b2py | zondag 23 juni 2013 @ 18:57 |
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.![]() >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je van harte welkom heten: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl. ![]() >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig. >> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo) en in de ICE (Amsterdam - Arnhem) Voor de Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor de Fyra bedraagt ¤2,30 enkele reis (2e klas), ongeacht het traject. Deze toeslag is in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht. >> Reizen over de HSL-Zuid NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. Bij de kaartautomaat betaal je ¤2,30 voor een enkele reis (2e klas), ongeacht het traject. Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe. >> Intercity's Den Haag - Brussel Er rijden vanaf nu 8 intercity's per dag tussen Den Haag HS en Brussel Zuid. Met geluk kan dit in oktober uitgebreid worden naar 10. Wat daarna gebeurt, weet niemand. >> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden. >> Afkortingen en treinserienummers Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht. Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen: >> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen De feestdagen in 2013 zijn als volgt: Dinsdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 31 maart (eerste paasdag), maandag 1 april (tweede paasdag), dinsdag 30 april (Koninginnedag), zondag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 9 mei (Hemelvaartsdag), zondag 19 mei (eerste pinksterdag), maandag 20 mei (tweede pinksterdag), woensdag 25 december (eerste kerstdag), donderdag 26 december (tweede kerstdag). Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van DUO. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit. >> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? ![]() Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ![]() >> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden? Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd: • Blijbol. • De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden. • De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen). • jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar). • Als joker ![]() ![]() >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; Hoek van Holland Haven - von_Preussen Kesteren - Dr_Flash Buitenpost - Peterselieman Newcastle Central Station - bork IJmondlijn - von_Preussen Harlingen (- Haven) - Greavy Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy Station Nijverdal en Nijverdal West - De laatste dag in de "oude" situatie - Greavy >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash 6834 kilometer InterRail - Igen Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash Polen - Zug-Chef Eerste Klas door Nederland - Ireyon Zwitserland - sander89 De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp Monaco - KapiteinT Koninklijke wachtkamers - Bork NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100 Treinen rond Basel - Dr_Flash Station Visé - KapiteinT InnoTrans 2010 - James1988 Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon Reisje voor het goede doel - Greavy Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tsjechie) - bork Europabahn/Rheintalbahn - bork AnsaldoBreda en Napels op hun best - Dr_Flash >> Achter de schermen De cabine van een Class 66 - Monopoly De cabine van een G-2000 - Monopoly De cabine van een DM'90 - Monopoly Fotoverslag over de NS1700 - GlenSpey Fotoverslag over VIRM - GlenSpey De cabine van een Traxx (BR 186) - Mirgeam De cabine van een G1206 - Mirgeam Traffic Control Brussel: Open Bedrijvendag 2012 - Greavy | |
DriekOplopers | zondag 23 juni 2013 @ 19:03 |
Die Limburgers, met hun provincie vol chemische fabrieken, die minder "giftreinen" willen, zijn natuurlijk de weg kwijt. De trein is veel veiliger dan de (vracht)auto! http://www.voorbeterov.nl/page3.php | |
MPG | zondag 23 juni 2013 @ 19:22 |
Kanttekening: Die vrachtauto's rijden niet midden door onze stadscentra en hebben een kleinere hoeveelheid troep per transport bij zich wat bij een ongeluk zorgt voor een kleinere impact. Blijft evengoed staan dat ik vind dat men hier niet zo moet zeuren. | |
Bitlord | zondag 23 juni 2013 @ 20:05 |
Ik weet niet wat handiger is. 100 vrachtwagens of 1 goederentrein. | |
greavy | zondag 23 juni 2013 @ 20:06 |
Staat er straks weer file. Gaan ze daar weer moeilijk over doen. | |
Bitlord | zondag 23 juni 2013 @ 20:06 |
Het vooroorlogse spoortje is trouwens in Kesteren, het voormalige traject Kesteren - Amersfoort. | |
#ANONIEM | zondag 23 juni 2013 @ 20:41 |
Wel gek dat dat (en ook Nijmegen - Kleef) ooit onderdeel was van de links-Rijnse hoofdroute. | |
#ANONIEM | zondag 23 juni 2013 @ 20:43 |
Vandaag bij een fietstochtje kwam ik trouwens nog een trein tegen:![]() Weisseritztalbahn: Een soort van museumlijn, maar hij rijdt wel dagelijks en OV-abonnementen zijn er ook gewoon geldig. Helaas kan hij na het hoogwater van 2002 nog steeds niet het hele traject rijden, maar bij de overstromingen van een paar weken terug is het traject gelukkig niet verder beschadigd. [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 23-06-2013 20:44:24 ] | |
greavy | zondag 23 juni 2013 @ 21:36 |
ILenT slaat nu helemaal door hoor. Weer een belachelijke nieuwe regel bijgevoerd. Ter voorbeeld: ERS Rail deed voorheen een machinistenwissel in Venlo (Duitse machinist -> Nederlandse of omgekeerd), maar ILenT heeft nu ingevoerd dat de machinisten die géén Nederlands spreken vanaf Kaldenkirchen gepiloteerd MOETEN worden. Ongeacht dat de Treindienstleiders ook Duits spreken (Treindienstleider Venlo / rg Duitsland moet Duits kunnen ivm het grensstation). Verbaast me bijna nog dat de Eurobahn niet heeft gestaakt tussen Venlo en Kaldenkirchen toen deze regel kwam .... | |
icloud | zondag 23 juni 2013 @ 21:51 |
jammer dat je het weer niet gesnapt hebt, limburg vraagt om een extra spoor buiten de kernen ipv minder treinen. | |
greavy | zondag 23 juni 2013 @ 21:55 |
Limburg heeft ineens geld over? | |
HetBrabandertje | zondag 23 juni 2013 @ 21:57 |
Hebben eerder deze week ook nog Maastricht/Aachen Airport nog gered met 5 miljoen, de ZLSM heeft ook al geld ontvangen en eerder natuurlijk Veolia nog gered. Eerder verrassend dat het geld nog steeds niet op is. | |
DeaDLocK2K | zondag 23 juni 2013 @ 22:14 |
Ik sluit me hier bij aan máár ik vind wel dat hij een punt heeft. Er wordt heel vaak gezegd dat het niet meer over het spoor mag terwijl de veiligheid veel hoger ligt dan bij het wegtransport. | |
Aardappelscheermes | zondag 23 juni 2013 @ 22:21 |
Het geld is allang op... Maar men doet net of er genoeg is. Oftewel, bezuinigen op de dingen waar je niet op zou mogen bezuinigen... Gezondheid en onderwijs. In ander nieuws: Een insider wis mij te vertellen dat het deze week weer FOTOMANIA is bij die "Ich bin doch nicht blöd" club. Dus wie zijn fotokit wil upgraden met een paar honderd euro korting.... | |
Kapitein_Schavuit | zondag 23 juni 2013 @ 22:25 |
Je vergeet even dat in het centrum van Venlo een groot rangeerterrein ligt waar die treinen moeten rangeren. Lekker veilig. Maar wanneer ga je eens achter Veolia aan met hun zo kort mogelijke treinen? | |
icloud | zondag 23 juni 2013 @ 22:28 |
Nee de gemeente sittard-geleen roermond weert en venlo willen een geisoleerd spoor op kosten van schultz | |
icloud | zondag 23 juni 2013 @ 22:41 |
Als. De gemeente hun zin krijgen, en ze hun eigen "betuweroute" krijgen kunnen de giftreinn juist opvoeren. | |
DriekOplopers | maandag 24 juni 2013 @ 00:19 |
Daa lees ik niets over in het bericht dat de grondslag vormt van ons commentaar. Van nos.nl: Staat dus kletspraat in, zoals het verzwijgen dat die Belgische dode pas een dag later viel door een inschattingsfout over het riool. En het verzwijgen dat spoor vele malen veiliger is dan weg. En qua miljarden voor omleidingen? Dan weet ik nog wel een paar ergere problemen, zoals SAAL. | |
icloud | maandag 24 juni 2013 @ 00:24 |
Nu.nl is niet de meest betrouwbare bron, ik zie l1 toch als betrouwbaarder op dit dossier. | |
James1988 | maandag 24 juni 2013 @ 00:31 |
NOS.nl, niet nu.nl | |
icloud | maandag 24 juni 2013 @ 00:34 |
Dan nog blijf ik de berichtgeving van l1 betrouwbaarder vinden, de gemeentes zetten in op een extra spoor buiten de kernen niet op vermindering. | |
James1988 | maandag 24 juni 2013 @ 00:49 |
L1 schrijft:Daarin lees ik hetzelfde als wat NOS schrijft, maar dan in minder woorden. ![]() | |
Dr_Flash | maandag 24 juni 2013 @ 00:57 |
http://www.nuzakelijk.nl/(...)-maurizio-liegt.html | |
DriekOplopers | maandag 24 juni 2013 @ 01:07 |
Ik vind je suggestie "Jammer dat je het weer niet gesnapt hebt" etc. wel wat vervelend, eerlijk gezegd. Er is nu naar diverse bronnen verwezen, en in al die bronnen wordt nergens verwezen naar wat jij beweert. Discussie is goed. Inhoudelijke aanvullingen zijn zelfs nog beter. Maar dat aanmatigende toontje van je, maakt dat het me moeite kost nog met je te praten. Doe daar eens wat aan. Da's leuker voor je omgeving en daarmee vanzelf ook leuker voor jou. | |
Bitlord | maandag 24 juni 2013 @ 04:08 |
Toen had je ook concurrentie op het spoor, alleen bouwden ze dan maar gelijk een heel nieuwe spoorlijn. Meen dat HIJSM de spoorlijn Amsterdam - Amersfoort - Kesteren - Nijmegen - Duitsland had als concurrent op NRS' Amsterdam - Utrecht- Arnhem - Zevenaar - Duitsland. Na eenwording van de bedrijven raakte het lijntje feitelijk overbodig, de oorlog deed de rest. | |
DeaDLocK2K | maandag 24 juni 2013 @ 07:51 |
De HIJSM legde de spoorlijn Amsterdam-Zutphen-Hengelo-Enschede-Glanerbeek(-Münster) aan als verbinding met het Ruhrgebiet. Het stikte daar van de grensovergangen trouwens. Winterswijk was er nog, twee bij Enschede, eentje bij Oldenzaal en dat is alleen wat ik uit mijn hoofd weet, er zijn vast ook nog een batterij grensoverschrijdende tramlijnen. | |
DeaDLocK2K | maandag 24 juni 2013 @ 07:54 |
Dat "toontje" is aanmatigend omdat MVBOV boze brieven uitpoept met een vaart waar de belastingdienst jaloers op kan zijn en waar regelmatig iets rammelt aan de inhoud, nog afgezien van het feit dat veel mensen het niet met MVBOV eens zijn en ook niet het idee hebben dat ze daardoor vertegenwoordigd worden. Dat roept, begrijpelijkerwijs, irritatie op bij sommige mensen. | |
Duvel | maandag 24 juni 2013 @ 08:12 |
Volgens mij is er een loc van Spitzke ontspoord in Gouda. | |
greavy | maandag 24 juni 2013 @ 08:17 |
Die was gister bezig als rangeerknecht bij de werkzaamheden aan spoor 3. | |
Duvel | maandag 24 juni 2013 @ 08:19 |
En volgens mij staat ie nu ergens in wissel 199 met de hersporingsploeg er naast. | |
Mr_Klaasje | maandag 24 juni 2013 @ 08:23 |
Leg eens uit. Wat heeft een goederentrein met goed ov te maken? Ja dat die dingen een reizigerstrein niet in de weg moeten rijden. Verder helemaal niets. | |
dennistd | maandag 24 juni 2013 @ 08:48 |
Zoek de fout:![]() | |
James1988 | maandag 24 juni 2013 @ 08:50 |
Die horizontale lijn onder Den Bosch, wat moet die voorstellen ![]() | |
dennistd | maandag 24 juni 2013 @ 08:51 |
Die lijn ligt daar gewoon hoor ![]() | |
Duvel | maandag 24 juni 2013 @ 08:53 |
Hoi Geldermalsen. Oh en sorry Arnhem. [ Bericht 2% gewijzigd door Duvel op 24-06-2013 08:59:19 ] | |
Duvel | maandag 24 juni 2013 @ 08:54 |
De Betuweroute. ![]() | |
#ANONIEM | maandag 24 juni 2013 @ 09:00 |
Nimwegen ligt ook wat noordelijk ![]() | |
dennistd | maandag 24 juni 2013 @ 09:07 |
Helemaal juist ![]() De lijn Utrecht-'Den Bosch' is in werkelijkheid de lijn Utrecht-Geldermalsen, en de lijn 'Den Bosch'-'Nijmegen' is de lijn Geldermalsen-Tiel-Elst-Arnhem (die 0,0 met Den Bosch-Nijmegen van doen heeft). Overigens is er maar één goede reactie op dit gepruts: ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 24 juni 2013 @ 09:09 |
Het is een column eah. | |
James1988 | maandag 24 juni 2013 @ 09:19 |
Ah. Ik dacht dat de stationsnamen en -plaatsen wel klopten, niet dus ![]() | |
#ANONIEM | maandag 24 juni 2013 @ 09:43 |
Hoe kom ik erachter welke treinen straks gaan stoppen op Utrecht Vaartsche Rijn? Het schijnt een overstapstation te moeten gaan worden voor studenten uit het zuiden en oosten, richting de Uithof. Dit om Centraal te ontlasten. Dan zou je toch verwachten dat er ook wat intercities uit Den Bosch en Nijmegen enzo stoppen, of niet? Daarnaast vast wat sprinters naar Lunetten, Houten, Zeist en Maarn enzo. | |
Dr_Flash | maandag 24 juni 2013 @ 09:50 |
Mooi man. ZO weinig benul hebben van waar je mee bezig bent ![]() | |
dennistd | maandag 24 juni 2013 @ 09:50 |
Er gaan alleen sprinters stoppen. | |
Duvel | maandag 24 juni 2013 @ 09:51 |
Waar vond je deze trouwens? | |
#ANONIEM | maandag 24 juni 2013 @ 09:53 |
Dus die overstap- en ontlastingsfunctie slaat dus nergens op? Lijkt me dat je als student op weg naar de Uithof dus gewoon de intercity naar CS neemt en dan de tram naar de Uithof. Waarschijnlijk sneller namelijk. | |
dennistd | maandag 24 juni 2013 @ 09:55 |
Die stond vandaag in de Metro, pagina 9: http://www.readmetro.com/(...)d/download/20130624/ | |
Q. | maandag 24 juni 2013 @ 09:56 |
Voor de studenten die met de stoptrein vanuit de richtingen Den Bosch en Arnhem komen is het wel een aardig stukje korter hoor. En je hebt op Vaartsche Rijn een veel kortere overstapafstand dan op Centraal. | |
Scarlet_Dragonfly | maandag 24 juni 2013 @ 09:58 |
Heb je de rest van deze pagina al gezien? ![]() --edit-- uh, wacht, ja, dat bedoel je ook. Laat maar ![]() | |
dennistd | maandag 24 juni 2013 @ 10:00 |
Je pakt in elk geval de reizigers vanaf Gouda Goverwelle, Woerden, Vleuten, Utrecht Terwijde, Utrecht Leidsche Rijn, Utrecht Lunetten, Houten, Houten Castellum, Culemborg, Geldermalsen, Zaltbommel, Tiel, Bunnik, Driebergen-Zeist, Maarn, Veenendaal Centrum, Veenendaal West en Rhenen op die manier. En als er ook nog een stoppen Utrecht-Arnhem komt kan dat ook nog voor Veenendaal De Klomp, Ede-Wageningen, Wolfheze, Oosterbeek en Arnhem. | |
Darkwing_Duck | maandag 24 juni 2013 @ 10:00 |
Bron: http://nos.nl/artikel/521673-spookthalys-in-vlaanderen.html Is het zo erg in Belgie dat zelf treinen exact verdeeld worden ![]() | |
dennistd | maandag 24 juni 2013 @ 10:02 |
Over het algemeen is het Wallonië dat voordeel heeft van de wafelijzerpolitiek volgens mij, dus ik kan me voorstellen dat Vlaanderen in dit geval denkt: laat ons er ook eens voordeel van hebben. | |
#ANONIEM | maandag 24 juni 2013 @ 10:15 |
De Thalys waar het over gaat rijdt vanaf Luik via Namen, Charleroi en Bergen naar Rijsel, die rijdt niet naar Duitsland. Zowel de Waalse als de Vlaamse rijden eenmaal daags. En zo erg is het vermoed ik echt, zo worden stations Halle en Leuven overgeslagen door bepaalde IC's tussen Brussel en Wallonië.... [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 24-06-2013 10:17:49 ] | |
Dr_Flash | maandag 24 juni 2013 @ 10:16 |
FTFY. | |
DeaDLocK2K | maandag 24 juni 2013 @ 10:21 |
Goeie fix ![]() | |
KomtTijd... | maandag 24 juni 2013 @ 10:38 |
Heuj dit is positief: Ik ben (blijkbaar) vergeten uit te checken in mijn vrij-reizen periode (weekend vrij), maar er is geen geld afgeschreven! Heb eerder wel eens gehad dat ze dan vrolijk 10 euro afschreven. | |
James1988 | maandag 24 juni 2013 @ 10:46 |
Bij de NS-abonnementen wordt in de vrij reizen-periode tegenwoordig geen borg meer afgeschreven, m.u.v. Connexxion. | |
Dr_Flash | maandag 24 juni 2013 @ 10:47 |
Why ![]() | |
KomtTijd... | maandag 24 juni 2013 @ 10:48 |
Het zou toch veel te makkelijk zijn als het overal het zelfde zou werken? Maar van de NS iig wel netjes, die borg in vrij-reizen was echt de grootste onzin. | |
James1988 | maandag 24 juni 2013 @ 10:51 |
Goede vraag, dat wist greavy een paar weken terug te vertellen. | |
Q. | maandag 24 juni 2013 @ 11:00 |
Nogal. | |
DriekOplopers | maandag 24 juni 2013 @ 11:11 |
Bij Cxxn wordt hier ook aan gewerkt, hoorde ik de afgelopen week. | |
Peterselieman | maandag 24 juni 2013 @ 11:16 |
mja, er moet ook ruimte zijn voor goederenvervoer per spoor, daar kun je niet op tegen zijn. Door dat goed te regelen hoeven ze reizigerstreinen niet al te veel in de weg te rijden en zelf ook niet overal aan de kant te staan. Als Limburg zijn zin krijgt, dan kan het zijn dat je of een heel duur spoor aan moet leggen dat om de kernen heen loopt of dat je rond een aantal goederentreinen ongekende veiligheidsmaatregelen moet nemen, waardoor het andere vervoer door ontregeld raakt of je vervoert het gevaarlijke spul via de weg waar de kans op ongevallen groter is. Geen van die drie situaties moet je willen, sterker nog, je zou er zoveel mogelijk op aan moeten dringen dat niet alles via de weg vervoerd zal worden. De vervoersmodaliteiten vullen elkaar namelijk aan. | |
Scarlet_Dragonfly | maandag 24 juni 2013 @ 11:18 |
Dat is al minstens een half jaar zo! | |
Dr_Flash | maandag 24 juni 2013 @ 11:19 |
Watch me ![]() | |
Peterselieman | maandag 24 juni 2013 @ 11:21 |
hahaha. Het per trein vervoeren van een stel dozen tussen de Rotterdamse haven en het Ruhrgebied bespaart heel wat vrachtwagenritten ![]() | |
dennistd | maandag 24 juni 2013 @ 11:25 |
Zaterdag stonden we stil even voor Köln, en toen ik uit het raam keek zag ik iets dat me aan jou deed denken: ![]() Een badslipperexpress die een klein deel van zijn lading verloren is ![]() | |
Dr_Flash | maandag 24 juni 2013 @ 11:27 |
Goed begin is het halve werk ![]() | |
remcoP | maandag 24 juni 2013 @ 11:51 |
Uit de richting Rhenen zijn het er vrij weinig. Een groot deel van de studenten heeft z'n fiets op station Bunnik staan en fietst dan het laatste stukje naar de Uithof. | |
Peterselieman | maandag 24 juni 2013 @ 11:53 |
In Oisterwijk ging het vanochtend ook lekker getuige deze tweet
| |
Dr_Flash | maandag 24 juni 2013 @ 11:59 |
Dat moet gewoon niet kunnen, dat is vragen om levensgevaarlijke situaties. | |
DeaDLocK2K | maandag 24 juni 2013 @ 12:00 |
Dat gebeurt in Olst ook met enige regelmaat. Is verder natuurlijk niet voor de NS maar PrutsRail. | |
James1988 | maandag 24 juni 2013 @ 12:02 |
| |
dennistd | maandag 24 juni 2013 @ 12:04 |
De plaatsnamen kloppen niet, maar het traject ook niet.. Wedden dat in de volgende advertentie alleen de plaatsnamen veranderd zijn? | |
Fiorano | maandag 24 juni 2013 @ 12:05 |
Waar zijn er eigenlijk mee bezig op Duivendrecht? Lijkt op perron verlenging | |
Duvel | maandag 24 juni 2013 @ 12:05 |
Ja, dat ineens Geldermalsen - Arnhem eruit ligt. | |
Dr_Flash | maandag 24 juni 2013 @ 12:13 |
Sorry maar we moeten natuurlijk wel doen wat we gecommuniceerd hebben ![]() | |
greavy | maandag 24 juni 2013 @ 12:18 |
te ingewikkeld. Net als melding "InOkNSRWkndVrij2eKlE10Brg" bij het inchecken. | |
dennistd | maandag 24 juni 2013 @ 12:18 |
Boven of beneden? | |
Ireyon | maandag 24 juni 2013 @ 12:19 |
Verwaande kuthipster | |
Fiorano | maandag 24 juni 2013 @ 12:20 |
Beneden | |
Peterselieman | maandag 24 juni 2013 @ 12:20 |
ach ja, vanochtend reden de treinen tussen Groningen en Leeuwarden volgens de borden via een andere route. Via de omroep werd gemeld dat de normale route gereden wordt ![]() | |
Scarlet_Dragonfly | maandag 24 juni 2013 @ 12:22 |
Gisteren stopten de sprinters Amersfoort - Hoofddorp niet op Muiderpoort. Maarja, dat snapt de automatische omroep in een SGMm natuurlijk totaal niet, en de machinist is ook te lui om er zelf iets over om te roepen. Gevolg: vlak voor Muiderpoort wordt er omgeroepen "het volgende station is Amsterdam Muiderpoort" terwijl we er een spoor verderop langs rijden ![]() ![]() | |
dennistd | maandag 24 juni 2013 @ 12:22 |
Die zijn al 340 meter, volgens mij is dat de IC-norm. En volgens mij wordt met SAAL ook alleen Riekerpolder-Duivendrecht aansl. west (aansluiting Utrechtboog) verdubbeld. | |
Peterselieman | maandag 24 juni 2013 @ 12:25 |
perronverplaatsing: http://plannen.ouder-amst(...)station-duivendrecht | |
Dr_Flash | maandag 24 juni 2013 @ 12:28 |
Sorry wat? ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 24 juni 2013 @ 12:33 |
Dat gebeurt in België ook op RailTime. Als er via verbindingsspoor 234 ipv 235 gereden wordt ![]() | |
Peterselieman | maandag 24 juni 2013 @ 12:35 |
dan zijn ze daarin wat doorgeslagen. Wat zal het een reiziger het roesten als onderweg via spoor x of y gereden wordt, zolang de trein maar stopt op het station waar de reiziger uit dan wel over moet stappen | |
DeaDLocK2K | maandag 24 juni 2013 @ 12:38 |
Toen ik een soortgelijke opmerking plaatste op Het Grote Blote TietenForum werd me dat niet geheel in dank afgenomen ![]() | |
Peterselieman | maandag 24 juni 2013 @ 12:41 |
wat een autistenbende is het daar dan ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 24 juni 2013 @ 12:53 |
Valt verder wel mee. Ze zijn er vooral heel erg conservatief en vinden dit juist secuur. Tjah. | |
Peterselieman | maandag 24 juni 2013 @ 13:20 |
dan wordt het tijd dat ze wat losser worden | |
DeaDLocK2K | maandag 24 juni 2013 @ 13:23 |
Er zijn er een aantal bij die tegen de automatisering en 'concentratie van de seinhuizen' zijn zoals die daar nu heel uitgebreid plaatsvindt. | |
KnightSolaire | maandag 24 juni 2013 @ 13:26 |
Vanochtend te Eindhoven: vanwege een defect V'tje op spoor 3 reed de SPR naar Weert vanaf spoor 1, waar ook de IC richting Maastricht vertrekt. Vreemd genoeg stond op het TBP de SPR al aangegeven, die om 09:34 vertrok. Op de onderste regel stond: 'Volgende trein: 09:32 IC Maastricht'. ![]() De IC kwam uiteraard eerst binnen en vertrok eerder, maar het bord bleef gewoon SPR Weert aangeven. | |
Dr_Flash | maandag 24 juni 2013 @ 13:27 |
Ja die houden het liefst al die verborgen werkloosheid in stand. | |
Peterselieman | maandag 24 juni 2013 @ 13:30 |
tsja, NMBS en InfraBel moeten de financiële touwtjes wat aanhalen, dus ja, ik snap wel dat ze voor modernisering en automatisering kiezen. | |
Ireyon | maandag 24 juni 2013 @ 13:36 |
De rest van dat Twitter gesprek
Beetje blijven zitten kankeren op een bedrijf dat er niks mee te maken heeft en maar vol blijven houden als je erop geattendeerd wordt. | |
KnightSolaire | maandag 24 juni 2013 @ 13:38 |
Ga gewoon naar een andere overweg als er een storing is of de overweg langdurig bezet is. Ja dat kost je extra tijd maar tussen de bomen door zwalken kost je misschien je leven. | |
Ireyon | maandag 24 juni 2013 @ 13:40 |
De trein blokkeert heel het eilandperron inclusief overweg ernaartoe. Daar is niet echt een alternatief voor. | |
KnightSolaire | maandag 24 juni 2013 @ 13:42 |
Oh en over iemand erop wijzen welke verantwoordelijkheden waar liggen: tja, sommige mensen zitten zo vastgeroest in hun denkbeeld dat ze dat echt niet willen wijzigen - en het boeit ze dan ook niet. Ik heb ooit iemand de NS horen beschuldigen van het niet rijden van een Belgische stoptrein. Ook zoiets. ![]() | |
James1988 | maandag 24 juni 2013 @ 13:46 |
Op Nederlands grondgebied rijdt dat ding onder de vlag van NS ![]() | |
Dr_Flash | maandag 24 juni 2013 @ 13:49 |
Enig idee hoe dat zou kunnen komen? ![]() | |
KnightSolaire | maandag 24 juni 2013 @ 14:07 |
Nou ja de oorzaak was toen sowieso iets met de infrastructuur. ![]() | |
Darkwing_Duck | maandag 24 juni 2013 @ 16:04 |
De bussen van Den Bosch komende tijd staan voor 99 procent niet in het Hannover Consulting Fahrplan-Auskunfts-System ![]() Er staat maar 2 bussen in op 11 juli ![]() | |
Dr_Flash | maandag 24 juni 2013 @ 16:51 |
Tsja, ergens houdt het op he. Het zijn wel Duitsers, maar daarmee Onze Lieve Heer nog niet ![]() | |
ReisT | maandag 24 juni 2013 @ 16:57 |
Ik krijg op 11 juli netjes alle bussen te zien tussen Zaltbommel en Den Bosch. Ze hebben alleen de aangepaste treindienst er blijkbaar nog niet in verwerkt. | |
b2py | maandag 24 juni 2013 @ 17:01 |
Kan wel zo zijn volgens jou, maar voor het gros van de reizigers is NS dé vervoerder in Nederland. Of het nou Cargo is of dat er Veolia op de zijkant staat. In dit geval zou er een werkinstructie voor het communicatieteam moeten klaarliggen om dit netjes af te handelen. | |
b2py | maandag 24 juni 2013 @ 17:02 |
Er heeft weken op de TBP's boven Alkmaar vanuit Den Helder gestaan dat de treinen via een andere route reden omdat Onze Liever Vrouwe ter Nood geen perron heeft aan die zijde. | |
Darkwing_Duck | maandag 24 juni 2013 @ 17:03 |
Ja maar doe dan niks, en niet 2 bussen? Eh, op de offline planner? ![]() | |
Ireyon | maandag 24 juni 2013 @ 17:05 |
Hoezo, "volgens jou"? Als iemand je erop attendeert dat je niet bij NS maar ProRail moet zijn en dan vervolgens nog blijft volhouden "Ja maar NS moet dit en NS zou dat moeten blabla" ben je gewoon kansloos bezig. Niet "volgens mij", maar per definitie. | |
b2py | maandag 24 juni 2013 @ 17:07 |
Dan zouden zij direct @ProRail moeten vermelden in plaats van de reiziger over de schutting te gooien en het zelf uit laten zoeken. | |
Darkwing_Duck | maandag 24 juni 2013 @ 17:08 |
Sorry, ja Hannover Consulting Fahrplan-Auskunfts-System heeft inderdaad de Bussen erin verwerkt. Maar als je de dienstregeling filtert op bussen dan staan ze niet in. Maar onder regionale treinen vind je ze wel.... | |
Peter | maandag 24 juni 2013 @ 17:11 |
Als jij bij connexxion klaagt over een bus van arriva, dan moet connexion jouw klacht doorzetten? Dacht het niet.. | |
Ireyon | maandag 24 juni 2013 @ 17:11 |
Hij gaat zelfs zo mogelijk nog kanslozer verder
"Ik reis via NS" ![]() | |
b2py | maandag 24 juni 2013 @ 17:12 |
Dat zeg ik toch niet, ze zouden je kunnen doorverwijzen. Leven we anno 2013 in een gemeenschap waarbij we alles maar over schuttingen gooien en niets meer voor elkaar kunnen overhebben? | |
Peter | maandag 24 juni 2013 @ 17:13 |
Zou kunnen, moet niet ![]() | |
b2py | maandag 24 juni 2013 @ 17:13 |
![]() | |
b2py | maandag 24 juni 2013 @ 17:14 |
http://emielsondag.com/ Heeft er zelfs een hele blog aan besteed. | |
#ANONIEM | maandag 24 juni 2013 @ 17:15 |
Ik kon het niet laten ![]()
| |
Kwaliteit | maandag 24 juni 2013 @ 17:15 |
Sorry ik snap de boosheid wel. Als ik dit zie, moet ProRail maar ook de NS zich diep schamen. NS is nog altijd verantwoordelijk voor zijn reizigers. Punt uit! Als ik dit zie dan vrees ik het ergste, dat ding zou maar gaan rijden... ongelooflijk! ![]() [ Bericht 9% gewijzigd door Kwaliteit op 24-06-2013 17:58:31 ] | |
Peter | maandag 24 juni 2013 @ 17:16 |
Ze steken over midden op een spoor, niet eens bij een overgang... dombo's. Bekeuren ![]() | |
b2py | maandag 24 juni 2013 @ 17:18 |
Lekker wijf. ![]() | |
Peterselieman | maandag 24 juni 2013 @ 17:39 |
![]() | |
icloud | maandag 24 juni 2013 @ 17:40 |
Juridisch zou hij misschien nog wel eens gelijk kunnen hebben, het is de ns die hem een kaartje heeft verkocht, ongeacht de vervoerder waar hij mee reist. Als MM mij een kapotte Philips tv verkoop dan ga ik ook klagen bij MM en niet bij Philips. | |
James1988 | maandag 24 juni 2013 @ 17:41 |
Die "cc @Wijkagent_Fred" doet 't 'm ![]() | |
b2py | maandag 24 juni 2013 @ 17:43 |
![]() | |
icloud | maandag 24 juni 2013 @ 17:44 |
wijkagent fred is baas | |
Duvel | maandag 24 juni 2013 @ 17:46 |
Hé, Bas Penris! Die ben ik een keer tegengekomen toen ik sloophondekoppen ging fotograferen in Zwolle! | |
Mr_Klaasje | maandag 24 juni 2013 @ 17:48 |
Bas Penris hangt hier ook rond. Tip: Ik ben het niet. | |
icloud | maandag 24 juni 2013 @ 17:49 |
Heelveel fatsoen heeft onze wijkagent niet
Ligt het aan mij of moet dit een grappig fake account zijn? | |
Peterselieman | maandag 24 juni 2013 @ 17:50 |
@icloud: het is een fake-account | |
Peterselieman | maandag 24 juni 2013 @ 17:52 |
we hoeven niet te raden ![]() | |
b2py | maandag 24 juni 2013 @ 17:53 |
Ik heb zaterdag nog mokerveel bier gedronken met bovenstaande! ![]() | |
Kwaliteit | maandag 24 juni 2013 @ 17:59 |
geweldig ![]() | |
Mr_Klaasje | maandag 24 juni 2013 @ 17:59 |
Met Duvel? | |
Darkwing_Duck | maandag 24 juni 2013 @ 18:12 |
Jij? | |
Duvel | maandag 24 juni 2013 @ 18:16 |
Oh humor! | |
Darkwing_Duck | maandag 24 juni 2013 @ 18:17 |
De sncf heeft een nieuwe applicatie , hoe druk is in de RER treinen, Groen = Staan in de trein Geel = Je staat tegen het raam geplakt Rood = Je moet op het dak mee ![]() ![]() Downloaden: https://itunes.apple.com/fr/app/tranquilien/id660721122 | |
Peterselieman | maandag 24 juni 2013 @ 18:19 |
ben je toch aan het raden
| |
Duvel | maandag 24 juni 2013 @ 18:20 |
Ik ben het ook niet. | |
Duvel | maandag 24 juni 2013 @ 18:23 |
Nee, Duvel drinkt ff niet zoveel momenteel. | |
Dr_Flash | maandag 24 juni 2013 @ 18:24 |
Precies, daar ging ik ook net wat over zeggen ![]() ![]() | |
Dr_Flash | maandag 24 juni 2013 @ 18:27 |
Anyway, wat nou als een passerende intercity 1 van die lui geschept had? Ik bedoel, je kunt "je moet altijd wachten tot de overweg vrij is" moeilijk een half uur vol blijven houden. Dit kun je die mensen niet gaan verwijten, die over die cargo heen klimmen. | |
Dr_Flash | maandag 24 juni 2013 @ 18:29 |
vgs mij is er een paar jaar geleden in Spanje op een HSL een vergelijkbaar ongeluk gebeurd trouwens, waarbij wat jongeren de route naar het strand wilden afkorten en zich verkeken op de snelheid van de AVE ![]() | |
James1988 | maandag 24 juni 2013 @ 18:29 |
Het zijn domme koeien, die hadden moeten wachten of een andere oversteekplaats hadden moeten zoeken. Je hebt niks in het spoor te zoeken zolang de bomen gesloten, ook niet als een trein er tot stilstand komt. Natuurlijk heeft dit te lang geduurd, die trein had eerder weg moeten zijn, maar dat is waarschijnlijk niet gelukt vanwege <reden>. Het treinverkeer stilleggen en onder begeleiding van de politie de mensen over de trein laten klauteren is een mogelijkheid, maar de politie is ook niet per direct ter plaatse. Dat was nota bene op een station, wat (beschonken) mensen waren te lui om naar de aanwezige tunnel te lopen, en ze besloten om maar over de sporen te lopen. Dat was in Castelldefels. | |
Dr_Flash | maandag 24 juni 2013 @ 18:31 |
Oh 12. http://english.pravda.ru/news/world/24-06-2010/113996-train-0/ Vandaag exact 3 jaar geleden trouwens. | |
Scarlet_Dragonfly | maandag 24 juni 2013 @ 18:32 |
Hoe lang stond die badslipper-bakfiets daar al stil? Dan ligt de overweg allang in storing en moeten alle andere treinen al op zicht rijden als ze de overweg naderen. | |
Dr_Flash | maandag 24 juni 2013 @ 18:34 |
Een half uur toch? Gaat een overweg vanzelf in storing na X tijd? ![]() | |
b2py | maandag 24 juni 2013 @ 18:37 |
Na vijf minuten gaat de overweg in storing en moet er een melding rijden op zicht naar de machinisten van treinen die het baanvak naderen. Dat soort zaken zijn ingesteld om zaken als deze hierboven te voorkomen. | |
Scarlet_Dragonfly | maandag 24 juni 2013 @ 18:47 |
Dat wat b2py zegt inderdaad. Een overweg die om wat voor reden dan ook langer dan 5 minuten dicht ligt gaat 'in storing' en er gaat een alarm af bij de treindienstleider. Inderdaad vooral omdat weggebruikers dan toch echt wel ongeduldig worden en je er niet meer van uit kunt gaan dat ze netjes blijven wachten. Of er nou een trein stil staat of niet. | |
b2py | maandag 24 juni 2013 @ 19:10 |
En nog een tip van een maat van me, was wel scherp. Indien je te maken krijgt met een overwegstoring, bel dan het nummer van SMC, dat staat in de paal aan de zijde van de overwegboom. Instructie staat daar ook bij. | |
KnightSolaire | maandag 24 juni 2013 @ 20:06 |
Zoiets zou iedereen eigenlijk geleerd moeten worden, wat mij betreft al op de fietscursus op de basisschool en als je later een rijbewijs wenst te halen nog een keer ![]() | |
KomtTijd... | maandag 24 juni 2013 @ 20:56 |
Het is sowieso bizar hoe moeilijk het voor sommige mensen is om te bellen. Ook als er een kaartjesautomaat stuk is. Of een stoplicht. Of de lift. Of wat dan ook. Altijd klagen, nooit bellen. | |
b2py | maandag 24 juni 2013 @ 20:59 |
De treinen op de maaslijn zijn overigens verlengd tijdens de werkzaamheden te 's-Hertogenbosch. | |
greavy | maandag 24 juni 2013 @ 21:10 |
Zal mij benieuwen wat Veolia daar blijvend van bakt. Zeker in de spits zal het wel een magnifiek drama worden, want dan puilen de treinen al uit, én is er geen extra capaciteit van verlengen of spitstreinen. Ze zullen nu overdag ook wel met dubbele stellen blijven rijden. | |
Frenk3nstein | maandag 24 juni 2013 @ 21:17 |
Reizen via Den Bosch wordt door NS in ieder geval afgeraden ![]() | |
greavy | maandag 24 juni 2013 @ 21:31 |
In de spits rijdt Veolia op de Maaslijn met maximale capaciteit, en dan is het nog gezellig druk en knus. Er rijdt dan zelfs een spitstreintje op een deel, om de last iets te verzachten. | |
Peterselieman | maandag 24 juni 2013 @ 21:36 |
mja, het scheelt al wel dat de grootste drukte er op dit moment al wat af is, waardoor er iets meer ruimte in de stellen is | |
greavy | maandag 24 juni 2013 @ 21:39 |
Ja, dat zal inderdaad wel wat schelen, maar zal toch lekker druk worden. Nog genoeg universiteiten en dergelijke waar ze nog heen moeten. | |
b2py | maandag 24 juni 2013 @ 21:42 |
Impact assessment 4de spoorpakket Landelijk verbeterprogramma overwegen Allebei rijksoverheid.nl | |
Duvel | maandag 24 juni 2013 @ 22:00 |
Oogst.![]() Vee in Utrecht, op spoor 2 nu het nog kan. ![]() DDZ staat vertraging op te lopen als stopper naar Zwolle. ![]() V100-SP-006 "Marieke" is herspoord en staat naast een MRCE G1206 in Gouda. | |
Peterselieman | maandag 24 juni 2013 @ 22:03 |
Nog een weekje toch en dan gaat spoor 2 buitendienst en komt 1 weer in dienst | |
greavy | maandag 24 juni 2013 @ 22:05 |
Morgen een leuk transport, een Siemens Velaro E320 voor Eurostar op transport naar België, om daar test- en toelatingsritten te gaan rijden. Aachen West 16h40 Hasselt 18h13 Vilvoorde 19h30 Ligne 28 Vorst 20h00 | |
Duvel | maandag 24 juni 2013 @ 22:07 |
Dat bedoel ik, nu het nog kan! De 29e gaat spoor 2 buiten dienst. | |
Darkwing_Duck | maandag 24 juni 2013 @ 22:13 |
Even over die werkzaamheden van Den Bosch he... Die bewuste dag:11 Juli vanaf 12 uur, ik las ergens iets over 80 bussen per minuut enzo... Als ik de planning erbij haal vind ik voor een dag waarop er geen treinen rijden er 1) Behoorlijk veel treinen rijden 2) Behoorlijk weining bussen gepland staan...
| |
b2py | maandag 24 juni 2013 @ 22:14 |
Meerdere bussen tegelijk op hetzelfde tijdstip? Ik verwacht dat ze per 'snelbus' naar Utrecht er 2 laten gaan. | |
greavy | maandag 24 juni 2013 @ 22:17 |
Gemiddeld elke 2 tot 5 minuten een snelbus, afhankelijk van de drukte.. NS-Reisplanner is maar een indicatie, de bussen rijden af en aan. In HAFAS is lang niet alles verwerkt. Zodra de bus vol is, vertrekt deze. Duurt het te lang tot er genoeg mensen zijn, vertrekt deze. En die 80 bussen zijn niet per minuut maar per uur. | |
Darkwing_Duck | maandag 24 juni 2013 @ 22:23 |
![]() ![]() ![]() | |
greavy | maandag 24 juni 2013 @ 22:34 |
Ik had het - ik dacht - vanochtend nog over een nieuwe regel die het "grensoverschrijdend" vervoer of zgn "grensstation" weer een stuk lastiger maken. ILenT heeft besloten dat de machinisten die naar het grensstation Roosendaal, Maastricht of Venlo komen, minimaal bevoegd machinist MOETEN zijn voor Nederland. Vroegah hoefde dat niet, was het veel makkelijker. Als je kon communiceren met de TRDL kon het zegmaar. Gewoon wegbekendheid enzo. De EBA (het Duitse ILenT) heeft ook zo'n regel ingevoerd voor de grensstations (met name richting Nederland): De Machinist dient minimaal Duitse bevoegdheid klasse 2 of 3 hebben. Zo niet, dient er een bevoegde pilot aanwezig te zijn. Vroegah kon de TRDL in Emmerich standaard Nederlands, maar dat is ook al niet meer verplicht. En vroegah had je ook hier deze bevoegdheid niet nodig. Gewoon wegbekendheid enzo. Ergens zit Nederland en Duitsland elkaar nu te dwarsbomen .... Het ene land begint en het andere volgt ook maar. Het is nu wachten tot ILenT ineens roept "Maar die Duitse loc mag alleen maar naar het grensstation komen met ATB" ofzo ![]() | |
b2py | maandag 24 juni 2013 @ 22:35 |
Wordt tijd dat Europees breed de voertaal Engels wordt. | |
Viezze | maandag 24 juni 2013 @ 22:41 |
Zou wel erg makkelijk zijn (zie luchtverkeersleiding), maar vrees dat wij dat niet meer gaan meemaken ![]() | |
Peterselieman | maandag 24 juni 2013 @ 22:43 |
Tijd om goede afspraken te maken | |
dennistd | maandag 24 juni 2013 @ 22:45 |
| |
remcoP | maandag 24 juni 2013 @ 22:47 |
Dat wil je niet. ![]() | |
Viezze | maandag 24 juni 2013 @ 22:48 |
Ooit een Fransoos Engels horen praten? | |
remcoP | maandag 24 juni 2013 @ 22:49 |
Dat is veel en veel beter dan een Fransoos die Duits praat. Engels en Frans hebben redelijk wat woorden overeen. | |
dennistd | maandag 24 juni 2013 @ 22:50 |
Ooit een Duitser Engels horen praten? ![]() | |
b2py | maandag 24 juni 2013 @ 22:51 |
Vast niet zo brak als wij Hollanders. | |
Peterselieman | maandag 24 juni 2013 @ 22:51 |
Doet me denken aan dit spotje: ![]() | |
_serial_ | maandag 24 juni 2013 @ 22:52 |
how do you do ? and how do you do your wife ? | |
Peterselieman | maandag 24 juni 2013 @ 22:52 |
ja en dat ging prima ![]() | |
b2py | maandag 24 juni 2013 @ 22:52 |
Make that the cat wise. | |
Viezze | maandag 24 juni 2013 @ 22:52 |
Maar het probleem is dat het leeuwendeel van de Fransen het vertikt om Engels te praten (of dat is wat ik me er van herinner, lang niet meer geweest). Maar goed, het dwaalt af van treinen. Kunnen ze niet gewoon in de grensgebieden het hele baanvak aan 1 instantie overdragen. Dus bv Venlo - Duitse grens van de Duitsers. Duits beveiligingssysteem, Duitse regels, Duitse machinisten, Duitse verkeersleiding. Ben je toch grotendeels van het gezeik af? Je zit natuurlijk met stations / aansluitingen...dan gaat het verhaal al niet meer op. | |
Darkwing_Duck | maandag 24 juni 2013 @ 23:06 |
In de Alsace zijn er genoeg... | |
remcoP | maandag 24 juni 2013 @ 23:12 |
Dat zijn van die gebieden die een uitzondering vormen. | |
remcoP | maandag 24 juni 2013 @ 23:13 |
Ja, in de CNL omdat vrienden van me geen Duits kunnen. ![]() | |
bork | maandag 24 juni 2013 @ 23:13 |
en slapen hoe gaat dat? | |
remcoP | maandag 24 juni 2013 @ 23:15 |
bork | maandag 24 juni 2013 @ 23:16 |
Ja, en dat gaat steeds beter. Een Nederlander die denkt dat hij goed engels spreekt. die zijn pas erg, om je kapot te schamen ![]() | |
remcoP | maandag 24 juni 2013 @ 23:26 |
Ik heb zelfs gerenommeerde BBC presentatoren slecht Duits horen praten... | |
bork | maandag 24 juni 2013 @ 23:38 |
Dat is dan weer niet vreemd, toch? ![]() | |
Dr_Flash | maandag 24 juni 2013 @ 23:41 |
Die gast is straalbezopen man ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 24 juni 2013 @ 23:46 |
Ik follow je gelijk ff. | |
DeaDLocK2K | maandag 24 juni 2013 @ 23:47 |
Juridisch geen poot om op te staan. NS verkoopt hem een kaart, veiligheid is grotendeels gedelegeerd aan de verantwoordelijken. Als jij door een file loopt en de vrachtwagen waar jij overheen klimt gaat rijden is het ook zo dat die rijder+rijkswaterstaat+de mongool die klimt verantwoordelijk is. Echt hoe bedenk je dit? | |
Dr_Flash | maandag 24 juni 2013 @ 23:48 |
Is het weer "vind hier iedereen een achterlijke gasmongool avond"? | |
DeaDLocK2K | maandag 24 juni 2013 @ 23:48 |
Serieus? Wanneer was dat dan? Was dat mijn vader niet, Jan Willem Penris? | |
DeaDLocK2K | maandag 24 juni 2013 @ 23:50 |
Nee, ik vind de mensen hier vrij sane en goed maar ik die gast op Twitter, holy shit. | |
Dr_Flash | maandag 24 juni 2013 @ 23:52 |
Ja nou ja wat is daar helemaal aan de hand? Die migreert binnen 5 zetten naar de buitenkant van het realm "serieus te nemen" en dan is het klaar toch? Ga me niet vertellen dat je daar zo himmelhoch verbijsterd over bent. | |
icloud | maandag 24 juni 2013 @ 23:55 |
Juridisch gezien heb jij als reiziger daar niks mee te maken, de deal is simpel jij neemt een dienst af van de ns waarvoor je betaald en in ruil in daarvoor krijg je een kaartje waarmee je kunt reizen(een ongeschreven contract/overeenkomst), gezien ns de kaartenautomaten beheert sluit je dus ook een overeenkomst met de ns en niet met veolia, arriva als regionale maatschappij of met prorail, de contract partner blijft verantwoordelijk voor het uitvoeren van de overeenkomst. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 25 juni 2013 @ 00:04 |
Ik neem ze niet serieus maar ik was wel even verbaasd. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 25 juni 2013 @ 00:06 |
Volgens jouw redenatie is Rijkswaterstaat dus verantwoordelijk als de idioot twee auto's voor je op de rem stampt waardoor jij er buiten jouw schuld op inrijdt. | |
icloud | dinsdag 25 juni 2013 @ 00:07 |
Nee want je sluit met rijkswaterstaat geen overeenkomst af. | |
Dr_Flash | dinsdag 25 juni 2013 @ 00:09 |
Nee dat is JOUW schuld want je had afstand moeten houden. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 25 juni 2013 @ 00:11 |
Euh, jawel. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 25 juni 2013 @ 00:13 |
Okay, misschien dan een verkeerde vergelijking. Het is niet de schuld van rijkswaterstaat dat er spookrijders bestaan. | |
icloud | dinsdag 25 juni 2013 @ 00:13 |
Nee wanneer heb jij dan een overeenkomst afgesloten? heb jij tol betaald? heb jij hun betaald om daar te mogen rijden? | |
DeaDLocK2K | dinsdag 25 juni 2013 @ 00:22 |
Ja dat heb je. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 25 juni 2013 @ 00:22 |
Wel eens gehoord van accijnzen en wegenbelasting? | |
DeaDLocK2K | dinsdag 25 juni 2013 @ 00:23 |
En verkeersregels trouwens. | |
Dr_Flash | dinsdag 25 juni 2013 @ 00:25 |
Deze discussie gaat nergens heen ![]() | |
icloud | dinsdag 25 juni 2013 @ 00:28 |
Daarmee sluitje geen zakelijke overeenkomst met rws, zoals jezelf al zegt dat zijn accijnzen en belasting, jij persoonlijk krijgt er niks tastbaars voor terug, er is dus geen sprake van een overeenkomst, in de juridische zin, daarnaast betaal je ook niks aan rws maar aan de bv nederlanden. Bij de trein is die er wel, je sluit een overeenkomst waarin je afspreekt dat jij een x bedrg betaald en ruil daarvoor krijg jij een bewijs waarmee je kunt reizen, een duidelijke overeenkomst. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 25 juni 2013 @ 00:29 |
Nee inderdaad. Het is namelijk volledig debiel om de NS de schuld te geven van een fout van ProRail. Een fout waardoor een trein die niet van NS is op plek X stilstaat. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 25 juni 2013 @ 00:30 |
Waarmee je mag verwachten dat je een degelijk product krijgt. Een degelijk product bij de MediaMarkt betekent ook niet dat je over de televisies heenklimt. En dan is er ook nog zoiets als overmacht. | |
icloud | dinsdag 25 juni 2013 @ 00:31 |
In praktische zin heb je gelijk, maar juridisch blijft ns aansprakelijk en ga jij nat!! | |
DeaDLocK2K | dinsdag 25 juni 2013 @ 00:31 |
Misschien moet je een basiscursus recht gaan volgen. | |
Peter | dinsdag 25 juni 2013 @ 00:32 |
De reiziger is toch ook prima op het station afgezet? Zoals behoort? Dat de reiziger het station niet afkomt vanwege een derde.. tja, daar heeft de NS weinig mee van doen. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 25 juni 2013 @ 00:32 |
Precies. | |
Dr_Flash | dinsdag 25 juni 2013 @ 00:34 |
Ja, vind ik ook. Hoewel misschien was het wel niet eens een FOUT van prorail. Is dat al opgehelderd? Misschien was het wel ergens voor nodig dat een (blijkbaar onbedoeld) TE lange trein een half uur stil stond voor een (blijkbaar onbedoeld) TE kort op het station geplaatst sein, wie zal het zeggen? EN verder is de reactie van die figuur best begrijpelijk ( alles wat "op/aan/bij Het Spoor misgaat is de schuld van NS") omdat NS decennialang op alle fronten werkelijk gelijk stond aan "Het Spoor". EN omdat NS tegenwoordig, nu de daadwerkelijke gelijkstelling al decennialang niet meer geldig is, zich nog altijd zo gedraagt. NS gedraagt zich nog steeds in elk denkbaar opzicht alsof er geen enkel ander bedrijf bestaat op het spoor. Well, have your cake, and eat it ![]() | |
icloud | dinsdag 25 juni 2013 @ 00:34 |
Dat is niet waar je betaald geen belasting om een goed product te krijgen, het s geen overeenkomst, de staat is niet verplicht de wegenbelasting te besteden aan wegen en heeft geen enkele wettige plicht aan iedere die belasting betaald, als je een overeenkomst sluit heeft de ontvangende partij wel degeljk een plicht naar jouw toe. Het recht is vrij simpel de partij die de overeenkomst aan gaat is ten alle tijden verandwoordelijke voor het uitvoeren ongeacht derden , of andere partijen. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 25 juni 2013 @ 00:36 |
Dat het begrijpelijk is dat de NS de schuld krijgt omdat trein=NS is één punt. Dat betekent niet dat het terecht is. | |
Dr_Flash | dinsdag 25 juni 2013 @ 00:38 |
Nee, dat klopt. Maar de reactie van zoeen simpele op Twitter is daarmee wel "begrijpelijk". Hoewel niet meer dan dat natuurlijk. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 25 juni 2013 @ 00:38 |
Sterker nog, de staat betaalt minder aan het spoor dan het zou moeten en meer aan wegen. Daar zijn keiharde kamerstukken over. Dat neemt niet weg dat je Taxi Centrale Raalte het niet kwalijk kan nemen als Vos Logistics de snelweg blokkeert! | |
icloud | dinsdag 25 juni 2013 @ 00:41 |
Juridisch dus wel, als taxi raalte zijn overeenkomst niet na kan komen dan zijn zij in gebreke, en dien je hun in gebreke te stellen, dat dit komt omdat een derde partij bij betrokken is doet niet terzake voor de klant, dat zouden raalte en vos in een aparte procedure moeten uitvehten. | |
Dr_Flash | dinsdag 25 juni 2013 @ 00:41 |
WAAR GAAT dit nog over serieus ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 25 juni 2013 @ 00:42 |
Jij bent of niet helemaal lekker of beroepstroll. Lekker naar mijn ignorelist dus. | |
icloud | dinsdag 25 juni 2013 @ 00:44 |
Bekijk het recht eens en vooral je eigen rechten. Je kan het krom vinden en misschien heb je daar gelijk in maar dit is wel hoe het hoort | |
DeaDLocK2K | dinsdag 25 juni 2013 @ 00:48 |
Je moeder is hoe het hoort. That makes more sense than you have. | |
icloud | dinsdag 25 juni 2013 @ 00:52 |
Je kunt er van vinden wat je wilt, je kunt het krom vinden. Maar zo zit de nederlandse wet in elkaar, een partij die en overeenkomst sluit mag zich niet verschuilen achter derden als hij in gebreke blijft en blijft altijd zelf verantwoordelijk, ongeacht onderaannemers, veiligheidsinspecturs, noem het maar op, meerdere keren door de rechter bevestigd je hebt als klant alleen temaken met de partij waarmee je een overeenkomst sluit, als jij dat krom vind prima. | |
b2py | dinsdag 25 juni 2013 @ 08:14 |
Ik ga zo met de trein ![]() | |
Duvel | dinsdag 25 juni 2013 @ 08:21 |
Nu pas... | |
Duvel | dinsdag 25 juni 2013 @ 08:22 |
Mwah... Ik mag niet klagen geloof ik. | |
Duvel | dinsdag 25 juni 2013 @ 08:23 |
Nee, ik onderscheid een jochie nog wel van z'n vader. ![]() ![]() | |
b2py | dinsdag 25 juni 2013 @ 08:34 |
Zijn vader is een held. ![]() | |
Duvel | dinsdag 25 juni 2013 @ 08:44 |
Dat is een boude bewering die je daar doet. | |
WhiteJoker | dinsdag 25 juni 2013 @ 08:48 |
Ik kom ff binnenvallen in deze discussie hoor, maar was die gast niet een weggebruiker. Volgens mij zei hij in z'n tweet dat hij over die goederentrein moest klimmen. Dan is hij dus geen klant van NS, en gaat heel die discussie niet op. | |
greavy | dinsdag 25 juni 2013 @ 08:55 |
Jawel, was op station Oisterwijk om naar het middenperron te raken. Daar moet je via een overweg (die niet als zgn weg is). | |
WhiteJoker | dinsdag 25 juni 2013 @ 08:59 |
Ah dat had ik niet door. Ik dacht dat hij echt bij een "normale" overweg stond (waar ook auto's enzo rijden). Dat maakt het natuurlijk niet helemaal anders, want NS Reizigers is natuurlijk geen eigenaar van het station, of het spoor. Ik moet wel zeggen dat het een gemiste kans van @NS_Online is. Ze hadden hier een uitstekend staaltje webcare kunnen laten zien, als ze het op hadden gepakt en doorgezet naar ProRail. Voornamelijk omdat ProRail voor reizigers een vrij ontoegankelijk bedrijf is. Ik zie bijvoorbeeld Arriva en Breng wel eens over en weer discussiëren als niet direct duidelijk is bij welk bedrijf de verantwoordelijkheid ligt. | |
DriekOplopers | dinsdag 25 juni 2013 @ 09:13 |
Toch ben ik heel erg benieuwd naar wat er zou gebeuren als een reiziger een GTBV-formulier invult... Best een lollige case. | |
b2py | dinsdag 25 juni 2013 @ 09:14 |
Het was vrij gezellig in de kroeg zaterdag ![]() | |
_serial_ | dinsdag 25 juni 2013 @ 09:34 |
Die krijgt waarschijnlijk gewoon zijn geld. | |
Peterselieman | dinsdag 25 juni 2013 @ 09:42 |
De Moerdijk pleit voor een eigen opstelterrein: http://www.bndestem.nl/re(...)poor-nodig-1.3883897 | |
DeaDLocK2K | dinsdag 25 juni 2013 @ 09:42 |
Ik kan me hier echt helemaal niets van herinneren. Was er een jongen met lang haar bij genaamd Harold of een jongen met kort haar? Waar was het eigenlijk, Zwolle Rangeer? | |
b2py | dinsdag 25 juni 2013 @ 09:44 |
Het falende prorail kaartje van gisteren in de metro staat er vandaag nog steeds in. | |
Peterselieman | dinsdag 25 juni 2013 @ 09:45 |
Deutsche Bahn wil de herrie die treinen maken halveren. Staat een wat warrig artikel over in het AD, maar het lijkt voornamelijk te gaan om het vervangen van de remmen bij goederenwagons door een nieuw type composiet remblokken http://www.ad.nl/ad/nl/55(...)einen-halveren.dhtml | |
Peterselieman | dinsdag 25 juni 2013 @ 09:46 |
En tot slot maakt Mansveld 320 miljoen euro vrij om de doorstroming op spoorwegovergangen te verbeteren. De ene keer gaat het om beter afgestelde verkeerslichten en een andere keer om het plaatsen van een tunnel. http://www.rtlnieuws.nl/n(...)n-spoorwegovergangen | |
DeaDLocK2K | dinsdag 25 juni 2013 @ 09:49 |
Yeah en het kan nog stiller over een paar jaar. deadlock hartje technologische vooruitgang ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 25 juni 2013 @ 09:51 |
absoluut. Niets is zo irritant als onder een stationskap te staan terwijl er net op dat moment een goederentrein met van die oude remblokken remt | |
Darkwing_Duck | dinsdag 25 juni 2013 @ 10:01 |
Sommige herrie ga je waarderen, remmende goederentreinen horen daar wat mij betreft onder, net zoals achtbaantreinremmen met overdruk ![]() | |
Zug-Chef | dinsdag 25 juni 2013 @ 10:05 |
Oh in Berlijn hadden zelfs sommige (oude) RE's zulke remmen... | |
KnightSolaire | dinsdag 25 juni 2013 @ 10:06 |
Doet me een beetje denken aan het remgeluid van Plan V, kan dat kloppen? | |
Straatcommando. | dinsdag 25 juni 2013 @ 10:13 |
Da's meer alsof er een zwerm woedende kleuters hun nagels over het schoolbord halen ![]() | |
bork | dinsdag 25 juni 2013 @ 10:20 |
![]() | |
spectrumanalyser | dinsdag 25 juni 2013 @ 10:23 |
de Plan V heeft een aantrekkelijk boemeltrein gehalte. het gekraak en alle herrie, herkenbaar. als je drie V'tjes achter elkaar hebt, ga dan eens in de achterste zitten. dat gekraak door de omroepinstallatie, geweldig toch. | |
dennistd | dinsdag 25 juni 2013 @ 10:26 |
Het zal wel het verschil zijn tussen een schijfrem en een blokkenrem. | |
DriekOplopers | dinsdag 25 juni 2013 @ 10:30 |
Ook in de papieren metro? Want op de website staat nog steeds de krant van gisteren. | |
KomtTijd... | dinsdag 25 juni 2013 @ 10:34 |
Zoiets zijn ze hier toch ook mee bezig? Ik geloof dat er een stimulatiebeleid is/komt om treinen met composiet remblokken voorrang of korting te geven ofzo... | |
_serial_ | dinsdag 25 juni 2013 @ 10:42 |
![]() | |
dennistd | dinsdag 25 juni 2013 @ 10:44 |
De online krant van vandaag, pagina 15 rechtsonder: http://www.readmetro.com/(...)d/download/20130625/ | |
Peterselieman | dinsdag 25 juni 2013 @ 10:48 |
![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 25 juni 2013 @ 10:52 |
Gekluns. Het vingerverfseizoen is aardig op gang gekomen inmiddels ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 25 juni 2013 @ 11:04 |
Dat bleek toch ook uit het antwoord van PrutsFail, dat het er vandaag ook nog fout in zou staan? | |
Dr_Flash | dinsdag 25 juni 2013 @ 11:05 |
Zoveel boeit het ze kennelijk ook niet dus. | |
Duvel | dinsdag 25 juni 2013 @ 11:06 |
Dat weet ik echt niet meer hoor, ik had zelf lang haar en het was idd Zwolle Rangeer waar ik naar op weg was. Ergens in de zomer. Maar jij woonde daar waarschijnlijk in de buurt, ik ben er één keer wezen kijken. Zal eens kijken of ik de dia's die ik daar maakte nog terug kan vinden (kan even duren, liggen op de befaamde zolder). | |
DeaDLocK2K | dinsdag 25 juni 2013 @ 11:07 |
Ik geloof dat het heel moeilijk is om zoiets op het laatste moment nog te wijzigen. Ik zal eens een vriendje vragen die bij Metro werkt. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 25 juni 2013 @ 11:07 |
Ja, Heerde woonde ik destijds. Was maar een klein stukje fietsen. Die dia's stel ik wel op prijs (y) | |
Dr_Flash | dinsdag 25 juni 2013 @ 11:09 |
1 plaatje, een dag van te voren. Hmm. Maar je zal wel gelijk hebben hoor ![]() Nou word ik ook wel nieuwsgierig naar die foto's ![]() ![]() | |
remcoP | dinsdag 25 juni 2013 @ 11:25 |
Vanaf 1:05 komt de eerste stoptrein aan. | |
b2py | dinsdag 25 juni 2013 @ 11:28 |
Ja, zag het staan vanochtend. Geen foto van gemaakt, wel van mijn horoscoop. | |
James1988 | dinsdag 25 juni 2013 @ 11:33 |
![]() | |
Pino112 | dinsdag 25 juni 2013 @ 11:37 |
![]() | |
bork | dinsdag 25 juni 2013 @ 11:39 |
Is dat een soort zwart gat of zo, die zolder? @Fles zelfs ik had lang haar, BBA-lengte als het langer was ging het vast zitten in de stoeltjes van bus 137 ![]() ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 25 juni 2013 @ 11:54 |
TMI ![]() | |
b2py | dinsdag 25 juni 2013 @ 12:03 |
![]() | |
Duvel | dinsdag 25 juni 2013 @ 12:55 |
Nee, er duiken soms ook weer dingen op, als ik Hawking mag geloven is het dus geen zwart gat. Hoe oud was je? ![]() | |
Duvel | dinsdag 25 juni 2013 @ 12:55 |
![]() | |
Bitlord | dinsdag 25 juni 2013 @ 13:18 |
Spuit elf hier, een videoverslag van AB-man Manfelotto in de Tweede Kamer: | |
Bitlord | dinsdag 25 juni 2013 @ 13:25 |
Leuke britse photoshops:![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
James1988 | dinsdag 25 juni 2013 @ 13:28 |
Leuk gevonden ![]() Die laatste ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 25 juni 2013 @ 13:46 |
Gezien op Feestboek en ik citeer:Edit: http://www.nieuwsbank.nl/inp/2013/06/27/Y016.htm | |
Dr_Flash | dinsdag 25 juni 2013 @ 13:50 |
Zootje neukfouten. Laat die dank maar zitten want begrip kunt je ook vergeten. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 25 juni 2013 @ 13:52 |
....en wie gaat donderdag reizen vanaf Marseille ![]() | |
James1988 | dinsdag 25 juni 2013 @ 13:54 |
De Eurostar e320 die later vandaag aankomt in Vorst verkeert op dit moment in Herzogenrath:![]() Bron foto: Crossrail machinisten depot Genk op Facebook | |
icloud | dinsdag 25 juni 2013 @ 14:02 |
Gaat die via heerlen? | |
spectrumanalyser | dinsdag 25 juni 2013 @ 14:03 |
langs het spoor in Heiloo is een hek geplaatst om spoorlopers tegen te gaan. het kleinste station in Heiloo, "onze lieve vrouw ter nood", is daardoor zonder sleutel onbereikbaar. treinreizigers kunnen dus ook niet van het perron af. en dat gebeurde vorige week. Bedevaartgangers stapte uit op Heiloo OLV terwijl niemand een sleutel had van het hek. gevolg was dat de mensen langs het spoor naar de eerste overgang gelopen zijn. ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 25 juni 2013 @ 14:05 |
Gaaf. Precies het tegenovergestelde van je doel bereikt ![]() | |
icloud | dinsdag 25 juni 2013 @ 14:06 |
Dat is toch een station wat alleen gebruikt word voor kerkdiensten? 2/3 keer in het jaar? | |
James1988 | dinsdag 25 juni 2013 @ 14:07 |
Mogelijk via Heerlen/Maastricht, maar waarschijnlijk via de Montzenroute. edit: Trein 47518: Aachen-West 16.40 Hasselt 18.13 Vilvoorde 19u30 Vorst-rijtuigen 20.00 Bron: Facebook Op de Rails | |
ReisT | dinsdag 25 juni 2013 @ 14:11 |
Natuurlijk niet via Heerlen. Die Montzenroute ligt er niet voor niets. | |
dennistd | dinsdag 25 juni 2013 @ 14:12 |
Zo, plaatjestijd (NVBS-excursie Koblenz): Loc 140 423 is met de lege trein onderweg van Koblenz Lützel naar Kaldenkirchen en moet net na Breyell wachten op de Eurobahn uit Kaldenkirchen NMBS 2811 komt met een gemengde goederentrein de NVBS-trein tegemoet tussen Köln West en Köln Süd, waarbij er gretig gebruik gemaakt wordt van de open ramen in de excursietrein Loc E71 19 voor het DB museum Koblenz Loc 218 137 staat in CityBahn-kleurstelling in het DB museum Koblenz Loc ES 64 F4-038 van BoxXpress vertrek met een trein beladen met wissellaadbakken van Koblenz Lützel richting het zuiden Loc 217 014 staat in het DB museum Koblenz opgesteld voor de draaischijf. Achter de draaischijf staat loc 218 137 met een NVBS-vlag op de neus De Kanzelwagen van de Henschel-Wegmann-Zug in het DB museum Koblenz Loc E10 348 staat naast 181 206 opgesteld net buiten het (openstaande) hek van het DB museum Koblenz Loc E40 128 van het DB museum staat op de terugweg uit Kaldenkirchen in Breyell te wachten op de kruising met de Eurobahn | |
James1988 | dinsdag 25 juni 2013 @ 14:13 |
Als ik op de kaart kijk kan het allebei, maar zou via Sittard of Maastricht niet logisch zijn omdat je moet kopmaken om in Lanaken/Hasselt uit te komen. | |
Dr_Flash | dinsdag 25 juni 2013 @ 14:14 |
Misschien heeft het stukje gat in de bovenleiding er ook wel wat mee te maken ![]() | |
icloud | dinsdag 25 juni 2013 @ 14:15 |
Ik ga eens kijken in herzogerath/aachen. | |
James1988 | dinsdag 25 juni 2013 @ 14:18 |
![]() | |
icloud | dinsdag 25 juni 2013 @ 14:18 |
Ik woon er vlakbij. | |
bork | dinsdag 25 juni 2013 @ 14:22 |
Jong! ![]() | |
V2 | dinsdag 25 juni 2013 @ 14:25 |
Pff. Aanloop nemen, panto neer en gaan. Dan kom je er wel! | |
icloud | dinsdag 25 juni 2013 @ 14:27 |
Ik vind het oude ontwerp van de e320 vele male mooier. | |
Dr_Flash | dinsdag 25 juni 2013 @ 14:28 |
Andere kant op misschien nog. Maar van Herzogenrath naar Landgraaf zeker niet. Landgraaf ligt 34 meter hoger dan Herzogenrath ![]() | |
James1988 | dinsdag 25 juni 2013 @ 14:28 |
Ik vind de mock-up die een paar jaar terug in Hyde Park gepresenteerd werd ook stukken mooier dan wat ze ervan gemaakt hebben. | |
remcoP | dinsdag 25 juni 2013 @ 14:30 |
Deze bedoel je? Die heeft idd een mooier kleurenschema. ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 25 juni 2013 @ 14:31 |
Nice, Dennis ![]() | |
James1988 | dinsdag 25 juni 2013 @ 14:31 |
Vol ![]() |