Als het dan ook nog goedkoper wordt hebben we een win-win situatiequote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:49 schreef b2py het volgende:
[..]
Veiligheid van spoorvervoer tov over de weg
Een monopolist is in heel veel sectoren niet alleen wenselijk maar economisch de enige mogelijkheid. De vrije markt is zeer slecht in het inkopen van collectieve goederen zoals zorg, defensie, veiligheid, openbaar belang. Daar heb je dus één grote monopolist; De Staat.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:49 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat geldt net zo goed voor jouw argumenten. Een monopolist is in geen enkele sector wenselijk, omdat dit iedere aanleiding tot verbetering of klantgerichtheid wegneemt.
De subsidie op diesel is eindelijk afgeschaft. Nu nog de invoering van Maut op vrachtwagenvervoer net als in Duitsland en we zijn er.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:53 schreef Viezze het volgende:
[..]
Als het dan ook nog goedkoper wordt hebben we een win-win situatie
Het is al spotgoedkoop. Wat voor HSL Zuid geldt, geldt ook voor de betuweroute. Goedkopere infraheffing lijdt tot lagere prijzen bij vervoerder wat tot meer treinen zou kunnen leiden.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:53 schreef Viezze het volgende:
[..]
Als het dan ook nog goedkoper wordt hebben we een win-win situatie
Subsidie? Lagere accijnzen bedoel jequote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:55 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
De subsidie op diesel is eindelijk afgeschaft. Nu nog de invoering van Maut op vrachtwagenvervoer net als in Duitsland en we zijn er.
Wat is mijn ogen goed zou zijn, tot het personenvervoer er last van gaat krijgen. Prorail heeft een "neutrale" functie, dus hoe ver kan het goederenvervoer nog groeien?quote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:55 schreef b2py het volgende:
[..]
Het is al spotgoedkoop. Wat voor HSL Zuid geldt, geldt ook voor de betuweroute. Goedkopere infraheffing lijdt tot lagere prijzen bij vervoerder wat tot meer treinen zou kunnen leiden.
Lagere accijnzen voor bepaalde groepen is gewoon een vorm van subsidie.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:59 schreef Viezze het volgende:
[..]
Subsidie? Lagere accijnzen bedoel jeMaar het klopt wel dat het nu eerlijker is. Over tol voor vrachtwagens ben ik het met je eens.
Dat is minimumloon daar zo ongeveer?quote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:59 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Nog een voorbeeld van dingen die spotgoedkoop zijn geworden; Vliegen. Vooral in de VS vlieg je voor een habbekrats van A naar B. Daar staat tegenover dat het eens zo gerespecteerde en goed betaalde beroep piloot nu nog een schamele $20.000,- per jaar verdient. Nou, dan betaal ik liever iets meer.
Wie doet het daarvoor? Zo veel verantwoordelijkheid nemen? Ik geloof er niks vanquote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:59 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Nog een voorbeeld van dingen die spotgoedkoop zijn geworden; Vliegen. Vooral in de VS vlieg je voor een habbekrats van A naar B. Daar staat tegenover dat het eens zo gerespecteerde en goed betaalde beroep piloot nu nog een schamele $20.000,- per jaar verdient. Nou, dan betaal ik liever iets meer.
dan omarm je min of meer het plan dat de regionale vervoerders opgesteld hebbenquote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:54 schreef James1988 het volgende:
Je hoeft een concessie niet in een gebied in te delen, je kunt ook lijngericht werken. Je zou bijvoorbeeld de NoordOost (Den Haag / Rotterdam - Groningen / Leeuwarden / Enschede) kunnen onderbrengen in een concessie, een ZuidOost kunnen maken (IC's en sprinters die starten/eindigen in Brabant en Limburg) en een Randstad-concessie.
Kan prima toch?quote:Op woensdag 15 mei 2013 00:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dan omarm je min of meer het plan dat de regionale vervoerders opgesteld hebben
Ik kan me niet voorstellen dat een piloot zo weinig verdient.. Dat is bijna minimumloonin Nederlandquote:Op woensdag 15 mei 2013 00:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wie doet het daarvoor? Zo veel verantwoordelijkheid nemen? Ik geloof er niks van
zou het pas doen wanneer je in Europa meer een level playing field hebt.quote:
Dat sowieso, de EU wil ook voorzorgsmaatregelen nemen zodat een spoorwegmaatschappij pas kan meedingen naar concessies als de eigen markt ook geopend is.quote:Op woensdag 15 mei 2013 00:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zou het pas doen wanneer je in Europa meer een level playing field hebt.
Hoor ik daar locomotieven en RIC-rijtuigen?quote:het moet wel zo zijn dat materieel makkelijker dan nu tussen landen uitwisselbaar is, zodat het voor vervoerders aantrekkelijker wordt om in goed materieel te investeren dat na een concessie nog elders mee kan gaan
Ik ook niet.quote:Op woensdag 15 mei 2013 00:27 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat een piloot zo weinig verdient.. Dat is bijna minimumloonin Nederland
neuh, niet per se. Meer treinstellen waar je een andere module in kunt hangen, zodat deze daarna andere bovenleidingspanningen slikken.quote:Op woensdag 15 mei 2013 00:30 schreef James1988 het volgende:
Hoor ik daar locomotieven en RIC-rijtuigen?
Die kwam vanochtend door Breda heen, we toeterden nog naar elkaarquote:Op woensdag 15 mei 2013 00:15 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik sta nu op Nijmegen CS, de ruitjesloc staat hier te chillen met daarachter iets van 12 bakken DDAR. Hier stallen ze dus de meuk die ik af en toe voorbij zie komen.
Ja, daarom begon hier de discussie over spoortje 11 te Hengeloquote:Op woensdag 15 mei 2013 00:39 schreef Peterselieman het volgende:
hadden we het in het vorige topic niet over spoortje 11 in Hengelo?
Het schijnt dat daar gister (dinsdag) per ongeluk een pimpel richting Amsterdam op binnen is genomen.
Ik zal het je nog gekker vertellenquote:Op woensdag 15 mei 2013 00:39 schreef Peterselieman het volgende:
hadden we het in het vorige topic niet over spoortje 11 in Hengelo?
Het schijnt dat daar gister (dinsdag) per ongeluk een pimpel richting Amsterdam op binnen is genomen.
Toffe loc is dat jaquote:Op woensdag 15 mei 2013 00:40 schreef Maegrim het volgende:
[..]
Die kwam vanochtend door Breda heen, we toeterden nog naar elkaar
Mooi, exit SNCF, NMBS, DB (ook vanwege niet scheiden van infra en vervoer).quote:Op woensdag 15 mei 2013 00:30 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat sowieso, de EU wil ook voorzorgsmaatregelen nemen zodat een spoorwegmaatschappij pas kan meedingen naar concessies als de eigen markt ook geopend is.
Eurofima!quote:[..]
Hoor ik daar locomotieven en RIC-rijtuigen?
Daarom had de trein een uur vertragingquote:Op woensdag 15 mei 2013 00:39 schreef Peterselieman het volgende:
hadden we het in het vorige topic niet over spoortje 11 in Hengelo?
Het schijnt dat daar gister (dinsdag) per ongeluk een pimpel richting Amsterdam op binnen is genomen.
Niet alleen Arrivaquote:Op woensdag 15 mei 2013 08:23 schreef Viezze het volgende:
Daarnaast kan Arriva nog wel wat leren van communicatie m.b.t. treinstellen die worden afgekoppeld...regelmatig stappen er mensen in treinstellen om er vervolgens worden uitgestuurd. Zet het minstens op de borden/trein.
Meer dan 80.000 van de 100.000 beroepspiloten in de VS verdienen zoiets: http://blogs.wsj.com/midd(...)-your-captain-earns/quote:Op woensdag 15 mei 2013 00:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wie doet het daarvoor? Zo veel verantwoordelijkheid nemen? Ik geloof er niks van
In veel staten in de VS is er niet eens een minimumloon en als die er wel is gaat het soms om $2 USD per uur. Amerikanen hebben relatief vaak een 2e of 3e baan en ongeveer 1/3e van het land leeft op of onder de armoedegrens. Er is bijna nul sociale mobiliteit (wie voor een dubbeltje geboren is wordt daar echt geen kwartje) onder andere omdat studeren een rijkeluisaangelegenheid is. Grotendeels het gevolg van Reagan's neoconservatieve beleid.quote:Op woensdag 15 mei 2013 00:27 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat een piloot zo weinig verdient.. Dat is bijna minimumloonin Nederland
Je raakt de flexibiliteit kwijt om lijnvoeringen drastisch om te gooien op het moment dat je op bepaalde lijnen sneller gaat rijden of frequenties gaat veranderen. Wat dat betreft zou het landelijk IC-netwerk minimaal bij een enkele vervoerder thuis moeten horen.quote:
In Groningen doen ze het als het goed is ook. Zo is het mij in ieder geval wel geleerd destijds. Het grote probleem daar is dat veel reizigers niet verder kijken dan hun neus lang is.quote:Op woensdag 15 mei 2013 08:25 schreef greavy het volgende:
Op de MLL zetten ze op de trein "NIET INSTAPPEN", en het andere treinstel krijgt wel een bestemming Gorinchem of Geldermalsen.
aan de andere kant is charity daar wel heel erg groot. Er zijn daar veel mensen die bijvoorbeeld geld aan ziekenhuizen schenken om daarmee openstaande rekeningen van anderen te betalen.quote:Op woensdag 15 mei 2013 08:43 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
In veel staten in de VS is er niet eens een minimumloon en als die er wel is gaat het soms om $2 USD per uur. Amerikanen hebben relatief vaak een 2e of 3e baan en ongeveer 1/3e van het land leeft op of onder de armoedegrens. Er is bijna nul sociale mobiliteit (wie voor een dubbeltje geboren is wordt daar echt geen kwartje) onder andere omdat studeren een rijkeluisaangelegenheid is. Grotendeels het gevolg van Reagan's neoconservatieve beleid.
true. Het staat vaak genoeg op de stellen dat er niet ingestapt mag worden en meestal staat er ook nog een rangeerder in de buurt.quote:Op woensdag 15 mei 2013 08:49 schreef GekkeHaan het volgende:
[..]
In Groningen doen ze het als het goed is ook. Zo is het mij in ieder geval wel geleerd destijds. Het grote probleem daar is dat veel reizigers niet verder kijken dan hun neus lang is.
Maar wees realistisch, hoe vaak gebeurt het nou dat lijnvoeringen drastisch worden omgegooid? Dat is begin dit jaar gebeurd i.v.m. de opening van de Hanzelijn, maar de opening van een nieuwe spoorlijn is een zeldzaamheid.quote:Op woensdag 15 mei 2013 08:45 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Je raakt de flexibiliteit kwijt om lijnvoeringen drastisch om te gooien op het moment dat je op bepaalde lijnen sneller gaat rijden of frequenties gaat veranderen. Wat dat betreft zou het landelijk IC-netwerk minimaal bij een enkele vervoerder thuis moeten horen.
Had ik op Utrecht, Sprinter richting Breda. En ik nog denken, waarom loopt iedereen naar het voorste treinstelquote:Op woensdag 15 mei 2013 08:35 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Niet alleen Arriva![]()
Ik werd laatst in Zwolle door een NS conducteur de trein weer uitgestuurd, want alleen het andere deel ging verder.
Als antwoord op mijn vraag waarom dat niet op de trein en/of het perron was aangekondigd kreeg ik een meewarig "Zo werkt dat natuurlijk niet meneer!"
Beroepspiloten aldaar zijn ook gastjes die in een Cesna 6 man 75 km verderop aflevert...quote:Op woensdag 15 mei 2013 08:42 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Meer dan 80.000 van de 100.000 beroepspiloten in de VS verdienen zoiets: http://blogs.wsj.com/midd(...)-your-captain-earns/
Da's natuurlijk een wat rare reactie. Overigens weet ik dat de huidige borden (TBP's) nog niet kunnen tonen dat een deel achterblijft. Dat wordt nog verbeterd.quote:Op woensdag 15 mei 2013 08:35 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Niet alleen Arriva![]()
Ik werd laatst in Zwolle door een NS conducteur de trein weer uitgestuurd, want alleen het andere deel ging verder.
Als antwoord op mijn vraag waarom dat niet op de trein en/of het perron was aangekondigd kreeg ik een meewarig "Zo werkt dat natuurlijk niet meneer!"
Dat is niet helemaal waar. In Deventer zie ik regelmatig op de borden staan voor de trein uit Amersfoort door naar Enschede "Achterste treindeel blijft achter".quote:Op woensdag 15 mei 2013 10:05 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Da's natuurlijk een wat rare reactie. Overigens weet ik dat de huidige borden (TBP's) nog niet kunnen tonen dat een deel achterblijft. Dat wordt nog verbeterd.
Het valt trouwens nog wel mee hoe erg ie daar in de weg staat: de pimpel is zo'n 250 meter, en wanneer ie hem helemaal tot het juk doorrijdt staat ie vrij van de wissels aan de achterkant. Het enige geblokkeerde is dan Enschede -> spoor 1/2.quote:Op woensdag 15 mei 2013 00:39 schreef Peterselieman het volgende:
hadden we het in het vorige topic niet over spoortje 11 in Hengelo?
Het schijnt dat daar gister (dinsdag) per ongeluk een pimpel richting Amsterdam op binnen is genomen.
Maar hoe is dat nu opgelost eigenlijk, diegene die eruit wouden moesten in ieder geval een aantal bakken naar voren lopen, diegene die in wouden stappen hebben m laten varen, en er is ergens een lok vandaan geplukt om te keren?quote:Op woensdag 15 mei 2013 10:50 schreef dennistd het volgende:
[..]
Het valt trouwens nog wel mee hoe erg ie daar in de weg staat: de pimpel is zo'n 250 meter, en wanneer ie hem helemaal tot het juk doorrijdt staat ie vrij van de wissels aan de achterkant. Het enige geblokkeerde is dan Enschede -> spoor 1/2.
rangeerder met portofoon aan de achterzijde van de trein posteren en dan langzaam terugrijden, nadat hiervoor toestemming is verleend.quote:Op woensdag 15 mei 2013 11:25 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Maar hoe is dat nu opgelost eigenlijk, diegene die eruit wouden moesten in ieder geval een aantal bakken naar voren lopen, diegene die in wouden stappen hebben m laten varen, en er is ergens een lok vandaan geplukt om te keren?
Dat is inderdaad de makkelijkste methode, maar je bent dan wel weer een kwartiertje of een half uurtje verder...quote:Op woensdag 15 mei 2013 11:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
rangeerder met portofoon aan de achterzijde van de trein posteren en dan langzaam terugrijden, nadat hiervoor toestemming is verleend.
Daarna kun je gewoon richting perron rijden
Nee, een storingsmonteur, of rangeerder van NSR erbij halen, die op het achterste rijtuig zetten. Machinist treindienstleider laten bellen, dan de hele combinatie naar achteren zetten, tot voorbij het sein, maar nog voor het aanrijdpunt van de overweg bij hengelo oost. Wissels goed zetten en dan op het juiste perron de reizigers laten uitstappen.quote:Op woensdag 15 mei 2013 11:25 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Maar hoe is dat nu opgelost eigenlijk, diegene die eruit wouden moesten in ieder geval een aantal bakken naar voren lopen, diegene die in wouden stappen hebben m laten varen, en er is ergens een lok vandaan geplukt om te keren?
Dan moeten wel eerst alle reizigers eruitquote:Op woensdag 15 mei 2013 11:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
rangeerder met portofoon aan de achterzijde van de trein posteren en dan langzaam terugrijden, nadat hiervoor toestemming is verleend.
Daarna kun je gewoon richting perron rijden
quote:Op woensdag 15 mei 2013 11:41 schreef James1988 het volgende:
Ik heb het eens gehad dat de Fyra van Breda naar Amsterdam naar Roosendaal werd gestuurd. Een mannetje met geel hesje liep naar achteren, de trein reed terug tot in het station van Breda, en vervolgde toen z'n weg.
Leverde +20 op.
Je mag geen rangeerbewegingen doen met reizigers in een trein.quote:
op de vrije baan heb je weinig keuze als je onderweg de verkeerde kant uit wordt gestuurdquote:Op woensdag 15 mei 2013 11:48 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Je mag geen rangeerbewegingen doen met reizigers in een trein.
Ja tuurlijk. Regeltjes zijn weer eens belangrijker dan mensen.quote:Op woensdag 15 mei 2013 11:48 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Je mag geen rangeerbewegingen doen met reizigers in een trein.
Naja.. Als je besluit de snelheid te verhogen voor de Noordoost kan je niet opeens Groningen-Rotterdam via de HSL gaan rijden. Dat de overheid dat kan aanpassen klinkt in theorie heel leuk maar het opeens wijzigen van concessieindelingen gaat vaak niet omdat niet alles in een keer aanbesteedt en aangepast kan worden. Je creeërt een mate van stabiliteit in je netwerk die ontwikkeling tegen kan gaan.quote:Op woensdag 15 mei 2013 10:01 schreef James1988 het volgende:
[..]
Maar wees realistisch, hoe vaak gebeurt het nou dat lijnvoeringen drastisch worden omgegooid? Dat is begin dit jaar gebeurd i.v.m. de opening van de Hanzelijn, maar de opening van een nieuwe spoorlijn is een zeldzaamheid.
De lijnvoeringen zouden een taak van de overheid worden, die d.m.v. concessies bepaalt wie op welke lijnen mag rijden. Zulke grote verandering in de infra kunnen al worden meegenomen bij de start van de concessie, het totale traject om een spoorlijn weg te leggen duurt vaak net zo lang als de gemiddelde concessie
Haha, een beetje dreigen met een nieuwsbericht helpt, ze pakken het nu wel opquote:Op woensdag 15 mei 2013 09:08 schreef b2py het volgende:
Ik vraag me echt af waar @NS_online in hemelsnaam mee bezig is. Onze medegebruiker Bitlord twitterde naar ze dat er een gestolen ov-fiets in gebruik was bij postnl in Utrecht. Hij werd, uiteraard, weer verwezen naar een ander kanaal want bij NS_online kunnen ze dat niet even doorzetten. Echt te schandalig voor woorden. Zij zijn er voor ons, wij helpen ze met dit soort zaken en alsnog willen ze niet dat we ze helpen. Crowdsourcing is het helemaal anno 2013, maar zoals zo vaak loopt NS weer achter de feiten aan.
Edit: nieuwe tweet, ze kunnen er niks mee doen omdat het niet hun afdeling is. Ik word zo moe van dit bedrijf..
Naar aanleiding van die laatste tweet heb ik dan maar verzocht om het logo NS van de ov-fiets af te halen als ze toch niks voor hun konden betekenen. Toen is er gereageerd dat het wel 'onderdeel' is van NS maar een eigen klantenservice heeft. Toen begon iemand weer bureaucratie te gooien, en uiteindelijk is er blijkbaar uiteindelijk aan de bel getrokken bij de klantenservice. Ongeveer een uur geleden kwam het bericht dat er inderdaad een fiets gestolen was en werden we vriendelijk bedankt voor de melding. Als we nog extra info hadden over het nummer van de fiets of de locatie ervan zouden we ze enorm helpen.quote:Op woensdag 15 mei 2013 09:08 schreef b2py het volgende:
Ik vraag me echt af waar @NS_online in hemelsnaam mee bezig is. Onze medegebruiker Bitlord twitterde naar ze dat er een gestolen ov-fiets in gebruik was bij postnl in Utrecht. Hij werd, uiteraard, weer verwezen naar een ander kanaal want bij NS_online kunnen ze dat niet even doorzetten. Echt te schandalig voor woorden. Zij zijn er voor ons, wij helpen ze met dit soort zaken en alsnog willen ze niet dat we ze helpen. Crowdsourcing is het helemaal anno 2013, maar zoals zo vaak loopt NS weer achter de feiten aan.
Edit: nieuwe tweet, ze kunnen er niks mee doen omdat het niet hun afdeling is. Ik word zo moe van dit bedrijf..
Echt waar hoor, wat een gastenquote:Op woensdag 15 mei 2013 12:50 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Haha, een beetje dreigen met een nieuwsbericht helpt, ze pakken het nu wel op
Ik heb dit een keer gehad in Nieuweschans terwijl ik op weg was naar Leer. Niks omgeroepen in de trein, de stop op Nieuweschans duurde al zolang. In de tussentijd liep er nog wel personeel door de trein en opeens rijdt het andere treinstel door naar Leer en de onze blijft achter in Nieuweschans om even later terug te keren naar Groningen. Sta je daar twee uur te wachten op Nieuweschans, het einde van Nederland.quote:Op woensdag 15 mei 2013 10:29 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Door dit soort gekloot heb ik ook weleens een half uur op gelopen in Venlo, ploegje van 5 man personeel heeft me achterin de trein zien stappen om de simpele reden dat het dan tijd uitspaart bij de overstap die ik dan ging maken. t fluitje ging en de deuren bleven maar open, zag ik de voorste 6 bakken wegrollen....Niks aangegeven, laatstaat dat het personeel me even gewaarschuwd had..
Om van door je hangmat te zakken
Ja, het kán inderdaad allemaal wel met de TBP's. Niet alleen dit, maar ook de reden van een vertraging kan erop worden aangegeven. Het gebeurt echter lang niet altijd. Nog echt in ontwikkeling, en dat duurt (kennelijk) lang...quote:Op woensdag 15 mei 2013 10:15 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar. In Deventer zie ik regelmatig op de borden staan voor de trein uit Amersfoort door naar Enschede "Achterste treindeel blijft achter".
wat stond er op de displays in de trein? Nieuweschans of Leer?quote:Op woensdag 15 mei 2013 13:18 schreef MCH het volgende:
[..]
Ik heb dit een keer gehad in Nieuweschans terwijl ik op weg was naar Leer. Niks omgeroepen in de trein, de stop op Nieuweschans duurde al zolang. In de tussentijd liep er nog wel personeel door de trein en opeens rijdt het andere treinstel door naar Leer en de onze blijft achter in Nieuweschans om even later terug te keren naar Groningen. Sta je daar twee uur te wachten op Nieuweschans, het einde van Nederland.
Geen idee, zoiets roepen ze bij de NS toch ook om.quote:Op woensdag 15 mei 2013 13:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
wat stond er op de displays in de trein? Nieuweschans of Leer?
bij Arriva hoeft dat vanwege de displays en de automatische omroep niet.quote:Op woensdag 15 mei 2013 13:20 schreef MCH het volgende:
[..]
Geen idee, zoiets roepen ze bij de NS toch ook om.
Ach, wat anders kun je verwachten van zo'n waardeloze dure kutverbinding. Ben blij dat die publicexpress bussen er zijn.quote:Op woensdag 15 mei 2013 13:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
bij Arriva hoeft dat vanwege de displays en de automatische omroep niet.
Verder geldt dat ze, uitzonderingen daargelaten, altijd met maar één stelletje doorrijden naar Leer.
Volgens mij stonden de displays in de trein toen uit en is het zoveel gevraagd om even de automatische omroep in te stellen met een extra waarschuwing dat dit treinstel niet verder gaat.quote:Op woensdag 15 mei 2013 13:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
bij Arriva hoeft dat vanwege de displays en de automatische omroep niet.
Verder geldt dat ze, uitzonderingen daargelaten, altijd met maar één stelletje doorrijden naar Leer.
Wat erop staat maakt niet zoveel uit. Op het dienstkaartje van de mee passagierende machinist staat namelijk dat deze een service ronde moet maken. Komt er concreet op neer dat die machinist de mensen persoonlijk attendeerd op het feit dat het achterste treinstel achterblijft in Nieuweschans en teruggaat naar Groningen. En dat wanneer ze door willen reizen naar Weener of Leer, plaats moeten nemen in het voorste treinstel.quote:Op woensdag 15 mei 2013 13:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
wat stond er op de displays in de trein? Nieuweschans of Leer?
Dat hangt van de technische mogelijkheden van de automatische omroep af, ofwel: hoe goed is het geprogrammeerd?quote:Op woensdag 15 mei 2013 13:30 schreef MCH het volgende:
is het zoveel gevraagd om even de automatische omroep in te stellen met een extra waarschuwing dat dit treinstel niet verder gaat.
hmm. Dat gebeurt niet vaak. Alleen in de winter lijken er problemen met de displays in de trein te zijn. Buiten de winter werkt alles perfect.quote:Op woensdag 15 mei 2013 13:30 schreef MCH het volgende:
[..]
Volgens mij stonden de displays in de trein toen uit en is het zoveel gevraagd om even de automatische omroep in te stellen met een extra waarschuwing dat dit treinstel niet verder gaat.
Dat had die dikke papzak van Arriva dus ook nagelaten.quote:Op woensdag 15 mei 2013 13:30 schreef GekkeHaan het volgende:
[..]
Wat erop staat maakt niet zoveel uit. Op het dienstkaartje van de mee passagierende machinist staat namelijk dat deze een service ronde moet maken. Komt er concreet op neer dat die machinist de mensen persoonlijk attendeerd op het feit dat het achterste treinstel achterblijft in Nieuweschans en teruggaat naar Groningen. En dat wanneer ze door willen reizen naar Weener of Leer, plaats moeten nemen in het voorste treinstel.
Ik maakte het mijzelf daar vaak al wat makkelijker mee door mensen met koffers in Groningen al naar het voorste treinstel te verwijzen. Je moet als passagierende machinist toch de trein gereedmaken.
Over automatische omroep gesproken, hoe lang gaan ze bij Syntus nog handmatig "Hengelo Gezondheidspark" omroepen? Dat zit volgens mij nog steeds niet in het systeemquote:Op woensdag 15 mei 2013 13:30 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat hangt van de technische mogelijkheden van de automatische omroep af, ofwel: hoe goed is het geprogrammeerd?
het klinkt iig erg knulligquote:Op woensdag 15 mei 2013 13:32 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Over automatische omroep gesproken, hoe lang gaan ze bij Syntus nog handmatig "Hengelo Gezondheidspark" omroepen? Dat zit volgens mij nog steeds niet in het systeem
Bedoel je hier dat je dan letterlijk elke passagier individueel wordt aangesproken, dus niet via de omroep? Want in de 50+ keer dat ik dat traject heb gereden, heb ik dat maar één keer meegemaaktquote:Op woensdag 15 mei 2013 13:30 schreef GekkeHaan het volgende:
[..]
Komt er concreet op neer dat die machinist de mensen persoonlijk attendeerd op het feit dat het achterste treinstel achterblijft in Nieuweschans en teruggaat naar Groningen. En dat wanneer ze door willen reizen naar Weener of Leer, plaats moeten nemen in het voorste treinstel.
Ik denk eerlijk gezegd dat het hele servicerondje er vaak gewoon bij inschiet, als ik de gemiddelde machinist zo eens inschatquote:Op woensdag 15 mei 2013 13:46 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Bedoel je hier dat je dan letterlijk elke passagier individueel wordt aangesproken, dus niet via de omroep? Want in de 50+ keer dat ik dat traject heb gereden, heb ik dat maar één keer meegemaakt
Letterlijk elke? We zijn daar toch niet in de Randstad.quote:Op woensdag 15 mei 2013 13:46 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Bedoel je hier dat je dan letterlijk elke passagier individueel wordt aangesproken, dus niet via de omroep? Want in de 50+ keer dat ik dat traject heb gereden, heb ik dat maar één keer meegemaakt
Er zit daar toch een chinees tegenover het station?quote:Op woensdag 15 mei 2013 13:18 schreef MCH het volgende:
[..]
Ik heb dit een keer gehad in Nieuweschans terwijl ik op weg was naar Leer. Niks omgeroepen in de trein, de stop op Nieuweschans duurde al zolang. In de tussentijd liep er nog wel personeel door de trein en opeens rijdt het andere treinstel door naar Leer en de onze blijft achter in Nieuweschans om even later terug te keren naar Groningen. Sta je daar twee uur te wachten op Nieuweschans, het einde van Nederland.
In theorie is het allemaal heel makkelijk ja, de praktijk is afwachten. Daarnaast wordt het lastiger om je aan te passen aan een veranderende economische structuur. Met lange termijnvisie kan je dat ondervangen maar zeg nou eens eerlijk... Hoe goed doet de NL'se overheid dat nu eigenlijk?quote:Op woensdag 15 mei 2013 12:25 schreef James1988 het volgende:
Maar dat hangt weer samen met goede planning van projecten en concessies, zodat je nieuwe infrastructuur of grote aanpassingen oplevert tegelijkertijd met de overgang van een concessie. Daarnaast is het altijd mogelijk om de mogelijkheid om aanpassingen te doen op te nemen in de concessie.
Ter vergelijking: in Engeland is de Integrated Kent Franchise gegund aan operator Southeastern (Govia/Keolis). De ingangsdatum van deze concessie was 1 april 2006, maar hier is later (december 2009) nog High Speed 1 bij gekomen. Bij de gunning van de franchise zijn diensten over High Speed 1 opgenomen in de voorwaarden, en Southeastern heeft ervoor gezorgd dat ze op tijd klaar waren om over HS1 te gaan rijden (ze waren zelfs eerder klaar vanwege Hitachi's goede werk).
In Nederland is de Hanzelijn bij de start van dienstregeling 2013 toegevoegd aan de lopende Hoofdrailnetconcessie, en NS heeft, keurig volgens afspraak, vanaf dat moment treinen over de Hanzelijn gestuurd. Helaas geen treinen die 200 km/h halen of ERTMS hebben, maar wel treinen.
Infrastructuur is iets wat niet van vandaag op morgen verandert, maar iets met een langetermijnvisie. Je kunt daarom lijnvoering best laten samenhangen met de beschikbaarheid van je infrastructuur, en de mogelijkheid openhouden om tijdens een lopende concessie wijzigingen aan te brengen aan de lijnvoering ten gevolge van de oplevering van nieuwe/gewijzigde infrastructuur.
Volgens mij is het ook mogelijk om tweedehands (afgedankte) OV-fietsen te kopen, maar ja, dan zou je het logo niet afplakkenquote:
Misschien dat ze het systeem pas aanpassen tijdens de revisie van de LINTen waar ze nu mee bezig zijn?quote:Op woensdag 15 mei 2013 13:32 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Over automatische omroep gesproken, hoe lang gaan ze bij Syntus nog handmatig "Hengelo Gezondheidspark" omroepen? Dat zit volgens mij nog steeds niet in het systeem
Tenzij je natuurlijk er genoeg van hebt dat mensen continu jouw fiets voor OV-fiets aanzienquote:Op woensdag 15 mei 2013 14:07 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Volgens mij is het ook mogelijk om tweedehands (afgedankte) OV-fietsen te kopen, maar ja, dan zou je het logo niet afplakken. (Geheel onopvallend trouwens.)
Volgens mij komt er in de gereviseerde stellen ook een nieuw reizigersinformatiesysteem, dus daar zal het dan wel inzitten. Blijkbaar is het huidige systeem zo moeilijk aan te passen dat het geen zin had voor dat jaartje.quote:Op woensdag 15 mei 2013 13:32 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Over automatische omroep gesproken, hoe lang gaan ze bij Syntus nog handmatig "Hengelo Gezondheidspark" omroepen? Dat zit volgens mij nog steeds niet in het systeem
quote:Op woensdag 15 mei 2013 14:08 schreef ReisT het volgende:
[..]
Misschien dat ze het systeem pas aanpassen tijdens de revisie van de LINTen waar ze nu mee bezig zijn?
Dat klinkt wel als een zinnige aanname jaquote:Op woensdag 15 mei 2013 14:55 schreef dennistd het volgende:
[..]
Volgens mij komt er in de gereviseerde stellen ook een nieuw reizigersinformatiesysteem, dus daar zal het dan wel inzitten. Blijkbaar is het huidige systeem zo moeilijk aan te passen dat het geen zit had voor dat jaartje.
daar komt nog eens bij dat Syntus financieel nu niet erg ruim zit en dus bepaalde investeringen achterwege zal latenquote:Op woensdag 15 mei 2013 14:58 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
[..]
Dat klinkt wel als een zinnige aanname ja
Dat zou wel moeten. Staat niet voor niets op je dienstkaartje toch? Ik heb het in ieder geval wel altijd gedaan. Maak je een hoop reizigers mee gelukkig want lang niet iedereen hoort de omroep ook.quote:Op woensdag 15 mei 2013 13:46 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Bedoel je hier dat je dan letterlijk elke passagier individueel wordt aangesproken, dus niet via de omroep? Want in de 50+ keer dat ik dat traject heb gereden, heb ik dat maar één keer meegemaakt
Nouja, er zitten op goeie dagen toch wel zo'n 40+ in zo'n trein. Zelfs als je ze per tweetal aanspreekt ben je wel even bezigquote:Op woensdag 15 mei 2013 13:52 schreef MCH het volgende:
[..]
Letterlijk elke? We zijn daar toch niet in de Randstad.
Misschien heb ik jou dan gezienquote:Op woensdag 15 mei 2013 15:06 schreef GekkeHaan het volgende:
[..]
Dat zou wel moeten. Staat niet voor niets op je dienstkaartje toch? Ik heb het in ieder geval wel altijd gedaan. Maak je een hoop reizigers mee gelukkig want lang niet iedereen hoort de omroep ook.
Ben ik helemaal met je eens hoor!quote:Op woensdag 15 mei 2013 15:08 schreef Peterselieman het volgende:
je hoeft alleen maar tussen Winschoten en Bad Nieuweschans een rondje te maken. Dat zou geen probleem moeten zijn toch?
Als het meer dan een half jaar terug is, zou het zomaar kunnen.quote:Op woensdag 15 mei 2013 15:11 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Nouja, er zitten op goeie dagen toch wel zo'n 40+ in zo'n trein. Zelfs als je ze per tweetal aanspreekt ben je wel even bezig
[..]
Misschien heb ik jou dan gezien
Joah, was toch al een jaartje geleden.quote:Op woensdag 15 mei 2013 15:20 schreef GekkeHaan het volgende:
[..]
Ben ik helemaal met je eens hoor!
[..]
Als het meer dan een half jaar terug is, zou het zomaar kunnen.
~10-14 dagen via de officiële kanalen.quote:Op woensdag 15 mei 2013 16:46 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Hoe lang van te voren worden extra treinen normaalgesproken gecommuniceerd? Hoelang was de oranjedienstregeling van te voren bekend, en hoe lang van te voren worden voetbaltreinen aangekondigd (Of Thialfstopts ed?)
Ik wacht al heel lang op een beloofde extra dienstregeling hier in Camembertland, maar hij komt maar niet![]()
Ik hang nu met de clientenservice aan de lijn, ze zoeken het uit...quote:Op woensdag 15 mei 2013 16:55 schreef b2py het volgende:
Volgens ns.nl is uiterlijk 10 dagen voor start van de werkzaamheden of evenement de reisplanner bijgewerkt.
quote:Op woensdag 15 mei 2013 17:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Et qu'est çe qu'ils disent Jippe et Jeanneke?
quote:Op woensdag 15 mei 2013 17:21 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Wat er op neer komt dat er teveel internet verkeer is en dat je het maar uitzoekt
ook Inlogperikelen?quote:Op woensdag 15 mei 2013 17:37 schreef James1988 het volgende:
Wat werkt het wifi in de Thalys beroerd zeg
In 28 minuten van Rotterdam naar Antwerpen is wel vetHet sukkelen naar Brussel is weer minder.
Das gewoon de drukte dan van de Ether, neem aan dat die pagina lokaal opgeslagen is...quote:Op woensdag 15 mei 2013 17:46 schreef James1988 het volgende:
Nee, hele trage verbinding. Zelfs het laden van de homepage van de Thalysnet-portal duurt al enkele seconden.
Nee dat klopt niet. Je liegt.quote:Op woensdag 15 mei 2013 17:55 schreef Darkwing_Duck het volgende:
ik probeer trouwens de inhoud van mn twee ov chipkaarten een beetje online te bekijken en moet accounts aanmaken, alleen de activatie emails komen niet meteen binnen, klopt dat?
quote:Op woensdag 15 mei 2013 17:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee dat klopt niet. Je liegt.
Tuurlijk klopt dat! Je ziet het toch zelf gebeuren?!
Fijn dat ik op jullie kan rekenen als het moetquote:Op woensdag 15 mei 2013 17:59 schreef Peterselieman het volgende:
zeker. Frankrijk is ver weg en de e-mail komt er per postduif aan
Ja, die automaten probeerden je altijd te naaien door ook te printen op de volgende strip, zoals hier ook bij jou zo te zien.quote:Op woensdag 15 mei 2013 18:45 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik ben de oude doos aan het opruimen, kwam ik deze foto uit de goede oude tijd tegen![]()
[ afbeelding ]
N00b!quote:Op woensdag 15 mei 2013 18:48 schreef b2py het volgende:
Ik heb nog nooit met een strippenkaart gereisd.
Tegenwoordig trouwens tussen Scheemda en Winschoten: er wordt gesplitst in Winschoten, áls er al gesplitst wordt.quote:Op woensdag 15 mei 2013 15:08 schreef Peterselieman het volgende:
je hoeft alleen maar tussen Winschoten en Bad Nieuweschans een rondje te maken. Dat zou geen probleem moeten zijn toch?
niet bij de eerste treinen naar Leer op zaterdag en zondag. Die worden nog in Nieuweschans gesplitstquote:Op woensdag 15 mei 2013 19:32 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Tegenwoordig trouwens tussen Scheemda en Winschoten: er wordt gesplitst in Winschoten, áls er al gesplitst wordt.
Iedere regel heeft een uitzondering.quote:Op woensdag 15 mei 2013 20:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
niet bij de eerste treinen naar Leer op zaterdag en zondag. Die worden nog in Nieuweschans gesplitst
Ja, ze hebben alleen wel de minimum prijzen van Aix-en Provence, Marseille en Avignon omhooggesmeten met 33%quote:Op woensdag 15 mei 2013 20:19 schreef Sandrvich het volgende:
http://dmm.travel/news/ar(...)echst-beliebt-50872/
Sinds 19 februari heeft OuiGo al meer als 200.000 tickets verkocht, waarvan 80% goedkoper als ¤25,- per ticket.
Nee, je Frans is roestvrij...quote:Op woensdag 15 mei 2013 20:47 schreef Peterselieman het volgende:
eerste prijs is tien retourtjes voor twee personen?
Of is mijn Frans nog wat roestiger dan ik dacht?
Ja, en dan win je als Fries 10 kaartjes Ouigo. Dichtstbijzijnde station MLV...quote:Op woensdag 15 mei 2013 20:56 schreef Peterselieman het volgende:
mooi, want meer Frans hoef ik niet te kennen
Je zouden eigenlijk iemand moeten vinden die bij zo een station in de buurt woont... maargoed die tickets staan vast op naam...quote:
Gaaf! Kom ik vrijdag langsquote:Op woensdag 15 mei 2013 19:52 schreef Bitlord het volgende:
Bijna open, maar de omgeving ervan is nog een grote treurnis: station Utrecht Leidsche Rijn Centrum.
De bordjes hangen al!
Ik ga ook zo een stekkerdoos meenemen en die dan onderverhuren voor 50 centquote:Op woensdag 15 mei 2013 21:21 schreef Hr-Flip het volgende:
stopcontact boeken........ zoiets hoort toch standaard service te zijn, hoeveel energie verbruikt de gemiddelde reiziger nou.
Ik zie ze anders nooit een koelvriescombinatie aansluiten op zijn stopcontact....
meer DAN. Goedkoper DAN.quote:Op woensdag 15 mei 2013 20:19 schreef Sandrvich het volgende:
http://dmm.travel/news/ar(...)echst-beliebt-50872/
Sinds 19 februari heeft OuiGo al meer als 200.000 tickets verkocht, waarvan 80% goedkoper als ¤25,- per ticket.
Dan niet hier komen zeuren als er iemand keihard op begint te stampen hequote:
groots aanpakken hequote:Op woensdag 15 mei 2013 21:23 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik ga ook zo een stekkerdoos meenemen en die dan onderverhuren voor 50 cent![]()
[ afbeelding ]
Dat is wel een beter idee trouwens. Kan je onderweg ijs en bier verkopenquote:Op woensdag 15 mei 2013 21:21 schreef Hr-Flip het volgende:
stopcontact boeken........ zoiets hoort toch standaard service te zijn, hoeveel energie verbruikt de gemiddelde reiziger nou.
Ik zie ze anders nooit een koelvriescombinatie aansluiten op zijn stopcontact....
Als ik nou net onder de prijs ga zitten dus 1.50 per stopcontact vraag kan ik met dat ding van jou 16.50 terugverdienenquote:
Ik heb het maar aangevinkt, kijken wat het brengt...quote:Op woensdag 15 mei 2013 21:36 schreef HetBrabandertje het volgende:
Het smsje moet je eraan herinneren dat je met het geweldige Ouigo mee mag?
Knap duur hoor, zeker als je beseft dat stroom in Frankrijk veel goedkoper is (en daarom ben ik vòòr kernenergie).quote:Op woensdag 15 mei 2013 21:30 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Zo mn stopcontact is geboekt![]()
[ afbeelding ]
[..]
Als ik nou net onder de prijs ga zitten dus 1.50 per stopcontact vraag kan ik met dat ding van jou 16.50 terugverdienen![]()
Vraag me wel af hoe dat dan werkt, hoe ze er voor zorgen dat die gene die geen stopcontact hebben geboekt dan ook daadwerkelijk geen stopcontact hebben of dat ze dat uitschakelen, of ze stopcontact overboekingen hebben. En of de mensen gaan lopen bietsen , ze zijn hier bijvoorbeeld heel goed in het vragen van sigaretten en dergelijke... "Hey, pssst, mag ik je stopcontacie ff lenen?"
Waar in eigenlijk een heel verhaal word getikt dat ze het recht hebben om de energie kort te onderbreken op het moment dat de rijdraad of spanning wisseltquote:4.4 Prise de courant
4.4.1 Objet
Le Voyageur peut choisir de souscrire à lOption, sous réserve de disponibilité, consistant à avoir accès à une prise de courant personnelle à sa place dans la Rame OUIGO sur un Parcours.
Cette Option est proposée sous réserve de disponibilité et est assurée sous réserve des impératifs techniques et de sécurité que le Superviseur et/ou le personnel SNCF pourrait être amené à respecter durant le Parcours et qui seraient susceptibles dengendrer des coupures de courant.
Dans lhypothèse dune non délivrance totale ou partielle de ce service pour des causes extérieures à SNCF, la responsabilité de cette dernière ne saurait être engagée. Il est par ailleurs précisé que de très courtes coupures de courant surviennent, même en exploitation normale, en raison de la nature même du système dalimentation du train en électricité par les caténaires (disjonction à chaque passage de sous-station électrique).
Le Voyageur est invité à vérifier la compatibilité du courant fourni avec les appareils quil souhaite alimenter. Les risques liés à cette incompatibilité sont supportés par le Voyageur. Tout dommage causé aux appareils que le Voyageur prend linitiative de brancher sur la prise électrique relève de la seule responsabilité de ce dernier et SNCF ne fera droit à aucune réclamation à ce titre.
4.4.2 Souscription à lOption
La souscription à lOption correspondant à la mise à disposition dune prise électrique peut se faire :
- au moment de la Commande sur le Site OUIGO ou les Sites Distributeurs ;
- postérieurement à la Commande initiale en modifiant la Commande sur le Site OUIGO ou auprès du Centre de Relation Client.
Dans les Rames OUIGO, les sièges offrant accès à des prises électriques sont regroupés. Dans ces conditions, lensemble des Voyageurs dune même Commande sur un même Parcours devra souscrire à cette Option. Si des Voyageurs ne souhaitent pas souscrire à cette Option, ils doivent effectuer une Commande distincte.
Toute souscription à lOption Prise de courant est définitive ; aucune annulation nest possible.
4.4.3 Prix
La souscription à lOption correspondant à la mise à disposition dune prise électrique se fait dans les conditions tarifaires définies ci-dessous.
Quil sagisse dune commande initiale ou dune modification de la Commande, le montant de la souscription à cette Option sélève, par Billet OUIGO, à :
- 2¤ si la souscription est effectuée sur le Site OUIGO ou les Sites Distributeurs ;
- 12¤ si la souscription est effectuée auprès du Centre de Relation Client.
Ce prix est applicable par Voyageur et par Parcours. Il nest pas requis pour les Enfants, pour qui cette Option est offerte.
Ik doe het ook voor jullie hoor, iemand moet toch pionieren, en live op het forum kunnen postenquote:Op woensdag 15 mei 2013 21:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Totale onzin idd, bij betalen voor een stopcontact
1 kwh kost 16 cent dat x 12,5 = 2 euro = 12,5 kwhquote:Op woensdag 15 mei 2013 21:38 schreef Dr_Flash het volgende:
2 euro electriciteit, hoeveel zou je daar thuis voor kunnen doen?
Dus toch een stekkerverdeeldoos meenemen en dan 3 strijkijzers aansluiten ofzo...quote:Op woensdag 15 mei 2013 21:44 schreef Hr-Flip het volgende:
[..]
1 kwh kost 16 cent dat x 12,5 = 2 euro = 12,5 kwh
1 kwh = 1 apperaat van 1000W, 1 uur laten werken.
Dus voor 2 Euro, kun je iets van 12500W, 1 uur laten werken.
Hmmmmm dat trekt dat stopcontactje nooit.
12500 / 230 volt = 55 Ampere....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, maar ik kan moeilijk Greavy terechtwijzen op zijn weekend vrij 1e klas fraude als ik zelf ook de fout in ga met mn Hapjesbar, dus daarom spit ik de voorwaarden door...quote:Op woensdag 15 mei 2013 22:00 schreef b2py het volgende:
Ik zou een tosti-ijzer meenemen Darkwing! Tosti's
Dan kom ik terug op Artikel 12quote:Op woensdag 15 mei 2013 22:06 schreef b2py het volgende:
Ze hadden in ONZ toch ooit het plan om te gaan barbequeen in de trein? Meen ik mij te herinneren.
quote:12.3
Het is de Reiziger verboden zich in
een Vervoermiddel of op een Station
in een zodanige toestand te bevinden
of zich zodanig te gedragen dat
orde, rust, veiligheid of een goede
bedrijfsgang wordt of kan worden
verstoord.
Je weet wat er gaat gebeuren als je door de schiphol tunnel jakkertquote:Op woensdag 15 mei 2013 22:10 schreef Hr-Flip het volgende:
Aahhhhhh joh overlast met barbequeen in de trein, pfffff, moeten ze verdikkeme maar raampjes plaatsen die open kunnen.
wat niet is kan nog komen. Er is immers ook al eens een treinbingo geweestquote:Op woensdag 15 mei 2013 22:09 schreef greavy het volgende:
Ja, dat was wel zo'n idee ja. Nooit van gekomen uiteraard.
DDAR kan het, en Plan Vquote:Op woensdag 15 mei 2013 22:15 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Je kan alleen die banken zo lastig naar buiten smijten...
schroevendraaiers mee, want iedere keer moet er natuurlijk een stoel minder staan waar je op kunt zittenquote:
Zo'n verbod zou voor de Vervoerder moeten gelden, hadden we een stuk minder problemenquote:Op woensdag 15 mei 2013 22:09 schreef Darkwing_Duck het volgende:
12.3
Het is de Reiziger verboden zich in
een Vervoermiddel of op een Station
in een zodanige toestand te bevinden
of zich zodanig te gedragen dat
orde, rust, veiligheid of een goede
bedrijfsgang wordt of kan worden
verstoord.
Nope die ramen kunnen niet meer zo ver open. Juist omdat ze inderdaad banken naar buiten gooide.quote:
ICK dan maar reanimeren?quote:Op woensdag 15 mei 2013 22:17 schreef Hr-Flip het volgende:
[..]
Nope die ramen kunnen niet meer zo ver open. Juist omdat ze inderdaad banken naar buiten gooide.
Is daar een filmpje vanquote:Op woensdag 15 mei 2013 22:17 schreef Hr-Flip het volgende:
[..]
Nope die ramen kunnen niet meer zo ver open. Juist omdat ze inderdaad banken naar buiten gooide.
Kom over een maand maar terug, je staat versteld wat ze in zo'n korte tijd allemaal kunnen maken. Puur afrondingsfase nog hèquote:Op woensdag 15 mei 2013 19:52 schreef Bitlord het volgende:
Bijna open, maar de omgeving ervan is nog een grote treurnis: station Utrecht Leidsche Rijn Centrum.
De bordjes hangen al!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En dat wordt door mij gewaardeerdquote:Op woensdag 15 mei 2013 21:42 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik doe het ook voor jullie hoor, iemand moet toch pionieren, en live op het forum kunnen posten
mat54quote:Op woensdag 15 mei 2013 22:25 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Wat is dat voor materieel met die schuifdeuren op 22 seconden?
quote:Op woensdag 15 mei 2013 22:27 schreef Hr-Flip het volgende:
Die gasten van Syntus die waren soms nog droger.
Klacht: Stel trekt niet goed op.
Oplossing: Trein in ijssel dumpen!
Feedback: Ja
Dus wij als reactie, trein in ijssel gooien heeft niet geholpen.
Als er op de één of de andere manier gestemd moet worden op de foto's, mijn stem ga je sowieso hebben.quote:Op woensdag 15 mei 2013 20:36 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ja, ze hebben alleen wel de minimum prijzen van Aix-en Provence, Marseille en Avignon omhooggesmeten met 33%
http://e.ouigo.com/a/?F=5(...)6cmzasn9xlja-4033724
Edit: Tevens wedstrijd/prijsvraag: Je favoriete ouigo foto insturen https://www.facebook.com/(...)=email&utm_content=8
Ik doe deze![]()
Potverdrie, dat doet me denken aan één van de treintjes waar ik een tijd geleden in heb gezeten in België. Daar waren die rekken ook zo gek.quote:Op woensdag 15 mei 2013 22:44 schreef Hr-Flip het volgende:
[..]
Welnee, man.
Moet je kijken wat een relax interieur.
[ afbeelding ]
Superchill van Amsterdam CS naar Maastrichtquote:Op woensdag 15 mei 2013 22:44 schreef Hr-Flip het volgende:
[..]
Welnee, man.
Moet je kijken wat een relax interieur.
[ afbeelding ]
ik ook, een keer of 180. Nou en?quote:Op woensdag 15 mei 2013 23:17 schreef Peterselieman het volgende:
Utrecht - Maastricht heb ik destijds met ICR gedaan.
Ik sleutelde in 1993 al bagage-afdelingen open als het druk was op het perron.quote:Op woensdag 15 mei 2013 23:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
was toen nog maar een klein jochie he
Stout Stout Stout. Gooi die sleutel in de prullenbak en ga online uithuilen.quote:Op woensdag 15 mei 2013 23:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik sleutelde in 1993 al bagage-afdelingen open als het druk was op het perron.
Oh ja boe-hoe sorry sorry sorry boehoequote:Op woensdag 15 mei 2013 23:32 schreef b2py het volgende:
[..]
Stout Stout Stout. Gooi die sleutel in de prullenbak en ga online uithuilen.
Ik vind dat toch jammer eigenlijk: ik las laatst dat alle stations door dezelfde architecte worden ontworpen. Het gevolg is dat al die nieuwe stations er nagenoeg hetzelfde uit komen te zien. Doe mij die goeie ouwe tijd maar terug waarin stations nog verschillend waren; zowel in ontwerp als in exploitanten.quote:Op woensdag 15 mei 2013 19:52 schreef Bitlord het volgende:
Bijna open, maar de omgeving ervan is nog een grote treurnis: station Utrecht Leidsche Rijn Centrum.
De bordjes hangen al!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Uniformiteit is wel goedkoper voor de eigenaar.quote:Op woensdag 15 mei 2013 23:48 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Ik vind dat toch jammer eigenlijk: ik las laatst dat alle stations door dezelfde architecte worden ontworpen. Het gevolg is dat al die nieuwe stations er nagenoeg hetzelfde uit komen te zien. Doe mij die goeie ouwe tijd maar terug waarin stations nog verschillend waren; zowel in ontwerp als in exploitanten.
Dat is handig voor Russische rijtuigen, die hebben zoeen driehoek.quote:Op woensdag 15 mei 2013 23:49 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Kijk eens wat ik heb
![]()
[ afbeelding ]
Stockphotoquote:Op woensdag 15 mei 2013 23:49 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Kijk eens wat ik heb
![]()
[ afbeelding ]
Ja wat in Frankrijk kan je er geen ruk meequote:Op woensdag 15 mei 2013 23:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is handig voor Russische rijtuigen, die hebben zoeen driehoek.
Och waarom zou ik. Kan je die tegenwoordig niet meer bij een ijzerhandel krijgen dan?quote:
Vroeger had je ook allemaal standaard stations. Bijvoorbeeld de lijn Hengelo-Zutphen, waar alle vijf de stationgebouwen van een standaard SS-type zijn (Delden, Goor en Lochem SS 4e klasse, Markelo en Laren-Almen SS 5e klasse).quote:Op woensdag 15 mei 2013 23:48 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Ik vind dat toch jammer eigenlijk: ik las laatst dat alle stations door dezelfde architecte worden ontworpen. Het gevolg is dat al die nieuwe stations er nagenoeg hetzelfde uit komen te zien. Doe mij die goeie ouwe tijd maar terug waarin stations nog verschillend waren; zowel in ontwerp als in exploitanten.
Uiteraard, maar t blijft zonde. Heb zelf ook echt helemaal niks met die oersaaie prefabgevallen van staal en glasquote:Op woensdag 15 mei 2013 23:49 schreef b2py het volgende:
[..]
Uniformiteit is wel goedkoper voor de eigenaar.
Ohja? Is dat zo?quote:Op woensdag 15 mei 2013 23:48 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Ik vind dat toch jammer eigenlijk: ik las laatst dat alle stations door dezelfde architecte worden ontworpen. Het gevolg is dat al die nieuwe stations er nagenoeg hetzelfde uit komen te zien. Doe mij die goeie ouwe tijd maar terug waarin stations nog verschillend waren; zowel in ontwerp
Een nokia lader. Okee. Heb ik misschien ook wel nog steeds eentje ergens. Maar het meeste van die oude foons heb ik weggetieft.quote:Op woensdag 15 mei 2013 23:52 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik heb wel dit trouwens
[ afbeelding ]
Daarmee kan je stroom aftappen in een tgvquote:Op woensdag 15 mei 2013 23:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Een nokia lader. Okee. Heb ik misschien ook wel nog steeds eentje ergens. Maar het meeste van die oude foons heb ik weggetieft.
In tegenstelling tot vroeger, toen de Staatsspoorwegen gewoon voorgedefinieerde klassen hadden en dat de stations van Zwolle en Dordrecht klonen van elkaar zijn?quote:Op woensdag 15 mei 2013 23:48 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Ik vind dat toch jammer eigenlijk: ik las laatst dat alle stations door dezelfde architecte worden ontworpen. Het gevolg is dat al die nieuwe stations er nagenoeg hetzelfde uit komen te zien. Doe mij die goeie ouwe tijd maar terug waarin stations nog verschillend waren; zowel in ontwerp als in exploitanten.
Beton is mooi!quote:Op woensdag 15 mei 2013 23:55 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Klopt maar met die stationsgebouwen zag het er nog net wat gezelliger uitnu is het enkel een stuk beton met ijzer en glas erop: sááááái
Ik vind de Randstadspoor stations mooier dan bijvoorbeeld Amsterdam-Zuid.quote:Op woensdag 15 mei 2013 23:56 schreef James1988 het volgende:
Dat is een kwestie van smaak. Ik kan beton en glas erg waarderen.
Een winderig tochthol is het toch altijd, ongeacht het ontwerp.
Ja maar dat kan met elke 2pin stekker.quote:Op woensdag 15 mei 2013 23:55 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Daarmee kan je stroom aftappen in een tgvnee echt!
Ik ook. Amsterdam Zuid vind ik verschrikkelijk... een paar perrons en een brug onder de snelweg.quote:Op woensdag 15 mei 2013 23:57 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik vind de Randstadspoor stations mooier dan bijvoorbeeld Amsterdam-Zuid.
Mooi ontwerp, maar alsnog een tochthol.quote:Op donderdag 16 mei 2013 00:02 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Erg goed gelukt al zeg ik het zelf.
U zei Lage Zwaluwe?quote:Op woensdag 15 mei 2013 23:56 schreef James1988 het volgende:
Dat is een kwestie van smaak. Ik kan beton en glas erg waarderen.
Een winderig tochthol is het toch altijd, ongeacht het ontwerp.
uhuh. Een totaal onaantrekkelijk stationquote:Op woensdag 15 mei 2013 23:58 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik ook. Amsterdam Zuid vind ik verschrikkelijk... een paar perrons en een brug onder de snelweg.
het wordt wel verkocht als stationquote:Op donderdag 16 mei 2013 00:03 schreef James1988 het volgende:
[..]
Lage Zwaluwe is geen station. Dat is drie lappen tegels en een paar trappen langs wat spoor.
Het is dat Amsterdam C in de naam staat, maar dit was voor de verbouwing? Ik ken stations als Utrecht, Arnhem, Zwolle, Rotterdam en Amsterdam alleen maar in verbouwing :/quote:Op donderdag 16 mei 2013 00:05 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Dit is pas een station:
[ afbeelding ]
Ziet er een stuk aantrekkelijker uit dan die ijzeren meuk die er nu staat.quote:Op donderdag 16 mei 2013 00:05 schreef b2py het volgende:
Dit soort bankjes willen ze overal gaan installeren:
[ afbeelding ]
Breukelen en zo heb je nog wel veel meer stations die totaal onaantrekkelijk zijnquote:Op donderdag 16 mei 2013 00:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoor ik daar "Krommenie-Assendelft"?
beetje het idee van OLVquote:Op donderdag 16 mei 2013 00:06 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Het meest karige station van Frankrijk
[ afbeelding ]
Halte de Fontainebleau-Forêt
maar tochtholen he.quote:Op donderdag 16 mei 2013 00:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Breukelen en zo heb je nog wel veel meer stations die totaal onaantrekkelijk zijn
Goede vraag! Ik weet het niet. 2008 kan misschien ook nog?quote:Op donderdag 16 mei 2013 00:06 schreef b2py het volgende:
[..]
Het is dat Amsterdam C in de naam staat, maar dit was voor de verbouwing? Ik ken stations als Utrecht, Arnhem, Zwolle, Rotterdam en Amsterdam alleen maar in verbouwing :/
Goeie zaakquote:Op donderdag 16 mei 2013 00:09 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zeer waarschijnlijk de nieuwe 'warmtezuil', de warmtebar.
Alleen Schiphol niet zo'n beetje. Ja okay, daar tocht het wel maar het waait er niet met windkracht 12quote:
Die is ook mooiquote:Op donderdag 16 mei 2013 00:11 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Dit is trouwens de oude sncf pingel, die hoor je heel soms nog...
http://www.dailymotion.co(...)ncf_fun#.UZQIB6LwkmY
Een voorbijrijdende trein brengt flink wat wind met zich mee, en dat met ventilatoren die dat tegen moeten gaan..quote:Op donderdag 16 mei 2013 00:12 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Alleen Schiphol niet zo'n beetje. Ja okay, daar tocht het wel maar het waait er niet met windkracht 12
En toch is het de trend overal, zie bijvoorbeeld het nieuwe station Nijmegen-Lent en Nijmegen - Goffert. Beide stations zijn qua ontwerp identiek aan die van Arnhem-Zuid.quote:Op woensdag 15 mei 2013 23:59 schreef Frenk3nstein het volgende:
Glas (Arnhem-zuid bijv.) is ook zo'n succes.
Kanker eerst een halve minuut tegen een reclamefilmpje aan zitten staren voor een achterhaald reuteltje van 3 secondenquote:Op donderdag 16 mei 2013 00:11 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Dit is trouwens de oude sncf pingel, die hoor je heel soms nog...
http://www.dailymotion.co(...)ncf_fun#.UZQIB6LwkmY
Simpel gedacht misschien, maar: schuifdeuren bij alle perrontoegangen, en iets van anti-tocht-flappen bij de tunnel? Of warmtesluizen?quote:Op donderdag 16 mei 2013 00:12 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Alleen Schiphol niet zo'n beetje. Ja okay, daar tocht het wel maar het waait er niet met windkracht 12
Ik moest lachenquote:Op donderdag 16 mei 2013 00:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kanker eerst een halve minuut tegen een reclamefilmpje aan zitten staren voor een achterhaald reuteltje van 3 seconden![]()
Er bevinden zich reusachtige ventilatoren in de tunnel die die wind moeten blokkeren. Hangen ook in Best, Blaak en Rijswijk enzo. Werkt erg goedquote:Op donderdag 16 mei 2013 00:15 schreef James1988 het volgende:
[..]
Simpel gedacht misschien, maar: schuifdeuren bij alle perrontoegangen, en iets van anti-tocht-flappen bij de tunnel? Of warmtesluizen?
Ik ook nietquote:Op donderdag 16 mei 2013 00:16 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik moest lachenIk had geen reclamefilmpje
uhuh. Het is de moderne stijl voor de stoptreinstationsquote:Op donderdag 16 mei 2013 00:14 schreef Brembo het volgende:
[..]
En toch is het de trend overal, zie bijvoorbeeld het nieuwe station Nijmegen-Lent en Nijmegen - Goffert. Beide stations zijn qua ontwerp identiek aan die van Arnhem-Zuid.
Ja tis wel goed met jequote:Op donderdag 16 mei 2013 00:15 schreef Darkwing_Duck het volgende:
SNCF pingel 1967 http://www.universal-soundbank.com/mp3/sounds/22291.mp3
SNCF pingel 1984 http://www.universal-soundbank.com/mp3/sounds/22293.mp3
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |