Als ik nu op een bootje ergens in pakweg Italië aankwam als Noord-Afrikaanse vluchteling zou ik ook héél héél hard roepen dat ik Syriër ben.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 01:31 schreef Straatklinker het volgende:
[..]
De bevolking is nu wel massaal aan het vluchten geloof ik, meer dan dat ze al deden.
Noord Afrikaan is echt zo te onderscheiden van Syrier, dat gaat niet op in de praktijk. Twee woorden en je weet door het Arabische dialect dat het onmogelijk een Syrier kan zijn. Die filter je er zo uit. Wat wel kan is een bijv een Irakees die uit het Syrisch-Iraakse grensgebied komt en zich voordoet als Syrische vluchteling.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 01:33 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Als ik nu op een bootje ergens in pakweg Italië aankwam als Noord-Afrikaanse vluchteling zou ik ook héél héél hard roepen dat ik Syriër ben.
Papieren ? Shit , ergens onderweg in 't water gevallen waarschijnlijk ...
(ter info , ik werk als begeleider in een 'sociale werkplaats' in België , met (onderandere) vluchtelingen die in Bagdad geboren zijn , maar het niet op een kaart kunnen aanduiden ... )
quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 01:47 schreef JaJammerJan het volgende:
De VS is nog wel de koploper met het gebruik van chemicaliën in de oorlog. Agent Orange en Agent Blue hebben direct zo'n miljoen mensen het leven gekost in Vietnam. Die chemicaliën werden voornamelijk gebruikt om de landbouw te vernietigen in Vietnam en hebben indirect door hongersnoden zeker nog tienduizenden slachtoffers meer geëist.
Consequenties? Straffen? Sancties? Kritiek?
Nope.
de hele Vietnam oorlog heeft naar schatting een miljoen mensen het leven gekost en echt niet allemaal door Agent Orange en Agent Bluequote:Op zaterdag 31 augustus 2013 01:47 schreef JaJammerJan het volgende:
De VS is nog wel de koploper met het gebruik van chemicaliën in de oorlog. Agent Orange en Agent Blue hebben direct zo'n miljoen mensen het leven gekost in Vietnam. Die chemicaliën werden voornamelijk gebruikt om de landbouw te vernietigen in Vietnam en hebben indirect door hongersnoden zeker nog tienduizenden slachtoffers meer geëist.
Consequenties? Straffen? Sancties? Kritiek?
Nope.
1miljoen is de laagste schatting, maar loopt op tot 2.5miljoen doden.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 01:55 schreef sp3c het volgende:
[..]
de hele Vietnam oorlog heeft naar schatting een miljoen mensen het leven gekost en echt niet allemaal door Agent Orange en Agent Blue
2,5 miljoen is het aantal doden aan beide kanten, kun je niet enkel de Amerikanen aanrekenenquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 02:04 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
1miljoen is de laagste schatting, maar loopt op tot 2.5miljoen doden.
1miljoen doden door Agent Orange en Agent Blue is inderdaad erg overdreven, eerder een paar honderd duizend. Maar Agent Orange en Agent Blue hebben wel zeker een miljoen of meer levens zwaar aangetast. Zelfs vandaag nog worden er kinderen geboren met handicappen die te wijten zijn aan die 2 chemicaliën.
Klopt, doe ik ook niet, maar we hadden het over het totaal aantal doden van de Vietnam Oorlog en die is zo'n 1-2,5 miljoen. De Amerikanen hebben een miljoen of meer levens aangetast, waaronder honderdduizenden doden, door het gebruik van chemicaliën en de hongersnoden en gedwongen verhuizingen die daardoor veroorzaakt zijn. Zonder consequenties.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 02:08 schreef sp3c het volgende:
[..]
2,5 miljoen is het aantal doden aan beide kanten, kun je niet enkel de Amerikanen aanrekenen
Ja nou en dus? Dit gaat over Syriëquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 02:15 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
Klopt, doe ik ook niet, maar we hadden het over het totaal aantal doden van de Vietnam Oorlog en die is zo'n 1-2,5 miljoen. De Amerikanen hebben een miljoen of meer levens aangetast, waaronder honderdduizenden doden, door het gebruik van chemicaliën en de hongersnoden en gedwongen verhuizingen die daardoor veroorzaakt zijn. Zonder consequenties.
Voornamelijk over het gebruik van chemische wapens in Syrië nu. De VS staat nu vooraan om nog zonder bewijs in te grijpen om chemische wapens, terwijl er nu nog altijd gehandicapte kinderen geboren worden door het gebruik van chemicaliën in de Vietnam oorlog door de VS, zonder dat hier consequenties/sancties aan zijn verbonden. Dat zegt best wat.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 02:20 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ja nou en dus? Dit gaat over Syrië
Gaat over deze link:quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 02:23 schreef YazooW het volgende:
@RyanSloaneCNN
#BREAKING: #CNN's @barbarastarrcnn reporting USS San Antonio amphibious ship with 300 Marines on board is now in the eastern Mediterranean"
Wat is dat voor een aidsblog?quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 02:27 schreef practics het volgende:
[..]
Gaat over deze link:
http://dancingczars.wordp(...)es-arrive-for-syria/
ooit van edit knop gehoord?quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 02:30 schreef sp3c het volgende:
niet echt een epische voyagie naar de kust van Syrie
Tjah, dat vond ik dus ook. Vandaar dat ik het er even bij vermelde. Een Twitter bericht kopiëren is makkelijk en vaak "vol verwachtingen" maar weinigen nemen moeite bron te checken.quote:
Ongetwijfeld, er is iets waarom ze "plots" tijd rekken, terwijl ze duidelijk niet op de VN gaan wachten.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 02:31 schreef YazooW het volgende:
Overigens zit Syrie nu al vol met special forces die targets aan het taggen zijn.
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |