abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48476269

Hier alweer deel ## in een succesvolle serie. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken:

eerste topic, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57,
58, 59.

Om maar meteen met de deur in huis te vallen, een introductie van het meest gebruikte reizigersmat in Nederland. Goederenzut is wat minder intresse in, maar stel gerust je vraag Voor meer informatie kun je ook op de site van Rolandrail terecht.
Wat 'verdwenen' mat. soorten van enige tijd geleden als plan W, plan U of 1300-locs wordt ook niet op in gegaan, maar als iemand er wat meer van wil weten: de 'experts' lopen dit topic vaak genoeg tegen het lijf, dus vraag maar raak.

Dat 'de NS' niet meer overal rijdt, zal inmiddels wel bekend zijn. 'De NS' is inmiddels oa NS Reizigers en NS Internationaal. De andere reizigersvervoerders zijn Arriva, Connexxion, Syntus en vanaf 10 december Veolia. De enige treinen van NSR die nog in het noorden komen zijn de treinen Randstad-Amersfoort-Zwolle-Groningen/Leeuwarden en een extra stoptrein Zwolle-Groningen.

Voor het grensoverschrijdend verkeer rijden de volgende vervoerders:
Arriva rijdt op Nieuweschans-Leer, de NMBS rijdt op Maastricht-Luik en Roosendaal-Antwerpen.
DB Regionalbahn is te vinden op Heerlen-Aachen, Venlo-Hamm, en Enschede-Munster.
PEG deelt met DB Regio het stuk Enschede-Gronau, maar gaat vanuit daar naar Dortmund.
De andere twee grensovergangen wat het spoor betreft (Zevenaar-Emmerich en Oldenzaal-Bad Bentheim), wordt alleen overschreden door de ICE en een inmiddels gestopt Syntus-probeertraject, respectievelijk de internationale IC Berlijn-Schiphol. Verder rijden er via Roosendaal naast de stoptrein van de NMBS nog de internationale trein Amsterdam-Brussel en de Thalys naar Parijs.

Leuk en aardig allemaal natuurlijk, maar waarmee wordt dat allemaal gereden?


Laten we in het noorden beginnen met Arriva (Voorheen NoordNed, dochter van Arriva/NS). Arriva rijdt in het noorden de stoptreinen Leeuwarden-Stavoren, Leeuwarden-Harlingen, Leeuwarden-Groningen, Groningen-Roodeschool, Groningen-Delfzijl, Groningen-Nieuweschans-Leer en vanaf 10 december 2006 in de randstad op Dordrecht-Geldermalsen. Arriva voert de dienstregeling in het noorden momenteel uit met Wadlopers, Buffels en Spurts(GTW's). Voordat de concessie overging naar Arriva reed NoordNed op de noordelijke lijnen. Arriva huurt haar mat vooral van het Ierse bedrijf NS Financial services. De materieel inzet is als volgt: DM'90(Buffel) op Groningen-Leeuwarden, Spurts(GTW's)op Leeuwarden-Harlingen Haven, Groningen-Nieuweschans, Leeuwarden-Groningen en Groningen-Roodeschool en de wadloper, welke ook op de 2 laatstgenoemde trajecten rijdt, alsmede de overige trajecten van Arriva in het noorden.

Vanaf eind 2008 zullen er nieuwe GTW's gaan rijden op Dordrecht-Geldermalsen. Het betreft hier de elektrische variant. 5 maal GTWtype 2/8 en 5 maal 2/6. Tot die tijd rijdt Arriva hier met Plan V.

De Spurt(Stadler GTW) die sinds 5 november 2006 rijdt voor Arriva. De eerste treinen rijden tussen Groningen en Leer. De planning voor de invoering van de GTW's op de verschillende trajecten:
November 2006: Groningen-Nieuweschans-Leer
December week 50: Leeuwarden-Harlingen Haven
Mei 2007: Groningen-Roodeschool
Juli 2007: Leeuwarden-Stavoren
Augustus 2007: Groningen-Delfzijl
September 2007: Leeuwarden-Groningen

De serie van Arriva bestaat uit 2 verschillende type treinen.
- De GTW 2/6, 2 rijtuigen met motorwagen, nummers in de (10)2xx serie (al afgeleverd).
- De GTW 2/8, 3 rijtuigen met motorwagen, nummers in de (10)3xx serie.
Hieronder is een afbeelding te zien van het interieur van deze trein.




Syntus is actief in Twente en de Achterhoek op Arnhem-Wintersijk, Zutphen-Winterswijk, Zutphen-Oldenzaal en Arnhem-Tiel. Verder rijdt Syntus nog in naam van Connexxion op Almelo-Mariënberg in de spitsuren ter versterking. Syntus rijdt ook met DM90's gehuurd van NS, en met eigen spul: de lighttrain Lint's.


Bij velen bekend om het busvervoer, minder bekend als spoorbedrijf. Ze hebben ook maar twee lijntjes: Almelo-Marienberg en Amersfoort-Ede/Wageningen. Het eerst genoemde lijntje is een rustig enkelspoors lijntje door de Twentse venen. Verder stelt het geen drol voor, vooral vanwege de dramatisch slechte aansluitingen in Mariënberg.
Connexxion heeft twee DH1-wadlopers omgedoopt tot Veenexpress en voert daarnee de diensten uit. In de spits worden beide veenexpressen bijgestaan door een Lint van Syntus. In januari 2007 worden er op Almelo-Mariënberg nieuwe linten ingezet.
De tweede lijn is de valleilijn (kippenlijn), welke ligt tussen Ede/Wageningen en Amersfoort. Hier rijdt eerst nog Plan V, vanaf september 2007 wordt op deze lijn nieuw materieel, de Protos, ingezet.



Veolia is in Nederland wat betreft het gebruik van het spoor een nieuwkomer. Sinds 10 december onderhoudt dit Franse bedrijf de treindienst tussen Nijmegen en Roermond (Maaslijn) en tussen Maastricht Randwijck en Kerkrade Centrum (Heuvellandlijn). Hiervoor wordt in eerste instantie materieel gehuurd, wat er op neerkomt dat er op beide trajecten met bestaand NS-materieel gereden wordt, namelijk de DH1/2 (Wadloper) en Mat'64 (Plan V). Nadeel van de Wadlopers is dat ze te langzaam zijn, en dat er te weinig van zijn, waardoor de geplande kwartiersdienst op de Maaslijn niet gehaald kan worden.
Vanaf december 2007 wil Veolia op de Maaslijn gaan rijden met de Stadler GTW, net zo als Arriva heeft Veolia de GTW 2/6 en de GTW 2/8 besteld bij Stadler. De trein moet er zo uit gaan zien:


Over RandstadRail wordt in dit topic niet ingegaan. Er is een speciaal topic voor RandstadRail.
RandstadRail

Voor meer info: kijk op http://www.randstadrail.nl


De NS heeft een groot arsenaal aan treinen. En om de OP overzichtelijk te houden kun je hier al het materieel van de NS bekijken.

Naar de NS Treinen Wiki >>



Er zijn ook nog twee light-rail experimenten aan de gang: Gouda-Alphen a/d Rijn en Houten-Houten Castellum.
De tweede komt vooral doordat er geen tijd was om de huidige stoptreinen ook nog op Castellum te laten stoppen. Nu rijdt er een tram van de HTM (oorspronkelijk afkomstig uit Hannover), evenals op de Rijn-Gouwelijn, waar NS samenwerkt met de HTM. De laatste is zo'n succes dat inmiddels de helft van de reizigers aldaar een andere vorm van vervoer heeft gevonden.


Links: Het trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn.


NSI houdt zich vooral bezig met vier grensoverschrijdende verbindingen:
Amsterdam-Brussel (elk uur)
Amsterdam-Keulen (5x per dag)
Schiphol-Berlijn (4x per dag)
Amsterdam-Parijs (wisselend)

De verbinding naar België loopt goed en is altijd goed gevuld, net als de treinen naar Berlijn, al wil men graag laten geloven dat ze hier verlies op lijden. M.i.v. december 2003 is dus 1 van de 5 ritten geschrapt. M.i.v. december 2006 zal deze serie 140 gekoppeld worden aan het binnenlandse IC-net, met alle problemen van dien, als niet-koppelbaarheid met ICM (hoewel dat minder een probleem is doordat vanaf december 2006 Amersfoort-Amsterdam totaal los komt te liggen van de rest van de Noord-Oost IC’s) en het feit dat binnenlands treinen veel voller zitten dan deze Duitse 6 bakken (+3 Nederlandse versterkingsrijtuigen). Bovendien kunnen reizigers niet meer rechtstreeks van/naar Enschede.
De verbinding met Keulen wordt verzorgd door ICE's, wat vooralsnog geen doorslaand succes is, niet in de laatste plaats vanwege de prijs al is NSI tegenwoordig qua prijs met Ryanair/Easyjet aan het concurreren.


meerspannings BNL-loc (NMBS
De loc kan in Nederland en België rijden (1500 en 3000V) en is eigendom van de NMBS. De rijtuigen zijn van NS (IRCm) en voorzien van een rode (NMBS kleur) raamband icm met het gele van NS. Regelmatig rijden er ook blauw-gele tussen, dat komt door de ombouwactie naar ICRm die ook voor het BNL-spul geldt.


Bij gebrek aan meerspanningslocs wordt de IC vanuit Berlijn in Bad Bentheim overgenomen door een Nederlandse loc.


Thalys.


Als er zaken zijn die verder nog onduidelijk zijn, vraag maar raak in dit topic!!
deze OP is hier te vinden

En voorts geldt:



Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on!
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 18 april 2007 @ 20:18:39 #2
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48476318
Nieuwe ronde, nieuwe kansen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_48476347
quote:
Op woensdag 18 april 2007 20:18 schreef Peterselieman het volgende:
Nieuwe ronde, nieuwe kansen
Weer geen korte OP he
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_48476400
haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaai Fleeeeeeeeeeees
  woensdag 18 april 2007 @ 20:23:24 #5
164283 Luco
Buongiorno!
pi_48476530
Doet Almeloooooooooooooooooooowh het al?
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_48476549
pi_48476629
quote:
Op woensdag 18 april 2007 20:23 schreef Ou-Tannu het volgende:
[afbeelding]
Als je nou niet ophoudt met kneiter schrale kutfoto's posten die veel te groot zijn, dan brand ik je modem hiervandaan door.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_48476670
quote:
Op woensdag 18 april 2007 20:20 schreef Zug-Chef het volgende:
haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaai Fleeeeeeeeeeees
Haaaaaaaaaaaai Cargoboyyyyyyyyyyy
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 18 april 2007 @ 20:30:41 #9
164283 Luco
Buongiorno!
pi_48476855
Stelletje gayboys...
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 18 april 2007 @ 20:32:36 #10
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48476950
quote:
Op woensdag 18 april 2007 20:25 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Als je nou niet ophoudt met kneiter schrale kutfoto's posten die veel te groot zijn, dan brand ik je modem hiervandaan door.
400k valt nog wel mee, nergens last van
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_48476975
Ja, waarom zou je je inlezen?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_48476976
quote:
Op woensdag 18 april 2007 20:32 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

400k valt nog wel mee, nergens last van
idd.. en ik POST nog fotos... ITT tot de rest..
pi_48477068
quote:
Op woensdag 18 april 2007 20:33 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

idd.. en ik POST nog fotos... ITT tot de rest..
Ik heb niet echt spannende foto's om te delen
pi_48477116
quote:
Op woensdag 18 april 2007 20:19 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Weer geen korte OP he
Huilie
pi_48477219
Zet anders voor de OP gewoon neer dat ze naar andere delen moeten gaan
pi_48477260
quote:
Op woensdag 18 april 2007 20:35 schreef Dichterbijer het volgende:

[..]

Huilie
Ik constateer slechts Bedoelde er niks mee, eigenlijk
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 18 april 2007 @ 20:38:58 #17
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48477264
Is dat trammetje tussen Houten en Houten Castellum nu al weer eens gerepareerd?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_48477275
quote:
Op woensdag 18 april 2007 20:34 schreef Wadloper het volgende:

[..]

Ik heb niet echt spannende foto's om te delen
wadlopertje 3119 niet eens? :p
pi_48477297
Vervang hem gewoon door een Wadloper
Oh nee, die moeten eerst allemaal naar Veolisloper
pi_48477316
quote:
Op woensdag 18 april 2007 20:38 schreef Wadloper het volgende:
Zet anders voor de OP gewoon neer dat ze naar andere delen moeten gaan
Ja maar dan zeuren mensen dat er weer geen echte OP staat

Ik ga dan wel weer es bezig.... toch niks beters te doen nu de familie wat down is vanwege het overlijden van mijn Opa...
pi_48477325
quote:
Op woensdag 18 april 2007 20:39 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

wadlopertje 3119 niet eens? :p
Die heb ik vast wel ergens, even zoeken of hij momenteel op mijn harde schijf staat
  woensdag 18 april 2007 @ 20:41:01 #22
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_48477369
banaan
pi_48477392

Foto genomen op Amersfoort vlak voordat de Arianne Express langs kwam.


Koplopertje die onder het viaduct bij Groningen Centraal gaat.

Zo mijn plicht weer gedaan...
pi_48477394
quote:
Op woensdag 18 april 2007 20:38 schreef Peterselieman het volgende:
Is dat trammetje tussen Houten en Houten Castellum nu al weer eens gerepareerd?
Was het weer stuk dan? moet nog zeker tot 2010 mee

En het plukstel is alweer terug naar Hannover

Overigens zag ik dat er op de 4011 NU alweer gekliederd was

En morgen zal ik wel wat foto's makn
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 18 april 2007 @ 20:41:39 #25
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_48477395
Ou-Tannu , ik heb trouwens jouw avatar is gehad als emoticon op msn, maar dan met een hondenkop ipv een virm
pi_48477519
quote:
Op woensdag 18 april 2007 20:41 schreef NordicBlue het volgende:
Ou-Tannu , ik heb trouwens jouw avatar is gehad als emoticon op msn, maar dan met een hondenkop ipv een virm
Ou-Tannu heeft een PHPtje wat zorgt voor telkens een andere trein

f5 maar eens
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 18 april 2007 @ 20:45:52 #27
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48477595
quote:
Op woensdag 18 april 2007 20:41 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Was het weer stuk dan? moet nog zeker tot 2010 mee

En het plukstel is alweer terug naar Hannover
Ik meende wel zoiets gelezen te hebben op somda
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_48477653
Gelukkig is de 4011 graffity bestendig, er zit namelijk folie op
Hetzelfde waar de 4226 ook mee beplakt is

Even wat foto's uploaden
  woensdag 18 april 2007 @ 20:50:33 #29
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_48477827
quote:
Op woensdag 18 april 2007 20:23 schreef Ou-Tannu het volgende:
[afbeelding]
Mên wat een beroerde foto.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_48477944
quote:
Op woensdag 18 april 2007 20:50 schreef Duvel het volgende:

[..]

Mên wat een beroerde foto.
jah :w die Plan V wou niet op de plaat :w

kut schroot
pi_48478004
quote:
Op woensdag 18 april 2007 20:44 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ou-Tannu heeft een PHPtje wat zorgt voor telkens een andere trein

f5 maar eens
kom je dr nu pas achter? :w
pi_48478156

DH-1 3119 in betere tijden

DH-1 3116 achter de werkplaats, daarachter staat de 3115

GTW vertrekt naar Leeuwarden

Plan U te Zwolle, mijn camera kan niet helemaal inzoomen

Stel 957 die aan beide kanten kapot is

3 DH-2 stellen met voorop de 3213 op perron 7a te Groningen

Plan U 195 te Zwolle

Cabine VIRM 8653

DH-2 3229 toen het mistig was
pi_48478382
quote:
oh! ik dacht dat dat stel zo rookte :p
pi_48478587
quote:
Op woensdag 18 april 2007 20:54 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

kom je dr nu pas achter? :w


ik licht het even toe voor die n00b
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_48478643
quote:
Op woensdag 18 april 2007 21:02 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

oh! ik dacht dat dat stel zo rookte :p
Hehe, dit keer niet
  woensdag 18 april 2007 @ 21:15:10 #36
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_48478996
quote:
Op woensdag 18 april 2007 20:57 schreef Wadloper het volgende:
[[url=http://img24.imagevenue.com/loc903/th_22311_IMG_1_112_122_903lo.jpg]afbeelding][/URL]
Stel 957 die aan beide kanten kapot is
Wat is heir nou weer mee gebeurd?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_48479174
quote:
Op woensdag 18 april 2007 21:15 schreef Duvel het volgende:

[..]

Wat is heir nou weer mee gebeurd?
quote:
Pech treinstel 957

Treinstel 957 stond gisteren te Emmen met een geschonden aangezicht. De koppelingen aan beide zijden waren beschadigd en de schortplaten aan één zijde verspeeld. Een loc van Railion van trein 54480 had tijdens het omrijden een ontmoeting met de 957, die aan de andere kant tegen collega 924 geduwd werd.

De ongelukkige 957 ging gisterenavond op weg naar Zwolle en strandde toen in Nieuw-Amsterdam met brand in een motor, die al snel geblust werd. Gisteravond kort na negenen werd de brandweer van Emmen opgeroepen voor een treinbrand in het tweelingdorp. Op het station van Nieuw-Amsterdam, was in de (lege) trein brand ontstaan in een schakelkast. De treinmachinist was er met behulp van een poederblusser er in geslaagd het vuur vroegtijdig te blussen, hij heeft toen direct de hulpdiensten gealarmeerd. Brandweermensen hebben voor alle zekerheid de schakelkast nog nageblust en daarna een inspectie uitgevoerd.

Wegslepen met een loc was buitengewoon moeilijk, omdat beide
koppelingen beschadigd waren. Vanmorgen en vanmiddag stond het stel nog in Nieuw-Amsterdam op spoor 3, waar geen bovenleiding aanwezig is. Hoe de 957 daar gekomen is, is mij een raadsel. De brand werd geblust toen de trein op spoor 2 stond.
ze is al een tijdje kapot dus

bericht is van 2 maart 2007.. :p
pi_48479313
Trouwens.. welk wadlopertje rijd er met een afgedekte koppeling rond welke de afdekplaat een botsing heeft gemaakt?
pi_48479409
quote:
Op woensdag 18 april 2007 21:18 schreef Ou-Tannu het volgende:


bericht is van 2 maart 2007.. :p
WTF ik had dat ding er al een tijdje terug zien staan op zich ja, maar gewoon een botte ordinaire knoesterige kop-staart-botsing?

Dat zie je ook niet vaak op het spoor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_48479455
quote:
Wegslepen met een loc was buitengewoon moeilijk, omdat beide
koppelingen beschadigd waren.
Mat54

Noodkoppelboom
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_48479476
quote:
Op woensdag 18 april 2007 21:23 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

WTF ik had dat ding er al een tijdje terug zien staan op zich ja, maar gewoon een botte ordinaire knoesterige kop-staart-botsing?

Dat zie je ook niet vaak op het spoor
zou ze nog gemaakt worden? of wordt ze geplukt? :p

tis wel een Turbo he
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 18 april 2007 @ 21:27:28 #42
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48479588
quote:
Op woensdag 18 april 2007 21:24 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Mat54

Noodkoppelboom
Mat 64

en die zullen het wel niet hebben
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_48479635
quote:
Op woensdag 18 april 2007 21:25 schreef Ou-Tannu het volgende:

tis wel een Turbo he
Dan heb je nog wel kans op reparatie, tenzij chasis krom (en gezien beide koppelingen stuk.... )

Welke zijn eigenlijk allemaal de Turbo-stellen? Is daar een lijssie van?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_48479683
quote:
Op woensdag 18 april 2007 21:27 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Mat 64
Ja, dat zie ik Fleppesteijn Alleen, WAS het nou maar mat54 geweest, DAN hadden ze een noodkoppelboom gehad
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 18 april 2007 @ 21:30:28 #45
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48479722
Lees mijn bericht nog eens, ik was nog bezig met tikken namelijk
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_48479745
quote:
Op woensdag 18 april 2007 21:28 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dan heb je nog wel kans op reparatie, tenzij chasis krom (en gezien beide koppelingen stuk.... )

Welke zijn eigenlijk allemaal de Turbo-stellen? Is daar een lijssie van?
Van de treinstellen 936-965 is de elektrische installatie aangepast zodat deze sneller optrekken.
pi_48479898
quote:
Op woensdag 18 april 2007 21:30 schreef Peterselieman het volgende:
Lees mijn bericht nog eens, ik was nog bezig met tikken namelijk
Ja, die zullen het wel niet hebben idd Daar zijn we het eensch
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_48479918
quote:
Op woensdag 18 april 2007 21:31 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Van de treinstellen 936-965 is de elektrische installatie aangepast zodat deze sneller optrekken.
VEUL sneller?

of maar n bietje?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_48479921
quote:
Op woensdag 18 april 2007 21:33 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, die zullen het wel niet hebben idd Daar zijn we het eensch
ICM weer wel dacht ik?
pi_48479976
quote:
Op woensdag 18 april 2007 21:34 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

ICM weer wel dacht ik?
Nou ja, misschien in die "Technische Ruimte" die in de plaats komt van de doorloopkop of zo, maar veurts heb ik al lang geen NKB meer gezien hoor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_48480017
quote:
Op woensdag 18 april 2007 21:35 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou ja, misschien in die "Technische Ruimte" die in de plaats komt van de doorloopkop of zo, maar veurts heb ik al lang geen NKB meer gezien hoor
volgens mij gewoon op 1 van de kopbalkons?
pi_48480063
quote:
Op woensdag 18 april 2007 21:36 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

volgens mij gewoon op 1 van de kopbalkons?
achter een kleppie, zou heul goed kunnen. In het openbaar? Op zeker van niet.

tenzij ik 3000 keer precies op DAT kopbalkon gezeten heb waar de koppelboom niet stond, en 0 keer op het balkon waar hij wel stond. Statistisch gezien is dat vrij onwaarschijnlijk
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_48480123
quote:
Op woensdag 18 april 2007 21:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

achter een kleppie, zou heul goed kunnen. In het openbaar? Op zeker van niet.
nee uiteraard niet in het openbaar

maar t staat geloof ik wel op de kast :-)

geloof dat die op het balkon van het motorrijtuig zit
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 18 april 2007 @ 21:43:20 #54
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48480402
Speciaal voor de fappers even wat Youtube filmpjes:

GTW 1
GTW 2
UFM 120
ACTS 6703
Cargo
Koploper + Buffel
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_48480455
quote:
Op woensdag 18 april 2007 21:38 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

nee uiteraard niet in het openbaar

maar t staat geloof ik wel op de kast :-)

geloof dat die op het balkon van het motorrijtuig zit
"het motorrijtuig"?

de tractiemotoren zitten in de draaistellen. Bij ICM, en bij veel mat daarvoor. De laatste keer dat er zoiets als "motorrijtuig" bestond, was bij Mat'24. Ik heb geen idee wat je in de context ICM met "motorrijtuig" bedoelt. Maar misschien heb je een foto met het woord Noodkoppelboom erop? Daar ben ik wel benieuwd naar dan, eigenlijk
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_48480659
quote:
Op woensdag 18 april 2007 21:43 schreef Peterselieman het volgende:
Speciaal voor de fappers even wat Youtube filmpjes:

GTW 1
GTW 2
UFM 120
ACTS 6703
Cargo
Koploper + Buffel
Veel in Leeuwarden... Hmmm

En de titel van die laatste hmm... doont traaj inklisj if joe doont nooww
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 18 april 2007 @ 21:51:41 #57
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48480858
agreed. Gelukkig heb ik het er niet neergezet.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 18 april 2007 @ 21:53:03 #58
34813 Jerommeke.nl
Jorasho.nl zul je bedoelen.
pi_48480925
Almelo wat doe je
pi_48480950
quote:
Op woensdag 18 april 2007 21:44 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

"het motorrijtuig"?

de tractiemotoren zitten in de draaistellen. Bij ICM, en bij veel mat daarvoor. De laatste keer dat er zoiets als "motorrijtuig" bestond, was bij Mat'24. Ik heb geen idee wat je in de context ICM met "motorrijtuig" bedoelt. Maar misschien heb je een foto met het woord Noodkoppelboom erop? Daar ben ik wel benieuwd naar dan, eigenlijk
nou ja, verkeerde woordkeuze.. maar het rijtuig wat op de aangedreven draaistellen woont...


en een foto heb ik niet.. wel eens kijken binnenkort
pi_48481019
quote:
Op woensdag 18 april 2007 21:53 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

nou ja, verkeerde woordkeuze.. maar het rijtuig wat op de aangedreven draaistellen woont...


en een foto heb ik niet.. wel eens kijken binnenkort
kan me nauwelijks voorstellen dat dat van 1 bak afhangt

Bij mat64 weet ik wel waar de tractiemotoren zitten, en waar niet, maar bij ICM niet
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_48481091
n'Avond, gaat lekker hier. Ik zal ook es proberen mijn fapfilmpjes van Gemmenich op youtube te plaatsen, hoe krijg je die dingen daar eigenlijk ?
pi_48481160
quote:
Op woensdag 18 april 2007 21:54 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

kan me nauwelijks voorstellen dat dat van 1 bak afhangt

Bij mat64 weet ik wel waar de tractiemotoren zitten, en waar niet, maar bij ICM niet
ICM drietjes hebben in 1 bak maar aangedreven assen,,

de viertjes hebben in de volgende bak ook een aangedreven as?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 18 april 2007 @ 21:58:04 #63
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48481180
quote:
Op woensdag 18 april 2007 21:56 schreef Zug-Chef het volgende:
n'Avond, gaat lekker hier. Ik zal ook es proberen mijn fapfilmpjes van Gemmenich op youtube te plaatsen, hoe krijg je die dingen daar eigenlijk ?
heb je een account en zie je de knop upload staan?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_48482231
Nee heb nog geen account, zal eens kijken binnekort
pi_48482680
zet ff de link naar deel 60 in de OP en in de wiki Zug
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_48483092
Vers van de pers, het laatste nieuws uit almelo

Laatste tests hulpspoor Almelo
18-4-2007 19:48:49

ProRail voert woensdagavond de laatste tests uit op het hulpspoor in Almelo.

Als de tests goed uitpakken kunnen er donderdag weer treinen rijden tussen Almelo en Hengelo. De afgelopen vier weken zijn de reizigers tussen Almelo en Hengelo met bussen vervoerd. Bij het aansluiten van het hulpspoor op het bestaande spoor bleek het veiligheidssysteem niet in orde. Het bestaande spoor wordt de komende tijd verdiept aangelegd.


Ben benieuwd.
  woensdag 18 april 2007 @ 22:29:46 #67
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_48483093
quote:
Op woensdag 18 april 2007 20:41 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Was het weer stuk dan? moet nog zeker tot 2010 mee
Neu, het hieft niet zo lang meer mee, volgens de site van PrutsRail wordt het trammetje eind 2008 opgedoekt. Dan is het wachten tot in 2010 voor het nieuwe stations af is, en ondertussen: "NS zet een bus in".
  woensdag 18 april 2007 @ 22:32:51 #68
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_48483247
quote:
Op woensdag 18 april 2007 21:54 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

kan me nauwelijks voorstellen dat dat van 1 bak afhangt

Bij mat64 weet ik wel waar de tractiemotoren zitten, en waar niet, maar bij ICM niet
Voor een compleet overzicht van alle Nederlandse treinen:
http://www.electroallergi(...)e%20spoor-boekje.pdf

Komt van de website electroallergie.org, kennelijk zijn sommige mensen overgoevlig voor het in nabijzin verkeren van elektrische appatuur. Deze handleiding vertelt dan waar je in de trein vooral niet moet gaan zitten, wil je ver van de elektromotoren zitten.

Los van dat gewoon een geweldig interessant documentje voor alle treinenfreaks natuurlijk.
  woensdag 18 april 2007 @ 22:37:22 #69
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_48483472
quote:
Op woensdag 18 april 2007 22:32 schreef ReisT het volgende:

[..]

Voor een compleet overzicht van alle Nederlandse treinen:
http://www.electroallergi(...)e%20spoor-boekje.pdf

Komt van de website electroallergie.org, kennelijk zijn sommige mensen overgoevlig voor het in nabijzin verkeren van elektrische appatuur. Deze handleiding vertelt dan waar je in de trein vooral niet moet gaan zitten, wil je ver van de elektromotoren zitten.

Los van dat gewoon een geweldig interessant documentje voor alle treinenfreaks natuurlijk.
Dit lijkt me grote zweef-onzin, maar goed.

Ik heb trouwens "vroeger" in de bagageruimte van een V'tje nog weleens op een klapstoel naast zo'n koppelboom gezeten. En ik heb nog "ergens" dia's waarop een Hondekop met uitgefikte kabel onder bak wordt weggesleept door de 6449.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_48483516
quote:
Op woensdag 18 april 2007 22:29 schreef ReisT het volgende:

[..]

Neu, het hieft niet zo lang meer mee, volgens de site van PrutsRail wordt het trammetje eind 2008 opgedoekt. Dan is het wachten tot in 2010 voor het nieuwe stations af is, en ondertussen: "NS zet een bus in".
jaja, net als in Eijsden zeker

"even 2 jaar geen trein jongens, maar we doen er alles aan om hem dan terug te laten komen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 18 april 2007 @ 22:40:46 #71
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_48483656
quote:
Op woensdag 18 april 2007 22:38 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

jaja, net als in Eijsden zeker

"even 2 jaar geen trein jongens, maar we doen er alles aan om hem dan terug te laten komen
Het trammetje kan er niet blijven rijden vanwege werkzaamheden aan de viersporigheid daar, volgens mij klopt dat wel.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_48483665
quote:
Op woensdag 18 april 2007 22:32 schreef ReisT het volgende:
Voor een compleet overzicht van alle Nederlandse treinen:
http://www.electroallergi(...)e%20spoor-boekje.pdf
WTF dit meen je niet

Nou ja, wel een interessant docje, ALS het klopt.

Electrogevoeligen jezus Dan moet je echt bij de Amish gaan wonen of zo. Pffff
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_48483756
quote:
Op woensdag 18 april 2007 22:40 schreef Duvel het volgende:

[..]

Het trammetje kan er niet blijven rijden vanwege werkzaamheden aan de viersporigheid daar, volgens mij klopt dat wel.
Ja okee, dat snap ik ook. Des te vreemder dat ze daar ooit zo'n half kutstationnetje gebouwd hebben, en al die moeite gedaan hebben om er met zo'n duf tremmetje op te gaan rijden

Zoeen gedragingen waren in het geval van *ik noem een Den Haag Ypenburg* aanzienlijk begrijpelijker geweest
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_48484892
Lees net het volgende op OHIH
quote:
Bombardier wins 40 mln eur train refurbishment contract from Dutch railways
04.18.07, 11:02 AM ET

LONDON (Thomson Financial) - Bombardier Transportation said it has won a 40 mln eur contract to refurbish trains for the Dutch national railways.

Bombardier said Nederlandse Spoorwegen Reizigers, a subsidiary of the Dutch railway company Nederlandse Spoorwegen (NS), had commissioned it to refit 30 SGM II two-car units.

The Canadian company will carry out the work on the trains, which were originally built between 1974 and 1979 by the Bombardier plant in Aachen in Germany, at its plant in Randers, Denmark, between now and 2009.

paw/ejp

Bron: Forbes
Dus SGM-II gaat ook onder het mes
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 18 april 2007 @ 23:09:44 #75
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48484963
Hebben ze lang over gedaan om dat uit te vinden, maar wel leuk dat de bananen verdwijnen en ze nu ook gevlavlipt worden
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_48485135
quote:
Op woensdag 18 april 2007 23:09 schreef Peterselieman het volgende:
Hebben ze lang over gedaan om dat uit te vinden, maar wel leuk dat de bananen verdwijnen en ze nu ook gevlavlipt worden
Ik stond er gisteren, bij mijn oh-my-god-ik-kan-niet-slapen-rituelen, overigens bij stil dat dat de ENIGE manier is om een trein op 5 bakken te krijgen vlaflip +banaan

Sorry
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 18 april 2007 @ 23:19:57 #77
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48485372
quote:
Op woensdag 18 april 2007 23:13 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik stond er gisteren, bij mijn oh-my-god-ik-kan-niet-slapen-rituelen, overigens bij stil dat dat de ENIGE manier is om een trein op 5 bakken te krijgen vlaflip +banaan

Sorry
Er zijn nog wel andere manieren. 5x DH1, 3xDH1+DH2, 1xDH1+2xDH2, 3xDH1+DM'90, 1xDH1+1xDH2+1xDM'90 en 1xDH1+2xDM'90 om precies te zijn
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_48485388
quote:
Op woensdag 18 april 2007 18:29 schreef Duvel het volgende:

[..]

"Oeh, wat een aparte container!" *fap*fap*fap*

quote:
Op woensdag 18 april 2007 17:45 schreef Duvel het volgende:

[..]

Alsof jij de fotokoning bent. En nu weer kappen met die kut-SC.
Iedereen loopt te SC-en, het halve topic is SC, en dan wordt er 1 iemand aangesprken op een 'vriendelijke' toon?

Niet dat ik wil zeuren, maar het gedrag wat in dit topic is soms net een stel kleine kinderen die ruzie maken over hun speelgoed.. "nee jij mag er niet mee spelen dat is van mij"en "mijn speelgoedtreintje is veel mooier dan je jouwe, dat stuk schroot".. grow up en lighten up..
bye
pi_48485568
quote:
Op woensdag 18 april 2007 23:19 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Er zijn nog wel andere manieren. 5x DH1, 3xDH1+DH2, 1xDH1+2xDH2, 3xDH1+DM'90, 1xDH1+1xDH2+1xDM'90 en 1xDH1+2xDM'90 om precies te zijn
Ja, alleen heb ik al minstens honderd keer zo vaak vlaflip+banaan gezien dan al die andere combi's bij elkaar, en jij ook
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 18 april 2007 @ 23:27:19 #80
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48485673
Dat is waar, maar ik wilde graag even het complete overzicht geven. Ik kijk al wel uit naar de 12 of meer baks sprintercombi's
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_48485829
quote:
Op woensdag 18 april 2007 23:27 schreef Peterselieman het volgende:
Dat is waar, maar ik wilde graag even het complete overzicht geven. Ik kijk al wel uit naar de 12 of meer baks sprintercombi's
ja dat wordt lachedn volgend jaar:

6 x 2

4 x 3

3 x 4

2 x 6

2+2+2+3+3

2+4+3+3

2+4+6
en zo gaat het nog wel een tijdje door qua mogelijkheden
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 18 april 2007 @ 23:33:49 #82
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48485943
Bij die nieuwe sprinters zou je wel eens boven de 15 bakken kunnen komen, omdat een nieuwe sprinter van 6 bakken maar 100 meter lang is
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_48485950




de nieuwe duitse rijtuigen met ns kleur in duitsland
gevonden op een duits forum
bier
pi_48486018
quote:
Op woensdag 18 april 2007 23:34 schreef italiaan1987 het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]

de nieuwe duitse rijtuigen met ns kleur in duitsland
gevonden op een duits forum
Ik neem aan dat ze gespoten zijn en niet van binnen ook veranderd...
pi_48486140
http://drehscheibe-online.ist-im-web.de/forum/read.php?31,3306918

hier de link...kan de foto's niet uploaden
bier
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 18 april 2007 @ 23:39:38 #86
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48486158
Ik zie alleen maar kikkers
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 18 april 2007 @ 23:40:09 #87
164283 Luco
Buongiorno!
pi_48486181
Mooie kikkers
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_48486280
quote:
Op woensdag 18 april 2007 23:40 schreef Luco het volgende:
Mooie kikkers
jaja ik heb al de link van het forum neergezet
bier
  donderdag 19 april 2007 @ 00:46:38 #89
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_48488219
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 19 april 2007 @ 00:54:50 #90
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_48488403
Vanavond ook nog veeeeeel mooie plaatjes gezien:
twee plan V's met DM'90 en DH-1 op sleep, drie DE-2'tjes op Leiden-Alphen, bergen aan 1200/1300's, rangeren op Zandvoort, Lint gesleept door 1200, DM'90 achter een 1200, hoop line-upjes in Bentheim en Emmerich
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_48491018
IK heb gisteren ook een par foto's gemaakt thv Kijfhoek (Zwijndrecht)


DD-AR als stoptrein naar Den Haag CS


Plan T als stoptrein naar Dordrecht


(V)IRM als Intercity naar Rotterdam CS

Love is a difficult thing, but you can not without it!
  donderdag 19 april 2007 @ 07:49:41 #92
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_48491028
quote:
Op woensdag 18 april 2007 23:20 schreef Petre het volgende:

[..]


[..]

Iedereen loopt te SC-en, het halve topic is SC, en dan wordt er 1 iemand aangesprken op een 'vriendelijke' toon?
Nee, dat over de SC was een algemene opmerking, daar is weleens eerder iets over gezegd. En JvdH heeft een reputatie m.b.t. foto's waardoor ik zo reageerde. En nee, dat was ook niet vriendelijke bedoeld, zie avatar en onderschrift.
quote:
Niet dat ik wil zeuren, maar het gedrag wat in dit topic is soms net een stel kleine kinderen die ruzie maken over hun speelgoed.. "nee jij mag er niet mee spelen dat is van mij"en "mijn speelgoedtreintje is veel mooier dan je jouwe, dat stuk schroot".. grow up en lighten up..
Klopt, maar soms moet je de knipoog ook snappen ook al staat ie er niet. Sommige mensen kunnen er beter tegen dan anderen. En dit gedrag is ook onder niet internetgebonden treinnenfappers rijkelijk aanwezig helaas.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 19 april 2007 @ 08:11:17 #93
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48491203
quote:
Op donderdag 19 april 2007 00:46 schreef MREn het volgende:
[afbeelding]
Zo, dat is een mooi ritje
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 19 april 2007 @ 11:24:25 #94
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_48495927
quote:
Op donderdag 19 april 2007 07:48 schreef Robin2130 het volgende:
IK heb gisteren ook een par foto's gemaakt thv Kijfhoek (Zwijndrecht)

[afbeelding]
Plan T als stoptrein naar Dordrecht
Da's nou weer Plan V
  donderdag 19 april 2007 @ 11:36:23 #95
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_48496325
Almelo draait inmiddels zoals het hoort, heb ik vernomen!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport donderdag 19 april 2007 @ 11:40:28 #96
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_48496478
quote:
Op donderdag 19 april 2007 11:36 schreef Duvel het volgende:
Almelo draait inmiddels zoals het hoort, heb ik vernomen!
almelo-hengelo wel weer ja, maar nu is er weer een wisselstoring tussen hengelo en enschede
op bij enschede rijdt helemaal niets op het moment (vanaf 10.30u ofzo al niet, heb er zicht op vanuit school)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_48496673
Het zit ze ook niet mee
quote:
Storingen11:31 uur Almelo<->Enschede Door een wisselstoring rijden er tussen Hengelo en Enschede geen treinen en rijden er tussen Hengelo en Almelo minder stoptreinen. Vertraging: 30-60 minuten. Prognose: * einde tussen 13.00 en 15.00 uur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 19 april 2007 @ 11:53:13 #98
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48496953
quote:
Siemens betaalt mee aan weghalen trein

DRACHTEN -

Multinational Siemens en de gemeente Smallingerland hebben een akkoord bereikt over de kosten voor het vervoer terug van de zweeftrein, die in 2000 door oudejaarsploeg Frijsteat Folgeren naar Drachten was gehaald.

Het treinstel werd in december vorig jaar teruggebracht naar Lathen in Duitsland. Burgemeester Bert Middel wilde af van het voertuig bij het Adverium aan de A7, omdat de futuristische Zuiderzeelijn onhaalbaar is gebleken.

Aanvankelijk weigerde Siemens mee te betalen aan het vervoer. Nu betalen beide partijen ongeveer ¤10.000. Voor de gemeente komt daar nog zo'n ¤8500 bij voor het in oude staat terugbrengen van het terrein.
Berichtje uit de Leeuwarder Courant
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_48497321
quote:
Wisselstoring Hengelo
Tussen Almelo, Hengelo en Enschede moeten reizigers rekening houden met een vertraging van 30 tot 60 minuten.
Door een wisselstoring rijden er tussen Hengelo en Enschede geen treinen en rijden er tussen Hengelo en Almelo minder stoptreinen.
Prognose:
* einde tussen 13.00 en 15.00 uur
Rijden de treinen eindelijk weer, komt er een wissel storing.
Zal dit ook uitlopen?
pi_48497387
quote:
Op donderdag 19 april 2007 12:02 schreef thats-me het volgende:

[..]

Rijden de treinen eindelijk weer, komt er een wissel storing.
Zal dit ook uitlopen?
vroeg ik me ook af :p
pi_48497681
Het is blijkbaar al voorbij, en het is nog niet eens 13.00
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 19 april 2007 @ 12:14:12 #102
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48497768
Kunnen ze dat bij Prorail tegenwoordig ook al, sneller werken dan ze aangeven
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_48499908
its amazing!
  donderdag 19 april 2007 @ 15:18:02 #104
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_48501978
quote:
Op donderdag 19 april 2007 12:14 schreef Peterselieman het volgende:
Kunnen ze dat bij Prorail tegenwoordig ook al, sneller werken dan ze aangeven
Gewoon een kwestie van je eigen storing erger inschatten dat ie is en het lijkt voor de buitenwereld dat je een goede infrabeheerder bent, die alles o zo snel weer aan de gang heeft...
quote:
Utrecht<->Leiden Door een wisselstoring rijden tussen Leiden en Alphen aan den Rijn de treinen met een vertraging van ongeveer 15 minuten. Prognose: * dit duurt de rest van de dag.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 19 april 2007 @ 15:39:50 #105
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_48502904


"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_48503090
quote:
Op donderdag 19 april 2007 15:39 schreef MREn het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]
30 dagen elke dag 2 uur langere reistijd gehad en je krijgt een appel
  donderdag 19 april 2007 @ 15:49:26 #107
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_48503301
quote:
Op donderdag 19 april 2007 15:44 schreef Remzz het volgende:

[..]

30 dagen elke dag 2 uur langere reistijd gehad en je krijgt een appel
Yummie, lekker! En nu hopen dat het blijft werken...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_48503385
Tja, en als je dan al in de trein zit, heb je er nog niks aan.
Want je ziet die hele stand niet, denk dat zowiezo ongeveer de helft van de reizigers van/naar Almelo daar niet langs loopt.

Maar ja, ik heb nu al ruim 50 euro aan Gtbv terug gekregen, (de eerste 2 weken). Maar was toch liever met de trein gegaan dan dit.
  donderdag 19 april 2007 @ 15:53:26 #109
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_48503489
quote:
Op donderdag 19 april 2007 15:44 schreef Remzz het volgende:

[..]

30 dagen elke dag 2 uur langere reistijd gehad en je krijgt een appel
En dan nog durven beweren dat ProRail niet aan de klant denkt
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_48504207
maar wij zijn toch geen klanten van prorail?
pi_48504554
quote:
Op donderdag 19 april 2007 16:09 schreef Ou-Tannu het volgende:
maar wij zijn toch geen klanten van prorail?
de NS wel
bye
pi_48504654
quote:
Op donderdag 19 april 2007 16:17 schreef Petre het volgende:

[..]

de NS wel
hm ik als ov student.. ben ik dan ook Ns klant?
pi_48504721
quote:
Op donderdag 19 april 2007 16:19 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

hm ik als ov student.. ben ik dan ook Ns klant?
jij bent klant van de IB-groep, die weer een dienst laat verzorgen door de NS
bye
  donderdag 19 april 2007 @ 16:57:07 #114
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_48506259
www.ns.nl:
quote:
(1) Storingen zijn tijdelijk niet beschikbaar.
Excuses voor het ongemak.
www.prorail.nl
quote:
Error Code: 404 Not Found. The requested item could not be located. (12028)
Kwaliteitje!

En ProRail is trouwens ook lekker direct met de verstoringen vandaag:
quote:
16:47 uur

Arnhem<->Zutphen

Door een aanrijding met een een persoon
rijden er tussen Arnhem en Dieren geen
treinen.
quote:
16:47 uur

Utrecht<->Den Bosch

Door een aanrijding met een een persoon
rijden er tussen Geldermalsen en Den
Bosch geen treinen maar bussen.

Vertraging: 30-60 minuten. 16:47 uur

Utrecht<->Den Bosch

Door een aanrijding met een een persoon
rijden er tussen Geldermalsen en Den
Bosch geen treinen maar bussen.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_48507830
quote:
Op donderdag 19 april 2007 16:21 schreef Petre het volgende:

[..]

jij bent klant van de IB-groep, die weer een dienst laat verzorgen door de NS
doe een eind moeilijk zeg


dus officieel zou ik bij de IB moeten klagen.. welke dan weer bij de NS klagen kan.. die vervolgens Prorail weer kan beschuldigen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 19 april 2007 @ 18:26:57 #116
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48509090
Als je vertraging hebt, kun je gewoon een GBTV invullen ook al heb je een studenten OV. Zelf nog nooit gedaan overigens
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_48509505
quote:
Op donderdag 19 april 2007 18:26 schreef Peterselieman het volgende:
Als je vertraging hebt, kun je gewoon een GBTV invullen ook al heb je een studenten OV. Zelf nog nooit gedaan overigens
Dat is toch veel te makkelijk?
bye
pi_48509576
Is het ook maar daarom moet je ook vragen om z´n formulier en kun je hem niet zomaar pakken. Bovendien kost het invullen wel z´n 5/10 minunten.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 19 april 2007 @ 18:44:54 #119
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48509688
quote:
Op donderdag 19 april 2007 18:39 schreef Petre het volgende:

[..]

Dat is toch veel te makkelijk?
Het moet kunnen toch. Overigens meende ik gehoord te hebben dat de vergoeding wel lager is dan voor een normaal treinkaartje
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 19 april 2007 @ 19:04:38 #120
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48510456
quote:
Op donderdag 19 april 2007 18:44 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Het moet kunnen toch. Overigens meende ik gehoord te hebben dat de vergoeding wel lager is dan voor een normaal treinkaartje
De vergoeding voor een OV-studentenkaart is standaard ¤ 2,27 voor +30-59 min en ¤ 4,54 voor +60 en meer. En dat is al gauw minder dan voor een "normaal" treinkaartje
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 19 april 2007 @ 19:05:26 #121
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_48510492
quote:
Op donderdag 19 april 2007 18:44 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Het moet kunnen toch. Overigens meende ik gehoord te hebben dat de vergoeding wel lager is dan voor een normaal treinkaartje
Ik geloof dat je wel 2,54 ofzo terug krijgt bij een half uur vertraging.
Gegeven dat je dan nog zo'n forumulier moet halen aan het loket, in moet vullen en een kopie van je OV mee moet sturen, maakt dat niet erg interessant.
Hoewel je altijd een groep studenten hebt die niet met geld om kunnen gaan, en die in de week voor de uitbetaling van de studiefinanciering van een halve knaak en een droog brood rond moeten komen...
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 19 april 2007 @ 19:06:13 #122
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_48510525
quote:
Op donderdag 19 april 2007 19:04 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

De vergoeding voor een OV-studentenkaart is standaard ¤ 2,27 voor +30-59 min en ¤ 4,54 voor +60 en meer. En dat is al gauw minder dan voor een "normaal" treinkaartje
En terecht natuurlijk, want het kost je geen cent.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_48510821
quote:
Op donderdag 19 april 2007 19:06 schreef MREn het volgende:

[..]

En terecht natuurlijk, want het kost je geen cent.
geen eens een postzegel? ala 44cent om het formulier in te sturen?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 19 april 2007 @ 19:24:53 #124
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48511296
quote:
Op donderdag 19 april 2007 19:04 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

De vergoeding voor een OV-studentenkaart is standaard ¤ 2,27 voor +30-59 min en ¤ 4,54 voor +60 en meer. En dat is al gauw minder dan voor een "normaal" treinkaartje
Toch mooi verdiend, terwijl je er niet veel voor hoeft te doen
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 19 april 2007 @ 19:25:56 #125
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48511347
quote:
Op donderdag 19 april 2007 19:13 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

geen eens een postzegel? ala 44cent om het formulier in te sturen?
ala antwoordnummer? Nee
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 19 april 2007 @ 19:26:45 #126
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48511383
quote:
Op donderdag 19 april 2007 19:06 schreef MREn het volgende:

[..]

En terecht natuurlijk, want het kost je geen cent.
Exactly

overigens wel een geinig zakcentje als je baas je maandtrajectkaart 1:1 vergoedt
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 19 april 2007 @ 19:40:27 #127
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48511888
Vandaag stond de dagelijks 8 bakken te korte IC Amf - Rtd van 17:40 weer bijna op Soestduinen trouwens. Gisteren kon ik al half naar Schothorst joggen

Wie gaat die mcn'en eens ruimtelijk inzicht bijbrengen of zo?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 19 april 2007 @ 19:40:39 #128
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_48511897
<knip>
  donderdag 19 april 2007 @ 19:44:46 #129
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_48512061
- gastedit- Wist je dat we een testtopic hebben?

[ Bericht 98% gewijzigd door Fred op 20-04-2007 09:24:20 ]
  donderdag 19 april 2007 @ 19:48:17 #130
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48512190
het is gelukt. EN nu mag het stoppen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 19 april 2007 @ 19:49:05 #131
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48512211
en testen doe je maar in FB of zo, daar zijn testtopics
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 19 april 2007 @ 19:49:07 #132
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_48512213
quote:
Op donderdag 19 april 2007 19:48 schreef Dr_Flash het volgende:
het is gelukt. EN nu mag het stoppen.
En anders wil je een geldig identificatiebewijs zien of je belt de spoorweg polizei?
  donderdag 19 april 2007 @ 20:34:16 #133
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48514067
Je kan natuurlijk ook gewoon kappen met bewust irriteren, en OF leuk meedoen, OF oprotten
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 19 april 2007 @ 21:15:34 #134
148385 Wadloper
Noorderling
pi_48516099
Rustig Fles, het is maar internet
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 19 april 2007 @ 21:16:38 #135
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48516156
quote:
Op donderdag 19 april 2007 20:34 schreef Dr_Flash het volgende:
Je kan natuurlijk ook gewoon kappen met bewust irriteren, en OF leuk meedoen, OF oprotten
Er zijn wel ergere dingen om je aan te ergeren
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 19 april 2007 @ 21:17:05 #136
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_48516178
Ben allang gestopt hoor
Peace man
pi_48517093
Fles moet nodig een fles bier openen:p
pi_48521666
En snappen dat er meer is dan louter Amersfoort - Utrecht.
  donderdag 19 april 2007 @ 22:55:13 #139
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48521760
ja, hoi

20 dezelfde plaatjes posten bij wijze van "test" is normaal? okee, dan test ik zo ook nog even
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 19 april 2007 @ 22:55:35 #140
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48521781
quote:
Op donderdag 19 april 2007 22:53 schreef Socios het volgende:
En snappen dat er meer is dan louter Amersfoort - Utrecht.
Want dat levert WAT op?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_48521832
Hoe bedoel je?
  donderdag 19 april 2007 @ 22:57:56 #142
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48521902
quote:
BERLIJN - Een Duitse man die in een trein in Hamburg een overleden passagier aantrof, heeft het slachtoffer beroofd en daarna net gedaan alsof hij probeerde hem te reanimeren.

Volgens de politie overleed de 32-jarige treinreiziger door natuurlijke oorzaak. Zijn lichaam arriveerde woensdagavond laat op het eindstation in Hamburg, waar de dief instapte.

Hij doorzocht de bezittingen van de dode, nam zijn portefeuille mee en kwam nog een paar keer terug voor andere spullen. Dat bleek uit opnames van bewakingscameria's. Pas toen twee andere passagiers instapten, deed de lijkenpikker alsof hij eerste hulp toepaste.
Ik snap er maar weinig van, eigenlijk. Je stapt in op een begin-eindpunt van de lijn. Je ziet iemand in een coupe hangen. dan loop je door naar een coupe waar je wel alleen kan zitten? Nee, je duikt er bij in? Hee hij is dood Wacht even, maakt niet uit, strippen en alles

waar hing die beveiligingscamera dan eigenlijk?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 19 april 2007 @ 22:59:10 #143
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48521967
quote:
Op donderdag 19 april 2007 22:56 schreef Socios het volgende:
Hoe bedoel je?
gegroet
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 20 april 2007 @ 09:40:37 #144
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_48529976
16 juni gaat het gebeuren, dan gaat de duurste spoorlijn van Nederland open en slechts enkele bevoorrechte Nederlanders mogen er overheen:

Jawel de Betuwelijn wordt geopend.

De vraagt blijft natuurlijk wel of het allemaal de moeite wel waard was: Goederenvervoer steeds meer over de weg
So we just called him Fred
  vrijdag 20 april 2007 @ 09:49:05 #145
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_48530283
Ah. M'n ouders wonen er een paar honderd meter vandaan. Van de zomer ga ik een weekje op hun huis passen, zal eens een uurtje op het viaduct gaan staan gluren .

Overigens heb ik, toen ik nog in die buurt woonde, zo'n beetje de hele aanbouw van de tunnel onder het Pannerdensch Kanaal kunnen volgen .
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 20 april 2007 @ 12:21:29 #146
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48535631
Het zal mij benieuwen wat Arriva mij vanmiddag voorschotelt in de trein van Gn naar Lw. Grote kans dat het een wadsloper is
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_48536331
ja je bent voorlopig nog niet van de wadjes af, maar als ze rijden.. zijn het toch best geinige treinstelletjes
  vrijdag 20 april 2007 @ 12:52:37 #148
136283 knars
Teethgrinder
pi_48536652
quote:
Op donderdag 19 april 2007 19:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Vandaag stond de dagelijks 8 bakken te korte IC Amf - Rtd van 17:40 weer bijna op Soestduinen trouwens. Gisteren kon ik al half naar Schothorst joggen

Wie gaat die mcn'en eens ruimtelijk inzicht bijbrengen of zo?
Ach, Soestduinen is en blijft een sympathiek stationnetje, leuke groenvoorzieningen enzo. Jammer dat die uit de dienstregeling is gehaald destijds. De officiele reden was dat de stoptrein Utrecht-Zwolle anders te veel tijd kwijt zou zijn met die stop, rite? Die reed als sneltrein tussen Utrecht en Amersfoort. Maar dat argument is komen te vervallen met de huidige dienstregeling. Ik verwacht toch eigenlijk wel dat alle drie de omwonenden van station Soestduinen inmiddels een handtekeningenactie zouden zijn gestart voor een heropening van het station
pi_48536736
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 12:52 schreef knars het volgende:

[..]

Ach, Soestduinen is en blijft een sympathiek stationnetje, leuke groenvoorzieningen enzo. Jammer dat die uit de dienstregeling is gehaald destijds. De officiele reden was dat de stoptrein Utrecht-Zwolle anders te veel tijd kwijt zou zijn met die stop, rite? Die reed als sneltrein tussen Utrecht en Amersfoort. Maar dat argument is komen te vervallen met de huidige dienstregeling. Ik verwacht toch eigenlijk wel dat alle drie de omwonenden van station Soestduinen inmiddels een handtekeningenactie zouden zijn gestart voor een heropening van het station
ja en op amf vathorst kan wel gestopt worden :/ lekker krom dan
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 20 april 2007 @ 13:06:52 #150
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48537148
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 12:42 schreef Ou-Tannu het volgende:
ja je bent voorlopig nog niet van de wadjes af, maar als ze rijden.. zijn het toch best geinige treinstelletjes
Dat wel, maar ik heb er al zolang meegereisd, dus dan wil je ook wel eens iets anders
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_48538414
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 12:21 schreef Peterselieman het volgende:
Het zal mij benieuwen wat Arriva mij vanmiddag voorschotelt in de trein van Gn naar Lw. Grote kans dat het een wadsloper is
Hoelaat ben je in Lw vanmiddag ? 17:32 komt stoomtrein aan als t goed is
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')