Darkwing volgens mij, in zijn OP van dit topic is het voor het eerst zo: PTA / Treinentopic #576: Waar we een aanloop nemen naar Achter de Hovenquote:Op donderdag 16 mei 2013 23:29 schreef b2py het volgende:
Geniale op edit trouwens bij Greavy, wie heeft dat gedaan?
jup. Ik heb de modrechten niet meer, anders had ik het ook nog kunnen zijnquote:Op donderdag 16 mei 2013 23:42 schreef dennistd het volgende:
[..]
Darkwing volgens mij, in zijn OP van dit topic is het voor het eerst zo: PTA / Treinentopic #576: Waar we een aanloop nemen naar Achter de Hoven
de BETALENDE reiziger. Bij de gratie van wie men überhaupt bestaat.quote:Op donderdag 16 mei 2013 23:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat is echt schandalig tegenover de reiziger
IK bepaal die lijst. Zeg iets leuks over jezelf en je komt er ook in.quote:Op donderdag 16 mei 2013 23:49 schreef KnightSolaire het volgende:
Mij ook niet, maar het is wel grappig om te zien hoe de lijst wordt opgesteld. Er staan ook personen in die ik qua naam niet of nauwelijks herken terwijl ik hier toch ook reeds enige tijd actief ben.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
We worden buitengesloten en het is Flash' schuld. Ik stel voor dat we 'op hoge poten' Driek inschakelen om er werk van te maken...quote:Op donderdag 16 mei 2013 23:49 schreef KnightSolaire het volgende:
Mij ook niet, maar het is wel grappig om te zien hoe de lijst wordt opgesteld. Er staan ook personen in die ik qua naam niet of nauwelijks herken terwijl ik hier toch ook reeds enige tijd actief ben.
Gelukkig hebben we daarvoor de pet van staatsbedrijf nogquote:Op donderdag 16 mei 2013 23:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
de BETALENDE reiziger. Bij de gratie van wie men überhaupt bestaat.
psst, wat had hij gisteren nu weer gedaan?quote:
kanker gezegd, een paar keer.quote:Op donderdag 16 mei 2013 23:56 schreef bork het volgende:
[..]
psst, wat had hij gisteren nu weer gedaan?
Hmmm, waar zijn de overbelastverklaringen voor Rotterdam - Schiphol - Amsterdam en Amsterdam - Hoorn Kersenboogerd?quote:Op donderdag 16 mei 2013 23:54 schreef dennistd het volgende:
Twee overbelastverklaringen voor Zwolle en Den Bosch:
http://www.prorail.nl/Ver(...)acement%20Zwolle.pdf
http://www.prorail.nl/Ver(...)nt%20Den%20Bosch.pdf
nog meer gesleep met ledig materieelquote:Op donderdag 16 mei 2013 23:54 schreef dennistd het volgende:
Twee overbelastverklaringen voor Zwolle en Den Bosch:
http://www.prorail.nl/Ver(...)acement%20Zwolle.pdf
http://www.prorail.nl/Ver(...)nt%20Den%20Bosch.pdf
Doe maar, dan ben ik er nietquote:Op donderdag 16 mei 2013 23:59 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ik kom maandag de belasting wel bij je innen!
Innen ja, 600 KwH minder, tig kuub gas erbij mag je nog bijlappenquote:Op donderdag 16 mei 2013 23:59 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ik kom maandag de belasting wel bij je innen!
U Vraagt wij draaien?quote:Op donderdag 16 mei 2013 22:08 schreef greavy het volgende:
Ik mag hopen dat de bijsturing nog even ingrijpt
Het zal wel aan mij liggen, maar "bemensing"? Echt?quote:Op donderdag 16 mei 2013 23:54 schreef dennistd het volgende:
Twee overbelastverklaringen voor Zwolle en Den Bosch:
http://www.prorail.nl/Ver(...)acement%20Zwolle.pdf
http://www.prorail.nl/Ver(...)nt%20Den%20Bosch.pdf
Zal wel van de vrouwenmafia moeten. Sinds ze mogen klaarkomen, vinden ze ook dat ze een mening mogen hebben.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 00:15 schreef Litpho het volgende:
[..]
Het zal wel aan mij liggen, maar "bemensing"? Echt?.
Voor sommige conducteurs gaat op dat als ze een brein hadden gehad, ze wel een andere baan hadden gezocht.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 07:49 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Godverdomme, je staat nog geen kwartier in een ns trein en je hebt al een discussie aan je broek over dat je koffier ruk staat, en als je vraagt waar ie dan wel moet staan zegt ie "niet hier"
Bouw het dan ook allemaal wat groter jongens. Er is gewoon 1 type materieel waar je gewoon al niet met een middelmatige koffer uit de voeten kuntquote:Op vrijdag 17 mei 2013 08:52 schreef Duvel het volgende:
[..]
Voor sommige conducteurs gaat op dat als ze een brein hadden gehad, ze wel een andere baan hadden gezocht.
DM me even met een leuke quote over jezelf, zal ik kijken wat ik voor je kan doen. Zelfde voor anderen, heb ik het eindoordeel.quote:Op donderdag 16 mei 2013 23:47 schreef dennistd het volgende:
Ik sta er ook niet in, terwijl ik nu toch al 500 deeltjes mee post (sinds deel 80). Het maakt me eigenlijk ook niets uit of ik er in sta of niet
edit: het is zelfs al sinds deel 61: PTA / Treintopic deel 61
Zet een mooi epistel op hun Facebook, wellicht wordt hij opgepikt net als een andere laatst.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 07:49 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Godverdomme, je staat nog geen kwartier in een ns trein en je hebt al een discussie aan je broek over dat je koffier ruk staat, en als je vraagt waar ie dan wel moet staan zegt ie "niet hier"
Is daar nog wat mee gebeurt dan?quote:Op vrijdag 17 mei 2013 09:13 schreef b2py het volgende:
[..]
Zet een mooi epistel op hun Facebook, wellicht wordt hij opgepikt net als een andere laatst.
Ja, dat ze 'mankracht' en 'bemanning' over mogen slaan snap ik, sort of. Maar wat is er mis met 'bezetting'? Trauma's van een of andere rabbi?quote:Op vrijdag 17 mei 2013 06:34 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Zal wel van de vrouwenmafia moeten. Sinds ze mogen klaarkomen, vinden ze ook dat ze een mening mogen hebben.
Als je stuurt op een volnorm, moet je dat goed doen. Wacht maar tot je voor bagage die een staanplaats in beslag neemt mag gaan bijbetalenquote:Op vrijdag 17 mei 2013 09:02 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Bouw het dan ook allemaal wat groter jongens. Er is gewoon 1 type materieel waar je gewoon al niet met een middelmatige koffer uit de voeten kunt
Ben je al zo oud?quote:Op vrijdag 17 mei 2013 11:42 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik hoor net dat ik vanmiddag naar het spoorwegmuseum ga....![]()
handigquote:
In beperkte mate hequote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
handig
Dus bij jou kunnen we zijn voor treintjes die ingelegd moeten worden?
Oh die is zo vet, helemaal kortgekoppeld digitaal.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:04 schreef spectrumanalyser het volgende:
knoop doorgehakt: Fleischmann Plan V besteld
Als ik ergens geen verstand van heb ik het dat baanvak! Zit stukje aan de andere kant vh landquote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:21 schreef Peterselieman het volgende:
dan mag je morgen, zondag en maandag wel een paar treintjes inleggen tussen Amersfoort en Amsterdam Centraal.
Dat kan materieel neutraal, omdat de pimpel richting Amsterdam met +30 rijdt
Oeh, met zo'n constructie heb ik laatst een enorme discussie gehad. Het niet kunnen doorspelen van informatie binnen je eigen organisatie.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:33 schreef BezigAapje het volgende:
[..]
Als ik ergens geen verstand van heb ik het dat baanvak! Zit stukje aan de andere kant vh land
Kan je helaas niet verder helpen
Ohh haha was jij dat?quote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:34 schreef b2py het volgende:
[..]
Oeh, met zo'n constructie heb ik laatst een enorme discussie gehad. Het niet kunnen doorspelen van informatie binnen je eigen organisatie.
haha, ik woon daar ook niet in de buurt hoorquote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:33 schreef BezigAapje het volgende:
[..]
Als ik ergens geen verstand van heb ik het dat baanvak! Zit stukje aan de andere kant vh land
Kan je helaas niet verder helpen
Ook meegekregen?quote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:37 schreef BezigAapje het volgende:
[..]
Ohh haha was jij dat?
Nee die discussies zijn er vaker, maar op andere RBCs zitten weleens collega's (bij ons ook een aantal hoor) die gepikeerd raken wanneer je iets in "hun" gebied doet
Waarom niet de Roco?quote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:04 schreef spectrumanalyser het volgende:
knoop doorgehakt: Fleischmann Plan V besteld
mja, zo ongeveer alles dat je in jouw gebied doet heeft ook gevolgen voor hun gebied, dus dat eilandjesdenken snap ik niet zo, omdat daar de treindienst niet bij gebaat is.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:37 schreef BezigAapje het volgende:
[..]
Ohh haha was jij dat?
Nee die discussies zijn er vaker, maar op andere RBCs zitten weleens collega's (bij ons ook een aantal hoor) die gepikeerd raken wanneer je iets in "hun" gebied doet
Dit is de Twitter conversatie... Ging over een OV-fiets.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:49 schreef BezigAapje het volgende:
[..]
Maar wat voor aanvaring had je, ben nu wel benieuwd!
Die mentaliteit zouden ze er uit moeten slaan. Gewoon beboeten, salaris inhouden, zoiets.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, zo ongeveer alles dat je in jouw gebied doet heeft ook gevolgen voor hun gebied, dus dat eilandjesdenken snap ik niet zo, omdat daar de treindienst niet bij gebaat is.
De treindienst zelf is helaas niet hetgeen waar ieder voor zich aan denkt, spreek even in het algemeen he, geld niet voor iedereen!quote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, zo ongeveer alles dat je in jouw gebied doet heeft ook gevolgen voor hun gebied, dus dat eilandjesdenken snap ik niet zo, omdat daar de treindienst niet bij gebaat is.
Haha scheelt weer.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:41 schreef BezigAapje het volgende:
[..]
Nee eerlijk gezegd geen idee over welk voorval je het hebt
Komt geregeld voor nml
Oh dat verhaal! Ja dat had ik wel meegekregen!quote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:52 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Dit is de Twitter conversatie... Ging over een OV-fiets.
CYA gaat boven alles. Treindienst is secundair. Reizigers komen niet op de radar, want dat zijn niet onze klanten.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, zo ongeveer alles dat je in jouw gebied doet heeft ook gevolgen voor hun gebied, dus dat eilandjesdenken snap ik niet zo, omdat daar de treindienst niet bij gebaat is.
CYA?quote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:55 schreef Litpho het volgende:
[..]
CYA gaat boven alles. Treindienst is secundair. Reizigers komen niet op de radar, want dat zijn niet onze klanten.
Eilandjesdenken zit door de hele keten heen, dat begint al met NSR. Dus zo gek is het niet dat de lagen die nog verder van de reizigers verwijderd zijn daar ook mee besmet zijn.
@ns online? Dan denk ik altijd aan een klachten/suggestiebox met een vuilnisbak eronder.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:55 schreef BezigAapje het volgende:
[..]
Oh dat verhaal! Ja dat had ik wel meegekregen!
Zijn weer bepaalde communicatielijnen. Je zou zeggen dat @ ns online wel wat mogelijkheden richting verschillende bedrijfsonderdelen zou moeten hebben om eea aan te kunnen geven. Zij zijn, naast het personeel buiten, toch een aanspreekpunt voor alles wat met NS te maken heeft lijkt mij?
tijd om de bezem er eens doorheen te halen, te beginnen bij het ministerie. Het geleverde product kan namelijk nog zoveel beter zonder dat je het aan de kostenkant terug ziet, maar dan moet je wel van het eilandjesdenken afquote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:55 schreef Litpho het volgende:
[..]
CYA gaat boven alles. Treindienst is secundair. Reizigers komen niet op de radar, want dat zijn niet onze klanten.
Eilandjesdenken zit door de hele keten heen, dat begint al met NSR. Dus zo gek is het niet dat de lagen die nog verder van de reizigers verwijderd zijn daar ook mee besmet zijn.
Op alle punten mee eens. Het ministerie moet als concessieverlener a) de concessiehouder aan afspraken houden en b) in de concessie rare dingen doen als opkomen voor de reizigersbelangen. Oh, als men er ook nog voor kan zorgen dat NS niet schizofreen door het leven gaat als commercieel- en staatsbedrijf al naar gelang de wind staat, dan zijn er wonderen geschied.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
tijd om de bezem er eens doorheen te halen, te beginnen met het ministerie. Het geleverde product kan namelijk nog zoveel beter zonder dat je het aan de kostenkant terug ziet, maar dan moet je wel van het eilandjesdenken af
Oepsquote:Op vrijdag 17 mei 2013 13:04 schreef Peterselieman het volgende:
je moet concessiehouder en concessieverlener even omdraaien, al lijkt het er in de praktijk sterk op dat de NS de concessieverlener is en dat het ministerie bij de gratie van de NS wat over het OV in Nederland mag zeggen.
Aan mijn kant van het land?quote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:33 schreef BezigAapje het volgende:
[..]
Als ik ergens geen verstand van heb ik het dat baanvak! Zit stukje aan de andere kant vh land
Kan je helaas niet verder helpen
Ligt niet aan de provider, ligt aan de trajecten. Er zijn nou eenmaal "zwarte vlekken" in Nederland. En flinke ook. Vooral waar je door bos of natuurgebied rijdt, zoals Barneveld - Apeldoorn.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:57 schreef computergirl het volgende:
beste mede treinreizigers, zijn jullie tevreden over jullie provider qua bereik onderweg met de trein?
Ik ben niet zo tevreden over Vodafone op dit punt en zoek een alternatief
ik heb geen vast traject maar had wel de hoop dat bijv KPN beter bereik zou hebben in de stukken met weilanden en af en toe een koequote:Op vrijdag 17 mei 2013 13:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ligt niet aan de provider, ligt aan de trajecten. Er zijn nou eenmaal "zwarte vlekken" in Nederland. En flinke ook. Vooral waar je door bos of natuurgebied rijdt, zoals Barneveld - Apeldoorn.
De NS is op dit moment inderdaad de beste partij om de concessie HRN op zich te nemen.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 13:06 schreef Litpho het volgende:
[..]
Oeps. Nou ja, ik denk wel dat de NS op dit punt het best in staat is om het HRN te bedienen, maar dat ergens de huidige arrogantie die mede voortkomt uit het tandeloze ministerie en mede uit het altijd maar onderhands verlenen toch echt de nek om moet worden gedraaid. De vraag is nog even hoe
.
Dat soort mentaliteit kan je niet bewijzen.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:52 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Die mentaliteit zouden ze er uit moeten slaan. Gewoon beboeten, salaris inhouden, zoiets.
quote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:31 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Oh die is zo vet, helemaal kortgekoppeld digitaal.
die heb ik besteld!quote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:31 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Oh die is zo vet, helemaal kortgekoppeld digitaal.
Tussen Ede en Arnhem heb je ook een flink stuk waar je geen bereik hebt. Ik heb zelf ook Vodafone, maar andere providers hebben er ook last van.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 13:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ligt niet aan de provider, ligt aan de trajecten. Er zijn nou eenmaal "zwarte vlekken" in Nederland. En flinke ook. Vooral waar je door bos of natuurgebied rijdt, zoals Barneveld - Apeldoorn.
Ja daag. Dit is geen nieuws hoor, dat kan er bij alle bedrijven uitgeslagen worden, beginnende bij een goede gesprekkencyclus en vastleggen van doelen enzo.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 13:30 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat soort mentaliteit kan je niet bewijzen.
je hebt waarschijnlijk gelijk hoor, ik had wellicht de Roco moeten kopen. zo gaaf dat je daar meteen geluid bij krijgt. En toch .... als ik 'm binnen heb, overtuigen de foto'squote:
Vooral het vastleggen van het doel van de organisatie. Dat is niet "en hier is een muurtje en voorbij dat punt is het andermans probleem". Maar individuele targets, zeker als ze numeriek zijn, zijn aantoonbaar een slechte zaak (zie 3% begroting, zie bonnenquotum, zie link en link)quote:Op vrijdag 17 mei 2013 14:03 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja daag. Dit is geen nieuws hoor, dat kan er bij alle bedrijven uitgeslagen worden, beginnende bij een goede gesprekkencyclus en vastleggen van doelen enzo.
In Oud Utrecht stond een ingezonden brief over treinen in de oorlog, ook gezien?quote:Op vrijdag 17 mei 2013 13:08 schreef Bitlord het volgende:
Nog een leestip:
Het spoorwegbedrijf in Oorlogstijd 1939-1945 van C. Huurman. Verdomd interessant leesvoer!
kroegentocht met de tubequote:
Nee niet gezien, ik lees de Oud-Utrecht al enkele jaren niet meer. Ik zie trouwens dat er te weinig exemplaren van het boek zijn, gezien de behoorlijk prijzen die er voor worden gevraagd op de tweedehands markt.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 15:39 schreef bork het volgende:
[..]
In Oud Utrecht stond een ingezonden brief over treinen in de oorlog, ook gezien?
Of voor de NVBS-leden: hij staat ook in de NVBS Bibliotheek in Amersfoort. Twee keer zelfs: klik en klikquote:Op vrijdag 17 mei 2013 15:55 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Nee niet gezien, ik lees de Oud-Utrecht al enkele jaren niet meer. Ik zie trouwens dat er te weinig exemplaren van het boek zijn, gezien de behoorlijk prijzen die er voor worden gevraagd op de tweedehands markt.
http://www.bol.com/nl/p/h(...)45/1001004001385748/
Maar misschien is die wel in de locale bieb te lezen.
De Roco is ook beter op schaal en overaal moderner. De FLM heb ik ook btw, is ook mooi!quote:Op vrijdag 17 mei 2013 14:18 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
je hebt waarschijnlijk gelijk hoor, ik had wellicht de Roco moeten kopen. zo gaaf dat je daar meteen geluid bij krijgt. En toch .... als ik 'm binnen heb, overtuigen de foto's
als ik mij niet vergis zit er af fabriek al een machinist op de kop. hij heeft er zin in
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |