abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 mei 2013 @ 19:11:40 #1
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_126140290

Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.



>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je van harte welkom heten:

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, heeft niet zoveel met dit soort lijstjes.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
sncfblob.jpg James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen.
fokplaat.jpg DriekOplopers, doet goede dingen namens en voor de reiziger.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
CIMG0149(res).gif greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden.
sepiakameeltje2.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
monopoly%20spin.gif Monopoly, Machinist (in opleiding). Voor al uw veiligheidsvestjes en foto's op emplacementen.
162.gif Crientj, Ginger, ex-servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
ouigoo.png Darkwing_Duck, beoefent zijn spoorhobby in de regio Parijs.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
fyrav250%2060x60.png b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet.

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl.



>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo) en in de ICE (Amsterdam - Arnhem) Voor de Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor de Fyra bedraagt ¤2,30 enkele reis (2e klas), ongeacht het traject. Deze toeslag is in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig.
Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. Bij de kaartautomaat betaal je ¤2,30 voor een enkele reis (2e klas), ongeacht het traject.

Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe.

>> Fyra Amsterdam<->Brussel
Met ingang van 18 januari is de Fyra-treindienst tussen Amsterdam en Brussel voor onbepaalde tijd opgeschort. Dit is besloten naar aanleiding van beschadiging aan het materieel door winterse omstandigheden. Internationaal reizen over de HSL kan hierdoor uitsluitend met Thalys. Het alternatief is een 1x per twee uur rijdende intercity Den Haag HS-Brussel (in het weekend tot Antwerpen) over het klassieke spoor. Reizigers met een kaartje naar België mogen zonder toeslag gebruik maken van de Fyra Amsterdam-Rotterdam. Verder rijdt er ook nog gewoon elk uur een stoptrein Roosendaal-Antwerpen.

>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen:
>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
De feestdagen in 2013 zijn als volgt: Dinsdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 31 maart (eerste paasdag), maandag 1 april (tweede paasdag), dinsdag 30 april (Koninginnedag), zondag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 9 mei (Hemelvaartsdag), zondag 19 mei (eerste pinksterdag), maandag 20 mei (tweede pinksterdag), woensdag 25 december (eerste kerstdag), donderdag 26 december (tweede kerstdag).
Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van DUO. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit.

>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? :(
Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ^O^

>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd:
Blijbol.
• De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden.
• De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen).
jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar).
• Als joker _O_ : De tariefcalculator van DB Netz voor binnen Duitsland.



>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden.
De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen (- Haven) - Greavy
Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy
Station Nijverdal en Nijverdal West - De laatste dag in de "oude" situatie - Greavy

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash
Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon
InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100
Treinen rond Basel - Dr_Flash
Station Visé - KapiteinT
InnoTrans 2010 - James1988
Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon
Reisje voor het goede doel - Greavy
Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen
Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef
Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tsjechie) - bork
Europabahn/Rheintalbahn - bork

>> Achter de schermen
De cabine van een Class 66 - Monopoly
De cabine van een G-2000 - Monopoly
De cabine van een DM'90 - Monopoly
Fotoverslag over de NS1700 - GlenSpey
Fotoverslag over VIRM - GlenSpey
De cabine van een Traxx (BR 186) - Mirgeam
De cabine van een G1206 - Mirgeam
Traffic Control Brussel: Open Bedrijvendag 2012 - Greavy
  maandag 6 mei 2013 @ 19:13:10 #2
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
  Redactie Frontpage / Sport maandag 6 mei 2013 @ 19:14:48 #3
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_126140452
Heerlijk die stoomplaatjes O+
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 6 mei 2013 @ 19:21:41 #4
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_126140824
De stoomevenementen aanstaande week:

- Sporen naar het Verleden, SGB te Goes. 6 Stoomlocs en één dieselloc actief. Donderdag 9 t/m zondag 12 mei.
* US Army Transportation Corps stoomlocomotief 4389 “ing. H.F. Enter”, na 13 jaar weer rijvaardig inzetbaar;
* Stoomlocomotief NS 8811 (War Department 5080) (SSN);
* Stoomlocomotief SA01 (CFV3V, België)
* Historische goederentrein;
* SGB-stoomlocomotieven Bison (1928) & Borsele (1924)
* Diesellocomotief NS 2225 (SMMR)
http://www.destoomtrein.nl/cms/index.php?show=PO0022LI

- STAR Stadskanaal 9 Mei
Eigen stoomloc en de net gerestaureerde 2278 met goederentrein
http://www.stadskanaalrail.nl/star/arrangementen.php?menc=arr10

- Stoomtram Hoorn Medemblik
* Donderdag 9 Mei, het Bello-festival. Ieder uur een stoomtram tussen Hoorn en Wognum, 2x/dag Hoorn-Medemblik vv
http://www.museumstoomtram.nl/nl/bellofestival
* Vrijdag 10 t/m zondag 12 Mei: Standaard-dienstregeling

- Zuid-Limburgse Stoomtrein Maatschappij
9 Mei en 12 Mei; Stoomtreinen en railbussen.
http://zlsm.nl/site/reizigers-info/dienstregeling

- Veluwsche Stoomtrein Maatschappij
* Donderdag 9 Mei 2013
Diverse Stoomtreinritten met de en goederentrein met dieseltractie, de 2233 + 2299 in Dubbeltractie!
http://www.stoomtrein.org/arrangementen/hemelvaart.html
In de bijgevoegde PDF op die pagina staat de locomloop + rijtuigomloop! Incl. DRGL goederentrein.


Uiteraard ben ik bij de SGB te vinden.
  maandag 6 mei 2013 @ 19:22:38 #5
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_126142170
Las net trouwens op de site van de Veluwsche Stoomtrein Maatschappij dat Thomas de Stoomlocomotief in juni uit Engeland overkomt. Zou die via de Kanaaltunnel gaan of komt hij per boot?
pi_126142394

Mijn stoommomentje van afgelopen weekeinde ....
pi_126143419
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 19:49 schreef WhiteJoker het volgende:
Las net trouwens op de site van de Veluwsche Stoomtrein Maatschappij dat Thomas de Stoomlocomotief in juni uit Engeland overkomt. Zou die via de Kanaaltunnel gaan of komt hij per boot?
Thomas komt ook naar België, maar ik vraag me af of het de echte is of niet..

Misschien dat ik ook naar de SGB ga, maar dan zal het op zondag zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door trainfreak op 06-05-2013 20:15:44 (typfout) ]
  maandag 6 mei 2013 @ 20:22:18 #9
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_126143771
Deel 2:

Ook weer veel treinen :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 6 mei 2013 @ 20:30:09 #10
256146 b2py
Beton!
pi_126144205
quote:
14s.gif Op maandag 6 mei 2013 20:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Deel 2:

Ook weer veel treinen :Y
Duurt lang! :') _O-
pi_126145199
Zo, vandaag een slagje Veendam gemaakt, en twee slagen Delfzijl. Leuke lijntjes. Veel leuke rempuntjes en plekken om zo energiezuinig te rijden (daar maken we een sport van!).

Wel +5 opgelopen van Delfzijl terug omdat de tegentrein bij Loppersum te laat aan kwam zetten. Jammer dat de trdl dan geen contact opneemt, en je zelf moet bellen.
Zou een stuk mooier zijn als het van twee kanten af kwam :P
Wel relax dat hij daarna alles groen door zette :)
  maandag 6 mei 2013 @ 20:51:19 #12
256146 b2py
Beton!
pi_126145385
quote:
14s.gif Op maandag 6 mei 2013 20:48 schreef Monopoly het volgende:
Zo, vandaag een slagje Veendam gemaakt, en twee slagen Delfzijl. Leuke lijntjes. Veel leuke rempuntjes en plekken om zo energiezuinig te rijden (daar maken we een sport van!).

Wel +5 opgelopen van Delfzijl terug omdat de tegentrein bij Loppersum te laat aan kwam zetten. Jammer dat de trdl dan geen contact opneemt, en je zelf moet bellen.
Zou een stuk mooier zijn als het van twee kanten af kwam :P
Wel relax dat hij daarna alles groen door zette :)

Sinds ik een machinist heb gehad die EZR toepaste en ik dus te laat kwam op het station en ik mijn aansluiting mistte HAAT ik EZR.
  maandag 6 mei 2013 @ 20:53:36 #13
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_126145538
In het Noorden lukt dat EZR vaak wel. Bij NSR maken ze er graag een potje van. Vanuit Zwolle komt de IC vaak met +4/+6 aan in Lelystad door het EZR ....
pi_126145664
ik ben in augustus naar de Brocken geweest met de stoomtrein ;)
Werewolf
Papa 15/11/1950- 29/08/2025
pi_126145702
In het handboek staat dat EZR belangrijk is, maar punctualiteit nog belangrijker.
Navraag leerde mij dat men in het noorden daar precies zo over denken ;)

En je mag niet op ATB rijden, maar als je 'vertraging' hebt doe je het wel, al ben je dan echt enorm meer gefocussed. Het is toch tegen je gevoel in, maar soms noodzakelijk :)
  maandag 6 mei 2013 @ 20:57:03 #16
256146 b2py
Beton!
pi_126145736
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 20:53 schreef greavy het volgende:
In het Noorden lukt dat EZR vaak wel. Bij NSR maken ze er graag een potje van. Vanuit Zwolle komt de IC vaak met +4/+6 aan in Lelystad door het EZR ....
Zie mijn afbeelding. Die enorme daling is de Drontermeertunnel.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 6 mei 2013 @ 21:00:13 #17
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_126145916
quote:
14s.gif Op maandag 6 mei 2013 20:48 schreef Monopoly het volgende:
Zo, vandaag een slagje Veendam gemaakt, en twee slagen Delfzijl. Leuke lijntjes. Veel leuke rempuntjes en plekken om zo energiezuinig te rijden (daar maken we een sport van!).

Wel +5 opgelopen van Delfzijl terug omdat de tegentrein bij Loppersum te laat aan kwam zetten. Jammer dat de trdl dan geen contact opneemt, en je zelf moet bellen.
Zou een stuk mooier zijn als het van twee kanten af kwam :P
Wel relax dat hij daarna alles groen door zette :)
dat op groen zetten gebeurt wel vaker. Zo kan vertraging snel ingelopen worden, omdat je veel later kunt remmen.

Verder hebben de treinen uit Delfzijl en Roodeschool vaak +1 of +2 als ze op Groningen Noord aankomen ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 6 mei 2013 @ 21:07:47 #18
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_126146420
quote:
14s.gif Op maandag 6 mei 2013 20:56 schreef Monopoly het volgende:
In het handboek staat dat EZR belangrijk is, maar punctualiteit nog belangrijker.
Navraag leerde mij dat men in het noorden daar precies zo over denken ;)

En je mag niet op ATB rijden, maar als je 'vertraging' hebt doe je het wel, al ben je dan echt enorm meer gefocussed. Het is toch tegen je gevoel in, maar soms noodzakelijk :)
Je wint daar hooguit iets meer dan een paar seconden mee op lange stukken... Ter indicatie: 140 of 160 km/h scheelt per kilometer slechts 3 seconden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mr_Klaasje op 06-05-2013 21:21:04 ]
  maandag 6 mei 2013 @ 21:13:23 #19
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_126146809
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 20:57 schreef b2py het volgende:

[..]

Zie mijn afbeelding. Die enorme daling is de Drontermeertunnel.
Weet ik veel waar de Drontermeertunnel is daar. Ik kom daar nooit met de IC. bijna 100% kans op een VIRM.
  maandag 6 mei 2013 @ 21:35:01 #20
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_126148203
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 20:57 schreef b2py het volgende:

[..]

Zie mijn afbeelding. Die enorme daling is de Drontermeertunnel.
Die hoogtegrafiek bedoel je? Daar klopt sowieso geen barst van. Dat is GPS-afwijking :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 6 mei 2013 @ 21:36:54 #21
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_126148313
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 21:13 schreef greavy het volgende:

[..]

Weet ik veel waar de Drontermeertunnel is daar. Ik kom daar nooit met de IC. bijna 100% kans op een VIRM.
:|W Krijgen we dat gejank weer.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  maandag 6 mei 2013 @ 21:37:16 #22
256146 b2py
Beton!
pi_126148348
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 21:35 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Die hoogtegrafiek bedoel je? Daar klopt sowieso geen barst van. Dat is GPS-afwijking :s)
Het was wel de Drontermeertunnel. Verder heb ik dat ding uitgezet 500 meter voordat we lelystad in rolden en om 16:11 hadden we al moeten vertrekken.
  Redactie Sport maandag 6 mei 2013 @ 21:41:15 #23
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_126148594
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 21:13 schreef greavy het volgende:

[..]

Weet ik veel waar de Drontermeertunnel is daar. Ik kom daar nooit met de IC. bijna 100% kans op een VIRM.
Ik heb gisteren een rondje Oldenzaal-Zutphen-Den Bosch-Utrecht-Leiden-Haarlem-Amsterdam-Haarlem Spaarnwoude-Haarlem-Amsterdam-Amersfoort-Hengelo-Oldenzaal gedaan, waarbij ik op Zutphen-Den Bosch-Utrecht-Leiden-Haarlem-Amsterdam en Haarlem-Amsterdam in een VIRM heb gezeten >:)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 6 mei 2013 @ 21:42:39 #24
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_126148685
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2013 18:35 schreef b2py het volgende:

[..]

Lekker wijf :P
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 18:36 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Dat dat kan, in Frankrijk :o
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2013 18:41 schreef b2py het volgende:

[..]

Ze zal wel alleen Frans spreken :/
quote:
14s.gif Op maandag 6 mei 2013 18:41 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

mooi land, alleen het is jammer dat er zoveel Fransen wonen
Zeg, gaan jullie lekker ja :(

Jullie komen nooit in de contrijen waar ik woon :{w O+
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 21:13 schreef greavy het volgende:

[..]

Weet ik veel waar de Drontermeertunnel is daar. Ik kom daar nooit met de IC. bijna 100% kans op een VIRM.
Nogmaals, je punt is Duidelijk Greavy }:|

quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 21:35 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Die hoogtegrafiek bedoel je? Daar klopt sowieso geen barst van. Dat is GPS-afwijking :s)
Ik snap niet waarom dat ooit aan GPS is toegevoegd als snufje, dat werkt totaal niet, voor hoogtes pak je maar een stafkaart :{

Edit: Nu Noorwegen deel 2 kijken, bier en chips erbij, gezellig... :7
  maandag 6 mei 2013 @ 21:45:43 #25
256146 b2py
Beton!
pi_126148861
quote:
6s.gif Op maandag 6 mei 2013 21:42 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

Zeg, gaan jullie lekker ja :(

Jullie komen nooit in de contrijen waar ik woon :{w O+

Vorig jaar nog! :{w
Ben ik zelfs in Disney geweest, drie keer Space Mountain :D
  maandag 6 mei 2013 @ 21:46:09 #26
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_126148889
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 21:45 schreef b2py het volgende:

[..]

Vorig jaar nog! :{w
Jij weet waar ik woon? :?

Edit: ik woon niet IN Disney :')
  maandag 6 mei 2013 @ 21:47:56 #27
256146 b2py
Beton!
pi_126148989
quote:
6s.gif Op maandag 6 mei 2013 21:46 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Jij weet waar ik woon? :?

Edit: ik woon niet IN Disney :')
Wel in de buurt, met zo'n busje. Die dan weer veel te vroeg is. En op zaterdag anders rijdt dan de doordeweeks enzo. Moeluk.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 6 mei 2013 @ 21:48:06 #28
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_126149001
medewerker van een van de attracties is het toch? :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 6 mei 2013 @ 21:48:31 #29
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_126149025
quote:
10s.gif Op maandag 6 mei 2013 21:48 schreef Peterselieman het volgende:
medewerker van een van de attracties is het toch? :P
Nee, kantoor :7
  maandag 6 mei 2013 @ 21:49:42 #30
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_126149100
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 21:47 schreef b2py het volgende:

[..]

Wel in de buurt, met zo'n busje. Die dan weer veel te vroeg is. En op zaterdag anders rijdt dan de doordeweeks enzo. Moeluk.
Dan moet dat bus 34 geweest zijn denk ik, zat je in Addagio of in Marriots :P
  Redactie Frontpage / Sport maandag 6 mei 2013 @ 21:49:57 #31
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_126149118
quote:
6s.gif Op maandag 6 mei 2013 21:48 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Nee, kantoor :7
dat is in Frankrijk een attractie op zich, omdat er zoveel gestaakt wordt ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 6 mei 2013 @ 21:52:57 #32
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_126149317
quote:
14s.gif Op maandag 6 mei 2013 21:49 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

dat is in Frankrijk een attractie op zich, omdat er zoveel gestaakt wordt ;)


En waarom heeft dat fillempie van Fles een geografische blokkade, wat voor muziek is er nu weer in gebruikt? :')
  maandag 6 mei 2013 @ 21:54:29 #33
256146 b2py
Beton!
pi_126149441
quote:
6s.gif Op maandag 6 mei 2013 21:49 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Dan moet dat bus 34 geweest zijn denk ik, zat je in Addagio of in Marriots :P
Dat was de vriendin die ons binnen liet voor noppes die dat vertelde, ik kwam uiteraard met een gloednieuw RER A stel aan. :7
  maandag 6 mei 2013 @ 21:55:17 #34
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_126149511
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 21:54 schreef b2py het volgende:

[..]

Dat was de vriendin die ons binnen liet voor noppes die dat vertelde, ik kwam uiteraard met een gloednieuw RER A stel aan. :7
Die moet ik dan ongetwijfeld kennen, was ze Nederlandstalig?
  maandag 6 mei 2013 @ 21:55:39 #35
256146 b2py
Beton!
pi_126149541
quote:
6s.gif Op maandag 6 mei 2013 21:55 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Die moet ik dan ongetwijfeld kennen, was ze Nederlandstalig?
Ja, Rotterdam.
  maandag 6 mei 2013 @ 22:03:03 #36
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_126150165
Terug naar treinen, wij hebben 4 stoomtreinen op de zaak :7
  Redactie Frontpage / Sport maandag 6 mei 2013 @ 22:05:48 #37
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_126150369
quote:
6s.gif Op maandag 6 mei 2013 21:52 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
nee :6

De grote torenkraan op Den Haag CS wordt vanaf donderdag ontmanteld.
http://www.refdag.nl/nieu(...)v_ontregeld_1_736435
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 6 mei 2013 @ 22:06:54 #38
256146 b2py
Beton!
pi_126150442
quote:
6s.gif Op maandag 6 mei 2013 22:03 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Terug naar treinen, wij hebben 4 stoomtreinen op de zaak :7
[ afbeelding ]
Wij hebben zes diesel locs! :D
  maandag 6 mei 2013 @ 22:13:55 #39
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_126150940
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 22:06 schreef b2py het volgende:

[..]

Wij hebben zes diesel locs! :D
:6
  maandag 6 mei 2013 @ 22:14:40 #40
256146 b2py
Beton!
pi_126150994
quote:
6s.gif Op maandag 6 mei 2013 22:13 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

:6
En de sterkste spoorkraan van Europa! :D :7
  Redactie Frontpage / Sport maandag 6 mei 2013 @ 22:15:33 #41
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_126151059
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 22:14 schreef b2py het volgende:

[..]

En de sterkste spoorkraan van Europa! :D :7
Obelix
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 6 mei 2013 @ 22:16:56 #42
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_126151163
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 22:14 schreef b2py het volgende:

[..]

En de sterkste spoorkraan van Europa! :D :7
Oh gaan we accessoires erbij halen hea }:|

  maandag 6 mei 2013 @ 22:17:28 #43
256146 b2py
Beton!
pi_126151203
quote:
6s.gif Op maandag 6 mei 2013 22:16 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Oh gaan we accessoires erbij halen hea }:|

[ afbeelding ]
_O- _O- _O_
  maandag 6 mei 2013 @ 23:10:41 #44
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_126154306
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 21:37 schreef b2py het volgende:

[..]

Het was wel de Drontermeertunnel. Verder heb ik dat ding uitgezet 500 meter voordat we lelystad in rolden en om 16:11 hadden we al moeten vertrekken.
Sowieso die snelheidsgrafiek ook. Binnen een kilometer 3 keer van nul naar 130 km/h en weer terug? Met een trein? :') Dat lukt je met een dragster nog niet eens :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 6 mei 2013 @ 23:24:07 #45
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_126155112
quote:
6s.gif Op maandag 6 mei 2013 21:42 schreef Darkwing_Duck het volgende:

Zeg, gaan jullie lekker ja :(

Jullie komen nooit in de contrijen waar ik woon :{w O+
Ik heb volgende week een paar dagen Parijs gepland staan :s)
  maandag 6 mei 2013 @ 23:27:06 #46
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_126155277
Ik eerst nog Londen, dan Berlijn. En dan Oekraïne.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 6 mei 2013 @ 23:33:10 #47
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_126155626
Ik nog, Rambouillet, Utrecht, Nice, Monaco en daarna Geneve... :{
  maandag 6 mei 2013 @ 23:44:05 #48
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_126156232
Ben je trouwens al met de el-cheapo-express geweest, Darkwing?
  maandag 6 mei 2013 @ 23:47:41 #49
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_126156408
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 23:44 schreef James1988 het volgende:
Ben je trouwens al met de el-cheapo-express geweest, Darkwing?
Staat de 22e op het programma, maar ik krijg er eigenlijk steeds minder zin in, gezien de situatieshets op MLV. :'(

Edit: Note to self, nog even een stopcontact bijboeken op de terugweg... :')
  dinsdag 7 mei 2013 @ 08:02:05 #50
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_126160851
quote:
14s.gif Op maandag 6 mei 2013 20:48 schreef Monopoly het volgende:
Zo, vandaag een slagje Veendam gemaakt, en twee slagen Delfzijl. Leuke lijntjes. Veel leuke rempuntjes en plekken om zo energiezuinig te rijden (daar maken we een sport van!).

Wel +5 opgelopen van Delfzijl terug omdat de tegentrein bij Loppersum te laat aan kwam zetten. Jammer dat de trdl dan geen contact opneemt, en je zelf moet bellen.
Zou een stuk mooier zijn als het van twee kanten af kwam :P
Wel relax dat hij daarna alles groen door zette :)
Je moet daar maar net tijd voor hebben. Die trdl heeft nog drie baanvakken onder zijn hoede, als daar iets aan de hand is, ga je niet meer elke machinist bellen voor een paar minuten vertraging.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 08:05:26 #51
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_126160884
James, hoe zat het nou precies met de stroomvoorziening en die TGV rg Barcelona? Linkje naar SSC?
  dinsdag 7 mei 2013 @ 08:42:30 #52
256146 b2py
Beton!
pi_126161430
Iets met een hoogspanningskabel die nog niet klaar is en het al heersende stroomtekort.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 09:57:09 #53
256146 b2py
Beton!
pi_126162928
Weer een actieve railhummer, spoor 6 deze keer.
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 7 mei 2013 @ 10:03:32 #54
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_126163118
http://nos.nl/artikel/504106-machinist-wetteren-reed-te-snel.html

quote:
"Machinist Wetteren reed te snel"

De Nederlandse machinist van de goederentrein die in Wetteren ontspoorde en in brand vloog, reed meer dan twee keer zo snel als toegestaan. Hij negeerde een remsignaal en voerde de snelheid juist op. Dat schrijft het dagblad De Morgen op basis van de noodoproep waar de krant de hand op heeft gelegd.

Pas kort voor het ongeluk besefte de machinist dat hij een fout had gemaakt, schrijft de krant. "O jeetje, ik heb het sein gemist", citeert De Morgen de Nederlander.

De machinist deed de noodoproep iets na 02.00 uur in de nacht van vrijdag op zaterdag. Hij zou met trillende stem hebben gezegd dat zijn trein was ontspoord. Als hem wordt gevraagd wat er is gebeurd, verklaart hij volgens de krant dat hij te snel reed: "Ik ben te hard door de wissels gegaan. Ik heb waarschijnlijk het sein gemist."

Bronnen bij de spoorwegen zeggen tegen De Morgen dat uit het gerechtelijk onderzoek blijkt dat de machinist bijna 80 kilometer per uur reed toen hij de wissel naderde. Hij had eigenlijk moeten afremmen tot 40 kilometer per uur.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 10:10:12 #55
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_126163296
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 10:03 schreef Pino112 het volgende:
http://nos.nl/artikel/504106-machinist-wetteren-reed-te-snel.html
"Machinist Wetteren reed te snel"
[..]

Tska, wat moet ik hier op zeggen: Ik gooi gooi er maar een quote van Duvel in die me altijd is bijgebleven :{
quote:
13s.gif Op dinsdag 5 mei 2009 11:31 schreef Duvel het volgende:

[..]

Memor is geen beveiliging, Memor is een grapje van de Fransen.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 7 mei 2013 @ 10:13:23 #56
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_126163371
het is niet voor niets dat de Belgen TBL1+ nu versneld uitrollen
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 7 mei 2013 @ 10:18:41 #57
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_126163545
kwam er ook nog een grappig videootje over tegen:

TBL1+ (part7/11) door Infrabel NV

InfraBel heeft in dezelfde reeks nog wat meer online staan
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport dinsdag 7 mei 2013 @ 10:25:08 #58
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_126163772
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 10:18 schreef Peterselieman het volgende:
kwam er ook nog een grappig videootje over tegen:

TBL1+ (part7/11) door Infrabel NV

InfraBel heeft in dezelfde reeks nog wat meer online staan
Uit dat filmpje haal ik dat het werkt bij een rood sein (en dan ook nog alleen maar een check X meter voor het sein of de snelheid lager dan 40 km/h is, theoretisch kun je dus nog met 40 km/h het rode sein voorbij rijden en dan volgt pas de noodremming). Maar werkt dit ook bij seinen die een snelheidsvermindering opleggen (in Nederland bijvoorbeeld een groen knipper 6)?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 7 mei 2013 @ 10:37:19 #59
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_126164153
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 10:25 schreef dennistd het volgende:

[..]

Uit dat filmpje haal ik dat het werkt bij een rood sein (en dan ook nog alleen maar een check X meter voor het sein of de snelheid lager dan 40 km/h is, theoretisch kun je dus nog met 40 km/h het rode sein voorbij rijden en dan volgt pas de noodremming). Maar werkt dit ook bij seinen die een snelheidsvermindering opleggen (in Nederland bijvoorbeeld een groen knipper 6)?
na wat lezen is mijn antwoord nee. Pas bij de omschakeling naar ETCS zal het veiliger moeten kunnen worden op het Belgische spoor

zie voor een uitgebreid artikel hier: http://www.dewereldmorgen(...)elgische-spoorbeleid
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 7 mei 2013 @ 10:55:15 #60
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_126164668
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 10:13 schreef Peterselieman het volgende:
het is niet voor niets dat de Belgen TBL1+ nu versneld uitrollen
Installeren ze dat ook in Nederlandse goederentreinen??
  Redactie Sport dinsdag 7 mei 2013 @ 11:00:58 #61
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_126164853
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 10:37 schreef Peterselieman het volgende:

[..]
zie voor een uitgebreid artikel hier: http://www.dewereldmorgen(...)elgische-spoorbeleid
Het eerste deel is vooral informatief, maar het gezwets dat private vervoerders en veiligheid niet samen gaan slaat nergens op...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 7 mei 2013 @ 11:08:44 #62
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_126165095
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 11:00 schreef dennistd het volgende:

[..]

Het eerste deel is vooral informatief, maar het gezwets dat private vervoerders en veiligheid niet samen gaan slaat nergens op...
klopt. Het tweede deel is gezever, maar het eerste deel is iets waar je wat aan hebt :)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_126165527
Ik meld me hier ook maar eens :W sinds afgelopen woensdag werk ik bij NedTrain als planner voor het SB in Groningen. Aangezien de treinenwereld een complete nieuwe wereld voor mij is ben ik nog niet ingeburgerd in het jargon en alle afkortingen dus vergeef me als ik af en toe eens wat door elkaar haal ;)
pi_126165567
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 11:22 schreef PteV het volgende:
Ik meld me hier ook maar eens :W sinds afgelopen woensdag werk ik bij NedTrain als planner voor het SB in Groningen. Aangezien de treinenwereld een complete nieuwe wereld voor mij is ben ik nog niet ingeburgerd in het jargon en alle afkortingen dus vergeef me als ik af en toe eens wat door elkaar haal ;)
Welkom!
Gelukkig kennen wij ook niet alle afkortingen hier ;)

Wat is het SB? :@
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 7 mei 2013 @ 11:25:21 #65
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_126165654
lijkt me servicebedrijf :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_126165763
Dankje! SB staat het servicebedrijf, hier worden (kleine) reparaties en onderhoudschecks aan binnenkomende treinen uitgevoerd.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 7 mei 2013 @ 11:28:36 #67
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_126165775
is een onderdeel van NedTrain waarbij treinen op locatie geïnspecteerd, schoongemaakt of gerepareerd worden.

Denk hierbij aan plaatsen zoals Groningen, Leeuwarden, Lelystad opstel, Hoofddorp opstel of Alkmaar
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 7 mei 2013 @ 11:33:00 #68
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_126165898
quote:
6s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 10:10 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Tska, wat moet ik hier op zeggen: Ik gooi gooi er maar een quote van Duvel in die me altijd is bijgebleven :{

[..]

Ah, vandaar het quote alarm, dat blijkbaar ook werkt op quotes van vier jaar oud. :')
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 7 mei 2013 @ 11:35:02 #69
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_126165957
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 11:28 schreef PteV het volgende:
Dankje! SB staat het servicebedrijf, hier worden (kleine) reparaties en onderhoudschecks aan binnenkomende treinen uitgevoerd.
Ah tof. Ik stuur je zo nu en dan wel een trein. ;)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 11:57:16 #70
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_126166749
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 11:35 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Ah tof. Ik stuur je zo nu en dan wel een trein. ;)
Niet weer alles stukmaken ziggy :(
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 7 mei 2013 @ 12:00:51 #71
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_126166868
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 10:37 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

na wat lezen is mijn antwoord nee. Pas bij de omschakeling naar ETCS zal het veiliger moeten kunnen worden op het Belgische spoor

zie voor een uitgebreid artikel hier: http://www.dewereldmorgen(...)elgische-spoorbeleid
Dus TBL1+ had Wetteren niet kunnen voorkomen, als onze aannames kloppen?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 7 mei 2013 @ 12:04:34 #72
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_126166997
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 12:00 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Dus TBL1+ had Wetteren niet kunnen voorkomen, als onze aannames kloppen?
daar begint het wel op te lijken ja.

maar goed, eerst maar eens rustig het onderzoek afwachten voordat er echte conclusies getrokken kunnen worden
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_126167139
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 11:35 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Ah tof. Ik stuur je zo nu en dan wel een trein. ;)
Waar zit jij dan, Zwolle? :P
  Redactie Sport dinsdag 7 mei 2013 @ 12:10:44 #74
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_126167193
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 12:04 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

daar begint het wel op te lijken ja.

maar goed, eerst maar eens rustig het onderzoek afwachten voordat er echte conclusies getrokken kunnen worden
Maar nu de hamvraag: had ATB dit wel kunnen voorkomen?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 7 mei 2013 @ 12:16:06 #75
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_126167353
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 12:10 schreef dennistd het volgende:

[..]

Maar nu de hamvraag: had ATB dit wel kunnen voorkomen?
De mcn had onder ATB iig een remming in dienen te zetten. Daarmee is niet te zeggen of het ongeval voorkomen was.

Immers: bij Nieuwerkerk a/d IJssel reed een remmende trein met een veel te hoge snelheid door de wissels
http://ilent.nl/Images/On(...)09_tcm334-320139.pdf
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 7 mei 2013 @ 12:35:53 #76
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_126167928
Verder is een goede onderzoeksvraag in hoeverre het ongelijkmatig remmen van de goederentrein bij heeft gedragen aan de ontsporing en de brand die hierna ontstond. Want op het moment dat de mcn zijn vergissing door had zette hij een volle remming in en dat in combinatie met een wissel dat de trein door moest.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 7 mei 2013 @ 12:57:25 #77
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_126168699
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 12:09 schreef PteV het volgende:

[..]

Waar zit jij dan, Zwolle? :P
Groningen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_126168852
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 12:57 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Groningen.
Ooh, dan zullen we elkaar vast eens tegenkomen :) wat doe jij precies?
  dinsdag 7 mei 2013 @ 13:06:10 #79
256146 b2py
Beton!
pi_126168990
Treinen naar je toesturen! :P
  dinsdag 7 mei 2013 @ 13:39:44 #80
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_126170199
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 13:06 schreef b2py het volgende:
Treinen naar je toesturen! :P
Dat. ;)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 13:53:08 #81
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_126170697
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 12:35 schreef Peterselieman het volgende:
Verder is een goede onderzoeksvraag in hoeverre het ongelijkmatig remmen van de goederentrein bij heeft gedragen aan de ontsporing en de brand die hierna ontstond. Want op het moment dat de mcn zijn vergissing door had zette hij een volle remming in en dat in combinatie met een wissel dat de trein door moest.
Je bedoelt dat het achterste deel van de goederentrein het voorste deel uit het wissel gedrukt zou kunnen hebben?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_126170821
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 13:01 schreef PteV het volgende:

[..]

Ooh, dan zullen we elkaar vast eens tegenkomen :) wat doe jij precies?
ziggy legt wissels om en zet seinen op veilig :P
(maar dan wat indirecter en geautomatiseerder enzo)
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 7 mei 2013 @ 14:01:07 #83
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_126170971
quote:
5s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 13:53 schreef Duvel het volgende:

[..]

Je bedoelt dat het achterste deel van de goederentrein het voorste deel uit het wissel gedrukt zou kunnen hebben?
ja. Zoiets zou in theorie bij het remmen mogelijk kunnen zijn vanwege de afbuigende beweging en de aard van de lading. Maar of het ook echt mogelijk was, daarvoor is bij mij niet genoeg informatie bekend.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_126171690
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 10:55 schreef ReisT het volgende:

[..]

Installeren ze dat ook in Nederlandse goederentreinen??
Het zit in locomotieven en treinstellen en dus niet zozeer in 'goederentreinen'. En ja; als een Nederlandse operator met zijn trein de grens met België over wil dan is TBL1+ op termijn verplicht (nog niet helemaal aangezien het nog niet op alle baanvakken of zelfs al het materieel is geïnstalleerd).
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Redactie Sport dinsdag 7 mei 2013 @ 14:19:00 #85
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_126171737
Zo, vanaf 1 juni heb ik ook weekend vrij, 1e klas voor 29 euro per maand :9
Via http://www.ns.nl/reiziger(...)e-facebook-2013.html
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 7 mei 2013 @ 14:28:29 #86
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_126172135
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 14:17 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Het zit in locomotieven en treinstellen en dus niet zozeer in 'goederentreinen'.
Als het niet in goederenlocs zit, dan zit het niet in goederentreinen. Komt op hetzelfde neer dus.

quote:
En ja; als een Nederlandse operator met zijn trein de grens met België over wil dan is TBL1+ op termijn verplicht (nog niet helemaal aangezien het nog niet op alle baanvakken of zelfs al het materieel is geïnstalleerd).
Het wordt pas verplicht als alle treinen ervan voorzien zijn? Dat lijkt me een beetje de verkeerde volgorde.
pi_126172437
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 14:28 schreef ReisT het volgende:

[..]

Als het niet in goederenlocs zit, dan zit het niet in goederentreinen. Komt op hetzelfde neer dus.
Het is een subtiel maar best belangrijk verschil.

quote:
Het wordt pas verplicht als alle treinen ervan voorzien zijn? Dat lijkt me een beetje de verkeerde volgorde.
Zo raar vind ik dat niet, dat is met ATB ook zo gegaan. Als je het van de een op de andere dag verplicht stelt kan opeens de helft van je materieelpark aan de kant staan. Lekker.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 15:17:29 #88
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
  dinsdag 7 mei 2013 @ 15:28:46 #89
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_126174262
TBL 1+ had Wetteren niet voorkomen (het legt geen snelheidsbeperkingen op), maar ook Pécrot zou niet zijn voorkomen door TBL1+ (daar stond de trein na het rode sein).

TBL1+ wordt ook niet verplicht gesteld, dat is niet mogelijk onder Europese regels. Meedoen is op vrijwillige basis en eigen rekening.

Pas met ETCS wordt het echt veilig daar.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 15:46:27 #90
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_126175045
Ik vraag mij iets heel anders af. Hoe zit het met de stevigheid van ketelwagens voor gevaarlijke stoffen? Zouden die een ontsporing niet gewoon moeten kunnen doorstaan? Ik neem aan dat de explosies zijn ontstaan doordat de tanks scheurden er en dus zuurstof uit de lucht bij kon.

Iemand?
  dinsdag 7 mei 2013 @ 15:52:11 #91
256146 b2py
Beton!
pi_126175290
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Tank_car
Even naar kopje safety scrollen en dan die termen even googlen. Daar kom je al een heel eind mee ;)
  dinsdag 7 mei 2013 @ 16:06:30 #92
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_126175850
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 14:36 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Zo raar vind ik dat niet, dat is met ATB ook zo gegaan. Als je het van de een op de andere dag verplicht stelt kan opeens de helft van je materieelpark aan de kant staan. Lekker.
Als je iedereen weet wanneer die dag komt kan iedereen er rekening mee houden.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 16:09:55 #93
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_126175999
Je zql die mqchnist maar zijn :X
pi_126177459
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 13:39 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Dat. ;)
ProRail-man dus, dan gaan we elkaar niet vaak zien gok ik. Sowieso zit ik straks op lokatie Onnen maar deze weken nog regelmatig op Groningen te vinden.
pi_126178185
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 16:06 schreef ReisT het volgende:

[..]

Als je iedereen weet wanneer die dag komt kan iedereen er rekening mee houden.
Zoals je in het uitgebreide artikel van de Morgen kan lezen doen ze dat ook.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 18:12:24 #96
256146 b2py
Beton!
pi_126181149
Vorige week heb ik een mailtje naar de klantenservice gestuurd n.a.v. de tweets die ik hier ook al had geplaatst. Boven is de mail en onder de e-mail die ik kreeg. Ze had me gebeld maar dat kwam niet lekker uit helaas.

quote:
Beste NS,

Hedenmiddag werd ik geconfronteerd met een vervelend voorval. Mijn trein vanuit Almere naar Amsterdam Centraal had in het achterste treinstel geen verlichting. Ik vroeg via @NS_Online of zij iets voor mij konden betekenen, in dit geval contact zoeken met personeel om de lampjes voor me aan te doen. Zij adviseerden mij naar het personeel te gaan maar dat bevond zich na een check in het andere treinstel. Vervolgens moest ik het maar proberen bij het personeel bij het volgende station. Volledig gedimd licht, met vier puberaal tuig in mijn coupé maar verder.
Treurig voor de instappers moest ik er op Amsterdam Centraal alweer uit, waar ik zag dat het licht bij vertrek nog steeds gedoofd was. Ik hoop voor de verdere reizigers dat ergens tussen Amsterdam Centraal en Vlissingen de lichten ontstoken zijn. Het ging om de trein die om 15:32 uit Almere zou vertrekken naar Vlissingen.

Een tip van mijn kant: Is het mogelijk om de mensen van @NS_Online, toch jullie uithangbord naar de reiziger, meer mogelijkheden te bieden zoals bijvoorbeeld contact met het personeel op de trein? Lijkt mij erg wenselijk in dit soort situaties waarbij al het treinpersoneel in het andere treinstel was.

Met vriendelijke groet,

xxxxx
quote:
Geachte heer xxxxx,

Graag reageer ik op uw e-mail. Ik heb geprobeerd u hierover telefonisch te benaderen, maar helaas kwam het niet gelegen.
U had te maken met defecte verlichting in de trein. Dat is vervelend. Onze excuses hiervoor.
Uw tip heb ik doorgegeven aan het verantwoordelijk management. Het betrokken management beslist dan uiteindelijk of er iets gedaan kan worden maar zoals u zult begrijpen kunnen wij hierin geen toezeggingen doen. Klantenservice speelt in deze kwestie "slechts" de rol van doorgeefluik.
Ik hoop dat uw volgende treinreizen naar wens verlopen.

Met vriendelijke groet,

NS Klantenservice
Ik heb terug gemaild dat ik graag op de hoogte wordt gehouden van deze case. Kijken wat ze daar mee doen.
pi_126181312
quote:
Als abonnementhouder heb je een contract met Connexxion, niet met TLS. Daarmee is Connexxion ook verantwoordelijk t.o.v. de klant. Wat ze achter de schermen allemaal wel niet doen is hun eigen probleem, dat moet Connexxion zelf met TLS uitmaken.

Edit: Toch niet zo simpel, ik ging even ervan uit dat Connexxion net als NS zelf ov-chipkaarten met abonnement aan de klant zou geven, maar het lijkt erop dat ze je voor de chipkaart zelf doorverwijzen naar TLS en zelf alleen reisproducten verkopen. Dan wordt het natuurlijk een ander verhaal.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 07-05-2013 18:32:11 ]
pi_126181335
Is de proef met drukte-indicatoren voorbij? iNStApp toont niks meer en ook de schermen in Den Bosch stonden vanmiddag uit :( :(
  dinsdag 7 mei 2013 @ 18:22:21 #99
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_126181416
Belgen blijven apart.

Sta ik in de boog bij Ekeren (goederenveer van- en uit de havens), komt er zo'n Infrabel-busje met 2 werkmensen aan. Ze kijken ff wat rond, stappen uit, en lopen naar het wissel daar. Trekken de kap over de wisselmotor open, kijken nog een keer of er een goederentrein langs komt, en gaan wat aan het wissel kloten. Af en toe ff op en om kijken of er iets aankomt.
Komt er een goederentrein, stappen ze even opzij, en gaan ze weer verder kloten.
Jawel, zonder veiligheidsman erbij.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 18:27:25 #100
256146 b2py
Beton!
pi_126181560
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 18:18 schreef Ireyon het volgende:
Is de proef met drukte-indicatoren voorbij? iNStApp toont niks meer en ook de schermen in Den Bosch stonden vanmiddag uit :( :(
Zal wel met de storing te maken hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')