Sowieso. Fransen die erkennen dat de Engelse taal bestaat. Ra ra wat klopt hier niet?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:00 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Ik kwam er pas recent achter dat OuiGo uitgesproken wordt als "We Go" en toen snapte ik ook waarom voor die in eerste instantie gek ogende naam is gekozen. Soms duurt het gewoon even voordat 't kwartje valt hè
Vind ¤59 net iets teveelquote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:02 schreef greavy het volgende:
Vanmiddag voor ¤39 ICE-ticket kunnen kopen Arnhem - Keulen. Nu vragen ze ¤59![]()
![]()
![]()
Maar eens alternatieven bekijken dan
Bazentip 1: Verwijder cookies uit uw Browser en kijk nogmaals. Kans dik aanwezig dat u weer voor ¤39 kunt reizenquote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:02 schreef greavy het volgende:
Vanmiddag voor ¤39 ICE-ticket kunnen kopen Arnhem - Keulen. Nu vragen ze ¤59![]()
![]()
![]()
Maar eens alternatieven bekijken dan
Of privé browsen als je de cookies wil bewaren (bv. om ingelogd te blijven op diverse websites)quote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:05 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Bazentip 1: Verwijder cookies uit uw Browser en kijk nogmaals. Kans dik aanwezig dat u weer voor ¤39 kunt reizen
Venlo Düsseldorfquote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:04 schreef greavy het volgende:
[..]
Vind ¤59 net iets teveel
Iemand ideeën om snel naar Keulen te kunnen op vrijdagmiddag (evt deel in NL met auto mogelijk)
Maar dat is IE volgens mij. Weiger ik in te werkenquote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:06 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Of privé browsen als je de cookies wil bewaren (bv. om ingelogd te blijven op diverse websites)
Niks helpt. Via Chrome surf ik normaal, maar nu via Firefox, ook via privé browser, blijft het aangeven ¤59 voor 1e klas.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:07 schreef James1988 het volgende:
Wat ook nog wel interessant kan zijn is kijken naar een upgrade naar 1e klas. Cookies verwijderen is ook een mogelijkheid. www.waymate.de gebruiken kun je ook nog doen. Als je vooral naar Keulen wilt en minder geënt bent op reistijd kun je ook via Venlo reizen.
Bij Chrome: "Edit this cookie" installeren, dan kun je makkelijk cookies bekijken en verwijderen voor een bepaalde site.
Met IE10 is weinig mis, geloof 't of niet!quote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:06 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Maar dat is IE volgens mij. Weiger ik in te werken
Ik boek altijd via Bahn.dequote:
Gaat het nu over 2 verschillende sites?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:11 schreef greavy het volgende:
NS Lowspeed faalt weer keihard, want de website werkt weer eens niet goed. En ik weiger om via Faalspeed te boeken.
nshispeed.nl werkt niet. Maar ik boek vrijwel altijd ICE's bij DB. Gaan we wel RE'en Venlo - Keulenquote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Gaat het nu over 2 verschillende sites?En welke dan precies?
Koekjes legen...quote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:02 schreef greavy het volgende:
Vanmiddag voor ¤39 ICE-ticket kunnen kopen Arnhem - Keulen. Nu vragen ze ¤59![]()
![]()
![]()
Maar eens alternatieven bekijken dan
Apart. Waarom vraagt DB dan ¤59 voor die rittenquote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:15 schreef James1988 het volgende:
NSHispeed.nl, aanstaande vrijdag, Arnhem - Keulen, jongere 19-25 met korting in NL (geen Bahncard oid):
[ afbeelding ]
Ze onthouden dat je al eerder hebt gekeken naar die reis, dus verhogen ze de prijzen een beetje in de hoop dat je er alsnog intrapt. Daarom: cookies wissen.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:18 schreef greavy het volgende:
[..]
Apart. Waarom vraagt DB dan ¤59 voor die ritten
smerige praktijken eigenlijk....quote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:19 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ze onthouden dat je al eerder hebt gekeken naar die reis, dus verhogen ze de prijzen een beetje in de hoop dat je er alsnog intrapt. Daarom: cookies wissen.
Maar heel dat cookies wissen helpt bij mij nietquote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:19 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ze onthouden dat je al eerder hebt gekeken naar die reis, dus verhogen ze de prijzen een beetje in de hoop dat je er alsnog intrapt. Daarom: cookies wissen.
Mee eens, bij hotels en luchtvaartmaatschappijen is het niet anders.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:20 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
smerige praktijken eigenlijk....
Gebruik een andere computer, liefst op een ander netwerkquote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:20 schreef greavy het volgende:
[..]
Maar heel dat cookies wissen helpt bij mij niet
Behoorlijk ja.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:20 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
smerige praktijken eigenlijk....
Kan best zijn dat ze het aan je IP-adres en/of user agent hebben gekoppeld, ook nog.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:20 schreef greavy het volgende:
[..]
Maar heel dat cookies wissen helpt bij mij niet
Smerige praktijken dan, ja.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:21 schreef James1988 het volgende:
[..]
Kan best zijn dat ze het aan je IP-adres en/of user agent hebben gekoppeld, ook nog.
Mijn werkinternet loopt via Los Angeles, geeft transport boeken een interresante wending somsquote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:21 schreef James1988 het volgende:
[..]
Kan best zijn dat ze het aan je IP-adres en/of user agent hebben gekoppeld, ook nog.
Easyjet?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:27 schreef greavy het volgende:
Geef ik leeftijd 20 en NL Voordeelurenabo op: "Keine Sparangebote verfügbar" ofzo. Met "Keine Ermassung" ofzo ineens wel
Lopenquote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:40 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Stel dat je mag kiezen: VIRM of Easyjet
booking.comquote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:42 schreef greavy het volgende:
Nu nog een overnachting in Keulen vinden rondom het Hbf
Heen met de trein via Venlo, en terug met de ICE. Nu nog een plek vinden om de auto te dumpen vrijdagmiddag.quote:
Kan je gewoon bij Venlo de Maas in trappenquote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:46 schreef greavy het volgende:
[..]
Heen met de trein via Venlo, en terug met de ICE. Nu nog een plek vinden om de auto te dumpen vrijdagmiddag.
Maar ik vertrek 21 juni en kom 23 juni terugquote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:54 schreef James1988 het volgende:
Terug ga je sowieso via Venlo vanwege werkzaamheden:
Wanneer: zaterdag 15 en zondag 16 juni
Oorzaak: door werkzaamheden
Advies: U kunt gebruikmaken van de gewijzigde dienstregeling
door werkzaamheden rijdt ICE International via een andere route
daardoor stopt ICE International niet in Arnhem, Oberhausen, Duisburg en Duesseldorf, maar extra in 's-Hertogenbosch en Eindhoven en vaak ook in Moenchengladgach; de vertrek- en aankomsttijden op alle stations zullen worden gewijzigd
houdt u rekening met eerder vertrekken of later aankomen
Extra Reistijd: een uur
Ohh, ik dacht dat je het komende weekend zou gaan.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:56 schreef greavy het volgende:
[..]
Maar ik vertrek 21 juni en kom 23 juni terug
Dat verschilde van trein tot trein. Bij sommige V250's was het een harde klap, bij andere treinen hoorde je het bijna niet. Weer een voorbeeld van de bouwwijze van de Italianen.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:58 schreef KnightSolaire het volgende:
deed de V250 toch beter geloof ik, daar kan ik me geen penetrante zoem herinneren (maar wel van die luchtkleppen die best hard dichtklapten op het dak bij tunnels _0- ).
Ligt eraan of je in een motorwagen zit. De V250 motorwagens waren ook niet bepaald geluidsstil...quote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:58 schreef KnightSolaire het volgende:
Ik zat laatst voor het eerst in een ICE, was een prima trein, een beetje wat de V250 had moeten zijn zullen we maar zeggen. In de rit die ik ermee maakte viel me eigenlijk maar één ding tegen: die continue zoemtoon aan boord. Gelukkig geen doedelzak zoals we kennen uit het VIRM maar zeker tijdens het optrekken net iets te penetrant. Op hoge snelheid is het gelukkig een stuk minder hoorbaar. Dat deed de V250 toch beter geloof ik, daar kan ik me geen penetrante zoem herinneren (maar wel van die luchtkleppen die best hard dichtklapten op het dak bij tunnels _0- ).
Verkapte "kijk mij eens meerdere keren in een V250 gezeten hebben" postquote:Op dinsdag 11 juni 2013 20:02 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat verschilde van trein tot trein. Bij sommige V250's was het een harde klap, bij andere treinen hoorde je het bijna niet.
5 ritten ja, waaronder de eerste reizigersritquote:Op dinsdag 11 juni 2013 20:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Verkapte "kijk mij eens meerdere keren in een V250 gezeten hebben" post![]()
Rolandrail!quote:
ik ben blij dat ik niet in het gevaarlijke Italiaanse ding gezeten hebquote:Op dinsdag 11 juni 2013 20:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Verkapte "kijk mij eens meerdere keren in een V250 gezeten hebben" post![]()
Thxquote:Op dinsdag 11 juni 2013 20:10 schreef Zug-Chef het volgende:
Oh Fles, zag net pas je vette actie in Napels. Klasse gek, echt stoer om daad bij het woord te voegen.
daar staat dus ook nog even te lezen dat de verbeteracties die DSB zelf uitvoert voor een groot deel stil liggen omdat de Italianen de onderdelen niet kunnen leverenquote:Op dinsdag 11 juni 2013 20:05 schreef James1988 het volgende:
Ohja, linkje over de IC4: http://ing.dk/artikel/nu-tvivler-selv-dsb-paa-ic4-toget-159556
Nee van dat ding zal de assembly line ook wel weer afgebroken zijn natuurlijk.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 20:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
daar staat dus ook nog even te lezen dat de verbeteracties die DSB zelf uitvoert voor een groot deel stil liggen omdat de Italianen de onderdelen niet kunnen leveren
mja, ze moeten nog een paar stelletjes leveren, dus ik denk nog wel dat de assemblage bezig is, alleen het leveren van onderdelen is op dit moment wat lastig, dus in april zijn er ook geen stellen geleverdquote:Op dinsdag 11 juni 2013 20:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee van dat ding zal de assembly line ook wel weer afgebroken zijn natuurlijk.
uhuh.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 20:36 schreef Igen het volgende:
Kan geen Deens, maar met Google Translate begrijp ik dat DSB bepaalde onderdelen terug naar Italië heeft gestuurd, die gerepareerd/geupgrade en wel in februari terug in Denemarken hadden moeten zijn, maar nu nog steeds bij AB liggen?
Daar hebben ze in de eerste klas wel de leeslampjes uitgehaald, kwam ik laatst achterquote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:41 schreef KnightSolaire het volgende:
Zat laatst in een VIRM die trouwens wel echt fors schommelde, heb er normaal eigenlijk geen last van, maar deze ging even goed los. En ik zat onderin... De nieuwste serie is toch een stuk beter wat dat betreft.
Ik weet eigenlijk niet hoe het zit in Lille, maar daar rijden trams van Breda, verschrikkelijk lelijke dingen, en het is mijn tot nu toe eerste en enige (Ansaldo)Breda ervaring. Ongelooflijk, alsof dat ding op kinderkopjes reed zo klonk het. Dingen zijn in 1994 gebouwd en zijn vorig jaar begonnen met reviseren, weet niet of dat een normale termijn is bij een tram?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 20:44 schreef WhiteJoker het volgende:
Ik dacht dat AB zo goed trams kon bouwen? Lees net in die Deense krant dat Oslo de trams van AB na 9 tot 12 jaar al weer op de schroothoop wil gooien. Twintig jaar vóór de oorspronkelijke levensduur. Redenen zijn onder andere de absurd hoge onderhoudskosten en vroegtijdig roesten van vitale onderdelen (waar hebben we dat eerder gehoord). De onderhoudskosten van deze trams zijn 4x hoger dan het Europese gemiddelde, in totaal zo'n 47 miljoen kronen per kilometer. Nog een aantal redenen zijn:
• Trams kunnen niet tegen lage temperaturen. Zodra het kwik onder -10 komt, kunnen de trams niet meer rijden.
• Schade aan elektronica door binnendringen van water.
• De elektrische motoren zijn te zwak, en maken een hoop herrie.
• De trams zijn breder dan verwacht, waardoor twee trams elkaar niet kunnen passeren op een aantal punten.
Bron: Ing.dk
En aan welke toeleverenacier ligt dat dan weer?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 20:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, ze moeten nog een paar stelletjes leveren, dus ik denk nog wel dat de assemblage bezig is, alleen het leveren van onderdelen is op dit moment wat lastig, dus in april zijn er ook geen stellen geleverd
zal de plaatselijke pizzabakker wel zijn. Die heeft de afgelopen maanden zijn oven om moeten bouwen om voor die ene Nederlandse vent pizza's te bakken.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En aan welke toeleverenacier ligt dat dan weer?
Die pizzabakker is eerst 3 maanden bezig geweest met het repareren van z'n oven. De bodemplaat viel eronderuit.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zal de plaatselijke pizzabakker wel zijn. Die heeft de afgelopen maanden zijn oven om moeten bouwen om voor die ene Nederlandse vent pizza's te bakken.
Nou. En hij had al zo veel te doen.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zal de plaatselijke pizzabakker wel zijn. Die heeft de afgelopen maanden zijn oven om moeten bouwen om voor die ene Nederlandse vent pizza's te bakken.
Maar wat betekent hetquote:Geweldig. De Essen heeft 2 minuten vertraging en in Mechelen steken ze de 2620 voor via de 25N. Hierdoor slakkengang en vijf minuten vertraging. Wie staat er op perron 8 in Mechelen om de Essen voorrang te geven? De 2620. Deze incompetentie kost 7 minuten extra vertraging aan de Essen en zeven minuten aan de 2620 terwijl als deze voor de 25N wisselstraat was opgehouden en achter de Essen werd gestuurd en tevens richting vrij spoor 8 dan hadden beide treinen geen vertraging. Op de koop toe geven ze de Essen in Mechelen bij vertrek twee maal geel ipv groen, nog twee minuten er bij slakkengang naar Nekkerspoel. Proficiat!
Geen idee, ik weet wel dat de trein van 18.49 van Antwerpen CS om 18.58 naar Essen en Roosendaal vertrok en onze Sauna-Benelux (ook naar Roosendaal), zonder wc! (onze wagon dan) om 18.59 zoals het hoort vertrok, 10 x raden wat er gebeurd?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:09 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Gezien op FB
Echt vet man!
[..]
Maar wat betekent het![]()
Geef hem dat linkie uit de OP heequote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:09 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Gezien op FB
Echt vet man!
[..]
Maar wat betekent het![]()
Belgische treindingesenquote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:09 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Gezien op FB
Echt vet man!
[..]
Maar wat betekent het![]()
Bron: Telegraaf.nlquote:Italianen kaarten Fyra-zaak aan in Brussel
ROME - Twee Italiaanse vicevoorzitters van het Europees Parlement en de Italiaanse delegatieleiders van de meeste partijen in het EP hebben vragen gesteld aan de Europese Commissie over het besluit van de NMBS en NS om te breken met AnsaldoBreda, de maker van de Fyratreinen.
„We willen van de Commissie weten of een dergelijke beslissing in strijd is met de wetgeving over openbare aanbestedingen en of alle contractuele procedures zijn gerespecteerd”, laat vicevoorzitter Roberta Angelilli (EVP) weten. „Het is een zwaar besluit, als je ziet dat het product alle veiligheidstesten heeft doorstaan en alle benodigde certificaten en toestemming heeft, volgens de nationale en Europese normen, om te mogen rijden. Een dergelijk besluit in tijden van economische crisis, kan negatief uitpakken voor de werkgelegenheid voor een bedrijf dat in Europa leider is op de transportmarkt met meer dan 2400 werknemers.”
2620 = IC Landen - Antwerpen, Essen = IC Charleroi - Essen. Lijn 25N is de nieuwe spoorlijn door de middenberm van de E19 tussen Brussel/Zaventem en Mechelen. Een van de twee zal dus voor de ander gelaten zijn waardoor ze allebei vertraging hebben opgelopen. Of zoiets.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:09 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Gezien op FB
Echt vet man!
[..]
Maar wat betekent het![]()
Dat denk ik ook jaquote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:19 schreef James1988 het volgende:
[..]
"De Essen" zal wel over de IC-trein Charleroi - Essen gaan, denk ik
quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:20 schreef WhiteJoker het volgende:
voor een bedrijf dat in Europa leider is op de transportmarkt
Leugens. Maus Manfellotto heeft zelf gezegd dat het "voor het bedrijf en het personeel niet zo veel uitmaakt of de V250 stellen nog worden afgeleverd of niet. We zijn druk zat met onze andere activiteiten"quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:20 schreef WhiteJoker het volgende:
Een dergelijk besluit in tijden van economische crisis, kan negatief uitpakken voor de werkgelegenheid voor een bedrijf dat in Europa leider is op de transportmarkt met meer dan 2400 werknemers.”
Volgens mij zit er iets vreemds in het water in Italië. Gaat niet helemaal goed met die mensen en hun waanbeelden.quote:
Jij kan 't weten!quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Leugens. Maus Manfellotto heeft zelf gezegd dat het "voor het bedrijf en het personeel niet zo veel uitmaakt of de V250 stellen nog worden afgeleverd of niet. We zijn druk zat met onze andere activiteiten"
Zo is dat. Maar serieus, dat heeftie echt gezegd op 1 van de schaarse persvragen achterafquote:
Ik moet het nog maar zien. Er staan inmiddels aardig wat potentiële schuldeisers op het lijstje: NS, NMBS, DSB, Oslo, Göthenborg, en nog wat plekken waar AnsaldoBreda meuk heeft afgeleverd. Als die op korte termijn allemaal een rechtszaak aanspannen kan Maurizio Pizzabakkerio z'n toko wel opdoeken denk ik.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zo is dat. Maar serieus, dat heeftie echt gezegd op 1 van de schaarse persvragen achteraf
Als Miami nou gewoon even een enorm voorschot betaalt valt het allemaal wel meequote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:41 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik moet het nog maar zien. Er staan inmiddels aardig wat potentiële schuldeisers op het lijstje: NS, NMBS, DSB, Oslo, Göthenborg, en nog wat plekken waar AnsaldoBreda meuk heeft afgeleverd. Als die op korte termijn allemaal een rechtszaak aanspannen kan Maurizio Pizzabakkerio z'n toko wel opdoeken denk ik.
Samen met een paar vrienden speel ik Minecraft... we hebben een pizzakraampje gebouwd.quote:
Ze hebben de deals met Bombardier (Zefiro 300 voor Trenitalia) en Stadler (FLIRTs voor Noord-Italië) nog.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als Miami nou gewoon even een enorm voorschot betaalt valt het allemaal wel mee![]()
Heeft wel wat van een piramidespel eigenlijk![]()
Ontzettende hommoquote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:46 schreef James1988 het volgende:
[..]
Samen met een paar vrienden speel ik Minecraft... we hebben een pizzakraampje gebouwd.
[ afbeelding ]
Is dat de Wolfenstein engine?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:46 schreef James1988 het volgende:
[..]
Samen met een paar vrienden speel ik Minecraft... we hebben een pizzakraampje gebouwd.
[ afbeelding ]
Kreisau Circle contactsquote:
Haha die tekst op de bordjesquote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:46 schreef James1988 het volgende:
Samen met een paar vrienden speel ik Minecraft... we hebben een pizzakraampje gebouwd.
[ afbeelding ]
nice (nee, Darkwing niet die)quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:46 schreef James1988 het volgende:
[..]
Samen met een paar vrienden speel ik Minecraft... we hebben een pizzakraampje gebouwd.
[ afbeelding ]
Typisch iets voor jou, leukquote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:46 schreef James1988 het volgende:
[..]
Samen met een paar vrienden speel ik Minecraft... we hebben een pizzakraampje gebouwd.
[ afbeelding ]
Is een optie. Ik heb inmiddels wat vrienden in Warschau en Stockholm gepolst of ze al plannen hebben dit weekendquote:Op dinsdag 11 juni 2013 23:44 schreef Peterselieman het volgende:
naar Spanje vliegen om de staat van de Renfe-stellen te checken
de RAILS serieus?? het viel me wel op dat in Napoli het ballast zo wit was dat het wel besneeuwd leek. maar de rails??quote:Op dinsdag 11 juni 2013 23:55 schreef DaMart het volgende:
Vandaag in Italie met de trein gereisd en het viel me op dat ze op bepaalde punten de rails wit hebben geverfd. Ik was wel benieuwd wat daar de reden van kon zijn, iemand hier die het weet? Het enige dat ik kon bedenken, was dat die rails vervangen moet worden of dat het wit ervoor zorgt dat de rails minder uitzetten door warmte of zo.
Ja, de railsquote:Op dinsdag 11 juni 2013 23:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
de RAILS serieus?? het viel me wel op dat in Napoli het ballast zo wit was dat het wel besneeuwd leek. maar de rails??
Bjizonder. Nee weet ik niet.quote:Op woensdag 12 juni 2013 00:06 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ja, de rails.
(Hopelijk is het verkleinen op mijn tablet gelukt.)
[ afbeelding ]
Dank. Toch iets met de warmte dusquote:Op woensdag 12 juni 2013 00:04 schreef Peter het volgende:
Antwoord gevonden ( kennelijk doen ze het niet alleen in Italië: http://www.railforums.co.uk/showthread.php?p=433196 en http://www.railpage.com.au/f-p1794690.htm#1794690 )
Ik ben donderdag (dus morgen) en vrijdag vrij, crashen zou bij mij kunnen. Enig agenda puntje is dat ik om Donderdag 8.35 me even moet melden op CDG Maar das het punt niet. Als jij je morgen meld op CDG of ergens in Paris heb ik tot vrijdagavond/zaterdagochtend en sta ik klaar met de dagkaartjesquote:Op woensdag 12 juni 2013 00:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Darkwing zou jij eventueel tijd hebben?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 9% gewijzigd door Darkwing_Duck op 12-06-2013 07:52:03 ]
Je hebt ook altijd last van die b2pY...quote:Op woensdag 12 juni 2013 09:04 schreef greavy het volgende:
Bij Heerhugowaard een persoon op het spoor.
Er liggen niet overal meetpunten hèquote:Op woensdag 12 juni 2013 09:27 schreef b2py het volgende:
Ik snap iets niet. Mijn trein kwam met +3 binnen in Heerhugowaard en reed net voor vertrektijd Alkmaar binnen. Nu stond er toch op de borden +5..
Dan had de trein op het laatste meetpunt vóór Alkmaar nog minstens +3. Gemeten wordt doorgaans op alle stations, haltes en aansluitingen, en ook bij sommige bruggen.quote:Op woensdag 12 juni 2013 09:27 schreef b2py het volgende:
Ik snap iets niet. Mijn trein kwam met +3 binnen in Heerhugowaard en reed net voor vertrektijd Alkmaar binnen. Nu stond er toch op de borden +5..
Edit: HC toen we wegreden, welkom in de sneltrein naar Amsterdam etc...
Zouden ze eens moeten doen, wordt je informatie steeds accurater en dus beter.quote:Op woensdag 12 juni 2013 09:38 schreef James1988 het volgende:
Het reisinformatiesysteem (dat tot voor kort onder ProRail viel) is niet gekoppeld aan het track&trace-systeem van NS.
Thanks.quote:Op woensdag 12 juni 2013 09:38 schreef Hoog_groen het volgende:
[..]
Dan had de trein op het laatste meetpunt vóór Alkmaar nog minstens +3. Gemeten wordt doorgaans op alle stations, haltes en aansluitingen, en ook bij sommige bruggen.
Mee eens.quote:Op woensdag 12 juni 2013 09:47 schreef b2py het volgende:
[..]
Zouden ze eens moeten doen, wordt je informatie steeds accurater en dus beter.
Nee hoor, dat is ook gewoon gekoppeld aan het systeem van de verkeersleiding. Op de borden wordt alleen afgerond op vijf minuten.quote:Op woensdag 12 juni 2013 09:50 schreef James1988 het volgende:
[..]
Mee eens.
m.ns.nl is er volgens mij wel aan gekoppeld, die informatie is over het algemeen accurater dan de informatie op de borden...
Normaal is dat ding 9 bakken lang.quote:Op woensdag 12 juni 2013 10:10 schreef WhiteJoker het volgende:
Is die pimpel altijd zo kort? Slechts 4 rijtuigen, hij zit nu dus bomvol. Heel het gangpad staat vol.
had al verwacht dat ze bij Stadler aan zouden kloppen. Fabrikant heeft een goede reputatie met het leveren van kleinere series treinstellen.quote:Op woensdag 12 juni 2013 09:52 schreef James1988 het volgende:
Voor het "Niederrhein-Netz" heeft Abellio een bestelling geplaatst bij Stadler voor 20 FLIRTs van de 3e generatie. Van deze 20 treinen zullen er 7 worden uitgevoerd als meersysteemtrein, die zullen gaan rijden op Arnhem - Düsseldorf. Verwachte inzet vanaf december 2016.
[ afbeelding ]
Bron: Persbericht Stadler
was dat vorig jaar niet een schommelboot?quote:Op woensdag 12 juni 2013 10:50 schreef dennistd het volgende:
Met pinkpop (aankomend weekend) rijdt er SLT op Heerlen-Landgraaf als pendel: http://somda.nl/drgl/1039/
dat was het eerste jaar geloof ik. Nu huren ze gewoon de NS weer inquote:Op woensdag 12 juni 2013 10:53 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij heeft Veolia het het afgelopen jaar zelf gedaan maar is dat uitgelopen op een drama (vind je het gek, met 1 deur per bak....)
http://www.arriva.nl/nieu(...)de-trein-naar-oerol/quote:Op woensdag 12 juni 2013 10:58 schreef Peterselieman het volgende:
Heb trouwens nog niets gehoord over extra treinen tussen Zwolle en Leeuwarden ivm Oerol. Waren vorig jaar ook niet bijster populair geloof ik.
Klopt ja. SLT is veel beter materieel voor zo'n pendel dan VIRM moet ik zeggen. En vorig jaar werd in een 17/17/26 frequentie gereden, omdat toen de trein naar Herzogenrath gewoon reed. Wel jammer dat die nu over het hele traject opgeheven is, maar keren in Landgraaf kan niet omdat het sein aan de oostkant een P-sein is.quote:Op woensdag 12 juni 2013 10:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat was het eerste jaar geloof ik. Nu huren ze gewoon de NS weer in
Voldoet dat wel helemaal aan de veiligheidsvoorwaarden met die overweg?quote:Op woensdag 12 juni 2013 10:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat was het eerste jaar geloof ik. Nu huren ze gewoon de NS weer in
Dat is de bekende Arriva-dienstregeling. Dan rijden er drie setjes van vijf bakken waarbij er in Dronrijp en Harlingen gekruist wordt. Normaal is dit het ene half uur Dronrijp en het andere half uur Franeker, maar door de vele passagiers bij Oerol kan de kering op Harlingen-Haven niet meer gehaald worden, waardoor deze dienstregeling van stal wordt gehaald.quote:Op woensdag 12 juni 2013 11:01 schreef Gitarist het volgende:
[..]
http://www.arriva.nl/nieu(...)de-trein-naar-oerol/
Weet niet of het extra treinen zijn... wel even je hoofd keren als je de folder opent...
De vraag stellen is hem beantwoorden, maar dit is de enige manier om het zo te doenquote:Op woensdag 12 juni 2013 11:03 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Voldoet dat wel helemaal aan de veiligheidsvoorwaarden met die overweg?
ik heb toevallig ooit eens recreatief de bus van Leeuwarden naar Alkmaar genomen toevallig tijdens het Oerol, nou, dat wil je ook nietquote:Op woensdag 12 juni 2013 10:58 schreef Peterselieman het volgende:
Heb trouwens nog niets gehoord over extra treinen tussen Zwolle en Leeuwarden ivm Oerol. Waren vorig jaar ook niet bijster populair geloof ik.
Kunnen ze nou echt niet ophouden met moddergooien? Laat ze gewoon naar een oplossing zoeken voor de toekomst en communiceer als 1 organisatie...quote:Op woensdag 12 juni 2013 10:50 schreef Peterselieman het volgende:
Berend Brulboei eist excuses van Nederland: 'Excuses Nederland om Fyra-beschuldiging'
Waar staat dat hij dat eist? In het artikel staat dat hij die excuses gekregen heeft, op 5 juni.quote:Op woensdag 12 juni 2013 10:50 schreef Peterselieman het volgende:
Berend Brulboei eist excuses van Nederland: 'Excuses Nederland om Fyra-beschuldiging'
t was al in NHquote:Op woensdag 12 juni 2013 11:37 schreef Peterselieman het volgende:
zitten op die route zelfs drie bruggen in de snelweg
Den Oever of dan moet het ergens bij een provinciale weg zijn geweestquote:
Ring alkmaar, vlak voordat je de afslag neemt naar de binnenstad.quote:Op woensdag 12 juni 2013 11:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Den Oever of dan moet het ergens bij een provinciale weg zijn geweest
zou ook kunnen, het was iig niet net na de afsluitdijk, maar wel zo een weg dat de Chauffeur dacht "nog ff gas bij geven"....quote:Op woensdag 12 juni 2013 11:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Den Oever of dan moet het ergens bij een provinciale weg zijn geweest
Misschien was dit wel het DH II treinstel die we voor onzelf hadden voor Rondje NL, zou je daar nog achter kunnen komen? Fles heeft dat stelnummer nog van toendertijd...quote:Op woensdag 12 juni 2013 12:43 schreef Sandrvich het volgende:
[ afbeelding ]
Onze oude Wadlopers in actie in Roemenië.
Oh, mn vraag is ondertussen door Duuf beantwoord...quote:Op woensdag 12 juni 2013 13:14 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Misschien was dit wel het DH II treinstel die we voor onzelf hadden voor Rondje NL, zou je daar nog achter kunnen komen? Fles heeft dat stelnummer nog van toendertijd...
zo ongeveer ja, want de nummering liep bij de tweetjes maar tot 31quote:Op woensdag 12 juni 2013 13:10 schreef Duvel het volgende:
Leuk dat al die dingen hun oude nummer zo ongeveer behouden!
quote:Op woensdag 12 juni 2013 14:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Pimpel is wat verloren onderweg5 bakken, alles tweede klas. Geen bistro ook.
Wat. Je kan gewoon keren in Hannover toch?quote:Op woensdag 12 juni 2013 14:42 schreef Peterselieman het volgende:
rijdt er een ersatzzug, is het weer niet goed ...
ja, maar om de hele lijn te bedienen heb je wat meer stammetjes nodig dan normaalquote:Op woensdag 12 juni 2013 14:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat. Je kan gewoon keren in Hannover toch?
Maar serieus reizigers die zo naar Berlijn rijden survivalen?quote:Op woensdag 12 juni 2013 14:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Pimpel is wat verloren onderweg5 bakken, alles tweede klas. Geen bistro ook.
Naast die RE's rijdt er 's middags nog één spitstrein van Keulen naar Aken. Misschien dat ze die nog met n-Wagen rijden?quote:Op woensdag 12 juni 2013 14:30 schreef Peterselieman het volgende:
Volgens mij rijden er Dosto's (RE 1) en nieuwe talenten (RE 9) op die lijn
Er moet ook gigantisch veel gaan gebeuren. Het hele emplacement Zwolle moet over de kop.quote:Op woensdag 12 juni 2013 14:50 schreef Peterselieman het volgende:
Lees net dat het nog wel even kan duren voordat knelpunt Herfte aangepakt wordt ...
http://www.rtvdrenthe.nl/(...)rfte-duurt-nog-jaren
Kunnen ze er niet gewoon een fly-over neerleggen? Dat verhoogt de capaciteit al instantly met een factor 2 bijna?quote:Op woensdag 12 juni 2013 15:14 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Er moet ook gigantisch veel gaan gebeuren. Het hele emplacement Zwolle moet over de kop.
Fout en fout. Een fly over zorgt er alleen voor dat de treinen Zwolle-Meppel geen last meer hebben van de treinen Zwolle-Dalfsen. Die eerste groep is veel groter dan de tweede groep. Maar als je een fly-over bouwt moet je dat ding ook ergens aansluiten bij Zwolle. Daarnaast moet je ook wat doen met de rest van het emplacement om treinen Zwolle-Meppel v.v. dichter achter elkaar aan te kunnen laten rijden. Zo'n emplacement ombouwen is heel veel werk, en tegelijkertijd moet de winkel natuurlijk zoveel mogelijk openblijven. Je kan het emplacement wel snel ombouwen maar dan moet station Zwolle meer dan een half jaar plat. Je kunt je afvragen of dat een goed idee is.quote:Op woensdag 12 juni 2013 15:17 schreef Q. het volgende:
[..]
Kunnen ze er niet gewoon een fly-over neerleggen? Dat verhoogt de capaciteit al instantly met een factor 2 bijna?
twitter:baardloos twitterde op woensdag 12-06-2013 om 14:24:43@NS_online Hallo! Ik moet don de 4e naar Antwerpen vanaf Rotterdam. Via de website kan ik om 11:55 naar Antwerpen. Er staat alleen vermeld reageer retweet
twitter:baardloos twitterde op woensdag 12-06-2013 om 14:25:16@NS_online dat dit een intercity van NShispeed is. Is dit een Hogesnelheids trein? reageer retweet
twitter:NS_online twitterde op woensdag 12-06-2013 om 14:32:00@baardloos Tussen #Rt en Antwerpen reis je dan met de ICE International. Meer informatie vind je hier: http://t.co/2KFIbkDe4L ^PV reageer retweet
twitter:baardloos twitterde op woensdag 12-06-2013 om 14:40:32@NS_online is het ook een ICE als het stopt in Dordrecht en Roosendaal? reageer retweet
twitter:NS_online twitterde op woensdag 12-06-2013 om 14:46:50@baardloos Ja, voor het hele traject reis je met de ICE International. ^PV reageer retweet
twitter:baardloos twitterde op woensdag 12-06-2013 om 14:48:13@NS_online Is er een mogelijk om zonder hogesnelheidslijn naar Antwerpen te komen? reageer retweet
twitter:reiswouter444 twitterde op woensdag 12-06-2013 om 14:59:17@NS_online @baardloos Dit klopt totaal niet; ICE International rijdt naar Duitsland, niet naar België. IC Den Haag - Brussel is toeslagvrij. reageer retweet
twitter:baardloos twitterde op woensdag 12-06-2013 om 15:05:01@NS_online Bedankt! Jammer dat je tegenwoordig niet meer kan reizen met de Beneluxtrein. reageer retweet
twitter:NS_online twitterde op woensdag 12-06-2013 om 15:06:21@reiswouter444 Je hebt gelijk, tussen Den Haag en Brussel rijdt een gewone international IC. ^TS reageer retweet
Die andere vier rijtuigen zitten in een andere pimpel. Blijkbaar kwam men een stam tekort en is er toen maar één gesplitst...quote:Op woensdag 12 juni 2013 14:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Pimpel is wat verloren onderweg5 bakken, alles tweede klas. Geen bistro ook.
Wishful thinking at its finestquote:Op woensdag 12 juni 2013 15:27 schreef KnightSolaire het volgende:
De mensen bij NS_online ontbreekt het soms ook aan basale kennis over wat er op het Nederlandse spoor rijdt. Gelukkig zijn er andere twitteraars die ze dan corrigeren
quote:Op woensdag 12 juni 2013 15:29 schreef dennistd het volgende:
[..]
Die andere vier rijtuigen zitten in een andere pimpel. Blijkbaar kwam men een stam tekort en is er toen maar één gesplitst...
The soap continues:quote:Op woensdag 12 juni 2013 11:44 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Waar staat dat hij dat eist? In het artikel staat dat hij die excuses gekregen heeft, op 5 juni.
Het grootste werk zijn de draadjes boven- en onder het spoor.quote:Op woensdag 12 juni 2013 15:22 schreef James1988 het volgende:
Is het niet mogelijk om zo veel mogelijk pre-fab componenten te maken, zodat die later 'alleen maar op hun plek gelegd hoeven te worden'? Denk hierbij aan een voorgeïnstalleerd relaishuis ofzo.
* James1988 roept zomaar wat
Dus dat is alleen 1e klas MET bistro? Ik hoop dat er dan ook verschillend gecompenseerd gaat wordenquote:Op woensdag 12 juni 2013 15:29 schreef dennistd het volgende:
[..]
Die andere vier rijtuigen zitten in een andere pimpel. Blijkbaar kwam men een stam tekort en is er toen maar één gesplitst...
Nee, ook twee rijtuigen tweede klas. Samen met een eerste klas en een Bistro of BordRestaurant.quote:Op woensdag 12 juni 2013 15:46 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Dus dat is alleen 1e klas MET bistro? Ik hoop dat er dan ook verschillend gecompenseerd gaat worden
Ik dus niet, net geld teruggevraagd via formulier website DB, binnen 2 uur na aanvraag teruggestort via Paypal!quote:Op woensdag 12 juni 2013 14:51 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Maar serieus reizigers die zo naar Berlijn rijden survivalen?
Maar je zou met fles gaan, en toch nog eventjes alleen willen gaan?quote:Op woensdag 12 juni 2013 17:14 schreef bork het volgende:
[..]
Ik dus niet, net geld teruggevraagd via formulier website DB, binnen 2 uur na aanvraag teruggestort via Paypal!
Het kan dus wel.
? Ik snap het niet, ik had de kaartjes besteld dus ik annuleer ze dan toch?quote:Op woensdag 12 juni 2013 17:17 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Maar je zou met fles gaan, en toch nog eventjes alleen willen gaan?![]()
Dat is zeker wel de tijd die je ervoor uit mag trekken ja. De bus is nou eenmaal een stuk trager en je weet niet of je direct in kan stromen in de bus.quote:Op woensdag 12 juni 2013 17:50 schreef computergirl het volgende:
Hebben jullie ervaring met vervangend busvervoer voor geplande werkzaamheden tijdens werkdagen?
Ik vermijd dat soort trajecten altijd maar omdat werkzaamheden bijna altijd in het weekend gepland zijn kan dat in mijn geval makkelijk, maar nu is den bosch er twee weken helemaal uit en de baas wil toch dat ik naar werk kom.
Op de site van ns staat minstens een half uur extra, maar waar moet ik realistisch rekenin mee houden?
http://www.ns.nl/reiziger(...)r-bij-den-bosch.html
Ik bedoel dus dat je in eerste instantie met zn 2en plannen had... Had je dan alsnog alleen willen gaan?quote:Op woensdag 12 juni 2013 17:23 schreef bork het volgende:
[..]
? Ik snap het niet, ik had de kaartjes besteld dus ik annuleer ze dan toch?
schaam jij je voor je conducteursfluit dan?quote:Op woensdag 12 juni 2013 17:37 schreef Ireyon het volgende:
Er zitten in de toiletten op Rotterdam Centraal geen schotten tussen de urinoirs. Welke homo verzint zoiets.
quote:Op woensdag 12 juni 2013 17:56 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
schaam jij je voor je conducteursfluitje dan?in Duitsland (duitse pretparken) is het overal!
quote:Op woensdag 12 juni 2013 17:56 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
schaam jij je voor je conducteursfluit dan?in Duitsland (duitse pretparken) is het overal!
't Is meer dat ik de verschrompelde zaakjes van dikke mannen naast me niet hoef te zien. Ik heb er ook geen problemen mee bij pisbakken in de kroeg maar daar moet je dan ook geen 50 cent voor neerleggen.quote:Op woensdag 12 juni 2013 17:59 schreef MPG het volgende:
[..]![]()
Komt inderdaad wel vaker voor volgens mij, dat er geen schot zit. At least in n boel uitgaansgelegenheden of andere openbare plekken...
dat sowieso, alleen wat reken je aan welk project toe. Dat is denk ik de vraag die nu speelt, zeker omdat regionale overheden wel willen betalen voor het oplossen van het knelpunt Herfte, maar niet voor Zwolle spoort.quote:Op woensdag 12 juni 2013 15:14 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Er moet ook gigantisch veel gaan gebeuren. Het hele emplacement Zwolle moet over de kop.
O, dus jij bent zo'n hommo die uitgebreid naar andersmans fluit staat te loerenquote:Op woensdag 12 juni 2013 18:02 schreef Ireyon het volgende:
[..]
[..]
't Is meer dat ik de verschrompelde zaakjes van dikke mannen naast me niet hoef te zien. Ik heb er ook geen problemen mee bij pisbakken in de kroeg maar daar moet je dan ook geen 50 cent voor neerleggen.
Of zoals Utrecht doen: telkens een klein stukje en buitendienststellingen van telkens een weekend. Complex blijft het dan zeker wel.quote:Op woensdag 12 juni 2013 15:20 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Fout en fout. Een fly over zorgt er alleen voor dat de treinen Zwolle-Meppel geen last meer hebben van de treinen Zwolle-Dalfsen. Die eerste groep is veel groter dan de tweede groep. Maar als je een fly-over bouwt moet je dat ding ook ergens aansluiten bij Zwolle. Daarnaast moet je ook wat doen met de rest van het emplacement om treinen Zwolle-Meppel v.v. dichter achter elkaar aan te kunnen laten rijden. Zo'n emplacement ombouwen is heel veel werk, en tegelijkertijd moet de winkel natuurlijk zoveel mogelijk openblijven. Je kan het emplacement wel snel ombouwen maar dan moet station Zwolle meer dan een half jaar plat. Je kunt je afvragen of dat een goed idee is.
Ja, dat klopt.(plannen met z'n 2-en)quote:Op woensdag 12 juni 2013 17:55 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik bedoel dus dat je in eerste instantie met zn 2en plannen had... Had je dan alsnog alleen willen gaan?
Nee, je hebt gewoon van die mensen die 'm zelf zowat in je gezicht willen duwen. Beetje dezelfde figuren in de kleedkamer van een fitnesscentrum die hun ondergoed pas aantrekken ná het hemd, overhemd, jas, sokken en schoenen.quote:Op woensdag 12 juni 2013 18:05 schreef MPG het volgende:
[..]
O, dus jij bent zo'n hommo die uitgebreid naar andersmans fluit staat te loeren?
Maargoed dat de herentoiletten in MF en audi wél schotjes hebben dan.
even mezelf aanvullen:quote:Op woensdag 12 juni 2013 18:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Of zoals Utrecht doen: telkens een klein stukje en buitendienststellingen van telkens een weekend. Complex blijft het dan zeker wel.
Bang dat de buurman in jouw pot komt pissen?quote:Op woensdag 12 juni 2013 17:37 schreef Ireyon het volgende:
Er zitten in de toiletten op Rotterdam Centraal geen schotten tussen de urinoirs. Welke homo verzint zoiets.
Als ze in Utrecht het hele emplacement gaan ombouwen zie ik ze dat ook niet in een paar weekendjes fixen hoor.quote:Op woensdag 12 juni 2013 18:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
even mezelf aanvullen:
Alleen in Zwolle ontkom je naast vele weekenden werk gewoon niet aan enkele grote buitendienststellingen, omdat het hele emplacement omgebouwd moet worden.
Inderdaad daar zat ik dus in. Tweede klas was stampvol, er stonden zelfs mensen in de bakovergangen. Er zat wel een bistro in en een eerste klas. Er werd wel netjes omgeroepen dat het fietsrijtuig ontbrak, alleen niet dat er ook nog 4 andere rijtuigen misten.quote:Op woensdag 12 juni 2013 15:52 schreef dennistd het volgende:
[..]
Nee, ook twee rijtuigen tweede klas. Samen met een eerste klas en een Bistro of BordRestaurant.
Hoe zit dat met personeel? Het lijkt mij dat de Veolia-machinisten geen materiaalkennis hebben van SLT en andersom NS-machinisten verlopen/geen wegbekendheid hebben.quote:Op woensdag 12 juni 2013 10:50 schreef dennistd het volgende:
Met pinkpop (aankomend weekend) rijdt er SLT op Heerlen-Landgraaf als pendel: http://somda.nl/drgl/1039/
Elke 12 minuten rijdt er een trein. Verder wordt de IC Alkmaar-Maastricht met twee stellen gereden, waarbij gesplitst wordt in Sittard en er ook een stel naar Heerlen gaat (naast de normale IC van een kwartier later).
daar heb je een tiental buitendienststellingen voor nodig als je het slim aanpakt. Het voordeel is dat er nog ruimte is om een aantal sporen aan te pakken als ze buiten dienst zijn, zoals je met name aan de zuidkant zietquote:Op woensdag 12 juni 2013 19:06 schreef ReisT het volgende:
[..]
Als ze in Utrecht het hele emplacement gaan ombouwen zie ik ze dat ook niet in een paar weekendjes fixen hoor.
uitzendbureau bellen. Er zijn namelijk redelijk wat machinisten die de papieren voor dit soort klusjes wel hebben.quote:Op woensdag 12 juni 2013 19:22 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
[..]
Hoe zit dat met personeel? Het lijkt mij dat de Veolia-machinisten geen materiaalkennis hebben van SLT en andersom NS-machinisten verlopen/geen wegbekendheid hebben.
Dan maar de RE1 nemen, want als het niet hoeft, ga ik niet met de Hamsters. En NEE, ik haat ze niet oid.quote:Op woensdag 12 juni 2013 14:30 schreef Peterselieman het volgende:
Volgens mij rijden er Dosto's (RE 1) en nieuwe talenten (RE 9) op die lijn
Ja, die spitstrein rijdt met een 111 + n-Wagen. Vroegah met 110 + n-Wagenquote:Op woensdag 12 juni 2013 14:52 schreef ReisT het volgende:
[..]
Naast die RE's rijdt er 's middags nog één spitstrein van Keulen naar Aken. Misschien dat ze die nog met n-Wagen rijden?
Combineren met ombouw van stationshal en ik denk dat er nog wel een zomerbuitendienststelling zit aan te komen.quote:Op woensdag 12 juni 2013 19:06 schreef ReisT het volgende:
[..]
Als ze in Utrecht het hele emplacement gaan ombouwen zie ik ze dat ook niet in een paar weekendjes fixen hoor.
Wat boeit dat nou weer.quote:Op woensdag 12 juni 2013 17:37 schreef Ireyon het volgende:
Er zitten in de toiletten op Rotterdam Centraal geen schotten tussen de urinoirs. Welke homo verzint zoiets.
Ik vind het gewoon geen porem voor een duurbetaalde wc. Dat mag toch?quote:
Okay. Wat een teringjoden die ontwerpers inderdaad.quote:Op woensdag 12 juni 2013 20:36 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon geen porem voor een duurbetaalde wc. Dat mag toch?
Sakkerju wat ben jij ongesteld de laatste tijd zegquote:Op woensdag 12 juni 2013 20:36 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon geen porem voor een duurbetaalde wc. Dat mag toch?
Wat boeit het dat de pimpel is gehalveerd. Wat boeit het dat er SLT naar Landgraaf rijdt. Wat boeit dat er rails onder water ligt. Jezus.
Nee hoor, ik ben niet snel overstuur. Ik vind het gewoon niet zo nodig. Daarnaast vind ik de paniek erover ook overbodig. Tenzij je een micropenis hebt of spontane erecties krijgt van pissende mannen lijkt het me niet dat het iets boeit.quote:Op woensdag 12 juni 2013 20:43 schreef Ireyon het volgende:
Oh je bent overstuur vanwege m'n woordkeuze. Zeg dat dan gewoon.
Het woord homo was alleszins niet bedoeld als beledigend, meer als toepasselijk grapje in combinatie met een maatregel (of gebrek daaraan) om piemels beter zichtbaar te maken. Verder staat het geheel los van mijn - prima ontwikkelde en goed onder controle te houden - penis en is het gewoon iets wat me opviel. Ik kan in ieder geval verder geen enkel station bedenken met schotloze urinoirsquote:Op woensdag 12 juni 2013 20:45 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Nee hoor, ik ben niet snel overstuur. Ik vind het gewoon niet zo nodig. Daarnaast vind ik de paniek erover ook overbodig. Tenzij je een micropenis hebt of spontane erecties krijgt van pissende mannen lijkt het me niet dat het iets boeit.
Kan me uberhaupt weinig stations bedenken met urinoirs. De meesten moeten het doen met zelfreinigende roestvrijstalen potten. Waar ik trouwens altijd het idee van heb dat die spontaan kunnen gaan reinigen.quote:Op woensdag 12 juni 2013 20:50 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Het woord homo was alleszins niet bedoeld als beledigend, meer als toepasselijk grapje in combinatie met een maatregel (of gebrek daaraan) om piemels beter zichtbaar te maken. Verder staat het geheel los van mijn - prima ontwikkelde en goed onder controle te houden - penis en is het gewoon iets wat me opviel. Ik kan in ieder geval verder geen enkel station bedenken met schotloze urinoirs.
Maar het een kan eigenlijk niet echt zonder het andere en andersom. Dat maakt de discussie veel lastiger.quote:Op woensdag 12 juni 2013 18:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat sowieso, alleen wat reken je aan welk project toe. Dat is denk ik de vraag die nu speelt, zeker omdat regionale overheden wel willen betalen voor het oplossen van het knelpunt Herfte, maar niet voor Zwolle spoort.
Dat snap ik volledig maar mijn broertje krimpt nog steeds ineen bij het horen van dat woord als het op deze manier gezegd wordt, helemaal terug bij zijn coming-out tijd.quote:Op woensdag 12 juni 2013 20:50 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Het woord homo was alleszins niet bedoeld als beledigend, meer als toepasselijk grapje in combinatie met een maatregel (of gebrek daaraan) om piemels beter zichtbaar te maken. Verder staat het geheel los van mijn - prima ontwikkelde en goed onder controle te houden - penis en is het gewoon iets wat me opviel. Ik kan in ieder geval verder geen enkel station bedenken met schotloze urinoirs.
Je hebt een licentie nodig om te mogen rijden (spoorwegvergunning + veiligheidscertificaten A en B), je hebt een toegangsovereenkomst nodig met ProRail, en je hebt rijpaden nodig. Daarnaast heb je toegelaten rollend materieel nodig (een locomotief bijvoorbeeld), opgeleid personeel en zul je ook de nodige administratie moeten bijhouden.quote:Op woensdag 12 juni 2013 20:49 schreef b2py het volgende:
Beste mensen, een serieuze vraag.
Maat van mij laatst, ik wil graag over heel het Nederlandse spoornet kunnen scheuren, met mijn eigen trein, wanneer ik dat wil. Dus stel ik wil over 5 minuten het spoor op moet dat kunnen. Ik heb zelf een stukje spoor en een wissel naar het echte spoor, dat onderhoud ik zelf. Wat heb ik nodig?
Nou ben ik wel benieuwd wat er eigenlijk echt nodig is. Ik weet wel een aantal zaken maar ik vergeet er nog een hoop.
Gegroet.
Ik welquote:Op woensdag 12 juni 2013 20:53 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Kan me uberhaupt weinig stations bedenken met urinoirs. De meesten moeten het doen met zelfreinigende roestvrijstalen potten. Waar ik trouwens altijd het idee van heb dat die spontaan kunnen gaan reinigen.
klopt. Zwolle spoort kan eventueel wel zonder de aanpak bij Herfte, maar andersom absoluut niet. Je moet de plannen in overeenstemming met elkaar brengen, anders gaat het niet optimaal worden.quote:Op woensdag 12 juni 2013 20:53 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Maar het een kan eigenlijk niet echt zonder het andere en andersom. Dat maakt de discussie veel lastiger.
absoluut. Die korte opvolgtijden heb je aan beide zijden van het station nodig. Aan de westzijde is parallel uitrijden eigenlijk wel een must have.quote:Op woensdag 12 juni 2013 21:02 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Je hebt er bijvoorbeeld niet zoveel aan als de Emmerlijn vrij komt te liggen maar op emplacement Zwolle de opvolgtijden boven de 2 minuten blijven liggen.
een pisnicht die geen schijterd is?quote:Op woensdag 12 juni 2013 20:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik wel![]()
Amsterdam Centraal. Ik moest schijten, gooi dus 50 cent in die gleuf, kom ik binnen: ALLEEN MAAR urinoirs!![]()
WTF welke pisnicht verzint zoiets?
Ik had uit nijd zo'n urinoir volgeschetenquote:Op woensdag 12 juni 2013 20:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik wel![]()
Amsterdam Centraal. Ik moest schijten, gooi dus 50 cent in die gleuf, kom ik binnen: ALLEEN MAAR urinoirs!![]()
WTF welke pisnicht verzint zoiets?
Ja jij wel. Midden op Amsterdam Centraal.quote:Op woensdag 12 juni 2013 21:34 schreef MPG het volgende:
[..]
Ik had uit nijd zo'n urinoir volgescheten
Wat dat betreft is het wel jammer dat de brug niet driesporig is. Met name inrijden is nu erg vertragingsgevoelig. Als je bij Hattemerbroek moet wachten met invoegen en daarna weer op snelheid moet komen dan heeft de volgende trein die er langs moet daar ook weer last van. Voor vertrekken is dat veel beter oplosbaar, al kan je die ook over het middenspoor heen als je die toch aanlegt.quote:Op woensdag 12 juni 2013 21:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
absoluut. Die korte opvolgtijden heb je aan beide zijden van het station nodig. Aan de westzijde is parallel uitrijden eigenlijk wel een must have.
Op Heerlen-Aachen rijden ook NSR-machinisten mee, dus dat zal wel loslopen toch? Mag toch aannemen dat men in Heerlen wel SLT kent?quote:Op woensdag 12 juni 2013 19:22 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
[..]
Hoe zit dat met personeel? Het lijkt mij dat de Veolia-machinisten geen materiaalkennis hebben van SLT en andersom NS-machinisten verlopen/geen wegbekendheid hebben.
absoluut. Het is een gemiste kansquote:Op woensdag 12 juni 2013 22:03 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Wat dat betreft is het wel jammer dat de brug niet driesporig is. Met name inrijden is nu erg vertragingsgevoelig. Als je bij Hattemerbroek moet wachten met invoegen en daarna weer op snelheid moet komen dan heeft de volgende trein die er langs moet daar ook weer last van. Voor vertrekken is dat veel beter oplosbaar, al kan je die ook over het middenspoor heen als je die toch aanlegt.
Danku!quote:Op woensdag 12 juni 2013 20:55 schreef James1988 het volgende:
[..]
Je hebt een licentie nodig om te mogen rijden (spoorwegvergunning + veiligheidscertificaten A en B), je hebt een toegangsovereenkomst nodig met ProRail, en je hebt rijpaden nodig. Daarnaast heb je toegelaten rollend materieel nodig (een locomotief bijvoorbeeld), opgeleid personeel en zul je ook de nodige administratie moeten bijhouden.
Als je alleen maar van A naar B wilt rijden zul je op beide plaatsen een plek moeten hebben om je trein te parkeren. Een aansluiting op A is mogelijk (kun je gewoon aanvragen), maar ProRail gaat het niet goedkeuren om een locomotief 8 uur op Amsterdam Centraal te stallen. Dat moet op een opstelspoor of een andere spooraansluiting.
Wat je vooral nodig hebt is veel geld en veel geduld. Het spoor is geen speeltuin.
Dat was ook mijn gedachtequote:Op woensdag 12 juni 2013 21:34 schreef MPG het volgende:
[..]
Ik had uit nijd zo'n urinoir volgescheten
Starbucks.quote:Op donderdag 13 juni 2013 08:03 schreef greavy het volgende:
Haarlem zijn ze weer onnodig aan het verkutten:
[ afbeelding ]
Komt een Starbucks en Broodzaak waar ze nu aan het bouwen zijn.
Op station Marne la Vallee/Disney village zit er ook 1. Ik heb nog nooit daar wat te hachelen gehad wat nou écht lekker was.quote:
leuk bedacht, maar stond de 936 al echt terzijde voordat dit stel voor dit doel uitgekozen werd?quote:Op donderdag 13 juni 2013 08:27 schreef greavy het volgende:
Cabine van Plan V 936 is niet verwijderd voor het asbest. Het treinstel in zijn nieuwe gedaante gaat naar de TU Delft, waar voor het 33e lustrum van de Delftse Studentenvereniging 'Vermogen' een creatieve opstelling is bedacht. Zie daarvoor de tekening.
[ afbeelding ]
In een dubbelblinde test wint Starbucks koffie het, helaas.quote:Op donderdag 13 juni 2013 09:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
absoluut. Zijn zoveel koffiezaken die beter zijn
Ja, op de dag van terzijdestelling is het stel uit dienst gehaald en naar Haarlem gereden. (zelf!)quote:Op donderdag 13 juni 2013 09:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
leuk bedacht, maar stond de 936 al echt terzijde voordat dit stel voor dit doel uitgekozen werd?
of een stelletje dat al iets langer terzijde stond, maar goed, niets meer aan te doenquote:Op donderdag 13 juni 2013 10:42 schreef Duvel het volgende:
Zonde, ze hadden beter die deukneus van de Dijksgracht kunnen halen.
Je bedoelt de 935? Die is volgens mij ook al volledig gestript van motoren en installaties (zie onderkant). Maar ik neem even aan dat ze een redelijk gaaf exemplaar wilden hebben.quote:Op donderdag 13 juni 2013 10:42 schreef Duvel het volgende:
Zonde, ze hadden beter die deukneus van de Dijksgracht kunnen halen.
Likje verf, behangetje erin, goan.quote:Op donderdag 13 juni 2013 11:26 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Je bedoelt de 935? Die is volgens mij ook al volledig gestript van motoren en installaties (zie onderkant). Maar ik neem even aan dat ze een redelijk gaaf exemplaar wilden hebben.
Om de kop er af te zagen?!quote:Op donderdag 13 juni 2013 11:26 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Je bedoelt de 935? Die is volgens mij ook al volledig gestript van motoren en installaties (zie onderkant). Maar ik neem even aan dat ze een redelijk gaaf exemplaar wilden hebben.
twitter:RoelSchrein twitterde op donderdag 13-06-2013 om 11:50:08Projectleider #FYRA: NS was nauw betrokken bij bouw reageer retweet
twitter:RoelSchrein twitterde op donderdag 13-06-2013 om 11:51:18Bij Ansaldo begrijpen ze het nog steeds niet: de #FYRA heeft toch alle inspecties glansrijk doorstaan? reageer retweet
Het begint haast aandoenlijk te worden, de naïviteit van AnsaldoBreda.twitter:
Maussie! Ouwe pik! Ik zal hem eens appen waar we gaan bieren samenquote:Op donderdag 13 juni 2013 12:06 schreef _serial_ het volgende:
Topman AnsaldoBreda komt kamer uitleg geven
http://www.nu.nl/politiek(...)er-uitleg-geven.html
Bij mij niet.quote:Op donderdag 13 juni 2013 12:00 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Bij mij staat de hele bak er op het plaatje
Heb jij ook al pasta gegeten bij zijn mama?quote:Op donderdag 13 juni 2013 12:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Maussie! Ouwe pik! Ik zal hem eens appen waar we gaan bieren samen
In het voorstel van NS stond dat ze aan het rondkijken zijn of er HST's beschikbaar zijn. Ongeveer tegelijkertijd kwam er een bericht van een Spaanse krant waarin stond dat er in Spanje een grote hoeveelheid overbodige HST's staat.quote:Op donderdag 13 juni 2013 13:14 schreef DriekOplopers het volgende:
Hulpvraag: onlangs werd gesproken over geruchten mbt de mogelijke aanschaf van overgebleven Spaanse hogesnelheidstreinen door de NS.
Weet iemand daar meer van? Bronnen?
Graag gedaan.quote:Dankdankdank,
Driek
Ja dat dus. "Fles kijkt naar lekkere wijven". Maar daar is dan ook wel alles mee gezegdquote:
NS is zelfs al in gesprek met anderen over HST's:quote:Op donderdag 13 juni 2013 13:17 schreef James1988 het volgende:
In het voorstel van NS stond dat ze aan het rondkijken zijn of er HST's beschikbaar zijn.
Gezien de Spaanse HST's zo ongeveer de enige zijn die beschikbaar zijn én potentieel om te bouwen voor gebruik op het NL/BE (hgoesnelheids)spoor hebben we hier inderdaad de conclusie getrokken dat ze praten met de Spanjaarden.quote:'Voor de verbinding Amsterdam - Brussel is NS momenteel in gesprek over het verwerven van een aantal bestaande hogesnelheidstreinen. NS verwacht deze gesprekken op korte termijn af te ronden.'
Lijkt me een enigszins voorbarige conclusie.quote:Op donderdag 13 juni 2013 14:16 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Gezien de Spaanse HST's zo ongeveer de enige zijn die beschikbaar zijn én potentieel om te bouwen voor gebruik op het NL/BE (hgoesnelheids)spoor hebben we hier inderdaad de conclusie getrokken dat ze praten met de Spanjaarden.
Komen ze zometeen aanzetten met ETR 470quote:Op donderdag 13 juni 2013 14:24 schreef KnightSolaire het volgende:
Als er meer opties zijn die NS na kan gaan is dat alleen maar beter, maakt de kans op een oplossing op (relatief) korte termijn immers alleen maar groter.
En zijn die dingen dan wel voor de goede spoorwijdte?quote:Op donderdag 13 juni 2013 14:16 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
NS is zelfs al in gesprek met anderen over HST's:
[..]
Gezien de Spaanse HST's zo ongeveer de enige zijn die beschikbaar zijn én potentieel om te bouwen voor gebruik op het NL/BE (hgoesnelheids)spoor hebben we hier inderdaad de conclusie getrokken dat ze praten met de Spanjaarden.
Ja. Er waren er slechts 9 voor Iberisch breedspoor maar die worden teruggebouwd nu.quote:Op donderdag 13 juni 2013 14:33 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
En zijn die dingen dan wel voor de goede spoorwijdte?
De NOL-stellen zijn al jaren bij SNCF in gebruik voor Franse binnenlandse TGVs, de overtollige Eurostar die jarenlang bij Vorst stond is naar Engeland overgebracht om toch ingezet te worden.quote:Op donderdag 13 juni 2013 14:34 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Hoe zat het eigenlijk met het overtollig Eurorats materieel, daarvan is een deel naar de SNCF gegegaan voor TGV diensten, maar heeft alles nu een bestemming?
zie je het al voor je? Vol gas door de Schipholtunnel met daarna kotsende mensen op Schiphol Plaza vanwege de dieseldampen?quote:Op donderdag 13 juni 2013 15:15 schreef Peter het volgende:
En diesel-hogesnelheidstreinen uit bijv Engeland?
Mogen niet door de Schipholtunnel.quote:Op donderdag 13 juni 2013 15:15 schreef Peter het volgende:
En diesel-hogesnelheidstreinen uit bijv Engeland?
Wel met een roetfilter.quote:Op donderdag 13 juni 2013 15:17 schreef James1988 het volgende:
[..]
Mogen niet door de Schipholtunnel.
Ja.quote:Op donderdag 13 juni 2013 15:21 schreef Peter het volgende:
Is dat iets wat goede ventilatie niet kan oplossen?
en de inhoud daarvan wil je dan naar Italië laten verschepen?quote:Op donderdag 13 juni 2013 15:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar je kunt er natuurlijk wel een wagon achter hangen met een dampzak waar je tijdelijk de uitlaat in laat uitkomen of zo
Nee ins Blaue hinein farten eens je de tunnel weer uit bent, gewoonquote:Op donderdag 13 juni 2013 15:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
en de inhoud daarvan wil je dan naar Italië laten verschepen?
We hebben de waslijnen boven de HSL toch zeker niet voor niks opgehangen.quote:Op donderdag 13 juni 2013 15:15 schreef Peter het volgende:
En diesel-hogesnelheidstreinen uit bijv Engeland?
het blijft een onhaalbaar planquote:Op donderdag 13 juni 2013 15:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee ins Blaue hinein farten eens je de tunnel weer uit bent, gewoon
Je probeert het niet eens te onderzoeken. Werk je voor NS of zo.quote:Op donderdag 13 juni 2013 15:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het blijft een onhaalbaar plan
Ze zoeken een snelle oplossing, geen definitievequote:Op donderdag 13 juni 2013 15:37 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
We hebben de waslijnen boven de HSL toch zeker niet voor niks opgehangen.
Die zit wel heel fijn hoor.quote:Op donderdag 13 juni 2013 14:26 schreef James1988 het volgende:
[..]
Komen ze zometeen aanzetten met ETR 470
Ik heb er nog geen ervaring mee. Wat ik wel weet is dat dat spul binnen 5 jaar uit dienst gaat omdat het zeer onbetrouwbaar is.quote:
O, dan zou dat idd een waardeloze keuze zijn.quote:Op donderdag 13 juni 2013 18:11 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik heb er nog geen ervaring mee. Wat ik wel weet is dat dat spul binnen 5 jaar uit dienst gaat omdat het zeer onbetrouwbaar is.
Ontsporing, brand...daar begint het al mij bij een vlugge google... als je er wellicht wat diepper op ingaat wellicht ook afvallende bodemplaten, om de traditie in ere te houdenquote:Op donderdag 13 juni 2013 18:11 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik heb er nog geen ervaring mee. Wat ik wel weet is dat dat spul binnen 5 jaar uit dienst gaat omdat het zeer onbetrouwbaar is.
quote:Op donderdag 13 juni 2013 18:22 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ontsporing, brand...daar begint het al mij bij een vlugge google... als je er wellicht wat diepper op ingaat wellicht ook afvallende bodemplaten, om de traditie in ere te houden
quote:Op 19 mei 2013 ontstond er brand bij de accus van een trein in Zürich Hauptbahnhof.
Ik geloof dat jij me er nog op hebt gewezen dat het betreffende bericht uit voorjaar 2012 was...quote:Op donderdag 13 juni 2013 13:17 schreef James1988 het volgende:
[..]
In het voorstel van NS stond dat ze aan het rondkijken zijn of er HST's beschikbaar zijn. Ongeveer tegelijkertijd kwam er een bericht van een Spaanse krant waarin stond dat er in Spanje een grote hoeveelheid overbodige HST's staat.
Op één of andere manier is dat toen gecombineerd geraakt tot 'NS kijkt naar Spaanse treinen', maar daar is niks over bekend.
[..]
Graag gedaan.
Die is van afgelopen zaterdag denk ik, hij reed daar heen en weer voor de NVBS-fotografendagquote:Op donderdag 13 juni 2013 13:06 schreef Peterselieman het volgende:
Plan U 115 weer eens aan de rol? Geen idee van wanneer het filmpje precies is
Wat een heerlijk fotografeerbaar stuk schandaal. Nog even die suffe vlaggen erbij, in het kader van de Wet van behoud van Maximale Ellende... ja goed gedaanquote:Op donderdag 13 juni 2013 19:32 schreef dennistd het volgende:
[..]
Die is van afgelopen zaterdag denk ik, hij reed daar heen en weer voor de NVBS-fotografendag
daar willen ze me niet hebbenquote:Op donderdag 13 juni 2013 15:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je probeert het niet eens te onderzoeken. Werk je voor NS of zo.
Die vlaggen van die toko hadden inderdaad wel weggelaten mogen worden.quote:Op donderdag 13 juni 2013 19:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat een heerlijk fotografeerbaar stuk schandaal. Nog even die suffe vlaggen erbij, in het kader van de Wet van behoud van Maximale Ellende... ja goed gedaan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |