouwens ergens foto's van? | |
Peterselieman | dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:58 |
ook in Duitsland wordt wel eens een station overgeslagen http://nos.nl/artikel/565(...)reizigers-staan.html | |
Darkwing_Duck | dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:08 |
Op de site van de TER, nord pas calais. Zit wel redelijk verstopt. Kan helaas niet helpen, zit komende tijd vast aan mobiel internet. Als je routeadvies opvraagd moet je soms een paar keer een stations naam invullen, hij vult niet aan dus een foutje is zo gemaakt. En soms heeft een station in het echt en op het web een compleet andere naam omdat er 1 stoeptegel over de gemeentegrens ligt ![]() | |
ReisT | dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:09 |
Vergeten te stoppen (wat Vergeten te stoppen is toch heel wat anders dan expres haltes overslaan zoals NS soms doet. | |
greavy | dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:15 |
Danku. Ik zat daar al te zoeken, maar moet idd wel verstopt zitten... Ik plan een reisje, en klik op Voir le détail n°2 (bij mijn adviezen). Maar kan het dus nergens vinden. Laat staan iets met "tarif" "billet" ofzoiets. Edit: Heb het gevonden via "prix" ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door greavy op 22-10-2013 16:26:42 ] | |
Darkwing_Duck | dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:32 |
nee klopt, ze laten eerst zien met dikke letters hoeveel liter benzine je bespaart, en dan ergens in het hoekje klein vind je de prijs terug ![]() | |
Litpho | dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:39 |
Dan is de trein zo licht dat je wel spoorwerkers aan kan rijden zonder risico? ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:44 |
de gevolgen zijn hetzelfde | |
Cassius | dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:03 |
Uhm, waar is al dat ICK op Nm eigenlijk gebleven? ![]() | |
Litpho | dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:05 |
Bij vergeten houdt men tenminste nog de illusie op dat het geen beleid is. #hoopdoetleven | |
James1988 | dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:05 |
Een deel is verkocht en afgevoerd naar Zweden, een ander deel wordt gesloopt. | |
Peterselieman | dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:07 |
maar staat voorlopig toch nog achter het DDM-1 opgesloten? | |
Ireyon | dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:10 |
James, weet jij wat de bedoeling is van dat verlengde beunperronnetje 5/6 in Breda? | |
James1988 | dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:13 |
Wat ze er precies mee willen gaan doen weet ik niet, het heeft iets te maken heeft met een latere fase van de verbouwing van het station. Ik denk dat er op een bepaald moment meer dan 2 sporen buiten dienst moeten, waardoor er niet meer genoeg capaciteit is voor 3 kerende treinseries (Fyra Amsterdam - Breda, sprinter Den Haag - Breda en sprinter Utrecht - Breda). Op dat verlengde perron kun je wel twee kerende sprinters kwijt, zelfs als ze met 2x SLT-6 rijden. | |
greavy | dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:14 |
Ja, klopt. Wat nog in Nijmegen staat gaat bij Van SimmereN in het Groningse gesloopt worden. Waarschijnlijk bij Veendam op de railport. | |
b2py | dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:32 |
Oftewel, prima samengewerkt en goede afstemming door ProRail en NS. Pimpel over Zwolle door werkzaamheden Amersfoort - Apeldoorn en daarna pas het baanvak eruit. ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:36 |
Waarom mag SimmereN de V'tjes dan niet meer slopen? De laatsten die gesloopt werden gingen namelijk naar een Amsterdamse sloper. Het was in Groningen stilgelegd om een asbestkwestie en dat terwijl ICK er ook vol mee zit | |
Miniem | dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:45 |
Hoi ![]() Of fok is ergens een topic waarin treinkaartjes acties worden bijgehouden. Ik kan deze niet vinden, iemand van jullie? Weet ook niet in welk subforum deze staat. | |
greavy | dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:50 |
De details weet ik niet, maar SimmereN heeft het ICK iig opgekocht. | |
MPG | dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:52 |
http://zoeken.fok.nl | |
b2py | dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:53 |
En hier staat het ook overigens: http://www.treinreiziger.nl/reizen/kortingsacties | |
greavy | dinsdag 22 oktober 2013 @ 18:02 |
Oja, nog enkele opvallende details over DRGL 2014: * Een halfuursdienst in het dal tussen Dordrecht en Lage Zwaluwe gaat door, de 5000 Den Haag - Breda en 5100 Den Haag - Roosendaal worden verlegd. * De Spitstreinen tussen Amsterdam en Enkhuizen vv gaan niet meer in Hoorn Kersenboogerd stoppen. * In de avonduren wordt er niet meer gecombineerd en gesplitst in Geldermalsen, de Sprinters Utrecht - Den Bosch en Utrecht - Tiel gaan zelfstandig rijden. * Sprinter Apeldoorn - Enschede gaat naar een halfuursdienst in de avonduren en zondagen. * Er gaan ook nachttreinen rijden tussen Utrecht en Amersfoort, maar geen uitgebreid aanbod. * Op zondag t/m donderdag gaat de laatste sprinter tussen Hoofddorp en Lelystad een halfuur eerder rijden. Alleen op vrijdag en zaterdag blijft de laatste sprinter wel gewoon rijden. * Sprinter Leeuwarden - Meppel vv gaat inderdaad 1x/u rijden, ook buiten de spits. Nu alleen in de spits. Straks weer even puzzelen. | |
Miniem | dinsdag 22 oktober 2013 @ 18:14 |
Thnx! | |
Dos37 | dinsdag 22 oktober 2013 @ 18:59 |
Rijden er morgen nog geen direct treinen tussen Amersfoort en Utrecht? Of is de reisplanner nog niet geupdate? | |
dennistd | dinsdag 22 oktober 2013 @ 19:02 |
Pas vrijdag weer, morgen en overmorgen rijdt het al wel weer tot Den Dolder (vanaf Amersfoort en Baarn) | |
Dos37 | dinsdag 22 oktober 2013 @ 19:06 |
Akkoord thx. | |
James1988 | dinsdag 22 oktober 2013 @ 19:12 |
Een beetje sneu: het scherm op het perron meldt over een trein "Rijdt niet verder dan Eindhoven i.v.m. aanrijding", maar het scherm ín de trein toont nog vrolijk alle stops t/m Venlo inclusief aankomsttijden... | |
Dr_Flash | dinsdag 22 oktober 2013 @ 19:13 |
Beetje een aanfluiting wel hoor, dit soort dingen. Ze kunnen wel denken dat de hele wereld herfstvakantie heeft, maar blijkbaar is NS er alleen voor 12-jarigen en jonger uit EEN bepaalde helft van het land. | |
b2py | dinsdag 22 oktober 2013 @ 19:13 |
Zelfde categorie: Ik zat maandag in de IC Amersfoort - Amsterdam en daar stond op de borden gewoon Enkhuizen. OBIS toonde slechts Amsterdam Centraal als eindpunt. Uiteindelijk ging het voorste stel eraf in Amsterdam en mocht het andere stel door naar Enkhuizen. | |
Dr_Flash | dinsdag 22 oktober 2013 @ 19:15 |
Omroep zweeg in alle talen neem ik aan, minstens op de perrons. Een goedwillende HC heeft er misschien op Amsterdam Centraal op een "godverdomme ik moet zeiken" toontje iets van geprobeerd te maken. | |
James1988 | dinsdag 22 oktober 2013 @ 19:17 |
Snuggere treindienstleiding weer: de IC naar Vlissingen had in Den Haag HS +10, werd t.h.v. Moerwijk tegengehouden zodat de IC naar Eindhoven en Venlo voor mocht, en na Rijswijk mocht de IC naar Vlissingen tóch voorlangs. Inmiddels +5 op de teller... Zo krijg je die treinen wel vertraagd... | |
b2py | dinsdag 22 oktober 2013 @ 19:18 |
Geen idee, dopjes ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 22 oktober 2013 @ 19:19 |
Ja hehe. Waarom zou je EEN trein vertragen als je er ook TWEE kunt vertragen ![]() | |
b2py | dinsdag 22 oktober 2013 @ 19:19 |
Slordig, slechte communicatie op de seinzaal.. | |
James1988 | dinsdag 22 oktober 2013 @ 19:21 |
Om de lol compleet te maken: twee treinen die daar achter zaten zijn nu óók vertraagd. +3 en +2. Nu een omroep: Rotterdam Centraal, trein rijdt door naar Venlo. Terwijl al minstens 25 minuten bekend is dat dat ding niet verder rijdt dan Eindhoven... | |
Dr_Flash | dinsdag 22 oktober 2013 @ 19:22 |
Voor de zoveeltigduizendmiljardste keer heeft men geen idee wat er aan de hand is, wie wat aan het doen is of hoe het verder moet. Ik zeg: Laten we deze club VOORAL nog 20 jaar de concessie HRN geven ![]() | |
Litpho | dinsdag 22 oktober 2013 @ 19:23 |
Welnee. Als de andere helft vakantie heeft duperen ze die net zo goed ![]() | |
MPG | dinsdag 22 oktober 2013 @ 19:24 |
![]() Aanrijding met persoon was de ic van 1832 uit eindhoven naar venlo. Staat nu bij dierenrijk helmond, en de brandweer en andere hulpdiensten lopen inmiddels met zaklampen naar onderdelen te zoeken. | |
Litpho | dinsdag 22 oktober 2013 @ 19:24 |
Ja maar ![]() ![]() Of zo ![]() | |
Litpho | dinsdag 22 oktober 2013 @ 19:25 |
Als we even aannemen dat de informatievoorziening niet mee aan het zoeken is, mis ik waarom die hun werk niet kunnen doen. | |
Dr_Flash | dinsdag 22 oktober 2013 @ 19:26 |
Moeten er echt een paar een nekschot hebben daar | |
b2py | dinsdag 22 oktober 2013 @ 19:27 |
Thanks man. Zal hem met plezier ontvangen! ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 22 oktober 2013 @ 19:28 |
Jankerd ![]() | |
James1988 | dinsdag 22 oktober 2013 @ 19:29 |
Wat ben je toch weer heerlijk subtiel, Fles. ![]() | |
James1988 | dinsdag 22 oktober 2013 @ 19:35 |
Hey, OBIS is wakker geworden... er staat nu 'IC naar Eindhoven'. Omroep heeft het nog steeds over de IC naar Venlo... | |
b2py | dinsdag 22 oktober 2013 @ 19:37 |
Nu het er op gaat lijken dat Sint & Piet niet meer in Nederland welkom zijn vecht NS voor een nieuwe verbinding.![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 22 oktober 2013 @ 19:39 |
Ja sorry hoor, wat wil je nou. Als je ZO NIKS kan, wat doe je daar dan?? | |
Litpho | dinsdag 22 oktober 2013 @ 19:40 |
Hoop dat ze deze keer de bodemplaten beter controleren. | |
Litpho | dinsdag 22 oktober 2013 @ 19:41 |
Geld verdienen met (spoor)baanzekerheid. Expertise optioneel, zolang je maar kan lobbyen. | |
James1988 | dinsdag 22 oktober 2013 @ 19:42 |
Godsnondekolere wat een gefaal weer. Voor Dordrecht stilstaan (aankomstperron bezet?), en volgens m.ns.nl is de trein al van Dordrecht vertrokken. Inmiddels is de vertraging opgelopen tot +8... edit: trein is nu wél vertrokken uit Dordrecht, nu meldt m.ns.nl hem weer. | |
Dr_Flash | dinsdag 22 oktober 2013 @ 19:43 |
![]() | |
Sj0rSz | dinsdag 22 oktober 2013 @ 19:43 |
Gaat weer lekker richting Limburg. Vanmiddag was er ook al een sein- en wisselstoring tussen Eindhoven en Weert, mijn sprinter had +10. | |
Dr_Flash | dinsdag 22 oktober 2013 @ 19:44 |
NS lijkt wel de overstortbak geworden voor mensen die bij de Sociale Werkplaats niet meer te plaatsen waren. | |
Peterselieman | dinsdag 22 oktober 2013 @ 19:44 |
gedeelde smart is halve smart | |
Dr_Flash | dinsdag 22 oktober 2013 @ 19:45 |
"Welkom, strontmongool. Hier mag je gewoon jezelf zijn. Veel plezier!" | |
James1988 | dinsdag 22 oktober 2013 @ 19:45 |
Ja sorry, ik kan me voorstellen dat het moeilijk is, maar dit is toch wel tranentrekkend ![]() | |
Peter | dinsdag 22 oktober 2013 @ 19:45 |
Hebben ze nog een bedrijfsmuziekkorps? Of is die gefuseerd met de jostiband? ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 22 oktober 2013 @ 19:46 |
nee hoor, ik hoor je ![]() | |
Litpho | dinsdag 22 oktober 2013 @ 19:47 |
Het fetisjisme waarmee de treindienstleiding aan perrons vasthoudt, wordt uiteraard met de wisselsaneringen alleen maar erger. | |
Peterselieman | dinsdag 22 oktober 2013 @ 19:47 |
je overdrijft, maar het toont wel weer aan dat het nog zoveel beter kan op het spoor | |
Litpho | dinsdag 22 oktober 2013 @ 19:48 |
Ik weet niet of zo'n triangel wel handig is voor conducteurs op een beetje een rumoerig perron. | |
Litpho | dinsdag 22 oktober 2013 @ 19:49 |
Nou ja, het is niet zozeer een kwestie van niet kunnen - het meeste rijdend personeel doet echt wel hun best. Het is dat grenzeloze gebrek aan ambitie van de organisatie. | |
Dr_Flash | dinsdag 22 oktober 2013 @ 19:52 |
Ja, ik overdrijf. Maar het gebeurt gewoon dagelijks dat bij een verstoring niemand ECHT HELEMAAL NIEMAND weet wat er aan de hand is en wat er gedaan moet worden, dat je volledig gerechtvaardigd van een volstrekt incapabele organisatie kunt spreken. En als er bij de gratie van Jupiter geen verstoringen zijn dan ben je standaard veroordeeld tot de helft van de noodzakelijke materieelinzet. Echt, ik wil best geloven dat NS'ers proberen hun best te doen, maar serieus, WIE DAN?? | |
Duvel | dinsdag 22 oktober 2013 @ 20:00 |
Nog zien spelen in Amersfoort een tijdje geleden. Zonder Josti's. | |
Peterselieman | dinsdag 22 oktober 2013 @ 20:01 |
een zesenhalf behalen is mooi, maar je moet proberen er minimaal een acht van te maken. Om dat te bereiken kun nog genoeg laaghangend fruit te plukken, maar dan moet je wel willen en daar schort het organisatorisch aan. Je hebt er wel kennis en snelle lijnen tussen de organisaties (en delen ervan) voor nodig. | |
b2py | dinsdag 22 oktober 2013 @ 20:03 |
Kunnen ze wel stoppen met het aannemen van stagiaires, zesjescultuur schijnt nogal te heersen onder studenten. | |
Peterselieman | dinsdag 22 oktober 2013 @ 20:07 |
dat is dus een foute aanname, want studieresultaten zeggen 0,0 over iemands werkethos bij een baas | |
Dr_Flash | dinsdag 22 oktober 2013 @ 20:08 |
Ik ben het wel met b2py eens dat het blijven aannemen van stagiaires een zwaktebod is, maar ja, in het land der blinden is eenoog al snel koning he. | |
Litpho | dinsdag 22 oktober 2013 @ 20:10 |
Moet? Van wie? De reiziger? ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 22 oktober 2013 @ 20:11 |
Van degene die zorgt voor je brood op de plank ja. Zou leuk zijn ![]() | |
b2py | dinsdag 22 oktober 2013 @ 20:13 |
Yes, ik heb nog kans op een baan volgens PSM! ![]() | |
Litpho | dinsdag 22 oktober 2013 @ 20:14 |
*mompelt iets over gebonden reizigers, onderhandse gunningen en baanzekerheid tot 2017* | |
Peterselieman | dinsdag 22 oktober 2013 @ 20:15 |
het zou een van de doelen van de organisatie moeten zijn. Je moet natuurlijk wel zorgen dat er genoeg inkomsten tegenover staan. Het is een balans die je moet vinden, eentje die nu zoek lijkt te zijn. | |
b2py | dinsdag 22 oktober 2013 @ 20:15 |
Met al die bejaarden daar is er voldoende natuurlijk verloop hoor ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 22 oktober 2013 @ 20:17 |
Ik hapte ook te serieus ![]() ![]() ![]() | |
Socios | dinsdag 22 oktober 2013 @ 20:36 |
Op Gütersloh Hbf stopt maar 1 á 2 keer per DAG per richting een ICE. Alle andere ICE's knallen met 200 km/u voorbij. Dan kan 'voorbij rijden' een keer gebeuren en maakt NOS hier 'sensatienieuws' van (iets waar ze zich normaliter niet schuldig aan maken) omdat dit 'item' even 'hot' is. | |
Bitlord | dinsdag 22 oktober 2013 @ 20:41 |
Hilversum NOS Hilversum Noord Hilversum Media Park De tweede naamswijziging in enkele jaren. | |
jappas | dinsdag 22 oktober 2013 @ 20:55 |
Waarom zijn eigenlijk 'slechts' 20 van de 50 NID stellen 6 delig gemaakt bij revisie en de rest 4 delig? De NS lijkt op sommige plekken een tekort te hebben aan geschikt materieel. Is het verbouwen van (DDM en DD-AR) dan geen snelle en relatief goedkope optie om dit op te vangen? Hang een paar bakken tussen de 4 delige stellen. Of denk ik te simpel :p? | |
Duvel | dinsdag 22 oktober 2013 @ 20:59 |
QFT. | |
Dr_Flash | dinsdag 22 oktober 2013 @ 21:00 |
Bochum-Graetz Bochum-Nokia Bochum-Riemke What else is new ![]() | |
Duvel | dinsdag 22 oktober 2013 @ 21:02 |
Iemand zal wel hebben uitgerekend dat dit de optimale verhouding is tussen staan in de spits en overcapaciteit in de daluren. | |
Litpho | dinsdag 22 oktober 2013 @ 21:04 |
Min tien procent, want reizigers komen er met de volgende trein ook wel. Of de daarop volgende als men besluit niet op je bestemming te stoppen. | |
Dr_Flash | dinsdag 22 oktober 2013 @ 21:28 |
![]() (helaas niet van mijzelf) ![]() ![]() | |
Fiorano | dinsdag 22 oktober 2013 @ 22:01 |
Ah omgeleide IC's Amersfoort - Utrecht rijden niet ivm gladde sporen bij Hilversum. | |
Dr_Flash | dinsdag 22 oktober 2013 @ 22:20 |
Jong0ns, dit KAN niet. IETS moet er rijden. OF Utrecht - Amersfoort direct OF via Hilversum. En neuk lekker op met je smoesjes HET MOET RIJDEN. Punt. | |
Litpho | dinsdag 22 oktober 2013 @ 22:22 |
Maar maar gladde sporen! Vierkante blaadjes! Wielen! | |
Peterselieman | dinsdag 22 oktober 2013 @ 22:22 |
eerder op de dag was het al teruggebracht van 4 omgeleide IC's per richting per uur naar 2, omdat het anders te veel van het goede was op enkele Hilversumse overwegen ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 22 oktober 2013 @ 22:22 |
Ambitie ? | |
Peter | dinsdag 22 oktober 2013 @ 22:23 |
Dan rijden ze er toch ff met sandite-treinen overheen? | |
Litpho | dinsdag 22 oktober 2013 @ 22:24 |
Ingeplande werkzaamheden. Belangrijk. Reizigers reizen maar om via Schiphol. | |
Fiorano | dinsdag 22 oktober 2013 @ 22:27 |
Of Amersfoort - Utrecht via Ede-Wageningen... Ach NS heeft duidelijk schijt aan de reiziger. Stond vanmiddag weer ineens in een bloedhete coupé. 6 balken icm tussen Schiphol en Deventer... | |
Litpho | dinsdag 22 oktober 2013 @ 22:28 |
De tijd van het jaar, materiaal winterklaar maken bij 19 graden Celsius is comfortabeler. Je neemt maar wat overblijft. | |
dennistd | dinsdag 22 oktober 2013 @ 23:24 |
Op 15 september nog wel: ![]() | |
James1988 | dinsdag 22 oktober 2013 @ 23:40 |
Ik zat me te vervelen en was via-via uitgekomen bij wat oude nieuwsberichten over de Fyra V250. Echt al jaren lang wordt er door allerlei mensen gewaarschuwd voor AnsaldoBreda's gebrekkige kwaliteiten, en toch heeft dat Fyra-drama zich kunnen ontvouwen. Best verbazend ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 23 oktober 2013 @ 00:52 |
Zo, lekker thuis op de bank. Bijzondere dienst gehad vandaag ![]() 1e slag Groningen - Delfzijl kreeg ik al smsjes van de zaak dat er wat loos was tussen Zuidbroek en Scheemda. Storing met ARI meen ik. Ik zou na Delfzijl de trein naar Winschoten moeten pakken, maar dat ging niet door, want de storing was uitgebreid van Groningen tot aan Scheemda. Ik werd met een andere collega in een taxi gedropt om 2 collega's aan de andere kant van de storing af te lossen, en ik zou gaan pendelen tussen Scheemda en Winschoten. Na een half uur wachten op Winschoten kwam mijn trein dan eindelijk aan. Treindienstleider opgebeld en hij zei dat de storing bijna voorbij was, en dat ik met een aanwijzing STS bij Scheemda door mocht gaan naar Zuidbroek. Bij aankomst te Scheemda sprongen mijn seinen op groen, en kon ik doorkachelen naar Groningen zonder problemen. Extra lange pauze gehad omdat ik net mijn trein naar Veendam niet meer kon halen. Laatste slag was wederom naar Delfzijl en bij aankomst te Appingedam merkte ik op dat er iets niet klopte. Toen ik eenmaal stil stond sprongen alle lichten van het station aan ![]() ![]() Gek wel, je let er niet eens op maar toch weet je dat iets niet klopt ![]() Toen ik weg reed sprongen alle lichten direct weer uit. Op de terugweg precies hetzelfde na het kopmaken op Delfzijl. Toch maar even gebeld met de beheerder van de stations en de melding gemaakt. Ze zou er gelijk iemand naar toe sturen. Maar wat ik het ergste vond is dat ze nergens vanaf wisten ![]() Alle verlichting valt uit, dan moet er op z'n minst toch ergens een belletje/alarm af gaan dat er ergens iets niet klopt? Dus de rest van de avond/nacht zal het wel aardig vervelend zijn voor de reiziger op het prachtige en bloeiende station van de metropool Appingedam. Zo, 3 dagen vrij, lekker een biertje ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-10-2013 00:53:58 ] | |
Scarlet_Dragonfly | woensdag 23 oktober 2013 @ 08:07 |
![]() ![]() | |
Fiorano | woensdag 23 oktober 2013 @ 08:48 |
Amateur vingerververs vanochtend op Amersfoort. Doordat Jules moest rangeren en nog een andere locatie vertrok de IC Schiphol met +5. Mist natuurlijk precies aansluitingen bij Duivendrecht... | |
jpajs | woensdag 23 oktober 2013 @ 10:04 |
Vier Belgische spoorwegmedewerkers gaan één week aan de slag bij Hekurudha Shqiptare, het Albanese equivalent van de NMBS. Ze ondervinden er hoe het gesteld is met de spoorwegen en treinen in Albanië, die na de val van het communisme in verval zijn geraakt. Maar de passie en het enthousiasme van de Albanezen is besmettelijk en al snel werken de Belgen mee alsof ze niks anders gewoon zijn.. | |
Peterselieman | woensdag 23 oktober 2013 @ 10:10 |
gelukkig hebben ze ook wel eens een reservemachinist ergens zitten ![]() | |
Flodder450 | woensdag 23 oktober 2013 @ 10:46 |
Ik ben gisteren met een vriend van mij van Groningen naar maastricht geweest, tussenstops gemaakt in Utrecht, Roermond en Heerlen ![]() Een ware materieelshow voor mij, SLT, SGM, Plan-v, 6400en, siks, intercityrijtuigen, 1700en, DE3s, allerhande goederenwagons, oplegger, autoslaaptreinen, en nog veel meer ![]() We hebben bij elkaar 709 KM afgelegd Helaas ging mijn camera kapot en route, dus ik heb niet echt fotos kunnen maken. | |
Sandrvich | woensdag 23 oktober 2013 @ 11:14 |
![]() ![]() ![]() ![]() | |
Salatrel | woensdag 23 oktober 2013 @ 11:22 |
dat maakt die treindienstleider van amersfoort niks uit toch? duivendrecht is een ander eilandje | |
Sparqq | woensdag 23 oktober 2013 @ 11:33 |
Hoe meet je de afgelegde afstand? | |
b2py | woensdag 23 oktober 2013 @ 11:39 |
Zie OP. | |
Peterselieman | woensdag 23 oktober 2013 @ 11:39 |
is precies een van de winstpunten die nog te behalen zijn. Koppel die eilandjes aan elkaar en laat een computer de optimale doorstroom berekenen, gegeven de dienstregeling en de actuele vertrektijden. Is wel noodzakelijk dat je van iedere trein de exacte positie weet | |
James1988 | woensdag 23 oktober 2013 @ 11:42 |
Blijbol wordt zo te zien helaas niet meer bijgewerkt. Voor Breda - Amsterdam stuurt hij je over Den Bosch ipv de HSL, en ook de Hanzelijn is onbekend. | |
b2py | woensdag 23 oktober 2013 @ 11:44 |
Gladde spoortjes tussen Utrecht en Oostvaarders. Spannend. | |
b2py | woensdag 23 oktober 2013 @ 11:45 |
Dan is Wikipedia je vriend. Althans, die gebruik ik dan. ![]() | |
James1988 | woensdag 23 oktober 2013 @ 11:56 |
Op Wikipedia staat niet altijd de echte afstand. Als ik de afstand wil weten gebruik ik meestal www.afstandmeten.nl ![]() | |
ziggyziggyziggy | woensdag 23 oktober 2013 @ 12:14 |
Een storing in ARI is geen reden om het treinverkeer te staken, we kunnen rijwegen altijd nog met de hand instellen. Een rijrichtingsstoring én een probleem met de assentellers is dat wél. ![]() | |
Flodder450 | woensdag 23 oktober 2013 @ 12:29 |
WACHT WAT, ik kwam rond 23:14 uit lijn 140 op station appingedam en toen waren alle lichten idd uit, toen ik bij mn fiets was (bij de fietskluizen) sprong alles weer aan | |
Fiorano | woensdag 23 oktober 2013 @ 12:34 |
't blijven fuckers. Laat die gekke badslippers een beetje 's nachts rangeren. Of niet. IC's horen stipt optij d te rijden. Kut NS. | |
GlenSpey | woensdag 23 oktober 2013 @ 12:42 |
Heb jij als treindienstleider van het noorden toevallig iets met station Wolvega van doen??? | |
Duvel | woensdag 23 oktober 2013 @ 12:50 |
In de Jules zitten geen badslippers. De Jules is niet van NS. De rijwegen worden niet ingesteld door NS. Three strikes, out. | |
ziggyziggyziggy | woensdag 23 oktober 2013 @ 13:05 |
Nope. Mijn bediengebied houdt net onder Ljouwert op. Wolvega valt onder Zwolle. | |
#ANONIEM | woensdag 23 oktober 2013 @ 13:10 |
Now you know ![]() Rijrichtingstoring ja, excuus ;P Had je toevallig ook dienst met dat hele gebeuren? Ik had een paar keer contact met je collega H. Echt aardige kerel ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 23 oktober 2013 @ 13:12 |
Bij verstoringen gaat de planning flink aan de slag. Omdat ik aan de 'andere kant' van de storing zat op dat moment kon ik de trein naar Veendam niet meer halen. Die werd door een andere machinist gereden. | |
Fiorano | woensdag 23 oktober 2013 @ 13:20 |
![]() Alsnog, Kut NS. 6 bakken ICM zowel heen als terug in de spits is veel te weinig. Buiten de spits rijden ze wel vaak genoeg met 9 bakken of meer. Eigenlijk is het OV gewoon kut, maar de snelwegen ook. Dus Nederland is kut. ![]() | |
ziggyziggyziggy | woensdag 23 oktober 2013 @ 13:23 |
Oh ja, die Fries? Altijd vrolijk, ook al dondert de hele toko uit elkaar. Ja, ik zat op Leeuwarden gisteren. Heb het dus zijdelings meegekregen. Zometeen heb ik Lauwers/Oost-Groningen. | |
#ANONIEM | woensdag 23 oktober 2013 @ 13:25 |
Haha, dat mag ik wel, toffe gast ![]() Volgende maand ga ik ook naar Leeuwarden, zin in. Zondag t/m dinsdag nachtdienst op ncbg, jij ook toch ? | |
ziggyziggyziggy | woensdag 23 oktober 2013 @ 13:27 |
Ik zit vrijdag- en zaterdagnacht op Groningen, daarna drie nachten Leeuwarden en baanvakken. Kom je nog een bakkie doen? | |
#ANONIEM | woensdag 23 oktober 2013 @ 13:32 |
Zal zondag wel weinig te doen hebben 's nachts. Kom wel ff bakkie doen ja ![]() | |
Duvel | woensdag 23 oktober 2013 @ 13:42 |
Ga in Afrika wonen, daar mag je tenminste Sinterklaas vieren. | |
Sparqq | woensdag 23 oktober 2013 @ 13:55 |
Maakte voor mij niet uit, jaren geleden eens een rondje Nederland gedaan in een dag met vrienden en dat was dus 1000 km. Amersfoort - Vlissingen - Maastricht - Groningen - Amsterdam Damn ik word oud, zal ongeveer 10 jaar geleden zijn. [ Bericht 4% gewijzigd door Sparqq op 23-10-2013 14:01:24 ] | |
#ANONIEM | woensdag 23 oktober 2013 @ 14:14 |
In sommige dorpen in Zuid Afrika wordt het sinterklaasfeest nog steeds gevierd ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 23 oktober 2013 @ 14:21 |
Ik heb die mogelijkheid wel gehad, en het verbaast me niks dat niemand de trein neemt. Primaire probleem: VEEEEEL te langzaam. Als toerist is het prachtig, als local ongetwijfeld niet. Zolang dat niet verandert bewandelen de Albanese spoorwegen een doodlopende weg. | |
GlenSpey | woensdag 23 oktober 2013 @ 14:43 |
Ow okay. Had afgelopen vrijdag na het passeren van station Wolvega met de 12700 namelijk de trdl van Leeuwarden nog aan de lijn. Of ik 'iets vreemds' had gezien aldaar. Zat me later nog af te vragen wat daar dan voor vreemds moet zijn geweest... ![]() | |
Fiorano | woensdag 23 oktober 2013 @ 15:11 |
Toevallig vd zomer nog in Ghana geweest, zou daar serieus best willen wonen. Dan maak je je niet druk over een treintje die 5 minuten te laat is... Anyway, beetje frustratie vanmorgen, blijf voorlopig nog wel in Nederland ben ik bang. | |
ziggyziggyziggy | woensdag 23 oktober 2013 @ 15:12 |
Geen idee. Ging dat misschien over de ligging van het spoor tussen Leeuwarden en Grou-Irnsum? | |
James1988 | woensdag 23 oktober 2013 @ 15:21 |
Probleempje in Zwitserland: de nieuwe "Mutz"-treinen van BLS (type Stadler Kiss) zijn te zwaar voor sommige trajecten | |
greavy | woensdag 23 oktober 2013 @ 15:48 |
Den Dolder - Soest en Den Dolder - Amersfoort ligt ook plat door gladde sporen. Tussen Utrecht en Almere reden minder treinen door gladde sporen, maar dat was rond half 2 verholpen. Nog geen uur later waren de gladde sporen weer terug. | |
ziggyziggyziggy | woensdag 23 oktober 2013 @ 15:56 |
Verholpen is een groot woord. We zetten twee uur lang alle stopdoorschakelingen op Door en gaan dan weer informeren of het nog glad is. Als dan een machinist het nog glad vindt, gaan we weer twee uur door met de maatregelen. | |
#ANONIEM | woensdag 23 oktober 2013 @ 16:09 |
Tussen Leeuwarden en Groningen ook glad vandaag kreeg ik van de zaak over de sms. | |
greavy | woensdag 23 oktober 2013 @ 16:11 |
Hm, lekker makkelijk "oplossen" zo dan ja ![]() Gelukkig ligt op Hollandsche Rading het perron in beide richtingen aan de andere kant van de overweg. | |
greavy | woensdag 23 oktober 2013 @ 16:17 |
Dit jaar komen de Sandite-treinen met lokken ook weer op de baan, maar niet via NS Reizigers. ProRail heeft dit jaar DB Schenker ingehuurd. Binnen 2 weken zouden die treinen de baan op moeten gaan. | |
Fiorano | woensdag 23 oktober 2013 @ 16:17 |
Sta nu op Duivendrecht, geen IC richting Schiphol en ook geen IC richting Amersfoort Schothorst volgens de borden. Actutrein geeft een extra trein naar Amersfoort Schothorst aan. Wie zou er gelijk hebben? Edit: de borden hebben gelijk. Overigens best bijzonder dat er verder geen melding gemaakt wordt van een verstoring [ Bericht 23% gewijzigd door Fiorano op 23-10-2013 16:30:45 ] | |
#ANONIEM | woensdag 23 oktober 2013 @ 16:18 |
Sandite trein reed net tegelijk met de IC Leeuwarden - Rotterdam weg uit Zwolle. SGM'tje liep voor de rode voor de Hanzebrug, en wij werden doorgewisseld de brug over richting Amersfoort. | |
GlenSpey | woensdag 23 oktober 2013 @ 16:20 |
Dat ging inderdaad behoorlijk tekeer op dat stuk ![]() Maar de melding ging over dat er iets vreemds was op station Wolvega ter hoogte van perron 1... | |
Duvel | woensdag 23 oktober 2013 @ 16:24 |
In Vlaanderen ook, en daar hoor je ook niets over. ![]() | |
James1988 | woensdag 23 oktober 2013 @ 16:25 |
Niet hier ook al dat zwartepietengezeik he? | |
MPG | woensdag 23 oktober 2013 @ 16:26 |
Ook Vlamingen willen debat over Zwarte Piet | |
MPG | woensdag 23 oktober 2013 @ 16:27 |
Tijd voor Geel-Blauwe Pieten dan? Of zullen Veolia, Arriva, etc. zich dan gediscrimineerd voelen? | |
Fiorano | woensdag 23 oktober 2013 @ 16:33 |
Ah er schijt een schietpartij te zijn geweest in een intercity bij Amersfoort. Vandaar de uitval van treinen richting Schiphol. | |
b2py | woensdag 23 oktober 2013 @ 16:35 |
Waarom dat? Omdat die niet butsen? | |
greavy | woensdag 23 oktober 2013 @ 16:38 |
Heeft te maken met de regionale concessies waar deze trein ingezet gaat worden (oa Zwolle - Emmen). En NSR is geen goederenvervoerder, dus zou zelfs met zo'n trein niet mogen rijden. Officieel gezien. | |
b2py | woensdag 23 oktober 2013 @ 16:43 |
Samen voor een beter spoor, dayum. ![]() | |
Duvel | woensdag 23 oktober 2013 @ 16:48 |
Het wordt steeds idioter geloof ik. ![]() | |
ReisT | woensdag 23 oktober 2013 @ 16:54 |
Raar verhaal, reizigersvervoerders mogen toch gewoon met leeg materieel over sporen rijden die niet bij hun concessie horen? | |
Peter | woensdag 23 oktober 2013 @ 16:57 |
locs met een sandite-installatie zijn geen reizigerstrein.. zal wel weer regeltjesgeneuk zijn. | |
greavy | woensdag 23 oktober 2013 @ 16:58 |
Klopt. Goederentrein. Dus lastig. Dus niet voor NSR bestemd. DB Schenker, VolkerRail en Locon hebben onder andere geklaagd vorig jaar. | |
James1988 | woensdag 23 oktober 2013 @ 16:58 |
![]() | |
greavy | woensdag 23 oktober 2013 @ 17:07 |
Vorig jaar is het gewoon toegewezen aan NSR. Niet aanbesteed ofzo. Dit jaar is het aanbesteed, en kwam VolkerRail als beste uit de bus. NSR heeft wel meegedaan, maar deed een dusdanig slecht bod dat zij het nooit konden winnen. | |
ziggyziggyziggy | woensdag 23 oktober 2013 @ 17:09 |
En wat voor oplossing had jij in gedachten dan? Daar kun je veel geld mee verdienen dan, gok ik zo. | |
b2py | woensdag 23 oktober 2013 @ 17:16 |
Weer een STS? | |
greavy | woensdag 23 oktober 2013 @ 17:19 |
gestrande trein = STS over het algemeen ja. | |
b2py | woensdag 23 oktober 2013 @ 17:43 |
We blijven glijden. Schietpartij loopt met een sisser af. ![]() | |
James1988 | woensdag 23 oktober 2013 @ 17:50 |
Waarom één Fyra opheffen als je er ook twee kunt opheffen? Uiteraard tijdens de avondspits ![]()
Het is al de hele dag een soepzooi op de HSL, er hebben vanochtend al twee Fyra's stil gestaan op de HSL en er zijn redelijk wat vertragingen. | |
DriekOplopers | woensdag 23 oktober 2013 @ 18:24 |
Wacht even!!! Begrrijp ik dat de Sandite-treinen nog niet rijden? | |
b2py | woensdag 23 oktober 2013 @ 18:25 |
Nee. De extra sandite's rijden zo te lezen nog niet. De normale SGM en DDZ sandite's wel. | |
b2py | woensdag 23 oktober 2013 @ 18:26 |
Voor de modeltrein hobbyisten hier: http://www.treinreiziger.(...)m_source=twitterfeed | |
DriekOplopers | woensdag 23 oktober 2013 @ 18:28 |
Maar op allerlei plekken vallen treinen uit wegens gladheid, terwijl niet alles wat Sandite kan rijden op de baan is? | |
b2py | woensdag 23 oktober 2013 @ 18:30 |
Er wordt normaal gesproken gesandite op Amersfoort - Utrecht maar dat ligt eruit door werkzaamheden. Gevolg is dat er blijkbaar niet gesandite wordt en er gladde sporen zijn. En volgens mij reed er sowieso al geen sandite Utrecht - Almere. | |
DriekOplopers | woensdag 23 oktober 2013 @ 18:31 |
ProRail gebeld om opheldering. Die gaan uitzoeken & terugbellen. | |
b2py | woensdag 23 oktober 2013 @ 18:32 |
Via Greavy: PTA / Treinentopic #643: Hete aardappels op het spoor: VERTRAGING!! 88401 Zwolle - Leeuwarden (fijn, elke dag op andere tijden) 88402 Leeuwarden - Meppel 88403 Meppel - Groningen 88404 Groningen - Meppel 88405 Meppel - Groningen 88406 Groningen - Meppel 88407 Meppel - Leeuwarden 88408 Leeuwarden - Zwolle En dan heb je nog (enkel ma-za, niet op zondag): 88409 Utrecht - Rhenen 88410 Rhenen - Utrecht 88411 Utrecht - Arnhem 88412 Arnhem - Ede Wageningen 88413 Ede Wageningen - Arnhem 88414 Arnhem - Breukelen (alleen ma - vr) 88414 Arnhem - Utrecht (zaterdag) En tenslotte nog: 88415 Deventer - Almelo (alleen zondag) 88416 Eindhoven - Den Bosch (alleen zondag) 88438 Utrecht - Amersfoort (ma-vr) 88439 Amersfoort - Utrecht (di-vr) 88440 Utrecht - Amersfoort (ma-vr, zo) 88441 Amersfoort - Zwolle (ma-vr, zo) 88442 Apeldoorn - Amersfoort (niet op zaterdag) 88443 Amersfoort - Hengelo (niet op zaterdag) 88444 Nijmegen - Amersfoort (alleen zondag) 88444 Nijmegen - Utrecht (ma-vr), 88444 niet op zaterdag 88445 Amersfoort - Den Bosch (alleen zondag) 88445 Utrecht - Den Bosch (alleen ma-vr) 88445 Utrecht - Eindhoven (alleen zaterdag) 88446 Rotterdam - Amersfoort (alleen ma-do, zo) 88446 Rotterdam - Utrecht (alleen vrijdag) 88447 Amersfoort - Rotterdam (alleen ma-do, zo) 88447 Utrecht - Rotterdam (alleen vrijdag) 88448 Zwolle - Amersfoort (ma-vr, zo) 88449 Amersfoort - Zwolle (di-zo) | |
DriekOplopers | woensdag 23 oktober 2013 @ 18:40 |
Maar dat zijn dus de Sandite-sprinters. Maar die treinen met zo'n container en locs, die rijden dus nog niet, terwijl die bestemd zijn voor het hardnekkiger werk. Toch? | |
Dr_Flash | woensdag 23 oktober 2013 @ 18:46 |
NS NS ![]() ![]() 18:00 wordt omgeroepen dat de IC naar Roosendaal van 17:58 over enkele minuten gaat vertrekken. Afijn, om 18:04 vertrekt die trein inderdaad. 18:05 wordt omgeroepen dat de sprinter naar Arnhem en Nijmegen van 18:06 niet zal rijden. Eerstvolgende gelegenheid richting Arnhem is de IC naar Roosendaal van 18:28. Had dat nou even TWEE minuten eerder gezegd ![]() Vervolgens mijn eigen trein. Er staat heel lang "Niet instappen" op de aanwijzer, maar ja dat stond er ook al toen de trein naar Roosendaal eraan kwam. Dan staat er in de kleine lettertjesbalk onderin de hele tijd "Volgende trein: IC Zwolle 18:03." Zonder dat iemand het ziet en zonder dat de omroep er iets over meldt verandert dat heel stiekem in "Volgende trein: IC Zwolle 18:33". Om 18:10 komt uiteindelijk vanaf het opstelterrein een leeg stel ICMm binnen rijden met "Olst" op de zijkantdisplays. TBP zegt nog steeds: Niet instappen. Iedereen stapt in. Trein vertrekt, wordt omgeroepen dat het de trein is naar Deventer en Olst. Even later meldt de HC zich ook nog even. "Beste mensen zoals u gemerkt hebt rijden we weer. We hebben inmiddels een vertraging van DRIE KWARTIER!" Ben ik toch wel heel benieuwd wat die man de afgelopen drie kwartier gedaan heeft ![]() Conclusie: Opnieuw heeft niemand echt NIEMAND enig idee wat er aan de hand is of wat er moet gebeuren. Blijkbaar wordt er in een soort je-ziet-maar-takt gependeld tussen Olst en Zutphen, en verder: De zondvloed. Behalve als je naar Brummen, Rheden, Velp of Presikhaaf wilt, dan word je bewust gehaat. Het is maar dat je het weet ![]() | |
b2py | woensdag 23 oktober 2013 @ 18:46 |
Volgens mij is de installatie hetzelfde, dus om nou over hardnekkiger te spreken nee. Maar wat ik inderdaad uit het bericht van Greavy begrijp rijdt die nog niet. | |
b2py | woensdag 23 oktober 2013 @ 18:53 |
Waarom trappen ze Zeeland niet vol met ERTMS en starten daar een geïsoleerde proef? Lekker pendelen met omgebouwde VIRM's en ervaring op doen. Ik zeg go! | |
greavy | woensdag 23 oktober 2013 @ 18:59 |
De installatie tussen de SGMm en de lok-wagon-lok installatie maakt niet uit. Beide installaties werken hetzelfde, alleen de tractie is anders. Voor zover ik weet rijden de 2 lok-wagon-lok setjes nog niet, maar dat moet ergens deze week gestart zijn. Exacte datum is mij niet bekend. NSR rijdt sinds anderhalve tot 2 weken de Sandite-treinen met hun SGMm. De Sandite-installatie wordt ook in DDZ gebruikt, en niet alleen in SGMm. Na navraag blijken de treinen (uit het gequote lijstje van mij die hierboven staat) 88438, 88439, 88440 en 88441 met DDZ te rijden en niet met de Sprinters. Daarbij rijden in de Sprinter Utrecht - Amersfoort - Zwolle "extra" ritten met een Sandite-DDZ (gewoon reguliere stoppers dus), dus met reizigers, die de Sandite-installatie in werking hebben indien het nodig geacht wordt. Ook met deze werkzaamheden, waarbij die Sprinter van- en naar Den Dolder rijdt, wordt er wel met een Sandite-DDZ gereden. Er zijn 2 DDZ'en beschikbaar met Sandite-installatie, en voor zover ik weet een stuk of 3 tot 5 SGMm'en. | |
_JdM_ | woensdag 23 oktober 2013 @ 19:01 |
Naast het Leeg Mat aan SGMm/DDZ rijdt er ook het een en ander in reizigersdienst: -Sprinter Apeldoorn-Enschede (de enige SGMm op dat traject als het goed is) -Sprinter Zwolle-Utrecht ( 2x DDZ, die onafhankelijk van elkaar rijden) -Sprinter Rhenen-Uitgeest (en dus ook Uitgeest-Amsterdam C, Uitgeest-Rotterdam) -Sprinter Nijmegen-Den Bosch-Deurne -Sprinter Rotterdam-Hoek van Holland Haven/Strand | |
greavy | woensdag 23 oktober 2013 @ 19:02 |
Die laatste Rotterdam - Hoek van Holland had ik al vermeld (zie de link van b2py en dan daar op die pagina ergens), en zojuist ook Zwolle - Utrecht. Ik was nog aan het navragen of het op meer trajecten gebeurt, maar dat gebeurt dus. Bedankt voor de aanvulling. | |
Dr_Flash | woensdag 23 oktober 2013 @ 19:06 |
Even tussendoor hoor. Dit is toch wel het toppunt van "van niks naar nergens express" in Nederland ![]() | |
James1988 | woensdag 23 oktober 2013 @ 19:17 |
Gaat kop-aan-kop met Almelo - Mariënberg imo ![]() | |
Peter | woensdag 23 oktober 2013 @ 19:21 |
Daar kun je aan beide kanten nog overstappen en verder. Rhenen is gewoon het einde van de wereld.. | |
James1988 | woensdag 23 oktober 2013 @ 19:24 |
Met dank aan de Duitsers... | |
Dr_Flash | woensdag 23 oktober 2013 @ 19:25 |
Ho ho ![]() ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 23 oktober 2013 @ 19:26 |
Is de enige van ik geloof 26 of zo spoorbruggen over water die nooit herbouwd is idd. Ik geloof zelfs dat de huidige provincialeweg op de pijlers van de oude spoorbrug ligt. | |
b2py | woensdag 23 oktober 2013 @ 19:27 |
International Rail Journal Augustus 2013 over het Chinese HSL netwerk. Bijna 10k km. | |
Duvel | woensdag 23 oktober 2013 @ 19:34 |
Ja, klopt, en een deel van het oude tracé is ook hergebruikt voor die weg. | |
Peterselieman | woensdag 23 oktober 2013 @ 20:10 |
niets van gemerkt ![]() | |
Peterselieman | woensdag 23 oktober 2013 @ 20:11 |
mooi he die stoplichten ![]() | |
Peterselieman | woensdag 23 oktober 2013 @ 20:12 |
Bij die sandite met containers tussen 2 locs moet je maar uitkijken. Voor je het weet is er weer een treinstel ingedeukt ![]() | |
Peterselieman | woensdag 23 oktober 2013 @ 20:44 |
Wat doe je als er geen treinstellen in de klimaatkamer staan? Precies ![]() http://totallycoolpix.com(...)2013sports42_010.jpg | |
Ireyon | woensdag 23 oktober 2013 @ 20:52 |
Bij Ravenstein mist ook nog steeds een helft | |
Peterselieman | woensdag 23 oktober 2013 @ 21:03 |
Met name vanuit Gelderland wordt erover gesproken om daar het spoor te verdubbelen. Noord-Brabant gaf niet thuis ![]() | |
b2py | woensdag 23 oktober 2013 @ 21:20 |
Terecht ook trouwens. | |
b2py | woensdag 23 oktober 2013 @ 21:37 |
"Ik schrok me dood vanmiddag. Ik stond op station Dieren met iemand te praten, komt er een lege SGM uit Zutphen aan, met de bedoeling door te rijden richting Arnhem zonder te stoppen. Maar het sein voor de overweg stond op rood en slagbomen waren nog niet dicht, maar de machinist kon niet meer op tijd remmen en met veel getoeter rijdt de trein door rood en de overweg over. Gelukkig kon het verkeer op tijd wegkomen en zijn er verder geen ongelukken gebeurd." Over de STS van vanmiddag bij Dieren | |
Duvel | woensdag 23 oktober 2013 @ 21:43 |
Dat zijn best drukke overwegen daar... | |
Dr_Flash | woensdag 23 oktober 2013 @ 21:52 |
En kennelijk is het dan heel normaal dat heel Nijmegen - Zwolle daar dan nog urenlang last van heeft. Kutland. | |
Panthera. | woensdag 23 oktober 2013 @ 22:07 |
De reden dat ik nooit zonder kijken over een overweg rijd. | |
James1988 | woensdag 23 oktober 2013 @ 22:08 |
Ik moet weer eens naar de regio Berlijn gaan, geloof ik. Sinds afgelopen december rijdt ODEG daar met dit spul rond:![]() Ziet er wel gaaf uit i.m.o., mooie livrei ook ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 23 oktober 2013 @ 22:09 |
Mooi spul ja ![]() | |
b2py | woensdag 23 oktober 2013 @ 22:11 |
"Zet op lijstje voor eind van het jaar." Thanks! | |
#ANONIEM | woensdag 23 oktober 2013 @ 22:12 |
Hoe zit het met de prijzen van treinkaartjes in Engeland? Vriendin gaat met d'r pa naar Londen voor een weekend en ze landt op Stansted. Ik zit te denken of ik een buskaartje moet kopen voor d'r of een treinticket | |
James1988 | woensdag 23 oktober 2013 @ 22:13 |
Ik vind het ding een stoere kop hebben. Wat het i.m.o. af zou maken zou een schildje zijn op de plek van het ODEG-logo, zoals bij de Virgin Pendolino:![]() | |
lyolyrc | woensdag 23 oktober 2013 @ 22:14 |
Dat lijkt me op zich niet zo gek, maar dan zal de materieelplanning wel moeten zorgen dat die VIRM's in/naar Zeeland blijven rijden. Overigens lijkt het me ook typisch zo'n traject dat een keer aanbesteed gaat worden. Ik ben eerlijk gezegd verbaasd dat dat nog niet is gebeurd. | |
b2py | woensdag 23 oktober 2013 @ 22:14 |
Bus: http://www.stanstedairpor(...)ns/buses-and-coaches Trein: http://www.stanstedairport.com/transport-and-directions/trains | |
James1988 | woensdag 23 oktober 2013 @ 22:15 |
Stansted, is dat nog Londen ja? Ik denk dat je de meeste nuttige info over met de trein van/naar Stansted kunt vinden op https://www.stanstedexpress.com. Dat is een treindienst die wordt uitgevoerd door Abellio Greater Anglia, onderdeel van NS ![]() | |
larsico | woensdag 23 oktober 2013 @ 22:19 |
Ik heb vernomen dat ze hier in Zeeland inderdaad bezig zijn om te kijken wat de opties zijn in de toekomst. Het liefst willen ze één concessie Zeeland met bus + trein. Persoonlijk heb ik liever dat de NS hier gewoon blijft rijden, de directe verbinding met de Randstad is toch wel erg fijn. Aan de andere kant zijn er richting Vlissingen erg vaak vertragingen door het lange traject dat de trein al heeft moeten afleggen. We zien wel ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 23 oktober 2013 @ 22:21 |
EN vooral kleppen voor die koppeling ja. | |
James1988 | woensdag 23 oktober 2013 @ 22:21 |
De V250 is de enige HST die ik ken waarbij er helemaal geen kleppen voor de koppeling zitten... | |
Dr_Flash | woensdag 23 oktober 2013 @ 22:22 |
Dat is dan ook een NST. | |
James1988 | woensdag 23 oktober 2013 @ 22:22 |
Dweilkar was het toch? | |
Peterselieman | woensdag 23 oktober 2013 @ 22:24 |
wortelschieter | |
ziggyziggyziggy | woensdag 23 oktober 2013 @ 22:55 |
PTA / in de machinistenruimte geweest! :D Helemaal blij enzo... | |
Dr_Flash | woensdag 23 oktober 2013 @ 22:58 |
Al die reacties ook. Kennelijk ONZkwartiertje of zo | |
GlenSpey | woensdag 23 oktober 2013 @ 22:58 |
fapfapfap | |
James1988 | woensdag 23 oktober 2013 @ 22:59 |
Ik ben ook wel eens voorin een trein geweest. Zelfs in een V250 ![]() Wie wil me nu aanraken? ![]()
| |
#ANONIEM | woensdag 23 oktober 2013 @ 22:59 |
Vogeltjesdans is dan ook een troll. | |
Maegrim | woensdag 23 oktober 2013 @ 23:01 |
begon me net speciaal te voelen ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 23 oktober 2013 @ 23:05 |
Wij meesters zijn dan ook speciaal ![]() | |
WhiteJoker | woensdag 23 oktober 2013 @ 23:06 |
Ik heb laatst eens NS_Online getweet dat het uitzicht uit een ICMm cabine me best tof lijkt.
En een andere user maakte me ook al attent op het gevaar:
| |
GlenSpey | woensdag 23 oktober 2013 @ 23:06 |
Dat is het ook. Je hebt een dooie hoek van enkele meters en je zit bijna tegen de rijdraad aan ![]() | |
James1988 | woensdag 23 oktober 2013 @ 23:07 |
Er zijn maar weinig machinisten die je toelaten tot een rijdende trein. Voor je het weet staat er een gast van IL&T op het eerstvolgende station die vraagt om de cabinekaart... | |
#ANONIEM | woensdag 23 oktober 2013 @ 23:07 |
Ik ben 2 meter, mijn knieën zitten tegen de stuurtafel aan ![]() Gelukkig valt het met de spurtjes wel mee ![]() | |
GlenSpey | woensdag 23 oktober 2013 @ 23:08 |
ICM is nog wel redelijk ruim, al heb ik er hoe dan ook geen last van (ben maar een schamele 1.76)... Denk dat je van mat 64 met jouw lengte al helemaal niet vrolijk zou worden ![]() | |
b2py | woensdag 23 oktober 2013 @ 23:09 |
Vogelenzang? | |
#ANONIEM | woensdag 23 oktober 2013 @ 23:10 |
Verre van. DM hem eens of hij een collage van zijn bevindingen wil maken voor je ![]() | |
WhiteJoker | woensdag 23 oktober 2013 @ 23:11 |
Het hoeft voor mij ook geen rijdende trein te zijn. Het mag ook tijdens haltering op het station zijn ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 23 oktober 2013 @ 23:11 |
MAT 64 is echt een hel ja ![]() Nu snap ik ook wel waarom er een lengte eis was/is ![]() | |
NikkelCobalt | woensdag 23 oktober 2013 @ 23:12 |
Keertje op een open dag ook goed? Kijk je alleen wel uit op een werkplaats en moet je wachten voor je beurt ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 23 oktober 2013 @ 23:13 |
Bij ons niet in ieder geval. Ik doe het bijna elke dag als er kinderen op het perron/in de trein staan en met je mee kijken. Als ik dan klaar ben (afleiding is niet handig, dus als ik zeker weet dat ik mijn beproevingen etc goed heb uitgevoerd) dan doe ik vaak wel de deur open dat ze even kunnen kijken. Vraag dan altijd aan ze: 'Kan jij mij aanwijzen waar het stuur zit?' En dan zie je ze zoeken ![]() ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 23 oktober 2013 @ 23:13 |
Maar dat is altijd op begin of eindhalte. En als ik er tijd voor heb ![]() | |
NikkelCobalt | woensdag 23 oktober 2013 @ 23:15 |
Ik heb trouwens een keer een stukje ICMm gereden. Aanraakwaardig? ![]() | |
GlenSpey | woensdag 23 oktober 2013 @ 23:15 |
Meeste machinisten die ik tot nog toe heb meegemaakt laten het gewoon toe tijdens het halteren. Gewoon ff aankloppen en vriendelijk vragen, bij voorkeur als het cabinedeurtje sowieso al open staat ![]() | |
WhiteJoker | woensdag 23 oktober 2013 @ 23:15 |
nope... | |
WhiteJoker | woensdag 23 oktober 2013 @ 23:16 |
Misschien makkelijker bij een eindpunt of niet? Moet ik maar ff naar Deventer een keertje. | |
Maegrim | woensdag 23 oktober 2013 @ 23:16 |
ik ben er laatst ingeklommen, stond er een stil op de binckhorst ![]() jaja niks bijzonders, ik weet het ![]() [ Bericht 32% gewijzigd door Maegrim op 23-10-2013 23:24:09 ] | |
GlenSpey | woensdag 23 oktober 2013 @ 23:17 |
Niet perse, ligt eraan hoeveel tijd de machinist nog heeft en of ie zijn beproevingen etc. al gedaan heeft. Denk zelfs dat je meer succes hebt bij een doorgaande rit op een wat groter station (waar de trein langer halteert). | |
Peterselieman | woensdag 23 oktober 2013 @ 23:21 |
Geweldig ![]() | |
GlenSpey | woensdag 23 oktober 2013 @ 23:24 |
![]() ![]() ![]() | |
WhiteJoker | woensdag 23 oktober 2013 @ 23:40 |
Ah m'n dagelijkse 10-minuten stilstand op Amsterdam Centraal komt daar dan bij van pas ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 23 oktober 2013 @ 23:50 |
De verzameling blijft groeien, hoewel niet meer zo hard als eerst ![]() Number Six Thousand Two Hundred and Eighty Six ![]() ![]() | |
AIex | donderdag 24 oktober 2013 @ 06:01 |
Daar is zijn nooit twee helften geweest. Was altijd enkelsporig. | |
b2py | donderdag 24 oktober 2013 @ 07:38 |
Iemand van hier die nog naar het rail symposium aan de TU Delft gaat? | |
James1988 | donderdag 24 oktober 2013 @ 08:58 |
De NMBS is nu ook aanwezig op Twitter: @NMBS en @SNCB En dit vind ik opmerkelijk: Nu al bekend dat er straks een wisselstoring is? | |
Mr_Klaasje | donderdag 24 oktober 2013 @ 09:00 |
Dan is die storing nu al bekend en gaat het spoor straks buiten dienst om het te verhelpen. | |
KomtTijd... | donderdag 24 oktober 2013 @ 09:10 |
iemand enig idee wat er loos is op Schiphol? geen treinverkeer op last van de politie | |
freako | donderdag 24 oktober 2013 @ 09:24 |
Volgens nu.nl is dat omdat er iemand in de tunnelbuis loopt: http://www.nu.nl/binnenla(...)n-in-tunnelbuis.html | |
KomtTijd... | donderdag 24 oktober 2013 @ 09:32 |
ah er wordt nu omgeroepen dat de stremming voorbij is. Blij dat ik niet terug naar huis gegaan ben. | |
James1988 | donderdag 24 oktober 2013 @ 09:32 |
De persoon is gevonden (of was er helemaal niet), de treinen gaan weer rijden. | |
b2py | donderdag 24 oktober 2013 @ 09:36 |
Ik dacht een uur geleden nog, goh, het is alweer een tijd geleden dat de schipholspoortunnel eruit lag.. ![]() | |
Fixers | donderdag 24 oktober 2013 @ 10:01 |
In Hilversum Noord is het ook weer heerlijk tegenstrijdig. Volgens de reisplanner rijd de sprinter naar Amersfoort niet, volgens de borden en omroep heeft 'ie +5 en in werkelijkheid rijdt deze met 2 minuten vertraging. Toevoeging: op Hilversum zelf lijkt er niets naar Utrecht te rijden. Alleen maar naar Amersfoort. | |
Viezze | donderdag 24 oktober 2013 @ 10:05 |
De borden/omroep kunnen vertraging alleen per vijf minuten weergeven. In de reisplanner staat een nauwkeurige vertraging (tot op de minuut). O laat maar niet goed gelezen ![]() Het is toch wel de bedoeling dat de borden / omroep de vertraging per minuut gaan weergeven? | |
Fixers | donderdag 24 oktober 2013 @ 10:07 |
Hilversum is ontaard in een grote chaos. Van correcte informatie ontbreekt ieder spoor. De automatische omroep roept vertraging en spoorwijzigingen om. De menselijke heeft hey over bussen. [ Bericht 66% gewijzigd door Fixers op 24-10-2013 10:13:40 ] | |
KomtTijd... | donderdag 24 oktober 2013 @ 10:10 |
Ik denk dat ze dat te ingewikkeld vinden voor henk en ingrid. Technisch zal het geen enkel probleem zijn met die nieuwe borden | |
Scarlet_Dragonfly | donderdag 24 oktober 2013 @ 10:14 |
Dus toen ben je er maar even een wandelingetje gaan maken? ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 24 oktober 2013 @ 10:27 |
Is datooit al eens een week aan een stuk goed gegaan? ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 24 oktober 2013 @ 10:29 |
Zelfs Belgen begrijpen het. Misschien moeten ze bij NS eens wakker worden en beseffen dat er ook WEL slimme mensen in Nederland wonen. | |
b2py | donderdag 24 oktober 2013 @ 11:02 |
Al een week of zes inmiddels? | |
Dr_Flash | donderdag 24 oktober 2013 @ 11:09 |
Tsja, dan werd het wel weer hoog dringend tijd inderdaad ![]() | |
b2py | donderdag 24 oktober 2013 @ 11:56 |
Zou wel fijn als de reizigersclubjes nu inhaken op problemen Hilversum en die HSL even op de plank laten liggen.. | |
Dr_Flash | donderdag 24 oktober 2013 @ 11:58 |
Zet jij de reizigersclubjes maar even aan het werk inderdaad ![]() | |
KomtTijd... | donderdag 24 oktober 2013 @ 12:00 |
Ik denk stiekem ook dat ze bang zijn dat het slecht is voor hun imago als ze vertragingen van 2/3 minuten ook aan moeten geven. | |
Ajaxfan | donderdag 24 oktober 2013 @ 12:07 |
Machinisten hebben er ook weinig vertrouwen in wat ik kon verstaan bij de dienstwissel op Centraal trein Vathorst > Hoofddorp. | |
Luco | donderdag 24 oktober 2013 @ 12:26 |
NS zijn lekker bezig. Ik ben overweg van Groningen naar Rotterdam. Op Zwolle wordt er omgeroepen dat de trein gewoon door gaat na Amersfoort omdat de verstoring daar verholpen zou zijn. Ik blijf dus zitten. Amersfoort: 'deze trein rijdt niet verder. U dient deze trein te verlaten. Reizigers naar Rotterdam kunnen reizen via Schiphol.' Komen ze in Amersfoort met een ICMm 40xx aanzetten. Trein stampvol, mensen blijven achter. Ik moet nu op Schiphol en Leiden overstappen. Dit, met Amersfoort, komt tot drie keer overstappen op een traject waarvan de planner om 10.00 nog een directe reis over Amersfoort - Hilversum - Utrecht geeft. Shit happens, maar dat je dan ook nog een fucking drietje inzet... En had het zekere voor het onzekere genomen en had iedereen die verder dan Hilversum moest gewoon op Zwolle al over laten stappen. | |
DriekOplopers | donderdag 24 oktober 2013 @ 12:46 |
Voor Beter OV heeft dit gisteren al opgepakt. Ook de hier gedane mededeling over niet-beschikbaarheid van de speciale Sandite-treinen speelt daarbij een rol. Zie: http://www.voorbeterov.nl/page9.php | |
Dr_Flash | donderdag 24 oktober 2013 @ 12:47 |
Lekker geblunder ja. En uiteindelijk ben je hoeveel te laat? | |
WhiteJoker | donderdag 24 oktober 2013 @ 12:53 |
Vind het storender dat de NS denkt dat z'n reizigers voornamelijk uit studenten bestaan, want de spitstreinen Enkhuizen -> Deventer zitten tussen Amsterdam Sloterdijk/Centraal en Amersfoort zitten deze week volledig vol doordat ze kortere treinen inzetten ivm met de "herfstvakantie". | |
b2py | donderdag 24 oktober 2013 @ 13:04 |
Er bestaat geen herfstvakantie aanpassing dus de treinen zouden nog steeds op sterkte moeten rijden. Onzin dus dat ze korter zijn door een vakantie. | |
Fiorano | donderdag 24 oktober 2013 @ 13:13 |
Er stonden trouwens ook zat ICM'tjes te niksen op Bokkenduinen. Kunnen ze dan echt niet daar een stel vanaf halen en koppelen in een IC? | |
Luco | donderdag 24 oktober 2013 @ 13:15 |
40 minuten als ik de Fyra pak, maar niemand kan me zeggen of ik daar zonder toeslag in mag nu. Die heeft ook alweer +10. Als ik via Leiden was gegaan 59 minuten. | |
Dr_Flash | donderdag 24 oktober 2013 @ 13:17 |
No Americans in Bagdad! ALL LIES! ![]() | |
Luco | donderdag 24 oktober 2013 @ 13:21 |
Oh, die +40 of 59 is zonder meenemen van extra tijd die ik sowieso kwijt was door omreizen via Hilversum. Ga sowieso over +30 heen, dus gtbv formulier heb ik al gehaald | |
Luco | donderdag 24 oktober 2013 @ 13:22 |
En waarom hebben die huidige ICRm stellen in de fyra geen wifi? | |
James1988 | donderdag 24 oktober 2013 @ 13:22 |
Ook zoiets waarbij je je afvraagt "Hoe krijg je dat in vredesnaam voor elkaar?" ![]() | |
Luco | donderdag 24 oktober 2013 @ 13:26 |
Oh god, ik ben blij dat ik naar Rotterdam moet en niet naar Breda. De Fyra waar ik nu inzit gaat niet verder dan Rotterdam vanwege tien minuten vertraging | |
Dr_Flash | donderdag 24 oktober 2013 @ 13:27 |
Stroomrekening niet betaald of zo ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 24 oktober 2013 @ 13:28 |
Ook zo'n kutsmoes inderdaad. De mongool die dat concept bedacht heeft, "opheffen wegens te grote vertraging" die mag echt naar de Goelag. En voor 10 minuten is dat natuurlijk helemaal geschift idd. Falende faalNS. | |
James1988 | donderdag 24 oktober 2013 @ 13:30 |
Dit dus. Die 10 minuten vertraging heeft geen gevolgen voor de tegentrein (voldoende bufferruimte bij de kering in Breda). | |
Socios | donderdag 24 oktober 2013 @ 13:32 |
Dat gezeur om "wifi" altijd ![]() Zodra "wifi" helemaal uitgerold is, maakt iedereen gebruik van 3G/4G (wat sowieso al veel beter werkt). Toen in de jaren '90 treinen voorzien werden van een telefoon begon iedereen mobiel te bellen... | |
Scarlet_Dragonfly | donderdag 24 oktober 2013 @ 13:32 |
![]() ![]() | |
Luco | donderdag 24 oktober 2013 @ 13:40 |
mijn tablet heeft geen 3G of LTE, juist omdat ik die vrijwel alleen op plekken met wifi gebruik (thuis, trein, werk/stage) | |
GlenSpey | donderdag 24 oktober 2013 @ 13:41 |
Wifi is een gratis dienst, wees blij dat het er überhaupt is in sommige treinen ![]() | |
GlenSpey | donderdag 24 oktober 2013 @ 13:41 |
Slotje. |