Respect voor de NMBS. Duidelijke taal.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 16:58 schreef Zug-Chef het volgende:
Puike presentatie. Kan men hier wat van leren.
Hoezo? Nu wordt nog duidelijker dat de treinen zeer onveilig zijn.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 16:59 schreef icloud het volgende:
Ik geloof er niks van dat de ns stopt met de fyra, dat kan helemaal niet.
Ik zie het ook niet snel gebeuren, hoewel dat wel de beste oplossing zou zijn (kijk naar de problemen die de Denen nu nog altijd hebben). Dan is het maar jammer van het geld (dat we hoogstwaarschijnlijk niet terugkrijgen), maar nog jaren zoveel gedoe kun je ook niet hebben.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 16:59 schreef icloud het volgende:
Ik geloof er niks van dat de ns stopt met de fyra, dat kan helemaal niet.
De V250 komt België in ieder geval niet meer in. Wat NS met de V250 gaat doen is nog maar de vraag.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 16:59 schreef icloud het volgende:
Ik geloof er niks van dat de ns stopt met de fyra, dat kan helemaal niet.
Ja dat weet ik, maar je denkt toch niet serieus dat ansaldo zijn treinen komt ophalen? en dat de ns vrolijk zijn geld terug krijgt?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 17:01 schreef James1988 het volgende:
[..]
De V250 komt België in ieder geval niet meer in. Wat NS met de V250 gaat doen is nog maar de vraag.
Als je Descheemaecker's verhaal een beetje hebt gevolgd weet je nu dat de trein op alle plekken kut is, dat de systemen niet gemaakt zijn voor 250 km/h, dat een revisie wel 2 jaar kan duren, enz.
Laat die treinen door hun doorlichten in de werkplaats in Italië. Contract juridisch ontbinden, en je bent er vanafquote:Op vrijdag 31 mei 2013 17:03 schreef icloud het volgende:
[..]
Ja dat weet ik, maar je denkt toch niet serieus dat ansaldo zijn treinen komt ophalen? en dat de ns vrolijk zijn geld terug krijgt?
Als het al gebeurt dan is het via een lange rechtsgang met waarschijnlijk een failliete ansaldobreda als gevolg.
Echt he!quote:Op vrijdag 31 mei 2013 17:04 schreef James1988 het volgende:
Als ik zo alles eens op een rijtje zet mag ik blij zijn dat ik überhaupt nog leef: brand in batterijen, een loskomende metalen strip aan de bovenkant, roestende assen, inadequate remsystemen...
NMBS had nog niet alles betaald, de voorschotten zijn gedekt door bankgaranties. Ik neem aan dat NS hetzelfde heeft gedaan, en in ieder geval een deel van het geld terugkrijgt.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 17:03 schreef icloud het volgende:
[..]
Ja dat weet ik, maar je denkt toch niet serieus dat ansaldo zijn treinen komt ophalen? en dat de ns vrolijk zijn geld terug krijgt?
AB gaat toch wel failliet, de solvabiliteit van dat bedrijf is in 10 jaar tijd gekelderd van -3% tot -50%.quote:Als het al gebeurt dan is het via een lange rechtsgang met waarschijnlijk een failliete ansaldobreda als gevolg.
Ze hebben er wel al negen afgenomen, dat gaat wel meewerken in het geld wat ze (misschien) terug krijgen.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 17:05 schreef James1988 het volgende:
[..]
NMBS had nog niet alles betaald, de voorschotten zijn gedekt door bankgaranties. Ik neem aan dat NS hetzelfde heeft gedaan, en in ieder geval een deel van het geld terugkrijgt.
[..]
AB gaat toch wel failliet, de solvabiliteit van dat bedrijf is in 10 jaar tijd gekelderd van -3% tot -50%.
Ik betwijfel ten zeerst of ze aan beide bankgarantie`s kunnen voldoen, ja ik snap het principe van zo garantie maar kan me moeilijk voorstellen dat ze zoveel geld opzij gezet hebben.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 17:05 schreef James1988 het volgende:
[..]
NMBS had nog niet alles betaald, de voorschotten zijn gedekt door bankgaranties. Ik neem aan dat NS hetzelfde heeft gedaan, en in ieder geval een deel van het geld terugkrijgt.
[..]
AB gaat toch wel failliet, de solvabiliteit van dat bedrijf is in 10 jaar tijd gekelderd van -3% tot -50%.
V250 Treinen weg doen, van dat geld een nieuwe betrouwbare trein kopen voor de binnenlandse Fyra. Dat lekker laten winstgeven. En van die winst koop je een paar nieuwe treinen, en ga je opnieuw met België om de tafel zitten in 2020quote:Op vrijdag 31 mei 2013 17:05 schreef James1988 het volgende:
[..]
NMBS had nog niet alles betaald, de voorschotten zijn gedekt door bankgaranties. Ik neem aan dat NS hetzelfde heeft gedaan, en in ieder geval een deel van het geld terugkrijgt.
hij houdt er niet eens een zwarte smeerbroek aan over zo te zienquote:Op vrijdag 31 mei 2013 17:09 schreef GekkeHaan het volgende:
Mono...... zo hoor je geen reizigers te vervoeren hoor!
[ afbeelding ]
Ik weet wel bijna zeker van niet. Dit wordt de doodsteek voor Ansaldo, als er uberhaupt nog geld op de rekening staat is dat voor de curator. Reken er maar niet te hard op dat NS of NMBS (veel) geld terug gaan krijgen.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 17:07 schreef icloud het volgende:
[..]
Ik betwijfel ten zeerst of ze aan beide bankgarantie`s kunnen voldoen, ja ik snap het principe van zo garantie maar kan me moeilijk voorstellen dat ze zoveel geld opzij gezet hebben.
Wie wil die dingen hebben? Welke (hoge snelheid) treinen ga je dan kopen? En hoe gaan die winstgeven op een traject dat mét ultradure internationale tickets al nauwelijks rendabel is?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 17:07 schreef GSMboy het volgende:
[..]
V250 Treinen weg doen, van dat geld een nieuwe betrouwbare trein kopen voor de binnenlandse Fyra. Dat lekker laten winstgeven. En van die winst koop je een paar nieuwe treinen, en ga je opnieuw met België om de tafel zitten in 2020
Leukste was dat de flyer die iedereen kreeg vol met fouten stond. Een Mat'64 een Hondekop noemen, de Mat'46 een dieseltrein noemen... en dan nog een paar dingen.quote:
Dan moet je ook meteen de concessie voor het hoofrailnet openbreken en daar heeft de minister weinig zin in.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 17:15 schreef Zug-Chef het volgende:
Ik denk dat de NS nu wel moet stoppen met de Fyra. Na zo´n vernietigende presentatie over die treinstellen kan je niet anders concluderen. Anders lijdt je enorm gezichtsverlies.
laat de binnenlandse Fyra maar lekker rijden hoorquote:Op vrijdag 31 mei 2013 17:15 schreef Zug-Chef het volgende:
Ik denk dat de NS nu wel moet stoppen met de Fyra. Na zo´n vernietigende presentatie over die treinstellen kan je niet anders concluderen. Anders lijdt je enorm gezichtsverlies.
Als ik NS Hispeed was zou ik de naam Fyra echter schrappen...quote:Op vrijdag 31 mei 2013 17:18 schreef Maegrim het volgende:
[..]
laat de binnenlandse Fyra maar lekker rijden hoor
Dat gebeurt nooit, dat voelt alsof je het hele bedrijf(ns) de nek omdraait.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 17:18 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Als ik NS Hispeed was zou ik de naam Fyra echter schrappen...
Dat dus, ik denk zelfs dat NS HiSpeed de concessie zal verliezen omdat ze de prestaties niet nakomen zoals opgesteld in het contract. Zeker met het idee dat de Tweede Kamer het ondertussen ook wel zat is, ik verwacht complete annulering van de boel en nieuwe aanbesteding waarbij de nadruk zal liggen op buitenlandse partijen voor de aanbesteding en realisering van langere trajecten.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 17:18 schreef KnightSolaire het volgende:
Als ik NS Hispeed was zou ik de naam Fyra echter schrappen...
Marjon pleegt nog liever zelfmoordquote:Op vrijdag 31 mei 2013 17:15 schreef Zug-Chef het volgende:
Ik denk dat de NS nu wel moet stoppen met de Fyra. Na zo´n vernietigende presentatie over die treinstellen kan je niet anders concluderen. Anders lijdt je enorm gezichtsverlies.
Wie?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 17:21 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Marjon pleegt nog liever zelfmoord
De oproerkant van de tweede kamer kunnen willen wat ze willen maar pvda en vvd gaan het intrekken van de concessie nooit steunen, dat is een motie van wantrouwen aan het adres van de minister.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 17:21 schreef Brembo het volgende:
[..]
Dat dus, ik denk zelfs dat NS HiSpeed de concessie zal verliezen omdat ze de prestaties niet nakomen zoals opgesteld in het contract. Zeker met het idee dat de Tweede Kamer het ondertussen ook wel zat is, ik verwacht complete annulering van de boel en nieuwe aanbesteding waarbij de nadruk zal liggen op buitenlandse partijen voor de aanbesteding en realisering van langere trajecten.
http://www.ft.com/intl/cm(...)0.html#axzz2Ussccoe2quote:Op vrijdag 31 mei 2013 16:44 schreef James1988 het volgende:
[..]
Daar is nog geen officiële communicatie over geweest vanuit Eurostar.
Ik heb ruim 20 ritten met V250 gemaakt, ik zou statistisch dood moeten zijn zowat.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 17:04 schreef James1988 het volgende:
Als ik zo alles eens op een rijtje zet mag ik blij zijn dat ik überhaupt nog leef: brand in batterijen, een loskomende metalen strip aan de bovenkant, roestende assen, inadequate remsystemen...
Als de minister gewoon de concessie volgt is dit de enige volgende stap mogelijk. Al heb ik de gedachte dat de minister op de een of andere manier toch nog weer de NS op de HSL-Zuid weet te krijgen dankzij een onderhandse gunning oid.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 17:21 schreef Brembo het volgende:
[..]
Dat dus, ik denk zelfs dat NS HiSpeed de concessie zal verliezen omdat ze de prestaties niet nakomen zoals opgesteld in het contract. Zeker met het idee dat de Tweede Kamer het ondertussen ook wel zat is, ik verwacht complete annulering van de boel en nieuwe aanbesteding waarbij de nadruk zal liggen op buitenlandse partijen voor de aanbesteding en realisering van langere trajecten.
De enige mogelijkheid die ze nog heeft is de gunning van het hoofdrailnet inclusief hsl maar die concessie loopt pas in 2015 af dus moet je dan contracten gaan openbreken.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 17:26 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Als de minister gewoon de concessie volgt is dit de enige volgende stap mogelijk. Al heb ik de gedachte dat de minister op de een of andere manier toch nog weer de NS op de HSL-Zuid weet te krijgen dankzij een onderhandse gunning oid.
Een gokje, waarvan ik hoop dat ie niet uit komt maar het wel vrees.
Slechts 100 keer meer dan toegestaan.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 17:25 schreef James1988 het volgende:
Bij meer dan 10 strafpunten op een treinstel mag het niet naar buiten. Onderzoek bij 4 bakken V250 leverde 1157 strafpunten op. Onderzoek bij tweede V250 leverde meer dan 2000
De HSL is nog geen onderdeel van het HRN, dat gaat gebeuren per 2015. De kans dat daarvan afgeweken zal worden is licht gegroeid, maar nog steeds nihil.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 17:27 schreef icloud het volgende:
[..]
De enige mogelijkheid die ze nog heeft is de gunning van het hoofdrailnet inclusief hsl maar die concessie loopt pas in 2015 af dus moet je dan contracten gaan openbreken.
Ja precies dat bedoel ik, als je dat als oplossing ziet dan moet je de concessie HRN nu openbreken, want de minister kan het hispeed verhaal niet nog twee jaar volhouden.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 17:30 schreef b2py het volgende:
[..]
De HSL is nog geen onderdeel van het HRN, dat gaat gebeuren per 2015. De kans dat daarvan afgeweken zal worden is licht gegroeid, maar nog steeds nihil.
En dan te bedenken dat ze halverwege de trein opgehouden zijn met zoeken hehquote:Op vrijdag 31 mei 2013 17:30 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Slechts 100 keer meer dan toegestaan.
Er zal morgen ook geen trein rijden echter is het wel realistisch om in 2015 (bijna 10 jaar na de oplevering van de HSL-zuid) te verwachten dat de dienst volledig en fatsoenlijk wordt uitgevoerd.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 17:30 schreef b2py het volgende:
[..]
De HSL is nog geen onderdeel van het HRN, dat gaat gebeuren per 2015. De kans dat daarvan afgeweken zal worden is licht gegroeid, maar nog steeds nihil.
quote:Op vrijdag 31 mei 2013 17:33schreef jorrit het volgende:
Zou de NS het volgende kunnen doen: een vast bedrag (eegens tussen 150 en 200 miljoen) bieden voor alle V250 stellen, inclusief het intellectueel eigendom, broncode, blauwdrukken, etc., zodat AnsaldoBreda er vaanf is en NS de treinen zelf 'af' kan maken. AB kan de resterde 10 stellen aan niemand kwijt behalve de NS, dus als ze iets willen terugzien van hun investering is de NS de enige klant. Berlusconi is er ook niet meer om een paar stellen aan Libië te schenken
De NS kan de stellen dan voor een veel lagere prijs dan origineel gedacht overnemen en kan het restbedrag steken in de revisie. Beide bedrijven besparen de kosten van jarenlange onzekerheid en juridische procedures. De V250 kan volgens mij sowieso al vrij vlot worden ingezet in de 900 serie en eventueel de 1000 serie, zodat ICR over is voor de IC Brussel.
Dat scheelt AB ook niet aangezien alle monteurs maar iets gedaan hebben. Het lijkt wel een kleuterklasje... Het zou me verbazen als ze ook maar iets gedocumenteerd hebben.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 17:34 schreef b2py het volgende:
[..]
NS heeft geen kennis om die stellen om te bouwen denk ik.
Dan vraag je je toch af wat er dan met de 4813 is...quote:Op vrijdag 31 mei 2013 17:34 schreef b2py het volgende:
Is er een lijst met schade per treinstel? Het stel waar ik mee gereisd heb (4808) staat defect aan de zijkant, de rijvaardige stellen zijn de 4804 en 4805.
Dat, plus de andere treinbouwers die het ding onderzocht hebben, hebben al aangegeven dat er zulke idiote keuzes gemaakt zijn in het ontwerp dat het eigenlijk zinloos is.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 17:34 schreef b2py het volgende:
[..]
NS heeft geen kennis om die stellen om te bouwen denk ik.
Dat vind ik niet zo spannend, als ik 3 monteurs van mijn bedrijf dezelfde opdracht laat maken is het ook 3 keer anders maar wel 3 keer goed.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 17:36 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Dat scheelt AB ook niet aangezien alle monteurs maar iets gedaan hebben. Het lijkt wel een kleuterklasje... Het zou me verbazen als ze ook maar iets gedocumenteerd hebben.
Is die al overgedragen aan NS dan?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 17:36 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Dan vraag je je toch af wat er dan met de 4813 is...
[ link | afbeelding ]
Mag ik toch hopen van niet. Als jij een order krijgt om 20 treinen te bouwen, dan moeten dat 20x dezelfde treinen zijn, en niet dat ineens bekabeling anders is en onderdelen anders opgebouwd zijn. Daarom zou het ook seriebouw moeten zijn, waarbij alles goed gedocumenteerd is.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 17:37 schreef icloud het volgende:
[..]
Dat vind ik niet zo spannend, als ik 3 monteurs van mijn bedrijf dezelfde opdracht laat maken is het ook 3 keer anders maar wel 3 keer goed.
Hij noemde vooral het punt van de aarding, dat is niet zo spannend waar het zit , zolang het maar goed gemonteerd is en op blank metaal.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 17:41 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Mag ik toch hopen van niet. Als jij een order krijgt om 20 treinen te bouwen, dan moeten dat 20x dezelfde treinen zijn, en niet dat ineens bekabeling anders is en onderdelen anders opgebouwd zijn. Daarom zou het ook seriebouw moeten zijn, waarbij alles goed gedocumenteerd is.
Nou kom maar met dat lintjequote:Volgens reizigersvereniging Rover zijn de mensen die in januari met de Fyra gereisd hebben helden, omdat ze in een onveilige trein gezeten hebben
Ik heb de eerste minuut gekeken, maar ik vind het niet gek dat ze zegt dat ze de persconferentie en de reactie van de NS wil afwachten. Ze doet nu alsof ze niets weet, maar ze houdt er wel rekening mee.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 17:40 schreef Ireyon het volgende:
http://nos.nl/video/51289(...)fyra-te-stoppen.html
Ga je werk eens doen joh achterlijke kuttrut.
Ik heb dit interview ook pas vanaf het einde gezien, maar ik heb eerdere berichtgeving gelezen dat monteurs van NedTrain aangaven dat geen enkele treinstel hetzelfde was. Dat lijkt me toch schokkend.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 17:43 schreef icloud het volgende:
[..]
Hij noemde vooral het punt van de aarding, dat is niet zo spannend waar het zit , zolang het maar goed gemonteerd is en op blank metaal.
Ik heb niet gehoord dat er andere bekabeling of andere onderdelen zijn gebruikt.
Politiek spel door afwachten is het ijzer niet meer zo heetquote:Op vrijdag 31 mei 2013 17:44 schreef WhiteJoker het volgende:
Ik heb de eerste minuut gekeken, maar ik vind het niet gek dat ze zegt dat ze de persconferentie en de reactie van de NS wil afwachten. Ze doet nu alsof ze niets weet, maar ze houdt er wel rekening mee.
hihiquote:Op vrijdag 31 mei 2013 17:47 schreef zoem het volgende:
Het is inmiddels bevestigd.
België bevestigt einde Italiaanse Fyra-trein
Wellicht spuit11![]()
Koppen rollen zou niet fair zijn tegenover Meerstadt en Van Vroonhoven. De keuze's zijn niet gemaakt onder hun bewind en zij ondervinden er alleen de alsmaar groter wordende problemen van. En ik denk dat iemand de laan uit sturen alleen maar een knuppel het hoenderhok in gooien is, er ontstaat meer chaos dan de broodnodige rust die nodig is.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 17:47 schreef Brembo het volgende:
[..]
Politiek spel door afwachten is het ijzer niet meer zo heet. Nee, het is duidelijk laat maar koppen rollen
.
Lekker danquote:Accu’s aan de onderkant van de Fyra vlogen met regelmaat in brand. Bovendien waren deze accu’s bevestigd onder de plaatsen waar ook de passagiers zaten. In diverse treinstellen zijn al schroeiplekken gevonden in de vloer.
Het gezichtsverlies bij de ns is nog groter of iniedergeval gevoelsmatig groter als ze nu stoppen, zover ik weet is er nog nooit een speciaal voor de ns ontworpen trein daadwerkelijk op de schroothoop verdwenen.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 18:00 schreef Zug-Chef het volgende:
Daarom zei ik al, ze moeten wel stoppen. Anders enorm gezichtsverlies.
Zal wel een journalist op oorlogspad zijn met te weinig kennis van zaken.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 18:00 schreef James1988 het volgende:
[..]
In diverse treinen? Dat is mij even ontgaan.
je vergeet de aanbesteding de ns mag niet zomaar bij alstom binnen lopen en kiezen uit de catalogus, iets wat ze ook niet willen.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 18:02 schreef Ireyon het volgende:
Ik snap niet wat er zo moeilijk is aan het bestellen van nieuwe treinen. NS boekt dik 200 miljoen euro winst per jaar, daar valt toch wel wat van de halen? Tuurlijk, dan duurt het nog jaren voordat er wat rijdt, maar is er überhaupt een optie waarbij het wel sneller kan?
De AVGs van NTV zijn besteld in januari 2008 en geleverd in september 2010. Als je als NS maar blijft wachten en wachten juist omdat het te lang duurt, dan gaat het lang duren ja.
Zijn we SM'90 vergeten?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 18:01 schreef icloud het volgende:
[..]
Het gezichtsverlies bij de ns is nog groter of iniedergeval gevoelsmatig groter als ze nu stoppen, zover ik weet is er nog nooit een speciaal voor de ns ontworpen trein daadwerkelijk op de schroothoop verdwenen.
De AGV was al wel in ontwikkeling sinds 2001. De V250 is from scratch ontwikkeld vanaf 2004.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 18:02 schreef Ireyon het volgende:
Ik snap niet wat er zo moeilijk is aan het bestellen van nieuwe treinen. NS boekt dik 200 miljoen euro winst per jaar, daar valt toch wel wat van de halen? Tuurlijk, dan duurt het nog jaren voordat er wat rijdt, maar is er überhaupt een optie waarbij het wel sneller kan?
De AVGs van NTV zijn besteld in januari 2008 en geleverd in september 2010. Als je als NS maar blijft wachten en wachten juist omdat het te lang duurt, dan gaat het lang duren ja.
Dat dus.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 18:04 schreef James1988 het volgende:
[..]
Stoppen met de Fyra kan imagotechnisch wel eens beter zijn dan doorsukkelen met die waardeloze kuttrein.
De sm90 heeft 13 jaar rondgeboemeld voordat hij werd gesloopt.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 18:04 schreef James1988 het volgende:
[..]
Zijn we SM'90 vergeten?
Stoppen met de Fyra kan imagotechnisch wel eens beter zijn dan doorsukkelen met die waardeloze kuttrein.
de hsl blijft bestaan en kan dus worden toegevoegd aan hrn, een fusie van de concessie hrn en hsl-zuid was nooit de bedoeling.quote:De door de Nederlandse overheid gewenste samenvoeging van de Hoofdrailnetconcessie met de HSL-concessie kan niet doorgaan. Want je kan niet iets samenvoegen met iets dat niet (meer) bestaat. Ook indien overheid dit toch doet (en daarmee via een omweg de NS ten koste van de reiziger, andere inschrijvers en de belastingbetaler beloont voor zijn falen) stapt Voor Beter OV naar Brussel.
De V250 heeft inmiddels 4 jaar rondgeboemeld.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 18:11 schreef icloud het volgende:
[..]
De sm90 heeft 13 jaar rondgeboemeld voordat hij werd gesloopt.
quote:Tot slot vindt Voor Beter OV het onaanvaardbaar, dat de NS vandaag niet inhoudelijk op de ontstane situatie wil reageren.
Idd, de dag duurt nog zes uur, NS heeft nog flink wat tijd om te reageren. Ze moeten eerst het rapport in kunnen lezen voor er überhaupt een inhoudelijke reactie gegeven kan worden.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 18:16 schreef icloud het volgende:
[..]![]()
![]()
de minister en de ns moeten op geruchten reageren en de persco van de nmbs in de wielen rijden lekker collegiaal.
Logisch gezien hun rapport pas in juni komt.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 18:20 schreef DriekOplopers het volgende:
@Icloud en ArnosL: De NS heeft aan MVBOV formeel laten weten, pas half juni te zullen reageren.
We schrijven zoiets heus niet zomaar, heur.
Ja heel logisch dat ze na vandaag niet meer weten dan gisteren inderdaad. Helemaal niks nieuws gemeld vandaag ofzo.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 18:22 schreef icloud het volgende:
[..]
Logisch gezien hun rapport pas in juni komt.
Waarvoor bestel je dan een duur rapport als je nu ook kunt oordelen aan de hand van de belgen?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 18:24 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ja heel logisch dat ze na vandaag niet meer weten dan gisteren inderdaad. Helemaal niks nieuws gemeld vandaag ofzo.
De manier waarop het gepresenteerd is, met uitgebreide fotos en verslag geeft mij de indruk dat ze het erger willen maken dan het is en vooral het zo negatief mogelijk willen brengen omdat ze eigenlijk nooit mee wilde met de fyra trein.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 18:25 schreef Zug-Chef het volgende:
Dat is helemaal niet logisch. Alsof het Belgische rapport niet helder genoeg is. Wat voor giga plaat heb je dan voor je kop
quote:Op vrijdag 31 mei 2013 18:27 schreef icloud het volgende:
[..]
Ik snap dat de v250 er slecht aan toe is maar de belgen overdrijven.
Zou fijn zijn als ze wat aan de bijrijdersstoelen deden. Die staan namelijk en te ver naar rechts (is in sommige stellen reeds aangepast) én te laag waardoor je tegen de stuurtafel aan zit te gapenquote:Op vrijdag 31 mei 2013 16:58 schreef b2py het volgende:
Overigens worden vanaf aanstaande maandag alle SLT's aangepast na feedback van de afgelopen jaren, zij krijgen een 'retrofit' waarbij alle stellen identiek worden gemaakt en verbeterd. Doorlooptijd drie maanden.
nee, het is een feit dat de belgen dit helemaal wilde en dat ze naar alle mogelijkheden hebben gezocht om er vanaf te komen.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 18:28 schreef Ireyon het volgende:
[..]![]()
![]()
Het houdt godverdomme ook nooit op bij jou hè. Ben je 12? Heb je een IQ van 12? Verstandelijk beperkt? Zeg het gewoon ff want dan houden we er hier rekening mee.
Hoe kun je dat beweren? Heb je de foto's bekeken? Heb je de presentatie doorgelezen?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 18:27 schreef icloud het volgende:
[..]
De manier waarop het gepresenteerd is, met uitgebreide fotos en verslag geeft mij de indruk dat ze het erger willen maken dan het is en vooral het zo negatief mogelijk willen brengen omdat ze eigenlijk nooit mee wilde met de fyra trein.
Ik snap dat de v250 er slecht aan toe is maar de belgen overdrijven.
Tsja, wel logisch. Ze reageren vanuit hun eigen bevindingen en moeten ook eerst de tijd hebben om het rapport te bestuderen.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 18:20 schreef DriekOplopers het volgende:
@Icloud en ArnosL: De NS heeft aan MVBOV formeel laten weten, pas half juni te zullen reageren.
We schrijven zoiets heus niet zomaar, heur.
Best wel ernstig. Dat los geraakte dakdeel had zo zo'n stroomkabel door kunnen snijden en flinke verwondingen op kunnen leveren bij reizigers. En dan niet alleen omdat die kabel op ze valt, meer nog van de stroom die er bij vrij komt.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 18:24 schreef James1988 het volgende:
Gelukkig is in de 21e eeuw alles online te vinden:
- Foto's schade V250
- Presentatie NMBS inclusief foto's en problemen
- Persconferentie (video)
Alstom en de sncf preken voor eigen parochie en neem ik niet serieus.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 18:30 schreef James1988 het volgende:
[..]
Hoe kun je dat beweren? Heb je de foto's bekeken? Heb je de presentatie doorgelezen?
Dat zijn keiharde feiten, en expertise ingebracht door twee onafhankelijke adviesbureau's (Mott MacDonald en Concept Risk). Er zitten keiharde ontwerpfouten in de V250 die zo goed als niet op te lossen zijn (aldus Alstom/SNCF).
quote:“Cable routings, pipework and cable retention methods when connecting from the underframe to individual pieces of equipment are often executed in a poor and haphazard manner which presents
numerous opportunities for snagging, wearing and damage. Such practices would not be expected from a competent international rolling stock manufacturer”
Mott MacDonald, pagina 83
Is dat rapport van Mott MacDonald eigenlijk openbaar?quote:"Numerous methods have been employed by AnsaldoBreda to either protect vulnerable cabling and pipework, or to restrain such installations. Methods used vary from trainset to trainset and generally lack both robustness and elegance of execution. Even with additional protection advanced wearing has already occurred to the additional protection in certain places"
Mott MacDonald, pagina 59
Het is icloud de fantastparasiet. Lekker negeren.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 18:30 schreef James1988 het volgende:
[..]
Hoe kun je dat beweren? Heb je de foto's bekeken? Heb je de presentatie doorgelezen?
SNCF en Alstom hebben de HST zowat uitgevonden en hebben meer dan 30 jaar ervaring. AnsaldoBreda heeft nog nooit eerder het volledige ontwerp voor een HST hoeven doen.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 18:33 schreef icloud het volgende:
[..]
Alstom en de sncf preken voor eigen parochie en neem ik niet serieus.
De second opinion voor NS wordt uitgevoerd door Mott MacDonald, en de foto's in de NMBS-presentatie zijn gemaakt op de Watergraafmeer. En jij verwacht dat het NS-rapport ineens gaat vertellen dat het een toptrein is?quote:Tuurlijk zitten er nog steeds grote fouten in de fyra en ja er zullen vast een groot aantal ontwerpfouten inzitten, maar ik niet overtuigd van de "feitenlijst van de nmbs" en de verwachte reparatieduur, zal mij niks verbazen als het ns rapport een ander beeld geeft en er al meer gefixt is.
tuurlijk hebben ze een groot aandeel gehad in de Europese hst wereld en ik herken zeker hun ervaring en kennis, maar tegelijkertijd wil alstom graag treinen verkopen in deze tijd en sncf wil graag de thalys gevuld houden en heeft liever geen concurrentie(hebben ze ook niet gehad de afgelopen jaren i agree.), wat dat betreft kun je hun geen onafhankelijke experts noemen.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 18:35 schreef James1988 het volgende:
[..]
SNCF en Alstom hebben de HST zowat uitgevonden en hebben meer dan 30 jaar ervaring. AnsaldoBreda heeft nog nooit eerder het volledige ontwerp voor een HST hoeven doen.
Natuurlijk neem je SNCF en Alstom dan niet serieus.
zeker geen toptrein, en zeker geen trein die morgen kan rijden, ik verwacht wel een veel meer gematigder rapport ja, met recente foto`s en informatie, die italianen hebben echt geen 4 maanden stil gezeten met zo grote order en uitzicht op een faillissement.quote:De second opinion voor NS wordt uitgevoerd door Mott MacDonald, en de foto's in de NMBS-presentatie zijn gemaakt op de Watergraafmeer. En jij verwacht dat het NS-rapport ineens gaat vertellen dat het een toptrein is?
iquote:Op vrijdag 31 mei 2013 18:40 schreef Ireyon het volgende:
Als je een negatief rapport van NMBS niet vertrouwt omdat NMBS altijd al terecht negatief was, hoe kun je dan een positief rapport van NS wel gaan vertrouwen ondanks dat NS altijd onterecht positief was?
Ja ik heb de punten gelezen en dat zijn zeker ontwerpfouten, maar naar mijn idee zijn dit nog wel de minsten punten.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 18:41 schreef WhiteJoker het volgende:
iCloud, heb jij de quotes van het rapport van Mott MacDonald gezien? Er zitten er nog flink wat bij die echt schokkend zijn. Er zijn bijvoorbeeld al 4 branden geweest door de accu's. Zwerfstroom zorgt voor roest die bij een dergelijke treinstel van die leeftijd, en met die kilometerstand niet voor zou mogen komen. Ook is het niet gebruikelijk om bij hogesnelheidstreinen de kwetsbare onderdelen aan de onderkant, zonder bescherming, of bescherming doormiddel van roosters te plaatsen.
Alstom verkoopt het liefste treinen en SNCF heeft het liefste reizigers in hun treinen, dat snap ik. SNCF en Alstom hebben niet het onderzoek uitgevoerd, maar zijn om advies en informatie gevraagd.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 18:38 schreef icloud het volgende:
[..]
tuurlijk hebben ze een groot aandeel gehad in de Europese hst wereld, maar tegelijkertijd wil alstom graag treinen verkopen in deze tijd en sncf wil graag de thalys gevuld houden en heeft liever geen concurrentie(hebben ze ook niet gehad de afgelopen jaren i agree.), wat dat betreft kun je hun geen onafhankelijke experts noemen.
Ik geloof best dat die Italianen wat aan het proberen zijn geweest. Er zijn volop testritten, tenslotte.quote:zeker geen toptrein, en zeker geen trein die morgen kan rijden, ik verwacht wel een veel meer gematigder rapport ja, met recente foto`s en informatie, die italianen hebben echt geen 4 maanden stil gezeten met zo grote order en uitzicht op een faillissement.
quote:“DVIS stelt vast dat het antwoord van AB nergens melding maakt van de
gevraagde studie van de fundamentele oorzaken. DVIS begrijpt niet dat
AB zich kan engageren in een aanpassingsproces zonder studie over de
fundamentele oorzaken van de schade opgelopen tijdens de
winterperiode.”
“(…) Wij begrijpen niet hoe AB kan verklaren – zonder te beschikken over
een studie van de fundamentele oorzaken – dat de in Watergraafsmeer op
13 februari 2013 voorgestelde oplossing op zich volstaat om alle
problemen op te lossen die verbonden zijn aan het verkeer op
ondersneeuwde sporen. Omwille van al deze redenen stelt DVIS vast
dat het antwoord van AB niet aan haar eisen voldoet.” (*)
Brief van DVIS aan AnsaldoBreda, 15/5/2013
(*) Brief in het Frans, vertaling door NMBS
Als dit de minste punten zijn, ga ik ervan uit dat deze treinen nooit meer gaan rijden. Ook niet in binnenlandse dienst bij de NS. Ontwerpfouten zijn fataal, ook in mijn vakgebied (IT).quote:Op vrijdag 31 mei 2013 18:42 schreef icloud het volgende:
[..]
Ja ik heb de punten gelezen en dat zijn zeker ontwerpfouten, maar naar mijn idee zijn dit nog wel de minsten punten.
Wat zijn dan de ergste punten volgens jou? Brandende accu's onder passagiersstoelen is toch wel vrij ernstig..quote:Op vrijdag 31 mei 2013 18:42 schreef icloud het volgende:
[..]
Ja ik heb de punten gelezen en dat zijn zeker ontwerpfouten, maar naar mijn idee zijn dit nog wel de minsten punten.
FYI: De Belgen citeren het Nederlandse rapport. Dat is al een paar dagen klaar en ook in het bezit van de NS.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 18:25 schreef Zug-Chef het volgende:
Dat is helemaal niet logisch. Alsof het Belgische rapport niet helder genoeg is. Wat voor giga plaat heb je dan voor je kop
Die had boeing ook en zijn vrij gemakkelijk te vervangen, gewoon de verkeerde keuze waarschijnlijk gemaakt door iemand zonder verstand ervan, dit probleem is misschien nog wel het gemakkelijkste op te lossen.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 18:45 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Wat zijn dan de ergste punten volgens jou? Brandende accu's onder passagiersstoelen is toch wel vrij ernstig..
Accu`s kun je vrij gemakkelijk aanpassen en veel mee klooien misschien wel het gemakkelijkste van allemaal.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 18:45 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Wat zijn dan de ergste punten volgens jou? Brandende accu's onder passagiersstoelen is toch wel vrij ernstig..
NMBS heeft nooit zin gehad in het FYRA-project. Nu het ook verliesgevend is en moeten ze bezuinigen. Als een trein dan slecht is, is dat een mooie kans om van het project af te komen en heb je alle reden om de trein nog slechter te doen lijken dan die is.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 18:40 schreef Ireyon het volgende:
Als je een negatief rapport van NMBS niet vertrouwt omdat NMBS altijd al terecht negatief was, hoe kun je dan een positief rapport van NS wel gaan vertrouwen ondanks dat NS altijd onterecht positief was?
Het voorbeeld dat ik noem is exemplarisch. Een deur die los komt is bijvoorbeeld ook niet zo handig.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 18:46 schreef icloud het volgende:
[..]
Die had boeing ook en zijn vrij gemakkelijk te vervangen, gewoon de verkeerde keuze waarschijnlijk gemaakt door iemand zonder verstand ervan, dit probleem is misschien nog wel het gemakkelijkste op te lossen.
Je geeft in deze post zelf dus al aan dat de Fyra niet meer te repareren isquote:Op vrijdag 31 mei 2013 18:49 schreef icloud het volgende:
[..]
Accu`s kun je vrij gemakkelijk aanpassen en veel mee klooien misschien wel het gemakkelijkste van allemaal.
- Veelvuldig last van waterindringing
- Roestvorming op een as van een trein met nog niet heel veel kilometers op de teller
- Hydraulische en elektrische kabels bevestigd aan de onderkant van de trein, waar het gevoelig is voor schade door ballast
- Afgerukte retourstroomkabel
- De hoorn (veiligheidssysteem) was niet beschermd en werd onbruikbaar door sneeuw
- Het gebruikte remsysteem is ontworpen voor 160 km/h (en gepimpt voor de V250) en eigenlijk niet geschikt, ook niet gehomologeerd door UIC. In winterse omstandigheden is een lagere maximumsnelheid een vereiste omdat de remweg anders te lang zou worden (risico: inschattingsvermogen machinist)
Dit vind ik veel belangrijker en moeilijker te fixen.
Nog beter: er zou iemand aangifte moeten doen tegen de ns voor roekeloosheid en het in gevaar brengen van reizigers.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 18:27 schreef Ireyon het volgende:
Ze zouden bij NS minstens commentaar moeten leveren op het feit dat ze een maand lang duizenden reizigers in een levensgevaarlijke trein hebben vervoerd. Met snelheden waarvoor de remmen niet geschikt waren. Zittend op accu's die niet brandveilig zijn. Onder ijzeren delen die uitsteken richting de bovenleiding. Werkelijkwaar on-voor-stel-baar.
Dit zijn feiten, geen mening die door de NMBS gevormd is.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 18:52 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
NMBS heeft nooit zin gehad in het FYRA-project. Nu het ook verliesgevend is en moeten ze bezuinigen. Als een trein dan slecht is, is dat een mooie kans om van het project af te komen en heb je alle reden om de trein nog slechter te doen lijken dan die is.
Des te groter de plaat voor de kop van NS dat ze niet nu al met een reactie komen. Waarom dan nog ruim 2 weken wachten?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 18:46 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
FYI: De Belgen citeren het Nederlandse rapport. Dat is al een paar dagen klaar en ook in het bezit van de NS.
Voorlopig nog niet.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 18:53 schreef WhiteJoker het volgende:
Driek, is dat rapport van Mott MacDonald en Concept Risk openbaar, of openbaar te krijgen door te wobben?
Ligt nog niet bij IenM, dus is lastig. Kom ik op terug.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 18:53 schreef WhiteJoker het volgende:
Driek, is dat rapport van Mott MacDonald en Concept Risk openbaar, of openbaar te krijgen door te wobben?
Ze houdt het bord voor d'r hoofd dus nog even vol.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 18:54 schreef b2py het volgende:
Brief van Mansveld aan de kamer!
Besluit NMBS inzake Fyra V250
ze kan niet anders.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 18:56 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Ze houdt het bord voor d'r hoofd dus nog even vol.
waarom heeft een lijn twee beveiligingssystemen? in twee landen die hetzelfde zouden moeten zijn maar niet zijn.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 18:57 schreef arkkey het volgende:
Waarom gaan 2 landen nu eigenlijk vrolijk afzonderlijk onderzoek doen? Tis toch dezelfde trein?
Fixedquote:Op vrijdag 31 mei 2013 18:56 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Ze houdt het bord de bodemplaat voor d'r hoofd dus nog even vol.
Zolang je niet alle details kent en niet weet hoe je verder moet kan je niets zeggen.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 18:56 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Ze houdt het bord voor d'r hoofd dus nog even vol.
Klopt, maar het is typerend voor haar manier van werken.quote:
quote:
Ze had even kunnen vermelden dat ze een meer inhoudelijke reactie geeft als ze het rapport van de NMBS nader bekeken heeft. Nu wacht ze gewoon tot er een zelfde rapport komt, maar dan van de NS.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 18:58 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Zolang je niet alle details kent en niet weet hoe je verder moet kan je niets zeggen.
Dan loopt ze de ns voor de voeten en snijd ze de pas af, niet echt netjes.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 19:01 schreef ArnosL het volgende:
Ze had even kunnen vermelden dat ze een meer inhoudelijke reactie geeft als ze het rapport van de NMBS nader bekeken heeft. Nu wacht ze gewoon tot er een zelfde rapport komt, maar dan van de NS.
Het onderzoek van Mott McDonald wordt in opdracht van NMBS en NS Groep uitgevoerd.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 18:57 schreef arkkey het volgende:
Waarom gaan 2 landen nu eigenlijk vrolijk afzonderlijk onderzoek doen? Tis toch dezelfde trein?
Klopt. Maar neem maar aan dat ze in de politiek wel vaker ervaring hebben gehad met dit soort problemen.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 19:01 schreef icloud het volgende:
[..]
Dan loopt ze de ns voor de voeten en snijd ze de pas af, niet echt netjes.
Ok, en om eoa reden heeft de NS dus 3 weken langer nodig dan NMBS om dat rapport te lezenquote:Op vrijdag 31 mei 2013 19:06 schreef b2py het volgende:
[..]
Het onderzoek van Mott McDonald wordt in opdracht van NMBS en NS Groep uitgevoerd.
Bij die andere is alleen in opdracht van NMBS.
Precies. De Beneluxtrein is niet opgeheven onder hun bewind. Siebers kon niet maar gewoon wat aankloten zonder enig toezicht, want Melanie staat toch garant. De eventuele chaos bij de NS is aanzienlijk beter dan een volslagen gebrek aan verantwoordelijkheid (want I&M dekt ons toch wel).quote:Op vrijdag 31 mei 2013 17:53 schreef b2py het volgende:
[..]
Koppen rollen zou niet fair zijn tegenover Meerstadt en Van Vroonhoven. De keuze's zijn niet gemaakt onder hun bewind
Ze zit daar tenslotte om de belangen van de NS te vertegenwoordigen.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 19:01 schreef icloud het volgende:
[..]
Dan loopt ze de ns voor de voeten en snijd ze de pas af, niet echt netjes.
Ze hebben eindelijk weer genoeg treinstellen rijvaardig gemaakt blijkbaarquote:Op vrijdag 31 mei 2013 19:36 schreef ArnosL het volgende:
Heden ten dage rijdt de sprinter tussen Enschede en Zwolle schijnbaar ook met drie treinstellen. Had ik nog niet eerder gezien.
Je bedoelt dat er op de grens overgeschakeld moet worden op een andere ERTMS-computer? Praktische overwegingen. De lijn ligt deels op Belgisch grondgebied, valt onder Belgische regelgeving, en de verkeersleiding wordt ook door België gedaan.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 18:58 schreef icloud het volgende:
[..]
waarom heeft een lijn twee beveiligingssystemen? in twee landen die hetzelfde zouden moeten zijn maar niet zijn.
Want het kwam natuurlijk als een volledige verassing dat ze nodig waren..quote:Op vrijdag 31 mei 2013 19:37 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ze hebben eindelijk weer genoeg treinstellen rijvaardig gemaakt blijkbaar
Het was een retorische vraagquote:Op vrijdag 31 mei 2013 19:38 schreef James1988 het volgende:
[..]
Je bedoelt dat er op de grens overgeschakeld moet worden op een andere ERTMS-computer? Praktische overwegingen. De lijn ligt deels op Belgisch grondgebied, valt onder Belgische regelgeving, en de verkeersleiding wordt ook door België gedaan.
Vergelijk het met de auto, wanneer je over de grens rijdt heb je niks meer aan Nederlandse verkeersinformatie op je radio. Ook geldt er een andere maximumsnelheid en ziet de verlichting er anders uit.
Een ERTMS-handover was nog niet ontwikkeld ten tijde van de aanleg van de bovenbouw. Alle ERTMS-projecten betroffen een enkele lijn binnen een land of laboratoriumsituaties. Vroeg of laat zou het toch een keer ontwikkeld moeten worden, dat is dus op de HSL gebeurd. Latere ETCS-projecten (bijvoorbeeld de uitrol in heel Nederland) profiteren hier weer van.
Even gemistquote:
ik zeg het je, overkillquote:Op vrijdag 31 mei 2013 16:42 schreef b2py het volgende:
Overigens wilt Mansveld naar 16x per uur Amsterdam - Brussel en Marc heeft het over 12, waar gaat het mis?
quote:Vernietigende “stofkamanalyse”
Inspectie van “Product Quality Index” van twee halve V250-stellen:
respectievelijk 1157 en 2019 strafpunten (systeem van Nedtrain)
• Veiligheidsprobleem is goed voor 20 punten
• Betrouwbaarheidsprobleem 10 punten
• Probleem van ongemak 5 punten
• etc …
Maximaal toelaatbare voor een (hele!) trein is 10.
mja, FMN is ook niet alles, maar tot op zekere hoogte hebben ze wel een aantal valide puntenquote:Op vrijdag 31 mei 2013 18:14 schreef Zug-Chef het volgende:
Nouja ik vermoed (en hoop) dat dat Nederlandse onderzoek half juni wel dezelfde meuk zal aantonen als wat vandaag werd gepresenteerd door Marc. Maarja duurt gewoon nog 2-3 weken dus. Ik zeg tijd voor de FMN!
Nou, heel erg goed loopt de binnenlandse Fyra niet hoor.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 20:32 schreef Zug-Chef het volgende:
Even wat anders, namelijk nog meer Fyra maar dan het goed lopende binnenlandse verkeer.
quote:Op vrijdag 31 mei 2013 20:33 schreef Peterselieman het volgende:
vanmiddag had een GTW'tje in Groningen zin om naar Sneek te gaan. het stel dat voorop liep niet, dus is het spul maar naar Delfzijl gegaan
Heb je ook foto's van breda?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 20:32 schreef Zug-Chef het volgende:
Even wat anders, namelijk nog meer Fyra maar dan het goed lopende binnenlandse verkeer.
[ link | afbeelding ]
Samen met de 186 144 is de 186 236 van NS Hispeed de enige witte Traxx in dienst van NS Hispeed die z'n baantjes over de HSL-Zuid trekt. Op de grauwe middag van woensdag 29 mei 2013 begon de binnenlandse Fyra trein 943 op Rotterdam Centraal nadat er op Rotterdam Stadion is kopgemaakt; er waren problemen aan de HSL op het traject Rotterdam-Breda.
[ link | afbeelding ]
De binnenlandse Fyra-dienst vertrekt in Rotterdam vanaf spoor 10 dat vroeger een doorgangsspoor was. Door middel van het gedeeltelijk afdekken van spoor 11 ontstond een nieuw perronspoor. De 186 236 verlaat met Fyra 943 Rotterdam Centraal op weg naar Amsterdam Centraal.
wat denk je van het genieten van het Italiaanse weer, de vrouwen en het eten?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 20:43 schreef DriekOplopers het volgende:
Zeg, die Fyra's hangen toch met plakband aan mekaar? En ze zijn stuk voor stuk anders, toch?
Maar bij dit soort projecten lopen toch ook mensen van de opdrachtgever (in dit geval NS) in de fabriek rond? Wat hebben die in Italië uitgespookt?
zekerquote:Op vrijdag 31 mei 2013 20:37 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]Ja, ik zou ook wel naar Sneek willen als het alternatief Delfzijl is!
Ik denk dat er wat bezoeken zijn geweest en zoals alle bezoeken is het dan een show, want dat laat AnsaldoBreda graag zien wat de voortgang is. Men gaat niet bekijken of een draadje op het goede punt volgens de papieren is aangesloten wat toekomstige roestvorming kan voorkomen.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 20:43 schreef DriekOplopers het volgende:
Maar bij dit soort projecten lopen toch ook mensen van de opdrachtgever (in dit geval NS) in de fabriek rond? Wat hebben die in Italië uitgespookt?
De laatste tijd is de standaard wijze van toezicht papier. Dat geldt voor Rijkswaterstaat, Prorail en nog vele andere opdrachtgevers. Een opdrachtnemer moet zelf de kwaliteit bewaren en dat aantonen. Aantonen moet op papier en dat wordt vervolgens steekproefsgewijs gecontroleerd. Dat men daarmee weggekomen is bij Ansaldo, lijkt wel duidelijk. Dat kan ook goed, de verschillen tussen de goede en slechte treinstellen schijnt behoorlijk groot te zijn. Een goed treinstel controleren leidt niet automatisch tot zorgwekkende conclusies. Waarschijnlijk is een goed treinstel betrokken geweest bij de steekproeven tijdens het productieproces.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 20:43 schreef DriekOplopers het volgende:
Zeg, die Fyra's hangen toch met plakband aan mekaar? En ze zijn stuk voor stuk anders, toch?
Maar bij dit soort projecten lopen toch ook mensen van de opdrachtgever (in dit geval NS) in de fabriek rond? Wat hebben die in Italië uitgespookt?
mja, men had op basis van de ervaring van de Denen beter moeten weten en verder moeten kijken dan haar neus lang wasquote:Op vrijdag 31 mei 2013 21:10 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
De laatste tijd is de standaard wijze van toezicht papier. Dat geldt voor Rijkswaterstaat, Prorail en nog vele andere opdrachtgevers. Een opdrachtnemer moet zelf de kwaliteit bewaren en dat aantonen. Aantonen moet op papier en dat wordt vervolgens steekproefsgewijs gecontroleerd. Dat men daarmee weggekomen is bij Ansaldo, lijkt wel duidelijk. Dat kan ook goed, de verschillen tussen de goede en slechte treinstellen schijnt behoorlijk groot te zijn. Een goed treinstel controleren leidt niet automatisch tot zorgwekkende conclusies. Waarschijnlijk is een goed treinstel betrokken geweest bij de steekproeven tijdens het productieproces.
Zou je wel denken idd. Ik werk bij een fabriek waarvan de producten de hele wereld over gaan en bij ons worden de klanten altijd uitgenodigd voor inspecties e.d. En dat zijn dan producten van maximaal ¤20.000 per stuk. Bij een trein van ¤20 miljoen zou je toch verwachten dat de kwaliteitscontrole echt optimaal geregeld is.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 20:43 schreef DriekOplopers het volgende:
Zeg, die Fyra's hangen toch met plakband aan mekaar? En ze zijn stuk voor stuk anders, toch?
Maar bij dit soort projecten lopen toch ook mensen van de opdrachtgever (in dit geval NS) in de fabriek rond? Wat hebben die in Italië uitgespookt?
Men had Tineke niet tekeningsbevoegd moeten verklaren.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 21:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, men had op basis van de ervaring van de Denen beter moeten weten en verder moeten kijken dan haar neus lang was
Tineke heeft die treinen niet gekocht, heur.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 21:17 schreef Litpho het volgende:
[..]
Men had Tineke niet tekeningsbevoegd moeten verklaren.
niet alleen haar. Men had NS-baas Huizinga ook terug moeten fluiten. Harder dan gedaan is.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 21:17 schreef Litpho het volgende:
[..]
Men had Tineke niet tekeningsbevoegd moeten verklaren.
Het begon natuurlijk allemaal met het accepteren van het onrealistische bod van NSHquote:Op vrijdag 31 mei 2013 21:18 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Tineke heeft die treinen niet gekocht, heur.
Sowieso, bedrijven die voor wat voor reden dan ook gedekt zijn door de overheid ("too big to fail") zouden ernstig beperkt moeten worden in hun speculatiemogelijkheden.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 21:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
niet alleen haar. Men had NS-baas Huizinga ook terug moeten fluiten. Harder dan gedaan is.
quote:Op vrijdag 31 mei 2013 21:21 schreef James1988 het volgende:
Ondertussen in Italië: AnsaldoBreda verwerp kritiek NMBS
De laatste regel heeft "voorspelbaar" vertaald als "betrouwbaar".quote:Het bedrijf benadrukt dat het bedrijf al jarenlang treinen maakt. "Ansaldo Breda is geen onbetrouwbare producent. Integendeel: we zijn heel betrouwbaar."
Je kunt veel over die deegdraaiers zeggen, maar humor hebben ze in ieder geval wel.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 21:21 schreef James1988 het volgende:
Ondertussen in Italië: AnsaldoBreda verwerpt kritiek NMBS
quote:Op vrijdag 31 mei 2013 21:21 schreef James1988 het volgende:
Ondertussen in Italië: AnsaldoBreda verwerpt kritiek NMBS
Tsja, nu ben ik toch wel benieuwd wat er in die vergaderingen allemaal is uitgekomen vanaf de kant van de NMBS. Nieuwsgierigheid ondanks dat ik wel klaar ben met de V250quote:"We zijn ontzet en teleurgesteld door het besluit van de NMBS", aldus de woordvoerder. "Dit staat haaks op de vele vergaderingen die we op verschillende niveaus met hen hebben gehad."
in die vergaderingen wordt gesproken over mogelijke oplossingen en de toepasbaarheid daarvan. De NMBS zal zeker constructief meegedaan hebben.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 21:26 schreef ArnosL het volgende:
Tsja, nu ben ik toch wel benieuwd wat er in die vergaderingen allemaal is uitgekomen vanaf de kant van de NMBS. Nieuwsgierigheid ondanks dat ik wel klaar ben met de V250
Oké, dan is het goed.quote:"Treinen zitten ingewikkeld in elkaar en de hogesnelheidstrein is nog extra gecompliceerd. We hebben ons best gedaan.
quote:"AnsaldoBreda is geen onbetrouwbare producent. Integendeel: we zijn heel betrouwbaar."
Dat ongetwijfeld gezien de negatieve reacties van de NMBS in de media de afgelopen tijd, maar ik ben ook wel benieuwd wat de technici die aan de herstelwerkzaamheden gewerkt hebben er van vinden.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 21:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
in die vergaderingen wordt gesproken over mogelijke oplossingen en de toepasbaarheid daarvan. De NMBS zal zeker constructief meegedaan hebben.
Het besluit om ermee te stoppen wordt gewoon intern besproken en van hogerhand wordt de knoop doorgehakt. De Italianen kunnen wel verontwaardigd doen, maar dit hebben ze kunnen zien aankomen.
Ze proberen enkel hun hachje te redden en financiële schade te beperken. Ze moeten zich ergens achter verschuilen. In de commerciële wereld is eerlijk zijn meestal niet de eerste keuze.quote:
Je denkt toch niet dat ze het tegendeel gaan beweren?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 21:32 schreef Frenk3nstein het volgende:
http://nos.nl/artikel/513036-fyrabouwer-verwerpt-kritiek.html
[..]
Oké, dan is het goed.
[..]Sjongejonge
Je moet wat met een solvabiliteit van -50%quote:Op vrijdag 31 mei 2013 21:33 schreef AverageJoe het volgende:
[..]
Ze proberen enkel hun hachje te redden en financiële schade te beperken. Ze moeten zich ergens achter verschuilen. In de commerciële wereld is eerlijk zijn meestal niet de eerste keuze.
Dat zijn toch die tyfushufters die de telefoon niet meer opnemen als het lastig wordt?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 21:21 schreef James1988 het volgende:
Ondertussen in Italië: AnsaldoBreda verwerpt kritiek NMBS
Hangt er vanaf wie je vraagt. Het klinkt iig als een begin zonder eind en dan kun je nog zoveel willen doen, maar soms is het beter om het product in de vuilnisemmer te mikkenquote:Op vrijdag 31 mei 2013 21:33 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Dat ongetwijfeld gezien de negatieve reacties van de NMBS in de media de afgelopen tijd, maar ik ben ook wel benieuwd wat de technici die aan de herstelwerkzaamheden gewerkt hebben er van vinden.
quote:Op vrijdag 31 mei 2013 21:35 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Je moet wat met een solvabiliteit van -50%
Nee, natuurlijk niet, maar dit komt ook erg overtuigend overquote:Op vrijdag 31 mei 2013 21:35 schreef icloud het volgende:
[..]
Je denkt toch niet dat ze het tegendeel gaan beweren?
Het stoom komt je uit de oren, Driek?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 21:37 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Dat zijn toch die tyfushufters die de telefoon niet meer opnemen als het lastig wordt?
Ja het is idioterie ten top natuurlijk hahaquote:Op vrijdag 31 mei 2013 21:35 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Je moet wat met een solvabiliteit van -50%
Klopt. Maar we horen nu alleen het besluit en de algemene feiten vanuit een extern onderzoeksbureau. Technici hebben vaak een ander beeld van een machine en ik ben toch wel enigszins benieuwd hoe die er over denken. Jammer alleen dat we dat zeer waarschijnlijk nooit zullen horen.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 21:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Hangt er vanaf wie je vraagt. Het klinkt iig als een begin zonder eind en dan kun je nog zoveel willen doen, maar soms is het beter om het product in de vuilnisemmer te mikken
quote:
En een negatieve cashflow van ¤430 miljoen op een omzet van ¤280 miljoen. Echt een succes dat bedrijfquote:Op vrijdag 31 mei 2013 21:40 schreef AverageJoe het volgende:
[..]
Ja het is idioterie ten top natuurlijk haha
Plus daarbij het feit dat de remsystemen van de V250 niet ontworpen zijn voor 250 km/h maar voor 160 en een upgrade hebben gekregen. Kiezen voor nieuw materieel is wat mij betreft de enige juiste keuze.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 22:01 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Interessant in dit dossier is trouwens dat het belang van NMBS is dat de negatieve publiciteit over de V250 zo groot mogelijk wordt en dat die van Ansaldo tegenovergesteld is. NS kan met goed fatsoen niet om dezelfde keuze als NMBS heen, zelfs niet als de stellen stukken beter zijn dan NMBS nu beweert. Echt interessant is wat er straks gaat gebeuren. Als treinen voor 160 km/h zullen ze zeker gaan voldoen maar daar zijn ze echt niet voor besteld, de kans dat ze blijven is dus erg klein. Als je het mij vraagt kan NS beter kiezen voor nieuw materieel dat goed de 200 km/h kan halen. Dat is stukken goedkoper en dat kan je ook bij een fabrikant als Stadler kopen en in Nederland gebruiken op bijvoorbeeld de Hanzelijn.
Bij veel problemen van de V250 denk ik zelf trouwens dat ze best behoorlijk oplosbaar zijn maar ik denk niet dat Ansaldo in staat is om dat een beetje vlot op te pakken. Daarnaast is er inderdaad een probleem bij een mogelijk faillisement van Ansaldo. De garantie dat je garantie hebt is bij dit spul zeker wel nodig als men ervoor zou kiezen om door te gaan.
Ik zou het misschien nog wel iets scherper willen stellen. De kans is namelijk groot dat mocht er doorgegaan worden met de V250 dat deze rond 2025 terzijde worden gesteld.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 22:01 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Interessant in dit dossier is trouwens dat het belang van NMBS is dat de negatieve publiciteit over de V250 zo groot mogelijk wordt en dat die van Ansaldo tegenovergesteld is. NS kan met goed fatsoen niet om dezelfde keuze als NMBS heen, zelfs niet als de stellen stukken beter zijn dan NMBS nu beweert. Echt interessant is wat er straks gaat gebeuren. Als treinen voor 160 km/h zullen ze zeker gaan voldoen maar daar zijn ze echt niet voor besteld, de kans dat ze blijven is dus erg klein. Als je het mij vraagt kan NS beter kiezen voor nieuw materieel dat goed de 200 km/h kan halen. Dat is stukken goedkoper en dat kan je ook bij een fabrikant als Stadler kopen en in Nederland gebruiken op bijvoorbeeld de Hanzelijn.
Bij veel problemen van de V250 denk ik zelf trouwens dat ze best behoorlijk oplosbaar zijn maar ik denk niet dat Ansaldo in staat is om dat een beetje vlot op te pakken. Daarnaast is er inderdaad een probleem bij een mogelijk faillisement van Ansaldo. De garantie dat je garantie hebt is bij dit spul zeker wel nodig als men ervoor zou kiezen om door te gaan.
Nee, meer dan dat. De NS heeft gigantisch gefaald in het toetsen van het ontwerp en in het toezicht op de bouw.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 22:04 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Plus daarbij het feit dat de remsystemen van de V250 niet ontworpen zijn voor 250 km/h maar voor 160 en een upgrade hebben gekregen. Kiezen voor nieuw materieel is wat mij betreft de enige juiste keuze.
Op welke manier bedoel je dat?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 22:09 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Nee, meer dan dat. De NS heeft gigantisch gefaald in het toetsen van het ontwerp en in het toezicht op de bouw.
Niet alleen AnsaldoBreda is verantwoordelijk voor dit fiasco, maar NS evenzeer. Zoveel is vandaag wel duidelijk geworden.
Uit de wijze waarop treinen zijn geconstrueerd van plakband en pisbakkenstaal blijkt dat de NS echt onvoldoende toezicht heeft gehouden. Bij ontwerp, bij bouw en bij afname.quote:
Niet mee eens, het ontwerpen en bouwen van treinen is niet meer de verantwoordelijkheid van een vervoerder, maar van de bouwer. De rol van NS is toezien dat de trein voldoet aan de door NS gestelde eisen als capaciteit en topsnelheid, niet de bouwkwaliteit. Vroeger had NS een eigen ingenieursbureau en ontwierpen ze de treinen zelf, maar dat is niet meer zo.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 22:09 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Niet alleen AnsaldoBreda is verantwoordelijk voor dit fiasco, maar NS evenzeer. Zoveel is vandaag wel duidelijk geworden.
Het eerste gaan ze doen maar zelfs dat zal ze niet lukken, die dingen gaan nooit een fatsoenlijke dienst regeling rijden.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 22:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik zou het misschien nog wel iets scherper willen stellen. De kans is namelijk groot dat mocht er doorgegaan worden met de V250 dat deze rond 2025 terzijde worden gesteld.
De vraag is dus: wil je al die investeringen doen in een trein die je daarna in tien jaar volledig afschrijft of investeer je in ander materieel dat langer mee kan gaan en ook na 2025 inzetbaar blijft?
Juist wel. Veel ontwerpkeuzes die gemaakt zijn kan je ook terugvinden bij materieeltypen als VIRM en SLT. Daarnaast heb je bij lagere snelheden gewoon veel minder last van bepaalde zaken die voor een HST erg problematisch zijn. Verder rijden ze als een zonnetje over het HRN rond. Een probleem is echter dat ze wel erg duur zijn voor treinen die 160 km/h rijden en dat ze ook totaal niet geschikt zijn voor een inzet als reguliere intercity. Verder zijn ze erg zwaar, wat je zeker gaat merken in de onderhoudskosten.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 22:15 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ook niet eens met Klaasje: de treinen voldoen niet voor 250 km/h en er is geen enkele reden om aan te nemen dat dat met 160 km/h anders zou zijn.
Ah ok, klopt helemaal.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 22:14 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Uit de wijze waarop treinen zijn geconstrueerd van plakband en pisbakkenstaal blijkt dat de NS echt onvoldoende toezicht heeft gehouden. Bij ontwerp, bij bouw en bij afname.
Het lijkt wel alsof ze alles wat maar een klein beetje met productie te maken had ontslagen hebben. Kwaliteit van nieuwe treinen laat de laatste jaren nogal te wensen over.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 22:15 schreef James1988 het volgende:
[..]
Niet mee eens, het ontwerpen en bouwen van treinen is niet meer de verantwoordelijkheid van een vervoerder, maar van de bouwer. De rol van NS is toezien dat de trein voldoet aan de door NS gestelde eisen als capaciteit en topsnelheid, niet de bouwkwaliteit. Vroeger had NS een eigen ingenieursbureau en ontwierpen ze de treinen zelf, maar dat is niet meer zo.
Ook niet eens met Klaasje: de treinen voldoen niet voor 250 km/h en er is geen enkele reden om aan te nemen dat dat met 160 km/h anders zou zijn.
En die ILT hommo's dan die dit soort ranstroep zomaar toegelaten hebben?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 22:09 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Nee, meer dan dat. De NS heeft gigantisch gefaald in het toetsen van het ontwerp en in het toezicht op de bouw.
Niet alleen AnsaldoBreda is verantwoordelijk voor dit fiasco, maar NS evenzeer. Zoveel is vandaag wel duidelijk geworden.
Welke ontwerpkeuzes die in het VIRM en het SLT zijn gebruikt zijn er ook gebruikt in de V250? Daar ben ik wel benieuwd naar, want een ontwerpkeuze voor een sprinter hergebruik je niet zomaar een hogesnelheidstrein. Die wordt totaal anders ontworpen als het goed is.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 22:20 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Juist wel. Veel ontwerpkeuzes die gemaakt zijn kan je ook terugvinden bij materieeltypen als VIRM en SLT. Daarnaast heb je bij lagere snelheden gewoon veel minder last van bepaalde zaken die voor een HST erg problematisch zijn. Verder rijden ze als een zonnetje over het HRN rond. Een probleem is echter dat ze wel erg duur zijn voor treinen die 160 km/h rijden en dat ze ook totaal niet geschikt zijn voor een inzet als reguliere intercity. Verder zijn ze erg zwaar, wat je zeker gaat merken in de onderhoudskosten.
Die horen er ook van langs te krijgen, maar daar hoor je (momenteel) nog niets van.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 22:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En die ILT hommo's dan die dit soort ranstroep zomaar toegelaten hebben?
Veel ontwerpkeuzes worden opgelegd door de TSIs, zoals botsbestendigheid, geluidsproductie, toegankelijkheid, enzovoorts.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 22:20 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Juist wel. Veel ontwerpkeuzes die gemaakt zijn kan je ook terugvinden bij materieeltypen als VIRM en SLT. Daarnaast heb je bij lagere snelheden gewoon veel minder last van bepaalde zaken die voor een HST erg problematisch zijn. Verder rijden ze als een zonnetje over het HRN rond. Een probleem is echter dat ze wel erg duur zijn voor treinen die 160 km/h rijden en dat ze ook totaal niet geschikt zijn voor een inzet als reguliere intercity. Verder zijn ze erg zwaar, wat je zeker gaat merken in de onderhoudskosten.
Je kan denken aan loshangende apparatuur onder de trein bijvoorbeeld, loshangende kabels tussen bakken en nog meer van dat soort zaken die op zich voor een trein heel normaal zijn.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 22:24 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Welke ontwerpkeuzes die in het VIRM en het SLT zijn gebruikt zijn er ook gebruikt in de V250? Daar ben ik wel benieuwd naar, want een ontwerpkeuze voor een sprinter hergebruik je niet zomaar een hogesnelheidstrein. Die wordt totaal anders ontworpen als het goed is.
nooit is misschien een beetje overdreven, maar ik denk dat je in beide gevallen ongeveer even veel tijd kwijt bent aan alle procedures en in gebruik namequote:Op vrijdag 31 mei 2013 22:17 schreef bork het volgende:
[..]
Het eerste gaan ze doen maar zelfs dat zal ze niet lukken, die dingen gaan nooit een fatsoenlijke dienst regeling rijden.
Het wordt lastig een materieeltype aan te wijzen die in de opstart geen problemen had... Ook mat'64, plan U en DM90. (hoevaak ik niet stampvoetend op Apeldoorn stond als 8 jarige, toen er weer zo'n oude plan U de hoek om kwam zetten)quote:
Fout, dat zijn geen ontwerpkeuzes maar functionele eisen waar een ontwerp aan moet voldoen.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 22:26 schreef James1988 het volgende:
[..]
Veel ontwerpkeuzes worden opgelegd door de TSIs, zoals botsbestendigheid, geluidsproductie, toegankelijkheid, enzovoorts.
Tsja, het is inmiddels gebleken dat dat werkt voor een normale intercity, maar niet voor een hogesnelheidstrein. Gek trouwens dat ze dat soort dingen niet in een windtunnel hebben gemerkt.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 22:26 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Je kan denken aan loshangende apparatuur onder de trein bijvoorbeeld, loshangende kabels tussen bakken en nog meer van dat soort zaken die op zich voor een trein heel normaal zijn.
Tsja, dat zijn dan opstartproblemen, maar geen ontwerpfouten. Ontwerpfouten haal je er wel uit met een gedegen kwaliteitscontrole.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 22:27 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
Het wordt lastig een materieeltype aan te wijzen die in de opstart geen problemen had... Ook mat'64, plan U en DM90. (hoevaak ik niet stampvoetend op Apeldoorn stond als 8 jarige, toen er weer zo'n oude plan U de hoek om kwam zetten)
elk materieeltype heeft opstartproblemen. Het meeste is via een aantal updates wel oplosbaar, maar bij de dodo is de waslijst van structurele fouten wel erg lang en ook de houding van de Italianen belooft weinig goedsquote:Op vrijdag 31 mei 2013 22:27 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
Het wordt lastig een materieeltype aan te wijzen die in de opstart geen problemen had... Ook mat'64, plan U en DM90. (hoevaak ik niet stampvoetend op Apeldoorn stond als 8 jarige, toen er weer zo'n oude plan U de hoek om kwam zetten)
Goed punt.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 22:27 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Fout, dat zijn geen ontwerpkeuzes maar functionele eisen waar een ontwerp aan moet voldoen.
Ow, die hebben ook nog wel wat uit te leggen.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 22:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En die ILT hommo's dan die dit soort ranstroep zomaar toegelaten hebben?
Fier-B.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 22:42 schreef greavy het volgende:
Bij NS HiSpeed zit er al weken(!) een team op om een "plan" te maken om de naam Fyra weg te laten vallen. Maar dan met hetzelfde meuk onder een andere naam doorkarren.
Als ze maar niet weer een zogenaamd luxe benaming geven aan de huidige dienst met de V160. Veel meer dan IC+ kun je het niet noemen. En dan zit je eigenlijk al op het randje vanwege de nog altijd te hoge uitval.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 22:42 schreef greavy het volgende:
Bij NS HiSpeed zit er al weken(!) een team op om een "plan" te maken om de naam Fyra weg te laten vallen. Maar dan met hetzelfde meuk onder een andere naam doorkarren.
Kunnen we die lui niet aanklagen voor het mogelijk in gevaar brengen van mensenlevens ofzo?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 22:45 schreef ArnosL het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)aar_rechtbank__.html
Dan moet je ILenT aanklagen denk ik. Die hebben die krengen toegelaten.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 22:46 schreef James1988 het volgende:
[..]
Kunnen we die lui niet aanklagen voor het mogelijk in gevaar brengen van mensenlevens ofzo?
die mensen kunnen ze meteen de laan uitsturen. Het gaat namelijk niet werkenquote:Op vrijdag 31 mei 2013 22:42 schreef greavy het volgende:
Bij NS HiSpeed zit er al weken(!) een team op om een "plan" te maken om de naam Fyra weg te laten vallen. Maar dan met hetzelfde meuk onder een andere naam doorkarren.
Ik vind het anders wel eerlijk als ze de naam Fyra, die nog altijd zou moeten staan voor een superdupertreindienst, vervangen door een minder pretentieuze naam. Het is nu wel helder dat ze de zaken die met Fyra verbonden zouden moeten zijn (luxe, comfort, betrouwbaarheid, supersnel) de komende jaren niet waar kunnen maken en dat er zowel binnenlands als internationaal met tijdelijk materieel gereden zal moeten blijven worden.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 22:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
die mensen kunnen ze meteen de laan uitsturen. Het gaat namelijk niet werken
Dat is zoiets als bedorven wijn in nieuwe, maar lekke zakken willen stoppen
niet het eerste steekje dat het ILenT heeft laten vallen. Zie ook die trein die bij Ruurlo door rood is gereden en waar nog geen onderzoek naar gekomen is.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 22:48 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Dan moet je ILenT aanklagen denk ik. Die hebben die krengen toegelaten.
Je moet toegeven, die spaggetivreters hebbel wel humorquote:Op vrijdag 31 mei 2013 22:46 schreef Basekid_NZ het volgende:
[Upd] Fyra-fabrikant overweegt juridische stappen
AB gaat NMBS aanklagen voor imago schade
Het moet niet gekker wordenquote:Op vrijdag 31 mei 2013 22:46 schreef Basekid_NZ het volgende:
[Upd] Fyra-fabrikant overweegt juridische stappen
AB gaat NMBS aanklagen voor imago schade
och, op de Fles gaan ze toch, dus waarom de NMBS niet nog even op torenhoge juridische kosten jagen.quote:
Het is jammer dat het Europese recht niet zoiets kent als Frivolous litigation.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 23:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
och, op de Fles gaan ze toch, dus waarom de NMBS niet nog even op torenhoge juridische kosten jagen.
Het is gewoon een kwestie van klieren.
quote:When a judge calls an argument "ridiculous" or "frivolous," it is absolutely the worst thing the judge could say. It means that the person arguing the position has absolutely no idea of what he is doing, and has completely wasted everyone's time. It doesn't mean that the case wasn't well argued, or that judge simply decided for the other side, it means that there was no other side. The argument was absolutely, positively, incompetent. The judge is not telling you that you were "wrong." The judge is telling you that you are out of your mind.
Toch ff kijkenquote:Op vrijdag 31 mei 2013 23:10 schreef zoem het volgende:
Een 'Fyra-expert' in gesprek bij Knevel & Vd Brink
Stientje?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 23:15 schreef zoem het volgende:
Het is iemand uit de Tweede Kamer (D66), dus verwacht er niet te veel van
Dat is mooi, maar ze zit er wel en niet Kees.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 23:17 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Kees Verhoeven had veel meer dossierkennis.
Zijn dit dan niet juist de gebreken die bij hun testen aan het licht moeten komen? Vooral de remmen en plaatsing van de onderdelen. Of zeg je nu dat AB of NS die toetsen heeft gemanipuleerd? Kan me voorstellen dat dit slechts op één treinstel gebeurt en Mott MacDonald gaf al aan dat de kwaliteit van treinstellen verschilt, maar dat de keuringsdocumentatie top was.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 08:10 schreef b2py het volgende:
Ik zou zo 1, 2, 3 ILT niet aanwijzen als brokkenpiloot, die lui zijn echt niet zomaar akkoord gegaan met zo'n trein.
Ik ken ILT als organisatie dat zich niet laat misleiden en waar integriteit zeer hoog in het vaandel staat. Die omgebogen strip was een foto uit februari 2012, allang opgelost.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 09:15 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Zijn dit dan niet juist de gebreken die bij hun testen aan het licht moeten komen? Vooral de remmen en plaatsing van de onderdelen. Of zeg je nu dat AB of NS die toetsen heeft gemanipuleerd? Kan me voorstellen dat dit slechts op één treinstel gebeurt en Mott MacDonald gaf al aan dat de kwaliteit van treinstellen verschilt, maar dat de keuringsdocumentatie top was.
Zijn ze op de hoogte van de randvoorwaarde volledige medewerking van AnsaldoBreda wat blijkbaar teveel gevraagd is? Wat een idioten.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 04:17 schreef James1988 het volgende:
Volgens een verslaggever van NRC zou NS ernaar neigen om toch het hersteltraject (17 - 24 maanden) in te gaan, omdat dit alsnog sneller zou zijn dan opnieuw aanbesteden...
Descheemaker stelt ook dat het vooral problemen zijn die pas over een jaar of 5 echt een veiligheidsrisico opleveren. En de typetoelating voor de V250 was toch ook maar tijdelijk?quote:Op zaterdag 1 juni 2013 09:21 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik ken ILT als organisatie dat zich niet laat misleiden en waar integriteit zeer hoog in het vaandel staat. Die omgebogen strip was een foto uit februari 2012, allang opgelost.
Afvallende deuren en batterijen lijken me geen termijn problemen. Maar ook niet iets wat tijdens een inspectie boven water komt, zoiets gebeurt altijd op de momenten dat het niet moet.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 10:50 schreef Igen het volgende:
[..]
Descheemaker stelt ook dat het vooral problemen zijn die pas over een jaar of 5 echt een veiligheidsrisico opleveren. En de typetoelating voor de V250 was toch ook maar tijdelijk?
Inderdaad, die twee dingen gebeurden ook pas nadat de Fyra was toegelaten.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 10:56 schreef b2py het volgende:
[..]
Afvallende deuren en batterijen lijken me geen termijn problemen. Maar ook niet iets wat tijdens een inspectie boven water komt, zoiets gebeurt altijd op de momenten dat het niet moet.
Dat is een heilloos pad, dat mag nu toch wel genoegzaam bekend zijn. 2007 werd al 2013, 3 dagen werd 6 maanden, 17-24 maanden wordt op z'n minst 5 jaar. Zeg, hoezo bestaat een bedrijf met een solvabiliteit van -50% eigenlijk nog steeds?quote:Op zaterdag 1 juni 2013 04:17 schreef James1988 het volgende:
Volgens een verslaggever van NRC zou NS ernaar neigen om toch het hersteltraject (17 - 24 maanden) in te gaan, omdat dit alsnog sneller zou zijn dan opnieuw aanbesteden...
Dank jequote:@Fles: gefeliciteerd?
Dan deugt de inspectie niet. Wat hebben ze geïnspecteerd eigenlijk? De bouwtekeningen? Hoe kan het anders dat Nedtrain meer dan 100 keer zo veel strafpunten toekent dan maximaal toegestaan om de baan op te gaan?quote:Op zaterdag 1 juni 2013 10:56 schreef b2py het volgende:
[..]
Afvallende deuren en batterijen lijken me geen termijn problemen. Maar ook niet iets wat tijdens een inspectie boven water komt, zoiets gebeurt altijd op de momenten dat het niet moet.
Hoe lang is Denemarken nu al wel niet zelf bezig om die treinen in orde te maken? Ook al vele jaren volgens mij, en nog steeds gaat het niet goed. Snel terugsturen die dingen en het verlies nemen dus..quote:Op zaterdag 1 juni 2013 11:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is een heilloos pad, dat mag nu toch wel genoegzaam bekend zijn. 2007 werd al 2013, 3 dagen werd 6 maanden, 17-24 maanden wordt op z'n minst 5 jaar. Zeg, hoezo bestaat een bedrijf met een solvabiliteit van -50% eigenlijk nog steeds?
No... Please no...quote:Op zaterdag 1 juni 2013 04:17 schreef James1988 het volgende:
Volgens een verslaggever van NRC zou NS ernaar neigen om toch het hersteltraject (17 - 24 maanden) in te gaan, omdat dit alsnog sneller zou zijn dan opnieuw aanbesteden...
Zoiets.quote:
Hoe kan dat een half uur duren? Moest de politie van zo ver komen of wat?quote:Op zaterdag 1 juni 2013 12:57 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Zoiets.
(Passagier had geen kaartje en werd uit de trein gezet. Was-ie het niet mee eens en hield op deze manier de trein een half uurtje tegen. En ja, ik ontwijk zorgvuldig het woord 'zwartrijder'.)
Aan het ontbreken van een waslijn te zien + het feit dat het een Arriva-trein is, is het ergens in het verre noorden. Daar zijn de afstanden wellicht wat groterquote:Op zaterdag 1 juni 2013 13:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoe kan dat een half uur duren? Moest de politie van zo ver komen of wat?
Ja dit is Loppersum, dat zie ikquote:Op zaterdag 1 juni 2013 13:32 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Aan het ontbreken van een waslijn te zien + het feit dat het een Arriva-trein is, is het ergens in het verre noorden. Daar zijn de afstanden wellicht wat groter
Typisch weer, wat valt er niet te snappen aan dat als je geen kaartje hebt je gewoon op moet zouten. Achja hij zit daar goed wat mij betreft, tussen de dooie insecten en andere smurriequote:Op zaterdag 1 juni 2013 12:57 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Zoiets.
(Passagier had geen kaartje en werd uit de trein gezet. Was-ie het niet mee eens en hield op deze manier de trein een half uurtje tegen. En ja, ik ontwijk zorgvuldig het woord 'zwartrijder'.)
Als jij ingenieur zou zijn kon je zo bij AnsaldoBreda aan de slag.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 18:42 schreef icloud het volgende:
[..]
Ja ik heb de punten gelezen en dat zijn zeker ontwerpfouten, maar naar mijn idee zijn dit nog wel de minsten punten.
Inderdaad zeg. Alleen al de enorme PR-faal die dit zal opleveren is de doodsteek voor HST's in Nederland :|quote:
Graag gedaanquote:Op zaterdag 1 juni 2013 13:32 schreef Duvel het volgende:
Hoi, bedankt PTA-users!![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Niet nodig. Zat toch nooit iemand in over de grensquote:Op zaterdag 1 juni 2013 14:28 schreef Ireyon het volgende:
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)en-nederland-belgie/
Zeg, wat is deze flauwekul over "Uiteindelijk 12 treinen per dag"? Geef godverdomme gewoon onze 16 Beneluxen terug.
Flauwekul? Heb je Marc's verhaal gister niet gehoord? Huidige bezetting is gemiddeld 60% bij 8 ritten per dag per richting. Daar zitten ritten bij met een bezetting van 20% en ritten bij met een bezetting van 100%. Die 2 tot 4 ritten die er volgens Marc bij komen worden gebruikt om de ritten met een bezetting van 100% te ontlasten. Het is niet nodig om ritten die toch al bijna leeg rijden te versterken met extra ritten. Dus 12 ritten per dag per richting is meer dan voldoende.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 14:28 schreef Ireyon het volgende:
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)en-nederland-belgie/
Zeg, wat is deze flauwekul over "Uiteindelijk 12 treinen per dag"? Geef godverdomme gewoon onze 16 Beneluxen terug.
Wel tof dat jij hem Marc mag noemen.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 15:21 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Flauwekul? Heb je Marc's verhaal gister niet gehoord? Huidige bezetting is gemiddeld 60% bij 8 ritten per dag per richting. Daar zitten ritten bij met een bezetting van 20% en ritten bij met een bezetting van 100%. Die 2 tot 4 ritten die er volgens Marc bij komen worden gebruikt om de ritten met een bezetting van 100% te ontlasten. Het is niet nodig om ritten die toch al bijna leeg rijden te versterken met extra ritten. Dus 12 ritten per dag per richting is meer dan voldoende.
tikkie overdreven niet?quote:Op zaterdag 1 juni 2013 10:50 schreef Zug-Chef het volgende:
De NS zou gewoon keihard afgestraft moeten worden om deze bende. Ik zeg intrekken HRN-concessie en direct aanbesteden!
Wat een onzin, ondernemer loopt miljoenen misquote:Op zaterdag 1 juni 2013 15:34 schreef Peterselieman het volgende:
In Duitsland laten ze liever uilskuikens opgroeien dan dat ze een toeristisch treintje laten rijden
http://www.refdag.nl/nieu(...)alLinksEnabled=false
Aanbesteden aan wie? Arriva?quote:Op zaterdag 1 juni 2013 10:50 schreef Zug-Chef het volgende:
De NS zou gewoon keihard afgestraft moeten worden om deze bende. Ik zeg intrekken HRN-concessie en direct aanbesteden!
Ik vrees dit scenario ookquote:Op zaterdag 1 juni 2013 15:45 schreef KnightSolaire het volgende:
Ik vrees het ergste met de eerste berichten die erop hintten dat NSH door wil met de V250. Dan gaat het ministerie daar ongetwijfeld in mee.
Prutser bij het RD, er worden miljoenen geinvesteerd, verlies van 10-tallen miljoenen staat nergensquote:Op zaterdag 1 juni 2013 15:34 schreef Peterselieman het volgende:
In Duitsland laten ze liever uilskuikens opgroeien dan dat ze een toeristisch treintje laten rijden
http://www.refdag.nl/nieu(...)alLinksEnabled=false
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |