abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130667993

Why Syria is so complicated...

Vorige delen:
Topicreeks: Onrust in Syrië

Streams:
Al Arabiya - Al Jazeera Arabic - Al Jazeera English - BBC Arabic - CBS News - CNN - Euronews - Fox News
Sky News - CPS: meerdere streams op één pagina - Twitter

LiveBlogs
Nu.nl - Volkskrant - Reuters - Guardian - Middle East Live - Al Jazeera - Haaretz

Zie ook:
Hoe beoordeel je bronnen?
Burgeroorlog in Syrië - Wikipedia

Game on!

quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 12:06 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Niemand heeft het over massabombardementen. Alleen jij.
Oh jij gelooft nog in "surgical millitaire strikes" die geen burger doden als gevolg hebben?
Net zoals de laatste surgical strikes in Libye en GAZA waar miraculeus geen burgers bij stierven?
pi_130668026
quote:
Oh jij gelooft nog in "surgical millitaire strikes" die geen burger doden als gevolg hebben?
Net zoals de laatste surgical strikes in Libye en GAZA waar miraculeus geen burgers bij stierven?
Nee, er is altijd een kans dat burgerdoelen getroffen worden. Maar dat kan geen argument zijn om de massaslachtingen over en weer dan maar oogluikend toe te staan.
Allah Al Watan Al Malik
pi_130668039
quote:
14s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 12:10 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee, er is altijd een kans dat burgerdoelen getroffen worden. Maar dat kan geen argument zijn om de massaslachtingen over en weer dan maar oogluikend toe te staan.
Hey Assad heeft alle burgers gedood niet de vreedzame demonstranten.
pi_130668042
Informatief opiniestuk van Harald Doornbos in de Volkskrant van vandaag:

'Wraakacties en bloedbaden dreigen na militaire interventie in Syrië'
pi_130668046
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 11:59 schreef Jian het volgende:

[..]

De VS grijpt terecht in! Nee, de VS veroordeelt Syrië voor de onderhavige gifgasaanval terwijl de meerderheid van de wereld van mening is dat, dat niet bewezen is!

Nogmaals. Het is niet alleen de VS die wil ingrijpen. En wie bedoel je met 'Syrië'? Zal wel Assad zijn. Zie mijn eerdere reactie dat het eigenlijk geen ene ruk uitmaakt 'wie' er verantwoordelijk is.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_130668055
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 12:11 schreef PrepperNL het volgende:

[..]

Hey Assad heeft alle burgers gedood niet de vreedzame demonstranten.
Volgens mij heb ik het over massaslachtingen over en weer.
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 12:12:41 #7
241662 Jian
Well, well, well
pi_130668079
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 12:05 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

We gooien voor de zekerheid de bekende opslagplaatsen kapot, om in ieder geval er zeker van te zijn dat geen van beide partijen die bekende opslagplaatsen kan bereiken. Het zal geen garantie zijn dat er helemaal geen gifgas meer wordt gebruikt, maar dan weten we in ieder geval dat het niet van die desbetreffende locaties afkomstig kan zijn. Hoe minder, hoe beter.
Ik verdenkt de Saoedi's, die opslagplaatsen ook maar even voor de zekerheid platgooien dan?
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 12:15:01 #8
241662 Jian
Well, well, well
pi_130668129
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 12:11 schreef Montagui het volgende:

[..]

Nogmaals. Het is niet alleen de VS die wil ingrijpen. En wie bedoel je met 'Syrië'? Zal wel Assad zijn. Zie mijn eerdere reactie dat het eigenlijk geen ene ruk uitmaakt 'wie' er verantwoordelijk is.
Ja ik zie jou eerdere reactie wel, maar die vind ik onzinnig aangaande de kwestie dat de VS, Assad verantwoordelijk houdt voor het gebruik van chemische wapen in het onderhavige geval.
pi_130668144
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 12:12 schreef Jian het volgende:

[..]

Ik verdenkt de Saoedi's, die opslagplaatsen ook maar even voor de zekerheid platgooien dan?
Mooi dat je hen verdenkt. Lever je dan ook even het bewijs?

de Saoedi's zijn op dit moment namelijk niet de aggressors die chemische wapens gebruiken en daarom dus ook niet een doelwit. Lever je bewijs dat zij daadwerkelijk betrokken zijn bij het gebruik van chemische wapens in Syirë dan kan je hen ter verantwoording roepen.
pi_130668149
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 12:12 schreef Jian het volgende:

[..]

Ik maak uit je reactie op dat je weigert mijn posts 'echt' te lezen. Daar zijn, zoals ik al eerder zei, allerlei andere middelen voor: internationale sancties. Nog afgezien van het feit dat SA nou niet bekend staat als een land dat chemische wapens bezit. En nee, InfoWars is geen bron.
Allah Al Watan Al Malik
pi_130668150
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 12:04 schreef superworm het volgende:

[..]

De bewapening liep aanvankelijk via o.a. Saoedi-Arabië, maar is sinds deze zomer openbaar door beide VK en VS:

http://www.huffingtonpost.co.uk/news/uk-arming-syrian-rebels
Ik zie nergens in die artikelen de bewering langskomen dat wij 2 jaar lang zakken geld en wapens sturen naar Al-Qaida. Er wordt toch vrij duidelijk vermeld dat we daar pas sinds kort mee gaan beginnen en niet aan de extremistische rebellen.

Ik heb op een korte periode van december 2012 tot maart 2013 na, heb ik nooit bewijs gezien dat het Westen daar rebellen bewapent. Destijds werd dat stopgezet juist omdat het in handen van Al-Nusra begon te vallen. Dit artikel vat mooi samen wat het Westen tot nu toe naar Syrië heeft gestuurd:
http://www.independent.co(...)-rebels-8756447.html
Incelfrikandel
pi_130668176
Maar een andere vraag die je kunt opwerpen:

Als het volkomen duidelijk zou zijn dat er chemische wapens zijn gebruikt, door het Assad regime, rekening houdend met berichten dat er al eerdere incidenten met chemische wapens zijn gemeld, en je doet daar niks tegen, wat is zo'n 'Chemical Weapons Convention' dan nog waard?

Met een vergeldingsactie zul je echt niet voorkomen dat leiders het in de toekomst gewoon weer gaan gebruiken dat snap ik ook wel, maar je houdt wel de norm in stand en andere leiders zullen in hun calculatie om eventueel chemische wapens te gebruiken meewegen dat een vergeldingsactie een reëel gevolg is wanneer ze besluiten die wapens in te zetten.
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 12:17:20 #13
241662 Jian
Well, well, well
pi_130668177
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 12:15 schreef Montagui het volgende:

[..]

Mooi dat je hen verdenkt. Lever je dan ook even het bewijs?
Zo gauw de VS het bewijs levert dat Assad het heeft gedaan :)

quote:
de Saoedi's zijn op dit moment namelijk niet de aggressors die chemische wapens gebruiken en daarom dus ook niet een doelwit. Lever je bewijs dat zij daadwerkelijk betrokken zijn bij het gebruik van chemische wapens in Syirë dan kan je hen ter verantwoording roepen.
Zo gauw de VS het bewijs levert dat Assad het heeft gedaan :)
pi_130668189
-Jos- en de rest, volgende keer als je wat beweert graag een bron erbij. Alvast bedankt.

Dit is een bericht van 25 augustus. Op 26 augustus mochten de VN inspecteurs pas de getroffen gebieden bekijken, terwijl de gifgas aanval al op 21 augustus was gebeurd.

'VN-inspecteurs mogen kijken op plek gifgasaanval'

Inspecteurs van de Verenigde Naties mogen de plek waar de bombardementen afgelopen week plaatsvonden, bezoeken. Dat heeft de Iraanse minister van Buitenlandse Zaken vernomen van de Syrische regering. De twee regimes hebben nauw contact.

De Syrische oppositie beschuldigt het regime ervan chemische wapens gebruikt te hebben bij de bombardementen. Daarbij zouden volgens de tegenstanders van de Syrische leider Assad zeker 1300 mensen gedood werden.

De Syrische regering wilde tot nu toe geen VN-inspecteurs toelaten op de plaats van de bombardementen.

RTL Nieuws
pi_130668206
quote:
Het Russische parlement, de Doema, wenst eerst extra financiële steun van
Westerse landen voor het vernietigen van de Russische chemische-wapenvoorraad.
Ook een aantal landen waarvan men (bijna) zeker weet dat zij chemische wapens
bezitten en produceren, zoals Irak, Iran, Israël, Libië, Noord-Korea en Syrië,
hebben het verdrag niet bekrachtigd.
Het verdrag verbiedt het ontwikkelen, produceren, verwerven, opslaan, overdragen
en gebruiken van chemische wapens. Binnen tien jaar moeten de voorraden zijn
vernietigd. Voor het toezicht op de naleving van de verplichtingen voorziet het
verdrag in een uitvoerig verificatiestelsel, dat mede is gebaseerd op inspecties ter
plaatse.
Mmmm....ze hebben het verdrag dus niet getekend. Wat kan de VN dan nog wel doen? Is Syrië nu lid van de VN? Ik weet dat er een paar landen niet permanent lid zijn
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_130668215
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 12:17 schreef DeToffifee het volgende:
-Jos- en de rest, volgende keer als je wat beweert graag een bron erbij. Alvast bedankt.

Dit is een bericht van 25 augustus. Op 26 augustus mochten de VN inspecteurs pas de getroffen gebieden bekijken, terwijl de gifgas aanval al op 21 augustus was gebeurd.

Inspecteurs van de Verenigde Naties mogen de plek waar de bombardementen afgelopen week plaatsvonden, bezoeken. Dat heeft de Iraanse minister van Buitenlandse Zaken vernomen van de Syrische regering. De twee regimes hebben nauw contact.

De Syrische oppositie beschuldigt het regime ervan chemische wapens gebruikt te hebben bij de bombardementen. Daarbij zouden volgens de tegenstanders van de Syrische leider Assad zeker 1300 mensen gedood werden.

De Syrische regering wilde tot nu toe geen VN-inspecteurs toelaten op de plaats van de bombardementen.

RTL Nieuws
Klopt, en ondertussen was de Syrische regering druk bezig om dezelfde plek weer te bombarderen.
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 12:19:21 #17
241662 Jian
Well, well, well
pi_130668219
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 12:15 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik maak uit je reactie op dat je weigert mijn posts 'echt' te lezen. Daar zijn, zoals ik al eerder zei, allerlei andere middelen voor: internationale sancties. Nog afgezien van het feit dat SA nou niet bekend staat als een land dat chemische wapens bezit. En nee, InfoWars is geen bron.
Mijn punt is dat jij voor dat je weet wie verantwoordelijk is voor een misdaad, even een land voor de zekerheid wil bombarderen!
pi_130668252
quote:
15s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 12:19 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Klopt, en ondertussen was de Syrische regering druk bezig om dezelfde plek weer te bombarderen.
Ik denk dan aan sporen uitwissen, maar heb er ook niet echt verstand van
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_130668255
quote:
15s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 12:19 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Precies.
pi_130668262
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 12:19 schreef Jian het volgende:

[..]

Mijn punt is dat jij voor dat je weet wie verantwoordelijk is voor een misdaad, even een land voor de zekerheid wil bombarderen!
Klopt, nu er in dit specifieke land een oorlog gaande is, waarbij één van de partijen niet schroomt om dergelijke gassen te gebruiken. Dus - het zekere voor het onzekere nemen - en forceren dat beide partijen in ieder geval niet die opslagplaatsen kunnen bereiken. Wat begrijp je daar niet aan?
Allah Al Watan Al Malik
pi_130668265
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 12:15 schreef Jian het volgende:

[..]

Ja ik zie jou eerdere reactie wel, maar die vind ik onzinnig aangaande de kwestie dat de VS, Assad verantwoordelijk houdt voor het gebruik van chemische wapen in het onderhavige geval.
Omdat de huilie huilie moraalridders van de VN bewijzen wil dat 'iemand' (Assad bv) verantwoordelijk is. Ondertussen worden steeds meer mensen slachtoffer van de nog ongebruikte chemische wapens.

ALS men niet 100% kan bewijzen dat Assad erachter zit, maar voor maar 90% bv dan is hij nog steeds de meest logische kandidaat om aan te wijzen als schuldige. Om de meest simpele reden dat men waarschijnlijk zijn opslagplaatsen van chemische wapens duidelijker in kaart heeft dan die van bv de rebellen.

En er zijn chemische wapens gebruikt, dus bombardeer die plekken waarmee je er de meeste mee kunt uitschakelen.
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 12:24:52 #22
241662 Jian
Well, well, well
pi_130668358
Assad; God, de VS hebben gezegd dat wanneer ik chemische wapens gebruik, ik dan op een gewapende interventie kan rekenen. Ik ben aan de winnende hand en met mijn luchtmacht en bombardementen gooi ik een burgerlocatie zo in puin en die rebellen heb ik binnen een jaar op de knieën, maar dat is me allemaal veel te makkelijk, ik wil een uitdaging, dus kom ik ga een gifgasaanval doen op burgers, net nu er VN-inspecteurs komen. Kijken of ik er mee wegkom?
Dames en heren, wij presenteren u "De Uitdaging"

Tssssssss :{w
pi_130668471
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 12:20 schreef paddy het volgende:

[..]

Ik denk dan aan sporen uitwissen, maar heb er ook niet echt verstand van
Tevens een bericht van 25 augustus, van de Britse minister William Hague:
Hague: Bewijzen voor gifgasaanvallen al vernietigd

© AFP - Minister William Hague
Alle bewijzen voor aanvallen met chemische wapens in de wijken zouden al vernietigd kunnen zijn voordat de VN-inspecteurs in Damascus beginnen met het feitenonderzoek.

Dat heeft William Hague, de Britste minister van Buitenlandse Zaken, in een interview met Sky News gezegd. “We moeten realistisch zijn wat betreft het resultaat van het onderzoek van de VN-inspecteurs.”

'Regime bezit chemische wapens'
Volgens Hague wijzen alle aanwijzingen in één richting: Het regime van president Bashar al-Assad bezit chemische wapens en heeft die in het verleden ook gebruikt.
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 12:30:13 #24
241662 Jian
Well, well, well
pi_130668472
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 12:20 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Klopt, nu er in dit specifieke land een oorlog gaande is, waarbij één van de partijen niet schroomt om dergelijke gassen te gebruiken. Dus - het zekere voor het onzekere nemen - en forceren dat beide partijen in ieder geval niet die opslagplaatsen kunnen bereiken. Wat begrijp je daar niet aan?
Begrijpen????, ze hebben het recht niet, net zo goed als dat ze niet het recht hebben om een ander land preventief te bombarderen! Wat voor risico's denk jij trouwens dat eraan kleven om dat soort opslagplaatsen te bombarderen, als we het al alleen over de opslagplaatsen hebben...... of zeggen ze straks als ze de luchtmacht van Assad bombarderen dat daar ook chemische wapens lagen. Of wacht,nee, dat doen we af als collateral damage ^O^
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 12:31:33 #25
241662 Jian
Well, well, well
pi_130668496
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 12:21 schreef Montagui het volgende:

[..]

ALS men niet 100% kan bewijzen dat Assad erachter zit, maar voor maar 90% bv dan is hij nog steeds de meest logische kandidaat om aan te wijzen als schuldige.

Hij is helemaal niet de meest logische kandidaat, maar juist de minst logische!!!!!!!!!!!!!
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 12:33:16 #26
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_130668544
Is dat land onderhand al platgebombardeerd?
pi_130668599
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 12:31 schreef Jian het volgende:

[..]

Hij is helemaal niet de meest logische kandidaat, maar juist de minst logische!!!!!!!!!!!!!
Lees. Logisch in de zin dat 'zijn' opslagplaatsen waarschijnlijk duidelijker in kaart zijn gebracht dan die van de rebellen en door hem aan te wijzen 'men' meer chemische wapens kan uitschakelen.
pi_130668601
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 12:33 schreef betyar het volgende:
Is dat land onderhand al platgebombardeerd?
Nee nog niet er is nog onenigheid of het een rode of een roze lijn was :)

Wel interessant hoe de grootste warmongers Frankrijk en Engelend toch maar thuis blijven.
pi_130668643
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 12:17 schreef DeToffifee het volgende:

RTL Nieuws
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 12:30 schreef DeToffifee het volgende:

[..]

Tevens een bericht van 25 augustus, van de Britse minister William Hague:
Hague: Bewijzen voor gifgasaanvallen al vernietigd

© AFP - Minister William Hague
Alle bewijzen voor aanvallen met chemische wapens in de wijken zouden al vernietigd kunnen zijn voordat de VN-inspecteurs in Damascus beginnen met het feitenonderzoek.

Dat heeft William Hague, de Britste minister van Buitenlandse Zaken, in een interview met Sky News gezegd. “We moeten realistisch zijn wat betreft het resultaat van het onderzoek van de VN-inspecteurs.”

'Regime bezit chemische wapens'
Volgens Hague wijzen alle aanwijzingen in één richting: Het regime van president Bashar al-Assad bezit chemische wapens en heeft die in het verleden ook gebruikt.
Ik had mijn bronnen al geplaatst:
NWS / Crisis in Syrië #47: Gewoon wachten op de VN
Jouw berichten noemt met ook wel westerse propaganda.
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 12:36:40 #30
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_130668658
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 12:35 schreef PrepperNL het volgende:

[..]

Nee nog niet er is nog onenigheid of het een rode of een roze lijn was :)

Wel interessant hoe de grootste warmongers Frankrijk en Engelend toch maar thuis blijven.
Jammer, blijkt wel weer dat blaffende honden niet bijten.... Rusland stuurt een bootje en iedereen haakt af. :') :')

Bang zijn voor Rusland terwijl je jezelf voordoet als wereldmacht :') :')
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 12:38:11 #31
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_130668707
quote:
De Venezolaanse president Nicolas Maduro waarschuwde vrijdag de Franse president Francois Hollande voor de gevaren van militair ingrijpen in Syrië.

Maduro: “Als het Syrische leiderschap wordt vervangen komen er terroristen aan de macht en zal terrorisme heel Europa infecteren.”

De Unie van Zuid-Amerikaanse Naties (UNASUR) veroordeelt eventuele militaire actie in Syrië en benadrukt dat er een vreedzame oplossing gezocht moet worden.

Ook de vicepresident van Nicaragua, Omar Halleslevens, bekritiseerde de VS. “Landen die dreigen met geweld zijn niet in de positie om wereldrechters te spelen.”

Ook gaf Halleslevens aan dat de wereld niet nog meer oorlogen kan gebruiken omdat die leiden tot sociale problemen leiden tot hogere aantallen dode
Maduro: “Als het Syrische leiderschap wordt vervangen komen er terroristen aan de macht en zal terrorisme heel Europa infecteren.”

Deze zin bleef maar in mijn hoofd rondspoken deze ochtend. Het is gewoon waar en dan deze reactie: "Terrorisme zal heel Europa infecteren"

Oftewel:

Het islamitische paard van Troje zit al diep genesteld in Europa.

Als je het zo ziet spelen we echt met vuur, wat als Al-Nusra daar aan de macht komt?
pi_130668723
quote:
US claim on Syria chemical attack 'nonsense' - Putin

Russian President Vladimir Putin has dismissed US claims that Syria's regime used chemical weapons, describing them as "utter nonsense".

Mr Putin challenged Washington to present the evidence behind its claims to the United Nations Security Council
http://www.bbc.co.uk/news/world-middle-east-23911833
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 12:40:39 #33
241662 Jian
Well, well, well
pi_130668775
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 12:36 schreef -jos- het volgende:

[..]

[..]

Hague notabene, één van de grootste pleitbezorgers van een gewapende interventie, voordat Cameron door het Lagerhuis werd terugverwezen.
pi_130668781
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 12:38 schreef sonnyspek het volgende:

[..]

Deze zin bleef maar in mijn hoofd rondspoken deze ochtend. Het is gewoon waar en dan deze reactie: "Terrorisme zal heel Europa infecteren"

Oftewel:

Als je het zo ziet spelen we echt met vuur, wat als Al-Nusra daar aan de macht komt?
Er zijn tegenwoordig religieuze paarden? Bovendien is het strijdig met het feit dat mensen met een radicaal gedachtegoed - juist naar Syrië afreizen om tegen Assad te vechten. Als ze de behoefte hebben om hier bommen af te laten gaan, dan doen ze dat gewoon hoor. Of Assad wel of niet aan de macht blijft, boeit dan geen reet.
Allah Al Watan Al Malik
pi_130668794
quote:
Wat Putin zegt moet je al helemaal met een korrel zout nemen.
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 12:45:32 #36
306109 francoisdublanc
pi_130668913
quote:
10s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 12:40 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Er zijn tegenwoordig religieuze paarden? Bovendien is het strijdig met het feit dat mensen met een radicaal gedachtegoed - juist naar Syrië afreizen om tegen Assad te vechten. Als ze de behoefte hebben om hier bommen af te laten gaan, dan doen ze dat gewoon hoor. Of Assad wel of niet aan de macht blijft, boeit dan geen reet.
quote:
10s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 12:40 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Als daar een radicaal-islamitische staat komt zullen die ook terroristen steunen om te trainen en voorzien van spullen. Tevens zal dat jongeren in Europa aanwakkeren, het paard van Troje.
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 12:45:57 #37
241662 Jian
Well, well, well
pi_130668930
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 12:41 schreef McNulty het volgende:

[..]

Waarom?
pi_130668945
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 12:45 schreef Jian het volgende:

[..]

Waarom?
Politici zijn altijd subjectief, spreken alleen uit eigen belang.
pi_130668966
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 12:41 schreef McNulty het volgende:

[..]

Putin zegt anders heel wat inteligentere dingen als obama.
pi_130668974
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 12:36 schreef -jos- het volgende:

[..]

[..]

Ah, ik had niet gezien dat je inmiddels een bron had geplaatst.
Dit bericht van jou is hetzelfde als die van mij, nl. van 25 augustus. Vier dagen na de aanval. Dus niks geen gelijk toegang hebben tot.
pi_130668991
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 18:36 schreef IPA35 het volgende:
Nou nee. De niet loyale delen zijn inmiddels wel overgelopen.
Ik denk niet dat je dat met zekerheid kan zeggen, ik zie nog dagelijks video's voorbijkomen van deserteurs.

quote:
Wat je nu hebt zijn de Republikeinse Garde, de 4e Gemechaniseerde Divisie en de Special Forces (allemaal voortgekomen uit de ad hoc eenheid die destijds de pijn kwam brengen op het Broederschap in Hama). Daarnaast natuurlijk zijn gewoon grote delen van het reguliere leger nog gewoon intact.
Je vergeet een hele lading. National Defense Force, shabiha, iraakse milities, hezbollah, IRGC, Al-Abbas etc.

Ik heb al aardig wat berichten langs zien komen dat veel van deze groepen onderling aan het vechten zijn, vanwege onenigheid over de tactieken, de ene kant vind bijvoorbeeld dat ze als kanonnenvoer worden gebruikt. Het is niet zo erg bij zoals bij de rebellen maar het is onzin Assad's milities een eenheid te noemen.

quote:
Die eerste drie genoemde eenheden steunen de Assad familie. En deze drie eenheden zijn het meest effectief, een ergens ook gewoon noodzakelijk om de dienstplichtigen er niet over te laten denken geld aan te nemen van Qatar en over te lopen.
Zonder bewijs kan ik hier weinig mee.

quote:
Mijn verwachting:

Zodra het Assad regime valt trekken bovengenoemde elite eenheden richting verdedigbare posities bij de kust (en waarschijnlijk Homs) waar ze stand zullen houden. Syrië zal dan splitsen.
Mogelijk, maar zonder steun zullen die eenheden het niet volhouden. Daarom denk ik ook dat het Westen plus de Golflanden gaan aansturen op mijn scenario en proberen andere landen daarin mee te krijgen. Geen garantie op echte vrede, maar iedereen krijgt/houdt invloed in Syrië, inclusief Iran en Rusland. Vervolgens gaat men zich richten op extremisten.
Incelfrikandel
pi_130669022
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 12:45 schreef sonnyspek het volgende:

Als daar een radicaal-islamitische staat komt zullen die ook terroristen steunen om te trainen en voorzien van spullen. Tevens zal dat jongeren in Europa aanwakkeren, het paard van Troje.
Dat zou meteen opvallen a la Afghanistan of Libië destijds. Het paard van Troje zou betekenen dat die elementen reeds in Europa zitten en slechts afwachten wanneer Assad valt - dat zij dan hier plots aanslagen zouden plegen. Nu is dat wel weer een mooi sprookje waar waarschijnlijk veel PVV-ers in zullen geloven. Die specifieke 'terroristen' hebben geen enkel belang om dan aanslagen te plegen in het Westen.
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 12:50:04 #43
241662 Jian
Well, well, well
pi_130669066
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 12:47 schreef PrepperNL het volgende:

[..]

dat zou ik denken:

He said it was ridiculous to suggest the Syrian government was to blame for the 21 August attack.

"Syrian government troops are on the offensive and have surrounded the opposition in several regions," he said.

In these conditions, to give a trump card to those who are calling for a military intervention is utter nonsense."

Kan ik wel mee leven.
pi_130669170
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 12:47 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Ik denk niet dat je dat met zekerheid kan zeggen, ik zie nog dagelijks video's voorbijkomen van deserteurs.
Er zijn ook rebellen die weer overlopen...

quote:
Je vergeet een hele lading. National Defense Force, shabiha, iraakse milities, hezbollah, IRGC, Al-Abbas etc.
Die eerste groepen steunen het huidige regime en zullen niet voor een ander regime strijden.
Hezbollah is niet echt actief in Syrië en Iran heeft alleen wat officieren als adviseurs.

quote:
Ik heb al aardig wat berichten langs zien komen dat veel van deze groepen onderling aan het vechten zijn, vanwege onenigheid over de tactieken, de ene kant vind bijvoorbeeld dat ze als kanonnenvoer worden gebruikt. Het is niet zo erg bij zoals bij de rebellen maar het is onzin Assad's milities een eenheid te noemen.
Deze groepen vechten helemaal niet onderling, wat een onzin.

quote:
Zonder bewijs kan ik hier weinig mee.
Qatar betaalt mensen die rebel worden iets van 150 dollar per maand.

quote:
Mogelijk, maar zonder steun zullen die eenheden het niet volhouden. Daarom denk ik ook dat het Westen plus de Golflanden gaan aansturen op mijn scenario en proberen andere landen daarin mee te krijgen. Geen garantie op echte vrede, maar iedereen krijgt/houdt invloed in Syrië, inclusief Iran en Rusland. Vervolgens gaat men zich richten op extremisten.
Oh nee? En jij denkt dat er in de kuststreek geen milities zijn?
Wie hebben dan de Al-Nusra aanval van pas geleden afgeslagen? Het reguliere leger is redelijk afwezig in die streek. En de regering heeft al voor de burgeroorlog de Al-Nusayriyya bergen volgepropt met wapendepots.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_130669181
quote:

[..]

Vind jij. En intelligentere is met dubbel l :P
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 12:54:29 #46
306109 francoisdublanc
pi_130669216
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 12:48 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat zou meteen opvallen a la Afghanistan of Libië destijds. Het paard van Troje zou betekenen dat die elementen reeds in Europa zitten en slechts afwachten wanneer Assad valt - dat zij dan hier plots aanslagen zouden plegen. Nu is dat wel weer een mooi sprookje waar waarschijnlijk veel PVV-ers in zullen geloven. Die specifieke 'terroristen' hebben geen enkel belang om dan aanslagen te plegen in het Westen.
Veel jongeren van Arabische komaf zijn vaak gevoelig als in een Arabisch land wordt ingegrepen door het Westen. Wraakacties kan je gewoon niet uitsluiten, er hoeft maar 1 iemand te zijn. Waarom geen belang om aanslagen te plegen? Ze zien het Westen als de grote vijand...
pi_130669239
Fok!FP poll:

Syrië: Moet Nederland meedoen?

Als er militair ingrijpen volgt in Syrië, moet Nederland dan meedoen?

Aantal stemmen: 2737
Laatste stem: 31-08-2013 12:54

Nee, helemaal niet2026 (74%)

Ja, maar alleen defensief (patriots inzetten bijvoorbeeld)419 (15.3%)

Ja, actief mee aanvallen228 (8.3%)

Anders, namelijk:.. (reageer)64 (2.3%)

http://frontpage.fok.nl/p(...)derland-meedoen.html
pi_130669244
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 12:54 schreef sonnyspek het volgende:

[..]

Veel jongeren van Arabische komaf zijn vaak gevoelig als in een Arabisch land wordt ingegrepen door het Westen. Wraakacties kan je gewoon niet uitsluiten, er hoeft maar 1 iemand te zijn. Waarom geen belang om aanslagen te plegen? Ze zien het Westen als de grote vijand...
Je realiseert je niet dat het juist diegene zijn die tegen Assad vechten en om een Westerse interventie vragen? En nee, dan heb je er dus geen belang bij om hier aanslagen te plegen. Au contraire. Hoeveel aanslagen in Europa waren er na de interventie in Libië of Mali?
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 12:59:32 #49
306109 francoisdublanc
pi_130669378
quote:
10s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 12:55 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Je realiseert je niet dat het juist diegene zijn die tegen Assad vechten en om een Westerse interventie vragen? En nee, dan heb je er dus geen belang bij om hier aanslagen te plegen. Au contraire. Hoeveel aanslagen in Europa waren er na de interventie in Libië of Mali?
De jongeren die naar Syrie trekken niet, en dat zijn er aardig wat. Natuurlijk hebben zij er dan belang bij om aanslagen te plegen, ook al is het alleen maar vanuit de koran.

In Mali is er wel degelijk een terreurdreiging na de inval in Mali, de radicalisatie is nog bezig en we zullen zien.
pi_130669394
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 12:59 schreef sonnyspek het volgende:

[..]

De jongeren die naar Syrie trekken niet, en dat zijn er aardig wat. Natuurlijk hebben zij er dan belang bij om aanslagen te plegen, ook al is het alleen maar vanuit de koran.

In Mali is er wel degelijk een terreurdreiging na de inval in Mali, de radicalisatie is nog bezig en we zullen zien.
You don't make sense at all.
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 13:00:53 #51
306109 francoisdublanc
pi_130669421
quote:
14s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 13:00 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

You don't make sense at all.
Je enige antwoord? Blijkbaar zie jij niet dat aan Al-Qaida gelieerde groepen reden hebben om aanslagen te plegen in Europa.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 31 augustus 2013 @ 13:00:54 #52
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_130669423
quote:

[..]

Huh wat?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_130669470
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 13:00 schreef sonnyspek het volgende:

[..]

Je enige antwoord? Blijkbaar zie jij niet dat aan Al-Qaida gelieerde groepen reden hebben om aanslagen te plegen in Europa.
Ja, dat is mijn enige antwoord. Als je niet begrijpt dat de facties die tegen Assad vechten om interventie van het Westen vragen - en de frustratie er juist uit bestaat dat het Westen tot op heden niets (actief) heeft gedaan tegen het desbetreffende regime... dan heeft het weinig nut om hierover verder met je te discussiëren.
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 13:03:21 #54
241662 Jian
Well, well, well
pi_130669486
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 12:55 schreef -jos- het volgende:
Fok!FP poll:

Syrië: Moet Nederland meedoen?

Als er militair ingrijpen volgt in Syrië, moet Nederland dan meedoen?

Aantal stemmen: 2737
Laatste stem: 31-08-2013 12:54

Nee, helemaal niet2026 (74%)

Ja, maar alleen defensief (patriots inzetten bijvoorbeeld)419 (15.3%)

Ja, actief mee aanvallen228 (8.3%)

Anders, namelijk:.. (reageer)64 (2.3%)

http://frontpage.fok.nl/p(...)derland-meedoen.html
Veel Fokkertjes zijn toch verstandiger dan dat je wel eens zou denken O+
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 31 augustus 2013 @ 13:04:25 #55
284411 crew  heywoodu
pi_130669519
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 13:03 schreef Jian het volgende:

[..]

Laat Nederland inderdaad alsjeblieft z'n handen van deze hele stronthoop afhouden :{
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
pi_130669522
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 12:45 schreef Jian het volgende:

[..]

Waarom?
quote:

[..]

Rusland heeft een marine bases in Syrie en wil die koste wat het kost behouden. Ze hebben Syria bewapend met S400 anti-aircraft missiles, S 300 SAM en 24-Barrell rocket launchers om maar wat op te noemen. Zonder hulp van China en Rusland was Assad allang al verstoten. Hij heeft een aantal zware klappen te voorduren gekregen. Hoge officieren die desserteerden.
Putin zelf is sowieso niet kosher, hij heeft ervoor gezorgd dat Medvedev premier werd zodat hij daarna weer aan een nieuwe ambtstermijn kon beginnen.
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode
pi_130669535
quote:

[..]

Veel belangrijker lijkt me wat Nederland ervan denkt. En die is voor interventie. Maar niet als Nederland ermee te maken gaat krijgen, dat dan weer niet.
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 13:05:08 #58
306109 francoisdublanc
pi_130669537
quote:
11s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 13:00 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Huh wat?
Soera 4:76
Zij die geloven, strijden voor de zaak van Allah, maar de ongelovigen strijden voor de zaak van de boze. Strijdt daarom tegen de vrienden van Satan; voorzeker, Satan's plan is zwak.
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 13:05:32 #59
306109 francoisdublanc
pi_130669543
quote:
14s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 13:02 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ja, dat is mijn enige antwoord. Als je niet begrijpt dat de facties die tegen Assad vechten om interventie van het Westen vragen - en de frustratie er juist uit bestaat dat het Westen tot op heden niets (actief) heeft gedaan tegen het desbetreffende regime... dan heeft het weinig nut om hierover verder met je te discussiëren.
Bron dat Al-Nusra dat ook wilt?
pi_130669550
quote:

[..]

Volgens mij heeft deze houding meer te maken met het feit dat a) niemand van het FP enige zak geeft om de gemiddelde gebeurtenis in het Midden-Oosten. b) oorlog voeren geld kost, en wij momenteel zelf dat geld niet hebben. Het heeft denk ik vrij weinig te maken met de argumenten die hier over en weer over tafel gaan.
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 13:06:40 #61
241662 Jian
Well, well, well
pi_130669566
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 13:04 schreef McNulty het volgende:

[..]

[..]

Zonder hulp van China en Rusland was Assad allang al verstoten. Hij heeft een aantal zware klappen te voorduren gekregen. Hoge officieren die desserteerden.
Putin zelf is sowieso niet kosher, hij heeft ervoor gezorgd dat Medvedev premier werd zodat hij daarna weer aan een nieuwe ambtstermijn kon beginnen.
Wat???? :?

Zoals reeds gezegd (door Putin) Assad is/was gewoon zwaar aan de winnende hand!
pi_130669575
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 13:05 schreef sonnyspek het volgende:

[..]

Bron dat Al-Nusra dat ook wilt?
Bron dat Al-Nusra terroristen in Europa heeft gestationeerd om, zodra Assad's regime valt - aanslagen te plegen in Europa?
Allah Al Watan Al Malik
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 31 augustus 2013 @ 13:07:35 #63
284411 crew  heywoodu
pi_130669588
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 13:06 schreef Jian het volgende:

[..]

Ja, maar dat kan dus ook met die hulp zijn.
pi_130669605
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 12:50 schreef Jian het volgende:

[..]

dat zou ik denken:

He said it was ridiculous to suggest the Syrian government was to blame for the 21 August attack.

"Syrian government troops are on the offensive and have surrounded the opposition in several regions," he said.

In these conditions, to give a trump card to those who are calling for a military intervention is utter nonsense."

Kan ik wel mee leven.
Precies. Komt Obama aan met zijn "days not weeks" in de weken lange maasa bombardementen in Libye.
En een paar dagen geleden probeerde hij het nog eens:
"We're not considering any open-ended commitment," Obama said, adding, "In no event are we considering any kind of military action that would involve boots on the ground, that would involve a long-term campaign."
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 13:08:33 #65
241662 Jian
Well, well, well
pi_130669612
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 13:05 schreef DeToffifee het volgende:

[..]

Veel belangrijker lijkt me wat Nederland ervan denkt. En die is voor interventie. Maar niet als Nederland ermee te maken gaat krijgen, dat dan weer niet.
Nederland is voor een gewapende intetventie ???? Ja, als de VN daartoe besluit nadat overtuigend bewijs is geleverd voor een gifgasaanval door Assad.
pi_130669615
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 12:53 schreef DeToffifee het volgende:

[..]

Vind jij. En intelligentere is met dubbel l :P
Hey mike weve got a fucking SPELL-NAZI on the forum!
pi_130669622
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 13:05 schreef sonnyspek het volgende:

[..]

Soera 4:76
Zij die geloven, strijden voor de zaak van Allah, maar de ongelovigen strijden voor de zaak van de boze. Strijdt daarom tegen de vrienden van Satan; voorzeker, Satan's plan is zwak.
Doe dat nou niet. Internet-imams overal. Dit is compleet uit context gerukt.
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 13:10:06 #68
381233 BesottedOrb
Per Undas Adversas
pi_130669629
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 13:08 schreef Jian het volgende:

[..]

Nederland is voor een gewapende intetventie ???? Ja, als de VN daartoe besluit nadat overtuigend bewijs is geleverd voor een gifgasaanval door Assad.
Nederland kan zich hier beten buiten houden vind ik :P
I gotta hold on to my angst. I preserve it because I need it. It keeps me sharp, on the edge, where I gotta be.
pi_130669630
De gematigde facties van het FSA hebben geen of nauwelijks invloed en het merendeel daarvan bestaat uit expats en diplomaten in het buitenland. Het echte vechten wordt gedaan door de Al quada/Al Nusra en al die andere extremisten. Assad bombarderen betekend dus directe steun aan de islamisten.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_130669634
quote:

[..]

Valt wel mee. Assad heeft de kracht niet om af te rekenen met de rebellen en vice versa. Het is een oorlog die Assad niet kan winnen, hoogsten een pyrrusoverwinning. Assad zal nooit meer over heel Syrië regeren.
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 13:10:53 #71
241662 Jian
Well, well, well
pi_130669638
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 13:07 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ja, maar dat kan dus ook met die hulp zijn.
Alsof Assad, sinds vorige week pas een Luchtmacht en een behoorlijk leger heeft. En dat ze gebruik maken van Russische wapens, ja dat doet de helft van de wereld en de andere helft van Amerikaanse :)
pi_130669640
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 12:52 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Er zijn ook rebellen die weer overlopen...
onzin

quote:
Die eerste groepen steunen het huidige regime en zullen niet voor een ander regime strijden.
in feite vechten ze voor iran.

quote:
Hezbollah is niet echt actief in Syrië en Iran heeft alleen wat officieren als adviseurs.
:')

quote:
Deze groepen vechten helemaal niet onderling, wat een onzin.
paar voorbeelden
However, in Damascus, such strategies seem to have an inverse effect so far, and they have caused tension and infighting between government troops forced to carry out such measures.[13] - See more at: http://www.understandingw(...)sthash.HtEIwwa3.dpuf

http://en.wikipedia.org/wiki/Al-Abbas_brigade

nogal naïef als jij denkt dat zoveel verschillende milities geen spanningen oplevert.

quote:
Qatar betaalt mensen die rebel worden iets van 150 dollar per maand.
Daar lopen ze niet voor over.

quote:
Oh nee? En jij denkt dat er in de kuststreek geen milities zijn?
Wie hebben dan de Al-Nusra aanval van pas geleden afgeslagen? Het reguliere leger is redelijk afwezig in die streek. En de regering heeft al voor de burgeroorlog de Al-Nusayriyya bergen volgepropt met wapendepots.
Ik zie niet in hoe dit relevant is en hoe men een landurige aanval zou kunnen afslaan. Ik denk dat die lui eieren voor hun geld gaan kiezen.
Incelfrikandel
pi_130669648
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 13:09 schreef Peunage het volgende:

[..]

Weet met wie je te maken hebt in dit soort discussies :P.
Allah Al Watan Al Malik
pi_130669654
quote:

[..]

Ik heb over de periode voordat het regime van Assad werd bewapend door Rusland en Hamas 4000 troepen leverde.
pi_130669673
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 13:09 schreef PrepperNL het volgende:

[..]

Hey mike weve got a fucking SPELL-NAZI on the forum!
Nee hoor. Maar wel als je zegt dat je iets intelligenter vind dan het andere, en het dan verkeerd schrijft :')
pi_130669679
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 13:10 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
De gematigde facties van het FSA hebben geen of nauwelijks invloed en het merendeel daarvan bestaat uit expats en diplomaten in het buitenland. Het echte vechten wordt gedaan door de Al quada/Al Nusra en al die andere extremisten. Assad bombarderen betekend dus directe steun aan de islamisten.
Ik blijf Al Qaeda maar een knappe organisatie vinden. Ze vechten in een kleine 10 landen tegelijk, als ik de media moet geloven.
Allah Al Watan Al Malik
  Moderator zaterdag 31 augustus 2013 @ 13:13:18 #77
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_130669689
Al Qaida is meer een verzamelnaam net als 'het westen' of bier
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_130669690
quote:
9s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 13:12 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik blijf Al Qaeda maar een knappe organisatie vinden. Ze vechten in een kleine 10 landen tegelijk, als ik de media moet geloven.
Je zou bijna denken dat het een supermacht is.
pi_130669696
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 13:10 schreef Jian het volgende:

[..]

Alsof Assad, sinds vorige week pas een Luchtmacht en een behoorlijk leger heeft. En dat ze gebruik maken van Russische wapens, ja dat doet de helft van de wereld en de andere helft van Amerikaanse :)
Het geeft natuurlijk de belangen weer van de Russen (en Chinezen) voor wat betreft dit conflcit - miljardendeals met het regime van Assad.
Allah Al Watan Al Malik
pi_130669702
CyG_US twitterde op zaterdag 31-08-2013 om 13:12:07 U.S. officials: Strike against Syria could come this weekend http://t.co/wKIYLQHoa9 reageer retweet
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 13:14:26 #81
241662 Jian
Well, well, well
pi_130669709
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 13:10 schreef Hierro het volgende:

[..]

Valt wel mee. Assad heeft de kracht niet om af te rekenen met de rebellen en vice versa. Het is een oorlog die Assad niet kan winnen, hoogsten een pyrrusoverwinning. Assad zal nooit meer over heel Syrië regeren.
Als Assad gewoon zijn gang kan gaan (nee geen chemische wapens) dan heeft hij de situatie binnen een jaar, hooguit 2 jaar onder controle!
pi_130669728
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 13:14 schreef Jian het volgende:

[..]

Als Assad gewoon zijn gang kan gaan (nee geen chemische wapens) dan heeft hij de situatie binnen een jaar, hooguit 2 jaar onder controle!
Puur een aanname.
pi_130669734
Even de feiten op een rij voor de lurgers/twijfelaars hier die nog steeds niet overtuigd zijn van de neo-koloniale Westerse en islamitisch terroristische alliantie in Syrië.

Wat nieuwsbronnen die islamitische terroristen linken aan de meest recente misdaden tegen de menselijkheid:

The August 21st, 2013 Chemical Attack:

Syrian soldiers enter rebel tunnels, find chemical agents

http://www.reuters.com/ar(...)dUSBRE97N04T20130824

Video from attack apparently shows the rockets were small and primitive:

http://www.reuters.com/ar(...)dUSBRE97M0U820130823

Iran says they have proof rebels used chemical weapons:

http://news.yahoo.com/ira(...)apons-004613934.html

Turkey finds sarin gas in homes of suspected Syrian Islamists

http://rt.com/news/sarin-gas-turkey-al-nusra-021/

FSA says they are going to use chemical weapons from now on: http://www.israelnational(...)/171240#.Uhrr2rwYfUp

http://syriathetruth.word(...)ng-subscribe-184869/
"Hell happens when the evil of the world exceeds our belief that we can conquer it"
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 13:16:16 #84
241662 Jian
Well, well, well
pi_130669748
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 13:11 schreef McNulty het volgende:

[..]

Ik heb over de periode voordat het regime van Assad werd bewapend door Rusland en Hamas 4000 troepen leverde.
Het regime Assad is al decennia bewapend met Russische wapens.
pi_130669750
quote:

[..]

Niet dankzij zijn eigen (leger)capaciteiten. Er komt hulp van buitenaf - o.a. Hezbollah en Iran. Overigens zal hij de situatie nimmer volledig onder controle krijgen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_130669752
quote:

[..]

Ach Assad kon er ook wat van.

Ik denk dat je het allemaal overdrijft. Het is die extremisten allemaal niet gelukt een staat op te bouwen in zandwoestijnen zoals Somalië, Mali. Laat staan in een land met een seculiere traditie zoals Syrië.
Incelfrikandel
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 13:17:00 #87
381233 BesottedOrb
Per Undas Adversas
pi_130669764
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 13:13 schreef Hierro het volgende:

[..]

Je zou bijna denken dat het een supermacht is.
Het is een beetje als Anonymous, doe een Guy Fawkes masker op en je wordt Anonymous lid genoemt. Heb een AK in je klauwen in het midden-oosten en je hoort bij de Al-Qaida
I gotta hold on to my angst. I preserve it because I need it. It keeps me sharp, on the edge, where I gotta be.
pi_130669769
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 13:16 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Ach Assad kon er ook wat van.

Ik denk dat je het allemaal overdrijft. Het is die extremisten allemaal niet gelukt een staat op te bouwen in zandwoestijnen zoals Somalië, Mali. Laat staan in een land met een seculiere traditie zoals Syrië.
Ja, maar wat hebben ze in 10 jaar tijd voor Irak betekend?
Datzelfde staat Syrië te wachten.
pi_130669772
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 13:13 schreef sp3c het volgende:
Al Qaida is meer een verzamelnaam net als 'het westen' of bier
Dit. Het is een collectief van verschillende fracties (al dan niet onder verschillende namen) die dezelfde ideologie aanhangen.
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 13:17:48 #90
241662 Jian
Well, well, well
pi_130669784
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 13:12 schreef DeToffifee het volgende:

[..]

Nee hoor. Maar wel als je zegt dat je iets intelligenter vind dan het andere, en het dan verkeerd schrijft :')
vindt
pi_130669798
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 13:17 schreef BesottedOrb het volgende:

[..]

Het is een beetje als Anonymous, doe een Guy Fawkes masker op en je wordt Anonymous lid genoemt. Heb een AK in je klauwen in het midden-oosten en je hoort bij de Al-Qaida
Dit dus. Hilarisch en triest tegelijkertijd, want de gemiddelde persoon in het Westen denkt dus echt dat Al-Qaida een of andere superorganisatie is - soort van octopus - met overal cellen die van elkaars bestaan afweten en allemaal voor één specifiek doel gaan.
Allah Al Watan Al Malik
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 31 augustus 2013 @ 13:18:43 #92
284411 crew  heywoodu
pi_130669802
quote:
7s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 13:17 schreef Jian het volgende:

[..]

vindt
:D
  Moderator zaterdag 31 augustus 2013 @ 13:19:07 #93
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_130669807
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 13:17 schreef McNulty het volgende:

[..]

Dit. Het is een collectief van verschillende fracties (al dan niet onder verschillende namen) die dezelfde ideologie aanhangen.
niet eens een collectief

als je ze naast elkaar zet zonder gezamelijke vijand dan vechten ze elkaar binnen 10 minuten de tent uit over wiens versie van het geloof de beste versie is
pi_130669808
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 13:17 schreef Peunage het volgende:

[..]

In Irak hebben de Sjiiten het geluk dat zijn de meerderheid vormen. Syrië zal vele malen erger worden met een met terroristen-sympathiserende soennietische meerderheid.
"Hell happens when the evil of the world exceeds our belief that we can conquer it"
pi_130669810
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 13:11 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

onzin
Oh ja?

quote:
in feite vechten ze voor iran.

Iran boeit hun geen flikker. De milities bestaan vooral uit minderheden en Soennieten die baat hebben bij de regering. Die vechten met de rug tegen de muur. Iran heeft daar niks mee te maken.

quote:
paar voorbeelden
However, in Damascus, such strategies seem to have an inverse effect so far, and they have caused tension and infighting between government troops forced to carry out such measures.[13] - See more at: http://www.understandingw(...)sthash.HtEIwwa3.dpuf
Pro-Salafi bron en geen onderbouwing.

quote:
Deze vrijwilligers beschermen wat heilige plaatsen voor Sji'iten. Meer niet.

quote:
Daar lopen ze niet voor over.
quote:
It reported that Qatar was offering refugee packages of about $50,000 a year to defectors and family.[42]
quote:
Ik zie niet in hoe dit relevant is en hoe men een landurige aanval zou kunnen afslaan. Ik denk dat die lui eieren voor hun geld gaan kiezen.
En waarom niet?

Als de militaire elite daar is, ze hebben daar kustverdediging, luchtverdediging en meerdere havens om goederen uit Iran/Rusland te ontschepen. Bovendien hebben ze veel wapens en een goed verdedigbare positie in de bergen. Tel daar een bevolking bij op die moet vechten op leven en dood en die al duizend jaar ervaring heeft met het doden van vervelende Soennieten.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_130669814
quote:
7s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 13:17 schreef Jian het volgende:

[..]

vindt
Nee :) Je kan nl. voor "je" ook jij zetten, en dan is het vind.
pi_130669823
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 13:17 schreef McNulty het volgende:

[..]

Incorrect, het is geen collectief en vaak hangen ze niet dezelfde ideologie aan.
Allah Al Watan Al Malik
pi_130669824
quote:

[..]

En dat baseer je op wat? De afgelopen twee jaar? Feit is dat de rebellen te sterk zijn om uitgeroeid te worden. Maar als jij iets weet wat ik niet weet, dan hoor ik het graag.
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 13:20:04 #99
241662 Jian
Well, well, well
pi_130669825
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 13:13 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het geeft natuurlijk de belangen weer van de Russen (en Chinezen) voor wat betreft dit conflcit - miljardendeals met het regime van Assad.
Gelukkig gaat het de VS alleen maar om rechtvaardigheid *O*
pi_130669844
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 13:16 schreef Jian het volgende:

[..]

Het regime Assad is al decennia bewapend met Russische wapens.
Kan zijn. Desondanks heeft Rusland de toelevering opgevoerd gedurende het conflict.
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 13:21:34 #101
241662 Jian
Well, well, well
pi_130669872
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 13:15 schreef DeToffifee het volgende:

[..]

Puur een aanname.
Alles wat in de toekomst ligt is een aanname, net als de aanname dat ie het nooit meer in zijn greep krijgt.
pi_130669883
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 13:20 schreef Jian het volgende:

[..]

Weet je, het is niet meer de regering Bush. Het is nu de regering Obama. En die heeft last van wat Bush heeft gedaan.
pi_130669904
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 13:20 schreef Jian het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook niet, maar ik claim dan ook niet dat hun woord oprecht zou zijn 'of intelligent' overkomt.
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 13:23:20 #104
241662 Jian
Well, well, well
pi_130669906
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 13:16 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Niet dankzij zijn eigen (leger)capaciteiten. Er komt hulp van buitenaf - o.a. Hezbollah en Iran. Overigens zal hij de situatie nimmer volledig onder controle krijgen.
Aanname .... ik zeg van wel (ja, ja, ik weet 't ook een aanname)
pi_130669907
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 13:22 schreef DeToffifee het volgende:

[..]

Weet je, het is niet meer de regering Bush. Het is nu de regering Obama. En die heeft last van wat Bush heeft gedaan.
Hoezo dat? Wat in Syrië gebeurt heeft helemaal niks met Bush te maken. Obama had ook kunnen zeggen "dit is een interne aangelegenheid, ik bemoei me er voor de verandering niet mee".

Basta, klaar.
pi_130669946
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 13:23 schreef Jian het volgende:

[..]

Aanname .... ik zeg van wel (ja, ja, ik weet 't ook een aanname)
Een aanname die tot nu toe de werkelijkheid is.
Allah Al Watan Al Malik
pi_130669994
Voor de lurkers, die twijfelen aan het soennitisch-terroristische aandeel in de meest recente chemische misdaden tegen de menselijkheid (incl. bronnen)

Syrian soldiers enter rebel tunnels, find chemical agents

http://www.reuters.com/ar(...)dUSBRE97N04T20130824

Video from attack apparently shows the rockets were small and primitive:

http://www.reuters.com/ar(...)dUSBRE97M0U820130823

Iran says they have proof rebels used chemical weapons:

http://news.yahoo.com/ira(...)apons-004613934.html

Turkey finds sarin gas in homes of suspected Syrian Islamists

http://rt.com/news/sarin-gas-turkey-al-nusra-021/

FSA says they are going to use chemical weapons from now on: http://www.israelnational(...)/171240#.Uhrr2rwYfUp
pi_130670003
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 13:23 schreef Peunage het volgende:

[..]

Hoezo dat? Wat in Syrië gebeurt heeft helemaal niks met Bush te maken. Obama had ook kunnen zeggen "dit is een interne aangelegenheid, ik bemoei me er voor de verandering niet mee".

Basta, klaar.
Ik zeg dit, omdat het duidelijk is dat de beoordeling op wat Obama doet wat dit aangaat, beinvloed wordt door wat er in 2003 is gebeurd aangaande Irak.
En nee, ik vind het juist goed wat Obama doet nu. Er zijn verdragen afgesloten lang geleden, en die moeten nageleefd worden. Wat hebben die verdragen anders nog voor zin.
pi_130670007
quote:
2s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 13:20 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Incorrect, het is geen collectief en vaak hangen ze niet dezelfde ideologie aan.
Al-Qaeda en Al-Nusra zijn beide pro sharia wetgeving.
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 13:30:53 #110
241662 Jian
Well, well, well
pi_130670052
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 13:19 schreef DeToffifee het volgende:

[..]

Nee :) Je kan nl. voor "je" ook jij zetten, en dan is het vind.
je vindt / vind je

het verschil tussen je/jij stam+t en stam je/jij , ga je huiswerk nog maar eens doen. Niet dat het me verder boeit, maar als je een ander corrigeert ........... :')
pi_130670065
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 13:27 schreef DeToffifee het volgende:

[..]

Ik zeg dit, omdat het duidelijk is dat de beoordeling op wat Obama doet wat dit aangaat, beinvloed wordt door wat er in 2003 is gebeurd aangaande Irak.
En nee, ik vind het juist goed wat Obama doet nu. Er zijn verdragen afgesloten lang geleden, en die moeten nageleefd worden. Wat hebben die verdragen anders nog voor zin.
Je bent dus voor een aanval op Syrie omdat er een zwarte president is. maar tegen een aanval op Iraq terwijl die honder duizenden slachtoffers met chemische wapens heeft gemaakt waaronder 5000 koerden in het meest bekende incidentje?
pi_130670067
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 13:30 schreef Jian het volgende:

[..]

je vindt / vind je

het verschil tussen je/jij stam+t en stam je/jij , ga je huiswerk nog maar eens doen. Niet dat het me verder boeit, maar als je een ander corrigeert ........... :')
Als het je verder niet boeit, hou dan je kop er verder over.
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 13:32:03 #113
241662 Jian
Well, well, well
pi_130670073
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 13:20 schreef Hierro het volgende:

[..]

En dat baseer je op wat? De afgelopen twee jaar? Feit is dat de rebellen te sterk zijn om uitgeroeid te worden. Maar als jij iets weet wat ik niet weet, dan hoor ik het graag.
Assad is gewoon aan de winnende hand, waar baseer jij je stelling op?
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 13:32:40 #114
241662 Jian
Well, well, well
pi_130670095
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 13:20 schreef McNulty het volgende:

[..]

Kan zijn. Desondanks heeft Rusland de toelevering opgevoerd gedurende het conflict.
Ja en de rebellen hebben geen wapens uit het westen gekregen?
pi_130670097
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 13:31 schreef PrepperNL het volgende:

[..]

Je bent dus voor een aanval op Syrie omdat er een zwarte president is. maar tegen een aanval op Iraq terwijl die honder duizenden slachtoffers met chemische wapens heeft gemaakt waaronder 5000 koerden in het meest bekende incidentje?
Omdat er een zwarte president is?? Waar lees je dat uit wat ik zei?
pi_130670098
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 13:27 schreef DeToffifee het volgende:

[..]

Denk jij echt dat het Obama en de VS om de verdragen gaat? Weet je dan niet dat ze nogal selectief zijn omtrent verdragen en mensenrechten?

Kijk alleen al naar wie hun bondgenoten zijn in die regio. Nu en in het verleden.
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 13:33:41 #117
241662 Jian
Well, well, well
pi_130670125
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 13:22 schreef DeToffifee het volgende:

[..]

Hoe kon ik het vergeten, die zijn heuuuuul eerlijk en oprecht O+
pi_130670140
Stukje info:
quote:
Geen twee maar minstens zeven partijen in Syrië’s oorlog - DNP

1) Assads regeringsleger

De eerste en grootste partij is het Syrische regeringsleger van president Assad. Zij hebben ongeveer de helft van Syrië in handen waaronder de belangrijke in het westen gelegen steden Damascus, Latakia, Homs, Hama en het westen van Aleppo. De meeste soldaten bestaan uit soennieten, Alawieten en christenen. Omdat het regeringsleger wapens krijgt uit Rusland en Iran en de oppositiestrijders niet, hebben Assad’s troepen onlangs gebied veroverd op de oppositie nabij Homs en Damascus. Rond Aleppo, in het noorden, verliezen Assad’s troepen trouwens behoorlijk. Ook op het platteland ten oosten van de kuststad Latakia, het hart van de Alawieten, lijken Assad’s troepen niet erg zeker van hun zaak.

2) Hezbollah

Assad’s regeringsleger wordt gesteund door de tweede partij; de sjiitische moslimmilitie Hezbollah uit het naburige Libanon. Hezbollah krijgt al decennia wapens van Syrië (en Iran) om de strijd tegen Israel te voeren. Nu Assad in het nauw zit, heeft Hezbollah tussen de drie- en vijfduizend strijders naar Syrië gestuurd om het regime te helpen. Het is voor Hezbollah cruciaal dat Assad aan de macht blijft. Als het regime in Syrië verdwijnt en het land wordt overgenomen door radicale soennieten, is het in zuid-Libanon gebaseerde Hezbollah namelijk plotseling omsingeld. Vanuit het oosten door Syrië’s radicale soennieten, vanuit het noorden door Libanon’s soennieten die nog een appeltje te schillen hebben met Hezbollah, die ze verantwoordelijk houden voor de moord op Libanon’s ex-premier Rafiq Hariri, een soenniet, in 2005. In het zuiden grenst Hezbollah’s deel van Libanon dan aan Israel, dat grijnzend ziet hoe Hezbollah steeds zwakker wordt omdat zij haar krachten moet verdelen tussen Syrië en zuid-Libanon.

3) Het Vrije Syrische Leger

Regimeleger en Hezbollah vechten gezamenlijk tegen de derde partij: De gematigde islamisten van het FSA of Vrije Syrische Leger. Zij begonnen eind 2011 de gewapende opstand tegen Assad toen vreedzame protesten met geweld werden neergeslagen. De laatste tijd verliezen ze op de grond veel steun en invloed.

Hoe Islamitisch het FSA is, is moeilijk te zeggen omdat het bestaat uit een groot aantal lokale groepen. Enigszins te vergelijken met het Moslim Broederschap. Wel duidelijk is dat het FSA geen seculiere club is in de Westerse betekenis van het woord. De FSA is dus geen Arabisch D66. Maar het staat ook ver van Al-Qaeda, dat kenmerken heeft van een Islamitische doomsday sekte.

4) Strijdgroepen

De vierde partij bestaat uit strijdgroepen (zoals Ahrar-as-Sham) die vinden dat het FSA niet islamitisch genoeg en te veel pro-Westen is. Zij willen van Syrië een theocratie maken en hebben voor de rest geen grote internationale inspiraties betreffende jihad of het plegen van aanslagen in het Westen.

5) Al-Qaeda

De vijfde groep die vecht is Al-Qaeda; de meest radicale club aan de zijde van de Syrische oppositie. Zij bestaan uit de groepen Jabhat an Nusra en ISIS (Islamic State of Iraq and Shaam/Syria). Ze willen eerst van Syrië een theocratie maken. En vervolgens Syrië gebruiken voor aanvallen op buurlanden en de rest van de wereld. Al-Qaeda in Syrië wordt steeds populairder en sterker. Een groot deel van haar strijders zijn niet-Syriers. Ze zijn inmiddels de dominante strijdgroepen in de oostelijk gelegen steden Raqqa, Deir-el-Zor en oost-Aleppo. Ook controleren ze grotendeels de provincie Idlib en hebben ze enkele grensovergangen met Turkije in handen.

6) Buitenlandse strijders

De zesde groep zijn de buitenlandse strijders die nauw verbonden zijn met Al-Qaeda in Syrië. Volgens schattingen ter plekke zijn tot nu toe tussen de tienduizend en vijftigduizend jihadisten vanuit de hele wereld via Turkije naar Syrië gereisd om in Syrië met de oppositie mee te vechten tegen het Assad-regime. Een deel van deze jihadisten heeft zich ondertussen aangesloten bij brigades van Al-Qaeda in Syrië. Een ander deel vormt haar eigen strijdgroepen genaamd Muhajireen. Ze staan bekend als onbevreesd. Tegenstanders noemen hen “gestoord”, voorstanders spreken van “helden die nergens bang voor zijn.” Volgens de Amerikanen bevinden er zich ongeveer 2000 internationale jihadisten in Syrië aan de zijde van de oppositie. Ander bronnen spreken van tussen de vijf- en zevenduizend strijders. Gebaseerd op een groot aantal factoren ben ik persoonlijk tot de slotsom gekomen dat er tussen de 20.000 en 40.000 buitenlandse strijders meevechten aan de zijde van de oppositie. Een onbekend deel daarvan is reeds gesneuveld.

7) Koerden

Ten slotte vechten Syrië’s Koerden als zevende groep in de oorlog. De ongeveer twee miljoen Koerden in Syrië controleren in het noordoosten hun eigen gebied, genaamd Rojava. Hun strijdgroep heet de YPG en is nauw verbonden met de Koerdische Arbeiderspartij PKK in Turkije. De YPG is niet pro-regime en niet pro-oppositie maar slechts gericht op het verdedigen van plekken waar Koerden wonen.

Meer Doornbos? Neem een abonnement!

Je kunt iets pas echt begrijpen als je het met je eigen ogen ziet. Journalist en nieuwsjager Harald Doornbos woont daarom al meer dan tien jaar in het Midden Oosten en Pakistan (daarvoor tien jaar in ex-Joegoslavië). Syrië, Libië, Egypte – Als er een oorlog uitbreekt is hij er vaak bij. Verwacht hier geen abstracte bureauverhalen vanuit het altijd gevaarlijke Nederland (wolven!), maar concrete en rauwe observaties uit het veld.

Volg Harald via Twitter of per mail

Het belangrijkste en meest spraakmakende onderdeel van DNP &...

Volgens TMG-CEO Cees van Steijn blijven er in Nederland nog ...

Het aanbod van hengelsportprogramma’s blijft groeien. ...

Sinds de vorige Pakistaanse regering van president Asif Ali ...

“Wat zit er veel woede in jou,” schreef iemand m...

Het is dat hij zo'n zuinig mondje heeft, anders had Jero...

Alles in DNP Vandaag

Ik checkte het onmiddellijk via de website http://www.marinetraffic.com/ais/. Toen ik...

Iedere keer als ik vanuit de Verenigde Arabische Emiraten het vliegtuig neem richting...

Het was al een tijdje na het einde van de Bosnische oorlog. Op een doordeweekse dag v...

Een man met een geweer duwt het hek open op de grens tussen Turkije en Syrië. &l...

Alles van Harald Doornbos
Bron: www.denieuwepers.com
I´m back.
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 13:35:24 #119
241662 Jian
Well, well, well
pi_130670155
quote:

[..]

Basta, klaar.
hetgeen verstandig was geweest, ma ja, Amerikanen en verstandig -O-
pi_130670176
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 13:35 schreef Jian het volgende:

[..]

hetgeen verstandig was geweest, ma ja, Amerikanen en verstandig -O-
Hou toch eens op met deze subjectiviteit. Stom gebash is het, en niet anders.
pi_130670223
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 13:36 schreef DeToffifee het volgende:

[..]

Toffifee stop eens met je onzin in dit topic a.u.b.
pi_130670245
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 13:38 schreef Terminator2000bc het volgende:

[..]

Toffifee stop eens met je onzin in dit topic a.u.b.
Waarom? En wat is er onzin wat ik zeg?
pi_130670283
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 13:17 schreef Peunage het volgende:

[..]

Een complete ramp.

quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 13:19 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Oh ja?
yep

quote:
Iran boeit hun geen flikker. De milities bestaan vooral uit minderheden en Soennieten die baat hebben bij de regering. Die vechten met de rug tegen de muur. Iran heeft daar niks mee te maken.
Baat hebben bij Iran.

quote:
Pro-Salafi bron en geen onderbouwing.
Onzin. Bewijs.

quote:
Deze vrijwilligers beschermen wat heilige plaatsen voor Sji'iten. Meer niet.
En elkaar ondertussen de tent uit vechten.

quote:
[..]
50k per jaar is niet bepaald veel. Zelfs al zou het waar zijn, dan bewijst het enkel en alleen dat het Assad-regime tot het bot corrupt is.

quote:
En waarom niet?

Als de militaire elite daar is, ze hebben daar kustverdediging, luchtverdediging en meerdere havens om goederen uit Iran/Rusland te ontschepen. Bovendien hebben ze veel wapens en een goed verdedigbare positie in de bergen. Tel daar een bevolking bij op die moet vechten op leven en dood en die al duizend jaar ervaring heeft met het doden van vervelende Soennieten.
zoals ik al zei, met dat plan gaat dat niet door.
Incelfrikandel
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 13:41:59 #124
241662 Jian
Well, well, well
pi_130670311
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 13:34 schreef Ryan3 het volgende:
Stukje info:

[..]

Top!

En naar aanleiding hiervan nogmaals de wijze raad aan Oom Barack, wegwezen daar en je er niet mee bemoeien!
pi_130670333
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 13:39 schreef DeToffifee het volgende:

[..]

Waarom? En wat is er onzin wat ik zeg?
De meeste van jouw posts bestaan uit niet meer dan één zin en missen vaak de nodige onderbouwing/bronnen.
pi_130670370
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 13:43 schreef Terminator2000bc het volgende:

[..]

De meeste van jouw posts bestaan uit niet meer dan één zin en missen vaak de nodige onderbouwing/bronnen.
Hahaha. Juist niet, ik ben iemand die met bronnen komt, in tegenstelling tot de rest hier.
Dus waar je dit op baseert, ik weet het niet :?
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 13:46:05 #127
241662 Jian
Well, well, well
pi_130670414
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 13:36 schreef DeToffifee het volgende:

[..]

Elke mening is subjectief ....... en als ik zou bashen of anderzins dan zou er een mod ingrijpen, daar zijn ze namelijk voor.

Als je hier op je teentjes getrapt wordt omdat je zelf een ander probeert te bashen over een spelfoutje, dan moet je niet nu via dit soort wegen gaan lopen huilen. If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!
pi_130670439
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 13:40 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Baat hebben bij Iran.
Baat bij de seculiere staat...

quote:
Onzin. Bewijs.

Zij lopen te janken om interventie.

quote:
En elkaar ondertussen de tent uit vechten.

quote:
50k per jaar is niet bepaald veel. Zelfs al zou het waar zijn, dan bewijst het enkel en alleen dat het Assad-regime tot het bot corrupt is.

Voor een Syriër wel. Voor mij ook :@ .

quote:
zoals ik al zei, met dat plan gaat dat niet door.
O.

Jij denkt dat zij zich niet zullen verzetten tegen de rebellen (die hen willen doden of verdrijven).
pi_130670514
pi_130670539
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 13:46 schreef Jian het volgende:

[..]

Elke mening is subjectief ....... en als ik zou bashen of anderzins dan zou er een mod ingrijpen, daar zijn ze namelijk voor.

Als je hier op je teentjes getrapt wordt omdat je zelf een ander probeert te bashen over een spelfoutje, dan moet je niet nu via dit soort wegen gaan lopen huilen. If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!
Nou, ik denk dat Fok heel veel meningen aan het woord laat. Helaas ook de onderbuikjes. Zonder enige bron, onderbouwing, zoals jij zoeven met je: "nee, de VN mocht er gelijk in na de inval". Ik zie jou sowieso nooit bronnen geven.

Ik ben niet op mijn tenen getrapt over een spelfout :D Het is alleen nogal raar als iemand de een meer intelligent vindt dan de ander, en dan het woord niet eens kan schrijven. Dat valt mij dan op, ja. Maar blijf er maar over doorgaan, dat doet je blijkbaar goed.
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 13:53:30 #131
241662 Jian
Well, well, well
pi_130670581
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 13:51 schreef DeToffifee het volgende:

[..]

Nou, ik denk dat Fok heel veel meningen aan het woord laat. Helaas ook de onderbuikjes. Zonder enige bron, onderbouwing, zoals jij zoeven met je: "nee, de VN mocht er gelijk in na de inval". Ik zie jou sowieso nooit bronnen geven.

Ik ben niet op mijn tenen getrapt over een spelfout :D Het is alleen nogal raar als iemand de een meer intelligent vindt dan de ander, en dan het woord niet eens kan schrijven. Dat valt mij dan op, ja. Maar blijf er maar over doorgaan, dat doet je blijkbaar goed.
Ja hoor, ga koken :*
pi_130670588
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 13:47 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Baat bij de seculiere staat...
Welke seculiere staat.

quote:
Zij lopen te janken om interventie.
uh, nee.

quote:
prove me wrong

quote:
Voor een Syriër wel. Voor mij ook :@ .
Ik denk niet dat een Syriër die haar leven heeft gespendeerd voor Syrië overloopt voor een paar dollars. Doen ze dat wel bewijst het dat die staat tot op het bot corrupt is.

quote:
O.

Jij denkt dat zij zich niet zullen verzetten tegen de rebellen (die hen willen doden of verdrijven).
Mocht het zover komen, wat ik betwijfel, zullen ze dat niet tegen kunnen houden nee.
Incelfrikandel
pi_130670590
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 13:41 schreef Jian het volgende:

[..]

Top!

En naar aanleiding hiervan nogmaals de wijze raad aan Oom Barack, wegwezen daar en je er niet mee bemoeien!
Inderdaad Top! Dank Ryan3 en meneer Doornbos.

En naar aanleiding daarvan nogmaals de wijze raad aan de internationale gemeenschap. Vernietig die vuile chemische wapens voordat ze nog meer ellende aanrichten.

Oh ja, en aan al die verschillende groeperingen in Syrië.... Hou eens op met vechten en ga communiceren. (Yes,yes, I know, wijze raad, ijdele hoop)
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 13:54:29 #134
306109 francoisdublanc
pi_130670597
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 13:09 schreef Peunage het volgende:

[..]

Als je mij even de context uitleggen?
pi_130670602
quote:
10s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 13:53 schreef Jian het volgende:

[..]

En ik ga boodschappen doen :)
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 13:55:09 #136
132191 -jos-
Money=Power
pi_130670608
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 13:34 schreef Ryan3 het volgende:
Stukje info:

[..]

Interessante info.

Ik mis alleen welke van deze groepen nou onder de National Coalition for Syrian Revolutionary and Opposition Forces vallen.
https://en.wikipedia.org/(...)nd_Opposition_Forces

Er schijnen de laatste tijd namelijk nogal wat groepen die de autoriteit van deze coalitie niet accepteren.
pi_130670613
quote:
10s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 13:53 schreef Jian het volgende:

[..]

Ik dacht al dat je niet meer weet dan dit.
En hou nu maar op, wil je.
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 13:55:52 #138
306109 francoisdublanc
pi_130670622
quote:
10s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 13:07 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Bron dat Al-Nusra terroristen in Europa heeft gestationeerd om, zodra Assad's regime valt - aanslagen te plegen in Europa?
Het is wel weer zwak dat je een wedervraag stelt. Nou die heb ik niet, maar daar ga ik vanuit nahet afwegen van verschillende dingen.
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 13:57:10 #139
241662 Jian
Well, well, well
pi_130670650
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 13:54 schreef Montagui het volgende:

[..]

Inderdaad Top! Dank Ryan3 en meneer Doornbos.

En naar aanleiding daarvan nogmaals de wijze raad aan de internationale gemeenschap. Vernietig die vuile chemische wapens voordat ze nog meer ellende aanrichten.

Oh ja, en aan al die verschillende groeperingen in Syrië.... Hou eens op met vechten en ga communiceren. (Yes,yes, I know, wijze raad, ijdele hoop)
Ja en allemaal in het gras zitten met bloemetjes in je haar en peace roepen. Inderdaad ijdele hoop en niet realistisch.
Aangaande die chemische wapendepots, ik zei het eerder al.... en daar blijft het dan bij, niet zijn luchtmacht, niet zijn commandocentra, geen risico op catastrofes met ontsnappend gas etc. geen collateral damage, hocus pocus en weg zijn alleen de depots?
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 13:57:24 #140
241662 Jian
Well, well, well
pi_130670655
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 13:54 schreef Montagui het volgende:

[..]

En ik ga boodschappen doen :)
Ik ook :D
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 13:58:33 #141
132191 -jos-
Money=Power
pi_130670683
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 13:44 schreef DeToffifee het volgende:

[..]

Hahaha. Juist niet, ik ben iemand die met bronnen komt, in tegenstelling tot de rest hier.
Dus waar je dit op baseert, ik weet het niet :?
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 13:51 schreef DeToffifee het volgende:

[..]

Heeee, wacht eens even. Jij bent in dit topic degene die vooral met meningen aan het strooien is en zit te slowchatten. En die 2 bronnen die je gegeven hebt waarin nou niet bepaald objectief. Mijn bronnen die het tegendeel bewijzen heb je niet eens goed gelezen. Dus ik zou zeggen ga je eerst eens goed inlezen voordat je ons de les komt lezen met je meningen.
  Moderator zaterdag 31 augustus 2013 @ 13:58:34 #142
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_130670684
oeh ik ook!
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 14:00:12 #143
241662 Jian
Well, well, well
pi_130670713
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 13:58 schreef sp3c het volgende:
oeh ik ook!
Kip?
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 14:00:21 #144
306109 francoisdublanc
pi_130670717
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 14:00 schreef Jian het volgende:

[..]

Kip?
Vis een optie?
  Moderator zaterdag 31 augustus 2013 @ 14:00:43 #145
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_130670726
spek :9
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 14:01:10 #146
306109 francoisdublanc
pi_130670736
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 14:00 schreef sp3c het volgende:
spek :9
Altijd goed :)
  Moderator zaterdag 31 augustus 2013 @ 14:01:43 #147
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_130670750
ahum!

ontopic tot ik terug ben pls :P
pi_130670751
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 13:54 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Welke seculiere staat.
De Syrische.

quote:
uh, nee.

http://www.understandingw(...)nd-right-thing-syria

quote:
prove me wrong
Wie stelt bewijst. Als een pro-FSA bron iets beweert zonder onderbouwing is het niet aan mij tegenargumenten te verzinnen.

quote:
Ik denk niet dat een Syriër die haar leven heeft gespendeerd voor Syrië overloopt voor een paar dollars. Doen ze dat wel bewijst het dat die staat tot op het bot corrupt is.
Een paar? Dat is 5 keer hun jaarloon. Een een dienstplichtig soldat verdient echt geen vetpot, ook niet naar Syrische maatstaven.

quote:
Mocht het zover komen, wat ik betwijfel, zullen ze dat niet tegen kunnen houden nee.
Zij hebben geen keuze. Dan zal het héél druk worden in Hatay, maar ik ben niet zo pessimistisch.
Ik heb me ingelezen in de geschiedenis van de Alawieten (en hun 'bondgenoten') en volg de huidige situatie op de voet. Als men zich moet terugtrekken door een versterking van de rebellen in het geval dat Damascus onder de voet gelopen wordt dan zal men ook nog Homs en Hama bezitten als buffer en dan valt het nog te bezien wat de reguliere eenheden daar gaan doen want ook lang niet alle Soennieten zitten op een Emiraat te wachten. Bekijk die kaart nog eens. De rebellen hebben gewoon geen enkele steun in die regio en vluchtelingen uit andere streken zullen hun aantallen versterken.
pi_130670779
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 13:58 schreef -jos- het volgende:

[..]

[..]

Heeee, wacht eens even. Jij bent in dit topic degene die vooral met meningen aan het strooien is en zit te slowchatten. En die 2 bronnen die je gegeven hebt waarin nou niet bepaald objectief. Mijn bronnen die het tegendeel bewijzen heb je niet eens goed gelezen. Dus ik zou zeggen ga je eerst eens goed inlezen voordat je ons de les komt lezen met je meningen.
Je hebt een bron gegeven die van precies dezelfde datum was als de mijne. Nl. 25 augustus.
Nadat jij had zitten beweren dat de Syrische regering een dag na de aanval op de 21ste al toegang had.
Dus waar heb je het over?
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 14:05:20 #150
381233 BesottedOrb
Per Undas Adversas
pi_130670826
Poetin noemt de beweringen van de VS dat Syrië chemische wapens heeft gebruikt grote onzin :D
pi_130670867
Iran gaat Syrie helpen, maarja niks nieuws natuurlijk
Zonder wrijving geen glans
pi_130670873
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 13:58 schreef -jos- het volgende:

Dit

En anderen direct bestempelen als Amerika-hater als we niet direct akkoord gaan zoals mevrouw om direct Syrie aan te vallen terwijl er nog geen bewijs was wie het gedaan had.
Maar ja, gebruik van chemische wapens moet bestraft worden, desnoods op een manier waardoor we nog veel meer doden en geweld creëren. Al komt er een wereldoorlog van , we hebben dan toch Assad een lesje geleerd !
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_130670878
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 13:43 schreef Terminator2000bc het volgende:

[..]

Nee.
pi_130670890
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 14:07 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Wir haben es nicht gewusst ..
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_130670927
quote:
Mooi hoe die Syriër verbaal de vloer aanveegt met de door de MSM-gehersenspoelde radiopresentator.

Tegen feiten en logica doe je niks hè... :)
pi_130670953
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 14:05 schreef BesottedOrb het volgende:
Poetin noemt de beweringen van de VS dat Syrië chemische wapens heeft gebruikt grote onzin :D
Detoffifee weet -we know- dat Amerika altijd gelijk heeft
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 14:12:27 #157
132191 -jos-
Money=Power
pi_130670988
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 14:03 schreef DeToffifee het volgende:

[..]

Je hebt een bron gegeven die van precies dezelfde datum was als de mijne. Nl. 25 augustus.
Nadat jij had zitten beweren dat de Syrische regering een dag na de aanval op de 21ste al toegang had.
Dus waar heb je het over?
Nee dat heb ik helemaal niet beweerd. Lees mijn posts maar eens na.

3 Russian banks enable Syria to open accounts & dodge sanctions . All 3 banks have normal relationships with US banks
http://blogs.reuters.com/(...)-banks-before-bombs/

Jimmy Carter: 'Oorlog illegaal zonder VN-mandaat'
pi_130671010
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 14:09 schreef Terminator2000bc het volgende:

[..]

Mooi hoe die Syriër verbaal de vloer aanveegt met de door de MSM-gehersenspoelde radiopresentator.

Tegen feiten en logica doe je niks hè... :)
Zijn website in geniaal, hoewel niet altijd even betrouwbaar.
http://syrianperspective.blogspot.nl/
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 14:13:26 #159
381233 BesottedOrb
Per Undas Adversas
pi_130671011
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 14:10 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Detoffifee weet -we know- dat Amerika altijd gelijk heeft
Ik ben niet pro-Amerika of iets anders, maar ik heb nu meer vertrouwen in Amerika dan Rusland.
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 14:13:51 #160
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_130671016
Hier het bericht:

quote:
Poetin: beweringen VS grote onzin

zaterdag 31 aug 2013, 12:39 (update: 31-08-13, 13:44)

President Poetin noemt de bewering van de Verenigde Staten dat de Syrische regering chemische wapens heeft gebruikt, volslagen onzin. Hij wil dat de VS bewijzen voor die aanval presenteert bij de VN-Veiligheidsraad.

De Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken John Kerry zei gisteren dat de VS sluitend bewijs in handen heeft dat het Syrische regime chemische wapens tegen burgers heeft ingezet. Hij zei dat het bewijsmateriaal eerst naar de leiders in het Congres gaat.

Vrienden
Volgens Poetin was de chemische aanval een provocatie van de oppositie in Syrië. Hij zegt dat het Syrische leger bij een offensief een gebied in Damascus met daarin rebellen had omsingeld. Het zou volslagen onzin zijn om onder die omstandigheden een troefkaart te geven aan degenen die roepen om buitenlandse militaire inmenging, zei Poetin tijdens een ontmoeting met journalisten in Vladivostok.

De Russische president zei verder - doelend op Obama - dat "de winnaar van de Nobelprijs voor de Vrede" aan eventuele toekomstige slachtoffers moet denken, voordat hij een aanval doet in Syrië. Hij bleef de Amerikanen wel zijn collega's en vrienden noemen.

Wanhopig
Syrië zei gisteravond dat de opmerkingen van Kerry leugens zijn. De Syrische minister van Buitenlandse Zaken noemt de verklaring van Kerry een "wanhopige poging" om een militaire aanval op Syrië te rechtvaardigen.
NOS
Say what?
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 14:15:11 #161
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_130671055
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 12:38 schreef sonnyspek het volgende:

[..]

Oftewel:

Dat is Russische propaganda.
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
pi_130671060
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 14:13 schreef BesottedOrb het volgende:

[..]

Ik ben niet pro-Amerika of iets anders, maar ik heb nu meer vertrouwen in Amerika dan Rusland.
Tuurlijk laat ons een wereldoorlog riskeren om te zien wie zijn gelijk haalt !
Go for it !
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 14:16:46 #163
381233 BesottedOrb
Per Undas Adversas
pi_130671085
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 14:15 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Tuurlijk laat ons een wereldoorlog riskeren om te zien wie zijn gelijk haalt !
Go for it !
Ik zeg niet dat Amerika nu Syrië moet gaan binnenvallen.. dat zou helemaal niks goeds doen.
pi_130671095
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 14:12 schreef -jos- het volgende:

[..]

Nee dat heb ik helemaal niet beweerd. Lees mijn posts maar eens na.

3 Russian banks enable Syria to open accounts & dodge sanctions . All 3 banks have normal relationships with US banks
http://blogs.reuters.com/(...)-banks-before-bombs/

Carter: 'Oorlog illegaal zonder VN-mandaat'
Oh nee? _O-

-jos--jos- heeft geen premium account
Money=Power
pi_130666626
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 11:02 schreef paddy het volgende:

[..]

Huh? Ik dacht dat Syrische regering die controle buiten de deur hield?
Toen de VN aan Syrie vroeg of het de locatie van de chemische aanval mochten bezoeken stonden ze een dag later op die plek.

Dat laatste is jouw antwoord. Kletsmajoor.
pi_130671098
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 14:15 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

pi_130671100
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 14:15 schreef Opa2012 het volgende:

Steekt natuurlijk wel af tegen de Amerikaanse propaganda die wij al dagen moeten slikken...
"Geloof nou maar gewoon wat wij zeggen terwijl wij onze zin doen "
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 14:17:42 #167
3542 Gia
User under construction
pi_130671105
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 13:58 schreef sp3c het volgende:
oeh ik ook!
Heerlijk, die mannen die op zaterdag de boodschappen doen, kunnen wij dames lekker doorfokken.
pi_130671115
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 14:13 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Zijn website in geniaal, hoewel niet altijd even betrouwbaar.
http://syrianperspective.blogspot.nl/
Jammer dat hij zich een beetje laat gaan tijdens de discussie. Verder top dat er een tegengeluid wordt opgeworpen tegen die soennitische-moslimterroristen!
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 14:19:00 #169
132191 -jos-
Money=Power
pi_130671133
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 14:17 schreef DeToffifee het volgende:

[..]

Oh nee? _O-

-jos--jos- heeft geen premium account
Money=Power
pi_130666626
quote:

[..]

Toen de VN aan Syrie vroeg of het de locatie van de chemische aanval mochten bezoeken stonden ze een dag later op die plek.

Dat laatste is jouw antwoord. Kletsmajoor.
Begrijpend lezen is ook niet jouw sterkste punt he? Vanaf nu negeer ik je.
pi_130671162
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 14:19 schreef -jos- het volgende:

[..]

Begrijpend lezen is ook niet jouw sterkste punt he? Vanaf nu negeer ik je.
Wat moet men er anders van maken? Je hebt het letterlijk gezegd.
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 14:20:55 #171
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_130671169
quote:
Poetin is zelf ook een gifgas gebruiker (zie Beslan).
pi_130671200
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 14:20 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Poetin is zelf ook een gifgas gebruiker (zie Beslan).
:') ______________!
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 14:25:00 #173
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_130671266
quote:

[..]

Zoals ik gisteren al zei is Assad bankroet, wat de Russen vanmorgen bevestigd hebben door mede te delen dat Assad zijn bestelde vliegtuigen en ander tuig voorlopig niet krijgt.

Ik zet mijn geld op de rebellen.
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 14:26:11 #174
104871 remlof
Europees federalist
pi_130671291
quote:
13.36 uur - Gevechten in Yarmouk

We krijgen berichten binnen dat er hevige gevechten zijn uitgebroken in Yarmouk, een district in Damascus waar Palestijnse vluchtelingen wonen. Het Vrije Syrische Leger zou het gebied nu deels onder controle hebben.

Een aantal dagen geleden werd het Palestijnse district bestookt door regeringstroepen, zie filmpje hieronder.
Wie zei er ook alweer dat Assad aan de winnende hand was en daarom helemaal geen gebruik van gifgas hoeft te maken? :')
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 14:27:27 #175
104871 remlof
Europees federalist
pi_130671310
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 14:25 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Zoals ik gisteren al zei is Assad bankroet, wat de Russen vanmorgen bevestigd hebben door mede te delen dat Assad zijn bestelde vliegtuigen en ander tuig voorlopig niet krijgt.

Ik zet mijn geld op de rebellen.
Ik ook. De vraag is alleen op welke rebellen. Ik hoop dat de FSA voldoende steun van de VS krijgt om als winnaar uit de strijd te komen.
pi_130671394
quote:
2s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 14:26 schreef remlof het volgende:

[..]

Wie zei er ook alweer dat Assad aan de winnende hand was en daarom helemaal geen gebruik van gifgas hoeft te maken? :')
Vind je het heel gek?
Men is in paniek en is bezig zich voor te bereiden op een aanval.
De terroristen maken hier gebruik van, is te verwachten.
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 14:30:55 #177
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_130671397
quote:

[..]

Basta, klaar.
Aangezien er internationale regels zijn overtreden is het geen interne aangelegenheid meer en is de VN verplicht daar iets aan te doen.
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 14:31:21 #178
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_130671405
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 14:32:05 #179
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_130671420
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 13:32 schreef Jian het volgende:

[..]

Assad is gewoon aan de winnende hand, waar baseer jij je stelling op?
Waar baseer jij je eigenlijk op?
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 14:32:07 #180
306109 francoisdublanc
pi_130671421
quote:
14s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 14:31 schreef popolon het volgende:

[..]

:)

MSM pwnd.
MSM?
pi_130671430
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 14:30 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Aangezien er internationale regels zijn overtreden is het geen interne aangelegenheid meer en is de VN verplicht daar iets aan te doen.
Ja. Maar de meesten interesseert dat hier niet. Nou, dan maar niet.
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 14:34:34 #182
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_130671461
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 14:32 schreef sonnyspek het volgende:

[..]

MSM?
Mainstream Media, de media in handen van rijke lobbyisten. De rotzooi van o.a. CNN.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 14:35:28 #183
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_130671484
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 14:07 schreef haags_kwartiertje het volgende:
De lamme helpt de blinde.
pi_130671500
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 14:34 schreef popolon het volgende:

[..]

Mainstream Media, de media in handen van rijke lobbyisten. De rotzooi van o.a. CNN.
Misschien moet je dan eens in het andere forum gaan kijken, hoe heet dat, BNW.
Als je de gewone media niet vertrouwt.
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 14:39:27 #185
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_130671557
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 14:36 schreef DeToffifee het volgende:

[..]

Het is een beetje van beide kanten denk ik.

CNN enzo zijn nou eenmaal niet objectief en de amerikanen wordt niet het totaal beeld voorgeschoteld.

Aan de andere kant, waar ter wereld is de media wel objectief? Veel nieuws is ook maar gewoon commercieel dus die schotelen voor wat men wilt zien.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 14:42:10 #186
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_130671615
quote:

[..]

Misschien moet jij je ogen eens opendoen, puppet. Zelfs de BBC komt met tegenstrijdig bewijs in vergelijking met CNN.
pi_130671625
quote:

[..]

Misschien moet je dan eens een tijdlang verschillende media-outlets volgen en op juistheid controleren voordat je jezelf belachelijk maakt.
pi_130671627
quote:
2s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 14:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Het is een beetje van beide kanten denk ik.

CNN enzo zijn nou eenmaal niet objectief en de amerikanen wordt niet het totaal beeld voorgeschoteld.

Aan de andere kant, waar ter wereld is de media wel objectief? Veel nieuws is ook maar gewoon commercieel dus die schotelen voor wat men wilt zien.
Je zal je toch ergens toe moeten richten, en normaliter is dat de gewone media. NOS, RTL, CNN, de een beetje goed bekend staande kranten en hun sites.
pi_130671636
quote:
10s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 14:42 schreef popolon het volgende:

[..]

Misschien moet jij je ogen eens opendoen, puppet. Zelfs de BBC komt met tegenstrijdig bewijs in vergelijking met CNN.
Laat maar zien.
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 14:44:10 #190
132191 -jos-
Money=Power
pi_130671662
pi_130671675
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 14:42 schreef DeToffifee het volgende:

[..]

Je zal je toch ergens toe moeten richten, en normaliter is dat de gewone media. NOS, RTL, CNN, de een beetje goed bekend staande kranten en hun sites.
:) die staatskanalen die elkaar klakkeloos overnemen.
pi_130671717
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 14:30 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Prima. Dat betekent niet dat uitgerekend de VS dit voorval mag misbruiken om eigenhandig een oorlog te starten. Dit is een zaak voor de VN veiligheidsraad.

quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 14:32 schreef DeToffifee het volgende:

[..]

Ja. Maar de meesten interesseert dat hier niet. Nou, dan maar niet.
Nee, het is gewoon geen goed argument. Een heel slecht argument zelfs. Zie mijn vorige reactie op jou.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 31 augustus 2013 @ 14:46:53 #193
284411 crew  heywoodu
pi_130671745
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 14:44 schreef PrepperNL het volgende:

[..]

Wat zit er dan tussen de "staatskanalen" en gare sites als Infowars en Niburu? :+
pi_130671773
Veelzeggend bericht op de frontpage:
quote:
Bush wilde geen commentaar geven op de wenselijkheid van de oorlog maar zegt wel 'geen fan van Assad' te zijn. "Hij is een bondgenoot van Iran en hij heeft kwaadaardige zaken uitgehaald." Ook op vragen over het uitblijven van internationale steun voor de oorlog wilde Bush geen antwoord geven
Het draait dus weer grotendeels om Iran. Een aanval lijkt me dan ook alleen maar onderdeel van de grotere agenda om het regime in Iran omver te werpen.
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 14:47:51 #195
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_130671777
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 14:44 schreef PrepperNL het volgende:

[..]

Het zijn vaak gewoon letterlijk vertaalde berichten. Tenenkrommend.
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 14:42 schreef DeToffifee het volgende:

[..]

Laat maar zien.
Te lui om zelf meer dan één news site te bezoeken? Luister dat interview eens, spijker op z'n kop.
pi_130671799
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 14:45 schreef Peunage het volgende:

[..]

Prima. Dat betekent niet dat uitgerekend de VS dit voorval mag misbruiken om eigenhandig een oorlog te starten. Dit is een zaak voor de VN veiligheidsraad.

[..]

Nee, het is gewoon geen goed argument. Een heel slecht argument zelfs. Zie mijn vorige reactie op jou.
Werkelijk voor de derde keer. Je hebt gezegd dat de VN inspecteurs de dag na de aanval Syrie in mochten. Daarna zei je: oh nee, twee dagen later. Nee, dat was dus niet zo. Tjezus.
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 14:48:37 #197
132191 -jos-
Money=Power
pi_130671800

quote:
Elizabeth O'Bagy: On the Front Lines of Syria's Civil War
The conventional wisdom—that jihadists are running the rebellion—is not what I've witnessed on the ground.

With the U.S. poised to attack Syria, debate is raging over what that attack should look like, and what, if anything, the U.S. is capable of accomplishing. Those questions can't be answered without taking a very close look at the situation in Syria from ground level.
http://online.wsj.com/art(...)?mod=wsj_share_tweet
pi_130671803
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 14:46 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Wat zit er dan tussen de "staatskanalen" en gare sites als Infowars en Niburu? :+
Russia Today. Sterk bevooroordeeld maar altijd feitelijk juist.

Om het maar niet over de fabricatie van 'nieuws' te hebben van BBC en CNN. Hollywood is er niks bij.
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 14:49:05 #199
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_130671810
quote:

[..]

Die conspiracy sites hebben soms nog wel eens gelijk. Heel soms. Het probleem is dat er zo ontiegelijk veel meuk gepost wordt van mensen die keihard een psychose hebben of aan de drugs zijn dat serieuze en plausibele theorien er niet eens meer opvallen. Erg jammer eigenlijk.

Vroeger checkte ik Niburu nog wel eens voor de grap. Van die filmpjes van 4 uur van de lucht waar dan 2 keer een vlekje voorbij schiet, en dan allemaal theorieen eromheen bouwen :')
pi_130671812
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 14:47 schreef popolon het volgende:

[..]

Het zijn vaak gewoon letterlijk vertaalde berichten. Tenenkrommend.

[..]

Te lui om zelf meer dan één news site te bezoeken? Luister dat interview eens, spijker op z'n kop.
Jij beweert toch iets? Is het dan niet de bedoeling dat je met de bron komt en het laat zien?
pi_130671818
quote:
quote:
De Russische president zei verder - doelend op Obama - dat "de winnaar van de Nobelprijs voor de Vrede" aan eventuele toekomstige slachtoffers moet denken, voordat hij een aanval doet in Syrië. Hij bleef de Amerikanen wel zijn collega's en vrienden noemen.
En die toekomstige slachtoffers van chemische aanvallen dan, meneer Poetin? Die oorlog daar gaat gewoon door hoor!

Maar wat mij betreft dan zonder (of zo min mogelijk) de door de internationale gemeenschap verafschuwde en verboden chemische wapens.
pi_130671826
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 14:48 schreef DeToffifee het volgende:

[..]

Werkelijk voor de derde keer. Je hebt gezegd dat de VN inspecteurs de dag na de aanval Syrie in mochten. Daarna zei je: oh nee, twee dagen later. Nee, dat was dus niet zo. Tjezus.
Ik denk dat je het tegen iemand anders hebt. Ik heb het niet over die inspecteurs gehad. Onze discussie ging over waarom uitgerekend Barack Obama zich hier mee denkt te moeten bemoeien.
pi_130671845
quote:

[..]

Met een goede zoekmachine kom je nog weleens wat ongefilterd en ongecensureerd nieuws tegen.
Maar het is natuurlijk makkelijker om lekker voor de TV te zitten en maar te geloven wat de propagandabox je voorschoteld.
Het ene kanaal met een vriendelijke dame en het andere kanaal met een deftige heer die het net ietjes anders verwoord maar de content is exact hetzelfde.
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 14:50:53 #204
132191 -jos-
Money=Power
pi_130671857
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 14:49 schreef DeToffifee het volgende:

[..]

Jij beweert toch iets? Is het dan niet de bedoeling dat je met de bron komt en het laat zien?
Dat heeft geen zin bij jou want als wij bronnen geven lees je ze niet eens. Je hebt een beetje een hoge eigendunk van je eigen mening en moeite met begrijpend lezen.
pi_130671872
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 14:49 schreef Peunage het volgende:

[..]

Ik denk dat je het tegen iemand anders hebt. Ik heb het niet over die inspecteurs gehad. Onze discussie ging over waarom uitgerekend Barack Obama zich hier mee denkt te moeten bemoeien.
Oh ja, excuus. Ik had het tegen -Jos-.
pi_130671888
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 14:49 schreef Peunage het volgende:

[..]

Altijd weer dat selectieve gewijs naar Obama. De overgrote meerderheid van de internationale gemeenschap wil zich ermee bemoeien.
pi_130671916
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 14:50 schreef -jos- het volgende:

[..]

Dat heeft geen zin bij jou want als wij bronnen geven lees je ze niet eens. Je hebt een beetje een hoge eigendunk van je eigen mening en moeite met begrijpend lezen.
Mijn god, hoe hardleers ben jij? Je bron is van 25 augustus, net als de mijne.
Dat is VIER dagen na de aanval. En niet een of twee dagen, zoals jij beweerde zonder bron.
Maar goed, laat maar zitten, krijg hier werkelijk een punthoofd van.
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 14:55:08 #208
78918 SeLang
Black swans matter
pi_130671963
Wat er gaat gebeuren is dit: ze schieten een paar kruisraketten op lege gebouwen en dan is het klaar.

Deze hele discussie hebben we alleen omdat Obama vorig jaar z'n piemol heeft uitgestoken en nu niet meer terug kan. Maar het is geen westers belang om Assad daadwerkelijk zover te verzwakken dat hij de macht over het land helemaal verliest.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 14:55:14 #209
132191 -jos-
Money=Power
pi_130671966
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 14:53 schreef DeToffifee het volgende:

[..]

Mijn god, hoe hardleers ben jij? Je bron is van 25 augustus, net als de mijne.
Dat is VIER dagen na de aanval. En niet een of twee dagen, zoals jij beweerde zonder bron.
Maar goed, laat maar zitten, krijg hier werkelijk een punthoofd van.
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 14:56:36 #210
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_130671997
quote:
2s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 14:55 schreef SeLang het volgende:
Wat er gaat gebeuren is dit: ze schieten een paar kruisraketten op lege gebouwen en dan is het klaar.

Deze hele discussie hebben we alleen omdat Obama vorig jaar z'n piemol heeft uitgestoken en nu niet meer terug kan. Maar het is geen westers belang om Assad daadwerkelijk zover te verzwakken dat hij de macht over het land helemaal verliest.
Dit en dit....en dit. Het zou me niet eens verbazen als ze Rusland of zelfs Assad zelf van zo'n idee op de hoogte stellen en die ook zoiets hebben nou voorruit dan. Get it over with. Misschien krijgen ze nog wat ervoor ook.
pi_130672054
quote:

Nee, er wordt zoals ik het begrepen heb een precisie- aanval uitgevoerd op de gifgas installaties. Dus niks lege gebouwen.

En denk eens, voor de zoveelste keer, aan de verdragen die er zijn. Geen chemische wapens.
pi_130672062
quote:
2s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 14:56 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Dit en dit....en dit. Het zou me niet eens verbazen als ze Rusland of zelfs Assad zelf van zo'n idee op de hoogte stellen en die ook zoiets hebben nou voorruit dan. Get it over with. Misschien krijgen ze nog wat ervoor ook.
Wat mij betreft ook een mogelijk scenario.
  † In Memoriam † zaterdag 31 augustus 2013 @ 15:01:53 #213
137949 Disana
pi_130672126
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 14:59 schreef DeToffifee het volgende:

[..]

Nee, er wordt zoals ik het begrepen heb een precisie- aanval uitgevoerd op de gifgas installaties. Dus niks lege gebouwen.
Hoe denk je je dat in? Even een raket op de installatie, zodat al het gifgas ontsnapt?
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 15:02:15 #214
78918 SeLang
Black swans matter
pi_130672137
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 14:59 schreef DeToffifee het volgende:

[..]

Wat ze juist niet willen raken zijn die chemische stockpiles vanwege de enorme ramp die dat kan veroorzaken. Enige manier om dat uit te schakelen zijn "boots on the ground". Maar dat hebben ze al expliciet uitgesloten.
Mijn reisverslagen
pi_130672160
quote:

precies.

Of het gaat zo: Er schieten een stuk of 50 zware kruisraketten op Syrie af waarvan de helft uit de lucht wordt geschoten door geavanceerde luchtverdedigingen.
Tegelijkertijd ontploffen er heel toevallig een stuk of wat zelfmoordbommers in tel aviv en new york. En gaan de luchtalarmen ineens af in heel Israel. Gevolgd door eerst harde knallen in de lucht die van het Israelische luchtverdedigings wapens komt . Na een zachte stilte van nog geen minuut schrikt heel Haifa voor oorverdovende knallen.
Na de verwoesting van haifa maant Putin nogmaalt aan USA, Israel om rond de tafl te gaan met Assad in plaats van het bombarderen van het land.
De hardleerse Obama wilt niet luisteren en schiet vervolgens nog honderden kruisraketten en zware bommen af. En Israel kan het niet laten om damascus plat te leggen met de eerste tactische atoombommen in recente geschiedenis etc etc etc etc
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 15:03:17 #216
241662 Jian
Well, well, well
pi_130672162
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 14:32 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Waar baseer jij je eigenlijk op?
Op de zelfde feiten als waarop Putin zich baseert.
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 15:03:37 #217
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_130672171
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 14:49 schreef DeToffifee het volgende:

[..]

Ik beweer dat 't niet gaat om de bevolking, totaal niet. Waar waren 'we' in Sudan? Nigeria, Mali, Oeganda, Congo?
pi_130672172
right...
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 15:08:22 #219
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_130672293
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 14:48 schreef Terminator2000bc het volgende:

[..]

Russia Today. Sterk bevooroordeeld maar altijd feitelijk juist.

Om het maar niet over de fabricatie van 'nieuws' te hebben van BBC en CNN. Hollywood is er niks bij.
Russia Today wordt betaald door Poetin!
pi_130672306
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 15:02 schreef SeLang het volgende:

[..]

Wat ze juist niet willen raken zijn die chemische stockpiles vanwege de enorme ramp die dat kan veroorzaken. Enige manier om dat uit te schakelen zijn "boots on the ground". Maar dat hebben ze al expliciet uitgesloten.
Ja, okee.
Daarom zei ik al in het begin, toen dit alles begon, dat Obama in een moeilijk parket zit.
Hoe het technisch gaat weet ik niet, maar lijkt me wel dat ze geavanceerde apparatuur hebben.
Hoe dan ook, we zullen het wel zien. Dit zo laten kan gewoon niet, er zijn verdragen geschonden en de kans op herhaling is zo groot.
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 15:09:57 #221
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_130672328
quote:

Maar het is wel een Westers belang dat internationale verdragen worden nageleefd.
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 15:10:06 #222
132191 -jos-
Money=Power
pi_130672330
quote:
Syrian Electronic Army: If U.S. Attacks 'We Will Target All of It'

The mysterious pro-Assad hacker group known as the Syrian Electronic Army was back in the spotlight this week, when it hijacked The New York Times and Twitter Internet domains.

Q&A With Syrian Electronic Army

How many people are in your group?

We have tens of thousands of members that have different roles according to their abilities with more people joining everyday or volunteering. We have a special operations division that you are probably asking about and we have more than ten specialists. Every member of the SEA counts no matter what their abilities are, everyone contributes to fight the media war against our country, that is why we are an army and not just a hacking group.
http://mashable.com/2013/08/30/syrian-electronic-army-interview/

Waar kunnen we die 'tienduizenden' Syriers op internet vinden dan? Op social media in ieder geval niet...

En een kaart:

War in Syria: Interactive Map Outlines Major Battle Zones
http://mashable.com/2013/08/29/syria-war-map/
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 15:11:37 #223
241662 Jian
Well, well, well
pi_130672375
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 15:08 schreef DeToffifee het volgende:

[..]

Dit zo laten kan gewoon niet, er zijn verdragen geschonden
O ja, welke dan?
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 15:12:32 #224
78918 SeLang
Black swans matter
pi_130672397
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 15:08 schreef DeToffifee het volgende:

[..]

Ja, okee.
Daarom zei ik al in het begin, toen dit alles begon, dat Obama in een moeilijk parket zit.
Hoe het technisch gaat weet ik niet, maar lijkt me wel dat ze geavanceerde apparatuur hebben.
Hoe dan ook, we zullen het wel zien. Dit zo laten kan gewoon niet, er zijn verdragen geschonden en de kans op herhaling is zo groot.
Natuurlijk gaan ze heel nauwkeurig bepaalde dingen bombarderen zodat Obama kan laten zien hoe groot z'n piemol is. Maar ze zullen niks doen wat Assad daadwerkelijk militair in de problemen kan brengen, domweg omdat dat tegen het belang van het westen in gaat. Dat was mijn punt.

Westers belang is een zwakke Assad, maar niet zo zwak dat hij de burgeroorlog verliest.
Mijn reisverslagen
pi_130672399
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 15:08 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Moeilijk hè, Nederlands. ;)
pi_130672400
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 15:11 schreef Jian het volgende:

[..]

O ja, welke dan?
Weet je, ik ga hier niet eens meer op in. Dit is al zo vaak gemeld.
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 15:14:26 #227
241662 Jian
Well, well, well
pi_130672446
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 15:12 schreef SeLang het volgende:

[..]

Natuurlijk gaan ze heel nauwkeurig bepaalde dingen bombarderen zodat Obama kan laten zien hoe groot z'n piemol is. Maar ze zullen niks doen wat Assad daadwerkelijk militair in de problemen kan brengen, domweg omdat dat tegen het belang van het westen in gaat. Dat was mijn punt.
Waarom dan niet gewoon zeggen dat het niet aannemelijk of minstens niet aan te tonen is dat de chemische aanval van Assad is gekomen en gewoon niets doen?
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 15:15:27 #228
241662 Jian
Well, well, well
pi_130672473
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 15:12 schreef DeToffifee het volgende:

[..]

Je weet niet waar je het over hebt, dat is in elk geval al de hele dag al duidelijk in dit topic en het kan volgens mij niet vaak genoeg gezegd worden.
pi_130672481
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 13:32 schreef Jian het volgende:

[..]

Ja en de rebellen hebben geen wapens uit het westen gekregen?
Dat is niet het punt wat ik maakte.
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 15:15:45 #230
132191 -jos-
Money=Power
pi_130672484
cnnbrk Obama administration officials to hold unclassified conference calls with GOP and Democratic senators on Syria.

quote:
(CNN) -- A day after the United States made its case for launching a military strike against Syria, U.N. inspectors left the war-ravaged nation Saturday carrying evidence from the sites of the chemical weapons attacks.

-- Senior Obama administration officials will hold unclassified conference calls Saturday afternoon with the Senate Republican Conference and the Senate Democratic Caucus to continue the administration's consultations regarding the use of chemical weapons in Syria in an alleged August 21 attack by the Syrian government, a White House official told CNN.
http://edition.cnn.com/20(...)index.html?hpt=hp_t1
  † In Memoriam † zaterdag 31 augustus 2013 @ 15:16:13 #231
137949 Disana
pi_130672495
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 15:12 schreef DeToffifee het volgende:

[..]

Nee, kom gewoon eens met een bron. Je beweerde ook al dat je 'meende gelezen te hebben' dat Obama gifgasinstallaties gaat aanvallen. Dat onderbouwde je ook niet - omdat het nergens staat.
pi_130672521
Maaruhm is de kans nou groter dat ze wel aanvallen dan dat ze niet aanvallen? Want de ene keer zegt alles en iedereen 'die aanval komt er' vervolgens roept iedereen dat de VS niet gaat aanvallen. Snap d'r niks meer van. :@
  † In Memoriam † zaterdag 31 augustus 2013 @ 15:17:28 #233
137949 Disana
pi_130672529
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 15:15 schreef -jos- het volgende:
cnnbrk Obama administration officials to hold unclassified conference calls with GOP and Democratic senators on Syria.

[..]

http://edition.cnn.com/20(...)index.html?hpt=hp_t1
Waarom wachten ze nou niet gewoon de uitslag van het onderzoek af.
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 15:18:49 #234
241662 Jian
Well, well, well
pi_130672556
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 15:15 schreef McNulty het volgende:

[..]

Dat is niet het punt wat ik maakte.
Volgens mij weet je zelf niet meer zo goed wat voor punt je maakte, namelijk dat Assad nog in het zadel zat omdat hij gesteund werd door Rusland en China met onder meer wapens. Dan lijkt het me van belang te noemen dat de rebellen weer wapens hebben gekregen van het Westen (anders waren ze allang in de pan gehakt) toch.
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 15:18:52 #235
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_130672558
Ik heb zo'n vermoeden dat er binnen de VS ook wel een tweestrijd aan de gang is. Obama valt waarschijnlijk liever niet aan omdat het volk tegen is, maar staat weer onder druk van andere lui en zijn rode lijn belofte.
pi_130672564
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 15:17 schreef Disana het volgende:

Waarom ?
Amerika heeft toch al gezegd hoe het allemaal is ?
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 15:19:04 #237
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_130672566
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 15:17 schreef Disana het volgende:

[..]

Omdat – volgens Kerry – de VN toch geen dingen bekend zullen maken die de Amerikaanse inlichtingendiensten nog niet weten.
pi_130672570
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 15:15 schreef Jian het volgende:

[..]

Je weet niet waar je het over hebt, dat is in elk geval al de hele dag al duidelijk in dit topic en het kan volgens mij niet vaak genoeg gezegd worden.
Prima. Mij goed. Ik weet wie het zegt.
En zoek zelf maar op de verdragen tegen chemisch gas.
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 15:19:27 #239
78918 SeLang
Black swans matter
pi_130672577
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 15:14 schreef Jian het volgende:

[..]

Waarom dan niet gewoon zeggen dat het niet aannemelijk of minstens niet aan te tonen is dat de chemische aanval van Assad is gekomen en gewoon niets doen?
Omdat Obama vorig jaar heeft gezegd dat chemische wapens de "red line" waren. Het gaat in dit geval ook meer om Iran dan om Syrië imo: ze willen Iran laten zien dat het overschrijden van een "red line" consequenties heeft, in verband met hun nucleaire programma.
Mijn reisverslagen
  † In Memoriam † zaterdag 31 augustus 2013 @ 15:20:32 #240
137949 Disana
pi_130672605
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 15:19 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Omdat – volgens Kerry – de VN toch geen dingen bekend zullen maken die de Amerikaanse inlichtingendiensten nog niet weten.
Misschien niet, maar dan heb je wel een groter deel van de internationale gemeenschap achter je staan als het bewijs er is en je wilt aanvallen.
  Moderator zaterdag 31 augustus 2013 @ 15:22:01 #241
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_130672645
quote:
7s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 14:27 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik ook. De vraag is alleen op welke rebellen. Ik hoop dat de FSA voldoende steun van de VS krijgt om als winnaar uit de strijd te komen.
ja das een beetje het probleem denk ik

je moet die figuren wel blijven ondersteunen want anders gaat straks jan met de pet op terug naar wat er over bleef van zijn huis om de boel wat op te knappen en de hardliners staan nog steeds zwaarbewapend op straat

resultaat zag je in Afghanistan en Somalie en Algerije en al dat soort landen
  † In Memoriam † zaterdag 31 augustus 2013 @ 15:22:38 #242
137949 Disana
pi_130672659
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 15:19 schreef DeToffifee het volgende:

[..]

Moet ik het dan maar doen? Wijs jij dan maar aan waar Syrië als ondertekenaar staat.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Verdrag_chemische_wapens
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 15:23:24 #243
241662 Jian
Well, well, well
pi_130672685
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 15:19 schreef DeToffifee het volgende:

[..]

En die heeft Assad ooit ondertekend? En nu geschonden?
pi_130672689
Bij al die voorstaanders hier voor het bestraffen van het gebruik van chemische wapens heb ik niemand de vraag zien stellen vanwaar die chemische wapens komen ?
Blijkbaar telt alleen dat de gebruiker gestraft wordt.

Als hun kind later in de gevangenis vliegt voor het gebruik van drugs zullen ze zich hier natuurlijk ook gedwee bij neerleggen en het niet erg vinden dat de dealer nog steeds op de hoek van de straat staat te verkopen aan andere minderjarigen
^O^
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 15:24:20 #245
241662 Jian
Well, well, well
pi_130672723
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 15:19 schreef SeLang het volgende:

[..]

Omdat Obama vorig jaar heeft gezegd dat chemische wapens de "red line" waren. Het gaat in dit geval ook meer om Iran dan om Syrië imo: ze willen Iran laten zien dat het overschrijden van een "red line" consequenties heeft, in verband met hun nucleaire programma.
Mmmmm, interessant, zou een rol kunnen spelen!
pi_130672761
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 15:03 schreef PrepperNL het volgende:

[..]

precies.

Of het gaat zo: Er schieten een stuk of 50 zware kruisraketten op Syrie af waarvan de helft uit de lucht wordt geschoten door geavanceerde luchtverdedigingen.

Tot hier nog een mogelijk scenario. De rest is zeer onrealistisch en niet logisch.
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 15:25:33 #247
78918 SeLang
Black swans matter
pi_130672772
Enigszins offtopic maar toch: Onderstaande BBC documentaire (3 uur) over de Irak oorlog is een aanrader:

Mijn reisverslagen
pi_130672846
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 15:24 schreef Jian het volgende:
Ja Iran bibbert al nu ze ziet hoe iedereen terugkrabbelt en de US er alleen voor staat :P
pi_130672865
quote:
Dat heb je dan verkeerd gedacht. Zie HIER. En HIER: http://www.ctvnews.ca/wor(...)pons-probe-1.1228360.

Direct na het verzoek van de Syrische overheid, in maart, trapten de 'westerse' mogendheden vol op de rem. Ze eisten dat inspecteurs toegang zouden krijgen tot heel Syrië, analoog aan de situatie in Irak kort voor de oorlog. Daar hadden ze in Syrië geen oren naar, omdat VN-inspecteurs in Irak spioneerden voor de VS. En de informatie die ze doorgaven van grote strategische waarde was bij de inval van de VS in Irak. Om dezelfde reden gaat ook Iran niet akkoord met de eisen van de VS waar het hun atoomprogramma betreft. Ze realiseren zich terdege, dat de VS uiteindelijk ook Iran aan zullen vallen, omdat Israël daar op gebrand is. Dus houden ze zich strikt aan de legale verplichtingen die voortvloeien uit het non-proliferatieverdrag, dat zij wél hebben ondertekend.
"Niets doet meer kwaad in een staat dan dat men list voor wijsheid houdt." (Francis Bacon)
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 15:29:27 #250
78918 SeLang
Black swans matter
pi_130672878
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 15:24 schreef Jian het volgende:

[..]

Kern van het probleem blijft die domme "red line" uitspraak van Obama, omdat hij nu niet anders kan dan die uitspraak met daden opvolgen. Maar er is nauwelijks een positieve uitkomst denkbaar van zo'n aanval. Daarom wordt het een "symbolische" aanval die de status quo niet verandert.
Mijn reisverslagen
  † In Memoriam † zaterdag 31 augustus 2013 @ 15:30:58 #251
137949 Disana
pi_130672921
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 15:29 schreef SeLang het volgende:

[..]

Kern van het probleem blijft die domme "red line" uitspraak van Obama, omdat hij nu niet anders kan dan die uitspraak met daden opvolgen. Maar er is nauwelijks een positieve uitkomst denkbaar van zo'n aanval. Daarom wordt het een "symbolische" aanval die de status quo niet verandert.
En dan maar hopen dat er geen burgerslachtoffers bij vallen.
pi_130672939
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 15:23 schreef Jian het volgende:

[..]

En die heeft Assad ooit ondertekend? En nu geschonden?
Om mezelf maar even te quoten:

quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 11:55 schreef Montagui het volgende:

[..]

Het verdrag tegen het gebruik van chemische wapen, ondertekent door het overgrote deel van de naties op deze aarde. En het boeit niet dat Syrië dat niet ondertekent heeft.
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 11:57 schreef Montagui het volgende:

[..]

En wat boeit dat? Als de overgrote verstandige meerderheid op deze aardbol terecht tegen het gebruik van chemische wapens is?
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 15:32:01 #253
78918 SeLang
Black swans matter
pi_130672943
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 15:28 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Ja Iran bibbert al nu ze ziet hoe iedereen terugkrabbelt en de US er alleen voor staat :P
Daarom is die hele affaire zo slecht voor de Amerikanen. Het blijft een epische blunder van Obama.
Mijn reisverslagen
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 15:32:46 #254
241662 Jian
Well, well, well
pi_130672965
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 15:28 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Dat zegt niemand natuurlijk, maar ik kan me wel iets voorstellen bij het feit dat de VS richting Iran een voorbeeld wil stellen, waarmee ik niet zeg dat ik dat geoorloofd vind over de rug van Assad, maar ik kan me er iets bij voorstellen.
pi_130672967
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 15:09 schreef Opa2012 het volgende:
Maar het is wel een Westers belang dat internationale verdragen worden nageleefd.
Vandaar dat ze die terreurorganisaties in Syrië en Libië steunden zeker?
"Niets doet meer kwaad in een staat dan dat men list voor wijsheid houdt." (Francis Bacon)
pi_130672969
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 15:23 schreef UncleScorp het volgende:
Bij al die voorstaanders hier voor het bestraffen van het gebruik van chemische wapens heb ik niemand de vraag zien stellen vanwaar die chemische wapens komen ?
Blijkbaar telt alleen dat de gebruiker gestraft wordt.

Als hun kind later in de gevangenis vliegt voor het gebruik van drugs zullen ze zich hier natuurlijk ook gedwee bij neerleggen en het niet erg vinden dat de dealer nog steeds op de hoek van de straat staat te verkopen aan andere minderjarigen
^O^
En nog een quoteje van mezelf:

quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 12:05 schreef Montagui het volgende:

[..]

Ik zou het tzt wel fijn vinden als degene die betaalt en/of degene die levert ook aangepakt wordt. Maar dat is pas vers 2. Eerst het 'gebruik' ervan tegengaan.
pi_130672993
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 15:08 schreef Opa2012 het volgende:
Ja en de 'westerse' media door JP Morgan.
  Redactie Frontpage zaterdag 31 augustus 2013 @ 15:35:19 #258
145738 superworm
is erbij
pi_130673027
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 15:25 schreef SeLang het volgende:
Enigszins offtopic maar toch: Onderstaande BBC documentaire (3 uur) over de Irak oorlog is een aanrader:

Deels aan te raden (vooral over de chaos post-invasie), gister en eergister gekeken. Deels ook niet: de scherpe kantjes van de kritiek en de misdaden van de leiders van de VS worden aardig buiten schot gehouden. Dat moest neem ik aan ook wel gezien alle belangrijke misdadigers (op Bush na, en geloof dat ik Karl Rove ook niet heb gezien of ik herkende hem niet) meededen aan de docu.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_130673029
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 15:32 schreef SeLang het volgende:

[..]

Daarom is die hele affaire zo slecht voor de Amerikanen. Het blijft een epische blunder van Obama.
Is het niet te vroeg om nu al zulke conclusies te trekken? Wij kennen de end-game nog niet en Amerikanen staan niet bekend om 'blunders' in hun buitenlands beleid.
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 15:36:02 #260
241662 Jian
Well, well, well
pi_130673043
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 15:31 schreef Montagui het volgende:

[..]

Om mezelf maar even te quoten:

[..]

[..]

Niemand heeft het daar toch over, of dacht je dat ik voor het gebruik van chemische wapens was en dat ik vind dat wanneer Assad chemische wapens heeft gebruikt, hij niet gestopt moeten worden.
Er wordt hier letterlijk gezegd dat er verdragen zijn geschonden en dat is niet waar, er zijn geen vedragen geschonden er zijn chemische wapens gebruikt.
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 15:37:44 #261
241662 Jian
Well, well, well
pi_130673073
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 15:30 schreef Disana het volgende:

[..]

En dan maar hopen dat er geen burgerslachtoffers bij vallen.
Ik ben daar helaas niet van overtuigd, ik vrees voor escalatie (niet direct voor WWIII, maar bijvoorbeeld wel voor hevige collateral damage)
pi_130673077
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 15:36 schreef Jian het volgende:

[..]

Niemand heeft het daar toch over, of dat je dat ik voor het gebruik van chemische wapens was en dat ik vind dat wanneer Assad chemische wapens heeft gebruikt, hij niet gestopt moeten worden.
Er wordt hier letterlijk gezegd dat er verdragen zijn geschonden en dat is niet waar, er zijn geen vedragen geschonden er zijn chemische wapens gebruikt.
Klopt. Je hebt gelijk.
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 15:42:21 #263
132191 -jos-
Money=Power
pi_130673191
Who Really Is Behind The Syrian Chemical Attacks?
http://www.globalresearch(...)an-chemical-attacks/

On Syria, Intelligence and Evidence
http://www.globalresearch.ca/on-syria-intelligence-and-evidence

So-called Intelligence: Debunking the “U.S. Government Assessment of the Syrian Government’s Use of Chemical Weapons on August 21, 2013”
http://www.globalresearch(...)ns-on-august-21-2013

The Lie of “Limited” War Against Syria
http://www.globalresearch(...)gainst-syria/5347354

America Totally Discredited: If Americans keep believing the Government’s lies, they have no Future
http://www.globalresearch(...)-they-have-no-future
  † In Memoriam † zaterdag 31 augustus 2013 @ 15:44:00 #264
137949 Disana
pi_130673238
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 15:37 schreef Jian het volgende:

[..]

Ik ben daar helaas niet van overtuigd, ik vrees voor escalatie (niet direct voor WWIII, maar bijvoorbeeld wel voor hevige collateral damage)
Ik ook. En ik blijf het zinloos vinden om op deze manier terug te slaan. De aanvallen op rebellen en zeker ook burgers gaan toch wel door, getuige ook de napalmaanval op een school die de BBC registreerde.
pi_130673286
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 14:52 schreef Montagui het volgende:

[..]

Altijd weer dat selectieve gewijs naar Obama. De overgrote meerderheid van de internationale gemeenschap wil zich ermee bemoeien.
Vertel. Wie?
pi_130673298
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 15:44 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik ook. En ik blijf het zinloos vinden om op deze manier terug te slaan. De aanvallen op rebellen en zeker ook burgers gaan toch wel door, getuige ook de napalmaanval op een school die de BBC registreerde.
Ja leve de arabische lente overal
Laat ons zoveel mogelijk dood en geweld zaaien en de situatie voor iedereen nog meer verslechteren
pi_130673315
De VS heeft al eens eerder een beperkte aanval gedaan tegen Syrie vanaf het water om de gevechten 'eerlijker' te laten verlopen.
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 15:48:18 #268
78918 SeLang
Black swans matter
pi_130673335
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 15:35 schreef Terminator2000bc het volgende:

[..]

Is het niet te vroeg om nu al zulke conclusies te trekken? Wij kennen de end-game nog niet
Zonder die uitspraak van Obama hadden we deze hele discussie nu niet gehad. Ik herinner me nog toen hij die uitspraak vorig jaar deed en toen werd het al als een blunder gezien omdat het een impliciet commitment tot oorlog inhoudt mochten er ooit chemische wapens worden gebruikt.

Hoe het gaat aflopen weet inderdaad niemand maar dat is juist deel van die blunder. Je commit jezelf om te gaan lopen roeren in een kruitvat. Een militaire actie moet je alleen starten als er een vitaal nationaal belang op het spel staat en je een plan hebt naar een gewenste uitkomst, wat ook nog eens realiseerbaar is binnen de militaire, politieke, financiële etc beperkingen die je hebt. Dat is allemaal niet het geval. Je kunt alleen maar hopen dat de schade beperkt blijft. Vandaar dat ik steeds zeg dat het een "symbolische" aanval gaat worden.

quote:
en Amerikanen staan niet bekend om 'blunders' in hun buitenlands beleid.
Amerika heeft juist een lange geschiedenis met buitenlands beleid blunders. Meest recente en spectaculaire natuurlijk Irak en Afghanistan.
Mijn reisverslagen
  † In Memoriam † zaterdag 31 augustus 2013 @ 15:48:33 #269
137949 Disana
pi_130673342
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 15:46 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Ja leve de arabische lente overal
Laat ons zoveel mogelijk dood en geweld zaaien en de situatie voor iedereen nog meer verslechteren
Nja, dit heeft natuurlijk allang niets meer met enige Arabische lente te maken. Dit zijn allemaal groepen met een eigen (gewelds)agenda die niets met het welzijn van het volk te maken heeft.
pi_130673384
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 14:52 schreef Montagui het volgende:

[..]

Oh ja vertel? Er zijn 180 landen op de wereld. Lijkt mij sterk dat minstens 90 landen er zich ermee wil bemoeien.

Amerika is gewoon hypocriet. Wel napalm in Vietnam maar meteen met vingertje wijzen als Assad iets doet. Terwijl het laatste niet eens bewezen is.
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 15:50:11 #271
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_130673390
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 15:47 schreef Straatklinker het volgende:
De VS heeft al eens eerder een beperkte aanval gedaan tegen Syrie vanaf het water om de gevechten 'eerlijker' te laten verlopen.
Dat heb ik gemist. Wanneer?
pi_130673422
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 15:37 schreef Jian het volgende:
Toch dreigt WWIII wel. Want stel nou dat de Russen, die een stevige oorlogsvloot in dat gebied hebben, en een ultra-modern radarstation, dat de hele Middellandse Zee bestrijkt van Athene tot Alexandrië, met eigen luchtafweer in Tartous, die kruisraketten uit de lucht plukt die Obama afschiet op Syrië? Hoe moet Obama dan reageren? 'Oh shit! Nou, laat dan maar zitten?'

Anderzijds wordt het ook knap lastig voor de Russen om (opnieuw) toe te staan dat een buitenlandse mogendheid Syrië bombardeert, nadat Israël dat al een keer of wat heeft gedaan, terwijl ze overtuigd zijn van de onschuld van Assad, en ze het idee hebben dat de VS er op uit zijn om Syrië, daarna Iran, en vervolgens Rusland en China onder de voet te lopen. Met de Saoedi's en Al Qaida als hun vooruitgeschoven post.
  Moderator zaterdag 31 augustus 2013 @ 15:52:12 #273
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_130673437
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 15:50 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Dat heb ik gemist. Wanneer?
dat was tijdens de Libanese burgeroorlog volgens mij, was vuursteun voor een bepaalde militie die onder de voet gelopen dreeg te worden iirc

totaal niet te vergelijken
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 15:53:44 #274
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_130673471
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 15:52 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat was tijdens de Libanese burgeroorlog volgens mij, was vuursteun voor een bepaalde militie die onder de voet gelopen dreeg te worden iirc

totaal niet te vergelijken
Oh oké, ik dacht tijdens de huidige burgeroorlog.
pi_130673509
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 15:48 schreef SeLang het volgende:

[..]

Zonder die uitspraak van Obama hadden we deze hele discussie nu niet gehad. Ik herinner me nog toen hij die uitspraak vorig jaar deed en toen werd het al als een blunder gezien omdat het een impliciet commitment tot oorlog inhoudt mochten er ooit chemische wapens worden gebruikt.

Hoe het gaat aflopen weet inderdaad niemand maar dat is juist deel van die blunder. Je commit jezelf om te gaan lopen roeren in een kruitvat. Een militaire actie moet je alleen starten als er een vitaal nationaal belang op het spel staat en je een plan hebt naar een gewenste uitkomst, wat ook nog eens realiseerbaar is binnen de militaire, politieke, financiële etc beperkingen die je hebt. Dat is allemaal niet het geval. Je kunt alleen maar hopen dat de schade beperkt blijft. Vandaar dat ik steeds zeg dat het een "symbolische" aanval gaat worden.

[..]

Amerika heeft juist een lange geschiedenis met buitenlands beleid blunders. Meest recente en spectaculaire natuurlijk Irak en Afghanistan.
Dat bedoel ik. Wie zegt dat het blunders zijn? Die conflicten zijn duidelijk niet in het belang van de VS (als land zijnde) maar toch werd alles in het werk gesteld om Amerikanen erbij te betrekken. Blijkbaar zijn er mensen die er wel van profiteren en wat in jouw ogen blunders zijn, is in hun ogen handelsconnecties/winst.

Je vergeet de 'blunder' Libië waarbij een secularistisch regime door radicaal islamitische milities werd vervangen, waarna zelfs de Amerikaanse ambassadeur als een hond werd afgeschoten. En om de miljardensteun aan de voormalige terroristen Moslimbroeders in Egypte kunnen wij ook moeilijk heen. De Amerikaanse pogingen om van Syrië een islamitische heilstaat te maken is volledig in lijn met hun eerdere 'blunders'.

Ik wil slechts zeggen dat niets is wat het lijkt. In een eerdere topic werd een terechte vergelijking met de Game of Thrones gemaakt. (machtige serie ook :9~ )
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 15:56:23 #276
241662 Jian
Well, well, well
pi_130673515
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 15:51 schreef Duizend-Bommen het volgende:

[..]

Toch dreigt WWIII wel. Want stel nou dat de Russen, die een stevige oorlogsvloot in dat gebied hebben, en een ultra-modern radarstation, dat de hele Middellandse Zee bestrijkt van Athene tot Alexandrië, met eigen luchtafweer in Tartous, die kruisraketten uit de lucht plukt die Obama afschiet op Syrië? Hoe moet Obama dan reageren? 'Oh shit! Nou, laat dan maar zitten?'

Anderzijds wordt het ook knap lastig voor de Russen om (opnieuw) toe te staan dat een buitenlandse mogendheid Syrië bombardeert, nadat Israël dat al een keer of wat heeft gedaan, terwijl ze overtuigd zijn van de onschuld van Assad, en ze het idee hebben dat de VS er op uit zijn om Syrië, daarna Iran, en vervolgens Rusland en China onder de voet te lopen. Met de Saoedi's en Al Qaida als hun vooruitgeschoven post.
Rusland heeft natuurlijk wel al uitgesproken geen oorlog te willen voeren over Syrië. Er kan natuurlijk altijd iets fout gaan waardoor de boel escaleert, maar ik geloof persoonlijk niet dat het zo ver zal komen, maar garanties krijgen we natuurlijk niet.
pi_130673615
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 14:01 schreef IPA35 het volgende:

[..]

De Syrische.
uh, Assad is niet seculier. Maar iig is het onzin om te stellen dat die enorme hoeveelheid buitenlandse jihadisten aan Assad's kant met hun rug tegen de muur staan.

quote:
The United States should fully support the secular opposition to Bashar al-Assad through the provision of funds, weapons, equipment, and training.

Geen pro-salafi dus. Maargoed mijn andere bron bewees ook al dat de regimemilities geen eenheid zijn.

quote:
Wie stelt bewijst.
de ironie. Ik krijg hier nog antwoord op
quote:
Ondanks al jouw beschuldigingen en van andere regime-aanhangers heb ik in de afgelopen 2,5 jaar tot nu toe geen enkel feit gezien die zulke verregaande westerse bemoeienis in Syrië bewijzen. Slechts een hoop hersenspinsels.

Assad is een crimineel die de eerste zes maanden ongewapende demonstranten liet afknallen. Jij ziet dit heel anders en beweert dat vanaf dag 1 wahabistische, salafistische, tafiri, jihadistische, islamistische(ben ik nog wat vergeten? :')) terroristen zorgde voor de onrust. Volgens jou is dat overduidelijk, dus aan jou is nu om eens met bronnen aan te tonen waaruit blijkt dat vanaf het begin, de grote meerderheid van de demonstraties constant door die islamistische terroristen uit de hand liepen die de Syrische veiligheidsdiensten en burgers beschoten.
En vervolgens toon ook maar eens, met bronnen, aan dat het hier gaat om proxy agenten van die zogenaamde Amerikaans-Turks-Saoedische alliantie die vanaf dag één die terroristen Syrië hebben ingestuurd, bewapend en getraind. Op zo'n grote schaal? Daar moeten keiharde bewijzen van zijn, maar ik heb je daar nog nooit mee zien komen, ondanks dat het je meerdere keren is gevraagd.

Dat het tegendeel waar is lijkt me toch zo goed als duidelijk. We zijn hier niet aan het praten over één vrouwtje met haar conveusebabies-verhaal, maar over talloze getuigen, mensenrechtenorganisaties, journalisten, overgelopen regeringspersoneel, militairen en insiders in de top van het regime etc etc. Die erbij waren en het hebben gezien toen Assad wreed liet optreden. Die allen hetzelfde verhaal vertellen. Dat zijn tienduizenden, zo niet honderdduizenden mensen. Ik ben benieuwd hoe jij gaat bewijzen dat al die mensen liegen, dat het allemaal propaganda is en dat dit conflict één groot complot is.
quote:
Als een pro-FSA bron iets beweert zonder onderbouwing is het niet aan mij tegenargumenten te verzinnen.
conversaties met regime-aanhangers lijkt me een aardige onderbouwing.

quote:
Een paar? Dat is 5 keer hun jaarloon. Een een dienstplichtig soldat verdient echt geen vetpot, ook niet naar Syrische maatstaven.
En mensen die hun hele leven hebben opgebouwd in Syrië, in dit leger, met hun kameraden en familie, voor die nationalistische zaak lopen ff over voor een paar dollars en onzekerheid. Geloof je het zelf? _O- Zelfs al zou dat waar zijn, dan nog bewijst het dus dat het regime tot op het bot corrupt is.

quote:
Zij hebben geen keuze. Dan zal het héél druk worden in Hatay, maar ik ben niet zo pessimistisch.
Ik heb me ingelezen in de geschiedenis van de Alawieten (en hun 'bondgenoten') en volg de huidige situatie op de voet. Als men zich moet terugtrekken door een versterking van de rebellen in het geval dat Damascus onder de voet gelopen wordt dan zal men ook nog Homs en Hama bezitten als buffer en dan valt het nog te bezien wat de reguliere eenheden daar gaan doen want ook lang niet alle Soennieten zitten op een Emiraat te wachten. Bekijk die kaart nog eens. De rebellen hebben gewoon geen enkele steun in die regio en vluchtelingen uit andere streken zullen hun aantallen versterken
Zonder voorraden houdt het op een gegeven moment gewoon op. Daarom verwacht ik ook dat ze in een dergelijk scenario gewoon eieren voor hun geld kunnen kiezen.
Incelfrikandel
pi_130673620
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 15:56 schreef Terminator2000bc het volgende:
Je vergeet de 'blunder' Libië waarbij een secularistisch regime door radicaal islamitische milities werd vervangen, waarna zelfs de Amerikaanse ambassadeur als een hond werd afgeschoten.
Libie wordt niet gerund door radicaal-Islamitische milities. Er is wel een veiligheidsprobleem met oa extremisten, maar zij runnen Libie niet. Amerika heeft dus geen "seculier regime" (Khadafi was niet seculier) verruild voor een radicaal-Islamitisch regime. Noch probeert Amerika die Nusra-lui in Syrie aan de macht te brengen. Maar dit weet jij ook wel.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
  Moderator zaterdag 31 augustus 2013 @ 16:00:46 #279
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_130673621
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 15:53 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Oh oké, ik dacht tijdens de huidige burgeroorlog.
nope

kan het ook niet meer terugvinden, was al eens gepost hier maar niet heel erg interessant
paar 100 granaten met het boordkanon ofzo op verzoek van de een of andere lokale fractie
pi_130673653
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 15:56 schreef Jian het volgende:
Rusland heeft natuurlijk wel al uitgesproken geen oorlog te willen voeren over Syrië. Er kan natuurlijk altijd iets fout gaan waardoor de boel escaleert, maar ik geloof persoonlijk niet dat het zo ver zal komen, maar garanties krijgen we natuurlijk niet.
Nee, niemand zit te wachten op WWIII. Behalve wellicht een selecte groep, die beseft dat het er vroeger of later toch van moet komen, als de VS de controle kwijtraakt over de belangrijkste vindplaatsen van olie en grondstoffen, terwijl ze aankijken tegen een krankzinnig makende schuld, en geen industrie van betekenis meer over hebben?

Het punt is, dat de Russen na de vorige Israëlische aanval, waarbij Yakhont-installaties werden aangevallen vanuit Turkije, direct een verrassings-oefening afkondigden.
pi_130673677
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 12:46 schreef -jos- het volgende:

[..]

Politici zijn altijd subjectief, spreken alleen uit eigen belang.
Dat laatste spreekt objectiviteit niet per definitie tegen,
pi_130673701
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 16:00 schreef Aloulou het volgende:
Libie wordt niet gerund door radicaal-Islamitische milities.
Het wordt helemaal niet gerund. Het is een anarchistische chaos, met beveiligde enclaves waar 'het westen' de olie wegzuigt.
pi_130673705
quote:
De Amerikaanse minister Kerry van Buitenlandse Zaken, minister Hagel van Defensie en hoge veiligheidsambtenaren overleggen vanmiddag met Democratische en Republikeinse senatoren over Syrië. Dat heeft een functionaris van het Witte Huis gezegd.

Het telefonisch overleg gaat over het gebruik van chemische wapens door de Syrische leider Assad in Damascus op 21 augustus. Ook onder anderen Susan Rice, Obama's nationale veiligheidsadviseur, neemt deel aan de gesprekken.

Kerry zei gisteren dat de VS sluitend bewijs in handen heeft dat het Syrische regime chemische wapens tegen burgers heeft ingezet. Hij zei dat het bewijsmateriaal eerst naar de leiders in het Congres gaat.
Hummm vanavond dan toch wat? Ben benieuwd
pi_130673738
De VS kan optyfen.
Ура для россии
pi_130673888
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 15:45 schreef Peunage het volgende:

[..]

Vertel. Wie?
De woorden van Ban Ki Moon:

quote:
23 August 2013 – The use of any chemical weapons in Syria would amount to a “crime against humanity” and there would be “serious consequences” for the perpetrators, Secretary-General Ban Ki-moon said today, while urging an immediate investigation on this matter.

“Any use of chemical weapons anywhere, by anybody, under any circumstances, would violate international law,” Mr. Ban said ahead of a meeting in Seoul, Republic of Korea (ROK) on the Millennium Development Goals (MDGs).

“Such a crime against humanity should result in serious consequences for the perpetrator. Once again, I call for an immediate investigation of this latest incident.”
Ik neem toch aan dat hij niet alleen voor zichzelf spreekt.....
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 16:13:23 #287
132191 -jos-
Money=Power
pi_130673920
pi_130673931
quote:
8s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 16:05 schreef Woestijnvos het volgende:
De VS kan optyfen.
Dit verdient maar 1 reactie:

zaterdag 31 augustus 2013 @ 16:13:48 #289
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_130673933
Opposition fighters across Syria are preparing to launch attacks that exploit anticipated U.S.-led military strikes, but there are no plans to coordinate with Western forces, a Syrian rebel commander Qassim Saadeddine, a former Syrian army colonel and spokesman for the rebels' Supreme Military Council. He said the council had sent a selection of rebel groups a military plan of action to use if strikes took place. "The hope is to take advantage when some areas are weakened by any strikes. We ordered some groups to prepare in each province, to ready their fighters for when the strike happens," he told Reuters, speaking by Skype. "They were sent a military plan that includes preparations to attack some of the targets we expect to be hit in foreign strikes, and some others that we hope to attack at the same time." (Reuters) (Haaretz)
pi_130674076
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 16:00 schreef Frikandelbroodje het volgende:
uh, Assad is niet seculier.
Ga je me dan nog vertellen hoe aan een Alawitische theocratie vorm gegeven dient te worden dan?

quote:
Maar iig is het onzin om te stellen dat die enorme hoeveelheid buitenlandse jihadisten aan Assad's kant met hun rug tegen de muur staan.
Als jij dat handje vol Irakese Sji'iten in Zuid-Damascus een enorme hoeveelheid vindt...

quote:
The United States should fully support the secular opposition to Bashar al-Assad through the provision of funds, weapons, equipment, and training.
Maar die bestaat niet, niet op de grond in Syrië.

quote:
Geen pro-salafi dus. Maargoed mijn andere bron bewees ook al dat de regimemilities geen eenheid zijn.
De regeringsmilities zijn een soort nationale garde/landweer achtige organisatie die hun eigen dorpjes/wijken beschermen tegen rebellen. Scandinavische landen hebben ook zulke organisaties als onderdeel van hun krijgsmacht. Ik zou daar maar niets al te spannends bij voorstellen behalve dat patriottische burgers zich daarvoor aanmelden om hun land te beschermen tegen wilde baardapen.

En ja het aandeel van minderheden is buitenproportioneel groot. Maar vind je dat verwonderlijk?

quote:
de ironie. Ik krijg hier nog antwoord op
?

quote:
En mensen die hun hele leven hebben opgebouwd in Syrië, in dit leger, met hun kameraden en familie, voor die nationalistische zaak lopen ff over voor een paar dollars en onzekerheid. Geloof je het zelf? _O- Zelfs al zou dat waar zijn, dan nog bewijst het dus dat het regime tot op het bot corrupt is.

De deserteurs en overlopers zijn vooral dienstplichtigen.

quote:
Zonder voorraden houdt het op een gegeven moment gewoon op. Daarom verwacht ik ook dat ze in een dergelijk scenario gewoon eieren voor hun geld kunnen kiezen.
De minderheden met de Alawieten in het bijzonder zullen een Salafistische regering accepteren?
Denk je dat echt? HA _O- !
pi_130674081
Prince Bandar Bin Sultan (Saoedi Arabië) tegen Poetin: "As an example, I can give you a guarantee to protect the Winter Olympics in the city of Sochi on the Black Sea next year. The Chechen groups that threaten the security of the games are controlled by us, and they will not move in the Syrian territory’s direction without coordinating with us. These groups do not scare us. We use them in the face of the Syrian regime but they will have no role or influence in Syria’s political future.
pi_130674187
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 16:21 schreef DeToffifee het volgende:

Ik vind deze zo mooi:

Deze is meer van toepassing, met het geluid van al die vallende bommen muzikaal er in gemengd:

pi_130674191
Telefonisch overleg tussen Kerry, Hagel en veiligheidsadviseurs

De Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken John Kerry, de minister van Defensie Chuck Hagel en andere nationale veiligheidsvertegenwoordigers zullen vanmiddag (op een nog niet nader genoemd tijdstip) telefonisch overleg houden over Syrië. Dat heeft een bron binnen het Witte Huis bekend gemaakt.

Ook NSA-directeur James Clapper en Obama's nationale veiligheidsadviseur Susan Rice nemen deel aan het overleg.
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 16:26:53 #295
104871 remlof
Europees federalist
pi_130674216
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 16:25 schreef Automatisch het volgende:
Telefonisch overleg tussen Kerry, Hagel en veiligheidsadviseurs

De Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken John Kerry, de minister van Defensie Chuck Hagel en andere nationale veiligheidsvertegenwoordigers zullen vanmiddag (op een nog niet nader genoemd tijdstip) telefonisch overleg houden over Syrië. Dat heeft een bron binnen het Witte Huis bekend gemaakt.

Ook NSA-directeur James Clapper en Obama's nationale veiligheidsadviseur Susan Rice nemen deel aan het overleg.
Ik denk dat het vannacht gaat gebeuren.
pi_130674253
quote:
7s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 16:26 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik denk dat het vannacht gaat gebeuren.
Zijn er al opgestegen B2's gespot? :P
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 16:30:00 #297
104871 remlof
Europees federalist
pi_130674280
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 16:28 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Zijn er al opgestegen B2's gespot? :P
Ik denk niet dat ze B-2's gaan gebruiken.
pi_130674364
Denken dat Rusland dat gaat laten gebeuren. :')
Ура для россии
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 16:36:06 #299
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_130674425
quote:
14s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 16:33 schreef Woestijnvos het volgende:
Als ik het me goed herinner hebben de Russen gezegd dat ze niet in zullen grijpen, hoogstens dat ze een Westerse interventie 'betreuren'.
  † In Memoriam † zaterdag 31 augustus 2013 @ 16:38:05 #300
137949 Disana
pi_130674470
quote:
Ik denk het wel. Al zal het de betrekkingen niet ten goede komen.
pi_130674473
quote:
Dat is het probleem. Schieten ze die kruisraketten van Obama uit het zwerk, dan staat Obama helemaal voor schut. Doen ze dat niet, waar doen de Russen het dan wel? Als Obama en Bandar Iran aanvallen? Of hun Tsjetjeense horden op de Russen afsturen? Of de door Bandar eveneens gecontroleerde Oeigoeren op China? Hoe lang kunnen de Russen de confrontatie uitstellen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')