Weer geen korte OP hequote:Op woensdag 18 april 2007 20:18 schreef Peterselieman het volgende:
Nieuwe ronde, nieuwe kansen
Als je nou niet ophoudt met kneiter schrale kutfoto's posten die veel te groot zijn, dan brand ik je modem hiervandaan door.quote:
Haaaaaaaaaaaai Cargoboyyyyyyyyyyyquote:Op woensdag 18 april 2007 20:20 schreef Zug-Chef het volgende:
haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaai Fleeeeeeeeeeees
400k valt nog wel mee, nergens last vanquote:Op woensdag 18 april 2007 20:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als je nou niet ophoudt met kneiter schrale kutfoto's posten die veel te groot zijn, dan brand ik je modem hiervandaan door.
idd.. en ik POST nog fotos... ITT tot de rest..quote:Op woensdag 18 april 2007 20:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
400k valt nog wel mee, nergens last van![]()
Ik heb niet echt spannende foto's om te delenquote:Op woensdag 18 april 2007 20:33 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
idd.. en ik POST nog fotos... ITT tot de rest..
Ik constateer slechtsquote:
wadlopertje 3119 niet eens? :pquote:Op woensdag 18 april 2007 20:34 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Ik heb niet echt spannende foto's om te delen
Ja maar dan zeuren mensen dat er weer geen echte OP staatquote:Op woensdag 18 april 2007 20:38 schreef Wadloper het volgende:
Zet anders voor de OP gewoon neer dat ze naar andere delen moeten gaan
Was het weer stuk dan?quote:Op woensdag 18 april 2007 20:38 schreef Peterselieman het volgende:
Is dat trammetje tussen Houten en Houten Castellum nu al weer eens gerepareerd?
Ou-Tannu heeft een PHPtje wat zorgt voor telkens een andere treinquote:Op woensdag 18 april 2007 20:41 schreef NordicBlue het volgende:
Ou-Tannu , ik heb trouwens jouw avatar is gehad als emoticon op msn, maar dan met een hondenkop ipv een virm
Ik meende wel zoiets gelezen te hebben op somdaquote:Op woensdag 18 april 2007 20:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Was het weer stuk dan?moet nog zeker tot 2010 mee
En het plukstel is alweer terug naar Hannover
kom je dr nu pas achter? :wquote:Op woensdag 18 april 2007 20:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ou-Tannu heeft een PHPtje wat zorgt voor telkens een andere trein
f5 maar eens
oh! ik dacht dat dat stel zo rookte :pquote:Op woensdag 18 april 2007 20:57 schreef Wadloper het volgende:
[[url=http://img141.imagevenue.com/loc559/th_22348_IMG_8339_122_559lo.jpg]afbeelding][/URL]
DH-2 3229 toen het mistig was
Hehe, dit keer nietquote:Op woensdag 18 april 2007 21:02 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
oh! ik dacht dat dat stel zo rookte :p
Wat is heir nou weer mee gebeurd?quote:Op woensdag 18 april 2007 20:57 schreef Wadloper het volgende:
[[url=http://img24.imagevenue.com/loc903/th_22311_IMG_1_112_122_903lo.jpg]afbeelding][/URL]
Stel 957 die aan beide kanten kapot is
quote:
ze is al een tijdje kapot dusquote:Pech treinstel 957
Treinstel 957 stond gisteren te Emmen met een geschonden aangezicht. De koppelingen aan beide zijden waren beschadigd en de schortplaten aan één zijde verspeeld. Een loc van Railion van trein 54480 had tijdens het omrijden een ontmoeting met de 957, die aan de andere kant tegen collega 924 geduwd werd.
De ongelukkige 957 ging gisterenavond op weg naar Zwolle en strandde toen in Nieuw-Amsterdam met brand in een motor, die al snel geblust werd. Gisteravond kort na negenen werd de brandweer van Emmen opgeroepen voor een treinbrand in het tweelingdorp. Op het station van Nieuw-Amsterdam, was in de (lege) trein brand ontstaan in een schakelkast. De treinmachinist was er met behulp van een poederblusser er in geslaagd het vuur vroegtijdig te blussen, hij heeft toen direct de hulpdiensten gealarmeerd. Brandweermensen hebben voor alle zekerheid de schakelkast nog nageblust en daarna een inspectie uitgevoerd.
Wegslepen met een loc was buitengewoon moeilijk, omdat beide
koppelingen beschadigd waren. Vanmorgen en vanmiddag stond het stel nog in Nieuw-Amsterdam op spoor 3, waar geen bovenleiding aanwezig is. Hoe de 957 daar gekomen is, is mij een raadsel. De brand werd geblust toen de trein op spoor 2 stond.
WTF ik had dat ding er al een tijdje terug zien staan op zich ja, maar gewoon een botte ordinaire knoesterige kop-staart-botsing?quote:
Mat54quote:Wegslepen met een loc was buitengewoon moeilijk, omdat beide
koppelingen beschadigd waren.
zou ze nog gemaakt worden? of wordt ze geplukt? :pquote:Op woensdag 18 april 2007 21:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
WTF ik had dat ding er al een tijdje terug zien staan op zich ja, maar gewoon een botte ordinaire knoesterige kop-staart-botsing?
Dat zie je ook niet vaak op het spoor
Dan heb je nog wel kans op reparatie, tenzij chasis krom (en gezien beide koppelingen stuk....quote:
Ja, dat zie ik Fleppesteijnquote:
Van de treinstellen 936-965 is de elektrische installatie aangepast zodat deze sneller optrekken.quote:Op woensdag 18 april 2007 21:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan heb je nog wel kans op reparatie, tenzij chasis krom (en gezien beide koppelingen stuk....)
Welke zijn eigenlijk allemaal de Turbo-stellen? Is daar een lijssie van?
Ja, die zullen het wel niet hebben iddquote:Op woensdag 18 april 2007 21:30 schreef Peterselieman het volgende:
Lees mijn bericht nog eens, ik was nog bezig met tikken namelijk
VEUL sneller?quote:Op woensdag 18 april 2007 21:31 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Van de treinstellen 936-965 is de elektrische installatie aangepast zodat deze sneller optrekken.
ICM weer wel dacht ik?quote:Op woensdag 18 april 2007 21:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, die zullen het wel niet hebben iddDaar zijn we het eensch
Nou ja, misschien in die "Technische Ruimte" die in de plaats komt van de doorloopkop of zo, maar veurts heb ik al lang geen NKB meer gezien hoorquote:
volgens mij gewoon op 1 van de kopbalkons?quote:Op woensdag 18 april 2007 21:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou ja, misschien in die "Technische Ruimte" die in de plaats komt van de doorloopkop of zo, maar veurts heb ik al lang geen NKB meer gezien hoor
achter een kleppie, zou heul goed kunnen. In het openbaar? Op zeker van niet.quote:Op woensdag 18 april 2007 21:36 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
volgens mij gewoon op 1 van de kopbalkons?
nee uiteraard niet in het openbaarquote:Op woensdag 18 april 2007 21:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
achter een kleppie, zou heul goed kunnen. In het openbaar? Op zeker van niet.
"het motorrijtuig"?quote:Op woensdag 18 april 2007 21:38 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
nee uiteraard niet in het openbaar
maar t staat geloof ik wel op de kast :-)
geloof dat die op het balkon van het motorrijtuig zit
Veel in Leeuwarden... Hmmmquote:Op woensdag 18 april 2007 21:43 schreef Peterselieman het volgende:
Speciaal voor de fappers even wat Youtube filmpjes:
GTW 1
GTW 2
UFM 120
ACTS 6703
Cargo
Koploper + Buffel
nou ja, verkeerde woordkeuze.. maar het rijtuig wat op de aangedreven draaistellen woont...quote:Op woensdag 18 april 2007 21:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
"het motorrijtuig"?
de tractiemotoren zitten in de draaistellen. Bij ICM, en bij veel mat daarvoor. De laatste keer dat er zoiets als "motorrijtuig" bestond, was bij Mat'24. Ik heb geen idee wat je in de context ICM met "motorrijtuig" bedoelt. Maar misschien heb je een foto met het woord Noodkoppelboom erop? Daar ben ik wel benieuwd naar dan, eigenlijk
kan me nauwelijks voorstellen dat dat van 1 bak afhangtquote:Op woensdag 18 april 2007 21:53 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
nou ja, verkeerde woordkeuze.. maar het rijtuig wat op de aangedreven draaistellen woont...
en een foto heb ik niet.. wel eens kijken binnenkort
ICM drietjes hebben in 1 bak maar aangedreven assen,,quote:Op woensdag 18 april 2007 21:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
kan me nauwelijks voorstellen dat dat van 1 bak afhangt
Bij mat64 weet ik wel waar de tractiemotoren zitten, en waar niet, maar bij ICM niet
heb je een account en zie je de knop upload staan?quote:Op woensdag 18 april 2007 21:56 schreef Zug-Chef het volgende:
n'Avond, gaat lekker hier. Ik zal ook es proberen mijn fapfilmpjes van Gemmenich op youtube te plaatsen, hoe krijg je die dingen daar eigenlijk ?
Neu, het hieft niet zo lang meer mee, volgens de site van PrutsRail wordt het trammetje eind 2008 opgedoekt. Dan is het wachten tot in 2010 voor het nieuwe stations af is, en ondertussen: "NS zet een bus in".quote:Op woensdag 18 april 2007 20:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Was het weer stuk dan?moet nog zeker tot 2010 mee
Voor een compleet overzicht van alle Nederlandse treinen:quote:Op woensdag 18 april 2007 21:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
kan me nauwelijks voorstellen dat dat van 1 bak afhangt
Bij mat64 weet ik wel waar de tractiemotoren zitten, en waar niet, maar bij ICM niet
Dit lijkt me grote zweef-onzin, maar goed.quote:Op woensdag 18 april 2007 22:32 schreef ReisT het volgende:
[..]
Voor een compleet overzicht van alle Nederlandse treinen:
http://www.electroallergi(...)e%20spoor-boekje.pdf
Komt van de website electroallergie.org, kennelijk zijn sommige mensen overgoevlig voor het in nabijzin verkeren van elektrische appatuur. Deze handleiding vertelt dan waar je in de trein vooral niet moet gaan zitten, wil je ver van de elektromotoren zitten.
Los van dat gewoon een geweldig interessant documentje voor alle treinenfreaks natuurlijk.![]()
jaja, net als in Eijsden zekerquote:Op woensdag 18 april 2007 22:29 schreef ReisT het volgende:
[..]
Neu, het hieft niet zo lang meer mee, volgens de site van PrutsRail wordt het trammetje eind 2008 opgedoekt. Dan is het wachten tot in 2010 voor het nieuwe stations af is, en ondertussen: "NS zet een bus in".
Het trammetje kan er niet blijven rijden vanwege werkzaamheden aan de viersporigheid daar, volgens mij klopt dat wel.quote:Op woensdag 18 april 2007 22:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
jaja, net als in Eijsden zeker
"even 2 jaar geen trein jongens, maar we doen er alles aan om hem dan terug te laten komen
WTF dit meen je nietquote:Op woensdag 18 april 2007 22:32 schreef ReisT het volgende:
Voor een compleet overzicht van alle Nederlandse treinen:
http://www.electroallergi(...)e%20spoor-boekje.pdf
Ja okee, dat snap ik ook. Des te vreemder dat ze daar ooit zo'n half kutstationnetje gebouwd hebben, en al die moeite gedaan hebben om er met zo'n duf tremmetje op te gaan rijdenquote:Op woensdag 18 april 2007 22:40 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het trammetje kan er niet blijven rijden vanwege werkzaamheden aan de viersporigheid daar, volgens mij klopt dat wel.
Dus SGM-II gaat ook onder het mesquote:Bombardier wins 40 mln eur train refurbishment contract from Dutch railways
04.18.07, 11:02 AM ET
LONDON (Thomson Financial) - Bombardier Transportation said it has won a 40 mln eur contract to refurbish trains for the Dutch national railways.
Bombardier said Nederlandse Spoorwegen Reizigers, a subsidiary of the Dutch railway company Nederlandse Spoorwegen (NS), had commissioned it to refit 30 SGM II two-car units.
The Canadian company will carry out the work on the trains, which were originally built between 1974 and 1979 by the Bombardier plant in Aachen in Germany, at its plant in Randers, Denmark, between now and 2009.
paw/ejp
Bron: Forbes
Ik stond er gisteren, bij mijn oh-my-god-ik-kan-niet-slapen-rituelen, overigens bij stil dat dat de ENIGE manier is om een trein op 5 bakken te krijgenquote:Op woensdag 18 april 2007 23:09 schreef Peterselieman het volgende:
Hebben ze lang over gedaan om dat uit te vinden, maar wel leuk dat de bananen verdwijnen en ze nu ook gevlavlipt worden
Er zijn nog wel andere manieren. 5x DH1, 3xDH1+DH2, 1xDH1+2xDH2, 3xDH1+DM'90, 1xDH1+1xDH2+1xDM'90 en 1xDH1+2xDM'90 om precies te zijnquote:Op woensdag 18 april 2007 23:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik stond er gisteren, bij mijn oh-my-god-ik-kan-niet-slapen-rituelen, overigens bij stil dat dat de ENIGE manier is om een trein op 5 bakken te krijgenvlaflip +banaan
Sorry
quote:Op woensdag 18 april 2007 18:29 schreef Duvel het volgende:
[..]
"Oeh, wat een aparte container!" *fap*fap*fap*
Iedereen loopt te SC-en, het halve topic is SC, en dan wordt er 1 iemand aangesprken op een 'vriendelijke' toon?quote:Op woensdag 18 april 2007 17:45 schreef Duvel het volgende:
[..]
Alsof jij de fotokoning bent. En nu weer kappen met die kut-SC.
Ja, alleen heb ik al minstens honderd keer zo vaak vlaflip+banaan gezien dan al die andere combi's bij elkaar, en jij ookquote:Op woensdag 18 april 2007 23:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Er zijn nog wel andere manieren. 5x DH1, 3xDH1+DH2, 1xDH1+2xDH2, 3xDH1+DM'90, 1xDH1+1xDH2+1xDM'90 en 1xDH1+2xDM'90 om precies te zijn
ja dat wordt lachedn volgend jaar:quote:Op woensdag 18 april 2007 23:27 schreef Peterselieman het volgende:
Dat is waar, maar ik wilde graag even het complete overzicht geven. Ik kijk al wel uit naar de 12 of meer baks sprintercombi's![]()
Ik neem aan dat ze gespoten zijn en niet van binnen ook veranderd...quote:Op woensdag 18 april 2007 23:34 schreef italiaan1987 het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
de nieuwe duitse rijtuigen met ns kleur in duitsland
gevonden op een duits forum
Nee, dat over de SC was een algemene opmerking, daar is weleens eerder iets over gezegd. En JvdH heeft een reputatie m.b.t. foto's waardoor ik zo reageerde. En nee, dat was ook niet vriendelijke bedoeld, zie avatar en onderschrift.quote:Op woensdag 18 april 2007 23:20 schreef Petre het volgende:
[..]
[..]
Iedereen loopt te SC-en, het halve topic is SC, en dan wordt er 1 iemand aangesprken op een 'vriendelijke' toon?
Klopt, maar soms moet je de knipoog ook snappen ook al staat ie er niet. Sommige mensen kunnen er beter tegen dan anderen. En dit gedrag is ook onder niet internetgebonden treinnenfappers rijkelijk aanwezig helaas.quote:Niet dat ik wil zeuren, maar het gedrag wat in dit topic is soms net een stel kleine kinderen die ruzie maken over hun speelgoed.. "nee jij mag er niet mee spelen dat is van mij"en "mijn speelgoedtreintje is veel mooier dan je jouwe, dat stuk schroot".. grow up en lighten up..
Da's nou weer Plan Vquote:Op donderdag 19 april 2007 07:48 schreef Robin2130 het volgende:
IK heb gisteren ook een par foto's gemaakt thv Kijfhoek (Zwijndrecht)
[afbeelding]
Plan T als stoptrein naar Dordrecht
almelo-hengelo wel weer ja, maar nu is er weer een wisselstoring tussen hengelo en enschedequote:Op donderdag 19 april 2007 11:36 schreef Duvel het volgende:
Almelo draait inmiddels zoals het hoort, heb ik vernomen!
quote:Storingen11:31 uur Almelo<->Enschede Door een wisselstoring rijden er tussen Hengelo en Enschede geen treinen en rijden er tussen Hengelo en Almelo minder stoptreinen. Vertraging: 30-60 minuten. Prognose: * einde tussen 13.00 en 15.00 uur
Berichtje uit de Leeuwarder Courantquote:Siemens betaalt mee aan weghalen trein
DRACHTEN -
Multinational Siemens en de gemeente Smallingerland hebben een akkoord bereikt over de kosten voor het vervoer terug van de zweeftrein, die in 2000 door oudejaarsploeg Frijsteat Folgeren naar Drachten was gehaald.
Het treinstel werd in december vorig jaar teruggebracht naar Lathen in Duitsland. Burgemeester Bert Middel wilde af van het voertuig bij het Adverium aan de A7, omdat de futuristische Zuiderzeelijn onhaalbaar is gebleken.
Aanvankelijk weigerde Siemens mee te betalen aan het vervoer. Nu betalen beide partijen ongeveer ¤10.000. Voor de gemeente komt daar nog zo'n ¤8500 bij voor het in oude staat terugbrengen van het terrein.
Rijden de treinen eindelijk weer, komt er een wissel storing.quote:Wisselstoring Hengelo
Tussen Almelo, Hengelo en Enschede moeten reizigers rekening houden met een vertraging van 30 tot 60 minuten.
Door een wisselstoring rijden er tussen Hengelo en Enschede geen treinen en rijden er tussen Hengelo en Almelo minder stoptreinen.
Prognose:
* einde tussen 13.00 en 15.00 uur
vroeg ik me ook af :pquote:Op donderdag 19 april 2007 12:02 schreef thats-me het volgende:
[..]
Rijden de treinen eindelijk weer, komt er een wissel storing.
Zal dit ook uitlopen?
Gewoon een kwestie van je eigen storing erger inschatten dat ie is en het lijkt voor de buitenwereld dat je een goede infrabeheerder bent, die alles o zo snel weer aan de gang heeft...quote:Op donderdag 19 april 2007 12:14 schreef Peterselieman het volgende:
Kunnen ze dat bij Prorail tegenwoordig ook al, sneller werken dan ze aangeven![]()
quote:Utrecht<->Leiden Door een wisselstoring rijden tussen Leiden en Alphen aan den Rijn de treinen met een vertraging van ongeveer 15 minuten. Prognose: * dit duurt de rest van de dag.
Yummie, lekker! En nu hopen dat het blijft werken...quote:Op donderdag 19 april 2007 15:44 schreef Remzz het volgende:
[..]
30 dagen elke dag 2 uur langere reistijd gehad en je krijgt een appel
En dan nog durven beweren dat ProRail niet aan de klant denktquote:Op donderdag 19 april 2007 15:44 schreef Remzz het volgende:
[..]
30 dagen elke dag 2 uur langere reistijd gehad en je krijgt een appel
de NS welquote:Op donderdag 19 april 2007 16:09 schreef Ou-Tannu het volgende:
maar wij zijn toch geen klanten van prorail?
jij bent klant van de IB-groep, die weer een dienst laat verzorgen door de NSquote:Op donderdag 19 april 2007 16:19 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
hm ik als ov student.. ben ik dan ook Ns klant?
www.prorail.nlquote:(1) Storingen zijn tijdelijk niet beschikbaar.
Excuses voor het ongemak.
Kwaliteitje!quote:Error Code: 404 Not Found. The requested item could not be located. (12028)
quote:16:47 uur
Arnhem<->Zutphen
Door een aanrijding met een een persoon
rijden er tussen Arnhem en Dieren geen
treinen.
quote:16:47 uur
Utrecht<->Den Bosch
Door een aanrijding met een een persoon
rijden er tussen Geldermalsen en Den
Bosch geen treinen maar bussen.
Vertraging: 30-60 minuten. 16:47 uur
Utrecht<->Den Bosch
Door een aanrijding met een een persoon
rijden er tussen Geldermalsen en Den
Bosch geen treinen maar bussen.
doe een eind moeilijk zegquote:Op donderdag 19 april 2007 16:21 schreef Petre het volgende:
[..]
jij bent klant van de IB-groep, die weer een dienst laat verzorgen door de NS
Dat is toch veel te makkelijk?quote:Op donderdag 19 april 2007 18:26 schreef Peterselieman het volgende:
Als je vertraging hebt, kun je gewoon een GBTV invullen ook al heb je een studenten OV. Zelf nog nooit gedaan overigens
Het moet kunnen toch. Overigens meende ik gehoord te hebben dat de vergoeding wel lager is dan voor een normaal treinkaartjequote:
De vergoeding voor een OV-studentenkaart is standaard ¤ 2,27 voor +30-59 min en ¤ 4,54 voor +60 en meer. En dat is al gauw minder dan voor een "normaal" treinkaartjequote:Op donderdag 19 april 2007 18:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het moet kunnen toch. Overigens meende ik gehoord te hebben dat de vergoeding wel lager is dan voor een normaal treinkaartje
Ik geloof dat je wel 2,54 ofzo terug krijgt bij een half uur vertraging.quote:Op donderdag 19 april 2007 18:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het moet kunnen toch. Overigens meende ik gehoord te hebben dat de vergoeding wel lager is dan voor een normaal treinkaartje
En terecht natuurlijk, want het kost je geen cent.quote:Op donderdag 19 april 2007 19:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De vergoeding voor een OV-studentenkaart is standaard ¤ 2,27 voor +30-59 min en ¤ 4,54 voor +60 en meer. En dat is al gauw minder dan voor een "normaal" treinkaartje
geen eens een postzegel? ala 44cent om het formulier in te sturen?quote:Op donderdag 19 april 2007 19:06 schreef MREn het volgende:
[..]
En terecht natuurlijk, want het kost je geen cent.
Toch mooi verdiend, terwijl je er niet veel voor hoeft te doenquote:Op donderdag 19 april 2007 19:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De vergoeding voor een OV-studentenkaart is standaard ¤ 2,27 voor +30-59 min en ¤ 4,54 voor +60 en meer. En dat is al gauw minder dan voor een "normaal" treinkaartje
ala antwoordnummer? Neequote:Op donderdag 19 april 2007 19:13 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
geen eens een postzegel? ala 44cent om het formulier in te sturen?
Exactlyquote:Op donderdag 19 april 2007 19:06 schreef MREn het volgende:
[..]
En terecht natuurlijk, want het kost je geen cent.
En anders wil je een geldig identificatiebewijs zien of je belt de spoorweg polizei?quote:Op donderdag 19 april 2007 19:48 schreef Dr_Flash het volgende:
het is gelukt. EN nu mag het stoppen.
Er zijn wel ergere dingen om je aan te ergerenquote:Op donderdag 19 april 2007 20:34 schreef Dr_Flash het volgende:
Je kan natuurlijk ook gewoon kappen met bewust irriteren, en OF leuk meedoen, OF oprotten
Want dat levert WAT op?quote:Op donderdag 19 april 2007 22:53 schreef Socios het volgende:
En snappen dat er meer is dan louter Amersfoort - Utrecht.
Ik snap er maar weinig van, eigenlijk. Je stapt in op een begin-eindpunt van de lijn. Je ziet iemand in een coupe hangen. dan loop je door naar een coupe waar je wel alleen kan zitten? Nee, je duikt er bij in? Hee hij is doodquote:BERLIJN - Een Duitse man die in een trein in Hamburg een overleden passagier aantrof, heeft het slachtoffer beroofd en daarna net gedaan alsof hij probeerde hem te reanimeren.
Volgens de politie overleed de 32-jarige treinreiziger door natuurlijke oorzaak. Zijn lichaam arriveerde woensdagavond laat op het eindstation in Hamburg, waar de dief instapte.
Hij doorzocht de bezittingen van de dode, nam zijn portefeuille mee en kwam nog een paar keer terug voor andere spullen. Dat bleek uit opnames van bewakingscameria's. Pas toen twee andere passagiers instapten, deed de lijkenpikker alsof hij eerste hulp toepaste.
Ach, Soestduinen is en blijft een sympathiek stationnetje, leuke groenvoorzieningen enzo. Jammer dat die uit de dienstregeling is gehaald destijds. De officiele reden was dat de stoptrein Utrecht-Zwolle anders te veel tijd kwijt zou zijn met die stop, rite? Die reed als sneltrein tussen Utrecht en Amersfoort. Maar dat argument is komen te vervallen met de huidige dienstregeling. Ik verwacht toch eigenlijk wel dat alle drie de omwonenden van station Soestduinen inmiddels een handtekeningenactie zouden zijn gestart voor een heropening van het stationquote:Op donderdag 19 april 2007 19:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Vandaag stond de dagelijks 8 bakken te korte IC Amf - Rtd van 17:40 weer bijna op Soestduinen trouwens. Gisteren kon ik al half naar Schothorst joggen
Wie gaat die mcn'en eens ruimtelijk inzicht bijbrengen of zo?
ja en op amf vathorst kan wel gestopt worden :/ lekker krom danquote:Op vrijdag 20 april 2007 12:52 schreef knars het volgende:
[..]
Ach, Soestduinen is en blijft een sympathiek stationnetje, leuke groenvoorzieningen enzo. Jammer dat die uit de dienstregeling is gehaald destijds. De officiele reden was dat de stoptrein Utrecht-Zwolle anders te veel tijd kwijt zou zijn met die stop, rite? Die reed als sneltrein tussen Utrecht en Amersfoort. Maar dat argument is komen te vervallen met de huidige dienstregeling. Ik verwacht toch eigenlijk wel dat alle drie de omwonenden van station Soestduinen inmiddels een handtekeningenactie zouden zijn gestart voor een heropening van het station
Dat wel, maar ik heb er al zolang meegereisd, dus dan wil je ook wel eens iets andersquote:Op vrijdag 20 april 2007 12:42 schreef Ou-Tannu het volgende:
ja je bent voorlopig nog niet van de wadjes af, maar als ze rijden.. zijn het toch best geinige treinstelletjes
Hoelaat ben je in Lw vanmiddag ? 17:32 komt stoomtrein aan als t goed isquote:Op vrijdag 20 april 2007 12:21 schreef Peterselieman het volgende:
Het zal mij benieuwen wat Arriva mij vanmiddag voorschotelt in de trein van Gn naar Lw. Grote kans dat het een wadsloper is
Nein, dat was een völlig ausgebrennt kabelbett mit seinwezenkabels op Zevenaar - Emmerich, waardoor de overwegen niet meer werkten over het gehele baanvak. Dus toen stonden er overal mensen met kettinkjes en linten.quote:Op vrijdag 20 april 2007 14:04 schreef JDude het volgende:
Van de frontpage... is dit een HDOB (Handbediende Dubbele Overweg Boom)?
[afbeelding]
ach die nachtnet trein op een donderdag-vrijdag-zaterdag avond is net zo...was toen een x zelfs een hele wagon in de cel gegooidquote:Op vrijdag 20 april 2007 14:51 schreef Zug-Chef het volgende:
Nog steeds chaos in laatste stopper Eindhoven-Den Bosch
Alweer een tijdje geleden heb ik een bericht gepost, over chaotische taferelen in de laatste stopper Eindhoven-'s Hertogenbosch. Dit probleem is helaas nog steeds niet opgelost:
DEN BOSCH - Kotsende en plassende jongeren, vechtpartijtjes, intimidatie. Verslaggeefsters van het Brabants Dagblad namen drie vrijdagen achtereen de laatste trein van Eindhoven naar Den Bosch. "Je moet je bek houden, anders gooi ik jóu in Best naar buiten."
Het is 'het antwoord' op de vraag van de conducteur of Mark (16) uit Boxtel zijn sigaret wil uitmaken. De jongen kijkt of hem iets heel raars is gevraagd. Zijn vrienden steken nu zelfs doodleuk een peuk op.
De conducteur is geïrriteerd, maar loopt dan gewoon door. Mark kijkt triomfantelijk. "Hij moet gewoon niet zo mauwen. Laat ons toch een beetje plezier maken."
Plezier hebben ze. Laveloos, lallend en zingend stappen een paar honderd jongeren om vijf over twaalf in de laatste stoptrein van Eindhoven naar Den Bosch. De meesten moeten naar Best en Boxtel.
Op het station in Eindhoven moet iedereen nog wel zijn kaartje laten zien. De jongeren uit Boxtel en Best worden gescheiden, want de ervaring heeft geleerd dat het tussen die groepen niet botert. Als het treinstel van Boxtel vol begint te raken, krijgt een aantal jongeren de opdracht naar 'Best' te verhuizen. Ze weigeren. "Ik kijk wel uit, dan word ik in elkaar geslagen!"
In zo'n boemelende trein loop je de kans dat je misselijk wordt met een slok teveel op. En dat is te merken. Als de trein nog geen vijf minuten onderweg is, hangt er al eentje kotsend uit het raam. In het gangetje tussen twee coupés heeft een meisje, hooguit zestien jaar, ook last van het teveel aan drank. "Niet omvallen Sas, gaat het goed?", vraagt een jongen. Dat valt tegen, want Sas hikt een paar keer en braakt dan alles onder. De rest van de coupé giert het uit.
Even verderop, in de eerste klasse, zitten de overige reizigers. Stoïcijns kijken ze voor zich uit. Hier is het relatief rustig, maar de jongeren lopen de coupés in en uit. Eentje gaat tegenover een wat oudere dame zitten die poogt een sudoku op te lossen. De jongen rust echter niet voordat hij aandacht krijgt. "Ik ben zo geil, mevrouw." De vrouw zegt niets, kijkt wat ongemakkelijk uit het raam, maar de jongen geeft niet zomaar op. Hij wil wel één en ander met haar doen, een paar standjes heeft hij al in gedachten. Zonder gêne somt hij ze op. Als hij dan nog geen reactie krijgt, loopt hij zuchtend weg. "Dan niet, trut."
De vrouw informeert verontwaardigd bij mede-reizigers of het hier altijd zo gaat. Nog voor iemand 'ja' kan zeggen, klinkt er gehik. Twee stoelen verder leek een jongen in slaap te zijn gevallen. Hij kijkt verstoord op, leegt zijn maaginhoud op de stoel naast hem en zakt dan weer weg.
Op het balkon tussen twee coupés weet het groepje van Mark het intussen zeker. Die deur kan makkelijk open, óók als de trein nog op volle snelheid rijdt. Als je maar hard genoeg trapt. En inderdaad, na wat gebeuk klappen de deuren open. De jongens deinzen achteruit, toch wel geschrokken van het voorbijrazende zwarte gat.
Ook het meubilair moet het ontgelden. Een paar jongens trekken een bank en stoelen los. Verderop demonstreren een paar anderen hoe je een deurklink sloopt. Pas als er een foto is gemaakt waarop ze poseren met hun 'trofee', gaan ze weer zitten.
Volgens de jongens is het nu nog rustig in de trein. De broers Christian en Johnny uit Boxtel lachen. "Soms gaan de lichten uit en er worden ook wel eens stoelen door het raam gegooid. Maar dat vond de politie niet zo leuk."
Vorige week klonk in dezelfde trein vanuit de cabine de volgende mededeling: 'Excuseert u ons. Iemand heeft aan de noodrem getrokken. En er vliegen banken en stoelen door de eerste klas.'
Als voorzorgsmaatregel tegen allerlei gerotzooi gaan op de staptrein altijd de toiletten op slot. Dit heeft zijn keerzijde, want waar moet je dan heen als je hoge nood hebt? Dat blijkt niet zo ingewikkeld. "We pissen gewoon in de coupé", zegt een jongen. Een vriend geeft het voorbeeld: hoekje zoeken, gulp open en lozen maar.
Als de trein in Boxtel aankomt, stappen de meeste jongeren uit. Bij wijze van laatste 'verrassing' trekt er nog gauw één aan de noodrem. "Teringlijer", roept iemand hem na. Eenmaal in Den Bosch komt de machinist poolshoogte nemen. "Ach, het is wel eens erger geweest", zegt een van de conducteurs. "Maar je moet even in de achterste coupé kijken. Van voor tot achter ondergekotst."
Spoorwegen en politiek geven elkaar de schuld
NS en gemeenten ruziën over de vraag waarom de overlast op de staptrein weer de kop kon opsteken. "Ook gemeenten moeten hun verantwoordelijkheid nemen", stelt Hoen, die meent dat ouders eveneens moeten helpen zoeken naar een oplossing. De gemeenten Best, Boxtel en Eindhoven kaatsen de bal terug. "De NS moet melding maken als het uit de hand loopt. Dat hebben ze niet gedaan. Conducteurs kunnen de horecatelefoon bellen als het in de trein misgaat. Ook dat is in de afgelopen twee jaar niet één keer gebeurd. Dan houdt het voor mij ook op", aldus de Boxtelse burgmeester Frank van Beers.
Wethouder Leo Bisschops uit Best kijkt ook met een scheef oog naar de horeca "Die jongeren gaan op vrijdagmiddag naar Stratumseind om zich te bezatten tijdens de zogenaamde happy hours."
Nadat het Brabants Dagblad vragen stelde bij de NS over de overlast op de trein, zette de NS vorige week al drie gewapende agenten en zes medewerkers van het proces bijzondere taken in.
Volgens een van die agenten is daartoe besloten 'om de boel te sussen'. Hij vreest dat de mankracht ontbreekt voor structureel toezicht op de trein. "Dat is het enige wat een beetje helpt." Hoen erkent dat. Volgens hem heeft de NS voor de drie Brabantse overlastlijnen slechts zes mensen van 'bijzondere taken' beschikbaar.
Hij pleit onder meer voor een lik-op-stukbeleid, waarbij opgepakte relschoppers snel worden voorgeleid aan justitie, zoals destijds al is afgesproken. De actie vanavond zou jongeren moeten afschrikken. "Maar dit blijft de kop opsteken. Daarom moeten alle partijen weer om de tafel."
Wat de NS al doet:
- De NS beschikt over een 'proces bijzondere taken'. Een ploeg van zes man die als dat nodig is kan worden ingezet, vaak op 'probleemtreinen'.
- Reizigers moeten hun kaartje al op het perron laten zien.
- Jongeren uit Best en Boxtel worden op het station in Eindhoven gescheiden. Het streven is om beide groepen in een een aparte coupé te plaatsen.
- In Eindhoven is op vrijdagavond vaak extra personeel aan het werk: drie mensen voor de kaartcontrole, vier man van de spoorwegpolitie.
- Een extra conducteur op de trein.
- De NS werkt samen met gemeenten, de politiekorpsen in de regio en de KLPD.
bron: Brabants Dagblad via www.fnvspoor.nl
http://www.opeenshadikhetforum.nl/viewtopic.php?t=5613&highlight=
nog een doel voor de wadlopers..quote:Op vrijdag 20 april 2007 17:16 schreef Wadloper het volgende:
Tja, diep triest zulke gasten... Kunnen dus TOTAAL niet met drank omgaan
van de DH1 kan je beter 3101 / 02 nemen van XXquote:Op vrijdag 20 april 2007 17:53 schreef Wadloper het volgende:
Hehe
Maar dan wil ik wel 2 wadlopers gewoon behouden in originele staat, voor mijn eigen museumlijntje dan
iddquote:Op vrijdag 20 april 2007 20:50 schreef Wadloper het volgende:
Klopt, die van veolisloper hoef ik in ieder geval niet, die zijn helemaal naar de sodemieter
Wat had die wagon misdaan dan?quote:Op vrijdag 20 april 2007 17:02 schreef italiaan1987 het volgende:
[..]
ach die nachtnet trein op een donderdag-vrijdag-zaterdag avond is net zo...was toen een x zelfs een hele wagon in de cel gegooid
Prima materieel verdeling. Die randstedelingen zijn toch al verwend met die kwartiers-IC-dienst op Amf-Ut-Rtd/Gvc. Hier gewoon lekker 13 bakken 's avonds in de 1776quote:Op donderdag 19 april 2007 19:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Vandaag stond de dagelijks 8 bakken te korte IC Amf - Rtd van 17:40 weer bijna op Soestduinen trouwens. Gisteren kon ik al half naar Schothorst joggen
Natuurlijk is dat ding de moeite waard. Als was het alleen maar van de goederentreinen die je kwijt bent tussen Arhem en Utrecht die toch alleen maar de zaak ophouden of de berm opstoken, en er komt ruimte op de Brabantroute voor extra treinen.quote:Op vrijdag 20 april 2007 09:40 schreef FredvZ het volgende:
16 juni gaat het gebeuren, dan gaat de duurste spoorlijn van Nederland open en slechts enkele bevoorrechte Nederlanders mogen er overheen:
Jawel de Betuwelijn wordt geopend.
De vraagt blijft natuurlijk wel of het allemaal de moeite wel waard was: Goederenvervoer steeds meer over de weg
als 90% van het prorail personeel slaapt zal dat idd lastig worden hoorquote:Op vrijdag 20 april 2007 23:33 schreef MREn het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat ding de moeite waard. Als was het alleen maar van de goederentreinen die je kwijt bent tussen Arhem en Utrecht die toch alleen maar de zaak ophouden of de berm opstoken, en er komt ruimte op de Brabantroute voor extra treinen.
Hopelijk dusdanig veel dat het nog duidelijker wordt dat het getraineer van ProRail van de nachttrein in Brabant nergens op slaat. "Geen ruimte op het spoor", mn reet: overdag rossen we 12 IC's, 8 stoppers en 4 cargo's per uur over Ehv-Btl, en twee lullige koplopers zouden 's nachts niet passen![]()
er was een groepje jongeren die banken hadden gesloopt en uit het raam gegooid (ICM). Ook had iemand een deur gesloopt. Toen werd bij schiedam de spoorwegpolitie erbij gehaald. Maar aangezien niet duidelijk was wie het gedaan had werd heel die wagon opgepakt en in een cel gegooid, ook mensen die onschuldig waren. Gelukkig had ik een uur eerder de trein. De trein werd speciaal daarvoor stil gezet..aangezien die normaal niet stopt in schiedamquote:Op vrijdag 20 april 2007 23:25 schreef MREn het volgende:
[..]
Wat had die wagon misdaan dan?
Ik had vandaag ook weer dik 20 minuten vertraging door een stel idoten die een ruitje er uit hadden getikt, op de IJsselbrug even aan de noodrem en nooddeuropening trokken en (deels) op de brug uit stapten... helaas voor hun stond de politie op de brug te wachten en nog eens drie agenten en zo'n 8 NS'ers op het perron van Deventer...
De overgebleven 10% kan mooi het sein op groen zetten, wordt het alleen maar efficiënter van!quote:Op vrijdag 20 april 2007 23:42 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
als 90% van het prorail personeel slaapt zal dat idd lastig worden hoor
dat kan de nachtploeg niet.. dat weet je toch? :/ dan moeten ze NaDENKENquote:Op zaterdag 21 april 2007 06:39 schreef Duvel het volgende:
[..]
De overgebleven 10% kan mooi het sein op groen zetten, wordt het alleen maar efficiënter van!
geld dat voor ALLE XX regio's?quote:Op zaterdag 21 april 2007 11:24 schreef NordicBlue het volgende:
Vanaf maandag 23 april voeren de bonden acties in het openbaar vervoer. We
adviseren u daarom om vanaf maandag rekening te houden met het uitvallen
van bussen buiten de spits:
- Tot 9.00 uur ’s ochtends: Bussen en trams rijden wel
- Tussen 9.00 en 16.00 uur: Geen bussen en trams
- Tussen 16.00 en 19.00 uur: Bussen en trams rijden wel
- Na 19.00 uur: Geen bussen en trams
Jeej, aldus connexxion
Ik dacht dat het personeel van meer busmaatschappijen mee zou doen..quote:Op zaterdag 21 april 2007 11:48 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
geld dat voor ALLE XX regio's?
nee dus :/
hier rijden die mongolen weer wel
Arriva doet ook gezellig mee, behalve ergens in het land en op de waddeneilanden rijden ze ook...quote:Op zaterdag 21 april 2007 11:24 schreef NordicBlue het volgende:
Vanaf maandag 23 april voeren de bonden acties in het openbaar vervoer. We
adviseren u daarom om vanaf maandag rekening te houden met het uitvallen
van bussen buiten de spits:
- Tot 9.00 uur ’s ochtends: Bussen en trams rijden wel
- Tussen 9.00 en 16.00 uur: Geen bussen en trams
- Tussen 16.00 en 19.00 uur: Bussen en trams rijden wel
- Na 19.00 uur: Geen bussen en trams
Jeej, aldus connexxion
hier in fryslan doen ze ook weer niet meequote:Op zaterdag 21 april 2007 14:01 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Arriva doet ook gezellig mee, behalve ergens in het land en op de waddeneilanden rijden ze ook...
Drenthe en Groningen niet
Lijers
wel goed voor 40% korting..quote:Op zaterdag 21 april 2007 14:18 schreef Remzz het volgende:
Op koninginnedag is mijn OV toch niet geldig.
Alsof dat bij de dagploeg wel lukt.quote:Op zaterdag 21 april 2007 10:50 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
dat kan de nachtploeg niet.. dat weet je toch? :/ dan moeten ze NaDENKEN![]()
OK. Dan heb je geluk! Alleen is je auto stuk, dat wel.quote:Op zaterdag 21 april 2007 18:11 schreef NordicBlue het volgende:
[afbeelding]
Een bestuurder van een auto is in één minuut tijd twee keer aan de dood ontsnapt. De man reed over de spoorwegovergang op de Kelperweg in het Limburgse Leveroy toen hij door twee treinen werd aangereden. De automoblist verklaarde dat de spoorbomen niet dicht gingen en dat hij het tegenlicht van de knipperlichten niet had gezien.
Hij reed op spoorwegovergang toen de eerste trein aankwam. Hij kon een botsing niet meer voorkomen en belandde met zijn wagen op het andere spoor. De man slaagde erin de auto te verlaten, voordat een andere trein met hoge snelheid op zijn voertuig inreed. Hierbij sleurde de trein de auto driehonderd meter mee. De gehele voorkant van de wagen werd verpletterd. De railbeheerder en de politie onderzoeken wat de precieze toedracht van het ongeluk is. Het is niet bekend of de spoorbomen echt gehaperd hebben.
mijn god! pinball met autos en treinenquote:Op zaterdag 21 april 2007 18:11 schreef NordicBlue het volgende:
[afbeelding]
Een bestuurder van een auto is in één minuut tijd twee keer aan de dood ontsnapt. De man reed over de spoorwegovergang op de Kelperweg in het Limburgse Leveroy toen hij door twee treinen werd aangereden. De automoblist verklaarde dat de spoorbomen niet dicht gingen en dat hij het tegenlicht van de knipperlichten niet had gezien.
Hij reed op spoorwegovergang toen de eerste trein aankwam. Hij kon een botsing niet meer voorkomen en belandde met zijn wagen op het andere spoor. De man slaagde erin de auto te verlaten, voordat een andere trein met hoge snelheid op zijn voertuig inreed. Hierbij sleurde de trein de auto driehonderd meter mee. De gehele voorkant van de wagen werd verpletterd. De railbeheerder en de politie onderzoeken wat de precieze toedracht van het ongeluk is. Het is niet bekend of de spoorbomen echt gehaperd hebben.
Tering zeg moet er niet aan denken mocht hij nog in ze auto gezeten hebben.quote:Op zaterdag 21 april 2007 18:11 schreef NordicBlue het volgende:
[afbeelding]
Een bestuurder van een auto is in één minuut tijd twee keer aan de dood ontsnapt. De man reed over de spoorwegovergang op de Kelperweg in het Limburgse Leveroy toen hij door twee treinen werd aangereden. De automoblist verklaarde dat de spoorbomen niet dicht gingen en dat hij het tegenlicht van de knipperlichten niet had gezien.
Hij reed op spoorwegovergang toen de eerste trein aankwam. Hij kon een botsing niet meer voorkomen en belandde met zijn wagen op het andere spoor. De man slaagde erin de auto te verlaten, voordat een andere trein met hoge snelheid op zijn voertuig inreed. Hierbij sleurde de trein de auto driehonderd meter mee. De gehele voorkant van de wagen werd verpletterd. De railbeheerder en de politie onderzoeken wat de precieze toedracht van het ongeluk is. Het is niet bekend of de spoorbomen echt gehaperd hebben.
zo`n 1600 is wel andere koek dan een wadloper natuurlijkquote:Op zaterdag 21 april 2007 21:07 schreef Wadloper het volgende:
Die man had echt 30.000 engelen op zijn schouder, zoals ze dat zeggen
Die mag echt van geluk spreken
Denk het ookquote:Op zaterdag 21 april 2007 22:20 schreef thats-me het volgende:
Denk het, auto loopt hoogstens een krasje op, en die wadloper ligt naast het spoor![]()
Kunnen die teringlijers niet gewoon ter plekke afgeschoten worden? Ik bedoel, dat hoort toch, met ratten?quote:Op vrijdag 20 april 2007 15:24 schreef Ou-Tannu het volgende:
nou opheffen die trein!
Wadlopers (5!) verloren?quote:
quote:Op zaterdag 21 april 2007 22:20 schreef thats-me het volgende:
Denk het, auto loopt hoogstens een krasje op, en die wadloper ligt naast het spoor![]()
permanente OV ontzegging?quote:Op zaterdag 21 april 2007 22:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kunnen die teringlijers niet gewoon ter plekke afgeschoten worden? Ik bedoel, dat hoort toch, met ratten?
Hmm ik had eigenlijk iets in gedachten wat nog wat meer off-policy is hierquote:
Dus ben je spontaan invalide en heb je geen zin meer om nog ergens naar toe te gaan?quote:Op zaterdag 21 april 2007 14:18 schreef Remzz het volgende:
Op koninginnedag is mijn OV toch niet geldig.
In de tijd van die schoffies in Enkhuizen heb ik wel eens met een vriend het plan opgevat om conducteur te zijn op dat soort lijnen. Alleen dan wel carte blanche mbt omgang met zwartrijders en ander tuig.quote:Op zaterdag 21 april 2007 22:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kunnen die teringlijers niet gewoon ter plekke afgeschoten worden? Ik bedoel, dat hoort toch, met ratten?
enlighten me :pquote:Op zaterdag 21 april 2007 22:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hmm ik had eigenlijk iets in gedachten wat nog wat meer off-policy is hier
nja ik zal voor de lol niet een rondje touren gaan als het me wat kostquote:Op zaterdag 21 april 2007 23:08 schreef MREn het volgende:
[..]
Dus ben je spontaan invalide en heb je geen zin meer om nog ergens naar toe te gaan?
* MREn kan niet goed tegen mensen die thuis blijven omdat ze ineens moeten betalen voor de trein
MREn heeft gelijkquote:Op zaterdag 21 april 2007 23:08 schreef MREn het volgende:
Dus ben je spontaan invalide en heb je geen zin meer om nog ergens naar toe te gaan?
* MREn kan niet goed tegen mensen die thuis blijven omdat ze ineens moeten betalen voor de trein
Schrale pauperquote:Op zaterdag 21 april 2007 23:20 schreef Ou-Tannu het volgende:
nja ik zal voor de lol niet een rondje touren gaan als het me wat kost![]()
Je hebt toch twee handen, of ben ik nu heel ouderwets?quote:
ja dan houd ik natuurlijk geen tijd over om te treinenquote:Op zondag 22 april 2007 00:01 schreef MREn het volgende:
[..]
Je hebt toch twee handen, of ben ik nu heel ouderwets?
Dat is het jaquote:Op zaterdag 21 april 2007 23:20 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
nja ik zal voor de lol niet een rondje touren gaan als het me wat kost![]()
als ik ergens heen mot is het wat anders
quote:Op zaterdag 21 april 2007 23:20 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
nja ik zal voor de lol niet een rondje touren gaan als het me wat kost![]()
als ik ergens heen mot is het wat anders
van de week ff Utrecht Zuilen ophalen, en dan wortel schieten tot er eentje op Helmond Brandevoort komt te hangenquote:Op zondag 22 april 2007 16:06 schreef Wadloper het volgende:
Heb je eigenlijk alle bordjes van Nederland al?
Jaquote:Op zondag 22 april 2007 16:17 schreef Wadloper het volgende:
Maar in principe heb je ze allemaal al wel
Je hebt station Marnehuizen nog nietquote:Op zondag 22 april 2007 16:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja
alleen als er ergens wat nieuws open gaat moet ik er nog heenVan het buitenland heb ik er ook veel trouwens
daar stopt vast geen tjoek meer :pquote:Op zondag 22 april 2007 19:36 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
[..]
Je hebt station Marnehuizen nog niet![]()
Lollig reisverslag!quote:Op zondag 22 april 2007 15:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Gisteren maar even een leuk dagje Euregio Maas-Rijn gedaan met Arthur. Het is een heel erg relaxt dagje geworden, ondanks dat we uiteindelijk anderhalf uur later hadden kunnen vertrekken![]()
<knip>
Dank jequote:Op maandag 23 april 2007 07:41 schreef Duvel het volgende:
Lollig reisverslag!
Dat valt ook wel weer mee, vaak zijn die treinen vrij kort en hadden ze net zo goed gecombineerd kunnen rijden.quote:Op zaterdag 21 april 2007 23:57 schreef MREn het volgende:
Maar dat is ma-vr bijna de hele dag niet van toepassing omdat die dingen zo lang zijn tegenwoorden dat de delen los van elkaar rijden.
Second that!quote:
oud man :wquote:Op maandag 23 april 2007 10:11 schreef NordicBlue het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=tpk6ENjSBIw , porno kijken in de trein
Nee, geen schadelijke beelden
Da's wel tof ja, dat is echt een serieus eind, 2 uur of zo?quote:Op maandag 23 april 2007 10:39 schreef Eix het volgende:
[..]
Second that!
Binnenkort moet ik echt eens op een zondag de directe trein Heerlen - Heimbach proberen. Bij uitzondering rijd dat ding namelijk elke zondag rechtstreeks 1x naar Heimbach vanuit Heerlen en 1x terug. Is eens wat anders dan die rurtalbahn diesel'trams'.
Ja!quote:Op maandag 23 april 2007 11:29 schreef Ou-Tannu het volgende:
zijn er woensdag nog interesante dingen te spotten?
Ik denk dat Groningers stugger zijn, maar wij willen tenminste lekker ruim zitten ipv opgepropt.quote:Op zaterdag 21 april 2007 23:57 schreef MREn het volgende:
Friezen zijn nog stugger dan Groningers en hebben dus alle ruimte nodig.
Waar stond jij dan? Ik stond daar waar ik foto's gemaakt heb die op mn site staanquote:Op maandag 23 april 2007 12:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik denk dat Groningers stugger zijn, maar wij willen tenminste lekker ruim zitten ipv opgepropt.
Vrijdag heb ik de binnenkomst van de stoomtrein in Lw ook even gezien. Ze waren echt precies op tijd.
Whehequote:Op maandag 23 april 2007 14:01 schreef Peterselieman het volgende:
Wel opvallend was dat de 18.01 trein naar Gn een vertraging van enkele minuten kreeg, omdat de mcn de locs even zat te bewonderen. Daarna moest ie nog even voor een rood dwergsein wachten, omdat de overweg nog niet vrijgegeven was.
Deze nietquote:Op maandag 23 april 2007 15:10 schreef MREn het volgende:
Stoplichten zijn nochtans rood.
tis hoe je t ook schrijft altijd KUT als je voor het rode licht moet wachten :wquote:Op maandag 23 april 2007 15:44 schreef Zug-Chef het volgende:
Het zijn verkeerslichten, goddamnit !
Niets mis met VRIquote:Op maandag 23 april 2007 15:44 schreef Zug-Chef het volgende:
Het zijn verkeerslichten, goddamnit !
Dat weet iedereen die bij Vialis gewerkt heeftquote:
VRI's dus, Koning Verkeerskundequote:Op maandag 23 april 2007 15:44 schreef Zug-Chef het volgende:
Het zijn verkeerslichten, goddamnit !
nooit gewerkt.. :pquote:Op maandag 23 april 2007 18:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat weet iedereen die bij Vialis gewerkt heeft
in belgie heet dat toch gewoon een straatdiscolicht? :wquote:Op maandag 23 april 2007 18:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
VRI's dus, Koning Verkeerskunde![]()
Naar België jij![]()
Of naar een plaats waar veel Cargo's passerenquote:Op maandag 23 april 2007 18:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
VRI's dus, Koning Verkeerskunde![]()
Naar België jij![]()
Ja, dat zeg ik, Belgiëquote:Op maandag 23 april 2007 18:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Of naar een plaats waar veel Cargo's passeren![]()
iddquote:Op maandag 23 april 2007 18:32 schreef Peterselieman het volgende:
Nee, daar mag je ook nog eens stoppen voor groen licht. Je hoeft niet per se door te rijden![]()
quote:In België mág men doorrijden bij groen, in Nederland is dit verplicht.
Hmm, even kijken.quote:Op maandag 23 april 2007 11:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Da's wel tof ja, dat is echt een serieus eind, 2 uur of zo?
Ok.. mag een trein in belgie dan ook stoppen bij een groen sein?quote:Op maandag 23 april 2007 18:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar in Nederland MOET je dan weer, Belgen die stoppen bij groen, doodrijden
En nou weer over spoorse zaken gaarne
Tuurlijk niet, want in Nederland heeft met een onhandig CTA systeem waar je eerst een plaats als flapje moet ophangen, voor het getoond kan worden. In Duitsland heeft elke letter een flapje waardoor je live en direct een nieuwe plaats kan vormenquote:Op maandag 23 april 2007 18:40 schreef Eix het volgende:
[..]
Vraag me af of de CTA in Heerlen Heimbach kan tonen.![]()
neem je digitale CTAs...quote:Op maandag 23 april 2007 18:43 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Tuurlijk niet, want in Nederland heeft met een onhandig CTA systeem waar je eerst een plaats als flapje moet ophangen, voor het getoond kan worden. In Duitsland heeft elke letter een flapje waardoor je live en direct een nieuwe plaats kan vormen
Wat op zich wel leuke dingetjes als Joblenz oplevert trouwensquote:Op maandag 23 april 2007 18:43 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Tuurlijk niet, want in Nederland heeft met een onhandig CTA systeem waar je eerst een plaats als flapje moet ophangen, voor het getoond kan worden. In Duitsland heeft elke letter een flapje waardoor je live en direct een nieuwe plaats kan vormen
Hehe.quote:Op maandag 23 april 2007 18:43 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Tuurlijk niet, want in Nederland heeft met een onhandig CTA systeem waar je eerst een plaats als flapje moet ophangen, voor het getoond kan worden. In Duitsland heeft elke letter een flapje waardoor je live en direct een nieuwe plaats kan vormen
Op de Nederlandse digitale CTA's staat er dan gewoon ... en verderquote:Op maandag 23 april 2007 18:46 schreef Eix het volgende:
[..]
Hehe.Maar de CTA in Heerlen kan sowieso niet alle stations tonen van die lijn.
Moet je 3 cta's onder elkaar hangen.
<marqee>$stationname1 $2 $3 etc </marqee> ofzo :]quote:Op maandag 23 april 2007 18:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Op de Nederlandse digitale CTA's staat er dan gewoon ... en verder![]()
quote:Op maandag 23 april 2007 18:46 schreef Eix het volgende:
Wel leuk weetje, in Duitsland heb ik tot nu toe uitsluitend digitale cta's gezien dus wist dat niet.
Neequote:Op maandag 23 april 2007 18:53 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
<marqee>$stationname1 $2 $3 etc </marqee> ofzo :]
in html is het gewoon < en > voor dingen hoor? :pquote:Op maandag 23 april 2007 18:56 schreef SpeedyRich het volgende:
[..]
Nee
gewoon led
het marqee is [marqee] [/marqee]
Of er staatquote:Op maandag 23 april 2007 18:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Op de Nederlandse digitale CTA's staat er dan gewoon ... en verder![]()
Ik ga een keer meequote:Op maandag 23 april 2007 18:40 schreef Eix het volgende:
[..]
Hmm, even kijken.
http://reiseauskunft.bahn.de/bin/zuginfo.exe/dn/923694/968493/22662/296567/80/ld=212.63&seqnr=4&ident=fy.069763.1177346299¤tReferrer=tp&
Vertrek 8.30 Heerlen, aankomst 10:36.
Zie ook: http://www.veolia-transpo(...)wsPage____23730.aspx
Rond een uur of vijf gaat een talent rechtstreeks terug.
Lekker stukje dieselen inderdaad, alleen spijtig dat het ding wel op alle haltes stopt ( of ja, enkele uitsluitend op verzoek). Vraag me af of de CTA in Heerlen Heimbach kan tonen.
![]()
Nee hoor, het worden alleen nieuwe modellen (zie omgeving Amersfoort), alleen geven die dingen nog steeds gewoon aan wat de oude ook doen, incl zinloze afkortingen.quote:Op maandag 23 april 2007 18:52 schreef SpeedyRich het volgende:
de CTA gaat er toch uit
ik vind dat de kleine stations ook eens een CTA moeten krijgen :wquote:Op maandag 23 april 2007 19:03 schreef MREn het volgende:
[..]
Nee hoor, het worden alleen nieuwe modellen (zie omgeving Amersfoort), alleen geven die dingen nog steeds gewoon aan wat de oude ook doen, incl zinloze afkortingen.
Waarom?quote:Op maandag 23 april 2007 19:08 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ik vind dat de kleine stations ook eens een CTA moeten krijgen :w
UFM op Zvtquote:Op maandag 23 april 2007 11:29 schreef Ou-Tannu het volgende:
zijn er woensdag nog interesante dingen te spotten?
Och, Beilen of soortgelijke stations hebben er al 1. Een beetje overdreven lijkt mequote:Op maandag 23 april 2007 19:08 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ik vind dat de kleine stations ook eens een CTA moeten krijgen :w
ja nou tja.. :pquote:Op maandag 23 april 2007 19:10 schreef MREn het volgende:
[..]
Waarom?
Op veel kleine stations vertrekt de stoptrein naar A van spoor 1 en de trein naar B van spoor 2 via altijd de zelfde stations onderweg.
Tss jij bent zeker zo'n l00sah die Rondje Nederland volgend jaar NOGEENS wil doenquote:Op maandag 23 april 2007 19:03 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
[..]
Ik ga een keer mee
Wel grappig, met een talent door de eifel boemelen
moet je zeker doen.. je hebt nu een record time to beat he :pquote:Op maandag 23 april 2007 19:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tss jij bent zeker zo'n l00sah die Rondje Nederland volgend jaar NOGEENS wil doen![]()
rondje duitsland?quote:Op maandag 23 april 2007 19:37 schreef Zug-Chef het volgende:
Rondje Nederland, been there done that. Wie weet over 20 jaar weer es. Als we hier dan nog wonen
Als je een bikkel bent, doe je rondje Rusland in de winter.quote:
met veel alcohol voor mn interne verwarmingsketel gaat dat wel lukken hoor :-)quote:Op maandag 23 april 2007 19:49 schreef Duvel het volgende:
[..]
Als je een bikkel bent, doe je rondje Rusland in de winter.
Staat in hov-rn. Dit is wel heel ergquote:Een heuse staalsplinter veroorzaakte op 19-03 een bezetspoormelding op emplacement Amersfoort. De treinserie 1500 Amersfoort – Amsterdam werd opgeheven, evenals de serie 2800 tussen Amersfoort Schothorst en Utrecht.
Dat kon nog weleens sneller klaar zijn dan een rondje Duitsland trouwensquote:Op maandag 23 april 2007 19:49 schreef Duvel het volgende:
[..]
Als je een bikkel bent, doe je rondje Rusland in de winter.
tis iig wel een stuk makkelijkerquote:Op maandag 23 april 2007 19:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat kon nog weleens sneller klaar zijn dan een rondje Duitsland trouwens
een heuse staalsplinter gaat mij nogeens een ban opleverenquote:Op maandag 23 april 2007 19:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Staat in hov-rn. Dit is wel heel erg![]()
dude, zoek eens wat spoorkaarten opquote:
dat bedoel ik.. duitsland ligt vol met spoor.. in rusland is dat toch een stuk minder :-)quote:Op maandag 23 april 2007 20:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
dude, zoek eens wat spoorkaarten op
Rondje duitsland red je soweiso niet met minder dan 400 overstaps. Rusland is wel veel, maar dat is nog veel meer dan Duitsland, het idee "lange halen gauw klaar"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |