Wel als het een dynamisch plaatje is. Ik denk eerder dat iemand zijn webhostert niet heeft betaald.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 01:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Wie heeft de OP verneukt? image.php schiet niet echt op.
yups dat wist the missus mij vanmorgen ook te vertellen.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 08:07 schreef Duvel het volgende:
Volgens mij stapte Eurlings uit de politiek om meer tijd aan zijn gezin te kunnen besteden, waarna het uitging met diezelfde vriendin.
Ja, best een mooie carrièremove: eerst als minister een beetje Schiphol en KLM narren, en dan daar alsnog baasje gaan spelen. Hij had ook VVD'er kunnen zijn zeg maar.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 08:49 schreef bork het volgende:
[..]
yups dat wist the missus mij vanmorgen ook te vertellen.
Sterker nog, hij is minder gaan werken om een gezin te stichten en toen stapte the missus open toen is hij maar CEO geworden
.
Financieel gezien niet, maar qua integriteit op zijn minst dubieus. Ik heb meer medelijden met de mensen die met 'm moeten werken, ik kan me zijn holkruipspeech richting Verhagen nog goed herinneren. Brrr...quote:Op dinsdag 21 mei 2013 09:17 schreef b2py het volgende:
Geen slechte carrièreswitch als je het mij vraagt :-)
Hangt geheel van het niveau af.. Een 9 tot 5 mentaliteit wordt in de top van een grote gemeente of een groot ministerie echt niet geaccepteerd.quote:
Bij de meeste andere lagen ook niet hoor. Tegenwoordig worden ambtenaren ook gewoon afgerekend op prestaties.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 09:35 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Hangt geheel van het niveau af.. Een 9 tot 5 mentaliteit wordt in de top van een grote gemeente of een groot ministerie echt niet geaccepteerd.
denk ik ook ja.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 06:12 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Wel als het een dynamisch plaatje is. Ik denk eerder dat iemand zijn webhostert niet heeft betaald.
De lourdes-expresse als ik mij niet vergis.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 10:46 schreef J.B. het volgende:
Op station Sittard staat een trein met blauwe rijtuigen met een roze balk erover van de NMBS, iemand enig idee wat dat moet voorstellen? Ik heb zulke wagons nog nooit gezien, er staat overigens een Nederlandse locomotief voor.
Klopt, met +150.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 10:50 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
De lourdes-expresse als ik mij niet vergis.
Vuile oostblokhoer.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 08:49 schreef bork het volgende:
Sterker nog, hij is minder gaan werken om een gezin te stichten en toen stapte the missus op![]()
Of Groen Linkser. Zie Ineke "reiskostenvergoeding is voor de elite" van Gent.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 09:16 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, best een mooie carrièremove: eerst als minister een beetje Schiphol en KLM narren, en dan daar alsnog baasje gaan spelen. Hij had ook VVD'er kunnen zijn zeg maar.
Als de reizigers recht van klagen willen hebben, moeten ze maar gaan betalenquote:Op dinsdag 21 mei 2013 12:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat is al 7 jaar zo. Elk weekend Spoorbaan Hindernisbaan.
is inherent aan het huidige drukbereden spoorsysteem en het veiligheidsregime dat behoorlijk streng is. Je voert de werkzaamheden op de meest rustige momenten uit en sluit hiervoor waar nodig baanvakken af.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 12:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat is al 7 jaar zo. Elk weekend Spoorbaan Hindernisbaan.
Ja. Waar "nodig" ja.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 13:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
is inherent aan het huidige drukbereden spoorsysteem en het veiligheidsregime dat behoorlijk streng is. Je voert de werkzaamheden op de meest rustige momenten uit en sluit hiervoor waar nodig baanvakken af.
Als je de veiligheidsregels maar vaak genoeg opschroeft naar aanleiding van allerlei veiligheidsdiscussies die vakbonden graag via de media uitvechten dan schuift de inhoud van het begrip "nodig" behoorlijk op natuurlijk.quote:
Volgens mij heeft Eindhoven geen tankplaatquote:Op dinsdag 21 mei 2013 12:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Gekte.
Amersfoort - Utrecht - Eindhoven is precies 7 km langer dan Arnhem - Den Bosch - Eindhoven. En het ene kan niet en het andere wel op een volle tank?
bron http://www.nieuwsblad.be/(...)DMF20130516_00585825quote:"De reacties die Lotje kreeg, waren soms ondermaats", vindt haar moeder. "Mensen vonden dat we niet zo trots moesten zijn op wat er gebeurd was. Ze begrepen niet dat we taart en bloemen gingen kopen om de goede afloop te vieren. We waren blij dat Lotje ongedeerd was. Mensen zien alleen maar de buitenkant. Natuurlijk hebben we wel degelijk met Lotje gepraat over het voorval."
Komt ie, de inkopper van de dag, wat is het rode stipje bij Sloe? Uranium tanken?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 13:44 schreef dennistd het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Eindhoven geen tankplaat
edit: ik heb het even opgezocht in de netverklaring, daar vond ik dit kaartje (alle groene stippen zijn tankinstallaties):
Het had dus ook gewoon in Amersfoort gekund, waarom ze hem daar niet vol hebben gegooid snap ik ook niet. Misschien een stukje toeren met dat ding als conditieritje? Of misschien een storing in één van de cabines.
Komt er volgens mij op neer dat je daar wel kun tanken, maar alleen vanuit een tankwagenquote:Tanken ten behoeve van tractie dient te geschieden op de daartoe bestemde tankinstallaties die in bijlage 21 zijn vermeld. Op emplacement Sloe bestaat de tankinstallatie uit een vloeistofdichte vloer met een verzamelput met olieafscheider en rioolaansluiting. Alleen op emplacement Sloe kan vanuit een tankauto worden getankt.
Alleen in bijzondere gevallen wordt tanken buiten één van de in bijlage 21 vermelde tankinstallaties toegestaan. Deze gevallen zijn:
a. een eilandbedrijf voor werktreinen die binnen de uitvoering van het project/instandhoudingswerkzaamheden niet in staat zijn een van de tankinstallaties te bezoeken doordat deze een lage eigen snelheid hebben;
b. als een tankinstallatie door werkzaamheden aan de infrastructuur niet kan worden bereikt;
c. overige spoorvoertuigen, zoals werktuigen en handgereedschappen kunnen op bouwplaatsen
worden bijgetankt.
Klopt! Vorige week donderdag heb ik nog een tankauto hier gehad om mijn diesellocomotief vol te gooien:quote:Op dinsdag 21 mei 2013 14:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Keloel. OVERAL waar een tankauto kan STAAN kan vanuit een tankauto getankt worden.
En toen stond er een DD-AR voor je klaarquote:Op dinsdag 21 mei 2013 12:21 schreef MPG het volgende:
Vervangende mat64 van venlo naar eindhoven. Conductrice excuseert zich en meldt dat er "vanaf eindhoven wel een fatsoenlijke trein naar den haag verder rijdt"
Met zo'n 'schattig kind' ( ja ik weet hetquote:Op dinsdag 21 mei 2013 13:51 schreef spectrumanalyser het volgende:
de NMBS heeft de ouders van het Belgische meisje Lotje Doppen een rekening gestuurd vanwege schade (15.000 euro) ontstaan doordat Lotje door gesloten spoorbomen rakelings langs een trein fietste.
de ouders van Lotje hadden een taart en bloemen gekocht om te vieren dat ze het overleefd had.
[ afbeelding ]
[..]
bron http://www.nieuwsblad.be/(...)DMF20130516_00585825
en dan deze foto.... "Lotje, ga nog eens even op het spoor staan voor de foto."
Waar komt de uitdrukking van lotje getikt zijn vandaan?
Lotje keek niet goed uit haar Doppen
M6 op HSL2? Dat is uitstekend nieuws, die treinen zitten in de spits echt bomvol...quote:Op dinsdag 21 mei 2013 15:12 schreef James1988 het volgende:
Lotje keek inderdaad niet goed uit haar doppen. Ik ben blij dat ze vrijwel ongedeerd is gebleven (afgezien van een blauwe plek), maar dat de familie een rekening toegestuurd krijgt (die bovendien door de verzekering wordt opgevangen) is in mijn ogen meer dan terecht. Dat de familie de goede afloop is gaan vieren snap ik wel, het verschil tussen levende Lotje en dode Lotje was vrij klein.
Ander Belgisch nieuws: de M6-rijtuigen zullen over enkele tijd ook te zien zijn in de IC A (Oostende - Eupen) en zullen ook rijden op HSL 2. Ze zullen hier gaan rijden met locomotieven van het type HLE 18, met een maximumsnelheid van 200 km/h. De M6-stuurstandrijtuigen zullen niet meerijden, ze trilden teveel. bron
nice zegquote:Op dinsdag 21 mei 2013 15:57 schreef bork het volgende:
Dankzij een kwisje die hier elders op FOK! wordt gespeeld kwam ik een echte bazensite tegen, mochten jullie deze niet kennen, ik denk dat jullie deze wel kunnen waarderen.![]()
Uitgerangeerd
Ik hoefde niet verder, maar er stond een Koploper voor degenen die door wilden naar Tilburg en verderquote:Op dinsdag 21 mei 2013 14:59 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
En toen stond er een DD-AR voor je klaar
quote:Op dinsdag 21 mei 2013 16:02 schreef MPG het volgende:
[..]
Ik hoefde niet verder, maar er stond een Koploper voor degenen die door wilden naar Tilburg en verder.
Had greavy zijn aanwezigheid aangekondigd soms?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 16:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]![]()
Zou eigenlijk een schommelboot moeten zijn. Reden hiervoor mag bekend worden verondersteld
Voor een lampje gaat er dan ook niets buiten dienst. Er gebeuren echt wel structurelere dingen tijdens werkzaamheden.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 13:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat bedoel ik dus ook. Je hoeft echt niet heel Amersfoort - Zwolle een heel weekend eruit te gooien als je ergens een lampje in een overweg moet verwisselen hoor. Behalve als daargeheh regelsregels
ghe
regels
voor zijn natuurlijk.
Ik reis tegenwoordig vanaf Dordrecht, daar tuf ik heen met de auto. Kan altijd nog met Arriva of de bus naar Utrecht vanaf Gorinchem.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 16:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Zou wel mooi zijn als ze elk weekend alle treinen vanuit Zwijndrecht met VIRM zouden plannen. Staatie dan te kijken met zijn 1e klas WeekendVrijKomtie gewoon niet van de thuisplaat af
Maar je weet toch wel dat die goedkope 29 euro WeekendVrij niet geldig is in IRM hequote:
bronquote:Trein stilgezet bij Wolfheze na vondst pakketje
Nederland • Geplaatst door Redactie op 21-05-2013 @ 16:46
In een trein op het traject tussen Ede-Wageningen en Arnhem is dinsdagmiddag een verdacht pakketje aangetroffen. Dat meldt een politiewoordvoerder. De trein is stilgezet bij station Wolfheze en de politie doet onderzoek.
De melding kwam rond 15.30 uur binnen bij de politie. Tussen Ede-Wageningen en Arnhem rijden op last van de politie geen treinen, meldt de NS. Reizigers moeten rekening houden met een uur vertraging. De NS verwacht dat de storing rond 17.30 uur weer is verholpen.
Reizigers tussen Utrecht en Arnhem of Nijmegen wordt geadviseerd om te rijden via Den Bosch.
Het oorspronkelijke bericht staat op Skyscrapercityquote:An article just went live on the website of the Danish engineering magazine "Ingenioeren". It deals with a recent report by the traffic company of Oslo City concerning the 32 trams they bought a few years ago from AndsaldoBreda. I translate the first sentences:
"Drop that rubbish!" That was the main gist of a comprehensive technical review of Oslo's 32 light rail carriages provided by Ansaldobreda. The rolling stock is between 9 and 12 years old and although it officially has at least another 20 years to go, the technicians recommend condemning the entirety to the scrapheap - and sooner rather than later.
’The maintenance costs of the SL95-carriages are in all likelihood the highest in Europe. At any rate they are much above the maintenance costs of all our other - much older - light rail rolling stock. Each tram-kilometer costs the City of Oslo 47 NKr in maintenance costs. This is four times the European average, and the cost will continue climbing if we retain the AnsaldoBreda-provided materiel", states the report.
het openen van een tas kan tegenwoordig echt niet meer hequote:Op dinsdag 21 mei 2013 16:51 schreef Janneke141 het volgende:
We hebben er weer een uit de categorie "wie zullen we eens bellen, de afdeling gevonden voorwerpen of toch maar de AIVD en de EOD"?
[..]
bron
was dat voorstel maar uitgevoerd geweest, dan hadden we nu niet met alle ellende gezeten ...quote:
quote:
komt uit eind jaren 90 met voorstellen als Intercity Max, integratie van de HSL in de binnenlandse dienst, etcquote:
Maar dat leverde niet genoeg op voor de minister dus moest er apart aanbesteed en losgeknipt worden. Met alle drama van dien.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 17:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
komt uit eind jaren 90 met voorstellen als Intercity Max, integratie van de HSL in de binnenlandse dienst, etc
Ik las laatst een artikel in De Volkskrant uit die tijd, waarin stond dat men eerst heeft geprobeerd de HSL onderhands aan NS te gunnen maar dat NS de boel toen heeft verknald, zodat de regering met tegenzin(!) alsnog de HSL los moest aanbesteden.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 17:27 schreef Q. het volgende:
[..]
Maar dat leverde niet genoeg op voor de minister dus moest er apart aanbesteed en losgeknipt worden. Met alle drama van dien.
uhuh. Waren de plannen uitgevoerd geweest dan hadden we nu mogelijk een prachtig spoornetwerk gehad. We zullen het alleen nooit wetenquote:Op dinsdag 21 mei 2013 17:27 schreef Q. het volgende:
[..]
Maar dat leverde niet genoeg op voor de minister dus moest er apart aanbesteed en losgeknipt worden. Met alle drama van dien.
Interessant!quote:Op dinsdag 21 mei 2013 17:29 schreef Duvel het volgende:
Linkje: http://www.scribd.com/doc(...)tel-voor-de-HSL-Zuid
quote:NS loopt risico's met bod HSL
Van onze verslaggever Harry van Gelder − 19/06/01
De Nederlandse Spoorwegen moeten jaarlijks meer dan 220 miljoen gulden gaan betalen voor de exploitatie van de HSL-Zuid. Minister Netelenbos juicht: zij haalt miljarden extra binnen....
Minister Netelenbos van Verkeer moet een gelukkige vrouw zijn. De Nederlandse Spoorwegen hebben diep in de buidel getast om de exploitatie van de hogesnelheids;trein van Amsterdam naar Parijs (HSL-Zuid) binnen te halen.
In twee jaar tijd heeft de minister door een halsstarrige houding ten opzichte van de spoorwegen miljarden guldens extra verdiend. In 1999 bood de NS 2,8 miljard gulden voor een concessie van dertig jaar. Nu biedt het spoorbedrijf meer dan het dubbele: minstens 3,3 miljard gulden in vijftien jaar. De openbare aanbesteding van de hogesnelheidslijn lijkt dus een groot succes voor de overheid.
In 1999 vlogen Netelenbos en NS elkaar in de haren. NS mocht in die tijd een exclusief bod uitbrengen op de HSL-Zuid. Netelenbos vond het bedrag dat NS toen wilde betalen veel te laag. Bovendien betichtte ze NS van het verdraaien van de feiten.
Het conflict resulteerde uiteindelijk in een openbare aanbesteding, omdat de minister verwachtte zo meer geld te krijgen.
Daarin blijkt ze meer dan gelijk te hebben gehad. Enkele miljarden guldens extra zullen de komende jaren in de staatskas vloeien. Niet dat daar overigens veel mooie dingen mee kunnen worden gefinancierd. De minister heeft het geld hard nodig omdat de aanleg van het HSL-spoor veel duurder is uitgevallen dan was voorzien.
Of de veiling ook voor NS - en de treinreiziger - geslaagd mag heten, moet blijken. De spoorwegen dragen vrijwel de gehele verantwoordelijkheid voor de kosten. Het bod is weliswaar feitelijk door een consortium van NS, KLM en het Britse National Express uitgebracht, maar dit samenwerkingsverband wordt gedomineerd door NS. KLM heeft niet meer dan 5 procent van de aandelen, terwijl National Express alleen wat hand- en spandiensten verleent.
Het bedrag dat NS moet betalen is hoog. Twee jaar geleden vond de toenmalige NS-bestuursvoorzitter R. den Besten een hoger bod dan 2,8 miljard gulden financieel onverantwoord. Nu, amper twee jaar later, betalen de spoorwegen grif het dubbele. Probeerde NS in 1999 het HSL-spoor voor een prikje binnen te halen? Of leeft NS tegenwoordig op te grote voet?
Dat laatste valt niet uit te sluiten. Volgens internationale deskundigen is de HSL-Zuid maximaal zestig miljoen euro per jaar waard. De overheid wilde echter minstens 100 miljoen euro per jaar, waarop de private gegadigden, die meer rekening moeten houden met hun aandeelhouders, afhaakten.
Arriva (samen met Deutsche Bahn) en het Franse CGEA (in een consortium met het Zweedse SJ en busbedrijf Connexxion) vonden de heffing te hoog om het snelle spoor rendabel te runnen.
Geld is voor de NS geen probleem. Het bedrijf is vooral door verkoop van beleggingen steenrijk. Het is echter de vraag of de NS - als monopolist niet gewend risico's te nemen en als overheidsbedrijf vrij van lastige aandeelhouders - zich niet vergaloppeerd heeft met de hoogte van de som.
Is dat inderdaad het geval, dan zal dat vroeger of later, door slechtere service, mindere investeringen of hogere prijzen, op de treinreiziger worden afgewenteld.
http://www.volkskrant.nl/(...)-s-met-bod-HSL.dhtml
Tineke Nooitgenoeg heeft er weer een lekkere tyfuszooi van gemaakt. Daar was ze goed in. Slechtste minister van V&W ooit.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 17:41 schreef Peterselieman het volgende:
blijkt het eerste bod van de NS toch behoorlijk realistisch te zijn geweest
Niet Hanja?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 17:42 schreef Q. het volgende:
[..]
Tineke Nooitgenoeg heeft er weer een lekkere tyfuszooi van gemaakt. Daar was ze goed in. Slechtste minister van V&W ooit.
mja, het was de tijdgeest. Alles moest geprivatiseerd worden en de bomen moesten tot in de hemel groeien. Het heeft ons in ieder geval een aantal zaken opgeleverd waar we nu niet zo blij meer mee zijnquote:Op dinsdag 21 mei 2013 17:42 schreef Q. het volgende:
[..]
Tineke Nooitgenoeg heeft er weer een lekkere tyfuszooi van gemaakt. Daar was ze goed in. Slechtste minister van V&W ooit.
Het is gewoon om te janken.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 17:29 schreef Duvel het volgende:
Linkje: http://www.scribd.com/doc(...)tel-voor-de-HSL-Zuid
Het zou me niks verbazen als de versterkingsstellen nog in Arnhem staan als gevolg van:quote:Op dinsdag 21 mei 2013 17:50 schreef b2py het volgende:
Gevalletje kansloos weer vanuit Amsterdam naar Alkmaar momenteel. In 1 uur vier losse stellen in plaats van 4 treinen met dubbele stellen. Zucht.
Weer een hoop gedoe om niks. Zucht.quote:Het verdachte pakketje dat dinsdagmiddag werd gevonden in een trein die reed tussen Ede-Wageningen en Arnhem blijkt niet gevaarlijk.
Je bedoelt dat als dit plan was doorgegaan, we best een fatsoenlijk spoornetwerk in Nederland hadden gehad?quote:
Hebben we dat nu niet dan? Er is genoeg op- en aan te merken op NS, maar ik vind het treinaanbod allesbehalve slechtquote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:18 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je bedoelt dat als dit plan was doorgegaan, we best een fatsoenlijk spoornetwerk in Nederland hadden gehad?
Die HSL-Zuid verbindingen zijn op niveau dat nooit verkocht is aan het Ministerie. (Om jou maar even te quotenquote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:24 schreef James1988 het volgende:
[..]
Hebben we dat nu niet dan? Er is genoeg op- en aan te merken op NS, maar ik vind het treinaanbod allesbehalve slecht
Dat klopt, maar dat had wel zo kunnen zijn als Netelenbos anders had besloten.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:40 schreef b2py het volgende:
[..]
Die HSL-Zuid verbindingen zijn op niveau dat nooit verkocht is aan het Ministerie. (Om jou maar even te quoten)
Maar V&W is altijd het afvalputje waar een partijgenoot op geparkeerd wordt als cadeautje met als gedachte dat ze ergens anders meer schade zouden aanrichtenquote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:30 schreef James1988 het volgende:
Mee eens, maar dat kun je niet alleen NS aanrekenen. Het ministerie is destijds veel te inhalig geweest, waar we nu de zure vruchten van plukken. De intenties van NS waren goed, de ideeën ook.
Blijkbaar uiten de ambtenaren dat door ongehinderd te willen werkenquote:Op dinsdag 21 mei 2013 19:21 schreef b2py het volgende:
Terwijl I&M toch best een belangrijk ministerie is..
terechte kritiek op het schrappen van Kersenboogerd. Dat station geeft de spitstrein 14500 Amsterdam - Enkhuizen en de 1500 (Enkhuizen - Amsterdam en verder) toch wel bestaansrechtquote:Op dinsdag 21 mei 2013 19:23 schreef b2py het volgende:
Reizigersvereniging Rover wil opnieuw overleg over Hoorn Kersenboogerd
Rover krijgt veel klachten van reizigers die door het verdwijnen van de spits-intercitystop te maken krijgen met een grote verslechtering. De reizigersvereniging wil opnieuw met de NS in overleg over de dienstregeling 2014 rond station Hoorn Kersenboogerd.
Herziene plan
Per december 2013 zijn meer Fyra’s gepland tussen Rotterdam en Schiphol. Daarom moet de dienstregeling in een deel van Noord-Holland worden aangepast. Een gevolg hiervan zou zijn dat station Hoorn Kersenboogerd de Sprinter Hoofddorp/ Schiphol – Hoorn zou verliezen. Na een negatief advies van de consumentenorganisaties trok NS dit plan in. Wel bleek dit ten koste te gaan van de stop van de spits-intercity’s in Kersenboogerd.
Oorspronkelijke plan
Rover was niet blij met deze ontwikkeling, maar vond dat het herziene NS-plan in totaal minder reizigers zou treffen dan het oorspronkelijke. De verslechteringen die oorspronkelijk door de NS gepland waren bij de Sprinter Kersenboogerd-Schiphol/Hoofddorp zouden zeven dagen per week de hele dag voelbaar zijn. Niet alleen voor de reizigers van en naar Kersenboogerd, maar ook voor reizigers van en naar Hoorn en Purmerend. Dit door een lange stilstand in Zaandam. Ook voor overstappers op buslijnen zou dit nadelig zijn doordat de aankomst- en vertrektijden van de Sprinter in en buiten de spits zouden gaan verschillen.
Veel klachten
Door veel klachten van reizigers uit Kersenboogerd die nu binnenkomen, concludeert Rover dat de tweede NS-oplossing te snel is geaccepteerd. Rover heeft NS verzocht opnieuw in gesprek te gaan om naar een oplossing te zoeken, waarmee reizigers niet of nauwelijks gedupeerd worden. Daarbij wil Rover meer informatie van NS over de reizigersstromen op de betrokken stations.
Bron
zeker. Als een redelijk deel van het plan uitgevoerd zou zijn geweest dan had de spoorse situatie er een stukje beter uitgezien dan nuquote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:30 schreef James1988 het volgende:
Mee eens, maar dat kun je niet alleen NS aanrekenen. Het ministerie is destijds veel te inhalig geweest, waar we nu de zure vruchten van plukken. De intenties van NS waren goed, de ideeën ook.
Ja. En het Dedemsvaart van het westen.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 19:27 schreef Litpho het volgende:
Rover kan ouwehoeren wat ze willen, maar Kersenboogerd is gewoon het Almere Buiten van 2014.
Dat de NS haar plan heeft getrokken en eventuele inbreng van reizigersorganisaties volslagen genegeerd gaat worden. Zoals ook in Buiten.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 19:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja. En het Dedemsvaart van het westen.
Wat bedoel je?
Opheffen intercitystop ondanks de relatief grote reizigersstroom leidend tot gestapel in de Sprinters. Tot niemands verbazing.quote:
de 1500 heeft daar heul geen Kersenboogerd bij nodig hoorquote:Op dinsdag 21 mei 2013 19:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
terechte kritiek op het schrappen van Kersenboogerd. Dat station geeft de spitstrein 14500 Amsterdam - Enkhuizen en de 1500 (Enkhuizen - Amsterdam en verder) toch wel bestaansrecht
Jammer. Er is altijd overcapaciteit volgens b2pyquote:Op dinsdag 21 mei 2013 20:00 schreef Litpho het volgende:
[..]
Opheffen intercitystop ondanks de relatief grote reizigersstroom leidend tot gestapel in de Sprinters. Tot niemands verbazing.
zou er eerder nog voor pleiten om de 1500 ook op Zaandam te laten stoppen, daar op dit moment de verbinding tussen Hoorn en Zaandam niet optimaal is.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 20:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
de 1500 heeft daar heul geen Kersenboogerd bij nodig hoor![]()
Die is er ook. Stilstaand op Lelystad opstelterreinquote:Op dinsdag 21 mei 2013 20:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jammer. Er is altijd overcapaciteit volgens b2py
Nederland heeft geen echte intercity's over één compleet traject.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 20:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Sowieso, een INTERCITY hoort 1 keer per stad te stoppen. Punt. Ook al die Amstelflauwekul en Alexandergeneuzel, wegwezen. Gaan ook tachtig metro's naartoe. Anders noem het gewoon wat het is. Een intracity.
Dat ben ik met je eens, maar goed, dan vind ik de Intercity Almere-Utrecht die alleen maar geen Sprinter is vanwege het overslaan van Bussum Zuid ergerquote:Op dinsdag 21 mei 2013 20:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Sowieso, een INTERCITY hoort 1 keer per stad te stoppen. Punt. Ook al die Amstelflauwekul en Alexandergeneuzel, wegwezen. Gaan ook tachtig metro's naartoe. Anders noem het gewoon wat het is. Een intracity.
Start jij de petitie Geerdijk voor IC station?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 20:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Sowieso, een INTERCITY hoort 1 keer per stad te stoppen. Punt. Ook al die Amstelflauwekul en Alexandergeneuzel, wegwezen. Gaan ook tachtig metro's naartoe. Anders noem het gewoon wat het is. Een intracity.
Ja is goed, ik hoor dat Litpho Hollandsche Rading al geregeld heeftquote:Op dinsdag 21 mei 2013 20:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Start jij de petitie Geerdijk voor IC station?
Ik wil een intercity Deventer - Berlinquote:
Jawel hoor: de treinen van Hispeed en de IC Den Haag - Venlo.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 20:05 schreef greavy het volgende:
[..]
Nederland heeft geen echte intercity's over één compleet traject.
Hollands Spoor oowwwww jammer het gaat binnen NUL tariefkilometers al misquote:
De Benelux staat tegenwoordig in elk gat een kwartier te kamperen, en de BerlijnIC rijdt als een Nederlandse IC, en staat her en der ook te kamperen.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 20:11 schreef James1988 het volgende:
[..]
Jawel hoor: de treinen van Hispeed en de IC Den Haag - Venlo.
mja, dat is na Helmond een stoptreinquote:Op dinsdag 21 mei 2013 20:11 schreef James1988 het volgende:
[..]
Jawel hoor: de treinen van Hispeed en de IC Den Haag - Venlo.
En Delft. En Horst-Sevenum. En Deurne. En Blerick.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 20:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hollands Spoor oowwwww jammer het gaat binnen NUL tariefkilometers al mis
De Fyra en ICE dan?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 20:12 schreef greavy het volgende:
[..]
De Benelux staat tegenwoordig in elk gat een kwartier te kamperen, en de BerlijnIC rijdt als een Nederlandse IC, en staat her en der ook te kamperen.
Nee, nog steeds geen echte IC.
Tijd om verplicht over te stappen op Hengelo. Omdat het kan.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 20:13 schreef Peterselieman het volgende:
Denk dat je alleen Enschede - Den Haag Centraal als echte binnenlandse IC overhoudt
Fyra en ICE zijn geen IC's.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 20:14 schreef James1988 het volgende:
[..]
De Fyra en ICE dan?
Den Haag HS en CS is een historische vergissing, dat had één megastation moeten zijn.
Ze voldoen aan de belangrijkste criteria: maximaal 1 stop per stad en legt (voor NL relatief) grote afstanden af.quote:
Inderdaad. Hoe lang nog wachten met het rechtzetten van die fout?? Het is echt een relict uit de 19e eeuw. Meeste daarvan zijn inmiddels weg (denk aan station Hulshorst of de IC-stop in Voorburg) maar deze historische miskraam staat er nog steeds. Net als het Stichtse Lijntje trouwens, ook je reinste flauwekul.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 20:14 schreef James1988 het volgende:
Den Haag HS en CS is een historische vergissing, dat had één megastation moeten zijn.
ICE zit het woord IC zelfs in joh!quote:Op dinsdag 21 mei 2013 20:16 schreef greavy het volgende:
[..]
Fyra en ICE zijn geen IC's.
We hebben het over een IC die in Nederland een IC heet, en geen andere benaming heeft.
Ja. Dat is dan ook een InterCity Expres. Die in NL zijn InterCity's Per Ongeluk.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 20:18 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
ICE zit het woord IC zelfs in joh!![]()
quote:Op dinsdag 21 mei 2013 20:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja. Dat is dan ook een InterCity Expres. Die in NL zijn InterCity's Per Ongeluk.
Mèt stop in Gouda.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 20:13 schreef Peterselieman het volgende:
Denk dat je alleen Enschede - Den Haag Centraal als echte binnenlandse IC overhoudt
een van de traagste lijntjes van het landquote:Op dinsdag 21 mei 2013 20:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Inderdaad. Hoe lang nog wachten met het rechtzetten van die fout?? Het is echt een relict uit de 19e eeuw. Meeste daarvan zijn inmiddels weg (denk aan station Hulshorst of de IC-stop in Voorburg) maar deze historische miskraam staat er nog steeds. Net als het Stichtse Lijntje trouwens, ook je reinste flauwekul.
Ik moest van de week nog overstappen in die pijpstadquote:Op dinsdag 21 mei 2013 20:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
is helaas een historische vergissing gebleken
er woont daar net als in Almere nogal wat tuig ...quote:Op dinsdag 21 mei 2013 20:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik moest van de week nog overstappen in die pijpstad
Hoe zit het trouwens met de bevolkingsgroei daar?quote:
Gelukkig zijn velen al weggewerkt. De voorbeelden die je noemde bijvoorbeeld, maar denk ook aan Utrecht Maliebaan, Rotterdam Maas en Amsterdam Weesperpoort.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 20:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Inderdaad. Hoe lang nog wachten met het rechtzetten van die fout?? Het is echt een relict uit de 19e eeuw. Meeste daarvan zijn inmiddels weg (denk aan station Hulshorst of de IC-stop in Voorburg) maar deze historische miskraam staat er nog steeds. Net als het Stichtse Lijntje trouwens, ook je reinste flauwekul.
daar krijg je 21e eeuwse gedrochten voor terug: Utrecht Vaartsche Rijn bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 20:41 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Gelukkig zijn velen al weggewerkt. De voorbeelden die je noemde bijvoorbeeld, maar denk ook aan Utrecht Maliebaan, Rotterdam Maas en Amsterdam Weesperpoort.
Delfzijl West. Niemand komt daar ooit, maar dat is hetzelfde verhaal.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 20:49 schreef Peterselieman het volgende:
je hebt het ook met Amsterdam Science Park (tussen Muiderpoort en Diemen) en met Hilversum Sportpark dat op kruipafstand van Hilversum ligt
Het mooie daarvan is dat er ook serieus treinen zijn die het ene als begin- EN het andere als eindpunt hebbenquote:Op dinsdag 21 mei 2013 20:51 schreef Zug-Chef het volgende:
Dr gaat niks boven Friedrichshafen Hafen en Friedrichshafen Stadt.
Zoals?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 20:53 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Had jij niet ook nog leuk ander spul op een zolder onder handbereik liggen?
Ah, daar is ie gebleven! Er heeft de hele tijd een gedeukte metro onder en zeil gestaan op het terrein van de werkplaats in Diemen, en die was laatst ineens weg.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 20:57 schreef Bitlord het volgende:
Een enorme toevalsspot afgelopen middag in De Meern. Stond een slooprijpe Amsterdamse metro...
Nog niet gerealiseerd tot op heden.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 20:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoe zit het trouwens met de bevolkingsgroei daar?
goeie toevalstrefferquote:Op dinsdag 21 mei 2013 20:57 schreef Bitlord het volgende:
Een enorme toevalsspot afgelopen middag in De Meern. Stond een slooprijpe Amsterdamse metro...
Dat vond ik ook toen ik nog elke dag vanuit Rotterdam moest komen, nu vind ik het een "gunstige ontwikkeling".quote:
Wat was sowieso de reden dat InterCity's ooit stopte in Voorburg? Heb dat nooit echt begrepen...quote:Op dinsdag 21 mei 2013 20:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Inderdaad. Hoe lang nog wachten met het rechtzetten van die fout?? Het is echt een relict uit de 19e eeuw. Meeste daarvan zijn inmiddels weg (denk aan station Hulshorst of de IC-stop in Voorburg) maar deze historische miskraam staat er nog steeds. Net als het Stichtse Lijntje trouwens, ook je reinste flauwekul.
Dat was voordat alle IC's in Gouda stopten. De IC's Den Haag - Utrecht stopten in Voorburg, de sneltreinen Den Haag - Utrecht stopten in Zoetermeer, zo hadden beide stations een goede verbinding met Utrecht. De sneltreinen stopten trouwens wel in Gouda. Dat systeem is nu vervangen door een stoptrein met goede overstap op de IC in Gouda. De eigenlijke reden? Geen idee. Er ligt geloof ik wel een groot parkeerterrein in Voorburg, en misschien ook handig voor Oost-Hagenezen?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:06 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
Wat was sowieso de reden dat InterCity's ooit stopte in Voorburg? Heb dat nooit echt begrepen...
ik heb het even op Stationsweb gevraagdquote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:06 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
Wat was sowieso de reden dat InterCity's ooit stopte in Voorburg? Heb dat nooit echt begrepen...
Nee het was vgs mij ook zoiets als in Hulshorst. Dat iemand zich alleen maar wilde laten onteigenen als de snelle trein er ook zou stoppen (in de 1850's hadden ze geen IC's natuurlijk)quote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:09 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat was voordat alle IC's in Gouda stopten. De IC's Den Haag - Utrecht stopten in Voorburg, de sneltreinen Den Haag - Utrecht stopten in Zoetermeer, zo hadden beide stations een goede verbinding met Utrecht. De sneltreinen stopten trouwens wel in Gouda. Dat systeem is nu vervangen door een stoptrein met goede overstap op de IC in Gouda. De eigenlijke reden? Geen idee. Er ligt geloof ik wel een groot parkeerterrein in Voorburg, en misschien ook handig voor Oost-Hagenezen?
Het stuk tussen Norddeich en Norddeich Mole is ook wel een mooi lang traject hoorquote:Op dinsdag 21 mei 2013 20:51 schreef Zug-Chef het volgende:
Dr gaat niks boven Friedrichshafen Hafen en Friedrichshafen Stadt.
Zo ging dat in die tijdquote:
Dat is een goeie ja. ff kijkenquote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:23 schreef dennistd het volgende:
[..]
Het stuk tussen Norddeich en Norddeich Mole is ook wel een mooi lang traject hoor
Of Zeebrugge Dorp en Zeebrugge Strand. Dorp wordt alleen maandag-vrijdag bediend, en Strand alleen in het weekend.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 20:51 schreef Zug-Chef het volgende:
Dr gaat niks boven Friedrichshafen Hafen en Friedrichshafen Stadt.
Dat zijn 2 verschillende lijnen. En het is VEEL verder lopen.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:32 schreef greavy het volgende:
[..]
Of Zeebrugge Dorp en Zeebrugge Strand. Dorp wordt alleen maandag-vrijdag bediend, en Strand alleen in het weekend.
Jaja, het laantje van Van der Gaag en zo, die zijn bekend. De aannemerscombinatie die de tunnel in Delft bouwt, heet niet voor niets Cromme Lijn.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zo ging dat in die tijd![]()
Ken je het verhaal van het Kromme Lijntje van Crommelin niet? Da's echt het toppunt van early 19th century railway policy
Meteen ingedekt voor als er qua tracé iets niet helemaal optimaal gaatquote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:38 schreef Duvel het volgende:
[..]
Jaja, het laantje van Van der Gaag en zo, die zijn bekend. De aannemerscombinatie die de tunnel in Delft bouwt, heet niet voor niets Cromme Lijn.
Dat is nou technisch Conradquote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Meteen ingedekt voor als er qua tracé iets niet helemaal optimaal gaat
Niet dat ik weet, ging het niet over iets anders?quote:
Ja, oké, maar op maandag gaat de trein linksaf en op zaterdag rechtsaf, ofzo.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat zijn 2 verschillende lijnen. En het is VEEL verder lopen.
Hoek van Holland is ook zoiets eigenlijk.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:49 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja, oké, maar op maandag gaat de trein linksaf en op zaterdag rechtsaf, ofzo.
Vroeger stapte je onder de kap uit op spoor 3quote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee ja klopt. Sux wel, moest vrijdag eerst omlopen via de overweg om bij de Stena terminal te komen terwijl het regende als een aap
Eh nouja ik weet dat je iets op zolder had liggen wat niet eenvoudig te voorschijn te toveren was... maar nog wel eens wou inscannen voor ons...quote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:48 schreef Duvel het volgende:
[..]
Niet dat ik weet, ging het niet over iets anders?
Nee, die liggen er nog, eergisteren nog geweest...quote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:58 schreef Duvel het volgende:
Bij mijn weten zijn die sporen gesloopt. Of toch niet?
Dat was bij mijn weten die HSL-folder.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:59 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Eh nouja ik weet dat je iets op zolder had liggen wat niet eenvoudig te voorschijn te toveren was... maar nog wel eens wou inscannen voor ons...
Nee.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:58 schreef Duvel het volgende:
Bij mijn weten zijn die sporen gesloopt. Of toch niet?
Krijgen we weer dat verhaal ?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 22:01 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Echt stokbrood logica hoor...
Er gaan extra treinen rijden rond monaco voor de Formule 1, nu 1 dag (!)voor het event begint
Ja, als de extra treinen net zo kut geregeld zijn als de comunicatie daar rondom...quote:
Vorig jaar stond je met je laptop over de balie: "Nee hoor mevrouw UW systeem deugt niet kijk maar"quote:Op dinsdag 21 mei 2013 22:12 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ja, als de extra treinen net zo kut geregeld zijn als de comunicatie daar rondom...Dan kan het nog leuk worden. Vorig jaar staakten ze, je gaat nu toch niet verwachten dat het nu goed gaat he?
Euh, dat was niet Monaco, maar het is me ff onschoten waarover dat ging...quote:Op dinsdag 21 mei 2013 22:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vorig jaar stond je met je laptop over de balie: "Nee hoor mevrouw UW systeem deugt niet kijk maar"
Ja klopt ja dat was wel voor Monaco ja... maar niet zoals nu daar ter plaatsequote:Op dinsdag 21 mei 2013 22:16 schreef Peterselieman het volgende:
was dat niet een nachttrein naar Nice ofzo?
Met het oude stootjuk nog! Gaat wel erg traag overigens...quote:
Nee dat is echt VEEL verderquote:
We hebben het hier over stations die minder dan 200 meter uit elkaar liggen. Dat haalt Harlingen LANG niet.quote:
Chessy TGV en Chessy RATP liggen dichter bij elkaar dan 200mquote:Op dinsdag 21 mei 2013 22:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
We hebben het hier over stations die minder dan 200 meter uit elkaar liggen. Dat haalt Harlingen LANG niet.
ja maar niet aan dezelfde lijn.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 23:01 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Chessy TGV en Chessy RATP liggen dichter bij elkaar dan 200m
jouw treintje reed destijds ook meer dan 200 meter hoorquote:Op dinsdag 21 mei 2013 22:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
We hebben het hier over stations die minder dan 200 meter uit elkaar liggen. Dat haalt Harlingen LANG niet.
Daar woont Riekje. Zij is een enorme spoorliefhebsterquote:Op dinsdag 21 mei 2013 23:07 schreef Viezze het volgende:
Ik zag net ergens een website voorbij komen, toen heb ik deze even opgezocht:
http://www.bcpeters.dds.n(...)h_materieel/015.html
Ik kom hier al een aantal weken langs en vraag me telkens af wat en vooral waarom daar in de tuin weg staat te rotten. Naast deze "trein" ook o.a. overwegbomen en dat soort frutsels
Dat geloof ik wel ja aan de tuin te zienquote:Op dinsdag 21 mei 2013 23:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Daar woont Riekje. Zij is een enorme spoorliefhebster
Daar ben ik donderdag met de bus langs gekomen, om bij halte Avenue de France op de tram te stappenquote:Op dinsdag 21 mei 2013 23:04 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Gare de la Bibliothèque François-Mitterrand
Ooit in het idyllische dorpje Glion geweest?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 23:06 schreef Peterselieman het volgende:
Norddeich en Norddeich Mole is de absolute winnaar
Vondje van de nieuwe tramlijn/Vernieuwde tramlijn? Die omroeppingelsquote:Op dinsdag 21 mei 2013 23:11 schreef James1988 het volgende:
[..]
Daar ben ik donderdag met de bus langs gekomen, om bij halte Avenue de France op de tram te stappen
Beter dan 128 meter heb ik het nog niet gezien neequote:Op dinsdag 21 mei 2013 23:06 schreef Peterselieman het volgende:
Norddeich en Norddeich Mole is de absolute winnaar
neen, maar nu ik het opzoek lijkt het wel een beetje te vergelijken te zijn met Ede-Wageningen en Ede Centrum, al is die afstand een stuk groterquote:Op dinsdag 21 mei 2013 23:11 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ooit in het idyllische dorpje Glion geweest?
Als je even kijkt naar het berglijntje naar (even uit mijn hoofd) Rochers de Naye dan liggen er drie stationnetjes binnen 500 meterquote:Op dinsdag 21 mei 2013 23:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
neen, maar nu ik het opzoek lijkt het wel een beetje te vergelijken te zijn met Ede-Wageningen en Ede Centrum, al is die afstand een stuk groter
dat is helemaal mooiquote:Op dinsdag 21 mei 2013 23:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als je even kijkt naar het berglijntje naar (even uit mijn hoofd) Rochers de Naye dan liggen er drie stationnetjes binnen 500 meter
Geweldig! Schoon, veel licht en uitzicht, gelijkvloers, rustig rijgedrag... helemaal top!quote:Op dinsdag 21 mei 2013 23:13 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Vondje van de nieuwe tramlijn/Vernieuwde tramlijn?
De eerste keer dat ik zo'n automatische omroep hoorde dacht ik dat iemand z'n mobieltje afging.quote:Die omroeppingels
Dr zitten een aantal leuke deuntjes tussen, maar de meeste zijn echt afgrijselijk (maar dan eerder op dequote:Op dinsdag 21 mei 2013 23:22 schreef James1988 het volgende:
[..]
Geweldig! Schoon, veel licht en uitzicht, gelijkvloers, rustig rijgedrag... helemaal top!
[..]
De eerste keer dat ik zo'n automatische omroep hoorde dacht ik dat iemand z'n mobieltje afging.Maar eigenlijk vind ik ook die omroepdingen heel geslaagd. Het geeft de tramlijn een eigen karakter.
Die stomme muziekjes zijn dus bijna nergens te vindenquote:Op dinsdag 21 mei 2013 23:26 schreef Dr_Flash het volgende:
link die duffe plaatjes dan meteen naar de betreffende MP3s en we kunnen zaken doen
ik heb de mp3 niet, plaatjes was meer om om te fleuren.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 23:26 schreef Dr_Flash het volgende:
link die duffe plaatjes dan meteen naar de betreffende MP3s en we kunnen zaken doen
Keulen en Keulen Messe/Deutz mogen wat mij betreft in hetzelfde rijtje.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 20:51 schreef Zug-Chef het volgende:
Dr gaat niks boven Friedrichshafen Hafen en Friedrichshafen Stadt.
833 meter is het kortste wat ik kan vinden. Dat is 4 keer te lang.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 23:32 schreef b2py het volgende:
[..]
Keulen en Keulen Messe/Deutz mogen wat mij betreft in hetzelfde rijtje.
quote:Trein 28101
----------------
Utm v. 12.07
Ut a. 12.28
Trein 28102
----------------
Ut v. 12.38
Dv a. 13.42
Dv v. 13.50
Ah a. 14.23
Trein 28103
----------------
Ah v. 14.50
Ut a. 15.30
Ut v. 15.37
Utm a. 15.56
http://somda.nl/drgls/1031/
quote:Op dinsdag 21 mei 2013 20:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hollands Spoor oowwwww jammer het gaat binnen NUL tariefkilometers al mis
Een dewatte?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 23:41 schreef James1988 het volgende:
Vrijdag gaat er een 1200 naar Zutphen om wat spul af te leveren, en komt een BR 113 rijtuigen ophalen in Venlo.
Hoofddomein doet het nog wel, dus hij heeft alles gewoon verwijderd. Welk plaatje was het dan dat ie dynamisch was?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 06:12 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Wel als het een dynamisch plaatje is. Ik denk eerder dat iemand zijn webhostert niet heeft betaald.
Denk alleen degene die het gemaakt heeft..quote:Op woensdag 22 mei 2013 00:19 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Heeft iemand image.php source nog dan?
Gaat niet gebeuren.quote:Op woensdag 22 mei 2013 00:24 schreef Woods het volgende:
Wanneer koopt de NS nou nieuwe E-locs ipv die Traxx apparaten of kant-en-klare bakken? Getuige bijv. 1200, 1300 of 1500s?
Waar was dergelijk "IQ boven het vriespunt" toen er Fyra bij een pizzaboer zonder terras besteld werd?quote:Op woensdag 22 mei 2013 00:25 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Gaat niet gebeuren.
Onderhoud van kleine series is te duur, 189 of 185/186 kan makkelijk in een pool en veel goedkoper, geen getrokken treinen meer op termijn. NS heeft niets aan locs.
Die zal Dichterbijer wel hebben, aangezien hij de eerste versie van de OP heeft gemaakt: PTA / Het treinpics, -nieuws en praattopic deel 37quote:Op woensdag 22 mei 2013 00:21 schreef James1988 het volgende:
Image.php is niet zo interessant, dat is zo nagemaakt. De plaatjes zijn waar 't om gaat
De hele V250-order is gebaseerd op prestige en niet op technisch verantwoorde keuzes. En het moest ook nog eens zo goedkoop mogelijk. Ik ben benieuwd, als het goed is zou NMBS deze week iets bekendmaken over de V250.quote:Op woensdag 22 mei 2013 00:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waar was dergelijk "IQ boven het vriespunt" toen er Fyra bij een pizzaboer zonder terras besteld werd?
Als NS gewoon lekker doorgaat met falen op het huidige niveau dan zijn we over 10-15 jaar van ze verlost, en worden de treinen in Nederland eindelijk, en voor het eerst sinds 1911, gereden door CAPABELE spoorbedrijven. Die zich niet achter hun monopolie hoeven te verschuilen om te "mogen" falen, want meer doet NS gewoon niet. Maar door spoorbedrijven die gewoon weten hoe het spelletje werkt, en die doen wat de betalende klant wil. Eigenlijk heel eenvoudig als je er zo eens over nadenkt.quote:Op woensdag 22 mei 2013 00:25 schreef James1988 het volgende:
Waarschijnlijk nooit. NS is al vele jaren bezig met het wegwerken van getrokken treinen, locomotieven passen er dus niet bij.
Het zou me trouwens niet verbazen als we in de toekomst een revival van getrokken/geduwd materieel gaan zien, wanneer meer passagiersdiensten aanbesteed gaan worden. Er is dan een grotere behoefte aan internationaal inzetbaar materieel, en met rijtuigen en lokaal aanpasbare locs is dat makkelijker te regelen dan met treinstellen.
Gelul, weet je zelf ook wel. AnsaldoHoogkarspel heeft nooit nergens niks goed gedaan. Echt niet. Of het nou de trams in Oslo zijn, de IC4 in Denemarken, de metro van Miami of de voorstadstreinen van Los Angeles, OVERAL is gewoon giga gezeik mee.quote:Op woensdag 22 mei 2013 00:30 schreef James1988 het volgende:
[..]
De hele V250-order is gebaseerd op prestige en niet op technisch verantwoorde keuzes.
Ja kan wel zijn maar dat was toen allemaal veel minder aan de hand en het probleem is dus dat de NS wettelijk vast zat aan het kopen omdat ze de inschrijver waren met de hoogste beoordeling. Mag je leuk vinden of niet, het is nou eenmaal zo.quote:Op woensdag 22 mei 2013 00:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Gelul, weet je zelf ook wel. AnsaldoHoogkarspel heeft nooit nergens niks goed gedaan. Echt niet. Of het nou de trams in Oslo zijn, de IC4 in Denemarken, de metro van Miami of de voorstadstreinen van Los Angeles, OVERAL is gewoon giga gezeik mee.
Of door ontzettend incapabele lui tijdens de aanbesteding. Bombardier en Siemens haakten al snel af, en Alstom haakte ook af. AnsaldoBreda bleef als enige over, nog voor de gunningsfase. En dan toch gunnen ipv de order te heroverwegen.quote:Op woensdag 22 mei 2013 00:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat die V250 order gegund is aan die club moet te maken hebben met een berlusconihoertje voor whoever de handtekening moest zetten in Nederland.
Zoveel zwakzinnigheid ben ik van jou niet gewendquote:Op woensdag 22 mei 2013 00:35 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja kan wel zijn maar dat was toen allemaal veel minder aan de hand en het probleem is dus dat de NS wettelijk vast zat aan het kopen omdat ze de inschrijver waren met de hoogste beoordeling. Mag je leuk vinden of niet, het is nou eenmaal zo.
Lees je wel of blaat je gewoon maar wat? Ik som de feiten op; NS had geen keus, behalve een nieuwe aanbesteding uitschrijven en dat was niet voor de hand liggend. Er waren destijds wel zorgen over AB maar er kon niet zoals op dit moment wel zou kunnen, uitsluiting plaatsvinden.quote:Op woensdag 22 mei 2013 00:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zoveel zwakzinnigheid ben ik van jou niet gewend![]()
NS kon gewoon bieden wat ze wilden omdat elke cent die ze aan het rijk zouden bieden, kwam vanuit datzelfde rijk. Tsja, zo kan ik het ookNou loop je te doen alsof we NS zielig moeten vinden dat ze het wel MOESTEN doen omdat ze het meeste geboden hebben. Hallo. Broekzak - vestzak. Heel die aanbesteding was één grote poppenkast
NS schrijft geen aanbestedingen uit.quote:Op woensdag 22 mei 2013 00:42 schreef DeaDLocK2K het volgende:
NS had geen keus, behalve een nieuwe aanbesteding uitschrijven en dat was niet voor de hand liggend.
Als iemand me even stuk of 10 linkjes van leuke headerplaatjes geeft heb ik binnen 5 min een scriptje draaienquote:Op woensdag 22 mei 2013 00:29 schreef Pino112 het volgende:
Misschien mooi moment om een nieuwe te maken?
Wie dan wel? Materieelbestellingen lopen toch echt via een aanbesteding.quote:Op woensdag 22 mei 2013 00:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
NS schrijft geen aanbestedingen uit.
NS schrijft geen aanbesteding uit over "wie er over HSL-Zuid mag gaan rijden".quote:Op woensdag 22 mei 2013 00:50 schreef James1988 het volgende:
[..]
Wie dan wel? Materieelbestellingen lopen toch echt via een aanbesteding.
Leg uit? Want zelfs de catering intern is aanbesteed namelijk. Zelfs de printerleverancier is aanbesteed.quote:Op woensdag 22 mei 2013 00:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
NS schrijft geen aanbestedingen uit.
Bij de top waren zorgen of er op tijd geleverd kon worden, over de kwaliteit van hun producten was toen nog weinig bekend.quote:En wat bedoel je "er waren wel zorgen over AB"?
Dat klopt. Dat was NS wettelijk verplicht. Ze voldeden als enige aan alle eisen.quote:kennelijk niet ernstig genoeg om ze ondanks NUL positieve referenties toch een contract van 300M te gunnen.
Kijk hier zit de crux; Ik vind dat je hier helemaal gelijk in hebt en dat er koppen moeten rollen. Maar als ik jou uitleg hoe de vork in de steel zit omdat je overduidelijk zelf een paar bladzijden gemist hebt, dan hoef je niet gelijk met zwakzinnige te gaan roepen.quote:Er wordt daar op een ongehoorde en schandalige manier geblunderd met belastinggeld. Door wie dat zal me verder worst wezen, maar dat had niet zo gemoeten. En dat hadden de zogenaamde "knappe koppen" heus wel kunnen en moeten inzien.
De NS heeft voor de inschrijving op de HSL zelf een aanbesteding moeten doen voor materieel, die inschrijvingen daarvan werden gewogen en de hoogst scorende is meegegaan in de inschrijving voor de HSL.quote:Op woensdag 22 mei 2013 00:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
NS schrijft geen aanbesteding uit over "wie er over HSL-Zuid mag gaan rijden".
UEFA speelt ook niet in de Champion's league finale.
Ja, en hoequote:Op woensdag 22 mei 2013 00:53 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Dat klopt. Dat was NS wettelijk verplicht. Ze voldeden als enige aan alle eisen.
Precies. Wat ik zeg dus. iedereen houdt elkaar nat van de centen van de belastingbetaler en uiteindelijk is het geleverde product nul. Hier MOET een eind aan komen, en hier moet van geleerd worden. Door aanbestedende overheden vooral, want het voortbestaan van andere betrokken partijen is hierna gelukkig hoogst twijfelachtig.quote:Op woensdag 22 mei 2013 01:05 schreef James1988 het volgende:
Door slechte contracten en slechte contractopvolging zitten we met de huidige situatie. Niemand durft te bewegen omdat de rest dan verzuipt. Als de Staat HSA ineens aan z'n concessieverplichtingen gaat houden betekent dit:
- Einde HSA-vervoer (ivm niet halen concessie-eisen)
- Wegvallen van geplande inkomsten uit HSL-concessie
- Nieuwe aanbestedingsronde (kost tijd en geld)
- Geen of weinig HSL-vervoer
- Wegvallen integratie HRN+HSL zoals voorzien in de deal van Schultz, waardoor mogelijk het hele HRN opnieuw gedaan moet worden
Als HSA ineens AnsaldoBreda aan alle afspraken gaat houden, is de enige logische conclusie: contract ontbinden. HSA heeft dan geen treinen, lange juridische procedures met veel kosten, veel tijdverlies, en risico dat de Staat het niet meer pikt en alsnog overgaat tot ontbinding.
Uiteindelijk zijn zowel de Staat als HSA/NS de grote verliezers die geen kant opkunnen. AnsaldoBreda is de lachende derde, die zelfs in het ergste geval (terugbetalen reeds betaalde bedrag) een relatief klein verlies maakt (loonkosten voor alle mensen die aan de V250 hebben gewerkt + andere aanverwante kosten).
En de grootste verliezer? De reiziger.
Lekker reisadvies terwijl naar A'dam CS er bijna niets uitvalt en richting Utrecht wel.quote:Hilversum-Amsterdam C./Schiphol
Woensdag 22 Mei 05:53
Oorzaak
Tussen Weesp en Naarden-Bussum rijden minder treinen door een sein- en wisselstoring.
Verwachting
Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min. Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Reisadvies
Reizigers tussen Amersfoort en Amsterdam C. reizen via Utrecht C
Het ging over materieel.quote:Op woensdag 22 mei 2013 00:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
NS schrijft geen aanbesteding uit over "wie er over HSL-Zuid mag gaan rijden".
UEFA speelt ook niet in de Champion's league finale.
Wat wil je doen? Tineke Tolpoort met terugwerkende kracht in het gevang gooien? Een motie van wantrouwen naar het dynamische duo Wilma en Melanie? Een ontslagronde zonder gouden handdrukken in de top van I&M? (succesquote:Op woensdag 22 mei 2013 01:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Precies. Wat ik zeg dus. iedereen houdt elkaar nat van de centen van de belastingbetaler en uiteindelijk is het geleverde product nul. Hier MOET een eind aan komen, en hier moet van geleerd worden. Door aanbestedende overheden vooral, want het voortbestaan van andere betrokken partijen is hierna gelukkig hoogst twijfelachtig.
Ik vind dat een boude uitspraak voor iemand die tot vannacht niet eens wist hoe de vork in de steel zit.quote:Op woensdag 22 mei 2013 01:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik weet het echt ZO veel beter. Ik vraag me af waarom mij niet gevraagd wordt om zoiets voor Nederland te regelen. Ik zou de belastingbetaler miljarden kunnen besparen.
Door de inhoud te vervangen door iets als "-" of "nvm"quote:Op woensdag 22 mei 2013 08:23 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Hoe gooi je in hemelsnaam een post weg?
Niemandquote:Op woensdag 22 mei 2013 00:49 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Als iemand me even stuk of 10 linkjes van leuke headerplaatjes geeft heb ik binnen 5 min een scriptje draaien
Ik denk dat niemand ze daadwerkelijk heeft opgeslagen, op zich waren het natuurlijk speciaal gemaakte plaatjes dus ik weet niet wie ze destijds gemaakt heeft?quote:
Opzich zou het ook geen probleem zijn om een paar leuke foto's te croppen naar goede formaat hoorquote:Op woensdag 22 mei 2013 09:10 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik denk dat niemand ze daadwerkelijk heeft opgeslagen, op zich waren het natuurlijk speciaal gemaakte plaatjes dus ik weet niet wie ze destijds gemaakt heeft?
Netjes !quote:Op woensdag 22 mei 2013 09:18 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Leuk! Naast "WeekendVrij" wat iedereen er afgelopen jaar gratis bij heeft gekregen met een abbonement in de Regio Parijs, krijgen we nu ook "VakantieVrij", een hele maand lang Vrij reizen van Half Juli tot en met half augustus, ook gratis bij je abbonement
Als compensatie van iets of gewoon voor de leuk?quote:Op woensdag 22 mei 2013 09:18 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Leuk! Naast "WeekendVrij" wat iedereen er afgelopen jaar gratis bij heeft gekregen met een abbonement in de Regio Parijs, krijgen we nu ook "VakantieVrij", een hele maand lang Vrij reizen van Half Juli tot en met half augustus, ook gratis bij je abbonement
Het is in Navolging van "WeekendVrij" en ze zijn nog steeds van plan om niet meer met zones te gaan werken maar iedereen voor het zelfde tarief een maandkaart te laten kopen. Dit plan is voorlopig uitgesteld.quote:Op woensdag 22 mei 2013 09:21 schreef b2py het volgende:
[..]
Als compensatie van iets of gewoon voor de leuk?
Utrecht Maliebaanquote:
(Smsje die je naar de checkin verwijst)quote:Bonjour. Votre train 6255 partira de la voie Niveau +1. Nous vous souhaitons un très bon voyage. L'équipe OUIGO
het komt idd met de regelmaat van de klok terugquote:Op woensdag 22 mei 2013 08:58 schreef b2py het volgende:
Wat een slap geouwehoer hierboven, kopietje hiervan staat zo'n 30 delen terug
Dat geldt voor meer dan de helft van het topic.quote:Op woensdag 22 mei 2013 10:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het komt idd met de regelmaat van de klok terug
Ah je stopcontact doet het?quote:Op woensdag 22 mei 2013 10:44 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Een stickertje op de stoel voor mij "de prullenbak bevind zich op de balkons van het rijtuig"
Die heb ik alleen voor de terugweg besteld. Verder is de coupe haast leeg. Beenruimte zat. En het personeel is een servicerondje komen makenquote:
quote:De treinstellen Plan T en de oudste 30 stellen Plan V waren oorspronkelijk groen, vanaf het in 1968 afgeleverde treinstel 431 werden zij afgeleverd in de nieuwe NS-huisstijl, geel met grijs en schuine blauwe reclamebanen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |