abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219890761
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2026 12:31 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Demonstreren? Die zijn snel ingeburgerd. ^O^
De Koerden zijn hier al sinds het eind van de jaren '70.
pi_219894213
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2026 10:52 schreef recidivist het volgende:

[..]
Volgens mij is deze voormalige al-Qaida zetbaas niet van mening dat Koerden in het nieuwe Syrie cultureel onderdrukt moeten worden zoals bij Assad wel het geval was. En wil hij hen hun culturele en taalrechten geven toch? Dan lijkt het mij niet onredelijk te eisen dat die YPG milities onderdeel worden van het centrale regeringsleger en daarin integreren.
Ja, lijkt me ook alleszins redelijk. Integreren in het regeringsleger.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_219902154
twitter
pi_219907649
Er wordt de laatste tijd hard propaganda gemaakt tegen de SDF/YPG door westerse journalisten. Heel interessant.

twitter

twitter

twitter

twitter

Dit is ook interessant. Assyriers willen niet leven onder de SDF.

twitter

[ Bericht 20% gewijzigd door polderturk op 23-01-2026 15:13:47 ]
pi_219908400
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 15:08 schreef polderturk het volgende:
Er wordt de laatste tijd hard propaganda gemaakt tegen de SDF/YPG door westerse journalisten. Heel interessant.

[ x ]

[ x ]

[ x ]

[ x ]

[ x ]
Eerder andersom, gelukkig zijn er ook journalisten die beide kanten belichten.
pi_219912679
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 15:08 schreef polderturk het volgende:
Sommige Friezen willen ook dat Friesland onafhankelijk wordt.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_219917213
twitter
Incelfrikandel
pi_219917617
twitter

In Al Aqtan gevangenis zaten geen IS'ers. SDF heeft zelfs kinderen in de gevangenis gestopt.

twitter

De SDF controleerde ook je social media posts. Zelfs daardoor kon je in de gevangenis belanden.
pi_219920660
twitter
pi_219920739
De kinderen zeggen dat ze gemarteld en seksueel misbruikt werden in de gevangenis door de YPG. Ze werden opgepakt voor social media posts.

twitter
pi_219942067
twitter
Incelfrikandel
  dinsdag 27 januari 2026 @ 19:08:20 #287
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219942326
twitter

Koerdische bronnen melden dat ISIS-leden openlijk rondlopen in Syrië.

https://www.infowars.com/(...)alking-free-in-syria

quote:
The army of Syria’s new government has released thousands of former members of the self-proclaimed Islamic State (ISIS) who were being held in prisons in the country’s northeast. Many of those freed previously fought alongside Islamist militias that are now part of the power structure in Damascus.
pi_219943237
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 19:08 schreef Qarrad het volgende:
[ x ]

Koerdische bronnen melden dat ISIS-leden openlijk rondlopen in Syrië.

https://www.infowars.com/(...)alking-free-in-syria
[..]

Die lopen in de rest van de wereld openlijk rond.

Je geeft al aan dat het om Koerdische bronnen gaat: die staan vijandig tegenover de nieuwe Syrische regering. Ik neem dat soort berichtgevingen daarom met een korreltje zout. Bovendien bevochten ISIS en al-Nusra (waar al-Sharaa deel van uitmaakte) elkaar tijdens de burgeroorlog. Het lijkt me dan onwaarschijnlijk dat hij hen zou vrijlaten, tenzij de nieuwe regering van plan is om ISIS-leden, net als andere milities, te integreren in het leger.
  dinsdag 27 januari 2026 @ 21:21:56 #289
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219943466
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 20:37 schreef Tovia het volgende:

[..]
Die lopen in de rest van de wereld openlijk rond.

Je geeft al aan dat het om Koerdische bronnen gaat: die staan vijandig tegenover de nieuwe Syrische regering. Ik neem dat soort berichtgevingen daarom met een korreltje zout. Bovendien bevochten ISIS en al-Nusra (waar al-Sharaa deel van uitmaakte) elkaar tijdens de burgeroorlog. Het lijkt me dan onwaarschijnlijk dat hij hen zou vrijlaten, tenzij de nieuwe regering van plan is om ISIS-leden, net als andere milities, te integreren in het leger.
Daarom gaf ik ook aan dat het Koerdische bronnen betrof. Daarom postte ik erna ook een ander artikel.
Dan is de volgende vraag hoe het kan dat je deze kanttekening niet plaatst bij alle pro-Turkse/Jolani-tweets hierboven.

"Het is een Turkse bron, die staan vijandig tegenover de Koerdische facties" bij berichtgeving over hoe kinderen gedetineerd en gemarteld zijn.
pi_219947071
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 21:21 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Daarom gaf ik ook aan dat het Koerdische bronnen betrof. Daarom postte ik erna ook een ander artikel.
Dan is de volgende vraag hoe het kan dat je deze kanttekening niet plaatst bij alle pro-Turkse/Jolani-tweets hierboven.

"Het is een Turkse bron, die staan vijandig tegenover de Koerdische facties" bij berichtgeving over hoe kinderen gedetineerd en gemarteld zijn.
Terechte vraag. Ik zette zelf ook vraagtekens bij die bronnen, maar het ging om beelden van kinderen die uit gevangenissen zijn bevrijd en die zelf verklaarden gemarteld te zijn. Dat is imo wat anders dan claimen dat ISIS-leden zijn vrijgelaten, tenzij er beelden zijn waarop vrijgelaten gevangenen claimen ISIS-leden te zijn. Bovendien, als het ISIS-leden zijn, weten we niet wat de plannen zijn van de nieuwe Syrische regering.
  woensdag 28 januari 2026 @ 13:08:20 #291
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219947201
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2026 12:42 schreef Tovia het volgende:

[..]
Terechte vraag. Ik zette zelf ook vraagtekens bij die bronnen, maar het ging om beelden van kinderen die uit gevangenissen zijn bevrijd en die zelf verklaarden gemarteld te zijn. Dat is imo wat anders dan claimen dat ISIS-leden zijn vrijgelaten, tenzij er beelden zijn waarop vrijgelaten gevangenen claimen ISIS-leden te zijn. Bovendien, als het ISIS-leden zijn, weten we niet wat de plannen zijn van de nieuwe Syrische regering.
Ja, zo ken ik ook beelden van Palestijnse kinderen die stof eten en met aardbeienjam op het voorhoofd gebouwen uitrennen. Het is niet dat dat niet in scène gezet kan zijn met kinderen, hè?
pi_219947984
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2026 13:08 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ja, zo ken ik ook beelden van Palestijnse kinderen die stof eten en met aardbeienjam op het voorhoofd gebouwen uitrennen. Het is niet dat dat niet in scène gezet kan zijn met kinderen, hè?
Op die manier kun je ook de holocaust in twijfel trekken. Dat iets in scène is gezet, kun je in principe over vrijwel alles beweren. Je andere artikel van Infowars kan als biased worden beschouwd, gezien het gebaseerd is op Amerikaanse en Koerdische bronnen. Zoals ik eerder aangaf, is het echter onwaarschijnlijk dat het Syrische leger bewust ISIS-leden zou hebben vrijgelaten, aangezien beide partijen elkaar openlijk vijandig gezind zijn. ISIS heeft herhaaldelijk aanslagen gepleegd op het Syrische leger, terwijl de veiligheidsdiensten onder al-Sharaa actief optreden en tegenmaatregelen nemen tegen ISIS-dreigingen om controle en stabiliteit in het land te behouden. De SDF, die momenteel veel grondgebied verliest, heeft daarentegen een motief om desinformatie te verspreiden. Wat wel aannemelijk is, en waar ook in je artikel op wordt gezinspeeld, is dat ISIS-leden niet doelbewust zijn vrijgelaten, maar zijn ontsnapt tijdens de gevechten en de chaos die daarbij ontstond.
  donderdag 29 januari 2026 @ 09:47:59 #293
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219953606
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 21:21 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Verspil je tijd niet...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 29 januari 2026 @ 12:13:35 #294
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219954753
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2026 09:47 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Verspil je tijd niet...
Ja ik heb inmiddels pohi en wat andere reacties gezien.

Maar goed, ik ben van mening dat tegengas essentieel blijft om te zorgen dat het schreeuwen en overvloedig posten vanuit een bubbel niet succesvol wordt, zoals bijvoorbeeld die campagne met 91.000 bots op Twitter die de etnische zuiveringen na de inname van El Fasher in Soedan even 60k mensen "kwijtmaakte" voor de publieke opinie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')