abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † zaterdag 31 augustus 2013 @ 15:30:58 #251
137949 Disana
pi_130672921
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 15:29 schreef SeLang het volgende:

[..]

Kern van het probleem blijft die domme "red line" uitspraak van Obama, omdat hij nu niet anders kan dan die uitspraak met daden opvolgen. Maar er is nauwelijks een positieve uitkomst denkbaar van zo'n aanval. Daarom wordt het een "symbolische" aanval die de status quo niet verandert.
En dan maar hopen dat er geen burgerslachtoffers bij vallen.
pi_130672939
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 15:23 schreef Jian het volgende:

[..]

En die heeft Assad ooit ondertekend? En nu geschonden?
Om mezelf maar even te quoten:

quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 11:55 schreef Montagui het volgende:

[..]

Het verdrag tegen het gebruik van chemische wapen, ondertekent door het overgrote deel van de naties op deze aarde. En het boeit niet dat Syrië dat niet ondertekent heeft.
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 11:57 schreef Montagui het volgende:

[..]

En wat boeit dat? Als de overgrote verstandige meerderheid op deze aardbol terecht tegen het gebruik van chemische wapens is?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 15:32:01 #253
78918 SeLang
Black swans matter
pi_130672943
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 15:28 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Ja Iran bibbert al nu ze ziet hoe iedereen terugkrabbelt en de US er alleen voor staat :P
Daarom is die hele affaire zo slecht voor de Amerikanen. Het blijft een epische blunder van Obama.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 15:32:46 #254
241662 Jian
Well, well, well
pi_130672965
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 15:28 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Ja Iran bibbert al nu ze ziet hoe iedereen terugkrabbelt en de US er alleen voor staat :P
Dat zegt niemand natuurlijk, maar ik kan me wel iets voorstellen bij het feit dat de VS richting Iran een voorbeeld wil stellen, waarmee ik niet zeg dat ik dat geoorloofd vind over de rug van Assad, maar ik kan me er iets bij voorstellen.
pi_130672967
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 15:09 schreef Opa2012 het volgende:
Maar het is wel een Westers belang dat internationale verdragen worden nageleefd.
Vandaar dat ze die terreurorganisaties in Syrië en Libië steunden zeker?
"Niets doet meer kwaad in een staat dan dat men list voor wijsheid houdt." (Francis Bacon)
pi_130672969
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 15:23 schreef UncleScorp het volgende:
Bij al die voorstaanders hier voor het bestraffen van het gebruik van chemische wapens heb ik niemand de vraag zien stellen vanwaar die chemische wapens komen ?
Blijkbaar telt alleen dat de gebruiker gestraft wordt.

Als hun kind later in de gevangenis vliegt voor het gebruik van drugs zullen ze zich hier natuurlijk ook gedwee bij neerleggen en het niet erg vinden dat de dealer nog steeds op de hoek van de straat staat te verkopen aan andere minderjarigen
^O^
En nog een quoteje van mezelf:

quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 12:05 schreef Montagui het volgende:

[..]

Ik zou het tzt wel fijn vinden als degene die betaalt en/of degene die levert ook aangepakt wordt. Maar dat is pas vers 2. Eerst het 'gebruik' ervan tegengaan.
pi_130672993
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 15:08 schreef Opa2012 het volgende:
Russia Today wordt betaald door Poetin!
Ja en de 'westerse' media door JP Morgan.
"Niets doet meer kwaad in een staat dan dat men list voor wijsheid houdt." (Francis Bacon)
  Redactie Frontpage zaterdag 31 augustus 2013 @ 15:35:19 #258
145738 superworm
is erbij
pi_130673027
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 15:25 schreef SeLang het volgende:
Enigszins offtopic maar toch: Onderstaande BBC documentaire (3 uur) over de Irak oorlog is een aanrader:

Deels aan te raden (vooral over de chaos post-invasie), gister en eergister gekeken. Deels ook niet: de scherpe kantjes van de kritiek en de misdaden van de leiders van de VS worden aardig buiten schot gehouden. Dat moest neem ik aan ook wel gezien alle belangrijke misdadigers (op Bush na, en geloof dat ik Karl Rove ook niet heb gezien of ik herkende hem niet) meededen aan de docu.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_130673029
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 15:32 schreef SeLang het volgende:

[..]

Daarom is die hele affaire zo slecht voor de Amerikanen. Het blijft een epische blunder van Obama.
Is het niet te vroeg om nu al zulke conclusies te trekken? Wij kennen de end-game nog niet en Amerikanen staan niet bekend om 'blunders' in hun buitenlands beleid.
"Hell happens when the evil of the world exceeds our belief that we can conquer it"
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 15:36:02 #260
241662 Jian
Well, well, well
pi_130673043
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 15:31 schreef Montagui het volgende:

[..]

Om mezelf maar even te quoten:

[..]

[..]

Niemand heeft het daar toch over, of dacht je dat ik voor het gebruik van chemische wapens was en dat ik vind dat wanneer Assad chemische wapens heeft gebruikt, hij niet gestopt moeten worden.
Er wordt hier letterlijk gezegd dat er verdragen zijn geschonden en dat is niet waar, er zijn geen vedragen geschonden er zijn chemische wapens gebruikt.
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 15:37:44 #261
241662 Jian
Well, well, well
pi_130673073
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 15:30 schreef Disana het volgende:

[..]

En dan maar hopen dat er geen burgerslachtoffers bij vallen.
Ik ben daar helaas niet van overtuigd, ik vrees voor escalatie (niet direct voor WWIII, maar bijvoorbeeld wel voor hevige collateral damage)
pi_130673077
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 15:36 schreef Jian het volgende:

[..]

Niemand heeft het daar toch over, of dat je dat ik voor het gebruik van chemische wapens was en dat ik vind dat wanneer Assad chemische wapens heeft gebruikt, hij niet gestopt moeten worden.
Er wordt hier letterlijk gezegd dat er verdragen zijn geschonden en dat is niet waar, er zijn geen vedragen geschonden er zijn chemische wapens gebruikt.
Klopt. Je hebt gelijk.
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 15:42:21 #263
132191 -jos-
Money=Power
pi_130673191
Who Really Is Behind The Syrian Chemical Attacks?
http://www.globalresearch(...)an-chemical-attacks/

On Syria, Intelligence and Evidence
http://www.globalresearch.ca/on-syria-intelligence-and-evidence

So-called Intelligence: Debunking the “U.S. Government Assessment of the Syrian Government’s Use of Chemical Weapons on August 21, 2013”
http://www.globalresearch(...)ns-on-august-21-2013

The Lie of “Limited” War Against Syria
http://www.globalresearch(...)gainst-syria/5347354

America Totally Discredited: If Americans keep believing the Government’s lies, they have no Future
http://www.globalresearch(...)-they-have-no-future
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
  † In Memoriam † zaterdag 31 augustus 2013 @ 15:44:00 #264
137949 Disana
pi_130673238
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 15:37 schreef Jian het volgende:

[..]

Ik ben daar helaas niet van overtuigd, ik vrees voor escalatie (niet direct voor WWIII, maar bijvoorbeeld wel voor hevige collateral damage)
Ik ook. En ik blijf het zinloos vinden om op deze manier terug te slaan. De aanvallen op rebellen en zeker ook burgers gaan toch wel door, getuige ook de napalmaanval op een school die de BBC registreerde.
pi_130673286
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 14:52 schreef Montagui het volgende:

[..]

Altijd weer dat selectieve gewijs naar Obama. De overgrote meerderheid van de internationale gemeenschap wil zich ermee bemoeien.
Vertel. Wie?
pi_130673298
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 15:44 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik ook. En ik blijf het zinloos vinden om op deze manier terug te slaan. De aanvallen op rebellen en zeker ook burgers gaan toch wel door, getuige ook de napalmaanval op een school die de BBC registreerde.
Ja leve de arabische lente overal
Laat ons zoveel mogelijk dood en geweld zaaien en de situatie voor iedereen nog meer verslechteren
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_130673315
De VS heeft al eens eerder een beperkte aanval gedaan tegen Syrie vanaf het water om de gevechten 'eerlijker' te laten verlopen.
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 15:48:18 #268
78918 SeLang
Black swans matter
pi_130673335
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 15:35 schreef Terminator2000bc het volgende:

[..]

Is het niet te vroeg om nu al zulke conclusies te trekken? Wij kennen de end-game nog niet
Zonder die uitspraak van Obama hadden we deze hele discussie nu niet gehad. Ik herinner me nog toen hij die uitspraak vorig jaar deed en toen werd het al als een blunder gezien omdat het een impliciet commitment tot oorlog inhoudt mochten er ooit chemische wapens worden gebruikt.

Hoe het gaat aflopen weet inderdaad niemand maar dat is juist deel van die blunder. Je commit jezelf om te gaan lopen roeren in een kruitvat. Een militaire actie moet je alleen starten als er een vitaal nationaal belang op het spel staat en je een plan hebt naar een gewenste uitkomst, wat ook nog eens realiseerbaar is binnen de militaire, politieke, financiële etc beperkingen die je hebt. Dat is allemaal niet het geval. Je kunt alleen maar hopen dat de schade beperkt blijft. Vandaar dat ik steeds zeg dat het een "symbolische" aanval gaat worden.

quote:
en Amerikanen staan niet bekend om 'blunders' in hun buitenlands beleid.
Amerika heeft juist een lange geschiedenis met buitenlands beleid blunders. Meest recente en spectaculaire natuurlijk Irak en Afghanistan.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  † In Memoriam † zaterdag 31 augustus 2013 @ 15:48:33 #269
137949 Disana
pi_130673342
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 15:46 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Ja leve de arabische lente overal
Laat ons zoveel mogelijk dood en geweld zaaien en de situatie voor iedereen nog meer verslechteren
Nja, dit heeft natuurlijk allang niets meer met enige Arabische lente te maken. Dit zijn allemaal groepen met een eigen (gewelds)agenda die niets met het welzijn van het volk te maken heeft.
pi_130673384
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 14:52 schreef Montagui het volgende:

[..]

Altijd weer dat selectieve gewijs naar Obama. De overgrote meerderheid van de internationale gemeenschap wil zich ermee bemoeien.
Oh ja vertel? Er zijn 180 landen op de wereld. Lijkt mij sterk dat minstens 90 landen er zich ermee wil bemoeien.

Amerika is gewoon hypocriet. Wel napalm in Vietnam maar meteen met vingertje wijzen als Assad iets doet. Terwijl het laatste niet eens bewezen is.
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 15:50:11 #271
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_130673390
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 15:47 schreef Straatklinker het volgende:
De VS heeft al eens eerder een beperkte aanval gedaan tegen Syrie vanaf het water om de gevechten 'eerlijker' te laten verlopen.
Dat heb ik gemist. Wanneer?
pi_130673422
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 15:37 schreef Jian het volgende:
Toch dreigt WWIII wel. Want stel nou dat de Russen, die een stevige oorlogsvloot in dat gebied hebben, en een ultra-modern radarstation, dat de hele Middellandse Zee bestrijkt van Athene tot Alexandrië, met eigen luchtafweer in Tartous, die kruisraketten uit de lucht plukt die Obama afschiet op Syrië? Hoe moet Obama dan reageren? 'Oh shit! Nou, laat dan maar zitten?'

Anderzijds wordt het ook knap lastig voor de Russen om (opnieuw) toe te staan dat een buitenlandse mogendheid Syrië bombardeert, nadat Israël dat al een keer of wat heeft gedaan, terwijl ze overtuigd zijn van de onschuld van Assad, en ze het idee hebben dat de VS er op uit zijn om Syrië, daarna Iran, en vervolgens Rusland en China onder de voet te lopen. Met de Saoedi's en Al Qaida als hun vooruitgeschoven post.
  Moderator zaterdag 31 augustus 2013 @ 15:52:12 #273
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_130673437
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 15:50 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Dat heb ik gemist. Wanneer?
dat was tijdens de Libanese burgeroorlog volgens mij, was vuursteun voor een bepaalde militie die onder de voet gelopen dreeg te worden iirc

totaal niet te vergelijken
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 15:53:44 #274
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_130673471
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 15:52 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat was tijdens de Libanese burgeroorlog volgens mij, was vuursteun voor een bepaalde militie die onder de voet gelopen dreeg te worden iirc

totaal niet te vergelijken
Oh oké, ik dacht tijdens de huidige burgeroorlog.
pi_130673509
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 15:48 schreef SeLang het volgende:

[..]

Zonder die uitspraak van Obama hadden we deze hele discussie nu niet gehad. Ik herinner me nog toen hij die uitspraak vorig jaar deed en toen werd het al als een blunder gezien omdat het een impliciet commitment tot oorlog inhoudt mochten er ooit chemische wapens worden gebruikt.

Hoe het gaat aflopen weet inderdaad niemand maar dat is juist deel van die blunder. Je commit jezelf om te gaan lopen roeren in een kruitvat. Een militaire actie moet je alleen starten als er een vitaal nationaal belang op het spel staat en je een plan hebt naar een gewenste uitkomst, wat ook nog eens realiseerbaar is binnen de militaire, politieke, financiële etc beperkingen die je hebt. Dat is allemaal niet het geval. Je kunt alleen maar hopen dat de schade beperkt blijft. Vandaar dat ik steeds zeg dat het een "symbolische" aanval gaat worden.

[..]

Amerika heeft juist een lange geschiedenis met buitenlands beleid blunders. Meest recente en spectaculaire natuurlijk Irak en Afghanistan.
Dat bedoel ik. Wie zegt dat het blunders zijn? Die conflicten zijn duidelijk niet in het belang van de VS (als land zijnde) maar toch werd alles in het werk gesteld om Amerikanen erbij te betrekken. Blijkbaar zijn er mensen die er wel van profiteren en wat in jouw ogen blunders zijn, is in hun ogen handelsconnecties/winst.

Je vergeet de 'blunder' Libië waarbij een secularistisch regime door radicaal islamitische milities werd vervangen, waarna zelfs de Amerikaanse ambassadeur als een hond werd afgeschoten. En om de miljardensteun aan de voormalige terroristen Moslimbroeders in Egypte kunnen wij ook moeilijk heen. De Amerikaanse pogingen om van Syrië een islamitische heilstaat te maken is volledig in lijn met hun eerdere 'blunders'.

Ik wil slechts zeggen dat niets is wat het lijkt. In een eerdere topic werd een terechte vergelijking met de Game of Thrones gemaakt. (machtige serie ook :9~ )
"Hell happens when the evil of the world exceeds our belief that we can conquer it"
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 15:56:23 #276
241662 Jian
Well, well, well
pi_130673515
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 15:51 schreef Duizend-Bommen het volgende:

[..]

Toch dreigt WWIII wel. Want stel nou dat de Russen, die een stevige oorlogsvloot in dat gebied hebben, en een ultra-modern radarstation, dat de hele Middellandse Zee bestrijkt van Athene tot Alexandrië, met eigen luchtafweer in Tartous, die kruisraketten uit de lucht plukt die Obama afschiet op Syrië? Hoe moet Obama dan reageren? 'Oh shit! Nou, laat dan maar zitten?'

Anderzijds wordt het ook knap lastig voor de Russen om (opnieuw) toe te staan dat een buitenlandse mogendheid Syrië bombardeert, nadat Israël dat al een keer of wat heeft gedaan, terwijl ze overtuigd zijn van de onschuld van Assad, en ze het idee hebben dat de VS er op uit zijn om Syrië, daarna Iran, en vervolgens Rusland en China onder de voet te lopen. Met de Saoedi's en Al Qaida als hun vooruitgeschoven post.
Rusland heeft natuurlijk wel al uitgesproken geen oorlog te willen voeren over Syrië. Er kan natuurlijk altijd iets fout gaan waardoor de boel escaleert, maar ik geloof persoonlijk niet dat het zo ver zal komen, maar garanties krijgen we natuurlijk niet.
pi_130673615
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 14:01 schreef IPA35 het volgende:

[..]

De Syrische.
uh, Assad is niet seculier. Maar iig is het onzin om te stellen dat die enorme hoeveelheid buitenlandse jihadisten aan Assad's kant met hun rug tegen de muur staan.

quote:
The United States should fully support the secular opposition to Bashar al-Assad through the provision of funds, weapons, equipment, and training.

Geen pro-salafi dus. Maargoed mijn andere bron bewees ook al dat de regimemilities geen eenheid zijn.

quote:
Wie stelt bewijst.
de ironie. Ik krijg hier nog antwoord op
quote:
Ondanks al jouw beschuldigingen en van andere regime-aanhangers heb ik in de afgelopen 2,5 jaar tot nu toe geen enkel feit gezien die zulke verregaande westerse bemoeienis in Syrië bewijzen. Slechts een hoop hersenspinsels.

Assad is een crimineel die de eerste zes maanden ongewapende demonstranten liet afknallen. Jij ziet dit heel anders en beweert dat vanaf dag 1 wahabistische, salafistische, tafiri, jihadistische, islamistische(ben ik nog wat vergeten? :')) terroristen zorgde voor de onrust. Volgens jou is dat overduidelijk, dus aan jou is nu om eens met bronnen aan te tonen waaruit blijkt dat vanaf het begin, de grote meerderheid van de demonstraties constant door die islamistische terroristen uit de hand liepen die de Syrische veiligheidsdiensten en burgers beschoten.
En vervolgens toon ook maar eens, met bronnen, aan dat het hier gaat om proxy agenten van die zogenaamde Amerikaans-Turks-Saoedische alliantie die vanaf dag één die terroristen Syrië hebben ingestuurd, bewapend en getraind. Op zo'n grote schaal? Daar moeten keiharde bewijzen van zijn, maar ik heb je daar nog nooit mee zien komen, ondanks dat het je meerdere keren is gevraagd.

Dat het tegendeel waar is lijkt me toch zo goed als duidelijk. We zijn hier niet aan het praten over één vrouwtje met haar conveusebabies-verhaal, maar over talloze getuigen, mensenrechtenorganisaties, journalisten, overgelopen regeringspersoneel, militairen en insiders in de top van het regime etc etc. Die erbij waren en het hebben gezien toen Assad wreed liet optreden. Die allen hetzelfde verhaal vertellen. Dat zijn tienduizenden, zo niet honderdduizenden mensen. Ik ben benieuwd hoe jij gaat bewijzen dat al die mensen liegen, dat het allemaal propaganda is en dat dit conflict één groot complot is.
quote:
Als een pro-FSA bron iets beweert zonder onderbouwing is het niet aan mij tegenargumenten te verzinnen.
conversaties met regime-aanhangers lijkt me een aardige onderbouwing.

quote:
Een paar? Dat is 5 keer hun jaarloon. Een een dienstplichtig soldat verdient echt geen vetpot, ook niet naar Syrische maatstaven.
En mensen die hun hele leven hebben opgebouwd in Syrië, in dit leger, met hun kameraden en familie, voor die nationalistische zaak lopen ff over voor een paar dollars en onzekerheid. Geloof je het zelf? _O- Zelfs al zou dat waar zijn, dan nog bewijst het dus dat het regime tot op het bot corrupt is.

quote:
Zij hebben geen keuze. Dan zal het héél druk worden in Hatay, maar ik ben niet zo pessimistisch.
Ik heb me ingelezen in de geschiedenis van de Alawieten (en hun 'bondgenoten') en volg de huidige situatie op de voet. Als men zich moet terugtrekken door een versterking van de rebellen in het geval dat Damascus onder de voet gelopen wordt dan zal men ook nog Homs en Hama bezitten als buffer en dan valt het nog te bezien wat de reguliere eenheden daar gaan doen want ook lang niet alle Soennieten zitten op een Emiraat te wachten. Bekijk die kaart nog eens. De rebellen hebben gewoon geen enkele steun in die regio en vluchtelingen uit andere streken zullen hun aantallen versterken
Zonder voorraden houdt het op een gegeven moment gewoon op. Daarom verwacht ik ook dat ze in een dergelijk scenario gewoon eieren voor hun geld kunnen kiezen.
Incelfrikandel
pi_130673620
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 15:56 schreef Terminator2000bc het volgende:
Je vergeet de 'blunder' Libië waarbij een secularistisch regime door radicaal islamitische milities werd vervangen, waarna zelfs de Amerikaanse ambassadeur als een hond werd afgeschoten.
Libie wordt niet gerund door radicaal-Islamitische milities. Er is wel een veiligheidsprobleem met oa extremisten, maar zij runnen Libie niet. Amerika heeft dus geen "seculier regime" (Khadafi was niet seculier) verruild voor een radicaal-Islamitisch regime. Noch probeert Amerika die Nusra-lui in Syrie aan de macht te brengen. Maar dit weet jij ook wel.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
  Moderator zaterdag 31 augustus 2013 @ 16:00:46 #279
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_130673621
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 15:53 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Oh oké, ik dacht tijdens de huidige burgeroorlog.
nope

kan het ook niet meer terugvinden, was al eens gepost hier maar niet heel erg interessant
paar 100 granaten met het boordkanon ofzo op verzoek van de een of andere lokale fractie
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_130673653
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 15:56 schreef Jian het volgende:
Rusland heeft natuurlijk wel al uitgesproken geen oorlog te willen voeren over Syrië. Er kan natuurlijk altijd iets fout gaan waardoor de boel escaleert, maar ik geloof persoonlijk niet dat het zo ver zal komen, maar garanties krijgen we natuurlijk niet.
Nee, niemand zit te wachten op WWIII. Behalve wellicht een selecte groep, die beseft dat het er vroeger of later toch van moet komen, als de VS de controle kwijtraakt over de belangrijkste vindplaatsen van olie en grondstoffen, terwijl ze aankijken tegen een krankzinnig makende schuld, en geen industrie van betekenis meer over hebben?

Het punt is, dat de Russen na de vorige Israëlische aanval, waarbij Yakhont-installaties werden aangevallen vanuit Turkije, direct een verrassings-oefening afkondigden.
pi_130673677
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 12:46 schreef -jos- het volgende:

[..]

Politici zijn altijd subjectief, spreken alleen uit eigen belang.
Dat laatste spreekt objectiviteit niet per definitie tegen,
pi_130673701
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 16:00 schreef Aloulou het volgende:
Libie wordt niet gerund door radicaal-Islamitische milities.
Het wordt helemaal niet gerund. Het is een anarchistische chaos, met beveiligde enclaves waar 'het westen' de olie wegzuigt.
pi_130673705
quote:
De Amerikaanse minister Kerry van Buitenlandse Zaken, minister Hagel van Defensie en hoge veiligheidsambtenaren overleggen vanmiddag met Democratische en Republikeinse senatoren over Syrië. Dat heeft een functionaris van het Witte Huis gezegd.

Het telefonisch overleg gaat over het gebruik van chemische wapens door de Syrische leider Assad in Damascus op 21 augustus. Ook onder anderen Susan Rice, Obama's nationale veiligheidsadviseur, neemt deel aan de gesprekken.

Kerry zei gisteren dat de VS sluitend bewijs in handen heeft dat het Syrische regime chemische wapens tegen burgers heeft ingezet. Hij zei dat het bewijsmateriaal eerst naar de leiders in het Congres gaat.
Hummm vanavond dan toch wat? Ben benieuwd
pi_130673738
De VS kan optyfen.
Ура для россии
pi_130673888
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 15:45 schreef Peunage het volgende:

[..]

Vertel. Wie?
De woorden van Ban Ki Moon:

quote:
23 August 2013 – The use of any chemical weapons in Syria would amount to a “crime against humanity” and there would be “serious consequences” for the perpetrators, Secretary-General Ban Ki-moon said today, while urging an immediate investigation on this matter.

“Any use of chemical weapons anywhere, by anybody, under any circumstances, would violate international law,” Mr. Ban said ahead of a meeting in Seoul, Republic of Korea (ROK) on the Millennium Development Goals (MDGs).

“Such a crime against humanity should result in serious consequences for the perpetrator. Once again, I call for an immediate investigation of this latest incident.”
Ik neem toch aan dat hij niet alleen voor zichzelf spreekt.....
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 16:13:23 #287
132191 -jos-
Money=Power
pi_130673920
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_130673931
quote:
8s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 16:05 schreef Woestijnvos het volgende:
De VS kan optyfen.
Dit verdient maar 1 reactie:

zaterdag 31 augustus 2013 @ 16:13:48 #289
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_130673933
Opposition fighters across Syria are preparing to launch attacks that exploit anticipated U.S.-led military strikes, but there are no plans to coordinate with Western forces, a Syrian rebel commander Qassim Saadeddine, a former Syrian army colonel and spokesman for the rebels' Supreme Military Council. He said the council had sent a selection of rebel groups a military plan of action to use if strikes took place. "The hope is to take advantage when some areas are weakened by any strikes. We ordered some groups to prepare in each province, to ready their fighters for when the strike happens," he told Reuters, speaking by Skype. "They were sent a military plan that includes preparations to attack some of the targets we expect to be hit in foreign strikes, and some others that we hope to attack at the same time." (Reuters) (Haaretz)
pi_130674076
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 16:00 schreef Frikandelbroodje het volgende:
uh, Assad is niet seculier.
Ga je me dan nog vertellen hoe aan een Alawitische theocratie vorm gegeven dient te worden dan?

quote:
Maar iig is het onzin om te stellen dat die enorme hoeveelheid buitenlandse jihadisten aan Assad's kant met hun rug tegen de muur staan.
Als jij dat handje vol Irakese Sji'iten in Zuid-Damascus een enorme hoeveelheid vindt...

quote:
The United States should fully support the secular opposition to Bashar al-Assad through the provision of funds, weapons, equipment, and training.
Maar die bestaat niet, niet op de grond in Syrië.

quote:
Geen pro-salafi dus. Maargoed mijn andere bron bewees ook al dat de regimemilities geen eenheid zijn.
De regeringsmilities zijn een soort nationale garde/landweer achtige organisatie die hun eigen dorpjes/wijken beschermen tegen rebellen. Scandinavische landen hebben ook zulke organisaties als onderdeel van hun krijgsmacht. Ik zou daar maar niets al te spannends bij voorstellen behalve dat patriottische burgers zich daarvoor aanmelden om hun land te beschermen tegen wilde baardapen.

En ja het aandeel van minderheden is buitenproportioneel groot. Maar vind je dat verwonderlijk?

quote:
de ironie. Ik krijg hier nog antwoord op
?

quote:
En mensen die hun hele leven hebben opgebouwd in Syrië, in dit leger, met hun kameraden en familie, voor die nationalistische zaak lopen ff over voor een paar dollars en onzekerheid. Geloof je het zelf? _O- Zelfs al zou dat waar zijn, dan nog bewijst het dus dat het regime tot op het bot corrupt is.

De deserteurs en overlopers zijn vooral dienstplichtigen.

quote:
Zonder voorraden houdt het op een gegeven moment gewoon op. Daarom verwacht ik ook dat ze in een dergelijk scenario gewoon eieren voor hun geld kunnen kiezen.
De minderheden met de Alawieten in het bijzonder zullen een Salafistische regering accepteren?
Denk je dat echt? HA _O- !
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_130674081
Prince Bandar Bin Sultan (Saoedi Arabië) tegen Poetin: "As an example, I can give you a guarantee to protect the Winter Olympics in the city of Sochi on the Black Sea next year. The Chechen groups that threaten the security of the games are controlled by us, and they will not move in the Syrian territory’s direction without coordinating with us. These groups do not scare us. We use them in the face of the Syrian regime but they will have no role or influence in Syria’s political future.
pi_130674187
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 16:21 schreef DeToffifee het volgende:

Ik vind deze zo mooi:

Deze is meer van toepassing, met het geluid van al die vallende bommen muzikaal er in gemengd:

pi_130674191
Telefonisch overleg tussen Kerry, Hagel en veiligheidsadviseurs

De Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken John Kerry, de minister van Defensie Chuck Hagel en andere nationale veiligheidsvertegenwoordigers zullen vanmiddag (op een nog niet nader genoemd tijdstip) telefonisch overleg houden over Syrië. Dat heeft een bron binnen het Witte Huis bekend gemaakt.

Ook NSA-directeur James Clapper en Obama's nationale veiligheidsadviseur Susan Rice nemen deel aan het overleg.
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 16:26:53 #295
104871 remlof
Europees federalist
pi_130674216
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 16:25 schreef Automatisch het volgende:
Telefonisch overleg tussen Kerry, Hagel en veiligheidsadviseurs

De Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken John Kerry, de minister van Defensie Chuck Hagel en andere nationale veiligheidsvertegenwoordigers zullen vanmiddag (op een nog niet nader genoemd tijdstip) telefonisch overleg houden over Syrië. Dat heeft een bron binnen het Witte Huis bekend gemaakt.

Ook NSA-directeur James Clapper en Obama's nationale veiligheidsadviseur Susan Rice nemen deel aan het overleg.
Ik denk dat het vannacht gaat gebeuren.
pi_130674253
quote:
7s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 16:26 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik denk dat het vannacht gaat gebeuren.
Zijn er al opgestegen B2's gespot? :P
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 16:30:00 #297
104871 remlof
Europees federalist
pi_130674280
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 16:28 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Zijn er al opgestegen B2's gespot? :P
Ik denk niet dat ze B-2's gaan gebruiken.
pi_130674364
Denken dat Rusland dat gaat laten gebeuren. :')
Ура для россии
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 16:36:06 #299
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_130674425
quote:
14s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 16:33 schreef Woestijnvos het volgende:
Als ik het me goed herinner hebben de Russen gezegd dat ze niet in zullen grijpen, hoogstens dat ze een Westerse interventie 'betreuren'.
  † In Memoriam † zaterdag 31 augustus 2013 @ 16:38:05 #300
137949 Disana
pi_130674470
quote:
14s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 16:33 schreef Woestijnvos het volgende:
Ik denk het wel. Al zal het de betrekkingen niet ten goede komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')