abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 mei 2013 @ 19:11:40 #1
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_126140290

Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.

>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je van harte welkom heten:

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, heeft niet zoveel met dit soort lijstjes.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
sncfblob.jpg James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen.
fokplaat.jpg DriekOplopers, doet goede dingen namens en voor de reiziger.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
CIMG0149(res).gif greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden.
sepiakameeltje2.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
monopoly%20spin.gif Monopoly, Machinist (in opleiding). Voor al uw veiligheidsvestjes en foto's op emplacementen.
162.gif Crientj, Ginger, ex-servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
ouigoo.png Darkwing_Duck, beoefent zijn spoorhobby in de regio Parijs.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
fyrav250%2060x60.png b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet.

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl.

>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo) en in de ICE (Amsterdam - Arnhem) Voor de Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor de Fyra bedraagt ¤2,30 enkele reis (2e klas), ongeacht het traject. Deze toeslag is in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig.
Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. Bij de kaartautomaat betaal je ¤2,30 voor een enkele reis (2e klas), ongeacht het traject.

Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe.

>> Fyra Amsterdam<->Brussel
Met ingang van 18 januari is de Fyra-treindienst tussen Amsterdam en Brussel voor onbepaalde tijd opgeschort. Dit is besloten naar aanleiding van beschadiging aan het materieel door winterse omstandigheden. Internationaal reizen over de HSL kan hierdoor uitsluitend met Thalys. Het alternatief is een 1x per twee uur rijdende intercity Den Haag HS-Brussel (in het weekend tot Antwerpen) over het klassieke spoor. Reizigers met een kaartje naar België mogen zonder toeslag gebruik maken van de Fyra Amsterdam-Rotterdam. Verder rijdt er ook nog gewoon elk uur een stoptrein Roosendaal-Antwerpen.

>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen:
>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
De feestdagen in 2013 zijn als volgt: Dinsdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 31 maart (eerste paasdag), maandag 1 april (tweede paasdag), dinsdag 30 april (Koninginnedag), zondag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 9 mei (Hemelvaartsdag), zondag 19 mei (eerste pinksterdag), maandag 20 mei (tweede pinksterdag), woensdag 25 december (eerste kerstdag), donderdag 26 december (tweede kerstdag).
Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van DUO. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit.

>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? :(
Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ^O^

>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd:
Blijbol.
• De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden.
• De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen).
jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar).
• Als joker _O_ : De tariefcalculator van DB Netz voor binnen Duitsland.

>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden.
De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen (- Haven) - Greavy
Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy
Station Nijverdal en Nijverdal West - De laatste dag in de "oude" situatie - Greavy

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash
Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon
InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100
Treinen rond Basel - Dr_Flash
Station Visé - KapiteinT
InnoTrans 2010 - James1988
Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon
Reisje voor het goede doel - Greavy
Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen
Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef
Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tsjechie) - bork
Europabahn/Rheintalbahn - bork

>> Achter de schermen
De cabine van een Class 66 - Monopoly
De cabine van een G-2000 - Monopoly
De cabine van een DM'90 - Monopoly
Fotoverslag over de NS1700 - GlenSpey
Fotoverslag over VIRM - GlenSpey
De cabine van een Traxx (BR 186) - Mirgeam
De cabine van een G1206 - Mirgeam
Traffic Control Brussel: Open Bedrijvendag 2012 - Greavy
  maandag 6 mei 2013 @ 19:13:10 #2
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
  Redactie Frontpage / Sport maandag 6 mei 2013 @ 19:14:48 #3
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_126140452
Heerlijk die stoomplaatjes O+
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 6 mei 2013 @ 19:21:41 #4
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_126140824
De stoomevenementen aanstaande week:

- Sporen naar het Verleden, SGB te Goes. 6 Stoomlocs en één dieselloc actief. Donderdag 9 t/m zondag 12 mei.
* US Army Transportation Corps stoomlocomotief 4389 “ing. H.F. Enter”, na 13 jaar weer rijvaardig inzetbaar;
* Stoomlocomotief NS 8811 (War Department 5080) (SSN);
* Stoomlocomotief SA01 (CFV3V, België)
* Historische goederentrein;
* SGB-stoomlocomotieven Bison (1928) & Borsele (1924)
* Diesellocomotief NS 2225 (SMMR)
http://www.destoomtrein.nl/cms/index.php?show=PO0022LI

- STAR Stadskanaal 9 Mei
Eigen stoomloc en de net gerestaureerde 2278 met goederentrein
http://www.stadskanaalrail.nl/star/arrangementen.php?menc=arr10

- Stoomtram Hoorn Medemblik
* Donderdag 9 Mei, het Bello-festival. Ieder uur een stoomtram tussen Hoorn en Wognum, 2x/dag Hoorn-Medemblik vv
http://www.museumstoomtram.nl/nl/bellofestival
* Vrijdag 10 t/m zondag 12 Mei: Standaard-dienstregeling

- Zuid-Limburgse Stoomtrein Maatschappij
9 Mei en 12 Mei; Stoomtreinen en railbussen.
http://zlsm.nl/site/reizigers-info/dienstregeling

- Veluwsche Stoomtrein Maatschappij
* Donderdag 9 Mei 2013
Diverse Stoomtreinritten met de en goederentrein met dieseltractie, de 2233 + 2299 in Dubbeltractie!
http://www.stoomtrein.org/arrangementen/hemelvaart.html
In de bijgevoegde PDF op die pagina staat de locomloop + rijtuigomloop! Incl. DRGL goederentrein.

Uiteraard ben ik bij de SGB te vinden.
  maandag 6 mei 2013 @ 19:22:38 #5
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_126142170
Las net trouwens op de site van de Veluwsche Stoomtrein Maatschappij dat Thomas de Stoomlocomotief in juni uit Engeland overkomt. Zou die via de Kanaaltunnel gaan of komt hij per boot?
pi_126142394

Mijn stoommomentje van afgelopen weekeinde ....
pi_126143419
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 19:49 schreef WhiteJoker het volgende:
Las net trouwens op de site van de Veluwsche Stoomtrein Maatschappij dat Thomas de Stoomlocomotief in juni uit Engeland overkomt. Zou die via de Kanaaltunnel gaan of komt hij per boot?
Thomas komt ook naar België, maar ik vraag me af of het de echte is of niet..

Misschien dat ik ook naar de SGB ga, maar dan zal het op zondag zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door trainfreak op 06-05-2013 20:15:44 (typfout) ]
  maandag 6 mei 2013 @ 20:22:18 #9
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_126143771
Deel 2:

Ook weer veel treinen :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 6 mei 2013 @ 20:30:09 #10
256146 b2py
Beton!
pi_126144205
quote:
14s.gif Op maandag 6 mei 2013 20:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Deel 2:

Ook weer veel treinen :Y
Duurt lang! :') _O-
pi_126145199
Zo, vandaag een slagje Veendam gemaakt, en twee slagen Delfzijl. Leuke lijntjes. Veel leuke rempuntjes en plekken om zo energiezuinig te rijden (daar maken we een sport van!).

Wel +5 opgelopen van Delfzijl terug omdat de tegentrein bij Loppersum te laat aan kwam zetten. Jammer dat de trdl dan geen contact opneemt, en je zelf moet bellen.
Zou een stuk mooier zijn als het van twee kanten af kwam :P
Wel relax dat hij daarna alles groen door zette :)
  maandag 6 mei 2013 @ 20:51:19 #12
256146 b2py
Beton!
pi_126145385
quote:
14s.gif Op maandag 6 mei 2013 20:48 schreef Monopoly het volgende:
Zo, vandaag een slagje Veendam gemaakt, en twee slagen Delfzijl. Leuke lijntjes. Veel leuke rempuntjes en plekken om zo energiezuinig te rijden (daar maken we een sport van!).

Wel +5 opgelopen van Delfzijl terug omdat de tegentrein bij Loppersum te laat aan kwam zetten. Jammer dat de trdl dan geen contact opneemt, en je zelf moet bellen.

Sinds ik een machinist heb gehad die EZR toepaste en ik dus te laat kwam op het station en ik mijn aansluiting mistte HAAT ik EZR.
  maandag 6 mei 2013 @ 20:53:36 #13
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_126145538
In het Noorden lukt dat EZR vaak wel. Bij NSR maken ze er graag een potje van. Vanuit Zwolle komt de IC vaak met +4/+6 aan in Lelystad door het EZR ....
pi_126145664
ik ben in augustus naar de Brocken geweest met de stoomtrein ;)
Werewolf
Papa 15/11/1950- 29/08/2025
pi_126145702
In het handboek staat dat EZR belangrijk is, maar punctualiteit nog belangrijker.
Navraag leerde mij dat men in het noorden daar precies zo over denken ;)

En je mag niet op ATB rijden, maar als je 'vertraging' hebt doe je het wel, al ben je dan echt enorm meer gefocussed. Het is toch tegen je gevoel in, maar soms noodzakelijk :)
  maandag 6 mei 2013 @ 20:57:03 #16
256146 b2py
Beton!
pi_126145736
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 20:53 schreef greavy het volgende:
In het Noorden lukt dat EZR vaak wel. Bij NSR maken ze er graag een potje van. Vanuit Zwolle komt de IC vaak met +4/+6 aan in Lelystad door het EZR ....
Zie mijn afbeelding. Die enorme daling is de Drontermeertunnel.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 6 mei 2013 @ 21:00:13 #17
Maffe Fries
pi_126145916
quote:

dat op groen zetten gebeurt wel vaker. Zo kan vertraging snel ingelopen worden, omdat je veel later kunt remmen.

Verder hebben de treinen uit Delfzijl en Roodeschool vaak +1 of +2 als ze op Groningen Noord aankomen ;)
  maandag 6 mei 2013 @ 21:07:47 #18
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_126146420
quote:
14s.gif Op maandag 6 mei 2013 20:56 schreef Monopoly het volgende:
In het handboek staat dat EZR belangrijk is, maar punctualiteit nog belangrijker.
Navraag leerde mij dat men in het noorden daar precies zo over denken ;)

En je mag niet op ATB rijden, maar als je 'vertraging' hebt doe je het wel, al ben je dan echt enorm meer gefocussed. Het is toch tegen je gevoel in, maar soms noodzakelijk :)
Je wint daar hooguit iets meer dan een paar seconden mee op lange stukken... Ter indicatie: 140 of 160 km/h scheelt per kilometer slechts 3 seconden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mr_Klaasje op 06-05-2013 21:21:04 ]
  maandag 6 mei 2013 @ 21:13:23 #19
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_126146809
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 20:57 schreef b2py het volgende:

[..]

Weet ik veel waar de Drontermeertunnel is daar. Ik kom daar nooit met de IC. bijna 100% kans op een VIRM.
  maandag 6 mei 2013 @ 21:35:01 #20
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_126148203
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 20:57 schreef b2py het volgende:

[..]

Die hoogtegrafiek bedoel je? Daar klopt sowieso geen barst van. Dat is GPS-afwijking :s)
  maandag 6 mei 2013 @ 21:36:54 #21
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_126148313
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 21:13 schreef greavy het volgende:

[..]

Weet ik veel waar de Drontermeertunnel is daar. Ik kom daar nooit met de IC. bijna 100% kans op een VIRM.
:|W Krijgen we dat gejank weer.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  maandag 6 mei 2013 @ 21:37:16 #22
256146 b2py
Beton!
pi_126148348
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 21:35 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Die hoogtegrafiek bedoel je? Daar klopt sowieso geen barst van. Dat is GPS-afwijking :s)
Het was wel de Drontermeertunnel. Verder heb ik dat ding uitgezet 500 meter voordat we lelystad in rolden en om 16:11 hadden we al moeten vertrekken.
  Redactie Sport maandag 6 mei 2013 @ 21:41:15 #23
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_126148594
quote:

[..]

Ik heb gisteren een rondje Oldenzaal-Zutphen-Den Bosch-Utrecht-Leiden-Haarlem-Amsterdam-Haarlem Spaarnwoude-Haarlem-Amsterdam-Amersfoort-Hengelo-Oldenzaal gedaan, waarbij ik op Zutphen-Den Bosch-Utrecht-Leiden-Haarlem-Amsterdam en Haarlem-Amsterdam in een VIRM heb gezeten >:)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 6 mei 2013 @ 21:42:39 #24
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_126148685
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2013 18:35 schreef b2py het volgende:

[..]

Lekker wijf :P
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 18:36 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Dat dat kan, in Frankrijk :o
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2013 18:41 schreef b2py het volgende:

[..]

Ze zal wel alleen Frans spreken :/
quote:
14s.gif Op maandag 6 mei 2013 18:41 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

mooi land, alleen het is jammer dat er zoveel Fransen wonen
Zeg, gaan jullie lekker ja :(

Jullie komen nooit in de contrijen waar ik woon :{w O+
quote:

[..]

Nogmaals, je punt is Duidelijk Greavy }:|

quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 21:35 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik snap niet waarom dat ooit aan GPS is toegevoegd als snufje, dat werkt totaal niet, voor hoogtes pak je maar een stafkaart :{

Edit: Nu Noorwegen deel 2 kijken, bier en chips erbij, gezellig... :7
  maandag 6 mei 2013 @ 21:45:43 #25
256146 b2py
Beton!
pi_126148861
quote:
6s.gif Op maandag 6 mei 2013 21:42 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

Vorig jaar nog! :{w
Ben ik zelfs in Disney geweest, drie keer Space Mountain :D
  maandag 6 mei 2013 @ 21:46:09 #26
200192 Darkwing_Duck
pi_126148889
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 21:45 schreef b2py het volgende:

[..]

Vorig jaar nog! :{w
Jij weet waar ik woon? :?

Edit: ik woon niet IN Disney :')
  maandag 6 mei 2013 @ 21:47:56 #27
256146 b2py
Beton!
pi_126148989
quote:
6s.gif Op maandag 6 mei 2013 21:46 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Jij weet waar ik woon? :?

Edit: ik woon niet IN Disney :')
Wel in de buurt, met zo'n busje. Die dan weer veel te vroeg is. En op zaterdag anders rijdt dan de doordeweeks enzo. Moeluk.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 6 mei 2013 @ 21:48:06 #28
Maffe Fries
pi_126149001
medewerker van een van de attracties is het toch? :P
  maandag 6 mei 2013 @ 21:48:31 #29
200192 Darkwing_Duck
pi_126149025
quote:
10s.gif Op maandag 6 mei 2013 21:48 schreef Peterselieman het volgende:
medewerker van een van de attracties is het toch? :P
Nee, kantoor :7
  maandag 6 mei 2013 @ 21:49:42 #30
200192 Darkwing_Duck
pi_126149100
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 21:47 schreef b2py het volgende:

[..]

Wel in de buurt, met zo'n busje. Die dan weer veel te vroeg is. En op zaterdag anders rijdt dan de doordeweeks enzo. Moeluk.
Dan moet dat bus 34 geweest zijn denk ik, zat je in Addagio of in Marriots :P
  Redactie Frontpage / Sport maandag 6 mei 2013 @ 21:49:57 #31
Maffe Fries
pi_126149118
quote:
6s.gif Op maandag 6 mei 2013 21:48 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Nee, kantoor :7
dat is in Frankrijk een attractie op zich, omdat er zoveel gestaakt wordt ;)
  maandag 6 mei 2013 @ 21:52:57 #32
200192 Darkwing_Duck
pi_126149317
quote:
14s.gif Op maandag 6 mei 2013 21:49 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

dat is in Frankrijk een attractie op zich, omdat er zoveel gestaakt wordt ;)

En waarom heeft dat fillempie van Fles een geografische blokkade, wat voor muziek is er nu weer in gebruikt? :')
  maandag 6 mei 2013 @ 21:54:29 #33
256146 b2py
Beton!
pi_126149441
quote:
6s.gif Op maandag 6 mei 2013 21:49 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Dan moet dat bus 34 geweest zijn denk ik, zat je in Addagio of in Marriots :P
Dat was de vriendin die ons binnen liet voor noppes die dat vertelde, ik kwam uiteraard met een gloednieuw RER A stel aan. :7
  maandag 6 mei 2013 @ 21:55:17 #34
200192 Darkwing_Duck
pi_126149511
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 21:54 schreef b2py het volgende:

[..]

Dat was de vriendin die ons binnen liet voor noppes die dat vertelde, ik kwam uiteraard met een gloednieuw RER A stel aan. :7
Die moet ik dan ongetwijfeld kennen, was ze Nederlandstalig?
  maandag 6 mei 2013 @ 21:55:39 #35
256146 b2py
Beton!
pi_126149541
quote:
6s.gif Op maandag 6 mei 2013 21:55 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Die moet ik dan ongetwijfeld kennen, was ze Nederlandstalig?
Ja, Rotterdam.
  maandag 6 mei 2013 @ 22:03:03 #36
200192 Darkwing_Duck
pi_126150165
Terug naar treinen, wij hebben 4 stoomtreinen op de zaak :7
  Redactie Frontpage / Sport maandag 6 mei 2013 @ 22:05:48 #37
Maffe Fries
pi_126150369
quote:
6s.gif Op maandag 6 mei 2013 21:52 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
nee :6

De grote torenkraan op Den Haag CS wordt vanaf donderdag ontmanteld.
http://www.refdag.nl/nieu(...)v_ontregeld_1_736435
  maandag 6 mei 2013 @ 22:06:54 #38
256146 b2py
Beton!
pi_126150442
quote:
6s.gif Op maandag 6 mei 2013 22:03 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Terug naar treinen, wij hebben 4 stoomtreinen op de zaak :7
[ afbeelding ]
Wij hebben zes diesel locs! :D
  maandag 6 mei 2013 @ 22:13:55 #39
200192 Darkwing_Duck
pi_126150940
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 22:06 schreef b2py het volgende:

[..]

Wij hebben zes diesel locs! :D
:6
  maandag 6 mei 2013 @ 22:14:40 #40
256146 b2py
Beton!
pi_126150994
quote:
6s.gif Op maandag 6 mei 2013 22:13 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

:6
En de sterkste spoorkraan van Europa! :D :7
  Redactie Frontpage / Sport maandag 6 mei 2013 @ 22:15:33 #41
Maffe Fries
pi_126151059
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 22:14 schreef b2py het volgende:

[..]

Obelix
  maandag 6 mei 2013 @ 22:16:56 #42
200192 Darkwing_Duck
pi_126151163
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 22:14 schreef b2py het volgende:

[..]

Oh gaan we accessoires erbij halen hea }:|

maandag 6 mei 2013 @ 22:17:28 #43
256146 b2py
Beton!
pi_126151203
quote:
6s.gif Op maandag 6 mei 2013 22:16 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Oh gaan we accessoires erbij halen hea }:|

[ afbeelding ]
_O- _O- _O_
  maandag 6 mei 2013 @ 23:10:41 #44
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_126154306
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 21:37 schreef b2py het volgende:

[..]

Het was wel de Drontermeertunnel. Verder heb ik dat ding uitgezet 500 meter voordat we lelystad in rolden en om 16:11 hadden we al moeten vertrekken.
Sowieso die snelheidsgrafiek ook. Binnen een kilometer 3 keer van nul naar 130 km/h en weer terug? Met een trein? :') Dat lukt je met een dragster nog niet eens :D
  maandag 6 mei 2013 @ 23:24:07 #45
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_126155112
quote:
6s.gif Op maandag 6 mei 2013 21:42 schreef Darkwing_Duck het volgende:

Ik heb volgende week een paar dagen Parijs gepland staan :s)
  maandag 6 mei 2013 @ 23:27:06 #46
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_126155277
Ik eerst nog Londen, dan Berlijn. En dan Oekraïne.
  maandag 6 mei 2013 @ 23:33:10 #47
200192 Darkwing_Duck
pi_126155626
Ik nog, Rambouillet, Utrecht, Nice, Monaco en daarna Geneve... :{
  maandag 6 mei 2013 @ 23:44:05 #48
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_126156232
Ben je trouwens al met de el-cheapo-express geweest, Darkwing?
  maandag 6 mei 2013 @ 23:47:41 #49
200192 Darkwing_Duck
pi_126156408
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 23:44 schreef James1988 het volgende:
Ben je trouwens al met de el-cheapo-express geweest, Darkwing?
Staat de 22e op het programma, maar ik krijg er eigenlijk steeds minder zin in, gezien de situatieshets op MLV. :'(

Edit: Note to self, nog even een stopcontact bijboeken op de terugweg... :')
  dinsdag 7 mei 2013 @ 08:02:05 #50
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_126160851
quote:

Je moet daar maar net tijd voor hebben. Die trdl heeft nog drie baanvakken onder zijn hoede, als daar iets aan de hand is, ga je niet meer elke machinist bellen voor een paar minuten vertraging.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 08:05:26 #51
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_126160884
James, hoe zat het nou precies met de stroomvoorziening en die TGV rg Barcelona? Linkje naar SSC?
  dinsdag 7 mei 2013 @ 08:42:30 #52
256146 b2py
Beton!
pi_126161430
Iets met een hoogspanningskabel die nog niet klaar is en het al heersende stroomtekort.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 09:57:09 #53
256146 b2py
Beton!
pi_126162928
Weer een actieve railhummer, spoor 6 deze keer.
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 7 mei 2013 @ 10:03:32 #54
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_126163118
http://nos.nl/artikel/504106-machinist-wetteren-reed-te-snel.html

quote:
"Machinist Wetteren reed te snel"

De Nederlandse machinist van de goederentrein die in Wetteren ontspoorde en in brand vloog, reed meer dan twee keer zo snel als toegestaan. Hij negeerde een remsignaal en voerde de snelheid juist op. Dat schrijft het dagblad De Morgen op basis van de noodoproep waar de krant de hand op heeft gelegd.

Pas kort voor het ongeluk besefte de machinist dat hij een fout had gemaakt, schrijft de krant. "O jeetje, ik heb het sein gemist", citeert De Morgen de Nederlander.

De machinist deed de noodoproep iets na 02.00 uur in de nacht van vrijdag op zaterdag. Hij zou met trillende stem hebben gezegd dat zijn trein was ontspoord. Als hem wordt gevraagd wat er is gebeurd, verklaart hij volgens de krant dat hij te snel reed: "Ik ben te hard door de wissels gegaan. Ik heb waarschijnlijk het sein gemist."

Bronnen bij de spoorwegen zeggen tegen De Morgen dat uit het gerechtelijk onderzoek blijkt dat de machinist bijna 80 kilometer per uur reed toen hij de wissel naderde. Hij had eigenlijk moeten afremmen tot 40 kilometer per uur.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 10:10:12 #55
200192 Darkwing_Duck
pi_126163296
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 10:03 schreef Pino112 het volgende:
http://nos.nl/artikel/504106-machinist-wetteren-reed-te-snel.html
"Machinist Wetteren reed te snel"
[..]

Tska, wat moet ik hier op zeggen: Ik gooi gooi er maar een quote van Duvel in die me altijd is bijgebleven :{
quote:
13s.gif Op dinsdag 5 mei 2009 11:31 schreef Duvel het volgende:

[..]

Memor is geen beveiliging, Memor is een grapje van de Fransen.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 7 mei 2013 @ 10:13:23 #56
Maffe Fries
pi_126163371
het is niet voor niets dat de Belgen TBL1+ nu versneld uitrollen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 7 mei 2013 @ 10:18:41 #57
Maffe Fries
pi_126163545
kwam er ook nog een grappig videootje over tegen:

TBL1+ (part7/11) door Infrabel NV

InfraBel heeft in dezelfde reeks nog wat meer online staan
  Redactie Sport dinsdag 7 mei 2013 @ 10:25:08 #58
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_126163772
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 10:18 schreef Peterselieman het volgende:
kwam er ook nog een grappig videootje over tegen:

TBL1+ (part7/11) door Infrabel NV

InfraBel heeft in dezelfde reeks nog wat meer online staan
Uit dat filmpje haal ik dat het werkt bij een rood sein (en dan ook nog alleen maar een check X meter voor het sein of de snelheid lager dan 40 km/h is, theoretisch kun je dus nog met 40 km/h het rode sein voorbij rijden en dan volgt pas de noodremming). Maar werkt dit ook bij seinen die een snelheidsvermindering opleggen (in Nederland bijvoorbeeld een groen knipper 6)?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 7 mei 2013 @ 10:37:19 #59
Maffe Fries
pi_126164153
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 10:25 schreef dennistd het volgende:

[..]

Uit dat filmpje haal ik dat het werkt bij een rood sein (en dan ook nog alleen maar een check X meter voor het sein of de snelheid lager dan 40 km/h is, theoretisch kun je dus nog met 40 km/h het rode sein voorbij rijden en dan volgt pas de noodremming). Maar werkt dit ook bij seinen die een snelheidsvermindering opleggen (in Nederland bijvoorbeeld een groen knipper 6)?
na wat lezen is mijn antwoord nee. Pas bij de omschakeling naar ETCS zal het veiliger moeten kunnen worden op het Belgische spoor

zie voor een uitgebreid artikel hier: http://www.dewereldmorgen(...)elgische-spoorbeleid
  dinsdag 7 mei 2013 @ 10:55:15 #60
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_126164668
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 10:13 schreef Peterselieman het volgende:
het is niet voor niets dat de Belgen TBL1+ nu versneld uitrollen
Installeren ze dat ook in Nederlandse goederentreinen??
  Redactie Sport dinsdag 7 mei 2013 @ 11:00:58 #61
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_126164853
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 10:37 schreef Peterselieman het volgende:

[..]
zie voor een uitgebreid artikel hier: http://www.dewereldmorgen(...)elgische-spoorbeleid
Het eerste deel is vooral informatief, maar het gezwets dat private vervoerders en veiligheid niet samen gaan slaat nergens op...
PM mij!
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 7 mei 2013 @ 11:08:44 #62
Maffe Fries
pi_126165095
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 11:00 schreef dennistd het volgende:

[..]

Het eerste deel is vooral informatief, maar het gezwets dat private vervoerders en veiligheid niet samen gaan slaat nergens op...
klopt. Het tweede deel is gezever, maar het eerste deel is iets waar je wat aan hebt :)
pi_126165527
Ik meld me hier ook maar eens :W sinds afgelopen woensdag werk ik bij NedTrain als planner voor het SB in Groningen. Aangezien de treinenwereld een complete nieuwe wereld voor mij is ben ik nog niet ingeburgerd in het jargon en alle afkortingen dus vergeef me als ik af en toe eens wat door elkaar haal ;)
pi_126165567
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 11:22 schreef PteV het volgende:
Ik meld me hier ook maar eens :W sinds afgelopen woensdag werk ik bij NedTrain als planner voor het SB in Groningen. Aangezien de treinenwereld een complete nieuwe wereld voor mij is ben ik nog niet ingeburgerd in het jargon en alle afkortingen dus vergeef me als ik af en toe eens wat door elkaar haal ;)
Welkom!
Gelukkig kennen wij ook niet alle afkortingen hier ;)

Wat is het SB? :@
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 7 mei 2013 @ 11:25:21 #65
Maffe Fries
pi_126165654
lijkt me servicebedrijf :P
pi_126165763
Dankje! SB staat het servicebedrijf, hier worden (kleine) reparaties en onderhoudschecks aan binnenkomende treinen uitgevoerd.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 7 mei 2013 @ 11:28:36 #67
Maffe Fries
pi_126165775
is een onderdeel van NedTrain waarbij treinen op locatie geïnspecteerd, schoongemaakt of gerepareerd worden.

Denk hierbij aan plaatsen zoals Groningen, Leeuwarden, Lelystad opstel, Hoofddorp opstel of Alkmaar
  dinsdag 7 mei 2013 @ 11:33:00 #68
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_126165898
quote:
6s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 10:10 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Tska, wat moet ik hier op zeggen: Ik gooi gooi er maar een quote van Duvel in die me altijd is bijgebleven :{

[..]

Ah, vandaar het quote alarm, dat blijkbaar ook werkt op quotes van vier jaar oud. :')
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 7 mei 2013 @ 11:35:02 #69
45532 ziggyziggyziggy
pi_126165957
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 11:28 schreef PteV het volgende:
Dankje! SB staat het servicebedrijf, hier worden (kleine) reparaties en onderhoudschecks aan binnenkomende treinen uitgevoerd.
Ah tof. Ik stuur je zo nu en dan wel een trein. ;)
  dinsdag 7 mei 2013 @ 11:57:16 #70
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_126166749
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 11:35 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Niet weer alles stukmaken ziggy :(
  dinsdag 7 mei 2013 @ 12:00:51 #71
45532 ziggyziggyziggy
pi_126166868
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 10:37 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

na wat lezen is mijn antwoord nee. Pas bij de omschakeling naar ETCS zal het veiliger moeten kunnen worden op het Belgische spoor

Dus TBL1+ had Wetteren niet kunnen voorkomen, als onze aannames kloppen?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 7 mei 2013 @ 12:04:34 #72
Maffe Fries
pi_126166997
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 12:00 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Dus TBL1+ had Wetteren niet kunnen voorkomen, als onze aannames kloppen?
daar begint het wel op te lijken ja.

maar goed, eerst maar eens rustig het onderzoek afwachten voordat er echte conclusies getrokken kunnen worden
pi_126167139
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 11:35 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Waar zit jij dan, Zwolle? :P
  Redactie Sport dinsdag 7 mei 2013 @ 12:10:44 #74
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_126167193
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 12:04 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

daar begint het wel op te lijken ja.

maar goed, eerst maar eens rustig het onderzoek afwachten voordat er echte conclusies getrokken kunnen worden
Maar nu de hamvraag: had ATB dit wel kunnen voorkomen?
PM mij!
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 7 mei 2013 @ 12:16:06 #75
Maffe Fries
pi_126167353
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 12:10 schreef dennistd het volgende:

[..]

Maar nu de hamvraag: had ATB dit wel kunnen voorkomen?
De mcn had onder ATB iig een remming in dienen te zetten. Daarmee is niet te zeggen of het ongeval voorkomen was.

Immers: bij Nieuwerkerk a/d IJssel reed een remmende trein met een veel te hoge snelheid door de wissels
http://ilent.nl/Images/On(...)09_tcm334-320139.pdf
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 7 mei 2013 @ 12:35:53 #76
Maffe Fries
pi_126167928
Verder is een goede onderzoeksvraag in hoeverre het ongelijkmatig remmen van de goederentrein bij heeft gedragen aan de ontsporing en de brand die hierna ontstond. Want op het moment dat de mcn zijn vergissing door had zette hij een volle remming in en dat in combinatie met een wissel dat de trein door moest.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 12:57:25 #77
45532 ziggyziggyziggy
pi_126168699
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 12:09 schreef PteV het volgende:

[..]

Waar zit jij dan, Zwolle? :P
Groningen.
pi_126168852
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 12:57 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Groningen.
Ooh, dan zullen we elkaar vast eens tegenkomen :) wat doe jij precies?
  dinsdag 7 mei 2013 @ 13:06:10 #79
256146 b2py
Beton!
pi_126168990
Treinen naar je toesturen! :P
  dinsdag 7 mei 2013 @ 13:39:44 #80
45532 ziggyziggyziggy
pi_126170199
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 13:06 schreef b2py het volgende:
Treinen naar je toesturen! :P
Dat. ;)
  dinsdag 7 mei 2013 @ 13:53:08 #81
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_126170697
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 12:35 schreef Peterselieman het volgende:
Verder is een goede onderzoeksvraag in hoeverre het ongelijkmatig remmen van de goederentrein bij heeft gedragen aan de ontsporing en de brand die hierna ontstond. Want op het moment dat de mcn zijn vergissing door had zette hij een volle remming in en dat in combinatie met een wissel dat de trein door moest.
Je bedoelt dat het achterste deel van de goederentrein het voorste deel uit het wissel gedrukt zou kunnen hebben?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_126170821
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 13:01 schreef PteV het volgende:

[..]

Ooh, dan zullen we elkaar vast eens tegenkomen :) wat doe jij precies?
ziggy legt wissels om en zet seinen op veilig :P
(maar dan wat indirecter en geautomatiseerder enzo)
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 7 mei 2013 @ 14:01:07 #83
Maffe Fries
pi_126170971
quote:
5s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 13:53 schreef Duvel het volgende:

[..]

Je bedoelt dat het achterste deel van de goederentrein het voorste deel uit het wissel gedrukt zou kunnen hebben?
ja. Zoiets zou in theorie bij het remmen mogelijk kunnen zijn vanwege de afbuigende beweging en de aard van de lading. Maar of het ook echt mogelijk was, daarvoor is bij mij niet genoeg informatie bekend.
pi_126171690
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 10:55 schreef ReisT het volgende:

[..]

Installeren ze dat ook in Nederlandse goederentreinen??
Het zit in locomotieven en treinstellen en dus niet zozeer in 'goederentreinen'. En ja; als een Nederlandse operator met zijn trein de grens met België over wil dan is TBL1+ op termijn verplicht (nog niet helemaal aangezien het nog niet op alle baanvakken of zelfs al het materieel is geïnstalleerd).
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Redactie Sport dinsdag 7 mei 2013 @ 14:19:00 #85
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_126171737
Zo, vanaf 1 juni heb ik ook weekend vrij, 1e klas voor 29 euro per maand :9
Via http://www.ns.nl/reiziger(...)e-facebook-2013.html
PM mij!
  dinsdag 7 mei 2013 @ 14:28:29 #86
146033 ReisT
pi_126172135
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 14:17 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Het zit in locomotieven en treinstellen en dus niet zozeer in 'goederentreinen'.
Als het niet in goederenlocs zit, dan zit het niet in goederentreinen. Komt op hetzelfde neer dus.

quote:
En ja; als een Nederlandse operator met zijn trein de grens met België over wil dan is TBL1+ op termijn verplicht (nog niet helemaal aangezien het nog niet op alle baanvakken of zelfs al het materieel is geïnstalleerd).
Het wordt pas verplicht als alle treinen ervan voorzien zijn? Dat lijkt me een beetje de verkeerde volgorde.
pi_126172437
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 14:28 schreef ReisT het volgende:

[..]

Als het niet in goederenlocs zit, dan zit het niet in goederentreinen. Komt op hetzelfde neer dus.
Het is een subtiel maar best belangrijk verschil.

quote:
Het wordt pas verplicht als alle treinen ervan voorzien zijn? Dat lijkt me een beetje de verkeerde volgorde.
Zo raar vind ik dat niet, dat is met ATB ook zo gegaan. Als je het van de een op de andere dag verplicht stelt kan opeens de helft van je materieelpark aan de kant staan. Lekker.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 15:17:29 #88
200192 Darkwing_Duck
  dinsdag 7 mei 2013 @ 15:28:46 #89
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_126174262
TBL 1+ had Wetteren niet voorkomen (het legt geen snelheidsbeperkingen op), maar ook Pécrot zou niet zijn voorkomen door TBL1+ (daar stond de trein na het rode sein).

TBL1+ wordt ook niet verplicht gesteld, dat is niet mogelijk onder Europese regels. Meedoen is op vrijwillige basis en eigen rekening.

Pas met ETCS wordt het echt veilig daar.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 15:46:27 #90
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_126175045
Ik vraag mij iets heel anders af. Hoe zit het met de stevigheid van ketelwagens voor gevaarlijke stoffen? Zouden die een ontsporing niet gewoon moeten kunnen doorstaan? Ik neem aan dat de explosies zijn ontstaan doordat de tanks scheurden er en dus zuurstof uit de lucht bij kon.

Iemand?
  dinsdag 7 mei 2013 @ 15:52:11 #91
256146 b2py
Beton!
pi_126175290
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Tank_car
Even naar kopje safety scrollen en dan die termen even googlen. Daar kom je al een heel eind mee ;)
  dinsdag 7 mei 2013 @ 16:06:30 #92
146033 ReisT
pi_126175850
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 14:36 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Zo raar vind ik dat niet, dat is met ATB ook zo gegaan. Als je het van de een op de andere dag verplicht stelt kan opeens de helft van je materieelpark aan de kant staan. Lekker.
Als je iedereen weet wanneer die dag komt kan iedereen er rekening mee houden.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 16:09:55 #93
200192 Darkwing_Duck
pi_126175999
Je zql die mqchnist maar zijn :X
pi_126177459
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 13:39 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Dat. ;)
ProRail-man dus, dan gaan we elkaar niet vaak zien gok ik. Sowieso zit ik straks op lokatie Onnen maar deze weken nog regelmatig op Groningen te vinden.
pi_126178185
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 16:06 schreef ReisT het volgende:

[..]

Als je iedereen weet wanneer die dag komt kan iedereen er rekening mee houden.
Zoals je in het uitgebreide artikel van de Morgen kan lezen doen ze dat ook.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 18:12:24 #96
256146 b2py
Beton!
pi_126181149
Vorige week heb ik een mailtje naar de klantenservice gestuurd n.a.v. de tweets die ik hier ook al had geplaatst. Boven is de mail en onder de e-mail die ik kreeg. Ze had me gebeld maar dat kwam niet lekker uit helaas.

quote:
Beste NS,

Hedenmiddag werd ik geconfronteerd met een vervelend voorval. Mijn trein vanuit Almere naar Amsterdam Centraal had in het achterste treinstel geen verlichting. Ik vroeg via @NS_Online of zij iets voor mij konden betekenen, in dit geval contact zoeken met personeel om de lampjes voor me aan te doen. Zij adviseerden mij naar het personeel te gaan maar dat bevond zich na een check in het andere treinstel. Vervolgens moest ik het maar proberen bij het personeel bij het volgende station. Volledig gedimd licht, met vier puberaal tuig in mijn coupé maar verder.
Treurig voor de instappers moest ik er op Amsterdam Centraal alweer uit, waar ik zag dat het licht bij vertrek nog steeds gedoofd was. Ik hoop voor de verdere reizigers dat ergens tussen Amsterdam Centraal en Vlissingen de lichten ontstoken zijn. Het ging om de trein die om 15:32 uit Almere zou vertrekken naar Vlissingen.

Een tip van mijn kant: Is het mogelijk om de mensen van @NS_Online, toch jullie uithangbord naar de reiziger, meer mogelijkheden te bieden zoals bijvoorbeeld contact met het personeel op de trein? Lijkt mij erg wenselijk in dit soort situaties waarbij al het treinpersoneel in het andere treinstel was.

Met vriendelijke groet,

xxxxx
quote:
Geachte heer xxxxx,

Graag reageer ik op uw e-mail. Ik heb geprobeerd u hierover telefonisch te benaderen, maar helaas kwam het niet gelegen.
U had te maken met defecte verlichting in de trein. Dat is vervelend. Onze excuses hiervoor.
Uw tip heb ik doorgegeven aan het verantwoordelijk management. Het betrokken management beslist dan uiteindelijk of er iets gedaan kan worden maar zoals u zult begrijpen kunnen wij hierin geen toezeggingen doen. Klantenservice speelt in deze kwestie "slechts" de rol van doorgeefluik.
Ik hoop dat uw volgende treinreizen naar wens verlopen.

Met vriendelijke groet,

NS Klantenservice
Ik heb terug gemaild dat ik graag op de hoogte wordt gehouden van deze case. Kijken wat ze daar mee doen.
pi_126181312
quote:
Als abonnementhouder heb je een contract met Connexxion, niet met TLS. Daarmee is Connexxion ook verantwoordelijk t.o.v. de klant. Wat ze achter de schermen allemaal wel niet doen is hun eigen probleem, dat moet Connexxion zelf met TLS uitmaken.

Edit: Toch niet zo simpel, ik ging even ervan uit dat Connexxion net als NS zelf ov-chipkaarten met abonnement aan de klant zou geven, maar het lijkt erop dat ze je voor de chipkaart zelf doorverwijzen naar TLS en zelf alleen reisproducten verkopen. Dan wordt het natuurlijk een ander verhaal.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 07-05-2013 18:32:11 ]
pi_126181335
Is de proef met drukte-indicatoren voorbij? iNStApp toont niks meer en ook de schermen in Den Bosch stonden vanmiddag uit :( :(
  dinsdag 7 mei 2013 @ 18:22:21 #99
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_126181416
Belgen blijven apart.

Sta ik in de boog bij Ekeren (goederenveer van- en uit de havens), komt er zo'n Infrabel-busje met 2 werkmensen aan. Ze kijken ff wat rond, stappen uit, en lopen naar het wissel daar. Trekken de kap over de wisselmotor open, kijken nog een keer of er een goederentrein langs komt, en gaan wat aan het wissel kloten. Af en toe ff op en om kijken of er iets aankomt.
Komt er een goederentrein, stappen ze even opzij, en gaan ze weer verder kloten.
Jawel, zonder veiligheidsman erbij.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 18:27:25 #100
256146 b2py
Beton!
pi_126181560
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 18:18 schreef Ireyon het volgende:
Is de proef met drukte-indicatoren voorbij? iNStApp toont niks meer en ook de schermen in Den Bosch stonden vanmiddag uit :( :(
Zal wel met de storing te maken hebben.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 7 mei 2013 @ 18:34:58 #101
Maffe Fries
pi_126181812
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 18:18 schreef Igen het volgende:

[..]

Als abonnementhouder heb je een contract met Connexxion, niet met TLS. Daarmee is Connexxion ook verantwoordelijk t.o.v. de klant. Wat ze achter de schermen allemaal wel niet doen is hun eigen probleem, dat moet Connexxion zelf met TLS uitmaken.

Edit: Toch niet zo simpel, ik ging even ervan uit dat Connexxion net als NS zelf ov-chipkaarten met abonnement aan de klant zou geven, maar het lijkt erop dat ze je voor de chipkaart zelf doorverwijzen naar TLS en zelf alleen reisproducten verkopen. Dan wordt het natuurlijk een ander verhaal.
een van de vele weeffouten in het systeem. En wie is hier de dupe van? Juist ...
  dinsdag 7 mei 2013 @ 18:37:10 #102
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_126181897
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 18:22 schreef greavy het volgende:
Belgen blijven apart.

Sta ik in de boog bij Ekeren (goederenveer van- en uit de havens), komt er zo'n Infrabel-busje met 2 werkmensen aan. Ze kijken ff wat rond, stappen uit, en lopen naar het wissel daar. Trekken de kap over de wisselmotor open, kijken nog een keer of er een goederentrein langs komt, en gaan wat aan het wissel kloten. Af en toe ff op en om kijken of er iets aankomt.
Komt er een goederentrein, stappen ze even opzij, en gaan ze weer verder kloten.
Jawel, zonder veiligheidsman erbij.
_O-
pi_126181961
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 18:12 schreef b2py het volgende:
Vorige week heb ik een mailtje naar de klantenservice gestuurd n.a.v. de tweets die ik hier ook al had geplaatst. Boven is de mail en onder de e-mail die ik kreeg. Ze had me gebeld maar dat kwam niet lekker uit helaas.

[..]

[..]

Ik heb terug gemaild dat ik graag op de hoogte wordt gehouden van deze case. Kijken wat ze daar mee doen.
Typisch politiek mailtje weer. Geen echt antwoord, geen verantwoording nemen.
  Redactie Sport dinsdag 7 mei 2013 @ 18:40:25 #104
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_126181999
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 18:18 schreef Ireyon het volgende:
Ik kreeg vanmiddag wel een mailtje:
quote:
Beste deelnemer,

U heeft onlangs meegedaan aan het onderzoek wat wij in opdracht voor NS hebben uitgevoerd. Inmiddels zijn alle vragenlijsten gesloten en zijn we druk bezig met de analyse van de antwoorden. Wij willen u middels deze mail nogmaals hartelijk danken voor uw deelname.

Onder de deelnemers die alle vragenlijsten hebben ingevuld zijn 2 iPads mini verloot, helaas bent u niet een van de winnaars. De winnaars hebben inmiddels bericht ontvangen.

De deelnemers die hebben aangegeven lid te willen worden van het NS panel zullen hier van NS nader bericht over ontvangen. De overige gegeven zullen wij nu uit onze database verwijderen.

Vriendelijke groeten,

STBY
PM mij!
pi_126182006
Als jullie het spoornetwerk mochten uitbreiden, waar zouden jullie dan voor kiezen?

Welke spoorlijnen missen er nog in nederland?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 7 mei 2013 @ 18:41:52 #106
Maffe Fries
pi_126182049
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 18:40 schreef icloud het volgende:
Als jullie het spoornetwerk mochten uitbreiden, waar zouden jullie dan voor kiezen?

in ieder geval Utrecht - Breda
pi_126182065
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 18:41 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Juist. En ook de Zuiderzeelijn.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 18:42:50 #108
256146 b2py
Beton!
pi_126182084
quote:

Viersporigheden en optimalisatie in plaats van nieuwe spoorlijnen. Bereik je veel meer mee.
  Redactie Sport dinsdag 7 mei 2013 @ 18:43:16 #109
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_126182094
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 18:42 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Juist. En ook de Zuiderzeelijn.
En een lijn Anna Paulowna-Franeker zou ook geen slechte toevoeging zijn.
PM mij!
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 7 mei 2013 @ 18:44:33 #110
Maffe Fries
pi_126182134
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 18:43 schreef dennistd het volgende:

[..]

En een lijn Anna Paulowna-Franeker zou ook geen slechte toevoeging zijn.
achterland is daarvoor imo te dun bevolkt voor
pi_126182142
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 18:34 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

een van de vele weeffouten in het systeem. En wie is hier de dupe van? Juist ...
Het rare is dat enerzijds de ov-chipkaart wordt uitgegeven door een privaatrechtelijk bedrijf, anderzijds ov-bedrijven en ov-reizigers wettelijk verplicht zijn om de ov-chipkaart te gebruiken. Dat levert natuurlijk een hele rare constructie op.

Concreet hebben noch TLS noch Connexxion met vrije wil de keuze gemaakt dat abonnementen voortaan slechts nog op een ov-chipkaart kunnen staan. En dus kunnen ze beide zich erop beroepen niet verantwoordelijk te zijn.
pi_126182178
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 18:42 schreef b2py het volgende:

[..]

Viersporigheden en optimalisatie in plaats van nieuwe spoorlijnen. Bereik je veel meer mee.
Zessporigheid op sommige plekken. Viersporigheid op Utrecht-Den Bosch en Den Bosch-Boxtel.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 7 mei 2013 @ 18:46:09 #113
Maffe Fries
pi_126182187
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 18:42 schreef b2py het volgende:

[..]

daar valt op veel trajecten idd nog veel te winnen :)
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 7 mei 2013 @ 18:46:50 #114
Maffe Fries
pi_126182207
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 18:45 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Zessporigheid op sommige plekken. Viersporigheid op Utrecht-Den Bosch en Den Bosch-Boxtel.
achtsporigheid bij Weesp 8-)
pi_126182239
quote:

Groningen - Emmen. En een verbinding tussen Friesland en Noord-Holland over de Afsluitdijk voor een snelle verbinding tussen Noord-Nederland en de Randstad.
  Redactie Sport dinsdag 7 mei 2013 @ 18:48:26 #116
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_126182249
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 18:44 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

achterland is daarvoor imo te dun bevolkt voor
Klopt, maar als doorgaande lijn heeft het wel potentie lijkt me. Hoogeveen-Mariënberg (samen met verdubbeling en elektrificering Almelo-Mariënberg) zou ook niet vervelend zijn voor de verbinding Twente-Groningen.
PM mij!
pi_126182344
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 18:46 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

achtsporigheid bij Weesp 8-)
Yep, zes sporen tussen Amsterdam Bijlmer ArenA en Utrecht, vier tussen Amsterdam Centraal en Bijlmer ArenA, vier tussen Utrecht en Amersfoort.

En als Harderwijk geen IC-station wordt, leg er dan een bocht omheen.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 7 mei 2013 @ 18:51:37 #118
Maffe Fries
pi_126182360
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 18:48 schreef dennistd het volgende:

[..]

Klopt, maar als doorgaande lijn heeft het wel potentie lijkt me.
slechts een beetje, want de wegen daar zijn ook niet bepaald de drukste. De A31 is bijvoorbeeld zo ongeveer de rustigste snelweg van Nederland.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 18:51:39 #119
256146 b2py
Beton!
pi_126182361
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 18:48 schreef Facepalm het volgende:

[..]

Groningen - Emmen. En een verbinding tussen Friesland en Noord-Holland over de Afsluitdijk voor een snelle verbinding tussen Noord-Nederland en de Randstad.
Ik kan je vertellen dat de huidige verbinding Leeuwarden - Amsterdam Zuid sneller is via Zwolle / Almere dan via een nieuw te bouwen spoorlijn over de afsluitdijk.
pi_126182370
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 18:48 schreef dennistd het volgende:

[..]

Klopt, maar als doorgaande lijn heeft het wel potentie lijkt me. Hoogeveen-Mariënberg (samen met verdubbeling en elektrificering Almelo-Mariënberg) zou ook niet vervelend zijn voor de verbinding Twente-Groningen.
Zou dat rendabel zijn?
  Redactie Sport dinsdag 7 mei 2013 @ 18:53:08 #121
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_126182406
Nee, maar wel handig :P
En het kan als omleidingsroute dienen bij problemen in Zwolle.
PM mij!
  dinsdag 7 mei 2013 @ 18:53:57 #122
256146 b2py
Beton!
pi_126182436
Kan je beter Emmen - Veendam bouwen.
pi_126182455
Hmm... Er staat een SLeT stuk te zijn op Amsterdam RAI, mijn trein kon er gelukkig zonder noemenswaardige vertraging over het linkerspoor langs.
  Redactie Sport dinsdag 7 mei 2013 @ 18:55:47 #124
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_126182509
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 18:53 schreef b2py het volgende:
Dan zit je nog steeds vast aan Zwolle, tenzij je zowel Almelo-Mariënberg als Emmen-Groningen dubbelspoor maakt en een waslijn geeft.
PM mij!
  dinsdag 7 mei 2013 @ 18:56:22 #125
256146 b2py
Beton!
pi_126182533
Almelo - Groningen via Emmen ;)
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 7 mei 2013 @ 18:56:24 #126
Maffe Fries
pi_126182534
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 18:53 schreef b2py het volgende:
Emmen - Groningen via N34 is sneller, maar niet heel veel sneller dan het huidige busvervoer aldaar, al kan een spoorlijn op termijn op dat traject wel goedkoper te exploiteren zijn dan al die bussen die er rijden
  dinsdag 7 mei 2013 @ 18:57:37 #127
256146 b2py
Beton!
pi_126182580
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 18:56 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Emmen - Groningen via N34 is sneller, maar niet heel veel sneller dan het huidige busvervoer aldaar, al kan een spoorlijn op termijn op dat traject wel goedkoper te exploiteren zijn dan al die bussen die er rijden
Hoorn - Amsterdam is over de A7 ook sneller, toch zitten die treinen goed vol. Zelfde geld voor Alkmaar - Amsterdam over de A9. ;)
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 7 mei 2013 @ 19:02:56 #128
Maffe Fries
pi_126182775
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 18:57 schreef b2py het volgende:

[..]

Hoorn - Amsterdam is over de A7 ook sneller, toch zitten die treinen goed vol. Zelfde geld voor Alkmaar - Amsterdam over de A9. ;)
zie dat ik het wat krom opgeschreven heb, maar mijn idee was dus een treinlijntje Emmen - Groningen dat globaal de N34 volgt en in de buurt van Eelde aantakt op het bestaande net
pi_126183046
Vlissingen - Hoek van Holland. Gewoon omdat dat een hoop mooie civieltechnische bouwwerken zal voortbrengen.
pi_126183406
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 18:51 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Yep, zes sporen tussen Amsterdam Bijlmer ArenA en Utrecht, vier tussen Amsterdam Centraal en Bijlmer ArenA, vier tussen Utrecht en Amersfoort.

En als Harderwijk geen IC-station wordt, leg er dan een bocht omheen.
Wat heb je aan 6 sporen tussen Amsterdam en Utrecht?
  dinsdag 7 mei 2013 @ 19:53:44 #131
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_126185288
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 18:41 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat dus.

Voorts veel meer viersporigheden en/of inhaalsporen op stoptreinstations die geschikt zijn om hard te rijden. Meer vrije kruisingen en de nieuwe spoorbrug over de IJssel (en dus ook traject van/naar Zwolle) minimaal driesporig. Op stations meer perroncapaciteit.

En niet te vergeten: het einde van de tomeloze wisselsanering!
  dinsdag 7 mei 2013 @ 19:57:29 #132
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_126185469
Ow, morgennacht werkbezoek ProRail. Buiten meekijken met inspectie en onderhoud. Amsterdam.

Veel zin in en veiligheidsveterstrikdiplomaatje op zak.

;)
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 7 mei 2013 @ 19:59:55 #133
Maffe Fries
pi_126185592
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 19:53 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Dat dus.

Voorts veel meer viersporigheden en/of inhaalsporen op stoptreinstations die geschikt zijn om hard te rijden. Meer vrije kruisingen en de nieuwe spoorbrug over de IJssel (en dus ook traject van/naar Zwolle) minimaal driesporig. Op stations meer perroncapaciteit.

En niet te vergeten: het einde van de tomeloze wisselsanering!
spoorbrug zwolle kan wel twee sporen houden, mits het uitrijden dubbelsporig kan
  dinsdag 7 mei 2013 @ 20:04:20 #134
256146 b2py
Beton!
pi_126185833
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 19:57 schreef DriekOplopers het volgende:
Ow, morgennacht werkbezoek ProRail. Buiten meekijken met inspectie en onderhoud. Amsterdam.

[ afbeelding ]

;)
Ik heb de oude ook nog! Heb jij die nieuwe al gedaan?
  dinsdag 7 mei 2013 @ 20:07:32 #135
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_126186001
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 20:04 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik heb de oude ook nog! Heb jij die nieuwe al gedaan?
Even bekeken. Maar om examen af te leggen moet je een toegangscode bij ProRail vragen. Ik vond de oude beter. De nieuwe gaat veel meer over gedragsregels, maar minder over bij voorbeeld lichtseinen (zoals de witte lampen) en akoestische gevaarseinen.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 20:09:47 #136
256146 b2py
Beton!
pi_126186143
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 20:07 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Even bekeken. Maar om examen af te leggen moet je een toegangscode bij ProRail vragen. Ik vond de oude beter. De nieuwe gaat veel meer over gedragsregels, maar minder over bij voorbeeld lichtseinen (zoals de witte lampen) en akoestische gevaarseinen.
Ik heb de nieuwe nog niet gedaan.
Wat ga je eigenlijk bekijken rondom Amsterdam als ik vragen mag? :)
  dinsdag 7 mei 2013 @ 20:11:24 #137
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_126186227
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 20:09 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik heb de nieuwe nog niet gedaan.
Wat ga je eigenlijk bekijken rondom Amsterdam als ik vragen mag? :)
Het exacte programma hoor ik morgen. We beginnen en eindigen op de Driehoek. Thuiswedstrijd dus voor De Amsterdamse Driek.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 20:14:58 #138
256146 b2py
Beton!
pi_126186448
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 20:11 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Het exacte programma hoor ik morgen. We beginnen en eindigen op de Driehoek. Thuiswedstrijd dus voor De Amsterdamse Driek.
Hopen op een spoedje dan maar ;)
pi_126186539
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 18:12 schreef b2py het volgende:

[..]

[..]

Er was toch laatst een online campagne oid (met een heel slecht filmpje) die erop wees dat je defecten kon Twitteren naar @NS_online? Of was dat iets anders?
  dinsdag 7 mei 2013 @ 20:18:16 #140
256146 b2py
Beton!
pi_126186654
NS_online twitterde op dinsdag 07-05-2013 om 20:15:47 Heerlen-Landgraaf: er rijden minder treinen ivm herstelwerkzaamheden. http://t.co/hysDWicrPi #HrlLg reageer retweet
Terug van weggeweest! Herstelwerkzaamheden!
Nvm, heb er een heleboel gemist merk ik.. :')
pi_126186839
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 19:16 schreef Panthera. het volgende:

[..]

Wat heb je aan 6 sporen tussen Amsterdam en Utrecht?
Dan kan PHS zo mooi ingevoerd worden zonder beperkingen. Helemaal als Utrecht-Breda er ook komt, in dit scenario, kan het maar zo eens zijn dat je meer spoorcapaciteit nodig hebt daar ;)
pi_126187013
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 19:57 schreef DriekOplopers het volgende:

[ afbeelding ]

;)
Mooi kunnen we meteen je wiki pagina aanpassen, wist wel dat je niet in voorburg bent geboren
  dinsdag 7 mei 2013 @ 20:24:44 #143
256146 b2py
Beton!
pi_126187026
Ik had trouwens vanochtend weer een kansloze NS actie voorgeschoteld gekregen.
Ik kwam rond 08:52 het station ingewandeld voor de trein van 09:00.
Ik zag de trein van 09:14 al staan (Niet verder dan Heerhugowaard, keert dan hier naar Maastricht), de trein van 08:54 kwam met vertraging binnen. Op de TB7 stond de trein van 08:30 met +35 erop, melding eronder defecte trein. Op het perron staat op de TBP de trein van 09:00 met +5 aangekondigd. Uiteindelijk kwam de trein met +5 aanzetten, om vervolgens met slakkengang naar Alkmaar Noord te vertrekken. Vervolgens rijdend op zicht van Noord naar Alkmaar. Zes bakken VIRM en we moesten in Alkmaar naar voren lopen voor een ander treinstel omdat het zesje defect was. Ik zit altijd achterin dus dat was een hele wandeling. Ik liep dus naar voren toe begint die HC te fluiten terwijl ik nog drie bakken moest. Dus ik zeg toen ik instapte, waarom dat fluitje? Ik moest nog drie rijtuigen wandelen. 'Ja zodat jullie opschieten'. Dus ik geef repliek dat ze die trein dan ernaast ipv erachter hadden moeten zetten. Vervolgens hele reis tot Amsterdam C op het trappetje gezeten. Het was het avontuur wel weer.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 20:28:39 #144
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_126187193
Dagje rondom de Bocht van Ekeren, 7 mei 2013 #1

SNCF 36014 + lege watertrein
Vlak na aankomst in de bocht van Ekeren kwam deze lege Mineraalwatertrein langs Ekeren, en is opweg naar Evian om aldaar beladen te worden.

Crossrail DE6308 + containertrein
CrossRail passeert hier de bocht bij Ekeren met een feederdienst uit Zeebrugge naar Antwerpen Noord.
Te Antwerpen-Noord wordt deze trein gecombineerd met de trein afkomstig van Antwerpen Combinant, alwaar ook een deel uit Terneuzen bij zit.

Vanaf Antwerpen-Noord gaat het als één trein (met een deel uit Zeebrugge, Terneuzen en Antwerpen Combinant) naar Ludwigshafen.

SNCF Fret 467453 + graantrein
SNCF komt met verschillende treindiensten naar de Antwerpse havens, waaronder de eerder getoonde mineraalwatertrein één is. Ook is deze graantrein een vrij vaste bezoeker, die getrokken wordt door de fraaie SNCF Fret 467453, lekker dieselen onder de draad!

CrossRail DE6308 + containertrein
Nadat CrossRail de vorige containertrein naar Antwerpen-Noord heeft achtergelaten te Antwerpen-Noord, nam CrossRail weer het containerdeel naar Zeebrugge van de containertrein uit Ludwigshafen, met bestemmingen Antwerpen, Zeebrugge en Terneuzen, mee.

Europorte 1756 + graantrein
Nadat ik verkast was, kwam Europorte langs met een graantrein naar Vitry-le-François, afkomstig van Antwerpen Angola.

De loc heeft al stickers voor Europorte op de zijkanten gekregen.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 20:29:27 #145
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_126187229
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 20:24 schreef icloud het volgende:

[..]

Mooi kunnen we meteen je wiki pagina aanpassen, wist wel dat je niet in voorburg bent geboren
:D
pi_126187443
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 20:29 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Je blog doet het trouwens niet, slordig voor iemand die hier alleen rond hangt om te spammen.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 7 mei 2013 @ 20:33:25 #147
Maffe Fries
pi_126187453
nice, greavy
  dinsdag 7 mei 2013 @ 20:34:49 #148
256146 b2py
Beton!
pi_126187530
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 20:33 schreef icloud het volgende:

[..]

Je blog doet het trouwens niet, slordig voor iemand die hier alleen rond hangt om te spammen.
Doet het prima hier?
pi_126187585
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 20:34 schreef b2py het volgende:

[..]

Doet het prima hier?
http://www.driekoplopers.web-log.nl/ doet helemaal niks meer, niet dat ik daar rouwig om ben. :') :') :') :W :W :W
pi_126187739
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 20:21 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Dan kan PHS zo mooi ingevoerd worden zonder beperkingen. Helemaal als Utrecht-Breda er ook komt, in dit scenario, kan het maar zo eens zijn dat je meer spoorcapaciteit nodig hebt daar ;)
Dat kan met 4 sporen toch ook wel? Voor meer frequentie kan je beter kijken naar het spoor ten noorden van Amsterdam of tussen Utrecht en Arnhem onder andere.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 20:40:08 #151
256146 b2py
Beton!
pi_126187837
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 20:38 schreef Panthera. het volgende:

[..]

Dat kan met 4 sporen toch ook wel? Voor meer frequentie kan je beter kijken naar het spoor ten noorden van Amsterdam of tussen Utrecht en Arnhem onder andere.
Amsterdam C - Bijlmer ArenA is in PHS een knelpunt met 6 IC's, 4 sprinters en 4 IC's.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 21:04:21 #152
256146 b2py
Beton!
pi_126189070
Er is al ruim een maand geen aanbesteding uitgeschreven door ProRail, dat is echt uitzonderlijk.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 21:11:51 #153
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_126189527
- niet hier -

[ Bericht 97% gewijzigd door blup op 07-05-2013 21:14:51 ]
  dinsdag 7 mei 2013 @ 21:28:23 #154
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_126190553
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 20:14 schreef b2py het volgende:

[..]

Hopen op een spoedje dan maar ;)
Liever niet. Zonder dat is er wat meer tijd voor uitleg hier en daar.

Ik hoop wel dat er weer wat bovenleiding bij zit. :Y
  dinsdag 7 mei 2013 @ 21:29:21 #155
256146 b2py
Beton!
pi_126190620
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 21:28 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Liever niet. Zonder dat is er wat meer tijd voor uitleg hier en daar.

Ik hoop wel dat er weer wat bovenleiding bij zit. :Y
Zorgt wel voor wat extra spontaniteit ;)
BVL! :9~
  dinsdag 7 mei 2013 @ 21:57:42 #156
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_126192473
Een grappenmaker heeft in Engeland briefjes opgehangen op sommige fietsen bij het vernieuwde station van Birmingham:

dinsdag 7 mei 2013 @ 22:33:20 #157
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_126194949
Dafuq?

"wij willen een hip station, je fiets is te lelijk, rot op en koop een nieuwe"? :D
  dinsdag 7 mei 2013 @ 22:36:23 #158
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_126195147
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 22:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Dafuq?

"wij willen een hip station, je fiets is te lelijk, rot op en koop een nieuwe"? :D
Network Rail heeft inmiddels ontkend er iets mee te maken te hebben :s)

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 08:05 schreef greavy het volgende:
James, hoe zat het nou precies met de stroomvoorziening en die TGV rg Barcelona? Linkje naar SSC?
Zoals gevraagd, linkjes:
http://www.skyscrapercity(...)26459&postcount=1056
http://www.skyscrapercity(...)46092&postcount=1058
  dinsdag 7 mei 2013 @ 22:49:00 #159
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_126195916
Een leuke fotoreeks bij de Boston Big Picture: treinen van over de hele wereld. :)
  dinsdag 7 mei 2013 @ 22:51:22 #160
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_126196060
@5: lekker wijf met de zon tussen de benen :P

Verder: ik kwam treinen kijken, niet "hier kijk 500.000 mensen en een trein"
  dinsdag 7 mei 2013 @ 22:58:54 #161
256146 b2py
Beton!
pi_126196563
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 22:49 schreef James1988 het volgende:
Een leuke fotoreeks bij de Boston Big Picture: treinen van over de hele wereld. :)
Mooie reeks! :)
  dinsdag 7 mei 2013 @ 23:00:10 #162
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_126196644
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 22:49 schreef James1988 het volgende:
Tof, foto 4 ben ik ook geweest!
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 7 mei 2013 @ 23:04:09 #163
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_126196921
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 23:00 schreef Duvel het volgende:

[..]

Tof, foto 4 ben ik ook geweest!
7, 13, 19. Verder kom ik niet -O- Wel allemaal priemgetallen O+
  dinsdag 7 mei 2013 @ 23:05:36 #164
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_126197026
Ik alleen foto 4. :')
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 7 mei 2013 @ 23:05:39 #165
256146 b2py
Beton!
pi_126197033
Ik heb er 0, dusja :P
  dinsdag 7 mei 2013 @ 23:09:54 #166
200192 Darkwing_Duck
pi_126197348
Ik nu, maar dit is wel botergeil :9~

Als ze zo nou eens metro lijn 14 en 1 hier uitvoeren?

Iemand een Fabrikant?
  dinsdag 7 mei 2013 @ 23:10:42 #167
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_126197412
quote:
6s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 23:09 schreef Darkwing_Duck het volgende:

Iemand een Fabrikant?
Ultra Global PRT :Y

De gemeente Breda kijkt naar dit systeem als mogelijke oplossing voor toekomstige mobiliteitsvraagstukken. link
  dinsdag 7 mei 2013 @ 23:12:41 #168
200192 Darkwing_Duck
pi_126197552
quote:
En gewoon weten die James, zonder met zn ogen te knipperen
  dinsdag 7 mei 2013 @ 23:13:04 #169
256146 b2py
Beton!
pi_126197579
Dat weer iedereen toch :P
  dinsdag 7 mei 2013 @ 23:17:20 #170
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_126197921
BASISKENNIS :{w
  dinsdag 7 mei 2013 @ 23:17:21 #171
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_126197924
quote:
6s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 23:12 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

En gewoon weten die James, zonder met zn ogen te knipperen
[ afbeelding ]
:s)
pi_126197955
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 23:10 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ultra Global PRT :Y

De gemeente Breda kijkt naar dit systeem als mogelijke oplossing voor toekomstige mobiliteitsvraagstukken. link
Dat zou toch wel even tof zijn, zo'n boemeltje van station naar Chassé, Pathé of HC
  dinsdag 7 mei 2013 @ 23:20:03 #173
256146 b2py
Beton!
pi_126198156
Meer leesvoer: Automated People Movers
  dinsdag 7 mei 2013 @ 23:20:14 #174
200192 Darkwing_Duck
pi_126198170
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 23:17 schreef Dr_Flash het volgende:
BASISKENNIS :{w
Fabrikant van de automatische vloot op Lijn 1 en 14 in Parijs, NU!

Fabrikant van de Orlyval en CDGVal,? Nu antwoorden graag, bij het belletje stopt de tijd! :D
  dinsdag 7 mei 2013 @ 23:22:31 #175
256146 b2py
Beton!
pi_126198348
quote:
6s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 23:20 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Fabrikant van de Orlyval en CDGVal,? Nu antwoorden graag, bij het belletje stopt de tijd! :D
Alstom.
Of een ander Frans bedrijf
  dinsdag 7 mei 2013 @ 23:22:54 #176
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_126198382
quote:

[..]

Voor zover ik weet heeft Siemens de technologie voor het automatisch rijden geleverd. Of zij ook de voertuigen hebben gebouwd weet ik zo 1-2-3 niet.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 23:22:54 #177
200192 Darkwing_Duck
pi_126198383
Dit is ook wel een tof uniek dingetje, en niet bijster ver hier vandaan :P

http://fr.wikipedia.org/wiki/Poma_2000_de_Laon
  dinsdag 7 mei 2013 @ 23:24:19 #178
200192 Darkwing_Duck
pi_126198492
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 23:22 schreef James1988 het volgende:

[..]

Voor zover ik weet heeft Siemens de technologie voor het automatisch rijden geleverd. Of zij ook de voertuigen hebben gebouwd weet ik zo 1-2-3 niet.
Alstom heeft de vloot geleverd,

De treintjes op de luchthaven zijn van Siemens (Matra)
  dinsdag 7 mei 2013 @ 23:28:17 #179
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_126198808
quote:

[..]

Grolsch!

Nee? :{w dan is dat JULLIE fout, die had het MOETEN zijn :Y :6
  dinsdag 7 mei 2013 @ 23:28:25 #180
200192 Darkwing_Duck
  woensdag 8 mei 2013 @ 00:08:15 #181
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_126201133
quote:

Had jij die hele lange goederentrein die om ~7:35 bij Appingedam aankwam?

of de personentrein?

De trein van 7:35 was trouwens één drietje, lekker proppen bij Loppersum al :')
pi_126201226
quote:
11s.gif Op woensdag 8 mei 2013 00:08 schreef Flodder450 het volgende:

[..]

Had jij die hele lange goederentrein die om ~7:35 bij Appingedam aankwam?

of de personentrein?

De trein van 7:35 was trouwens één drietje, lekker proppen bij Loppersum al :')
Nee, personen ;)
Was overigens eind van de middag ergens. :)
  woensdag 8 mei 2013 @ 00:48:06 #183
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_126202675
quote:
14s.gif Op woensdag 8 mei 2013 00:09 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Nee, personen ;)
Was overigens eind van de middag ergens. :)
aha :P
ik had 13:18 de trein al :P
  woensdag 8 mei 2013 @ 01:38:10 #184
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_126203723
Over de ontsporing in Wetteren schrijft HLN:

quote:
De Nederlandse machinist van de giftrein die vrijdagavond in Wetteren tot ontploffing kwam zou dubbel zo snel gereden hebben dan toegelaten was. Bovendien negeerde hij een remsignaal en trok hij in plaats daarvan verder op. Dat schrijft de krant De Morgen.

De Morgen kon de hand leggen op de inhoud van de noodoproep die de machinist zaterdagochtend iets over 2 uur deed naar het bevoegde seinhuis. Daaruit blijkt dat hij zijn stuurfout pas enkele seconden voor het ongeval opmerkte. "Ik ben te hard door de wissels gegaan. Ik heb waarschijnlijk het sein gemist", zou hij tijdens het gesprek gezegd hebben.

Bruusk remmanoeuvre
Verschillende bronnen bij de NMBS bevestigen bovendien dat het gerechtelijk onderzoek eveneens aantoont dat de machinist te snel reed. In plaats van af te remmen tot 40 kilometer per uur na een waarschuwingssein zou hij juist harder zijn beginnen te rijden.

Toen hij een tweede sein opmerkte, zou hij een bruusk remmanoeuvre hebben uitgevoerd wat misschien wel doorslaggevend is geweest voor de ontsporing. Toch had de chauffeur het sein zeker gezien, wat blijkt uit het feit dat hij het gepaste knopje had ingeduwd op zijn dashboard.

De machinist werkte al meer dan 25 jaar voor de spoorwegen waar hij een vlekkeloos parcours aflegde.
Met "het gepaste knopje op zijn dashboard" wordt hiermee de kwiteerfunctie van het Memor-systeem bedoeld. Bij het passeren van een geel sein klinkt er in de cabine een geluidssignaal, en moet de machinist binnen een paar seconde bevestigen dat hij het sein heeft gezien ("punten").
pi_126204738
Hmm.. Nutteloos tripje Leiden - Den Haag Centraal... -O-
Dat leek de snelste optie richting Deventer vanmorgen, maar een seinstoring bij Gouda gooit roet in het eten. Nu weer terug in Leiden en via Schiphol proberen.

Trouwens wel ICMm in de intercity Den Haag - Lelystad - Leeuwarden nu greavy!
  woensdag 8 mei 2013 @ 08:10:01 #186
256146 b2py
Beton!
pi_126205090
'Goede' start vandaag, Gouda - utrecht bijna compleet plat.
  woensdag 8 mei 2013 @ 08:45:20 #187
200192 Darkwing_Duck
pi_126205547
Even korte vraag tussendoor,

Zijn er op dit moment nog actiekaartjes te koop bv kruidvat, ed voor de periode eind mei?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 8 mei 2013 @ 09:01:24 #188
Maffe Fries
pi_126205804
quote:
6s.gif Op woensdag 8 mei 2013 08:45 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Even korte vraag tussendoor,

Zijn er op dit moment nog actiekaartjes te koop bv kruidvat, ed voor de periode eind mei?
op dit moment niet. Wat voor reisje wil je dan maken?
  woensdag 8 mei 2013 @ 09:07:05 #189
200192 Darkwing_Duck
pi_126205907
quote:
14s.gif Op woensdag 8 mei 2013 09:01 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

op dit moment niet. Wat voor reisje wil je dan maken?
iig vlaardingen amsterdam eenmaal, voor de rest nog wat heen en weer gekloot tussen Schagen, amsterdam en Utrecht, maar dat altijd met iemand met een kortingskaart.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 8 mei 2013 @ 09:09:08 #190
Maffe Fries
pi_126205946
heb nog wel een Kruidvatkaartje over dat tot 26 mei geldig is
  woensdag 8 mei 2013 @ 09:13:45 #191
200192 Darkwing_Duck
pi_126206022
quote:
14s.gif Op woensdag 8 mei 2013 09:09 schreef Peterselieman het volgende:
heb nog wel een Kruidvatkaartje over dat tot 26 mei geldig is
moet ik geld plus portokosten overmaken?

Zou tof zijn, maar alleenals je m echt niet nodig hebt :)
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 8 mei 2013 @ 09:18:38 #192
Maffe Fries
pi_126206087
ik heb voor nu niets meer op de planning staan, dus je mag m overnemen :)
  woensdag 8 mei 2013 @ 09:22:03 #193
45532 ziggyziggyziggy
pi_126206152
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 01:38 schreef James1988 het volgende:
Over de ontsporing in Wetteren schrijft HLN:

[..]

Met "het gepaste knopje op zijn dashboard" wordt hiermee de kwiteerfunctie van het Memor-systeem bedoeld. Bij het passeren van een geel sein klinkt er in de cabine een geluidssignaal, en moet de machinist binnen een paar seconde bevestigen dat hij het sein heeft gezien ("punten").
Ik vind het overigens ook wel bijzonder dat de inhoud van die noodoproep al zo snel naar de media is gelekt. Dat gebeurt in Nederland niet.
pi_126208056
Ik keek nog even naar dat bijna-ongeval in Nieuwerkerk (2009). Het had met ATB-EG mijns inziens net zo goed in Nederland kunnen gebeuren. Niet dat ze goederentreinen voor roestrijden zullen gebruiken, maar er zijn nog verschillende andere redenen waarom er naar het abdere spoor moet worden overgelopen.

Zodra de trein ook maar licht remt vindt ATB EG het oke, ook al rijdt de trein dan nog meer dan dubbele snelheid.

http://www.ilent.nl/Image(...)rk_tcm334-319752.pdf
  woensdag 8 mei 2013 @ 10:31:36 #195
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_126208124
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2013 10:28 schreef Bitlord het volgende:
Ik keek nog even naar dat bijna-ongeval in Nieuwerkerk (2009). Het had met ATB-EG mijns inziens net zo goed in Nederland kunnen gebeuren. Niet dat ze goederentreinen voor roestrijden zullen gebruiken, maar er zijn nog verschillende andere redenen waarom er naar het abdere spoor moet worden overgelopen.

Zodra de trein ook maar licht remt vindt ATB EG het oke, ook al rijdt de trein dan nog meer dan dubbele snelheid.

http://www.ilent.nl/Image(...)rk_tcm334-319752.pdf
De kans is echter wel substantieel kleiner. Er is sowieso remdwang, dat is er niet in België. Er is cabinesignalering die op GEEL-4 staat. Dat is er ook niet in België.
  woensdag 8 mei 2013 @ 11:15:14 #196
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_126209713
quote:
6s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 23:09 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik nu, maar dit is wel botergeil :9~

[ afbeelding ]

Iemand een Fabrikant?
zoiets hebben we hier toch al.

http://nl.wikipedia.org/wiki/ParkShuttle
  woensdag 8 mei 2013 @ 11:26:06 #197
256146 b2py
Beton!
pi_126210131
quote:
6s.gif Op woensdag 8 mei 2013 09:07 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

iig vlaardingen amsterdam eenmaal, voor de rest nog wat heen en weer gekloot tussen Schagen, amsterdam en Utrecht, maar dat altijd met iemand met een kortingskaart.
Laat even weten als je naar Schagen gaat dan!
  woensdag 8 mei 2013 @ 11:42:01 #198
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_126210697
quote:
Dat ziet er best tof uit. Al met al heeft Connexxion heel wat van die rare vervoermiddelen in dienst. Denk ook aan de waterbus Dordrecht - Rotterdam en de draagvleugelboot Amsterdam - IJmuiden.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 8 mei 2013 @ 11:58:54 #199
Maffe Fries
pi_126211321
quote:
14s.gif Op woensdag 8 mei 2013 11:42 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat ziet er best tof uit. Al met al heeft Connexxion heel wat van die rare vervoermiddelen in dienst. Denk ook aan de waterbus Dordrecht - Rotterdam en de draagvleugelboot Amsterdam - IJmuiden.
even een kleine correctie. Waterbus is eigendom van Arriva en Rederij Doeksen ;)
  woensdag 8 mei 2013 @ 12:01:08 #200
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_126211416
Oh, okee. Als jij het zegt :)
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 8 mei 2013 @ 12:03:33 #201
Maffe Fries
pi_126211525
je hebt in Rotterdam ook nog Aqualiner dat eigendom is van Doeksen, de RET die een veerdienst heeft en Veolia dat tussen Vlissingen en Breskens vaart, naast alle lokale pontjes natuurlijk :P
  woensdag 8 mei 2013 @ 12:07:56 #202
200192 Darkwing_Duck
pi_126211697
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 11:26 schreef b2py het volgende:

[..]

Laat even weten als je naar Schagen gaat dan!
Jij woont daar? :)
  woensdag 8 mei 2013 @ 12:08:58 #203
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_126211748
Bijna :P Maar ook in Lapland iig :Y
  woensdag 8 mei 2013 @ 12:13:55 #204
200192 Darkwing_Duck
pi_126211915
quote:
14s.gif Op woensdag 8 mei 2013 12:08 schreef Dr_Flash het volgende:
Bijna :P Maar ook in Lapland iig :Y
:?
  woensdag 8 mei 2013 @ 12:14:31 #205
256146 b2py
Beton!
pi_126211940
quote:
6s.gif Op woensdag 8 mei 2013 12:07 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Jij woont daar? :)
De laatste stop voor Schagen ;)
  woensdag 8 mei 2013 @ 12:14:56 #206
256146 b2py
Beton!
pi_126211958
quote:
14s.gif Op woensdag 8 mei 2013 12:03 schreef Peterselieman het volgende:
je hebt in Rotterdam ook nog Aqualiner dat eigendom is van Doeksen, de RET die een veerdienst heeft en Veolia dat tussen Vlissingen en Breskens vaart, naast alle lokale pontjes natuurlijk :P
En de veren tussen Vlissingen en Breskens zijn eigendom van de opdrachtgever.
  woensdag 8 mei 2013 @ 12:39:56 #207
200192 Darkwing_Duck
pi_126212997
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 12:14 schreef b2py het volgende:

[..]

De laatste stop voor Schagen ;)
Anna Paulowna :Y
  woensdag 8 mei 2013 @ 12:44:44 #208
256146 b2py
Beton!
pi_126213172
Vanaf de wereld vriend, niet vanaf de leegte :P
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 8 mei 2013 @ 12:45:34 #209
Maffe Fries
pi_126213188
oh noes. 5xV in een vervangende IC van Eindhoven naar Alkmaar :')

woensdag 8 mei 2013 @ 12:46:21 #210
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_126213204
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2013 12:39 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Anna Paulowna :Y
  woensdag 8 mei 2013 @ 12:49:24 #211
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_126213287
quote:
11s.gif Op woensdag 8 mei 2013 12:45 schreef Peterselieman het volgende:

Dus greavy zien we de rest van de dag niet meer terug hier :P
  woensdag 8 mei 2013 @ 12:55:05 #212
200192 Darkwing_Duck
pi_126213448
Als je vanaf OLV ter nood de kant van Heiloo op wil, moet je dan daar op een andere paal inchecken ofzo? Aangezien er allen maar treinen stoppen richting alkmaar en dus om moet reizen
  woensdag 8 mei 2013 @ 12:57:05 #213
200192 Darkwing_Duck
pi_126213510
Vanavond nog even een slagje Marne la Vallee - Rambouillet, ff kilometers jakkeren :P ^O^
  woensdag 8 mei 2013 @ 12:58:40 #214
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_126213566
quote:
6s.gif Op woensdag 8 mei 2013 12:55 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Als je vanaf OLV ter nood de kant van Heiloo op wil, moet je dan daar op een andere paal inchecken ofzo? Aangezien er allen maar treinen stoppen richting alkmaar en dus om moet reizen
staan geen palen op OLV
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 8 mei 2013 @ 12:59:02 #215
Maffe Fries
pi_126213580
quote:
10s.gif Op woensdag 8 mei 2013 12:49 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dus greavy zien we de rest van de dag niet meer terug hier :P
hij is vast de hokjes al aan het tellen ;)
pi_126213594
quote:

Ik had bijna het bordje: 'Historische materieel' opgeplakt :'). Vanochtend rond half 10 stond een vreemde trein met nogal wat kleurtjes en oranje locomotief te Arnhem. Iets met 13429 was het nummer, maar geen idee waarvoor / waarheen?
  woensdag 8 mei 2013 @ 12:59:58 #217
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_126213619
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 12:59 schreef Brembo het volgende:

[..]

Ik had bijna het bordje: 'Historische materieel' opgeplakt :'). Vanochtend rond half 10 stond een vreemde trein met nogal wat kleurtjes en oranje locomotief te Arnhem. Iets met 13429 was het nummer, maar geen idee waarvoor / waarheen?
Vraag het even op SOmda anders :P
  woensdag 8 mei 2013 @ 13:01:03 #218
200192 Darkwing_Duck
pi_126213661
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 12:58 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

staan geen palen op OLV
Eh, kaartjesautomaat met via optie?
  woensdag 8 mei 2013 @ 13:01:16 #219
256146 b2py
Beton!
pi_126213668
quote:

Ja de tering. De laatste tijd veel te veel van die meuk dat ik iedere keer bang ben dat ik in die oude meuk moet zitten :')
  woensdag 8 mei 2013 @ 13:01:50 #220
256146 b2py
Beton!
pi_126213692
quote:
6s.gif Op woensdag 8 mei 2013 13:01 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Volgens mij ticket naar Heiloo
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 8 mei 2013 @ 13:02:45 #221
Maffe Fries
pi_126213722
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 12:59 schreef Brembo het volgende:

[..]

een of andere trein van Duitsland naar Rotterdam Centraal. Geen idee waarvoor
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 8 mei 2013 @ 13:03:08 #222
Maffe Fries
pi_126213737
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 13:01 schreef b2py het volgende:

[..]

Volgens mij ticket naar Heiloo
dan betaal je dus te veel voor het kaartje ...
  woensdag 8 mei 2013 @ 13:04:10 #223
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_126213764
quote:
6s.gif Op woensdag 8 mei 2013 13:01 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Kaartjesautomaat? :D
  woensdag 8 mei 2013 @ 13:04:23 #224
200192 Darkwing_Duck
pi_126213769
quote:
15s.gif Op woensdag 8 mei 2013 13:03 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ja, het is per slot van rekening niet de reizigers fout dat ie om moet reizen...
  woensdag 8 mei 2013 @ 13:04:48 #225
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_126213794
quote:
15s.gif Op woensdag 8 mei 2013 13:03 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

500 man per jaar die 2 km teveel betalen. T is wat.
  woensdag 8 mei 2013 @ 13:05:07 #226
200192 Darkwing_Duck
pi_126213804
quote:
10s.gif Op woensdag 8 mei 2013 13:04 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Kaartjesautomaat? :D
Ja, kan je potjandrie daar nou je geld besteden of niet? :(
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 8 mei 2013 @ 13:05:28 #227
Maffe Fries
pi_126213817
quote:
14s.gif Op woensdag 8 mei 2013 13:04 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

500 man per jaar die 2 km teveel betalen. T is wat.
het gaat om het principe :P
  woensdag 8 mei 2013 @ 13:05:52 #228
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_126213837
quote:
6s.gif Op woensdag 8 mei 2013 13:04 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Ja, het is per slot van rekening niet de reizigers fout dat ie om moet reizen...
Het is gewoon een perronnetje waar bij de gratie van de hemel een extra stop wordt gemaakt. Ben blij DAT er wat stopt en dat je niet vanaf Heiloo terug hoeft te lopen 8)7

Sjeuzes wat een problemen allemaal weer :{w
  woensdag 8 mei 2013 @ 13:06:28 #229
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_126213853
quote:
10s.gif Op woensdag 8 mei 2013 13:05 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

het gaat om het principe :P
Jij zou een goeie zijn voor een jankclubje zoals rover :6 :P
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 8 mei 2013 @ 13:07:46 #230
Maffe Fries
pi_126213898
quote:
14s.gif Op woensdag 8 mei 2013 13:06 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Jij zou een goeie zijn voor een jankclubje zoals rover :6 :P
_O- _O-

Nee, laten we dat maar niet doen. Dat clubje richt zich niet altijd op de juiste dingen
  woensdag 8 mei 2013 @ 13:10:51 #231
200192 Darkwing_Duck
pi_126214000
t is idd een half uurtje lopen,,,
  woensdag 8 mei 2013 @ 14:16:10 #232
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_126216431
Ze hebben de sporen voor vertrek in Nijverdal omgegooid. Normaal vertrekt de trein vanuit Nijverdal naar Zwolle vanaf spoor 1, maar dit is opeens veranderd naar spoor 2. Vraag me echt af wie deze nonsens verzint. Het staat ook als aanpassing op de borden en wordt de godganse dag omgeroepen.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 8 mei 2013 @ 14:20:18 #233
Maffe Fries
pi_126216579
lijkt me geen nonsens te zijn. Je kunt zo vanuit Zwolle veel sneller Nijverdal binnenkomen, terwijl je richting Zwolle er geen hinder van hoeft te ondervinden.
  woensdag 8 mei 2013 @ 14:22:16 #234
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_126216660
Miljarden uitgetrokken voor ATB-NG en ERTMS. Maar toch gaat het mis en passeert een trein per ongeluk een rood sein. Waar geven we dat geld dan eigenlijk voor uit?

Vragen van MVBOV leiden mede tot onderzoek toedracht.

http://www.gelderlander.n(...)eem-faalde-1.3806847
  woensdag 8 mei 2013 @ 14:46:46 #235
146033 ReisT
pi_126217614
quote:
14s.gif Op woensdag 8 mei 2013 14:20 schreef Peterselieman het volgende:
lijkt me geen nonsens te zijn. Je kunt zo vanuit Zwolle veel sneller Nijverdal binnenkomen, terwijl je richting Zwolle er geen hinder van hoeft te ondervinden.
Als dit beter is waarom hebben ze het dan meer dan een maand lang verkeerd om gedaan? :?
Rechts rijden is ook veel logischer natuurlijk.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 8 mei 2013 @ 14:51:46 #236
Maffe Fries
pi_126217828
waarschijnlijk omdat vroeger de kruising aldaar ook op zijn Engels ging.
  woensdag 8 mei 2013 @ 15:08:08 #237
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_126218558
Krijg lekker de rambamtyfus bij NS Klantenservice. Wil m'n NSR WeekendVrij beëindigen. Krijgt da wijf een foutmelding "Het abonnement dat u wilt beëindigen, maakt niet deel uit van het contract dat u geselecteerd heeft." :r
OV-Chipkaart-nummer klopt, ze ziet dat ik een NSR WeekendVrij heb, én ziet gewoon dat het opzegbaar is ....
  woensdag 8 mei 2013 @ 15:11:29 #238
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_126218706
"Ja, ik kan u niet verder helpen. Ik maak er een melding van, en dan wordt u teruggebeld wanneer het beëindigen gelukt is.". Vraag ik hoelang dat kan duren: "Ja, dat kan wel een maand of langer duren, maar het abonnement wordt beëindigd per 23 juni. Het kan voorkomen dat uw abonnement pas later is beëindigd, maar dan wordt dit abonnementsgeld gerestitueerd."

:r :r :r
  woensdag 8 mei 2013 @ 15:15:43 #239
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_126218871
Waarom moet het zetten van een vinkje een maand of langer duren eigenlijk? :?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 8 mei 2013 @ 15:16:00 #240
Maffe Fries
pi_126218878
had iemand het deze week niet over Barneveld-Noord en de zeecontainers?

http://www.refdag.nl/nieu(...)econtainers_1_736938
  woensdag 8 mei 2013 @ 15:19:51 #241
200192 Darkwing_Duck
pi_126219028
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 15:08 schreef greavy het volgende:
Krijg lekker de rambamtyfus bij NS Klantenservice. Wil m'n NSR WeekendVrij beëindigen. Krijgt da wijf een foutmelding "Het abonnement dat u wilt beëindigen, maakt niet deel uit van het contract dat u geselecteerd heeft." :r
OV-Chipkaart-nummer klopt, ze ziet dat ik een NSR WeekendVrij heb, én ziet gewoon dat het opzegbaar is ....
Zeg eventjes, nu heb ik iets gemist, maar waarom zou jij weekend vrij willen beëindigen?
  woensdag 8 mei 2013 @ 15:20:18 #242
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_126219046
quote:
5s.gif Op woensdag 8 mei 2013 15:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Waarom moet het zetten van een vinkje een maand of langer duren eigenlijk? :?
Dat kon zij mij ook niet vertellen "helaas gaat het niet sneller. Dankzij de foutmelding kan ik u niet verder helpen."
  woensdag 8 mei 2013 @ 15:20:42 #243
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_126219056
quote:
6s.gif Op woensdag 8 mei 2013 15:19 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Zeg eventjes, nu heb ik iets gemist, maar waarom zou jij weekend vrij willen beëindigen?
Omdat ik de Facebook-actie voor ¤29/maand 1e klas wil hebben, daar ik nu ¤65/maand betaal.
  woensdag 8 mei 2013 @ 15:24:17 #244
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_126219189
quote:
14s.gif Op woensdag 8 mei 2013 15:16 schreef Peterselieman het volgende:
had iemand het deze week niet over Barneveld-Noord en de zeecontainers?

http://www.refdag.nl/nieu(...)econtainers_1_736938
Si. Thanks!
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  woensdag 8 mei 2013 @ 15:24:26 #245
200192 Darkwing_Duck
pi_126219196
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 15:20 schreef greavy het volgende:

[..]

Omdat ,ik de Facebook-actie voor ¤29/maand 1e klas wil hebben, daar ik nu ¤65/maand betaal.
Maar bij ons op de zaak werkt dat ook niet zo;

Hallo ik heb een vakantie voor 1000 euro maar ik zie een nieuwe aanbieding voor 600 euro, kan ik mn boeking annuleren en opnieuw boeken...¨

Zo werkt dat niet, en ik kan me voorstellen dat NS dat ook in de verkoopvoorwaarden heeft...

2 maanden opzegtermijn, en zo een actie dan 6 weken laten duren :')
  woensdag 8 mei 2013 @ 15:28:25 #246
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_126219350
quote:
6s.gif Op woensdag 8 mei 2013 15:24 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Maar bij ons op de zaak werkt dat ook niet zo;

Hallo ik heb een vakantie voor 1000 euro maar ik zie een nieuwe aanbieding voor 600 euro, kan ik mn boeking annuleren en opnieuw boeken...¨

Zo werkt dat niet, en ik kan me voorstellen dat NS dat ook in de verkoopvoorwaarden heeft...

2 maanden opzegtermijn, en zo een actie dan 6 weken laten duren :')
Precies. Meestal staat er ook wel in de voorwaarden van "mag het afgelopen half jaar niet al abonnee geweest zijn" of zo.
  woensdag 8 mei 2013 @ 15:28:41 #247
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_126219362
Ja, maar ik heb nu een jaar mijn abonnement, en ben dus gerechtigd om hem te beëindigen. Een week later laat ik het nieuwe abonnement ingaan.
  woensdag 8 mei 2013 @ 15:29:21 #248
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_126219396
Oftewel: krijg zelf de rambamtyfus greavy. jammerdebammer poepchinees :s)
pi_126219432
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 15:28 schreef greavy het volgende:
Ja, maar ik heb nu een jaar mijn abonnement, en ben dus gerechtigd om hem te beëindigen. Een week later laat ik het nieuwe abonnement ingaan.
Dan nog kunnen ze weigeren om jou dit product te verkopen.
  woensdag 8 mei 2013 @ 15:32:21 #250
200192 Darkwing_Duck
pi_126219517
Waar staat de faceboekaanbieding en de voorwaarden, en de verkoopvoorwaarden weekend vrij?

Ben dol op dat soort uizoekwerk
  woensdag 8 mei 2013 @ 15:34:04 #251
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_126219587
quote:
6s.gif Op woensdag 8 mei 2013 15:32 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Waar staat de faceboekaanbieding en de voorwaarden, en de verkoopvoorwaarden weekend vrij?

Geen idee, ik kan het nergens vinden.
  woensdag 8 mei 2013 @ 15:34:06 #252
200192 Darkwing_Duck
pi_126219589
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 15:30 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Dan nog kunnen ze weigeren om jou dit product te verkopen.
Ja, kijk maar uit, dadelijk zit je helemaal zonder... :{
  woensdag 8 mei 2013 @ 15:34:12 #253
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_126219594
quote:
6s.gif Op woensdag 8 mei 2013 15:32 schreef Darkwing_Duck het volgende:

Ja, maar ik heb nooit één woord gerept over een nieuw abonnement afsluiten :)
  woensdag 8 mei 2013 @ 15:34:40 #254
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_126219610
quote:
14s.gif Op woensdag 8 mei 2013 15:34 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

http://www.ns.nl/reiziger(...)e-facebook-2013.html
  woensdag 8 mei 2013 @ 15:35:12 #255
200192 Darkwing_Duck
pi_126219648
Ahum...
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 15:28 schreef greavy het volgende:
Een week later laat ik het nieuwe abonnement ingaan.
  woensdag 8 mei 2013 @ 15:35:21 #256
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_126219659
"Wanneer u nu al een abonnement heeft, kunt u ook gebruik maken van deze actie. U kunt echter pas overstappen na het 1e contractjaar van uw abonnement."
  woensdag 8 mei 2013 @ 15:35:52 #257
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_126219693
quote:
Moeilijk he, op "Actievoorwaarden" klikken.

quote:
 Dit aanbod is niet geldig als u al een Weekend Vrij abonnement heeft of deze korter dan 2 maanden geleden heeft opgezegd.
  woensdag 8 mei 2013 @ 15:36:22 #258
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_126219714
quote:
Actievoorwaarden Weekend Vrij Facebook Weekend Vrij van ¤ 65 voor ¤ 29 per maand (1e klas)
 Deze actie is geldig t/m 15 mei 2013.
 Het actietarief van ¤ 29 per maand geldt alleen voor het eerste jaar. Daarna betaalt u ¤ 65 per maand voor dit abonnement (1e klas). Of ¤ 40 per jaar 2e klas.
 Weekend Vrij is een doorlopend abonnement. Na het eerste jaar kunt u maandelijks opzeggen.
 Dit aanbod is niet geldig als u al een Weekend Vrij abonnement heeft of deze korter dan 2 maanden geleden heeft opgezegd.
 Dit aanbod geldt niet voor reeds eerder aangeschafte abonnementen.
 Dit aanbod is niet geldig in combinatie met andere aanbiedingen.
Utrecht, mei 2013
  woensdag 8 mei 2013 @ 15:37:17 #259
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_126219760
Maar straks heeftie dus met veel tamtam zijn WeekendVrij beëindigd en krijgtie dus geen nieuwe :')
  woensdag 8 mei 2013 @ 15:37:58 #260
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_126219781
quote:
10s.gif Op woensdag 8 mei 2013 15:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar straks heeftie dus met veel tamtam zijn WeekendVrij beëindigd en krijgtie dus geen nieuwe :')
Ach, de mazen kennen. Heb hier 3 geldige OV-Chipkaarten, dus het nieuwe abonnement gaat op een andere kaart :P
  woensdag 8 mei 2013 @ 15:38:33 #261
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_126219808
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 15:37 schreef greavy het volgende:
Ach, de mazen kennen.
Ga je nou ook nog bijdehand lopen doen? 8)7 Koetje :*
  woensdag 8 mei 2013 @ 15:38:59 #262
200192 Darkwing_Duck
pi_126219820
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 15:37 schreef greavy het volgende:

[..]

Ach, de mazen kennen. Heb hier 3 geldige OV-Chipkaarten, dus het nieuwe abonnement gaat op een andere kaart :P
En je geeft ook een ander adres en geboortedatum op? Das Fraude
  woensdag 8 mei 2013 @ 15:39:38 #263
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_126219848
quote:
6s.gif Op woensdag 8 mei 2013 15:38 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

En je geeft ook een ander adres en geboortedatum op? Das Fraude
Neuh, dat is gewoon hetzelfde. Ben niet de enige die het zo doet bij zulke acties :D
  woensdag 8 mei 2013 @ 15:40:59 #264
200192 Darkwing_Duck
pi_126219909
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 15:39 schreef greavy het volgende:

[..]

Neuh, dat is gewoon hetzelfde. Ben niet de enige die het zo doet bij zulke acties :D
Dr zijn mensen die bij bedrijvenwerken die dat opsporen, die zijn daar speciaal voor aangenomen
  woensdag 8 mei 2013 @ 15:41:56 #265
200192 Darkwing_Duck
pi_126219964
quote:
6s.gif Op woensdag 8 mei 2013 15:40 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Dr zijn mensen die bij bedrijvenwerken die dat opsporen, die zijn daar speciaal voor aangenomen
Ik citeer

quote:
heeft het recht om het Abonnement met onmiddellijke ingang op te
NS
zeggen en/of OV-chipkaart te blokkeren en/ of in beslag te nemen en/of u een
boete op te leggen en/of uw Instaptarief te verhogen, indien u fraudeert met
of misbruik maakt van het Abonnement of de OV-chipkaart of indien er met
uw OV-chipkaart is gefraudeerd.
 in de vorige zin genoemde boete wordt bepaald aan de hand van de ernst
De
van het misbruik of fraude en bedraagt per Rit ten hoogste de Ritprijs voor de
langst mogelijke Rit op één dag voor de gereisde klasse plus het bedrag ter
grootte van de Wettelijke verhoging.
Het in de eerste zin van dit lid bedoelde verhoogde Instaptarief bedraagt
maximaal de Ritprijs voor de langst mogelijke Rit op één dag, eerste klas.
  woensdag 8 mei 2013 @ 15:44:56 #266
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_126220129
Gezellig :D
  woensdag 8 mei 2013 @ 15:45:35 #267
200192 Darkwing_Duck
pi_126220163
Lekker Greavy, een jaar goedkoop de eerste klas onveilig maken, terwijl je weet dat je de boel belazert, en de ns je produkt kan stilzetten.

Moet een goed gevoel geven niet? :Y
  woensdag 8 mei 2013 @ 15:48:10 #268
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_126220297
"Wanneer u nu al een abonnement heeft, kunt u ook gebruik maken van deze actie. U kunt echter pas overstappen na het 1e contractjaar van uw abonnement."
Tsja, verder leest de gemiddelde reiziger niet :D
  woensdag 8 mei 2013 @ 15:53:11 #269
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_126220501
quote:
14s.gif Op woensdag 8 mei 2013 14:20 schreef Peterselieman het volgende:
Nee hoor, want de treinen moeten al dermate afremmen voor het ingaan van de tunnel/spoorbak dat het voor die wissel niks uitmaakt. Ik zit elke dag in die trein en het maakt geen enkel verschil. Het zorgt nu alleen voor onnodige verwarring en constant vervelende omroepberichten.
  woensdag 8 mei 2013 @ 15:55:08 #270
200192 Darkwing_Duck
pi_126220577
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 15:48 schreef greavy het volgende:
Tsja, verder leest de gemiddelde reiziger niet :D
Nee, mensen lezen niet, en daar gaat het fout en uiteindelijk ben jij het toch die aan het kortste eind trekt, omdat het prima juridisch is dichtgetimmerd :)
  woensdag 8 mei 2013 @ 15:57:06 #271
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_126220685
We gaan 't zien. Ben niet de eerste die het zo doet.
  woensdag 8 mei 2013 @ 15:57:32 #272
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_126220711
Nou ik hoop dat je ermee op je bek gaat ^O^
  woensdag 8 mei 2013 @ 15:58:15 #273
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_126220757
Ben wel benieuwd :P
Dan moeten al die anderen die dit doen, ook gepakt worden. En bij vroegere acties deden. Ik zie het meer als bangmakerij.
  woensdag 8 mei 2013 @ 16:01:19 #274
200192 Darkwing_Duck
pi_126220922
quote:
10s.gif Op woensdag 8 mei 2013 15:58 schreef greavy het volgende:
Ben wel benieuwd :P
Dan moeten al die anderen die dit doen, ook gepakt worden. En bij vroegere acties deden. Ik zie het meer als bangmakerij.
Je snapt natuurlijk wel dat ik een print screen van dit alles gemaakt heb, en op ga sturen naar de commerciele dienst? :Y
  woensdag 8 mei 2013 @ 16:01:41 #275
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_126220939
:')
  woensdag 8 mei 2013 @ 16:04:54 #276
200192 Darkwing_Duck
pi_126221098
quote:
14s.gif Op woensdag 8 mei 2013 15:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou ik hoop dat je ermee op je bek gaat ^O^
Ik ook! ^O^
  woensdag 8 mei 2013 @ 16:26:16 #277
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_126222134
Vind persoonlijk die actie en bijbehorende voorwaarden echt sneu en allesbehalve acceptabel. Stel, je hebt net drie maanden eenzelfde abonnement afgesloten en nu opeens deze actie. Dan zou ik het persoonlijk coulant vinden als ik ook mee mag profiteren. Zeker omdat ik ik een dergelijk product al heb aangeschaft en waarschijnlijk dus een vaste klant ben. Maar nu proberen ze flink (nieuwe) mensen te lokken, terwijl eigenlijk de vaste klanten een dikke middelvingen krijgen, want die worden uitgesloten van deze actie door middel van slinkse voorwaarden.

Hoe wil en kan je dit aan je vaste klanten uitleggen? Wij hebben ook vaak genoeg acties bij het bedrijf waar ik werk, maar wij zijn vaak wel coulant genoeg om vaste klanten of mensen die net mis hebben gegrepen mee te laten profiteren. Helaas kan de NS zich nu deze arrogantie permitteren, ik zou graag een keer andere tijden zien.
  woensdag 8 mei 2013 @ 16:29:49 #278
24860 Gitarist
Ondertitel?
pi_126222322
Bah...

Dickvanveen twitterde op woensdag 08-05-2013 om 16:03:39 denk dat de #NS trein op #delft zuid er nog wel een poosje staat....Het was goed raak. Zucht. http://t.co/Tv4edCILwZ reageer retweet
Lijkt me echt vreselijk om dat als machinist te moeten zien gebeuren
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
pi_126222389
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 16:26 schreef RichardHammond het volgende:
Hoe wil en kan je dit aan je vaste klanten uitleggen? Wij hebben ook vaak genoeg acties bij het bedrijf waar ik werk, maar wij zijn vaak wel coulant genoeg om vaste klanten of mensen die net mis hebben gegrepen mee te laten profiteren. Helaas kan de NS zich nu deze arrogantie permitteren, ik zou graag een keer andere tijden zien.
Dat werkt tegenwoordig helaas overal zo. De vaste klanten mogen het (extra) geld in het laatje brengen om nieuwe klanten met afbraakprijzen te lokken.
  woensdag 8 mei 2013 @ 16:36:37 #280
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_126222717
Ik ben in shock.

Ik zag een Fyra, rijdend :o
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  woensdag 8 mei 2013 @ 16:43:12 #281
256146 b2py
Beton!
pi_126223075
quote:
14s.gif Op woensdag 8 mei 2013 15:34 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

code 1330f
pi_126224355
Ik moet over een half uurtje van Amsterdam Centraal naar Vlaardingen Oost, zag dat er een aanrijding met persoon was tussen Delft en Schiedam en dat er stopbussen rijden. Er stond ook dat het waarschijnlijk rond 18.00 is opgelost.
Nu twijfel ik, zal ik in Amsterdam 'gewoon' de IC van 17.42, of raden jullie tóch de Fyra van 17.55 aan?
Want ik heb geen idee hoe.betrouwbaar die 18.00 is.
  woensdag 8 mei 2013 @ 17:09:28 #283
256146 b2py
Beton!
pi_126224475
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 17:07 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik moet over een half uurtje van Amsterdam Centraal naar Vlaardingen Oost, zag dat er een aanrijding met persoon was tussen Delft en Schiedam en dat er stopbussen rijden. Er stond ook dat het waarschijnlijk rond 18.00 is opgelost.
Nu twijfel ik, zal ik in Amsterdam 'gewoon' de IC van 17.42, of raden jullie tóch de Fyra van 17.55 aan?
Want ik heb geen idee hoe.betrouwbaar die 18.00 is.
Fyra is sowieso sneller, en ik vind het die ¤2,30 waard.
pi_126224528
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 17:07 schreef Irritatie100 het volgende:
zag dat er een aanrijding met persoon was tussen Delft en Schiedam en dat er stopbussen rijden. Er stond ook dat het waarschijnlijk rond 18.00 is opgelost.

Godver.
pi_126224543
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2013 17:09 schreef b2py het volgende:

[..]

Aangezien ik nog naar Vlaardingen Oost door moet ben ik met beide opties op dezelfde tijd op Oost.
  woensdag 8 mei 2013 @ 17:12:30 #286
256146 b2py
Beton!
pi_126224629
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2013 17:10 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Aangezien ik nog naar Vlaardingen Oost door moet ben ik met beide opties op dezelfde tijd op Oost.
Beide is uiteindelijk tricky. Ik zou het op de Fyra gooien. Tenzij je erg krap bij kas zit uiteraard ;)
pi_126224692
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2013 17:09 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik neem aan dat de Fyra toeslagvrij is vanwege die aanrijding :?

Vanmorgen werd op Schiphol omgeroepen dat de Fyra richting Rotterdam/Breda toeslagvrij was, enige storing die er toen was was Gouda - Utrecht...
  woensdag 8 mei 2013 @ 17:15:33 #288
200192 Darkwing_Duck
pi_126224761
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 16:26 schreef RichardHammond het volgende:
Vind persoonlijk die actie en bijbehorende voorwaarden echt sneu en allesbehalve acceptabel. Stel, je hebt net drie maanden eenzelfde abonnement afgesloten en nu opeens deze actie. Dan zou ik het persoonlijk coulant vinden als ik ook mee mag profiteren. Zeker omdat ik ik een dergelijk product al heb aangeschaft en waarschijnlijk dus een vaste klant ben. Maar nu proberen ze flink (nieuwe) mensen te lokken, terwijl eigenlijk de vaste klanten een dikke middelvingen krijgen, want die worden uitgesloten van deze actie door middel van slinkse voorwaarden.

In de reiswereld werkt het niet anders met last minutes
pi_126224763
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2013 17:12 schreef b2py het volgende:

[..]

Beide is uiteindelijk tricky. Ik zou het op de Fyra gooien. Tenzij je erg krap bij kas zit uiteraard ;)
Ondanks dat ik student ben kan ik best 2.30 missen :P
Als in-Amsterdam-stage-lopende-Vlaardinger ga ik regelmatig 's ochtends met de Fyra als ik een kwartiertje langer wil blijven liggen, maar 's middags pak ik altijd 17.42 omdat de Fyra dan toch geen tijdswinst betekent. Maar nu ga ik er zwaar aan twijfelen :D
  woensdag 8 mei 2013 @ 17:16:28 #290
256146 b2py
Beton!
pi_126224814
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 17:14 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Ik neem aan dat de Fyra toeslagvrij is vanwege die aanrijding :?

Vanmorgen werd op Schiphol omgeroepen dat de Fyra richting Rotterdam/Breda toeslagvrij was, enige storing die er toen was was Gouda - Utrecht...
Niet bij stilgestaan, zou nog goed kunnen ook ja! :)
pi_126224835
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2013 17:15 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Ondanks dat ik student ben kan ik best 2.30 missen :P
Als in-Amsterdam-stage-lopende-Vlaardinger ga ik regelmatig 's ochtends met de Fyra als ik een kwartiertje langer wil blijven liggen, maar 's middags pak ik altijd 17.42 omdat de Fyra dan toch geen tijdswinst betekent. Maar nu ga ik er zwaar aan twijfelen :D
Even opletten op de omroepberichten dus, de kans is groot dat de Fyra toeslagvrij is vanwege die aanrijding! ^O^
pi_126225056
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 20:07 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

IMO zijn de gedragsregels ook waar de focus op zou moéten liggen. Die witte lampen en gevaarseinen zijn niet betrouwbaar genoeg, ik gebruik ze zelfs nooit als ik langs de sporen loop; je moet er toch zelf op letten ipv naar die dingen te kijken :P
pi_126225088
Staat toch meestal bij de storing er bij? Nu niet, maar ik ga opletten!

Heb anders nog een gratis toeslagkaartje in m'n portemonnee omdat ik vorige week in die geëvacueerde Fyra zat :P
pi_126225126
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 16:29 schreef Gitarist het volgende:
Bah...

Dickvanveen twitterde op woensdag 08-05-2013 om 16:03:39 denk dat de #NS trein op #delft zuid er nog wel een poosje staat....Het was goed raak. Zucht. http://t.co/Tv4edCILwZ reageer retweet
Lijkt me echt vreselijk om dat als machinist te moeten zien gebeuren
Dat is het ook. Helaas is het meer een onderdeel van het werk geworden ipv een toevalligheid :N de kans dat het aan jouw neus voorbij gaat in je carriere als machinist is bijzonder klein...
Gelukkig is er prima opvang en nazorg als het je overkomt...
  woensdag 8 mei 2013 @ 17:28:01 #295
256146 b2py
Beton!
pi_126225306
Ren naar het station Fyra v16:55 en v17:25 hebben volgens Twitter een onbekende vertraging. Pak die 42 maar. Of een helikopter.
pi_126226274
fyra is inderdaad toeslagvrij. Als je er in past.
[/live-report]
pi_126226331
17.42 zou maar tot HS gaan, dus ik zit nu in de inderdaad toeslagvrije Fyra van 1755. Die dus al klaar staat voor vertrek!
  woensdag 8 mei 2013 @ 18:04:37 #298
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_126226784
Zo, dat was ff stevig doortrappen, maar ik heb mijn foto's van de afvoertrein Van Leeuwen Buizen Zwijndrecht weer binnen :)
Foto's volgen nog
  woensdag 8 mei 2013 @ 18:14:12 #299
256146 b2py
Beton!
pi_126227043
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 17:52 schreef Irritatie100 het volgende:
17.42 zou maar tot HS gaan, dus ik zit nu in de inderdaad toeslagvrije Fyra van 1755. Die dus al klaar staat voor vertrek!
Verstoring bij Delft doorgetrokken tot 19:30. ;)
  woensdag 8 mei 2013 @ 18:20:54 #300
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_126227225
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 18:14 schreef b2py het volgende:

[..]

Verstoring bij Delft doorgetrokken tot 19:30. ;)
Da's dan een knap lange verstoring ....
  woensdag 8 mei 2013 @ 18:21:04 #301
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_126227230
En vol
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')