abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † zaterdag 31 augustus 2013 @ 15:30:58 #251
137949 Disana
pi_130672921
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 15:29 schreef SeLang het volgende:

[..]

Kern van het probleem blijft die domme "red line" uitspraak van Obama, omdat hij nu niet anders kan dan die uitspraak met daden opvolgen. Maar er is nauwelijks een positieve uitkomst denkbaar van zo'n aanval. Daarom wordt het een "symbolische" aanval die de status quo niet verandert.
En dan maar hopen dat er geen burgerslachtoffers bij vallen.
pi_130672939
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 15:23 schreef Jian het volgende:

[..]

En die heeft Assad ooit ondertekend? En nu geschonden?
Om mezelf maar even te quoten:

quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 11:55 schreef Montagui het volgende:

[..]

Het verdrag tegen het gebruik van chemische wapen, ondertekent door het overgrote deel van de naties op deze aarde. En het boeit niet dat Syrië dat niet ondertekent heeft.
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 11:57 schreef Montagui het volgende:

[..]

En wat boeit dat? Als de overgrote verstandige meerderheid op deze aardbol terecht tegen het gebruik van chemische wapens is?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 15:32:01 #253
78918 SeLang
Black swans matter
pi_130672943
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 15:28 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Ja Iran bibbert al nu ze ziet hoe iedereen terugkrabbelt en de US er alleen voor staat :P
Daarom is die hele affaire zo slecht voor de Amerikanen. Het blijft een epische blunder van Obama.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 15:32:46 #254
241662 Jian
Well, well, well
pi_130672965
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 15:28 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Ja Iran bibbert al nu ze ziet hoe iedereen terugkrabbelt en de US er alleen voor staat :P
Dat zegt niemand natuurlijk, maar ik kan me wel iets voorstellen bij het feit dat de VS richting Iran een voorbeeld wil stellen, waarmee ik niet zeg dat ik dat geoorloofd vind over de rug van Assad, maar ik kan me er iets bij voorstellen.
pi_130672967
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 15:09 schreef Opa2012 het volgende:
Maar het is wel een Westers belang dat internationale verdragen worden nageleefd.
Vandaar dat ze die terreurorganisaties in Syrië en Libië steunden zeker?
"Niets doet meer kwaad in een staat dan dat men list voor wijsheid houdt." (Francis Bacon)
pi_130672969
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 15:23 schreef UncleScorp het volgende:
Bij al die voorstaanders hier voor het bestraffen van het gebruik van chemische wapens heb ik niemand de vraag zien stellen vanwaar die chemische wapens komen ?
Blijkbaar telt alleen dat de gebruiker gestraft wordt.

Als hun kind later in de gevangenis vliegt voor het gebruik van drugs zullen ze zich hier natuurlijk ook gedwee bij neerleggen en het niet erg vinden dat de dealer nog steeds op de hoek van de straat staat te verkopen aan andere minderjarigen
^O^
En nog een quoteje van mezelf:

quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 12:05 schreef Montagui het volgende:

[..]

Ik zou het tzt wel fijn vinden als degene die betaalt en/of degene die levert ook aangepakt wordt. Maar dat is pas vers 2. Eerst het 'gebruik' ervan tegengaan.
pi_130672993
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 15:08 schreef Opa2012 het volgende:
Russia Today wordt betaald door Poetin!
Ja en de 'westerse' media door JP Morgan.
"Niets doet meer kwaad in een staat dan dat men list voor wijsheid houdt." (Francis Bacon)
  Redactie Frontpage zaterdag 31 augustus 2013 @ 15:35:19 #258
145738 superworm
is erbij
pi_130673027
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 15:25 schreef SeLang het volgende:
Enigszins offtopic maar toch: Onderstaande BBC documentaire (3 uur) over de Irak oorlog is een aanrader:

Deels aan te raden (vooral over de chaos post-invasie), gister en eergister gekeken. Deels ook niet: de scherpe kantjes van de kritiek en de misdaden van de leiders van de VS worden aardig buiten schot gehouden. Dat moest neem ik aan ook wel gezien alle belangrijke misdadigers (op Bush na, en geloof dat ik Karl Rove ook niet heb gezien of ik herkende hem niet) meededen aan de docu.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_130673029
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 15:32 schreef SeLang het volgende:

[..]

Daarom is die hele affaire zo slecht voor de Amerikanen. Het blijft een epische blunder van Obama.
Is het niet te vroeg om nu al zulke conclusies te trekken? Wij kennen de end-game nog niet en Amerikanen staan niet bekend om 'blunders' in hun buitenlands beleid.
"Hell happens when the evil of the world exceeds our belief that we can conquer it"
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 15:36:02 #260
241662 Jian
Well, well, well
pi_130673043
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 15:31 schreef Montagui het volgende:

[..]

Om mezelf maar even te quoten:

[..]

[..]

Niemand heeft het daar toch over, of dacht je dat ik voor het gebruik van chemische wapens was en dat ik vind dat wanneer Assad chemische wapens heeft gebruikt, hij niet gestopt moeten worden.
Er wordt hier letterlijk gezegd dat er verdragen zijn geschonden en dat is niet waar, er zijn geen vedragen geschonden er zijn chemische wapens gebruikt.
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 15:37:44 #261
241662 Jian
Well, well, well
pi_130673073
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 15:30 schreef Disana het volgende:

[..]

En dan maar hopen dat er geen burgerslachtoffers bij vallen.
Ik ben daar helaas niet van overtuigd, ik vrees voor escalatie (niet direct voor WWIII, maar bijvoorbeeld wel voor hevige collateral damage)
pi_130673077
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 15:36 schreef Jian het volgende:

[..]

Niemand heeft het daar toch over, of dat je dat ik voor het gebruik van chemische wapens was en dat ik vind dat wanneer Assad chemische wapens heeft gebruikt, hij niet gestopt moeten worden.
Er wordt hier letterlijk gezegd dat er verdragen zijn geschonden en dat is niet waar, er zijn geen vedragen geschonden er zijn chemische wapens gebruikt.
Klopt. Je hebt gelijk.
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 15:42:21 #263
132191 -jos-
Money=Power
pi_130673191
Who Really Is Behind The Syrian Chemical Attacks?
http://www.globalresearch(...)an-chemical-attacks/

On Syria, Intelligence and Evidence
http://www.globalresearch.ca/on-syria-intelligence-and-evidence

So-called Intelligence: Debunking the “U.S. Government Assessment of the Syrian Government’s Use of Chemical Weapons on August 21, 2013”
http://www.globalresearch(...)ns-on-august-21-2013

The Lie of “Limited” War Against Syria
http://www.globalresearch(...)gainst-syria/5347354

America Totally Discredited: If Americans keep believing the Government’s lies, they have no Future
http://www.globalresearch(...)-they-have-no-future
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
  † In Memoriam † zaterdag 31 augustus 2013 @ 15:44:00 #264
137949 Disana
pi_130673238
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 15:37 schreef Jian het volgende:

[..]

Ik ben daar helaas niet van overtuigd, ik vrees voor escalatie (niet direct voor WWIII, maar bijvoorbeeld wel voor hevige collateral damage)
Ik ook. En ik blijf het zinloos vinden om op deze manier terug te slaan. De aanvallen op rebellen en zeker ook burgers gaan toch wel door, getuige ook de napalmaanval op een school die de BBC registreerde.
pi_130673286
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 14:52 schreef Montagui het volgende:

[..]

Altijd weer dat selectieve gewijs naar Obama. De overgrote meerderheid van de internationale gemeenschap wil zich ermee bemoeien.
Vertel. Wie?
pi_130673298
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 15:44 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik ook. En ik blijf het zinloos vinden om op deze manier terug te slaan. De aanvallen op rebellen en zeker ook burgers gaan toch wel door, getuige ook de napalmaanval op een school die de BBC registreerde.
Ja leve de arabische lente overal
Laat ons zoveel mogelijk dood en geweld zaaien en de situatie voor iedereen nog meer verslechteren
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_130673315
De VS heeft al eens eerder een beperkte aanval gedaan tegen Syrie vanaf het water om de gevechten 'eerlijker' te laten verlopen.
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 15:48:18 #268
78918 SeLang
Black swans matter
pi_130673335
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 15:35 schreef Terminator2000bc het volgende:

[..]

Is het niet te vroeg om nu al zulke conclusies te trekken? Wij kennen de end-game nog niet
Zonder die uitspraak van Obama hadden we deze hele discussie nu niet gehad. Ik herinner me nog toen hij die uitspraak vorig jaar deed en toen werd het al als een blunder gezien omdat het een impliciet commitment tot oorlog inhoudt mochten er ooit chemische wapens worden gebruikt.

Hoe het gaat aflopen weet inderdaad niemand maar dat is juist deel van die blunder. Je commit jezelf om te gaan lopen roeren in een kruitvat. Een militaire actie moet je alleen starten als er een vitaal nationaal belang op het spel staat en je een plan hebt naar een gewenste uitkomst, wat ook nog eens realiseerbaar is binnen de militaire, politieke, financiële etc beperkingen die je hebt. Dat is allemaal niet het geval. Je kunt alleen maar hopen dat de schade beperkt blijft. Vandaar dat ik steeds zeg dat het een "symbolische" aanval gaat worden.

quote:
en Amerikanen staan niet bekend om 'blunders' in hun buitenlands beleid.
Amerika heeft juist een lange geschiedenis met buitenlands beleid blunders. Meest recente en spectaculaire natuurlijk Irak en Afghanistan.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  † In Memoriam † zaterdag 31 augustus 2013 @ 15:48:33 #269
137949 Disana
pi_130673342
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 15:46 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Ja leve de arabische lente overal
Laat ons zoveel mogelijk dood en geweld zaaien en de situatie voor iedereen nog meer verslechteren
Nja, dit heeft natuurlijk allang niets meer met enige Arabische lente te maken. Dit zijn allemaal groepen met een eigen (gewelds)agenda die niets met het welzijn van het volk te maken heeft.
pi_130673384
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 14:52 schreef Montagui het volgende:

[..]

Altijd weer dat selectieve gewijs naar Obama. De overgrote meerderheid van de internationale gemeenschap wil zich ermee bemoeien.
Oh ja vertel? Er zijn 180 landen op de wereld. Lijkt mij sterk dat minstens 90 landen er zich ermee wil bemoeien.

Amerika is gewoon hypocriet. Wel napalm in Vietnam maar meteen met vingertje wijzen als Assad iets doet. Terwijl het laatste niet eens bewezen is.
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 15:50:11 #271
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_130673390
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 15:47 schreef Straatklinker het volgende:
De VS heeft al eens eerder een beperkte aanval gedaan tegen Syrie vanaf het water om de gevechten 'eerlijker' te laten verlopen.
Dat heb ik gemist. Wanneer?
pi_130673422
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 15:37 schreef Jian het volgende:
Toch dreigt WWIII wel. Want stel nou dat de Russen, die een stevige oorlogsvloot in dat gebied hebben, en een ultra-modern radarstation, dat de hele Middellandse Zee bestrijkt van Athene tot Alexandrië, met eigen luchtafweer in Tartous, die kruisraketten uit de lucht plukt die Obama afschiet op Syrië? Hoe moet Obama dan reageren? 'Oh shit! Nou, laat dan maar zitten?'

Anderzijds wordt het ook knap lastig voor de Russen om (opnieuw) toe te staan dat een buitenlandse mogendheid Syrië bombardeert, nadat Israël dat al een keer of wat heeft gedaan, terwijl ze overtuigd zijn van de onschuld van Assad, en ze het idee hebben dat de VS er op uit zijn om Syrië, daarna Iran, en vervolgens Rusland en China onder de voet te lopen. Met de Saoedi's en Al Qaida als hun vooruitgeschoven post.
  Moderator zaterdag 31 augustus 2013 @ 15:52:12 #273
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_130673437
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 15:50 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Dat heb ik gemist. Wanneer?
dat was tijdens de Libanese burgeroorlog volgens mij, was vuursteun voor een bepaalde militie die onder de voet gelopen dreeg te worden iirc

totaal niet te vergelijken
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 15:53:44 #274
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_130673471
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 15:52 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat was tijdens de Libanese burgeroorlog volgens mij, was vuursteun voor een bepaalde militie die onder de voet gelopen dreeg te worden iirc

totaal niet te vergelijken
Oh oké, ik dacht tijdens de huidige burgeroorlog.
pi_130673509
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 15:48 schreef SeLang het volgende:

[..]

Zonder die uitspraak van Obama hadden we deze hele discussie nu niet gehad. Ik herinner me nog toen hij die uitspraak vorig jaar deed en toen werd het al als een blunder gezien omdat het een impliciet commitment tot oorlog inhoudt mochten er ooit chemische wapens worden gebruikt.

Hoe het gaat aflopen weet inderdaad niemand maar dat is juist deel van die blunder. Je commit jezelf om te gaan lopen roeren in een kruitvat. Een militaire actie moet je alleen starten als er een vitaal nationaal belang op het spel staat en je een plan hebt naar een gewenste uitkomst, wat ook nog eens realiseerbaar is binnen de militaire, politieke, financiële etc beperkingen die je hebt. Dat is allemaal niet het geval. Je kunt alleen maar hopen dat de schade beperkt blijft. Vandaar dat ik steeds zeg dat het een "symbolische" aanval gaat worden.

[..]

Amerika heeft juist een lange geschiedenis met buitenlands beleid blunders. Meest recente en spectaculaire natuurlijk Irak en Afghanistan.
Dat bedoel ik. Wie zegt dat het blunders zijn? Die conflicten zijn duidelijk niet in het belang van de VS (als land zijnde) maar toch werd alles in het werk gesteld om Amerikanen erbij te betrekken. Blijkbaar zijn er mensen die er wel van profiteren en wat in jouw ogen blunders zijn, is in hun ogen handelsconnecties/winst.

Je vergeet de 'blunder' Libië waarbij een secularistisch regime door radicaal islamitische milities werd vervangen, waarna zelfs de Amerikaanse ambassadeur als een hond werd afgeschoten. En om de miljardensteun aan de voormalige terroristen Moslimbroeders in Egypte kunnen wij ook moeilijk heen. De Amerikaanse pogingen om van Syrië een islamitische heilstaat te maken is volledig in lijn met hun eerdere 'blunders'.

Ik wil slechts zeggen dat niets is wat het lijkt. In een eerdere topic werd een terechte vergelijking met de Game of Thrones gemaakt. (machtige serie ook :9~ )
"Hell happens when the evil of the world exceeds our belief that we can conquer it"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')