Darkwing volgens mij, in zijn OP van dit topic is het voor het eerst zo: PTA / Treinentopic #576: Waar we een aanloop nemen naar Achter de Hovenquote:Op donderdag 16 mei 2013 23:29 schreef b2py het volgende:
Geniale op edit trouwens bij Greavy, wie heeft dat gedaan?
jup. Ik heb de modrechten niet meer, anders had ik het ook nog kunnen zijnquote:Op donderdag 16 mei 2013 23:42 schreef dennistd het volgende:
[..]
Darkwing volgens mij, in zijn OP van dit topic is het voor het eerst zo: PTA / Treinentopic #576: Waar we een aanloop nemen naar Achter de Hoven
de BETALENDE reiziger. Bij de gratie van wie men überhaupt bestaat.quote:Op donderdag 16 mei 2013 23:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat is echt schandalig tegenover de reiziger
IK bepaal die lijst. Zeg iets leuks over jezelf en je komt er ook in.quote:Op donderdag 16 mei 2013 23:49 schreef KnightSolaire het volgende:
Mij ook niet, maar het is wel grappig om te zien hoe de lijst wordt opgesteld. Er staan ook personen in die ik qua naam niet of nauwelijks herken terwijl ik hier toch ook reeds enige tijd actief ben.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
We worden buitengesloten en het is Flash' schuld. Ik stel voor dat we 'op hoge poten' Driek inschakelen om er werk van te maken...quote:Op donderdag 16 mei 2013 23:49 schreef KnightSolaire het volgende:
Mij ook niet, maar het is wel grappig om te zien hoe de lijst wordt opgesteld. Er staan ook personen in die ik qua naam niet of nauwelijks herken terwijl ik hier toch ook reeds enige tijd actief ben.
Gelukkig hebben we daarvoor de pet van staatsbedrijf nogquote:Op donderdag 16 mei 2013 23:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
de BETALENDE reiziger. Bij de gratie van wie men überhaupt bestaat.
psst, wat had hij gisteren nu weer gedaan?quote:
kanker gezegd, een paar keer.quote:Op donderdag 16 mei 2013 23:56 schreef bork het volgende:
[..]
psst, wat had hij gisteren nu weer gedaan?
Hmmm, waar zijn de overbelastverklaringen voor Rotterdam - Schiphol - Amsterdam en Amsterdam - Hoorn Kersenboogerd?quote:Op donderdag 16 mei 2013 23:54 schreef dennistd het volgende:
Twee overbelastverklaringen voor Zwolle en Den Bosch:
http://www.prorail.nl/Ver(...)acement%20Zwolle.pdf
http://www.prorail.nl/Ver(...)nt%20Den%20Bosch.pdf
nog meer gesleep met ledig materieelquote:Op donderdag 16 mei 2013 23:54 schreef dennistd het volgende:
Twee overbelastverklaringen voor Zwolle en Den Bosch:
http://www.prorail.nl/Ver(...)acement%20Zwolle.pdf
http://www.prorail.nl/Ver(...)nt%20Den%20Bosch.pdf
Doe maar, dan ben ik er nietquote:Op donderdag 16 mei 2013 23:59 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ik kom maandag de belasting wel bij je innen!
Innen ja, 600 KwH minder, tig kuub gas erbij mag je nog bijlappenquote:Op donderdag 16 mei 2013 23:59 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ik kom maandag de belasting wel bij je innen!
U Vraagt wij draaien?quote:Op donderdag 16 mei 2013 22:08 schreef greavy het volgende:
Ik mag hopen dat de bijsturing nog even ingrijpt
Het zal wel aan mij liggen, maar "bemensing"? Echt?quote:Op donderdag 16 mei 2013 23:54 schreef dennistd het volgende:
Twee overbelastverklaringen voor Zwolle en Den Bosch:
http://www.prorail.nl/Ver(...)acement%20Zwolle.pdf
http://www.prorail.nl/Ver(...)nt%20Den%20Bosch.pdf
Zal wel van de vrouwenmafia moeten. Sinds ze mogen klaarkomen, vinden ze ook dat ze een mening mogen hebben.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 00:15 schreef Litpho het volgende:
[..]
Het zal wel aan mij liggen, maar "bemensing"? Echt?.
Voor sommige conducteurs gaat op dat als ze een brein hadden gehad, ze wel een andere baan hadden gezocht.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 07:49 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Godverdomme, je staat nog geen kwartier in een ns trein en je hebt al een discussie aan je broek over dat je koffier ruk staat, en als je vraagt waar ie dan wel moet staan zegt ie "niet hier"
Bouw het dan ook allemaal wat groter jongens. Er is gewoon 1 type materieel waar je gewoon al niet met een middelmatige koffer uit de voeten kuntquote:Op vrijdag 17 mei 2013 08:52 schreef Duvel het volgende:
[..]
Voor sommige conducteurs gaat op dat als ze een brein hadden gehad, ze wel een andere baan hadden gezocht.
DM me even met een leuke quote over jezelf, zal ik kijken wat ik voor je kan doen. Zelfde voor anderen, heb ik het eindoordeel.quote:Op donderdag 16 mei 2013 23:47 schreef dennistd het volgende:
Ik sta er ook niet in, terwijl ik nu toch al 500 deeltjes mee post (sinds deel 80). Het maakt me eigenlijk ook niets uit of ik er in sta of niet
edit: het is zelfs al sinds deel 61: PTA / Treintopic deel 61
Zet een mooi epistel op hun Facebook, wellicht wordt hij opgepikt net als een andere laatst.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 07:49 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Godverdomme, je staat nog geen kwartier in een ns trein en je hebt al een discussie aan je broek over dat je koffier ruk staat, en als je vraagt waar ie dan wel moet staan zegt ie "niet hier"
Is daar nog wat mee gebeurt dan?quote:Op vrijdag 17 mei 2013 09:13 schreef b2py het volgende:
[..]
Zet een mooi epistel op hun Facebook, wellicht wordt hij opgepikt net als een andere laatst.
Ja, dat ze 'mankracht' en 'bemanning' over mogen slaan snap ik, sort of. Maar wat is er mis met 'bezetting'? Trauma's van een of andere rabbi?quote:Op vrijdag 17 mei 2013 06:34 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Zal wel van de vrouwenmafia moeten. Sinds ze mogen klaarkomen, vinden ze ook dat ze een mening mogen hebben.
Als je stuurt op een volnorm, moet je dat goed doen. Wacht maar tot je voor bagage die een staanplaats in beslag neemt mag gaan bijbetalenquote:Op vrijdag 17 mei 2013 09:02 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Bouw het dan ook allemaal wat groter jongens. Er is gewoon 1 type materieel waar je gewoon al niet met een middelmatige koffer uit de voeten kunt
Ben je al zo oud?quote:Op vrijdag 17 mei 2013 11:42 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik hoor net dat ik vanmiddag naar het spoorwegmuseum ga....![]()
handigquote:
In beperkte mate hequote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
handig
Dus bij jou kunnen we zijn voor treintjes die ingelegd moeten worden?
Oh die is zo vet, helemaal kortgekoppeld digitaal.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:04 schreef spectrumanalyser het volgende:
knoop doorgehakt: Fleischmann Plan V besteld
Als ik ergens geen verstand van heb ik het dat baanvak! Zit stukje aan de andere kant vh landquote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:21 schreef Peterselieman het volgende:
dan mag je morgen, zondag en maandag wel een paar treintjes inleggen tussen Amersfoort en Amsterdam Centraal.
Dat kan materieel neutraal, omdat de pimpel richting Amsterdam met +30 rijdt
Oeh, met zo'n constructie heb ik laatst een enorme discussie gehad. Het niet kunnen doorspelen van informatie binnen je eigen organisatie.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:33 schreef BezigAapje het volgende:
[..]
Als ik ergens geen verstand van heb ik het dat baanvak! Zit stukje aan de andere kant vh land
Kan je helaas niet verder helpen
Ohh haha was jij dat?quote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:34 schreef b2py het volgende:
[..]
Oeh, met zo'n constructie heb ik laatst een enorme discussie gehad. Het niet kunnen doorspelen van informatie binnen je eigen organisatie.
haha, ik woon daar ook niet in de buurt hoorquote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:33 schreef BezigAapje het volgende:
[..]
Als ik ergens geen verstand van heb ik het dat baanvak! Zit stukje aan de andere kant vh land
Kan je helaas niet verder helpen
Ook meegekregen?quote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:37 schreef BezigAapje het volgende:
[..]
Ohh haha was jij dat?
Nee die discussies zijn er vaker, maar op andere RBCs zitten weleens collega's (bij ons ook een aantal hoor) die gepikeerd raken wanneer je iets in "hun" gebied doet
Waarom niet de Roco?quote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:04 schreef spectrumanalyser het volgende:
knoop doorgehakt: Fleischmann Plan V besteld
mja, zo ongeveer alles dat je in jouw gebied doet heeft ook gevolgen voor hun gebied, dus dat eilandjesdenken snap ik niet zo, omdat daar de treindienst niet bij gebaat is.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:37 schreef BezigAapje het volgende:
[..]
Ohh haha was jij dat?
Nee die discussies zijn er vaker, maar op andere RBCs zitten weleens collega's (bij ons ook een aantal hoor) die gepikeerd raken wanneer je iets in "hun" gebied doet
Dit is de Twitter conversatie... Ging over een OV-fiets.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:49 schreef BezigAapje het volgende:
[..]
Maar wat voor aanvaring had je, ben nu wel benieuwd!
Die mentaliteit zouden ze er uit moeten slaan. Gewoon beboeten, salaris inhouden, zoiets.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, zo ongeveer alles dat je in jouw gebied doet heeft ook gevolgen voor hun gebied, dus dat eilandjesdenken snap ik niet zo, omdat daar de treindienst niet bij gebaat is.
De treindienst zelf is helaas niet hetgeen waar ieder voor zich aan denkt, spreek even in het algemeen he, geld niet voor iedereen!quote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, zo ongeveer alles dat je in jouw gebied doet heeft ook gevolgen voor hun gebied, dus dat eilandjesdenken snap ik niet zo, omdat daar de treindienst niet bij gebaat is.
Haha scheelt weer.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:41 schreef BezigAapje het volgende:
[..]
Nee eerlijk gezegd geen idee over welk voorval je het hebt
Komt geregeld voor nml
Oh dat verhaal! Ja dat had ik wel meegekregen!quote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:52 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Dit is de Twitter conversatie... Ging over een OV-fiets.
CYA gaat boven alles. Treindienst is secundair. Reizigers komen niet op de radar, want dat zijn niet onze klanten.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, zo ongeveer alles dat je in jouw gebied doet heeft ook gevolgen voor hun gebied, dus dat eilandjesdenken snap ik niet zo, omdat daar de treindienst niet bij gebaat is.
CYA?quote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:55 schreef Litpho het volgende:
[..]
CYA gaat boven alles. Treindienst is secundair. Reizigers komen niet op de radar, want dat zijn niet onze klanten.
Eilandjesdenken zit door de hele keten heen, dat begint al met NSR. Dus zo gek is het niet dat de lagen die nog verder van de reizigers verwijderd zijn daar ook mee besmet zijn.
@ns online? Dan denk ik altijd aan een klachten/suggestiebox met een vuilnisbak eronder.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:55 schreef BezigAapje het volgende:
[..]
Oh dat verhaal! Ja dat had ik wel meegekregen!
Zijn weer bepaalde communicatielijnen. Je zou zeggen dat @ ns online wel wat mogelijkheden richting verschillende bedrijfsonderdelen zou moeten hebben om eea aan te kunnen geven. Zij zijn, naast het personeel buiten, toch een aanspreekpunt voor alles wat met NS te maken heeft lijkt mij?
tijd om de bezem er eens doorheen te halen, te beginnen bij het ministerie. Het geleverde product kan namelijk nog zoveel beter zonder dat je het aan de kostenkant terug ziet, maar dan moet je wel van het eilandjesdenken afquote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:55 schreef Litpho het volgende:
[..]
CYA gaat boven alles. Treindienst is secundair. Reizigers komen niet op de radar, want dat zijn niet onze klanten.
Eilandjesdenken zit door de hele keten heen, dat begint al met NSR. Dus zo gek is het niet dat de lagen die nog verder van de reizigers verwijderd zijn daar ook mee besmet zijn.
Op alle punten mee eens. Het ministerie moet als concessieverlener a) de concessiehouder aan afspraken houden en b) in de concessie rare dingen doen als opkomen voor de reizigersbelangen. Oh, als men er ook nog voor kan zorgen dat NS niet schizofreen door het leven gaat als commercieel- en staatsbedrijf al naar gelang de wind staat, dan zijn er wonderen geschied.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
tijd om de bezem er eens doorheen te halen, te beginnen met het ministerie. Het geleverde product kan namelijk nog zoveel beter zonder dat je het aan de kostenkant terug ziet, maar dan moet je wel van het eilandjesdenken af
Oepsquote:Op vrijdag 17 mei 2013 13:04 schreef Peterselieman het volgende:
je moet concessiehouder en concessieverlener even omdraaien, al lijkt het er in de praktijk sterk op dat de NS de concessieverlener is en dat het ministerie bij de gratie van de NS wat over het OV in Nederland mag zeggen.
Aan mijn kant van het land?quote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:33 schreef BezigAapje het volgende:
[..]
Als ik ergens geen verstand van heb ik het dat baanvak! Zit stukje aan de andere kant vh land
Kan je helaas niet verder helpen
Ligt niet aan de provider, ligt aan de trajecten. Er zijn nou eenmaal "zwarte vlekken" in Nederland. En flinke ook. Vooral waar je door bos of natuurgebied rijdt, zoals Barneveld - Apeldoorn.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:57 schreef computergirl het volgende:
beste mede treinreizigers, zijn jullie tevreden over jullie provider qua bereik onderweg met de trein?
Ik ben niet zo tevreden over Vodafone op dit punt en zoek een alternatief
ik heb geen vast traject maar had wel de hoop dat bijv KPN beter bereik zou hebben in de stukken met weilanden en af en toe een koequote:Op vrijdag 17 mei 2013 13:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ligt niet aan de provider, ligt aan de trajecten. Er zijn nou eenmaal "zwarte vlekken" in Nederland. En flinke ook. Vooral waar je door bos of natuurgebied rijdt, zoals Barneveld - Apeldoorn.
De NS is op dit moment inderdaad de beste partij om de concessie HRN op zich te nemen.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 13:06 schreef Litpho het volgende:
[..]
Oeps. Nou ja, ik denk wel dat de NS op dit punt het best in staat is om het HRN te bedienen, maar dat ergens de huidige arrogantie die mede voortkomt uit het tandeloze ministerie en mede uit het altijd maar onderhands verlenen toch echt de nek om moet worden gedraaid. De vraag is nog even hoe
.
Dat soort mentaliteit kan je niet bewijzen.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:52 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Die mentaliteit zouden ze er uit moeten slaan. Gewoon beboeten, salaris inhouden, zoiets.
quote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:31 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Oh die is zo vet, helemaal kortgekoppeld digitaal.
die heb ik besteld!quote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:31 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Oh die is zo vet, helemaal kortgekoppeld digitaal.
Tussen Ede en Arnhem heb je ook een flink stuk waar je geen bereik hebt. Ik heb zelf ook Vodafone, maar andere providers hebben er ook last van.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 13:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ligt niet aan de provider, ligt aan de trajecten. Er zijn nou eenmaal "zwarte vlekken" in Nederland. En flinke ook. Vooral waar je door bos of natuurgebied rijdt, zoals Barneveld - Apeldoorn.
Ja daag. Dit is geen nieuws hoor, dat kan er bij alle bedrijven uitgeslagen worden, beginnende bij een goede gesprekkencyclus en vastleggen van doelen enzo.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 13:30 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat soort mentaliteit kan je niet bewijzen.
je hebt waarschijnlijk gelijk hoor, ik had wellicht de Roco moeten kopen. zo gaaf dat je daar meteen geluid bij krijgt. En toch .... als ik 'm binnen heb, overtuigen de foto'squote:
Vooral het vastleggen van het doel van de organisatie. Dat is niet "en hier is een muurtje en voorbij dat punt is het andermans probleem". Maar individuele targets, zeker als ze numeriek zijn, zijn aantoonbaar een slechte zaak (zie 3% begroting, zie bonnenquotum, zie link en link)quote:Op vrijdag 17 mei 2013 14:03 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja daag. Dit is geen nieuws hoor, dat kan er bij alle bedrijven uitgeslagen worden, beginnende bij een goede gesprekkencyclus en vastleggen van doelen enzo.
In Oud Utrecht stond een ingezonden brief over treinen in de oorlog, ook gezien?quote:Op vrijdag 17 mei 2013 13:08 schreef Bitlord het volgende:
Nog een leestip:
Het spoorwegbedrijf in Oorlogstijd 1939-1945 van C. Huurman. Verdomd interessant leesvoer!
kroegentocht met de tubequote:
Nee niet gezien, ik lees de Oud-Utrecht al enkele jaren niet meer. Ik zie trouwens dat er te weinig exemplaren van het boek zijn, gezien de behoorlijk prijzen die er voor worden gevraagd op de tweedehands markt.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 15:39 schreef bork het volgende:
[..]
In Oud Utrecht stond een ingezonden brief over treinen in de oorlog, ook gezien?
Of voor de NVBS-leden: hij staat ook in de NVBS Bibliotheek in Amersfoort. Twee keer zelfs: klik en klikquote:Op vrijdag 17 mei 2013 15:55 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Nee niet gezien, ik lees de Oud-Utrecht al enkele jaren niet meer. Ik zie trouwens dat er te weinig exemplaren van het boek zijn, gezien de behoorlijk prijzen die er voor worden gevraagd op de tweedehands markt.
http://www.bol.com/nl/p/h(...)45/1001004001385748/
Maar misschien is die wel in de locale bieb te lezen.
De Roco is ook beter op schaal en overaal moderner. De FLM heb ik ook btw, is ook mooi!quote:Op vrijdag 17 mei 2013 14:18 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
je hebt waarschijnlijk gelijk hoor, ik had wellicht de Roco moeten kopen. zo gaaf dat je daar meteen geluid bij krijgt. En toch .... als ik 'm binnen heb, overtuigen de foto's
als ik mij niet vergis zit er af fabriek al een machinist op de kop. hij heeft er zin in
Staat nog op de camera. Misschien vanavondquote:
Bij een storing of defect waarbij resetten niet helpt, worden ze vaak afgesloten. Voorkomt rijdende zwembaden. Heb er bij Arriva ook wel eens een meegehad met een onderlopen coupe.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 16:48 schreef Fiorano het volgende:
Leuk die verplichte toiletten, maar die in de nieuwe Valleilijn GTW zit gewoon op slot...
Heb de afgelopen weken er een keer of 6/7 ingezeten en hij was altijd op slot....quote:Op vrijdag 17 mei 2013 16:57 schreef GekkeHaan het volgende:
[..]
Bij een storing of defect waarbij resetten niet helpt, worden ze vaak afgesloten. Voorkomt rijdende zwembaden. Heb er bij Arrova ook wel eens een meegehad met een onderlopen coupe.
Ja. Ik wil die boot opquote:Op vrijdag 17 mei 2013 17:43 schreef b2py het volgende:
Wat ben je aan het doen dan? Of reis Deventer - Hoek van Holland?
Ik laat het aan de markt over... met maximale bescherming van de belangen van de NS. Goed zo, Wilma.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 18:44 schreef b2py het volgende:
Ik heb ooit mevrouw De Boer van de VVD gewezen op een artikel over de Eurostar niet naar Nederland wilde komen in verband met de hoge infraheffing. De antwoorden van de Minister:
http://www.rijksoverheid.(...)-op-de-hsl-zuid.html
Die heb ik inderdaad wel eens gedaan, maar dan overdag. En toen had ik nog weinig benul van hoe het er op het spoor aan toe gaat.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 18:02 schreef eti het volgende:
Over boot gesproken, iemand weleens de nachttrein Catania-Napels (of Rome, weet ik veel) genomen? Ik wel, meer dan 20 jaar geleden... daar moest ik laatst weer aan denken toen iemand hier schreef dat rangeerbewegingen niet toegestaan zijn. Die trein ging namelijk de boot in, twee wagens afkoppelen, boot uit, spoortje ernaast, boot weer in, weer twee wagens eraf, enzovoort.
Leuk bedacht maar het valt wel onder rangeren toch? Bovendien doe je dus in een slaaptrein geen oog dicht als hij op deze manier bezig is, een uur lang , en na een heel korte overtocht weer een uur lang.
Naja ze zegt feitelijk niets verkeerd. Er wordt gevraagd of ze het belangrijk vind dat Nederland goed is aangetakt op het hogesnelheidsnet. Daarop antwoord ze bevestigend, en dat dit nu al het geval is omdat de verbinding inclusief overstap prima is. Verdere verbindingen laat ze aan de markt over en gaat ze niet afdwingen. Dat is prima toch?quote:Op vrijdag 17 mei 2013 18:48 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ik laat het aan de markt over... met maximale bescherming van de belangen van de NS. Goed zo, Wilma.
En ja, de Wet Personenvervoer 2000 is niet haar schuld, maar erkennen dat dat vrij ver verwijderd is van "ik laat het aan de markt over" zou haar sieren.
Niet als jouw ministerie verantwoordelijk is voor dusdanig protectionisme dat elke marktspeler behalve de NS direkt op achterstand staat. Dat nalaten te melden maakt het "maar ik geloof in vrije marktwerking" wel erg hypocriet.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 19:09 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Naja ze zegt feitelijk niets verkeerd. Er wordt gevraagd of ze het belangrijk vind dat Nederland goed is aangetakt op het hogesnelheidsnet. Daarop antwoord ze bevestigend, en dat dit nu al het geval is omdat de verbinding inclusief overstap prima is. Verdere verbindingen laat ze aan de markt over en gaat ze niet afdwingen. Dat is prima toch?
mooi is ie he?quote:Op vrijdag 17 mei 2013 18:45 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Vanmiddag grootse schik gehad in het spoorwegmuseum![]()
ah, de kosten per treinkilometer dalen als er meer treinen overheen rijden. Logischquote:Op vrijdag 17 mei 2013 18:44 schreef b2py het volgende:
Ik heb ooit mevrouw De Boer van de VVD gewezen op een artikel over de Eurostar niet naar Nederland wilde komen in verband met de hoge infraheffing. De antwoorden van de Minister:
http://www.rijksoverheid.(...)-op-de-hsl-zuid.html
het antwoord is jaquote:Op vrijdag 17 mei 2013 16:12 schreef bork het volgende:
Het is al vaker gevraagd maar ik weet het niet meer (en de zoek-functie op FOK is ook geen feest), staat er een NMBS-automaat in Maastricht?
thxquote:
Heb inmiddels KPN, en werkt vrijwel probleemloos, op enkele puntjes na waar een signaalzwakte is.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:57 schreef computergirl het volgende:
beste mede treinreizigers, zijn jullie tevreden over jullie provider qua bereik onderweg met de trein?
Ik ben niet zo tevreden over Vodafone op dit punt en zoek een alternatief
Maastricht heeft toch al jaren zo'n automaat?quote:
Spuitelf! een paar dagen terug had ik die link al gepost.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 18:44 schreef b2py het volgende:
Ik heb ooit mevrouw De Boer van de VVD gewezen op een artikel over de Eurostar niet naar Nederland wilde komen in verband met de hoge infraheffing. De antwoorden van de Minister:
http://www.rijksoverheid.(...)-op-de-hsl-zuid.html
Hoezo verplicht? Treinen op de Valleilijn horen geen toilet te hebben (in de Plan V's daar is/was de wc ook altijd afgesloten).quote:Op vrijdag 17 mei 2013 16:48 schreef Fiorano het volgende:
Leuk die verplichte toiletten, maar die in de nieuwe Valleilijn GTW zit gewoon op slot...
Jij vertelt het minder leuk denk ik.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:26 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Spuitelf! een paar dagen terug had ik die link al gepost.
Zie mijn eerdere post.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 19:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ah, de kosten per treinkilometer dalen als er meer treinen overheen rijden. Logisch
Nee, weer wel alles aan de kant gegooit voor de IC.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 22:05 schreef James1988 het volgende:
Pad kwijt en achter een sprinter gestuurd?
Wacht. Waar? Gpda? Wp?quote:Op vrijdag 17 mei 2013 22:11 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Inderdaad.. 80 op Gpda-Wp, bij een afrembord \13/ terug naar 80 km/h, en bij doorgaand veilig staan op Almere C met 40 km/h kopje perron aan komen rijden. Bij elkaar opgeteld zo twee minuten weggegooit.
Of via de website van de NMBS, daar kan je wel alleen met creditcard of Bancontact betalen.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:13 schreef greavy het volgende:
Het plan was om eind 2012 een automaat te plaatsen, maar die werkt niet. Dat is zo'n look-a-like DB-automaat, maar dan met wat aanpassingen. Als die er überhaupt al staat.
En wat dan nog, als ze er een NMBS-kaartfietser hebben geplaatst kan je als Nederlander daar toch niet terecht.
Gewoon op de trein kopen bij de TBGL(HC), die kan hem voor het NMBS Binnenlands tarief verkopen vanaf ViséZonder extra kosten
Contant afrekenen is dan de mode.
(Let wel, zorg wel voor een ticket tot Visé, hoewel de TBGL die vast ook wel mee kan verkopen !)
Dat weet ik ook wel, maar de rest nietquote:Op vrijdag 17 mei 2013 22:19 schreef Peterselieman het volgende:
Gaasperdammerweg Aansluiting (aftakking van de sporen van/naar Amsterdam en de Zuidtak van/naar Schiphol) en Wp is Weesp.
klopt, maar nu is het voor de rest ook duidelijkquote:Op vrijdag 17 mei 2013 22:29 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat weet ik ook wel, maar de rest niet
Badass.![]()
Beter Roosendaal?quote:Op vrijdag 17 mei 2013 23:17 schreef Ireyon het volgende:
Langharige brunettes tussen de 1.60 en 1.70m en 18-24 jaar oud.
Btw "treinspotter-hobbyist" klinkt alsof treinspotters onze hobby zijn.
Geen idee. Ik ben geen hobbyist.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 23:07 schreef b2py het volgende:
Klein onderzoekje:
Op wat voor vrouw valt de treinspotter of -hobbyist?
TS begint: Blond met krullen.
quote:Op zaterdag 18 mei 2013 11:16 schreef Duvel het volgende:
Hahaha, de veronderstelling alleen al dat je als treinhobbyist wat te kiezen hebt!
Mijne ook. Al heb ik maar 2 eisen, toch kan ik niemand vinden.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 11:14 schreef James1988 het volgende:
Mijn eisen-/wensenlijstje is sowieso te specifiek om hier te posten
Kon je nog kiezen tussen raam- of gangplaats? Of zowel-niet-naast-raam-als-gangpad-plaats?quote:Op zaterdag 18 mei 2013 17:12 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Oh, mn Pauper-express tickets zijn binnengekomen per email. Grote verrasing voor mij: De kaartjes zijn voorzien van zitplaatsnummer:)
Nee, ik weet dat ik bovenin terug en onderin heen zit, en welk coupenummer, maar gang of raam geen idee, en een plattegrondje vind ik ook nergenquote:Op zaterdag 18 mei 2013 17:36 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Kon je nog kiezen tussen raam- of gangplaats? Of zowel-niet-naast-raam-als-gangpad-plaats?
jup, is in de regio heel normaal.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 15:19 schreef Monopoly het volgende:
Ik heb mijn vrouwen het liefst blond en een kop kleiner dan mij.
Al is dat niet echt een probleem gezien ik 2 meter lang ben
Viel me trouwens van de week op hoe 'normaal' Groningers zijn tegenover inwoners van de Randstad.
Iemand vond op een verlaten station een laptoptas met laptop en al. en gaf dat gewoon aan mij en mijn mentor om terug te geven aan de eigenaar.
Best bijzonder, in de Randstad was die tas al lang gejat natuurlijk.
Nou nou, dat is wel heel erg kort door de bocht.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 15:19 schreef Monopoly het volgende:
Best bijzonder, in de Randstad was die tas al lang gejat natuurlijk.
Inderdaad. Het is natuurlijk minstens zo waarschijnlijk dat in de randstad het hele station was ontruimd omdat er een verdachte tas is aangetroffen.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 18:13 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Nou nou, dat is wel heel erg kort door de bocht.
quote:Op zaterdag 18 mei 2013 18:21 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Inderdaad. Het is natuurlijk minstens zo waarschijnlijk dat in de randstad het hele station was ontruimd omdat er een verdachte tas is aangetroffen.
Meisjes uit Skagen zijn heul lievquote:Op zaterdag 18 mei 2013 10:31 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik heb geen vaste eisenlijst. Wat ik je wel kan vertellen is dat ik de ware op zeker niet ga vinden in de omgeving Schagen.
quote:Op zaterdag 18 mei 2013 18:21 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Inderdaad. Het is natuurlijk minstens zo waarschijnlijk dat in de randstad het hele station was ontruimd omdat er een verdachte tas is aangetroffen.
Komt iedereen hier uit het verre noorden ofzo?quote:Op zaterdag 18 mei 2013 19:01 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Klopt wel redelijk ja. Op de middelbare school een keer een nieuwe leraar gehad die z'n tas niet in de gang durfde te laten staan om even wat op te halen. Op z'n oude school in de randstad had hij dat een keer gedaan en toen was z'n tas binnen een paar minuten gejat. Bij ons op school was dat doodnormaal.
Gister trouwens een übertrage sprinter tussen Holten en Rijssen. Ik zat in de auto en moest voor de spoorovergang wachten op de N-weg tussen Holten en Rijssen. Die SGMm kwam al verrekte traag voorbij en uiteindelijk was ik met normaal rijden eerder bij het station in Rijssen dan de trein. Niet helemaal zoals het hoort.
Kijk, zo hoort hetquote:Op zaterdag 18 mei 2013 19:20 schreef James1988 het volgende:
Goed geholpen vandaag door NS en Thalys
Bij het uitstappen in Rotterdam pakte mijn reisgenoot per ongeluk de verkeerde koffer mee (eentje die er nogal op leek). Eenmaal tot ontdekking gekomen zijn we meteen naar het loket gegaan, vanuit waar ze contact hebben opgenomen met de train manager. Koffer gevonden, we konden 'm in Amsterdam komen ophalen. Een uur later stonden de eigenaar en de train manager ons in de reizigerstunnel van Amsterdam Centraal op te wachten. Koffers gewisseld, elkaar bedankt, en naar huis/eindbestemming.
Zoveel plek, en jij kiest er vrijwillig voor om naast het toilet te gaan zitten?quote:Op zaterdag 18 mei 2013 19:53 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Nu in de trein van Sloterdyk naar De Residentie in virm 8702 naast het Toilet
een virm en bagage gaat niet samen, en de fietsenafdeling staat stampesvol met fietsen, toilet is aan de andere kant van de rode deuren.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 19:57 schreef James1988 het volgende:
[..]
Zoveel plek, en jij kiest er vrijwillig voor om naast het toilet te gaan zitten?
Die is gek.
Ik zit er niet in. Ik zit in de Fyra naar Breda.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 19:59 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
een virm en bagage gaat niet smanen, en de fietsenafdeling staat stampesvol met fietsen, toilet is aan de andere kant van de rode deuren.
Edit: hoezo zit jij ook in die trein?
Stopt ie ookquote:Op zaterdag 18 mei 2013 19:58 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik zie een afgebrande virm bak bij haarlem, en de omroep vertelt een mop door te zeggen dat de intercity naar dord op blaak stopt
Duurt ~27 kilometer voordat een Thalys op 300 zit. Dat bereik je net vanuit Rotterdam als je de tunnel uit komt bij Hollandsch Diep. Vanuit Antwerpen geen idee.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 19:40 schreef James1988 het volgende:
Handig: op de ThalysNet-portal kun je zien hoe hard je trein rijdt. Vanmiddag, na vertrek uit Antwerpen, heb ik dat eens een beetje in de gaten gehouden. Bij het passeren van station Noorderkempen was de trein nog aan het optrekken, de snelheid was toen 267 km/h. De grens werd gepasseerd met 303 km/h.
Dat ja, bedanktquote:Op zaterdag 18 mei 2013 22:04 schreef Duvel het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/UIC_classification_of_goods_wagons
Ik kom uit het diepe zuiden!quote:Op zaterdag 18 mei 2013 19:27 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
[..]
Komt iedereen hier uit het verre noorden ofzo?
Ik kom uit het oosten (en dat is hier vlakbij). Het westen en zuiden, dat is verquote:Op zaterdag 18 mei 2013 19:27 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
[..]
Komt iedereen hier uit het verre noorden ofzo?
Vroeger splitsten ze ook doordeweeks in Nieuweschans. Maar dat was vroeger.quote:Op zondag 19 mei 2013 08:28 schreef greavy het volgende:
Oh, is dat nieuw dan? Vroegah splitsten ze altijd in Nieuweschans in 't weekend.
Dat laatste doen ze nog steedsquote:Op zondag 19 mei 2013 09:06 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Vroeger mocht je nog roken in de trein en werd er bier verkocht.
Dat is pas efficiënt materieel inzetten.quote:Op zondag 19 mei 2013 08:56 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Vroeger reed het materieel van de IC-Berlijn een ochtendspits- en avondspitsrit in de spits-IC Lelystad-Schiphol.
Dat was laatst ook zo, alleen toen in Winschoten.quote:Op zondag 19 mei 2013 06:48 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
PSM: ik heb het even gecheckt. Ook op zaterdag- en zondagmorgen splitsen de treinen naar Leer niet in Nieuweschans. Ze splitsen bijna helemaal niet, net als overdag en doordeweeks.
Ik kan me toch voorstellen dat de DB dat liever niet heeft. Onnodige verspilling van bakkilometers.quote:
Krijgen ze heus een vergoeding voor hoor.quote:Op zondag 19 mei 2013 10:08 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Ik kan me toch voorstellen dat de DB dat liever niet heeft. Onnodige verspilling van bakkilometers.
hmm, je zou op basis van de dienstregeling van Arriva anders verwachten bij een van de eerste treinenquote:Op zondag 19 mei 2013 06:48 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
PSM: ik heb het even gecheckt. Ook op zaterdag- en zondagmorgen splitsen de treinen naar Leer niet in Nieuweschans. Ze splitsen bijna helemaal niet, net als overdag en doordeweeks.
Ik moest mijn hoofd kantelen voor die vrouw bovenin. Fatsoenlijke website kan er dus ook niet van af.quote:Op zondag 19 mei 2013 12:37 schreef Peterselieman het volgende:
Leuk dat de machinist die het kalfje redde bij de boer op bezoek is gegaan om het diertje, genaamd Arriva, in de stal te zien staan.
Alleen een fatsoenlijk berichtje op de site van Arriva kan er niet af
http://www.arriva.nl/nieu(...)ezoek-kalfje-arriva/
Noueh.. Een heel treinstel extra in dienst hebben voor de 8-uur doorsnee terwijl er ook iets in de weg staat te staan op dat tijdstip op Hoofddorp Opstel is tamelijk kostbaar.. Dan is een vergoeding best interessant.quote:Op zondag 19 mei 2013 10:08 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Ik kan me toch voorstellen dat de DB dat liever niet heeft. Onnodige verspilling van bakkilometers.
En daardoor bijna overal fout voor de zon, zover die nog schijnt..quote:Op zondag 19 mei 2013 12:59 schreef greavy het volgende:
Het Dambord houdt je bezig. Eerst via Den Bosch, waar ik krapaan op tijd zou komen door personen in de sporen bij Tilburg (gebeurt daar wel erg vaak!!). Nu weten ze eindelijk wat ze willen, ze gaan toch mar via Utrecht. De finishvlag heeft alleen wel al +30 opgelopen ..
Die nieuwe soort wissel is wel interessant, zeker voor minder druk bereden aftakkingen van druk bereden lijnen. Kan weer onderhoudskosten schelenquote:Op zondag 19 mei 2013 12:52 schreef b2py het volgende:
Nieuwe RailJournal, weer moeilijk interessant artikelen: http://content.yudu.com/A(...)digital-edition.html
Dat hebben ze in Japan al jaren..quote:Op zondag 19 mei 2013 13:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die nieuwe soort wissel is wel interessant, zeker voor minder druk bereden aftakkingen van druk bereden lijnen. Kan weer onderhoudskosten schelen
Mensen die het spoor als wandelroute gebruiken? Het is de kortste route om in het centrum te komen...quote:Op zondag 19 mei 2013 12:59 schreef greavy het volgende:
Maar waarom er zovaak personen in de sporen lopen bij Tilburg is mij een raadsel. Minimaal 1 of 2x/week daar wel raak.
De vraag is alleen hoeveel van die dingen je er hier kan neerleggen. Ik kan hooguit 10 van dat soort wissels bedenken en dan is het toch al gauw een duur geintje, mede doordat de wissels ook niet geconcentreerd liggen, maar over het hele land verspreid.quote:Op zondag 19 mei 2013 13:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die nieuwe soort wissel is wel interessant, zeker voor minder druk bereden aftakkingen van druk bereden lijnen. Kan weer onderhoudskosten schelen
Alexander stond de zon wel goedquote:Op zondag 19 mei 2013 13:29 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
En daardoor bijna overal fout voor de zon, zover die nog schijnt..
Aansluitingen van loswegen en infraplaatsen maar denk ook aan zelden tot nooit gebruikte overloopwissels. Wel moet je dan anderssoortige detectie hebben om geen detectieproblemen te krijgen. Anders moet je alsnog iedere 24 uur gaan roestrijden. Daar is dit type wissel natuurlijk niet voor bedoeld.quote:Op zondag 19 mei 2013 14:16 schreef b2py het volgende:
[..]
De vraag is alleen hoeveel van die dingen je er hier kan neerleggen. Ik kan hooguit 10 van dat soort wissels bedenken en dan is het toch al gauw een duur geintje, mede doordat de wissels ook niet geconcentreerd liggen, maar over het hele land verspreid.
Die hoogste boom vooraan bij het eerste portaal zit wat in de weg.quote:Op zondag 19 mei 2013 18:57 schreef Peterselieman het volgende:
ik vind het door het groen juist mooi geworden. Is dat groen er niet dan houd je een kale boel over
juist niet. Geeft het net wat extra's en bovendien wordt het lelijke portaal ook nog eens aan het zicht onttrokken. Win-win-situatie dusquote:Op zondag 19 mei 2013 19:04 schreef greavy het volgende:
[..]
Die hoogste boom vooraan bij het eerste portaal zit wat in de weg.
Ja, oké, vanuit deze compositie valt het nog mee. Maar ik vind 'm persoonlijk iets te groot geworden.quote:Op zondag 19 mei 2013 19:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
juist niet. Geeft het net wat extra's en bovendien wordt het lelijke portaal ook nog eens aan het zicht onttrokken. Win-win-situatie dus
Stop met janken man. Staat er een keer een boom in Rotterdam, is het weer niet goed.quote:Op zondag 19 mei 2013 19:30 schreef greavy het volgende:
Maar dan staat de zon kut. En staan andere bomen in de weg
Ha ja, dat zou je verwachten. Maar wat er niet in de dienstregeling staat zijn de leegmattreinen.quote:Op zondag 19 mei 2013 11:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
hmm, je zou op basis van de dienstregeling van Arriva anders verwachten bij een van de eerste treinen
Hebben ze daar ook een normale online versie van? Mijn telefoon doet blijkbaar niet aan Flash.quote:Op zondag 19 mei 2013 12:52 schreef b2py het volgende:
Nieuwe RailJournal, weer moeilijk interessant artikelen: http://content.yudu.com/A(...)digital-edition.html
Met één tong aan de buitenkant dus. Interessant.quote:Op zondag 19 mei 2013 19:53 schreef b2py het volgende:
Nee alleen flash volgens mij.
Zo'n wissel:
[ afbeelding ]
Liever een vervoerder met een goede treindienst en een slechte website dan een vervoerder met een slechte treindienst en een prachtsite.quote:Op zondag 19 mei 2013 12:40 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik moest mijn hoofd kantelen voor die vrouw bovenin. Fatsoenlijke website kan er dus ook niet van af.
Ik ken geen vervoerder met een goede website. Zowel aan die van SNCF, NS, DB, Arriva, NMBS vind ik wel wat mis..quote:Op zondag 19 mei 2013 20:48 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Liever een vervoerder met een goede treindienst en een slechte website dan een vervoerder met een slechte treindienst en een prachtsite.
(Ik ken ook een reizigersclub met prima beleid en aanpak, gecombineerd met een zeer matige website. Stelletje digibeten daaro!!!)
Voor morgenavondquote:Dit reisadvies houdt geen rekening met wijzigingen in de treindienst op de dag zelf. Plan voor een actueel reisadvies uw reis vlak voor vertrek.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, maar los daarvan, dat staat er toch ook niet bij de Belgen of Arriva, ze doen nu voorkomen of na 12 uur vannacht er nog even een tijdelijke uitgeklede dienstregeling er kan komen te staan...quote:Op zondag 19 mei 2013 21:58 schreef Zug-Chef het volgende:
Heel gek is dat toch niet? Blijft lastig om een wisselstoring, seinstoring, overwegstoring of een aanrijding van te voren te voorspellen.
Nee, maar dit is net zo achterlijk als het opgeheven vingertje van de GVB een poosje terug, dat je een kaartje moet kopen op 30 April en blabla en foei bij voorbaat...quote:Op zondag 19 mei 2013 22:05 schreef Zug-Chef het volgende:
Maar bedoelen hetzelfde. Geen enkele vervoerder kan nou eenmaal elk moment van de dag 100% garanderen dat je een geplande reis ook daadwerkelijk zoals gepland kan maken. Vandaar dat stukkie tekst.
Sommige mensen moet je blijkbaar alles voorkauwen.quote:Op zondag 19 mei 2013 22:06 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Nee, maar dit is net zo achterlijk als het opgeheven vingertje van de GVB een poosje terug, dat je een kaartje moet kopen op 30 April en blabla en foei bij voorbaat...
De site van Rover is idd niet je van het.quote:Op zondag 19 mei 2013 20:48 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
(Ik ken ook een reizigersclub met prima beleid en aanpak, gecombineerd met een zeer matige website. Stelletje digibeten daaro!!!)
quote:Op zondag 19 mei 2013 22:10 schreef Duvel het volgende:
[..]
De site van Rover is idd niet je van het.
Trenitalia heeft wel een fijne website. Ze hebben alleen op sommige tijden een compleet geschifte dienstregeling.quote:Op zondag 19 mei 2013 21:17 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik ken geen vervoerder met een goede website. Zowel aan die van SNCF, NS, DB, Arriva, NMBS vind ik wel wat mis..
Interessant dat artikel over de Deense versie van de ov-chipkaart.quote:Op zondag 19 mei 2013 12:52 schreef b2py het volgende:
Nieuwe RailJournal, weer moeilijk interessant artikelen: http://content.yudu.com/A(...)digital-edition.html
's avonds naar huis is ook een probleem. Met je fiets in de trein al helemaal. Sommige R-treinen nemen wel fietsen mee, andere niet. En dan hier er ook nog reisinformatie over met tegenstrijdige informatie.quote:Op zondag 19 mei 2013 22:20 schreef Zug-Chef het volgende:
Tussen pakweg 9 en 12 rijden er bijna geen R-treinen inderdaad. Typisch Italië.
Nieuwediep is Geen Schagen hommo. Nieuwediep is Den Helder.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 19:22 schreef CrashO het volgende:
[..]
Meisjes uit Skagen zijn heul liev![]()
Gr gr, een schagenees / nieuwedieper / import tukker
Goh, Tukker is ook geen Schagen?quote:Op zondag 19 mei 2013 23:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nieuwediep is Geen Schagen hommo. Nieuwediep is Den Helder.
Oh okee, dan is het goedquote:Op zondag 19 mei 2013 23:04 schreef CrashO het volgende:
[..]
Goh, Tukker is ook geen Schagen?Was een opsomming van woonplaatsen waar crasho lang honk heeft gehad.
In me passspurt staat bij geboorteplaats braaf Den Helder en op me veterstrikdiploma Schagen(no joke)
Ik heb Alkmaarquote:Op zondag 19 mei 2013 23:04 schreef CrashO het volgende:
[..]
Goh, Tukker is ook geen Schagen?Was een opsomming van woonplaatsen waar crasho lang honk heeft gehad.
In me passspurt staat bij geboorteplaats braaf Den Helder en op me veterstrikdiploma Schagen(no joke)
Ah, ik hoor dat dat dwaze DSSU zojuist geschrapt is?quote:Op maandag 20 mei 2013 00:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
schande. Nu kun je geen (spoor)knopen ontwarren
hadden ze beter alle naar Amsterdam rijdende IC's op Duivendrecht kunnen laten stoppen. Was makkelijker geweestquote:Op maandag 20 mei 2013 08:12 schreef greavy het volgende:
Hmm. Aanrijding met persoon bij station Bunnik, daardoor momenteel geen treinen Utrecht <-> Driebergen-Zeist. Ondertussen ook een seinstoring rondom Blauwkapel waardoor geen treinen Utrecht <-> Hilversum en Utrecht <-> Amersfoort. NS had er eerst een omreisadvies via Arnhem voor gemaakt, maar dat is nu maar aangepast naar omreizen via Amsterdam Zuid.
quote:Op maandag 20 mei 2013 01:09 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ah, ik hoor dat dat dwaze DSSU zojuist geschrapt is?
Was het maar waarquote:Op maandag 20 mei 2013 01:09 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ah, ik hoor dat dat dwaze DSSU zojuist geschrapt is?
...en in de 3 tot 5 jaar erna wordt er een deel teruggelegd omdat is gebleken dat zo'n grote wisselkaalslag de treindienst veel te fragiel maakt. 2x gemeenschapsgeld door het putje.quote:Op maandag 20 mei 2013 10:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Helaas zullen in de komende ruim twee jaar langzaam maar zeker een groot deel van de wissels weggesaneerd worden.
Hart van Hellendoornquote:14.45 uur - Vanmiddag rond half drie heeft er een aanrijding plaatsgevonden op het spoor ter hoogte van de Oude Deventerweg in Haarle.
Het betreft een aanrijding tussen de trein en een persoon. Het treinverkeer tussen Nijverdal en Raalte ligt stil. Politie en brandweer zijn ter plaatse.
Naar verwachting is er tot ongeveer 17.30 uur geen treinverkeer.
Gaaf.quote:Op maandag 20 mei 2013 15:12 schreef James1988 het volgende:
[..]
...en in de 3 tot 5 jaar erna wordt er een deel teruggelegd omdat is gebleken dat zo'n grote wisselkaalslag de treindienst veel te fragiel maakt. 2x gemeenschapsgeld door het putje.
STIF, RATP, SNCF en de Franse overheid gaan fors investeren in het OV-netwerk rondom Parijs: in totaal ¤ 7 miljard. Met dit geld gaat RER E doorgetrokken worden naar La Défense, wordt er geïnvesteerd in signalisatie, communicatie, stationsonderhoud, betere diagnostische mogelijkheden voor de vloot van RER C en RER D, gaan er nieuwe depots gebouwd worden, en er gaat meer werk worden gemaakt van het voorkomen van kabeldiefstal en zelfmoorden.
Hoe zit het met de spoorverdubbeling bij Châtelet-Les Halles?quote:Op maandag 20 mei 2013 15:12 schreef James1988 het volgende:
[..]
...en in de 3 tot 5 jaar erna wordt er een deel teruggelegd omdat is gebleken dat zo'n grote wisselkaalslag de treindienst veel te fragiel maakt. 2x gemeenschapsgeld door het putje.
STIF, RATP, SNCF en de Franse overheid gaan fors investeren in het OV-netwerk rondom Parijs: in totaal ¤ 7 miljard. Met dit geld gaat RER E doorgetrokken worden naar La Défense, wordt er geïnvesteerd in signalisatie, communicatie, stationsonderhoud, betere diagnostische mogelijkheden voor de vloot van RER C en RER D, gaan er nieuwe depots gebouwd worden, en er gaat meer werk worden gemaakt van het voorkomen van kabeldiefstal en zelfmoorden.
je bedoelt het splitsen van RER B en D die in de toekomst beide een eigen tunnel krijgen?quote:Op maandag 20 mei 2013 22:36 schreef J.B. het volgende:
[..]
Hoe zit het met de spoorverdubbeling bij Châtelet-Les Halles?
Dat kan je beter gebruiken, wifi schiet geen meter op bij de NS.quote:Op maandag 20 mei 2013 20:58 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Groeten uit de 4ra van Rotterdam naar Amsterdam, zonder wifi. (Gelukkig is er 3g )
Die bedoelde ik ook, volgens mij staat die er los van toch?quote:Op maandag 20 mei 2013 22:36 schreef J.B. het volgende:
[..]
Hoe zit het met de spoorverdubbeling bij Châtelet-Les Halles?
Nee niks. Het zijn ALTIJD wijven. En sinds 1986 is er nog NOOIT iets goed vandaan gekomen. Misschien moeten we Anne maar eens voordragenquote:Op maandag 20 mei 2013 19:29 schreef Duvel het volgende:
Ja dag, de minister is eens in de vier jaar een ander gezicht, de top van het ministerie gaat gewoon door, net als de ambtenaren daar onder.
Vergeet Camiel Eurlings nietquote:Op maandag 20 mei 2013 23:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee niks. Het zijn ALTIJD wijven. En sinds 1986 is er nog NOOIT iets goed vandaan gekomen. Misschien moeten we Anne maar eens voordragen
Denk je dat een hommo niet naast een vrouw kan zitten of zo?quote:
Dat is zijn (Hongaarse) vriendin.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 00:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Denk je dat een hommo niet naast een vrouw kan zitten of zo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |