Wel als het een dynamisch plaatje is. Ik denk eerder dat iemand zijn webhostert niet heeft betaald.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 01:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Wie heeft de OP verneukt? image.php schiet niet echt op.
yups dat wist the missus mij vanmorgen ook te vertellen.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 08:07 schreef Duvel het volgende:
Volgens mij stapte Eurlings uit de politiek om meer tijd aan zijn gezin te kunnen besteden, waarna het uitging met diezelfde vriendin.
Ja, best een mooie carrièremove: eerst als minister een beetje Schiphol en KLM narren, en dan daar alsnog baasje gaan spelen. Hij had ook VVD'er kunnen zijn zeg maar.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 08:49 schreef bork het volgende:
[..]
yups dat wist the missus mij vanmorgen ook te vertellen.
Sterker nog, hij is minder gaan werken om een gezin te stichten en toen stapte the missus open toen is hij maar CEO geworden
.
Financieel gezien niet, maar qua integriteit op zijn minst dubieus. Ik heb meer medelijden met de mensen die met 'm moeten werken, ik kan me zijn holkruipspeech richting Verhagen nog goed herinneren. Brrr...quote:Op dinsdag 21 mei 2013 09:17 schreef b2py het volgende:
Geen slechte carrièreswitch als je het mij vraagt :-)
Hangt geheel van het niveau af.. Een 9 tot 5 mentaliteit wordt in de top van een grote gemeente of een groot ministerie echt niet geaccepteerd.quote:
Bij de meeste andere lagen ook niet hoor. Tegenwoordig worden ambtenaren ook gewoon afgerekend op prestaties.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 09:35 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Hangt geheel van het niveau af.. Een 9 tot 5 mentaliteit wordt in de top van een grote gemeente of een groot ministerie echt niet geaccepteerd.
denk ik ook ja.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 06:12 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Wel als het een dynamisch plaatje is. Ik denk eerder dat iemand zijn webhostert niet heeft betaald.
De lourdes-expresse als ik mij niet vergis.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 10:46 schreef J.B. het volgende:
Op station Sittard staat een trein met blauwe rijtuigen met een roze balk erover van de NMBS, iemand enig idee wat dat moet voorstellen? Ik heb zulke wagons nog nooit gezien, er staat overigens een Nederlandse locomotief voor.
Klopt, met +150.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 10:50 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
De lourdes-expresse als ik mij niet vergis.
Vuile oostblokhoer.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 08:49 schreef bork het volgende:
Sterker nog, hij is minder gaan werken om een gezin te stichten en toen stapte the missus op![]()
Of Groen Linkser. Zie Ineke "reiskostenvergoeding is voor de elite" van Gent.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 09:16 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, best een mooie carrièremove: eerst als minister een beetje Schiphol en KLM narren, en dan daar alsnog baasje gaan spelen. Hij had ook VVD'er kunnen zijn zeg maar.
Als de reizigers recht van klagen willen hebben, moeten ze maar gaan betalenquote:Op dinsdag 21 mei 2013 12:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat is al 7 jaar zo. Elk weekend Spoorbaan Hindernisbaan.
is inherent aan het huidige drukbereden spoorsysteem en het veiligheidsregime dat behoorlijk streng is. Je voert de werkzaamheden op de meest rustige momenten uit en sluit hiervoor waar nodig baanvakken af.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 12:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat is al 7 jaar zo. Elk weekend Spoorbaan Hindernisbaan.
Ja. Waar "nodig" ja.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 13:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
is inherent aan het huidige drukbereden spoorsysteem en het veiligheidsregime dat behoorlijk streng is. Je voert de werkzaamheden op de meest rustige momenten uit en sluit hiervoor waar nodig baanvakken af.
Als je de veiligheidsregels maar vaak genoeg opschroeft naar aanleiding van allerlei veiligheidsdiscussies die vakbonden graag via de media uitvechten dan schuift de inhoud van het begrip "nodig" behoorlijk op natuurlijk.quote:
Volgens mij heeft Eindhoven geen tankplaatquote:Op dinsdag 21 mei 2013 12:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Gekte.
Amersfoort - Utrecht - Eindhoven is precies 7 km langer dan Arnhem - Den Bosch - Eindhoven. En het ene kan niet en het andere wel op een volle tank?
bron http://www.nieuwsblad.be/(...)DMF20130516_00585825quote:"De reacties die Lotje kreeg, waren soms ondermaats", vindt haar moeder. "Mensen vonden dat we niet zo trots moesten zijn op wat er gebeurd was. Ze begrepen niet dat we taart en bloemen gingen kopen om de goede afloop te vieren. We waren blij dat Lotje ongedeerd was. Mensen zien alleen maar de buitenkant. Natuurlijk hebben we wel degelijk met Lotje gepraat over het voorval."
Komt ie, de inkopper van de dag, wat is het rode stipje bij Sloe? Uranium tanken?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 13:44 schreef dennistd het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Eindhoven geen tankplaat
edit: ik heb het even opgezocht in de netverklaring, daar vond ik dit kaartje (alle groene stippen zijn tankinstallaties):
Het had dus ook gewoon in Amersfoort gekund, waarom ze hem daar niet vol hebben gegooid snap ik ook niet. Misschien een stukje toeren met dat ding als conditieritje? Of misschien een storing in één van de cabines.
Komt er volgens mij op neer dat je daar wel kun tanken, maar alleen vanuit een tankwagenquote:Tanken ten behoeve van tractie dient te geschieden op de daartoe bestemde tankinstallaties die in bijlage 21 zijn vermeld. Op emplacement Sloe bestaat de tankinstallatie uit een vloeistofdichte vloer met een verzamelput met olieafscheider en rioolaansluiting. Alleen op emplacement Sloe kan vanuit een tankauto worden getankt.
Alleen in bijzondere gevallen wordt tanken buiten één van de in bijlage 21 vermelde tankinstallaties toegestaan. Deze gevallen zijn:
a. een eilandbedrijf voor werktreinen die binnen de uitvoering van het project/instandhoudingswerkzaamheden niet in staat zijn een van de tankinstallaties te bezoeken doordat deze een lage eigen snelheid hebben;
b. als een tankinstallatie door werkzaamheden aan de infrastructuur niet kan worden bereikt;
c. overige spoorvoertuigen, zoals werktuigen en handgereedschappen kunnen op bouwplaatsen
worden bijgetankt.
Klopt! Vorige week donderdag heb ik nog een tankauto hier gehad om mijn diesellocomotief vol te gooien:quote:Op dinsdag 21 mei 2013 14:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Keloel. OVERAL waar een tankauto kan STAAN kan vanuit een tankauto getankt worden.
En toen stond er een DD-AR voor je klaarquote:Op dinsdag 21 mei 2013 12:21 schreef MPG het volgende:
Vervangende mat64 van venlo naar eindhoven. Conductrice excuseert zich en meldt dat er "vanaf eindhoven wel een fatsoenlijke trein naar den haag verder rijdt"
Met zo'n 'schattig kind' ( ja ik weet hetquote:Op dinsdag 21 mei 2013 13:51 schreef spectrumanalyser het volgende:
de NMBS heeft de ouders van het Belgische meisje Lotje Doppen een rekening gestuurd vanwege schade (15.000 euro) ontstaan doordat Lotje door gesloten spoorbomen rakelings langs een trein fietste.
de ouders van Lotje hadden een taart en bloemen gekocht om te vieren dat ze het overleefd had.
[ afbeelding ]
[..]
bron http://www.nieuwsblad.be/(...)DMF20130516_00585825
en dan deze foto.... "Lotje, ga nog eens even op het spoor staan voor de foto."
Waar komt de uitdrukking van lotje getikt zijn vandaan?
Lotje keek niet goed uit haar Doppen
M6 op HSL2? Dat is uitstekend nieuws, die treinen zitten in de spits echt bomvol...quote:Op dinsdag 21 mei 2013 15:12 schreef James1988 het volgende:
Lotje keek inderdaad niet goed uit haar doppen. Ik ben blij dat ze vrijwel ongedeerd is gebleven (afgezien van een blauwe plek), maar dat de familie een rekening toegestuurd krijgt (die bovendien door de verzekering wordt opgevangen) is in mijn ogen meer dan terecht. Dat de familie de goede afloop is gaan vieren snap ik wel, het verschil tussen levende Lotje en dode Lotje was vrij klein.
Ander Belgisch nieuws: de M6-rijtuigen zullen over enkele tijd ook te zien zijn in de IC A (Oostende - Eupen) en zullen ook rijden op HSL 2. Ze zullen hier gaan rijden met locomotieven van het type HLE 18, met een maximumsnelheid van 200 km/h. De M6-stuurstandrijtuigen zullen niet meerijden, ze trilden teveel. bron
nice zegquote:Op dinsdag 21 mei 2013 15:57 schreef bork het volgende:
Dankzij een kwisje die hier elders op FOK! wordt gespeeld kwam ik een echte bazensite tegen, mochten jullie deze niet kennen, ik denk dat jullie deze wel kunnen waarderen.![]()
Uitgerangeerd
Ik hoefde niet verder, maar er stond een Koploper voor degenen die door wilden naar Tilburg en verderquote:Op dinsdag 21 mei 2013 14:59 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
En toen stond er een DD-AR voor je klaar
quote:Op dinsdag 21 mei 2013 16:02 schreef MPG het volgende:
[..]
Ik hoefde niet verder, maar er stond een Koploper voor degenen die door wilden naar Tilburg en verder.
Had greavy zijn aanwezigheid aangekondigd soms?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 16:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]![]()
Zou eigenlijk een schommelboot moeten zijn. Reden hiervoor mag bekend worden verondersteld
Voor een lampje gaat er dan ook niets buiten dienst. Er gebeuren echt wel structurelere dingen tijdens werkzaamheden.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 13:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat bedoel ik dus ook. Je hoeft echt niet heel Amersfoort - Zwolle een heel weekend eruit te gooien als je ergens een lampje in een overweg moet verwisselen hoor. Behalve als daargeheh regelsregels
ghe
regels
voor zijn natuurlijk.
Ik reis tegenwoordig vanaf Dordrecht, daar tuf ik heen met de auto. Kan altijd nog met Arriva of de bus naar Utrecht vanaf Gorinchem.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 16:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Zou wel mooi zijn als ze elk weekend alle treinen vanuit Zwijndrecht met VIRM zouden plannen. Staatie dan te kijken met zijn 1e klas WeekendVrijKomtie gewoon niet van de thuisplaat af
Maar je weet toch wel dat die goedkope 29 euro WeekendVrij niet geldig is in IRM hequote:
bronquote:Trein stilgezet bij Wolfheze na vondst pakketje
Nederland • Geplaatst door Redactie op 21-05-2013 @ 16:46
In een trein op het traject tussen Ede-Wageningen en Arnhem is dinsdagmiddag een verdacht pakketje aangetroffen. Dat meldt een politiewoordvoerder. De trein is stilgezet bij station Wolfheze en de politie doet onderzoek.
De melding kwam rond 15.30 uur binnen bij de politie. Tussen Ede-Wageningen en Arnhem rijden op last van de politie geen treinen, meldt de NS. Reizigers moeten rekening houden met een uur vertraging. De NS verwacht dat de storing rond 17.30 uur weer is verholpen.
Reizigers tussen Utrecht en Arnhem of Nijmegen wordt geadviseerd om te rijden via Den Bosch.
Het oorspronkelijke bericht staat op Skyscrapercityquote:An article just went live on the website of the Danish engineering magazine "Ingenioeren". It deals with a recent report by the traffic company of Oslo City concerning the 32 trams they bought a few years ago from AndsaldoBreda. I translate the first sentences:
"Drop that rubbish!" That was the main gist of a comprehensive technical review of Oslo's 32 light rail carriages provided by Ansaldobreda. The rolling stock is between 9 and 12 years old and although it officially has at least another 20 years to go, the technicians recommend condemning the entirety to the scrapheap - and sooner rather than later.
’The maintenance costs of the SL95-carriages are in all likelihood the highest in Europe. At any rate they are much above the maintenance costs of all our other - much older - light rail rolling stock. Each tram-kilometer costs the City of Oslo 47 NKr in maintenance costs. This is four times the European average, and the cost will continue climbing if we retain the AnsaldoBreda-provided materiel", states the report.
het openen van een tas kan tegenwoordig echt niet meer hequote:Op dinsdag 21 mei 2013 16:51 schreef Janneke141 het volgende:
We hebben er weer een uit de categorie "wie zullen we eens bellen, de afdeling gevonden voorwerpen of toch maar de AIVD en de EOD"?
[..]
bron
was dat voorstel maar uitgevoerd geweest, dan hadden we nu niet met alle ellende gezeten ...quote:
quote:
komt uit eind jaren 90 met voorstellen als Intercity Max, integratie van de HSL in de binnenlandse dienst, etcquote:
Maar dat leverde niet genoeg op voor de minister dus moest er apart aanbesteed en losgeknipt worden. Met alle drama van dien.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 17:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
komt uit eind jaren 90 met voorstellen als Intercity Max, integratie van de HSL in de binnenlandse dienst, etc
Ik las laatst een artikel in De Volkskrant uit die tijd, waarin stond dat men eerst heeft geprobeerd de HSL onderhands aan NS te gunnen maar dat NS de boel toen heeft verknald, zodat de regering met tegenzin(!) alsnog de HSL los moest aanbesteden.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 17:27 schreef Q. het volgende:
[..]
Maar dat leverde niet genoeg op voor de minister dus moest er apart aanbesteed en losgeknipt worden. Met alle drama van dien.
uhuh. Waren de plannen uitgevoerd geweest dan hadden we nu mogelijk een prachtig spoornetwerk gehad. We zullen het alleen nooit wetenquote:Op dinsdag 21 mei 2013 17:27 schreef Q. het volgende:
[..]
Maar dat leverde niet genoeg op voor de minister dus moest er apart aanbesteed en losgeknipt worden. Met alle drama van dien.
Interessant!quote:Op dinsdag 21 mei 2013 17:29 schreef Duvel het volgende:
Linkje: http://www.scribd.com/doc(...)tel-voor-de-HSL-Zuid
quote:NS loopt risico's met bod HSL
Van onze verslaggever Harry van Gelder − 19/06/01
De Nederlandse Spoorwegen moeten jaarlijks meer dan 220 miljoen gulden gaan betalen voor de exploitatie van de HSL-Zuid. Minister Netelenbos juicht: zij haalt miljarden extra binnen....
Minister Netelenbos van Verkeer moet een gelukkige vrouw zijn. De Nederlandse Spoorwegen hebben diep in de buidel getast om de exploitatie van de hogesnelheids;trein van Amsterdam naar Parijs (HSL-Zuid) binnen te halen.
In twee jaar tijd heeft de minister door een halsstarrige houding ten opzichte van de spoorwegen miljarden guldens extra verdiend. In 1999 bood de NS 2,8 miljard gulden voor een concessie van dertig jaar. Nu biedt het spoorbedrijf meer dan het dubbele: minstens 3,3 miljard gulden in vijftien jaar. De openbare aanbesteding van de hogesnelheidslijn lijkt dus een groot succes voor de overheid.
In 1999 vlogen Netelenbos en NS elkaar in de haren. NS mocht in die tijd een exclusief bod uitbrengen op de HSL-Zuid. Netelenbos vond het bedrag dat NS toen wilde betalen veel te laag. Bovendien betichtte ze NS van het verdraaien van de feiten.
Het conflict resulteerde uiteindelijk in een openbare aanbesteding, omdat de minister verwachtte zo meer geld te krijgen.
Daarin blijkt ze meer dan gelijk te hebben gehad. Enkele miljarden guldens extra zullen de komende jaren in de staatskas vloeien. Niet dat daar overigens veel mooie dingen mee kunnen worden gefinancierd. De minister heeft het geld hard nodig omdat de aanleg van het HSL-spoor veel duurder is uitgevallen dan was voorzien.
Of de veiling ook voor NS - en de treinreiziger - geslaagd mag heten, moet blijken. De spoorwegen dragen vrijwel de gehele verantwoordelijkheid voor de kosten. Het bod is weliswaar feitelijk door een consortium van NS, KLM en het Britse National Express uitgebracht, maar dit samenwerkingsverband wordt gedomineerd door NS. KLM heeft niet meer dan 5 procent van de aandelen, terwijl National Express alleen wat hand- en spandiensten verleent.
Het bedrag dat NS moet betalen is hoog. Twee jaar geleden vond de toenmalige NS-bestuursvoorzitter R. den Besten een hoger bod dan 2,8 miljard gulden financieel onverantwoord. Nu, amper twee jaar later, betalen de spoorwegen grif het dubbele. Probeerde NS in 1999 het HSL-spoor voor een prikje binnen te halen? Of leeft NS tegenwoordig op te grote voet?
Dat laatste valt niet uit te sluiten. Volgens internationale deskundigen is de HSL-Zuid maximaal zestig miljoen euro per jaar waard. De overheid wilde echter minstens 100 miljoen euro per jaar, waarop de private gegadigden, die meer rekening moeten houden met hun aandeelhouders, afhaakten.
Arriva (samen met Deutsche Bahn) en het Franse CGEA (in een consortium met het Zweedse SJ en busbedrijf Connexxion) vonden de heffing te hoog om het snelle spoor rendabel te runnen.
Geld is voor de NS geen probleem. Het bedrijf is vooral door verkoop van beleggingen steenrijk. Het is echter de vraag of de NS - als monopolist niet gewend risico's te nemen en als overheidsbedrijf vrij van lastige aandeelhouders - zich niet vergaloppeerd heeft met de hoogte van de som.
Is dat inderdaad het geval, dan zal dat vroeger of later, door slechtere service, mindere investeringen of hogere prijzen, op de treinreiziger worden afgewenteld.
http://www.volkskrant.nl/(...)-s-met-bod-HSL.dhtml
Tineke Nooitgenoeg heeft er weer een lekkere tyfuszooi van gemaakt. Daar was ze goed in. Slechtste minister van V&W ooit.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 17:41 schreef Peterselieman het volgende:
blijkt het eerste bod van de NS toch behoorlijk realistisch te zijn geweest
Niet Hanja?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 17:42 schreef Q. het volgende:
[..]
Tineke Nooitgenoeg heeft er weer een lekkere tyfuszooi van gemaakt. Daar was ze goed in. Slechtste minister van V&W ooit.
mja, het was de tijdgeest. Alles moest geprivatiseerd worden en de bomen moesten tot in de hemel groeien. Het heeft ons in ieder geval een aantal zaken opgeleverd waar we nu niet zo blij meer mee zijnquote:Op dinsdag 21 mei 2013 17:42 schreef Q. het volgende:
[..]
Tineke Nooitgenoeg heeft er weer een lekkere tyfuszooi van gemaakt. Daar was ze goed in. Slechtste minister van V&W ooit.
Het is gewoon om te janken.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 17:29 schreef Duvel het volgende:
Linkje: http://www.scribd.com/doc(...)tel-voor-de-HSL-Zuid
Het zou me niks verbazen als de versterkingsstellen nog in Arnhem staan als gevolg van:quote:Op dinsdag 21 mei 2013 17:50 schreef b2py het volgende:
Gevalletje kansloos weer vanuit Amsterdam naar Alkmaar momenteel. In 1 uur vier losse stellen in plaats van 4 treinen met dubbele stellen. Zucht.
Weer een hoop gedoe om niks. Zucht.quote:Het verdachte pakketje dat dinsdagmiddag werd gevonden in een trein die reed tussen Ede-Wageningen en Arnhem blijkt niet gevaarlijk.
Je bedoelt dat als dit plan was doorgegaan, we best een fatsoenlijk spoornetwerk in Nederland hadden gehad?quote:
Hebben we dat nu niet dan? Er is genoeg op- en aan te merken op NS, maar ik vind het treinaanbod allesbehalve slechtquote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:18 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je bedoelt dat als dit plan was doorgegaan, we best een fatsoenlijk spoornetwerk in Nederland hadden gehad?
Die HSL-Zuid verbindingen zijn op niveau dat nooit verkocht is aan het Ministerie. (Om jou maar even te quotenquote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:24 schreef James1988 het volgende:
[..]
Hebben we dat nu niet dan? Er is genoeg op- en aan te merken op NS, maar ik vind het treinaanbod allesbehalve slecht
Dat klopt, maar dat had wel zo kunnen zijn als Netelenbos anders had besloten.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:40 schreef b2py het volgende:
[..]
Die HSL-Zuid verbindingen zijn op niveau dat nooit verkocht is aan het Ministerie. (Om jou maar even te quoten)
Maar V&W is altijd het afvalputje waar een partijgenoot op geparkeerd wordt als cadeautje met als gedachte dat ze ergens anders meer schade zouden aanrichtenquote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:30 schreef James1988 het volgende:
Mee eens, maar dat kun je niet alleen NS aanrekenen. Het ministerie is destijds veel te inhalig geweest, waar we nu de zure vruchten van plukken. De intenties van NS waren goed, de ideeën ook.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |