mja ach, ik had willen uitslapenquote:Op maandag 10 juni 2013 06:55 schreef b2py het volgende:
Toen ik ging slapen waren er nog 2 reacties nodig, niet verwacht dat dat vannacht niet even opgelost werd
quote:Op maandag 10 juni 2013 06:23 schreef Darkwing_Duck het volgende:
2 Spoorcollumns![]()
[..]
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)en-magneetzweeftrein
Kutcolumn. Eindhoven >> Delft + Twente.quote:Onvoorstelbaar, dat een technisch hoogbegaafd (Delft! Twente!), welvarend land als Nederland
Prima column. En dat hij Eindhoven vergeet, doet daar weinig aan af.quote:Op maandag 10 juni 2013 08:19 schreef Ireyon het volgende:
[..]
[..]
Kutcolumn. Eindhoven >> Delft + Twente.
Afgelopen nacht waren daar nog werkzaamheden... toeval? Of haastwerk geweest?twitter:NS_online twitterde op maandag 10-06-2013 om 09:03:59Rotterdam-Den Haag C: er rijden minder treinen door een seinstoring. http://t.co/hysDWicrPi #RtdGvc reageer retweet
quote:Op maandag 10 juni 2013 09:18 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Hoogwater legt treiinverkeer Amsertdam - Berlijn plat.
Dat meldt de Duitse nieuwssite N24 maandag.
De IC van Amsterdam naar Berlijn rijdt niet verder dan Hannover.
De dijk bij Fischbeck hield het in de nacht van zondag op maandag niet meer en vormt sindsdien een gevaar voor een belangrijke spoorbrug. De breuk is ongeveer 50 meter lang.
Hoe lang de verschillende trajecten nog gesloten zullen blijven is niet bekend en afhankelijk van het hoogwater. Op sommige plekken wordt het treinverkeer omgeleid.
Bron:Nu.nl
Is dat bericht inclusief spelfouten? Of is het een parafrasering van jou op je mobiel?quote:Op maandag 10 juni 2013 09:18 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Hoogwater legt treiinverkeer Amsertdam - Berlijn plat.
Dat meldt de Duitse nieuwssite N24 maandag.
De IC van Amsterdam naar Berlijn rijdt niet verder dan Hannover.
De dijk bij Fischbeck hield het in de nacht van zondag op maandag niet meer en vormt sindsdien een gevaar voor een belangrijke spoorbrug. De breuk is ongeveer 50 meter lang.
Hoe lang de verschillende trajecten nog gesloten zullen blijven is niet bekend en afhankelijk van het hoogwater. Op sommige plekken wordt het treinverkeer omgeleid.
Bron:Nu.nl
Daar zat ik net in, riepen ook geen reden om ofzoquote:Op maandag 10 juni 2013 09:09 schreef James1988 het volgende:
Afgelopen nacht waren daar nog werkzaamheden... toeval? Of haastwerk geweest?twitter:NS_online twitterde op maandag 10-06-2013 om 09:03:59Rotterdam-Den Haag C: er rijden minder treinen door een seinstoring. http://t.co/hysDWicrPi #RtdGvc reageer retweet
Duidelijke briefquote:Op maandag 10 juni 2013 10:03 schreef DriekOplopers het volgende:
Vandaag heeft Voor Beter OV het verzoek om een onderzoek in te stellen naar de gang van zaken rond het HSL-Zuid dossier, bij de Europese Commissie ingediend. Voor Beter OV is van mening dat er sprake is van door de Staat in stand gehouden machtsmisbruik door HSA (NS en KLM), van illegale staatssteun aan HSA en van kartelvorming door de Staat en HSA.
Voor Beter OV vindt dat de overheid door het nog steeds niet intrekken van de concessie en door nog steeds niet op zoek te gaan naar een andere exploitant van de treindiensten op de HSL Zuid, de NS bevoordeelt en de reiziger aan het lijntje houdt. Daarom vraagt Voor Beter OV aan de Europese Commissie om de zaak te onderzoeken, en zich een oordeel te vormen.
Lees de brief aan de Europese Commissie: http://www.voorbeterov.nl/130606.php
Nee het is gekopieerd, vanaf een nieuwssite op een mobiel, maar ik zie dat er een alinea overgeslagen is.quote:Op maandag 10 juni 2013 09:55 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Is dat bericht inclusief spelfouten? Of is het een parafrasering van jou op je mobiel?
SPOILER: Dienstregeling met afkortingen (pas op!!!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Oei oei oeiquote:Op maandag 10 juni 2013 09:31 schreef bork het volgende:
[..]Als het zondag maar weer werkt, heen gaan we via Frankfurt, Braunschweig, maar nog even billen knijpen want het is nog niet voorbij geloof ik
.
Niet dus:
Unwetter: Auf der Strecke Berlin Ostbahnhof - Wolfsburg Hbf zwischen Berlin Ostbahnhof und Wolfsburg Hbf.
Es kommt zu großen Betriebsbeeinträchtigungen in beide Richtungen im Fernverkehr der Deutschen Bahn
Crap ben in de IC naar Almere gestapt...quote:Op maandag 10 juni 2013 12:17 schreef Fiorano het volgende:
Nee heh schommelboten zitten nu ook al in de IC schiphol - Amersfoort
je hebt mazzel dat een paar minuten na je aankomst op Almere de sprinter naar Utrecht vertrekt.quote:Op maandag 10 juni 2013 12:54 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Crap ben in de IC naar Almere gestapt...
Toeval, anders was hij direct wel ontstaan denk ik.quote:Op maandag 10 juni 2013 09:09 schreef James1988 het volgende:
Afgelopen nacht waren daar nog werkzaamheden... toeval? Of haastwerk geweest?twitter:NS_online twitterde op maandag 10-06-2013 om 09:03:59Rotterdam-Den Haag C: er rijden minder treinen door een seinstoring. http://t.co/hysDWicrPi #RtdGvc reageer retweet
het is iig wel opvallend dat na werkzaamheden regelmatig storingen ontstaan rond plaatsen waar gewerkt is.quote:Op maandag 10 juni 2013 13:12 schreef b2py het volgende:
[..]
Toeval, anders was hij direct wel ontstaan denk ik.
Het blijft mij verbazen hoe die kerel zichzelf iedere keer weer nog een niveau van onkundiger verklaart.quote:Op maandag 10 juni 2013 13:11 schreef Aardappelscheermes het volgende:
En nog meer geschop tegen wat scheenbenen: http://www.rtlnieuws.nl/e(...)-nederland-fout-gaat
Zondermeer.quote:Op maandag 10 juni 2013 13:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het is iig wel opvallend dat na werkzaamheden regelmatig storingen ontstaan rond plaatsen waar gewerkt is.
mja, hij heeft qua kern van zijn betoog wel gelijk. Hij stelt terecht dat Nederland terecht is gekomen in een managementcultuur, terwijl de mensen die de handen uit de mouwen steken het weer meer voor het zeggen moeten krijgen.quote:Op maandag 10 juni 2013 13:17 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Het blijft mij verbazen hoe die kerel zichzelf iedere keer weer nog een niveau van onkundiger verklaart.
Deze scheet hadden we pas 80 keer gehoord toch?quote:Op maandag 10 juni 2013 13:11 schreef Aardappelscheermes het volgende:
En nog meer geschop tegen wat scheenbenen: http://www.rtlnieuws.nl/e(...)-nederland-fout-gaat
De landen met de machtigste vakbonden zijn de landen die wij regelmatig als bananenrepublieken bestempelen. Ik denk niet dat dit heel erg te maken heeft met een managementcultuur en wat dan ook, bij de HSL is er door heel veel partijen verkeerd geanticipeerd en verkeerd beleid gevoerd, maar dit heeft veel meer met de staat te maken plus daarna struisvogelpolitiek bij iedereen dan wat hij hier stelt. Neem project Betuweroute. Bijna niemand weet dat dat project een schoolvoorbeeld is van hoe je met kostenmanagement om moet gaan, nauwelijks tot geen overschrijding en het wordt op HBO's en universiteiten regelmatig aangehaald van hoe het wel moet. De reden dat 'ie zo duur lijkt is vanwege alle gevechten in de rechtszaal die er zijn geweest om iedere fucking meter. Maar projectmatig kunnen we dergelijke dingen dus overduidelijk allemaal wel. Hanzelijn is hetzelfde verhaal. Deltawerken? Check. We kunnen het wel maar het is gewoon vooral hierbij fout gegaan.quote:Op maandag 10 juni 2013 13:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, hij heeft qua kern van zijn betoog wel gelijk. Hij stelt terecht dat Nederland terecht is gekomen in een managementcultuur, terwijl de mensen die de handen uit de mouwen steken het weer meer voor het zeggen moeten krijgen.
Dogmatisch en onwaar.quote:Dan krijg je vaak meer voor elkaar tegen lagere kosten, omdat er veel minder overhead is.
Dat er vakbonden zijn is goed, maar in principe zouden ze niet nodig hoeven zijn als alles goed zou gaan.quote:Op maandag 10 juni 2013 13:32 schreef DeaDLocK2K het volgende:
De landen met de machtigste vakbonden zijn de landen die wij regelmatig als bananenrepublieken bestempelen.
Het is wel onderdeel van de managementcultuur: mensen die op de bepalende posities zitten weten niet voldoende wat de situatie in het veld is. Door het gebrek aan informatie en technische kennis worden besluiten genomen die de situatie onnodig complex kunnen maken, terwijl korte lijnen veel ellende kunnen voorkomen.quote:Ik denk niet dat dit heel erg te maken heeft met een managementcultuur en wat dan ook, bij de HSL is er door heel veel partijen verkeerd geanticipeerd en verkeerd beleid gevoerd, maar dit heeft veel meer met de staat te maken plus daarna struisvogelpolitiek bij iedereen dan wat hij hier stelt.
Het kan alleen als de lijntjes kort zijn en de afspraken duidelijk. Je moet niet te veel lagen er tussen hebben zitten. Die extra lagen zorgen voor én meer complexiteit én maken het geheel onnodig duur.quote:Neem project Betuweroute. Bijna niemand weet dat dat project een schoolvoorbeeld is van hoe je met kostenmanagement om moet gaan, nauwelijks tot geen overschrijding en het wordt op HBO's en universiteiten regelmatig aangehaald van hoe het wel moet. De reden dat 'ie zo duur lijkt is vanwege alle gevechten in de rechtszaal die er zijn geweest om iedere fucking meter. Maar projectmatig kunnen we dergelijke dingen dus overduidelijk allemaal wel. Hanzelijn is hetzelfde verhaal. Deltawerken? Check. We kunnen het wel maar het is gewoon vooral hierbij fout gegaan.
Voor een simpele fabriek heb je gelijk, maar zodra de zaken complexer worden of de producten minder tastbaar dan geldt een andere waarheid.quote:[..]
Dogmatisch en onwaar.
Ja klopt. Dat is met politie ook. En het leger. Als de hele wereld één groot bijtjes- en bloemetjesparadijs wasquote:Op maandag 10 juni 2013 14:00 schreef Peterselieman het volgende:
Dat er vakbonden zijn is goed, maar in principe zouden ze niet nodig hoeven zijn als alles goed zou gaan.
zeker. Het is de idealist in mij die dan boven komt drijvenquote:Op maandag 10 juni 2013 14:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja klopt. Dat is met politie ook. En het leger. Als de hele wereld één groot bijtjes- en bloemetjesparadijs was
Dat is niet zo erg, maar ze lijken welhaast trots te zijn op hun onkunde in plaats van zich te laten informeren. Wat dat betreft kan ik me wel voorstellen dat ze een band met Melanie en Wilma voelenquote:Op maandag 10 juni 2013 14:00 schreef Peterselieman het volgende:
Het is wel onderdeel van de managementcultuur: mensen die op de bepalende posities zitten weten niet voldoende wat de situatie in het veld is.
Ja, helaas is het zo dat die libertarische droomeconomie waarin die bonden niet nodig zijn niet kan bestaan doordat mensen ongelofelijk competitief zijn en iedereen een ander beeld heeft van goed en slecht en het hele spectrum daartussen.quote:Op maandag 10 juni 2013 14:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat er vakbonden zijn is goed, maar in principe zouden ze niet nodig hoeven zijn als alles goed zou gaan.
Middenmanagers kunnen heel effectief ingezet worden om een groot project in hapklare brokken te gieten. Gebrek aan technische kennis hoeft geen probleem te zijn. Ik geloof niet in het principe van "de beste minister van landbouw is een boer". Dat geeft een vertekend en eenzijdig perspectief op de zaak, maar een leger adviseurs met vakinhoudelijke kennis kan een veel euhhh egaler advies neerleggen. Dan moet je natuurlijk wel naar die adviseurs luisteren.quote:Het is wel onderdeel van de managementcultuur: mensen die op de bepalende posities zitten weten niet voldoende wat de situatie in het veld is. Door het gebrek aan informatie en technische kennis worden besluiten genomen die de situatie onnodig complex kunnen maken, terwijl korte lijnen veel ellende kunnen voorkomen.
Ga ik doen (y) Danku!quote:Ik raad je aan om deze docu eens te kijken: http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1341495
Een praktijkvoorbeeld betekent niet dat iets niet dogmatisch isquote:Goed Nederlands voorbeeld is buurtzorg waar geen complexe en dure organisatie achter zit, maar waar de mensen uit het veld het voor het zeggen hebben.
http://tegenlicht.vpro.nl/nieuws/2013/februari/Semco-in-NL-2.html
Absoluut. ik ben er alleen voorstander van om het aantal mensen in hogere posities zoveel mogelijk te beperkt te houden.quote:Op maandag 10 juni 2013 14:36 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Middenmanagers kunnen heel effectief ingezet worden om een groot project in hapklare brokken te gieten.
Dat is ook waar het vaak mis gaat, omdat dan per se de eigen zin doorgedrukt moet worden, terwijl het aannemen van zaken van anderen op dat soort momenten helemaal geen kwaad kan.quote:Gebrek aan technische kennis hoeft geen probleem te zijn. Ik geloof niet in het principe van "de beste minister van landbouw is een boer". Dat geeft een vertekend en eenzijdig perspectief op de zaak, maar een leger adviseurs met vakinhoudelijke kennis kan een veel euhhh egaler advies neerleggen. Dan moet je natuurlijk wel naar die adviseurs luisteren.
Yes pleasequote:Op maandag 10 juni 2013 15:21 schreef AverageJoe het volgende:
Uit het vorige topic:
[..]
Renfe class 130 in Fyra kleuren? Wil ik best even shoppen.
Als ze de naam schrappen en vervangen door een nieuwe naam die ons de hele Fyra moet doen vergeten zou ik toch ook verwachten dat ze de bijbehorende speciale kleurstelling afschaffen.quote:Op maandag 10 juni 2013 16:00 schreef KnightSolaire het volgende:
Als ze de naam Fyra schrappen snap ik dat wel, maar de hele kleurstelling veranderen lijkt me wat overdreven.
Op zich wel een goed idee. Een nieuwe verse start. Marketing bij NSH zal er vast al (lang) mee bezig zijnquote:Op maandag 10 juni 2013 17:04 schreef ReisT het volgende:
[..]
Als ze de naam schrappen en vervangen door een nieuwe naam die ons de hele Fyra moet doen vergeten zou ik toch ook verwachten dat ze de bijbehorende speciale kleurstelling afschaffen.
Dat is minder overdreven dan de vorige actie om die rijtuigen van binnen én buiten een hele nieuwe kleurstelling te geven voor een "tijdelijke" inzet op de HSL.
Anders trek je gewoon alle stickers eraf dan zijn die rijtuigen weer blauw/geel.
Als ze het maar beter aanpakken dan het voorlaatste weekend, toen was het janken met de pet op qua bussenquote:
Als ik de materieelinzet zo bekijk verwachten ze er niet veel van:quote:Op maandag 10 juni 2013 17:35 schreef Viezze het volgende:
[..]
Als ze het maar beter aanpakken dan het voorlaatste weekend, toen was het janken met de pet op qua bussen
Maar.. de huidige kleurstelling is over de middelste 2 rijtuigen letterlijk het woord Fyra aan de zijkant.quote:Op maandag 10 juni 2013 16:00 schreef KnightSolaire het volgende:
De Benelux reed/rijdt toch ook altijd in Hispeed-kleurstelling (nou ja, deels dan)? Als ze de naam Fyra schrappen snap ik dat wel, maar de hele kleurstelling veranderen lijkt me wat overdreven.
We gaan het meemakenquote:Op maandag 10 juni 2013 17:44 schreef b2py het volgende:
[..]
Als ik de materieelinzet zo bekijk verwachten ze er niet veel van:
's-Hertogenbosch v. 06:53 VIRM-VI ipv VIRM-VI+IV
's-Hertogenbosch v. 06:53 VIRM-IV ipv VIRM-VI+IV
Kun je dan niet beter over Rotterdam reizen?quote:Op maandag 10 juni 2013 17:59 schreef Viezze het volgende:
[..]
Ik reis de laatste tijd zo af en toe van Groningen/Zwolle naar Tilburg, al een aantal weekend last gehad van werkzaamheden
Nou je het zegt, dat geeft de reisplanner ook als advies aan (maar ook met de bus). Dat is wel beter dan. Duurt wel 43 minuten langer dan normaalquote:Op maandag 10 juni 2013 18:01 schreef James1988 het volgende:
[..]
Kun je dan niet beter over Rotterdam reizen?
Wel toeslag betalen hequote:Op maandag 10 juni 2013 18:06 schreef Viezze het volgende:
Overigens geeft de reisplanner ook een optie met Fyra aan, die welgeteld 0 minuten sneller is dan zonder Fyra
ja okee, maar dat is alleen maar voor deze werkzaamheden. Ik had het meer over de "normaal gesproken" situatie.quote:Op maandag 10 juni 2013 18:16 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Fyra is toeslagvrij staat er op het kaartje hierboven toch?
quote:Geachte heer Fles,
NS heeft aan de staatssecretaris van IenM oplossingen aangedragen voor herstel van de treinverbindingen tussen Nederland en België. Het voorstel is een antwoord op het wegvallen van de Fyra V250-treinen. Oplossingen Nederland-België De frequentie van de Intercity Den Haag HS - Antwerpen/Brussel wordt na de zomer verhoogd van 8 naar 10 keer per dag. In overleg met de Belgische collega’s van NMBS wil NS die frequentie zo snel als realistisch mogelijk is uitbreiden naar 16 keer per dag. Ook uitbreiding van Thalys van 9 naar 11 ritten per dag zou een oplossing kunnen zijn. Wat dit betekent voor de toekomstige verbinding tussen Amsterdam en Brussel is op dit moment niet duidelijk. Fyra naar Breda rijdt onveranderd 2x per uur Fyra tussen Amsterdam, Schiphol, Rotterdam en Breda blijft onveranderd 2x per uur rijden. Op het traject tussen Amsterdam en Breda wordt met een ander treintype gereden. Via deze nieuwsbrief zullen wij u op de hoogte houden van nieuws over de alternatieve treinverbindingen tussen Nederland en België. Met vriendelijke groet, NS Hispeed
Als je een pizza hebt waar de bodemplaat onderuit tieft, dan ziet het er somber uitquote:Op maandag 10 juni 2013 18:32 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Mijn Italiaanse eten doet een Fyraatje en is ontzettend vertraagd. Hopelijk is het wel nog enigszins van eetbare kwaliteit.
Ja godverdomme kan ik weer gaan boeken. Wat denk je dat dat kost iedere keer??quote:Op maandag 10 juni 2013 18:42 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Dan klaag ik Italië aan en komt er vast een persco van Super Mario volgende week waarin alle beschuldigingen ontkent worden.
quote:Op maandag 10 juni 2013 18:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja godverdomme kan ik weer gaan boeken. Wat denk je dat dat kost iedere keer??
Ligt er aan of je Baas bent, dan is het priceless.quote:Op maandag 10 juni 2013 18:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja godverdomme kan ik weer gaan boeken. Wat denk je dat dat kost iedere keer??
Da's waarquote:Op maandag 10 juni 2013 18:53 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ligt er aan of je Baas bent, dan is het priceless.
Voor een extra-speciale trein met bijzondere bestickering die extreem gefaal uitstraalt. Dat is toch ook wat waardquote:Op maandag 10 juni 2013 18:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wel toeslag betalen heVoor ehm niks
In dat geval toch maar eens proberen voor deze trein een stille dood sterftquote:Op maandag 10 juni 2013 18:16 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Fyra is toeslagvrij staat er op het kaartje hierboven toch?
Vooralsnog heb ik ze teruggestuurd want ik had geen pizza besteld maar wel gekregen. Samen met nog twee andere dingen. Breng me mijn pasta, eikelquote:Op maandag 10 juni 2013 18:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja godverdomme kan ik weer gaan boeken. Wat denk je dat dat kost iedere keer??
Filmpje dan maarquote:Op maandag 10 juni 2013 17:47 schreef WhiteJoker het volgende:
De Zweedse machinisten mogen hun rok binnenkort verruilen door een korte broek die door Arriva wordt aangeleverd, aldus NOS.nl. Tenminste, Arriva gaat in gesprek met de vakbond.
En dat doen een hoop mensenquote:Op maandag 10 juni 2013 19:22 schreef arkkey het volgende:
Roslagsbanan, zonde line. Anders is het hetzelfde als HSL lijn zeggen
zo vaak staken ze toch niet?quote:Op maandag 10 juni 2013 19:39 schreef Sandrvich het volgende:
Jáhoor; SNCF gaat weer eens staken donderdag. Achterlijk werkschuw tuig!
Fixed something.quote:Op maandag 10 juni 2013 19:39 schreef Sandrvich het volgende:
Jáhoor; SNCF gaat weer eens staken donderdag. Achterlijk langharig werkschuw tuig!
Zijn er ergens punctualiteits- en uitvalcijfers te vinden? Voor mijn gevoel gaat het de laatste tijd wel stukken beter qua punctualiteit en uitval. Het is tenminste lang geleden dat ik een nieuwsbericht zag dat er ergens een V160 was stilgevallenquote:Op maandag 10 juni 2013 19:00 schreef Viezze het volgende:
Voor een extra-speciale trein met bijzondere bestickering die extreem gefaal uitstraalt. Dat is toch ook wat waard
rijksoverheid.nl zoeken naar HSL-Zuid rapportages.quote:Op maandag 10 juni 2013 20:25 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Zijn er ergens punctualiteits- en uitvalcijfers te vinden? Voor mijn gevoel gaat het de laatste tijd wel stukken beter qua punctualiteit en uitval. Het is tenminste lang geleden dat ik een nieuwsbericht zag dat er ergens een V160 was stilgevallen. Misschien dat ze er nu wat meer moeite in stoppen gezien ze er voorlopig wel aan vastzitten?
is niet gek, want op de Meer staat het spul al snel in de weg en bovendien hou je die rommel zo nog wat rolvaardigquote:Op maandag 10 juni 2013 20:50 schreef b2py het volgende:
In de vooravond heeft een V250 stel een rangeerbeweging gemaakt op de Watergraafsmeer.
ZIJN ER GEWONDEN GEVALLEN?quote:Op maandag 10 juni 2013 20:50 schreef b2py het volgende:
In de vooravond heeft een V250 stel een rangeerbeweging gemaakt op de Watergraafsmeer.
Nee, tuurlijk niet. Zo gevaarlijk is zo'n ding nou ook weer niet.quote:Op maandag 10 juni 2013 21:04 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
ZIJN ER GEWONDEN GEVALLEN?
Tijd om over te stappen naar Imgur?quote:Op maandag 10 juni 2013 21:01 schreef Bitlord het volgende:
Aangezien de V250-foto's van mij hier en op Skyscraperscity kennelijk dusdanig veel zijn bekeken, ben ik even door de bandbreedtelimiet van 10 gig heen van Photobucket. Een aantal foto's van mijn bezoekje aan station Utrecht Leidsche Rijn van vanmiddag staan hier:
http://commons.wikimedia.org/wiki/Category:Station_Utrecht_Leidsche_Rijn
Nee, alleen onderdelenquote:Op maandag 10 juni 2013 21:04 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
ZIJN ER GEWONDEN GEVALLEN?
Ik was eerst bij Imageshack tot die lijers opeens totaal disfunctioneerden. Ik vraag me even af wat photobucket de komende tijd gaat doen.quote:
Nou,,, volgens iedereen wel. Alleen de pastabakkers hebben er nog vertrouwen in.quote:Op maandag 10 juni 2013 21:08 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Nee, tuurlijk niet. Zo gevaarlijk is zo'n ding nou ook weer niet.
quote:
Op foto's waar je toch geen fuck met de rechten te maken wil hebben (screenshots en blah) gebruik ik ook altijd imgur. Oneindige opslagruimte en bandbreedte en een handige chrome-plugin waarmee je gewoon je screenshot kan ctrl-v'en of een foto kan slepen. Superhandig.quote:Op maandag 10 juni 2013 21:12 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Ik was eerst bij Imageshack tot die lijers opeens totaal disfunctioneerden. Ik vraag me even af wat photobucket de komende tijd gaat doen.
Ben benieuwd waar dat was. Ik weet dat er een brandmelding op station Nijmegen was rond die tijd, maar of het station echt ontruimd is durf ik niet te zeggen.quote:
Het is dat de Fyra geen testritten meer mag rijden anders was er een heel makkelijke grap te maken.quote:
Er was iets van een ontruiming op Amsterdam C.quote:Op maandag 10 juni 2013 21:19 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Ben benieuwd waar dat was. Ik weet dat er een brandmelding op station Nijmegen was rond die tijd, maar of het station echt ontruimd is durf ik niet te zeggen.
De dagstatistieken van @Failra? Niet officieel, maar het geeft een idee.quote:Op maandag 10 juni 2013 20:25 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Zijn er ergens punctualiteits- en uitvalcijfers te vinden?
Vaker dan je denkt, maar meestal regionaal en is de overlast beperkt tot bijvoorbeeld de spitsuren...quote:
Je had geluk, ik verveelde me de afgelopen 10 minuten. Hieronder enkele screenshots uit dit document:quote:Op maandag 10 juni 2013 20:25 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Zijn er ergens punctualiteits- en uitvalcijfers te vinden? Voor mijn gevoel gaat het de laatste tijd wel stukken beter qua punctualiteit en uitval. Het is tenminste lang geleden dat ik een nieuwsbericht zag dat er ergens een V160 was stilgevallen. Misschien dat ze er nu wat meer moeite in stoppen gezien ze er voorlopig wel aan vastzitten?
http://www.rijksoverheid.(...)e-rijkswegennet.htmlquote:Op maandag 10 juni 2013 22:41 schreef b2py het volgende:
Mocht je nog geïnteresseerd zijn, vrijdag is ook de kwartaalrapportage van Rijkswaterstaat uitgebracht over de wegen
DB: In Frankrijk zal van 12 juni 20:00 tot 14 juni 8:00 gestaakt worden bij de SNCF.quote:Op maandag 10 juni 2013 22:44 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Tering, Nationaal dit keer. Dat gaat een leuke werkweek worden
Eurostar verwacht dat zij er geen last van zullen hebben.quote:Op maandag 10 juni 2013 22:53 schreef b2py het volgende:
[..]
DB: In Frankrijk zal van 12 juni 20:00 tot 14 juni 8:00 gestaakt worden bij de SNCF.
http://www.bahn.de/blitz/view/fernverkehr/uebersicht.shtml
Tegen het Samenvoegen van de SNCF en de RFF (Zegmaar Prorail)quote:Op maandag 10 juni 2013 23:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Waarom nou weer? Zo van, we hebben al 2 weken niet meer gestaakt, wordt hoog tijd?
nog 30 seconden minuten en ik moet niet in slaap vallen.quote:
A, joh, het zijn Duitsers donderdag rijdt alles weer.quote:Op maandag 10 juni 2013 23:27 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.bahn.de/blitz/(...)1_hochwasser_v17.pdf
Het lijkt of we er met 1 uur vertraging vanaf komen
Dat kon weleens tegenvallenquote:Op maandag 10 juni 2013 23:28 schreef bork het volgende:
[..]
A, joh, het zijn Duitsers donderdag rijdt alles weer.
Opveegwerk?quote:Op maandag 10 juni 2013 23:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat kon weleens tegenvallenop andere trajecten zijn de maatregelen minstens t/m 16 juni. Maart ik kan niet vinden hoe lang er op Hannover - Berlin omleidingen zijn. Los daarvan wil ik best even via Wittenberg
Frico was veel beterquote:
Lijkt mij een staking tegen het overhevelen van de taken van SNCF Infra naar RFF?quote:Op maandag 10 juni 2013 23:14 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Tegen het Samenvoegen van de SNCF en de RFF (Zegmaar Prorail)
Bron: http://nord-pas-de-calais(...)perturbe-267595.html
Ik haal er "Hervormingen" uit dat kan je breed inzetten natuurlijk. Van mij mag er best gestaakt worden wat me wel stoort is het "....Maar we doen het ook voor uw verbinding en veiligheid hoor Mevrouwtjequote:Op maandag 10 juni 2013 23:35 schreef James1988 het volgende:
[..]
Lijkt mij een staking tegen het overhevelen van de taken van SNCF Infra naar RFF?
Voor zover ik weet is de huidige situatie in Frankrijk als volgt:quote:Op maandag 10 juni 2013 23:37 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik haal er "Hervormingen" uit dat kan je breed inzetten natuurlijk. Van mij mag er best gestaakt worden wat me wel stoort is het "....Maar we doen het ook voor uw verbinding en veiligheid hoor Mevrouwtje".. Ja hoor, met hun kolenpremie
Thx James, ik ben een hoop wijzerquote:Op maandag 10 juni 2013 23:47 schreef James1988 het volgende:
[..]
Voor zover ik weet is de huidige situatie in Frankrijk als volgt:
- Vervoerders (SNCF, Eurostar, goederenboeren, enz)
- SNCF Infra: doet onderhoud aan bestaand spoor
- RFF: regelt het aanleggen van nieuw spoor en het opwaarderen van bestaande spoorlijnen. RFF heeft bij de oprichting een groot deel van de schuld van SNCF overgenomen, de schuldenlast bedraagt zo'n ¤ 31 miljard. Er werkt ongeveer 1500 man.
- DCF: doet de capaciteitsverdeling op het Franse spoorwegnetwerk
De Sarkozyregering heeft een hervormingsplan aangekondigd, dat de Hollande-regering voortzet. De taken van SNCF Infra, RFF en DCF zouden worden samengevoegd zodat er een soort Franse ProRail ontstaat. Het doel is een kwaliteits- en efficiëntieverhoging, minder kosten en meer opbrengsten voor RFF. Ook moet het voor concurrenten makkelijker worden om toegang te krijgen tot Franse sporen.
IRJ heeft een [urlhttp://www.railjournal.co(...)hannel=537]interview met Guillaume Pépy[/url] (CEO SNCF) over de aanstaande hervormingen.
mm, Wittenberg daar ben ik al geweest, hoop toch Brunswijk onveilig te makenquote:Op maandag 10 juni 2013 23:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat kon weleens tegenvallenop andere trajecten zijn de maatregelen minstens t/m 16 juni. Maart ik kan niet vinden hoe lang er op Hannover - Berlin omleidingen zijn. Los daarvan wil ik best even via Wittenberg
Tsja ik zag dat we daar 2 uur hadden?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 00:22 schreef bork het volgende:
[..]
mm, Wittenberg daar ben ik al geweest, hoop toch Brunswijk onveilig te maken
Dan ga jij lekker tukken, ik vermaak me welquote:Op dinsdag 11 juni 2013 00:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tsja ik zag dat we daar 2 uur hadden?Wat heb je daar te zoeken man
Misschien moeten we maar eens goed in de gaten houden of we niet een uur eerder uit dat tochthol weg kunnen om toh op tijd in B te zijnquote:Op dinsdag 11 juni 2013 00:37 schreef bork het volgende:
[..]
Dan ga jij lekker tukken, ik vermaak me wel
Flexi(bili)ty is my middle namequote:Op dinsdag 11 juni 2013 00:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Misschien moeten we maar eens goed in de gaten houden of we niet een uur eerder uit dat tochthol weg kunnen om toh op tijd in B te zijn
Die rotzooi hebben ze in Berlin zelf ook hoorquote:
De oude Tatra-trams die ze daar hebben rondrijden zijn best wel grappigquote:Op dinsdag 11 juni 2013 00:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die rotzooi hebben ze in Berlin zelf ook hoor
Was het maar waarquote:Op dinsdag 11 juni 2013 08:57 schreef b2py het volgende:
Misschien zat je wel in een Thalys terwijl je het niet door had!
Ik vermoed dat we dat niet hier moeten toen, vorige keer werden we hier ook tot de orde geroepen toen er verteld werd hoe je met een klein voorwerp een seinstoring kon veroorzakzenquote:Op dinsdag 11 juni 2013 09:07 schreef Flodder450 het volgende:
Maar nu wil ik wel eens weten, welk voorwerp is écht een gevaar voor ontsporing dan? ik denk niet dat een muntje of een wuppie echt zoveel schade aanbrengt als bijvoorbeeld een balk ofzo
Ik heb wel gelezen dat iemand een keer een wisselinstallatie heeft ontregelt met één muntjequote:Op dinsdag 11 juni 2013 09:22 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik vermoed dat we dat niet hier moeten toen, vorige keer werden we hier ook tot de orde geroepen toen er verteld werd hoe je met een klein voorwerp een seinstoring kon veroorzakzen
Ironische kant van het verhaal, ProRail verkondigd het zelf ook op informatiedagen op scholen.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 09:22 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik vermoed dat we dat niet hier moeten toen, vorige keer werden we hier ook tot de orde geroepen toen er verteld werd hoe je met een klein voorwerp een seinstoring kon veroorzakzen
Is er een lespakket te downloaden?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 09:24 schreef b2py het volgende:
[..]
Ironische kant van het verhaal, ProRail verkondigd het zelf ook op informatiedagen op scholen.
Hoeveel omlopen zijn er? 3? En Hoeveel zijn er nodig voor de Dienstregeling? 3 ?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 09:28 schreef James1988 het volgende:
Tevens: de excuus-Benelux ziet er niet echt goed uit. Ik zag 'm zojuist op Den Haag HS: afbladderende verf, ronduit smerig (heeft de wasstraat al even niet gezien vermoed ik) en er is vast wel het nodige defect.
Zijn alle setjes nog bewaard gebleven? Dus dan staat er nog een deel in de mottenballen?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 09:29 schreef James1988 het volgende:
Met een stammetje of 3 moet je dat wel kunnen redden ja. Voeg er nog wat reserve aan toe... het zou me verbazen als ze meer dan 5 stammen hebben.
Op de Dijksgracht staan nog 12 rijtuigen geparkeerd.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 09:31 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Zijn alle setjes nog bewaard gebleven? Dus dan staat er nog een deel in de mottenballen?
deel staat terzijde, een ander deel is gebruikt om het Fyra HST-zonder-naam-materieelpark te versterken.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 09:31 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Zijn alle setjes nog bewaard gebleven? Dus dan staat er nog een deel in de mottenballen?
dat weerhoud mij ervan om een muntje op het spoor te leggen, stelnou dat dat ding wegschiet, dat kreng gaat dwars door je heen denk ikquote:Op dinsdag 11 juni 2013 09:24 schreef James1988 het volgende:
Een muntje is geen gevaar voor de trein, maar wordt wel een projectiel. Het zou maar in iemands oog terechtkomen...
In 99% van de gevallen zal de trein het muntje nooit halen omdat de TRDL een TOBS (Ten Onrechte Bezet Spoor) melding krijgt. Wat volgt is een 'seinstoring' en mag de aannemer gaan kijken wat de oorzaak is.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 09:42 schreef Flodder450 het volgende:
[..]
dat weerhoud mij ervan om een muntje op het spoor te leggen, stelnou dat dat ding wegschiet, dat kreng gaat dwars door je heen denk ik
Niet voor een muntje op een spoorstaaf.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 09:44 schreef b2py het volgende:
[..]
In 99% van de gevallen zal de trein het muntje nooit halen omdat de TRDL een TOBS (Ten Onrechte Bezet Spoor) melding krijgt. Wat volgt is een 'seinstoring' en mag de aannemer gaan kijken wat de oorzaak is.
Nee dat is waar. Ik dacht weer ergens anders aanquote:Op dinsdag 11 juni 2013 09:49 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Niet voor een muntje op een spoorstaaf.
Aan de binnenkant is het niet veel beter. Heel de toiletten onder de graffiti, scheuren in de vloer afgedekt met wat plaatmateriaal, coupédeuren hangen er op z'n Fyra's in (scheef en gaan niet dicht). 't Is een schande, maargoed, what else is new.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 09:28 schreef James1988 het volgende:
Tevens: de excuus-Benelux ziet er niet echt goed uit. Ik zag 'm zojuist op Den Haag HS: afbladderende verf, ronduit smerig (heeft de wasstraat al even niet gezien vermoed ik) en er is vast wel het nodige defect.
"Hallo reiziger, goedemorgen en van harte welkom bij Fuck You Travels! Gaat u vooral lekker zitten en maakt u zich niet te druk om de erbarmelijke staat van het rollend materieel, dat doen we zelf namelijk ook niet."quote:Op dinsdag 11 juni 2013 09:54 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Aan de binnenkant is het niet veel beter. Heel de toiletten onder de graffiti, scheuren in de vloer afgedekt met wat plaatmateriaal, coupédeuren hangen er op z'n Fyra's in (scheef en gaan niet dicht). 't Is een schande, maargoed, what else is new.
De onze heeft 2 kapotte wc's, kapotte airco in een wagon, deur van wc 3 kan niet op slot, ik blijf maar zitten denk ik.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 09:28 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Hoeveel omlopen zijn er? 3? En Hoeveel zijn er nodig voor de Dienstregeling? 3 ?![]()
Kun je foto's maken?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 09:54 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Aan de binnenkant is het niet veel beter. Heel de toiletten onder de graffiti, scheuren in de vloer afgedekt met wat plaatmateriaal, coupédeuren hangen er op z'n Fyra's in (scheef en gaan niet dicht). 't Is een schande, maargoed, what else is new.
Hierover gesproken, laatst waren ze in Scheemda voor een gedeelte op het spoor (1) aan het werk om bij het perron te kunnen. Er zat een kortsluitlans tussen de sporen, maar ze maken op dit baanvak toch gebruik van assentellers? Wat heeft dit dan voor een nut?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 09:28 schreef James1988 het volgende:
Het grappige is dat iets wat in het ene land goed werkt (zoals muntjes op spoor leggen) in een ander land best wel eens niet zou kunnen werken, omdat daar andere systemen worden gebruikt. In België worden bijvoorbeeld assentellers en pedalen gebruikt, terwijl in Nederland spoorstroomlopen de gangbare manier van detectie is.
Op de stations liggen vrijwel allemaal Prikspanningspoorstroomlopen.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 10:37 schreef Viezze het volgende:
[..]
Hierover gesproken, laatst waren ze in Scheemda voor een gedeelte op het spoor (1) aan het werk om bij het perron te kunnen. Er zat een kortsluitlans tussen de sporen, maar ze maken op dit baanvak toch gebruik van assentellers? Wat heeft dit dan voor een nut?
ben benieuwd naar jouw foto's van hoe bagger het eruit zietquote:Op dinsdag 11 juni 2013 10:32 schreef bork het volgende:
[..]
De onze heeft 2 kapotte wc's, kapotte airco in een wagon, deur van wc 3 kan niet op slot, ik blijf maar zitten denk ik.
De achterste wagons waren niet echt gevuld in Rotterdam' in Roosendaal echter wel.
Dat wist ik niet. Weer wat geleerd!quote:Op dinsdag 11 juni 2013 10:41 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Op de stations liggen vrijwel allemaal Prikspanningspoorstroomlopen.
op de Binckhorst zag ik nog minimaal 2 stammen en 1 loc staan..quote:Op dinsdag 11 juni 2013 09:31 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Zijn alle setjes nog bewaard gebleven? Dus dan staat er nog een deel in de mottenballen?
quote:Op dinsdag 11 juni 2013 10:41 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Op de stations liggen vrijwel allemaal Prikspanningspoorstroomlopen.
En waar wél assentellers liggen, zijn er meestal werkplekbeveiligingsschakelaars gsschakelaars, die de beveiliging beïnvloeden.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 10:41 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Op de stations liggen vrijwel allemaal Prikspanningspoorstroomlopen.
Menig stuiver plat laten rijden vroegerquote:Op dinsdag 11 juni 2013 09:42 schreef Flodder450 het volgende:
dat weerhoud mij ervan om een muntje op het spoor te leggen, stelnou dat dat ding wegschiet, dat kreng gaat dwars door je heen denk ik
Een manier van treinbeveiliging waarbij er een (lage) spanning op de sporen staat. Wanneer er een trein overheen rijdt wordt het circuit gesloten en weet het beveiligingssysteem dat het spoor bezet is. Hiervoor is het van belang dat er geen roest op het spoor ligt, de regelgeving schrijft voor dat spoor met PSSSL minstens iedere 24 uur door minstens 20 assen bereden moet worden.quote:
Oh dan klopt mijn redenatie toch niet. Laatst vroeg ik een keer aan ziggy of spoor 1 in Scheemda wel gebruikt werd, en dat gebeurde wel eens. Toch ligt er een aardig laagje roest op, maar hij gaf aan dat er ter plekke assentellers zijn. Misschien toch geen PSSSL in Scheemda dan?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 10:49 schreef James1988 het volgende:
[..]
Een manier van treinbeveiliging waarbij er een (lage) spanning op de sporen staat. Wanneer er een trein overheen rijdt wordt het circuit gesloten en weet het beveiligingssysteem dat het spoor bezet is. Hiervoor is het van belang dat er geen roest op het spoor ligt, de regelgeving schrijft voor dat spoor met PSSSL minstens iedere 24 uur door minstens 20 assen bereden moet worden.
klopt dat allemaal?
Juist wel. Bij assentellers heeft roest geen invloed, bij spoorstroomlopen wel, omdat roest isolerend werkt.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 10:49 schreef Viezze het volgende:
Ah ik zie het al. Ik vroeg me af waarom roestrijden dan alsnog niet nodig was (spoor 1 in Scheemda ligt er nogal verroest bij maar wordt wel gebruikt), maar omdat er spanning op staat is dat dus niet nodig.
quote:
Op wat voor bord Scrabblen jullie?quote:
quote:Op dinsdag 11 juni 2013 10:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[..]
Op wat voor bord Scrabblen jullie?
100x100.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 10:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[..]
Op wat voor bord Scrabblen jullie?
Scheemda heeft psssl.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 10:50 schreef Viezze het volgende:
[..]
Oh dan klopt mijn redenatie toch niet. Laatst vroeg ik een keer aan ziggy of spoor 1 in Scheemda wel gebruikt werd, en dat gebeurde wel eens. Toch ligt er een aardig laagje roest op, maar hij gaf aan dat er ter plekke assentellers zijn. Misschien toch geen PSSSL in Scheemda dan?
Klopt wikipedia (http://nl.wikipedia.org/wiki/Spoorstroomloop) dan op het punt dat de prikspanning als het ware door de roest heen gaat omdat het een hogere spanning heeft?quote:
Het fijne weet ik er niet van, maar psssl is ook pulserende spanning. Dat heeft er ook mee te maken, meen ik.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 10:55 schreef Viezze het volgende:
[..]
Klopt wikipedia (http://nl.wikipedia.org/wiki/Spoorstroomloop) dan op het punt dat de prikspanning als het ware door de roest heen gaat omdat het een hogere spanning heeft?
okey, dat is wel heel ergquote:Op dinsdag 11 juni 2013 10:49 schreef JDude het volgende:
[..]
Menig stuiver plat laten rijden vroeger. En proberen de bovenleiding te raken met ballastkeien, dat gaf zo'n mooi *PIEUW* geluid. Niet héél erg slim als ik er achteraf aan terugdenk, maar ach, wat weet je daar nou van als jochie van een paar turven hoog.
Die is niet vaker gaan rijden en ook niet met langere treinen dus waarom moest die dan versterkt worden? Bijna al het materieel van de oude Benelux zou dus gewoon beschikbaar moeten zijn.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 09:37 schreef James1988 het volgende:
[..]
deel staat terzijde, een ander deel is gebruikt om het Fyra HST-zonder-naam-materieelpark te versterken.
Bovenleidingspanningsschakelaarquote:Op dinsdag 11 juni 2013 10:53 schreef James1988 het volgende:
Heb ik er nog twee:
spoorstaafconditioneringssysteem
wielflenssmeerinstallatie
Bovendien bespaart beginnen in Den Haag ipv Amsterdam ook nog een omloop.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 10:59 schreef ReisT het volgende:
[..]
Die is niet vaker gaan rijden en ook niet met langere treinen dus waarom moest die dan versterkt worden? Bijna al het materieel van de oude Benelux zou dus gewoon beschikbaar moeten zijn.
Alleen die gehuurde Oostenrijkse bakken natuurlijk niet maar hé, hoe veel maanden hebben ze nu al de tijd gehad om die weer opnieuw in te huren? Anders moeten de Belgen ook nog wat geschikt spul hebben staan.
Meer reservematerieel. Tot enkele maanden terug hadden ze slechts 1 stam extra, en dus niet echt een reserve.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 10:59 schreef ReisT het volgende:
[..]
Die is niet vaker gaan rijden en ook niet met langere treinen dus waarom moest die dan versterkt worden?
PSSSL gebruikt een hogere spanning dan de GRS-spoorstroomloop die in de rest van Nederland ligt. Dit heeft als gevolg dat je minder last hebt van roestvorming. Je kan hoeft dus minder vaak roest weg te rijden.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 10:50 schreef Viezze het volgende:
[..]
Oh dan klopt mijn redenatie toch niet. Laatst vroeg ik een keer aan ziggy of spoor 1 in Scheemda wel gebruikt werd, en dat gebeurde wel eens. Toch ligt er een aardig laagje roest op, maar hij gaf aan dat er ter plekke assentellers zijn. Misschien toch geen PSSSL in Scheemda dan?
Kijk je wel uit voor de snelle taxi's die daar ook rondrijden?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 11:23 schreef Darkwing_Duck het volgende:
36 uurs tripje geboekt om te roeren in de metro en de tram van Marseille![]()
Lekker aan de Vieux Port gaan zitten manquote:Op dinsdag 11 juni 2013 11:23 schreef Darkwing_Duck het volgende:
36 uurs tripje geboekt om te roeren in de metro en de tram van Marseille![]()
Als paars ook bordeauxrood kan betekenen dat zullen dat gehuurde Belgische rijtuigen zijn geweest.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 11:01 schreef JDude het volgende:
Ik herinner me nog wel getrokken treinen met paarse rijtuigen. Huurspul was dat geloof ik?
Heb ik iets gemist?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 11:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Kijk je wel uit voor de snelle taxi's die daar ook rondrijden?
Dat was toch bruining ¨leer¨quote:Op dinsdag 11 juni 2013 11:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb er nog in gezeten ja, super relaxte treinen waren dat. Lekker pluche beklede banken, ook in de 2e klas
Film?quote:
Ireyon en Wimpie-Lexie zijn homies4life jwzquote:Op dinsdag 11 juni 2013 12:47 schreef Peterselieman het volgende:
Morgen koninklijk bezoek in Roosendaal
Roosendaal geeft gewoon 180.000 euro uit aan een bezoekje van 35 minuten. Honder. Tachtig. Duizend. euro. En het station ligt erbij als een teringzooi (weet je nog dat ik 2 maanden terug riep dat we Chipkaart-poortjes zouden krijgen? Staan er nog steeds niet). Nee dat belooft echt wat, vind het niet jammer dat ik morgen heel de dag gewoon in Eindhoven zit.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 12:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ireyon en Wimpie-Lexie zijn homies4life jwz
Ziet er voor mij uit als een TGV in een antieke/lelijke kleurstelling, maargoedquote:Op dinsdag 11 juni 2013 12:13 schreef BoxeurDesRues het volgende:
[ afbeelding ]
Renfe AVE wat een beest is dat.![]()
Alleen jammer dat de lange afstanden zo duur zijn in Spanje.
Blijkbaar heten er meer hondjes fikkie Pendolino.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 13:33 schreef ReisT het volgende:
Dat is geen TGV maar een Pendolino in Renfe-kleurtjes.
Pendolino staat voor kantelbak. Dus de ICE-TD zou ook een Pendolino kunnen zijn en dergelijke.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 13:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Blijkbaar heten er meer hondjes fikkie Pendolino.
[ afbeelding ]
Nou inderdaad. Volgende keer even op tijd met je trapje en je kettingzaag erheen en ff die BVLpaal wegsnoeienquote:Op dinsdag 11 juni 2013 13:51 schreef b2py het volgende:
Beetje jammer dat de zon niet schijnt, joekel van een BVL-paal in beeld staat en van de hekjes. Verder wel leuk hoor.
(:P)
Ja, en ik zie geen sluitseinen.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 13:51 schreef b2py het volgende:
Beetje jammer dat de zon niet schijnt, joekel van een BVL-paal in beeld staat en van de hekjes. Verder wel leuk hoor.
(:P)
quote:Op dinsdag 11 juni 2013 13:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou inderdaad. Volgende keer even op tijd met je trapje en je kettingzaag erheen en ff die BVLpaal wegsnoeien
quote:Op dinsdag 11 juni 2013 14:00 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ja, en ik zie geen sluitseinen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Altijd onderweg naar het avontuur
Ergens in de haven van Marseille moet er nog een PCC-tram van het oude net staan. Ik heb hem niet kunnen vinden helaas. De andere staat in Breil-sur-Roya bij volgens mij een best leuk museumpje, maar dat zul je wel niet kunnen bereiken binnen de tijd.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 11:23 schreef Darkwing_Duck het volgende:
36 uurs tripje geboekt om te roeren in de metro en de tram van Marseille![]()
Kan niet, die treinen hebben nooit bestaanquote:Op dinsdag 11 juni 2013 14:37 schreef arkkey het volgende:
Over metro's gesproken, ik was op zoek naar schaalmodellen van de Stockholmse metro, en zodoende uitgekomen bij http://jorgenedgar.se/ Deze maakt zover ik weet schaalmodellen voor het spoorwegmuseum in zweden, en doet allerlei custom jobs. Kijk o.a. wat bij de custom modellen voor NL staat
[ afbeelding ]
Door wie?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 14:52 schreef Peterselieman het volgende:
Vandaag zijn een aantal kamerleden vertrouwelijk bijgepraat over de stand van zaken rond de V250, dodo
quote:Staatssecretaris Mansveld heeft een commissie met zwaargewichten ingesteld, die haar gaat adviseren over de langetermijnagenda voor de spoorwegen.
Onder anderen oud-NS-topman Aad Veenman krijgt zitting in de 'klankbordgroep'. Onder zijn verantwoordelijkheid schafte de NS in 2004 de Fyra-treinen aan.
Voorzitter wordt commissaris Wim Kuyken van het nationale Deltaprogramma. Hij was eerder topambtenaar bij Algemene Zaken.
Winterweer
Het besluit om de commissie in te stellen heeft niet direct te maken met de problemen rond de Fyra. Mansveld stuurde in februari haar langetermijnvisie op het spoor naar de Kamer.
Daarin gaat het onder meer over het oplossen van dienstregelingsproblemen door winterweer en het al dan niet ongedaan maken van de splitsing van NS en ProRail.
Ja, maar dit gaat niet alleen over de Fyra he. Ook over de splitsing NS/PR (volgens mij ook onder Veenman gebeurd?) en over de winterellende.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 15:09 schreef Peterselieman het volgende:
Veenman![]()
Terecht stelt het NOS-artikel dat hij deels verantwoordelijk is voor het Fyra-debacle en nu weer zitting in een commissie?
Deze commissie werd al opgericht voor het Fyra debacle, ergens een brief half februari uit mijn hoofd. Voor de langetermijnvisie spoor.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 15:09 schreef Peterselieman het volgende:
Veenman![]()
Terecht stelt het NOS-artikel dat hij deels verantwoordelijk is voor het Fyra-debacle en nu weer zitting in een commissie?
En verder wat Duvel zegt
Het bevat veel meer dan de Fyra ja, maar waar het om gaat is dat je nu een oud-bestuurder van de NS vraagt om zitting te nemen in een commissie, terwijl je op dit moment vraagtekens kunt zetten bij zijn presteren in het verleden.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 15:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, maar dit gaat niet alleen over de Fyra he. Ook over de splitsing NS/PR (volgens mij ook onder Veenman gebeurd?) en over de winterellende.
Oh okeequote:Op dinsdag 11 juni 2013 15:15 schreef Duvel het volgende:
NS/ProRail splitsing is onder Den Besten ingezet.
Kortom, het zoveelste brevet van volstrekte onkunde van de overheid.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 15:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het bevat veel meer dan de Fyra ja, maar waar het om gaat is dat je nu een oud-bestuurder van de NS vraagt om zitting te nemen in een commissie, terwijl je op dit moment vraagtekens kunt zetten bij zijn presteren in het verleden.
Verder laat je hiermee ook zien dat het ministerie niet onafhankelijk van de NS kan opereren, terwijl dit als concessieverlener wel zou moeten.
Zoals heel oud-NS onder Den Besten naar de tering geholpen is.quote:
We hebben het al topics lang over ontbreken van kennis van het werkveld. Wordt er een commissie spoor opgezet en mag er geen persoon inzitten met ervaring in de spoorsector?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 15:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het bevat veel meer dan de Fyra ja, maar waar het om gaat is dat je nu een oud-bestuurder van de NS vraagt om zitting te nemen in een commissie, terwijl je op dit moment vraagtekens kunt zetten bij zijn presteren in het verleden.
Verder laat je hiermee ook zien dat het ministerie niet onafhankelijk van de NS kan opereren, terwijl dit als concessieverlener wel zou moeten.
Klinkt als een goeie vent voor in die commissie.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 15:18 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zoals heel oud-NS onder Den Besten naar de tering geholpen is.
Eens.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 15:18 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zoals heel oud-NS onder Den Besten naar de tering geholpen is.
dat er iemand met spoorkennis in zit is goed, maar op dit moment kun je bij Veenman wat vraagtekens zetten. Het lijkt me dat er ook wel anderen zijn die zitting kunnen nemen in zo'n commissie en daarbij moet je natuurlijk niet alleen naar de NS kijken, maar zeker ook naar andere vervoerders en ook ProRail, evenals andere spoorgerelateerde bedrijven.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 15:18 schreef b2py het volgende:
[..]
We hebben het al topics lang over ontbreken van kennis van het werkveld. Wordt er een commissie spoor opgezet en mag er geen persoon inzitten met ervaring in de spoorsector?
Noem eens een paar namen, die ook spoorse ervaring hebben en tijd hebben voor zo'n commissie.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 15:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat er iemand met spoorkennis in zit is goed, maar op dit moment kun je bij Veenman wat vraagtekens zetten. Het lijkt me dat er ook wel anderen zijn die zitting kunnen nemen in zo'n commissie en daarbij moet je natuurlijk niet alleen naar de NS kijken, maar zeker ook naar andere vervoerders en ook ProRail, evenals andere spoorgerelateerde bedrijven.
dat is een onmogelijke opgave, omdat veel van die mensen richting buitenwereld helemaal niet zo bekend zijn en je daarnaast geen inzicht hebt of ze beschikbaar zijn of nietquote:Op dinsdag 11 juni 2013 15:42 schreef b2py het volgende:
[..]
Noem eens een paar namen, die ook spoorse ervaring hebben en tijd hebben voor zo'n commissie.
Alle topbestuurders die ontslagen zijn bij HiSpeed. Siebers enz.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 15:42 schreef b2py het volgende:
[..]
Noem eens een paar namen, die ook spoorse ervaring hebben en tijd hebben voor zo'n commissie.
dat is dus het gekke: Siebers heeft officieel nog geen ontslag gekregen bij NS Hispeedquote:Op dinsdag 11 juni 2013 15:44 schreef remcoP het volgende:
[..]
Alle topbestuurders die ontslagen zijn bij HiSpeed. Siebers enz.
![]()
* James1988 ?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 15:42 schreef b2py het volgende:
[..]
Noem eens een paar namen, die ook spoorse ervaring hebben en tijd hebben voor zo'n commissie.
Jawel hoor.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 15:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat is een onmogelijke opgave, omdat veel van die mensen richting buitenwereld helemaal niet zo bekend zijn en je daarnaast geen inzicht hebt of ze beschikbaar zijn of niet
Nee dank je, ik kijk wel uitquote:Op dinsdag 11 juni 2013 15:52 schreef DeaDLocK2K het volgende:Er zit hier ook wel iemand die er van mij in zou mogen. Misschien wel twee.
Dat zijn wel goeien ja.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 15:52 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Jawel hoor.
Arco Sierts, Rian van de Borgt en zo zijn er nog wel wat intelligente techneuten te verzinnen.
Alleen als de resultaten ook echt in de langetermijn spooragenda verwerkt wordenquote:Er zit hier ook wel iemand die er van mij in zou mogen. Misschien wel twee.
En daarom is het ook niet terecht om meneer Veenman direct af te schrijven. Diverse ministers hebben het ook verkloot en zijn daarna in de top van diverse bedrijven aan de slag gegaan.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 15:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat is een onmogelijke opgave, omdat veel van die mensen richting buitenwereld helemaal niet zo bekend zijn en je daarnaast geen inzicht hebt of ze beschikbaar zijn of niet
Ik dacht dus dat die hier vast al voorbijgekomen zou zijn dus daarom maar niet gepost. Smakelijke Youp weer inderdaadquote:Op dinsdag 11 juni 2013 16:06 schreef Peterselieman het volgende:
Verder heeft Youp van't Hek zijn licht over de Fyra laten schijnen. Niets nieuws, maar staan af en toe wel leuke zinnetjes in
http://www.nrc.nl/youp/2013/06/08/fyrus/
Dat is wat anders, die bedrijven zijn privaat gefinancierd en mogen lekker zelf doen wat ze willen. Bij de overheid werkt dat toch net even wat anders.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 16:06 schreef b2py het volgende:
[..]
En daarom is het ook niet terecht om meneer Veenman direct af te schrijven. Diverse ministers hebben het ook verkloot en zijn daarna in de top van diverse bedrijven aan de slag gegaan.
mja, Veenman heeft op dit moment wat de schijn tegen en daarom is het beter om even pas op de plaats te maken, niets meer, niets minder.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 16:06 schreef b2py het volgende:
[..]
En daarom is het ook niet terecht om meneer Veenman direct af te schrijven. Diverse ministers hebben het ook verkloot en zijn daarna in de top van diverse bedrijven aan de slag gegaan.
Precies. Je kan het nu echt niet meer maken om nog fouten te maken. Zelfs de schijn daarvan moet je voorkomen. Alles moet op tafel, eerlijk en open.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 16:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, Veenman heeft op dit moment wat de schijn tegen en daarom is het beter om even pas op de plaats te maken, niets meer, niets minder.
Omdat ie geen hoofdschuldige is? Omdat ie van de NS Groep een onmogelijke opdracht heeft meegekregen?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 15:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat is dus het gekke: Siebers heeft officieel nog geen ontslag gekregen bij NS Hispeed
Arco Sierts maakt toch met iedereen ruzie?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 15:52 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Jawel hoor.
Arco Sierts, Rian van de Borgt en zo zijn er nog wel wat intelligente techneuten te verzinnen. Er zit hier ook wel iemand die er van mij in zou mogen. Misschien wel twee.
Ook een reden dat ik ongeschikt ben.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 16:35 schreef Duvel het volgende:
[..]
Arco Sierts maakt toch met iedereen ruzie?
Hij verkoopt de NS regelmatig schoppen en ik weet dat er op ovinnederland.nl redelijk veel mensen zitten die hem een eikel vinden maar hij heeft gewoon wel heel veel verstand van zaken. Zulke mensen heb je nodig.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 16:35 schreef Duvel het volgende:
[..]
Arco Sierts maakt toch met iedereen ruzie?
Ja dat had ik dus ook op ovinnederland gezet en hij werd weggezet als een roeptoeter zonder dat er inhoudelijke argumenten gebruikt werden. Nou ben ik daar ook heel goed in dus ik prikte daar wel doorheen maar het is behoorlijk jammer want veel van die mensen werken in de spoorsector.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 16:43 schreef WhiteJoker het volgende:
Even gegoogled op zijn naam en ik kwam bij dit artikel uit. Klinkt wel alsof wat hij zegt logisch is. Nu moet er nog iemand luisteren.
Arco communiceert lang niet altijd even handig maar in zijn verhalen zit zeker een belangrijke kern van waarheid en dat wat hij omschrijft met de term "incestueuze cirkel" bestaat in de kern ook, alleen niet op de manier waarop hij het brengt.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 16:35 schreef Duvel het volgende:
[..]
Arco Sierts maakt toch met iedereen ruzie?
Hij is zeker geen hoofdschuldige nee, maar wel een van de hoofdrolspelers in het vreemde spel dat rond de Nederlandse HSL gespeeld is. Hoe meer je er over leest, hoe meer je het idee krijgt dat het gedoemd was te mislukken omdat veel te veel partijen met allemaal hun eigen wensenlijstje zich ermee bemoeiden.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 16:34 schreef Duvel het volgende:
[..]
Omdat ie geen hoofdschuldige is? Omdat ie van de NS Groep een onmogelijke opdracht heeft meegekregen?
Of omdat Nederland eigenlijk gewoon te klein is voor fatsoenlijk hogesnelheidsrailvervoer.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 16:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Hij is zeker geen hoofdschuldige nee, maar wel een van de hoofdrolspelers in het vreemde spel dat rond de Nederlandse HSL gespeeld is. Hoe meer je er over leest, hoe meer je het idee krijgt dat het gedoemd was te mislukken omdat veel te veel partijen met allemaal hun eigen wensenlijstje zich ermee bemoeiden.
Hoe duidelijk willen ze die argumenten hebben? Hij geeft aan dat de communicatie tussen alle partijen verbeterd moet worden, en dat het eilandgedachte (ik ben er niet verantwoordelijk voor) de robuustheid van het spoor niet ten goede komt.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 16:49 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja dat had ik dus ook op ovinnederland gezet en hij werd weggezet als een roeptoeter zonder dat er inhoudelijke argumenten gebruikt werden. Nou ben ik daar ook heel goed in dus ik prikte daar wel doorheen maar het is behoorlijk jammer want veel van die mensen werken in de spoorsector.
Dat is sowieso het geval. Er zijn maar weinig trajecten waar je van een hogere snelheid zou profiteren, Amersfoort - Zwolle - Groningen (zonder tussenstops) is er eentje van. Op veel andere trajecten is het kommaneuken.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Of omdat Nederland eigenlijk gewoon te klein is voor fatsoenlijk hogesnelheidsrailvervoer.
Dat dus. Ook ik krijg regelmatig per telefoon een donderpreek, maar zijn hart zit op de goede plaats.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 16:42 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Hij verkoopt de NS regelmatig schoppen en ik weet dat er op ovinnederland.nl redelijk veel mensen zitten die hem een eikel vinden maar hij heeft gewoon wel heel veel verstand van zaken. Zulke mensen heb je nodig.
dat zeker. Daarom was het IC Max-plan in de basis ook realistischer.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Of omdat Nederland eigenlijk gewoon te klein is voor fatsoenlijk hogesnelheidsrailvervoer.
Exactemento. Alhoewel het geen slecht idee zou zijn om z'n toon iets te matigen omdat er dan wel meer mensen gaan luisteren.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:10 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Dat dus. Ook ik krijg regelmatig per telefoon een donderpreek, maar zijn hart zit op de goede plaats.
En hij is altijd bereid om zijn kennis te delen.
Dus ondanks dat hij geen softie is in zijn woordkeuze, is hij buitengewoon waardevol voor degene die naar hem wil luisteren.
Voor zeer hogesnelheidsvervoer wel maar het is nu allemaal wel heel erg aan elkaar geboemel.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Of omdat Nederland eigenlijk gewoon te klein is voor fatsoenlijk hogesnelheidsrailvervoer.
Ik weet voor 99% zeker dat Arnhem Zuid gratis parkeren is.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 16:41 schreef greavy het volgende:
Volgende week een weekend naar Keulen toe. Maar ik moet tot 14:00 werken, en wil proberen de ICE van 17:02 uit Utrecht of 17:37 uit Arnhem te nemen naar Keulen op vrijdag. Iemand een idee of het gratis parkeren is bij Arnhem Zuid of omliggende stations? Volgens mij is Elst gratis parkeren?
Zou op de NS site moeten staan bij informatie over stations. Kijk voor de zekerheid wel op Google maps of de parkeerplaats groot genoeg is, want die worden veelvuldig gebruikt door forenzen. Als je op tijd bent moet het vrijdag geen probleem zijn.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 16:41 schreef greavy het volgende:
Volgende week een weekend naar Keulen toe. Maar ik moet tot 14:00 werken, en wil proberen de ICE van 17:02 uit Utrecht of 17:37 uit Arnhem te nemen naar Keulen op vrijdag. Iemand een idee of het gratis parkeren is bij Arnhem Zuid of omliggende stations? Volgens mij is Elst gratis parkeren?
Wordt Elst. Schijnen ruim 350 parkeerplekken te zijn. Om 14:45/15:00 moet ik daar wel een parkeerplek kunnen vinden, gok ik.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:15 schreef Viezze het volgende:
[..]
Zou op de NS site moeten staan bij informatie over stations. Kijk voor de zekerheid wel op Google maps of de parkeerplaats groot genoeg is, want die worden veelvuldig gebruikt door forenzen. Als je op tijd bent moet het vrijdag geen probleem zijn.
Het zou verboden moeten worden!quote:
Interessant:quote:Op dinsdag 11 juni 2013 18:31 schreef James1988 het volgende:
Een prijsverlaging van gemiddeld 11% leverde Renfe de afgelopen 4 maanden 14% meer AVE-reizigers op.
Komt daar de SiGo aan?quote:Sources in Renfe contacted by IRJ stated that due to a relatively low demand for business travel, the company intends to focus on continuing to expand its still weak market share in the leisure travel segment, with more special offers and longer trains on weekends and public holidays.
Net als de OuiGo he. Met de "ja" in het spaans.quote:
*kwartje valt*quote:Op dinsdag 11 juni 2013 18:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Net als de OuiGo he. Met de "ja" in het spaans.
Je bent lekker op dreef vandaag!quote:Op dinsdag 11 juni 2013 18:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Net als de OuiGo he. Met de "ja" in het spaans.
Ok gedaan.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 18:48 schreef DriekOplopers het volgende:
Lees dit: http://frontpage.fok.nl/column/603225/1/1/50/pasta-en-fyra.html
Moet wel lukkenquote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:32 schreef greavy het volgende:
[..]
Wordt Elst. Schijnen ruim 350 parkeerplekken te zijn. Om 14:45/15:00 moet ik daar wel een parkeerplek kunnen vinden, gok ik.
quote:Op dinsdag 11 juni 2013 18:48 schreef DriekOplopers het volgende:
Lees dit: http://frontpage.fok.nl/column/603225/1/1/50/pasta-en-fyra.html
Ik kwam er pas recent achter dat OuiGo uitgesproken wordt als "We Go" en toen snapte ik ook waarom voor die in eerste instantie gek ogende naam is gekozen. Soms duurt het gewoon even voordat 't kwartje valt hèquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |