Ik blijf Al Qaeda maar een knappe organisatie vinden. Ze vechten in een kleine 10 landen tegelijk, als ik de media moet geloven.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 13:10 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
De gematigde facties van het FSA hebben geen of nauwelijks invloed en het merendeel daarvan bestaat uit expats en diplomaten in het buitenland. Het echte vechten wordt gedaan door de Al quada/Al Nusra en al die andere extremisten. Assad bombarderen betekend dus directe steun aan de islamisten.
Je zou bijna denken dat het een supermacht is.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 13:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik blijf Al Qaeda maar een knappe organisatie vinden. Ze vechten in een kleine 10 landen tegelijk, als ik de media moet geloven.
Het geeft natuurlijk de belangen weer van de Russen (en Chinezen) voor wat betreft dit conflcit - miljardendeals met het regime van Assad.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 13:10 schreef Jian het volgende:
[..]
Alsof Assad, sinds vorige week pas een Luchtmacht en een behoorlijk leger heeft. En dat ze gebruik maken van Russische wapens, ja dat doet de helft van de wereld en de andere helft van Amerikaanse
twitter:CyG_US twitterde op zaterdag 31-08-2013 om 13:12:07U.S. officials: Strike against Syria could come this weekend http://t.co/wKIYLQHoa9 reageer retweet
Als Assad gewoon zijn gang kan gaan (nee geen chemische wapens) dan heeft hij de situatie binnen een jaar, hooguit 2 jaar onder controle!quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 13:10 schreef Hierro het volgende:
[..]
Valt wel mee. Assad heeft de kracht niet om af te rekenen met de rebellen en vice versa. Het is een oorlog die Assad niet kan winnen, hoogsten een pyrrusoverwinning. Assad zal nooit meer over heel Syrië regeren.
Puur een aanname.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 13:14 schreef Jian het volgende:
[..]
Als Assad gewoon zijn gang kan gaan (nee geen chemische wapens) dan heeft hij de situatie binnen een jaar, hooguit 2 jaar onder controle!
Het regime Assad is al decennia bewapend met Russische wapens.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 13:11 schreef McNulty het volgende:
[..]
Ik heb over de periode voordat het regime van Assad werd bewapend door Rusland en Hamas 4000 troepen leverde.
Niet dankzij zijn eigen (leger)capaciteiten. Er komt hulp van buitenaf - o.a. Hezbollah en Iran. Overigens zal hij de situatie nimmer volledig onder controle krijgen.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 13:14 schreef Jian het volgende:
[..]
Als Assad gewoon zijn gang kan gaan (nee geen chemische wapens) dan heeft hij de situatie binnen een jaar, hooguit 2 jaar onder controle!
Ach Assad kon er ook wat van.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 12:59 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
De jongeren die naar Syrie trekken niet, en dat zijn er aardig wat. Natuurlijk hebben zij er dan belang bij om aanslagen te plegen, ook al is het alleen maar vanuit de koran.
In Mali is er wel degelijk een terreurdreiging na de inval in Mali, de radicalisatie is nog bezig en we zullen zien.
Het is een beetje als Anonymous, doe een Guy Fawkes masker op en je wordt Anonymous lid genoemt. Heb een AK in je klauwen in het midden-oosten en je hoort bij de Al-Qaidaquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 13:13 schreef Hierro het volgende:
[..]
Je zou bijna denken dat het een supermacht is.
Ja, maar wat hebben ze in 10 jaar tijd voor Irak betekend?quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 13:16 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Ach Assad kon er ook wat van.
Ik denk dat je het allemaal overdrijft. Het is die extremisten allemaal niet gelukt een staat op te bouwen in zandwoestijnen zoals Somalië, Mali. Laat staan in een land met een seculiere traditie zoals Syrië.
Dit. Het is een collectief van verschillende fracties (al dan niet onder verschillende namen) die dezelfde ideologie aanhangen.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 13:13 schreef sp3c het volgende:
Al Qaida is meer een verzamelnaam net als 'het westen' of bier
vindtquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 13:12 schreef DeToffifee het volgende:
[..]
Nee hoor. Maar wel als je zegt dat je iets intelligenter vind dan het andere, en het dan verkeerd schrijft
Dit dus. Hilarisch en triest tegelijkertijd, want de gemiddelde persoon in het Westen denkt dus echt dat Al-Qaida een of andere superorganisatie is - soort van octopus - met overal cellen die van elkaars bestaan afweten en allemaal voor één specifiek doel gaan.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 13:17 schreef BesottedOrb het volgende:
[..]
Het is een beetje als Anonymous, doe een Guy Fawkes masker op en je wordt Anonymous lid genoemt. Heb een AK in je klauwen in het midden-oosten en je hoort bij de Al-Qaida
quote:
niet eens een collectiefquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 13:17 schreef McNulty het volgende:
[..]
Dit. Het is een collectief van verschillende fracties (al dan niet onder verschillende namen) die dezelfde ideologie aanhangen.
In Irak hebben de Sjiiten het geluk dat zijn de meerderheid vormen. Syrië zal vele malen erger worden met een met terroristen-sympathiserende soennietische meerderheid.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 13:17 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ja, maar wat hebben ze in 10 jaar tijd voor Irak betekend?
Datzelfde staat Syrië te wachten.
Oh ja?quote:
Iran boeit hun geen flikker. De milities bestaan vooral uit minderheden en Soennieten die baat hebben bij de regering. Die vechten met de rug tegen de muur. Iran heeft daar niks mee te maken.quote:in feite vechten ze voor iran.
Pro-Salafi bron en geen onderbouwing.quote:paar voorbeelden
However, in Damascus, such strategies seem to have an inverse effect so far, and they have caused tension and infighting between government troops forced to carry out such measures.[13] - See more at: http://www.understandingw(...)sthash.HtEIwwa3.dpuf
Deze vrijwilligers beschermen wat heilige plaatsen voor Sji'iten. Meer niet.quote:
quote:Daar lopen ze niet voor over.
quote:It reported that Qatar was offering refugee packages of about $50,000 a year to defectors and family.[42]
En waarom niet?quote:Ik zie niet in hoe dit relevant is en hoe men een landurige aanval zou kunnen afslaan. Ik denk dat die lui eieren voor hun geld gaan kiezen.
Incorrect, het is geen collectief en vaak hangen ze niet dezelfde ideologie aan.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 13:17 schreef McNulty het volgende:
[..]
Dit. Het is een collectief van verschillende fracties (al dan niet onder verschillende namen) die dezelfde ideologie aanhangen.
En dat baseer je op wat? De afgelopen twee jaar? Feit is dat de rebellen te sterk zijn om uitgeroeid te worden. Maar als jij iets weet wat ik niet weet, dan hoor ik het graag.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 13:14 schreef Jian het volgende:
[..]
Gelukkig gaat het de VS alleen maar om rechtvaardigheidquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 13:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het geeft natuurlijk de belangen weer van de Russen (en Chinezen) voor wat betreft dit conflcit - miljardendeals met het regime van Assad.
Kan zijn. Desondanks heeft Rusland de toelevering opgevoerd gedurende het conflict.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 13:16 schreef Jian het volgende:
[..]
Het regime Assad is al decennia bewapend met Russische wapens.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |