het mag wat kosten.quote:Op woensdag 19 juni 2013 13:17 schreef ReisT het volgende:
Een oplossing zoals bij Lelystad is zeker te duur? Erg jammer...
(Kap in de lengte doorzagen, de helft opschuiven naar het nieuwe perron en het gat in het midden opvullen.)
Kan prima hoor:quote:Op woensdag 19 juni 2013 13:21 schreef Peterselieman het volgende:
kan vanwege het dak denk ik niet, maar zou waarschijnlijk wel het mooiste resultaat opleveren
dan moet je het hele dak opnieuw aanleggenquote:
Heb jij dat plaatje zelf gemaakt? Mag MVBOV dat gebruiken?quote:
Het origineel komt uit http://blog.prorail.nl/fo(...)tation-amsterdam-raiquote:Op woensdag 19 juni 2013 13:46 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Heb jij dat plaatje zelf gemaakt? Mag MVBOV dat gebruiken?
Ik bedenk me nu dat het natuurlijk nķg mooier zou zijn als ook de metrohalte onder dezelfde overkapping zou komen.quote:Op woensdag 19 juni 2013 13:48 schreef dennistd het volgende:De metrohalte ligt erachter, aan de rechterbovenkant kun je de sporen nog wel zien. Je kijkt hier vanuit westelijke richting.
twitter:WIS_Christiaan twitterde op woensdag 19-06-2013 om 10:33:11Over de weg vinden soms bijzondere transporten plaats ... http://t.co/idtBOErYpl reageer retweet
oh ja, dat zou zomaar kunnen dat het dat stel isquote:Op woensdag 19 juni 2013 14:22 schreef WhiteJoker het volgende:
Gaat die niet naar die studentensociëteit?
succes en veel plezierquote:Op woensdag 19 juni 2013 14:04 schreef Zyron het volgende:
Thanks voor alle tips van gisteren over een reisje Amsterdam-Neerpelt. We gaan gewoon Go Pass-en; Amsterdam-Rotterdam-Antwerpen-Neerpelt.!
quote:Op woensdag 19 juni 2013 14:47 schreef Peterselieman het volgende:
GroenLinks pleitte voor een vreemde gedoogconstructie met de NS aan het roer en dat er dan bij gratie van de NS ruimte moet komen voor concurrenten die ook op de HSL willen rijden.
op dit moment is het nog niet zo spannend.quote:
Iedereen van een confessionele partij is gevaarlijk en per definitie onbetrouwbaar.quote:Op woensdag 19 juni 2013 15:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
op dit moment is het nog niet zo spannend.
Wel is De Rouwe is de eerste die wil denken vanuit de reiziger
Hij belde mij vanmorgen en ik heb hem wat aandachtspunten ingefluisterd die hij goed heeft meegenomen.quote:Op woensdag 19 juni 2013 15:11 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Iedereen van een confessionele partij is gevaarlijk en per definitie onbetrouwbaar.
mja, op dit moment is hij goed bezigquote:Op woensdag 19 juni 2013 15:11 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Iedereen van een confessionele partij is gevaarlijk en per definitie onbetrouwbaar.
Great, thanxquote:Op woensdag 19 juni 2013 15:09 schreef Viezze het volgende:
[..]
Nee, men zit elkaar een beetje af te bekken maar ze komen nergens
vrij normaal voor een regeringspartijquote:Op woensdag 19 juni 2013 15:16 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Veel Vrije Dagen zegt vooral weer heel weinig met heel veel woorden.
twitter:FarshadBashir twitterde op woensdag 19-06-2013 om 15:38:22Als NS in Thalys participeert brengt dat niet alleen kennis&ervaring met zich mee, maar ook invloed: geen reserveringen, goedkopere kaartjes reageer retweet
Wat bedoeld die man? Ik kan hem niet volgen.quote:Op woensdag 19 juni 2013 15:40 schreef James1988 het volgende:
twitter:FarshadBashir twitterde op woensdag 19-06-2013 om 15:38:22Als NS in Thalys participeert brengt dat niet alleen kennis&ervaring met zich mee, maar ook invloed: geen reserveringen, goedkopere kaartjes reageer retweet
As if, Bashir. As if.
Voor zover ik het begrijp (ik volg het debat alleen via Twitter) wil Bashir dat NS een aandeel neemt in Thalys, en hij gaat er vanuit dat NS er dan wel voor zorgt dat de reserveringsplicht wordt afgeschaft en dat de kaartjes goedkoper worden.quote:Op woensdag 19 juni 2013 15:41 schreef remcoP het volgende:
[..]
Wat bedoeld die man? Ik kan hem niet volgen.
geef die man een contract als cabaretierquote:Op woensdag 19 juni 2013 15:40 schreef James1988 het volgende:
twitter:FarshadBashir twitterde op woensdag 19-06-2013 om 15:38:22Als NS in Thalys participeert brengt dat niet alleen kennis&ervaring met zich mee, maar ook invloed: geen reserveringen, goedkopere kaartjes reageer retweet
As if, Bashir. As if.
Hij snapt ook niet dat de overheid geen zeggenschap heeft als NS gaat participeren. Het is internationaal.quote:Op woensdag 19 juni 2013 15:42 schreef James1988 het volgende:
[..]
Voor zover ik het begrijp (ik volg het debat alleen via Twitter) wil Bashir dat NS een aandeel neemt in Thalys, en hij gaat er vanuit dat NS er dan wel voor zorgt dat de reserveringsplicht wordt afgeschaft en dat de kaartjes goedkoper worden.
Alsof SNCF daar ooit mee akkoord gaat.
Als kamerlid is hij in ieder geval ongeschikt.quote:Op woensdag 19 juni 2013 15:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
geef die man een contract als cabaretier
Wat een clown.quote:Op woensdag 19 juni 2013 15:42 schreef James1988 het volgende:
[..]
Voor zover ik het begrijp (ik volg het debat alleen via Twitter) wil Bashir dat NS een aandeel neemt in Thalys, en hij gaat er vanuit dat NS er dan wel voor zorgt dat de reserveringsplicht wordt afgeschaft en dat de kaartjes goedkoper worden.
Alsof SNCF daar ooit mee akkoord gaat.
Bovendien is dat gewoon een dochteronderneming. Volgens mij heeft PostNL die, bijvoorbeeld, ook. Daar wordt ook niet over gezeurd.quote:Op woensdag 19 juni 2013 15:45 schreef dennistd het volgende:
Waarom haalt die Hoogland er nou weer een concessie in Polen bij? Volgens mij haalt NS flinke winst uit buitenlandse concessies...
Hij praat er iig vreemd in omquote:Op woensdag 19 juni 2013 15:43 schreef James1988 het volgende:
[..]
Als kamerlid is hij in ieder geval ongeschikt.
Wauw. Wie betaalt dat allemaal?quote:Op woensdag 19 juni 2013 16:07 schreef MicDis het volgende:
Staan zelfs op hun plek:
[ afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Sowieso onzin om dat argument erbij te halenquote:Op woensdag 19 juni 2013 16:12 schreef dennistd het volgende:
In 2014 275 jaar geleden de eerste trein volgens de SGP. Nou klopt er wel meer niet in de geschiedenislessen daar, maar dit is toch wel een aardige fout
Dat was ik jaquote:Op woensdag 19 juni 2013 15:50 schreef Peterselieman het volgende:
en nu zie ik op Twitter verschijnen dat Bashir een cabaretier genoemd wordt. een meelezer van hier?
Kansloos geregelneuk weerquote:Op woensdag 19 juni 2013 16:24 schreef greavy het volgende:
Omdat ILenT weer de moeilijke kraai moet uithangen qua toelating van treinmaterieel:
Vroegah mocht de E40 (BR139, BR140) van DB wel naar Venlo, maar sinds kort heeft ILenT ineens besloten "dat alleen geregistreerde locomotieven van buitenlandse vervoerders toegang hebben tot het Nederlandse spoorwegnet, ookal is het een grensstation waar een lokwissel nodig is.".
En dat is dus voor meer type locomotieven het geval.
Ik heb in een trein gezeten die vertraging had.quote:Op woensdag 19 juni 2013 16:11 schreef greavy het volgende:
Arriva op de MerwedeLingeLijn scoort erg goed in de punctualiteitscijfers: 98,95 van alle treinen in de maand mei reed op tijd. Slechts 0,43% viel uit.
Wel netjes.
Bron: Blog van ProRail
het toeval was iig te grootquote:Op woensdag 19 juni 2013 16:22 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Dat was ik jaHij reageert eigenlijk toch nooit op berichten, dus dit kon er wel bij
Overigens heeft de NVBS het goed opgelost voor de rit a.s. zaterdag naar Koblenz: er wordt gereden vanaf Kaldenkirchen en er is gezorgd door kaartjes in Venlo voor de Eurobahn.quote:Op woensdag 19 juni 2013 16:24 schreef greavy het volgende:
Omdat ILenT weer de moeilijke kraai moet uithangen qua toelating van treinmaterieel:
Vroegah mocht de E40 (BR139, BR140) van DB wel naar Venlo, maar sinds kort heeft ILenT ineens besloten "dat alleen geregistreerde locomotieven van buitenlandse vervoerders toegang hebben tot het Nederlandse spoorwegnet, ookal is het een grensstation waar een lokwissel nodig is.".
En dat is dus voor meer type locomotieven het geval.
Ze vergeten helaas er bij te vermelden met hoeveel vertraging een trein nog "op tijd" is...quote:Op woensdag 19 juni 2013 16:11 schreef greavy het volgende:
Arriva op de MerwedeLingeLijn scoort erg goed in de punctualiteitscijfers: 98,95 van alle treinen in de maand mei reed op tijd. Slechts 0,43% viel uit.
Wel netjes.
Bron: Blog van ProRail
Klopt, dat is erg netjes inderdaad.quote:Op woensdag 19 juni 2013 16:29 schreef dennistd het volgende:
[..]
Overigens heeft de NVBS het goed opgelost voor de rit a.s. zaterdag naar Koblenz: er wordt gereden vanaf Kaldenkirchen en er is gezorgd door kaartjes in Venlo voor de Eurobahn.
Leden en oud-leden van het sorps & hun "netwerk".quote:
Het is een uitstekende nacht om een paar RER lijntjes op te vegen met alle stations die overgeslagen worden....quote:
Dat mag wel ja, voor zo'n actie lopen de kosten al snel in de tonnen denk ikquote:
Oh well. Voor hier leek het me vrij zinloze informatie, maar goed, wie ben ik hequote:Op woensdag 19 juni 2013 16:42 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Het is een uitstekende nacht om een paar RER lijntjes op te vegen met alle stations die overgeslagen worden....![]()
En dat Feest, daar gaat iedereen heen waarom denkje dat de treinen heel de nacht door rijden..
Ik denk dat dat nog wel mee valt...quote:Op woensdag 19 juni 2013 16:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat mag wel ja, voor zo'n actie lopen de kosten al snel in de tonnen denk ik
Ja als je zo gaat denken, dan hoeft James ook niet met zn fotos van het nieuwe Spaanse station aan te komen, daar zie ik ook niemand van ons staan komend jaar...quote:Op woensdag 19 juni 2013 16:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh well. Voor hier leek het me vrij zinloze informatie, maar goed, wie ben ik he
Vooral aangezien BAM sponsor is. Denk dat die het materiaal om een trein te vervoeren wel in huis hebben.quote:
Dus Fles, wanneer pak je de trein naar Villena AV?quote:Op woensdag 19 juni 2013 16:45 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ja als je zo gaat denken, dan hoeft James ook niet met zn fotos van het nieuwe Spaanse station aan te komen, daar zie ik ook niemand van ons staan komend jaar...
Valt denk ik wel mee. Is ook veel ons-kent-ons oudejongenskrentenbrood, die elkaar graag vriendendienstjes bewijzen. "Eejjjjjjjj Bertje, heb jij toevallig nog wat oudijzer staan dat we voordat je het naar de sloop laat brengen een weekje mogen gebruiken?" "Ja joh, als ik naar het feestje mag komen voor jullie wel. Zal ik mijn maatje bij de BAM vragen oftie het voor een vriendenprijsje en twee kaartjes voor het feestje langs wilt brengen?"quote:Op woensdag 19 juni 2013 16:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat mag wel ja, voor zo'n actie lopen de kosten al snel in de tonnen denk ik
Ik denk dat je flink onderschat wat bedrijven aan sponsoring over hebben voor TU'ersquote:Op woensdag 19 juni 2013 16:14 schreef greavy het volgende:
De Belastingbetaler, gezien het voor eoa opleiding gedoe is?
De pot van het DSC bedoel je.quote:Op woensdag 19 juni 2013 16:51 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ik denk dat je flink onderschat wat bedrijven aan sponsoring over hebben voor TU'ers. Dit komt hoogstwaarschijnlijk gewoon uit de pot van de studieverenigingen hoor, zit geen belastingcent bij, dus wees gerust.
Internationale reizigers hebben meestal meer bagage bij zich dan Jan de Pendelman.quote:Op woensdag 19 juni 2013 17:02 schreef dennistd het volgende:
Ik snap niet dat er steeds zo gezeurd wordt over doorrijden naar Amsterdam: een crossplatform-overstap vanuit de binnenlandse Fyra lijkt me veel beter. Dat scheelt bijna een half uur, dat is een extra overstap wel waard lijkt me (en volgens mij is de Fyra Amsterdam-Breda wel aardig punctueel).
ben ik absoluut met je eens en het scheelt ook nog eens materieel.quote:Op woensdag 19 juni 2013 17:02 schreef dennistd het volgende:
Ik snap niet dat er steeds zo gezeurd wordt over doorrijden naar Amsterdam: een crossplatform-overstap vanuit de binnenlandse Fyra lijkt me veel beter. Dat scheelt bijna een half uur, dat is een extra overstap wel waard lijkt me (en volgens mij is de Fyra Amsterdam-Breda wel aardig punctueel).
Had ik dan ook maar dat krantenknipseltje over Versailles Chantiers niet moeten posten ofzo, komt verder ook niemand van hier..quote:
En zeker in de spits is er geen plek in de huidige Fyra. Als die straks 4x per uur rijdt tijdens de spits levert het wat verlichting op, maar ik denk nog steeds dat het proppen wordt.quote:Op woensdag 19 juni 2013 17:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Internationale reizigers hebben meestal meer bagage bij zich dan Jan de Pendelman.
stammetjes verlengenquote:Op woensdag 19 juni 2013 17:06 schreef James1988 het volgende:
[..]
En zeker in de spits is er geen plek in de huidige Fyra. Als die straks 4x per uur rijdt tijdens de spits levert het wat verlichting op, maar ik denk nog steeds dat het proppen wordt.
Met welk materieel? Die stammetjes zullen juist ingekort worden om die spitstreinen überhaupt te kunnen laten rijden.quote:
14 keer?quote:Op woensdag 19 juni 2013 17:06 schreef James1988 het volgende:
Overigens ook weer een mooi brevet van onwil: NS en NMBS willen niet meer dan 12x per dag Den Haag - Brussel, de Kamer wil 16x per dag Amsterdam - Brussel. Raad eens wat er straks gaat rijden?
Sowieso, het gaat er toch om om Hoofdsteden met elkaar te verbinden? Als de verbinding Brussel - Luxemburg een overstap in Namen zou hebben zouden we hier op z'n best "Ja hoor heb je die achterlijke Belgen weerquote:Op woensdag 19 juni 2013 17:06 schreef James1988 het volgende:
[..]
En zeker in de spits is er geen plek in de huidige Fyra. Als die straks 4x per uur rijdt tijdens de spits levert het wat verlichting op, maar ik denk nog steeds dat het proppen wordt.
8quote:Op woensdag 19 juni 2013 17:06 schreef James1988 het volgende:
[..]
En zeker in de spits is er geen plek in de huidige Fyra. Als die straks 4x per uur rijdt tijdens de spits levert het wat verlichting op, maar ik denk nog steeds dat het proppen wordt.
Overigens ook weer een mooi brevet van onwil: NS en NMBS willen niet meer dan 12x per dag Den Haag - Brussel, de Kamer wil 16x per dag Amsterdam - Brussel. Raad eens wat er straks gaat rijden?
dat is het probleem van de NS. Ze moeten gewoon zorgen voor voldoende materieelquote:Op woensdag 19 juni 2013 17:08 schreef James1988 het volgende:
[..]
Met welk materieel? Die stammetjes zullen juist ingekort worden om die spitstreinen überhaupt te kunnen laten rijden.
Tuurlijk wel. Zakenreizigers gebruiken alleen maar dagrandverbindingen.quote:Op woensdag 19 juni 2013 17:07 schreef dennistd het volgende:
Over het algemeen zitten internationale reizigers met veel bagage toch niet in de spits dacht ik.
Als Mansveld op haar strepen gaat staan dan heeft de NS niets meer te willen en komt er 16x per dag of de NS en NMBS het nu willen of niet.quote:Op woensdag 19 juni 2013 17:06 schreef James1988 het volgende:
Overigens ook weer een mooi brevet van onwil: NS en NMBS willen niet meer dan 12x per dag Den Haag - Brussel, de Kamer wil 16x per dag Amsterdam - Brussel. Raad eens wat er straks gaat rijden?
Ja dan ja.quote:Op woensdag 19 juni 2013 17:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Als Mansveld op haar strepen gaat staan
Ik snap niet dat die paar stammen in Den Haag - Venlo en Roosendaal - Zwolle nog niet uit elkaar zijn gehaald en vervangen door ICMm of DDZ.. Dat laatste rijdt verdomme op fucking Nijmegen - Deurne als stoptreinquote:Op woensdag 19 juni 2013 17:08 schreef James1988 het volgende:
[..]
Met welk materieel? Die stammetjes zullen juist ingekort worden om die spitstreinen überhaupt te kunnen laten rijden.
Dat dus.quote:
Dat levert ergens anders weer capaciteitsgebrek op. Bovendien zou NS Hispeed die rijtuigen dan moeten huren van NS Reizigers, wat weer meer geld kost.quote:Op woensdag 19 juni 2013 17:11 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ik snap niet dat die paar stammen in Den Haag - Venlo en Roosendaal - Zwolle nog niet uit elkaar zijn gehaald en vervangen door ICMm of DDZ.. Dat laatste rijdt verdomme op fucking Nijmegen - Deurne als stoptrein
ze kan dit nog wel voor elkaar krijgen. De rest wordt wat lastigerquote:
Dan zul je toch wat ICRm uit de binnenlandse dienst moeten halen. Je zou het rijtuig aan de loc zonder problemen kunnen vervangen door stuurstandrijtuigen die toch aan de kant staan. Daar kun je zeker een stuk of 10 rijtuigen mee vrijspelen.quote:Op woensdag 19 juni 2013 17:08 schreef James1988 het volgende:
[..]
Met welk materieel? Die stammetjes zullen juist ingekort worden om die spitstreinen überhaupt te kunnen laten rijden.
Zijn die stuurstandrijtuigen erop gemaakt om als gewoon tussenrijtuig te kunnen functioneren dan?quote:Op woensdag 19 juni 2013 17:13 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dan zul je toch wat ICRm uit de binnenlandse dienst moeten halen. Je zou het rijtuig aan de loc zonder problemen kunnen vervangen door stuurstandrijtuigen die toch aan de kant staan. Daar kun je zeker een stuk of 10 rijtuigen mee vrijspelen.
Ze moeten allebei leasen bij NSFSC.quote:Op woensdag 19 juni 2013 17:11 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat levert ergens anders weer capaciteitsgebrek op. Bovendien zou NS Hispeed die rijtuigen dan moeten huren van NS Reizigers, wat weer meer geld kost.
Dat lijkt me toch met een relatief kleine aanpassing te veranderen.quote:Op woensdag 19 juni 2013 17:14 schreef James1988 het volgende:
[..]
Zijn die stuurstandrijtuigen erop gemaakt om als gewoon tussenrijtuig te kunnen functioneren dan?
De rijtuigen zijn eigendom van NSR, niet van NSFSC, voor zover mij bekend.quote:
Aannames zijn gevaarlijkquote:Op woensdag 19 juni 2013 17:15 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dat lijkt me toch met een relatief kleine aanpassing te veranderen.
Wedje doen dat het kabinet akkoord gaat met welk voorstel NS ook aankomt?quote:Op woensdag 19 juni 2013 17:33 schreef Peterselieman het volgende:
duidelijk: Mansveld heeft het geld dat de NS voor de concessies betaalt nodig om haar begroting rond te krijgen. Minder betalen slaat daar een gat in
quote:Een vraagje voor de kenners. Zijn de treinen van Hitachi en Kawasaki Heavy Industries trouwens duur? Hebben ze een beetje een goede track record, niet alleen qua eindresultaat maar ook qua snelheid van bouwen?
Misschien anders de Nederlandse hsl treinprojecten bij hun uitbesteden en in ruil daarvoor een paar hoogwaardige infrastructurele projecten voor Nederlandse bouwbedrijven. Wat internationale handel kan geen kwaad. Krijgen we een goede trein en stimuleert de Nederlandse bouwsector die in de slop zit.
quote:Ha! Krijgen we dan een Kawasaki groene trein? Ze zijn blijkbaar leverancier van de meeste Shinkansentreinen. Die hebben toch ook een goed veiligheidsrecord?
Ik ging via Wikipedia even alle shinkansens af en zag dat inderdaad Hitachi en ook Kawasaki HI de fabrikanten waren. Ze werken volgens mij vaak in consortium verband. Ze hebben daar toch Keiretsu's gebaseerd op de historische grote samurai families? Een soort innige samenwerkingsverband tussen diverse bedrijven gebacked door een financiële instelling. In Korea worden deze conglomeraat bedrijfssystemen Chaebols genoemd en qua structuur en cultuur ook wel tenvergelijken met Duitse conglomeraten opgebouwd door grote Duitse families.quote:Volgens mij is Hitachi rail de hofleverancier van de shinkansen serie. Kawasaki heavy industries hoor ik voor het eerst als treinbouwer dus daar weet ik niets van..
Oh, zie hier boven![]()
Ja, shinkansen pas 1 keer ontspoord, door een aardbeving. Maar dat zal wel een combinatie zijn van goede infrastructuur en een goede trein.
sindsdien hebben ze een aarbeving-waarschuwingssysteem dat automatisch de spanning van de bovenleiding uitschakelt en alle shinkansens een noodremming laat doen als er een aardbeving op komst is. En hebben ze bovendien anti-derail strips toegepast zodat in het zeer onwaarschijnlijke geval dat er toch nog een shinkansen rijdt tijdens een aardbeving, deze nog steeds (bijna) niet van de rails af kan schudden.quote:Op woensdag 19 juni 2013 18:06 schreef Matamalam het volgende:
Uit het vorige topic:
[..]
Ik kan me die ontsporing van die Shinkansen nog wel herinneren, ontspoorde in een bocht volgens mij zo een gebouw in.
Ah zo, safety first natuurlijk voor snelheid..quote:Op woensdag 19 juni 2013 18:46 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
sindsdien hebben ze een aarbeving-waarschuwingssysteem dat automatisch de spanning van de bovenleiding uitschakelt en alle shinkansens een noodremming laat doen als er een aardbeving op komst is. En hebben ze bovendien anti-derail strips toegepast zodat in het zeer onwaarschijnlijke geval dat er toch nog een shinkansen rijdt tijdens een aardbeving, deze nog steeds (bijna) niet van de rails af kan schudden.
Ja, waarom niet? Met de Benelux-stuurstanden kon dat tenminste wel.quote:Op woensdag 19 juni 2013 17:14 schreef James1988 het volgende:
[..]
Zijn die stuurstandrijtuigen erop gemaakt om als gewoon tussenrijtuig te kunnen functioneren dan?
Reed de oude Benelux niet als getrokken trein, dus zonder 'groene lamp deuren dicht'-circuit?quote:Op woensdag 19 juni 2013 18:49 schreef ReisT het volgende:
[..]
Ja, waarom niet? Met de Benelux-stuurstanden kon dat tenminste wel.
quote:Op woensdag 19 juni 2013 18:54 schreef dennistd het volgende:
[..]
Reed de oude Benelux niet als getrokken trein, dus zonder 'groene lamp deuren dicht'-circuit?
twitter:bgdeboer twitterde op woensdag 19-06-2013 om 18:53:35Bijzonder om mee te maken. @FarshadBashir van de SP wil de marktwerking van #ns uitbreiden door deze aandelen te laten nemen in de Thalys reageer retweet
twitter:FarshadBashir twitterde op woensdag 19-06-2013 om 18:55:38@bgdeboer Thalys is een samenwerkingsverband. De aandelen zijn meer een formaliteit en vooral juridisch. reageer retweet
Excuus-Expresse niet meer nodig als je Amsterdam-Brussel rijdt, reserve kan je weer verkleinen net als in 2012 het geval en was en terzijde gesteld spul kan je weer in dienst stellen.quote:Op woensdag 19 juni 2013 18:51 schreef James1988 het volgende:
Een deel rijdt weer rond als Excuus-Expresse, een deel is gebruikt om de Fyra V160 van wat extra reservematerieel te voorzien, en een ander deel staat terzijde.
Het blijvend laten rijden van de Excuus-Expresse is juist onderdeel van het voorstel van NS.quote:Op woensdag 19 juni 2013 18:58 schreef ReisT het volgende:
[..]
Excuus-Expresse niet meer nodig als je Amsterdam-Brussel rijdt,
Waardoor de Fyra V160 tussen Amsterdam en Breda weer flink wat meer uitval zal kennen door materieeltekorten.quote:reserve kan je weer verkleinen net als in 2012 het geval was
Dat kost veel geld.quote:en terzijde gesteld spul kan je weer in dienst stellen.
Zie hierboven.quote:Wat is dan het probleem!?
Helaas is de NS een commercieel bedrijf, en is duur dus wel degelijk onmogelijk. Iedere beslissing die ten koste gaat van de winst wordt simpelweg afgeketst door de aandeelhouders.quote:Op woensdag 19 juni 2013 19:05 schreef ReisT het volgende:
[..]
NOU EN?
Duur is iets anders dan onmogelijk.
Wat is er tussen Den Haag HS en Amsterdam dan überhaupt bijgekomen? Ik dacht dat 't knelpunt 'm zat in de extra Fyra's tussen Schiphol - Amsterdam die dus niet rijden.quote:Op woensdag 19 juni 2013 19:18 schreef dennistd het volgende:
Eindelijk eens een verstandige opmerking over doortrekken naar Amsterdam: eerst weten welke treinen daarvoor moeten sneuvelen (door Dik-Faber van de CU)
Treinen zijn in andere paden gaan rijden, het pad waarin de Benelux reed wordt nu gebruikt door de IC Den Haag - NoordOost. Andersom past het ten zuiden van Rotterdam weer moeilijk i.v.m. brugopeningen en treilpaden in België.quote:Op woensdag 19 juni 2013 19:27 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Meer is er toch niet? Waarom doet iedereen alsof het daar opeens zo vol zit?
Die vriendin van die Ainslie is best lekkerquote:Op woensdag 19 juni 2013 18:46 schreef James1988 het volgende:
Britain's fastest? Dat slaat dan op Ben Ainslie, want een Eurostar is nog altijd sneller dan een Javelin.
Het spul zou niet verkeerd zijn voor de HSL en/of binnenlandse treinen die via de HSL rijdenquote:Op woensdag 19 juni 2013 18:44 schreef Matamalam het volgende:
De Class 395 van Hitachi:
[ afbeelding ]
De vloot in de UK, als je het geel en het blauw omdraait dan past het al gauw bij het NS kleurenpallet:
[ afbeelding ]
In een sneeuwlandschap:
[ afbeelding ]
Britain's fastest:
[ afbeelding ]
Welke tekst zou goed passen op de Fyra? In plaats van Britain's fastest, Nederlands.... uhm..
De Belgen mogen ondertussen wel gaan investeren in hun spoor.. Echt dramatisch daar, vooral wanneer je met Thalys 40 km/u moet rijden omdat het anders te gevaarlijk isquote:Op woensdag 19 juni 2013 19:33 schreef James1988 het volgende:
[..]
Treinen zijn in andere paden gaan rijden, het pad waarin de Benelux reed wordt nu gebruikt door de IC Den Haag - NoordOost. Andersom past het ten zuiden van Rotterdam weer moeilijk i.v.m. brugopeningen en treilpaden in België.
Ik dacht dat ze er maar 1 hadden? (Dijsselbloem)quote:Op woensdag 19 juni 2013 19:26 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Helaas is de NS een commercieel bedrijf, en is duur dus wel degelijk onmogelijk. Iedere beslissing die ten koste gaat van de winst wordt simpelweg afgeketst door de aandeelhouders.
Gaat er binnenkort weer een Plan V naar de eeuwige jachtvelden?twitter:NS_online twitterde op woensdag 19-06-2013 om 19:49:22Geleen-Lutterade - Sittard: er rijden minder treinen door een defecte trein. http://t.co/hysDWicrPi#lutstd reageer retweet
En de enige aandeelhouder van de NS is het ministerie van Financiën. En zo is het cirkeltje weer rond.quote:Op woensdag 19 juni 2013 19:26 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Helaas is de NS een commercieel bedrijf, en is duur dus wel degelijk onmogelijk. Iedere beslissing die ten koste gaat van de winst wordt simpelweg afgeketst door de aandeelhouders.
Die woont bij jou om de hoek toch?quote:Op woensdag 19 juni 2013 19:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die vriendin van die Ainslie is best lekker
Weet je ook waar ik die kan kopen?quote:Op woensdag 19 juni 2013 20:28 schreef b2py het volgende:
Nee, reizen na 09:00 kan je al enkeltje krijgen voor ¤3,90. Uit de automaat trekken en hij is nog 1 maand geldig ook..
Da's leuk, maar dat gaat dan niet over de HSL zijn.quote:Op woensdag 19 juni 2013 20:31 schreef James1988 het volgende:
Morgen maakt de gemeente Den Haag bekend wie de Lage Landen Lijn gaat rijden. Er gaat een gerucht dat het om Arriva zou gaan.
quote:NOS Teletekst 114
"NS moet hsl-oplossing bedenken"
Staatssecretaris Mansveld is niet van
plan om andere vervoerders mee te laten
denken over de exploitatie van de
hogesnelheidslijn.Onder meer CDA en
PvdA hadden hierom gevraagd.
Het kabinet besloot onlangs dat de NS
en de Belgische NMBS voor 1 oktober een
alternatief moeten verzinnen voor de
Fyra-treinen.PvdA en CDA vonden dat ook
andere vervoerders mee moesten denken,
zodat later uit meerdere opties kan
worden gekozen.
Ook veel andere partijen stelden het
alleenrecht van de NS voor de hsl ter
discussie.VVD en SP willen voorlopig
vasthouden aan de vergunning van de NS.
Arriva is bij mijn weten de enige partij die nog met Den Haag in gesprek wasquote:Op woensdag 19 juni 2013 20:31 schreef James1988 het volgende:
Morgen maakt de gemeente Den Haag bekend wie de Lage Landen Lijn gaat rijden. Er gaat een gerucht dat het om Arriva zou gaan.
Gewoon uit de NS-kaartautomaat, of via www.nshispeed.nlquote:Op woensdag 19 juni 2013 20:30 schreef Tchock het volgende:
[..]
Weet je ook waar ik die kan kopen?Ik kom niet zo goed uit die Belgische site, het ontgaat me bijvoorbeeld totaal waarom een standaardkaartje ¤5,90 is en een 'GO Pass' voor jongeren ¤7,30.
¤3,90 zou wel echt tof zijn. Ik moet waarschijnlijk op één avond retour.
Klopt, gaat om de klassieke route via Roosendaal.quote:Op woensdag 19 juni 2013 20:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Da's leuk, maar dat gaat dan niet over de HSL zijn.
en via Brussel Airport toch?quote:Op woensdag 19 juni 2013 20:36 schreef James1988 het volgende:
[..]
Klopt, gaat om de klassieke route via Roosendaal.
Volgens het artikel op Wikipedia zijn dit de geplande stops:quote:
Op het gebied van infraheffing?quote:Op woensdag 19 juni 2013 20:46 schreef b2py het volgende:
Brussel luchthaven wordt weer spannend dan, gelden speciale tarieven voor..
De Diabolotaks bedoel je? Dat geldt alleen voor kaartjes van/naar de luchthaven, en dat kun je in de ticketprijs verwerken.quote:Op woensdag 19 juni 2013 20:46 schreef b2py het volgende:
Brussel luchthaven wordt weer spannend dan, gelden speciale tarieven voor..
De infraheffing is hetzelfde als op de rest van het Infrabel-netwerk, maar reizigers met vertrekstation/eindbestemming Brussel-Nationaal-Luchthaven betalen een toeslag van ¤ 4,30 per rit om de aanleg van de Diaboloverbinding mee te bekostigen. Dit geldt niet voor mensen die werkzaam zijn op de luchthaven.quote:
Dat ja, en jij denkt dat ze dat zomaar voor de bakker krijgen? Domme truusen die niet snappen dat luchthaven duurder is dan Zuid. Dat soort dingen.quote:Op woensdag 19 juni 2013 20:48 schreef James1988 het volgende:
[..]
De Diabolotaks bedoel je? Dat geldt alleen voor kaartjes van/naar de luchthaven, en dat kun je in de ticketprijs verwerken.
precies en er wordt bij de uitgangen toch op gecontroleerd, dus cheaten door een kaartje voor een station verder te kopen is er nauwelijks bijquote:Op woensdag 19 juni 2013 20:48 schreef James1988 het volgende:
[..]
De Diabolotaks bedoel je? Dat geldt alleen voor kaartjes van/naar de luchthaven, en dat kun je in de ticketprijs verwerken.
Als je (bij NMBS) een ticket koopt naar de luchthaven wordt de Diabolo-taks er standaard in verrekend. Alle spoorvervoerders in België (dus ook de exploitant van de Lage Landen Lijn) zijn verplicht om deze toeslag te hanteren.quote:Op woensdag 19 juni 2013 20:53 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat ja, en jij denkt dat ze dat zomaar voor de bakker krijgen? Domme truusen die niet snappen dat luchthaven duurder is dan Zuid. Dat soort dingen.
Er schijnt redelijk vaak uitgangscontrole te zijn. Ook wordt het aantal reizigers geteld en wordt dit verrekend met de hoeveelheid verkochte kaartjes.quote:Op woensdag 19 juni 2013 20:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
precies en er wordt bij de uitgangen toch op gecontroleerd, dus cheaten door een kaartje voor een station verder te kopen is er nauwelijks bij
Klopt het dat de laatste trein tussen Antwerpen en Roosendaal al om tien voor tien 's avonds gaat?quote:Op woensdag 19 juni 2013 20:36 schreef dennistd het volgende:
[..]
Gewoon uit de NS-kaartautomaat, of via www.nshispeed.nl
Dat komt dan bovenop de 12x p/d die NS/NMBS aan gaan bieden of hoe moet ik dat zien? Het is al vanaf december toch?quote:Op woensdag 19 juni 2013 20:31 schreef James1988 het volgende:
Morgen maakt de gemeente Den Haag bekend wie de Lage Landen Lijn gaat rijden. Er gaat een gerucht dat het om Arriva zou gaan.
Vast wel, vind je dat zo vroeg? Als Fyra had gereden had de laatste ook rond die tijd gegaan..quote:Op woensdag 19 juni 2013 20:56 schreef Tchock het volgende:
[..]
Klopt het dat de laatste trein tussen Antwerpen en Roosendaal al om tien voor tien 's avonds gaat?Dat kan toch bijna niet kloppen?
Loc + Rijtuigen.quote:Op woensdag 19 juni 2013 20:58 schreef ArnosL het volgende:
Met welk materieel zou Arriva dan gaan rijden?
Helaas klopt dat wel.quote:Op woensdag 19 juni 2013 20:56 schreef Tchock het volgende:
[..]
Klopt het dat de laatste trein tussen Antwerpen en Roosendaal al om tien voor tien 's avonds gaat?Dat kan toch bijna niet kloppen?
De plannen van de gemeente Den Haag staan los van de plannen van NS en NMBS. Den Haag is namelijk niet onder de indruk: op de korte termijn willen NS en NMBS de frequentie weliswaar verhogen, maar zodra er materieel is voor de HSL zal het bedieningspatroon van Brussel - Den Haag v.v. weer inzakken naar 8x per dag.quote:Op woensdag 19 juni 2013 20:56 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Dat komt dan bovenop de 12x p/d die NS/NMBS aan gaan bieden of hoe moet ik dat zien? Het is al vanaf december toch?
Geen idee! Ik vermoed dat er op korte termijn gezocht zal worden naar afgedankte RIC-rijtuigen in Duitsland en Oostenrijk, omdat dit snel te verkrijgen is. Ik denk dat pas wanneer is gebleken dat de LLL een succes is, men gaat investeren in nieuw materieel.quote:Op woensdag 19 juni 2013 20:58 schreef ArnosL het volgende:
Met welk materieel zou Arriva dan gaan rijden?
uhuh en de loc zal denk ik wel een 186'er wordenquote:Op woensdag 19 juni 2013 21:01 schreef James1988 het volgende:
Geen idee! Ik vermoed dat er op korte termijn gezocht zal worden naar afgedankte RIC-rijtuigen in Duitsland en Oostenrijk, omdat dit snel te verkrijgen is. Ik denk dat pas wanneer is gebleken dat de LLL een succes is, men gaat investeren in nieuw materieel.
Nou ja, het boort in elk geval mijn hoop dat ik naar een concert in Antwerpen kon de grond in.quote:Op woensdag 19 juni 2013 21:00 schreef b2py het volgende:
[..]
Vast wel, vind je dat zo vroeg? Als Fyra had gereden had de laatste ook rond die tijd gegaan..
Zoek even de dienstregeling op van Veolia's buslijn 19. Never mind, de laatste daarvan gaat nog eerder.quote:Op woensdag 19 juni 2013 21:11 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nou ja, het boort in elk geval mijn hoop dat ik naar een concert in Antwerpen kon de grond in.
boek anders een hotelletje en reis de dag erop terugquote:Op woensdag 19 juni 2013 21:11 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nou ja, het boort in elk geval mijn hoop dat ik naar een concert in Antwerpen kon de grond in.
Nee niet fucking Delftquote:Op woensdag 19 juni 2013 20:45 schreef James1988 het volgende:
[..]
Volgens het artikel op Wikipedia zijn dit de geplande stops:
- Den Haag Centraal
- Den Haag HS
- Delft
- Rotterdam Centraal
- Dordrecht
- Roosendaal
- Antwerpen-Centraal
- Mechelen
- Brussel-Nationaal-Luchthaven
- Brussel-Centraal
- Brussel-Zuid
Dat is de enige optie die overblijft, inderdaad. Wordt wel een dure grap dan. En sowieso beetje triest om in je eentje in een hotel te gaan zittenquote:Op woensdag 19 juni 2013 21:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
boek anders een hotelletje en reis de dag erop terug
Juist door te stoppen in Delft zorg je voor een directe verbinding tussen twee universiteitssteden (Delft en Antwerpen).quote:
Voorlopig nog wel "zouden willen laten rijden" - zal nog wel eea aan getouwtrek aan vooraf gaanquote:Op woensdag 19 juni 2013 20:31 schreef James1988 het volgende:
Morgen maakt de gemeente Den Haag bekend wie de Lage Landen Lijn gaat rijden. Er gaat een gerucht dat het om Arriva zou gaan.
Ja maar klaarblijkelijk niet als je het kaartje in Nederland koopt, in de Benelux werd een reiziger er op gewezen dat hij nog een toeslag moest kopen van 4,30 en dat kon niet op de Benelux bij haar op die dag toen ik erbij wasquote:Op woensdag 19 juni 2013 20:55 schreef James1988 het volgende:
[..]
Als je (bij NMBS) een ticket koopt naar de luchthaven wordt de Diabolo-taks er standaard in verrekend. Alle spoorvervoerders in België (dus ook de exploitant van de Lage Landen Lijn) zijn verplicht om deze toeslag te hanteren.
[..]
Er schijnt redelijk vaak uitgangscontrole te zijn. Ook wordt het aantal reizigers geteld en wordt dit verrekend met de hoeveelheid verkochte kaartjes.
Mja om nou voor die paar studenten die zondagavond heen en vrijdagavond terug reizen elke rit een extra stop te maken.. 'k Had liever gezien dat het gewoon bij belangrijke knooppunten blijft.quote:Op woensdag 19 juni 2013 21:15 schreef James1988 het volgende:
[..]
Juist door te stoppen in Delft zorg je voor een directe verbinding tussen twee universiteitssteden (Delft en Antwerpen).
Uiteraard. Een vergunning in België (veiligheidscertificaat deel B) lijkt me nog wel het kleinste probleem eigenlijkquote:Op woensdag 19 juni 2013 21:18 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Voorlopig nog wel "zouden willen laten rijden" - zal nog wel eea aan getouwtrek aan vooraf gaan
Dat zal aan de vervoerder zijn om dat goed te regelen.quote:Op woensdag 19 juni 2013 21:19 schreef bork het volgende:
[..]
Ja maar klaarblijkelijk niet als je het kaartje in Nederland koopt, in de Benelux werd een reiziger er op gewezen dat hij nog een toeslag moest kopen van 4,30 en dat kon niet op de Benelux bij haar op die dag toen ik erbij was
Als het daardoor beter in de dienstregeling past is dat mooi meegenomen.quote:Op woensdag 19 juni 2013 21:19 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Mja om nou voor die paar studenten die zondagavond heen en vrijdagavond terug reizen elke rit een extra stop te maken..
al aan de NS doorgegeven?quote:Op woensdag 19 juni 2013 21:20 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
NS introduceert de nieuwe OBIS schermen.
Waarom is dat toch altijd met luchthavenverbindingen dat de onwetende reiziger zich met de voeten laat spelen, hier in het Parijse kan men er ook wat van; Kan je met de dagkaart bijvoorbeeld al niet op CDG uitstappen, want daarvoor dien je een apart ticketje te kopen. (Ook de shuttlebussen "OrlyBus en "CDGbus" zijn surtaxe)quote:Op woensdag 19 juni 2013 20:48 schreef James1988 het volgende:
[..]
De Diabolotaks bedoel je? Dat geldt alleen voor kaartjes van/naar de luchthaven, en dat kun je in de ticketprijs verwerken.
[..]
De infraheffing is hetzelfde als op de rest van het Infrabel-netwerk, maar reizigers met vertrekstation/eindbestemming Brussel-Nationaal-Luchthaven betalen een toeslag van ¤ 4,30 per rit om de aanleg van de Diaboloverbinding mee te bekostigen. Dit geldt niet voor mensen die werkzaam zijn op de luchthaven.
Deze toeslag is het gevolg van de publiek-private samenwerking (PPS) die is gehanteerd bij de bouw van de Diaboloverbinding, een groot deel van de financiering is opgebracht door NV Northern Diabolo, een consortium van banken.
Dan gaat hem dat niet worden volgens mij..quote:Op woensdag 19 juni 2013 21:50 schreef Zyron het volgende:
Een Go Pass van/naar Roosendaal kopen maar geen creditcard of whatever hebben.. iemand een idee?
Een kennis over de grens met BanContact wellicht?quote:Op woensdag 19 juni 2013 21:50 schreef Zyron het volgende:
Een Go Pass van/naar Roosendaal kopen maar geen creditcard of whatever hebben.. iemand een idee?
Hoe betaal jij als buitenlander een e-ticket bij NS dan?quote:Op woensdag 19 juni 2013 22:04 schreef b2py het volgende:
Dan hebben wij het in Nederland nog vrij knap voor elkaar volgens mij..
Probeer op ns.nl maar eens een treinkaartje te kopen zonder iDEAL...quote:Op woensdag 19 juni 2013 22:04 schreef b2py het volgende:
Dan hebben wij het in Nederland nog vrij knap voor elkaar volgens mij..
Nou, eigenlijk zou ik willen dat je in Nederland op het web met een Creditcard op het web een treinticketje kon kopen...quote:Op woensdag 19 juni 2013 22:04 schreef b2py het volgende:
Dan hebben wij het in Nederland nog vrij knap voor elkaar volgens mij..
Wel bijzonder; door het Fyra-debacle zou het zomaar nog kunnen zijn dat de capaciteit op de internationale verbinding uiteindelijk fors hoger wordt dan ooit aanvankelijk geplandquote:Op woensdag 19 juni 2013 21:01 schreef James1988 het volgende:
De plannen van de gemeente Den Haag staan los van de plannen van NS en NMBS. Den Haag is namelijk niet onder de indruk: op de korte termijn willen NS en NMBS de frequentie weliswaar verhogen, maar zodra er materieel is voor de HSL zal het bedieningspatroon van Brussel - Den Haag v.v. weer inzakken naar 8x per dag.
Het is inderdaad de bedoeling dat de Lage Landen Lijn per december 2013 16x per dag gaat rijden, of dit haalbaar is is onder andere afhankelijk van de beschikbare rijpaden, of de vervoerder is toegelaten in België (op dit moment zijn alleen NMBS en Eurostar toegelaten personenvervoerders), of er rollend materieel verkrijgbaar is en of er genoeg personeel is. Ik denk dat we morgen meer details gaan krijgen.
geen idee, creditcard?quote:Op woensdag 19 juni 2013 22:05 schreef dennistd het volgende:
[..]
Hoe betaal jij als buitenlander een e-ticket bij NS dan?
Niet dus. Alleen Ideal is mogelijkquote:
Geld verdienenquote:Op woensdag 19 juni 2013 21:59 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Waarom is dat toch altijd met luchthavenverbindingen dat de onwetende reiziger zich met de voeten laat spelen, hier in het Parijse kan men er ook wat van; Kan je met de dagkaart bijvoorbeeld al niet op CDG uitstappen, want daarvoor dien je een apart ticketje te kopen. (Ook de shuttlebussen "OrlyBus en "CDGbus" zijn surtaxe)
Om helemaal niet te spreken over het automatische eletrieke treinkse naar Orly, dat ding is van alle abonnementen en kaartjes uitgesloten en een ticket is echt schofterig duur..
Nou is dit officieel aangegeven bij alle stations, verkooppunten en kaartjesautomaten dat niet je met een dagkaart het station kan verlaten op CDG Airport (Voor Fles: In 5 talen). Tot voor kort kon dat ook -echt- niet. Nu hebben ze 1 poortje op "laisser passer" wat er dus eigenlijk dus betekend dat het het zelfde werkt als een automatische eenrichtingsdeur. Dat staat nergens gecommuniceerd verder, voor de noodgevallen.quote:Op woensdag 19 juni 2013 21:59 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Kan je met de dagkaart bijvoorbeeld al niet op CDG uitstappen
Dat lijkt er niet echt op, daarvoor is die IC 4 minuten te vroeg in Schiphol. Tussen Hoofddorp en Amsterdam zit er nu wel een sprinter in het Beneluxpad.quote:Op woensdag 19 juni 2013 19:33 schreef James1988 het volgende:
Treinen zijn in andere paden gaan rijden, het pad waarin de Benelux reed wordt nu gebruikt door de IC Den Haag - NoordOost.
Ik reageerde trouwens eigenlijk op Duckie, dat onze luchthaven zonder gekke toeslagen gewoon knap bereikbaar is.quote:
NS Hispeed heeft geprobeerd om Fyra te marketen als "airport express train" voor de verbinding Amsterdam - Schipholquote:Op woensdag 19 juni 2013 22:17 schreef Peterselieman het volgende:
dus eigenlijk is de NS-truc om reizigers tussen Schiphol en Amsterdam te laten betalen voor een 1e klas kaartje zo gek nog niet
Heathrow Express idem.quote:Op woensdag 19 juni 2013 22:11 schreef James1988 het volgende:
De directe Flytoget van Oslo naar Gardermoen Airport is ook duurder dan de gewone NSB-stoptrein.
Waarbij het meestal de sprinter naar Hoofddorp is die tjokvol staatquote:Op woensdag 19 juni 2013 22:18 schreef ReisT het volgende:
NS wil gewoon graag meedoen met de rest van de wereld. Net doen of zij ook een superdeluxe luchthavenpendel hebben.
Dat dacht ik eigenlijk welquote:Op woensdag 19 juni 2013 22:18 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik reageerde trouwens eigenlijk op Duckie, dat onze luchthaven zonder gekke toeslagen gewoon knap bereikbaar is.
Vet. Krijgen we ook nog foto's "in actie"?quote:Op woensdag 19 juni 2013 22:54 schreef MicDis het volgende:
Voor de liefhebbers:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
spuit 11quote:
nu nog een paar palen, een lichtshow, wat dames en je hebt een spetterende entree gecreëerdquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Altijd onderweg naar het avontuur
quote:Op woensdag 19 juni 2013 23:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]Kunnen ze mooi ingezet worden in Noord-Holland, de mensen daar klagen immers altijd op somda over te korte treinenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Wat voor een materieel had dat eigenlijk moeten worden? Die plaatjes doen denken aan een dubbeldeks ICE oid.quote:Op woensdag 19 juni 2013 21:43 schreef James1988 het volgende:
't is jammer dat het InterCity Max-plan nooit van de grond is gekomen.
preciesquote:Op woensdag 19 juni 2013 23:16 schreef dennistd het volgende:
[..]
Kunnen ze mooi ingezet worden in Noord-Holland, de mensen daar klagen immers altijd op somda over te korte treinen
quote:Op woensdag 19 juni 2013 23:16 schreef dennistd het volgende:
[..]
Kunnen ze mooi ingezet worden in Noord-Holland, de mensen daar klagen immers altijd op somda over te korte treinen
En de IC naar Vlissingen. Twee weken terug nog een ouder echtpaar zien rennen naar die trein. De man stapte er direct in. Vrouw in kwestie vroeg nog aan een NS-medewerker of de trein wel naar Schiphol ging, ondertussen was er al gefloten en gingen de deuren dicht.quote:Op woensdag 19 juni 2013 22:34 schreef dennistd het volgende:
[..]
Waarbij het meestal de sprinter naar Hoofddorp is die tjokvol staat
In IC-Max rijdt de benelux ook slechts tot Holland Spoorquote:Op woensdag 19 juni 2013 23:18 schreef J.B. het volgende:
[..]
Wat voor een materieel had dat eigenlijk moeten worden? Die plaatjes doen denken aan een dubbeldeks ICE oid.
Ik prefereer de sauna toch echt boven die kl*te-airco of die hoerige open raampjes & bijbehoorende tochtquote:
zweet ze dan maarquote:Op woensdag 19 juni 2013 23:41 schreef MPG het volgende:
[..]
Ik prefereer de sauna toch echt boven die kl*te-airco of die hoerige open raampjes & bijbehoorende tocht.
Van de airco (die vaak te koud staat) krijg ik droge ogen en last van neus en keel, en die open raampjes vind ik nou ook niet comfortverhogend
...
Was ik, kwam er dinsdag achterquote:Op donderdag 20 juni 2013 00:16 schreef Peterselieman het volgende:
iemand vroeg laatst waarom ProRail geen nieuwe aanbestedingen meer deed. Dat doen ze nog wel, maar dan via een andere site:
http://www.tenderned.nl/
FairytaleRail heeft politieke back-up!quote:Op woensdag 19 juni 2013 23:15 schreef dennistd het volgende:
De ideeën van de Christenunie over de HSL: http://issuu.com/christen(...)_manifest_-_versie_2
Dat is Barneveld Noord. Overigens liepen ze op Barneveld centrum ook rond ergens mee, maar was iets aan de late kant dus geen idee wat er gebeurdequote:
ahem, says who?quote:Op donderdag 20 juni 2013 09:05 schreef JDude het volgende:
Hoevelaken heeft nu electriciteit en riolering?
Ah, Hoevelaken heeft nieuwe bankjes.quote:Op donderdag 20 juni 2013 09:05 schreef JDude het volgende:
Hoevelaken heeft nu electriciteit en riolering?
quote:Mensen gaan met bosjes tegelijk out in de Fyra.. Sta ik net nog met een negerin in mijn armen, trekt er nu een oudere bezweette man wit weg.. Gelukkig zijn we bijna op centraal! #luchttoevoerprobleem
Bankjes uitrollen? Zijn ze opblaasbaar?quote:Op donderdag 20 juni 2013 09:47 schreef KomtTijd... het volgende:
"het eerste station met..." is trouwens wel overdreven. In Leiden staan ze al jaren en in Rotterdam worden ze geloof ik ook al uitgerold (nog niet zelf gezien).
is het ook. Je moet nu echt gaan zoeken wie het contract heeft gekregenquote:Op donderdag 20 juni 2013 06:53 schreef b2py het volgende:
[..]
Was ik, kwam er dinsdag achter
Ik vind Tenderned overigens veel minder overzichtelijk.
mja, ik vond de optie Amsterdam - Vlissingen via de HSL zo gek nog niet.quote:Op donderdag 20 juni 2013 07:56 schreef Duvel het volgende:
[..]
FairytaleRail heeft politieke back-up!
Wat is daar de toegevoegde waarde van? Dan moet je toch of na Rotterdam al het oude spoor op, of omkeren in Breda? Alleen de verhoogde frequentie van de surrogaatfyra zou dan een bijkomend voordeel zijn.quote:Op donderdag 20 juni 2013 10:05 schreef Peterselieman het volgende:
Amsterdam - Vlissingen via de HSL
ja, je moet bij Rotterdam al het conventionele spoor op, maar je wint op het stuk naar Roosendaal wel 25 minuten. Daarom is het wel interessantquote:Op donderdag 20 juni 2013 10:09 schreef JDude het volgende:
[..]
Wat is daar de toegevoegde waarde van? Dan moet je toch of na Rotterdam al het oude spoor op, of omkeren in Breda? Alleen de verhoogde frequentie van de surrogaatfyra zou dan een bijkomend voordeel zijn.
dat is waar, maar je krijgt er wel een stukje reizigersgemak voor terugquote:Op donderdag 20 juni 2013 10:16 schreef JDude het volgende:
Maar je bent wel je HSL-geschikte materieel een tijdje kwijt omdat het nog langs Kruiningen-Yerseke en Schubbekuttendijk moet boemelen. Moet toch verstandiger ingezet kunnen worden lijkt me.
Kabeltelevisie hadden ze alquote:Op donderdag 20 juni 2013 09:05 schreef JDude het volgende:
Hoevelaken heeft nu electriciteit en riolering?
Deze dus, als je een retourtje Roosendaal-Brussel zoekt.quote:Op donderdag 20 juni 2013 10:30 schreef Ireyon het volgende:
Wat is hier de logica achter? Wat moet ik nu kiezen?
Roosendaal - Brussel met een Go Pass VAN Roosendaal, Heen en Terug?
En daar viert men dan vandaag feest omdat er een grijze abri staat i.p.v. een zwarte met rode bankjes?quote:Op donderdag 20 juni 2013 11:18 schreef ReisT het volgende:
Wanneer Hoevelaken een kaartautomaat krijgt is ook nog niet bekend toch?
Herman.quote:Op donderdag 20 juni 2013 10:51 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Hoevelaken heeft kabeltelevisie. Nadat de burgemeester van Nijkerk de kabel vanmiddag plechtig in gebruik heeft gesteld, kan Hoevelaken SkyChannel, MusicBox, TV5, abonneetelevisie en de Russische televisie ontvangen. Wanneer Hoevelaken riolering krijgt, is nog niet bekend.
quote:Op zaterdag 15 juni 2013 11:21 schreef JDude het volgende:
De vrachttreinen zijn ķķk pendeltreinen. Tenminste, ik heb nog nooit een doorgaande cargo bij de tunnel gezien.
quote:
Aldus de EU. Nog geen zeven vrachttreinen per dag in 2012. Ja, dan kun je ze wel eens over het hoofd zienquote:Only 2325 freight trains passed through the tunnel in 2012 (down from 2388 in 2011 and 2718 in 2008).
Het is echt een bananenrepubliek.quote:Op donderdag 20 juni 2013 13:34 schreef Peterselieman het volgende:
De Italiaanse premier Letta gaat zich nu ook in het Fyra-debat mengen
http://nos.nl/artikel/520423-letta-bespreekt-fyra-met-rutte.html
Ik lees ook de hele tijd Manfellatioquote:Op donderdag 20 juni 2013 13:49 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Manfellotto Manfellatio Manfellettallatiolotto.
En noow zoel ik det gaer in ein taal zeen die ik waal kin laeze. Det plat van uch is ech neet te begričpe veur mich, laot staon det die stôm Hollenjers heej d'r waat van kinne make...quote:Op donderdag 20 juni 2013 11:59 schreef Peterselieman het volgende:
Bakkie RRF5 staat vanaf vandaag in Drachten
http://www.omropfryslan.nl/nijs/drachten-hat-wer-trein
quote:Op donderdag 20 juni 2013 14:00 schreef MPG het volgende:
[..]
En noow zoel ik det gaer in ein taal zeen die ik waal kin laeze. Det plat van uch is ech neet te begričpe veur mich, laot staon det die stôm Hollenjers heej d'r waat van kinne make...
Ik vind het toch vrij begrijpelijk. Dialectgebied noord-oost Veluwe opgegroeid.quote:Op donderdag 20 juni 2013 14:00 schreef MPG het volgende:
[..]
En noow zoel ik det gaer in ein taal zeen die ik waal kin laeze. Det plat van uch is ech neet te begričpe veur mich, laot staon det die stôm Hollenjers heej d'r waat van kinne make...
Ja. Precies. Die video is dus ook van toepassing op die link van PMS.quote:
Ja, is ook wel.quote:Op donderdag 20 juni 2013 14:02 schreef MPG het volgende:
[..]
Ja. Precies. Die video is dus ook van toepassing op die link van PMS.
Moet je maar beter je best doen.quote:Op donderdag 20 juni 2013 14:00 schreef MPG het volgende:
[..]
En noow zoel ik det gaer in ein taal zeen die ik waal kin laeze. Det plat van uch is ech neet te begričpe veur mich, laot staon det die stôm Hollenjers heej d'r waat van kinne make...
Jullie buitenlanders passen je maar aanquote:Op donderdag 20 juni 2013 14:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Moet je maar beter je best doen.
je moet gewoon je rijkstalen beheersenquote:Op donderdag 20 juni 2013 14:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jullie buitenlanders passen je maar aan
quote:Op donderdag 20 juni 2013 14:13 schreef Dr_Flash het volgende:
crap. Google translate doet geen Papiamento. Daar gaat mijn grap
twitter:sanderheijne twitterde op donderdag 20-06-2013 om 14:14:48Het is nu officieel: #Arriva wil IC Den Haag - Brussel exploiteren. Trein loopt dwars door NS-territorium. http://t.co/NsdK777apv reageer retweet
Het viel te verwachten.quote:Op donderdag 20 juni 2013 14:30 schreef Peterselieman het volgende:
jup, maar zo snel krijg je het allemaal niet voor elkaar he
Dat wordt dus loc+rijtuigen, of multicourante GTW'stwitter:RoelSchrein twitterde op donderdag 20-06-2013 om 14:44:13Arriva wil 'proven technology' treinen inzetten op Lage Landenlijn #FYRA reageer retweet
Ik denk dat ze gewoon heel erg op safe spelen wat betreft het verkrijgen van materieel en treinpaden. "Zoveel eerder als mogelijk" klinkt wel enigszins hoopvol.quote:Op donderdag 20 juni 2013 14:28 schreef James1988 het volgende:
De bedoeling was toch per december 2013, niet twee jaar later?
Dat denk ik ook. Ook het aanvragen van veiligheidscertificaat deel B (benodigd om in België te mogen rijden) is een procedure die lang duurt (de doorlooptijd van een aanvraag is 3 maanden).quote:Op donderdag 20 juni 2013 14:50 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ik denk dat ze gewoon heel erg op safe spelen wat betreft het verkrijgen van materieel en treinpaden.
quote:"Zoveel eerder als mogelijk" klinkt wel enigszins hoopvol.
De bermuda-driehoek hequote:Op donderdag 20 juni 2013 14:36 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Ah, goedzo, Arnhem - Winterswijk *en* Zutphen - Winterswijk stuk.
Fijn dat onweer
Arriva Nederland heeft meer ervaring met GTWsquote:Op donderdag 20 juni 2013 15:07 schreef Bitlord het volgende:
Mooi dat dit door lijkt te gaan. Bewezen technologie zal wel vertaald worden in Traxx/vergelijkbare toegelaten loc + rijtuigen.
Heeft iemand enige indicatie wat voor rijtuigen gebruikt kunnen worden dan? Is het mogelijk om 'gewoon' ICR te huren oid, of zal het iets zijn uit Duitsland?quote:Op donderdag 20 juni 2013 15:07 schreef Bitlord het volgende:
Mooi dat dit door lijkt te gaan. Bewezen technologie zal wel vertaald worden in Traxx/vergelijkbare toegelaten loc + rijtuigen.
Video
Een dergelijke lease zal denk ik voor Arriva het meest gunstig zijn. Het aantal benodigde rijtuigen zal sterk afhankelijk zijn van de toekomstige exploitatie van de internationale verbindingen tussen Amsterdam en Brussel door NS. Blijft NS aankutten met deze verbinding, dan kan Arriva het nog wel eens druk krijgen. Lukt het NS toch wat fatsoenlijks op de rails te brengen, dan zal dat ook weer van invloed zijn op het aantal reizigers dat met de LLL reist.
Nog wat ideetjes:
En dan een speciale Lagelandenlijn-website maken met een erg simpele manier om kaartjes te kopen, zoals bijvoorbeeld Westbahn (grappig trouwens dat Westbahn nog een rookruimte heeft in hun nieuwe treinen):
- https://westbahn.at/
Introduceer trajectabonnementen. Niet alleen handig en voordelig voor de reiziger, maar je bindt deze reiziger ook nog eens voor langere tijd aan je trein.
Veel service of juist zo goedkoop mogelijk? Ik kan me een zekere vraag naar een Railtender-achtige mannetje door de trein wel voorstellen, of een barrijtuig. Dit kost echter ook geld, waardoor de trein door een hoge prijs weer minder aantrekkelijk wordt. Ben benieuwd naar de uitkomsten. Hetzelfde voor WIFI en een rolstoeltoegankelijk rijtuig. Krappe plaatsen of juist wat ruimer?
spannend ritje met die karretjesquote:Op donderdag 20 juni 2013 15:09 schreef dennistd het volgende:
En toen zat ik net vast in wereld 3 van het spoorweg museum.. Wel een goede mogelijkheid om dat foto's te maken
ik denk in eerste instantie een loc + Duitse rijtuigenquote:Op donderdag 20 juni 2013 15:11 schreef Frenk3nstein het volgende:
[..]
Heeft iemand enige indicatie wat voor rijtuigen gebruikt kunnen worden dan? Is het mogelijk om 'gewoon' ICR te huren oid, of zal het iets zijn uit Duitsland?
edit: Met GTW's zulke afstanden op redelijk hoge snelheid lijkt me een minder succes eigenlijk
en wordt scherp gelet op de centen. mag ook wel omdat dat Fyra-gebeuren veel geld kostquote:Op donderdag 20 juni 2013 15:13 schreef b2py het volgende:
Evenement in Den Helder, wat doen ze? VIRM-IV inzetten, nu op Amsterdam c en is al bijna zitvol dat ding.
Vrouw schuin tegenover me met enorme tas voor haar voeten. Succes voor diegene die er nu tegenover gaat zitten op Sloterdijk.quote:Op donderdag 20 juni 2013 15:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
en wordt scherp gelet op de centen. mag ook wel omdat dat Fyra-gebeuren veel geld kost
Met Flirts kan het prima. Waarom met GTW's dan niet?quote:Op donderdag 20 juni 2013 15:11 schreef Frenk3nstein het volgende:
edit: Met GTW's zulke afstanden op redelijk hoge snelheid lijkt me een minder succes eigenlijk
Oh ja vlootdagen he dit weekend. Zou ik heengaan met mn pa. Expres mijn eigen vakantie een week daarvoor opgeschoven. Gaat die dromert met m'n moeder naar Noorwegenquote:Op donderdag 20 juni 2013 15:13 schreef b2py het volgende:
Evenement in Den Helder, wat doen ze? VIRM-IV inzetten, nu op Amsterdam c en is al bijna zitvol dat ding.
de loop van een Flirt is veel rustiger dan van een GTWquote:Op donderdag 20 juni 2013 15:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Met Flirts kan het prima. Waarom met GTW's dan niet?
'Schudden' op hogere snelheid, stoelen.quote:Op donderdag 20 juni 2013 15:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Met Flirts kan het prima. Waarom met GTW's dan niet?
Yup, ook nog veteranendag vandaag erbij dus lekker veel bejaarden. Ook heel veel koffers en meuk.quote:Op donderdag 20 juni 2013 15:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh ja vlootdagen he dit weekend. Zou ik heengaan met mn pa. Expres mijn eigen vakantie een week daarvoor opgeschoven. Gaat die dromert met m'n moeder naar Noorwegen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |