Vanuit Deventer naar Amsterdam scheuren met de pimpel en dan overstappen op de Eurostar/ICE alwaar je verder pimpelt tot je uitstapt in hartje Londen, klinkt mij toch een stuk aantrekkelijker dan "naar een godvergeten vliegveld reizen, daar wachten, beperkende bagageregels over vloeistoffen, wachten, taxiën, vliegen, taxiën, wachten op je bagage, naar je eindbestemming zien te komen"quote:Op zaterdag 15 juni 2013 18:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Eurostar ach. Ik wil hem wel ooit nogeens doen, maar het is niet mijn favoriete manier van naar Londen reizen, dat weet ik nu al
Spoorkilometers knabbelen naar Hoek van Holland, bier pompen op de Bazenboot, lekker slapen in een ECHT bed, en de volgende ochtend rustig verder spoorkilometers knabbelen. Kwart voor negen hartje Londonquote:Op zaterdag 15 juni 2013 19:25 schreef James1988 het volgende:
[..]
Vanuit Deventer naar Amsterdam scheuren met de pimpel en dan overstappen op de Eurostar/ICE alwaar je verder pimpelt tot je uitstapt in hartje Londen, klinkt mij toch een stuk aantrekkelijker dan "naar een godvergeten vliegveld reizen, daar wachten, beperkende bagageregels over vloeistoffen, wachten, taxiën, vliegen, taxiën, wachten op je bagage, naar je eindbestemming zien te komen"
Daar valt ook wat voor te zeggen, ja.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 19:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Spoorkilometers knabbelen naar Hoek van Holland, bier pompen op de Bazenboot, lekker slapen in een ECHT bed, en de volgende ochtend rustig verder spoorkilometers knabbelen. Kwart voor negen hartje London
Gewoon een betonblok aan een ketting. Stopt vanzelf die trein. En anders ligt er wel een boot waar ie tegenaan kan knallen.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 18:50 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Succes met dat 'Automatische Trein Beïnvloeding' ook te laten werken met die stoomstrijkijzer waar je dat 'even' aan hangt
Die heb ik een keer gehad op de terugweg ja, in 2003. Wat een woest apparaat was dat zegquote:Op zaterdag 15 juni 2013 19:30 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Vroeger, toen er nog een snelle boot van Hoek van Holland naar Harwich voer: 2,5 uur ofzo deed die er over?
Die heb ik een keer gemist, en de volgende ging de volgende ochtend pas.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 19:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die heb ik een keer gehad op de terugweg ja, in 2003. Wat een woest apparaat was dat zeg
Wat was dat voor apparaat joh? Ben vroeger in de vakantie wel eens met de vrachtwagenboot meegeweest (daar werden dan beperkt toeristen op toegelaten om de lege plekken op te vullen), maar die deed er een uur of 7, 8 over.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 19:30 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Vroeger, toen er nog een snelle boot van Hoek van Holland naar Harwich voer: 2,5 uur ofzo deed die er over?
Er zitten 2 bistro/snackrijtuigen in, helpt dat?quote:Op zaterdag 15 juni 2013 19:25 schreef James1988 het volgende:
[..]
Vanuit Deventer naar Amsterdam scheuren met de pimpel en dan overstappen op de Eurostar/ICE alwaar je verder pimpelt tot je uitstapt in hartje Londen, klinkt mij toch een stuk aantrekkelijker dan "naar een godvergeten vliegveld reizen, daar wachten, beperkende bagageregels over vloeistoffen, wachten, taxiën, vliegen, taxiën, wachten op je bagage, naar je eindbestemming zien te komen"
edit: paar maanden terug met een boot de overtocht Dover <-> Calais gedaan, dat beviel ook wel.
Zomer 2014, willen we een 3-hoekje doen, Oostende-Ramsgate en Dover-Duinkerken met pauzes in Oostende, Canterbury en nog iets. Waarschijnlijk Brussel.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 19:25 schreef James1988 het volgende:
[..]
Vanuit Deventer naar Amsterdam scheuren met de pimpel en dan overstappen op de Eurostar/ICE alwaar je verder pimpelt tot je uitstapt in hartje Londen, klinkt mij toch een stuk aantrekkelijker dan "naar een godvergeten vliegveld reizen, daar wachten, beperkende bagageregels over vloeistoffen, wachten, taxiën, vliegen, taxiën, wachten op je bagage, naar je eindbestemming zien te komen"
edit: paar maanden terug met een boot de overtocht Dover <-> Calais gedaan, dat beviel ook wel.
Gewoon een keiharde permanente ban. Nog steedsquote:Op zaterdag 15 juni 2013 19:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
laat het RolandRail maar niet horen
doe je goedquote:Op zaterdag 15 juni 2013 19:56 schreef greavy het volgende:
[..]
Gewoon een keiharde permanente ban. Nog steeds
Altijd jammer als zoiets gebeurt.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 19:43 schreef greavy het volgende:
CRS, Continental Railways Services, is nu officieel failliet.
Alleen die laatste kloptquote:Op zaterdag 15 juni 2013 19:56 schreef greavy het volgende:
[ link | afbeelding ]
RTB 189 993 + Blerick-Shuttle
Passeert de fotograaf opweg naar Blerick
[ link | afbeelding ]
Locon 186 150 + Germersheim-sh
Locon komt langs Dordrecht Zuid met een goed beladen Germersheim-shuttle opweg naar Venlo en Germersheim.
Omdat CRS inmiddels failliet is, worden deze goederentreinen weer ondergebracht bij andere vervoerders. De Mannheim-shuttle naar Captrain, en voor de Germersheim-sh en Wörth-sh zijn Captrain. Husa en Locon gegadigd.
[ link | afbeelding ]
HTRS 189 096 + Mortara-sh (50147)
Bij Dordrecht Zuid passeert de fraaie 189 096 van HTRS met een Mortara-shuttle
[ link | afbeelding ]
DBS 189 028 + 189 985 (opz) & Staaltrein (45743)
Een fraai lange staaltrein naar Hagen Vorhalle passeert de fotograaf bij Dordrecht Zuid. De trein is opweg richting Venlo en Hagen Vorhalle in verband met werkzaamheden. Normaal gaat deze trein via de Betuweroute en Emmerich.
Soow! Mooi lelijk is ehmm toch lelijkquote:Op zaterdag 15 juni 2013 20:34 schreef greavy het volgende:
Vandaag zijn er weer 3 Flirts van Stadler in voor de TPER in Italië afgeleverd.Foto
kleurrijk. Lijkt wel op rijdende schietschijvenquote:Op zaterdag 15 juni 2013 20:34 schreef greavy het volgende:
Vandaag zijn er weer 3 Flirts van Stadler in voor de TPER in Italië afgeleverd.Foto
Mooi. Dan hebben we een goeie kans dat ongeveer de helft er onderweg vanaf dondertquote:
Wel wat ruimer ja. Die keer dat ik maar tot Lille kon, mocht ik daar gaan zitten.quote:
Nee hebben we afgeblazenquote:Op zaterdag 15 juni 2013 22:18 schreef Zug-Chef het volgende:
Leuke plaatjes Durk!
Btw Fles, zat of zit jij niet in Berlijn of ben je toch maar niet gegaan?
quote:Op zaterdag 15 juni 2013 22:36 schreef greavy het volgende:
Oorzaak van de vertraging was miscommunicatie bij DB Schenker: VSM had een pilot voor de stomer in Apeldoorn besteld, maar de pilot stond in Onnen op vertrektijd Apeldoorn.![]()
Die moest toen eerst nog even naar Apeldoorn verkassen.
Toen ik de foto zag moest ik 2 keer kijken, ik dacht eerst "Huh, een ice wordt vervoert op een rits platte goederenwagens?quote:Op zaterdag 15 juni 2013 23:00 schreef greavy het volgende:
Hoezo hoogwater? Gewoon knalluh met die ICE
[ afbeelding ]
Er is duidelijk ruimte over. Je kan gewoon doorrijden. Dat hoeft helemaal niet bijzonder gevonden te worden.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 23:00 schreef greavy het volgende:
Hoezo hoogwater? Gewoon knalluh met die ICE
[ afbeelding ]
Nou hou je vast er is een complot-theorie in omloop dat dijk bij Fischbeck expres stuk gemaakt is om de verderop gelegen (voormalige west-duitse dorpen en steden )te redden. Sachsen-Anhalt, zwaar getroffen door overstromingen was Oost-Duitsland.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 23:00 schreef greavy het volgende:
Hoezo hoogwater? Gewoon knalluh met die ICE
[ afbeelding ]
Gelul natuurlijk, inmiddels is alles gewoon "duits"quote:Op zaterdag 15 juni 2013 23:23 schreef bork het volgende:
[..]
Nou hou je vast er is een complot-theorie in omloop dat dijk bij Fischbeck expres stuk gemaakt is om de verderop gelegen (voormalige west-duitse dorpen en steden )te redden. Sachsen-Anhalt, zwaar getroffen door overstromingen was Oost-Duits.
Dat vinden de Ossies en de Wessies niet!quote:Op zaterdag 15 juni 2013 23:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Gelul natuurlijk, inmiddels is alles gewoon "duits"
Maakt niet uit, ze draaien toch voor mekaar opquote:Op zaterdag 15 juni 2013 23:28 schreef bork het volgende:
[..]
Dat vinden de Ossies en de Wessies niet!
Tot de rek eruit is.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 23:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Maakt niet uit, ze draaien toch voor mekaar op
Hoe beviel de reis, en de 1e klas TGV?quote:Op zondag 16 juni 2013 00:53 schreef Sandrvich het volgende:
Ik heb vandaag Brussel-Lyon in 1e klasse gedaan met TGV, was wel weer leuk om na al die jaren weer eens een paar uurtjes HSL te doen.![]()
Leukquote:Reden voor heel de reisonderneming? Ik woon en werk de komende 2,5 maand in Lyon.Vanaf het dakterras zie ik alle treinen langsscheuren, toevallig om 20h40 nog de autoslaaptrein Narbonne-Hamburg.
Wanneer?quote:Op zondag 16 juni 2013 01:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Zou er hier iemand zin hebben om met mij een lang weekend naar Warszawa te gaan? CNL is de aangewezen weg en ik ken daar mensen die leuke kroegen weten
Any time eigenlijk. Al zit ik te denken aan ergens sept - oktquote:Op zondag 16 juni 2013 01:10 schreef Sandrvich het volgende:
Reis beviel goed, vooral het stukje door de Morvan blijft leuk! Plek 11 in rijtuig 3 kan ik iedereen aanraden, enkele zetel met ideaal zicht naar buiten.Tja Lacroix interieur ben ik nooit zo'n fan van geweest (oude interieur was naar mijn idee beter), maar 1e klas zit het wel lekker en ruim. En dat automatisch-verstelknopje is meer leuk speelgoed dan echt functioneel.
![]()
Wanneer?
Moet je eens met je knopje je stoel verstellen en je zelf een paar seconden schrap zetten, dr zit een kracht op die veer joh, tof fitnessapparaatquote:Op zondag 16 juni 2013 01:10 schreef Sandrvich het volgende:
En dat automatisch-verstelknopje is meer leuk speelgoed dan echt functioneel.
Wist niet dat er in mijn achtertuin in toch 80 ketels met zeer toxisch gas zijn gereden..quote:Op zondag 16 juni 2013 11:57 schreef b2py het volgende:
Kaarten 2006-2012 Transport gevaarlijke stoffen
Voor diegene die wilt weten met hoeveel levensjaren zijn leven is afgenomen.
330...quote:Op zondag 16 juni 2013 12:21 schreef blup het volgende:
[..]
Wist niet dat er in mijn achtertuin in toch 80 ketels met zeer toxisch gas zijn gereden..
Die gratis reis is ook vanuit Nederland?quote:Op zondag 16 juni 2013 12:16 schreef dennistd het volgende:
DB Regio NRW biedt een aantal rondleidingen achter de schermen, met gratis reis er naar toe: http://www.bahn.de/region(...)ckstage_iframe.shtml
Zelf ga ik op 13 juli om 13u een rondleiding door de werkplaats in Münster doen.
kennelijk wordt het aardgascondensaat meestal niet als zeer gevaarlijk gezien of wordt er nog gereden met ander gevaarlijk spul?quote:Op zondag 16 juni 2013 13:44 schreef Zug-Chef het volgende:
Ook wel grappig om te zien dat de omleidingen van maart 2012 van de af- en aanvoer van Onnen via Leeuwarden ging. Dacht alleen dat het meer dan 10 ketelwagens betrof in 5 dagen tijd maar blijkbaar viel dat dus mee.
Dat soort rondleidingen hier zijn echt ongelooflijk populair en alles tot half november is al volgeboektquote:Op zondag 16 juni 2013 12:16 schreef dennistd het volgende:
DB Regio NRW biedt een aantal rondleidingen achter de schermen, met gratis reis er naar toe: http://www.bahn.de/region(...)ckstage_iframe.shtml
Zelf ga ik op 13 juli om 13u een rondleiding door de werkplaats in Münster doen.
Kloptquote:Op zondag 16 juni 2013 13:44 schreef Facepalm het volgende:
[..]
Die gratis reis is ook vanuit Nederland?Oh alleen in NRW zie ik nu.
ik denk Dow Chemical in Farmsumquote:Op zondag 16 juni 2013 13:51 schreef Zug-Chef het volgende:
Volgens de kaart komt dat zgn gevaarlijke spul uit Delfzijl, aardgascondensaat uit Roodeschool is dus niet gevaarlijk zo blijkt. Ik weet het fijne er ook niet van, maar blijkbaar komt er dus iets uit Delfzijl wat zgn gevaarlijk is.
Of iets van Akzo. Die zitten daar ook.quote:
http://wikitravel.org/en/Gibraltarquote:Op zondag 16 juni 2013 14:39 schreef Darkwing_Duck het volgende:
ijdele hoop met deze vraag, maar ik waag het erop: Iemand een goed idee om per spoor in de richting van Gibraltar te komen? Dichtstbijzijnde station is Los Barrios, correct?
Het lijkt er op dat je vanaf Algeciras meer kans heb, ik las ook al dat Los Barrios slechts vijf keer per dag bediend wordt.quote:There is no train service to Gibraltar, but a connection by bus from Algeciras train station to La Linea or a taxi is possible.
quote:Op zondag 16 juni 2013 14:43 schreef b2py het volgende:
There is no train service to Gibraltar, but a connection by bus from Algeciras train station to La Linea or a taxi is possible.
Maar ik moet niet naar La Linea http://goo.gl/maps/9Z2tT maar naar Gibraltar, raar reisadvies op wiki...quote:There is no train service to Gibraltar, but a connection by bus from Algeciras train station to La Linea or a taxi is possible.
Maar er is San Roque-La Linea en La Linea de conception (met bijbehorende speekselspuugklankquote:
Je kan toch gewoon kaartjes op het internet kopen?quote:Op zondag 16 juni 2013 15:18 schreef Bitlord het volgende:
Ik heb het ook niet over een NS-kaartauomaat, maar over een kaartautomaat.
Wat is lees kun je met de trein naar Algeciras, dan met de bus naar La Linea de la Concepcion (de grens Spanje-Gibraltar), daar lopend de grens over en dan een bus, taxi of wandeling (15min) naar het centrum.quote:Op zondag 16 juni 2013 14:39 schreef Darkwing_Duck het volgende:
ijdele hoop met deze vraag, maar ik waag het erop: Iemand een goed idee om per spoor in de richting van Gibraltar te komen? Dichtstbijzijnde station is Los Barrios, correct?
Ze zijn niet meer verplicht om papieren kaartjes te verkopen op de regionale lijnen, als je in dat gebied alleen nog maar de OV-Chipkaart kan gaan gebruiken.quote:Op zondag 16 juni 2013 15:18 schreef Bitlord het volgende:
Ik heb het ook niet over een NS-kaartauomaat, maar over een kaartautomaat.
quote:Op zondag 16 juni 2013 15:23 schreef Viezze het volgende:
[..]
Je kan toch gewoon kaartjes op het internet kopen?
quote:Op zondag 16 juni 2013 15:11 schreef Bitlord het volgende:
De mogelijkheden om een ticket via internet te kopen zijn nog vrij beperkt.
Niet iedereen heeft internet. Verder is internet niet altijd beschikbaar, en ik neem dan dat een kaartjescontroleur geen genoeg neemt met: "Mijn internet lag eruit, dus ik kon geen kaartje kopen"...quote:Op zondag 16 juni 2013 15:23 schreef Viezze het volgende:
[..]
Je kan toch gewoon kaartjes op het internet kopen?
Klopt, maar de verordening zegt daar niks over en noemt internet als een goede mogelijkheid om kaartjes te kopen.quote:Op zondag 16 juni 2013 15:25 schreef dennistd het volgende:
[..]
Niet iedereen heeft internet. Verder is internet niet altijd beschikbaar, en ik neem dan dat een kaartjescontroleur geen genoeg neemt met: "Mijn internet lag eruit, dus ik kon geen kaartje kopen"...
dat is niet echt een alternatief nee ...quote:Op zondag 16 juni 2013 15:35 schreef Bitlord het volgende:
Maar je kunt in elk geval legaal reizen vanaf het provinciale station.
Overigens ook wel aardig, of eigenlijk weer trieste reisinformatie:
- "Enkele reizen en retourtjes zijn verkrijgbaar in de kaartautomaat, u vindt deze bij ELK station"
- Verder wordt voor het verkrijgen van het Valleikaartje verwezen naar W. vd. Berg Gereedschappen en Tuinmachines, Stationsstraat 33. Dezeeze locatie op 17,3 kilometer ligt op lopen van station Hoevelaken.
Gibraltar langs de ambassade? In 2005 met een huurauto gewoon naar binnen gereden, hoppa op 11 november, iedereen bloemetje op, Engels ontbijtje na binnen gewerkt na 2 weken Spaanse koekquote:Op zondag 16 juni 2013 15:37 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Grmbl ik heb ministaatjesbezoek per trein drift, maar Liechtenstein schofterig duur, Monaco al geweest, Andorra niet bereikbaar, voor Gibraltar moet ik eerst langs de Ambassade in Parijs=geen zin, San Marino te droog, en Vaticaan oninteressant als Atheist, iemand nog een idee?
Hier geboekt voor wpl Aken op 28 juli en seinpost Duisburg op 14 juli. Gaan met 2 man die kant op.quote:Op zondag 16 juni 2013 12:16 schreef dennistd het volgende:
DB Regio NRW biedt een aantal rondleidingen achter de schermen, met gratis reis er naar toe: http://www.bahn.de/region(...)ckstage_iframe.shtml
Zelf ga ik op 13 juli om 13u een rondleiding door de werkplaats in Münster doen.
Gibraltar hoort onder Engeland. Staatshoofd is Koningin Elizabeth II van het Verenigd Koninkrijk.quote:Op zondag 16 juni 2013 16:03 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Staat niet op mn id kaart... Monaco en Suisse wel (buiten EU)
http://www.landenkompas.nl/gibraltarquote:Op zondag 16 juni 2013 16:06 schreef greavy het volgende:
[..]
Gibraltar hoort onder Engeland. Staatshoofd is Koningin Elizabeth II van het Verenigd Koninkrijk.
Als ik zo ff simpel google, heb je er een geldig ID of paspoort nodig. Geen visum.
Baarle-Hertog? Moresnet? Friesland?quote:Op zondag 16 juni 2013 15:37 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Grmbl ik heb ministaatjesbezoek per trein drift, maar Liechtenstein schofterig duur, Monaco al geweest, Andorra niet bereikbaar, voor Gibraltar moet ik eerst langs de Ambassade in Parijs=geen zin, San Marino te droog, en Vaticaan oninteressant als Atheist, iemand nog een idee?
Iemand die weet wat er gebeurd is dat die herstelwerkzaamheden nodig zijn?quote:Amsterdam C.
Zondag 16 Juni 16:08
Oorzaak
Rond Amsterdam C. rijden minder treinen door herstelwerkzaamheden.
Verwachting
Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 60 min. De verstoring is naar verwachting rond 17:00 uur verholpen.
Het sowieso aan de Muiderpoort zijde, iig alles richting Amstel licht eruit.quote:Op zondag 16 juni 2013 16:14 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Iemand die weet wat er gebeurd is dat die herstelwerkzaamheden nodig zijn?
twitter:NS_online twitterde op zondag 16-06-2013 om 16:16:27Herstel: Amsterdam-Utrecht/Amersfoort: tot 17:00 uur minder treinen door herstelwerkzaamheden. http://t.co/hysDWicrPi #Asd reageer retweet
Het enige dat ik me er nog van herinner is dat ik er een friet speciaal naar Neerlandsch recept heb zitten eten, in een cafetaria met een Duitse naam, op Belgisch grondgebied.quote:Op zondag 16 juni 2013 16:27 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Is daar nog iets van terug ten vinden heden ten dage?
Oh zeker, leuk om ff te doenquote:Op zondag 16 juni 2013 17:25 schreef dennistd het volgende:
Toch zijn dat wel leuke klusjes voor de afwisseling denk ik, of vergis ik me?
Seborga.quote:Op zondag 16 juni 2013 15:37 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Grmbl ik heb ministaatjesbezoek per trein drift, maar Liechtenstein schofterig duur, Monaco al geweest, Andorra niet bereikbaar, voor Gibraltar moet ik eerst langs de Ambassade in Parijs=geen zin, San Marino te droog, en Vaticaan oninteressant als Atheist, iemand nog een idee?
Heb je nu definitief voor reizigers gekozen dan?quote:Op zondag 16 juni 2013 17:34 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Oh zeker, leuk om ff te doen![]()
Ik besef me dan dat ik het als reizigersmachinist zo erg nog niet heb![]()
Zit nooit onder de troep/vet en hoef geen zware arbeid te leveren.
Ze hebben wel spoor in Vaticaanstad!quote:Op zondag 16 juni 2013 15:37 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Grmbl ik heb ministaatjesbezoek per trein drift [...] en Vaticaan oninteressant als Atheist, iemand nog een idee?
Jep.quote:Op zondag 16 juni 2013 17:48 schreef dennistd het volgende:
[..]
Heb je nu definitief voor reizigers gekozen dan?
Mocht je niet ff op die 1200 spelen?quote:Op zondag 16 juni 2013 17:15 schreef Monopoly het volgende:
Misschien vermeld, misschien niet!
Vanmorgen had ik een extra dienst van school gekregen. Rangeerklusje op Den Bosch met de autoslaaptrein.
De 1e trein kwam aan, stroomafnemer naar beneden en heb ik de auto-wagons los gekoppeld van de reizigers(slaap)rijtuigen.
1200 loc (ex ATCS) via de andere kant er tegenaan, spul van de hoofdbaan naar de zijsporen gebracht en geduwd tegen het autoperron aan.
Daar nog 'geknipt' en uiteindelijk nog een keer moeten knippen omdat er een auto met lekke band in stond en daardoor de fietskooi er niet uit kon
2e trein had + 5 uur vertraging dus daar hoefde ik niet op te wachten en ging ik voldaan en onder het buffervet terug naar Ede om in de tuin te genieten van een vers koud biertje en het gezelschap van mijn vriendin
Fixed that for you!quote:Op zondag 16 juni 2013 17:55 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Het schijnt dus dat er tussen Irun en Hendaye treinen rijden van Euskotren. Ik kan op de site alleen nog geen schema vinden en in Hafas Hannover Consulting Fahrplan-Auskunfts-System staan ze ook niet...
Wat is oud, even oud als mijn moeder ongeveer.quote:
Overigens, voor wie dacht dat Baarle-Nassau-Hertog een zootje was: Het kan nog veel erger. Meet de Chitmoholsquote:Op zondag 16 juni 2013 17:45 schreef bork het volgende:
Llívia is een soort Baarle-Nassau telt dat ook DD?
Ik weet niet hoe oud jouw moeder is Duvelquote:Op zondag 16 juni 2013 18:04 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wat is oud, even oud als mijn moeder ongeveer.
Maar schitterende locs toch?
Dan mag deze er ook wel bijquote:Op zondag 16 juni 2013 18:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Overigens, voor wie dacht dat Baarle-Nassau-Hertog een zootje was: Het kan nog veel erger. Meet de Chitmohols
Ja dat is de enige enclave in enclave in enclave ter wereld ofzo, althans ergens tussen die troep....quote:Op zondag 16 juni 2013 18:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Overigens, voor wie dacht dat Baarle-Nassau-Hertog een zootje was: Het kan nog veel erger. Meet de Chitmohols
Wiki maar op de 1200.quote:Op zondag 16 juni 2013 18:05 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe oud jouw moeder is Duvel
Wel mooi om die 'oude' techniek te zien ja.
Gast, ze had je moeder oma kunnen zijn!quote:
Helaas! Ik zal je op de hoogte houden over de ontwikkelingen hier.quote:
Haha dat moet ik nog eens proberen.quote:Op zondag 16 juni 2013 07:45 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Moet je eens met je knopje je stoel verstellen en je zelf een paar seconden schrap zetten, dr zit een kracht op die veer joh, tof fitnessapparaat![]()
Goed om te horen dat je in Lyon bent aangekomen. Mocht je nog een keer de Ouigo richting het noorden pakken in plaats van het zuiden, dan weet je me te vinden...
Llvívia is tof!quote:Op zondag 16 juni 2013 17:45 schreef bork het volgende:
Llívia is een soort Baarle-Nassau telt dat ook DD?
Gewoon in maps.google.nl (of fr.) op station Irun klikken zie je vanzelf hoe laat ze naar Hendaia gaan (elk half uur geloof ik)quote:Op zondag 16 juni 2013 17:55 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Het schijnt dus dat er tussen Irun en Hendaye treinen rijden van Euskotren. Ik kan op de site alleen nog geen schema vinden en in Hafas staan ze ook niet...
Vaste remmen?quote:Op zondag 16 juni 2013 18:27 schreef greavy het volgende:
[ link | afbeelding ]
LTE 186 237 + Keteltrein
Weinig verkeer uit de richting Kijfhoek en het baggerweer [veeeeeeeeel bewolking] noodde mij om toch even naar station Dordrecht te gaan voor deze fraaie LTE keteltrein richting Kijfhoek ev
Een paar weken geleden heb in daar nog wat foto's gemaakt, geeft wel een mooi rookpluimpje:quote:
Dat zou tof zijnquote:Op zondag 16 juni 2013 18:42 schreef greavy het volgende:
Inmiddels heeft Erik de Zwart (Voorzitter Stichting Hondekop "Vier") ook al informatie verspreid bij de opening van de tentoonstelling "150 jaar treinen in Amersfoort", dus bij deze doe ik het ook maar:
Binnen enkele weken / maanden moet de Benelux Hondekop, die opgeslagen staat in Leuven, naar Nederland getransporteerd worden. Dit treinstel zal toegevoegd worden aan de Stichting Hondekop. De Stichting Hondekop Vier zal de "Vier" laten verdwijnen, en dus alleen maar "Stichting Hondekop" gaan heten.
Het treinstel gaat dan in Amersfoort opgeknapt worden, en zelfs getracht weer rijvaardig te krijgen.
oeh, dat is wel übervetquote:Op zondag 16 juni 2013 18:42 schreef greavy het volgende:
Inmiddels heeft Erik de Zwart (Voorzitter Stichting Hondekop "Vier") ook al informatie verspreid bij de opening van de tentoonstelling "150 jaar treinen in Amersfoort", dus bij deze doe ik het ook maar:
Binnen enkele weken / maanden moet de Benelux Hondekop, die opgeslagen staat in Leuven, naar Nederland getransporteerd worden. Dit treinstel zal toegevoegd worden aan de Stichting Hondekop. De Stichting Hondekop Vier zal de "Vier" laten verdwijnen, en dus alleen maar "Stichting Hondekop" gaan heten.
Het treinstel gaat dan in Amersfoort opgeknapt worden, en zelfs getracht weer rijvaardig te krijgen.
Ja, de kansen zijn er zeker. Als er geld is. Erik de Zwart wil er serieus mee bezig gaan.quote:Op zondag 16 juni 2013 18:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat zou tof zijnIs er nog wat te redden?
Dit lijkt me een app, stomme vraag, kan je me de bouwer of uitgever geven, want ik weet niet waaronder ik het moet zoeken in de Franse app storequote:
Mja, eh das een exclave ik was eigenlijk op zoek naar een landjequote:Op zondag 16 juni 2013 17:45 schreef bork het volgende:
Llívia is een soort Baarle-Nassau telt dat ook DD?
Dr zijn meer van dit soort filmpjes en i like it http://www.youtube.com/user/CGPGrey?feature=watchquote:
Naar wat ik van direct betrokkenen hoorde, is hij er slecht aan toe, maar zeer zeker niet hopeloos, qua technische mogelijkheid om hem weer goed op te knappen.quote:Op zondag 16 juni 2013 18:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat zou tof zijnIs er nog wat te redden?
Ik heb weer wat te doen vanavond.quote:Op zondag 16 juni 2013 20:24 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Dr zijn meer van dit soort filmpjes en i like it http://www.youtube.com/user/CGPGrey?feature=watch
Natuurlijk! De app heet Your Passenger Rights, uitgegeven door DG Move van de Europese Commissie.quote:Op zondag 16 juni 2013 20:24 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Dit lijkt me een app, stomme vraag, kan je me de bouwer of uitgever geven, want ik weet niet waaronder ik het moet zoeken in de Franse app store
Alleen jammer dat de (iOS) AppStore vervolgens beweert dat die app niet bestaatquote:Op zondag 16 juni 2013 20:52 schreef James1988 het volgende:
[..]
Natuurlijk! De app heet Your Passenger Rights, uitgegeven door DG Move van de Europese Commissie.
Dank je schatquote:Op zondag 16 juni 2013 21:05 schreef b2py het volgende:
https://play.google.com/s(...)0eS5kZy5hbmRyb2lkIl0.
thx!quote:Op zondag 16 juni 2013 21:05 schreef b2py het volgende:
https://play.google.com/s(...)0eS5kZy5hbmRyb2lkIl0.
Oh, dus ik ben nu voor Jean Lul aan het wisselen van FR naar Nl?quote:Op zondag 16 juni 2013 21:04 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Alleen jammer dat de (iOS) AppStore vervolgens beweert dat die app niet bestaat
Als het jou wel lukt dan is er bij mij misschien iets anders stuk... Maar hij zegt vrolijk dat die app momenteel niet beschikbaar is.quote:Op zondag 16 juni 2013 21:07 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Oh, dus ik ben nu voor Jean Lul aan het wisselen van FR naar Nl?
Ja dat weet ik hoor. Wilde gewoon even plagen dat iOS pauper isquote:Op zondag 16 juni 2013 21:07 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Dank je schat![]()
Je weet ook waar de drie letters 'iOS' voor staan?En die heb ik er niet eens in ge-ninja-edit!
Klopt zowel als NL als FR winkelquote:Op zondag 16 juni 2013 21:08 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Als het jou wel lukt dan is er bij mij misschien iets anders stuk... Maar hij zegt vrolijk dat die app momenteel niet beschikbaar is.
eigenlijk zou het moeten staan voor interOperabel Systeemquote:Op zondag 16 juni 2013 21:07 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Dank je schat![]()
Je weet ook waar de drie letters 'iOS' voor staan?En die heb ik er niet eens in ge-ninja-edit!
Dan heb jij je naam zeker hier aan ontleend http://nl.wikipedia.org/wiki/Peterselie-eilandquote:Op zondag 16 juni 2013 21:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
eigenlijk zou het moeten staan voor interOperabel Systeem
Vaag, ik krijg nu ook de melding "not currently available in the Dutch store", terwijl ik 'm daar wel ooit uit heb gedownload (iPad).quote:Op zondag 16 juni 2013 21:12 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Klopt zowel als NL als FR winkel
neequote:Op zondag 16 juni 2013 21:13 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Dan heb jij je naam zeker hier aan ontleend http://nl.wikipedia.org/wiki/Peterselie-eiland
Bron: AD.nlquote:Dubbelrol Lloyd's in Fyra-drama
Keuringsorganisatie Lloyd's Register speelt een dubieuze hoofdrol in de Fyra-affaire, zo schrijft De Telegraaf. Lloyd's ontving miljoenen van NS en NMBS om de bouw te begeleiden en tegelijkertijd opdracht van bouwer AnsaldoBreda om de Fyra te keuren.
'NS heeft zelf geen kennis meer in huis om dit soort ingewikkelde processen te begeleiden", zegt een betrouwbare bron binnen NS. Leo Pardon, die in België verantwoordelijk was voor de aanschaf: 'We hebben voor de aankoop van de Fyra veel gedebatteerd over de slechte reputatie van AnsaldoBreda. Daarom maakten wij 1,8 miljoen euro vrij om onze ingenieurs en anderen het project te laten begeleiden.'
Lloyd's Register hield de bouw voor de kopers in de gaten. 'Het was een zooitje', zegt een ingewijde. 'De Italianen kwamen geen enkele afspraak na.' Uiteindelijk kreeg de Fyra een licensie om te rijden van datzelfde Lloyd's, maar nu ingehuurd door AnsaldoBreda.
Er liggen in de buurt van Eupen dus 5 (eentje is piepklein) Duitse enclaves als gevolg van een gebiedstoewijzing na WOI en een spoorlijn die inmiddels niet meer bestaat... maar het (voormalig) tracé is nog steeds Belgisch grondgebied.quote:Na de oorlog werden in kader van het Verdrag van Versailles de Pruisische kantons Eupen en Malmedy bij België gevoegd. Dit had tot gevolg dat de spoorlijn de nieuwe grens verschillende keren doorkruiste en er dus iedere keer grenscontroles nodig waren. Om dit probleem te verhelpen, werd beslist om de bedding van de spoorlijn, de stations en de technische installaties in zijn geheel aan België toe te wijzen. Door deze overdracht werden vier vijf stukken Duits gebied opeens afgesneden van het moederland, het zijn tot op heden exclaves.
Lijkt me best tof om dat nog eens te lopen ofzoquote:Op maandag 17 juni 2013 09:32 schreef J.B. het volgende:
Over enclaves gesproken, dit Wikipediastukje gaat over de Vennbahn:
g
[..]
Er liggen in de buurt van Eupen dus 5 (eentje is piepklein) Duitse enclaves als gevolg van een gebiedstoewijzing na WOI en een spoorlijn die inmiddels niet meer bestaat... maar het (voormalig) tracé is nog steeds Belgisch grondgebied.
ik denk eerder dat Lloyds uitleg mag komen geven. Een dubbelrol spelen is uiterst dubieus.quote:Op maandag 17 juni 2013 09:11 schreef James1988 het volgende:
Dit gaat niet in het voordeel van NS en NMBS uitpakken, denk ik:
[..]
Bron: AD.nl
AnsaldoBreda kan echter aanvoeren dat Lloyd's als toezichthouder heeft gefunctioneerd, en dat het vreemd is dat NS en NMBS nu ineens de treinen weigeren die onder hun toezicht zijn ontworpen en gebouwd.quote:Op maandag 17 juni 2013 10:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik denk eerder dat Lloyds uitleg mag komen geven. Een dubbelrol spelen is uiterst dubieus.
Het woord spaghettiboemel heeft het artikel gehaaldquote:Op maandag 17 juni 2013 10:44 schreef James1988 het volgende:
De Zwitserse krant Tages Anzeiger heeft een vernietigend stuk over Fyra V250: Schroot op het spoor.
Daarom denk ik dus dat Lloyds flink in de problemen gaat komen nu.quote:Op maandag 17 juni 2013 10:52 schreef James1988 het volgende:
[..]
AnsaldoBreda kan echter aanvoeren dat Lloyd's als toezichthouder heeft gefunctioneerd, en dat het vreemd is dat NS en NMBS nu ineens de treinen weigeren die onder hun toezicht zijn ontworpen en gebouwd.
quote:Op maandag 17 juni 2013 10:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Daarom denk ik dus dat Lloyds flink in de problemen gaat komen nu.
Ik ben benieuwd.twitter:treinreiziger twitterde op maandag 17-06-2013 om 10:17:39Lloyds Register komt later vandaag met een verklaring over de rol in het Fyra drama. reageer retweet
Dat klopt, maar AnsaldoBreda kan wel aanvoeren dat de gemaakte ontwerpkeuzes (zoals die open plaat, belangrijke bekabeling aan de onderkant, enz.) zijn gemaakt in overleg met Lloyd's. Het argument "Jullie hebben een ondeugdelijk product geleverd" gaat daarmee van tafel, want Lloyd's werkte in opdracht van NS/NMBS.quote:NS en NMBS kunnen aanvoeren dat er niet in alle omstandigheden getest is, waardoor een aantal defecten niet eerder opgemerkt had kunnen worden.
Dan is het aan Lloyds om dat toe te lichten, want anders belandt je in een spelletje welles/nietesquote:Op maandag 17 juni 2013 10:59 schreef James1988 het volgende:
Dat klopt, maar AnsaldoBreda kan wel aanvoeren dat de gemaakte ontwerpkeuzes (zoals die open plaat, belangrijke bekabeling aan de onderkant, enz.) zijn gemaakt in overleg met Lloyd's. Het argument "Jullie hebben een ondeugdelijk product geleverd" gaat daarmee van tafel, want Lloyd's werkte in opdracht van NS/NMBS.
De Vennbahn is nu een fietspad.quote:Op maandag 17 juni 2013 10:15 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Lijkt me best tof om dat nog eens te lopen ofzo
Klopt ja, kan je op Google Earth ook mooi zien.quote:Op maandag 17 juni 2013 09:32 schreef J.B. het volgende:
Over enclaves gesproken, dit Wikipediastukje gaat over de Vennbahn:
[..]
Er liggen in de buurt van Eupen dus 5 (eentje is piepklein) Duitse enclaves als gevolg van een gebiedstoewijzing na WOI en een spoorlijn die inmiddels niet meer bestaat... maar het (voormalig) tracé is nog steeds Belgisch grondgebied.
Dit is natuurlijk veel te kort door de bocht. Dat is hetzelfde als een veroordeelde TBS-er die op verlof een moord pleegt en zegt "ja maar de reclassering had maar beter op moeten lettenquote:Op maandag 17 juni 2013 10:59 schreef James1988 het volgende:
AnsaldoBreda kan wel aanvoeren dat de gemaakte ontwerpkeuzes (zoals die open plaat, belangrijke bekabeling aan de onderkant, enz.) zijn gemaakt in overleg met Lloyd's. Het argument "Jullie hebben een ondeugdelijk product geleverd" gaat daarmee van tafel, want Lloyd's werkte in opdracht van NS/NMBS.
Uiteraard, het is de eindverantwoordelijkheid van AnsaldoBreda. Echter, als Lloyd's Register Rail actief meewerkte aan het ontwerp/de bouw van de V250 zal hun rol zeker benadrukt worden door AnsaldoBreda. Lloyd's zit dan in een ongemakkelijke positie.quote:Op maandag 17 juni 2013 11:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk veel te kort door de bocht. Dat is hetzelfde als een veroordeelde TBS-er die op verlof een moord pleegt en zegt "ja maar de reclassering had maar beter op moeten letten"
Het is nog altijd AnsaldoBreda dat "geen enkele afspraak na kwam". Het is nog steeds wel de grote-mensen-wereld natuurlijk.
Precies. En dat is tot nu toe totaal niet gebeurd, omdat...quote:Op maandag 17 juni 2013 12:04 schreef James1988 het volgende:
Echter, als Lloyd's Register Rail actief meewerkte aan het ontwerp/de bouw van de V250 zal hun rol zeker benadrukt worden door AnsaldoBreda.
Omdat AnsaldoBreda zeer terughoudend is met het verspreiden van informatie, aan iedereen andere brokjes info geeft en boos is als de gegeven informatie vergeleken wordt. AB wacht tot in de rechtszaal, vermoed ik.quote:Op maandag 17 juni 2013 12:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Precies. En dat is tot nu toe totaal niet gebeurd, omdat...
NS kon amper reageren. Want juridisch ingewikkeld. Reactie MVBOV hier, inclusief nieuwe naam voor Albatros:quote:Op maandag 17 juni 2013 12:10 schreef James1988 het volgende:
[..]
Omdat AnsaldoBreda zeer terughoudend is met het verspreiden van informatie, aan iedereen andere brokjes info geeft en boos is als de gegeven informatie vergeleken wordt. AB wacht tot in de rechtszaal, vermoed ik.
Weet het zusje van Eva dat niet?quote:Op maandag 17 juni 2013 12:12 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Weet iemand hier een website waar ik informatie kan vinden over de regels met betrekking tot spotten en fotograferen in de VS. Specifiek New Jersey, New York en Utah?
http://www.amtrak.com/photography-video-recording-policyquote:Amtrak Corporate Guidelines on Photography and Video Recording
Section I. Policy
The taking of photographs and/or videos is permitted within public access areas on Amtrak property and as otherwise stated in Section III.
In emergency and/or special circumstances (for example, declared elevation of Homeland Security Advisory System to High or Severe - orange and red) and where actions are deemed suspicious or inconsistent with this policy by observing/reporting persons, photographers and videographers may be approached and questioned to determine if further investigation or action is necessary.
Photography and video recording within restricted areas are prohibited. Individuals found in a restricted area will be subject to investigation and possible arrest and seizure of photography and/or video recording equipment may occur pursuant to the arrest. This policy applies in all circumstances, including where Amtrak may be promoting a photography contest or event.
Section II. Definitions
Commercial and Special Photography. Photography that requires explicit authorization from Amtrak and includes engagements for commercial gain or profit such as, movie films, commercial television productions, and photography for commercial advertisements.
Photography. Photography shall mean the taking of moving and/or still images.
Public Area. An area open to general public access and occupancy (station areas and platforms for ticketed passengers only) that is not otherwise posted or restricted by posted signs or locking devices. Signage, building design and physical barriers, i.e. fencing, bollards, etc., may also distinguish a public area from a restricted area.
Restricted Area. A restricted area is any area not open to or occupied by the public, or is open to or occupied by the public on a limited basis. Signage, building design and physical barriers, i.e. fencing, bollards, etc., may also distinguish a restricted area from a public area.
Restricted areas include but are not limited to the following:
Platforms (ticketed passengers are exempt)
Crew and Employee Work Areas
Maintenance Facilities
Unoccupied Trains and Engines
Office Areas
Employee Elevators
Baggage/Delivery Areas
Commissaries
Right of Way and Track Areas
In service train cars
Section III. Exceptions
Commercial and Special Photography. Prior arrangements must be made with Amtrak's Real Estate Department at (215) 349-1238 for approval.
News Photography. Members of the news media are entitled to the same access for photography purposes as the general public. News media may request additional access by contacting the Amtrak Media Relations Office, 202-906-3860. Amtrak recommends that members of the news media present valid press credentials when they film (print and video photography) in the public areas at Amtrak's stations and strongly encourages the news media to contact Amtrak's Media Relations Office in advance to facilitate and ensure appropriate access, particularly at major Amtrak stations. As a courtesy, Media Relations Representatives will frequently issue a letter or accompany news media in the Northeast, Chicago and California regions. It is understood that during breaking news events advance contact with Amtrak's Media Relations Office may not be possible.
Ticketed Passengers on platforms may photograph or video record during the time they are preparing to board or immediately after alighting from a train. Equipment is limited to hand-held devices. Such photography, including equipment set-up will be done in a reasonable, safe and timely manner.
Ticketed passengers on board trains may take photos or video record on a train when it does not interfere with passengers or crew and in accordance with any directions given by Amtrak onboard train personnel.
Other photography or video recording not covered by this policy requires advance approval from the area Amtrak Station Manager.
Section IV. Law Enforcement
Amtrak Police and Security personnel may approach photographers and videographers upon a complaint from a member of the public or Amtrak personnel that the activity is suspicious in nature, or based upon their own observation that the activity is suspicious in nature or inconsistent with this policy.
Amtrak Police and Security Personnel will advise the individual that an inquiry is being conducted for security purposes. Amtrak Police and Security personnel will follow established departmental regulations in this area.
Nothing in this policy limits or expands the authority of Amtrak police officers to initiate and pursue investigations, perform a pat down or frisk based upon reasonable suspicion, and/or conduct searches based upon probable cause or any recognized exception to the probable cause requirement in accordance with all legal authority. But the taking of photographs and/or video may not, in and of itself, rise to the level of reasonable suspicion or probable cause.
Ja en je zit ook nog met al die lokale transport authorities. Van Salt Lake City ga ik met de trein naar Provo maar dat is dan weer geen Amtrak maar een of andere lokale boer.quote:Op maandag 17 juni 2013 12:22 schreef James1988 het volgende:
Hou er rekening mee dat veel spoor in de VS eigendom is van de ter plaatse dominante goederenboer, waar Amtrak overheen mag rijden. Dit kan gevolgen hebben voor de mogelijkheden om te fotograferen.
Hier is een soort S-bahn station: http://goo.gl/maps/SrPzZ het meest rechtse van de twee. Ieder half uur een trein in ieder geval.quote:Op maandag 17 juni 2013 12:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Belooft nogal een interessante reis te worden deadlock. Utah, 220.000 km2 groot, keertje of 6 groter dan Nederland dus, heeft precies 5 stations. Eén ervan is bijvoorbeeld Provo. Platform with shelter. Maar of je er maar wel een half uur van tevoren aanwezig wilt zijn, want er is helemaal NIETS te beleven verder
[ afbeelding ]
Gaaf! Iets verder naar het westen is een losweg met een opstelterreintje.quote:Op maandag 17 juni 2013 12:34 schreef Dr_Flash het volgende:
Dit ziet er trouwens BEST goed uithttp://goo.gl/maps/jgcTT
Leuke livrei, deze kan ik mooi gebruiken voor Raad de Straatquote:Op maandag 17 juni 2013 12:32 schreef Dr_Flash het volgende:
http://goo.gl/maps/nCkdm
Sta je DAAR manlache toch, beetje om je heen kijken, heerlijk weertje, hoge bergen alles
Ik heb twee uur overstaptijd in Detroit maar ik blijf denk ik maar gewoon op het vliegveld.quote:Op maandag 17 juni 2013 14:57 schreef Bitlord het volgende:
Ook leuk: Detriot Centraal:
https://maps.google.nl/ma(...)=12,254.09,,0,-20.08
ik geloof die Zwitsers meteen. Ze slagen er in om alles precies op tijd te leveren en doen wat ze beloofd hebbenquote:Op maandag 17 juni 2013 14:59 schreef James1988 het volgende:
Stadler: wij kunnen binnen 2 jaar treinen leveren met een Vmax van 249 km/h.
Daar schijnt het idd heel slecht te gaan met de economiequote:Op maandag 17 juni 2013 14:57 schreef Bitlord het volgende:
Ook leuk: Detriot Centraal:
https://maps.google.nl/ma(...)=12,254.09,,0,-20.08
klopt. Je hebt daar een aantal grote steden die vroeger belangrijk waren maar nu stevig gekrompen zijn en nog maar een derde van het oorspronkelijk aantal inwoners hebben ...quote:Op maandag 17 juni 2013 15:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Daar schijnt het idd heel slecht te gaan met de economie
Detroit is ook het hart van de auto-industrie he, daar zijn echt hele harde klappen gevallen.quote:Op maandag 17 juni 2013 15:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
klopt. Je hebt daar een aantal grote steden die vroeger belangrijk waren maar nu stevig gekrompen zijn en nog maar een derde van het oorspronkelijk aantal inwoners hebben ...
Valleilijn plan-V. Staan er twee, een is nog in actieve dienst de ander staat te wachten op sloopquote:Op maandag 17 juni 2013 15:52 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik reed vandaag richting Amersfoort en tot m'n verbazing zag ik opeens een Mat 64 rijden naast me. Er zaten een beetje bomen tussen dus kon het verder niet zo duidelijk zien, maar dacht dat ze allemaal gesloopt waren?
De kop leek gewoon geel, verder was ie een beetje lichtblauw bestickerd met iets.
Voor de sloopquote:Op maandag 17 juni 2013 16:00 schreef Xetran het volgende:
Geloof dat er in Arnhem ook nog veel staan? Zie d'r altijd staan aan het postperron.
Nu heb je nog de kans om het te zienquote:Op maandag 17 juni 2013 15:01 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ik heb twee uur overstaptijd in Detroit maar ik blijf denk ik maar gewoon op het vliegveld.
Dat wordt toch herbouwd?quote:Op maandag 17 juni 2013 16:05 schreef bork het volgende:
[..]
Nu heb je nog de kans om het te zien
http://en.wikipedia.org/wiki/Michigan_Central_Station
zie hierboven, wat er uitkomt heb ik geen idee van, zijn er al jaren mee bezig.quote:
Herontwikkeld zijn ze dus mee bezig. Het kan niet gesloopt worden geloof ik omdat het in het National Register of Historic Places staat.quote:
Onverwoestbare Nederlandse kwaliteitquote:Op maandag 17 juni 2013 16:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Er zijn er nog best veel in dienst hoor. Heel de stichtse lijn Utrecht - Baarn rijdt tegenwoordig weer met Plan V.
het grootste deel van wat nog rijdt is niet in Nederland gebouwd ...quote:Op maandag 17 juni 2013 16:13 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Onverwoestbare Nederlandse kwaliteit
Ze hadden nooit moeten gaan slopen, laat staan terzijde zetten. Gewoon met 4xV/5xV in de spits reizenquote:Op maandag 17 juni 2013 17:32 schreef b2py het volgende:
Die MAT-64 lovers moeten zich niet aanstellen, nog 55 stellen in actieve dienst..
De oudste SGMs zijn zelfs ouder dan het jongste mat '64.quote:Op maandag 17 juni 2013 17:39 schreef Dr_Flash het volgende:
SGM is niet zo gek veel jonger dan Mat'64. En een stuk minder degelijk gebouwd. Dus dat zou best eens kunnen ja
Allebei tegelijk eruit met SNG.quote:Op maandag 17 juni 2013 17:36 schreef lyolyrc het volgende:
Wanneer moeten die wc's eigenlijk in al het materieel ingebouwd zijn? SGM-II zit namelijk zonder, terwijl Plan V die wel heeft. Zal het daarom niet noodzakelijk worden om de SGM-II'tjes eerder terzijde te stellen dan Plan V?
Sprinter Nieuwe Generatie, de werktitel voor het nieuwe type sprinters dat in 2016/2017 in moet stromenquote:
En dat wordt weer een Geheel Revolutionair NS-eigen Uniek Ontwerp? Of gaan er eindelijk ergens wat ogen open?quote:Op maandag 17 juni 2013 17:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Sprinter Nieuwe Generatie, de werktitel voor het nieuwe type sprinters dat in 2016/2017 in moet stromen
Op Wikipedia staat 2018. De aanbesteding voor SNG is toch nog niet zo heel lang geleden gestart? Ik ben benieuwd hoe lang dat hele traject gaat duren.quote:Op maandag 17 juni 2013 17:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Sprinter Nieuwe Generatie, de werktitel voor het nieuwe type sprinters dat in 2016/2017 in moet stromen
Precies. Lekker Flirts gaan rijden overal.quote:Op maandag 17 juni 2013 17:55 schreef Peterselieman het volgende:
het wordt waarschijnlijk wel aanbesteed en geen idee hoe ze het willen doen.
Ik hoop dat Stadler als winnaar uit de bus komt. Weet je als reiziger iig zeker dat er een goed product geleverd wordt.
Waarom laten ze niet gewoon meer van het huidige SLT-materieel bijmaken? Die is nog maar in dienst sinds 2009.quote:Op maandag 17 juni 2013 17:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Sprinter Nieuwe Generatie, de werktitel voor het nieuwe type sprinters dat in 2016/2017 in moet stromen
Moet opnieuw aanbesteed worden vanwege andere eisen (namelijk + toilet), dus 'gewoon' bijmaken gaat niet.quote:Op maandag 17 juni 2013 18:02 schreef zoem het volgende:
[..]
Waarom laten ze niet gewoon meer van het huidige SLT-materieel bijmaken? Die is nog maar in dienst sinds 2009.
Dienstregeling voor extreem weerquote:Op maandag 17 juni 2013 18:08 schreef Guppyfriend het volgende:
Spannend weer de komende dagen. Extreme hitte dit dat. Ben benieuwd wat de NS gaat doen!
ProRail was alweer actief vandaag iig..quote:Op maandag 17 juni 2013 18:08 schreef Guppyfriend het volgende:
Spannend weer de komende dagen. Extreme hitte dit dat. Ben benieuwd wat de NS gaat doen!
Stadlerfanboy? Het begint Appletèsque vormen aan te nemen...quote:Op maandag 17 juni 2013 17:55 schreef Peterselieman het volgende:
het wordt waarschijnlijk wel aanbesteed en geen idee hoe ze het willen doen.
Ik hoop dat Stadler als winnaar uit de bus komt. Weet je als reiziger iig zeker dat er een goed product geleverd wordt.
Toiletgate, daarom rijdt er ook nog steeds MAT64 rond..quote:Op maandag 17 juni 2013 18:02 schreef zoem het volgende:
[..]
Waarom laten ze niet gewoon meer van het huidige SLT-materieel bijmaken? Die is nog maar in dienst sinds 2009.
Daar ben ik wel bang voor ja. Minder treinen, dus gezellig als sardines in de ovens van NSquote:
quote:Op maandag 17 juni 2013 18:13 schreef J.B. het volgende:
[..]
Moet opnieuw aanbesteed worden vanwege andere eisen (namelijk + toilet), dus 'gewoon' bijmaken gaat niet.
Ah ja, natuurlijk. Thxquote:Op maandag 17 juni 2013 18:17 schreef b2py het volgende:
[..]
Toiletgate, daarom rijdt er ook nog steeds MAT64 rond..
quote:
Waarom in Godsnaam kijk jij daarop, bij jouw thuis heet zoiets toch gewoon een raamquote:Op maandag 17 juni 2013 18:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Godver. Kijk ik nèt op Actuele Vertrektijden,
CAF Fanboy meldtquote:Op maandag 17 juni 2013 18:17 schreef b2py het volgende:
[..]
Stadlerfanboy? Het begint Appletèsque vormen aan te nemen...
Is volgensmij gewoon een citadis met kek neusje eropquote:Op maandag 17 juni 2013 19:22 schreef b2py het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
http://www.railwaygazette(...)-al-sufouh-tram.html
(De nieuwe Alstom tram voor Dubai)
* James1988 neuriet Beautiful, like diamonds in the sky on the railsquote:Op maandag 17 juni 2013 19:22 schreef b2py het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
http://www.railwaygazette(...)-al-sufouh-tram.html
(De nieuwe Alstom tram voor Dubai)
Dildoquote:
Zo erg is het nu ook weer niet, maar de Zwitsers hebben in de afgelopen jaren een zeer goede reputatie opgebouwd, terwijl de gevestigde namen qua treinfabrikanten veel steken hebben laten vallenquote:Op maandag 17 juni 2013 18:17 schreef b2py het volgende:
[..]
Stadlerfanboy? Het begint Appletèsque vormen aan te nemen...
Beangstigend, vooral.quote:Op maandag 17 juni 2013 19:28 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
En wat is dit dan?
[ afbeelding ]
ik vind m een beetje te hoekigquote:Op maandag 17 juni 2013 19:22 schreef b2py het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
http://www.railwaygazette(...)-al-sufouh-tram.html
(De nieuwe Alstom tram voor Dubai)
dat ben je stiekem toch welquote:Op maandag 17 juni 2013 19:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Zeg, jullie gaan mij Geen Ansaldo fanboy noemen okee?!
quote:Op zaterdag 15 juni 2013 19:15 schreef greavy het volgende:
Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom.
AnsaldoFanboy.quote:Op maandag 17 juni 2013 19:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Zeg, jullie gaan mij Geen Ansaldo fanboy noemen okee?!
Had nedtrain de hele revisie van ICMm niet in zo'n tijdsbestek afgerond?quote:Op maandag 17 juni 2013 19:32 schreef greavy het volgende:
Varkensneus staat al 2-3 jaar een stel in Mechelen voor het prototype, maar is nog niet af
De Belgen moeten ook bezuinigenquote:Op maandag 17 juni 2013 19:32 schreef greavy het volgende:
@ PSM; Tsja, kan ook. Blijft toch bij de meeste mensen een Duikbril. Renovatie v/d duikbrillen ligt stil "omdat het te duur wordt"... Varkensneus staat al 2-3 jaar een stel in Mechelen voor het prototype, maar is nog niet af
jaartje langer volgens mij, maar dan waren de viertjes ook gelijk gedaanquote:Op maandag 17 juni 2013 19:33 schreef James1988 het volgende:
[..]
Had nedtrain de hele revisie van ICMm niet in zo'n tijdsbestek afgerond?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |