Thomas komt ook naar België, maar ik vraag me af of het de echte is of niet..quote:Op maandag 6 mei 2013 19:49 schreef WhiteJoker het volgende:
Las net trouwens op de site van de Veluwsche Stoomtrein Maatschappij dat Thomas de Stoomlocomotief in juni uit Engeland overkomt. Zou die via de Kanaaltunnel gaan of komt hij per boot?
Duurt lang!quote:
quote:Op maandag 6 mei 2013 20:48 schreef Monopoly het volgende:
Zo, vandaag een slagje Veendam gemaakt, en twee slagen Delfzijl. Leuke lijntjes. Veel leuke rempuntjes en plekken om zo energiezuinig te rijden (daar maken we een sport van!).
Wel +5 opgelopen van Delfzijl terug omdat de tegentrein bij Loppersum te laat aan kwam zetten. Jammer dat de trdl dan geen contact opneemt, en je zelf moet bellen.
Zou een stuk mooier zijn als het van twee kanten af kwam
Wel relax dat hij daarna alles groen door zette
Zie mijn afbeelding. Die enorme daling is de Drontermeertunnel.quote:Op maandag 6 mei 2013 20:53 schreef greavy het volgende:
In het Noorden lukt dat EZR vaak wel. Bij NSR maken ze er graag een potje van. Vanuit Zwolle komt de IC vaak met +4/+6 aan in Lelystad door het EZR ....
dat op groen zetten gebeurt wel vaker. Zo kan vertraging snel ingelopen worden, omdat je veel later kunt remmen.quote:Op maandag 6 mei 2013 20:48 schreef Monopoly het volgende:
Zo, vandaag een slagje Veendam gemaakt, en twee slagen Delfzijl. Leuke lijntjes. Veel leuke rempuntjes en plekken om zo energiezuinig te rijden (daar maken we een sport van!).
Wel +5 opgelopen van Delfzijl terug omdat de tegentrein bij Loppersum te laat aan kwam zetten. Jammer dat de trdl dan geen contact opneemt, en je zelf moet bellen.
Zou een stuk mooier zijn als het van twee kanten af kwam
Wel relax dat hij daarna alles groen door zette
Je wint daar hooguit iets meer dan een paar seconden mee op lange stukken... Ter indicatie: 140 of 160 km/h scheelt per kilometer slechts 3 seconden.quote:Op maandag 6 mei 2013 20:56 schreef Monopoly het volgende:
In het handboek staat dat EZR belangrijk is, maar punctualiteit nog belangrijker.
Navraag leerde mij dat men in het noorden daar precies zo over denken
En je mag niet op ATB rijden, maar als je 'vertraging' hebt doe je het wel, al ben je dan echt enorm meer gefocussed. Het is toch tegen je gevoel in, maar soms noodzakelijk
Weet ik veel waar de Drontermeertunnel is daar. Ik kom daar nooit met de IC. bijna 100% kans op een VIRM.quote:Op maandag 6 mei 2013 20:57 schreef b2py het volgende:
[..]
Zie mijn afbeelding. Die enorme daling is de Drontermeertunnel.
Die hoogtegrafiek bedoel je? Daar klopt sowieso geen barst van. Dat is GPS-afwijkingquote:Op maandag 6 mei 2013 20:57 schreef b2py het volgende:
[..]
Zie mijn afbeelding. Die enorme daling is de Drontermeertunnel.
quote:Op maandag 6 mei 2013 21:13 schreef greavy het volgende:
[..]
Weet ik veel waar de Drontermeertunnel is daar. Ik kom daar nooit met de IC. bijna 100% kans op een VIRM.
Het was wel de Drontermeertunnel. Verder heb ik dat ding uitgezet 500 meter voordat we lelystad in rolden en om 16:11 hadden we al moeten vertrekken.quote:Op maandag 6 mei 2013 21:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die hoogtegrafiek bedoel je? Daar klopt sowieso geen barst van. Dat is GPS-afwijking
Ik heb gisteren een rondje Oldenzaal-Zutphen-Den Bosch-Utrecht-Leiden-Haarlem-Amsterdam-Haarlem Spaarnwoude-Haarlem-Amsterdam-Amersfoort-Hengelo-Oldenzaal gedaan, waarbij ik op Zutphen-Den Bosch-Utrecht-Leiden-Haarlem-Amsterdam en Haarlem-Amsterdam in een VIRM heb gezetenquote:Op maandag 6 mei 2013 21:13 schreef greavy het volgende:
[..]
Weet ik veel waar de Drontermeertunnel is daar. Ik kom daar nooit met de IC. bijna 100% kans op een VIRM.
quote:
quote:
quote:
Zeg, gaan jullie lekker jaquote:Op maandag 6 mei 2013 18:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mooi land, alleen het is jammer dat er zoveel Fransen wonen
Nogmaals, je punt is Duidelijk Greavyquote:Op maandag 6 mei 2013 21:13 schreef greavy het volgende:
[..]
Weet ik veel waar de Drontermeertunnel is daar. Ik kom daar nooit met de IC. bijna 100% kans op een VIRM.
Ik snap niet waarom dat ooit aan GPS is toegevoegd als snufje, dat werkt totaal niet, voor hoogtes pak je maar een stafkaartquote:Op maandag 6 mei 2013 21:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die hoogtegrafiek bedoel je? Daar klopt sowieso geen barst van. Dat is GPS-afwijking
Vorig jaar nog!quote:Op maandag 6 mei 2013 21:42 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Zeg, gaan jullie lekker ja![]()
Jullie komen nooit in de contrijen waar ik woon![]()
Wel in de buurt, met zo'n busje. Die dan weer veel te vroeg is. En op zaterdag anders rijdt dan de doordeweeks enzo. Moeluk.quote:Op maandag 6 mei 2013 21:46 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Jij weet waar ik woon?
Edit: ik woon niet IN Disney![]()
Nee, kantoorquote:Op maandag 6 mei 2013 21:48 schreef Peterselieman het volgende:
medewerker van een van de attracties is het toch?
Dan moet dat bus 34 geweest zijn denk ik, zat je in Addagio of in Marriotsquote:Op maandag 6 mei 2013 21:47 schreef b2py het volgende:
[..]
Wel in de buurt, met zo'n busje. Die dan weer veel te vroeg is. En op zaterdag anders rijdt dan de doordeweeks enzo. Moeluk.
dat is in Frankrijk een attractie op zich, omdat er zoveel gestaakt wordtquote:
quote:Op maandag 6 mei 2013 21:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat is in Frankrijk een attractie op zich, omdat er zoveel gestaakt wordt
Dat was de vriendin die ons binnen liet voor noppes die dat vertelde, ik kwam uiteraard met een gloednieuw RER A stel aan.quote:Op maandag 6 mei 2013 21:49 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Dan moet dat bus 34 geweest zijn denk ik, zat je in Addagio of in Marriots
Die moet ik dan ongetwijfeld kennen, was ze Nederlandstalig?quote:Op maandag 6 mei 2013 21:54 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat was de vriendin die ons binnen liet voor noppes die dat vertelde, ik kwam uiteraard met een gloednieuw RER A stel aan.
Ja, Rotterdam.quote:Op maandag 6 mei 2013 21:55 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Die moet ik dan ongetwijfeld kennen, was ze Nederlandstalig?
neequote:
Wij hebben zes diesel locs!quote:Op maandag 6 mei 2013 22:03 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Terug naar treinen, wij hebben 4 stoomtreinen op de zaak![]()
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 6 mei 2013 22:16 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Oh gaan we accessoires erbij halen hea![]()
[ afbeelding ]
Sowieso die snelheidsgrafiek ook. Binnen een kilometer 3 keer van nul naar 130 km/h en weer terug? Met een trein?quote:Op maandag 6 mei 2013 21:37 schreef b2py het volgende:
[..]
Het was wel de Drontermeertunnel. Verder heb ik dat ding uitgezet 500 meter voordat we lelystad in rolden en om 16:11 hadden we al moeten vertrekken.
Ik heb volgende week een paar dagen Parijs gepland staanquote:Op maandag 6 mei 2013 21:42 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Zeg, gaan jullie lekker ja![]()
Jullie komen nooit in de contrijen waar ik woon![]()
Staat de 22e op het programma, maar ik krijg er eigenlijk steeds minder zin in, gezien de situatieshets op MLV.quote:Op maandag 6 mei 2013 23:44 schreef James1988 het volgende:
Ben je trouwens al met de el-cheapo-express geweest, Darkwing?
Je moet daar maar net tijd voor hebben. Die trdl heeft nog drie baanvakken onder zijn hoede, als daar iets aan de hand is, ga je niet meer elke machinist bellen voor een paar minuten vertraging.quote:Op maandag 6 mei 2013 20:48 schreef Monopoly het volgende:
Zo, vandaag een slagje Veendam gemaakt, en twee slagen Delfzijl. Leuke lijntjes. Veel leuke rempuntjes en plekken om zo energiezuinig te rijden (daar maken we een sport van!).
Wel +5 opgelopen van Delfzijl terug omdat de tegentrein bij Loppersum te laat aan kwam zetten. Jammer dat de trdl dan geen contact opneemt, en je zelf moet bellen.
Zou een stuk mooier zijn als het van twee kanten af kwam
Wel relax dat hij daarna alles groen door zette
quote:"Machinist Wetteren reed te snel"
De Nederlandse machinist van de goederentrein die in Wetteren ontspoorde en in brand vloog, reed meer dan twee keer zo snel als toegestaan. Hij negeerde een remsignaal en voerde de snelheid juist op. Dat schrijft het dagblad De Morgen op basis van de noodoproep waar de krant de hand op heeft gelegd.
Pas kort voor het ongeluk besefte de machinist dat hij een fout had gemaakt, schrijft de krant. "O jeetje, ik heb het sein gemist", citeert De Morgen de Nederlander.
De machinist deed de noodoproep iets na 02.00 uur in de nacht van vrijdag op zaterdag. Hij zou met trillende stem hebben gezegd dat zijn trein was ontspoord. Als hem wordt gevraagd wat er is gebeurd, verklaart hij volgens de krant dat hij te snel reed: "Ik ben te hard door de wissels gegaan. Ik heb waarschijnlijk het sein gemist."
Bronnen bij de spoorwegen zeggen tegen De Morgen dat uit het gerechtelijk onderzoek blijkt dat de machinist bijna 80 kilometer per uur reed toen hij de wissel naderde. Hij had eigenlijk moeten afremmen tot 40 kilometer per uur.
Tska, wat moet ik hier op zeggen: Ik gooi gooi er maar een quote van Duvel in die me altijd is bijgeblevenquote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:03 schreef Pino112 het volgende:
http://nos.nl/artikel/504106-machinist-wetteren-reed-te-snel.html
"Machinist Wetteren reed te snel"
[..]
quote:Op dinsdag 5 mei 2009 11:31 schreef Duvel het volgende:
[..]
Memor is geen beveiliging, Memor is een grapje van de Fransen.
Uit dat filmpje haal ik dat het werkt bij een rood sein (en dan ook nog alleen maar een check X meter voor het sein of de snelheid lager dan 40 km/h is, theoretisch kun je dus nog met 40 km/h het rode sein voorbij rijden en dan volgt pas de noodremming). Maar werkt dit ook bij seinen die een snelheidsvermindering opleggen (in Nederland bijvoorbeeld een groen knipper 6)?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:18 schreef Peterselieman het volgende:
kwam er ook nog een grappig videootje over tegen:
InfraBel heeft in dezelfde reeks nog wat meer online staan
na wat lezen is mijn antwoord nee. Pas bij de omschakeling naar ETCS zal het veiliger moeten kunnen worden op het Belgische spoorquote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:25 schreef dennistd het volgende:
[..]
Uit dat filmpje haal ik dat het werkt bij een rood sein (en dan ook nog alleen maar een check X meter voor het sein of de snelheid lager dan 40 km/h is, theoretisch kun je dus nog met 40 km/h het rode sein voorbij rijden en dan volgt pas de noodremming). Maar werkt dit ook bij seinen die een snelheidsvermindering opleggen (in Nederland bijvoorbeeld een groen knipper 6)?
Installeren ze dat ook in Nederlandse goederentreinen??quote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:13 schreef Peterselieman het volgende:
het is niet voor niets dat de Belgen TBL1+ nu versneld uitrollen
Het eerste deel is vooral informatief, maar het gezwets dat private vervoerders en veiligheid niet samen gaan slaat nergens op...quote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zie voor een uitgebreid artikel hier: http://www.dewereldmorgen(...)elgische-spoorbeleid
klopt. Het tweede deel is gezever, maar het eerste deel is iets waar je wat aan hebtquote:Op dinsdag 7 mei 2013 11:00 schreef dennistd het volgende:
[..]
Het eerste deel is vooral informatief, maar het gezwets dat private vervoerders en veiligheid niet samen gaan slaat nergens op...
Welkom!quote:Op dinsdag 7 mei 2013 11:22 schreef PteV het volgende:
Ik meld me hier ook maar eenssinds afgelopen woensdag werk ik bij NedTrain als planner voor het SB in Groningen. Aangezien de treinenwereld een complete nieuwe wereld voor mij is ben ik nog niet ingeburgerd in het jargon en alle afkortingen dus vergeef me als ik af en toe eens wat door elkaar haal
Ah, vandaar het quote alarm, dat blijkbaar ook werkt op quotes van vier jaar oud.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:10 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Tska, wat moet ik hier op zeggen: Ik gooi gooi er maar een quote van Duvel in die me altijd is bijgebleven
[..]
Ah tof. Ik stuur je zo nu en dan wel een trein.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 11:28 schreef PteV het volgende:
Dankje! SB staat het servicebedrijf, hier worden (kleine) reparaties en onderhoudschecks aan binnenkomende treinen uitgevoerd.
Niet weer alles stukmaken ziggyquote:Op dinsdag 7 mei 2013 11:35 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ah tof. Ik stuur je zo nu en dan wel een trein.
Dus TBL1+ had Wetteren niet kunnen voorkomen, als onze aannames kloppen?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
na wat lezen is mijn antwoord nee. Pas bij de omschakeling naar ETCS zal het veiliger moeten kunnen worden op het Belgische spoor
zie voor een uitgebreid artikel hier: http://www.dewereldmorgen(...)elgische-spoorbeleid
daar begint het wel op te lijken ja.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:00 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dus TBL1+ had Wetteren niet kunnen voorkomen, als onze aannames kloppen?
Waar zit jij dan, Zwolle?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 11:35 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ah tof. Ik stuur je zo nu en dan wel een trein.
Maar nu de hamvraag: had ATB dit wel kunnen voorkomen?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
daar begint het wel op te lijken ja.
maar goed, eerst maar eens rustig het onderzoek afwachten voordat er echte conclusies getrokken kunnen worden
De mcn had onder ATB iig een remming in dienen te zetten. Daarmee is niet te zeggen of het ongeval voorkomen was.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:10 schreef dennistd het volgende:
[..]
Maar nu de hamvraag: had ATB dit wel kunnen voorkomen?
Je bedoelt dat het achterste deel van de goederentrein het voorste deel uit het wissel gedrukt zou kunnen hebben?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:35 schreef Peterselieman het volgende:
Verder is een goede onderzoeksvraag in hoeverre het ongelijkmatig remmen van de goederentrein bij heeft gedragen aan de ontsporing en de brand die hierna ontstond. Want op het moment dat de mcn zijn vergissing door had zette hij een volle remming in en dat in combinatie met een wissel dat de trein door moest.
ziggy legt wissels om en zet seinen op veiligquote:Op dinsdag 7 mei 2013 13:01 schreef PteV het volgende:
[..]
Ooh, dan zullen we elkaar vast eens tegenkomenwat doe jij precies?
ja. Zoiets zou in theorie bij het remmen mogelijk kunnen zijn vanwege de afbuigende beweging en de aard van de lading. Maar of het ook echt mogelijk was, daarvoor is bij mij niet genoeg informatie bekend.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 13:53 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je bedoelt dat het achterste deel van de goederentrein het voorste deel uit het wissel gedrukt zou kunnen hebben?
Het zit in locomotieven en treinstellen en dus niet zozeer in 'goederentreinen'. En ja; als een Nederlandse operator met zijn trein de grens met België over wil dan is TBL1+ op termijn verplicht (nog niet helemaal aangezien het nog niet op alle baanvakken of zelfs al het materieel is geïnstalleerd).quote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:55 schreef ReisT het volgende:
[..]
Installeren ze dat ook in Nederlandse goederentreinen??
Als het niet in goederenlocs zit, dan zit het niet in goederentreinen. Komt op hetzelfde neer dus.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 14:17 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Het zit in locomotieven en treinstellen en dus niet zozeer in 'goederentreinen'.
Het wordt pas verplicht als alle treinen ervan voorzien zijn? Dat lijkt me een beetje de verkeerde volgorde.quote:En ja; als een Nederlandse operator met zijn trein de grens met België over wil dan is TBL1+ op termijn verplicht (nog niet helemaal aangezien het nog niet op alle baanvakken of zelfs al het materieel is geïnstalleerd).
Het is een subtiel maar best belangrijk verschil.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 14:28 schreef ReisT het volgende:
[..]
Als het niet in goederenlocs zit, dan zit het niet in goederentreinen. Komt op hetzelfde neer dus.
Zo raar vind ik dat niet, dat is met ATB ook zo gegaan. Als je het van de een op de andere dag verplicht stelt kan opeens de helft van je materieelpark aan de kant staan. Lekker.quote:Het wordt pas verplicht als alle treinen ervan voorzien zijn? Dat lijkt me een beetje de verkeerde volgorde.
Als je iedereen weet wanneer die dag komt kan iedereen er rekening mee houden.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 14:36 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Zo raar vind ik dat niet, dat is met ATB ook zo gegaan. Als je het van de een op de andere dag verplicht stelt kan opeens de helft van je materieelpark aan de kant staan. Lekker.
ProRail-man dus, dan gaan we elkaar niet vaak zien gok ik. Sowieso zit ik straks op lokatie Onnen maar deze weken nog regelmatig op Groningen te vinden.quote:
Zoals je in het uitgebreide artikel van de Morgen kan lezen doen ze dat ook.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 16:06 schreef ReisT het volgende:
[..]
Als je iedereen weet wanneer die dag komt kan iedereen er rekening mee houden.
quote:Beste NS,
Hedenmiddag werd ik geconfronteerd met een vervelend voorval. Mijn trein vanuit Almere naar Amsterdam Centraal had in het achterste treinstel geen verlichting. Ik vroeg via @NS_Online of zij iets voor mij konden betekenen, in dit geval contact zoeken met personeel om de lampjes voor me aan te doen. Zij adviseerden mij naar het personeel te gaan maar dat bevond zich na een check in het andere treinstel. Vervolgens moest ik het maar proberen bij het personeel bij het volgende station. Volledig gedimd licht, met vier puberaal tuig in mijn coupé maar verder.
Treurig voor de instappers moest ik er op Amsterdam Centraal alweer uit, waar ik zag dat het licht bij vertrek nog steeds gedoofd was. Ik hoop voor de verdere reizigers dat ergens tussen Amsterdam Centraal en Vlissingen de lichten ontstoken zijn. Het ging om de trein die om 15:32 uit Almere zou vertrekken naar Vlissingen.
Een tip van mijn kant: Is het mogelijk om de mensen van @NS_Online, toch jullie uithangbord naar de reiziger, meer mogelijkheden te bieden zoals bijvoorbeeld contact met het personeel op de trein? Lijkt mij erg wenselijk in dit soort situaties waarbij al het treinpersoneel in het andere treinstel was.
Met vriendelijke groet,
xxxxx
Ik heb terug gemaild dat ik graag op de hoogte wordt gehouden van deze case. Kijken wat ze daar mee doen.quote:Geachte heer xxxxx,
Graag reageer ik op uw e-mail. Ik heb geprobeerd u hierover telefonisch te benaderen, maar helaas kwam het niet gelegen.
U had te maken met defecte verlichting in de trein. Dat is vervelend. Onze excuses hiervoor.
Uw tip heb ik doorgegeven aan het verantwoordelijk management. Het betrokken management beslist dan uiteindelijk of er iets gedaan kan worden maar zoals u zult begrijpen kunnen wij hierin geen toezeggingen doen. Klantenservice speelt in deze kwestie "slechts" de rol van doorgeefluik.
Ik hoop dat uw volgende treinreizen naar wens verlopen.
Met vriendelijke groet,
NS Klantenservice
Als abonnementhouder heb je een contract met Connexxion, niet met TLS. Daarmee is Connexxion ook verantwoordelijk t.o.v. de klant. Wat ze achter de schermen allemaal wel niet doen is hun eigen probleem, dat moet Connexxion zelf met TLS uitmaken.quote:
Zal wel met de storing te maken hebben.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 18:18 schreef Ireyon het volgende:
Is de proef met drukte-indicatoren voorbij? iNStApp toont niks meer en ook de schermen in Den Bosch stonden vanmiddag uit![]()
een van de vele weeffouten in het systeem. En wie is hier de dupe van? Juist ...quote:Op dinsdag 7 mei 2013 18:18 schreef Igen het volgende:
[..]
Als abonnementhouder heb je een contract met Connexxion, niet met TLS. Daarmee is Connexxion ook verantwoordelijk t.o.v. de klant. Wat ze achter de schermen allemaal wel niet doen is hun eigen probleem, dat moet Connexxion zelf met TLS uitmaken.
Edit: Toch niet zo simpel, ik ging even ervan uit dat Connexxion net als NS zelf ov-chipkaarten met abonnement aan de klant zou geven, maar het lijkt erop dat ze je voor de chipkaart zelf doorverwijzen naar TLS en zelf alleen reisproducten verkopen. Dan wordt het natuurlijk een ander verhaal.
quote:Op dinsdag 7 mei 2013 18:22 schreef greavy het volgende:
Belgen blijven apart.
Sta ik in de boog bij Ekeren (goederenveer van- en uit de havens), komt er zo'n Infrabel-busje met 2 werkmensen aan. Ze kijken ff wat rond, stappen uit, en lopen naar het wissel daar. Trekken de kap over de wisselmotor open, kijken nog een keer of er een goederentrein langs komt, en gaan wat aan het wissel kloten. Af en toe ff op en om kijken of er iets aankomt.
Komt er een goederentrein, stappen ze even opzij, en gaan ze weer verder kloten.
Jawel, zonder veiligheidsman erbij.
Typisch politiek mailtje weer. Geen echt antwoord, geen verantwoording nemen.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 18:12 schreef b2py het volgende:
Vorige week heb ik een mailtje naar de klantenservice gestuurd n.a.v. de tweets die ik hier ook al had geplaatst. Boven is de mail en onder de e-mail die ik kreeg. Ze had me gebeld maar dat kwam niet lekker uit helaas.
[..]
[..]
Ik heb terug gemaild dat ik graag op de hoogte wordt gehouden van deze case. Kijken wat ze daar mee doen.
Ik kreeg vanmiddag wel een mailtje:quote:Op dinsdag 7 mei 2013 18:18 schreef Ireyon het volgende:
Is de proef met drukte-indicatoren voorbij? iNStApp toont niks meer en ook de schermen in Den Bosch stonden vanmiddag uit![]()
quote:Beste deelnemer,
U heeft onlangs meegedaan aan het onderzoek wat wij in opdracht voor NS hebben uitgevoerd. Inmiddels zijn alle vragenlijsten gesloten en zijn we druk bezig met de analyse van de antwoorden. Wij willen u middels deze mail nogmaals hartelijk danken voor uw deelname.
Onder de deelnemers die alle vragenlijsten hebben ingevuld zijn 2 iPads mini verloot, helaas bent u niet een van de winnaars. De winnaars hebben inmiddels bericht ontvangen.
De deelnemers die hebben aangegeven lid te willen worden van het NS panel zullen hier van NS nader bericht over ontvangen. De overige gegeven zullen wij nu uit onze database verwijderen.
Vriendelijke groeten,
STBY
in ieder geval Utrecht - Bredaquote:Op dinsdag 7 mei 2013 18:40 schreef icloud het volgende:
Als jullie het spoornetwerk mochten uitbreiden, waar zouden jullie dan voor kiezen?
Welke spoorlijnen missen er nog in nederland?
Juist. En ook de Zuiderzeelijn.quote:
Viersporigheden en optimalisatie in plaats van nieuwe spoorlijnen. Bereik je veel meer mee.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 18:40 schreef icloud het volgende:
Als jullie het spoornetwerk mochten uitbreiden, waar zouden jullie dan voor kiezen?
Welke spoorlijnen missen er nog in nederland?
En een lijn Anna Paulowna-Franeker zou ook geen slechte toevoeging zijn.quote:
achterland is daarvoor imo te dun bevolkt voorquote:Op dinsdag 7 mei 2013 18:43 schreef dennistd het volgende:
[..]
En een lijn Anna Paulowna-Franeker zou ook geen slechte toevoeging zijn.
Het rare is dat enerzijds de ov-chipkaart wordt uitgegeven door een privaatrechtelijk bedrijf, anderzijds ov-bedrijven en ov-reizigers wettelijk verplicht zijn om de ov-chipkaart te gebruiken. Dat levert natuurlijk een hele rare constructie op.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 18:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
een van de vele weeffouten in het systeem. En wie is hier de dupe van? Juist ...
Zessporigheid op sommige plekken. Viersporigheid op Utrecht-Den Bosch en Den Bosch-Boxtel.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 18:42 schreef b2py het volgende:
[..]
Viersporigheden en optimalisatie in plaats van nieuwe spoorlijnen. Bereik je veel meer mee.
daar valt op veel trajecten idd nog veel te winnenquote:Op dinsdag 7 mei 2013 18:42 schreef b2py het volgende:
[..]
Viersporigheden en optimalisatie in plaats van nieuwe spoorlijnen. Bereik je veel meer mee.
achtsporigheid bij Weespquote:Op dinsdag 7 mei 2013 18:45 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Zessporigheid op sommige plekken. Viersporigheid op Utrecht-Den Bosch en Den Bosch-Boxtel.
Groningen - Emmen. En een verbinding tussen Friesland en Noord-Holland over de Afsluitdijk voor een snelle verbinding tussen Noord-Nederland en de Randstad.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 18:40 schreef icloud het volgende:
Als jullie het spoornetwerk mochten uitbreiden, waar zouden jullie dan voor kiezen?
Welke spoorlijnen missen er nog in nederland?
Klopt, maar als doorgaande lijn heeft het wel potentie lijkt me. Hoogeveen-Mariënberg (samen met verdubbeling en elektrificering Almelo-Mariënberg) zou ook niet vervelend zijn voor de verbinding Twente-Groningen.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 18:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
achterland is daarvoor imo te dun bevolkt voor
Yep, zes sporen tussen Amsterdam Bijlmer ArenA en Utrecht, vier tussen Amsterdam Centraal en Bijlmer ArenA, vier tussen Utrecht en Amersfoort.quote:
slechts een beetje, want de wegen daar zijn ook niet bepaald de drukste. De A31 is bijvoorbeeld zo ongeveer de rustigste snelweg van Nederland.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 18:48 schreef dennistd het volgende:
[..]
Klopt, maar als doorgaande lijn heeft het wel potentie lijkt me.
Ik kan je vertellen dat de huidige verbinding Leeuwarden - Amsterdam Zuid sneller is via Zwolle / Almere dan via een nieuw te bouwen spoorlijn over de afsluitdijk.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 18:48 schreef Facepalm het volgende:
[..]
Groningen - Emmen. En een verbinding tussen Friesland en Noord-Holland over de Afsluitdijk voor een snelle verbinding tussen Noord-Nederland en de Randstad.
Zou dat rendabel zijn?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 18:48 schreef dennistd het volgende:
[..]
Klopt, maar als doorgaande lijn heeft het wel potentie lijkt me. Hoogeveen-Mariënberg (samen met verdubbeling en elektrificering Almelo-Mariënberg) zou ook niet vervelend zijn voor de verbinding Twente-Groningen.
Dan zit je nog steeds vast aan Zwolle, tenzij je zowel Almelo-Mariënberg als Emmen-Groningen dubbelspoor maakt en een waslijn geeft.quote:
Emmen - Groningen via N34 is sneller, maar niet heel veel sneller dan het huidige busvervoer aldaar, al kan een spoorlijn op termijn op dat traject wel goedkoper te exploiteren zijn dan al die bussen die er rijdenquote:
Hoorn - Amsterdam is over de A7 ook sneller, toch zitten die treinen goed vol. Zelfde geld voor Alkmaar - Amsterdam over de A9.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 18:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Emmen - Groningen via N34 is sneller, maar niet heel veel sneller dan het huidige busvervoer aldaar, al kan een spoorlijn op termijn op dat traject wel goedkoper te exploiteren zijn dan al die bussen die er rijden
zie dat ik het wat krom opgeschreven heb, maar mijn idee was dus een treinlijntje Emmen - Groningen dat globaal de N34 volgt en in de buurt van Eelde aantakt op het bestaande netquote:Op dinsdag 7 mei 2013 18:57 schreef b2py het volgende:
[..]
Hoorn - Amsterdam is over de A7 ook sneller, toch zitten die treinen goed vol. Zelfde geld voor Alkmaar - Amsterdam over de A9.
Wat heb je aan 6 sporen tussen Amsterdam en Utrecht?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 18:51 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Yep, zes sporen tussen Amsterdam Bijlmer ArenA en Utrecht, vier tussen Amsterdam Centraal en Bijlmer ArenA, vier tussen Utrecht en Amersfoort.
En als Harderwijk geen IC-station wordt, leg er dan een bocht omheen.
Dat dus.quote:
spoorbrug zwolle kan wel twee sporen houden, mits het uitrijden dubbelsporig kanquote:Op dinsdag 7 mei 2013 19:53 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Dat dus.
Voorts veel meer viersporigheden en/of inhaalsporen op stoptreinstations die geschikt zijn om hard te rijden. Meer vrije kruisingen en de nieuwe spoorbrug over de IJssel (en dus ook traject van/naar Zwolle) minimaal driesporig. Op stations meer perroncapaciteit.
En niet te vergeten: het einde van de tomeloze wisselsanering!
Ik heb de oude ook nog! Heb jij die nieuwe al gedaan?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 19:57 schreef DriekOplopers het volgende:
Ow, morgennacht werkbezoek ProRail. Buiten meekijken met inspectie en onderhoud. Amsterdam.
Veel zin in en veiligheidsveterstrikdiplomaatje op zak.
[ afbeelding ]
Even bekeken. Maar om examen af te leggen moet je een toegangscode bij ProRail vragen. Ik vond de oude beter. De nieuwe gaat veel meer over gedragsregels, maar minder over bij voorbeeld lichtseinen (zoals de witte lampen) en akoestische gevaarseinen.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 20:04 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik heb de oude ook nog! Heb jij die nieuwe al gedaan?
Ik heb de nieuwe nog niet gedaan.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 20:07 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Even bekeken. Maar om examen af te leggen moet je een toegangscode bij ProRail vragen. Ik vond de oude beter. De nieuwe gaat veel meer over gedragsregels, maar minder over bij voorbeeld lichtseinen (zoals de witte lampen) en akoestische gevaarseinen.
Het exacte programma hoor ik morgen. We beginnen en eindigen op de Driehoek. Thuiswedstrijd dus voor De Amsterdamse Driek.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 20:09 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik heb de nieuwe nog niet gedaan.
Wat ga je eigenlijk bekijken rondom Amsterdam als ik vragen mag?
Hopen op een spoedje dan maarquote:Op dinsdag 7 mei 2013 20:11 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Het exacte programma hoor ik morgen. We beginnen en eindigen op de Driehoek. Thuiswedstrijd dus voor De Amsterdamse Driek.
Er was toch laatst een online campagne oid (met een heel slecht filmpje) die erop wees dat je defecten kon Twitteren naar @NS_online? Of was dat iets anders?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 18:12 schreef b2py het volgende:
Vorige week heb ik een mailtje naar de klantenservice gestuurd n.a.v. de tweets die ik hier ook al had geplaatst. Boven is de mail en onder de e-mail die ik kreeg. Ze had me gebeld maar dat kwam niet lekker uit helaas.
[..]
[..]
Ik heb terug gemaild dat ik graag op de hoogte wordt gehouden van deze case. Kijken wat ze daar mee doen.
Terug van weggeweest! Herstelwerkzaamheden!twitter:NS_online twitterde op dinsdag 07-05-2013 om 20:15:47Heerlen-Landgraaf: er rijden minder treinen ivm herstelwerkzaamheden. http://t.co/hysDWicrPi #HrlLg reageer retweet
Dan kan PHS zo mooi ingevoerd worden zonder beperkingen. Helemaal als Utrecht-Breda er ook komt, in dit scenario, kan het maar zo eens zijn dat je meer spoorcapaciteit nodig hebt daarquote:Op dinsdag 7 mei 2013 19:16 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Wat heb je aan 6 sporen tussen Amsterdam en Utrecht?
Mooi kunnen we meteen je wiki pagina aanpassen, wist wel dat je niet in voorburg bent geborenquote:Op dinsdag 7 mei 2013 19:57 schreef DriekOplopers het volgende:
Ow, morgennacht werkbezoek ProRail. Buiten meekijken met inspectie en onderhoud. Amsterdam.
Veel zin in en veiligheidsveterstrikdiplomaatje op zak.
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 7 mei 2013 20:24 schreef icloud het volgende:
[..]
Mooi kunnen we meteen je wiki pagina aanpassen, wist wel dat je niet in voorburg bent geboren
Doet het prima hier?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 20:33 schreef icloud het volgende:
[..]
Je blog doet het trouwens niet, slordig voor iemand die hier alleen rond hangt om te spammen.
Dat kan met 4 sporen toch ook wel? Voor meer frequentie kan je beter kijken naar het spoor ten noorden van Amsterdam of tussen Utrecht en Arnhem onder andere.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 20:21 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Dan kan PHS zo mooi ingevoerd worden zonder beperkingen. Helemaal als Utrecht-Breda er ook komt, in dit scenario, kan het maar zo eens zijn dat je meer spoorcapaciteit nodig hebt daar
Amsterdam C - Bijlmer ArenA is in PHS een knelpunt met 6 IC's, 4 sprinters en 4 IC's.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 20:38 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Dat kan met 4 sporen toch ook wel? Voor meer frequentie kan je beter kijken naar het spoor ten noorden van Amsterdam of tussen Utrecht en Arnhem onder andere.
Liever niet. Zonder dat is er wat meer tijd voor uitleg hier en daar.quote:
Zorgt wel voor wat extra spontaniteitquote:Op dinsdag 7 mei 2013 21:28 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Liever niet. Zonder dat is er wat meer tijd voor uitleg hier en daar.
Ik hoop wel dat er weer wat bovenleiding bij zit.
Network Rail heeft inmiddels ontkend er iets mee te maken te hebbenquote:Op dinsdag 7 mei 2013 22:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Dafuq?
"wij willen een hip station, je fiets is te lelijk, rot op en koop een nieuwe"?
Zoals gevraagd, linkjes:quote:Op dinsdag 7 mei 2013 08:05 schreef greavy het volgende:
James, hoe zat het nou precies met de stroomvoorziening en die TGV rg Barcelona? Linkje naar SSC?
Mooie reeks!quote:Op dinsdag 7 mei 2013 22:49 schreef James1988 het volgende:
Een leuke fotoreeks bij de Boston Big Picture: treinen van over de hele wereld.
Tof, foto 4 ben ik ook geweest!quote:Op dinsdag 7 mei 2013 22:49 schreef James1988 het volgende:
Een leuke fotoreeks bij de Boston Big Picture: treinen van over de hele wereld.
7, 13, 19. Verder kom ik nietquote:
Ultra Global PRTquote:Op dinsdag 7 mei 2013 23:09 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Als ze zo nou eens metro lijn 14 en 1 hier uitvoeren?
Iemand een Fabrikant?
quote:Op dinsdag 7 mei 2013 23:12 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
En gewoon weten die James, zonder met zn ogen te knipperen
[ afbeelding ]
Dat zou toch wel even tof zijn, zo'n boemeltje van station naar Chassé, Pathé of HCquote:Op dinsdag 7 mei 2013 23:10 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ultra Global PRT
De gemeente Breda kijkt naar dit systeem als mogelijke oplossing voor toekomstige mobiliteitsvraagstukken. link
Fabrikant van de automatische vloot op Lijn 1 en 14 in Parijs, NU!quote:
Alstom.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 23:20 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Fabrikant van de automatische vloot op Lijn 1 en 14 in Parijs, NU!
Fabrikant van de Orlyval en CDGVal,? Nu antwoorden graag, bij het belletje stopt de tijd!
Voor zover ik weet heeft Siemens de technologie voor het automatisch rijden geleverd. Of zij ook de voertuigen hebben gebouwd weet ik zo 1-2-3 niet.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 23:20 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Fabrikant van de automatische vloot op Lijn 1 en 14 in Parijs, NU!
Alstom heeft de vloot geleverd,quote:Op dinsdag 7 mei 2013 23:22 schreef James1988 het volgende:
[..]
Voor zover ik weet heeft Siemens de technologie voor het automatisch rijden geleverd. Of zij ook de voertuigen hebben gebouwd weet ik zo 1-2-3 niet.
Grolsch!quote:Op dinsdag 7 mei 2013 23:20 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Fabrikant van de automatische vloot op Lijn 1 en 14 in Parijs, NU!
Had jij die hele lange goederentrein die om ~7:35 bij Appingedam aankwam?quote:Op maandag 6 mei 2013 20:48 schreef Monopoly het volgende:
Zo, vandaag een slagje Veendam gemaakt, en twee slagen Delfzijl. Leuke lijntjes. Veel leuke rempuntjes en plekken om zo energiezuinig te rijden (daar maken we een sport van!).
Wel +5 opgelopen van Delfzijl terug omdat de tegentrein bij Loppersum te laat aan kwam zetten. Jammer dat de trdl dan geen contact opneemt, en je zelf moet bellen.
Zou een stuk mooier zijn als het van twee kanten af kwam
Wel relax dat hij daarna alles groen door zette
Nee, personenquote:Op woensdag 8 mei 2013 00:08 schreef Flodder450 het volgende:
[..]
Had jij die hele lange goederentrein die om ~7:35 bij Appingedam aankwam?
of de personentrein?
De trein van 7:35 was trouwens één drietje, lekker proppen bij Loppersum al
ahaquote:Op woensdag 8 mei 2013 00:09 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Nee, personen
Was overigens eind van de middag ergens.
Met "het gepaste knopje op zijn dashboard" wordt hiermee de kwiteerfunctie van het Memor-systeem bedoeld. Bij het passeren van een geel sein klinkt er in de cabine een geluidssignaal, en moet de machinist binnen een paar seconde bevestigen dat hij het sein heeft gezien ("punten").quote:De Nederlandse machinist van de giftrein die vrijdagavond in Wetteren tot ontploffing kwam zou dubbel zo snel gereden hebben dan toegelaten was. Bovendien negeerde hij een remsignaal en trok hij in plaats daarvan verder op. Dat schrijft de krant De Morgen.
De Morgen kon de hand leggen op de inhoud van de noodoproep die de machinist zaterdagochtend iets over 2 uur deed naar het bevoegde seinhuis. Daaruit blijkt dat hij zijn stuurfout pas enkele seconden voor het ongeval opmerkte. "Ik ben te hard door de wissels gegaan. Ik heb waarschijnlijk het sein gemist", zou hij tijdens het gesprek gezegd hebben.
Bruusk remmanoeuvre
Verschillende bronnen bij de NMBS bevestigen bovendien dat het gerechtelijk onderzoek eveneens aantoont dat de machinist te snel reed. In plaats van af te remmen tot 40 kilometer per uur na een waarschuwingssein zou hij juist harder zijn beginnen te rijden.
Toen hij een tweede sein opmerkte, zou hij een bruusk remmanoeuvre hebben uitgevoerd wat misschien wel doorslaggevend is geweest voor de ontsporing. Toch had de chauffeur het sein zeker gezien, wat blijkt uit het feit dat hij het gepaste knopje had ingeduwd op zijn dashboard.
De machinist werkte al meer dan 25 jaar voor de spoorwegen waar hij een vlekkeloos parcours aflegde.
op dit moment niet. Wat voor reisje wil je dan maken?quote:Op woensdag 8 mei 2013 08:45 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Even korte vraag tussendoor,
Zijn er op dit moment nog actiekaartjes te koop bv kruidvat, ed voor de periode eind mei?
iig vlaardingen amsterdam eenmaal, voor de rest nog wat heen en weer gekloot tussen Schagen, amsterdam en Utrecht, maar dat altijd met iemand met een kortingskaart.quote:Op woensdag 8 mei 2013 09:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
op dit moment niet. Wat voor reisje wil je dan maken?
moet ik geld plus portokosten overmaken?quote:Op woensdag 8 mei 2013 09:09 schreef Peterselieman het volgende:
heb nog wel een Kruidvatkaartje over dat tot 26 mei geldig is
Ik vind het overigens ook wel bijzonder dat de inhoud van die noodoproep al zo snel naar de media is gelekt. Dat gebeurt in Nederland niet.quote:Op woensdag 8 mei 2013 01:38 schreef James1988 het volgende:
Over de ontsporing in Wetteren schrijft HLN:
[..]
Met "het gepaste knopje op zijn dashboard" wordt hiermee de kwiteerfunctie van het Memor-systeem bedoeld. Bij het passeren van een geel sein klinkt er in de cabine een geluidssignaal, en moet de machinist binnen een paar seconde bevestigen dat hij het sein heeft gezien ("punten").
De kans is echter wel substantieel kleiner. Er is sowieso remdwang, dat is er niet in België. Er is cabinesignalering die op GEEL-4 staat. Dat is er ook niet in België.quote:Op woensdag 8 mei 2013 10:28 schreef Bitlord het volgende:
Ik keek nog even naar dat bijna-ongeval in Nieuwerkerk (2009). Het had met ATB-EG mijns inziens net zo goed in Nederland kunnen gebeuren. Niet dat ze goederentreinen voor roestrijden zullen gebruiken, maar er zijn nog verschillende andere redenen waarom er naar het abdere spoor moet worden overgelopen.
Zodra de trein ook maar licht remt vindt ATB EG het oke, ook al rijdt de trein dan nog meer dan dubbele snelheid.
http://www.ilent.nl/Image(...)rk_tcm334-319752.pdf
zoiets hebben we hier toch al.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 23:09 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik nu, maar dit is wel botergeil![]()
[ afbeelding ]
Als ze zo nou eens metro lijn 14 en 1 hier uitvoeren?
Iemand een Fabrikant?
Laat even weten als je naar Schagen gaat dan!quote:Op woensdag 8 mei 2013 09:07 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
iig vlaardingen amsterdam eenmaal, voor de rest nog wat heen en weer gekloot tussen Schagen, amsterdam en Utrecht, maar dat altijd met iemand met een kortingskaart.
Dat ziet er best tof uit. Al met al heeft Connexxion heel wat van die rare vervoermiddelen in dienst. Denk ook aan de waterbus Dordrecht - Rotterdam en de draagvleugelboot Amsterdam - IJmuiden.quote:Op woensdag 8 mei 2013 11:15 schreef Hr-Flip het volgende:
[..]
zoiets hebben we hier toch al.
http://nl.wikipedia.org/wiki/ParkShuttle
even een kleine correctie. Waterbus is eigendom van Arriva en Rederij Doeksenquote:Op woensdag 8 mei 2013 11:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat ziet er best tof uit. Al met al heeft Connexxion heel wat van die rare vervoermiddelen in dienst. Denk ook aan de waterbus Dordrecht - Rotterdam en de draagvleugelboot Amsterdam - IJmuiden.
Jij woont daar?quote:Op woensdag 8 mei 2013 11:26 schreef b2py het volgende:
[..]
Laat even weten als je naar Schagen gaat dan!
En de veren tussen Vlissingen en Breskens zijn eigendom van de opdrachtgever.quote:Op woensdag 8 mei 2013 12:03 schreef Peterselieman het volgende:
je hebt in Rotterdam ook nog Aqualiner dat eigendom is van Doeksen, de RET die een veerdienst heeft en Veolia dat tussen Vlissingen en Breskens vaart, naast alle lokale pontjes natuurlijk
Dus greavy zien we de rest van de dag niet meer terug hierquote:Op woensdag 8 mei 2013 12:45 schreef Peterselieman het volgende:
oh noes. 5xV in een vervangende IC van Eindhoven naar Alkmaar
staan geen palen op OLVquote:Op woensdag 8 mei 2013 12:55 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Als je vanaf OLV ter nood de kant van Heiloo op wil, moet je dan daar op een andere paal inchecken ofzo? Aangezien er allen maar treinen stoppen richting alkmaar en dus om moet reizen
hij is vast de hokjes al aan het tellenquote:Op woensdag 8 mei 2013 12:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dus greavy zien we de rest van de dag niet meer terug hier
Ik had bijna het bordje: 'Historische materieel' opgeplaktquote:Op woensdag 8 mei 2013 12:45 schreef Peterselieman het volgende:
oh noes. 5xV in een vervangende IC van Eindhoven naar Alkmaar
Vraag het even op SOmda andersquote:Op woensdag 8 mei 2013 12:59 schreef Brembo het volgende:
[..]
Ik had bijna het bordje: 'Historische materieel' opgeplakt. Vanochtend rond half 10 stond een vreemde trein met nogal wat kleurtjes en oranje locomotief te Arnhem. Iets met 13429 was het nummer, maar geen idee waarvoor / waarheen?
Ja de tering. De laatste tijd veel te veel van die meuk dat ik iedere keer bang ben dat ik in die oude meuk moet zittenquote:Op woensdag 8 mei 2013 12:45 schreef Peterselieman het volgende:
oh noes. 5xV in een vervangende IC van Eindhoven naar Alkmaar
Volgens mij ticket naar Heilooquote:Op woensdag 8 mei 2013 13:01 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Eh, kaartjesautomaat met via optie?
een of andere trein van Duitsland naar Rotterdam Centraal. Geen idee waarvoorquote:Op woensdag 8 mei 2013 12:59 schreef Brembo het volgende:
[..]
Ik had bijna het bordje: 'Historische materieel' opgeplakt. Vanochtend rond half 10 stond een vreemde trein met nogal wat kleurtjes en oranje locomotief te Arnhem. Iets met 13429 was het nummer, maar geen idee waarvoor / waarheen?
Kaartjesautomaat?quote:Op woensdag 8 mei 2013 13:01 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Eh, kaartjesautomaat met via optie?
Ja, het is per slot van rekening niet de reizigers fout dat ie om moet reizen...quote:Op woensdag 8 mei 2013 13:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dan betaal je dus te veel voor het kaartje ...
500 man per jaar die 2 km teveel betalen. T is wat.quote:Op woensdag 8 mei 2013 13:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dan betaal je dus te veel voor het kaartje ...
het gaat om het principequote:Op woensdag 8 mei 2013 13:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
500 man per jaar die 2 km teveel betalen. T is wat.
Het is gewoon een perronnetje waar bij de gratie van de hemel een extra stop wordt gemaakt. Ben blij DAT er wat stopt en dat je niet vanaf Heiloo terug hoeft te lopenquote:Op woensdag 8 mei 2013 13:04 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ja, het is per slot van rekening niet de reizigers fout dat ie om moet reizen...
Jij zou een goeie zijn voor een jankclubje zoals roverquote:
quote:Op woensdag 8 mei 2013 13:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jij zou een goeie zijn voor een jankclubje zoals rover![]()
Als dit beter is waarom hebben ze het dan meer dan een maand lang verkeerd om gedaan?quote:Op woensdag 8 mei 2013 14:20 schreef Peterselieman het volgende:
lijkt me geen nonsens te zijn. Je kunt zo vanuit Zwolle veel sneller Nijverdal binnenkomen, terwijl je richting Zwolle er geen hinder van hoeft te ondervinden.
Zeg eventjes, nu heb ik iets gemist, maar waarom zou jij weekend vrij willen beëindigen?quote:Op woensdag 8 mei 2013 15:08 schreef greavy het volgende:
Krijg lekker de rambamtyfus bij NS Klantenservice. Wil m'n NSR WeekendVrij beëindigen. Krijgt da wijf een foutmelding "Het abonnement dat u wilt beëindigen, maakt niet deel uit van het contract dat u geselecteerd heeft."
OV-Chipkaart-nummer klopt, ze ziet dat ik een NSR WeekendVrij heb, én ziet gewoon dat het opzegbaar is ....
Dat kon zij mij ook niet vertellen "helaas gaat het niet sneller. Dankzij de foutmelding kan ik u niet verder helpen."quote:Op woensdag 8 mei 2013 15:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Waarom moet het zetten van een vinkje een maand of langer duren eigenlijk?
Omdat ik de Facebook-actie voor ¤29/maand 1e klas wil hebben, daar ik nu ¤65/maand betaal.quote:Op woensdag 8 mei 2013 15:19 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Zeg eventjes, nu heb ik iets gemist, maar waarom zou jij weekend vrij willen beëindigen?
Si. Thanks!quote:Op woensdag 8 mei 2013 15:16 schreef Peterselieman het volgende:
had iemand het deze week niet over Barneveld-Noord en de zeecontainers?
http://www.refdag.nl/nieu(...)econtainers_1_736938
Maar bij ons op de zaak werkt dat ook niet zo;quote:Op woensdag 8 mei 2013 15:20 schreef greavy het volgende:
[..]
Omdat ,ik de Facebook-actie voor ¤29/maand 1e klas wil hebben, daar ik nu ¤65/maand betaal.
Precies. Meestal staat er ook wel in de voorwaarden van "mag het afgelopen half jaar niet al abonnee geweest zijn" of zo.quote:Op woensdag 8 mei 2013 15:24 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Maar bij ons op de zaak werkt dat ook niet zo;
Hallo ik heb een vakantie voor 1000 euro maar ik zie een nieuwe aanbieding voor 600 euro, kan ik mn boeking annuleren en opnieuw boeken...¨
Zo werkt dat niet, en ik kan me voorstellen dat NS dat ook in de verkoopvoorwaarden heeft...
2 maanden opzegtermijn, en zo een actie dan 6 weken laten duren
Dan nog kunnen ze weigeren om jou dit product te verkopen.quote:Op woensdag 8 mei 2013 15:28 schreef greavy het volgende:
Ja, maar ik heb nu een jaar mijn abonnement, en ben dus gerechtigd om hem te beëindigen. Een week later laat ik het nieuwe abonnement ingaan.
Geen idee, ik kan het nergens vinden.quote:Op woensdag 8 mei 2013 15:32 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Waar staat de faceboekaanbieding en de voorwaarden, en de verkoopvoorwaarden weekend vrij?
Ben dol op dat soort uizoekwerk
Ja, kijk maar uit, dadelijk zit je helemaal zonder...quote:Op woensdag 8 mei 2013 15:30 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Dan nog kunnen ze weigeren om jou dit product te verkopen.
Ja, maar ik heb nooit één woord gerept over een nieuw abonnement afsluitenquote:Op woensdag 8 mei 2013 15:32 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Waar staat de faceboekaanbieding en de voorwaarden, en de verkoopvoorwaarden weekend vrij?
Ben dol op dat soort uizoekwerk
http://www.ns.nl/reiziger(...)e-facebook-2013.htmlquote:Op woensdag 8 mei 2013 15:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Geen idee, ik kan het nergens vinden.
quote:Op woensdag 8 mei 2013 15:28 schreef greavy het volgende:
Een week later laat ik het nieuwe abonnement ingaan.
Moeilijk he, op "Actievoorwaarden" klikken.quote:Op woensdag 8 mei 2013 15:34 schreef greavy het volgende:
[..]
http://www.ns.nl/reiziger(...)e-facebook-2013.html
quote: Dit aanbod is niet geldig als u al een Weekend Vrij abonnement heeft of deze korter dan 2 maanden geleden heeft opgezegd.
quote:Actievoorwaarden Weekend Vrij Facebook Weekend Vrij van ¤ 65 voor ¤ 29 per maand (1e klas)
Deze actie is geldig t/m 15 mei 2013.
Het actietarief van ¤ 29 per maand geldt alleen voor het eerste jaar. Daarna betaalt u ¤ 65 per maand voor dit abonnement (1e klas). Of ¤ 40 per jaar 2e klas.
Weekend Vrij is een doorlopend abonnement. Na het eerste jaar kunt u maandelijks opzeggen.
Dit aanbod is niet geldig als u al een Weekend Vrij abonnement heeft of deze korter dan 2 maanden geleden heeft opgezegd.
Dit aanbod geldt niet voor reeds eerder aangeschafte abonnementen.
Dit aanbod is niet geldig in combinatie met andere aanbiedingen.
Utrecht, mei 2013
Ach, de mazen kennen. Heb hier 3 geldige OV-Chipkaarten, dus het nieuwe abonnement gaat op een andere kaartquote:Op woensdag 8 mei 2013 15:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar straks heeftie dus met veel tamtam zijn WeekendVrij beëindigd en krijgtie dus geen nieuwe
Ga je nou ook nog bijdehand lopen doen?quote:
En je geeft ook een ander adres en geboortedatum op? Das Fraudequote:Op woensdag 8 mei 2013 15:37 schreef greavy het volgende:
[..]
Ach, de mazen kennen. Heb hier 3 geldige OV-Chipkaarten, dus het nieuwe abonnement gaat op een andere kaart
Neuh, dat is gewoon hetzelfde. Ben niet de enige die het zo doet bij zulke actiesquote:Op woensdag 8 mei 2013 15:38 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
En je geeft ook een ander adres en geboortedatum op? Das Fraude
Dr zijn mensen die bij bedrijvenwerken die dat opsporen, die zijn daar speciaal voor aangenomenquote:Op woensdag 8 mei 2013 15:39 schreef greavy het volgende:
[..]
Neuh, dat is gewoon hetzelfde. Ben niet de enige die het zo doet bij zulke acties
Ik citeerquote:Op woensdag 8 mei 2013 15:40 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Dr zijn mensen die bij bedrijvenwerken die dat opsporen, die zijn daar speciaal voor aangenomen
quote:heeft het recht om het Abonnement met onmiddellijke ingang op te
NS
zeggen en/of OV-chipkaart te blokkeren en/ of in beslag te nemen en/of u een
boete op te leggen en/of uw Instaptarief te verhogen, indien u fraudeert met
of misbruik maakt van het Abonnement of de OV-chipkaart of indien er met
uw OV-chipkaart is gefraudeerd.
in de vorige zin genoemde boete wordt bepaald aan de hand van de ernst
De
van het misbruik of fraude en bedraagt per Rit ten hoogste de Ritprijs voor de
langst mogelijke Rit op één dag voor de gereisde klasse plus het bedrag ter
grootte van de Wettelijke verhoging.
Het in de eerste zin van dit lid bedoelde verhoogde Instaptarief bedraagt
maximaal de Ritprijs voor de langst mogelijke Rit op één dag, eerste klas.
Nee hoor, want de treinen moeten al dermate afremmen voor het ingaan van de tunnel/spoorbak dat het voor die wissel niks uitmaakt. Ik zit elke dag in die trein en het maakt geen enkel verschil. Het zorgt nu alleen voor onnodige verwarring en constant vervelende omroepberichten.quote:Op woensdag 8 mei 2013 14:20 schreef Peterselieman het volgende:
lijkt me geen nonsens te zijn. Je kunt zo vanuit Zwolle veel sneller Nijverdal binnenkomen, terwijl je richting Zwolle er geen hinder van hoeft te ondervinden.
Nee, mensen lezen niet, en daar gaat het fout en uiteindelijk ben jij het toch die aan het kortste eind trekt, omdat het prima juridisch is dichtgetimmerdquote:Op woensdag 8 mei 2013 15:48 schreef greavy het volgende:
"Wanneer u nu al een abonnement heeft, kunt u ook gebruik maken van deze actie. U kunt echter pas overstappen na het 1e contractjaar van uw abonnement."
Tsja, verder leest de gemiddelde reiziger niet
Je snapt natuurlijk wel dat ik een print screen van dit alles gemaakt heb, en op ga sturen naar de commerciele dienst?quote:Op woensdag 8 mei 2013 15:58 schreef greavy het volgende:
Ben wel benieuwd
Dan moeten al die anderen die dit doen, ook gepakt worden. En bij vroegere acties deden. Ik zie het meer als bangmakerij.
Lijkt me echt vreselijk om dat als machinist te moeten zien gebeurentwitter:Dickvanveen twitterde op woensdag 08-05-2013 om 16:03:39denk dat de #NS trein op #delft zuid er nog wel een poosje staat....Het was goed raak. Zucht. http://t.co/Tv4edCILwZ reageer retweet
Dat werkt tegenwoordig helaas overal zo. De vaste klanten mogen het (extra) geld in het laatje brengen om nieuwe klanten met afbraakprijzen te lokken.quote:Op woensdag 8 mei 2013 16:26 schreef RichardHammond het volgende:
Hoe wil en kan je dit aan je vaste klanten uitleggen? Wij hebben ook vaak genoeg acties bij het bedrijf waar ik werk, maar wij zijn vaak wel coulant genoeg om vaste klanten of mensen die net mis hebben gegrepen mee te laten profiteren. Helaas kan de NS zich nu deze arrogantie permitteren, ik zou graag een keer andere tijden zien.
code 1330fquote:Op woensdag 8 mei 2013 15:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Geen idee, ik kan het nergens vinden.
Fyra is sowieso sneller, en ik vind het die ¤2,30 waard.quote:Op woensdag 8 mei 2013 17:07 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik moet over een half uurtje van Amsterdam Centraal naar Vlaardingen Oost, zag dat er een aanrijding met persoon was tussen Delft en Schiedam en dat er stopbussen rijden. Er stond ook dat het waarschijnlijk rond 18.00 is opgelost.
Nu twijfel ik, zal ik in Amsterdam 'gewoon' de IC van 17.42, of raden jullie tóch de Fyra van 17.55 aan?
Want ik heb geen idee hoe.betrouwbaar die 18.00 is.
Godver.quote:Op woensdag 8 mei 2013 17:07 schreef Irritatie100 het volgende:
zag dat er een aanrijding met persoon was tussen Delft en Schiedam en dat er stopbussen rijden. Er stond ook dat het waarschijnlijk rond 18.00 is opgelost.
Aangezien ik nog naar Vlaardingen Oost door moet ben ik met beide opties op dezelfde tijd op Oost.quote:Op woensdag 8 mei 2013 17:09 schreef b2py het volgende:
[..]
Fyra is sowieso sneller, en ik vind het die ¤2,30 waard.
Beide is uiteindelijk tricky. Ik zou het op de Fyra gooien. Tenzij je erg krap bij kas zit uiteraardquote:Op woensdag 8 mei 2013 17:10 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Aangezien ik nog naar Vlaardingen Oost door moet ben ik met beide opties op dezelfde tijd op Oost.
Ik neem aan dat de Fyra toeslagvrij is vanwege die aanrijdingquote:Op woensdag 8 mei 2013 17:09 schreef b2py het volgende:
[..]
Fyra is sowieso sneller, en ik vind het die ¤2,30 waard.
In de reiswereld werkt het niet anders met last minutesquote:Op woensdag 8 mei 2013 16:26 schreef RichardHammond het volgende:
Vind persoonlijk die actie en bijbehorende voorwaarden echt sneu en allesbehalve acceptabel. Stel, je hebt net drie maanden eenzelfde abonnement afgesloten en nu opeens deze actie. Dan zou ik het persoonlijk coulant vinden als ik ook mee mag profiteren. Zeker omdat ik ik een dergelijk product al heb aangeschaft en waarschijnlijk dus een vaste klant ben. Maar nu proberen ze flink (nieuwe) mensen te lokken, terwijl eigenlijk de vaste klanten een dikke middelvingen krijgen, want die worden uitgesloten van deze actie door middel van slinkse voorwaarden.
Hoe wil en kan je dit aan je vaste klanten uitleggen? Wij hebben ook vaak genoeg acties bij het bedrijf waar ik werk, maar wij zijn vaak wel coulant genoeg om vaste klanten of mensen die net mis hebben gegrepen mee te laten profiteren. Helaas kan de NS zich nu deze arrogantie permitteren, ik zou graag een keer andere tijden zien.
Ondanks dat ik student ben kan ik best 2.30 missenquote:Op woensdag 8 mei 2013 17:12 schreef b2py het volgende:
[..]
Beide is uiteindelijk tricky. Ik zou het op de Fyra gooien. Tenzij je erg krap bij kas zit uiteraard
Niet bij stilgestaan, zou nog goed kunnen ook ja!quote:Op woensdag 8 mei 2013 17:14 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ik neem aan dat de Fyra toeslagvrij is vanwege die aanrijding
Vanmorgen werd op Schiphol omgeroepen dat de Fyra richting Rotterdam/Breda toeslagvrij was, enige storing die er toen was was Gouda - Utrecht...
Even opletten op de omroepberichten dus, de kans is groot dat de Fyra toeslagvrij is vanwege die aanrijding!quote:Op woensdag 8 mei 2013 17:15 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ondanks dat ik student ben kan ik best 2.30 missen
Als in-Amsterdam-stage-lopende-Vlaardinger ga ik regelmatig 's ochtends met de Fyra als ik een kwartiertje langer wil blijven liggen, maar 's middags pak ik altijd 17.42 omdat de Fyra dan toch geen tijdswinst betekent. Maar nu ga ik er zwaar aan twijfelen
IMO zijn de gedragsregels ook waar de focus op zou moéten liggen. Die witte lampen en gevaarseinen zijn niet betrouwbaar genoeg, ik gebruik ze zelfs nooit als ik langs de sporen loop; je moet er toch zelf op letten ipv naar die dingen te kijkenquote:Op dinsdag 7 mei 2013 20:07 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Even bekeken. Maar om examen af te leggen moet je een toegangscode bij ProRail vragen. Ik vond de oude beter. De nieuwe gaat veel meer over gedragsregels, maar minder over bij voorbeeld lichtseinen (zoals de witte lampen) en akoestische gevaarseinen.
Dat is het ook. Helaas is het meer een onderdeel van het werk geworden ipv een toevalligheidquote:Op woensdag 8 mei 2013 16:29 schreef Gitarist het volgende:
Bah...Lijkt me echt vreselijk om dat als machinist te moeten zien gebeurentwitter:Dickvanveen twitterde op woensdag 08-05-2013 om 16:03:39denk dat de #NS trein op #delft zuid er nog wel een poosje staat....Het was goed raak. Zucht. http://t.co/Tv4edCILwZ reageer retweet
Verstoring bij Delft doorgetrokken tot 19:30.quote:Op woensdag 8 mei 2013 17:52 schreef Irritatie100 het volgende:
17.42 zou maar tot HS gaan, dus ik zit nu in de inderdaad toeslagvrije Fyra van 1755. Die dus al klaar staat voor vertrek!
Da's dan een knap lange verstoring ....quote:Op woensdag 8 mei 2013 18:14 schreef b2py het volgende:
[..]
Verstoring bij Delft doorgetrokken tot 19:30.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |