abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 17 juni 2013 @ 19:36:18 #1
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_127915100

Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.



>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je van harte welkom heten:

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
sncfblob.jpg James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen. Voor al uw TGV-Bar-rijtuig vouchers.
fokplaat.jpg DriekOplopers, doet goede dingen namens en voor de reiziger. Schijnt om 19:30 wat te zeggen in het RTL-Nieuws
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
CIMG0149(res).gif greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
monopoly%20spin.gif Monopoly, Machinist (in opleiding). Voor al uw veiligheidsvestjes en foto's op emplacementen.
162.gif Crientj, Ginger, ex-servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
marcfok.gif Darkwing_Duck, beoefent zijn spoorhobby in de regio Parijs.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
fyrav250_60x60.png b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet.
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, PSM, vooral uw kruidvatkaartjes over de grens, understatements en woordgrappen


Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl.



>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo) en in de ICE (Amsterdam - Arnhem) Voor de Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor de Fyra bedraagt ¤2,30 enkele reis (2e klas), ongeacht het traject. Deze toeslag is in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig.
Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. Bij de kaartautomaat betaal je ¤2,30 voor een enkele reis (2e klas), ongeacht het traject.

Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe.

>> Intercity's Den Haag - Brussel
Er rijden vanaf nu 8 intercity's per dag tussen Den Haag HS en Brussel Zuid. Met geluk kan dit in oktober uitgebreid worden naar 10. Wat daarna gebeurt, weet niemand.

>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen:
>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
De feestdagen in 2013 zijn als volgt: Dinsdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 31 maart (eerste paasdag), maandag 1 april (tweede paasdag), dinsdag 30 april (Koninginnedag), zondag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 9 mei (Hemelvaartsdag), zondag 19 mei (eerste pinksterdag), maandag 20 mei (tweede pinksterdag), woensdag 25 december (eerste kerstdag), donderdag 26 december (tweede kerstdag).
Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van DUO. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit.

>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? :(
Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ^O^

>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd:
Blijbol.
• De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden.
• De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen).
jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar).
• Als joker _O_ : De tariefcalculator van DB Netz voor binnen Duitsland.



>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden.
De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen (- Haven) - Greavy
Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy
Station Nijverdal en Nijverdal West - De laatste dag in de "oude" situatie - Greavy

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash
Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon
InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100
Treinen rond Basel - Dr_Flash
Station Visé - KapiteinT
InnoTrans 2010 - James1988
Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon
Reisje voor het goede doel - Greavy
Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen
Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef
Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tsjechie) - bork
Europabahn/Rheintalbahn - bork
AnsaldoBreda en Napels op hun best - Dr_Flash

>> Achter de schermen
De cabine van een Class 66 - Monopoly
De cabine van een G-2000 - Monopoly
De cabine van een DM'90 - Monopoly
Fotoverslag over de NS1700 - GlenSpey
Fotoverslag over VIRM - GlenSpey
De cabine van een Traxx (BR 186) - Mirgeam
De cabine van een G1206 - Mirgeam
Traffic Control Brussel: Open Bedrijvendag 2012 - Greavy
  Redactie Frontpage / Sport maandag 17 juni 2013 @ 19:37:40 #2
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_127915158
Toch wel apart om te zien dat een deel van de problemen die 13 jaar geleden op het spoor speelden nu weer opspelen ...

Altijd onderweg naar het avontuur
pi_127915168
De tekst bij James in de OP klopt niet helemaal aan het eind. Moet zijn '... voor al uw...'
  maandag 17 juni 2013 @ 19:39:33 #4
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_127915256
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 19:37 schreef b2py het volgende:
De tekst bij James in de OP klopt niet helemaal aan het eind. Moet zijn '... voor al uw...'
Ik heb dat en ook andere verzoeken ingewilligd :P
pi_127915280
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 19:39 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Ik heb dat en ook andere verzoeken ingewilligd :P
_O- _O_
  maandag 17 juni 2013 @ 19:40:12 #6
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_127915284
"greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden."
:(
  maandag 17 juni 2013 @ 19:40:35 #7
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_127915304
quote:
13s.gif Op maandag 17 juni 2013 19:40 schreef greavy het volgende:
"greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden."
:(
Heb je dat nu pas door? _O-
  maandag 17 juni 2013 @ 19:40:43 #8
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_127915309
Ja :o
pi_127915310
quote:
13s.gif Op maandag 17 juni 2013 19:40 schreef greavy het volgende:
"greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden."
:(
Die staat er al een deel of 40 hoor :P
  maandag 17 juni 2013 @ 19:40:57 #10
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_127915326
Wie leest die OP nou?
  maandag 17 juni 2013 @ 19:41:11 #11
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_127915334
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 19:40 schreef b2py het volgende:

[..]

Die staat er al een deel of 40 hoor :P
Nie gezien :Z
  maandag 17 juni 2013 @ 19:41:17 #12
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_127915340
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 19:40 schreef greavy het volgende:
Wie leest die OP nou?
Nou jij? :')
pi_127915345
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 19:40 schreef greavy het volgende:
Wie leest die OP nou?
Ik altijd.
  maandag 17 juni 2013 @ 19:41:27 #14
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_127915347
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 18:08 schreef Guppyfriend het volgende:
Spannend weer de komende dagen. Extreme hitte dit dat. Ben benieuwd wat de NS gaat doen!
Vanmiddag even contact met ProRail gehad.

Ze verkeren de komende dagen in de hoogste paraatheid.
Hoge temperaturen kunnen voor problemen zorgen: staal heeft de eigenschap uit te willen zeten bij hitte.
Met name bij bruggen kan dit nog wel eens tot problemen zorgen.
Ook het fenomeen bermbrandjes zorgt bij droogte en hitte tot overlast

Ze hebben op de site meer info over onze aanpak, met ook een filmpje.

http://www.prorail.nl/Pub(...)r/Pages/default.aspx
  Redactie Frontpage / Sport maandag 17 juni 2013 @ 19:41:45 #15
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_127915361
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 19:40 schreef greavy het volgende:
Ja :o
_O- _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 17 juni 2013 @ 19:42:28 #16
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_127915387
Verzoek hierbij ligt ook om mijn regeltje maar eens aan te passen, vooralsnog heb ik dit zelf neergezet, dus een volgende topicopener moet maar even creatief zijn :9
pi_127915405
http://www.telegraaf.nl/b(...)trein_gratis___.html
SP, PvdA en CDA vinden dat de fiets in sprinters meenemen in het dal gratis moet zijn.
  maandag 17 juni 2013 @ 19:43:17 #18
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_127915424
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 19:42 schreef b2py het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)trein_gratis___.html
SP, PvdA en CDA vinden dat de fiets in sprinters meenemen in het dal gratis moet zijn.
Ja, maar dan is het einde zoek denk ik -O-
pi_127915489
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 19:43 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Ja, maar dan is het einde zoek denk ik -O-
Zeker Almere - Amsterdam/Schiphol ja. De rest moet wel lukken denk ik.
Overigens moeten ze dan wel instellen dat je vóór 16:00 de trein uit moet zijn. Nu kan je met je DalVrij om 15:53 de trein nemen en om 18:00 uitstappen. Voor nop.
pi_127915605
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 19:42 schreef b2py het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)trein_gratis___.html
SP, PvdA en CDA vinden dat de fiets in sprinters meenemen in het dal gratis moet zijn.
Liever gewoon meer fietsplaatsen in de intercity's. In Zwitserland heeft iedere wagon gewoon twee (of zelfs meer) haken. Aangezien een intercity als snel 8 wagons heeft kan je een behoorlijk aantal fietsen meenemen. Sommige treinen hebben zelfs een omgebouwde goederenwagon meerijden waar fietsen in meekunnen.
  maandag 17 juni 2013 @ 19:58:41 #21
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_127916202
Waar zijn die Plan E-fietsrijtuigen gebleven?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_127916236
Roosendaal? Daar zie ik altijd heel veel oude meuk staan.
pi_127916522
Ondertussen bij de NS; Meerstadt blijft aan als adviseur (RvC denk ik) en zijn opvolger gaat een slordige 5 ton verdienen: http://www.nu.nl/economie(...)viseren-vertrek.html
pi_127916839
quote:
6s.gif Op maandag 17 juni 2013 19:58 schreef Duvel het volgende:
Waar zijn die Plan E-fietsrijtuigen gebleven?
Vervangen door omgebouwd DDM en gesloopt.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  maandag 17 juni 2013 @ 20:17:54 #25
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_127917185
Waar zijn die omgebouwde DDM's gebleven?

(De oude ICR-bagageafdeling met schuifdeur was ook wel leuk :P )
pi_127917266
Net was er een stukje over de Deense IC4's op het NOS journaal, ik twijfel of het komisch of diep triest is :P

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 17-06-2013 20:19:44 ]
pi_127917421
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 19:28 schreef greavy het volgende:
Badeend met snor:
[ afbeelding ]
De gerenoveerde varianten zijn nog lelijker dan de rode... :X
  maandag 17 juni 2013 @ 20:23:38 #28
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_127917485
quote:
6s.gif Op maandag 17 juni 2013 20:17 schreef ReisT het volgende:
Waar zijn die omgebouwde DDM's gebleven?

(De oude ICR-bagageafdeling met schuifdeur was ook wel leuk :P )
Die laatsten hebben deels een kop gekregen, deels zijn het nu BD of BF...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 17 juni 2013 @ 20:33:55 #29
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_127917982
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 20:19 schreef J.B. het volgende:
Net was er een stukje over de Deense IC4's op het NOS journaal, ik twijfel of het komisch of diep triest is :P
Zag er vanochtend al iets over staan op de NOS-website. De IC4 werd de "Deense Fyra" genoemd en er werd uiteengezet dat die dingen helemaal opnieuw worden gebouwd door Denemarken zelf. Het werd gepresenteerd als alternatieve optie voor NS :')
pi_127918172
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 20:33 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Zag er vanochtend al iets over staan op de NOS-website. De IC4 werd de "Deense Fyra" genoemd en er werd uiteengezet dat die dingen helemaal opnieuw worden gebouwd door Denemarken zelf. Het werd gepresenteerd als alternatieve optie voor NS :')
Zoiets noemden ze het op het nieuws ook. Het mooiste zelf vond ik overigens dat de bekabeling doodleuk los bovenop het dak van die dingen ligt.. op de treinen die ze hadden lag in totaal 130 kilometer losse kabel. :') Overigens kwam ook even de Khaddafi-trein ter sprake.
  maandag 17 juni 2013 @ 20:37:49 #31
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_127918175
Die Deense gozer zag er de lol wel van in volgens mij. Toch onbegrijpelijk dat men niet even bij Denemarken gebuurt heeft over de ervaringen met AB
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  Redactie Frontpage / Sport maandag 17 juni 2013 @ 20:44:45 #32
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_127918505
Mansveld gaat een onderzoek instellen naar de vergunningsverlening rond het dodo-geval

http://www.rtlnieuws.nl/n(...)ar-vergunningen-fyra
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 17 juni 2013 @ 20:53:36 #33
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_127918988
quote:
6s.gif Op maandag 17 juni 2013 20:17 schreef ReisT het volgende:
Waar zijn die omgebouwde DDM's gebleven?

(De oude ICR-bagageafdeling met schuifdeur was ook wel leuk :P )
Bedoel je niet ICK met die enorme schuifdeur?
  maandag 17 juni 2013 @ 20:54:51 #34
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_127919069
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 20:37 schreef Fiorano het volgende:
Die Deense gozer zag er de lol wel van in volgens mij. Toch onbegrijpelijk dat men niet even bij Denemarken gebuurt heeft over de ervaringen met AB
Ten tijde van de aanbesteding waaruit de V250 naar voren is gekomen hadden ze in Denemarken slechts last van vertraging. Echt een goede basis is dat niet om daarom een trein maar niet af te nemen van Ansaldo.
  maandag 17 juni 2013 @ 20:56:52 #35
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_127919191
Het bewuste stukje van de Nos bij de Denen http://nos.nl/video/51934(...)eda-rijden-niet.html
  maandag 17 juni 2013 @ 21:23:34 #36
396591 moddermonster
advocaat van de duivel
pi_127921087
Goed idee, gratis fiets meenemen. Vaak genoeg dat ik naar de stad gefietst ben, en dat ik de trein terug wil nemen, maar dat dan toch maar niet doe, omdat dat 7,40 kost, en zonder fiets 1,40
pi_127923400
quote:
Aanstaande vrijdag, 21 juni, gaan we weer op stap!! Samen met NS en MOBA gaan we gezellig reizen tussen Amsterdam en Arnhem! Wat is jou Fetishism in Fashion?

Ontmoet Wencke en Willem van Studio Edelkoort, Geraldine Carabello of Pauline van Dongen! Wil je de laatste tips, adviezen of vind je het leuk om te praten over mode en de laatste trends? Tot vrijdag!

Dit zijn de tijden waarop we Vertrekken en Aankomen:

Amsterdam CS - Arnhem
V 10:23 - A 11:28

Arnhem - Amsterdam CS
V 12:01 - A 13:07

Amsterdam CS - Arnhem
V 13:23 - A 14:29

Arnhem - Utrecht CS
V 14:46 - A 15:22

Utrecht CS - Arnhem
V 15:38 - A 16:14

Wij zullen natuurlijk op alle tussenliggende stations stoppen waar de trein normaal ook stopt!
https://www.facebook.com/socialcoupe/posts/549398775106986
pi_127924616
Citaat uit Beantwoording vragen na aanleiding van Voortgangsrapportage 32 HSL-Zuid
quote:
Inmiddels heeft NS mij laten weten dat zij niet meer van plan zijn om het V250-materieel in te gaan zetten in de dienstregeling. Hierdoor kan TNO de laatste meetdag op basis van Thalys-treinen op korte termijn afronden.
pi_127925417
Is die verklaring van Lloyd's ondertussen al verschenen? "Vandaag nog" geeft niet zoveel tijd meer..
  maandag 17 juni 2013 @ 22:22:04 #40
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_127926110
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 20:53 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Bedoel je niet ICK met die enorme schuifdeur?
Nee, deze.

Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_127926527
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 19:59 schreef b2py het volgende:
Roosendaal? Daar zie ik altijd heel veel oude meuk staan.
Volgens mij is dat Plan W wat hier nog staat (en nog steeds een rits ICK).
  maandag 17 juni 2013 @ 22:35:05 #42
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_127927109
Ik denk dat ze een combi van CIVITY NORDIC

Se trata de una versión diseñada para operar en temperaturas extremas. Civity Nordic cuenta con los mismos equipos que la versión estándar de Civity, pero todos ellos están adaptados a las condiciones climatológicas más extremas de frío.



en CIVITY XL

Partiendo del mismo concepto de tren, los coches de Civity XL son de mayor dimensión, lo que permite más capacidad de pasajeros por coche. En este caso, los bogies no son compartidos. Civity XL también es modular, manteniendo los mismos equipos y concepto de flexibilidad.





wel iets leuks voor de NS in elkaar kunnen flansen.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Sport maandag 17 juni 2013 @ 22:35:26 #43
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_127927137
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 22:26 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Volgens mij is dat Plan W wat hier nog staat (en nog steeds een rits ICK).
Dat zullen 4x ICK en 2x Plan W zijn, die waren voor de FstM bedoeld. De 42 rijtuigen ICK zijn al weggehaald dacht ik gelezen te hebben.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 17 juni 2013 @ 22:40:38 #44
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127927455
Ha, een CAF fanboy :W

Jij was ook van die trams in Dublin toch borkie? :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 17 juni 2013 @ 22:43:56 #45
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_127927652
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 22:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Ha, een CAF fanboy :W

Jij was ook van die trams in Dublin toch borkie? :P
Niet dat ik weet, wel metro Bilbao :o :Y *O*
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  maandag 17 juni 2013 @ 22:44:04 #46
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_127927660
quote:
7s.gif Op maandag 17 juni 2013 22:22 schreef Duvel het volgende:

[..]

Nee, deze.

[ afbeelding ]
Ah herinneringen van vroegah Amsterdam > Maastricht. Een rits van zulke rijtuigen met dan zo'n heerlijk losse dubbeldekker fietscoupé erachter!
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
pi_127927701
Het enige wat ik me van die trein kan herinneren is dat hij altijd zo hard door Sloterdijk kwam razen..

En dat vond ik stiekem echt SUPER cool.
  Redactie Sport maandag 17 juni 2013 @ 22:49:24 #48
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_127927967
Zo, plaatjestijd:

Arriva D-GTW 254 'Simon Tahamata' staat in Winterswijk gereed als stoptrein naar Arnhem

Loc 6418 van DB Schenker komt na de bediening van Akzo in Hengelo met gesloten wagens langs de Koppelboerweg in Oldenzaal op weg naar Bad Bentheim
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 17 juni 2013 @ 22:58:39 #49
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127928413
quote:
5s.gif Op maandag 17 juni 2013 22:43 schreef bork het volgende:

[..]

Niet dat ik weet, wel metro Bilbao :o :Y *O*
Dit is CAFspul toch?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 17 juni 2013 @ 22:59:34 #50
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_127928456
ik heb met zo'n tram gereisd :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport maandag 17 juni 2013 @ 23:04:13 #51
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_127928689
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 22:14 schreef Ireyon het volgende:
Is die verklaring van Lloyd's ondertussen al verschenen? "Vandaag nog" geeft niet zoveel tijd meer..
Wat denk je dat ze verklaard zouden hebben?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 17 juni 2013 @ 23:04:55 #52
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_127928714
quote:
5s.gif Op maandag 17 juni 2013 22:58 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dit is CAFspul toch?
[ afbeelding ]
Dublin's Luas? Dat rijdt met Alstom Citadis. :)
  Redactie Frontpage / Sport maandag 17 juni 2013 @ 23:07:36 #53
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_127928827
-edit: verkeerde knopje :')
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 17 juni 2013 @ 23:13:49 #54
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_127929153
Je komt trouwens wel de meest bizarre vragen tegen in die lijst met antwoorden op vragen naar aanleiding van Voortgangsrapportage 32 HSL-Zuid.

"Is de V250 uitgerust met ERTMS?"

Nee natuurlijk niet. :')
pi_127929307
Ja wel bijzondere vragen staan er in :/.
De antwoorden zijn vaak net zo treurig, vraag bijvoorbeeld wanneer iets gebeurd is. Wordt nergens concreet een datum of tijdsbestek genoemd.
  maandag 17 juni 2013 @ 23:19:40 #56
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_127929436
Antwoord 44
De punctualiteit van de tijdelijke intercitydienst tussen Den Haag en Brussel ziet er als volgt uit:

maart 2013
treindienst Den Haag – Brussel
punctualiteit 82,0%
uitval 2,8%

april 2013
treindienst Den Haag – Brussel
punctualiteit 87,5%
uitval 2,4%

:')
pi_127929443
Uhoh :o
Ik zit in een LINT met toilet! En een frisse Twents-rode paintjob trouwens :)

--edit-- alleen schijnt de toilet het nog niet te doen...
  Redactie Frontpage / Sport maandag 17 juni 2013 @ 23:24:21 #58
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_127929656
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 23:13 schreef James1988 het volgende:
Je komt trouwens wel de meest bizarre vragen tegen in die lijst met antwoorden op vragen naar aanleiding van Voortgangsrapportage 32 HSL-Zuid.

"Is de V250 uitgerust met ERTMS?"

Nee natuurlijk niet. :')
Alleen als het treinstel er zin in heeft :')
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 17 juni 2013 @ 23:24:24 #59
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_127929661
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 23:19 schreef James1988 het volgende:
Antwoord 44
De punctualiteit van de tijdelijke intercitydienst tussen Den Haag en Brussel ziet er als volgt uit:

maart 2013
treindienst Den Haag – Brussel
punctualiteit 82,0%
uitval 2,8%

april 2013
treindienst Den Haag – Brussel
punctualiteit 87,5%
uitval 2,4%

:')
Wat eiste de staatssecretaris ook alweer, iets van minimaal 80% punctualiteit en maximaal 7,5% uitval? Prima cijfers dus... :')
  maandag 17 juni 2013 @ 23:26:50 #60
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_127929768
quote:
14s.gif Op maandag 17 juni 2013 23:24 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Alleen als het treinstel er zin in heeft :')
_O-
pi_127930086
Behalve dat het toilet nog niet functioneert is ook de nieuwe reisinformatie nog niet werkzaam. Maar de ouwe schermpjes kun je in het grootste deel van de trein dus niet meer lezen... Fantastische oplossing dit: :|W
  maandag 17 juni 2013 @ 23:45:52 #62
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127930567
Die lichtkrant vlak erachter! DAAR staat het! :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_127930623
quote:
10s.gif Op maandag 17 juni 2013 23:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Die lichtkrant vlak erachter! DAAR staat het! :Y
Daar staat dat het 17:32 uur is. :N Dat geloof ik toch echt niet :P
  maandag 17 juni 2013 @ 23:56:35 #64
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_127931006
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 22:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Ha, een CAF fanboy :W

Jij was ook van die trams in Dublin toch borkie? :P
CAF Ierland



CAF Mark IV

CxK



http://en.wikipedia.org/wiki/CxK_(train)

http://en.wikipedia.org/wiki/IE_29000_Class
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  maandag 17 juni 2013 @ 23:58:58 #65
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127931091
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 23:56 schreef bork het volgende:

[..]

CAF Ierland

[ afbeelding ]

Oh dan dat idd. Bliksems geil ding :9
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 18 juni 2013 @ 00:04:13 #66
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_127931279
quote:
14s.gif Op maandag 17 juni 2013 23:58 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Oh dan dat idd. Bliksems geil ding :9
CAF zit ergens in Rotterdam, zullen gewoon een keer binnenvallen en ze op de kaart zetten?

CAF NETHERLANDS
Weena 290
3012 Nj Rotterdam
Netherlands
Phone: +31 (0)10 282 1402
Fax:: +31 (0)10 282 1222
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  dinsdag 18 juni 2013 @ 00:06:53 #67
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127931371
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 00:04 schreef bork het volgende:

[..]

CAF zit ergens in Rotterdam, zullen gewoon een keer binnenvallen en ze op de kaart zetten?

CAF NETHERLANDS
Weena 290
3012 Nj Rotterdam
Netherlands
Phone: +31 (0)10 282 1402
Fax:: +31 (0)10 282 1222

Ze staan al op de kaart denk ik :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 18 juni 2013 @ 00:10:28 #68
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_127931499
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 00:06 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ze staan al op de kaart denk ik :)
Ze zijn zo stil, ik vind dat jij wel goed bent in mensen wakker schudden.

Hoe doen deze het eigenlijk in Amsterdam, ze worden vervangen las ik.



Series M4 and S4
Light metro units for operation on lines 50 and 51

Built by CAF (33 M4 units, 4 S3 units) Cars per unit: 2
Length: 30.9 m
Width: 2.7 m
Weight (fully loaded): 48.0 tonnes (72.0 tonnes)
Maximum speed: 70 km/h
Power: 6 x 70 kW
DC power supply: 750 volts

[ Bericht 26% gewijzigd door bork op 18-06-2013 00:16:57 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_127931831
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 00:10 schreef bork het volgende:

Hoe doen deze het eigenlijk in Amsterdam, ze worden vervangen las ik.

Nu al ? ze zijn nog geen 20 jr oud
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 18 juni 2013 @ 00:24:10 #70
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_127931941
Het zijn toch juist de Zilvermeeuwen die met pensioen gaan wanneer de nieuwe Alstoms instromen?
  dinsdag 18 juni 2013 @ 00:24:19 #71
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127931945
Wacht, wat?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 18 juni 2013 @ 00:26:12 #72
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_127932004
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 00:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Wacht, wat?
[ afbeelding ]
Kies voor "NS is als een vijand" *O*
  dinsdag 18 juni 2013 @ 00:28:20 #73
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127932072
Wat is dit voor onzin joh :D :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 18 juni 2013 @ 00:29:35 #74
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_127932097
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 00:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat is dit voor onzin joh :D :')
Waarschijnlijk één of andere managementtrainee die dat bij d'r opleiding heeft gehad. Totaal mesjogge. :')
  dinsdag 18 juni 2013 @ 00:29:45 #75
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_127932102
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 00:20 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Nu al ? ze zijn nog geen 20 jr oud
Amsterdam orders long trains and seeks shorter ones

13 February 2013

NETHERLANDS: Alstom announced a ¤42m firm order to supply a further five Metropolis trainsets for the Amsterdam metro on February 13. The order is an option on a ¤200m contract for an initial 23 trains signed in February 2010. The additional units are to be delivered from Alstom's Katowice plant in Poland during the second half of 2014.

The six-car Type M5 trains will be 116 m long, with capacity for 960 passengers. They will have LED lighting, a maximum speed of 80 km/h and be equipped for future driverless operation.

Meanwhile, transport authority Stadsregio Amsterdam is consulting suppliers to assess the feasibility of acquiring short metro trains. These would be required to be less than 78 m long, and preferably no longer than 62·5 m.

Stadsregio Amsterdam expects that adding shorter units to the fleet would enable more efficient and flexible operation, but any decision to pursue this plan would depend on the ability of the supply industry to provide trains meeting its functional requirements.

The authority is considering combining any order with an earlier than planned replacement of M4/S3 two-car articulated units 30 m long which were supplied by CAF in the 1990s. The total order would be around 15 to 25 trains, with entry into service around 2018.

Maar ik vroeg wat je er van vindt/vond ;)
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  dinsdag 18 juni 2013 @ 00:34:06 #76
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_127932200
Apart dat laatste... Wat doen ze dan met die stellen voor de Amstelveenlijn? Die zijn volgens mij gammeler dan die CAF-stellen?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 18 juni 2013 @ 00:35:57 #77
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_127932245
Volgens Wikipedia is het de bedoeling om de Amstelveenlijn om te bouwen tot tramlijn. Dan zullen daar wel trams op komen te rijden, lijkt me.

Ik kan me zo niet voor de geest halen wanneer ik voor het laatst in zo'n CAF heb gezeten, ik kan er dus ook niet echt iets over zeggen. Ze zien er een beetje plastic-achtig uit van buiten :P
  dinsdag 18 juni 2013 @ 00:40:57 #78
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_127932362
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 00:34 schreef Duvel het volgende:
Apart dat laatste... Wat doen ze dan met die stellen voor de Amstelveenlijn? Die zijn volgens mij gammeler dan die CAF-stellen?
Dat zit ook te denken, dit soort aanbestedingen gaan imho niet altijd over wat nu het "beste" product is, er zijn ook andere argumenten. Die zijn niet altijd zuiver na te gaan, kijk maar naar het gezeik in Utrecht met de BRU, Qbus vs. Connexxion. Ik ben misschien cynisch maar ik heb altijd het gevoel dat er meer dingen spelen in aanbestedingsprocessen dan: prijs, kwaliteit, duurzaamheid, onderhoud, afschrijving etc.
Hier in Utrecht is de BRU wel het meest incompetente zooitje ooit, groep 3/4 van de school van jr. had het ongetwijfeld beter gedaan.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  dinsdag 18 juni 2013 @ 00:42:24 #79
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127932392
Er was toch ook wat mee dat de gemeentelijke vervoerbedrijven in de 4 grote steden geprivatiseerd moesten worden, dat GVU inmiddels onder CXX was komen vallen en dat de rest toen ineens niet meer hoefde? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 18 juni 2013 @ 00:44:13 #80
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_127932438
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 00:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Er was toch ook wat mee dat de gemeentelijke vervoerbedrijven in de 4 grote steden geprivatiseerd moesten worden, dat GVU inmiddels onder CXX was komen vallen en dat de rest toen ineens niet meer hoefde? :?
Zoiets ja, lees dit even, vandaag op RTV Utrecht

http://www.rtvutrecht.nl/(...)ap-over-vervoer.html :o

De gemeente Utrecht heeft vanaf 2015 niets meer te zeggen over het vervoer in de stad. Het kabinet heft de Bestuursregio Utrecht op, maar daar komt geen nieuwe vervoersregio voor terug waar de gemeente zitting in kan nemen.

De zeggenschap over dienstregelingen en investeringen in openbaar vervoer en wegen in de regio Utrecht komt te liggen bij de nieuwe superprovincie waarin Utrecht, Noord-Holland en Flevoland moeten opgaan.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  dinsdag 18 juni 2013 @ 00:44:24 #81
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_127932443
De grote steden mogen nu inderdaad zelf kiezen of ze aanbesteden of onderhands gunnen aan hun gemeentelijk vervoerbedrijf. Dat is een PvdA-dingetje geweest geloof ik.
  dinsdag 18 juni 2013 @ 00:46:33 #82
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_127932493
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 00:35 schreef James1988 het volgende:
Volgens Wikipedia is het de bedoeling om de Amstelveenlijn om te bouwen tot tramlijn. Dan zullen daar wel trams op komen te rijden, lijkt me.

Ik kan me zo niet voor de geest halen wanneer ik voor het laatst in zo'n CAF heb gezeten, ik kan er dus ook niet echt iets over zeggen. Ze zien er een beetje plastic-achtig uit van buiten :P
Oh, ik had juist ergens opgevangen dat de Amstelveenlijn een metrolijn moest worden. :P Nou ja, we horen/zien het wel een keer.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 18 juni 2013 @ 00:46:46 #83
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127932495
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 00:44 schreef bork het volgende:

[..]

Zoiets ja, lees dit even, vandaag op RTV Utrecht

http://www.rtvutrecht.nl/(...)ap-over-vervoer.html :o

De gemeente Utrecht heeft vanaf 2015 niets meer te zeggen over het vervoer in de stad. Het kabinet heft de Bestuursregio Utrecht op, maar daar komt geen nieuwe vervoersregio voor terug waar de gemeente zitting in kan nemen.

De zeggenschap over dienstregelingen en investeringen in openbaar vervoer en wegen in de regio Utrecht komt te liggen bij de nieuwe superprovincie waarin Utrecht, Noord-Holland en Flevoland moeten opgaan.

Dus Utrecht is zometeen overgeleverd aan wat Connexxion eraan wil doen. Nou dat wordt lachen natuurlijk. Met dat massale studentenvervoer wat de hoofdprijs kost en geen bliksem oplevert. Dat wordt lachen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 18 juni 2013 @ 00:47:43 #84
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_127932517
Wie gaat de Uithoflijn dan uiteindelijk bouwen?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 18 juni 2013 @ 00:48:13 #85
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_127932529
quote:
5s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 00:47 schreef Duvel het volgende:
Wie gaat de Uithoflijn dan uiteindelijk bouwen?
De gemeente met: eigen geld, BRU-geld, provincie-geld en van geld van de overheid. Denk ik :X 8)7
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  dinsdag 18 juni 2013 @ 00:49:14 #86
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_127932555
Apart... En de gemeente gaat ook de SUNIJ beheren?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 18 juni 2013 @ 00:49:53 #87
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127932568
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 00:48 schreef bork het volgende:

[..]

De gemeente met geld van de overheid.
ja de gemeente gaat het bouwen en als het er ligt zegt CXX "Mooi bedankt, maar dat dubbelgelede of dat tram of die bandenmetro / kabelbaan / teleportatie kost ons te veel, we doen er niks mee. Zoek het lekker uit :W "
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 18 juni 2013 @ 00:50:30 #88
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127932580
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 00:49 schreef Duvel het volgende:
Apart... En de gemeente gaat ook de SUNIJ beheren?
De gemeente heeft straks dus niets meer te zeggen. Dus nee.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 18 juni 2013 @ 00:51:05 #89
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_127932596
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 00:49 schreef Duvel het volgende:
Apart... En de gemeente gaat ook de SUNIJ beheren?
Geen idee, ik weet niet of dat in het te aanbesteden pakket zit.
Ik weet wel dat de BRU alles verneukt heeft wat je kan verneuken, hier blijft er niks over van het ov in de buurt :( .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  dinsdag 18 juni 2013 @ 00:57:30 #90
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_127932696
Iemand moet toch het beheer voeren over die lijnen?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 18 juni 2013 @ 01:01:37 #91
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_127932761
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 00:57 schreef Duvel het volgende:
Iemand moet toch het beheer voeren over die lijnen?
A) Jij?
B) Fles?
C) Ik?
D) Dijsselbloem?
E) Mansfeld?
D) Wolfsen?
E) Jan Wouters?
F) Henk Temming?
G) Iets anders?

Geen idee :(
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_127933086
quote:
15s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 00:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dus Utrecht is zometeen overgeleverd aan wat Connexxion eraan wil doen. Nou dat wordt lachen natuurlijk. Met dat massale studentenvervoer wat de hoofdprijs kost en geen bliksem oplevert. Dat wordt lachen.
De aanbesteding was toch uiteindelijk (na 4 jaar touwtrekken ongeveer) gewonnen door Qbuzz ?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_127934184
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 00:34 schreef Duvel het volgende:
Apart dat laatste... Wat doen ze dan met die stellen voor de Amstelveenlijn? Die zijn volgens mij gammeler dan die CAF-stellen?
Die BN'tjes zijn storingsgevoeliger dan een V250. Die gaan er op termijn zo snel mogelijk uit. In 2014 zal begonnen worden met de ombouw van de Amstelveenlijn tot tramlijn. Dit zal minimaal tot 2016 zeer veel hinder met zich meebrengen.
Dat de CAF'jes er uit gaan komt doordat de SRA graag uniform werkt, en dus nu eigenlijk overal en altijd die M5/M6 wilt gaan inzetten. Verder verwijs ik je naar een topic op ovinnederland in de categorie 'west-Nederland'. Daar staat een topic over de nieuwe metro van Amsterdam.
pi_127934215
In Brussel rijden ook CAF-metro's rond, dat zijn echt de lelijkste dingen ooit gebouwd :')
Edit: de oude dus, de nieuwe is ook CAF maar dat zijn heel fijne en mooie dingen.

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 18-06-2013 07:28:50 ]
  dinsdag 18 juni 2013 @ 07:45:32 #95
141482 Q.
JurassiQ
pi_127934361
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 01:25 schreef _serial_ het volgende:

[..]

De aanbesteding was toch uiteindelijk (na 4 jaar touwtrekken ongeveer) gewonnen door Qbuzz ?
Yep! We zijn bijna van Cxx en het GVU af! *O*
For great justice!
pi_127934637
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 07:45 schreef Q. het volgende:

Yep! We zijn bijna van Cxx en het GVU af! *O*
Ik kan niet wachten ! *O*
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_127934767
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 00:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Wacht, wat?
[ afbeelding ]
NS is als een fuckbuddy?
  dinsdag 18 juni 2013 @ 08:40:06 #98
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_127934944
Vandaag is AnsaldoTilburg bij een hoorzitting in de tweede kamer, om de problemen te verantwoorden enzo. NSR, ProRail, NMBS, Infrabel en nog een paar Belgische vertegenwoordigers zijn ook oa aanwezig.
  dinsdag 18 juni 2013 @ 08:41:09 #99
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_127934959
quote:
Hoorzitting/rondetafelgesprek over de Fyra
De problemen met de Fyra staan centraal in een hoorzitting/rondetafelgesprek van de commissie voor Infrastructuur en Milieu op dinsdag 18 juni 2013. De commissie heeft een groot aantal betrokkenen uitgenodigd om hun visie te geven op het besluit om de Italiaanse V-250 treinen niet meer onder de naam Fyra op de verbinding tussen Amsterdam en Brussel te laten rijden.

Deelnemers
Voor de bijeenkomst zijn de topmensen van de NS, de Belgische spoorwegmaatschappij NMBS, Prorail, Infrabel en de Italiaanse treinenbouwer AnsdaldoBreda uitgenodigd. Ook leden van het Belgische parlement zullen aan de gesprekken deelnemen. De bijeenkomst zal van 16.00 tot 19.30 uur duren en is in drie blokken verdeeld.

Blok 1: V250 (16.00 – 16.45 uur)
1. AnsaldoBreda, dhr. Manfellotto (CEO)
2. Belgische Kamer, mw. Lahaye-Battheu (Open VLD)
3. Belgische Kamer, dhr. Van den Bergh (CD&V)
4. Belgische Kamer, dhr. Vandeput (N-VA)

Blok 2: Tijdelijke oplossingen (16.45 – 18.00 uur)
1. NS, dhr. Meerstadt (president-directeur)
2. NMBS, dhr. Descheemaecker (gedelegeerd bestuurder)
3. ProRail, dhr. Thomassen (manager capaciteitsverdeling)
4. Infrabel, dhr. Thiry (verantwoordelijke planning en capaciteitstoewijzing)
5. Belgische Kamer, mw. Lahaye-Battheu (Open VLD)
6. Belgische Kamer, dhr. Van den Bergh (CD&V)
7. Belgische Kamer, dhr. Vandeput (N-VA)

Pauze 18.00 – 18.10 uur

Blok 3: Structurele oplossing (18.10 – 19.30 uur)
1. NS, mw. Van Vroonhoven (directeur)
2. NMBS, dhr. Descheemaecker (gedelegeerd bestuurder)
3. ProRail, dhr. Thomassen (manager capaciteitsverdeling)
4. Infrabel, dhr. Thiry (verantwoordelijke planning en capaciteitstoewijzing)
5. Belgische Kamer, mw. Lahaye-Battheu (Open VLD)
6. Belgische Kamer, dhr. Van den Bergh (CD&V)
7. Belgische Kamer, dhr. Vandeput (N-VA)
Beide bijeenkomsten worden gehouden in de Troelstrazaal en zijn live te volgen via deze website.
pi_127935174
Ik lig dan op het strand, iemand een liveblog tegen die tijd?
pi_127935251
Uit de Morgen:
quote:
'Spookthalys' uit Oostende rijdt (bijna) leeg.
Elke ochtend vertrekt in Oostende een bijna lege Thalys richting Parijs. De zogenaamde spookthalys maakt al jaren verlies omdat bijna niemand opstapt voordat de trein in Brussel komt.

Niet verwonderlijk, want de trein rijdt niet sneller dan een gewone Intercity. Toch is een biljet vijf keer duurder dan een klassiek ticket. Dat kon De Morgen zelf vaststellen.

Nu de Fyra op een zijspoor staat, gaan stemmen op om de zwaar verlieslatende Thalys in te zetten op de lijn Brussel-Amsterdam. Daar klinkt de vraag een stuk luider door de vele grenspendelaars.

Minister van Overheidsbedrijven Jean-Pascal Labille (PS) beraadt zich in het najaar over de toekomst van de Thalys. Sinds 2010 betaalt de federale regering 6,1 miljoen euro per jaar voor de binnenlandse bediening door Thalys.


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-06-2013 09:04:08 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')