Ik heb dat en ook andere verzoeken ingewilligdquote:Op maandag 17 juni 2013 19:37 schreef b2py het volgende:
De tekst bij James in de OP klopt niet helemaal aan het eind. Moet zijn '... voor al uw...'
quote:Op maandag 17 juni 2013 19:39 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik heb dat en ook andere verzoeken ingewilligd
Heb je dat nu pas door?quote:Op maandag 17 juni 2013 19:40 schreef greavy het volgende:
"greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden."
Die staat er al een deel of 40 hoorquote:Op maandag 17 juni 2013 19:40 schreef greavy het volgende:
"greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden."
Vanmiddag even contact met ProRail gehad.quote:Op maandag 17 juni 2013 18:08 schreef Guppyfriend het volgende:
Spannend weer de komende dagen. Extreme hitte dit dat. Ben benieuwd wat de NS gaat doen!
Ja, maar dan is het einde zoek denk ikquote:Op maandag 17 juni 2013 19:42 schreef b2py het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)trein_gratis___.html
SP, PvdA en CDA vinden dat de fiets in sprinters meenemen in het dal gratis moet zijn.
Zeker Almere - Amsterdam/Schiphol ja. De rest moet wel lukken denk ik.quote:Op maandag 17 juni 2013 19:43 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ja, maar dan is het einde zoek denk ik
Liever gewoon meer fietsplaatsen in de intercity's. In Zwitserland heeft iedere wagon gewoon twee (of zelfs meer) haken. Aangezien een intercity als snel 8 wagons heeft kan je een behoorlijk aantal fietsen meenemen. Sommige treinen hebben zelfs een omgebouwde goederenwagon meerijden waar fietsen in meekunnen.quote:Op maandag 17 juni 2013 19:42 schreef b2py het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)trein_gratis___.html
SP, PvdA en CDA vinden dat de fiets in sprinters meenemen in het dal gratis moet zijn.
Vervangen door omgebouwd DDM en gesloopt.quote:Op maandag 17 juni 2013 19:58 schreef Duvel het volgende:
Waar zijn die Plan E-fietsrijtuigen gebleven?
Die laatsten hebben deels een kop gekregen, deels zijn het nu BD of BF...quote:Op maandag 17 juni 2013 20:17 schreef ReisT het volgende:
Waar zijn die omgebouwde DDM's gebleven?
(De oude ICR-bagageafdeling met schuifdeur was ook wel leuk)
Zag er vanochtend al iets over staan op de NOS-website. De IC4 werd de "Deense Fyra" genoemd en er werd uiteengezet dat die dingen helemaal opnieuw worden gebouwd door Denemarken zelf. Het werd gepresenteerd als alternatieve optie voor NSquote:Op maandag 17 juni 2013 20:19 schreef J.B. het volgende:
Net was er een stukje over de Deense IC4's op het NOS journaal, ik twijfel of het komisch of diep triest is
Zoiets noemden ze het op het nieuws ook. Het mooiste zelf vond ik overigens dat de bekabeling doodleuk los bovenop het dak van die dingen ligt.. op de treinen die ze hadden lag in totaal 130 kilometer losse kabel.quote:Op maandag 17 juni 2013 20:33 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Zag er vanochtend al iets over staan op de NOS-website. De IC4 werd de "Deense Fyra" genoemd en er werd uiteengezet dat die dingen helemaal opnieuw worden gebouwd door Denemarken zelf. Het werd gepresenteerd als alternatieve optie voor NS
Bedoel je niet ICK met die enorme schuifdeur?quote:Op maandag 17 juni 2013 20:17 schreef ReisT het volgende:
Waar zijn die omgebouwde DDM's gebleven?
(De oude ICR-bagageafdeling met schuifdeur was ook wel leuk)
Ten tijde van de aanbesteding waaruit de V250 naar voren is gekomen hadden ze in Denemarken slechts last van vertraging. Echt een goede basis is dat niet om daarom een trein maar niet af te nemen van Ansaldo.quote:Op maandag 17 juni 2013 20:37 schreef Fiorano het volgende:
Die Deense gozer zag er de lol wel van in volgens mij. Toch onbegrijpelijk dat men niet even bij Denemarken gebuurt heeft over de ervaringen met AB
https://www.facebook.com/socialcoupe/posts/549398775106986quote:Aanstaande vrijdag, 21 juni, gaan we weer op stap!! Samen met NS en MOBA gaan we gezellig reizen tussen Amsterdam en Arnhem! Wat is jou Fetishism in Fashion?
Ontmoet Wencke en Willem van Studio Edelkoort, Geraldine Carabello of Pauline van Dongen! Wil je de laatste tips, adviezen of vind je het leuk om te praten over mode en de laatste trends? Tot vrijdag!
Dit zijn de tijden waarop we Vertrekken en Aankomen:
Amsterdam CS - Arnhem
V 10:23 - A 11:28
Arnhem - Amsterdam CS
V 12:01 - A 13:07
Amsterdam CS - Arnhem
V 13:23 - A 14:29
Arnhem - Utrecht CS
V 14:46 - A 15:22
Utrecht CS - Arnhem
V 15:38 - A 16:14
Wij zullen natuurlijk op alle tussenliggende stations stoppen waar de trein normaal ook stopt!
quote:Inmiddels heeft NS mij laten weten dat zij niet meer van plan zijn om het V250-materieel in te gaan zetten in de dienstregeling. Hierdoor kan TNO de laatste meetdag op basis van Thalys-treinen op korte termijn afronden.
Nee, deze.quote:Op maandag 17 juni 2013 20:53 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Bedoel je niet ICK met die enorme schuifdeur?
Volgens mij is dat Plan W wat hier nog staat (en nog steeds een rits ICK).quote:Op maandag 17 juni 2013 19:59 schreef b2py het volgende:
Roosendaal? Daar zie ik altijd heel veel oude meuk staan.
Dat zullen 4x ICK en 2x Plan W zijn, die waren voor de FstM bedoeld. De 42 rijtuigen ICK zijn al weggehaald dacht ik gelezen te hebben.quote:Op maandag 17 juni 2013 22:26 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Volgens mij is dat Plan W wat hier nog staat (en nog steeds een rits ICK).
Niet dat ik weet, wel metro Bilbaoquote:Op maandag 17 juni 2013 22:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Ha, een CAF fanboy![]()
Jij was ook van die trams in Dublin toch borkie?
Ah herinneringen van vroegah Amsterdam > Maastricht. Een rits van zulke rijtuigen met dan zo'n heerlijk losse dubbeldekker fietscoupé erachter!quote:
Wat denk je dat ze verklaard zouden hebben?quote:Op maandag 17 juni 2013 22:14 schreef Ireyon het volgende:
Is die verklaring van Lloyd's ondertussen al verschenen? "Vandaag nog" geeft niet zoveel tijd meer..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.enSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Altijd onderweg naar het avontuur
Alleen als het treinstel er zin in heeftquote:Op maandag 17 juni 2013 23:13 schreef James1988 het volgende:
Je komt trouwens wel de meest bizarre vragen tegen in die lijst met antwoorden op vragen naar aanleiding van Voortgangsrapportage 32 HSL-Zuid.
"Is de V250 uitgerust met ERTMS?"
Nee natuurlijk niet.
Wat eiste de staatssecretaris ook alweer, iets van minimaal 80% punctualiteit en maximaal 7,5% uitval? Prima cijfers dus...quote:Op maandag 17 juni 2013 23:19 schreef James1988 het volgende:
Antwoord 44
De punctualiteit van de tijdelijke intercitydienst tussen Den Haag en Brussel ziet er als volgt uit:
maart 2013
treindienst Den Haag – Brussel
punctualiteit 82,0%
uitval 2,8%
april 2013
treindienst Den Haag – Brussel
punctualiteit 87,5%
uitval 2,4%
quote:Op maandag 17 juni 2013 23:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Alleen als het treinstel er zin in heeft
Daar staat dat het 17:32 uur is.quote:Op maandag 17 juni 2013 23:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Die lichtkrant vlak erachter! DAAR staat het!
CAF Ierlandquote:Op maandag 17 juni 2013 22:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Ha, een CAF fanboy![]()
Jij was ook van die trams in Dublin toch borkie?
CAF zit ergens in Rotterdam, zullen gewoon een keer binnenvallen en ze op de kaart zetten?quote:
Ze staan al op de kaart denk ikquote:Op dinsdag 18 juni 2013 00:04 schreef bork het volgende:
[..]
CAF zit ergens in Rotterdam, zullen gewoon een keer binnenvallen en ze op de kaart zetten?
CAF NETHERLANDS
Weena 290
3012 Nj Rotterdam
Netherlands
Phone: +31 (0)10 282 1402
Fax:: +31 (0)10 282 1222
Ze zijn zo stil, ik vind dat jij wel goed bent in mensen wakker schudden.quote:
Nu al ? ze zijn nog geen 20 jr oudquote:Op dinsdag 18 juni 2013 00:10 schreef bork het volgende:
Hoe doen deze het eigenlijk in Amsterdam, ze worden vervangen las ik.
Waarschijnlijk één of andere managementtrainee die dat bij d'r opleiding heeft gehad. Totaal mesjogge.quote:
Amsterdam orders long trains and seeks shorter onesquote:
Dat zit ook te denken, dit soort aanbestedingen gaan imho niet altijd over wat nu het "beste" product is, er zijn ook andere argumenten. Die zijn niet altijd zuiver na te gaan, kijk maar naar het gezeik in Utrecht met de BRU, Qbus vs. Connexxion. Ik ben misschien cynisch maar ik heb altijd het gevoel dat er meer dingen spelen in aanbestedingsprocessen dan: prijs, kwaliteit, duurzaamheid, onderhoud, afschrijving etc.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 00:34 schreef Duvel het volgende:
Apart dat laatste... Wat doen ze dan met die stellen voor de Amstelveenlijn? Die zijn volgens mij gammeler dan die CAF-stellen?
Zoiets ja, lees dit even, vandaag op RTV Utrechtquote:Op dinsdag 18 juni 2013 00:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Er was toch ook wat mee dat de gemeentelijke vervoerbedrijven in de 4 grote steden geprivatiseerd moesten worden, dat GVU inmiddels onder CXX was komen vallen en dat de rest toen ineens niet meer hoefde?
Oh, ik had juist ergens opgevangen dat de Amstelveenlijn een metrolijn moest worden.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 00:35 schreef James1988 het volgende:
Volgens Wikipedia is het de bedoeling om de Amstelveenlijn om te bouwen tot tramlijn. Dan zullen daar wel trams op komen te rijden, lijkt me.
Ik kan me zo niet voor de geest halen wanneer ik voor het laatst in zo'n CAF heb gezeten, ik kan er dus ook niet echt iets over zeggen. Ze zien er een beetje plastic-achtig uit van buiten
Dus Utrecht is zometeen overgeleverd aan wat Connexxion eraan wil doen. Nou dat wordt lachen natuurlijk. Met dat massale studentenvervoer wat de hoofdprijs kost en geen bliksem oplevert. Dat wordt lachen.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 00:44 schreef bork het volgende:
[..]
Zoiets ja, lees dit even, vandaag op RTV Utrecht
http://www.rtvutrecht.nl/(...)ap-over-vervoer.html
De gemeente Utrecht heeft vanaf 2015 niets meer te zeggen over het vervoer in de stad. Het kabinet heft de Bestuursregio Utrecht op, maar daar komt geen nieuwe vervoersregio voor terug waar de gemeente zitting in kan nemen.
De zeggenschap over dienstregelingen en investeringen in openbaar vervoer en wegen in de regio Utrecht komt te liggen bij de nieuwe superprovincie waarin Utrecht, Noord-Holland en Flevoland moeten opgaan.
De gemeente met: eigen geld, BRU-geld, provincie-geld en van geld van de overheid. Denk ikquote:Op dinsdag 18 juni 2013 00:47 schreef Duvel het volgende:
Wie gaat de Uithoflijn dan uiteindelijk bouwen?
ja de gemeente gaat het bouwen en als het er ligt zegt CXX "Mooi bedankt, maar dat dubbelgelede of dat tram of die bandenmetro / kabelbaan / teleportatie kost ons te veel, we doen er niks mee. Zoek het lekker uitquote:
De gemeente heeft straks dus niets meer te zeggen. Dus nee.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 00:49 schreef Duvel het volgende:
Apart... En de gemeente gaat ook de SUNIJ beheren?
Geen idee, ik weet niet of dat in het te aanbesteden pakket zit.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 00:49 schreef Duvel het volgende:
Apart... En de gemeente gaat ook de SUNIJ beheren?
A) Jij?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 00:57 schreef Duvel het volgende:
Iemand moet toch het beheer voeren over die lijnen?
De aanbesteding was toch uiteindelijk (na 4 jaar touwtrekken ongeveer) gewonnen door Qbuzz ?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 00:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dus Utrecht is zometeen overgeleverd aan wat Connexxion eraan wil doen. Nou dat wordt lachen natuurlijk. Met dat massale studentenvervoer wat de hoofdprijs kost en geen bliksem oplevert. Dat wordt lachen.
Die BN'tjes zijn storingsgevoeliger dan een V250. Die gaan er op termijn zo snel mogelijk uit. In 2014 zal begonnen worden met de ombouw van de Amstelveenlijn tot tramlijn. Dit zal minimaal tot 2016 zeer veel hinder met zich meebrengen.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 00:34 schreef Duvel het volgende:
Apart dat laatste... Wat doen ze dan met die stellen voor de Amstelveenlijn? Die zijn volgens mij gammeler dan die CAF-stellen?
Yep! We zijn bijna van Cxx en het GVU af!quote:Op dinsdag 18 juni 2013 01:25 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De aanbesteding was toch uiteindelijk (na 4 jaar touwtrekken ongeveer) gewonnen door Qbuzz ?
Ik kan niet wachten !quote:
Beide bijeenkomsten worden gehouden in de Troelstrazaal en zijn live te volgen via deze website.quote:Hoorzitting/rondetafelgesprek over de Fyra
De problemen met de Fyra staan centraal in een hoorzitting/rondetafelgesprek van de commissie voor Infrastructuur en Milieu op dinsdag 18 juni 2013. De commissie heeft een groot aantal betrokkenen uitgenodigd om hun visie te geven op het besluit om de Italiaanse V-250 treinen niet meer onder de naam Fyra op de verbinding tussen Amsterdam en Brussel te laten rijden.
Deelnemers
Voor de bijeenkomst zijn de topmensen van de NS, de Belgische spoorwegmaatschappij NMBS, Prorail, Infrabel en de Italiaanse treinenbouwer AnsdaldoBreda uitgenodigd. Ook leden van het Belgische parlement zullen aan de gesprekken deelnemen. De bijeenkomst zal van 16.00 tot 19.30 uur duren en is in drie blokken verdeeld.
Blok 1: V250 (16.00 – 16.45 uur)
1. AnsaldoBreda, dhr. Manfellotto (CEO)
2. Belgische Kamer, mw. Lahaye-Battheu (Open VLD)
3. Belgische Kamer, dhr. Van den Bergh (CD&V)
4. Belgische Kamer, dhr. Vandeput (N-VA)
Blok 2: Tijdelijke oplossingen (16.45 – 18.00 uur)
1. NS, dhr. Meerstadt (president-directeur)
2. NMBS, dhr. Descheemaecker (gedelegeerd bestuurder)
3. ProRail, dhr. Thomassen (manager capaciteitsverdeling)
4. Infrabel, dhr. Thiry (verantwoordelijke planning en capaciteitstoewijzing)
5. Belgische Kamer, mw. Lahaye-Battheu (Open VLD)
6. Belgische Kamer, dhr. Van den Bergh (CD&V)
7. Belgische Kamer, dhr. Vandeput (N-VA)
Pauze 18.00 – 18.10 uur
Blok 3: Structurele oplossing (18.10 – 19.30 uur)
1. NS, mw. Van Vroonhoven (directeur)
2. NMBS, dhr. Descheemaecker (gedelegeerd bestuurder)
3. ProRail, dhr. Thomassen (manager capaciteitsverdeling)
4. Infrabel, dhr. Thiry (verantwoordelijke planning en capaciteitstoewijzing)
5. Belgische Kamer, mw. Lahaye-Battheu (Open VLD)
6. Belgische Kamer, dhr. Van den Bergh (CD&V)
7. Belgische Kamer, dhr. Vandeput (N-VA)
quote:'Spookthalys' uit Oostende rijdt (bijna) leeg.
Elke ochtend vertrekt in Oostende een bijna lege Thalys richting Parijs. De zogenaamde spookthalys maakt al jaren verlies omdat bijna niemand opstapt voordat de trein in Brussel komt.
Niet verwonderlijk, want de trein rijdt niet sneller dan een gewone Intercity. Toch is een biljet vijf keer duurder dan een klassiek ticket. Dat kon De Morgen zelf vaststellen.
Nu de Fyra op een zijspoor staat, gaan stemmen op om de zwaar verlieslatende Thalys in te zetten op de lijn Brussel-Amsterdam. Daar klinkt de vraag een stuk luider door de vele grenspendelaars.
Minister van Overheidsbedrijven Jean-Pascal Labille (PS) beraadt zich in het najaar over de toekomst van de Thalys. Sinds 2010 betaalt de federale regering 6,1 miljoen euro per jaar voor de binnenlandse bediening door Thalys.
Nee, BRU beheert de Utrechtse tramlijnen én de trams. Tenminst zolang die club bestaat, anders wordt het straks de provincie.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 00:49 schreef Duvel het volgende:
Apart... En de gemeente gaat ook de SUNIJ beheren?
Ja, door een dochterbedrijf van Abellio = NS dus. Zo zijn we weer terug bij af.quote:
Jan Woutersquote:Op dinsdag 18 juni 2013 01:01 schreef bork het volgende:
[..]
A) Jij?
B) Fles?
C) Ik?
D) Dijsselbloem?
E) Mansfeld?
D) Wolfsen?
E) Jan Wouters?
F) Henk Temming?
G) Iets anders?
Geen idee
Bertje M, voor al uw lapwerkquote:Op dinsdag 18 juni 2013 08:41 schreef greavy het volgende:
Blok 2: Tijdelijke oplossingen (16.45 – 18.00 uur)
1. NS, dhr. Meerstadt (president-directeur)
Paar minuutjes de man hequote:Op dinsdag 18 juni 2013 09:43 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Een blok van 3 kwartier... Das toch te kort om uberhaubt iets mee te doen joh
klinkt bijna als een trustkantoorquote:Op dinsdag 18 juni 2013 00:04 schreef bork het volgende:
[..]
CAF zit ergens in Rotterdam, zullen gewoon een keer binnenvallen en ze op de kaart zetten?
CAF NETHERLANDS
Weena 290
3012 Nj Rotterdam
Netherlands
Phone: +31 (0)10 282 1402
Fax:: +31 (0)10 282 1222
Ja, overwogen. En dan zal opnieuw blijken dat het niet kan omdat er geen treinen rijdenquote:Boetes voor de NS en NMBS zijn ook nog niet in beeld. Mansveld kan alleen een boete opleggen als de NS de afspraken niet nakomt als het wel materieel heeft. Door het uitvallen van de Fyra is dat nu niet zo. Als er voor oktober geen alternatief is geregeld voor de reiziger, zal zo'n boete opnieuw worden overwogen, schrijft Mansveld.
Ja. En nu?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 10:20 schreef Monopoly het volgende:
Je voelt je toch als burger enorm beduveld ?
De top in het spoor pakt nog vals veel bonus en ondertussen sta je als reiziger en belastingbetaler buitenspel.
Het is werkelijk waar diep en diep triest.
Die afgeschreven roze intercity's rijden er ieder half uur overheen toch? Speciaal voor jou op een snelheid waarbij je nog de tijd hebt om alles goed te bekijken!quote:Op dinsdag 18 juni 2013 10:24 schreef JDude het volgende:
Toch blij dat ik een paar jaar geleden op 't fietsje de betonnen ondergrond van de HSL langs Breda ben gaan verkennen. Met de trein zie ik het er voorlopig niet van komen...
Nee, die steken bij Lage Zwaluwe al over naar het oude spoor.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 11:15 schreef KomtTijd... het volgende:
Die afgeschreven roze intercity's rijden er ieder half uur overheen toch? Speciaal voor jou op een snelheid waarbij je nog de tijd hebt om alles goed te bekijken!
Die zijn pas 30 jaar oud.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 11:15 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Die afgeschreven roze intercity's rijden er ieder half uur overheen toch? Speciaal voor jou op een snelheid waarbij je nog de tijd hebt om alles goed te bekijken!
ik denk niet dat je bij het ministerie van I&M moet zijn, maar bij financiën.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 11:33 schreef WhiteJoker het volgende:
Ben benieuwd hoe het staat met Driekjes' klacht bij de Europese Commissie. Dit is gewoonweg belachelijk. Mogen we niet inmiddels Mansveld en die andere troela een boete opleggen?
I&M is de concessieverlener toch? MinFin is aandeelhouder van de NS. Eigenlijk best een incestueuze relatie...quote:Op dinsdag 18 juni 2013 11:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik denk niet dat je bij het ministerie van I&M moet zijn, maar bij financiën.
En toch juridisch helemaal in orde en daarom klopt er van de klacht van MVBOV helemaal niets.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 11:37 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
I&M is de concessieverlener toch? MinFin is aandeelhouder van de NS. Eigenlijk best een incestueuze relatie...
Niet als MinFin de concessieverlener dwingt om geen actie te ondernemen. Dan is het afpersing, maar dat is moeilijk aantoonbaar. Ik denk dus dat het best goed is dat hier extra naar gekeken wordt.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 11:46 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
En toch juridisch helemaal in orde en daarom klopt er van de klacht van MVBOV helemaal niets.
quote:Op dinsdag 18 juni 2013 12:50 schreef dennistd het volgende:
De klapzitjes zitten alleen nog aan de kant van het toilet ipv in beide bakken. Het zijn gewoon de oude zitjes die verplaatst zijn.
Ik ben vergeten op het nummer te letten, maar de trein van Hengelo naar Zutphen van 23:16quote:Op dinsdag 18 juni 2013 12:56 schreef dennistd het volgende:
Het leek zo te zijn vanaf de bakovergang, maar misschien heb ik het verkeerd gezien. Het was trouwens de 43 zoals op de eerste foto te zien is. De 36 rijdt ook rond, die zat in de trein een half uur eerder (welke trein zat jij?)
Dan zul jij in de 36, het andere rode stel, hebben gezeten. Mogelijk zijn ze onderling dus ook nog eens verschillend, blijkbaar heeft een niet nader te noemen Italiaans bedrijf ook een vestiging in Duitsland dan.. (daar zijn de Lintjes geweest hiervoor)quote:Op dinsdag 18 juni 2013 12:57 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ik ben vergeten op het nummer te letten, maar de trein van Hengelo naar Zutphen van 23:16
quote:Op dinsdag 18 juni 2013 13:33 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dan zul jij in de 36, het andere rode stel, hebben gezeten. Mogelijk zijn ze onderling dus ook nog eens verschillend, blijkbaar heeft een niet nader te noemen Italiaans bedrijf ook een vestiging in Duitsland dan.. (daar zijn de Lintjes geweest hiervoor)
Airco is voor mietjesquote:Op dinsdag 18 juni 2013 13:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zat in de Arriva 264. MET een goeie Airco. Weg met die Syntustroep
Ga jij lekker zweten en stuiteren in je postkoets en denken dat je een bikkel bent danquote:
Alles zet uit als het warmer wordt.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 13:46 schreef bork het volgende:
Weer wat geleerd dankzij RTV Utrecht
SPOOR
ProRail houdt in verband met de hitte het spoor extra in de gaten. De spoorbeheerder zet daarvoor, zoals elk jaar met dit soort weer, extra mensen in. Waar nodig kunnen zij ingrijpen.
Het spoor is gemaakt van staal, dat met hoge temperaturen kan uitzetten. Met name bij spoorbruggen kan dat tot problemen leiden en daarom moeten die soms gekoeld worden met water. Ook gaat de aandacht uit naar het koelen van ruimten met technische systemen
Staal zet per definitie uit bij een hogere temperatuur vooruit, maar van houten en betonnen bielzen die uitzetten bij warm weer dat wist ik nog niet
Wat is dat?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 14:00 schreef Monopoly het volgende:
[ afbeelding ]
Wisseltje omgooien, iemand ?
quote:Op dinsdag 18 juni 2013 14:01 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Alles zet uit als het warmer wordt.
Wespen?quote:
busy beesquote:
precies en dan zijn er ook nog stoffen die in vaste vorm meer ruimte in nemen dan in vloeibare vormquote:Op dinsdag 18 juni 2013 14:03 schreef bork het volgende:
[..]Zirkoniumwolframaat krimpt als het warmer wordt
Hoorde een machinist dat Juli de bedoeling was maar ze hebben uitstel gekregen ofzoiets. Schijnt ook dat er Stadlers gaan rijden op dat traject.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 14:05 schreef Fiorano het volgende:
Ik zag trouwens dat ze de bielzen aan het leggen zijn richting de nieuwe dive-under bij Amersfoort. Enig idee wanneer deze gereed moet zijn? En wanneer gaat nou dat Plan-V geval uit dienst bij CXX, ik dacht hier ergens 07-06 gezien te hebben maar zat net nog in dat warme stink ding.
er rijdt al een GTW op de kippenlijnquote:Op dinsdag 18 juni 2013 14:07 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Hoorde een machinist dat Juli de bedoeling was maar ze hebben uitstel gekregen ofzoiets. Schijnt ook dat er Stadlers gaan rijden op dat traject.
Zoals het alom bekende waterquote:Op dinsdag 18 juni 2013 14:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
precies en dan zijn er ook nog stoffen die in vaste vorm meer ruimte in nemen dan in vloeibare vorm
In een document van september vorig jaar wordt nog 9 december 2012 genoemd, maar in de bijgewerkte versie van dat zelfde document van afgelopen mei wordt gesproken over 'medio 2013'.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 14:05 schreef Fiorano het volgende:
Ik zag trouwens dat ze de bielzen aan het leggen zijn richting de nieuwe dive-under bij Amersfoort. Enig idee wanneer deze gereed moet zijn?
Zoals het bepaald niet zeldzame water.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 14:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
precies en dan zijn er ook nog stoffen die in vaste vorm meer ruimte in nemen dan in vloeibare vorm
Thnx!quote:Op dinsdag 18 juni 2013 14:10 schreef dennistd het volgende:
[..]
In een document van september vorig jaar wordt nog 9 december 2012 genoemd, maar in de bijgewerkte versie van dat zelfde document van afgelopen mei wordt gesproken over 'medio 2013'.
Die rijdt al even rond, maar vrij weinig momenteelquote:Op dinsdag 18 juni 2013 14:07 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Hoorde een machinist dat Juli de bedoeling was maar ze hebben uitstel gekregen ofzoiets. Schijnt ook dat er Stadlers gaan rijden op dat traject.
Tot bijna 4 graden ja. Daarboven gaat het gewoon weer uit elkaar.quote:
ding rijdt voornamelijk op de Barneveld-pendelquote:Op dinsdag 18 juni 2013 14:14 schreef Monopoly het volgende:
Heb de GTW nog niet gespot en maak toch regelmatig gebruik van het Kippenlijntje. Meestal 's avonds laat en 's ochtends vroeg.
En metname in de middag. Laatste tijd alweer een stuk minder.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 14:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ding rijdt voornamelijk op de Barneveld-pendel
Ik zie hem nogal eens op de Bokkeduinen staanquote:Op dinsdag 18 juni 2013 14:14 schreef Monopoly het volgende:
Heb de GTW nog niet gespot en maak toch regelmatig gebruik van het Kippenlijntje. Meestal 's avonds laat en 's ochtends vroeg.
Ah, ik pak meestal degene die door gaat naar Ede want daar woont mijn vriendin.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 14:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ding rijdt voornamelijk op de Barneveld-pendel
En zo'n beetje alles met een kristalrooster lijkt me.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 14:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
precies, net zoals bismut en Gallium
Zo maar eens drie korte vraagjes bij dit NS-bericht, aan de kenners:quote:Nijmegen-Arnhem
Dinsdag 18 Juni 14:31
Oorzaak
Tussen Arnhem en Nijmegen rijden geen Intercity's door een wisselstoring.
Verwachting
Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 45 min. De verstoring is naar verwachting rond 16:30 uur verholpen.
Reisadvies
Reizigers tussen Arnhem en Nijmegen reizen via 's-Hertogenbosch.
Staal van de rails kan uitzetten. Hierdoor kunnen wissels niet goed tegen de spoorstaaf aan komen, waardoor er een wisselstoring ontstaat. Dit is wel vervelend ja, maar hier kan je gewoon weinig aan doen.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 14:56 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zo maar eens drie korte vraagjes bij dit NS-bericht, aan de kenners:
- Komt dit door het weer? Is die infra nu echt niet bestand tegen de winter, de zomer én de herfst?
- Als er 'geen intercity's' rijden, dan verwacht je dat er wel stoptreinen rijden. Maar die rijden ook niet.
- En als je van Arnhem naar Nijmegen via Den Bosch (en dus Utrecht) moet, is je extra reistijd dan niet een tikje meer dan 30-45 minuten?
Ah, zit bijna dagelijks in het Blauwe boemeltje, altijd Barneveld-Amersfoort-Duivendrecht v.v.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 14:54 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ah, ik pak meestal degene die door gaat naar Ede want daar woont mijn vriendin.
Soms dan pak ik de Barneveld en wacht ik daar, maar ik vind het leuker om op Amersfoort te wachten want dan zie je tenminste nog wat leuke treinen voorbij komen.
Precies. Utrecht-Nijmegen via Den Bosch is logisch, maar dit niet. Zelfs als lijn 33 bij iedere koe moet stoppen die die onderweg tegenkomt, is ie nog 2x zo snel als die omleiding.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 15:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik vind dat reisadvies wel heel raar eigenlijk. Dan kun je zowat net zo goed die 2 uur in Arnhem op het perron gaan zitten wachten tot het opgelost is.En waar zijn de bussen?
Soms zijn er geen alternatieven dus dat is niet altijd waar.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 15:04 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Precies. Utrecht-Nijmegen via Den Bosch is logisch, maar dit niet. Zelfs als lijn 33 bij iedere koe moet stoppen die die onderweg tegenkomt, is ie nog 2x zo snel als die omleiding.
Maar ze roepen het ook gewoon om op het perron. Het lijkt wel of ze verplicht een alternatief moeten geven ofzo, zelfs als dat alternatief compleet onzinnig is.
Ik ga er vanuit dat je materiaal bedoelt, want (noemenswaardig) uitzettend materieel lijkt me ongewenstquote:Op dinsdag 18 juni 2013 14:57 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Staal van de rails kan uitzetten. Hierdoor kunnen wissels niet goed tegen de spoorstaaf aan komen, waardoor er een wisselstoring ontstaat. Dit is wel vervelend ja, maar hier kan je gewoon weinig aan doen.
Het is een natuurlijke reactie van het materieel.
16u op politiek24:quote:Op dinsdag 18 juni 2013 15:05 schreef Monopoly het volgende:
Hoe laat begint dat debat in de 2e kamer met AnsaldoAids ?
En is dit live te volgen via politiek24? Stond vanmorgen nog niets op de site daarover.
twitter:politiek24 twitterde op dinsdag 18-06-2013 om 14:31:20DINSDAG LIVE: Vanaf 16 uur hoorzitting Tweede Kamer over de #Fyra op politiek24.nl. Met ook CEO Manfellotto van AnsaldoBreda reageer retweet
bij mijn weten nietquote:Op dinsdag 18 juni 2013 14:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En zo'n beetje alles met een kristalrooster lijkt me.
en morgen een kamerdebatquote:Op dinsdag 18 juni 2013 15:06 schreef dennistd het volgende:
[..]
16u op politiek24:twitter:politiek24 twitterde op dinsdag 18-06-2013 om 14:31:20DINSDAG LIVE: Vanaf 16 uur hoorzitting Tweede Kamer over de #Fyra op politiek24.nl. Met ook CEO Manfellotto van AnsaldoBreda reageer retweet
Dat bedoel ik dus. Ah-Nm via Ut-Ht is geen alternatief, dus waarom roepen ze het dan om? Waarom niet verwijzen naar lijn 31 of 300?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 15:06 schreef Viezze het volgende:
Soms zijn er geen alternatieven dus dat is niet altijd waar.
Uiteraardquote:Op dinsdag 18 juni 2013 15:06 schreef Viezze het volgende:
[..]
Soms zijn er geen alternatieven dus dat is niet altijd waar.
[..]
Ik ga er vanuit dat je materiaal bedoelt, want (noemenswaardig) uitzettend materieel lijkt me ongewenst
Ah mooi, thanksquote:Op dinsdag 18 juni 2013 15:06 schreef dennistd het volgende:
[..]
16u op politiek24:twitter:politiek24 twitterde op dinsdag 18-06-2013 om 14:31:20DINSDAG LIVE: Vanaf 16 uur hoorzitting Tweede Kamer over de #Fyra op politiek24.nl. Met ook CEO Manfellotto van AnsaldoBreda reageer retweet
Dat is wel een leuke omleidingsroutequote:Op dinsdag 18 juni 2013 15:06 schreef dennistd het volgende:
Net zoiets als geen treinen Enschede-Hengelo, reis maar om via Münster-Rheine
Dat zou voor sommige spitstreinen anders wel een uitkomst zijnquote:Op dinsdag 18 juni 2013 15:06 schreef Viezze het volgende:
(noemenswaardig) uitzettend materieel lijkt me ongewenst
Mits ze alleen in de lengte uitzettenquote:Op dinsdag 18 juni 2013 15:09 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat zou voor sommige spitstreinen anders wel een uitkomst zijn
een aantal treinen kan in de breedte nog iets uitzetten, wat iets meer staanplaatsen op zou leverenquote:
en anders heb je nog een koudetoeslag, een regentoeslag, een windtoeslag, een druktetoeslag, een toeslag vanwege de te korte treinen en een toeslag omdat alles te gladjes verloopt.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 15:19 schreef Viezze het volgende:
Laat het de NS maar niet horen, voor je het weet betaal je hittetoeslag omdat je dan meer beenruimte hebt
Wat. Stoffen die in vaste fase een kristalrooster hebben nemen zo'n beetje per definitie meer ruimte in dan in vloeibare fase.quote:
ze doen iig hard hun best om de punctualiteit niet boven de 95% te krijgenquote:
dan zouden die stoffen ook in hun vloeibare variant aan de oppervlakte moeten drijvenquote:Op dinsdag 18 juni 2013 15:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat. Stoffen die in vaste fase een kristalrooster hebben nemen zo'n beetje per definitie meer ruimte in dan in vloeibare fase.
Nu denken mensen al dat ze gratis met de normale lijnbus kunnen als de trein niet rijdt door werkzaamheden, laat staan als je dat ook nog eens om gaat roepen bij een verstoring. Verder kan de gewone lijndienst die drukte helemaal niet aan, en zijn mensen die ergens halverwege willen instappen de dupe: die passen er niet meer bij, en die kunnen niet omreizen via Utrecht en Den Bosch...quote:Op dinsdag 18 juni 2013 15:08 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus. Ah-Nm via Ut-Ht is geen alternatief, dus waarom roepen ze het dan om? Waarom niet verwijzen naar lijn 31 of 300?
Ook echt 'iets' meerquote:Op dinsdag 18 juni 2013 15:09 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat is wel een leuke omleidingsroute
Buschauffeurs in Nijmegen worden gewaarschuwd: https://twitter.com/Nijmeegsebus/status/346976223479619584
Zie mijn quote van vanochtend met alle tijdschema's waar ook de link staat.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 15:05 schreef Monopoly het volgende:
Hoe laat begint dat debat in de 2e kamer met AnsaldoAids ?
En is dit live te volgen via politiek24? Stond vanmorgen nog niets op de site daarover.
Beide bijeenkomsten worden gehouden in de Troelstrazaal en zijn live te volgen via deze website.quote:Hoorzitting/rondetafelgesprek over de Fyra
De problemen met de Fyra staan centraal in een hoorzitting/rondetafelgesprek van de commissie voor Infrastructuur en Milieu op dinsdag 18 juni 2013. De commissie heeft een groot aantal betrokkenen uitgenodigd om hun visie te geven op het besluit om de Italiaanse V-250 treinen niet meer onder de naam Fyra op de verbinding tussen Amsterdam en Brussel te laten rijden.
Deelnemers
Voor de bijeenkomst zijn de topmensen van de NS, de Belgische spoorwegmaatschappij NMBS, Prorail, Infrabel en de Italiaanse treinenbouwer AnsdaldoBreda uitgenodigd. Ook leden van het Belgische parlement zullen aan de gesprekken deelnemen. De bijeenkomst zal van 16.00 tot 19.30 uur duren en is in drie blokken verdeeld.
Blok 1: V250 (16.00 – 16.45 uur)
1. AnsaldoBreda, dhr. Manfellotto (CEO)
2. Belgische Kamer, mw. Lahaye-Battheu (Open VLD)
3. Belgische Kamer, dhr. Van den Bergh (CD&V)
4. Belgische Kamer, dhr. Vandeput (N-VA)
Blok 2: Tijdelijke oplossingen (16.45 – 18.00 uur)
1. NS, dhr. Meerstadt (president-directeur)
2. NMBS, dhr. Descheemaecker (gedelegeerd bestuurder)
3. ProRail, dhr. Thomassen (manager capaciteitsverdeling)
4. Infrabel, dhr. Thiry (verantwoordelijke planning en capaciteitstoewijzing)
5. Belgische Kamer, mw. Lahaye-Battheu (Open VLD)
6. Belgische Kamer, dhr. Van den Bergh (CD&V)
7. Belgische Kamer, dhr. Vandeput (N-VA)
Pauze 18.00 – 18.10 uur
Blok 3: Structurele oplossing (18.10 – 19.30 uur)
1. NS, mw. Van Vroonhoven (directeur)
2. NMBS, dhr. Descheemaecker (gedelegeerd bestuurder)
3. ProRail, dhr. Thomassen (manager capaciteitsverdeling)
4. Infrabel, dhr. Thiry (verantwoordelijke planning en capaciteitstoewijzing)
5. Belgische Kamer, mw. Lahaye-Battheu (Open VLD)
6. Belgische Kamer, dhr. Van den Bergh (CD&V)
7. Belgische Kamer, dhr. Vandeput (N-VA)
Hangt er vanaf he. In welk medium ze drijven danwel zinken. Maar daar ging het niet om. Het ging erom dat "alles wat warm wordt uitzet" wat dus niet zo is.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 15:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dan zouden die stoffen ook in hun vloeibare variant aan de oppervlakte moeten drijven
Je kan beter deze link gebruiken: http://nos.nl/nieuws/live/politiek24/quote:Op dinsdag 18 juni 2013 15:53 schreef greavy het volgende:
[..]
Zie mijn quote van vanochtend met alle tijdschema's waar ook de link staat.
[..]
Beide bijeenkomsten worden gehouden in de Troelstrazaal en zijn live te volgen via deze website.
Ja, maar dat gaat via zo'n aparte pluginquote:Op dinsdag 18 juni 2013 15:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je kan beter deze link gebruiken: http://nos.nl/nieuws/live/politiek24/
klopt. Er zijn altijd uitzonderingen te vindenquote:Op dinsdag 18 juni 2013 15:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hangt er vanaf he. In welk medium ze drijven danwel zinken. Maar daar ging het niet om. Het ging erom dat "alles wat warm wordt uitzet" wat dus niet zo is.
Oh niks geen last van hoorquote:Op dinsdag 18 juni 2013 15:58 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja, maar dat gaat via zo'n aparte plugin
lijkt de V250 welquote:Op dinsdag 18 juni 2013 16:04 schreef greavy het volgende:
[..]
Ze zitten op noodstroom, en hopen dat de airco dat ook zit.
Oh, mag ook. Manfelotto of what ever. Blijven waarschijnlijk beide Italianenquote:Op dinsdag 18 juni 2013 16:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Hij heet trouwens Manfellotto greavy. Manfrotto is die deegdraaier die je fotostatief gebouwd heeft. Al kan het geen kwaad om dat ook nog even te inspecteren of alles er nog aan zit.
Wel leuk om even te zien trouwens, tering wat een tempoquote:
het gaat dan ook wel eens mis. Dat ze bij een motie verkeerd stemmen.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 16:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wel leuk om even te zien trouwens, tering wat een tempo
Uit: beantwoording kamervragen ontwikkelingen Fyra V250quote:74. Klopt het dat de Spaanse spoorwegen nog HSL-materieel over hebben? Zo ja, zijn er al contacten gelegd om dit materiaal te lenen?
Ja. Hierover is tussen NS en de Spaanse spoorwegen contact geweest. Het bewuste Spaanse HSL-materieel beschikt echter niet over de Nederlandse en Belgische veiligheidssystemen en is daarom hier niet toegelaten. Omdat het ombouwen een aantal jaar in beslag zou nemen is het volgens NS geen optie om deze treinen op korte termijn in te zetten. Voor de langere termijn wordt deze optie nog wel bekeken.
onderhoud van die rijtuigen gebeurt in Maastrichtquote:Op dinsdag 18 juni 2013 16:32 schreef KnightSolaire het volgende:
Mocht vanochtend een leuk tafereel aanschouwen op het traject Eindhoven - Weert.
Eerste kwam een licht vertraagde Sprinter langs (Ehv - Wt), daarachter zat een Beneluxtrein (?! waarschijnlijk leeg, maar geen idee wat die daar deed), daarachter kwam de aanzienlijk vertraagde IC naar Maastricht (10-15 minuten) aanboemelen en dáárna kwam de IC naar Heerlen aankachelen. Filevorming in de praktijk
Welke andere HST's hebben ze dan op het oog om vanaf 2015/2016 in te kunnen zetten?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 16:32 schreef James1988 het volgende:
[..]
Uit: beantwoording kamervragen ontwikkelingen Fyra V250
Des te meer kans dat die airco of de stroomvoorziening ervan gefixt is.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 16:31 schreef greavy het volgende:
Hoeveel stemmingen moeten ze wel niet doen daar
Ik vermoed dat de baas van AnsaldoBreda zoiets binnen een paar uur kan fixen, no problemo, kan zo weer in gebruik worden genomen, voldoet aan alle veiligheidsvoorwaarden.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 16:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Des te meer kans dat die airco of de stroomvoorziening ervan gefixt is.
Er is nergens materieel beschikbaar met Nederlandse en Belgische veiligheidssystemen toch? Al het materieel wat je op redelijk korte termijn kan krijgen moet je toch ombouwen..quote:Op dinsdag 18 juni 2013 16:33 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Welke andere HST's hebben ze dan op het oog om vanaf 2015/2016 in te kunnen zetten?Dat was volgens de brief immers de eerstverwachte datum waarop er weer HST"s Amsterdam - Brussel zouden kunnen rijden...
Ook al zou hij Engels spreken, het is vaak alsnog verstandiger om het met tolk te doen om ervoor te kunnen zorgen dat er absoluut geen fouten in de vertaling zitten.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 16:44 schreef dennistd het volgende:
Smerige spaghettivreter die geen Engels praat
Maar die tolk is ook maar een mensquote:Op dinsdag 18 juni 2013 16:46 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ook al zou hij Engels spreken, het is vaak alsnog verstandiger om het met tolk te doen om ervoor te kunnen zorgen dat er absoluut geen fouten in de vertaling zitten.
Maar wel gecertificeerd en dus af te rekenen op vertaalfouten.quote:
De tolk leest ook alles op van papier, dus dit gebrabbel zal idd wel al vertaald zijnquote:Op dinsdag 18 juni 2013 16:48 schreef Peterselieman het volgende:
je zou zeggen dat er van te voren al een schriftelijke vertaling te maken zou zijn en dat de tolk alleen echt nuttig is voor de gestelde vragen.
De schriftelijke vertaling van de intiële verklaring is best handig.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 16:48 schreef Peterselieman het volgende:
je zou zeggen dat er van te voren al een schriftelijke vertaling te maken zou zijn en dat de tolk alleen echt nuttig is voor de gestelde vragen.
je weet toch dat de pizzaoven stuk wasquote:Op dinsdag 18 juni 2013 16:50 schreef greavy het volgende:
"Ik ben verontwaardigd over het gebrek van respect over de technici". Ja, daahaag. Laat ze spaghetti maken ofzo.
hij moet het doen om zo nog een zaak te hebben bij de rechterquote:
We gaan het zienquote:Op dinsdag 18 juni 2013 16:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
hij moet het doen om zo nog een zaak te hebben bij de rechter
quote:121. Is het mogelijk om op korte termijn ruimte te creëren op het hoofdrailnet door - met een aanpassing van het veiligheidssysteem - goederenvervoer over de HSL-zuid te laten rijden?
Bij de bouw is er technisch geen rekening gehouden met goederenvervoer. De gebruikersvergunning is alleen voor reizigersvervoer. Gezien de snelheidsverschillen tussen het goederenvervoer en het HSL-vervoer ligt dit niet in de rede. Naast de inbouw van ERTMS is om over de HSL-Zuid te kunnen rijden op deze lijn toegelaten materieel en gecertificeerd personeel nodig. Dit is waarschijnlijk niet op korte termijn te realiseren. Wijzigingen zullen dus naar verwachting ingrijpend en kostbaar zijn. Hierdoor zou dit kunnen interfereren met het bereiken van een alternatief vervoeraanbod aan de reizigers door NS en NMBS.
Lekker specifiektwitter:NS_online twitterde op dinsdag 18-06-2013 om 16:56:16Van en naar Rotterdam: vertraging en uitval van treinen door diverse oorzaken. http://t.co/hysDWicrPi #Rtd reageer retweet
Ansaldo verkeert in een betere positie dan je denktquote:Op dinsdag 18 juni 2013 16:54 schreef Monopoly het volgende:
[..]
We gaan het zienMaakt geen kans denk ik.
precies. Het is een gezamenlijk genomen besluitquote:Op dinsdag 18 juni 2013 16:56 schreef greavy het volgende:
En niet snappen dat de kleinste investeerder zo'n grote invloed heeft op de afname van de treinstellen, waardoor NS het ook niet afneemt?Laat me niet lachen.
Dat wel, maar of het genoeg is?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 16:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ansaldo verkeert in een betere positie dan je denkt
De STAR en de SHD hebben 2200-locs en sneeuwschuivers daarvoor. Misschien uitrusten met ETCS en die de HSL opsturen?quote:
goed ideequote:Op dinsdag 18 juni 2013 17:01 schreef dennistd het volgende:
[..]
De STAR en de SHD hebben 2200-locs en sneeuwschuivers daarvoor. Misschien uitrusten met ETCS en die de HSL opsturen?
Kweenie hoor, maar mijn auto rijdt gewoon als het sneeuwt en -20 isquote:
we trekken het ding wel uit de berm als het zover isquote:Op dinsdag 18 juni 2013 17:04 schreef MPG het volgende:
[..]
Kweenie hoor, maar mijn auto rijdt gewoon als het sneeuwt en -20 is.
Zelfs op die zomerbandjes...
quote:De officiële opdrachtgever vd #Fyra blijkt NS Financial Services in Ierland te zijn. Vanwege voordelige belastingen neem ik aan.
Ik wil ook maar het wordt een latertje, zeker 00:00 voordat ik thuis ben.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 17:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou ik geloof het wel weer. Kan beter in de zon gaan zitten.
Eigenlijk zou je er gewoon met een schotklok bij moeten gaan zitten. Tijd om? TUUUUUTquote:Op dinsdag 18 juni 2013 17:06 schreef DeaDLocK2K het volgende:
De Belg had er drie nodig. Is drie keer overschrijding van de gestelde levertijd.
Hoezo blijkt? Dit was toch altijd al bekend. En natuurlijk vanwege de belastingconstructie.quote:
precies. Niets nieuws onder de zonquote:Op dinsdag 18 juni 2013 17:08 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Hoezo blijkt? Dit was toch altijd al bekend. En natuurlijk vanwege de belastingconstructie.
Dat is precies wat ik bedoel...een tijdje geleden zijn hier ook al kamervragen over gesteld (niet in Fyra verband).quote:Op dinsdag 18 juni 2013 17:08 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Hoezo blijkt? Dit was toch altijd al bekend. En natuurlijk vanwege de belastingconstructie.
Ah shit, net weggekliktquote:Op dinsdag 18 juni 2013 17:09 schreef greavy het volgende:
Nu wordt 'm gevraagd of hij zijn eigen verhaal wel gelooft .. IVM 9 unieke treinen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |