Je enige antwoord? Blijkbaar zie jij niet dat aan Al-Qaida gelieerde groepen reden hebben om aanslagen te plegen in Europa.quote:
Huh wat?quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 12:59 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
De jongeren die naar Syrie trekken niet, en dat zijn er aardig wat. Natuurlijk hebben zij er dan belang bij om aanslagen te plegen, ook al is het alleen maar vanuit de koran.
In Mali is er wel degelijk een terreurdreiging na de inval in Mali, de radicalisatie is nog bezig en we zullen zien.
Ja, dat is mijn enige antwoord. Als je niet begrijpt dat de facties die tegen Assad vechten om interventie van het Westen vragen - en de frustratie er juist uit bestaat dat het Westen tot op heden niets (actief) heeft gedaan tegen het desbetreffende regime... dan heeft het weinig nut om hierover verder met je te discussiëren.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 13:00 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Je enige antwoord? Blijkbaar zie jij niet dat aan Al-Qaida gelieerde groepen reden hebben om aanslagen te plegen in Europa.
Veel Fokkertjes zijn toch verstandiger dan dat je wel eens zou denkenquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 12:55 schreef -jos- het volgende:
Fok!FP poll:
Syrië: Moet Nederland meedoen?
Als er militair ingrijpen volgt in Syrië, moet Nederland dan meedoen?
Aantal stemmen: 2737
Laatste stem: 31-08-2013 12:54
Nee, helemaal niet2026 (74%)
Ja, maar alleen defensief (patriots inzetten bijvoorbeeld)419 (15.3%)
Ja, actief mee aanvallen228 (8.3%)
Anders, namelijk:.. (reageer)64 (2.3%)
http://frontpage.fok.nl/p(...)derland-meedoen.html
Laat Nederland inderdaad alsjeblieft z'n handen van deze hele stronthoop afhoudenquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 13:03 schreef Jian het volgende:
[..]
Veel Fokkertjes zijn toch verstandiger dan dat je wel eens zou denken
quote:
Rusland heeft een marine bases in Syrie en wil die koste wat het kost behouden. Ze hebben Syria bewapend met S400 anti-aircraft missiles, S 300 SAM en 24-Barrell rocket launchers om maar wat op te noemen. Zonder hulp van China en Rusland was Assad allang al verstoten. Hij heeft een aantal zware klappen te voorduren gekregen. Hoge officieren die desserteerden.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 12:47 schreef PrepperNL het volgende:
[..]
Putin zegt anders heel wat inteligentere dingen als obama.
Veel belangrijker lijkt me wat Nederland ervan denkt. En die is voor interventie. Maar niet als Nederland ermee te maken gaat krijgen, dat dan weer niet.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 13:03 schreef Jian het volgende:
[..]
Soera 4:76quote:
Bron dat Al-Nusra dat ook wilt?quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 13:02 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, dat is mijn enige antwoord. Als je niet begrijpt dat de facties die tegen Assad vechten om interventie van het Westen vragen - en de frustratie er juist uit bestaat dat het Westen tot op heden niets (actief) heeft gedaan tegen het desbetreffende regime... dan heeft het weinig nut om hierover verder met je te discussiëren.
Volgens mij heeft deze houding meer te maken met het feit dat a) niemand van het FP enige zak geeft om de gemiddelde gebeurtenis in het Midden-Oosten. b) oorlog voeren geld kost, en wij momenteel zelf dat geld niet hebben. Het heeft denk ik vrij weinig te maken met de argumenten die hier over en weer over tafel gaan.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 13:03 schreef Jian het volgende:
[..]
Wat????quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 13:04 schreef McNulty het volgende:
[..]
[..]
Zonder hulp van China en Rusland was Assad allang al verstoten. Hij heeft een aantal zware klappen te voorduren gekregen. Hoge officieren die desserteerden.
Putin zelf is sowieso niet kosher, hij heeft ervoor gezorgd dat Medvedev premier werd zodat hij daarna weer aan een nieuwe ambtstermijn kon beginnen.
Bron dat Al-Nusra terroristen in Europa heeft gestationeerd om, zodra Assad's regime valt - aanslagen te plegen in Europa?quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 13:05 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Bron dat Al-Nusra dat ook wilt?
Ja, maar dat kan dus ook met die hulp zijn.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 13:06 schreef Jian het volgende:
[..]
Wat????![]()
Zoals reeds gezegd (door Putin) Assad is/was gewoon zwaar aan de winnende hand!
Precies. Komt Obama aan met zijn "days not weeks" in de weken lange maasa bombardementen in Libye.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 12:50 schreef Jian het volgende:
[..]
dat zou ik denken:
He said it was ridiculous to suggest the Syrian government was to blame for the 21 August attack.
"Syrian government troops are on the offensive and have surrounded the opposition in several regions," he said.
In these conditions, to give a trump card to those who are calling for a military intervention is utter nonsense."
Kan ik wel mee leven.
Nederland is voor een gewapende intetventie ???? Ja, als de VN daartoe besluit nadat overtuigend bewijs is geleverd voor een gifgasaanval door Assad.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 13:05 schreef DeToffifee het volgende:
[..]
Veel belangrijker lijkt me wat Nederland ervan denkt. En die is voor interventie. Maar niet als Nederland ermee te maken gaat krijgen, dat dan weer niet.
Hey mike weve got a fucking SPELL-NAZI on the forum!quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 12:53 schreef DeToffifee het volgende:
[..]
Vind jij. En intelligentere is met dubbel l
Doe dat nou niet. Internet-imams overal. Dit is compleet uit context gerukt.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 13:05 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Soera 4:76
Zij die geloven, strijden voor de zaak van Allah, maar de ongelovigen strijden voor de zaak van de boze. Strijdt daarom tegen de vrienden van Satan; voorzeker, Satan's plan is zwak.
Nederland kan zich hier beten buiten houden vind ikquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 13:08 schreef Jian het volgende:
[..]
Nederland is voor een gewapende intetventie ???? Ja, als de VN daartoe besluit nadat overtuigend bewijs is geleverd voor een gifgasaanval door Assad.
Valt wel mee. Assad heeft de kracht niet om af te rekenen met de rebellen en vice versa. Het is een oorlog die Assad niet kan winnen, hoogsten een pyrrusoverwinning. Assad zal nooit meer over heel Syrië regeren.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 13:06 schreef Jian het volgende:
[..]
Wat????![]()
Alsof Assad, sinds vorige week pas een Luchtmacht en een behoorlijk leger heeft. En dat ze gebruik maken van Russische wapens, ja dat doet de helft van de wereld en de andere helft van Amerikaansequote:Op zaterdag 31 augustus 2013 13:07 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, maar dat kan dus ook met die hulp zijn.
onzinquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 12:52 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Er zijn ook rebellen die weer overlopen...
in feite vechten ze voor iran.quote:Die eerste groepen steunen het huidige regime en zullen niet voor een ander regime strijden.
quote:Hezbollah is niet echt actief in Syrië en Iran heeft alleen wat officieren als adviseurs.
paar voorbeeldenquote:Deze groepen vechten helemaal niet onderling, wat een onzin.
Daar lopen ze niet voor over.quote:Qatar betaalt mensen die rebel worden iets van 150 dollar per maand.
Ik zie niet in hoe dit relevant is en hoe men een landurige aanval zou kunnen afslaan. Ik denk dat die lui eieren voor hun geld gaan kiezen.quote:Oh nee? En jij denkt dat er in de kuststreek geen milities zijn?
Wie hebben dan de Al-Nusra aanval van pas geleden afgeslagen? Het reguliere leger is redelijk afwezig in die streek. En de regering heeft al voor de burgeroorlog de Al-Nusayriyya bergen volgepropt met wapendepots.
Weet met wie je te maken hebt in dit soort discussiesquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 13:09 schreef Peunage het volgende:
[..]
Doe dat nou niet. Internet-imams overal. Dit is compleet uit context gerukt.
Ik heb over de periode voordat het regime van Assad werd bewapend door Rusland en Hamas 4000 troepen leverde.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 13:06 schreef Jian het volgende:
[..]
Wat????![]()
Nee hoor. Maar wel als je zegt dat je iets intelligenter vind dan het andere, en het dan verkeerd schrijftquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 13:09 schreef PrepperNL het volgende:
[..]
Hey mike weve got a fucking SPELL-NAZI on the forum!
Ik blijf Al Qaeda maar een knappe organisatie vinden. Ze vechten in een kleine 10 landen tegelijk, als ik de media moet geloven.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 13:10 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
De gematigde facties van het FSA hebben geen of nauwelijks invloed en het merendeel daarvan bestaat uit expats en diplomaten in het buitenland. Het echte vechten wordt gedaan door de Al quada/Al Nusra en al die andere extremisten. Assad bombarderen betekend dus directe steun aan de islamisten.
Je zou bijna denken dat het een supermacht is.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 13:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik blijf Al Qaeda maar een knappe organisatie vinden. Ze vechten in een kleine 10 landen tegelijk, als ik de media moet geloven.
Het geeft natuurlijk de belangen weer van de Russen (en Chinezen) voor wat betreft dit conflcit - miljardendeals met het regime van Assad.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 13:10 schreef Jian het volgende:
[..]
Alsof Assad, sinds vorige week pas een Luchtmacht en een behoorlijk leger heeft. En dat ze gebruik maken van Russische wapens, ja dat doet de helft van de wereld en de andere helft van Amerikaanse
twitter:CyG_US twitterde op zaterdag 31-08-2013 om 13:12:07U.S. officials: Strike against Syria could come this weekend http://t.co/wKIYLQHoa9 reageer retweet
Als Assad gewoon zijn gang kan gaan (nee geen chemische wapens) dan heeft hij de situatie binnen een jaar, hooguit 2 jaar onder controle!quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 13:10 schreef Hierro het volgende:
[..]
Valt wel mee. Assad heeft de kracht niet om af te rekenen met de rebellen en vice versa. Het is een oorlog die Assad niet kan winnen, hoogsten een pyrrusoverwinning. Assad zal nooit meer over heel Syrië regeren.
Puur een aanname.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 13:14 schreef Jian het volgende:
[..]
Als Assad gewoon zijn gang kan gaan (nee geen chemische wapens) dan heeft hij de situatie binnen een jaar, hooguit 2 jaar onder controle!
Het regime Assad is al decennia bewapend met Russische wapens.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 13:11 schreef McNulty het volgende:
[..]
Ik heb over de periode voordat het regime van Assad werd bewapend door Rusland en Hamas 4000 troepen leverde.
Niet dankzij zijn eigen (leger)capaciteiten. Er komt hulp van buitenaf - o.a. Hezbollah en Iran. Overigens zal hij de situatie nimmer volledig onder controle krijgen.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 13:14 schreef Jian het volgende:
[..]
Als Assad gewoon zijn gang kan gaan (nee geen chemische wapens) dan heeft hij de situatie binnen een jaar, hooguit 2 jaar onder controle!
Ach Assad kon er ook wat van.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 12:59 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
De jongeren die naar Syrie trekken niet, en dat zijn er aardig wat. Natuurlijk hebben zij er dan belang bij om aanslagen te plegen, ook al is het alleen maar vanuit de koran.
In Mali is er wel degelijk een terreurdreiging na de inval in Mali, de radicalisatie is nog bezig en we zullen zien.
Het is een beetje als Anonymous, doe een Guy Fawkes masker op en je wordt Anonymous lid genoemt. Heb een AK in je klauwen in het midden-oosten en je hoort bij de Al-Qaidaquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 13:13 schreef Hierro het volgende:
[..]
Je zou bijna denken dat het een supermacht is.
Ja, maar wat hebben ze in 10 jaar tijd voor Irak betekend?quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 13:16 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Ach Assad kon er ook wat van.
Ik denk dat je het allemaal overdrijft. Het is die extremisten allemaal niet gelukt een staat op te bouwen in zandwoestijnen zoals Somalië, Mali. Laat staan in een land met een seculiere traditie zoals Syrië.
Dit. Het is een collectief van verschillende fracties (al dan niet onder verschillende namen) die dezelfde ideologie aanhangen.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 13:13 schreef sp3c het volgende:
Al Qaida is meer een verzamelnaam net als 'het westen' of bier
vindtquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 13:12 schreef DeToffifee het volgende:
[..]
Nee hoor. Maar wel als je zegt dat je iets intelligenter vind dan het andere, en het dan verkeerd schrijft
Dit dus. Hilarisch en triest tegelijkertijd, want de gemiddelde persoon in het Westen denkt dus echt dat Al-Qaida een of andere superorganisatie is - soort van octopus - met overal cellen die van elkaars bestaan afweten en allemaal voor één specifiek doel gaan.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 13:17 schreef BesottedOrb het volgende:
[..]
Het is een beetje als Anonymous, doe een Guy Fawkes masker op en je wordt Anonymous lid genoemt. Heb een AK in je klauwen in het midden-oosten en je hoort bij de Al-Qaida
quote:
niet eens een collectiefquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 13:17 schreef McNulty het volgende:
[..]
Dit. Het is een collectief van verschillende fracties (al dan niet onder verschillende namen) die dezelfde ideologie aanhangen.
In Irak hebben de Sjiiten het geluk dat zijn de meerderheid vormen. Syrië zal vele malen erger worden met een met terroristen-sympathiserende soennietische meerderheid.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 13:17 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ja, maar wat hebben ze in 10 jaar tijd voor Irak betekend?
Datzelfde staat Syrië te wachten.
Oh ja?quote:
Iran boeit hun geen flikker. De milities bestaan vooral uit minderheden en Soennieten die baat hebben bij de regering. Die vechten met de rug tegen de muur. Iran heeft daar niks mee te maken.quote:in feite vechten ze voor iran.
Pro-Salafi bron en geen onderbouwing.quote:paar voorbeelden
However, in Damascus, such strategies seem to have an inverse effect so far, and they have caused tension and infighting between government troops forced to carry out such measures.[13] - See more at: http://www.understandingw(...)sthash.HtEIwwa3.dpuf
Deze vrijwilligers beschermen wat heilige plaatsen voor Sji'iten. Meer niet.quote:
quote:Daar lopen ze niet voor over.
quote:It reported that Qatar was offering refugee packages of about $50,000 a year to defectors and family.[42]
En waarom niet?quote:Ik zie niet in hoe dit relevant is en hoe men een landurige aanval zou kunnen afslaan. Ik denk dat die lui eieren voor hun geld gaan kiezen.
Incorrect, het is geen collectief en vaak hangen ze niet dezelfde ideologie aan.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 13:17 schreef McNulty het volgende:
[..]
Dit. Het is een collectief van verschillende fracties (al dan niet onder verschillende namen) die dezelfde ideologie aanhangen.
En dat baseer je op wat? De afgelopen twee jaar? Feit is dat de rebellen te sterk zijn om uitgeroeid te worden. Maar als jij iets weet wat ik niet weet, dan hoor ik het graag.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 13:14 schreef Jian het volgende:
[..]
Gelukkig gaat het de VS alleen maar om rechtvaardigheidquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 13:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het geeft natuurlijk de belangen weer van de Russen (en Chinezen) voor wat betreft dit conflcit - miljardendeals met het regime van Assad.
Kan zijn. Desondanks heeft Rusland de toelevering opgevoerd gedurende het conflict.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 13:16 schreef Jian het volgende:
[..]
Het regime Assad is al decennia bewapend met Russische wapens.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |