abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130660851
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 00:26 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Naja, ik begrijp het probleem niet zo goed.

Media is nooit objectief. Om een objectief beeld te krijgen moet je dus niet alleen naar de media van Nederland kijken maar ook naar bijvoorbeeld die van Syrie.
Elke vorm van bewijs kan gemanipuleerd zijn. Dat is het lastige van deze situatie. En ook de situaties die nog gaan komen. Net als met Irak weet je achteraf pas hoe de vork in de steel zit. En dat maakt het lastig dit te beoordelen en een mening over te vormen.
pi_130660970
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 00:33 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

:O
Jij praat liever over de problemen van Gordon?
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 00:40:22 #103
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_130661135
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 00:34 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Elke vorm van bewijs kan gemanipuleerd zijn. Dat is het lastige van deze situatie. En ook de situaties die nog gaan komen. Net als met Irak weet je achteraf pas hoe de vork in de steel zit. En dat maakt het lastig dit te beoordelen en een mening over te vormen.
Wat nog meer gemanipuleerd is zijn de conflicten die in de media komen. Syrië is nu "hot" en daar moeten we als wereld op reageren. Terwijl op hetzelfde moment bv in midden Afrika het Rwandese leger samen met de Oost-Congolese rebellen nog maar eens Congo is binnengevallen ... En daar worden dan misschien geen chemische wapens ingezet maar wel duizenden kindsoldaten ...

Maar nobody cares uiteraard. Wellicht hadden we in 94 zelfs nooit van de Rwandese genocide gehoord als er tussen de 1 miljoen doden daar toevallig geen 8 Belgische en Franse blauwhelmen hadden gezeten ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 00:42:24 #104
132191 -jos-
Money=Power
pi_130661233
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 00:31 schreef -jos- het volgende:
Officiele Syrische reactie op Kerry:

[..]

http://sana.sy/eng/21/2013/08/30/500030.htm
En wat doen de internationale persbureaus hiermee?

quote:
Syrië beticht Kerry van leugens
30/08/13, 23:39 − bron: ANP
© afp. Kerry.

Syrië heeft vrijdagavond opnieuw ontkend dat het chemische wapens heeft gebruikt.

De uitspraken van de Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken, John Kerry, eerder op de dag zijn leugens zonder basis, aldus het ministerie van Buitenlandse Zaken in Damascus. De beschuldigingen zijn een 'wanhopige poging' om 'potentiële agressie' te rechtvaardigen, aldus de verklaring.
Ben benieuwd of ze de argumenten er later achteraan sturen of dat ze die heel toevallig 'vergeten'.
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_130661236
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 00:40 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Wat nog meer gemanipuleerd is zijn de conflicten die in de media komen. Syrië is nu "hot" en daar moeten we als wereld op reageren. Terwijl op hetzelfde moment bv in midden Afrika het Rwandese leger samen met de Oost-Congolese rebellen nog maar eens Congo is binnengevallen ... En daar worden dan misschien geen chemische wapens ingezet maar wel duizenden kindsoldaten ...

Maar nobody cares uiteraard. Wellicht hadden we in 94 zelfs nooit van de Rwandese genocide gehoord als er tussen de 1 miljoen doden daar toevallig geen 8 Belgische en Franse blauwhelmen hadden gezeten ...
Daar komt onze olie/gas niet vandaan dus wie geeft er een neuk om Congo?
We vangen die arme negertjes wel op in asielzoekercentrums en klaar.
pi_130661330
quote:
VN-secretaris-generaal Ban Ki-moon zegt dat de VN nog twee weken nodig heeft om vast te stellen of er vorige week in Syrië chemische wapens zijn gebruikt.

De VN-inspecteurs waren de afgelopen dagen in Syrië. Ze bezochten de wijk in Damascus, waar op 21 augustus honderden en mogelijk bijna 1500 mensen zijn omgekomen. Ze hebben vrijwel zeker gifgas ingeademd. De inspecteurs hebben monsters genomen, met getuigen gepraat en ander bewijsmateriaal vergaard.

Vandaag komen de inspecteurs naar Den Haag. Van daaruit worden de monsters verdeeld over laboratoria in Europa om ze te analyseren.

Niet nodig
De Amerikaanse regering zegt het bewijsmateriaal van de VN niet nodig te hebben. Volgens minister van Buitenlandse Zaken Kerry kunnen de VN-inspecteurs Washington niets over de aanval vertellen dat de VS nog niet weet.
Bron
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 00:46:18 #107
pi_130661381
quote:
10s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 00:42 schreef practics het volgende:

[..]

Daar komt onze olie/gas niet vandaan dus wie geeft er een neuk om Congo?
We vangen die arme negertjes wel op in asielzoekercentrums en klaar.
De strijd in Oost-Congo gaat nochtans om de controle over de natuurlijke rijkdommen van Congo. diamanten, uranium, ...
pi_130661392
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 00:40 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Ach, en iedereen doet net zo hard mee, ik zie geen tientallen topics over het rwandese/Congolese conflict...
pi_130661402
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 00:46 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

De strijd in Oost-Congo gaat nochtans om de controle over de natuurlijke rijkdommen van Congo. diamanten, uranium, ...
Draait onze economie daarop? Nee, ahh zie daar het verschil.
pi_130661466
Iranian lawmakers and commanders issued stark warnings to the United States and its allies on Tuesday, saying any military strike on Syria would lead to a retaliatory attack on Israel fanned by “the flames of outrage.”

The warnings came against a backdrop of rising momentum among Western governments for a military intervention in the Syrian conflict over what the United States, Britain, France and others have called undeniable evidence that President Bashar al-Assad’s forces used banned chemical weapons on civilians last week, killing hundreds. Mr. Assad has accused the insurgents who are trying to topple him of using such munitions.

Iran, which itself came under chemical weapons assault by Iraq during its eight-year war in the 1980s, has been a loyal ally of the Syrian government. Iranian hard-liners often say Syria is Iran’s first trench in a potential war with hostile Western powers. Iran has blamed Israel for the conflict in Syria, saying Israel is trying to bring down Mr. Assad.

“In case of a U.S. military strike against Syria, the flames of outrage of the region’s revolutionaries will point toward the Zionist regime,” the semiofficial Fars news agency quoted Mansur Haqiqatpur, an influential member of Parliament, as saying on Tuesday.

[...]

http://www.nytimes.com/20(...)ran-israel.html?_r=0

.... :')
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 00:49:55 #111
pi_130661497
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 00:46 schreef -0- het volgende:

[..]

Ach, en iedereen doet net zo hard mee, ik zie geen tientallen topics over het rwandese/Congolese conflict...
Net omdat dat niet zo sterk in de media komt als het Syrie conflict natuurlijk. Terwijl er potentieel wel evenveel gruwelijke misdaden te melden zijn ...

Komt wellicht nog uit de koloniale tijden. Negertjes zijn minder belangrijk. Onder het bewind van de Belgische Koning Leopold II stierven er een veelvoud aan Congolezen dan er Joden onder het bewind van Hitler stierven ... De media deed alsof ze er apen afmaakten ...
pi_130661648
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 00:49 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Net omdat dat niet zo sterk in de media komt als het Syrie conflict natuurlijk. Terwijl er potentieel wel evenveel gruwelijke misdaden te melden zijn ...

Komt wellicht nog uit de koloniale tijden. Negertjes zijn minder belangrijk. Onder het bewind van de Belgische Koning Leopold II stierven er een veelvoud aan Congolezen dan er Joden onder het bewind van Hitler stierven ... De media deed alsof ze er apen afmaakten ...
Misschien als ze weer dorpen gaan uitmoorden met kapmessen of lijken gaan opeten dat er een extra nieuws bericht komt. Afrika beneden de Sahara is een gebied apart waar vrijwel altijd continue gedonder is tussen rebel groepen etc. Daar interesseert niemand zich nog in. Verloren/hopeloos gebied zeg maar.
pi_130661906
quote:
Syrie is ook interessanter vind ik. Ten eerste omdat het een oorlog van de overheid tegen een deel van de eigen bevolking is en niet een oorlog tussen twee landen. Ten tweede omdat Syrie economisch gezien belangrijker is dan Congo en Rwanda. Ten derde omdat er in Syrie chemische wapens gebruikt zijn, wat volgens mij verboden is door allerlei verdragen. En ten vierde omdat de situatie in Syrie veel gevaarlijker is in internationaal politiek opzicht omdat het voor verdeeldheid zorgt tussen de VS/EU en Rusland/China.

En daarnaast is Fok! natuurlijk een Nederlands forum, dus de meeste bezoekers hebben ook helemaal niks met Congo. Een oorlog in Indonesie zal 'interessanter' zijn voor Nederlanders denk ik.
pi_130661918
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 00:49 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

http://www.google.nl/sear(...)ser=0&q=rwanda+congo

veel leesplezier.

het heeft natuurlijk hele andere redenen dan die je aanhaalt in je 2de alinea, ik denk dat je dat zelf ook wel kan bedenken.
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 01:10:03 #116
104871 remlof
Europees federalist
pi_130662122
quote:

[..]

Leopold II heeft meer dan 6 miljoen Congolezen vermoord?
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 01:14:20 #117
pi_130662224
quote:
11s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 01:10 schreef remlof het volgende:

[..]

Leopold II heeft meer dan 6 miljoen Congolezen vermoord?
De schattingen over de Congolese genocide onder Leopold II gaan van minimum 10 miljoen doden tot volgens sommige historici zelfs meer dan 35 miljoen doden. Tussen de verovering van "Congo Vrijstaat" door Leopold II en zijn overlijden is de bevolking daar minstens gehalveerd ...

En dan heb je het nog niet over de miljoenen Congolezen die wegens "ongehoorzaamheid" (een van) hun handen afgekapt werden ...
pi_130662385
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 01:14 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

De schattingen over de Congolese genocide onder Leopold II gaan van minimum 10 miljoen doden tot volgens sommige historici zelfs meer dan 35 miljoen doden.
bron ?

de schattingen lopen van 2 tot 15 miljoen vermelden verschillende bronnen
pi_130662497
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 01:19 schreef kibhaon het volgende:

[..]

bron ?

Hier heb je info:
http://en.wikipedia.org/wiki/Congo_Free_State#Humanitarian disaster

We gaan toch niet muggenziften over of het nu wel of niet meer dan 6mlj is? :')

Trouwens best wel offtopic. Er is al een topic over congo .
pi_130662557
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 01:23 schreef Straatklinker het volgende:

[..]

Hier heb je info:
http://en.wikipedia.org/wiki/Congo_Free_State#Humanitarian disaster

We gaan toch niet muggenziften over of het nu wel of niet meer dan 6mlj is? :')

Trouwens best wel offtopic. Er is al een topic over congo .
de populatie haalde niet eens de 30 miljoen :D lijkt me vrij essentieel om te weten of we om ongv. 6 of 35 miljoen aan het praten zijn
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 01:25:50 #121
pi_130662574
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 01:19 schreef kibhaon het volgende:

[..]

bron ?

De BBC documentaire "White King, Red Rubber, Black Death " bv ... Men weet bv zeker dat de bevolking toen de Belgische overheid het land "erfde" van Leopold II +/- 8 miljoen telde. Historici schatten de oorspronkelijke bevolking toch op minstens 20 a 30 miljoen. (staat zelfs in de Encyclopdia Britannica vermeld) Sommigen nog op veel meer ...
  Moderator zaterdag 31 augustus 2013 @ 01:27:15 #122
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_130662610
Syrie iemand?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 01:30:19 #123
pi_130662700
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 01:27 schreef sp3c het volgende:
Syrie iemand?
Juist ...

Gaan ZE daar nu binnenvallen of gaan WE daar binnenvallen ?
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 01:30:59 #124
104871 remlof
Europees federalist
pi_130662718
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 01:27 schreef sp3c het volgende:
Syrie iemand?
Vannacht zal het niet gebeuren denk ik.
Dit soort aanvallen vinden volgens mij meestal plaats tussen 0100 en 0300 lokale tijd, dus we hebben nog een half uur.
pi_130662741
quote:
Italy's coast guard and navy rescued about 350 people, mostly Syrians, off the coast of southeastern Sicily on Wednesday.

A port official said he expected more refugees fleeing Syria's civil war to arrive. Among those rescued were 48 children, including a four-day-old girl born during the crossing. The baby and her mother were in good condition, the spokesman said.
De bevolking is nu wel massaal aan het vluchten geloof ik, meer dan dat ze al deden.
  Moderator zaterdag 31 augustus 2013 @ 01:32:47 #126
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_130662763
ligt er een beetje aan hoelaat de zon op komt

maar het zal idd niet vandaag of morgen worden gezien de gematigde taal van vandaag
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 01:33:45 #127
pi_130662785
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 01:31 schreef Straatklinker het volgende:

[..]

De bevolking is nu wel massaal aan het vluchten geloof ik, meer dan dat ze al deden.
Als ik nu op een bootje ergens in pakweg Italië aankwam als Noord-Afrikaanse vluchteling zou ik ook héél héél hard roepen dat ik Syriër ben.

Papieren ? Shit , ergens onderweg in 't water gevallen waarschijnlijk ...

(ter info , ik werk als begeleider in een 'sociale werkplaats' in België , met (onderandere) vluchtelingen die in Bagdad geboren zijn , maar het niet op een kaart kunnen aanduiden ... )
pi_130663116
De VS is nog wel de koploper met het gebruik van chemicaliën in de oorlog. Agent Orange en Agent Blue hebben direct zo'n miljoen mensen het leven gekost in Vietnam. Die chemicaliën werden voornamelijk gebruikt om de landbouw te vernietigen in Vietnam en hebben indirect door hongersnoden zeker nog tienduizenden slachtoffers meer geëist.
Consequenties? Straffen? Sancties? Kritiek?
Nope.
pi_130663153
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 01:33 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Als ik nu op een bootje ergens in pakweg Italië aankwam als Noord-Afrikaanse vluchteling zou ik ook héél héél hard roepen dat ik Syriër ben.

Papieren ? Shit , ergens onderweg in 't water gevallen waarschijnlijk ...

(ter info , ik werk als begeleider in een 'sociale werkplaats' in België , met (onderandere) vluchtelingen die in Bagdad geboren zijn , maar het niet op een kaart kunnen aanduiden ... )
Noord Afrikaan is echt zo te onderscheiden van Syrier, dat gaat niet op in de praktijk. Twee woorden en je weet door het Arabische dialect dat het onmogelijk een Syrier kan zijn. Die filter je er zo uit. Wat wel kan is een bijv een Irakees die uit het Syrisch-Iraakse grensgebied komt en zich voordoet als Syrische vluchteling.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_130663179
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 01:47 schreef JaJammerJan het volgende:
De VS is nog wel de koploper met het gebruik van chemicaliën in de oorlog. Agent Orange en Agent Blue hebben direct zo'n miljoen mensen het leven gekost in Vietnam. Die chemicaliën werden voornamelijk gebruikt om de landbouw te vernietigen in Vietnam en hebben indirect door hongersnoden zeker nog tienduizenden slachtoffers meer geëist.
Nope.
:'(
  Moderator zaterdag 31 augustus 2013 @ 01:55:49 #131
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_130663303
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 01:47 schreef JaJammerJan het volgende:
Nope.
de hele Vietnam oorlog heeft naar schatting een miljoen mensen het leven gekost en echt niet allemaal door Agent Orange en Agent Blue
pi_130663467
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 01:55 schreef sp3c het volgende:

[..]

de hele Vietnam oorlog heeft naar schatting een miljoen mensen het leven gekost en echt niet allemaal door Agent Orange en Agent Blue
1miljoen is de laagste schatting, maar loopt op tot 2.5miljoen doden.
1miljoen doden door Agent Orange en Agent Blue is inderdaad erg overdreven, eerder een paar honderd duizend. Maar Agent Orange en Agent Blue hebben wel zeker een miljoen of meer levens zwaar aangetast. Zelfs vandaag nog worden er kinderen geboren met handicappen die te wijten zijn aan die 2 chemicaliën.
  Moderator zaterdag 31 augustus 2013 @ 02:08:33 #133
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_130663551
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 02:04 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

1miljoen is de laagste schatting, maar loopt op tot 2.5miljoen doden.
1miljoen doden door Agent Orange en Agent Blue is inderdaad erg overdreven, eerder een paar honderd duizend. Maar Agent Orange en Agent Blue hebben wel zeker een miljoen of meer levens zwaar aangetast. Zelfs vandaag nog worden er kinderen geboren met handicappen die te wijten zijn aan die 2 chemicaliën.
2,5 miljoen is het aantal doden aan beide kanten, kun je niet enkel de Amerikanen aanrekenen
pi_130663658
RT had er een filmpje over gemaakt(Heb het al eerder gepost volgens mij ):

http://rt.com/news/us-chemical-weapons-portnaya-152/
pi_130663666
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 02:08 schreef sp3c het volgende:

[..]

2,5 miljoen is het aantal doden aan beide kanten, kun je niet enkel de Amerikanen aanrekenen
Klopt, doe ik ook niet, maar we hadden het over het totaal aantal doden van de Vietnam Oorlog en die is zo'n 1-2,5 miljoen. De Amerikanen hebben een miljoen of meer levens aangetast, waaronder honderdduizenden doden, door het gebruik van chemicaliën en de hongersnoden en gedwongen verhuizingen die daardoor veroorzaakt zijn. Zonder consequenties.
  Moderator zaterdag 31 augustus 2013 @ 02:16:00 #136
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_130663677
ja ik zei het verkeerd, 1 miljoen doden aan 'de andere kant'
pi_130663734
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 02:15 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

Klopt, doe ik ook niet, maar we hadden het over het totaal aantal doden van de Vietnam Oorlog en die is zo'n 1-2,5 miljoen. De Amerikanen hebben een miljoen of meer levens aangetast, waaronder honderdduizenden doden, door het gebruik van chemicaliën en de hongersnoden en gedwongen verhuizingen die daardoor veroorzaakt zijn. Zonder consequenties.
Ja nou en dus? Dit gaat over Syrië
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  Moderator zaterdag 31 augustus 2013 @ 02:22:31 #138
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_130663766
true, echt relevant is het niet
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 02:23:53 #139
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_130663784
@RyanSloaneCNN
#BREAKING: #CNN's @barbarastarrcnn reporting USS San Antonio amphibious ship with 300 Marines on board is now in the eastern Mediterranean"
pi_130663814
quote:
3s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 02:20 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ja nou en dus? Dit gaat over Syrië
Voornamelijk over het gebruik van chemische wapens in Syrië nu. De VS staat nu vooraan om nog zonder bewijs in te grijpen om chemische wapens, terwijl er nu nog altijd gehandicapte kinderen geboren worden door het gebruik van chemicaliën in de Vietnam oorlog door de VS, zonder dat hier consequenties/sancties aan zijn verbonden. Dat zegt best wat.
pi_130663837
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 02:23 schreef YazooW het volgende:
@RyanSloaneCNN
#BREAKING: #CNN's @barbarastarrcnn reporting USS San Antonio amphibious ship with 300 Marines on board is now in the eastern Mediterranean"
Gaat over deze link:

http://dancingczars.wordp(...)es-arrive-for-syria/
  Moderator zaterdag 31 augustus 2013 @ 02:28:23 #142
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_130663852
USS San Antonio lag voor de kust van Egypte toch?
  Moderator zaterdag 31 augustus 2013 @ 02:30:03 #143
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_130663876
niet echt een epische voyagie naar de kust van Syrie
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 02:30:27 #144
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_130663885
quote:
Wat is dat voor een aidsblog? :P
pi_130663887
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 02:30 schreef sp3c het volgende:
niet echt een epische voyagie naar de kust van Syrie
ooit van edit knop gehoord?
  Moderator zaterdag 31 augustus 2013 @ 02:31:09 #146
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_130663892
ik ken het principe ja
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 02:31:20 #147
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_130663896
Overigens zit Syrie nu al vol met special forces die targets aan het taggen zijn.
pi_130663927
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 02:30 schreef YazooW het volgende:

[..]

Wat is dat voor een aidsblog? :P
Tjah, dat vond ik dus ook. Vandaar dat ik het er even bij vermelde. Een Twitter bericht kopiëren is makkelijk en vaak "vol verwachtingen" maar weinigen nemen moeite bron te checken.

quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 02:31 schreef YazooW het volgende:
Overigens zit Syrie nu al vol met special forces die targets aan het taggen zijn.
Ongetwijfeld, er is iets waarom ze "plots" tijd rekken, terwijl ze duidelijk niet op de VN gaan wachten.

quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 02:31 schreef sp3c het volgende:
ik ken het principe ja
:{ Kek
  Moderator zaterdag 31 augustus 2013 @ 02:34:19 #149
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_130663937
lijkt me sterk

er zullen best wat mannetjes zitten maar dat zullen er niet veel zijn en ze zullen niet in de buurt komen van Syrische tanks
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 02:35:33 #150
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_130663954
@practics

Screenshot is niet van mij.

pi_130663958
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 02:34 schreef sp3c het volgende:
lijkt me sterk

er zullen best wat mannetjes zitten maar dat zullen er niet veel zijn en ze zullen niet in de buurt komen van Syrische tanks
:o

Nee zou voornamelijk militaire doelwitten opzoeken die ze nu kwijt zijn door het lange gestuntel. :D
pi_130663964
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 02:31 schreef YazooW het volgende:
Drones lijken mij dan waarschijnlijker. Daar moet je toch ook redelijk wat info mee kunnen verzamelen. Mannen op de grond wil je denk ik juist voorkomen. Stel dat er eentje dood geschoten wordt, dan gaan ze ongetwijfeld groots laten zien dat ze een Amerikaan te pakken hebben genomen, en dat zorgt dan weer voor een diplomatieke rel.
pi_130663969
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 02:35 schreef YazooW het volgende:
@practics

Screenshot is niet van mij.

[ afbeelding ]
Op CNN website wat niks te vinden, twitter kwam terug met de link van het blog wat ik hier boven poste. Voor de rest kon ik niks vinden. :D Was ik iets te snel dus schijnbaar.. :@
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 02:37:17 #154
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_130663976
Ik neem aan dat drones meteen de lucht uit worden geschoten
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 02:38:41 #155
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_130663995
quote:
10s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 02:36 schreef practics het volgende:

[..]

Op CNN website wat niks te vinden, twitter kwam terug met de link van het blog wat ik hier boven poste. Voor de rest kon ik niks vinden. :D Was ik iets te snel dus schijnbaar.. :@
Ik snap je opmerking wel, er is heel veel disinfo te vinden op twiiter. Mensen die bewust de waarheid verdraaien en sensatiezoekers.
  Moderator zaterdag 31 augustus 2013 @ 02:38:43 #156
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_130663996
drones kun je nog wel missen
pi_130664063
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 02:37 schreef YazooW het volgende:
Ik neem aan dat drones meteen de lucht uit worden geschoten
Zouden ze niet wat stillere modellen hebben tegenwoordig? En met laag vliegen zie je ze misschien ook wel niet op de radar? Heb er geen idee van, maar het lijkt mij dat je op zo'n diplomatiek heikel moment als nu geen risico wil nemen met aanwezigheid op de grond. Als ze dus iets doen, lijken mij drones waarschijnlijker, maar of dat vanuit technisch opzicht ook logisch is weet ik niet.
  Moderator zaterdag 31 augustus 2013 @ 02:50:13 #158
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_130664094
je moet denken aan toestellen als Global Hawk, die vliegen heel hoog, zijn niet zo eenvoudig neer te schieten, hoeven niet eens de grens over om het grensgebied in de gaten te houden
pi_130664103
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 02:50 schreef sp3c het volgende:
je moet denken aan toestellen als Global Hawk, die vliegen heel hoog, zijn niet zo eenvoudig neer te schieten, hoeven niet eens de grens over om het grensgebied in de gaten te houden
Even naar die Global Hawk gegekeken, tot zover ook mijn gedacht dat die drones relatief kleine vliegtuigjes waren :') :
pi_130664117
Die dingen kunnen tot 18 km hoog vliegen. Indrukwekkend.
  Moderator zaterdag 31 augustus 2013 @ 02:55:11 #161
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_130664120
foeilelijk ding trouwens _O-
pi_130664152
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 02:55 schreef sp3c het volgende:
foeilelijk ding trouwens _O-
Ik vind 'm fucking mooi :D
There are only 151 Pokémon.
  Moderator zaterdag 31 augustus 2013 @ 03:00:03 #163
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_130664159
het ziet eruit als een zwangere misvormde zwaan

met aids
pi_130664187
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 03:00 schreef sp3c het volgende:
het ziet eruit als een zwangere misvormde zwaan

met aids
Een en al functionaliteit, die Global Hawk. Pure aftrekmateriaal, net zoals de A-10 overigens.
"Hell happens when the evil of the world exceeds our belief that we can conquer it"
  Moderator zaterdag 31 augustus 2013 @ 03:04:33 #165
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_130664194
A-10 vind ik wel een mooi toestel :Y

mean

alleen dat plankje met die sensoren onder de cockpit vind ik lelijk

[ Bericht 15% gewijzigd door sp3c op 31-08-2013 03:24:10 ]
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 06:25:55 #166
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_130664645
quote:
7s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 02:45 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Zouden ze niet wat stillere modellen hebben tegenwoordig? En met laag vliegen zie je ze misschien ook wel niet op de radar? Heb er geen idee van, maar het lijkt mij dat je op zo'n diplomatiek heikel moment als nu geen risico wil nemen met aanwezigheid op de grond. Als ze dus iets doen, lijken mij drones waarschijnlijker, maar of dat vanuit technisch opzicht ook logisch is weet ik niet.
Zo is het in Libie ook gegaan, zijn goed getrainde special forces die wel weten wat ze doen. Drones zijn leuk maar daarmee kan je niet zien wat zich in een bepaald gebouw/doel afspeelt. Nu hoor je ook alweer geruchten bijvoorbeeld van gevangen tegenstanders van het regime en kinderen die naar belangrijke doelen zijn overgeplaatst. Mensen op de grond zijn gewoon noodzakelijk als je "netjes" de boel wilt platgooien.
pi_130664869
quote:
Syrië: Kerry liegt - VN-inspecteurs vertrokken

De VN-inspecteurs, die de afgelopen dagen onderzoek deden in Syrië naar de gifgasaanval van 21 augustus zijn vanmorgen aangekomen in Libanon. Volgens VN-secretaris-generaal Ban Ki-moon zullen de onderzoekers nog zo'n twee weken nodig hebben om het onderzoek af te ronden.

De VN-inspecteurs komen vandaag naar Den Haag om van hieruit de verzamelde monsters voor analyse te verdelen over laboratoria in Europa. Ze bezochten de afgelopen dagen de wijk in Damascus, waar op 21 augustus honderden en mogelijk bijna 1.500 mensen zijn omgekomen na inademing van gifgas.

De Amerikaanse regering zei gisteravond al dat het bewijsmateriaal van de VN niets toevoegt aan de zekerheid dat het land de aanval heeft uitgevoerd. De Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken John Kerry zei gisteravond dat er overduidelijk bewijs is dat het land chemische wapens heeft gebruikt.

Syrië: ongefundeerde leugens
Volgens Kerry zijn er raketten met giftige lading afgevuurd door regeringstroepen. Bij de aanval zouden 1429 doden zijn gevallen, onder wie 426 kinderen. De Verenigde Staten hebben volgens Kerry geen enkele twijfel over de verantwoordelijken van de aanval.

Syrië heeft ondertussen gereageerd op de beschuldigingen en noemt de verklaring van Kerry een "ongefundeerde leugens" en een "desperate poging" om een militaire aanval tegen het land te rechtvaardigen.

De verklaring van Kerry leek een duidelijke voorbode voor een Amerikaanse aanval op Syrië. Maar president Barack Obama zei vervolgens nog geen beslissing te hebben genomen over een mogelijk ingrijpen in Syrië. Hij zei wel een beperkte en kleinschalige actie te overwegen en wil met zijn land niet worden betrokken in een open einde van het conflict.
Currency War, Trade War, Real War
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 09:12:37 #168
78918 SeLang
Black swans matter
pi_130665187
Kerry moest toch nog even een trap na geven aan de Britten met zijn "France, our oldest ally".
Bij de vorige oorlog werden de Fransen door Rumsfeld nog weggezet als het niet-relevant "old Europe".

Die Amerikanen zijn ook niets veranderd he....
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_130665202
quote:
10s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 09:12 schreef SeLang het volgende:

Amerika moet weer eens zo nodig politieagentje v/d wereld spelen, met in hun kielzog Israël. Ziekelijk. :r
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 09:24:09 #170
78918 SeLang
Black swans matter
pi_130665293
Het wordt trouwens nog interessant als het Amerikaanse Congress straks net als de Britten tegen die oorlog stemt. Obama mag ook geen oorlog starten als er geen directe bedreiging is voor de Verenigde Staten.

"The President does not have power under the Constitution to unilaterally authorize a military attack in a situation that does not involve stopping an actual or imminent threat to the nation." - Barack Obama, 2007

"The president has no constitutional authority ... to take this nation to war ... unless we're attacked or unless there is proof we are about to be attacked. And if he does, if he does, I would move to impeach him." - Joe Biden, 2007
Mijn reisverslagen
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 09:30:51 #171
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_130665372
quote:
3s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 09:24 schreef SeLang het volgende:
Het wordt trouwens nog interessant als het Amerikaanse Congress straks net als de Britten tegen die oorlog stemt. Obama mag ook geen oorlog starten als er geen directe bedreiging is voor de Verenigde Staten.

"The President does not have power under the Constitution to unilaterally authorize a military attack in a situation that does not involve stopping an actual or imminent threat to the nation." - Barack Obama, 2007

"The president has no constitutional authority ... to take this nation to war ... unless we're attacked or unless there is proof we are about to be attacked. And if he does, if he does, I would move to impeach him." - Joe Biden, 2007
Mja, als ze echt willen verzinnen ze al wat. Kerry had het er gister al over dat niet ingrijpen gevaarlijk kan zijn voor het westen. Kom met vaag bewijs dat Al-Qaida op het punt staat gifgas te stelen voor gebruik in Amerika en hup je hebt een excuus.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_130665399
quote:
2s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 09:30 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Mja, als ze echt willen verzinnen ze al wat. Kerry had het er gister al over dat niet ingrijpen gevaarlijk kan zijn voor het westen. Kom met vaag bewijs dat Al-Qaida op het punt staat gifgas te stelen voor gebruik in Amerika en hup je hebt een excuus.
Dit dus.

De VS doet toch wel wat het wil en lapt mensenrechten en (internationale) wetten aan haar laars.
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 09:38:02 #173
78918 SeLang
Black swans matter
pi_130665460
quote:
2s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 09:30 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Het is maar de vraag of het Congress dat accepteert
Mijn reisverslagen
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 09:43:46 #174
132191 -jos-
Money=Power
pi_130665508
Assad:

quote:
President al-Assad: threats to launch direct aggression on Syria will increase its adherence to independent decision

Damascus, (SANA) – President Bashar al-Assad received on Thursday a Yemeni delegation comprising a number of political figures and MPs of the Yemeni Parliament.

During the meeting, President al-Assad stressed that the threats to launch a direct aggression on Syria would only bolster its adherence to its firm principles and independent decision which stems from the will of its people, emphasizing that Syria will defend itself against any aggression.

"Syria, with its steadfast people and brave army, will continue eliminating terrorism which is utilized by Israel and the western countries to serve their interests in fragmenting the region," President al-Assad said.

The President pointed out that the popular awareness on the Arab arena is an essential element in confronting the schemes targeting the region, stressing that the peoples are the genuine makers of relations among countries and the popular state guarantees victory and this is what is happening in Syria.

Members of the delegation stressed support to Syria in face of all attempts aimed at undermining its position and role as a bastion of Arabism, nationalism and resistance, considering that Syria's steadfastness and victory echo that of the Arab nation as a whole.

Following the meeting, members of the delegation said that President al-Assad has explained the crisis in Syria with credibility through which they reached a conclusion on the scale of the victories gained by the Syrian Arab army.

"The meeting with President al-Assad boosted our feeling in confidence that we are waiting and hoping victory," Abdullah al-Maktari, an MP said.

Member of the Yemeni National dialogue najeeba Mathar said that the delegation came to Syria to assert that it will confront terrorism and those who are supporting it, expressing confidence that Syria wouldn't allow anyone to affect its sovereignty.

F.Allafi/ Mazen
http://sana.sy/eng/21/2013/08/31/499855.htm

quote:
Defense Minister: Syrian Army and people will confront any military aggression

Aug 30, 2013

Damascus, (SANA)-Deputy Commander-in-Chief of the Army and Armed Forces, Defense Minister Fahd Jasem al-Freij affirmed that criminal terrorists have deliberately used chemical weapons and killed women and innocent children to get more support from superpowers to blackout their defeat, mislead the public opinion and justify their continued crimes.

During a telephone call he received from his Iranian counterpart Hussein Dehghan, al-Freij stressed that the Syrian army and people are ready to confront any form of the military aggression on the country by superpowers, and they will decisively respond to the attack.

For his part, the Iranian Defense Minister said that the main loser in any war in the region is the side which starts it.

"Iran is following with accuracy and sensitivity the security developments in the region and the crisis in the friendly country of Syria," Dehghan said, affirming the need for making use of the political and peaceful means to solve the security problems.

He underlined that the use of force and violence will only lead to escalating the crisis.

Mazen
http://sana.sy/eng/21/2013/08/30/499955.htm

quote:
Peoples Assembly in a letter to British House of Commons: Syria is a sovereign country

Aug 29, 2013

Damascus, (SANA)-Speaker of the Peoples Assembly Mohammad Jihad al-Laham called on Speaker of the British House of commons to come to Syria or delegate a representative or experts to inspect the outcomes of the UN investigation committee into the use of chemical weapons.

Syria is a sovereign country and poses no threat to the UK, any aggression on it is illegal, particularly as the UN security council didnt approve such an aggression and the UN report on the use of chemical weapons in Damascus countryside has not been issued yet, al-Laham said in an open letter to the MPs at the British House of Commons.

The UN has actually reached strong evidence that Islamist terrorists of Jabhat al-Nusra have used chemical weapons of sarin gas against Syrian soldiers and civilians, al-Laham added.

He affirmed that any Britains attack on the Syrian people without legal justification is considered as a violation of Britains basic principles of justice.

Al-Laham said that those who are responsible for the attack against Syria will be brought to justice, adding that any British MP who encourages or calls for an aggression on Syria will bear the legal responsibility for the losses and destruction that the Syrians will suffer from.

He called on President of the House of Commons not to commit any irresponsible act and work to change Britain from the road of war into the way of diplomacy.

Mazen E
http://sana.sy/eng/21/2013/08/29/499947.htm

quote:
Assad Courts 'People's Embrace' Amid U.S. Attack Threat
Propaganda Machine Has Helped Syrian President Rally War-Fatigued Supporters
http://online.wsj.com/art(...)04579045341314428808

[ Bericht 22% gewijzigd door -jos- op 31-08-2013 09:53:13 ]
pi_130665530
quote:
10s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 09:12 schreef SeLang het volgende:
Kerry moest toch nog even een trap na geven aan de Britten met zijn "France, our oldest ally".
Bij de vorige oorlog werden de Fransen door Rumsfeld nog weggezet als het niet-relevant "old Europe".

Hebben de Britten ooit iets gehad aan de zogenaamde "special relationship"? Dat is altijd eenrichtingsverkeer geweest, kijk maar naar Suez en de Falklands. Zodra de Britten hulp nodig hadden was Amerika niet thuis.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_130665994
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 08:24 schreef Ludd het volgende:

[..]

Nederland/de Westerse wereld steunt de anti-Assad campagne toch juist?
Tot nu toe hebben ze mij laten zien dat er geen groep is die om de hele bevolking denkt. Iedereen daar dezelfde moorden en misbruiken van bevolking om de macht te krijgen. Machtsgeile idioten daar. (heb ik het over alle leiders vanuit welke kant dan ook.)

En ja, de VN zou eens de verantwoordelijkheid moeten nemen om te zorgen dat de verdragen nageleefd gaan worden.

Ben het dan ook wel eens met deze woorden "Als er geen actie komt tegen het gebruik van chemische wapens, dan sturen we een signaal dat internationale verdragen geen betekenis hebben"

Waarom grijpt de VN niet in? Het hoort niet door 1 of een paar landen te gebeuren.Het moet een signaal zijn vanuit ieder land die die verdragen heeft getekend.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_130666005
Wapeninspecteurs zitten inmiddels in Libanon, waar is het wachten nu nog op?
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 10:23:34 #178
132191 -jos-
Money=Power
pi_130666011
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 10:22 schreef paddy het volgende:
Waarom grijpt de VN niet in?
Omdat Rusland en China tegen zijn.

quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 10:23 schreef theNull het volgende:
Laboratoriumuitslagen uit Europa, en dan moeten ze nog een rapport ervan schrijven.
pi_130666030
Er is geen bewijs dat het Syrische regeringsleger met gifgas heeft lopen strooien. Er komen wel meer aanwijzingen dat door Saoedi Arabië op pad gestuurde huurmoordenaars/terroristen degenen zijn geweest die verantwoordelijk zijn. Maar je kunt lang wachten voordat je dat terugvindt in de 'westerse' MSM.

De censuur in ons deel van de wereld, bovenop alle spionage-activiteiten, maken dat journalisten, redacties en politici zelfs de informatie niet meer krijgen van alternatieve bronnen, en er misschien zelfs wel van overtuigd zijn dat wat Kerry zegt, de 'Gospel' is. Zoals ze eerder die zwarte-generaal-die-minister-werd, Colin Powell, op zijn bruine ogen geloofden toen hij stellig stond te liegen over WMD in Irak, alsof hij het zelf geloofde. (En wie weet was hij werkelijk zo goed afgericht, dat hij nooit vragen stelde?).

Maar goed, hoe gaat het nu verder, als de Amerikanen kruisraketten afvuren, en Russische marineschepen in de Middellandse Zee, en luchtafweer rond Tartous plukken die dingen uit de lucht?

Niemand steunt Obama, behalve die twee 'bitches' die hij van Hillary Clinton in zijn mik geschoven kreeg. Susan Rice en Samantha Power. De dames die ook al zo lekker bezig waren in Libië, toen de Salafistische beveiligers van de Amerikaanse ambassade de Amerikaanse ambassadeur liquideerden.
"Niets doet meer kwaad in een staat dan dat men list voor wijsheid houdt." (Francis Bacon)
pi_130666097
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 10:23 schreef -jos- het volgende:
Laboratoriumuitslagen uit Europa, en dan moeten ze nog een rapport ervan schrijven.
En dan weten we nóg niks. Want ze mogen geen antwoord geven op de vraag WIE dat gifgas dan heeft gebruikt, als het is aangetroffen.
"Niets doet meer kwaad in een staat dan dat men list voor wijsheid houdt." (Francis Bacon)
pi_130666123
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 10:23 schreef -jos- het volgende:

[..]

Omdat Rusland en China tegen zijn.

[..]

Wie hoort er op toe te zien dat verdragen nageleefd worden ? Zijn er nu bewijzen tegen Assad qua chemische wapens? Zegt de VN-top dit ook?

De VN is verantwoordelijk wanneer ze er niet op toezien dat verdragen worden geschonden. In dit geval vinden dus China en Rusland die verdragen een wassen neus?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 10:33:28 #183
132191 -jos-
Money=Power
pi_130666155
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 10:31 schreef paddy het volgende:

[..]

Zijn er nu bewijzen tegen Assad qua chemische wapens?
Nee, er zijn geen 100% bewijzen gepubliceerd.
pi_130666191
quote:
Goeie vraag. de rode lijn van van Obama is overschreden maar blijkbaar volgens er geen acties.
Dit is een vrijbrief voor andere gruwelijke dictators om gifgas op hun burgers te gebruiken!
pi_130666197
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 10:25 schreef Duizend-Bommen het volgende:
Er is geen bewijs dat het Syrische regeringsleger met gifgas heeft lopen strooien. Er komen wel meer aanwijzingen dat door Saoedi Arabië op pad gestuurde huurmoordenaars/terroristen degenen zijn geweest die verantwoordelijk zijn. Maar je kunt lang wachten voordat je dat terugvindt in de 'westerse' MSM.

.

Wat voor baat hebben die hier nu bij ...Saoedi Arabië
pi_130666213
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 10:36 schreef paddy het volgende:

[..]

Leef je onder een steen?

Iets met aartsvijand van Iran, en supermacht van het midden-oosten willen zijn :)
pi_130666221
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 10:33 schreef -jos- het volgende:

[..]

Nee, er zijn geen 100% bewijzen gepubliceerd.
Volgens Rob de Wijk, defensiespecialist, is dit ook niet zo raar:

De Wijk: Logisch dat echt bewijs niet is vrijgegeven

Er is weinig echt bewijs gepresenteerd tijdens de verklaring van de Amerikaanse minister John Kerry van Buitenlandse Zaken, vindt defensiespecialist Rob de Wijk. Maar één nieuwtje vond De Wijk wél interessant: onderschepte communicatie.

Dit meest interessante bewijsstuk werd door Kerry niet genoemd, maar zat wel in een document dat het Witte Huis vanavond vrijgaf. "Een onderschepte communicatie ergens in het regime-Assad bevestigde de gifgasaanval. Deze persoon maakt zich - heel pikant - zorgen over de reacties van de VN-waarnemers op de aanval. Daarom werd besloten om met conventionele wapens verder te gaan. Zo werd het bewijs voor een aanval met chemische wapens weggebombardeerd."

Het blad Foreign Policy berichtte eerder al over dit onderschepte telefoontje.

Bronnen niet prijsgeven
De Wijk, directeur van het Haags centrum voor strategische studies, noemt het logisch dat het echte bewijs niet is vrijgegeven. "Je wil je bronnen natuurlijk niet prijsgeven. Stel dat je een spion hebt in de regering van Assad, dan wil je niet dat dat bekend wordt."

De geheime informatie van de inlichtingendiensten wordt wel gedeeld met leden van het Amerikaanse congres en met 'cruciale bondgenoten', zegt De Wijk. "Dan moet je denken aan de Britten en de Fransen. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat Nederland daarbij hoort."

Bron rtlnieuws
pi_130666230
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 10:35 schreef PrepperNL het volgende:

[..]

Goeie vraag. de rode lijn van van Obama is overschreden maar blijkbaar volgens er geen acties.
Dit is een vrijbrief voor andere gruwelijke dictators om gifgas op hun burgers te gebruiken!
Ik weet niet wie verantwoordelijk is, maar de verantwoordelijke moet ook niet door Amerika aangepakt worden, maar door de VN.
pi_130666252
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 10:38 schreef paddy het volgende:

[..]

Ik weet niet wie verantwoordelijk is, maar de verantwoordelijke moet ook niet door Amerika aangepakt worden, maar door de VN.
he wat die 300 blauwhelmen die keihard wegrennen als er wat gebeurt?

Sowieso wereldregering aanhangers die de VN verheerlijken |:(
  Redactie Frontpage zaterdag 31 augustus 2013 @ 10:41:13 #190
145738 superworm
is erbij
pi_130666254
Dat geneuzel met die 'rode lijn' die is 'overschreden' doet me constant denken aan tamponreclames :')
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_130666276
pi_130666311
quote:
Ja, bizar hè? Eerst houden de VS en haar vrienden onderzoek naar het gebruik van gifgas maandenlang tegen, nadat de Syrische regering om VN-inspecteurs heeft gevraagd. Na een hoop gehakketak zijn die lui er eindelijk. Prompt organiseert Saoedi Arabië, middels haar filiaal van Al Qaida, een grootscheepse 'valse vlag'-actie, op de dag dat de inspecteurs arriveren.
Moeten die inspecteurs dáár met voorrang onderzoek doen. Stemt de Syrische regering mee in. Probeert de VS de inspectie alsnog te blokkeren. En als die inspectie dan tóch van de grond komt, temidden van een kogelregen die 'onze vrienden' daar op de inspecteurs afvuren, moeten ze halsoverkop het land verlaten, want Obama is 'triggerhappy'.

Dit stinkt een uur in de wind!
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 10:48:31 #193
241662 Jian
Well, well, well
pi_130666342
En wederom hebben ze gewoon geen sluitende bewijzen en wederom trekken ze ten strijde, .... "uit naam van de wereldgemeenschap" Tell it to the marines :{w
pi_130666449
quote:
Ja, ik weet niet waar jij je informatie vandaan haalt, maar de Saoedi's en Qatar zijn de hofleveranciers van Al Nusra, aka Al Qaida in Syrië. Ze hebben al voor vele miljarden geïnvesteerd in die 'regime-change' agenda van de 'Vrienden-alliantie'. En het Israëlische Debkafiles suggereerde eerder deze week al dat een invasie door de Saoedi's en Qatar keurig aan kon sluiten bij Obama's bommenregen.
pi_130666540
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 10:37 schreef PrepperNL het volgende:

[..]

Leef je onder een steen?

Iets met aartsvijand van Iran, en supermacht van het midden-oosten willen zijn :)
Ja, en daarom val je landen met chemische wapens aan? Om als machthebber gekozen te worden? Sorry, hier kan ik niets mee

quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 10:41 schreef PrepperNL het volgende:

[..]

he wat die 300 blauwhelmen die keihard wegrennen als er wat gebeurt?

Sowieso wereldregering aanhangers die de VN verheerlijken |:(
Ow, en de VN bestaat alleen uit blauwhelmen die totaal geen wapens bij zich droegen....en ook niet gesteund werden...?

Ben het met je eens dat de VN landen (zonder verschil te maken in) zich niet echt als hoeder van de verdragen heeft getoond.
Maar misschien wachten ze nog op meer bewijs. Voordat ze net als in Rwanda de mensen offerden door weg te gaan
Hebben ze (en met ZE bedoel ik dus alle landen van de VN) in 1994 ook gedaan
quote:
De Verenigde Naties weigerden UNAMIR, de VN-vredesoperatie daar aanwezig, toestemming te geven om het moorden te stoppen. Ondanks meerdere waarschuwingen voorafgaande aan en gedurende het conflict van de Canadese luitenant-generaal Roméo Dallaire, was het de VN-soldaten niet toegestaan om offensieve acties te ondernemen. Zij mochten enkel hun wapens gebruiken als zij zelf onder vuur werden genomen.
Ben ook wel voor eerst bewijzen zoeken, maar waar blijven al die wijzen die de VN opgezet hebben om voor stabiliteit en naleven van verdragen te zorgen?
pi_130666545
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 10:48 schreef Jian het volgende:
En wederom hebben ze gewoon geen sluitende bewijzen en wederom trekken ze ten strijde, .... "uit naam van de wereldgemeenschap" Tell it to the marines :{w
Je zal nooit beelden zien waar Assad naast de raketten staat en de lont aansteekt. Heck, al komen die beelden er wel, dan nog is dat geen sluitend bewijs want zelfs jouw dochter van twee kan photoshoppen
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 11:02:05 #197
132191 -jos-
Money=Power
pi_130666600
quote:

[..]

De leider van de SNC (oppositie) geeft zelf letterlijk toe in een interview op Al Jazeera zeer goede relaties te hebben met het koningshuis van Saoedi Arabie.

En de Iran-EU pijplijn, die door Syrie gaat, is volgens de huidige planning in 2018 klaar. Dat vind Saoedi-Arabie natuurlijk niet zo leuk als grote leverancier van olie en gas aan de EU.
pi_130666602
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 10:46 schreef Duizend-Bommen het volgende:

[..]

Ja, bizar hè? Eerst houden de VS en haar vrienden onderzoek naar het gebruik van gifgas maandenlang tegen, nadat de Syrische regering om VN-inspecteurs heeft gevraagd. Na een hoop gehakketak zijn die lui er eindelijk. Prompt organiseert Saoedi Arabië, middels haar filiaal van Al Qaida, een grootscheepse 'valse vlag'-actie, op de dag dat de inspecteurs arriveren.
Moeten die inspecteurs dáár met voorrang onderzoek doen. Stemt de Syrische regering mee in. Probeert de VS de inspectie alsnog te blokkeren. En als die inspectie dan tóch van de grond komt, temidden van een kogelregen die 'onze vrienden' daar op de inspecteurs afvuren, moeten ze halsoverkop het land verlaten, want Obama is 'triggerhappy'.

Dit stinkt een uur in de wind!
Huh? Ik dacht dat Syrische regering die controle buiten de deur hield?
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 11:03:17 #199
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_130666620
Mensen zien Rusland en China als de grote boosdoeners omdat ze de boel blokkeren, maar eigenlijk ben ik daar wel blij om. Ik denk namelijk dat het wel goed is dat er enige weerstand is, al is het maar zodat mensen even nadenken want zonder deze landen was Syrie allang aangevallen denk ik. Nu is Merkel weer pissig omdat niet iedereen direct achter de VS aanloopt blijkbaar.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 11:03:40 #200
132191 -jos-
Money=Power
pi_130666626
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 11:02 schreef paddy het volgende:

[..]

Huh? Ik dacht dat Syrische regering die controle buiten de deur hield?
Toen de VN aan Syrie vroeg of het de locatie van de chemische aanval mochten bezoeken stonden ze een dag later op die plek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')