Hopelijk hadden de werknemers in het naastgelegen kantoor de ramen geslotenquote:Op donderdag 13 juni 2013 13:06 schreef Peterselieman het volgende:
Plan U 115 weer eens aan de rol? Geen idee van wanneer het filmpje precies is
Waar de f*ck is dat rode hoofdsein mee bezig? Dat ding lijkt telkens aan-uit te gaan. Optisch bedrog door het filmpje (of 'rode ogen' correctie van de camera?)?quote:Op donderdag 13 juni 2013 13:06 schreef Peterselieman het volgende:
Plan U 115 weer eens aan de rol? Geen idee van wanneer het filmpje precies is
Ik denk dat rood-knipper wel sneller gaat dit, net zo snel als geel en groen knipper lijkt me?quote:Op donderdag 13 juni 2013 20:35 schreef MTL het volgende:
Zou kunnen, heb rood-knipper nog nooit 'irl' gezien, maar had verwacht dat het wel sneller zou knipperen.
Maar dit is wel erg langzaam en onregelmatigquote:Op donderdag 13 juni 2013 20:37 schreef Maegrim het volgende:
knipper- en flikkersnelheid verschilt per sein
Halve snelheid dacht ik. In elk geval niet hetzelfde.quote:Op donderdag 13 juni 2013 20:36 schreef Viezze het volgende:
[..]
Ik denk dat rood-knipper wel sneller gaat dit, net zo snel als geel en groen knipper lijkt me?
Even zien, wat voor materieel rijdt er met losse tweetjes, en ook nog op dat traject...quote:Op donderdag 13 juni 2013 21:30 schreef Straatcommando. het volgende:
Machinist heeft dr zin in. Knalt Velp uit met 120, hobbelt de bocht door en remt weer af voor presikhaaf.Best vlot zo'n tweetje.
Ohja.quote:Op donderdag 13 juni 2013 21:35 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Arriva rijdt niet met reizigers door Velp
wel met ledig materieelquote:Op donderdag 13 juni 2013 21:35 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Arriva rijdt niet met reizigers door Velp
de gtbv bij Arriva Noord-Nederland is iig niet om over naar huis te schrijven. Je krijgt max een kwart van de reissom terug en bedragen onder de 4 euro worden niet uitgekeerd. Is overigens wel volgens de concessie-eisen.quote:Op donderdag 13 juni 2013 21:50 schreef arkkey het volgende:
Lekker onderdak en gratis vreten. Daar lopen honderden mensen nou vertraging en gezeik door op. Gewoon rijden met zo'n trein, wat een eikel.
Ik bedoel meer dat mijn baas iig niet zegt "oh vertraging? ach wat maakt het uit dan werk je toch gewoon een uurtje korter?". Als het dan door een ongeluk komt oke, maar dit soort eikels dan ook nog... eruit met die gasten. [/PVV mode]quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
de gtbv bij Arriva Noord-Nederland is iig niet om over naar huis te schrijven. Je krijgt max een kwart van de reissom terug en bedragen onder de 4 euro worden niet uitgekeerd. Is overigens wel volgens de concessie-eisen.
Ja, t is nog steeds een rommeltje geloof ikquote:Op donderdag 13 juni 2013 22:30 schreef bork het volgende:
Vandaag 3 pimpels gezien, 2 x 5 rijtuigen en 1 x 9.
Hee, ik ook. Amstel (v 8:00) - Arnhem - Zutphen.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 06:40 schreef b2py het volgende:
Ik ga zometeen voor het eerst in een ruim half jaar weer vol in de spits reizen. Hopelijk is de trein lang genoeg :/
Wat was er stuk?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 08:33 schreef Duvel het volgende:
Dankzij NS vanmorgen ruim een half uur vertraging. Waarom duurt opstarten na een stremming zo lang?
Goverwelle is niks an nee.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 08:42 schreef Q. het volgende:
[..]
Als ik daar zou wonen zou ik ook voor de trein springen.
"Dankzij de NS" is dan natuurlijk ook wat gechargeerd.quote:
Ze hebben nu wat SGM-tweetjes over omdat Arnhem - Ede-Wageningen nu door Mat '64 wordt gereden. En de SGM-drietjes worden voorzien van magneetremmen dus die zullen er net iets minder zijn.quote:Op donderdag 13 juni 2013 21:42 schreef Straatcommando. het volgende:
SGM inderdaadtweetjes zie je hier nog zelden, Arriva rijdt weleens ledig materieel langs ja. Die gtw die een kraan aangereden had kwam hier ook voorbije zonder dakplaten.
wat uiteindelijk ook zo isquote:Op vrijdag 14 juni 2013 10:02 schreef Aardappelscheermes het volgende:
Oud nieuws. Betreft de Abellio lijn.
Nog even en ze melden dat NS nieuwe treinen heeft gekocht.
de beerput gaat langzaam maar zeker openquote:Op vrijdag 14 juni 2013 08:31 schreef James1988 het volgende:
Leesvoer: Rop Zoutberg: De spierballen van de Fyra
mja, denk dat het wel meevalt. Het NS-logo staat er immers heel klein op tov de naam Abellioquote:Op vrijdag 14 juni 2013 10:08 schreef Aardappelscheermes het volgende:
Ja maar zo slim zijn ze niet....
Hoewel, het zal mij niks verbazen als de NOS komt met:
NS heet voortaan Abellio. omdat een oplettende journalist die naam zag in combinatie met een NS logo. 1+1=2
Deels, Abellio koopt de treinstellen, verkoopt ze aan de concessiehouder en least ze vervolgens van de concessiehouder.quote:
Nope, want toen ik op het station kwam was de stremming net verholpen, en volgde drie kwartier wachten op de eerste trein, met de nodige foutieve informatievoorziening, korte volle treinen, lomp personeel. Wel degelijk dankzij NS.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 09:06 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
"Dankzij de NS" is dan natuurlijk ook wat gechargeerd.
dan kan dus gewoon het beeld blijven hangen dat de NS nieuwe treinstellen kooptquote:Op vrijdag 14 juni 2013 10:12 schreef b2py het volgende:
[..]
Deels, Abellio koopt de treinstellen, verkoopt ze aan de concessiehouder en least ze vervolgens van de concessiehouder.
die maken dat soort fouten net even wat makkelijker. Bijvoorbeeld Abellio op dezelfde hoogte zetten als de Fyra ofzoquote:Op vrijdag 14 juni 2013 10:12 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Nou, sorry, ik zal de volgende keer wel weer de telegraaf ofzo als nieuwsbron gebruiken ipv de NOS
quote:Op vrijdag 14 juni 2013 07:50 schreef greavy het volgende:
Extra hekken moeten spoorloper weren
Spoorbeheerder ProRail komt met een nieuwe maatregel tegen zogeheten spoorlopers, mensen die langs het spoor lopen en overlast veroorzaken.
De komende jaren wordt 600 kilometer aan hekken langs het spoor geplaatst, zo meldt Prorail vrijdag.
De hekken worden verspreid over het land neergezet op de plaatsen waar het treinverkeer het meeste last van de spoorlopers heeft.
''Machinisten weten niet wat een spoorloper van plan is. Dus rijden ze uit voorzorg stapvoets, maar daardoor ontstaat er geregeld file op het spoor", legt een woordvoerder uit.
Het plaatsen van de hekken kost 30 miljoen euro.
http://www.nu.nl/binnenla(...)poorloper-weren.html
Dat is minder vergezocht dan het lijkt. Abellio wordt steeds actiever op de Nederlands OV-markt (met aandelen in HTM en Qbuzz) en zou straks zomaar eens een Nederlandse spoorconcessie kunnen gaan winnen.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 10:08 schreef Aardappelscheermes het volgende:
Hoewel, het zal mij niks verbazen als de NOS komt met:
NS heet voortaan Abellio.
Dat AnsaldoBreda alle media maar een beetje vertelt en boos is wanneer de media de brokjes informatie naast elkaar legt zegt al veelquote:Op vrijdag 14 juni 2013 10:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
de beerput gaat langzaam maar zeker open
Maar dat ging dus over die persco gisteren in Pistoia? Of over die van vorige week nog?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 08:31 schreef James1988 het volgende:
Leesvoer: Rop Zoutberg: De spierballen van de Fyra
Over die van gisteren... waarom ze twee persmomenten in een week tijd houden is mij een raadsel.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 11:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Maar dat ging dus over die persco gisteren in Pistoia? Of over die van vorige week nog?
Waarom was je er niet fles?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 11:13 schreef James1988 het volgende:
[..]
Over die van gisteren... waarom ze twee persmomenten in een week tijd houden is mij een raadsel.
quote:
omdat het kanquote:Op vrijdag 14 juni 2013 11:13 schreef James1988 het volgende:
[..]
Over die van gisteren... waarom ze twee persmomenten in een week tijd houden is mij een raadsel.
Nee, dat is het probleem niet, want we zitten er toch al voor een appel en een ei in, maar dat kan dus alleen met vertrekken vanaf brussel/rijsel, en niet Marne la vallee, benieuwd hoe dat gaat dan...quote:Op vrijdag 14 juni 2013 11:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat is het probleem? Dat ze geld vragen voor het vervoeren van "onvervoerbare" voorwerpen?Stelletje zwendelaars.
Het is echt niet zo dat we met een vleugel of een wandklok komen aanzetten hoorquote:Op vrijdag 14 juni 2013 11:57 schreef V2 het volgende:
Interessant dat ze ook onvervoerbare voorwerpen kunnen meenemen als bagage.
Ik heb er best 25 Euro voor over om die gezichten te zien van dat personeel!quote:Op vrijdag 14 juni 2013 12:01 schreef Peterselieman het volgende:
zou wel een stunt zijn om met een tweezitsbank de trein in te gaan
Dat heb ik al eens vervoerd zien worden, met een VIRM nota bene.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 12:01 schreef Peterselieman het volgende:
zou wel een stunt zijn om met een tweezitsbank de trein in te gaan
Nee, echt WTF? Vertel meer, detailsquote:Op vrijdag 14 juni 2013 12:03 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat heb ik al eens vervoerd zien worden, met een VIRM nota bene.
Twee studenten, lederen tweezitsbank, in de IC (VIRM-4) van Utrecht naar Nijmegen rond 22:30 's avonds.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 12:03 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Nee, echt WTF? Vertel meer, details
wehehehequote:Op vrijdag 14 juni 2013 12:03 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat heb ik al eens vervoerd zien worden, met een VIRM nota bene.
Ook al een aantal keer zien gebeuren. In Delft is dat helemaal leuk, want daar moet je die hoge trap over om op de perrons te komen.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 12:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
wehehehe
is net zoiets als je meubels bij de IKEA te halen en daarmee de bus in te gaan
Heeft ICE ergens bagagepolitiek staan?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 12:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Gekker dan een surfplank in de ICE heb ik het nog niet gezien. Conducteur ook meteen zeiken natuurlijk "huh we zijn geen expediteur" zuur figuur
Die Claxon kan toch ook volsneeuwen?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 12:11 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Mijn vader maakt best leuke foto's tegenwoordig![]()
[ afbeelding ]
Ja hoor, die zie ik met enige regelmaat op de PE. Laten we zeggen meerdere keren per jaarquote:Op vrijdag 14 juni 2013 12:11 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Trouwens Fles, heb jij nog weleens later onze Rondje NL Pimpel conducteur nog gezien, ik weet dat we hem samen nog 1 keer tegengekomen zijn...
Ja.. iedereen heeft het over die ijstoeter maar dat is een vrij normaal fenomeen.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 12:12 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Die Claxon kan toch ook volsneeuwen?
Ik heb ook wel eens een surfplank in de ICE gezien, kennelijk is het een frequente reiziger _0-quote:Op vrijdag 14 juni 2013 12:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Gekker dan een surfplank in de ICE heb ik het nog niet gezien. Conducteur ook meteen zeiken natuurlijk "huh we zijn geen expediteur" zuur figuur
Heb in Utrecht wel eens een kerstboom per bus vervoerd zien worden, ook leukquote:Op vrijdag 14 juni 2013 12:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
wehehehe
is net zoiets als je meubels bij de IKEA te halen en daarmee de bus in te gaan
Tijd voor een Richtlijn.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 12:19 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Ja.. iedereen heeft het over die ijstoeter maar dat is een vrij normaal fenomeen.
http://www.b-europe.com/R(...)ung/Reisegep%C3%A4ckquote:Op vrijdag 14 juni 2013 12:37 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik ken nergens maar dan ook nergens iets vinden over bagage in de ICE, laat staan limieten, er staat wel richtlijnen voor fietsen maar volgens mij kan er niks gezegd worden van een surfplank..
Als ik nou er een fietswiel onderzet moet ie wel, dan is het een 1 wieler met een heel groot zadel...quote:Op vrijdag 14 juni 2013 12:39 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
http://www.b-europe.com/R(...)ung/Reisegep%C3%A4ck
In den ICE-Zügen befindet sich über jedem Sitzplatz eine Gepäckablage für Gepäckstücke mit üblichen Abmessungen. Die Fahrgäste werden gebeten, sperrige Gepäckstücke in den eigens dafür vorgesehenen Zwischenräumen zwischen den Sitzen unterzubringen.
Geen limieten dus maar ik denk dat de Schaffner je er wel uitstuurt als je met een bank aan komt zetten
Nee man ben je gek, wat weet die klantenservice van Eurostar zelf er nou vanquote:Op vrijdag 14 juni 2013 12:46 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik zie incoherentie.. de Nederlandse Site zegt max 2 stuks bagage gratis meenemen met Eurostar en de Vlaamse site 3.... Zou ik hier over even moeten bellen denk je?
Ik hang al in de wacht... Ik bel vanaf frankrijk naar een Nummer in Amsterdam, en ik krijg een Vlaamse tante die babbelt...quote:Op vrijdag 14 juni 2013 12:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee man ben je gek, wat weet die klantenservice van Eurostar zelf er nou van![]()
Ga nou maar af op een paar speculerende internetgebruikers die iets van hun oom of de slager op de hoek gehoord hebben, die weten het VEEL beter
Echt hoor!
Als je vanaf Disneyland komt, kom je toch helemaal niet langs een station als Gare du Nord?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 13:09 schreef WhiteJoker het volgende:
Dan stappen jullie op in Marne la Vallee en zorg je dat de bagage vanaf Parijs reistOf denk ik dan te simpel?
Klopt!quote:Op vrijdag 14 juni 2013 13:11 schreef James1988 het volgende:
[..]
Als je vanaf Disneyland komt, kom je toch helemaal niet langs een station als Gare du Nord?
Wat ik op die site las is dat ze sowieso niet garanderen dat je bagage op dezelfde trein zit, alleen dat het binnen 24 uur na aanmelding op de eindbestemming is.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 13:11 schreef James1988 het volgende:
[..]
Als je vanaf Disneyland komt, kom je toch helemaal niet langs een station als Gare du Nord?
Ja zoiets, alleen dan misschien niet met de RER maar met een busje of zo, als hij nog meer dozen met zooi heeft.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 13:12 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Klopt!
Ik denk dat WJ bedoel, je reist vanaf MLV met de RER pleurt je 2 zitsbank af op Gare du Nord en reist weer terug naar MLV waar je de Eurostar pakt? Niet?
Oh, ik wist niet eens dat dat mogelijk wasquote:Op vrijdag 14 juni 2013 13:13 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Wat ik op die site las is dat ze sowieso niet garanderen dat je bagage op dezelfde trein zit, alleen dat het binnen 24 uur na aanmelding op de eindbestemming is.
Nee, ik loop te grappen over 2 zits banken maar het gaat gewoon tassen en koffers worden, meubels zijn niet aan de orde, kleding en wat andere persoonlijke bezittingen wel...quote:Op vrijdag 14 juni 2013 13:13 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Ja zoiets, alleen dan misschien niet met de RER maar met een busje of zo, als hij nog meer dozen met zooi heeft.
Vind het eigenlijk wel een grappige service van Eurostar.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 13:16 schreef Dr_Flash het volgende:
verhuizen met de treinHoe een kansloos idee is dat
Het mag blijkbaar wel als je alles in een krat stoptquote:Op vrijdag 14 juni 2013 13:17 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Nee, ik loop te grappen over 2 zits banken maar het gaat gewoon tassen en koffers worden, meubels zijn niet aan de orde, kleding en wat andere persoonlijke bezittingen wel...![]()
Die vrouw aan de lijn "Ja, dat hebben we gedaan om te voorkomen dat mensen gaan verhuizen ia ons, want als mensen over het kanaal willen verhuizen is dat vrij prijzig met een verhuisbedrijf dus dat liep uit de hand".![]()
Die vrouw aan de lijn "Ja, dat hebben we gedaan om te voorkomen dat mensen gaan verhuizen ia ons, want als mensen over het kanaal willen verhuizen
Ik denk dat het er om hangt; auto huren bij Hertz en in een ander land weer inleveren is ook niet goedkoopquote:Op vrijdag 14 juni 2013 13:16 schreef Dr_Flash het volgende:
verhuizen met de treinHoe een kansloos idee is dat
Vriend van me was gepromoveerd en die kreeg een positie in Cambridge, daar zijn we met 5 man heen geweest. Busje met dubbele cabine gehuurd, op de boot ales, met 4 man weer teruggereden en ingeleverd. Leuk weekendje van gemaakt fish & chips bier ditdat.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 13:20 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik denk dat het er om hangt; auto huren bij Hertz en in een ander land weer inleveren is ook niet goedkoop
Ja. Plus dat je daar 14 dagen vrij voor moet nemen en die krijg je niet. Plus dat je de bank (en het bed, en de fiets) in koffermaat stukken moet zagen en ter plaatse weer in elkaar moet lassen. Oftewel: Volstrekt kansloos verhaalquote:Op vrijdag 14 juni 2013 13:35 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Hier, Hoppa, 1965.25 EUR om je Wagen in Disneyland op te halen en in Londen in te leveren, en dan praat ik over een Chevrolet Spark, met personeelskorting die ik bij de Hertz krijg... voor 48 uur
ik betaal 59 £ voor een retourtje Eurostar dat is nu naar boven afgerond 70 Euro.
1965.25/70=28.075
Ofwel, daar kunnen we beiden dus 14 keer voor op en neer met ieder 2 tassen/koffers. 4 bagage-items keer 14 = 56 stuks bagage. Nou die krijg je niet in een Chevrolet Spark.. (De voorbeeldauto)
Ik heb al eerder gezegd dat het persoonlijke bezittingen zijn en kleding, geen meubels geen wandklokken, en al lang geen 56 bagagestuks. Dus ook geen 14 keer op en neer. Maar gewoon 2 keer. of 3quote:Op vrijdag 14 juni 2013 13:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja. Plus dat je daar 14 dagen vrij voor moet nemen en die krijg je niet. Plus dat je de bank (en het bed, en de fiets) in koffermaat stukken moet zagen en ter plaatse weer in elkaar moet lassen. Oftewel: Volstrekt kansloos verhaal
Hey, tegen 2 keer op en neer naar Londen in een weekend zeg ik geen nee hoor, ik hou wel van dat soort gekke fratsen. (Rondje NL e.d.quote:
quote:Op vrijdag 14 juni 2013 13:45 schreef James1988 het volgende:
Ik had ooit een keer het dwaze plan opgevat om Rotterdam - Parijs - Londen - Rotterdam op één dag te gaan doen. Is er alleen niet van gekomen, maargoed.
Nee, dat gaat ook gebeuren...quote:Op vrijdag 14 juni 2013 13:48 schreef V2 het volgende:
En wat is er mis met het opsturen van een paar grote dozen via de post? Dat is toch ook niet zo heel erg duur lijkt me?
quote:Op vrijdag 14 juni 2013 13:50 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Holy fuck dat kan zelfs vanaf Zwolle nog
De hoofdprijs, denk ik. Grote kans dat 1e klas zelfs goedkoper is dan last minute 2e klas.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 13:49 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
t kan nog morgen ,wat zou het kosten als je dit nu nog bij elkaar sprokkelt qua tickets?
Die overstap in Londen vind ik ook niet echt ruim.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 13:50 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik vind die overstap op Paris wel karig eigenlijk
Of Groningen of Leeuwardenquote:Op vrijdag 14 juni 2013 13:50 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Holy fuck dat kan zelfs vanaf Zwolle nog
Zeiktemeierquote:Op vrijdag 14 juni 2013 14:01 schreef Dr_Flash het volgende:
kut hafas. Met je maximaal 12 of 13 overstaps.
THA RDAM PAR 114 EURquote:Op vrijdag 14 juni 2013 13:52 schreef James1988 het volgende:
De hoofdprijs, denk ik. Grote kans dat 1e klas zelfs goedkoper is dan last minute 2e klas.
Op iOS is het 9quote:Op vrijdag 14 juni 2013 14:01 schreef Dr_Flash het volgende:
kut hafas. Met je maximaal 12 of 13 overstaps.
Ik dacht al dat je weer met het weekend Siciliëquote:Op vrijdag 14 juni 2013 14:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja ik probeer nogeens of ik in 1 weekend naar Sicilië op en neer kan komen. Dat kan soms net wel en het jaar erop weer net niet. Krijg ik een heul reisadvies, denk ik, mooi. Blijkt dat ik ik zondagavond om half 12 niet terug thuis ben, maar in Nijmegen of Enschede sta. DOORplannen kutapparaat
Ook niet met de geavanceerd knop en dat schuifje eronder?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 14:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee, staat al op "beliebig". Die 13 is gewoon hard-coded denk ik.
Waar slaat dat sowieso op dan?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 14:11 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ook niet met de geavanceerd knop en dat schuifje eronder?
Die laatste trein rijdt volgens de ns-site gewoon door naar Leeuwarden.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 14:11 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Nee dat gaat niet, jammer joh (Want bus nodig)![]()
[ afbeelding ]
Vaag, want de Hafas geeft aan dat ie alleen morgen niet rijdquote:Op vrijdag 14 juni 2013 14:15 schreef remcoP het volgende:
[..]
Die laatste trein rijdt volgens de ns-site gewoon door naar Leeuwarden.
Ik wist niet dat ING zich iets door een Italiaanse rechter liet zeggenquote:Omdat de ING Bank een deel van de garanties voor de 37.245.600 euro heeft afgegeven, dient maandag een kort geding hierover in Nederland en wel bij de rechtbank in Utrecht.
ING heeft de garanties niet aan de Belgen kunnen uitkeren, omdat een Italiaanse rechter op verzoek van AnsaldoBreda die uitbetaling voorlopig heeft verboden.
ING Belgie of Nederland?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 14:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Ah, het spel is op de wagen
http://www.nu.nl/binnenla(...)geld-fyra-terug.html
[..]
Ik wist niet dat ING zich iets door een Italiaanse rechter liet zeggen
Hafas heeft daarin gelijk, ware het niet dat je af kunt steken door al in Rotterdam over te stappen op de NS-trein. Hiermee ben je de werkzaamheden net voor.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 14:11 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Nee dat gaat niet morgen, jammer joh (Want bus nodig)![]()
[ afbeelding ]
Hoeft volgens mij ook niet. Denk dat je bij de rechter moet zijn in het land waar de rekening geregistreerd staat. Die kan het beslag wel opheffen als daar gegronde redenen voor zijn.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 14:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Ah, het spel is op de wagen
http://www.nu.nl/binnenla(...)geld-fyra-terug.html
[..]
Ik wist niet dat ING zich iets door een Italiaanse rechter liet zeggen
Ik heb eens in de 2 weken 4 daagse werkweek jaquote:Op vrijdag 14 juni 2013 15:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Bij mij vandaan kan je NET naar Messina komen. Ben je maandagochtend 7:29 terug. Serious dying dus
Maar ho eens ff, jij vertrekt vrijdagochtend al om 10 uurDat is de bedoeling niet.
Dat gaat er natuurlijk aan zitten te komen dat als de technische geldigheidsduur gaat naderen dat mensen hem dan precies leeg willen rijden, dus op zich wel logisch; Of al een hoop geklaag over die ¤20 dood geld, zo kan je m precies steeds aanvullen...quote:Op vrijdag 14 juni 2013 15:05 schreef Peterselieman het volgende:
Zag gister op een NS-kaartautomaat dat je een chipkaart ook met 1 euro op kunt waarderen
Ik wilde een ander bedrag invullen dan waar ik uit kon kiezen, druk ik op de knop, staat er: vul de eerste letter van je bestemming in
Makkelijker maken ze het er iig niet op
je kunt het geld bij het loket wel op een andere kaart laten zetten. Geen enkel probleemquote:Op vrijdag 14 juni 2013 15:24 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Dat gaat er natuurlijk aan zitten te komen dat als de technische geldigheidsduur gaat naderen dat mensen hem dan precies leeg willen rijden, dus op zich wel logisch; Of al een hoop geklaag over die ¤20 dood geld, zo kan je m precies steeds aanvullen...
quote:Op vrijdag 14 juni 2013 15:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je kunt het geld bij het loket wel op een andere kaart laten zetten. Geen enkel probleem
Laatst kreeg ik te horen dat je dus niet de hele tijd die chipkaart op dat plastic ding hoef te houden bij een NS-kaartautomaat, tot voor kort stond ik als een imbeciel met 1 hand die kaart vast te houden, en dan met links mn portemonnee pakken enzo...quote:Op vrijdag 14 juni 2013 15:30 schreef WhiteJoker het volgende:
Vind het trouwens wel makkelijk dat je kan opvragen hoeveel de reist precies kost, en of je genoeg geld op je kaart hebt staan.
Wahahahaquote:Op vrijdag 14 juni 2013 15:33 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
[..]
Laatst kreeg ik te horen dat je dus niet de hele tijd die chipkaart op dat plastic ding hoef te houden bij een NS-kaartautomaat, tot voor kort stond ik als een imbeciel met 1 hand die kaart vast te houden, en dan met links mn portemonnee te trekken enzo...
Ohw...quote:Op vrijdag 14 juni 2013 15:33 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
[..]
Laatst kreeg ik te horen dat je dus niet de hele tijd die chipkaart op dat plastic ding hoef te houden bij een NS-kaartautomaat, tot voor kort stond ik als een imbeciel met 1 hand die kaart vast te houden, en dan met links mn portemonnee te trekken enzo...
Oh, je wist het ook niet?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 16:06 schreef Duvel het volgende:
Ik bedoel: ik sta altijd op dezelfde manier te hannesen.
Hohoho, het makkelijker maken van de reizigers staat niet in het woordenboek van NSquote:Op vrijdag 14 juni 2013 16:11 schreef James1988 het volgende:
Je hoeft de chipkaart alleen maar 'aan te bieden' () aan het begin en wanneer je iets op de kaart wilt zetten.
Wat ze nog wel kunnen verbeteren is de afhandeling na het einde van een transactie: nu moet je je kaart in totaal 4x aanbieden als je bijvoorbeeld een Fyra-toeslag en een Dagkaart Hond op je kaart wil zetten. Als er op het "U heeft betaald, wilt u een transactiebon?"-scherm een knop zou komen "Nog een product kopen" zou dat een kaartaanbieding schelen.
verbeterdquote:Op vrijdag 14 juni 2013 16:15 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Hohoho, het makkelijker maken van de reizigers staat niet in het woordenboek van NS alle vervoerders én TLS![]()
quote:Op vrijdag 14 juni 2013 16:57 schreef dennistd het volgende:
Ik weet niet wat men in Enschede aan het doen is bovenop de Prinsessetunnel met de spoorwerkzaamheden, maar binnen klonk het alsof mijn bus bewerkt werd met een drilboor...
Ik voorspel trouwens alvast een seinstoring op 19 augustus in Enschede.
Ah, op die fiets. Begin dit jaar was het nog een mixed grill wat betreft materiaalkeuze. 2x een drietje om half 11's avonds en een enkel tweetje om 8 uur 's ochtends was niet heel ongewoonquote:Op vrijdag 14 juni 2013 09:52 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Ze hebben nu wat SGM-tweetjes over omdat Arnhem - Ede-Wageningen nu door Mat '64 wordt gereden. En de SGM-drietjes worden voorzien van magneetremmen dus die zullen er net iets minder zijn.
Mja, kweetniet hoe het zit met veiligheid enzo, tank zal wel niet leeg zijn geweest...quote:Op vrijdag 14 juni 2013 17:37 schreef Straatcommando. het volgende:
En als je het hebt over rare objecten in de trein.. Ik heb als het goed is nog een foto van een tweetal jongeren die een scooter de trein in tillen. Ze hadden extra kaartjes gekocht, ding was kapot en ze moesten van Velp naar Arnhem. Conducteur vond het prima
Och, uitbrandende accu's onder de vloer zijn ook absoluut veilig, dus dat zal niet zo'n probleem zijn.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 17:43 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Mja, kweetniet hoe het zit met veiligheid enzo, tank zal wel niet leeg zijn geweest...
Wat zou het tarief zijn/zouden ze gekocht hebben? 3 fietskaartjes?
homeprint ftwquote:Op vrijdag 14 juni 2013 17:59 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Wie vandaag op de site van de SNCF tickets koopt hoeft niet meer zn kaartje op te halen bij een Station in Frankrijk of Luxemburg of te smeken dat de postbode eens opschiet,
Vanaf vandaag kan je je ticket op je mobieltje krijgen
Meer info: http://www.smartadserver.(...)%83%C2%A9_1920455936
quote:Op vrijdag 14 juni 2013 17:37 schreef Straatcommando. het volgende:
En als je het hebt over rare objecten in de trein.. Ik heb als het goed is nog een foto van een tweetal jongeren die een scooter de trein in tillen. Ze hadden extra kaartjes gekocht, ding was kapot en ze moesten van Velp naar Arnhem. Conducteur vond het prima
Nou er is wel een update geweest, ik kan mijn id-kaart nu weer laten zitten bij de ov-chipkaart, tot voor kort pikte de NS-paaltjes dit niet.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 16:15 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Hohoho, het makkelijker maken van de reizigers staat niet in het woordenboek van NS![]()
Nu schijnen de nieuwe ING-passen (met contactloos betalen) alleen weer voor problemen te zorgen (in elk geval in de CXX-bus)quote:Op vrijdag 14 juni 2013 18:20 schreef bork het volgende:
[..]
Nou er is wel een update geweest, ik kan mijn id-kaart nu weer laten zitten bij de ov-chipkaart, tot voor kort pikte de NS-paaltjes dit niet.
Vervoermiddelen met verbrandingsmotoren mogen niet in de trein mee. Tenzij het een elektrische scooter was, had het dus niet gemogen.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 17:43 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Mja, kweetniet hoe het zit met veiligheid enzo, tank zal wel niet leeg zijn geweest...
Wat zou het tarief zijn/zouden ze gekocht hebben? 3 fietskaartjes?
Je zou al die plannen van je een keer moeten opsommen.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 13:45 schreef James1988 het volgende:
Ik had ooit een keer het dwaze plan opgevat om Rotterdam - Parijs - Londen - Rotterdam op één dag te gaan doen. Is er alleen niet van gekomen, maargoed.
Ja dat is de Grote Driehoek. De Kleine Driehoek kan ook best leuk zijn: Amsterdam - Brussel - Köln - Amsterdam.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 19:17 schreef b2py het volgende:
[..]
Je zou al die plannen van je een keer moeten opsommen.![]()
Ik zie Amsterdam - Parijs - Frankfurt - Amsterdam ook nog wel zitten.
So far:quote:Op vrijdag 14 juni 2013 19:17 schreef b2py het volgende:
[..]
Je zou al die plannen van je een keer moeten opsommen.![]()
Ik zie Amsterdam - Parijs - Frankfurt - Amsterdam ook nog wel zitten.
En ook stuk betaalbaarder, kost een kaartje Brussel - Keulen?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 19:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja dat is de Grote Driehoek. De Kleine Driehoek kan ook best leuk zijn: Amsterdam - Brussel - Köln - Amsterdam.
Ja precies, zeker nou je met die TGV vrij makkelijk in Barcelona kunt komenquote:Op vrijdag 14 juni 2013 19:21 schreef James1988 het volgende:
En in een weekendje heen en weer jakkeren naar Barcelona of Madrid lijkt me ook nog wel lollig
Weeniet. Paar tientjes als je op tijd boekt?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 19:22 schreef b2py het volgende:
[..]
En ook stuk betaalbaarder, kost een kaartje Brussel - Keulen?
De rechtstreekse TGV Parijs - Barcelona rijdt nog niet, start is uitgesteld ivm technische problemen (ERTMS?). Maar met een overstap in Figueres kun je er al komen, vanaf daar rijdt een rechtstreekse AVE Figueres - Barcelona - Madridquote:Op vrijdag 14 juni 2013 19:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja precies, zeker nou je met die TGV vrij makkelijk in Barcelona kunt komen
quote:Op vrijdag 14 juni 2013 18:22 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.nu.nl/algemeen(...)name-19-treinen.html
Fyrabouwer Ansaldobreda eist dat de NS en de Belgische spoorwegmaatschappij NMBS alsnog in totaal 19 Fyratreinen afnemen. In dat verband sleept het Italiaanse bedrijf de NS en de NMBS naar de rechter in Utrecht.
Foto: ANP
Dat hebben advocaten Hans de Savornin Lohman en Stein van Thiel van Ansaldobreda vrijdag bevestigd. Het kort geding dient op vrijdag 28 juni om 10.00 uur.
Volgens De Savornin Lohman zijn voor de levering afspraken gemaakt, maar komen de NS (16 treinen) en de NMBS (3 treinen) die contractuele verplichtingen niet na. Na een reeks van incidenten besloot eind mei eerst de Belgische maatschappij en kort daarop de Nederlandse Spoorwegen te stoppen met de hogesnelheidstrein Fyra.
Is dat een beetje te doen, zaterdag heen zondag terug?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 19:24 schreef James1988 het volgende:
[..]
De rechtstreekse TGV Parijs - Barcelona rijdt nog niet, start is uitgesteld ivm technische problemen (ERTMS?). Maar met een overstap in Figueres kun je er al komen, vanaf daar rijdt een rechtstreekse AVE Figueres - Barcelona - Madrid
misschien zijn ze op de Meer wat boutjes en moertjes kwijt. Zou me niet verbazenquote:Op vrijdag 14 juni 2013 19:28 schreef James1988 het volgende:
Ook weer eens gezien: twee mannen van Infraspeed (eentje geel hesje, de ander oranje) in het linkerspoor van de HSL-Zuid (rijrichting Breda -> Rotterdam). Ik vond het al raar dat mijn trein bijna tot stilstand kwam
Maar V250 rijdt toch niet meer?
Geel is werker, oranje is veiligheidsman. Dat je tot stilstand komt is niet raar, er mag geen persoon de HSL-Zuid in als het niet buitendienst gesteld is.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 19:28 schreef James1988 het volgende:
Ook weer eens gezien: twee mannen van Infraspeed (eentje geel hesje, de ander oranje) in het linkerspoor van de HSL-Zuid (rijrichting Breda -> Rotterdam). Ik vond het al raar dat mijn trein bijna tot stilstand kwam
Maar V250 rijdt toch niet meer?
Wat kon er tegenwoordig nu ookalweer? Roodeschool - Madrid in één dag ofzo?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 19:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja precies, zeker nou je met die TGV vrij makkelijk in Barcelona kunt komen
Nja mischien. Maar dan zou ik echt voor Barcelona gaan. Wil aan het eind van de dag best wel met een koele Estrella Damm aan de Mediterranneee zitten, en niet pas om half elf.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 19:39 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Wat kon er tegenwoordig nu ookalweer? Roodeschool - Madrid in één dag ofzo?
Waarom zou je Veendam/Nieuweschans koppelen aan Roodeschool/Delfzijl? Veendam koppelen aan de stopper naar Leeuwarden en Nieuweschans aan de sneltrein naar Leeuwarden lijkt me een veel nuttiger verbinding, en de hoef je ook geen dure fly-over aan te leggen.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 19:46 schreef Peterselieman het volgende:
Over Roodeschool gesproken: ze zijn nogal wat van plan in Groningen. Ze willen aan de westzijde van het station een flyover maken, zodat de lijn van/naar Roodeschool en Delfzijl over de lijn naar Leeuwarden geleid wordt.
Verder willen ze onder het busstation ook nog eens een tunnel maken die onder het spoor door loopt, zodat het Emmaviaduct ontlast wordt
Zie: http://www.oogtv.nl/2013/(...)fly-over-in-de-stad/ en http://www.oogtv.nl/2013/(...)l-onder-het-station/
Wordt er tenminste nog IETS "afgenomen"quote:Op vrijdag 14 juni 2013 19:52 schreef b2py het volgende:
Zo zonde eigenlijk, als je langs De Meer rijdt en al die V250 daar zo ziet staan... De 4806 nog me de stroomafnemer omhoog.
ik vraag het me ook af, maar goed, Groningen wil het nu eenmaal zo ...quote:Op vrijdag 14 juni 2013 19:58 schreef dennistd het volgende:
[..]
Waarom zou je Veendam/Nieuweschans koppelen aan Roodeschool/Delfzijl? Veendam koppelen aan de stopper naar Leeuwarden en Nieuweschans aan de sneltrein naar Leeuwarden lijkt me een veel nuttiger verbinding, en de hoef je ook geen dure fly-over aan te leggen.
Jij weet hoe het hoortquote:Op vrijdag 14 juni 2013 19:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nja mischien. Maar dan zou ik echt voor Barcelona gaan. Wil aan het eind van de dag best wel met een koele Estrella Damm aan de Mediterranneee zitten, en niet pas om half elf.
mja, ligt zelfs nog iets meer dubbelspoor. Tot Groningen Losplaats is het dubbel spoor. In de toekomst wordt het mogelijk tot station Groningen helemaal viersporigquote:Op vrijdag 14 juni 2013 20:10 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Dat is al dubbel spoor op het stukje Waterhuizen-Groningen na..
Beide partijen een gelijke kans geven....quote:Op vrijdag 14 juni 2013 18:22 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.nu.nl/algemeen(...)name-19-treinen.html
Fyrabouwer Ansaldobreda eist dat de NS en de Belgische spoorwegmaatschappij NMBS alsnog in totaal 19 Fyratreinen afnemen. In dat verband sleept het Italiaanse bedrijf de NS en de NMBS naar de rechter in Utrecht.
Foto: ANP
Dat hebben advocaten Hans de Savornin Lohman en Stein van Thiel van Ansaldobreda vrijdag bevestigd. Het kort geding dient op vrijdag 28 juni om 10.00 uur.
Volgens De Savornin Lohman zijn voor de levering afspraken gemaakt, maar komen de NS (16 treinen) en de NMBS (3 treinen) die contractuele verplichtingen niet na. Na een reeks van incidenten besloot eind mei eerst de Belgische maatschappij en kort daarop de Nederlandse Spoorwegen te stoppen met de hogesnelheidstrein Fyra.
Dat stadium zijn we al een tijdje voorbijquote:Op vrijdag 14 juni 2013 20:44 schreef GSMboy het volgende:
[..]
Beide partijen een gelijke kans geven....
Oh ja? Daar kom ik echt NOOITquote:Op vrijdag 14 juni 2013 20:49 schreef DriekOplopers het volgende:
Vandaag van Enschede binnendoor naar Zwolle gereden. Was een leuk stukkie.
Hoe laat!quote:Op vrijdag 14 juni 2013 20:49 schreef DriekOplopers het volgende:
Vandaag van Enschede binnendoor naar Zwolle gereden. Was een leuk stukkie.
Daar heeft een rechter nog niet over beoordeeld, geloof ik?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 20:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat stadium zijn we al een tijdje voorbij
Enschede vertrek 16:31. We zaten denk ik dus in de zelfde. Ik zat achterin het voorste stel.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 20:55 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Want ik dus ook vanmiddagTrein van 16:40 uit Hengelo Gezondheidspark, 16:46 uit Hengelo naar Zwolle.
Stoere tunnel!quote:
Niet gezien. Wist ook niet waar ik naar kijken moest.quote:Was er nog wat van het oude station over of is dat nu ook gesloopt?
Ah, vandaar dat ik het niet zag. Ik zat aan de rechterkant.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 21:08 schreef Peterselieman het volgende:
station lag vlak voor het ingaan van de tunnel aan de linkerkant.
dan heb je ter hoogte van Nijverdal West alleen nog een klein bochtje in een fietspad kunnen zien. Van de rest van het station is 0,0 meer overquote:Op vrijdag 14 juni 2013 21:10 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Ah, vandaar dat ik het niet zag. Ik zat aan de rechterkant.
Dat was idd dezelfde. Ik heb nog een heel klein beetje ruzie met de conducteur gehad. Hij floot in Hengelo voordat ik overgecheckt was. En dan niet alleen fluiten maar ook deuren dicht. Hij vond dat het meisje een gevaarlijke manoeuvre maakte door te proberen naar binnen te springen, ik vond dat hij het deed door te snel de deuren te sluiten. Fluiten? Prima. Sluiten? Te vroeg. Uiteindelijk met +2 vertrokken omdat hij nog even zijn preek moest geven ipv +1 als hij eventjes gewacht had.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 21:04 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Enschede vertrek 16:31. We zaten denk ik dus in de zelfde. Ik zat achterin het voorste stel.
Ik geloof dat AnsaldoBreda daar 6 jaar de tijd voor gehad. Die trein had in 2007 al moeten rijden, tenslotte.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 20:58 schreef GSMboy het volgende:
[..]
Daar heeft een rechter nog niet over beoordeeld, geloof ik?
Dat is niet helemaal correct. Veel storingen manifesteren zich pas op het moment dat je met reizigers rijdt, daar heeft de tijd vooraf geen invloed op. Echter zou je wel mogen verwachten dat dat vlot wordt opgepakt en dat daar snel een plan voor op tafel ligt.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 21:17 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik geloof dat AnsaldoBreda daar 6 jaar de tijd voor gehad. Die trein had in 2007 al moeten rijden, tenslotte.
Waarom is een reiziger storingsgevoeliger dan een ton met water?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 21:44 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal correct. Veel storingen manifesteren zich pas op het moment dat je met reizigers rijdt, daar heeft de tijd vooraf geen invloed op. Echter zou je wel mogen verwachten dat dat vlot wordt opgepakt en dat daar snel een plan voor op tafel ligt.
Jaaaaa maar laten we ze nog een kans gevenquote:Op vrijdag 14 juni 2013 21:17 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik geloof dat AnsaldoBreda daar 6 jaar de tijd voor gehad. Die trein had in 2007 al moeten rijden, tenslotte.
Dat zou niet best wezen, want dan hebben we straks als belastingbetalers leuk 380 miljoen uitgegeven, bovenop een nogeens 20 keer zo dure HSL, en hebben we een paar roodwitte bouwketen op de watergraafsmeer staan waar langzaam plantjes uit groeien.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 21:46 schreef Peterselieman het volgende:
zeker en ik denk dat Ansaldo sterker staat dan iedereen in eerste instantie denkt. Het is gewoon niet te zeggen welke partij de zaak zal gaan winnen
Er zijn inderdaad dingen waar je pas in reizigersdienst achter komt, maar slechte ontwerpkeuzes zoals belangrijke kabels op risicovolle plekken, te dunne beplating of andere tekortkomingen horen daar niet bij.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 21:44 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal correct. Veel storingen manifesteren zich pas op het moment dat je met reizigers rijdt, daar heeft de tijd vooraf geen invloed op. Echter zou je wel mogen verwachten dat dat vlot wordt opgepakt en dat daar snel een plan voor op tafel ligt.
klopt, maar uit te sluiten valt het ook niet.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 21:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat zou niet best wezen, want dan hebben we straks als belastingbetalers leuk 380 miljoen uitgegeven, bovenop een nogeens 20 keer zo dure HSL, en hebben we een paar roodwitte bouwketen op de watergraafsmeer staan waar langzaam plantjes uit groeien.
ik denk dat ik het antwoord nu heb: PTA / Bussentopic #45 - B88, you will be missed!quote:Op vrijdag 14 juni 2013 19:58 schreef dennistd het volgende:
[..]
Waarom zou je Veendam/Nieuweschans koppelen aan Roodeschool/Delfzijl? Veendam koppelen aan de stopper naar Leeuwarden en Nieuweschans aan de sneltrein naar Leeuwarden lijkt me een veel nuttiger verbinding, en de hoef je ook geen dure fly-over aan te leggen.
quote:Op vrijdag 14 juni 2013 22:10 schreef Peterselieman het volgende:
in de spitsuren om de IC's tussen Groningen en Zwolle ook op Europapark te laten stoppen.
Drie weken terug stond het er nog volgens mij in elk gevalquote:Op vrijdag 14 juni 2013 21:05 schreef Peterselieman het volgende:
Hoe zag het er in Nijverdal uit? Was er nog wat van het oude station over of is dat nu ook gesloopt?
Dat zou geen slecht idee zijnquote:Op vrijdag 14 juni 2013 23:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]What's next? Een ICE-stop op Amsterdam Holendrecht?
is geen gekke gedachte hoor. Zo kun je de stoptreinen wat ontlasten en maak je de OV-as nog aantrekkelijkerquote:Schiet eens op met die flauwekul man.
Wie?quote:
Op blind date met een lelijk wijf?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 23:16 schreef Fiorano het volgende:
Neuh is Mario. Maar ik heb ehm niet gezien. Ben voor het eerst, en hopelijk laatst, in m'n leven in Steenwijkerwold geweest. Wat een gat joh.
Neuh werkquote:
de lengte heeft niets met de bezettingsgraad te maken, maar met de eis om met 400 meter lange treinen te rijden. Dit omdat tussen twee vluchtdeuren in de tunnel 375 meter zit en je bij een evacuatie dus altijd voor een vluchtdeur uitkomt.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 23:43 schreef nomenklatura het volgende:
Hoe is het met de bezettingsgraad van de Eurostar Londen - Parijs vv? Zie dat het een hele lange trein is.
Wat nogal ridicuul is als je van mensen verwacht dat ze door 14 rijtuigen vol rook heen gaan ploegen in de hoop ooit levend aan te komen bij die ENE van 64 deuren die tegenover een vluchtdeur uitkomt, maar okeequote:Op vrijdag 14 juni 2013 23:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
de lengte heeft niets met de bezettingsgraad te maken, maar met de eis om met 400 meter lange treinen te rijden. Dit omdat tussen twee vluchtdeuren in de tunnel 400 meter zit en je bij een evacuatie dus altijd voor een vluchtdeur uitkomt.
nou nee, dat was de bedoeling niet. Het zijn namelijk twee halve treinen die tegen elkaar zijn geplakt. In het geval van een brand in het ene deel kon het andere deel afgekoppeld worden en zelfstandig wegrijden, terwijl de passagiers uit het ene deel de tunnel in konden vluchten.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 23:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat nogal ridicuul is als je van mensen verwacht dat ze door 14 rijtuigen vol rook heen gaan ploegen in de hoop ooit levend aan te komen bij die ENE van 64 deuren die tegenover een vluchtdeur uitkomt, maar okee
Er zijn 2 persocnferenties geweest. Vorige week 1 in Napoli, die ene waar ik bij was, en daar is gezegd "We hebben van NS officieel nog niks gehoord" en een week later eentje in Pistoia. Tussendoor heeft NS dus gezegd "Hee weet je steek die rammelblikken maar in je holquote:Op vrijdag 14 juni 2013 23:54 schreef arkkey het volgende:
Ik lach me echt helemaal kapot als die spaghettiboemels gedwongen afgenomen moeten worden. Overigens wel een vreemd stukje in het nieuws daarover: Pizzavreter wordt geinterviewd "Nee van NS hebben we officieel nog niks gehoord, we bouwen gewoon door". "Rechtszaak tegen NS: treinen afnemen grazia". Waarom rechtszaak? Je zegt toch net dat je nog helemaal niet gehoord hebt dat de treinen NIET afgenomen zouden worden?
Okee dan was dat het verhaal blijkbaar. Punt staat nog steeds dan lijkt mequote:Op zaterdag 15 juni 2013 00:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nou nee, dat was de bedoeling niet. Het zijn namelijk twee halve treinen die tegen elkaar zijn geplakt. In het geval van een brand in het ene deel kon het andere deel afgekoppeld worden en zelfstandig wegrijden, terwijl de passagiers uit het ene deel de tunnel in konden vluchten.
Nu is dat herzien en moeten alle passagiers via de tunnel vluchten.
Dit verhaal klopt trouwens sowieso niet. Want wat nou als het treindeel waar de brand NIET is, voor de vluchtdeur staat? (en die kans is gewoon 50%) Die kunnen wegrijden EN vluchten, die andere kunnen niks. Ja eerst 200 meter door de tunnel lopen naar de volgende vluchtdeur, maar dat is dus blijkbaar echt totaal finaal verboden ondenkbaar?quote:Op zaterdag 15 juni 2013 00:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nou nee, dat was de bedoeling niet. Het zijn namelijk twee halve treinen die tegen elkaar zijn geplakt. In het geval van een brand in het ene deel kon het andere deel afgekoppeld worden en zelfstandig wegrijden, terwijl de passagiers uit het ene deel de tunnel in konden vluchten.
klopt en dat is bij tunnels altijd een probleem. Een belangrijk onderdeel van de systemen is dan ook de ventilatie in het geval van brand. Door de luchtstromen te regelen kun je veel ellende voorkomen of juist veroorzaken, zoals bij de brand in de Mont Blanc-tunnel die in 1999 wasquote:Op zaterdag 15 juni 2013 00:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Okee dan was dat het verhaal blijkbaar. Punt staat nog steeds dan lijkt me
In het nieuws zag je geen persco, maar de persvoorlichter die voor een spaghettiboemel in aanbouw stond. Als dat al lang(er) geleden opgenomen was hadden ze dat wel verrot gemonteerd in het nieuws.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 00:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Er zijn 2 persocnferenties geweest. Vorige week 1 in Napoli, die ene waar ik bij was, en daar is gezegd "We hebben van NS officieel nog niks gehoord" en een week later eentje in Pistoia. Tussendoor heeft NS dus gezegd "Hee weet je steek die rammelblikken maar in je hol"
Daarom dus rechtszaak![]()
Overigens hadden ze vorige week in Napoli ook al aangegeven zowel mondeling als schriftelijk van de Belgen te horen gekregen te hebben dat die ermee zouden stoppen.
Dat kan heel goed bij de persco van gisteren in Pistoia geweest zijn.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 00:10 schreef arkkey het volgende:
[..]
In het nieuws zag je geen persco, maar de persvoorlichter die voor een spaghettiboemel in aanbouw stond. Als dat al lang(er) geleden opgenomen was hadden ze dat wel verrot gemonteerd in het nieuws.
daarvoor heb je ventilatiesystemen waarmee de luchtstroom geregeld wordt en heb je brandwerende deuren tussen de rijtuigen.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 00:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dit verhaal klopt trouwens sowieso niet. Want wat nou als het treindeel waar de brand NIET is, voor de vluchtdeur staat? (en die kans is gewoon 50%) Die kunnen wegrijden EN vluchten, die andere kunnen niks. Ja eerst 200 meter door de tunnel lopen naar de volgende vluchtdeur, maar dat is dus blijkbaar echt totaal finaal verboden ondenkbaar?
HIJ STAAT OVER DE GELE LIJNquote:Op zaterdag 15 juni 2013 00:12 schreef James1988 het volgende:
AnsaldoBreda gooide gisteren deze foto op Twitter:
[ afbeelding ]
Ik denk niet dat dat oud is
Ben toch wel benieuwd hoe ze dat willen doen eigenlijk. Stel er is brand in het midden van de tunnel. "fanning outward" lijkt me geen goed idee want daarmee blaas je als het ware het vuur overal heen. Maar "fanning inward" betekent het continu toevoeren van zuurstofquote:Op zaterdag 15 juni 2013 00:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
daarvoor heb je ventilatiesystemen waarmee de luchtstroom geregeld wordt en heb je brandwerende deuren tussen de rijtuigen.
je wilt eigenlijk zo weinig mogelijk zuurstof bij de brand hebben en zoveel mogelijk mensenlevens redden. Daarom is iedere situatie uniek. Gelukkig kun je wel de luchtmengsels die door de tunnel geblazen worden voor een behoorlijk deel regelen.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 00:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ben toch wel benieuwd hoe ze dat willen doen eigenlijk. Stel er is brand in het midden van de tunnel. "fanning outward" lijkt me geen goed idee want daarmee blaas je als het ware het vuur overal heen. Maar "fanning inward" betekent het continu toevoeren van zuurstof
Ja als iedereen weg is kun je pure CO2 erin blazen, gauw klaarquote:Op zaterdag 15 juni 2013 00:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je wilt eigenlijk zo weinig mogelijk zuurstof bij de brand hebben en zoveel mogelijk mensenlevens redden. Daarom is iedere situatie uniek. Gelukkig kun je wel de luchtmengsels die door de tunnel geblazen worden voor een behoorlijk deel regelen.
Als iedereen geëvacueerd is wil je een situatie creëren waarbij het vuur en de hitte beheersbaar zijn en brandweer het vuur op de snelst mogelijke manier kan blussen zonder dat die mensen gevaar lopen
daarom is het van belang om brand in een zo vroeg mogelijk stadium te detecteren om iedereen een zo groot mogelijke kans op overleven te gevenquote:Op zaterdag 15 juni 2013 00:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja als iedereen weg is kun je pure CO2 erin blazen, gauw klaarMaar als niet iedereen weg is dan help je de laatsten daarmee dus moedwillig om zeep
Amai wat doet dat daar?quote:Op zaterdag 15 juni 2013 06:34 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
We krijgen straks een stoomtrein door Groningen.
Ik gok dat hij niet zelfstandig op ATB-NG-baanvakken mag rijden ofzo. Hij komt volgens mij wel op eigen kracht naar Groningen.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 09:13 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Weggesleept worden zo te zien!
Dat zijn twee meetrijtuigenquote:Op zaterdag 15 juni 2013 10:33 schreef Ireyon het volgende:
Die eerste foto.. de goeie ouwe tijd dat een Taurus met Oostenrijkers nog met 250 eroverheen scheurde.
De vrachttreinen zijn óók pendeltreinen. Tenminste, ik heb nog nooit een doorgaande cargo bij de tunnel gezien.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 22:03 schreef b2py het volgende:
Tot dusver rijden alleen reizigerstreinen van Eurostar door de tunnel, en vracht- en pendeltreinen.
Die zijn er heel veel.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 11:21 schreef JDude het volgende:
[..]
De vrachttreinen zijn óók pendeltreinen. Tenminste, ik heb nog nooit een doorgaande cargo bij de tunnel gezien.
Hm, dan weten ze die gewoon goed buiten beeld te houden.quote:
Kan ik deze ook volgen in de MATbalans? Kan ik wellicht op camera nog een blik opvangen als hij langs Onnen rijdtquote:
Wat is de MATbalans?quote:Op zaterdag 15 juni 2013 12:15 schreef PteV het volgende:
[..]
Kan ik deze ook volgen in de MATbalans? Kan ik wellicht op camera nog een blik opvangen als hij langs Onnen rijdt
Oh, ik ging er vanuit dat jullie daar ook mee zouden werkenquote:
Aha. Wij doen inderdaad niets met stelnummers.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 12:27 schreef PteV het volgende:
[..]
Oh, ik ging er vanuit dat jullie daar ook mee zouden werkendat gebruiken wij om, aan de hand van de treinnummers/stelnummers, te achterhalen waar een trein rijdt...
Er zijn zelfs Britse staalwagons door Nederland gereden niet zo lang geleden. Die kwamen niet per boot.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 11:21 schreef JDude het volgende:
[..]
De vrachttreinen zijn óók pendeltreinen. Tenminste, ik heb nog nooit een doorgaande cargo bij de tunnel gezien.
We hebben het een keer geprobeerd in Stavoren...quote:Op zaterdag 15 juni 2013 12:40 schreef dennistd het volgende:
Is er überhaupt nog ergens aan aansluiting voor een spoorpont in NL, BE of FR?
quote:Op zaterdag 15 juni 2013 12:42 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
We hebben het een keer geprobeerd in Stavoren...
quote:Op zaterdag 15 juni 2013 12:42 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
We hebben het een keer geprobeerd in Stavoren...
quote:Op zaterdag 15 juni 2013 12:42 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
We hebben het een keer geprobeerd in Stavoren...
quote:Op zaterdag 15 juni 2013 12:42 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
We hebben het een keer geprobeerd in Stavoren...
quote:Op zaterdag 15 juni 2013 12:42 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
We hebben het een keer geprobeerd in Stavoren...
ah, ze zijn flink aan de slag geweest daarquote:Op zaterdag 15 juni 2013 12:00 schreef thats-me het volgende:
[ afbeelding ]
Zo zag het oude station van Nijverdal er 2 weken geleden tijdens de dag van de bouw uit ;-)
nee, maar het is Nederland regeltjesland hequote:Op zaterdag 15 juni 2013 17:16 schreef Darkwing_Duck het volgende:
In een stoomtrein zitten getrokken door een Dieselknoepert slaat natuurlijk absoluut helemaal nergens op
Maar doe het dan nietquote:Op zaterdag 15 juni 2013 17:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nee, maar het is Nederland regeltjesland he
het was dit of niets, mja dan toch liever een loc ervoor, zodat je toch nog wat kunt bieden. Al blijft het een vlag op een modderschuit zo.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 17:17 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Maar doe het dan nietJees, slaat toch als kut op dirk dit...
Wat is er mis met gewoon een normale trein huren...quote:Op zaterdag 15 juni 2013 17:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het was dit of niets, mja dan toch liever een loc ervoor, zodat je toch nog wat kunt bieden. Al blijft het een vlag op een modderschuit zo.
niets, maar na Stavoren willen ze geen risico meer nemen op lijnen waar geen ATB-EG ligt.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 17:22 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Wat is er mis met gewoon een normale trein huren...
4 uur.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 18:08 schreef artm het volgende:
Hoe snel zou de ICE/Eurostar er eigenlijk over doen van Amsterdam naar Londen?
Succes met dat 'Automatische Trein Beïnvloeding' ook te laten werken met die stoomstrijkijzer waar je dat 'even' aan hangtquote:Op zaterdag 15 juni 2013 17:26 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Zet dan gewoon een kastje ATB op een aanhanger en hang die aan je stoomtrein.
De stomer mag zonder voorspan daar wel rijden, al is het maar met maximaal 40 km/h en x-aantal kilometers per jaar. Doordat je met 40 km/h alles in de soep gooit tot de macht 17 keer 4 weigert ProRail hiervoor een pad beschikbaar te stellen, tenzij het in de nacht is als de Arriva GTW'tjes al slapen.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 17:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het was dit of niets, mja dan toch liever een loc ervoor, zodat je toch nog wat kunt bieden. Al blijft het een vlag op een modderschuit zo.
Ganiewerkenie. Althans, niet op een fatsoenlijke manier waarbij je de loc niet beschadigtquote:Op zaterdag 15 juni 2013 18:50 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Succes met dat 'Automatische Trein Beïnvloeding' ook te laten werken met die stoomstrijkijzer waar je dat 'even' aan hangt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |