Lees. Logisch in de zin dat 'zijn' opslagplaatsen waarschijnlijk duidelijker in kaart zijn gebracht dan die van de rebellen en door hem aan te wijzen 'men' meer chemische wapens kan uitschakelen.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 12:31 schreef Jian het volgende:
[..]
Hij is helemaal niet de meest logische kandidaat, maar juist de minst logische!!!!!!!!!!!!!
Nee nog niet er is nog onenigheid of het een rode of een roze lijn wasquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 12:33 schreef betyar het volgende:
Is dat land onderhand al platgebombardeerd?
quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 12:17 schreef DeToffifee het volgende:
-Jos- en de rest, volgende keer als je wat beweert graag een bron erbij. Alvast bedankt.
Dit is een bericht van 25 augustus. Op 26 augustus mochten de VN inspecteurs pas de getroffen gebieden bekijken, terwijl de gifgas aanval al op 21 augustus was gebeurd.
'VN-inspecteurs mogen kijken op plek gifgasaanval'
Inspecteurs van de Verenigde Naties mogen de plek waar de bombardementen afgelopen week plaatsvonden, bezoeken. Dat heeft de Iraanse minister van Buitenlandse Zaken vernomen van de Syrische regering. De twee regimes hebben nauw contact.
De Syrische oppositie beschuldigt het regime ervan chemische wapens gebruikt te hebben bij de bombardementen. Daarbij zouden volgens de tegenstanders van de Syrische leider Assad zeker 1300 mensen gedood werden.
De Syrische regering wilde tot nu toe geen VN-inspecteurs toelaten op de plaats van de bombardementen.
RTL Nieuws
Ik had mijn bronnen al geplaatst:quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 12:30 schreef DeToffifee het volgende:
[..]
Tevens een bericht van 25 augustus, van de Britse minister William Hague:
Hague: Bewijzen voor gifgasaanvallen al vernietigd
© AFP - Minister William Hague
Alle bewijzen voor aanvallen met chemische wapens in de wijken zouden al vernietigd kunnen zijn voordat de VN-inspecteurs in Damascus beginnen met het feitenonderzoek.
Dat heeft William Hague, de Britste minister van Buitenlandse Zaken, in een interview met Sky News gezegd. “We moeten realistisch zijn wat betreft het resultaat van het onderzoek van de VN-inspecteurs.”
'Regime bezit chemische wapens'
Volgens Hague wijzen alle aanwijzingen in één richting: Het regime van president Bashar al-Assad bezit chemische wapens en heeft die in het verleden ook gebruikt.
Jammer, blijkt wel weer dat blaffende honden niet bijten.... Rusland stuurt een bootje en iedereen haakt af.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 12:35 schreef PrepperNL het volgende:
[..]
Nee nog niet er is nog onenigheid of het een rode of een roze lijn was![]()
Wel interessant hoe de grootste warmongers Frankrijk en Engelend toch maar thuis blijven.
Maduro: “Als het Syrische leiderschap wordt vervangen komen er terroristen aan de macht en zal terrorisme heel Europa infecteren.”quote:De Venezolaanse president Nicolas Maduro waarschuwde vrijdag de Franse president Francois Hollande voor de gevaren van militair ingrijpen in Syrië.
Maduro: “Als het Syrische leiderschap wordt vervangen komen er terroristen aan de macht en zal terrorisme heel Europa infecteren.”
De Unie van Zuid-Amerikaanse Naties (UNASUR) veroordeelt eventuele militaire actie in Syrië en benadrukt dat er een vreedzame oplossing gezocht moet worden.
Ook de vicepresident van Nicaragua, Omar Halleslevens, bekritiseerde de VS. “Landen die dreigen met geweld zijn niet in de positie om wereldrechters te spelen.”
Ook gaf Halleslevens aan dat de wereld niet nog meer oorlogen kan gebruiken omdat die leiden tot sociale problemen leiden tot hogere aantallen dode
http://www.bbc.co.uk/news/world-middle-east-23911833quote:US claim on Syria chemical attack 'nonsense' - Putin
Russian President Vladimir Putin has dismissed US claims that Syria's regime used chemical weapons, describing them as "utter nonsense".
Mr Putin challenged Washington to present the evidence behind its claims to the United Nations Security Council
Hague notabene, één van de grootste pleitbezorgers van een gewapende interventie, voordat Cameron door het Lagerhuis werd terugverwezen.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 12:36 schreef -jos- het volgende:
[..]
[..]
Ik had mijn bronnen al geplaatst:
NWS / Crisis in Syrië #47: Gewoon wachten op de VN
Jouw berichten noemt met ook wel westerse propaganda.
Er zijn tegenwoordig religieuze paarden? Bovendien is het strijdig met het feit dat mensen met een radicaal gedachtegoed - juist naar Syrië afreizen om tegen Assad te vechten. Als ze de behoefte hebben om hier bommen af te laten gaan, dan doen ze dat gewoon hoor. Of Assad wel of niet aan de macht blijft, boeit dan geen reet.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 12:38 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Maduro: “Als het Syrische leiderschap wordt vervangen komen er terroristen aan de macht en zal terrorisme heel Europa infecteren.”
Deze zin bleef maar in mijn hoofd rondspoken deze ochtend. Het is gewoon waar en dan deze reactie: "Terrorisme zal heel Europa infecteren"
Oftewel:
Het islamitische paard van Troje zit al diep genesteld in Europa.
Als je het zo ziet spelen we echt met vuur, wat als Al-Nusra daar aan de macht komt?
Wat Putin zegt moet je al helemaal met een korrel zout nemen.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 12:38 schreef -jos- het volgende:
[..]
http://www.bbc.co.uk/news/world-middle-east-23911833
quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 12:40 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Er zijn tegenwoordig religieuze paarden? Bovendien is het strijdig met het feit dat mensen met een radicaal gedachtegoed - juist naar Syrië afreizen om tegen Assad te vechten. Als ze de behoefte hebben om hier bommen af te laten gaan, dan doen ze dat gewoon hoor. Of Assad wel of niet aan de macht blijft, boeit dan geen reet.
Als daar een radicaal-islamitische staat komt zullen die ook terroristen steunen om te trainen en voorzien van spullen. Tevens zal dat jongeren in Europa aanwakkeren, het paard van Troje.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 12:40 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Er zijn tegenwoordig religieuze paarden? Bovendien is het strijdig met het feit dat mensen met een radicaal gedachtegoed - juist naar Syrië afreizen om tegen Assad te vechten. Als ze de behoefte hebben om hier bommen af te laten gaan, dan doen ze dat gewoon hoor. Of Assad wel of niet aan de macht blijft, boeit dan geen reet.
Waarom?quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 12:41 schreef McNulty het volgende:
[..]
Wat Putin zegt moet je al helemaal met een korrel zout nemen.
Politici zijn altijd subjectief, spreken alleen uit eigen belang.quote:
Putin zegt anders heel wat inteligentere dingen als obama.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 12:41 schreef McNulty het volgende:
[..]
Wat Putin zegt moet je al helemaal met een korrel zout nemen.
Ah, ik had niet gezien dat je inmiddels een bron had geplaatst.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 12:36 schreef -jos- het volgende:
[..]
[..]
Ik had mijn bronnen al geplaatst:
NWS / Crisis in Syrië #47: Gewoon wachten op de VN
Jouw berichten noemt met ook wel westerse propaganda.
Ik denk niet dat je dat met zekerheid kan zeggen, ik zie nog dagelijks video's voorbijkomen van deserteurs.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 18:36 schreef IPA35 het volgende:
Nou nee. De niet loyale delen zijn inmiddels wel overgelopen.
Je vergeet een hele lading. National Defense Force, shabiha, iraakse milities, hezbollah, IRGC, Al-Abbas etc.quote:Wat je nu hebt zijn de Republikeinse Garde, de 4e Gemechaniseerde Divisie en de Special Forces (allemaal voortgekomen uit de ad hoc eenheid die destijds de pijn kwam brengen op het Broederschap in Hama). Daarnaast natuurlijk zijn gewoon grote delen van het reguliere leger nog gewoon intact.
Zonder bewijs kan ik hier weinig mee.quote:Die eerste drie genoemde eenheden steunen de Assad familie. En deze drie eenheden zijn het meest effectief, een ergens ook gewoon noodzakelijk om de dienstplichtigen er niet over te laten denken geld aan te nemen van Qatar en over te lopen.
Mogelijk, maar zonder steun zullen die eenheden het niet volhouden. Daarom denk ik ook dat het Westen plus de Golflanden gaan aansturen op mijn scenario en proberen andere landen daarin mee te krijgen. Geen garantie op echte vrede, maar iedereen krijgt/houdt invloed in Syrië, inclusief Iran en Rusland. Vervolgens gaat men zich richten op extremisten.quote:Mijn verwachting:
Zodra het Assad regime valt trekken bovengenoemde elite eenheden richting verdedigbare posities bij de kust (en waarschijnlijk Homs) waar ze stand zullen houden. Syrië zal dan splitsen.
Dat zou meteen opvallen a la Afghanistan of Libië destijds. Het paard van Troje zou betekenen dat die elementen reeds in Europa zitten en slechts afwachten wanneer Assad valt - dat zij dan hier plots aanslagen zouden plegen. Nu is dat wel weer een mooi sprookje waar waarschijnlijk veel PVV-ers in zullen geloven. Die specifieke 'terroristen' hebben geen enkel belang om dan aanslagen te plegen in het Westen.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 12:45 schreef sonnyspek het volgende:
Als daar een radicaal-islamitische staat komt zullen die ook terroristen steunen om te trainen en voorzien van spullen. Tevens zal dat jongeren in Europa aanwakkeren, het paard van Troje.
dat zou ik denken:quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 12:47 schreef PrepperNL het volgende:
[..]
Putin zegt anders heel wat inteligentere dingen als obama.
Er zijn ook rebellen die weer overlopen...quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 12:47 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je dat met zekerheid kan zeggen, ik zie nog dagelijks video's voorbijkomen van deserteurs.
Die eerste groepen steunen het huidige regime en zullen niet voor een ander regime strijden.quote:Je vergeet een hele lading. National Defense Force, shabiha, iraakse milities, hezbollah, IRGC, Al-Abbas etc.
Deze groepen vechten helemaal niet onderling, wat een onzin.quote:Ik heb al aardig wat berichten langs zien komen dat veel van deze groepen onderling aan het vechten zijn, vanwege onenigheid over de tactieken, de ene kant vind bijvoorbeeld dat ze als kanonnenvoer worden gebruikt. Het is niet zo erg bij zoals bij de rebellen maar het is onzin Assad's milities een eenheid te noemen.
Qatar betaalt mensen die rebel worden iets van 150 dollar per maand.quote:Zonder bewijs kan ik hier weinig mee.
Oh nee? En jij denkt dat er in de kuststreek geen milities zijn?quote:Mogelijk, maar zonder steun zullen die eenheden het niet volhouden. Daarom denk ik ook dat het Westen plus de Golflanden gaan aansturen op mijn scenario en proberen andere landen daarin mee te krijgen. Geen garantie op echte vrede, maar iedereen krijgt/houdt invloed in Syrië, inclusief Iran en Rusland. Vervolgens gaat men zich richten op extremisten.
Vind jij. En intelligentere is met dubbel lquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 12:47 schreef PrepperNL het volgende:
[..]
Putin zegt anders heel wat inteligentere dingen als obama.
Veel jongeren van Arabische komaf zijn vaak gevoelig als in een Arabisch land wordt ingegrepen door het Westen. Wraakacties kan je gewoon niet uitsluiten, er hoeft maar 1 iemand te zijn. Waarom geen belang om aanslagen te plegen? Ze zien het Westen als de grote vijand...quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 12:48 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat zou meteen opvallen a la Afghanistan of Libië destijds. Het paard van Troje zou betekenen dat die elementen reeds in Europa zitten en slechts afwachten wanneer Assad valt - dat zij dan hier plots aanslagen zouden plegen. Nu is dat wel weer een mooi sprookje waar waarschijnlijk veel PVV-ers in zullen geloven. Die specifieke 'terroristen' hebben geen enkel belang om dan aanslagen te plegen in het Westen.
Je realiseert je niet dat het juist diegene zijn die tegen Assad vechten en om een Westerse interventie vragen? En nee, dan heb je er dus geen belang bij om hier aanslagen te plegen. Au contraire. Hoeveel aanslagen in Europa waren er na de interventie in Libië of Mali?quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 12:54 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Veel jongeren van Arabische komaf zijn vaak gevoelig als in een Arabisch land wordt ingegrepen door het Westen. Wraakacties kan je gewoon niet uitsluiten, er hoeft maar 1 iemand te zijn. Waarom geen belang om aanslagen te plegen? Ze zien het Westen als de grote vijand...
De jongeren die naar Syrie trekken niet, en dat zijn er aardig wat. Natuurlijk hebben zij er dan belang bij om aanslagen te plegen, ook al is het alleen maar vanuit de koran.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 12:55 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je realiseert je niet dat het juist diegene zijn die tegen Assad vechten en om een Westerse interventie vragen? En nee, dan heb je er dus geen belang bij om hier aanslagen te plegen. Au contraire. Hoeveel aanslagen in Europa waren er na de interventie in Libië of Mali?
You don't make sense at all.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 12:59 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
De jongeren die naar Syrie trekken niet, en dat zijn er aardig wat. Natuurlijk hebben zij er dan belang bij om aanslagen te plegen, ook al is het alleen maar vanuit de koran.
In Mali is er wel degelijk een terreurdreiging na de inval in Mali, de radicalisatie is nog bezig en we zullen zien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |