Thomas komt ook naar België, maar ik vraag me af of het de echte is of niet..quote:Op maandag 6 mei 2013 19:49 schreef WhiteJoker het volgende:
Las net trouwens op de site van de Veluwsche Stoomtrein Maatschappij dat Thomas de Stoomlocomotief in juni uit Engeland overkomt. Zou die via de Kanaaltunnel gaan of komt hij per boot?
Duurt lang!quote:
quote:Op maandag 6 mei 2013 20:48 schreef Monopoly het volgende:
Zo, vandaag een slagje Veendam gemaakt, en twee slagen Delfzijl. Leuke lijntjes. Veel leuke rempuntjes en plekken om zo energiezuinig te rijden (daar maken we een sport van!).
Wel +5 opgelopen van Delfzijl terug omdat de tegentrein bij Loppersum te laat aan kwam zetten. Jammer dat de trdl dan geen contact opneemt, en je zelf moet bellen.
Zou een stuk mooier zijn als het van twee kanten af kwam
Wel relax dat hij daarna alles groen door zette
Zie mijn afbeelding. Die enorme daling is de Drontermeertunnel.quote:Op maandag 6 mei 2013 20:53 schreef greavy het volgende:
In het Noorden lukt dat EZR vaak wel. Bij NSR maken ze er graag een potje van. Vanuit Zwolle komt de IC vaak met +4/+6 aan in Lelystad door het EZR ....
dat op groen zetten gebeurt wel vaker. Zo kan vertraging snel ingelopen worden, omdat je veel later kunt remmen.quote:Op maandag 6 mei 2013 20:48 schreef Monopoly het volgende:
Zo, vandaag een slagje Veendam gemaakt, en twee slagen Delfzijl. Leuke lijntjes. Veel leuke rempuntjes en plekken om zo energiezuinig te rijden (daar maken we een sport van!).
Wel +5 opgelopen van Delfzijl terug omdat de tegentrein bij Loppersum te laat aan kwam zetten. Jammer dat de trdl dan geen contact opneemt, en je zelf moet bellen.
Zou een stuk mooier zijn als het van twee kanten af kwam
Wel relax dat hij daarna alles groen door zette
Je wint daar hooguit iets meer dan een paar seconden mee op lange stukken... Ter indicatie: 140 of 160 km/h scheelt per kilometer slechts 3 seconden.quote:Op maandag 6 mei 2013 20:56 schreef Monopoly het volgende:
In het handboek staat dat EZR belangrijk is, maar punctualiteit nog belangrijker.
Navraag leerde mij dat men in het noorden daar precies zo over denken
En je mag niet op ATB rijden, maar als je 'vertraging' hebt doe je het wel, al ben je dan echt enorm meer gefocussed. Het is toch tegen je gevoel in, maar soms noodzakelijk
Weet ik veel waar de Drontermeertunnel is daar. Ik kom daar nooit met de IC. bijna 100% kans op een VIRM.quote:Op maandag 6 mei 2013 20:57 schreef b2py het volgende:
[..]
Zie mijn afbeelding. Die enorme daling is de Drontermeertunnel.
Die hoogtegrafiek bedoel je? Daar klopt sowieso geen barst van. Dat is GPS-afwijkingquote:Op maandag 6 mei 2013 20:57 schreef b2py het volgende:
[..]
Zie mijn afbeelding. Die enorme daling is de Drontermeertunnel.
quote:Op maandag 6 mei 2013 21:13 schreef greavy het volgende:
[..]
Weet ik veel waar de Drontermeertunnel is daar. Ik kom daar nooit met de IC. bijna 100% kans op een VIRM.
Het was wel de Drontermeertunnel. Verder heb ik dat ding uitgezet 500 meter voordat we lelystad in rolden en om 16:11 hadden we al moeten vertrekken.quote:Op maandag 6 mei 2013 21:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die hoogtegrafiek bedoel je? Daar klopt sowieso geen barst van. Dat is GPS-afwijking
Ik heb gisteren een rondje Oldenzaal-Zutphen-Den Bosch-Utrecht-Leiden-Haarlem-Amsterdam-Haarlem Spaarnwoude-Haarlem-Amsterdam-Amersfoort-Hengelo-Oldenzaal gedaan, waarbij ik op Zutphen-Den Bosch-Utrecht-Leiden-Haarlem-Amsterdam en Haarlem-Amsterdam in een VIRM heb gezetenquote:Op maandag 6 mei 2013 21:13 schreef greavy het volgende:
[..]
Weet ik veel waar de Drontermeertunnel is daar. Ik kom daar nooit met de IC. bijna 100% kans op een VIRM.
quote:
quote:
quote:
Zeg, gaan jullie lekker jaquote:Op maandag 6 mei 2013 18:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mooi land, alleen het is jammer dat er zoveel Fransen wonen
Nogmaals, je punt is Duidelijk Greavyquote:Op maandag 6 mei 2013 21:13 schreef greavy het volgende:
[..]
Weet ik veel waar de Drontermeertunnel is daar. Ik kom daar nooit met de IC. bijna 100% kans op een VIRM.
Ik snap niet waarom dat ooit aan GPS is toegevoegd als snufje, dat werkt totaal niet, voor hoogtes pak je maar een stafkaartquote:Op maandag 6 mei 2013 21:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die hoogtegrafiek bedoel je? Daar klopt sowieso geen barst van. Dat is GPS-afwijking
Vorig jaar nog!quote:Op maandag 6 mei 2013 21:42 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Zeg, gaan jullie lekker ja![]()
Jullie komen nooit in de contrijen waar ik woon![]()
Wel in de buurt, met zo'n busje. Die dan weer veel te vroeg is. En op zaterdag anders rijdt dan de doordeweeks enzo. Moeluk.quote:Op maandag 6 mei 2013 21:46 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Jij weet waar ik woon?
Edit: ik woon niet IN Disney![]()
Nee, kantoorquote:Op maandag 6 mei 2013 21:48 schreef Peterselieman het volgende:
medewerker van een van de attracties is het toch?
Dan moet dat bus 34 geweest zijn denk ik, zat je in Addagio of in Marriotsquote:Op maandag 6 mei 2013 21:47 schreef b2py het volgende:
[..]
Wel in de buurt, met zo'n busje. Die dan weer veel te vroeg is. En op zaterdag anders rijdt dan de doordeweeks enzo. Moeluk.
dat is in Frankrijk een attractie op zich, omdat er zoveel gestaakt wordtquote:
quote:Op maandag 6 mei 2013 21:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat is in Frankrijk een attractie op zich, omdat er zoveel gestaakt wordt
Dat was de vriendin die ons binnen liet voor noppes die dat vertelde, ik kwam uiteraard met een gloednieuw RER A stel aan.quote:Op maandag 6 mei 2013 21:49 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Dan moet dat bus 34 geweest zijn denk ik, zat je in Addagio of in Marriots
Die moet ik dan ongetwijfeld kennen, was ze Nederlandstalig?quote:Op maandag 6 mei 2013 21:54 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat was de vriendin die ons binnen liet voor noppes die dat vertelde, ik kwam uiteraard met een gloednieuw RER A stel aan.
Ja, Rotterdam.quote:Op maandag 6 mei 2013 21:55 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Die moet ik dan ongetwijfeld kennen, was ze Nederlandstalig?
neequote:
Wij hebben zes diesel locs!quote:Op maandag 6 mei 2013 22:03 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Terug naar treinen, wij hebben 4 stoomtreinen op de zaak![]()
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 6 mei 2013 22:16 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Oh gaan we accessoires erbij halen hea![]()
[ afbeelding ]
Sowieso die snelheidsgrafiek ook. Binnen een kilometer 3 keer van nul naar 130 km/h en weer terug? Met een trein?quote:Op maandag 6 mei 2013 21:37 schreef b2py het volgende:
[..]
Het was wel de Drontermeertunnel. Verder heb ik dat ding uitgezet 500 meter voordat we lelystad in rolden en om 16:11 hadden we al moeten vertrekken.
Ik heb volgende week een paar dagen Parijs gepland staanquote:Op maandag 6 mei 2013 21:42 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Zeg, gaan jullie lekker ja![]()
Jullie komen nooit in de contrijen waar ik woon![]()
Staat de 22e op het programma, maar ik krijg er eigenlijk steeds minder zin in, gezien de situatieshets op MLV.quote:Op maandag 6 mei 2013 23:44 schreef James1988 het volgende:
Ben je trouwens al met de el-cheapo-express geweest, Darkwing?
Je moet daar maar net tijd voor hebben. Die trdl heeft nog drie baanvakken onder zijn hoede, als daar iets aan de hand is, ga je niet meer elke machinist bellen voor een paar minuten vertraging.quote:Op maandag 6 mei 2013 20:48 schreef Monopoly het volgende:
Zo, vandaag een slagje Veendam gemaakt, en twee slagen Delfzijl. Leuke lijntjes. Veel leuke rempuntjes en plekken om zo energiezuinig te rijden (daar maken we een sport van!).
Wel +5 opgelopen van Delfzijl terug omdat de tegentrein bij Loppersum te laat aan kwam zetten. Jammer dat de trdl dan geen contact opneemt, en je zelf moet bellen.
Zou een stuk mooier zijn als het van twee kanten af kwam
Wel relax dat hij daarna alles groen door zette
quote:"Machinist Wetteren reed te snel"
De Nederlandse machinist van de goederentrein die in Wetteren ontspoorde en in brand vloog, reed meer dan twee keer zo snel als toegestaan. Hij negeerde een remsignaal en voerde de snelheid juist op. Dat schrijft het dagblad De Morgen op basis van de noodoproep waar de krant de hand op heeft gelegd.
Pas kort voor het ongeluk besefte de machinist dat hij een fout had gemaakt, schrijft de krant. "O jeetje, ik heb het sein gemist", citeert De Morgen de Nederlander.
De machinist deed de noodoproep iets na 02.00 uur in de nacht van vrijdag op zaterdag. Hij zou met trillende stem hebben gezegd dat zijn trein was ontspoord. Als hem wordt gevraagd wat er is gebeurd, verklaart hij volgens de krant dat hij te snel reed: "Ik ben te hard door de wissels gegaan. Ik heb waarschijnlijk het sein gemist."
Bronnen bij de spoorwegen zeggen tegen De Morgen dat uit het gerechtelijk onderzoek blijkt dat de machinist bijna 80 kilometer per uur reed toen hij de wissel naderde. Hij had eigenlijk moeten afremmen tot 40 kilometer per uur.
Tska, wat moet ik hier op zeggen: Ik gooi gooi er maar een quote van Duvel in die me altijd is bijgeblevenquote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:03 schreef Pino112 het volgende:
http://nos.nl/artikel/504106-machinist-wetteren-reed-te-snel.html
"Machinist Wetteren reed te snel"
[..]
quote:Op dinsdag 5 mei 2009 11:31 schreef Duvel het volgende:
[..]
Memor is geen beveiliging, Memor is een grapje van de Fransen.
Uit dat filmpje haal ik dat het werkt bij een rood sein (en dan ook nog alleen maar een check X meter voor het sein of de snelheid lager dan 40 km/h is, theoretisch kun je dus nog met 40 km/h het rode sein voorbij rijden en dan volgt pas de noodremming). Maar werkt dit ook bij seinen die een snelheidsvermindering opleggen (in Nederland bijvoorbeeld een groen knipper 6)?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:18 schreef Peterselieman het volgende:
kwam er ook nog een grappig videootje over tegen:
InfraBel heeft in dezelfde reeks nog wat meer online staan
na wat lezen is mijn antwoord nee. Pas bij de omschakeling naar ETCS zal het veiliger moeten kunnen worden op het Belgische spoorquote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:25 schreef dennistd het volgende:
[..]
Uit dat filmpje haal ik dat het werkt bij een rood sein (en dan ook nog alleen maar een check X meter voor het sein of de snelheid lager dan 40 km/h is, theoretisch kun je dus nog met 40 km/h het rode sein voorbij rijden en dan volgt pas de noodremming). Maar werkt dit ook bij seinen die een snelheidsvermindering opleggen (in Nederland bijvoorbeeld een groen knipper 6)?
Installeren ze dat ook in Nederlandse goederentreinen??quote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:13 schreef Peterselieman het volgende:
het is niet voor niets dat de Belgen TBL1+ nu versneld uitrollen
Het eerste deel is vooral informatief, maar het gezwets dat private vervoerders en veiligheid niet samen gaan slaat nergens op...quote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zie voor een uitgebreid artikel hier: http://www.dewereldmorgen(...)elgische-spoorbeleid
klopt. Het tweede deel is gezever, maar het eerste deel is iets waar je wat aan hebtquote:Op dinsdag 7 mei 2013 11:00 schreef dennistd het volgende:
[..]
Het eerste deel is vooral informatief, maar het gezwets dat private vervoerders en veiligheid niet samen gaan slaat nergens op...
Welkom!quote:Op dinsdag 7 mei 2013 11:22 schreef PteV het volgende:
Ik meld me hier ook maar eenssinds afgelopen woensdag werk ik bij NedTrain als planner voor het SB in Groningen. Aangezien de treinenwereld een complete nieuwe wereld voor mij is ben ik nog niet ingeburgerd in het jargon en alle afkortingen dus vergeef me als ik af en toe eens wat door elkaar haal
Ah, vandaar het quote alarm, dat blijkbaar ook werkt op quotes van vier jaar oud.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:10 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Tska, wat moet ik hier op zeggen: Ik gooi gooi er maar een quote van Duvel in die me altijd is bijgebleven
[..]
Ah tof. Ik stuur je zo nu en dan wel een trein.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 11:28 schreef PteV het volgende:
Dankje! SB staat het servicebedrijf, hier worden (kleine) reparaties en onderhoudschecks aan binnenkomende treinen uitgevoerd.
Niet weer alles stukmaken ziggyquote:Op dinsdag 7 mei 2013 11:35 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ah tof. Ik stuur je zo nu en dan wel een trein.
Dus TBL1+ had Wetteren niet kunnen voorkomen, als onze aannames kloppen?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
na wat lezen is mijn antwoord nee. Pas bij de omschakeling naar ETCS zal het veiliger moeten kunnen worden op het Belgische spoor
zie voor een uitgebreid artikel hier: http://www.dewereldmorgen(...)elgische-spoorbeleid
daar begint het wel op te lijken ja.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:00 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dus TBL1+ had Wetteren niet kunnen voorkomen, als onze aannames kloppen?
Waar zit jij dan, Zwolle?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 11:35 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ah tof. Ik stuur je zo nu en dan wel een trein.
Maar nu de hamvraag: had ATB dit wel kunnen voorkomen?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
daar begint het wel op te lijken ja.
maar goed, eerst maar eens rustig het onderzoek afwachten voordat er echte conclusies getrokken kunnen worden
De mcn had onder ATB iig een remming in dienen te zetten. Daarmee is niet te zeggen of het ongeval voorkomen was.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:10 schreef dennistd het volgende:
[..]
Maar nu de hamvraag: had ATB dit wel kunnen voorkomen?
Je bedoelt dat het achterste deel van de goederentrein het voorste deel uit het wissel gedrukt zou kunnen hebben?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:35 schreef Peterselieman het volgende:
Verder is een goede onderzoeksvraag in hoeverre het ongelijkmatig remmen van de goederentrein bij heeft gedragen aan de ontsporing en de brand die hierna ontstond. Want op het moment dat de mcn zijn vergissing door had zette hij een volle remming in en dat in combinatie met een wissel dat de trein door moest.
ziggy legt wissels om en zet seinen op veiligquote:Op dinsdag 7 mei 2013 13:01 schreef PteV het volgende:
[..]
Ooh, dan zullen we elkaar vast eens tegenkomenwat doe jij precies?
ja. Zoiets zou in theorie bij het remmen mogelijk kunnen zijn vanwege de afbuigende beweging en de aard van de lading. Maar of het ook echt mogelijk was, daarvoor is bij mij niet genoeg informatie bekend.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 13:53 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je bedoelt dat het achterste deel van de goederentrein het voorste deel uit het wissel gedrukt zou kunnen hebben?
Het zit in locomotieven en treinstellen en dus niet zozeer in 'goederentreinen'. En ja; als een Nederlandse operator met zijn trein de grens met België over wil dan is TBL1+ op termijn verplicht (nog niet helemaal aangezien het nog niet op alle baanvakken of zelfs al het materieel is geïnstalleerd).quote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:55 schreef ReisT het volgende:
[..]
Installeren ze dat ook in Nederlandse goederentreinen??
Als het niet in goederenlocs zit, dan zit het niet in goederentreinen. Komt op hetzelfde neer dus.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 14:17 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Het zit in locomotieven en treinstellen en dus niet zozeer in 'goederentreinen'.
Het wordt pas verplicht als alle treinen ervan voorzien zijn? Dat lijkt me een beetje de verkeerde volgorde.quote:En ja; als een Nederlandse operator met zijn trein de grens met België over wil dan is TBL1+ op termijn verplicht (nog niet helemaal aangezien het nog niet op alle baanvakken of zelfs al het materieel is geïnstalleerd).
Het is een subtiel maar best belangrijk verschil.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 14:28 schreef ReisT het volgende:
[..]
Als het niet in goederenlocs zit, dan zit het niet in goederentreinen. Komt op hetzelfde neer dus.
Zo raar vind ik dat niet, dat is met ATB ook zo gegaan. Als je het van de een op de andere dag verplicht stelt kan opeens de helft van je materieelpark aan de kant staan. Lekker.quote:Het wordt pas verplicht als alle treinen ervan voorzien zijn? Dat lijkt me een beetje de verkeerde volgorde.
Als je iedereen weet wanneer die dag komt kan iedereen er rekening mee houden.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 14:36 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Zo raar vind ik dat niet, dat is met ATB ook zo gegaan. Als je het van de een op de andere dag verplicht stelt kan opeens de helft van je materieelpark aan de kant staan. Lekker.
ProRail-man dus, dan gaan we elkaar niet vaak zien gok ik. Sowieso zit ik straks op lokatie Onnen maar deze weken nog regelmatig op Groningen te vinden.quote:
Zoals je in het uitgebreide artikel van de Morgen kan lezen doen ze dat ook.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 16:06 schreef ReisT het volgende:
[..]
Als je iedereen weet wanneer die dag komt kan iedereen er rekening mee houden.
quote:Beste NS,
Hedenmiddag werd ik geconfronteerd met een vervelend voorval. Mijn trein vanuit Almere naar Amsterdam Centraal had in het achterste treinstel geen verlichting. Ik vroeg via @NS_Online of zij iets voor mij konden betekenen, in dit geval contact zoeken met personeel om de lampjes voor me aan te doen. Zij adviseerden mij naar het personeel te gaan maar dat bevond zich na een check in het andere treinstel. Vervolgens moest ik het maar proberen bij het personeel bij het volgende station. Volledig gedimd licht, met vier puberaal tuig in mijn coupé maar verder.
Treurig voor de instappers moest ik er op Amsterdam Centraal alweer uit, waar ik zag dat het licht bij vertrek nog steeds gedoofd was. Ik hoop voor de verdere reizigers dat ergens tussen Amsterdam Centraal en Vlissingen de lichten ontstoken zijn. Het ging om de trein die om 15:32 uit Almere zou vertrekken naar Vlissingen.
Een tip van mijn kant: Is het mogelijk om de mensen van @NS_Online, toch jullie uithangbord naar de reiziger, meer mogelijkheden te bieden zoals bijvoorbeeld contact met het personeel op de trein? Lijkt mij erg wenselijk in dit soort situaties waarbij al het treinpersoneel in het andere treinstel was.
Met vriendelijke groet,
xxxxx
Ik heb terug gemaild dat ik graag op de hoogte wordt gehouden van deze case. Kijken wat ze daar mee doen.quote:Geachte heer xxxxx,
Graag reageer ik op uw e-mail. Ik heb geprobeerd u hierover telefonisch te benaderen, maar helaas kwam het niet gelegen.
U had te maken met defecte verlichting in de trein. Dat is vervelend. Onze excuses hiervoor.
Uw tip heb ik doorgegeven aan het verantwoordelijk management. Het betrokken management beslist dan uiteindelijk of er iets gedaan kan worden maar zoals u zult begrijpen kunnen wij hierin geen toezeggingen doen. Klantenservice speelt in deze kwestie "slechts" de rol van doorgeefluik.
Ik hoop dat uw volgende treinreizen naar wens verlopen.
Met vriendelijke groet,
NS Klantenservice
Als abonnementhouder heb je een contract met Connexxion, niet met TLS. Daarmee is Connexxion ook verantwoordelijk t.o.v. de klant. Wat ze achter de schermen allemaal wel niet doen is hun eigen probleem, dat moet Connexxion zelf met TLS uitmaken.quote:
Zal wel met de storing te maken hebben.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 18:18 schreef Ireyon het volgende:
Is de proef met drukte-indicatoren voorbij? iNStApp toont niks meer en ook de schermen in Den Bosch stonden vanmiddag uit![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |