Als het dan ook nog goedkoper wordt hebben we een win-win situatiequote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:49 schreef b2py het volgende:
[..]
Veiligheid van spoorvervoer tov over de weg
Een monopolist is in heel veel sectoren niet alleen wenselijk maar economisch de enige mogelijkheid. De vrije markt is zeer slecht in het inkopen van collectieve goederen zoals zorg, defensie, veiligheid, openbaar belang. Daar heb je dus één grote monopolist; De Staat.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:49 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat geldt net zo goed voor jouw argumenten. Een monopolist is in geen enkele sector wenselijk, omdat dit iedere aanleiding tot verbetering of klantgerichtheid wegneemt.
De subsidie op diesel is eindelijk afgeschaft. Nu nog de invoering van Maut op vrachtwagenvervoer net als in Duitsland en we zijn er.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:53 schreef Viezze het volgende:
[..]
Als het dan ook nog goedkoper wordt hebben we een win-win situatie
Het is al spotgoedkoop. Wat voor HSL Zuid geldt, geldt ook voor de betuweroute. Goedkopere infraheffing lijdt tot lagere prijzen bij vervoerder wat tot meer treinen zou kunnen leiden.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:53 schreef Viezze het volgende:
[..]
Als het dan ook nog goedkoper wordt hebben we een win-win situatie
Subsidie? Lagere accijnzen bedoel jequote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:55 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
De subsidie op diesel is eindelijk afgeschaft. Nu nog de invoering van Maut op vrachtwagenvervoer net als in Duitsland en we zijn er.
Wat is mijn ogen goed zou zijn, tot het personenvervoer er last van gaat krijgen. Prorail heeft een "neutrale" functie, dus hoe ver kan het goederenvervoer nog groeien?quote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:55 schreef b2py het volgende:
[..]
Het is al spotgoedkoop. Wat voor HSL Zuid geldt, geldt ook voor de betuweroute. Goedkopere infraheffing lijdt tot lagere prijzen bij vervoerder wat tot meer treinen zou kunnen leiden.
Lagere accijnzen voor bepaalde groepen is gewoon een vorm van subsidie.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:59 schreef Viezze het volgende:
[..]
Subsidie? Lagere accijnzen bedoel jeMaar het klopt wel dat het nu eerlijker is. Over tol voor vrachtwagens ben ik het met je eens.
Dat is minimumloon daar zo ongeveer?quote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:59 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Nog een voorbeeld van dingen die spotgoedkoop zijn geworden; Vliegen. Vooral in de VS vlieg je voor een habbekrats van A naar B. Daar staat tegenover dat het eens zo gerespecteerde en goed betaalde beroep piloot nu nog een schamele $20.000,- per jaar verdient. Nou, dan betaal ik liever iets meer.
Wie doet het daarvoor? Zo veel verantwoordelijkheid nemen? Ik geloof er niks vanquote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:59 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Nog een voorbeeld van dingen die spotgoedkoop zijn geworden; Vliegen. Vooral in de VS vlieg je voor een habbekrats van A naar B. Daar staat tegenover dat het eens zo gerespecteerde en goed betaalde beroep piloot nu nog een schamele $20.000,- per jaar verdient. Nou, dan betaal ik liever iets meer.
dan omarm je min of meer het plan dat de regionale vervoerders opgesteld hebbenquote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:54 schreef James1988 het volgende:
Je hoeft een concessie niet in een gebied in te delen, je kunt ook lijngericht werken. Je zou bijvoorbeeld de NoordOost (Den Haag / Rotterdam - Groningen / Leeuwarden / Enschede) kunnen onderbrengen in een concessie, een ZuidOost kunnen maken (IC's en sprinters die starten/eindigen in Brabant en Limburg) en een Randstad-concessie.
Kan prima toch?quote:Op woensdag 15 mei 2013 00:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dan omarm je min of meer het plan dat de regionale vervoerders opgesteld hebben
Ik kan me niet voorstellen dat een piloot zo weinig verdient.. Dat is bijna minimumloonin Nederlandquote:Op woensdag 15 mei 2013 00:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wie doet het daarvoor? Zo veel verantwoordelijkheid nemen? Ik geloof er niks van
zou het pas doen wanneer je in Europa meer een level playing field hebt.quote:
Dat sowieso, de EU wil ook voorzorgsmaatregelen nemen zodat een spoorwegmaatschappij pas kan meedingen naar concessies als de eigen markt ook geopend is.quote:Op woensdag 15 mei 2013 00:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zou het pas doen wanneer je in Europa meer een level playing field hebt.
Hoor ik daar locomotieven en RIC-rijtuigen?quote:het moet wel zo zijn dat materieel makkelijker dan nu tussen landen uitwisselbaar is, zodat het voor vervoerders aantrekkelijker wordt om in goed materieel te investeren dat na een concessie nog elders mee kan gaan
Ik ook niet.quote:Op woensdag 15 mei 2013 00:27 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat een piloot zo weinig verdient.. Dat is bijna minimumloonin Nederland
neuh, niet per se. Meer treinstellen waar je een andere module in kunt hangen, zodat deze daarna andere bovenleidingspanningen slikken.quote:Op woensdag 15 mei 2013 00:30 schreef James1988 het volgende:
Hoor ik daar locomotieven en RIC-rijtuigen?
Die kwam vanochtend door Breda heen, we toeterden nog naar elkaarquote:Op woensdag 15 mei 2013 00:15 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik sta nu op Nijmegen CS, de ruitjesloc staat hier te chillen met daarachter iets van 12 bakken DDAR. Hier stallen ze dus de meuk die ik af en toe voorbij zie komen.
Ja, daarom begon hier de discussie over spoortje 11 te Hengeloquote:Op woensdag 15 mei 2013 00:39 schreef Peterselieman het volgende:
hadden we het in het vorige topic niet over spoortje 11 in Hengelo?
Het schijnt dat daar gister (dinsdag) per ongeluk een pimpel richting Amsterdam op binnen is genomen.
Ik zal het je nog gekker vertellenquote:Op woensdag 15 mei 2013 00:39 schreef Peterselieman het volgende:
hadden we het in het vorige topic niet over spoortje 11 in Hengelo?
Het schijnt dat daar gister (dinsdag) per ongeluk een pimpel richting Amsterdam op binnen is genomen.
Toffe loc is dat jaquote:Op woensdag 15 mei 2013 00:40 schreef Maegrim het volgende:
[..]
Die kwam vanochtend door Breda heen, we toeterden nog naar elkaar
Mooi, exit SNCF, NMBS, DB (ook vanwege niet scheiden van infra en vervoer).quote:Op woensdag 15 mei 2013 00:30 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat sowieso, de EU wil ook voorzorgsmaatregelen nemen zodat een spoorwegmaatschappij pas kan meedingen naar concessies als de eigen markt ook geopend is.
Eurofima!quote:[..]
Hoor ik daar locomotieven en RIC-rijtuigen?
Daarom had de trein een uur vertragingquote:Op woensdag 15 mei 2013 00:39 schreef Peterselieman het volgende:
hadden we het in het vorige topic niet over spoortje 11 in Hengelo?
Het schijnt dat daar gister (dinsdag) per ongeluk een pimpel richting Amsterdam op binnen is genomen.
Niet alleen Arrivaquote:Op woensdag 15 mei 2013 08:23 schreef Viezze het volgende:
Daarnaast kan Arriva nog wel wat leren van communicatie m.b.t. treinstellen die worden afgekoppeld...regelmatig stappen er mensen in treinstellen om er vervolgens worden uitgestuurd. Zet het minstens op de borden/trein.
Meer dan 80.000 van de 100.000 beroepspiloten in de VS verdienen zoiets: http://blogs.wsj.com/midd(...)-your-captain-earns/quote:Op woensdag 15 mei 2013 00:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wie doet het daarvoor? Zo veel verantwoordelijkheid nemen? Ik geloof er niks van
In veel staten in de VS is er niet eens een minimumloon en als die er wel is gaat het soms om $2 USD per uur. Amerikanen hebben relatief vaak een 2e of 3e baan en ongeveer 1/3e van het land leeft op of onder de armoedegrens. Er is bijna nul sociale mobiliteit (wie voor een dubbeltje geboren is wordt daar echt geen kwartje) onder andere omdat studeren een rijkeluisaangelegenheid is. Grotendeels het gevolg van Reagan's neoconservatieve beleid.quote:Op woensdag 15 mei 2013 00:27 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat een piloot zo weinig verdient.. Dat is bijna minimumloonin Nederland
Je raakt de flexibiliteit kwijt om lijnvoeringen drastisch om te gooien op het moment dat je op bepaalde lijnen sneller gaat rijden of frequenties gaat veranderen. Wat dat betreft zou het landelijk IC-netwerk minimaal bij een enkele vervoerder thuis moeten horen.quote:
In Groningen doen ze het als het goed is ook. Zo is het mij in ieder geval wel geleerd destijds. Het grote probleem daar is dat veel reizigers niet verder kijken dan hun neus lang is.quote:Op woensdag 15 mei 2013 08:25 schreef greavy het volgende:
Op de MLL zetten ze op de trein "NIET INSTAPPEN", en het andere treinstel krijgt wel een bestemming Gorinchem of Geldermalsen.
aan de andere kant is charity daar wel heel erg groot. Er zijn daar veel mensen die bijvoorbeeld geld aan ziekenhuizen schenken om daarmee openstaande rekeningen van anderen te betalen.quote:Op woensdag 15 mei 2013 08:43 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
In veel staten in de VS is er niet eens een minimumloon en als die er wel is gaat het soms om $2 USD per uur. Amerikanen hebben relatief vaak een 2e of 3e baan en ongeveer 1/3e van het land leeft op of onder de armoedegrens. Er is bijna nul sociale mobiliteit (wie voor een dubbeltje geboren is wordt daar echt geen kwartje) onder andere omdat studeren een rijkeluisaangelegenheid is. Grotendeels het gevolg van Reagan's neoconservatieve beleid.
true. Het staat vaak genoeg op de stellen dat er niet ingestapt mag worden en meestal staat er ook nog een rangeerder in de buurt.quote:Op woensdag 15 mei 2013 08:49 schreef GekkeHaan het volgende:
[..]
In Groningen doen ze het als het goed is ook. Zo is het mij in ieder geval wel geleerd destijds. Het grote probleem daar is dat veel reizigers niet verder kijken dan hun neus lang is.
Maar wees realistisch, hoe vaak gebeurt het nou dat lijnvoeringen drastisch worden omgegooid? Dat is begin dit jaar gebeurd i.v.m. de opening van de Hanzelijn, maar de opening van een nieuwe spoorlijn is een zeldzaamheid.quote:Op woensdag 15 mei 2013 08:45 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Je raakt de flexibiliteit kwijt om lijnvoeringen drastisch om te gooien op het moment dat je op bepaalde lijnen sneller gaat rijden of frequenties gaat veranderen. Wat dat betreft zou het landelijk IC-netwerk minimaal bij een enkele vervoerder thuis moeten horen.
Had ik op Utrecht, Sprinter richting Breda. En ik nog denken, waarom loopt iedereen naar het voorste treinstelquote:Op woensdag 15 mei 2013 08:35 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Niet alleen Arriva![]()
Ik werd laatst in Zwolle door een NS conducteur de trein weer uitgestuurd, want alleen het andere deel ging verder.
Als antwoord op mijn vraag waarom dat niet op de trein en/of het perron was aangekondigd kreeg ik een meewarig "Zo werkt dat natuurlijk niet meneer!"
Beroepspiloten aldaar zijn ook gastjes die in een Cesna 6 man 75 km verderop aflevert...quote:Op woensdag 15 mei 2013 08:42 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Meer dan 80.000 van de 100.000 beroepspiloten in de VS verdienen zoiets: http://blogs.wsj.com/midd(...)-your-captain-earns/
Da's natuurlijk een wat rare reactie. Overigens weet ik dat de huidige borden (TBP's) nog niet kunnen tonen dat een deel achterblijft. Dat wordt nog verbeterd.quote:Op woensdag 15 mei 2013 08:35 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Niet alleen Arriva![]()
Ik werd laatst in Zwolle door een NS conducteur de trein weer uitgestuurd, want alleen het andere deel ging verder.
Als antwoord op mijn vraag waarom dat niet op de trein en/of het perron was aangekondigd kreeg ik een meewarig "Zo werkt dat natuurlijk niet meneer!"
Dat is niet helemaal waar. In Deventer zie ik regelmatig op de borden staan voor de trein uit Amersfoort door naar Enschede "Achterste treindeel blijft achter".quote:Op woensdag 15 mei 2013 10:05 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Da's natuurlijk een wat rare reactie. Overigens weet ik dat de huidige borden (TBP's) nog niet kunnen tonen dat een deel achterblijft. Dat wordt nog verbeterd.
Het valt trouwens nog wel mee hoe erg ie daar in de weg staat: de pimpel is zo'n 250 meter, en wanneer ie hem helemaal tot het juk doorrijdt staat ie vrij van de wissels aan de achterkant. Het enige geblokkeerde is dan Enschede -> spoor 1/2.quote:Op woensdag 15 mei 2013 00:39 schreef Peterselieman het volgende:
hadden we het in het vorige topic niet over spoortje 11 in Hengelo?
Het schijnt dat daar gister (dinsdag) per ongeluk een pimpel richting Amsterdam op binnen is genomen.
Maar hoe is dat nu opgelost eigenlijk, diegene die eruit wouden moesten in ieder geval een aantal bakken naar voren lopen, diegene die in wouden stappen hebben m laten varen, en er is ergens een lok vandaan geplukt om te keren?quote:Op woensdag 15 mei 2013 10:50 schreef dennistd het volgende:
[..]
Het valt trouwens nog wel mee hoe erg ie daar in de weg staat: de pimpel is zo'n 250 meter, en wanneer ie hem helemaal tot het juk doorrijdt staat ie vrij van de wissels aan de achterkant. Het enige geblokkeerde is dan Enschede -> spoor 1/2.
rangeerder met portofoon aan de achterzijde van de trein posteren en dan langzaam terugrijden, nadat hiervoor toestemming is verleend.quote:Op woensdag 15 mei 2013 11:25 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Maar hoe is dat nu opgelost eigenlijk, diegene die eruit wouden moesten in ieder geval een aantal bakken naar voren lopen, diegene die in wouden stappen hebben m laten varen, en er is ergens een lok vandaan geplukt om te keren?
Dat is inderdaad de makkelijkste methode, maar je bent dan wel weer een kwartiertje of een half uurtje verder...quote:Op woensdag 15 mei 2013 11:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
rangeerder met portofoon aan de achterzijde van de trein posteren en dan langzaam terugrijden, nadat hiervoor toestemming is verleend.
Daarna kun je gewoon richting perron rijden
Nee, een storingsmonteur, of rangeerder van NSR erbij halen, die op het achterste rijtuig zetten. Machinist treindienstleider laten bellen, dan de hele combinatie naar achteren zetten, tot voorbij het sein, maar nog voor het aanrijdpunt van de overweg bij hengelo oost. Wissels goed zetten en dan op het juiste perron de reizigers laten uitstappen.quote:Op woensdag 15 mei 2013 11:25 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Maar hoe is dat nu opgelost eigenlijk, diegene die eruit wouden moesten in ieder geval een aantal bakken naar voren lopen, diegene die in wouden stappen hebben m laten varen, en er is ergens een lok vandaan geplukt om te keren?
Dan moeten wel eerst alle reizigers eruitquote:Op woensdag 15 mei 2013 11:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
rangeerder met portofoon aan de achterzijde van de trein posteren en dan langzaam terugrijden, nadat hiervoor toestemming is verleend.
Daarna kun je gewoon richting perron rijden
quote:Op woensdag 15 mei 2013 11:41 schreef James1988 het volgende:
Ik heb het eens gehad dat de Fyra van Breda naar Amsterdam naar Roosendaal werd gestuurd. Een mannetje met geel hesje liep naar achteren, de trein reed terug tot in het station van Breda, en vervolgde toen z'n weg.
Leverde +20 op.
Je mag geen rangeerbewegingen doen met reizigers in een trein.quote:
op de vrije baan heb je weinig keuze als je onderweg de verkeerde kant uit wordt gestuurdquote:Op woensdag 15 mei 2013 11:48 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Je mag geen rangeerbewegingen doen met reizigers in een trein.
Ja tuurlijk. Regeltjes zijn weer eens belangrijker dan mensen.quote:Op woensdag 15 mei 2013 11:48 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Je mag geen rangeerbewegingen doen met reizigers in een trein.
Naja.. Als je besluit de snelheid te verhogen voor de Noordoost kan je niet opeens Groningen-Rotterdam via de HSL gaan rijden. Dat de overheid dat kan aanpassen klinkt in theorie heel leuk maar het opeens wijzigen van concessieindelingen gaat vaak niet omdat niet alles in een keer aanbesteedt en aangepast kan worden. Je creeërt een mate van stabiliteit in je netwerk die ontwikkeling tegen kan gaan.quote:Op woensdag 15 mei 2013 10:01 schreef James1988 het volgende:
[..]
Maar wees realistisch, hoe vaak gebeurt het nou dat lijnvoeringen drastisch worden omgegooid? Dat is begin dit jaar gebeurd i.v.m. de opening van de Hanzelijn, maar de opening van een nieuwe spoorlijn is een zeldzaamheid.
De lijnvoeringen zouden een taak van de overheid worden, die d.m.v. concessies bepaalt wie op welke lijnen mag rijden. Zulke grote verandering in de infra kunnen al worden meegenomen bij de start van de concessie, het totale traject om een spoorlijn weg te leggen duurt vaak net zo lang als de gemiddelde concessie
Haha, een beetje dreigen met een nieuwsbericht helpt, ze pakken het nu wel opquote:Op woensdag 15 mei 2013 09:08 schreef b2py het volgende:
Ik vraag me echt af waar @NS_online in hemelsnaam mee bezig is. Onze medegebruiker Bitlord twitterde naar ze dat er een gestolen ov-fiets in gebruik was bij postnl in Utrecht. Hij werd, uiteraard, weer verwezen naar een ander kanaal want bij NS_online kunnen ze dat niet even doorzetten. Echt te schandalig voor woorden. Zij zijn er voor ons, wij helpen ze met dit soort zaken en alsnog willen ze niet dat we ze helpen. Crowdsourcing is het helemaal anno 2013, maar zoals zo vaak loopt NS weer achter de feiten aan.
Edit: nieuwe tweet, ze kunnen er niks mee doen omdat het niet hun afdeling is. Ik word zo moe van dit bedrijf..
Naar aanleiding van die laatste tweet heb ik dan maar verzocht om het logo NS van de ov-fiets af te halen als ze toch niks voor hun konden betekenen. Toen is er gereageerd dat het wel 'onderdeel' is van NS maar een eigen klantenservice heeft. Toen begon iemand weer bureaucratie te gooien, en uiteindelijk is er blijkbaar uiteindelijk aan de bel getrokken bij de klantenservice. Ongeveer een uur geleden kwam het bericht dat er inderdaad een fiets gestolen was en werden we vriendelijk bedankt voor de melding. Als we nog extra info hadden over het nummer van de fiets of de locatie ervan zouden we ze enorm helpen.quote:Op woensdag 15 mei 2013 09:08 schreef b2py het volgende:
Ik vraag me echt af waar @NS_online in hemelsnaam mee bezig is. Onze medegebruiker Bitlord twitterde naar ze dat er een gestolen ov-fiets in gebruik was bij postnl in Utrecht. Hij werd, uiteraard, weer verwezen naar een ander kanaal want bij NS_online kunnen ze dat niet even doorzetten. Echt te schandalig voor woorden. Zij zijn er voor ons, wij helpen ze met dit soort zaken en alsnog willen ze niet dat we ze helpen. Crowdsourcing is het helemaal anno 2013, maar zoals zo vaak loopt NS weer achter de feiten aan.
Edit: nieuwe tweet, ze kunnen er niks mee doen omdat het niet hun afdeling is. Ik word zo moe van dit bedrijf..
Echt waar hoor, wat een gastenquote:Op woensdag 15 mei 2013 12:50 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Haha, een beetje dreigen met een nieuwsbericht helpt, ze pakken het nu wel op
Ik heb dit een keer gehad in Nieuweschans terwijl ik op weg was naar Leer. Niks omgeroepen in de trein, de stop op Nieuweschans duurde al zolang. In de tussentijd liep er nog wel personeel door de trein en opeens rijdt het andere treinstel door naar Leer en de onze blijft achter in Nieuweschans om even later terug te keren naar Groningen. Sta je daar twee uur te wachten op Nieuweschans, het einde van Nederland.quote:Op woensdag 15 mei 2013 10:29 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Door dit soort gekloot heb ik ook weleens een half uur op gelopen in Venlo, ploegje van 5 man personeel heeft me achterin de trein zien stappen om de simpele reden dat het dan tijd uitspaart bij de overstap die ik dan ging maken. t fluitje ging en de deuren bleven maar open, zag ik de voorste 6 bakken wegrollen....Niks aangegeven, laatstaat dat het personeel me even gewaarschuwd had..
Om van door je hangmat te zakken
Ja, het kán inderdaad allemaal wel met de TBP's. Niet alleen dit, maar ook de reden van een vertraging kan erop worden aangegeven. Het gebeurt echter lang niet altijd. Nog echt in ontwikkeling, en dat duurt (kennelijk) lang...quote:Op woensdag 15 mei 2013 10:15 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar. In Deventer zie ik regelmatig op de borden staan voor de trein uit Amersfoort door naar Enschede "Achterste treindeel blijft achter".
wat stond er op de displays in de trein? Nieuweschans of Leer?quote:Op woensdag 15 mei 2013 13:18 schreef MCH het volgende:
[..]
Ik heb dit een keer gehad in Nieuweschans terwijl ik op weg was naar Leer. Niks omgeroepen in de trein, de stop op Nieuweschans duurde al zolang. In de tussentijd liep er nog wel personeel door de trein en opeens rijdt het andere treinstel door naar Leer en de onze blijft achter in Nieuweschans om even later terug te keren naar Groningen. Sta je daar twee uur te wachten op Nieuweschans, het einde van Nederland.
Geen idee, zoiets roepen ze bij de NS toch ook om.quote:Op woensdag 15 mei 2013 13:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
wat stond er op de displays in de trein? Nieuweschans of Leer?
bij Arriva hoeft dat vanwege de displays en de automatische omroep niet.quote:Op woensdag 15 mei 2013 13:20 schreef MCH het volgende:
[..]
Geen idee, zoiets roepen ze bij de NS toch ook om.
Ach, wat anders kun je verwachten van zo'n waardeloze dure kutverbinding. Ben blij dat die publicexpress bussen er zijn.quote:Op woensdag 15 mei 2013 13:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
bij Arriva hoeft dat vanwege de displays en de automatische omroep niet.
Verder geldt dat ze, uitzonderingen daargelaten, altijd met maar één stelletje doorrijden naar Leer.
Volgens mij stonden de displays in de trein toen uit en is het zoveel gevraagd om even de automatische omroep in te stellen met een extra waarschuwing dat dit treinstel niet verder gaat.quote:Op woensdag 15 mei 2013 13:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
bij Arriva hoeft dat vanwege de displays en de automatische omroep niet.
Verder geldt dat ze, uitzonderingen daargelaten, altijd met maar één stelletje doorrijden naar Leer.
Wat erop staat maakt niet zoveel uit. Op het dienstkaartje van de mee passagierende machinist staat namelijk dat deze een service ronde moet maken. Komt er concreet op neer dat die machinist de mensen persoonlijk attendeerd op het feit dat het achterste treinstel achterblijft in Nieuweschans en teruggaat naar Groningen. En dat wanneer ze door willen reizen naar Weener of Leer, plaats moeten nemen in het voorste treinstel.quote:Op woensdag 15 mei 2013 13:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
wat stond er op de displays in de trein? Nieuweschans of Leer?
Dat hangt van de technische mogelijkheden van de automatische omroep af, ofwel: hoe goed is het geprogrammeerd?quote:Op woensdag 15 mei 2013 13:30 schreef MCH het volgende:
is het zoveel gevraagd om even de automatische omroep in te stellen met een extra waarschuwing dat dit treinstel niet verder gaat.
hmm. Dat gebeurt niet vaak. Alleen in de winter lijken er problemen met de displays in de trein te zijn. Buiten de winter werkt alles perfect.quote:Op woensdag 15 mei 2013 13:30 schreef MCH het volgende:
[..]
Volgens mij stonden de displays in de trein toen uit en is het zoveel gevraagd om even de automatische omroep in te stellen met een extra waarschuwing dat dit treinstel niet verder gaat.
Dat had die dikke papzak van Arriva dus ook nagelaten.quote:Op woensdag 15 mei 2013 13:30 schreef GekkeHaan het volgende:
[..]
Wat erop staat maakt niet zoveel uit. Op het dienstkaartje van de mee passagierende machinist staat namelijk dat deze een service ronde moet maken. Komt er concreet op neer dat die machinist de mensen persoonlijk attendeerd op het feit dat het achterste treinstel achterblijft in Nieuweschans en teruggaat naar Groningen. En dat wanneer ze door willen reizen naar Weener of Leer, plaats moeten nemen in het voorste treinstel.
Ik maakte het mijzelf daar vaak al wat makkelijker mee door mensen met koffers in Groningen al naar het voorste treinstel te verwijzen. Je moet als passagierende machinist toch de trein gereedmaken.
Over automatische omroep gesproken, hoe lang gaan ze bij Syntus nog handmatig "Hengelo Gezondheidspark" omroepen? Dat zit volgens mij nog steeds niet in het systeemquote:Op woensdag 15 mei 2013 13:30 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat hangt van de technische mogelijkheden van de automatische omroep af, ofwel: hoe goed is het geprogrammeerd?
het klinkt iig erg knulligquote:Op woensdag 15 mei 2013 13:32 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Over automatische omroep gesproken, hoe lang gaan ze bij Syntus nog handmatig "Hengelo Gezondheidspark" omroepen? Dat zit volgens mij nog steeds niet in het systeem
Bedoel je hier dat je dan letterlijk elke passagier individueel wordt aangesproken, dus niet via de omroep? Want in de 50+ keer dat ik dat traject heb gereden, heb ik dat maar één keer meegemaaktquote:Op woensdag 15 mei 2013 13:30 schreef GekkeHaan het volgende:
[..]
Komt er concreet op neer dat die machinist de mensen persoonlijk attendeerd op het feit dat het achterste treinstel achterblijft in Nieuweschans en teruggaat naar Groningen. En dat wanneer ze door willen reizen naar Weener of Leer, plaats moeten nemen in het voorste treinstel.
Ik denk eerlijk gezegd dat het hele servicerondje er vaak gewoon bij inschiet, als ik de gemiddelde machinist zo eens inschatquote:Op woensdag 15 mei 2013 13:46 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Bedoel je hier dat je dan letterlijk elke passagier individueel wordt aangesproken, dus niet via de omroep? Want in de 50+ keer dat ik dat traject heb gereden, heb ik dat maar één keer meegemaakt
Letterlijk elke? We zijn daar toch niet in de Randstad.quote:Op woensdag 15 mei 2013 13:46 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Bedoel je hier dat je dan letterlijk elke passagier individueel wordt aangesproken, dus niet via de omroep? Want in de 50+ keer dat ik dat traject heb gereden, heb ik dat maar één keer meegemaakt
Er zit daar toch een chinees tegenover het station?quote:Op woensdag 15 mei 2013 13:18 schreef MCH het volgende:
[..]
Ik heb dit een keer gehad in Nieuweschans terwijl ik op weg was naar Leer. Niks omgeroepen in de trein, de stop op Nieuweschans duurde al zolang. In de tussentijd liep er nog wel personeel door de trein en opeens rijdt het andere treinstel door naar Leer en de onze blijft achter in Nieuweschans om even later terug te keren naar Groningen. Sta je daar twee uur te wachten op Nieuweschans, het einde van Nederland.
In theorie is het allemaal heel makkelijk ja, de praktijk is afwachten. Daarnaast wordt het lastiger om je aan te passen aan een veranderende economische structuur. Met lange termijnvisie kan je dat ondervangen maar zeg nou eens eerlijk... Hoe goed doet de NL'se overheid dat nu eigenlijk?quote:Op woensdag 15 mei 2013 12:25 schreef James1988 het volgende:
Maar dat hangt weer samen met goede planning van projecten en concessies, zodat je nieuwe infrastructuur of grote aanpassingen oplevert tegelijkertijd met de overgang van een concessie. Daarnaast is het altijd mogelijk om de mogelijkheid om aanpassingen te doen op te nemen in de concessie.
Ter vergelijking: in Engeland is de Integrated Kent Franchise gegund aan operator Southeastern (Govia/Keolis). De ingangsdatum van deze concessie was 1 april 2006, maar hier is later (december 2009) nog High Speed 1 bij gekomen. Bij de gunning van de franchise zijn diensten over High Speed 1 opgenomen in de voorwaarden, en Southeastern heeft ervoor gezorgd dat ze op tijd klaar waren om over HS1 te gaan rijden (ze waren zelfs eerder klaar vanwege Hitachi's goede werk).
In Nederland is de Hanzelijn bij de start van dienstregeling 2013 toegevoegd aan de lopende Hoofdrailnetconcessie, en NS heeft, keurig volgens afspraak, vanaf dat moment treinen over de Hanzelijn gestuurd. Helaas geen treinen die 200 km/h halen of ERTMS hebben, maar wel treinen.
Infrastructuur is iets wat niet van vandaag op morgen verandert, maar iets met een langetermijnvisie. Je kunt daarom lijnvoering best laten samenhangen met de beschikbaarheid van je infrastructuur, en de mogelijkheid openhouden om tijdens een lopende concessie wijzigingen aan te brengen aan de lijnvoering ten gevolge van de oplevering van nieuwe/gewijzigde infrastructuur.
Volgens mij is het ook mogelijk om tweedehands (afgedankte) OV-fietsen te kopen, maar ja, dan zou je het logo niet afplakkenquote:
Misschien dat ze het systeem pas aanpassen tijdens de revisie van de LINTen waar ze nu mee bezig zijn?quote:Op woensdag 15 mei 2013 13:32 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Over automatische omroep gesproken, hoe lang gaan ze bij Syntus nog handmatig "Hengelo Gezondheidspark" omroepen? Dat zit volgens mij nog steeds niet in het systeem
Tenzij je natuurlijk er genoeg van hebt dat mensen continu jouw fiets voor OV-fiets aanzienquote:Op woensdag 15 mei 2013 14:07 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Volgens mij is het ook mogelijk om tweedehands (afgedankte) OV-fietsen te kopen, maar ja, dan zou je het logo niet afplakken. (Geheel onopvallend trouwens.)
Volgens mij komt er in de gereviseerde stellen ook een nieuw reizigersinformatiesysteem, dus daar zal het dan wel inzitten. Blijkbaar is het huidige systeem zo moeilijk aan te passen dat het geen zin had voor dat jaartje.quote:Op woensdag 15 mei 2013 13:32 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Over automatische omroep gesproken, hoe lang gaan ze bij Syntus nog handmatig "Hengelo Gezondheidspark" omroepen? Dat zit volgens mij nog steeds niet in het systeem
quote:Op woensdag 15 mei 2013 14:08 schreef ReisT het volgende:
[..]
Misschien dat ze het systeem pas aanpassen tijdens de revisie van de LINTen waar ze nu mee bezig zijn?
Dat klinkt wel als een zinnige aanname jaquote:Op woensdag 15 mei 2013 14:55 schreef dennistd het volgende:
[..]
Volgens mij komt er in de gereviseerde stellen ook een nieuw reizigersinformatiesysteem, dus daar zal het dan wel inzitten. Blijkbaar is het huidige systeem zo moeilijk aan te passen dat het geen zit had voor dat jaartje.
daar komt nog eens bij dat Syntus financieel nu niet erg ruim zit en dus bepaalde investeringen achterwege zal latenquote:Op woensdag 15 mei 2013 14:58 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
[..]
Dat klinkt wel als een zinnige aanname ja
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |